Nee. nee, nee, zo makkelijk kom je er niet van af. Je claimde dat een 13-jarig kind verminkt was door legaal vuurwerk, dus kom maar te berde met dat kind dan.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Je doet alsof het maar 1 kind is. Er lagen in Rotterdam 17 personen bij de oogafdeling, in Den Haag 4 op bij het brandwondencentrum, tel alles maar op.
Ik heb inderdaad verder geen antwoord over de eerdere vraag.
Het mag wat mij betreft een totaalverbod op vuurwerk zijn zodat er (enige vorm van) handhaving is in de zin dat er niet 25 kg toegestaan is. Want iedereen haalt z'n zooi over de grens, dat blijft. Echter kan de politie nu gewoon niets. Het is van de zotte dat de brandweer in de grote steden niet eens uitrukt zonder politiebegeleiding.
Toch gek dat er dan van die Cobras opduiken waar extreem veel flitspoeder in zit. En dat ligt dan onder een bed in een slaapkamer.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
F4 vuurwerk mag gewoon gemaakt en geïmporteerd worden als je de juiste papieren ervoor hebt. Wat denk je dat er bij een vuurwerkshow geschoten, wordt F1 vuurwerk? Als ze via Duitsland komen dan is dat niet via de legale manier en zeker niet via de vuurwerkwinkels in Duitsland.
Detail. Dat het kwam door een cobra lees ik ook nu pas.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee. nee, nee, zo makkelijk kom je er niet van af. Je claimde dat een 13-jarig kind verminkt was door legaal vuurwerk, dus kom maar te berde met dat kind dan.
'Dat dit vuurwerk al verboden is, is slechts 'een detail', maar laten we de rest ook verbieden, dan had deze jongen wel zijn vingers gehouden'quote:Op maandag 2 januari 2023 22:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Detail. Dat het kwam door een cobra lees ik ook nu pas.
Maar moet nu wel twee vingers missen.
yup. De huidige regelgeving is onhoudbaar. Dit mag wel en dat mag niet.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
'Dat dit vuurwerk al verboden is, is slechts 'een detail', maar laten we de rest ook verbieden, dan had deze jongen wel zijn vingers gehouden'
quote:Op maandag 2 januari 2023 23:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
yup. De huidige regelgeving is onhoudbaar. Dit mag wel en dat mag niet.
Resultaat is de tyfuszooi waar we nu in zitten. Geef het 5 of 10 jaar en men weet niet anders dan dat er geen consumentenvuurwerk meer is. Een mooie professionele vuurwerkshow is niets mis mee.
Als je dan helemaal idolaat bent kan je altijd nog pyrotechnicus worden.
Dit. Het is dezelfde redenering als zeggen dat de hele bebouwde kom 30-zone maken spontaan zorgt voor minder verkeersdoden.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:07 schreef Zelva het volgende:
[..]Ik ben helemaal niet idolaat, ik doe niets met vuurwerk. Ik erger me alleen mateloos aan mensen die denken dat verbieden iets gaat oplossen, terwijl dat bewezen niet zo is.
Ben ook niet dol op verbieden alleen wat is het alternatief?quote:Op maandag 2 januari 2023 23:07 schreef Zelva het volgende:
[..]Ik ben helemaal niet idolaat, ik doe niets met vuurwerk. Ik erger me alleen mateloos aan mensen die denken dat verbieden iets gaat oplossen, terwijl dat bewezen niet zo is.
zolang er geen verandering van regelgeving komt, valt er helemaal niets te implementeren.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:11 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dit. Het is dezelfde redenering als zeggen dat de hele bebouwde kom 30-zone maken spontaan zorgt voor minder verkeersdoden.
Als je alleen beleid gaat veranderen 'van boven' verandert er niets als je dat beleid niet implementeert.
Laten we eens beginnen met de bestaande regelgeving te implementeren die dit 11-jarige jochie had kunnen redden.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zolang er geen verandering van regelgeving komt, valt er helemaal niets te implementeren.
De klootzakken die in november al lopen te knallen oppakken en harder straffen. De ouders aanpakken, financieel. Het is godverdomme hemeltergend dat de bekende jeugd zich te buiten gaat, ouders hebben geen idee. Handhaaf nu eerst eens dat. Een verbod is echt onwerkbaar en niet te handhaven. In de kleine dorpen en steden zijn nauwelijks problemen maar die lijden wel onder de grote problemen in de grote steden. Reddeloos verloren, dat zijn we. Geen enkele grip meer op de samenlevingquote:Op maandag 2 januari 2023 23:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ben ook niet dol op verbieden alleen wat is het alternatief?
Nou, laten we eens beginnen met handhaven van de zaken die daadwerkelijk gevaar en/of overlast opleveren. Vrijwel alles wat dat doet is namelijk allang verboden.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ben ook niet dol op verbieden alleen wat is het alternatief?
