SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Bosbeetle op 30-12-2022 10:56:59 ]En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Neen!quote:Op vrijdag 30 december 2022 10:52 schreef Domnivoor het volgende:
Leuk initiatief![]()
Zijn er ook restricites qua muziekstijl?
Die haalt mijn top 10 ook ja!quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:59 schreef MadMaster het volgende:
Poeh, 1 per taal maar.
Ik ben bang dat ik Gang Nam Style moet gaan noemen om tot de 10 te komen…
Ja helaas nedersaksisch is volgensmij niet als taal erkent helaas, als het nou fries was.quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als Op Fietse (terecht) wordt afgerekend zet ik daar 11. PSY - Gangnam Style in.
Wiki beweert van welquote:Op vrijdag 30 december 2022 13:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja helaas nedersaksisch is volgensmij niet als taal erkent helaas, als het nou fries was.
quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die haalt mijn top 10 ook ja!
You serialquote:
Wel als streektaal geloof ik, maar niet als landstaalquote:Op vrijdag 30 december 2022 13:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja helaas nedersaksisch is volgensmij niet als taal erkent helaas, als het nou fries was.
Ik vermoed dat die het fout hebben overigens.quote:
Nee hoorquote:Op vrijdag 30 december 2022 13:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vermoed dat die het fout hebben overigens.
Bronquote:Het Nedersaksisch is erkend als regionale taal onder het Europees Handvest voor regionale talen of talen van minderheden. Europese landen mogen andere talen dan hun officiële landstaal erkennen.
Volgens de wet mag het Nedersaksisch worden gebruikt in bijvoorbeeld de kinderopvang. Basisscholen en middelbare scholen mogen het vak Nedersaksisch geven.
Niet dat ik het geen valide talen vind maar dat dit het idee van dit topic een beetje ondermijnt.quote:Het Fries is een van de drie onder het Europees Handvest erkende minderheidstalen in Nederland (naast het Limburgs en Nedersaksisch).
Ja, dat je er maar 1 per taal mag, maakt het wel een stukje moeilijker. Maar wel een leuke uitdaging!quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:59 schreef MadMaster het volgende:
Poeh, 1 per taal maar.
Ik ben bang dat ik Gang Nam Style moet gaan noemen om tot de 10 te komen…
Beperkt het wel heel erg. Jammer.quote:Op vrijdag 30 december 2022 14:57 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, dat je er maar 1 per taal mag, maakt het wel een stukje moeilijker. Maar wel een leuke uitdaging!
Ik had er wel een paar geweten in het Fries.quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Okay sorry maar bij deze doen de minderheidstalen fries, nedersaksisch en limburgs niet mee...
[..]
Niet dat ik het geen valide talen vind maar dat dit het idee van dit topic een beetje ondermijnt.
Maak dan een kort lijstje.quote:
Hm....hoe zit dat met Bretons, Baskisch en Occitaans dan?quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Okay sorry maar bij deze doen de minderheidstalen fries, nedersaksisch en limburgs niet mee...
[..]
Niet dat ik het geen valide talen vind maar dat dit het idee van dit topic een beetje ondermijnt.
quote:Op maandag 2 januari 2023 13:15 schreef cafca het volgende:
[..]
Hm....hoe zit dat met Bretons, Baskisch en Occitaans dan?
Vooralsnog alleen fries, nedersaksisch en limburgs die afvallen hoorquote:Op maandag 2 januari 2023 13:45 schreef cafca het volgende:
Och, whatever. Als jij vind dat er iets niet telt, streep maar weg:
1. Renaud - Hexagone (Frans)
2. Samantha Crain - Red Sky, Blue Mountain (Engelse titel, maar gezongen in de native amerikaanse taal Chahta)
3. Gert Vlok Nel - Moenie my hier vergeet nie, Dixie (Afrikaans)
4. Alan Stivell - Tri Martolod (Bretons)
5. Alejandro Escovedo - Amor Puro (Spaans)
6. Wir Sind Helden - Wenn er passiert (Duits)
7. The Alarm - Gwerthoch Fi I Lawr Yr Afon (Welsh)
8. Ismael Lo - Tajabone (Wolof)
9. Antonio Carlos Jobim - Garota de Ipanema (Portugees)
10. Paolo Conte - Max (Italiaans)
11. Clannad - Coinleach Ghlas an Fhķmhair (Gaelic)
12. Freddie Aguilar - Anak (Filipijns)
13. Herman van Veen - Harlekijnlied (Fantasietaal)
14. Ladysmith Black Mabazo - Thula Mtwana (Zulu)
15. Herreys - Diggiloo Diggiley (Zweeds)
16. De Boegies - Mčh (Geits)
17. Kan Zazpi - Ilargia (Baskisch)
18. Lor - Nikt (Pools)
19. Cheb Khaled - Didi (Arabisch)
20. O-Zone - Coinleach Ghlas an Fhķmhair (Moldavisch)
Buena vista social club toch?quote:Op maandag 2 januari 2023 13:53 schreef cafca het volgende:
Volgens mij is er nog geen één nummer dubbel genoemd
Allemaal de eerste prijs!
Oh ja!quote:
Eisbär altijd +1quote:Op maandag 2 januari 2023 14:20 schreef MielMonteur het volgende:
1. Grauzone - Eisbär (Duits)
2. Omar Souleyman - Warni Warni (Arabisch)
3. Fishmans - Long Season (Japans)
4. Fyr og Flamme - Kamæleon (Deens)
5. Kent - Om Du Var Här (Zweeds)
6. Rona Nishliu - Suus (Albaans)
7. CCCP Fedela Alle Linea - CCCP (Italiaans)
8. Giannis Ploutarchos - To Fonazo (Grieks)
9. Kaja Gunnufsen - Kvinneforum (Noors)
10. dEUS - Quatre Mains (Frans)
Zoeits dan
Oeh veel die ook in mijn keuzelijstje per land stondenquote:Op maandag 2 januari 2023 14:20 schreef MielMonteur het volgende:
1. Grauzone - Eisbär (Duits)
2. Omar Souleyman - Warni Warni (Arabisch)
3. Fishmans - Long Season (Japans)
4. Fyr og Flamme - Kamæleon (Deens)
5. Kent - Om Du Var Här (Zweeds)
6. Rona Nishliu - Suus (Albaans)
7. CCCP Fedela Alle Linea - CCCP (Italiaans)
8. Giannis Ploutarchos - To Fonazo (Grieks)
9. Kaja Gunnufsen - Kvinneforum (Noors)
10. dEUS - Quatre Mains (Frans)
Zoeits dan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |