Moeten ze gaan werken deed ik ook.quote:Op maandag 2 januari 2023 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat het voor die jeugd niet te betalen is in de kroeg én vrijwel alle uitgaansgelegenheden voor de jeugd verdwenen zijn. Voor de 25 plusser is dat prima te betalen (ook al is een stapavondje nu eerder 100 euro dan 50 euro).
5 is al veel je gaat niet al die investeringen doen om zoiets te mogen doen voor 1 avond per jaar.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:18 schreef RipCity het volgende:
[..]
Echt hoor hoe vaak je dit argument wel hoort van die nobuddies. Wonen waarsch. zelf in Amsterdam en denken dan dat half Nederland maar daarheen moet komen of naar rotterdam om een show te zien. Je gaat echt niet meer dan 5-10 shows in NL krijgen dus de rest zit dan doods voor de tv af te tellen tot ze om 00:05 naar bed kunnen zoals in andere landen.
Nederland heeft een landoppervlak van zo'n 30.000km2... Op elke 2 km een show is 15.000 shows ofzo?quote:Op maandag 2 januari 2023 17:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is alleen maar leuk als het max. 10 minuten fietsen is en gratis.
Als handhaving een probleem is voor justitie, kan men veel geld besparen door justitie op te doeken. En het bespaarde geld geven aan de mensen die niet tegen harde knallen kunnen, zodat die tijdens de jaarwisselingen op vakantie kunnen naar rustigere oorden.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:54 schreef MissionPhailed het volgende:
De 'vuurwerkcultuur' tijdens O&N is te sterk geworteld in onze maatschappij om ter ziele te gaan bij het eerste de beste verbod. Mocht er een algeheel verbod komen tijdens de aankomende jaarwisseling, dan krijg je een scenario als in 2020-2021 & 2021-2022 waarin er alsnog een hoop vuurwerk de lucht ingaat omdat er diverse manieren zijn om gemakkelijk aan vuurwerk te komen. Handhaving hierop is simpelweg een onmogelijke taak. Het door sommigen gedroomde ideaalbeeld van het 'vieren' van een jaarwisseling in een kringetje met een kopje biologische thee is hoe dan ook nog veraf ...
Grote knallers bij de Big Bazarquote:Op maandag 2 januari 2023 18:33 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik echt niet begrepen heb dit jaar is dat heel jonge kinderen hier al weken met allerlei vuurwerk liepen te gooien. Echt vuurwerk. Geen sterretjes, maar grote knallers. Toen ik aan een paar kids van een jaar of 9 hooguit 10 vroeg of hun ouders dit wel wisten en goed vond zeiden ze; ja hoor. En toen ik vroeg waar ze het dan kochten zeiden ze bij De Big bazar. Ongelofelijk dat die ouders dat goed vinden.
Bij de Big Bazar kun je geen grote knallers kopenquote:Op maandag 2 januari 2023 18:33 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik echt niet begrepen heb dit jaar is dat heel jonge kinderen hier al weken met allerlei vuurwerk liepen te gooien. Echt vuurwerk. Geen sterretjes, maar grote knallers. Toen ik aan een paar kids van een jaar of 9 hooguit 10 vroeg of hun ouders dit wel wisten en goed vond zeiden ze; ja hoor. En toen ik vroeg waar ze het dan kochten zeiden ze bij De Big bazar. Ongelofelijk dat die ouders dat goed vinden.
Hoe kan je nu zeggen dat mijn redenatie scheef is en daarna alweer komen met die aanname over illegaal vuurwerk? Doe je dit nu als grapje?quote:Op maandag 2 januari 2023 16:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jouw redenatie is gewoon scheef. Het argument is niet "ja maar dit, ja maar dat." Dat probeer je er steeds van te maken. Het argument voor behoud van legaal vuurwerk is heel helder: het geeft een grote groep mensen plezier en zij kunnen er verantwoordelijk mee omgaan. Dat er dan een paar idioten zijn die met illegaal vuurwerk overlast/ongelukken veroorzaken, ga je niet oplossen door legaal vuurwerk te verbieden.
Voor alcohol inderdaad dezelfde voorwaarden. Eens. Dus die vervolgvraag hoeft niet gesteld te worden en de aanname is alweer helemaal verkeerd. Ik ben het ermee eens. Moet ik nu ik elke zoveel posts weer de alcohol-afleidingsmanoeuvre negeren?quote:Wat voorstanders van het behoud van legaal vuurwerk wel doen, is de vergelijking trekken met alcohol. Als voorstanders van een totaalverbod als argument aandragen dat het schade en letsel voorkomt en dus beter is voor iedereen, wordt hen de vraag gesteld of ze ook zo over alcohol denken, omdat dat veel meer schade berokkent. Het hele jaar door. Zo niet, dan is de vervolgvraag waarom dat wel voor legaal vuurwerk zou moeten gelden en niet voor alcohol. Waarom ligt dat anders? Dat is een legitieme vraag wanneer je het een wel.wolt verbieden en het andere niet.
Ja, dat stond voor oud en nieuw al lang vast dat ze dit standpunt in zouden gaan nemen. Denk dat ze flink hebben lopen balen dat de jaarwisseling relatief rustig was.quote:Op maandag 2 januari 2023 18:19 schreef RedFever007 het volgende:
Opzetje Politie en D66 voor het verder indammen van vrijheden is weer gelukt![]()
Wat snappen de tegenstanders dan niet van dat veel te luidruchtig feest waarbij door middel van luid geknal de fictieve boze geesten moeten worden verdreven?quote:Op maandag 2 januari 2023 19:15 schreef Nattekat het volgende:
Weet je wat het probleem is? Tegenstanders en populistische politici snappen niets van vuurwerk, zij denken dat het allemaal hetzelfde is en dat een verbod alles magisch oplost. En in onze gepolariseerde maatschappij neem je natuurlijk niets meer aan dat tegen je initiële standpunt in gaat, dus blijft dit in een cirkel gaan.
Leef en laten leven. Als we alles gingen verbieden wat iemand niet leuk vindt, zou dit een enorm saai kutland worden. Je lijkt wel een verwende kutkoter die zijn zin een keertje niet krijgt.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat snappen de tegenstanders dan niet van dat veel te luidruchtig feest waarbij door middel van luid geknal de fictieve boze geesten moeten worden verdreven?
Jij zei dat "er geen sterke rationele argumenten aan te dragen zijn waarom vuurwerk absoluut in stand gehouden moet worden" en dat daarom "argumenten worden bedacht" zoals "ja maar alcohol, ja maar die". Ik geef dus aan dat die "ja maar alcohol" niet het argument is, dat maak jij ervan.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe kan je nu zeggen dat mijn redenatie scheef is en daarna alweer komen met illegaal vuurwerk? Doe je dit nu als grapje?
Ik begrijp het verschil en ik leg mijn bezwaren bij beide uit en toch blijf jij doen als alleen illegaal vuurwerk het probleem is. Jij bent dus zoals je zelf geeft 'scheef'.
Die 'ja maar dit' en 'ja maar dat' zie je in dit topic. Moet ik als lezer dat negeren of is dat aan de boodschapper? Heck de grootste vuurwerkliefhebber kick het topic met een nieuwsbericht wat alleen over alcohol tijdens O&N gaat...
Oké, je bent dus ook voor een totaalverbod op alcohol. Dat is prima, dan ben je ook consequent. De tegenstanders van zulke verboden (waaronder ik) zijn dus van mening dat mensen ook nog een bepaalde mate van zelfbeschikking zouden moeten hebben over bepaalde zaken. Ja, er zitten risico's aan en ja, er zijn mensen die er niet verantwoord mee om kunnen gaan waardoor er narigheid uit voortkomt. Helaas, dat is het leven. Dat betekent niet dat alles dat risico's oplevert maar verboden zou moeten worden voor iedereen, omdat er een kleine groep is die er niet mee om kan gaan.quote:Voor alcohol inderdaad dezelfde voorwaarden. Eens. Dus die vervolgvraag hoeft niet gesteld te worden en de aanname is alweer helemaal verkeerd. Ik ben het ermee eens. Moet ik nu ik elke zoveel posts weer de alcohol-afleidingsmanoeuvre negeren?
Herkenbaar. Hier is dat ook al jaren zo. Er is er ooit eentje door de politie betrapt, al bijna tien jaar geleden, en toen was de reactie van de ouders dat ze zwaar verontwaardigd waren dat hun Henkie "eruit gepikt" was. In plaats van dat ze de boodschap snapten...quote:Op maandag 2 januari 2023 18:33 schreef Lavenderr het volgende:
Lijkt me voor beide partijen het geval?quote:Op maandag 2 januari 2023 19:15 schreef Nattekat het volgende:
Weet je wat het probleem is? Tegenstanders en populistische politici snappen niets van vuurwerk, zij denken dat het allemaal hetzelfde is en dat een verbod alles magisch oplost. En in onze gepolariseerde maatschappij neem je natuurlijk niets meer aan dat tegen je initiële standpunt in gaat, dus blijft dit in een cirkel gaan.
Denk het niet: https://nos.nl/artikel/24(...)kamer-is-nog-niet-omquote:Op maandag 2 januari 2023 19:52 schreef Glazenmaker het volgende:
Volgend jaar weer een knallend feest
D66 doet meestal het tegenovergestelde van wat ze roepen, dat zit wel goed dus.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:55 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Denk het niet: https://nos.nl/artikel/24(...)kamer-is-nog-niet-om
Maar inderdaad wat ze zeggen.
Dat tuig met illegaal vuurwerk: dat is de hele ellende.
Dat volk dat hier in de straat auto's en ramen vernielde met zware cobra bommen en consorte.
En of je dat tegenhoudt? Ik denk het niet. Hooguit als ze een hand missen na een explosie
Als dat verbod er komt zal er vast iets minder afgestoken worden, maar echt 0 kans dat het geen knallend feest gaat worden hoor.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:55 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Denk het niet: https://nos.nl/artikel/24(...)kamer-is-nog-niet-om
Maar inderdaad wat ze zeggen.
Dat tuig met illegaal vuurwerk: dat is de hele ellende.
Dat volk dat hier in de straat auto's en ramen vernielde met zware cobra bommen en consorte.
En of je dat tegenhoudt? Ik denk het niet. Hooguit als ze een hand missen na een explosie
Als ze iets kunnen verbieden wat binnen de grachtengordel toch al kut gevonden werd, kun je van ze op aan hoor.quote:Op maandag 2 januari 2023 20:00 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
D66 doet meestal het tegenovergestelde van wat ze roepen, dat zit wel goed dus.
Dan komt er nog meer (nu) illegaal spul in handen van de onruststokers, want alle regulering is nu weg, en is de overlast hetzelfde. Ondertussen heeft die leuke oom die altijd voor een mooi spektakel zorgt niets meer. Een verbod is geen oplossing, maar het echte probleem oplossen is natuurlijk te ingewikkeld en win je geen zieltjes mee.quote:Op maandag 2 januari 2023 20:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als dat verbod er komt zal er vast iets minder afgestoken worden, maar echt 0 kans dat het geen knallend feest gaat worden hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |