abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 10:40:54 #193
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207402314
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:21 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ach, je moet ergens beginnen. Ben niet per se tegen (sier)vuurwerk, het ene jaar kocht ik het wel en het andere weer niet. Maar als ik de balans opmaak dan mag het van mij wel verboden worden. Dat je het niet kan handhaven is geen reden om het niet te doen.
Jij bent gewoon tegen het illegale vuurwerk dat, geloof het of niet, reeds verboden is. Blijf van ons siervuurwerk af, pak liever het echte probleem aan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207402319
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 22:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Semantische discussie? Totaal niet. Jij zegt dat hier als argument "ja maar alcohol" wordt aangedragen omdat er volgens jou verder geen rationele argumenten zijn. Ik geef aan dat "ja maar alcohol" helemaal het argument niet is, dus dat heeft niets met semantiek te maken.

Dan punt twee: het probleem is niet de hoeveelheid vuurwerk, maar de vernielingen en overlast die worden veroorzaakt door illegaal vuurwerk. Hoe draagt de vermindering van de totale hoeveelheid vuurwerk, door het legale deel te verbieden, bij aan het op lange termijn oplossen van de problemen? Wat lost dat op of wat gebeurt er dan?
Die vernielingen zijn niet de enige reden waarom mensen van vuurwerk af willen want dan is terecht reactie dat dit door toch al verboden vuurwerk veroorzaakt wordt. Er is een substantiële groep die ook 31 december en het legale vuurwerk als overlast ervaart. Zo ver 'overlast' überhaupt een legitiem argument is. Verder zijn er meer argumenten waarom vuurwerk als hinderlijk wordt beschouwd (dieren, milieu, geluid, vervuiling, gewonden)

Illegaal vuurwerk bestaat omdat er legaal vuurwerk is. Bestond legaal vuurwerk niet dan was die behoefte aan knallen er denk ik ook minder. Iedereen hier is opgevoed dat vuurwerk erbij hoort, net zoals alcohol. Zou vuurwerk verboden worden dan zal je zien dat het aantal illegaal vuurwerkafstekers over 20 jaar substantieel gedaald is. De cultuur verandert en dat kost gewoon een aantal jaren, er moet verder gekeken worden dan alleen naar 'nu' of naar 'volgend jaar'. Die enorme drang om vuurwerk af te steken zit niet in de mens, het is gewenning

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 03-01-2023 10:48:05 ]
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:46:22 #195
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_207402373
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een algeheel vuurwerkverbod is niet mijn idee, het is het advies van politie. Wij kunnen allemaal makkelijk reageren achter ons toetsenbord, van de politie verwachten wij dat ze er zijn bij 112 meldingen. Als een idioot je autoraam ingetikt heeft en een stuk vuurwerk in je auto heeft gegooid, dan komt de politie.
Oh ja? Dan komen ze echt?

quote:
Een mogelijk alternatief:
• Gratis grote profesionele vuurwerkshows in de grote steden.[
Gratis bestaat niet. Ik zou niet weten waarom ik zou moeten mee betalen voor vuurwerk terwijl me dat nu niets kost.

quote:
• Gratis 24 uur openbaar vervoer naar de vuurwerkshows voor inwoners van Nederland.
Ha ha ja, natuurlijk. Er is nu NUL openbaar vervoer op oudejaarsavond, maar dan moeten die mensen allemaal opeens gaan werken natuurlijk. Strak en haalbaar plan hoor. Oh ja, en gratis bestaat niet.

quote:
• Een lager of vast tarief voor taxis in de steden tijdens oud & nieuw.
Ja, want er zijn zo enorm veel taxi's en die willen állemaal werken met de jaarwisseling. En wie gaat dat betalen? Jij zeker?

quote:
Bedenk iets en het gaat niet helpen, we willen allemaal per definitie zelf vuurwerk afsteken.
Ik wil helemaal niet zelf vuurwerk afsteken, ik ben er alleen van overtuigd dat als je mensen gewoon licht vuurwerk laat afsteken en hen hun pleziertje laat hebben dat uiteindelijk de minste overlast oplevert.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 10:47:51 #196
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207402392
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:46 schreef Zelva het volgende:
Ik wil helemaal niet zelf vuurwerk afsteken, ik ben er alleen van overtuigd dat als je mensen gewoon licht vuurwerk laat afsteken en hen hun pleziertje laat hebben dat uiteindelijk de minste overlast oplevert.
Nee, centrale vuurwerkshows en alle drama die die met zich mee gaan brengen zullen niet in de wijk van spectrumanalyser zijn, dus dan kan hij lekker op tijd naar bed op oudjaarsavond en heeft hij helemaal geen overlast.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:53:24 #197
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_207402436
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een algeheel vuurwerkverbod is niet mijn idee, het is het advies van politie. Wij kunnen allemaal makkelijk reageren achter ons toetsenbord, van de politie verwachten wij dat ze er zijn bij 112 meldingen. Als een idioot je autoraam ingetikt heeft en een stuk vuurwerk in je auto heeft gegooid, dan komt de politie.

Echter; wij Nederlanders voelen ons meteen aangevallen. Kom niet aan ons vuurwerk, dat is onze vrijheid. Traditie roept men. Terwijl er voor 1970 geen consumentenvuurwerk was, tot die tijd werden er vuurwerkshows gegeven.

Een mogelijk alternatief:
• Gratis grote profesionele vuurwerkshows in de grote steden.
• Gratis 24 uur openbaar vervoer naar de vuurwerkshows voor inwoners van Nederland.
• Een lager of vast tarief voor taxis in de steden tijdens oud & nieuw.
Bedenk iets en het gaat niet helpen, we willen allemaal per definitie zelf vuurwerk afsteken.

misschien is het een leeftijdsding. Zelf net boven de 40, vuurwerk vroeger weinig interesse voor gehad.
Dat is dus al 52 jaar, dus voor het overgrote deel van de NL bevolking wel degelijk een traditie.
pi_207402633
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee, centrale vuurwerkshows en alle drama die die met zich mee gaan brengen zullen niet in de wijk van spectrumanalyser zijn, dus dan kan hij lekker op tijd naar bed op oudjaarsavond en heeft hij helemaal geen overlast.
Mwa, wat is je definitie van op tijd. Het werd 06:00 bij mij.
Welke dramas heb je bij centrale vuurwerkshows?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_207402642
quote:

[..]
Ga maar even OP1 terugkijken, als je geen allergie hebt voor mainstream media.
pi_207402682
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:12 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Nattekat denkt dat vuurwerk gelijkstaat aan gezelligheid. Als je dat niet afsteekt ben je saai, ken je geen tradities en lig je nog voor 00:00u in je nest.

:')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 11:17:11 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207402683
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:12 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
1. Plek waar heel veel mensen bij elkaar komen
2. Plek waar heel veel gedronken wordt
3. Iedereen gaat tegelijk weg

Leuk joh. In plaats van dom populistisch lullen kunnen al die burgemeesters ook eens gewoon het voortouw nemen in het bestrijden van echte problemen in plaats van oom Henk met zijn siervuurwerk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207402703
quote:

[..]
[..]
Gratis bestaat niet. Ik zou niet weten waarom ik zou moeten mee betalen voor vuurwerk terwijl me dat nu niets kost.
[..]
Ha ha ja, natuurlijk. Er is nu NUL openbaar vervoer op oudejaarsavond, maar dan moeten die mensen allemaal opeens gaan werken natuurlijk. Strak en haalbaar plan hoor. Oh ja, en gratis bestaat niet.
maar meebetalen aan alle schades doen we wel. 10 tot 15 miljoen euro
  dinsdag 3 januari 2023 @ 11:20:00 #203
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207402713
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:53 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dat is dus al 52 jaar, dus voor het overgrote deel van de NL bevolking wel degelijk een traditie.
Toen liep de jeugd met rotjes, grondbloemen en babypijltjes door de wijk. Dat was leuk ja. Nu lopen ze met explosieven :') Een cobra is geen rotje.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207402718
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
1. Plek waar heel veel mensen bij elkaar komen
2. Plek waar heel veel gedronken wordt
3. Iedereen gaat tegelijk weg

Leuk joh. In plaats van dom populistisch lullen kunnen al die burgemeesters ook eens gewoon het voortouw nemen in het bestrijden van echte problemen in plaats van oom Henk met zijn siervuurwerk.
Ik zie het probleem nog even niet, maak je punt. Stapte er mensen in de auto na het zuipen?
  dinsdag 3 januari 2023 @ 11:24:33 #205
39333 Zelva
pi_207402758
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:19 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
maar meebetalen aan alle schades doen we wel. 10 tot 15 miljoen euro
Ja, en dat blijft gewoon. Daar verandert op deze manier niets aan. Zelfs als het in jouw utopiewereld zou lukken om echt al het vuurwerk compleet uit te bannen, dan ontstaat die schade wel op een andere manier. Want reljeugd pak je niet met het verbieden van siervuurwerk.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 11:27:36 #206
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207402801
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:20 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Ik zie het probleem nog even niet, maak je punt. Stapte er mensen in de auto na het zuipen?
Iemand die een enorm probleem maakt van oom Henk met zijn siervuurwerk ziet geen probleem voor onwonenden van een vuurwerkshow. Hiermee laat je echt zien dat het je alleen maar om jezelf te doen is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207402817
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:24 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ja, en dat blijft gewoon. Daar verandert op deze manier niets aan.
Zolang er geen betere regelgeving is. De huidige regelgeving is niet te handhaven.
Geef het 5 tot 10 jaar en niemand kijkt er meer naar om.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 11:31:37 #208
39333 Zelva
pi_207402850
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:29 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Zolang er geen betere regelgeving is. De huidige regelgeving is niet te handhaven.
Kun je misschien stoppen met het selectief negeren van posts en gewoon antwoord geven op deze vragen?

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 23:44 schreef Zelva het volgende:

[..]
Dan heb je het alleen over de situatie na 31 december 18.00 uur, waar is de handhaving voor die tijd dan? Dat is dan toch heel makkelijk? Wat let ze? Waarom verwacht je als ze het zo'n beetje de hele maand december niet lukt om ook maar iets aan handhaving te doen, dat dat dan met een verbod op acht uurtjes siervuurwerk opeens wel gaat lukken?

En waarom kwam de handhaving in de coronajaren ook niet van de grond dan? Toen was ook echt daadwerkelijk alles verboden.
pi_207402852
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Iemand die een enorm probleem maakt van oom Henk met zijn siervuurwerk ziet geen probleem voor onwonenden van een vuurwerkshow. Hiermee laat je echt zien dat het je alleen maar om jezelf te doen is.
Laten we elkaar goed begrijpen. Een profesionele vuurwerkshow is niet midden in een woonwijk maar bijvoorbeeld op het water afgelegen van het centrum. Het probleem is ook niet oom Henk met zijn siervuurwerk, het probleem is dat er geen mogelijkheden zijn tot ordebewaking en handhaving. Zie afgelopen 10 jaar oud & nieuw.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 11:34:06 #210
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207402877
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:31 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Laten we elkaar goed begrijpen. Een profesionele vuurwerkshow is niet midden in een woonwijk maar bijvoorbeeld op het water afgelegen van het centrum. Het probleem is ook niet oom Henk met zijn siervuurwerk, het probleem is dat er geen mogelijkheden zijn tot ordebewaking en handhaving. Zie afgelopen 10 jaar oud & nieuw.
Oh ja, tuurlijk, zo ver mogelijk van alle mensen af. Wat kan er mogelijk fout gaan _O-

Tip: ga lekker naar het buitenland op oudjaarsdag. Is beter voor je.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207402931
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Oh ja, tuurlijk, zo ver mogelijk van alle mensen af. Wat kan er mogelijk fout gaan _O-

Vuurwerkshows zijn normaliter op open locaties ja, waar veel mensen zich op gepaste afstand kunnen verzamelen om het te kunnen aanschouwen. In Rotterdam is dat altijd rond de Erasmusbrug / Nieuwe Maas
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 11:39:53 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207402941
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vuurwerkshows zijn normaliter op open locaties ja, waar veel mensen zich op gepaste afstand kunnen verzamelen om het te kunnen aanschouwen. In Rotterdam is dat altijd rond de Erasmusbrug / Nieuwe Maas
Dat is niet wat hij zegt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Forum Admin dinsdag 3 januari 2023 @ 11:40:05 #213
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207402944
Vuurwerkshows zijn geen haalbare kaart. Dus dat kun je ook vergeten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207402982
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Vuurwerkshows zijn geen haalbare kaart. Dus dat kun je ook vergeten.
In stedelijke gebieden vast wel
  dinsdag 3 januari 2023 @ 11:43:07 #215
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_207402984
quote:
84s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Toen liep de jeugd met rotjes, grondbloemen en babypijltjes door de wijk. Dat was leuk ja. Nu lopen ze met explosieven :') Een cobra is geen rotje.
Toen waren rotjes en babypijltjes nog legaal, die zijn nu dus verboden. Regelgeving is een stuk strenger geworden. En cobra’s zijn al jaren verboden.
pi_207402997
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:43 schreef tja77 het volgende:

[..]
Toen waren rotjes en babypijltjes nog legaal, die zijn nu dus verboden. Regelgeving is een stuk strenger geworden. En cobra’s zijn al jaren verboden.
Punt is dat vergelijken met 30-40-50 jaar terug niet meer opgaat. Wat er nu in omloop is (legaal of illegaal) is levensgevaarlijk.
pi_207403040
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, dat doe ik inderdaad al jaren. Het moet hier namelijk altijd stuk met oud & nieuw. Terwijl wat is het....de aarde heeft een volledig rondje om de zon gemaakt, nou wauw zeg. Blaas de bushokjes, verkeersborden, prullenbakken en brievenbussen maar weer op hoor, we mogen weer.

Alles wat hier voor onmogelijk is gesteld is heel normaal in Antwerpen. Prachtig vuurwerk op de Schelde gezien. Met een grote groep mensen een zooi drank genuttigd, de sluis ging open. DJ Spek achter de wielen van staal en lekker stampen tot smorgenvroeg.
  Forum Admin dinsdag 3 januari 2023 @ 11:47:06 #218
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207403057
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
In stedelijke gebieden vast wel
Nee er zijn niet genoeg mensen om dat te regelen.

En Nederland is iets meer dan alleen maar randstad natuurlijk
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Punt is dat vergelijken met 30-40-50 jaar terug niet meer opgaat. Wat er nu in omloop is (legaal of illegaal) is levensgevaarlijk.
Levensgevaarlijk legaal vuurwerk ja?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207403064
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee er zijn niet genoeg mensen om dat te regelen.

En Nederland is iets meer dan alleen maar randstad natuurlijk
Krijgen we allemaal van die 'eco shows' zoals amsterdam :') Beetje lichtflitsen en een beroerde wappie DJ.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 3 januari 2023 @ 11:47:37 #220
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207403068
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:43 schreef tja77 het volgende:

[..]
Toen ging men er ook normaal mee om. De regels zijn een stuk strenger omdat er door ondeugdelijk gebruik veel gewonden vallen door de babypijltjes.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 11:52:31 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207403154
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:46 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Ja, dat doe ik inderdaad al jaren. Het moet hier namelijk altijd stuk met oud & nieuw. Terwijl wat is het....de aarde heeft een volledig rondje om de zon gemaakt, nou wauw zeg. Blaas de bushokjes, verkeersborden, prullenbakken en brievenbussen maar weer op hoor, we mogen weer.

Alles wat hier voor onmogelijk is gesteld is heel normaal in Antwerpen. Prachtig vuurwerk op de Schelde gezien. Met een grote groep mensen een zooi drank genuttigd, de sluis ging open. DJ Spek achter de wielen van staal en lekker stampen tot smorgenvroeg.
Wat zit je dan nog te zaniken? Probleem opgelost.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207403195
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:46 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

En leuk dat die jaarwisseling verder was joh in Antwerpen

twitter
Zonder wrijving geen glans
pi_207403208
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:47 schreef RipCity het volgende:

[..]
Krijgen we allemaal van die 'eco shows' zoals amsterdam :') Beetje lichtflitsen en een beroerde wappie DJ.
Ah nee, dat is niet de bedoeling.
Een gigantische vuurwerkshow verzorgd door een pyrotechnicus, waarna heel de stad de kruitdampen kan ruiken. Met een goede opkomende plaatjesdraaier, Martijn Garritsen en orgel Joke.
pi_207403313
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:55 schreef Haags het volgende:

[..]
En leuk dat die jaarwisseling verder was joh in Antwerpen

[ twitter ]
de verwachting is niet dat alle problemen direct opgelost zijn met een vuurwerkverbod.
In Antwerpen was echter wel een vuurwerkverbod plus strikte handhaving!
quote:
Stad verbiedt alle bezit en gebruik van vuurwerk, maar er komt gelukkig wél prachtige vuurwerkshow van oud naar nieuw

Burgemeester Bart De Wever (N-VA) wijst er nog eens op er voor de hele stad een nultolerantie wordt gehanteerd voor bezit en gebruik van vuurwerk.
Ook te zien aan het aantal arrestaties in vergelijking met Amsterdam en Den Haag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')