En laten we dan eerst eens beginnen bij de politie die door alle bezuinigingen vleugellam is gemaakt en waardoor de pakkans nagenoeg nul is, voordat iedereen weer gaat schuimbekken over D66-rechters.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:16 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
De klootzakken die in november al lopen te knallen oppakken en harder straffen. De ouders aanpakken, financieel. Het is godverdomme hemeltergend dat de bekende jeugd zich te buiten gaat, ouders hebben geen idee. Handhaaf nu eerst eens dat. Een verbod is echt onwerkbaar en niet te handhaven. In de kleine dorpen en steden zijn nauwelijks problemen maar die lijden wel onder de grote problemen in de grote steden. Reddeloos verloren, dat zijn we. Geen enkele grip meer op de samenleving
Dat uit zich nu (wederom) in de roep om verbod op vuurwerk. Symbool bestrijding en maskering van een heel groot probleem dat zich als een olievlek gaat uitbreiden de komende jaren/decennia
Wat is dit nou voor onzin? Omdat het ene legaal is en het andere niet, moet je alles maar verbieden want anders werkt het niet? Wat is de redenatie hierachter?quote:Op maandag 2 januari 2023 23:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
yup. De huidige regelgeving is onhoudbaar. Dit mag wel en dat mag niet.
Resultaat is de tyfuszooi waar we nu in zitten. Geef het 5 of 10 jaar en men weet niet anders dan dat er geen consumentenvuurwerk meer is. Een mooie professionele vuurwerkshow is niets mis mee.
Als je dan helemaal idolaat bent kan je altijd nog pyrotechnicus worden.
Van wat ik begrijp is het voor de politie onmogelijk om de huidige regelgeving qua vuurwerk te handhaven.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor onzin? Omdat het ene legaal is en het andere niet, moet je alles maar verbieden want anders werkt het niet? Wat is de redenatie hierachter?
Vuurwerk naar een agent gooien is nu ook al verboden. Ongeacht de categorie, al is het een sterretje. Wat wil je doen, twee keer verbieden?quote:Op maandag 2 januari 2023 23:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Van wat ik begrijp is het voor de politie onmogelijk om de huidige regelgeving qua vuurwerk te handhaven.
Kan ik mij wat bij voorstellen. Als iemand een stuk vuurwerk naar jou toe smijt, kijk jij dan of dat een stuk vuurwerk is uit categorie F2 of F4?
Bovendien, als illegaal vuurwerk is afgegaan dan is de persoon die dat afsteekt toch alweer verdwenen.
In Den Haag kreeg de politie een cobra en daarna siervuurwerk naar zich toe gegooid.
(bron: op1)
Als iemand zou moeten weten hoe het beter kan dat is het wel de politiechef zelf. Ze gaan er niet over maar geven wel het advies.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vuurwerk naar een agent gooien is nu ook al verboden. Ongeacht de categorie, al is het een sterretje. Wat wil je doen, twee keer verbieden?
Jezus Christus zeg, het ging over een jongetje dat vingers kwijt was door illegaal vuurwerk en nu begin je ineens over vuurwerk naar iemand of naar de politie smijten.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Van wat ik begrijp is het voor de politie onmogelijk om de huidige regelgeving qua vuurwerk te handhaven.
Kan ik mij wat bij voorstellen. Als iemand een stuk vuurwerk naar jou toe smijt, kijk jij dan of dat een stuk vuurwerk is uit categorie F2 of F4?
Bovendien, als illegaal vuurwerk is afgegaan dan is de persoon die dat afsteekt toch alweer verdwenen.
In Den Haag kreeg de politie een cobra en daarna siervuurwerk naar zich toe gegooid.
(bron: op1)
De vraag was hoe je illegaal vuurwerk kunt bestrijden.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jezus Christus zeg, het ging over een jongetje dat vingers kwijt was door illegaal vuurwerk en nu begin je ineens over vuurwerk naar iemand of naar de politie smijten.
Dat is sowieso al verboden, waar je ook mee smijt. De intentie is dan om iemand te verwonden, waar je dat dan ook mee doet. Als jij neergestoken wordt, kijk je dan eerst of het een vlindermes of stiletto is of gewoon een keukenmes van Blokker?
Dan heb je het alleen over de situatie na 31 december 18.00 uur, waar is de handhaving voor die tijd dan? Dat is dan toch heel makkelijk? Wat let ze? Waarom verwacht je als ze het zo'n beetje de hele maand december niet lukt om ook maar iets aan handhaving te doen, dat dat dan met een verbod op acht uurtjes siervuurwerk opeens wel gaat lukken?quote:Op maandag 2 januari 2023 23:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Als iemand zou moeten weten hoe het beter kan dat is het wel de politiechef zelf. Ze gaan er niet over maar geven wel het advies.
Hoe kan je nou iemand in z'n kraag grijpen vanwege een incident als de jongens naast hem nog wel categorie 2 vuurwerk mogen afsteken. Resultaat is dat er helemaal niet zal worden ingegrepen.
Dat gaat meer over de schaal dan over de onduidelijkheid van de regelgeving.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De vraag was hoe je illegaal vuurwerk kunt bestrijden.
Zo kom je op handhaving. Handhavers geven duidelijk aan dat er met de huidige regelgeving niet valt te werken.
In 2020 en 21 was vuurwerk verboden. Heb jij geen vuurwerk gezien?quote:Op maandag 2 januari 2023 23:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De vraag was hoe je illegaal vuurwerk kunt bestrijden.
Zo kom je op handhaving. Handhavers geven duidelijk aan dat er met de huidige regelgeving niet valt te werken.
Wel een stuk minder slachtoffers gezienquote:Op maandag 2 januari 2023 23:45 schreef PS. het volgende:
[..]
In 2020 en 21 was vuurwerk verboden. Heb jij geen vuurwerk gezien?
Doe niet zo simpel man
Heb jij dit jaar al die slachtoffers wel gezien dan?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 00:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wel een stuk minder slachtoffers gezien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |