abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207390859
quote:
Nieuwjaar 2024 wellicht mét vuurwerkverbod
Als de cijfers van incidenten, arrestaties en bekeuringen komend oud en nieuw tegenvallen, gaat de Tweede Kamer in overleg over een eventuele invoering van het verbod.
Na twee jaarwisselingen met vuurwerkverboden, mag er voor het eerst weer uitbundig worden gefeest.

Inzet
'De politie zet met nieuwjaar extra agenten in, inclusief forse inzet van speciale eenheden zoals de Mobiele Eenheid, hondengeleiders en arrestatieteams mocht er ergens iets misgaan', meldt het AD. Als de vuurwerksituatie op te veel plekken uit de hand loopt, dan wordt er voor volgend jaar aangedrongen op een landelijk vuurwerkverbod.

Boete
Knallers en vuurpijlen zijn dit jaar verboden, deze worden gezien als professioneel vuurwerk en mag dus enkel afgestoken worden door personen met een speciaal vuurwerkcertificaat. De boete per illegaal artikel kan al snel oplopen tot zo'n 400 euro. Bron: https://omroepvenlo.nl/ni(...)eebzocIAjJhxfwo9dC8I
Zonder wrijving geen glans
pi_207390944
Alles wat je ziet en hoort is toch illegaal vuurwerk?

Legale vuurwerk zijn alleen nog wat knalerwten en potten die geen geluid maken.
  maandag 2 januari 2023 @ 15:42:59 #3
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_207390947
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:28 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat niet alleen, je moet tegenwoordig een minimum aantal shows schieten om je vergunning te mogen houden.
Maar dat is toch ook volkomen logisch? Zonder ervaring blijf je een amateur.
pi_207390967
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:42 schreef Halcon het volgende:

Plus
Waar je in de krant over leest is illegaal vuurwerk.

Alles wat hulpverleners naar zich toegegooid krijgen is illegaal vuurwerk.

Maar ook legaal vuurwerk is gevaarlijk. Een jongen van 13 jaar is verminkt geraakt doordat hij vuurwerk afstak wat hij opraapte op straat. Het ging direct af.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_207390971
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:45 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Plus

Ja. Waarschijnlijk is ook niemand ogen, vingers of hele handen kwijt geraakt door legaal vuurwerk.
pi_207390980
Waarom zijn die (halve) granaten bij onze zuider- en oosterburen eigenlijk wél legaal?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 2 januari 2023 @ 15:47:52 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207390988
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:42 schreef Halcon het volgende:

Nee, cakes enzo zijn gewoon legaal. Stil vuurwerk bestaat niet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 2 januari 2023 @ 15:48:07 #8
39333 Zelva
pi_207390990
quote:

Maar ook legaal vuurwerk is gevaarlijk. Een jongen van 13 jaar is verminkt geraakt doordat hij vuurwerk afstak wat hij opraapte op straat. Het ging direct af.
Deze bedoel je?
pi_207390996
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Nee, cakes enzo zijn gewoon legaal. Stil vuurwerk bestaat niet.
Zul je toch amper horen of zien in de praktijk, dat legale vuurwerk? Misschien als je het zelf afsteekt of erbij staat, maar verder...
  maandag 2 januari 2023 @ 15:48:32 #10
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_207390998
quote:

[..]
Plus

Daarom wordt ook al JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAREN gezegd: PAK GEEN VUURWERK OP DAT NIET AFGEGAAN IS!!!

Dat mensen dat toch doen is eigen schuld (helaas)

-ed-it en gezien het een Cobra was die al illegaal is gaat een vuurwerkverbod dit soort excessen niet voorkomen
pi_207391003
quote:
15s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:47 schreef Regilio_ het volgende:
Waarom zijn die (halve) granaten bij onze zuider- en oosterburen eigenlijk wél legaal?
In België zijn er geen halve granaten legaal.
pi_207391005
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:48 schreef Halcon het volgende:

[..]
In België zijn er geen halve granaten legaal.
Wel duizend bommen en granaten?

© Kapitein Haddock
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 2 januari 2023 @ 15:50:45 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207391017
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:48 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zul je toch amper horen of zien in de praktijk, dat legale vuurwerk? Misschien als je het zelf afsteekt of erbij staat, maar verder...
Dit is legaal bijvoorbeeld: En dat hoor je wel degelijk.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_207391019
quote:
15s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:47 schreef Regilio_ het volgende:
volgens mij lopen Duitse webshops massaal te kloten met de juiste categorie.
Een cobra 5 en cobra 6 valt bij Fireworxxx.de onder categorie F2 (consumentenvuurwerk), terwijl dat volgens mij onder categorie F4 moet vallen (zwaarste categorie, voor profesioneel gebruik). Voor categorie F4 is een vergunning vereist, voor F2 niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door spectrumanalyser op 02-01-2023 17:25:38 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 2 januari 2023 @ 15:54:57 #15
142400 RedFever007
pi_207391062
Maar goed, het moet en zal verboden worden!

Ik ben zeker geen vuurwerkfanaat, verre van, en besteed er zelf geen cent aan. Toch vond ik het weer prachtig om te zien. Hier in de buurt werd het allemaal prima op oudjaarsdag afgestoken en keurig opgeruimd. Sowieso waar ik woon weinig tot geen rommel gezien.

Ik snap de drang ook niet om dit allemaal te willen verbieden :{ Kap toch eens met die eindeloze betutteling, verboden en ontzegging van enig vertier voor de mensen

Laat ze die politiecapaciteit inzetten voor het opsporen van de zware mortieren en Cobra's die daadwerkelijk voor overlast zorgen en laat de hardwerkende man/vrouw die op oudjaar wat cakes wil aansteken lekker met rust.

Moedeloos om van te worden dit land
pi_207391077
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:50 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
volgens mij lopen Duitse webshops massaal te kloten met de juiste categorie.
Een cobra 5 en cobra 6 valt bij Fireworxxx.de onder categorie F2 (consumentenvuurwerk), terwijl dat volgens mij onder categorie F4 moet vallen (zwaarste categorie, voor proffesioneel gebruik). Voor categorie F4 is een vergunning vereist, voor F2 niet.
Je bedoelt deze?
https://www.fireworxxx.de/DiBlasio-Feuerwerk-Cobra3-Boeller
Dat zijn de legale blackpowder cobra's inderdaad die gevuld zijn met buskruit. Die zijn niet gevuld met het veel krachtiger flash of zilverkruit want dat is illegaal in Duitsland in knalvuurwerk.
Hier een Duitse test met legaal Duits vuurwerk en illegaal vuurwerk wat vooral in Polen verkocht wordt.
pi_207391113
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:54 schreef RedFever007 het volgende:

Moedeloos om van te worden dit land
Het is vooral om moedeloos van te worden dat postbussen, brievenbussen, parkeermeters, prullenbakken en in sommige gebieden hele winkelpanden moeten worden afgesloten / dichtgetimmerd om zware schade te voorkomen. Die schade alleen kost al 10-20 miljoen per jaar.
pi_207391128
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:31 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

De meerderheid is er niet dus de discussie kan wel gesloten worden denk ik.
Als de VVD dit nu zegt is het binnen 10 jaar verboden.
  maandag 2 januari 2023 @ 16:00:56 #19
39333 Zelva
pi_207391131
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het is vooral om moedeloos van te worden dat postbussen, brievenbussen, parkeermeters, prullenbakken en in sommige gebieden hele winkelpanden moeten worden afgesloten / dichtgetimmerd om zware schade te voorkomen. Die schade alleen kost al 10-20 miljoen per jaar.
Het vuurwerk dat dat veroorzaakt is allemaal al verboden.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 2 januari 2023 @ 16:05:35 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207391199
quote:

[..]
Ik stel een alcoholverbod voor: https://www.gld.nl/nieuws(...)tijdens-oud-en-nieuw
pi_207391268
https://www.rtlnieuws.nl/(...)er-meerderheid-tegen

Coalitie verdeeld

Meerderheid Tweede Kamer blijft tegen totaal vuurwerkverbod

In de Tweede Kamer is na de jaarwisseling geen meerderheid voor een totaal vuurwerkverbod. Partijen D66, ChristenUnie, GroenLinks, PvdD en PvdA zijn voor een landelijk verbod op vuurwerk, maar VVD, CDA, PVV, SP, FvD, JA21, Van Haga en BBB, samen 86 van de 150 zetels, blijven tegen een verbod.

Volgens het VVD Tweede Kamerlid Michon hebben veel mensen afgelopen jaarwisseling genoten van vuurwerk in de straat: "Maar de politie heeft het zwaar te verduren gehad. Het is wel duidelijk dat tuig dat vuurwerk naar de politie gooit zich niet laat weerhouden door een uitgebreider verbod. We zullen het zware illegale vuurwerk veel harder moeten uitbannen en relschoppers hard bestraffen, via snelrecht."

Coalitiepartners op één lijn
Coalitiepartners D66 en ChristenUnie zijn het totaal oneens met Michon. Zowel Kamerlid Van der Werf (D66) als Van der Graaf (CU) zien in de gebeurtenissen dit weekeinde reden wederom te pleiten voor een totaalverbod van vuurwerk.

Van der Werf (D66): "Lokale verboden hebben niet gewerkt hebben we gezien, daarnaast heeft vuurwerk veel slachtoffers gemaakt. De beste manier om dit tegen te gaan is landelijke eenduidige regels stellen, dat is ook de wens van de politie."

Van der Graaf (CU): "Oud en Nieuw is een feestelijke traditie in ons land. Maar het vuurwerk leidt helaas nog steeds tot onacceptabel geweld tegen agenten, veel schade en vuurwerkslachtoffers. En juist dat patroon moeten we doorbreken. Daarom pleit de ChristenUnie al langer voor een landelijk verbod op consumentenvuurwerk."

Illegaal
De vierde coalitiepartner, het CDA, blijft net als de VVD tegen een totaal vuurwerkverbod. Ook het Tweede Kamerlid Van Nispen (SP) ziet niks in een verbod. Net als VVD en CDA wil hij vooral het illegale vuurwerk aanpakken: "Veel ongelukken zijn gebeurd door illegaal vuurwerk. Als je een algemeen verbod invoert is dat probleem niet weg. Bovendien heb ik de indruk dat er nu geen draagvlak is voor een landelijk verbod."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_207391275
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:42 schreef Zelva het volgende:

[..]
Maar dat is toch ook volkomen logisch? Zonder ervaring blijf je een amateur.
Ja, alleen wordt dat dus moeilijk als er niet genoeg shows georganiseerd worden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207391294
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:05 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ik stel een alcoholverbod voor: https://www.gld.nl/nieuws(...)tijdens-oud-en-nieuw
Voor de 15-jarige vandalen die het stoer vinden om prullenbakken op te blazen is die alcohol al verboden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 2 januari 2023 @ 16:16:16 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207391339
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:05 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Is er al en heeft niet per se iets met oud en nieuw te maken. Alcoholmisbruik komt ieder weekend voor.
  maandag 2 januari 2023 @ 16:17:43 #26
142400 RedFever007
pi_207391341
quote:

[..]
ja want normaal consumentenvuurwerk veroorzaakt dit :')
ja want normaal denkende mensen veroorzaken dit :')

Denk toch na man 8)7 |:(

De totaalidioten veroorzaken dit. Niet mijn buurman die met z'n zoontje een vuurpijl afsteekt.
  maandag 2 januari 2023 @ 16:18:36 #27
142400 RedFever007
pi_207391351
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Is er al en heeft niet per se iets met oud en nieuw te maken. Alcoholmisbruik komt ieder weekend voor.
Alcoholverbod gaat er dan ook hoe dan ook komen. Ben er van overtuigd dat binnen nu en 20 jaar alcohol hetzelfde lot beschoren is als tabak.
pi_207391367
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:18 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Alcoholverbod gaat er dan ook hoe dan ook komen. Ben er van overtuigd dat binnen nu en 20 jaar alcohol hetzelfde lot beschoren is als tabak.
Het enige wat je dan veroorzaakt is een gigantische illegale alcohol-handel. Hebben ze een eeuw geleden ook geprobeerd, was niet echt een enorm succes.
  maandag 2 januari 2023 @ 16:22:18 #29
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_207391386
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:10 schreef tesssssssss het volgende:
De vierde coalitiepartner, het CDA, blijft net als de VVD tegen een totaal vuurwerkverbod. Ook het Tweede Kamerlid Van Nispen (SP) ziet niks in een verbod. Net als VVD en CDA wil hij vooral het illegale vuurwerk aanpakken: "Veel ongelukken zijn gebeurd door illegaal vuurwerk. Als je een algemeen verbod invoert is dat probleem niet weg. Bovendien heb ik de indruk dat er nu geen draagvlak is voor een landelijk verbod."
Een Kamerlid dat zich beroept op nietszeggende stellingen (wat is "veel" en is dat meer dan ongelukken door legaal vuurwerk?), de effectiviteit van een verbod in twijfel trekt als die niet 100% is (natuurlijk gaat dat niet lukken, maar mag het ook 50% zijn?) en afgaat op persoonlijke indrukken in plaats van feiten (opinie-onderzoeken laten de laatste jaren steevast zien dat een meerderheid van de bevolking voor een verbod is). Zo kennen we de ware populist weer.
Never explain, never apologize.
pi_207391402
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:48 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Daarom wordt ook al JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAREN gezegd: PAK GEEN VUURWERK OP DAT NIET AFGEGAAN IS!!!

Dat mensen dat toch doen is eigen schuld (helaas)

-ed-it en gezien het een Cobra was die al illegaal is gaat een vuurwerkverbod dit soort excessen niet voorkomen
Ik weet nog wel dat als 10-14 jarig jochie de reclames met "je bent een rund als je met vuurwerk stunt" veel indruk maakte.

Volgens mij zie je dat nergens meer
  maandag 2 januari 2023 @ 16:23:54 #31
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_207391406
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 14:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nou wat dat betreft begrijp ik de vuurwerkfans wel want er zijn geen sterke rationele argumenten aan te dragen waarom vuurwerk absoluut in stand gehouden moet worden. Het is voor die groep vooral leuk. Dus dan worden argumenten bedacht zoals 'ja maar alcohol', 'ja maar die'
Jouw redenatie is gewoon scheef. Het argument is niet "ja maar dit, ja maar dat." Dat probeer je er steeds van te maken. Het argument voor behoud van legaal vuurwerk is heel helder: het geeft een grote groep mensen plezier en zij kunnen er verantwoordelijk mee omgaan. Dat er dan een paar idioten zijn die met illegaal vuurwerk overlast/ongelukken veroorzaken, ga je niet oplossen door legaal vuurwerk te verbieden.

Wat voorstanders van het behoud van legaal vuurwerk wel doen, is de vergelijking trekken met alcohol. Als voorstanders van een totaalverbod als argument aandragen dat het schade en letsel voorkomt en dus beter is voor iedereen, wordt hen de vraag gesteld of ze ook zo over alcohol denken, omdat dat veel meer schade berokkent. Het hele jaar door. Zo niet, dan is de vervolgvraag waarom dat wel voor legaal vuurwerk zou moeten gelden en niet voor alcohol. Waarom ligt dat anders? Dat is een legitieme vraag wanneer je het een wel.wolt verbieden en het andere niet.
pi_207391426
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Nope, daar mag weer meer op ingezet worden wat mij betreft. Ook die voorlichting over het dragen van een vuurwerkbril om oogletsel te voorkomen..
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 2 januari 2023 @ 16:26:38 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207391428
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Blijkbaar wel gezien er tijdens oud&nieuw veel alcoholgerelateerde ongelukken binnen komen in de ziekenhuizen. Meer dan vuurwerk gerelateerd.
pi_207391436
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:26 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Blijkbaar wel gezien er tijdens oud&nieuw veel alcoholgerelateerde ongelukken binnen komen in de ziekenhuizen. Meer dan vuurwerk gerelateerd.
Maar niet per se meer dan tijdens andere 'normale' weekenden volgens mij.
pi_207391451
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Al helemaal niet als je het vergelijkt met 'normale' weekenden waarin er ook wordt gevoetbald.

Ohja, een voetbalverbod is ook een prima idee, als we toch bezig zijn. >:)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 2 januari 2023 @ 16:28:46 #36
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207391455
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Omdat er tijdens andere weekenden geen vuurwerk wordt afgestoken. :?
De trend is dat vuurwerk niet voor meer werk zorgt bij de SEH zoals tegenstanders zo graag ons willen doen geloven in vergelijking met alcohol.
  maandag 2 januari 2023 @ 16:29:02 #37
142400 RedFever007
pi_207391460
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het enige wat je dan veroorzaakt is een gigantische illegale alcohol-handel. Hebben ze een eeuw geleden ook geprobeerd, was niet echt een enorm succes.
Klopt, misschien is verbod niet helemaal wat gaat werken maar het wordt erntig moeilijker gemaakt of duurder om drank te kopen/nuttigen. Bijvoorbeeld: wat je nu nog ziet is bijvoorbeeld dat je "op de zaak" tijdens een borrel rustig wat biertjes en wijn kunt wegtikken. Dat wordt binnenkort verboden. Let maar op. Volgende stap is verbod op alcoholverkoop tijdens een braderie in het dorp. Of verkoop in de supermarkt. Bierreclames op TV en in tijdschriften. 100%, let maar op. En voor de "nee joh dat gaat nooit gebeuren want..." roepers: met de tabaksproducten ging het precies hetzelfde.
  maandag 2 januari 2023 @ 16:30:02 #38
142400 RedFever007
pi_207391465
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:26 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
verbaasd mij niets, ik heb tijdens de afgelopen O&N meer drank gehad dan ieder ander weekend afgelopen jaar :P
Dat zal voor velen gelden en ja, dan gebeurd er wel eens wat ja.
pi_207391474
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:29 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Klopt, misschien is verbod niet helemaal wat gaat werken maar het wordt erntig moeilijker gemaakt of duurder om drank te kopen/nuttigen. Bijvoorbeeld: wat je nu nog ziet is bijvoorbeeld dat je "op de zaak" tijdens een borrel rustig wat biertjes en wijn kunt wegtikken. Dat wordt binnenkort verboden. Let maar op. Volgende stap is verbod op alcoholverkoop tijdens een braderie in het dorp. Of verkoop in de supermarkt. Bierreclames op TV en in tijdschriften. 100%, let maar op. En voor de "nee joh dat gaat nooit gebeuren want..." roepers: met de tabaksproducten ging het precies hetzelfde.
En het eindstation is een alcoholverbod in de horeca zeker? Lekker met zijn allen hossen en springen om 2 uur 's nachts met een glaasje fris :')
  maandag 2 januari 2023 @ 16:32:54 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207391486
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:29 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Die kant zal het wel op gaan. De verbiedclub geeft niet zo snel op.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 2 januari 2023 @ 16:32:58 #41
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207391487
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:31 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En het eindstation is een alcoholverbod in de horeca zeker? Lekker met zijn allen hossen en springen om 2 uur 's nachts met een glaasje fris :')
_O-
pi_207391490
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:22 schreef Lurf het volgende:

[..]
Een Kamerlid dat zich beroept op nietszeggende stellingen (wat is "veel" en is dat meer dan ongelukken door legaal vuurwerk?), de effectiviteit van een verbod in twijfel trekt als die niet 100% is (natuurlijk gaat dat niet lukken, maar mag het ook 50% zijn?) en afgaat op persoonlijke indrukken in plaats van feiten (opinie-onderzoeken laten de laatste jaren steevast zien dat een meerderheid van de bevolking voor een verbod is). Zo kennen we de ware populist weer.
Oekraïne referendum
VS verkiezing 2016
Brexit

We weten inmiddels wel wat die onderzoeken waard zijn.

Je kan beter beroepsgekwetsten van KOZP er op af sturen. Die krijgen meer voor elkaar.
  maandag 2 januari 2023 @ 16:34:59 #43
142400 RedFever007
pi_207391516
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:31 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Tegen die tijd is de avondklok permanent en dien je om 00:00 uur binnen te zijn :+

/nowappie :P
pi_207391543
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik weet nog wel dat als 10-14 jarig jochie de reclames met "je bent een rund als je met vuurwerk stunt" veel indruk maakte.

Klopt.

Toen vertelde gewoon iemand dat 'ie wat strijkers in 'n glazen pot had gepropt en kreeg je daarna 'n stompje te zien.

Dat heeft mij er toch wel van weerhouden om niet met vuurwerk te gaan knutselen en zo.
pi_207391556
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die kant zal het wel op gaan. De verbiedclub geeft niet zo snel op.
Tabak en alcohol gaan allemaal richting 'speciaalzaken' om het te verbannen uit alle algemene supermarkten of buurtwinkeltjes. Daarnaast gaan beide in de komende 5-10 jaar fors in prijs omhoog, richting Scandinavische prijzen vermoed ik. Daardoor krijg je gewoon een sneeuwbaleffect waarbij de jongste generatie er steeds minder van gaat nuttigen en je zo met elke generatie die daarop volgt een steeds kleiner aandeel mensen hebt die er financieel aan kan/wil beginnen.
pi_207391558
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Er wordt ook heel krampachtig vastgehouden aan de oorlog tegen drugs die in 1984 is begonnen.
Kost duizenden doden per jaar.
pi_207391569
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Tabak en alcohol gaan allemaal richting 'speciaalzaken' om het te verbannen uit alle algemene supermarkten of buurtwinkeltjes. Daarnaast gaan beide in de komende 5-10 jaar fors in prijs omhoog, richting Scandinavische prijzen vermoed ik. Daardoor krijg je gewoon een sneeuwbaleffect waarbij de jongste generatie er steeds minder van gaat nuttigen en je zo met elke generatie die daarop volgt een steeds kleiner aandeel mensen hebt die er financieel aan kan/wil beginnen.
Dat denk jij. Drank is zo ontzettend makkelijk zelf te maken en te verschepen uit andere landen dat je daardoor alleen maar zuiphutten krijgt die niet openbaar zijn. Wordt eigenlijk niemand beter van.
  maandag 2 januari 2023 @ 16:43:08 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207391608
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:22 schreef Lurf het volgende:
(opinie-onderzoeken laten de laatste jaren steevast zien dat een meerderheid van de bevolking voor een verbod is).
Eerlijk gezegd heb ik daar mijn vraagtekens bij, kijk bv. naar deze petitie (Vuuwerkverbod), staat al een jaar lang online en ze hebben maar liefst iets van 470.000 ondertekeningen weten te scoren... Dat is 2.7% van de Nederlandse bevolking...
pi_207391612
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:40 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat denk jij. Drank is zo ontzettend makkelijk zelf te maken en te verschepen uit andere landen dat je daardoor alleen maar zuiphutten krijgt die niet openbaar zijn. Wordt eigenlijk niemand beter van.
Alsof het gros van de gebruikers daar moeite voor gaat doen. We draaien onze hand nu ook al niet meer om voor een speciaalbiertje van 5-6 euro in de kroeg
pi_207391613
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:40 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Plus in Scandinavische landen is bing-drinken erg normaal. Niet regelmatig 1 of 2 glazen maar 1 keer per maand helemaal los gaan. Dat laatste is veel slechter voor je lichaam. Maar goed dat preventie akkoord werkt sowieso niet erg goed want sinds de invoeren gebruikt de jeugd meer tabak, alcohol en drugs dan voor het invoeren er van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')