SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Bosbeetle op 30-12-2022 10:56:59 ]En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Neen!quote:Op vrijdag 30 december 2022 10:52 schreef Domnivoor het volgende:
Leuk initiatief![]()
Zijn er ook restricites qua muziekstijl?
Die haalt mijn top 10 ook ja!quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:59 schreef MadMaster het volgende:
Poeh, 1 per taal maar.
Ik ben bang dat ik Gang Nam Style moet gaan noemen om tot de 10 te komen…
Ja helaas nedersaksisch is volgensmij niet als taal erkent helaas, als het nou fries was.quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als Op Fietse (terecht) wordt afgerekend zet ik daar 11. PSY - Gangnam Style in.
Wiki beweert van welquote:Op vrijdag 30 december 2022 13:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja helaas nedersaksisch is volgensmij niet als taal erkent helaas, als het nou fries was.
quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die haalt mijn top 10 ook ja!
You serialquote:
Wel als streektaal geloof ik, maar niet als landstaalquote:Op vrijdag 30 december 2022 13:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja helaas nedersaksisch is volgensmij niet als taal erkent helaas, als het nou fries was.
Ik vermoed dat die het fout hebben overigens.quote:
Nee hoorquote:Op vrijdag 30 december 2022 13:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vermoed dat die het fout hebben overigens.
Bronquote:Het Nedersaksisch is erkend als regionale taal onder het Europees Handvest voor regionale talen of talen van minderheden. Europese landen mogen andere talen dan hun officiële landstaal erkennen.
Volgens de wet mag het Nedersaksisch worden gebruikt in bijvoorbeeld de kinderopvang. Basisscholen en middelbare scholen mogen het vak Nedersaksisch geven.
Niet dat ik het geen valide talen vind maar dat dit het idee van dit topic een beetje ondermijnt.quote:Het Fries is een van de drie onder het Europees Handvest erkende minderheidstalen in Nederland (naast het Limburgs en Nedersaksisch).
Ja, dat je er maar 1 per taal mag, maakt het wel een stukje moeilijker. Maar wel een leuke uitdaging!quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:59 schreef MadMaster het volgende:
Poeh, 1 per taal maar.
Beperkt het wel heel erg. Jammer.quote:Op vrijdag 30 december 2022 14:57 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, dat je er maar 1 per taal mag, maakt het wel een stukje moeilijker. Maar wel een leuke uitdaging!
Ik had er wel een paar geweten in het Fries.quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Okay sorry maar bij deze doen de minderheidstalen fries, nedersaksisch en limburgs niet mee...
[..]
Niet dat ik het geen valide talen vind maar dat dit het idee van dit topic een beetje ondermijnt.
Hm....hoe zit dat met Bretons, Baskisch en Occitaans dan?quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Okay sorry maar bij deze doen de minderheidstalen fries, nedersaksisch en limburgs niet mee...
[..]
Niet dat ik het geen valide talen vind maar dat dit het idee van dit topic een beetje ondermijnt.
quote:Op maandag 2 januari 2023 13:15 schreef cafca het volgende:
[..]
Hm....hoe zit dat met Bretons, Baskisch en Occitaans dan?
Vooralsnog alleen fries, nedersaksisch en limburgs die afvallen hoorquote:Op maandag 2 januari 2023 13:45 schreef cafca het volgende:
Och, whatever. Als jij vind dat er iets niet telt, streep maar weg:
1. Renaud - Hexagone (Frans)
2. Samantha Crain - Red Sky, Blue Mountain (Engelse titel, maar gezongen in de native amerikaanse taal Chahta)
3. Gert Vlok Nel - Moenie my hier vergeet nie, Dixie (Afrikaans)
4. Alan Stivell - Tri Martolod (Bretons)
5. Alejandro Escovedo - Amor Puro (Spaans)
6. Wir Sind Helden - Wenn er passiert (Duits)
7. The Alarm - Gwerthoch Fi I Lawr Yr Afon (Welsh)
8. Ismael Lo - Tajabone (Wolof)
9. Antonio Carlos Jobim - Garota de Ipanema (Portugees)
10. Paolo Conte - Max (Italiaans)
11. Clannad - Coinleach Ghlas an Fhķmhair (Gaelic)
12. Freddie Aguilar - Anak (Filipijns)
13. Herman van Veen - Harlekijnlied (Fantasietaal)
14. Ladysmith Black Mabazo - Thula Mtwana (Zulu)
15. Herreys - Diggiloo Diggiley (Zweeds)
16. De Boegies - Mčh (Geits)
17. Kan Zazpi - Ilargia (Baskisch)
18. Lor - Nikt (Pools)
19. Cheb Khaled - Didi (Arabisch)
20. O-Zone - Coinleach Ghlas an Fhķmhair (Moldavisch)
Buena vista social club toch?quote:Op maandag 2 januari 2023 13:53 schreef cafca het volgende:
Volgens mij is er nog geen één nummer dubbel genoemd
Allemaal de eerste prijs!
Eisbär altijd +1quote:Op maandag 2 januari 2023 14:20 schreef MielMonteur het volgende:
1. Grauzone - Eisbär (Duits)
2. Omar Souleyman - Warni Warni (Arabisch)
3. Fishmans - Long Season (Japans)
4. Fyr og Flamme - Kamæleon (Deens)
5. Kent - Om Du Var Här (Zweeds)
6. Rona Nishliu - Suus (Albaans)
7. CCCP Fedela Alle Linea - CCCP (Italiaans)
8. Giannis Ploutarchos - To Fonazo (Grieks)
9. Kaja Gunnufsen - Kvinneforum (Noors)
10. dEUS - Quatre Mains (Frans)
Zoeits dan
Oeh veel die ook in mijn keuzelijstje per land stondenquote:Op maandag 2 januari 2023 14:20 schreef MielMonteur het volgende:
1. Grauzone - Eisbär (Duits)
3. Fishmans - Long Season (Japans)
4. Fyr og Flamme - Kamæleon (Deens)
5. Kent - Om Du Var Här (Zweeds)
6. Rona Nishliu - Suus (Albaans)
7. CCCP Fedela Alle Linea - CCCP (Italiaans)
8. Giannis Ploutarchos - To Fonazo (Grieks)
9. Kaja Gunnufsen - Kvinneforum (Noors)
10. dEUS - Quatre Mains (Frans)
Zoeits dan
quote:Op maandag 2 januari 2023 15:48 schreef FranticDJ het volgende:
helene Fischer - atemlos
o-zone - dragostea din tei
serebro - mama luba
Andrea Bocelli - con te partiro
Jovanotti - l'ombelico del mondo
zucchero - il volo
en natuurlijk op 1:
Benny Lava
quote:Op maandag 2 januari 2023 15:25 schreef FritsFlits het volgende:
Yanni - Never Too Late
Peter Maffey - Du
Sasha Distel - Monsieur Cannibale
Mecano - Hijo de la Luna
Ik ga er van uit dat bij jullie de nummer 1 bovenaan de lijst staat!quote:Op maandag 2 januari 2023 15:07 schreef houdjemond het volgende:
Rammstein- Deutschland
Michael Sardou - Le Lacs du Connemara
Mecano - Hijo de la Luna
Klaar.
Is dat Benny Lava door buffalax?quote:
Ouiquote:Op maandag 2 januari 2023 16:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik ga er van uit dat bij jullie de nummer 1 bovenaan de lijst staat!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Die mogen zeker.quote:Op maandag 2 januari 2023 16:51 schreef DecoAoreste het volgende:
Oh, in mijn volgende top 1000 komt waarschijnlijk Brictom van Eluveitie nog ergens binnen, dat is in het Oud-Gallisch. Als dode talen ook mogen is dat een mooie voor volgend jaar.
Viszlát Nyár was mijn tweede keuze geweest voor Hongaars!quote:Op maandag 2 januari 2023 17:25 schreef Redefine het volgende:
Leuk idee![]()
1. Deutschland - Rammstein (Duits)
2. Zitti E Buoni - Måneskin (Italiaans)
3. Caisser la voix (live) - Patrick Bruel (Frans)
4. Crno i Belo - Kaliopi (Macedonisch)
5. Viszlat Nyar - AWS (Hongaars)
6. Shum - Go_A (Oekraīns)
7. Hesar N - Nikaeen (Farsi)
8. Dunyanin Sonuna Dogmusum - manGa (Turks)
9. Kogu tõde Jüriööst - Lenna Kuurmaa (Estisch)
10. Molitva - Marija Ļerifović (Servisch)
Ja vanuit het ESF is het wat makkelijker. Nog los van de nummers zelf ken je daardoor weer wat artiesten die in hun eigen taal zingen.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:46 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Viszlát Nyár was mijn tweede keuze geweest voor Hongaars!
Songfestivalliefhebbers hebben het in dit topic wel makkelijker valt me op
quote:Op maandag 2 januari 2023 16:38 schreef ijs_beer het volgende:
Valt toch vies tegen, een paar Franse en Duitse nummers ken ik nog wel, en nog een enkele Italiaanse. Maar zeker in het Spaans wist ik niks te bedenken wat een stem waard zou zijn.![]()
1. Irama - La genesi del tuo colore (Italiaans)
2. Michel Fugain – Une belle histoire (Frans)
3. Go_A – Shum (Oekraīens)
4. Tim Bendzko – Leichtsinn (Duits)
5. Kaliopi – Crno I Belo (Macedonisch)
6. Michel Telķ – Ai se eu te pego (Portugees)
7. Sigur Ros – Hoppipollai (IJslands)
8. Pernilla - När Jag Blundar (Zweeds)
youtubejesEn dan geen Eisbär in je lijst!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens to you while you're busy making other plans
Souleyman, yeah!quote:Op maandag 2 januari 2023 14:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Laat Friezen toch gewoon mee doen!quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:
En maken we een verschil tussen Oekraīens en Russisch?quote:Op vrijdag 30 december 2022 10:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Er mag per taal maar 1 nummer in je lijst staan. Land van herkomst maakt niet uit het gaat om de taal!
Dat lijkt mij logisch. Anders kan Duits ook niet. Dat ze net zo verwant aan het Nederlands als die twee talen aan elkaar.quote:Op maandag 2 januari 2023 20:05 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
En maken we een verschil tussen Oekraīens en Russisch?
Verrek compleet vergeten. Ik was anders voor deze gegaan:quote:Op maandag 2 januari 2023 19:02 schreef anotherRandomdude het volgende:
Huun-Huur-Tu - Odugen Taiga (Mongools?)
Vlaams is geen taal, maar een dialect van de Nederlandse taal (sorry)quote:Op maandag 2 januari 2023 19:58 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Laat Friezen toch gewoon mee doen!![]()
Doet het Vlaams en Patois wel mee?
Yes sirquote:Op maandag 2 januari 2023 16:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik ga er van uit dat bij jullie de nummer 1 bovenaan de lijst staat!
Helaas...quote:
Jazekerquote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:05 schreef Geluiden het volgende:
Voor de zekerheid: het fonetische gebrabbel van Raketkanon mag wel?
Maar Fries heeft dan wel weer een andere status dan het Nedersaksisch en Limburgs want het Fries is erkend als 2e rijkstaal. Dat het minderheidstalen zijn moet overigens ook niet uitmaken. Een taal is een taal of het nou door een minderheid gesproken wordt of niet.quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hij bedoelde waarschijnlijk "talen van buiten het Nederlands taalgebied". Daar valt op zich wel wat voor te zeggen.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar Fries heeft dan wel weer een andere status dan het Nedersaksisch en Limburgs want het Fries is erkend als 2e rijkstaal. Dat het minderheidstalen zijn moet overigens ook niet uitmaken. Een taal is een taal of het nou door een minderheid gesproken wordt of niet.
En een beetje raar dat fantasietalen dan weer wel mogen en minderheidstalen niet… want als er iets een absolute minderheidstaal is, is het wel een fantasietaal.
Klopt allemaal maar ik moet ergens grenzen trekken, en het is vooral het idee dat mensen eens buiten de gebaande paden muziek luisteren en dat het een lijst oplevert met interessante noteringen die leuk zijn om nog eens na te luisterenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar Fries heeft dan wel weer een andere status dan het Nedersaksisch en Limburgs want het Fries is erkend als 2e rijkstaal. Dat het minderheidstalen zijn moet overigens ook niet uitmaken. Een taal is een taal of het nou door een minderheid gesproken wordt of niet.
En een beetje raar dat fantasietalen dan weer wel mogen en minderheidstalen niet… want als er iets een absolute minderheidstaal is, is het wel een fantasietaal.
Saterfries en Noord-Fries zouden dan dus wel mogen maar Westlauwersfries niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:15 schreef cafca het volgende:
[..]
Hij bedoelde waarschijnlijk "talen van buiten het Nederlands taalgebied". Daar valt op zich wel wat voor te zeggen.
Binnen het Fries heb je ook dialectenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt allemaal maar ik moet ergens grenzen trekken, en het is vooral het idee dat mensen eens buiten de gebaande paden muziek luisteren en dat het een lijst oplevert met interessante noteringen die leuk zijn om nog eens na te luisteren
Wellicht doe ik de volgende keer een dialect top zoveel met alleen maar nederlandse dialecten... Al zou fries daar ook niet in mogen want dat is geen dialect van nederlands
Prima suggestiequote:
een man van standquote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:58 schreef Benny het volgende:
[..]
Prima suggestie
Bij dezen: Bindend stemadvies voor de Indische inzending "Buffalax - Benny Lava"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Somewhere in a lonely hotel room there's a guy starting to realize that eternal fate has turned its back on him 🎶 😢
Dus ik kan vanavond van mijn top 6 toch nog een top 10 maken voor het sluiten van de markt?quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:00 schreef Bosbeetle het volgende:
![]()
![]()
Tussenstand er zijn 67 lijstjes ingediend
Waar 103 talen genoemd zijn (waaronder Geits, mensen die geen taal ingevuld hebben ga ik nog aanvullen en filteren op raar benoemde talen)
Er zijn 301 Artiesten genoemd waarvan er 19 meer dan 1 stem hebben artiest met het hoogste aantal stemmen komt in 13 lijstjes voor
Ps. Ik moet er nog met een kam doorheen dus dit zijn voorlopige getallen
Mooi dat er zoveel lijstjes zijn ingediend. Succes met tellen!quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:00 schreef Bosbeetle het volgende:
![]()
![]()
Tussenstand er zijn 67 lijstjes ingediend
Waar 103 talen genoemd zijn (waaronder Geits, mensen die geen taal ingevuld hebben ga ik nog aanvullen en filteren op raar benoemde talen)
Er zijn 301 Artiesten genoemd waarvan er 19 meer dan 1 stem hebben artiest met het hoogste aantal stemmen komt in 13 lijstjes voor
Ps. Ik moet er nog met een kam doorheen dus dit zijn voorlopige getallen
De markt sluit pas 1 februari graag wel even melden als er veranderingen gemaakt worden!quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:22 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dus ik kan vanavond van mijn top 6 toch nog een top 10 maken voor het sluiten van de markt?
Ik vul hem vanavond even aan met rinkelende alarmbellen!quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De markt sluit pas 1 februari graag wel even melden als er veranderingen gemaakt worden!
7. Khaled - Aīcha (Arabisch, wel passages in het Frans dus hak zelf de knoop maar door)quote:Op maandag 2 januari 2023 17:50 schreef Tussle266 het volgende:
Een lijstje volgens het vaste principe 'wel op de keuzelijst, niet in de lijst':
1. MC Solaar - Nouveau Western (Frans)
2. Luciano Pavarotti - Caruso (Italiaans)
3. Akcent - Kylie (Roemeens)
4. Astrud Gilberto - Āgua de Beber (Portugees)
5. Buena Vista Social Club - De Camino A La Vereda (Spaans)
6. Döf - Codo (Duits)
Mijn tijd is op, dus hier laat ik het bij.
Alcestquote:Op woensdag 11 januari 2023 13:54 schreef pipster het volgende:
Nou het is wel duidelijk dat ik vooral Engelstalige muziek draai, aangevuld met wat Duits / Frans / Nederlands...
1 Alcest - Autre Temps (Frans)
2 Kettcar - Sommer '89 (Er Schnitt Löcher In Den Zaun) (Duits)
3 Kælan Mikla - Kalt (Ijslands)
4 Terveet Kädett - Lihan Ilot (Fins)
5 Молчат Дома - Судно (Борис Рыжий) (Russisch)
6 Mano Negra - Mala Vida (Spaans)
7 Akiakane - Hanamichi (Japans)
8 Arooij Aftab - Mohabbat (Urdu)
9 Ratos de Parão - Beber Ate Morrer Ohlo Seco - Nada (Portugees)
10 Kent - Ingenting (Zweeds)
11 Negazione - Non Mi Dire (Italiaans)
Pssst:quote:Op maandag 16 januari 2023 07:57 schreef Beathoven het volgende:
01 Noir Desir - Le vent nous portera - live versie (2005) (origineel is beduidend minder)
02 Cirque de Soleil - Alegria
03 Serge Gainsbourg - histoire de melody nelson
04. Mecano - Hijo de la Luna
05.France Gal - Ella elle l'a
06 Manu Chao - Me gustas tu
07 Matia Bazar - Ti Sento
08 Eros Ramazotti - Cosas de la Vida
09 Luis Fonzi - Despacito
10 Santana - Oye come va
quote:Er mag per taal maar 1 nummer in je lijst staan.
Kan mijn post niet meer wijzigen, dus dan maar zo. Mori Kante toegevoegd.quote:Op maandag 2 januari 2023 18:38 schreef Starflyer het volgende:
Mijn lijstje, met zoals eerder gezegd, een taal van lang geleden en ver weg
1. Michel Sardou - Les Lacs du Connemara (Frans)
2. Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk (Duits)
3. Mecano - Hijo de la Luna (Spaans)
4. Clannad - Theme From 'Harry's Game' (Iers)
5. Vangelis - Conquest of Paradise (pseudo-Latijns)
6. Umberto Tozzi & RAF - Gente di Mare (Italiaans)
7. Abba - Waterloo (Zweeds)
8. Kaoma - Lambada (Portugees)
9. Wardruna - Fehu (Noors)
10. Max Rebo Band - Lapti Nek (Huttees)
11. Freddy Aguilar - Anak (Filippijns)
12. Wes – Alane (Douala)
13. Mori Kante - Yeke Yeke (Mandinka)
14. Ivan Rebroff - Kalinka (Russisch)
15. O-Zone - Dragotea Din Tei (Roemeens)
16. PSY - Gangham Style (Koreaans)
17. Hanggai - Jiu Ge (Mongools)
Ah crap, ik wist dat ik iets aan het vergeten was.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:22 schreef Bosbeetle het volgende:
De stembussen zijn dicht, ik ga aan de slag met de lijstjes en hoop deze week (maar ik beloof niets) met een uitslag te komen
Ik ookquote:Op woensdag 1 februari 2023 16:15 schreef Viv het volgende:
[..]
Ah crap, ik wist dat ik iets aan het vergeten was.
Nou vooruit heel eerlijk gezegd was ik toch ook nog niet klaar met tellenquote:Op woensdag 1 februari 2023 16:46 schreef Viv het volgende:
@:Bosbeetle mogen we vandaag nog de laatste inzending doen?Nu al drie spijtoptanten.
Ah yes!quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nou vooruit heel eerlijk gezegd was ik toch ook nog niet klaar met tellen
quote:Schrei nach Liebe - Die Arzte (duits)
Windmühlen - Love A (duits)
Stark wie Zwei - Udo Lindenberg (duits)
Für immer und dich - Rio reiser (duits)
Keine Macht für Niemand - Ton Steine Scherben (duits)
Liebe ist Alles - Rosenstolz (duits)
Ich geh in Flammen auf - Rosenstolz (duits)
Geboren um zu Leben - Unheilig (duits)
Pour que l’amour me quitte - Camille (frans)
ca ne tient pas la route - Flo (frans)
La chanson des vieux amants - Jacques Brel (frans
Hymne A L'Amour - Edit Piaf (frans)
Je t'aime moi non plus - Jane Birkin, Serge Gainsbourg (frans)
Parisien du nord - Cheb Mami (frans)
Cést la Vie - Khaled (frans)
Mala Vida - Mano Negra (frans)
I Calendari - Dimartino (italiaans)
La Cura - Franco Battiato (italiaans)
Mah ná Mah ná - Piero Umiliani (italiaans-nonsens)
La mia Liberta - Franco Califano (italiaans)
Senza una dona - Zucchero (italiaans)
Caruso - Lucio Dalla (italiaans)
Nonna, Nonna A Suriento - Willy Alberti (italiaans)
Cosas de la Vida - Eros Ramazotti (italiaans)
quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:44 schreef MadMaster het volgende:
1. Julien Clerc - (Elle Voulait Qu’on L’appelle) Venise (Frans)
2. DAF - Der Mussolini (Duits)
3. Zucchero - Il Volo (Italiaans) (Italiaans)
4. Het Goede Doel - Hou Van Mij (Nederlands)
5. Ofra Haza - Im Nin'alu (Hebreeuws)
6. Juan Luis Guerra 4.40 - El Farolito (Spaans)
7. Clannad - Theme From Harry's Game (Gaelic)
8. Amália Rodrigues - Uma Casa Portuguesa (Portugees)
9. t.A.T.u. - Я сошла с ума (Ya Soshla S Uma) (Russisch)
10. Freddie Aguilar - Anak (Filipijns)
11. Tarkan - Simarik (Turks)
12. Manu Dibango - Soul Makossa (Duala)
13. ABBA - SOS (Zweeds)
Als je aan 13 wilt komen dan moet Gang Nam Style er nog in. Nederlands doet niet mee.quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:59 schreef MadMaster het volgende:
Poeh, 1 per taal maar.
Leuk! Jammer dat het muzikaal niet helemaal mijn ding isquote:Op woensdag 1 februari 2023 23:22 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, dat is zo'n beetje het handelsmerk van Eluveitie, om dode talen in ere te herstellen.
Wow, 83!quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Huidige telling: 69 ingediende lijstjes met 320 artiesten met 363 unieke liedjes in 83 verschillende talen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 | In aantal lijstjes Score hoogste notering 1 go_a-shum 15 101 2 2 mecano-hijo de la luna 9 51 3 3 spider murphy gang-skandal im sperrbezirk 4 51 2 4 vangelis-conquests of paradise 8 49 2 5 noir desir-le vent nous portera 4 46 1 6 jacques brel-ne me quitte pas 3 46 1 7 clannad-theme from harry's game 7 45 4 8 freddie aguilar-anak 8 44 5 9 umberto tozzi & raf-gente di mare 3 43 4 10 jacques brel-la chanson des vieux amants 3 36 1 11 ulver-i troldskog faren vild 2 35 1 12 sigur ros-svefn-g-englar 3 32 1 13 maneskin-zitti e buoni 4 29 2 14 michel sardou-les lacs du connemara 3 29 1 15 sigur ros-popplagid 2 28 1 16 dead can dance-cantaria 2 28 9 17 wes-alane 4 26 5 18 herreys-diggiloo diggiley 2 26 1 19 kaoma-lambada 4 25 3 20 sigur ros-nũ batterí 1 24 2 21 david bowie-warszawa 1 23 3 22 asylum party la tourmente- 1 22 4 23 magma-hortz fur dëhn stekëhn wests 2 21 13 24 paavoharju-valo tihkuu kaiken lapi 1 21 5 25 buena vista social club-chan chan 4 20 3 26 nena-99 luftballons 3 20 1 27 arooj aftab-mohabbat 3 20 8 28 ewa demarczyk-karuzela z madonnami 1 20 1 29 renaud-hexagone 1 20 1 30 ichiko aoba-dawn in the adan 1 20 6 31 kaizers orchestsra-resistansen 1 19 2 32 samantha crain-red sky, blue mountain 1 19 2 33 serge gainsbourg-je suis venu te dire que je m'en vais 1 19 2 34 einsturzende neubauten-nagorny karabach 1 19 7 35 eros ramazzotti-musica e 2 18 1 36 bungaro-guardastelle 1 18 1 37 barbara pravi-voila 1 18 3 38 gert vlok nel-moenie my hier vergeet nie, dixie 1 18 3 39 linda bengtzing-jag ljuger sa bra 1 18 3 40 nicolas jaar-mi mujer 1 18 3 41 rammstein-spieluhr 1 18 3 42 tenhi-sarastuskavija 1 18 3 43 bulgarian voices angelite + huun-huur-tu-legend 1 18 8 44 o-zone-dragostea din tei 7 17 3 45 bap-kristallnach 2 17 2 46 eros ramazzotti-un'emozione per sempre 1 17 1 47 alan stivell-tri martolod 1 17 4 48 gabrielius vagelis-tave ?ia randu 1 17 4 49 raul seixas-metamorfose ambulante 1 17 4 50 juan luis guerra-burbujas de amor 2 16 1 51 adriano celentano-azzurro 2 16 2 52 miriam makeba-pata pata 2 16 4 53 dof-codo 2 16 6 54 joci papai-az en apam 1 16 2 55 zeljko joksimovi-ledja o ledja 1 16 3 56 alejandro escovedo-algo azul 1 16 5 57 bombino-amidinine 1 16 5 58 knez-adio 1 16 5 59 le mystere des voix bulgares-polegnala e todora 1 16 5 60 paolo conte-sparring partner 1 16 5 61 rammstein-du hast 1 16 5 62 raketkanon-florent 1 16 10 63 marija serifovic-molitva 3 15 9 64 edith piaf-non je ne regrette rien 2 15 1 65 manu chao-me gustas tu 2 15 1 66 michel fugain-une belle histoire 2 15 2 67 maitre gims-j’me tire 1 15 3 68 dino merlin feat ivana banfi-godinama 1 15 4 69 boris-feedbacker 1 15 6 70 danijela-neka mi ne svane 1 15 6 71 lucia dale-caruso 1 15 6 72 manizha-russian woman 1 15 6 73 talking heads-i zimbra 1 15 6 74 wir sind helden-wenn er passiert 1 15 6 75 mid-air thief-ahhhh, these chains! 1 15 11 76 hrdza-stefan 2 14 2 77 rammstein-engel 2 14 4 78 herbert gronemeyer-mensch 1 14 1 79 maustetytot-jos mulla ei ois sua, mulla ei ois mitaan 1 14 4 80 tose proeski-igri bez granici 1 14 5 81 altin gun-cemal?m 1 14 7 82 faye wong-?? (ren jian) 1 14 7 83 nico-abschied 1 14 7 84 sigur ros-staralfur 1 14 7 85 the alarm-gwerthoch fi i lawr yr afon 1 14 7 86 lisa gerrard and hans zimmer-now we are free 1 14 12 87 psy-gangnam style 5 13 8 88 kaliopi-crno i belo 3 13 4 89 rammstein-deutschland 2 13 1 90 ofra haza-im nin'alu 2 13 4 91 julie fowlis-an aghaidh failte na mōr-thėr 1 13 2 92 dj quicksilver-ameno 1 13 5 93 fanfare ciocarlia-iag bari 1 13 8 94 garmarna-herr holger 1 13 8 95 herbert grondmeyer-der weg 1 13 8 96 ismael lo-tajabone 1 13 8 97 sasa lendero-mandolinen 1 13 8 98 zucchero-il volo 3 12 3 99 eugent bushpepa-mall 2 12 13 100 julien clerc-venise 1 12 1 101 veronica maggio-tillfalligheter 1 12 3 102 manran-oran na cloiche 1 12 6 103 parni valjak-do?i 1 12 7 104 antonio carlos jobim-garota de ipanema 1 12 9 105 jorge ben-mas, que nada! 1 12 9 106 mor ve otesi-cambaz 1 12 9 107 omega-gyongyhaju lany 1 12 9 108 tamikrests-marhawina tartit 1 12 9 109 soda stereo-primavera 0 1 12 14 110 tarkan-simarik 4 11 6 111 omar souleyman-warni warni 2 11 2 112 amalia rodrigues-uma casa portuguesa 2 11 7 113 urban symphony-randajad 2 11 11 114 alcests-autre temps 1 11 1 115 mc solaar-nouveau westsern 1 11 1 116 daf-der mussolini 1 11 2 117 mocedades-eres tadchen Eres Tu 1 11 3 118 bjork-alfur ut ur hol 1 11 4 119 abba-waterloo 1 11 7 120 basshunter-boten anna 1 11 7 121 eye-a sombra de um abraįo 1 11 8 122 fatamouta diaware-sowa 1 11 10 123 paolo conte-max 1 11 10 124 pollaponk-enga fordoma 1 11 10 125 zeljko joksimovi-lane moje 1 11 10 126 franco battiato-centro di gravita permanente 1 11 15 127 era-ameno 2 10 5 128 los angeles azules-mis sentimientos ft ximena sariņana 1 10 1 129 brings-et letzte bier 1 10 1 130 eluveitie-omnos 1 10 1 131 grauzone-eisbar 1 10 1 132 indila-derniere danse 1 10 1 133 jacques brel-vesoul 1 10 1 134 jacques dutronc-il ests cinq heures, paris s'eveille 1 10 1 135 philip glass-koyaanisqatsi 1 10 1 136 stromae-l'enfer 1 10 1 137 kettcar-sommer '89 (er schnitt löcher in den zaun) 1 10 2 138 frida boccara-un jour, en enfant 1 10 2 139 kate & anna mcgarrigle-complainte pour ste catherine 1 10 2 140 luciano pavarotti-caruso 1 10 2 141 team hinoi-ike ike 1 10 5 142 day after tomorrow-starry heavens 1 10 8 143 cesaria evora-sodade 1 10 11 144 clannad-coinleach ghlas an fhomhair 1 10 11 145 zdob si zdub & fratii advahov-trenule?ul 1 10 11 146 rigmor-træ 1 10 11 147 she past away-kasvetli kutlama 1 10 16 148 babymetal-ijime, dame, zettai 1 9 2 149 los lobos-ay te dejo en san antonio 1 9 2 150 michelle, matthias reim-nicht verdient 1 9 2 151 rosalia -la fama 1 9 2 152 akcent-kylie 1 9 3 153 kealan mikla-kalt 1 9 3 154 fabrizio de andre-canzone dell'amore perduto 1 9 6 155 rammstein-ich will 1 9 9 156 wardruna-fehu 1 9 9 157 sertab erener-a?k 1 9 10 158 rayden-calle de la llorería 1 9 12 159 fela ransome kuti & africa 70-expensive shit 1 9 12 160 hari mata hari-lejla 1 9 12 161 monica aspelund-lapponia 1 9 12 162 sophie hunger-d'red 1 9 12 163 schrottersburg-keter 1 9 17 164 master kg-jerusalema 3 8 7 165 os mutantes-a minha menina 3 8 10 166 aws-viszlat nyar 2 8 5 167 nightwish-kuolema tekee taiteilijan 2 8 6 168 irama-la genesi del tuo colore 1 8 1 169 fishmans-long season 1 8 3 170 francesco de gregori-il bandito it campione 1 8 3 171 matthias reim-verdammt, ich lieb' dich 1 8 3 172 meiko kaji-shura no hana 1 8 3 173 miami boys choir-yerushalayim 1 8 3 174 patrick bruel-caisser la voix (live) 1 8 3 175 redd-mutlu olmak icin 1 8 3 176 santana-jingo lo ba 1 8 3 177 shakira-ojos asi 1 8 3 178 sigur ros-flugufrelsarinn 1 8 3 179 umberto tozzi-ti amo 1 8 3 180 astrud gilberto-agua de beber 1 8 4 181 dewa 19-risalah hati 1 8 4 182 terveet kadett-lihan ilot 1 8 4 183 juan luis guerra 4.40-el farolito 1 8 5 184 willem-sie ist wie madchen wohl sind 1 8 6 185 las ketchup-asereje 1 8 7 186 kristina pelakova-horehronie 1 8 10 187 max rebo band-lapti nek 1 8 10 188 one more time-den vilda 1 8 11 189 amason-nagra ord om dig 1 8 13 190 folk & rackare-flickan gar pa golvet 1 8 13 191 herman van veen-harlekijnlied 1 8 13 192 kedr livanskiy-p????????????? ???? 1 8 18 193 michel telo-ai se eu te pego 2 7 6 194 mori kante-yeke yeke 2 7 10 195 buffalax-benny lava 1 7 1 196 fyr og flamme-kamæleon 1 7 4 197 chris chameleon-om jammer te sę 1 7 4 198 1, 2, 3 soleils-abdel kader 1 7 4 199 agnetha faltskog-s.o.s. 1 7 4 200 baptiste w hamon-josephine 1 7 4 201 compay segundo-sarandonga 1 7 4 202 dlb-welcome to russia 1 7 4 203 einsturzende neubauten-yu-gung (futter mein ego) 1 7 4 204 fromm-midnight driver 1 7 4 205 ?????? ???? -????? (????? ?????) 1 7 5 206 alice e battiato-i treni di trozeur 1 7 5 207 buena vista social club-de camino a la vereda 1 7 5 208 linda de suza-um padchen Um Porthues 1 7 7 209 exo-k-???? '?? 1 7 8 210 anna vissi-kaka paidia 1 7 12 211 ?????? ????-????? (????? ?????) 1 7 14 212 alan stivell-son a christr 1 7 14 213 byealex-kedvesem 1 7 14 214 giorgos alkaios-opa! 1 7 14 215 imarhan-tahabort 1 7 14 216 ladysmith black mabazo-thula mtwana 1 7 14 217 summoning-caradhras 1 7 19 218 manau-la tribu de dana 2 6 2 219 juanes-la camisa negra 2 6 3 220 jovanotti-l'ombelico del mondo 2 6 6 221 manu dibango-soul makossa 2 6 8 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 | In aantal lijstjes Score hoogste notering 1 sigur ros 9 108 1 2 go_a 15 101 2 3 jacques brel 7 92 1 4 rammstein 8 74 1 5 clannad 9 56 4 6 mecano 9 51 3 7 spider murphy gang 4 51 2 8 vangelis 8 49 2 9 noir desir 4 46 1 10 freddie aguilar 8 44 5 11 umberto tozzi & raf 3 43 4 12 eros ramazzotti 4 38 1 13 ulver 2 35 1 14 paolo conte 3 31 5 15 maneskin 4 29 2 16 michel sardou 3 29 1 17 dead can dance 2 28 9 18 buena vista social club 5 27 3 19 zeljko joksimovi 2 27 3 20 wes 4 26 5 21 altin gun 4 26 6 22 herreys 2 26 1 23 einsturzende neubauten 2 26 4 24 kaoma 4 25 3 25 kaizers orchestsra 2 25 2 26 alan stivell 2 24 4 27 david bowie 1 23 3 28 asylum party la tourmente 1 22 4 29 magma 2 21 13 30 paavoharju 1 21 5 31 nena 3 20 1 32 arooj aftab 3 20 8 33 ewa demarczyk 1 20 1 34 renaud 1 20 1 35 ichiko aoba 1 20 6 36 samantha crain 1 19 2 37 serge gainsbourg 1 19 2 38 joci papai 2 18 2 39 bungaro 1 18 1 40 barbara pravi 1 18 3 41 gert vlok nel 1 18 3 42 linda bengtzing 1 18 3 43 nicolas jaar 1 18 3 44 tenhi 1 18 3 45 bulgarian voices angelite + huun-huur-tu 1 18 8 46 o-zone 7 17 3 47 manu chao 3 17 1 48 bap 2 17 2 49 gabrielius vagelis 1 17 4 50 raul seixas 1 17 4 51 ofra haza 3 16 4 52 juan luis guerra 2 16 1 53 adriano celentano 2 16 2 54 miriam makeba 2 16 4 55 dof 2 16 6 56 alejandro escovedo 1 16 5 57 bombino 1 16 5 58 knez 1 16 5 59 le mystere des voix bulgares 1 16 5 60 raketkanon 1 16 10 61 nightwish 4 15 6 62 marija serifovic 3 15 9 63 edith piaf 2 15 1 64 michel fugain 2 15 2 65 maitre gims 1 15 3 66 dino merlin feat ivana banfi 1 15 4 67 boris 1 15 6 68 danijela 1 15 6 69 lucia dale 1 15 6 70 manizha 1 15 6 71 talking heads 1 15 6 72 wir sind helden 1 15 6 73 mid-air thief 1 15 11 74 zucchero 4 14 3 75 patrick bruel 2 14 1 76 hrdza 2 14 2 77 herbert gronemeyer 1 14 1 78 maustetytot 1 14 4 79 tose proeski 1 14 5 80 faye wong 1 14 7 81 nico 1 14 7 82 the alarm 1 14 7 83 lisa gerrard and hans zimmer 1 14 12 84 psy 5 13 8 85 kaliopi 3 13 4 86 bjork 2 13 4 87 julie fowlis 1 13 2 88 dj quicksilver 1 13 5 89 fanfare ciocarlia 1 13 8 90 garmarna 1 13 8 91 herbert grondmeyer 1 13 8 92 ismael lo 1 13 8 93 sasa lendero 1 13 8 94 amalia rodrigues 3 12 7 95 abba 2 12 7 96 eugent bushpepa 2 12 13 97 julien clerc 1 12 1 98 veronica maggio 1 12 3 99 manran 1 12 6 100 parni valjak 1 12 7 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 | In aantal lijstjes Score hoogste notering frans 43 425 1 duits 43 372 1 italiaans 38 289 1 spaans 38 265 1 zweeds 18 150 1 portugees 26 144 1 ijslands 14 142 1 fantasietaal 8 102 3 oekraiens 15 101 2 japans 12 96 2 fins 11 91 3 noors 11 86 1 turks 14 84 3 gaelic 10 69 2 russisch 12 68 4 pseudo-latin 10 59 2 hongaars 9 57 2 filipijns 9 49 2 roemeens 13 45 3 koreaans 8 42 4 servisch 5 42 3 pools 6 39 1 douala 6 32 5 kroatisch 3 32 6 afrikaans 4 31 3 bosnisch 4 31 4 grieks 6 27 1 macedonisch 4 27 4 bretons 3 25 4 hebreeuws 5 24 4 urdu 4 23 8 deens 3 23 4 montenegrijns 2 22 5 kobaiaans 2 21 13 litouws 2 20 4 chahta 1 19 2 ests 4 18 9 welsh 2 18 7 keelzang 1 18 8 albanees 3 17 6 arabisch 5 16 7 xhosa 2 16 4 wolof 2 16 8 wassoulou 2 16 10 berber/tuareg 1 16 5 bulgaars 1 16 5 zulu 4 15 7 dadaistische nonsenstaal 1 15 6 slovaaks 2 14 2 tamasheq 2 14 9 mandarijn 1 14 7 niet-bestsaande taal 1 13 5 romani 1 13 8 sloveens 1 13 8 schots gaelic 1 12 6 koerdisch 2 11 2 gallisch 1 10 1 hopi 1 10 1 cape verdische creole 1 10 11 indonesisch 2 9 4 schwyzerdutsch 1 9 12 yoruba 1 9 12 yiddish 1 8 3 huttees 1 8 10 slowaaks 1 8 10 mandinka 2 7 10 indiaas 1 7 1 algarijns 1 7 4 tamasheq-berbers 1 7 14 mexicaans 1 6 5 zimbabwe - shona 1 6 5 niger - tamsheq 1 5 6 geits 1 5 16 farsi 1 4 7 iers 1 4 7 mali - bambara 1 4 7 baskisch 1 4 17 mongools 2 3 13 kongolees 1 3 8 swahili 1 3 8 guadaloupe - creole 1 2 9 hindi 1 2 9 swahili of acholi 1 2 19 |
En de winnaar mag nog een keer optreden zoals dat hoort.quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Recap
Top 3 songs
• 1 go_a - shum
• 2 mecano - hijo de la luna
• 3 spider murphy gang - skandal im sperrbezirk
Top 3 artiesten
• 1 Sigur Rķs
• 2 Go_a
• 3 Jaques Brel
Top 3
• 1 Frans
• 2 Duits
• 3 Italiaans
quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:35 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En de winnaar mag nog een keer optreden zoals dat hoort.
Alleen als hij in Spanje was op dat moment.quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]krijgen we dan ook een filmpje van Frans Duits die Italiaans zingt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |