En je hoeft je ivm de D66 rechters toch geen reet aan te trekken van een eventueel verbod...quote:Op maandag 2 januari 2023 20:00 schreef MichaelScott het volgende:
D66 doet meestal het tegenovergestelde van wat ze roepen, dat zit wel goed dus.
Komt die weer met hand of vingers missen, hoeveel zijn het er dit jaar? 4?quote:Op maandag 2 januari 2023 19:55 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Denk het niet: https://nos.nl/artikel/24(...)kamer-is-nog-niet-om
Maar inderdaad wat ze zeggen.
Dat tuig met illegaal vuurwerk: dat is de hele ellende.
Dat volk dat hier in de straat auto's en ramen vernielde met zware cobra bommen en consorte.
En of je dat tegenhoudt? Ik denk het niet. Hooguit als ze een hand missen na een explosie
Dat is er toch al? 1 avond per jaar mag het, de overige avonden niet.quote:Op maandag 2 januari 2023 20:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Men kan toch een compromis proberen te vinden tussen tegenstanders en voorstanders van het luid geknal om denkbeeldige boze geesten te verdrijven? Alhoewel het moeilijk is om serieus te blijven, tijdens een overleg met voorstanders van het luid geknal om denkbeeldige boze geesten te verdrijven.
Ik probeer niet te pochen/brallen/pronken/pralen met mijn intellect. Maar ik zie dat jij er blijkbaar ook wat van kanquote:Op maandag 2 januari 2023 21:04 schreef Repentless het volgende:
[..]
Natuurlijk daalt de totale hoeveelheid vuurwerk als het legale deel niet meer toegestaan is.
Zeker. Beperk het bijvoorbeeld tot één dagje waarop het mag, of desnoods zelfs maar één avond, en daarbuiten mag het dan niet. Hebben de tegenstanders van vuurwerk dus heel ruim hun zin, want het mag nagenoeg nooit, en de voorstanders van vuurwerk hebben een paar uur per jaar toch ook even hun zin. Probleem opgelostquote:Op maandag 2 januari 2023 20:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Men kan toch een compromis proberen te vinden tussen tegenstanders en voorstanders van het luid geknal om denkbeeldige boze geesten te verdrijven? Alhoewel het moeilijk is om serieus te blijven, tijdens een overleg met voorstanders van het luid geknal om denkbeeldige boze geesten te verdrijven.
Dat probeer ik ook niet. Dat heeft hier toch allemaal niks mee te maken?quote:Op maandag 2 januari 2023 21:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik probeer niet te pochen/brallen/pronken/pralen met mijn intellect. Maar ik zie dat jij er blijkbaar ook wat van kan![]()
trouwens, had jij de vraag niet gezien?
Ik heb niet met gereageerd omdat het een soort van semantische discussie werd en ik heb daar geen zin in. En nu ontvang ik deze reactie van jou en gebeurt het toch. Heel die post van mijn ging om die vraag en niet om die inderdaad kinderlijk eenvoudige constatering, dat was alleen de inleiding voor die vraag....quote:Op maandag 2 januari 2023 21:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat probeer ik ook niet. Dat heeft hier toch allemaal niks mee te maken?
Ik geef alleen aan dat het nogal logisch is dat de totale hoeveelheid vuurwerk zal dalen wanneer het legale deel wordt verboden. Dat is slechts een constatering, verder zeg je er niets mee.
Ik had de vraag wel gezien, maar die stelde je toch niet aan mij? Je antwoordde verder ook niet op mijn eerdere reactie op jou.
Mja, met dat verschil dat er 365 dagen per jaar mensen aan het klussen zijn en vuurwerk slechts enkele uren per jaar is toegestaan. Dus tot zover de vergelijking.quote:Op maandag 2 januari 2023 21:07 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Komt die weer met hand of vingers missen, hoeveel zijn het er dit jaar? 4?
Met klussen gaan er honderden verloren.
Klium:quote:Op maandag 2 januari 2023 21:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Mja, met dat verschil dat er 365 dagen per jaar mensen aan het klussen zijn en vuurwerk slechts enkele uren per jaar is toegestaan. Dus tot zover de vergelijking.
JA het aantal is meer dan 4 JA en minder dan 100.
Dat zijn er meer dan 30 per dag!quote:In tabel 1 is te zien dat in 2018 11.100 SEH-bezoeken in Nederland hebben plaatsgevonden onder personen vanaf 5 jaar i.v.m. letsel door een ongeval bij het klussen. Hiervan werden 7.200 SEH-bezoeken gebracht i.v.m. licht letsel en 4.000 SEH-bezoeken i.v.m. ernstig letsel
300 Per maand...quote:Op maandag 2 januari 2023 21:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Mja, met dat verschil dat er 365 dagen per jaar mensen aan het klussen zijn en vuurwerk slechts enkele uren per jaar is toegestaan. Dus tot zover de vergelijking.
JA het aantal is meer dan 4 JA en minder dan 100.
https://www.bnnvara.nl/ka(...)elukken-in-nederlandquote:Dit voorjaar zijn er per maand 300 klusongelukken voorgekomen. Klussers, meestal mannen, kunnen vaak niet goed omgaan met gereedschap en raken daardoor regelmatig zwaargewond aan hun handen.
Stop nou maar. Hoe vaak komt het voor dat hulpverleners zoals agenten en volstrekt andere onschuldige voorbijgangers door een klusser het ziekenhuis in moeten.quote:Op maandag 2 januari 2023 21:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Klium:
[..]
Dat zijn er meer dan 30 per dag!
Ik zeg klussen verbieden voor amateurs en alleen door professionals laten uitvoeren.
Je bedoelt zeker nog steeds dat kind dat een Cobra heeft opgeraapt? Heb ik je al eerder naar gevraagd, maar antwoord ho maar natuurlijk. Die shit is al verboden én wordt amper op gehandhaafd.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
En laten klussers ook altijd hun troep achter zodat kinderen een dag later ernstig gewond raken, zo ernstig dat sprake is amputatie.
Dan komt die zo wel weer met Duitsland waar F2 knallers gewoon verkocht mogen worden en als ze gevuld zijn met 3 gram buskruit vallen ze gewoon onder F2. Maar ja dan moet je wel de wetgeving gaan googlen en dat doen de meeste niet vanwege hun blinde haat naar vuurwerk.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je bedoelt zeker nog steeds dat kind dat een Cobra heeft opgeraapt? Heb ik je al eerder naar gevraagd, maar antwoord ho maar natuurlijk. Die shit is al verboden én wordt amper op gehandhaafd.
Hoe gaat het verder verbieden van siervuurwerk daar ook maar IETS aan bijdragen, geef daar nou eindelijk eens antwoord op. Net zoals dat het verbieden van siervuurwerk niets maar dan ook niets gaat bijdragen aan het voorkomen van rellen tegen de politie.
Je doet alsof het maar 1 kind is. Er lagen in Rotterdam 17 personen bij de oogafdeling, in Den Haag 4 op bij het brandwondencentrum, tel alles maar op.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je bedoelt zeker nog steeds dat kind dat een Cobra heeft opgeraapt? Heb ik je al eerder naar gevraagd, maar antwoord ho maar natuurlijk. Die shit is al verboden én wordt amper op gehandhaafd.
Hoe gaat het verder verbieden van siervuurwerk daar ook maar IETS aan bijdragen, geef daar nou eindelijk eens antwoord op. Net zoals dat het verbieden van siervuurwerk niets maar dan ook niets gaat bijdragen aan het voorkomen van rellen tegen de politie.
Semantische discussie? Totaal niet. Jij zegt dat hier als argument "ja maar alcohol" wordt aangedragen omdat er volgens jou verder geen rationele argumenten zijn. Ik geef aan dat "ja maar alcohol" helemaal het argument niet is, dus dat heeft niets met semantiek te maken.quote:Op maandag 2 januari 2023 21:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb niet met gereageerd omdat het een soort van semantische discussie werd en ik heb daar geen zin in. En nu ontvang ik deze reactie van jou en gebeurt het toch. Heel die post van mijn ging om die vraag en niet om die inderdaad kinderlijk eenvoudige constatering, dat was alleen de inleiding voor die vraag....
De politiek gaat bij een vuurwerkverbod echt niet verwachten dat de 'problemen' in een jaar of in twee jaar opgelost zijn. Het zal lange termijn besluit zijn.
Hoe werkt dat precies?quote:Op maandag 2 januari 2023 22:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dan komt die zo wel weer met Duitsland waar F2 knallers gewoon verkocht mogen worden en als ze gevuld zijn met 3 gram buskruit vallen ze gewoon onder F2. Maar ja dan moet je wel de wetgeving gaan googlen en dat doen de meeste niet vanwege hun blinde haat naar vuurwerk.
Nee want die zijn wel verboden in Duitsland. Je hebt verschillende versies. Je hebt verschillende vuurwerkfabrieken in Europa staan die zowel consumenten vuurwerk als prof vuurwerk maken. De Cobras die legaal in Duitsland verkocht worden bevatten maar 3 gram buskruit geen flash of zilverkruit wat veel krachtiger is omdat het sneller ontbrand. F2 knallers mogen flash/zilverkruit bevatten maar maximaal 0,5 gram. Maar in Duitsland is dat verboden, in België is dat wel toegestaan. Dus die F4 Cobras komen gewoon via de illegale handel Nederland binnen en niet via Duitse of Belgische vuurwerkwinkel. 8 a 10 jaar geleden kon je ze nog wel is in België onder de toonbank kopen maar al die adressen zijn daar mee gestopt of gepakt.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hoe werkt dat precies?
Een cobra kun je blijkbaar kopen als F2 vuurwerk, maar die dingen bevatten dan opeens honderden grammen aan flitspoeder?
Ik zal je uitleggen hoe dat precies werktquote:Op maandag 2 januari 2023 22:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hoe werkt dat precies?
Een cobra kun je blijkbaar kopen als F2 vuurwerk, maar die dingen bevatten dan opeens honderden grammen aan flitspoeder?
never mind; een Cobra 6 is eigenlijk categorie F4.
Maar dan zou het illegale vuurwerk van buiten de EU moeten komen.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee want die zijn wel verboden in Duitsland. Je hebt verschillende versies. Je hebt verschillende vuurwerkfabrieken in Europa staan die zowel consumenten vuurwerk als prof vuurwerk maken. De Cobras die legaal in Duitsland verkocht worden bevatten maar 3 gram buskruit geen flash of zilverkruit wat veel krachtiger is omdat het sneller ontbrand. F2 knallers mogen flash/zilverkruit bevatten maar maximaal 0,5 gram. Maar in Duitsland is dat verboden, in België is dat wel toegestaan. Dus die F4 Cobras komen gewoon via de illegale handel Nederland binnen en niet via Duitse of Belgische vuurwerkwinkel. 8 a 10 jaar geleden kon je ze nog wel is in België onder de toonbank kopen maar al die adressen zijn daar mee gestopt of gepakt.
F4 vuurwerk mag gewoon gemaakt en geïmporteerd worden als je de juiste papieren ervoor hebt. Wat denk je dat er bij een vuurwerkshow geschoten, wordt F1 vuurwerk? Als ze via Duitsland komen dan is dat niet via de legale manier en zeker niet via de vuurwerkwinkels in Duitsland.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Maar dan zou het illegale vuurwerk van buiten de EU moeten komen.
Waar bij mij de verbazing in zit is dat er een CE keurmerk op zo'n cobra zit. De fabrikant van de Cobra zit in Italië.
Ik denk toch dat er F4 Cobras uit Duitsland komen.
Nee. nee, nee, zo makkelijk kom je er niet van af. Je claimde dat een 13-jarig kind verminkt was door legaal vuurwerk, dus kom maar te berde met dat kind dan.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Je doet alsof het maar 1 kind is. Er lagen in Rotterdam 17 personen bij de oogafdeling, in Den Haag 4 op bij het brandwondencentrum, tel alles maar op.
Ik heb inderdaad verder geen antwoord over de eerdere vraag.
Het mag wat mij betreft een totaalverbod op vuurwerk zijn zodat er (enige vorm van) handhaving is in de zin dat er niet 25 kg toegestaan is. Want iedereen haalt z'n zooi over de grens, dat blijft. Echter kan de politie nu gewoon niets. Het is van de zotte dat de brandweer in de grote steden niet eens uitrukt zonder politiebegeleiding.
Toch gek dat er dan van die Cobras opduiken waar extreem veel flitspoeder in zit. En dat ligt dan onder een bed in een slaapkamer.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
F4 vuurwerk mag gewoon gemaakt en geïmporteerd worden als je de juiste papieren ervoor hebt. Wat denk je dat er bij een vuurwerkshow geschoten, wordt F1 vuurwerk? Als ze via Duitsland komen dan is dat niet via de legale manier en zeker niet via de vuurwerkwinkels in Duitsland.
Detail. Dat het kwam door een cobra lees ik ook nu pas.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee. nee, nee, zo makkelijk kom je er niet van af. Je claimde dat een 13-jarig kind verminkt was door legaal vuurwerk, dus kom maar te berde met dat kind dan.
'Dat dit vuurwerk al verboden is, is slechts 'een detail', maar laten we de rest ook verbieden, dan had deze jongen wel zijn vingers gehouden'quote:Op maandag 2 januari 2023 22:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Detail. Dat het kwam door een cobra lees ik ook nu pas.
Maar moet nu wel twee vingers missen.
yup. De huidige regelgeving is onhoudbaar. Dit mag wel en dat mag niet.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
'Dat dit vuurwerk al verboden is, is slechts 'een detail', maar laten we de rest ook verbieden, dan had deze jongen wel zijn vingers gehouden'
quote:Op maandag 2 januari 2023 23:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
yup. De huidige regelgeving is onhoudbaar. Dit mag wel en dat mag niet.
Resultaat is de tyfuszooi waar we nu in zitten. Geef het 5 of 10 jaar en men weet niet anders dan dat er geen consumentenvuurwerk meer is. Een mooie professionele vuurwerkshow is niets mis mee.
Als je dan helemaal idolaat bent kan je altijd nog pyrotechnicus worden.
Dit. Het is dezelfde redenering als zeggen dat de hele bebouwde kom 30-zone maken spontaan zorgt voor minder verkeersdoden.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:07 schreef Zelva het volgende:
[..]Ik ben helemaal niet idolaat, ik doe niets met vuurwerk. Ik erger me alleen mateloos aan mensen die denken dat verbieden iets gaat oplossen, terwijl dat bewezen niet zo is.
Ben ook niet dol op verbieden alleen wat is het alternatief?quote:Op maandag 2 januari 2023 23:07 schreef Zelva het volgende:
[..]Ik ben helemaal niet idolaat, ik doe niets met vuurwerk. Ik erger me alleen mateloos aan mensen die denken dat verbieden iets gaat oplossen, terwijl dat bewezen niet zo is.
zolang er geen verandering van regelgeving komt, valt er helemaal niets te implementeren.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:11 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dit. Het is dezelfde redenering als zeggen dat de hele bebouwde kom 30-zone maken spontaan zorgt voor minder verkeersdoden.
Als je alleen beleid gaat veranderen 'van boven' verandert er niets als je dat beleid niet implementeert.
Laten we eens beginnen met de bestaande regelgeving te implementeren die dit 11-jarige jochie had kunnen redden.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zolang er geen verandering van regelgeving komt, valt er helemaal niets te implementeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |