quote:Op maandag 2 januari 2023 15:48 schreef FranticDJ het volgende:
helene Fischer - atemlos
o-zone - dragostea din tei
serebro - mama luba
Andrea Bocelli - con te partiro
Jovanotti - l'ombelico del mondo
zucchero - il volo
en natuurlijk op 1:
Benny Lava
quote:Op maandag 2 januari 2023 15:25 schreef FritsFlits het volgende:
Yanni - Never Too Late
Peter Maffey - Du
Sasha Distel - Monsieur Cannibale
Mecano - Hijo de la Luna
Ik ga er van uit dat bij jullie de nummer 1 bovenaan de lijst staat!quote:Op maandag 2 januari 2023 15:07 schreef houdjemond het volgende:
Rammstein- Deutschland
Michael Sardou - Le Lacs du Connemara
Mecano - Hijo de la Luna
Klaar.
Is dat Benny Lava door buffalax?quote:
Ouiquote:Op maandag 2 januari 2023 16:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik ga er van uit dat bij jullie de nummer 1 bovenaan de lijst staat!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Die mogen zeker.quote:Op maandag 2 januari 2023 16:51 schreef DecoAoreste het volgende:
Oh, in mijn volgende top 1000 komt waarschijnlijk Brictom van Eluveitie nog ergens binnen, dat is in het Oud-Gallisch. Als dode talen ook mogen is dat een mooie voor volgend jaar.
Viszlát Nyár was mijn tweede keuze geweest voor Hongaars!quote:Op maandag 2 januari 2023 17:25 schreef Redefine het volgende:
Leuk idee![]()
1. Deutschland - Rammstein (Duits)
2. Zitti E Buoni - Mĺneskin (Italiaans)
3. Caisser la voix (live) - Patrick Bruel (Frans)
4. Crno i Belo - Kaliopi (Macedonisch)
5. Viszlat Nyar - AWS (Hongaars)
6. Shum - Go_A (Oekraďns)
7. Hesar N - Nikaeen (Farsi)
8. Dunyanin Sonuna Dogmusum - manGa (Turks)
9. Kogu tőde Jüriööst - Lenna Kuurmaa (Estisch)
10. Molitva - Marija ¦erifović (Servisch)
Ja vanuit het ESF is het wat makkelijker. Nog los van de nummers zelf ken je daardoor weer wat artiesten die in hun eigen taal zingen.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:46 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Viszlát Nyár was mijn tweede keuze geweest voor Hongaars!
Songfestivalliefhebbers hebben het in dit topic wel makkelijker valt me op
quote:Op maandag 2 januari 2023 16:38 schreef ijs_beer het volgende:
Valt toch vies tegen, een paar Franse en Duitse nummers ken ik nog wel, en nog een enkele Italiaanse. Maar zeker in het Spaans wist ik niks te bedenken wat een stem waard zou zijn.![]()
1. Irama - La genesi del tuo colore (Italiaans)
2. Michel Fugain – Une belle histoire (Frans)
3. Go_A – Shum (Oekraďens)
4. Tim Bendzko – Leichtsinn (Duits)
5. Kaliopi – Crno I Belo (Macedonisch)
6. Michel Teló – Ai se eu te pego (Portugees)
7. Sigur Ros – Hoppipollai (IJslands)
8. Pernilla - När Jag Blundar (Zweeds)
youtubejesEn dan geen Eisbär in je lijst!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens to you while you're busy making other plans
Souleyman, yeah!quote:Op maandag 2 januari 2023 14:26 schreef Bosbeetle het volgende:
2. Omar Souleyman - Warni Warni (Arabisch)
Laat Friezen toch gewoon mee doen!quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Okay sorry maar bij deze doen de minderheidstalen fries, nedersaksisch en limburgs niet mee...
En maken we een verschil tussen Oekraďens en Russisch?quote:Op vrijdag 30 december 2022 10:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Er mag per taal maar 1 nummer in je lijst staan. Land van herkomst maakt niet uit het gaat om de taal!
Dat lijkt mij logisch. Anders kan Duits ook niet. Dat ze net zo verwant aan het Nederlands als die twee talen aan elkaar.quote:Op maandag 2 januari 2023 20:05 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
En maken we een verschil tussen Oekraďens en Russisch?
Verrek compleet vergeten. Ik was anders voor deze gegaan:quote:Op maandag 2 januari 2023 19:02 schreef anotherRandomdude het volgende:
Huun-Huur-Tu - Odugen Taiga (Mongools?)
Vlaams is geen taal, maar een dialect van de Nederlandse taal (sorry)quote:Op maandag 2 januari 2023 19:58 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Laat Friezen toch gewoon mee doen!![]()
Doet het Vlaams en Patois wel mee?
Yes sirquote:Op maandag 2 januari 2023 16:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik ga er van uit dat bij jullie de nummer 1 bovenaan de lijst staat!
Helaas...quote:
Jazekerquote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:05 schreef Geluiden het volgende:
Voor de zekerheid: het fonetische gebrabbel van Raketkanon mag wel?
Maar Fries heeft dan wel weer een andere status dan het Nedersaksisch en Limburgs want het Fries is erkend als 2e rijkstaal. Dat het minderheidstalen zijn moet overigens ook niet uitmaken. Een taal is een taal of het nou door een minderheid gesproken wordt of niet.quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Okay sorry maar bij deze doen de minderheidstalen fries, nedersaksisch en limburgs niet mee...
[..]
Niet dat ik het geen valide talen vind maar dat dit het idee van dit topic een beetje ondermijnt.
Hij bedoelde waarschijnlijk "talen van buiten het Nederlands taalgebied". Daar valt op zich wel wat voor te zeggen.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar Fries heeft dan wel weer een andere status dan het Nedersaksisch en Limburgs want het Fries is erkend als 2e rijkstaal. Dat het minderheidstalen zijn moet overigens ook niet uitmaken. Een taal is een taal of het nou door een minderheid gesproken wordt of niet.
En een beetje raar dat fantasietalen dan weer wel mogen en minderheidstalen niet… want als er iets een absolute minderheidstaal is, is het wel een fantasietaal.
Klopt allemaal maar ik moet ergens grenzen trekken, en het is vooral het idee dat mensen eens buiten de gebaande paden muziek luisteren en dat het een lijst oplevert met interessante noteringen die leuk zijn om nog eens na te luisterenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar Fries heeft dan wel weer een andere status dan het Nedersaksisch en Limburgs want het Fries is erkend als 2e rijkstaal. Dat het minderheidstalen zijn moet overigens ook niet uitmaken. Een taal is een taal of het nou door een minderheid gesproken wordt of niet.
En een beetje raar dat fantasietalen dan weer wel mogen en minderheidstalen niet… want als er iets een absolute minderheidstaal is, is het wel een fantasietaal.
Saterfries en Noord-Fries zouden dan dus wel mogen maar Westlauwersfries niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:15 schreef cafca het volgende:
[..]
Hij bedoelde waarschijnlijk "talen van buiten het Nederlands taalgebied". Daar valt op zich wel wat voor te zeggen.
Binnen het Fries heb je ook dialectenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt allemaal maar ik moet ergens grenzen trekken, en het is vooral het idee dat mensen eens buiten de gebaande paden muziek luisteren en dat het een lijst oplevert met interessante noteringen die leuk zijn om nog eens na te luisteren
Wellicht doe ik de volgende keer een dialect top zoveel met alleen maar nederlandse dialecten... Al zou fries daar ook niet in mogen want dat is geen dialect van nederlands
Prima suggestiequote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |