Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
Vorig jaar keerde de rust alweer een beetje weer in de laatste week van december. Queen terug op 1, een voorbode op wat zou komen in de wereld. Alles weer zoals normaal. Maar er was wel veel leed en wat haat en nijd waardoor Procol Harum de derde plaats wist te bezetten. Over bezetten gesproken, daar was wel het meeste om te doen dit jaar he? Corona net voorbij, komt de immer vermoeiende Poetin ineens om de hoek. Een slepend conflict, maar een oplossing gaat er voorlopig niet komen.
Gelukkig zijn er ontsnappingsclausules aan al het leed. Zoals het WK Voetbal. Nouja, hahaha, nee dus. 6500 doden, maar Qatar wordt gedemoniseerd natuurlijk! Ook gewoon een schandvlek. Gewoon boycotten natuurlijk. Verder is er niet veel leuks te melden over de wereld: Het was aan de ene kant minder spectaculair dan 2020 en 2021, maar niet minder wreed. Boerenblokkades: Check! Energiecrisis: Check! Inflatie: Check! Ruziënde wereldmachten: Check! Problemen in Ter Apel: Check! Soep op schilderijen: Check! Wat een drama allemaal.
Waren er wat gezellige dingen? Nouja, we gunden Oekraine de winst bij het songfestival. WE deden het weer geweldig bij de winterspelen, laten we even het er niet over hebben dat die in China waren. WE konden weer eindelijk naar livemuziek: Froukje, Within Temptation en Di-rect hoeven niet wéér hun tour uit te stellen. En er waren weer festivals. Lekker van de kaart gaan en pillen poppen op Lowlands. Het verzachtte slechts de pijn.
Vandaar is het nodig om een baken van rust te hebben. Een échte ontsnappingsclausule. En wat is beter dan de Top 2000? 7 dagen nonstop muziek: Check! Nouja, nonstop is niet het goede woord als de onvermijdelijke Gijs Staverman als DJ wordt aangesteld. En die reclame. Tussendoor is er in ieder geval genoeg muziek te horen. En natuurlijk is daarbij dit topic de echte ontsnappingsclausule. Als je hier post is er geen tijd meer om aan iets anders te denken dan de standaard matige grappen, kritiek op reclames en twintig vraagtekensmilies of juichsmilies, afhankelijk van wie er aan het roer staat! Dus, komt allen ook dit jaar weer. Want we willen natuurlijk dolgraag weer topics die in 12 minuten dicht zijn!
Radio 2 Top 2000: Editie 2022 Editie 24 komt eraan van de jaarlijkse Radio 2-melkkoe. Een lijst met vele gezichten: Soms wat overblijfselen uit de tijd dat Radio 2 was zoals Radio 5 nu is, soms wat overblijfselen uit de Stenders-tijd, soms wat recente hits waarvan je zeker weet dat over 10 jaar niemand ze meer kent. En daarnaast ook de échte klassiekers die al jaren het gezicht van de Top 2000. De muzikale marathon is de laatste jaren opgerekt tot 168 uren, met meer tijd voor gelul en reclame, maar ook af en toe een albumversie van In The Garden of Eden of Bassie & Adriaan.
Wat kunnen wij doen? Stemmen. De stemweek zal begin december zijn. Of gewoon luisteren. 25-31 december. Of: Ga naar het Top 2000 café. Want dat is wel een verschil met de afgelopen twee jaar: De maatregelen lijken weg en met een kleine slag om de arm zeg ik dat ook volgende maand het nog mag. Er is weer een café vol met mensen. Ga er heen en headbangen op Rage Against The Machine ipv de polonaise.
Verder kun je nog naar de zij-evenementen: De QUIZZZZ of de A Gogo. Maar zoals altijd hier wat stemtips van onderin de lijst:
In 2014 kwam er een nummertje uit de jaren 90 binnen. Dat was de tijd dat dat eindelijk wat meer gebeurde. Dit nummer staat nu op de afgrond: Blind Melon - No Rain. Het is de enige bekende plaat van de band. Helaas overleed de zanger zeer vroeg, waardoor we er nooit meer veel van hoorden. Maar deze heerlijke plaat staat wel in de Top 2000. Nog wel, want dit jaar op 1982.
Voor de tweede plaat gaan we richting 1950. Kijken we één plaats naar beneden, vinden we Wild Places van Duncan Browne. Daar zeg ik niks over, want persoonlijke favoriet, dus zou wat makkelijk zijn. (Maar stemmen mag alsnog!) Kijken we nóg eentje omlaag: Percy Sledge met When a Man Loves A Woman. Een iconische soulklassieker die vele jaren rond plaats 1000 bivakkeerde, maar de laatste vier jaar flink is afgegleden. Er is weinig meer uit dit genre over, en hij stond er al sinds 1999 in, dus zeker een plaat die er in mag blijven. Géén andere artiest die er maar 1x in staat staat zo laag met een nummer wat er al sinds 1999 in staat.
Verder staat James Brown er nog 2x in, maar wel op 1953 en 1955, dus we kunnen zomaar een James Brownloze top 2000 krijgen. Dat voelt alleen logisch voor LA Style.
Wanneer? 25 december 0:00 beginnen we, 31 december 23:59 lallen we mee met Bohemian Rhapsody.
Vanaf wanneer stemmen? Meestal eind november/begin december pas. Ruim de tijd!
De FOK! 2000: De hele FOK! 2000, zoals samengesteld door @peaceman op basis van de ingezonden Top 2000 lijstjes van FOK'kers in de Top 2000 - editie 2022 topicreeks: FOK! 2000 - samengesteld door Peaceman
Presentatie: 00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel 02.00 – 04.00 uur Frank van ‘t Hof 04.00 – 06.00 uur Desiree van der Heiden 06.00 – 08.00 uur Paul Rabbering 08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte 10.00 – 12.00 uur Bart Arens 12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt 14.00 – 16.00 uur Gijs Staverman 16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild 18.00 – 20.00 uur Wouter van der Goes 20.00 – 22.00 uur Emmely de Wilt 22.00 – 00.00 uur Morad El Ouakili
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Hopelijk weer met een uurtje doventolk.
Nederland 3 Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeld
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
SPOILER: ArnieAlberts
[..] Ik had ook flink de griep te pakken. Hoesten en snotteren.Echt verschrikkelijk. Ben zelden ziek maar als het een keer gebeurd ben ik blij dat het op zelden blijft.
Ben gelukkig net iets eerder zwaar verkouden geweest deze maand. Laatste week van het WK. Rond de feestdagen is altijd een zeer beroerde timing.
[..] Ik spreek de laatste tijd regelmatig met meiden van een jaar of 25 en die hebben totaal geen weet wie Koot en Bie zijn. Ik moet wel bekennen dat ik nooit echt naar de Keek van de Week e.d. heb gekeken, maar ik ken ze wel van naam..
Hier opgegroeid in een gezin met abonnement op de VPRO-gids, dus paplepel wat dit betreft. Ook 30 minuten van Arjan Ederveen, en Jiskefet natuurlijk.
Is het wel. Maar je moet m in zijn eigen geluidsschilderijtje laten en niet in zoiets zetten.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Op zondag 25 december 2022 23:55 schreef Emptystreet het volgende: Het enige mooie aan dit nummer is de DX-7 die dit nummer draagt in Chorus en Reverb overgoten
De stem van Whitney is ook niet helemaal onbelangrijk dacht ik zo
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Ik ben allang blij dat als een Marokkaan het goed doet, niet gelijk de pleuris uitbreekt op straat
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Op zondag 25 december 2022 23:55 schreef Emptystreet het volgende: Het enige mooie aan dit nummer is de DX-7 die dit nummer draagt in Chorus en Reverb overgoten
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Op weg naar 01:00 uur: Nogmaals (een puike) Whitney, vervelend gezeur van Armand, de slechtste Van Halen en donderend gitaargeweld van Phil (RIP) en Gary (RIP).
quote:
1691 Ben Ik Te Min Armand 1690 Out In The Fields Gary Moore & Phil Lynott 1689 I Have Nothing Whitney Houston 1688 Zeit Rammstein 1687 Midnight Rambler The Rolling Stones 1686 Cold Chris Stapleton 1685 Ventura Highway America 1684 She's Leaving Home The Beatles 1683 Hart Van Mijn Gevoel De Kast 1682 Why Can't This Be Love Van Halen 1681 Don't Answer Me The Alan Parsons Project
Op zondag 25 december 2022 23:58 schreef Kopiko het volgende: Op weg naar 01:00 uur: Nogmaals (een puike) Whitney, vervelend gezeur van Armand, de slechtste Van Halen en donderend gitaargeweld van Phil (RIP) en Gary (RIP). [..]
Op zondag 25 december 2022 23:58 schreef Kopiko het volgende: Op weg naar 01:00 uur: Nogmaals (een puike) Whitney, vervelend gezeur van Armand, de slechtste Van Halen en donderend gitaargeweld van Phil (RIP) en Gary (RIP). [..]
1691 Ben Ik Te Min Armand 1690 Out In The Fields Gary Moore & Phil Lynott 1689 I Have Nothing Whitney Houston 1688 Zeit Rammstein 1687 Midnight Rambler The Rolling Stones 1686 Cold Chris Stapleton 1685 Ventura Highway America 1684 She's Leaving Home The Beatles 1683 Hart Van Mijn Gevoel De Kast 1682 Why Can't This Be Love Van Halen 1681 Don't Answer Me The Alan Parsons Project
Paar missers, maar best een fijn uurtje zo, vrienden en vriendinnen
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Haters can be so lame and vicious Hating on me because I'm ambitious They sound like they need lots of love, lots of love That's why I'm sending them hugs and kisses
Op maandag 26 december 2022 00:00 schreef Document1 het volgende: Ik vind morad prima. Vooral in dat programma met shy of hoe je dat ook schrijft. Prettige stem om naar te luisteren.
Shay
1691 Ben Ik Te Min Armand 1690 Out In The Fields Gary Moore & Phil Lynott 1689 I Have Nothing Whitney Houston 1688 Zeit Rammstein 1687 Midnight Rambler The Rolling Stones 1686 Cold Chris Stapleton 1685 Ventura Highway America 1684 She's Leaving Home The Beatles 1683 Hart Van Mijn Gevoel De Kast 1682 Why Can't This Be Love Van Halen 1681 Don't Answer Me The Alan Parsons Project Heel mooi uur!
Remember the jester that showed you tears The script for tears
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
Op maandag 26 december 2022 00:00 schreef Document1 het volgende: Ik vind morad prima. Vooral in dat programma met shy of hoe je dat ook schrijft. Prettige stem om naar te luisteren.
Shay
Ik vond het ook prima voor het uurtje wat we gehoord hebben in de auto (Beter dan Van Inkel )
Haters can be so lame and vicious Hating on me because I'm ambitious They sound like they need lots of love, lots of love That's why I'm sending them hugs and kisses
Toen ik daar langs ging, een aantal jaar terug, kreeg je een ludiek filmpje van Stefan Stasse te zien hoe je je moest gedragen. Ik denk dat dit ook zoiets is.
Ik was het alweer vergeten, maar ik ging net piesen en toen wist ik het weer.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Veel beter dan die single die ervoor zat, met dat luchtalarm
Op maandag 26 december 2022 00:11 schreef PippenScottie het volgende: Onze kat heeft vandaag in de voorraadkast opgesloten gezeten. Zeker 10 uur. Geen plas-of poepsporen, ik ben trots op Yoshii.
Awwww
Op maandag 26 december 2022 00:11 schreef PippenScottie het volgende: Onze kat heeft vandaag in de voorraadkast opgesloten gezeten. Zeker 10 uur. Geen plas-of poepsporen, ik ben trots op Yoshii.
Was dat wat ie dacht toen de deur dichtviel, “yo, shiiiii”. Wel knap dat ie niks heeft gedaan verder! Heb je hem wel een dikke knuffel en veel snoepjes gegeven daarna?
[..] Was dat wat ie dacht toen de deur dichtviel, “yo, shiiiii”. Wel knap dat ie niks heeft gedaan verder! Heb je hem wel een dikke knuffel en veel snoepjes gegeven daarna?
Het is een haar, denken we. Maar na die panda in Ouwerhands ben ik nergens meer zeker van. Ze heeft lekkere brokjes gekregen en ze komt straks wel naast ons op de bank zitten spinnen
[..] Ho, maar wacht even: die man was echt wel zeer goed in zijn werk ooit, vroeger.
Maar kan ie ook Van Inkelen?
Op maandag 26 december 2022 00:16 schreef PippenScottie het volgende: Er zit een groot gat in mijn sok sinds vandaag, Het waren mijn lievelingssokken, met Vincent van Gogh erop en alles
Zeitgeist is een nummer van Black Sabbath van het album 13, en die heb ik op vinyl.
Komt wel dichtbij zo.
Op maandag 26 december 2022 00:16 schreef PippenScottie het volgende: Er zit een groot gat in mijn sok sinds vandaag, Het waren mijn lievelingssokken, met Vincent van Gogh erop en alles
Was het maar een kut café... dan had je er nog wat aan
Zat het gat dan tenminste bij zijn oor?
Ik heb sokken met Dorus Rijkers erop.
Wauw, is DIT Rammstein? Wat prachtig. Vind het altijd bijzonder om dit soort vocalisten opeens ballads te horen zingen, hoor je dat ze heel veel in hun mars hebben.
,,Met Whitney Houston had ik een aparte ervaring. De eerste keer bij de radio was ze nog superlief en omdat ze het zo koud had, heb ik nog een dekentje voor haar gehaald. Jaren later kwam ze als megaster naar Countdown, met een heel gevolg, waaronder d’r vrouwelijke manager. Het gerucht ging dat ze daar een liefdesrelatie mee had. Juicy info, maar mede daarom wilden ze mijn vragen al voor het interview inzien. Stiekem ben ik daar allergisch voor. Dus in mijn onschuldige en jeugdige eigenwijsheid week ik van het verplichte lijstje af, waarna Whitney begon te eikelen.
‘Tot mijn enkels in de erwtensoep’
,,Ze deed alsof ze mij niet meer zag en zei tegen haar entourage. ,,Hey, what do you think of this guy?’’ en ,,Is he always like this?’’ Ik had er snel genoeg van, maar de stekker eruit trekken en haar boos maken, zou een heavy verhaal worden. Houston’s optreden was bestemd voor 21 landen. Daarom heb ik het maar laten lopen. Voor het laatst, hoor, want ik had er geen zin meer in om tot mijn enkels in de erwtensoep gehouden te worden.”
Lekker boeiend Van Inkel, hij zat gewoon te trollen.
* OscarMopperkont had op Adieu gestemd... niet de lijst gehaald
Op maandag 26 december 2022 00:19 schreef PippenScottie het volgende: Unpopular opinion incoming. Er staat te veel Rammstein in de lijst. Dat gaan jullie met me eens worden op 30 en 31 december
Never nooit nie