Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
Vorig jaar keerde de rust alweer een beetje weer in de laatste week van december. Queen terug op 1, een voorbode op wat zou komen in de wereld. Alles weer zoals normaal. Maar er was wel veel leed en wat haat en nijd waardoor Procol Harum de derde plaats wist te bezetten. Over bezetten gesproken, daar was wel het meeste om te doen dit jaar he? Corona net voorbij, komt de immer vermoeiende Poetin ineens om de hoek. Een slepend conflict, maar een oplossing gaat er voorlopig niet komen.
Gelukkig zijn er ontsnappingsclausules aan al het leed. Zoals het WK Voetbal. Nouja, hahaha, nee dus. 6500 doden, maar Qatar wordt gedemoniseerd natuurlijk! Ook gewoon een schandvlek. Gewoon boycotten natuurlijk. Verder is er niet veel leuks te melden over de wereld: Het was aan de ene kant minder spectaculair dan 2020 en 2021, maar niet minder wreed. Boerenblokkades: Check! Energiecrisis: Check! Inflatie: Check! Ruziënde wereldmachten: Check! Problemen in Ter Apel: Check! Soep op schilderijen: Check! Wat een drama allemaal.
Waren er wat gezellige dingen? Nouja, we gunden Oekraine de winst bij het songfestival. WE deden het weer geweldig bij de winterspelen, laten we even het er niet over hebben dat die in China waren. WE konden weer eindelijk naar livemuziek: Froukje, Within Temptation en Di-rect hoeven niet wéér hun tour uit te stellen. En er waren weer festivals. Lekker van de kaart gaan en pillen poppen op Lowlands. Het verzachtte slechts de pijn.
Vandaar is het nodig om een baken van rust te hebben. Een échte ontsnappingsclausule. En wat is beter dan de Top 2000? 7 dagen nonstop muziek: Check! Nouja, nonstop is niet het goede woord als de onvermijdelijke Gijs Staverman als DJ wordt aangesteld. En die reclame. Tussendoor is er in ieder geval genoeg muziek te horen. En natuurlijk is daarbij dit topic de echte ontsnappingsclausule. Als je hier post is er geen tijd meer om aan iets anders te denken dan de standaard matige grappen, kritiek op reclames en twintig vraagtekensmilies of juichsmilies, afhankelijk van wie er aan het roer staat! Dus, komt allen ook dit jaar weer. Want we willen natuurlijk dolgraag weer topics die in 12 minuten dicht zijn!
Radio 2 Top 2000: Editie 2022 Editie 24 komt eraan van de jaarlijkse Radio 2-melkkoe. Een lijst met vele gezichten: Soms wat overblijfselen uit de tijd dat Radio 2 was zoals Radio 5 nu is, soms wat overblijfselen uit de Stenders-tijd, soms wat recente hits waarvan je zeker weet dat over 10 jaar niemand ze meer kent. En daarnaast ook de échte klassiekers die al jaren het gezicht van de Top 2000. De muzikale marathon is de laatste jaren opgerekt tot 168 uren, met meer tijd voor gelul en reclame, maar ook af en toe een albumversie van In The Garden of Eden of Bassie & Adriaan.
Wat kunnen wij doen? Stemmen. De stemweek zal begin december zijn. Of gewoon luisteren. 25-31 december. Of: Ga naar het Top 2000 café. Want dat is wel een verschil met de afgelopen twee jaar: De maatregelen lijken weg en met een kleine slag om de arm zeg ik dat ook volgende maand het nog mag. Er is weer een café vol met mensen. Ga er heen en headbangen op Rage Against The Machine ipv de polonaise.
Verder kun je nog naar de zij-evenementen: De QUIZZZZ of de A Gogo. Maar zoals altij hier wat stemtips van onderin de lijst:
In 2014 kwam er een nummertje uit de jaren 90 binnen. Dat was de tijd dat dat eindelijk wat meer gebeurde. Dit nummer staat nu op de afgrond: Blind Melon - No Rain. Het is de enige bekende plaat van de band. Helaas overleed de zanger zeer vroeg, waardoor we er nooit meer veel van hoorden. Maar deze heerlijke plaat staat wel in de Top 2000. Nog wel, want dit jaar op 1982.
Voor de tweede plaat gaan we richting 1950. Kijken we één plaats naar beneden, vinden we Wild Places van Duncan Browne. Daar zeg ik niks over, want persoonlijke favoriet, dus zou wat makkelijk zijn. (Maar stemmen mag alsnog!) Kijken we nóg eentje omlaag: Percy Sledge met When a Man Loves A Woman. Een iconische soulklassieker die vele jaren rond plaats 1000 bivakkeerde, maar de laatste vier jaar flink is afgegleden. Er is weinig meer uit dit genre over, en hij stond er al sinds 1999 in, dus zeker een plaat die er in mag blijven. Géén andere artiest die er maar 1x in staat staat zo laag met een nummer wat er al sinds 1999 in staat.
Verder staat James Brown er nog 2x in, maar wel op 1953 en 1955, dus we kunnen zomaar een James Brownloze top 2000 krijgen. Dat voelt alleen logisch voor LA Style.
Wanneer? 25 december 0:00 beginnen we, 31 december 23:59 lallen we mee met Bohemian Rhapsody.
OVERZICHTEN/LIJSTJES:
Op www.pino112.nl komt de lijst van 2022, inclusief statistieken, natuurlijk te staan
Presentatie
00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel 02.00 – 04.00 uur Frank van ‘t Hof 04.00 – 06.00 uur Desiree van der Heiden 06.00 – 08.00 uur Paul Rabbering 08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte 10.00 – 12.00 uur Bart Arens 12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt 14.00 – 16.00 uur Gijs Staverman 16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild 18.00 – 20.00 uur Wouter van der Goes 20.00 – 22.00 uur Emmely de Wilt 22.00 – 00.00 uur Morad El Ouakili
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Hopelijk weer met een uurtje doventolk.
Nederland 3 Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeld
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
Om te weten over editie 2021: o Tom en Manon is de nieuwe rage van de Top2000 Niemand weet wie het zijn maar toch hebben we het erover. o 'Bankzitters', een of ander groepje mislukte YouTubers met een hele enge fanbase, zijn dit jaar met een of ander vaag nummer in de lijst gestemd, en hebben zoals gezegd de meest psychopathische fans die er bestaan. Mijden als de pest, dus. o Volgend jaar stemmen we massaal op Gorky - Mia o Op 30 december wordt er altijd te veel kutmuziek gedraaid. o De echo van Emily:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.o FOK!-toppers versus Top 2000 2021. Wie ben jij?
SPOILER
[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 09-12-2022 04:47:51 ]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[..] Mijn zusje vond haar ook helemaal fantastisch. Ze kan wel aardig zingen, maar ik vond het zulke zeiknummers.
Since U Been Gone is wel een mooie vertolking van dé YYY-klassieker. En ik heb ook wel een zwak voor Breakaway, Behind These Hazel Eyes en Because of You.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Wisten jullie dat de 2e voornaam van Jaap Siewertsz is?
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
[..] Als ik niet op kantoor zou zitten zou ik voorzichtig een nummertje van hem opzoeken.
Ik zou ook geen nummer van hem kunnen opnoemen, maar weet helaas wel van zijn bestaan. Nouja, een nummer kan ik wel opnoemen, hoe het klinkt niet.
Daarbij moet ik toch meteen aan een mondkap denken.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Ik had het toepasselijker gevonden als Jaap bij zijn huwelijk de achternaam van zijn vrouw had aangenomen.
[..] Is dat niet een stuk van zijn volledige achternaam?
Geen idee. Ik hoop echt dat Don Leo dit allemaal uit de doeken doet.
Dat is het eerste deel van zijn dubbele achternaam.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
[..] Dat is het eerste deel van zijn dubbele achternaam.
Dank U. Net als zijn vriendje Schimmelpenninck van adel?
[..] Dank U. Net als zijn vriendje Schimmelpenninck van adel?
Nee, wel patriciërs, zeg maar vroeger de bestuurders in de samenleving.
Mijn moeder heeft ook een dubbele achternaam
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
[..] Gezien deze opmerking wil ik niet weten wie dit is, denk ik zomaar....
Antoni ofzo.
[..] Youp op deze manier geschreven is ook wat ongebruikelijk, tenzij je cabaretier bent.
Eerbetoon?
Op donderdag 8 december 2022 12:35 schreef Tussle266 het volgende: Goed, Jaap Reesema, best ellendig dus. Wat werd er nou nog meer gezegd? Die Lemming ook toch?
Amsterdam ja
Heb dit jaar zelf ook niet gestemd trouwens, net als vorig jaar. Het is mij allemaal wat te gehyped en "kijk ons eens de beste mooiste geweldigste briljantste emotioneelste, waanzinnigste lijst ooit gemaakt presenteren" geworden de laatste jaren met stembussen doe door het land rijden, aftelmomenten en weet ik veel wat
Vergeet de mix van Bartje Arens ook niet, waar hij een half jaar mee bezig is.
Op donderdag 8 december 2022 12:35 schreef Tussle266 het volgende: Goed, Jaap Reesema, best ellendig dus. Wat werd er nou nog meer gezegd? Die Lemming ook toch?
Please Lemming niet. Daar heeft mn zusje nog mee gezoend. Ik ben echt blij dat we daaraan als extra familielid zijn ontsnapt.
[..] Please Lemming niet. Daar heeft mn zusje nog mee gezoend. Ik ben echt blij dat we daaraan als extra familielid zijn ontsnapt.
Hier ga ik je aan herinneren als ie langskomt
Nul kans voor Antoon, niet-stemmend publiek en niet-opgejut publiek. Komt ook amper voor in de 3000 verzamelde lijstjes (Bankzitters zelfs veel vaker), je ziet alleen 2x Vluchtstrook als vrije keus staan
Zelfs bij Q kwamen Vluchtstrook en Hallo niet bij de bovenste 300.
Op donderdag 8 december 2022 12:44 schreef franklop het volgende: Heeft iemand al tegen Gijs vertelt dat hij echt niet door de intro's hoeft heen te praten dit jaar?
Het meest ergelijke is dan hoe langer de intro's duren, hoe langer hij praat
Hopen dat Gijs nooit Shine on You Crazy Diamond mag draaien.
[..] Het meest ergelijke is dan hoe langer de intro's duren, hoe langer hij praat
Niet te hopen dat ie Tubular Bells heeft dit jaar
Amsterdam is wel pure ellende. Al kan ik het wel waarderen dat je pure middelmaat op de mat legt om anderen van pure middelmaat te betichten. Dat voelt bijna als opzet.
Flemming (en Antoon) zijn de Gers Pardoel of the times. Die was er toen binnen 3 jaar weer uit.
Zoals ik gisteren al postte, was er ook een NLse band Flemming, vorig decennium. Met daarin Koffietijdkok, BNR journalist én Nationale Popquiz platenhoes mashup koning Jigal Krant.
[..] Niet te hopen dat ie Tubular Bells heeft dit jaar
Maar die is soort van instrumentaal.
Gijs klept door tot aan de instrumentenaankondigingen.
Ik zie Tubular Bells wel in de shift 08-10. Met Roodbeen opeens in een blauw acrobatenpak en Jeroen als Bassie.
Ik bedoelde eigenlijk of Mart Hoogkamer nog voor publiek mag zingen of dat er niemand meer aanwezig is, maar dit mag ook!
Ik hoop wel dat Mart Hoogkamer in januari de popprijs wint
Op donderdag 8 december 2022 12:58 schreef Mexicanobakker het volgende: Ik bedoelde eigenlijk of Mart Hoogkamer nog voor publiek mag zingen of dat er niemand meer aanwezig is, maar dit mag ook!
Oh, wij dachten dat je een ander onderwerp in je hoogkamer had.
Op donderdag 8 december 2022 13:04 schreef Gale_Boetticher het volgende: Voorspel een 2-1 voor Argentinië morgen. Dan gaat de Upbeatles T2000 quiz komende dinsdag in ieder geval door..
[..] Bij NPO Radio 2 is het zelfs ...... in Paris.
Censuur politie, daar houd ik niet van. Dus zoals gezegd, recalcitrante stem deels ook hierdoor.
Haters can be so lame and vicious Hating on me because I'm ambitious They sound like they need lots of love, lots of love That's why I'm sending them hugs and kisses
Haters can be so lame and vicious Hating on me because I'm ambitious They sound like they need lots of love, lots of love That's why I'm sending them hugs and kisses
Op donderdag 8 december 2022 12:44 schreef franklop het volgende: Heeft iemand al tegen Gijs vertelt dat hij echt niet door de intro's hoeft heen te praten dit jaar?
Elke keer als iemand dat probeert gaat hij erdoorheen zitten praten.
[..] Hoe was je vijfde verjaardag vorige week? Veel cadeautjes gekregen?
Mijn verjaardag duurt nog even. Maar ik krijg wel altijd een shitload aan cadeaus. Ik ben immers super geweldig.
Ik hoop dat Fear of the dark van Iron Maiden dit jaar een keer niet rond 04:00 's nachts gedraaid wordt. De afgelopen jaren is ie steevast rond dat tijdsstip
Recordhouder aantal posts op één dag. 4045 onlogisch
Op donderdag 8 december 2022 14:57 schreef onlogisch het volgende: Ik hoop dat Fear of the dark van Iron Maiden dit jaar een keer niet rond 04:00 's nachts gedraaid wordt. De afgelopen jaren is ie steevast rond dat tijdsstip
Tja, lijst manipulatie
Stavermangod
Recordhouder aantal posts op één dag. 4045 onlogisch
Ik ken m nog van t Veronica-programma Streetlife waarin kandidaten een houten kistje moesten kiezen en dan t risico liepen met een autoband over een kraaienpoot te rijden. Wie heeft dit nog meer gezien?
[..] Ik ken m nog van t Veronica-programma Streetlife waarin kandidaten een houten kistje moesten kiezen en dan t risico liepen met een autoband over een kraaienpoot te rijden. Wie heeft dit nog meer gezien?
Ik kan me vooral de bloopers die gemaakt zijn tijdens Streetlife herinneren (lang leve Laat ze maar Lachen), waarbij iemand op hem afstapte, hem de hand schudde en zei 'Ik vind je eigenlijk een enorme kwal.' Publiek eromheen nam het voor hem op, en Gijs zelf pakte het heel laconiek op 'Oh nou dank je wel, dat mag je ook vinden, ik vind jou in ieder geval heel aardig'
Maar het timen van liedjes instarten, dat kon ie vroeger toch beter.
Kunnen we niet gewoon Staverman's uren vullen met hele lange nummers, zodat ie maar een keer per uur z'n kans krijgt iets te zeggen? Dan ben ik voor om meteen zulk soort stukken erin te zetten, want geniale muziek
[..] Ik kan me vooral de bloopers die gemaakt zijn tijdens Streetlife herinneren (lang leve Laat ze maar Lachen), waarbij iemand op hem afstapte, hem de hand schudde en zei 'Ik vind je eigenlijk een enorme kwal.' Publiek eromheen nam het voor hem op, en Gijs zelf pakte het heel laconiek op 'Oh nou dank je wel, dat mag je ook vinden, ik vind jou in ieder geval heel aardig'
Maar het timen van liedjes instarten, dat kon ie vroeger toch beter.
Hij was echt een superstrakke hitlijstjock idd
Zijn genoeg platen die al jaren de laatste nacht hebben omarmd
Op donderdag 8 december 2022 15:08 schreef AlchemistOfSorrows het volgende: Kunnen we niet gewoon Staverman's uren vullen met hele lange nummers, zodat ie maar een keer per uur z'n kans krijgt iets te zeggen? Dan ben ik voor om meteen zulk soort stukken erin te zetten, want geniale muziek
[..] Zijn genoeg platen die al jaren de laatste nacht hebben omarmd
De laatste nacht geloof ik nog wel omdat een paar stemmen meer of minder dan niet heel veel verschil maakt voor de positie. Als een plaat steevast in de nacht van 26 op 27 december staat vind ik dat verdachter
[..] De laatste nacht geloof ik nog wel omdat een paar stemmen meer of minder dan niet heel veel verschil maakt voor de positie. Als een plaat steevast in de nacht van 26 op 27 december staat vind ik dat verdachter
Maar dat is eigenlijk niet (meer) het geval. Alleen de laatste nacht heeft een paar vaste lieden.
Laatste twee jaar overdag inderdaad na klachten over manipulatie geloof ik om Angel of death (ivm oa de tekst) altijd midden in de laatste nacht te draaien.
Life lies a slow suicide Orthodox dreams and symbolic myths From feudal serf to spender This wonderful world of purchase
[..] Dit komt ook overeen met het albumversietijdperk toch?
Ehh, ja zoiets..wat is de link?
Die noteringen in 2014 en 2015 liggen er wel heel dik bovenop he
[..] Zijn genoeg platen die al jaren de laatste nacht hebben omarmd
Precies, vanwege diezelfde manipulatie
[..] Dat het nodige is opgeschoven daardoor toch? Qua uitzendmoment.
Ah, zo..ja wellicht. Die 2 echte uitschieters waren pas vorig jaar natuurlijk.
Ik versta de tekst van Angel of Death nooit, ik ga meestal zo erg los dat ik daar niet mee bezig ben.
Hier schreef Tim86 het volgende: HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
Onder het kopje Alles en iedereen krijgt maar de albumversie, maarrrr..
Waarom draaien ze van A Forest nog steeds de Standing on a Beach singleversie? Volgens mij draaiden ze vroeger trouwens wel de albumversie.
Op donderdag 8 december 2022 16:22 schreef DarkSonic2 het volgende: Ik versta de tekst van Angel of Death nooit, ik ga meestal zo erg los dat ik daar niet mee bezig ben.
Hij trad hier vorige maand nog op in de kroeg. Schitterend. Trok weer een paar keer zijn lul uit zijn broek.
Jammer dat dit soort pareltjes langzaam maar zeker uit de lijst verdwijnen. De laatste tijd begin ik muziek uit de 60's steeds meer te waarderen.
Daarom luister ik nog wel eens naar een oude Top 2000. Leuk om inmiddels vergeten liedjes weer eens te horen. Was ook de tijd dat ik zelf veel muziek leerde kennen dankzij deze lijst.
That's history. I say history because it happened in the past. Murray Walker
De topics van alle jaren dat de Top 2000 hier op FOK! gevolgd is, hebben ieder hun eigen reeks gekregen (de jaren 2010 en 2011, die bij elkaar zaten in een reeks, heb ik gesplitst) en zijn terug te vinden via de OP…
Goed, door een dramatische speling van het lot kon ik hem toch afmaken. Dus bijgaand 9791 van de 9843 nummers van de keuzelijst in een playlist gevat. Het is op de Cassa manier gedaan, dus er zal ongetwijfeld iets niet aan kloppen. Mocht je zo lui zijn dat je het wilt halen op 1 playlist in 2023, dan geef ik je een goede kans.
Op donderdag 8 december 2022 23:11 schreef Tussle266 het volgende: Goed, door een dramatische speling van het lot kon ik hem toch afmaken. Dus bijgaand 9791 van de 9843 nummers van de keuzelijst in een playlist gevat. Het is op de Cassa manier gedaan, dus er zal ongetwijfeld iets niet aan kloppen. Mocht je zo lui zijn dat je het wilt halen op 1 playlist in 2023, dan geef ik je een goede kans.
[..] Daarom luister ik nog wel eens naar een oude Top 2000. Leuk om inmiddels vergeten liedjes weer eens te horen. Was ook de tijd dat ik zelf veel muziek leerde kennen dankzij deze lijst.
Dit, precies dit, is de reden dat ik aan die eerste editie begon. Ik moet nog een paar uurtjes en dan is ie klaar ^_^
Op donderdag 8 december 2022 22:54 schreef TheVulture het volgende: In mijn playlist kwam net Over de Muur voorbij, dat blijft toch wel een kneitergoede indrukwekkende tekst zelfs na bijna 40 jaar
Op donderdag 8 december 2022 22:54 schreef TheVulture het volgende: In mijn playlist kwam net Over de Muur voorbij, dat blijft toch wel een kneitergoede indrukwekkende tekst zelfs na bijna 40 jaar
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu alweer enorme spijt van bepaalde keuzes Enerzijds omdat ik weet dat ze néver in de lijst komen (hoi Carlo & Irene), anderzijds omdat ik het nummer helemaal niet zo leuk vind (hoi Living Doll). Voor de rest, ik wist het ook gewoon niet meer.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu alweer enorme spijt van bepaalde keuzes Enerzijds omdat ik weet dat ze néver in de lijst komen (hoi Carlo & Irene), anderzijds omdat ik het nummer helemaal niet zo leuk vind (hoi Living Doll). Voor de rest, ik wist het ook gewoon niet meer.
Eclectische lijst
Ik denk dat er naast jou niemand is die op zowel Paul Elstak, als op The Beatles, als op Henk Westbroek en op Radiohead stemt.
Is iedereen eigenlijk wel gewoon vrij tussen Kerst en Oud en Nieuw? Geen nachtdiensten werken of vakanties in Turkije of dat soort gekkigheid?
Ik werk sinds kort soort van voor mezelf en heb de week vrij genomen. Als het echt nodig is, of ik heb er zin in, maak ik nog wel een paar uurtjes. De Pippies zijn wel thuis die week. Dat leidt natuurlijk wel af als een malle.
Ik werk op dit moment sowieso minder helaas, maar heb in die week helemaal vrij.
Op vrijdag 9 december 2022 08:50 schreef PippenScottie het volgende: Is iedereen eigenlijk wel gewoon vrij tussen Kerst en Oud en Nieuw? Geen nachtdiensten werken of vakanties in Turkije of dat soort gekkigheid?
Ik werk sinds kort soort van voor mezelf en heb de week vrij genomen. Als het echt nodig is, of ik heb er zin in, maak ik nog wel een paar uurtjes. De Pippies zijn wel thuis die week. Dat leidt natuurlijk wel af als een malle.
Ik weiger principieel te werken tussen kerst en oud en nieuw, maar mijn huis is de 30e wel gereserveerd door een stel muzikanten om te repeteren....
Op vrijdag 9 december 2022 08:50 schreef PippenScottie het volgende: Is iedereen eigenlijk wel gewoon vrij tussen Kerst en Oud en Nieuw? Geen nachtdiensten werken of vakanties in Turkije of dat soort gekkigheid?
Ik zou echt nooit gaan werken tussen Kerst en oudjaar. Dan zou ik nog eerder ontslag nemen.
[..] Ik weiger principieel te werken tussen kerst en oud en nieuw, maar mijn huis is de 30e wel gereserveerd door een stel muzikanten om te repeteren....
Twee dagen werken, zodat ik minder stress heb om alles voor of net na de kerst af te krijgen. En om m’n dagen een beetje op te sparen voor volgend jaar.
Eeuwige student hier is wederom vrij
[..] Heldin . Opsomming van nummers waar ik een 'gevoeletje' bij krijg. Mag ik jou lijst eens zien? Ter inspiratie
Dit is ‘m. Wellicht op sommige vlakken totaal niet lijnend en ik moet er ook bij zeggen dat sommige nummers uit jouw lijst dit jaar nét niet mijn selectie hebben gehaald. Zo is Chop Suey! bijvoorbeeld voor het eerst sinds jaren gesneuveld. Maar m’n kat heeft er wel op gestemd. Ook Spandau Ballet haalde het net niet, maar ik heb wel Prince met Gold er in gezet.
quote:
Op donderdag 1 december 2022 22:42 schreef Cee het volgende: Uiteindelijk na alle letters én cijfers na te zijn gegaan bleef ik met een lijst van 72 nummers over. Schrappen schrappen schrappen kill kill kill die darlings en het resultaat is als volgt (> is vrije keuze).
SPOILER
Ik begin alvast weer met mijn suggestielijstje voor volgend jaar.
Herman van Veen Killing Joke - Love Like Blood
Al zou the Death and Resurrection show van Killing Joke ook in de T2K moeten staan
[..] Dit is ‘m. Wellicht op sommige vlakken totaal niet lijnend en ik moet er ook bij zeggen dat sommige nummers uit jouw lijst dit jaar nét niet mijn selectie hebben gehaald. Zo is Chop Suey! bijvoorbeeld voor het eerst sinds jaren gesneuveld. Maar m’n kat heeft er wel op gestemd. Ook Spandau Ballet haalde het net niet, maar ik heb wel Prince met Gold er in gezet. [..]
Gold voor Gold, ik ga akkoord Prima lijstje! Zie er meerdere die het bij mij inderdaad ook net niet gehaald hebben.
quote:
Ik werk door, thuis. Vrije dagen zijn opgegaan aan de kids :-D Prima week om te werken overigens met de top2000 en het feit dat het rustig is.
Ik ben de hele week vrij
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag! Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Jammer dat dit soort pareltjes langzaam maar zeker uit de lijst verdwijnen. De laatste tijd begin ik muziek uit de 60's steeds meer te waarderen.
Die stond ook niet eens in de keuzelijst. Zoals met meerdere oldies het geval is. Alsof Radio2 kost wat kost wil voorkomen dat zo'n nummer ook maar per ongeluk....
Op vrijdag 9 december 2022 10:54 schreef Piebe het volgende: Die stond ook niet eens in de keuzelijst. Zoals met meerdere oldies het geval is.
Is inderdaad vreemd ja. Waarom zou je de keuzelijst beperken? Wie bepaalt wat in die keuzelijst komt? Als het er niet meer in staat nemen veel mensen zich niet de moeite om het zelf in te typen en verdwijnt ie na verloop van tijd uit ieders geheugen..
[..] Is inderdaad vreemd ja. Waarom zou je de keuzelijst beperken? Wie bepaalt wat in die keuzelijst komt? Als het er niet meer in staat nemen veel mensen zich niet de moeite om het zelf in te typen en verdwijnt ie na verloop van tijd uit ieders geheugen..
Dat is nou net de bedoeling van die keuzelijst. Dat Radio2 een beetje kan sturen wat er in de eindlijst komt
[..] Dat is nou net de bedoeling van die keuzelijst. Dat Radio2 een beetje kan sturen wat er in de eindlijst komt
Vooral ook omdat er ook nog een Top1003 bij het jongere zusje en een Evergreen 1000 bij de oudere broer zitten. Met name die laatste in dit geval. Zo kan je wel 2x scoren en dat lukt de laatste jaren aardig.
[..] Dat is nou net de bedoeling van die keuzelijst. Dat Radio2 een beetje kan sturen wat er in de eindlijst komt
Lijst manipulatie!
[..] Vooral ook omdat er ook nog een Top1003 bij het jongere zusje en een Evergreen 1000 bij de oudere broer zitten. Met name die laatste in dit geval. Zo kan je wel 2x scoren en dat lukt de laatste jaren aardig.
Ja, sinds 2017 is de Evergreen Top 1000 wel een stuk populairder. Zowel door wat 'verjonging' van die lijst als het wegvallen van oudere liedjes in de Top 2000.
Daarom is de Top4000 van Radio10 zo fijn. Zowel wat evergreens als, klassiekers en nieuwer werk.
Prima gevarieerd.
En ze stoppen 's nachts, zodat je gewoon kan slapen zonder wat te missen.
mooie voorbeelden was natuurlijk het metal genre waar he-le-maal niets in de lijst was terug te vinden tot de angel of death actie.
met het toevoegen van "vrije keus" opties lijkt het dan heel wat, maar je hebt echt een actie of een propagerende DJ nodig daarvoor. Major Tom zette ik al sinds een aantal jaar in de vrije keus, maar pas sinds Ruud de Wild en zijn Duitse donderdagen stond Peter Schilling pas echt in de keuzelijst. zelfde ook met Steam van Peter Gabriel, wat helemaal niet op radio 2 gedraaid wordt maar nu ineens wél in de lijst staat.
[..] mooie voorbeelden was natuurlijk het metal genre waar he-le-maal niets in de lijst was terug te vinden tot de angel of death actie.
Mooi voorbeeld is vooral héél veel nummers van bepaalde (voornamelijk Nederlandse) artiesten in de voorkeuzelijst en het heel snel verdwijnen van de wat oudere (Evergreen-) nummers uit die lijst.
Over Angel of Death kun je zggen wat je wilt, maar dat is natuurlijk helemaal geen Radio 2 muziek, zeker in die tijd niet
Op vrijdag 9 december 2022 11:35 schreef 4-elements het volgende: Ben voor het eerste sinds jaren vrij tussen Kerst en Oud&Nieuw. Niet zozeer voor de Top 2000, maar voor de familie.
Afgelopen jaren stond de Top 2000 ook op werk aan (er was toch bijna niemand) en spaarde ik mijn vrije dagen op voor als het mooi weer is.
dat doe ik dus dit jaar weer. werken tussen kerst en nieuw en eerste week januari vrij. daarna begin ik bij een nieuwe werkgever
Ik heb Meau nog nooit gehoord. En dat laat ik graag zo.
[..] Ik heb Meau nog nooit gehoord. En dat laat ik graag zo.
Dan zou ik op oudjaarsdag je radio uit laten
[..] Hoe kun je dan nog functioneren binnen een gezin, na een aantal nachten T2000 luisteren/hier meeposte n?
Ik heb ook een aantal jaren vooral 's nachts geluisterd en vond dat inderdaad ook de fijnste uren. Maar toen zat ik in een ritme van weinig slaap en was het juist daarom heerlijk dat er 's nachts iets leuks was. (Olympische Spelen aan het andere eind van de wereld was bijvoorbeeld ook geweldig).
Zolang je in het ritme zit, gaat dat ook prima, zelfs met gezin en baan. Nu ik 's nachts weer gewoon slaap lukt het me niet meer om 's nachts te luisteren, helaas.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
@:Viv kijkt net zo goed mee en ons dochtertje vermaakt zich wel een paar uurtjes als pa en ma nog als een zombie in bed liggen in de ochtend
De heer des huizes begrijpt niks van mijn T2000 fascinatie... 'in je eigen playlist heb je ten minste alleen maar leuke nummers' "Waarom blijf je wakker om een nummer te horen dat je zelf ook kunt luisteren op ieder gewenst tijdstip"
Bovendien staan er denk ik een mager handjevol platen in de lijst die hij kan waarderen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
Herhaalde oproep: zijn er nog Utrechters in de zaal die zin hebben om dinsdag met Pippie Scotten, Gale Boetticher en mij te Top 2000-pubquizzen? Het is vanaf 8u s avonds (start om half 9) in cafe Hoffman.
Op vrijdag 9 december 2022 13:45 schreef Scorpion_17 het volgende: Herhaalde oproep: zijn er nog Utrechters in de zaal die zin hebben om dinsdag met Pippie Scotten, Gale Boetticher en mij te Top 2000-pubquizzen? Het is vanaf 8u s avonds (start om half 9) in cafe Hoffman.
Alleen Utrechters
For you, there'll be no more crying. For you, the sun will be shining. And I feel that when I'm with you, It's alright, I know it's right.
Wil je hiermee zeggen dat Utrechtenaren niet mogen? Dat kan anno 2022 écht niet meer.
Op vrijdag 9 december 2022 13:45 schreef Scorpion_17 het volgende: Herhaalde oproep: zijn er nog Utrechters in de zaal die zin hebben om dinsdag met Pippie Scotten, Gale Boetticher en mij te Top 2000-pubquizzen? Het is vanaf 8u s avonds (start om half 9) in cafe Hoffman.
Een paar moppen en limericks tijdens de Top 2000 is toch wel leuk? En dan Dingetje als een chinees met de verkeersinformatie, kotselijk.
[..] Een paar moppen en limericks tijdens de Top 2000 is toch wel leuk? En dan Dingetje als een chinees met de verkeersinformatie, kotselijk.
Ik neem aan dat jij Van Someren ook niet erg leuk vindt, n00bie.
[..] Ik neem aan dat jij Van Someren ook niet erg leuk vindt, n00bie.
Laten we zeggen, er staat geen spelfout op het einde.
[..] Dit ja Vooral altijd spannend of je nog net voor de nachtelijke onderhoud nog een gevatte post kon maken
De laatste tijd slaap ik weer wat slechter en het nachtelijk onderhoud lijkt steeds langer te duren. Laatst van 03.15 tot 04.15 zo'n beetje. In mijn herinnering was dat vroeger maar een kwartiertje.
[..] De laatste tijd slaap ik weer wat slechter en het nachtelijk onderhoud lijkt steeds langer te duren. Laatst van 03.15 tot 04.15 zo'n beetje. In mijn herinnering was dat vroeger maar een kwartiertje.
Ja, het duurt elk jaar weer langer. Is het nu eerder dan 03:38? Voorheen begon het altijd op die tijd, maar waar het eerst enkele minuten duurde is het inmiddels al meer dan 45 minuten.
Misschien eens leuk voor de statistieken: kijken wat de nachtelijke downtime op FOK en de nummers die dan gedraaid werden van invloed is op de FOK stemlijstjes van het jaar erop.
[..] Ja, het duurt elk jaar weer langer. Is het nu eerder dan 03:38? Voorheen begon het altijd op die tijd, maar waar het eerst enkele minuten duurde is het inmiddels al meer dan 45 minuten.
Nee, je hebt gelijk. Van 03.38 tot 04.20 ongeveer.
Ik vind het altijd een beetje jammer als van die jonge artiesten een cover maken van een lied dat je eigenlijk beter kunt zingen als je wat meer levenservaring hebt. Althans, voor mijn gevoel was Boudewijn de Groot al stukken ouder dan Meau toen hij dit zong.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag! Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
[..] Ik vind het altijd een beetje jammer als van die jonge artiesten een cover maken van een lied dat je eigenlijk beter kunt zingen als je wat meer levenservaring hebt. Althans, voor mijn gevoel was Boudewijn de Groot al stukken ouder dan Meau toen hij dit zong.
Toen Boudewijn zo oud was als Meau, zong ie Welterusten, mijnheer de president
Nummer 2-notering voor Boudewijn deze editie? Zou voor het eerst zijn lijkt me.
[..] Nummer 2-notering voor Boudewijn deze editie? Zou voor het eerst zijn lijkt me.
Dat zou niet onmogelijk zijn, maar volgens mij blijven de klassieke Boudewijn-hooligans gewoon trouw aan hun eigen favorieten. Testament zal er wel voor blijven, dus het zal nummer 3 zijn.
[..] Dat zou niet onmogelijk zijn, maar volgens mij blijven de klassieke Boudewijn-hooligans gewoon trouw aan hun eigen favorieten. Testament zal er wel voor blijven, dus het zal nummer 3 zijn.
Maar de trouwe hooligans gaan geen nummer van hun favoriet misbruiken voor een actie, dit lijken me andere stemmers
Is maar net welke ik zin in heb, maar kijkend naar de posities Toveren.
Het enige wat ik van je weet is dat je naar heeeul veel concerten gaat die je minutieus bijhoudt. En ik weet waar je woont en hoe je eruit ziet en wie je favoriete artiest is. Eigenlijk weet ik best wel veel van jou nu ik er over nadenk.
In navolging van mijn "Ik hou van Holland"-stemlijst van afgelopen jaar:
SPOILER: 2021
...heb ik dit keer alleen gestemd op nummers van Zweedse bodem. Wel uit tijdgebrek maar 20 nummers verzameld.
Ace Of Base - All That She Wants Avicii - Levels Cardigans - My Favourite Game Therion - Lemuria Anna Bergendahl - This Is My Life Rednex - Wish You Were Here Roxette - Listen To Your Heart (Albumversie) Europe - The Final Countdown Eagle Eye Cherry - Save Tonight The Hives - Hate to Say I Told You So Mando Diao - Dance With Somebody Sabaton - Bismarck In Flames - Only For The Weak Amaranthe - Drop Dead Cynical Dr. Alban - Sing Hallelujah Shotgun Messiah - Heartbreak Blvd Hammerfall - Hearts On Fire Thundermother - It's Just a Tease Crazy Frog - Axel F Opeth - Ghost of Perdition
Geen ABBA dus, want daar wordt al veels te veel op gestemd. En qua Eurovisie heb ik een hekel aan o.a. Euphoria, wel heb ik een zwak voor het meest ondergewaardeerde nummer (de enige keer dat Zweden de finale niet gehaald had):
Het enige wat ik van je weet is dat je naar heeeul veel concerten gaat die je minutieus bijhoudt. En ik weet waar je woont en hoe je eruit ziet en wie je favoriete artiest is. Eigenlijk weet ik best wel veel van jou nu ik er over nadenk.
Alleen weet ik niet of je studeert.
Yep. Op mijn 26e begonnen met studeren. Nu in laatste jaar, ongeveer.
De Kerstboom staat, de chocolademelk is warm, de eerste kerstkaart is binnen, de top 4000 is inmiddels bij de Vengaboys aanbeland (jongste Pippie: “vroeger maakten ze wel goede liedjes, zeg”)
Op zaterdag 10 december 2022 11:44 schreef PippenScottie het volgende: De Kerstboom staat, de chocolademelk is warm, de eerste kerstkaart is binnen, de top 4000 is inmiddels bij de Vengaboys aanbeland (jongste Pippie: “vroeger maakten ze wel goede liedjes, zeg”)
Ik voel dat de Top 2000 dichtbij komt
Op vrijdag 9 december 2022 16:28 schreef Viv het volgende: In navolging van mijn "Ik hou van Holland"-stemlijst van afgelopen jaar:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....heb ik dit keer alleen gestemd op nummers van Zweedse bodem. Wel uit tijdgebrek maar 20 nummers verzameld.
Ace Of Base - All That She Wants Avicii - Levels Cardigans - My Favourite Game Therion - Lemuria Anna Bergendahl - This Is My Life Rednex - Wish You Were Here Roxette - Listen To Your Heart (Albumversie) Europe - The Final Countdown Eagle Eye Cherry - Save Tonight The Hives - Hate to Say I Told You So Mando Diao - Dance With Somebody Sabaton - Bismarck In Flames - Only For The Weak Amaranthe - Drop Dead Cynical Dr. Alban - Sing Hallelujah Shotgun Messiah - Heartbreak Blvd Hammerfall - Hearts On Fire Thundermother - It's Just a Tease Crazy Frog - Axel F Opeth - Ghost of Perdition
Geen ABBA dus, want daar wordt al veels te veel op gestemd. En qua Eurovisie heb ik een hekel aan o.a. Euphoria, wel heb ik een zwak voor het meest ondergewaardeerde nummer (de enige keer dat Zweden de finale niet gehaald had):
Op zaterdag 10 december 2022 11:44 schreef PippenScottie het volgende: De Kerstboom staat, de chocolademelk is warm, de eerste kerstkaart is binnen, de top 4000 is inmiddels bij de Vengaboys aanbeland (jongste Pippie: “vroeger maakten ze wel goede liedjes, zeg”)
Klote Jumbo, vorig jaar heb ik het de hele periode zonder Last Chrtistmas kunnen doen, nu werd ik tijdens het boodschappen doen in een hinderlaag gelokt.
Klote Jumbo, vorig jaar heb ik het de hele periode zonder Last Chrtistmas kunnen doen, nu werd ik tijdens het boodschappen doen in een hinderlaag gelokt.
Ik leef nog steeds terwijl ik het helemaal niet bewust uit de weg ga eigenlijk. Heb al 1 keer gewonnen een paar jaar geleden dus dat haalt de druk er ook wel af
Op vrijdag 9 december 2022 16:28 schreef Viv het volgende: In navolging van mijn "Ik hou van Holland"-stemlijst van afgelopen jaar:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....heb ik dit keer alleen gestemd op nummers van Zweedse bodem. Wel uit tijdgebrek maar 20 nummers verzameld.
[..] Een bijzondere keuze voor Anna! Ik hoop voor je dat ze de lijst haalt, maar ik vrees dat je ze alleen van de nul hebt geholpen.
Ik maak me ook geen illusies. Maar die video heb ik vaak gekeken, ze doet het zo leuk daar, ze geniet er echt van.
Dit jaar deed ze overigens weer mee aan het nationale Songfestival hier (met een nieuw liedje uiteraard), maar dat was helemaal niks, zowel muzikaal als qua beleving.
[..] Ik maak me ook geen illusies. Maar die video heb ik vaak gekeken, ze doet het zo leuk daar, ze geniet er echt van.
Dit jaar deed ze overigens weer mee aan het nationale Songfestival hier (met een nieuw liedje uiteraard), maar dat was helemaal niks, zowel muzikaal als qua beleving.
Soms stem je gewoon op iets tegen beter weten in. Net als dat ik al 20 jaar consequent iedere keer op Komodo van Mauro Picotto stem.
Zijn er nog mensen die op Don't Cry for Me Argentina hebben gestemd?
Ik win sowieso nooit met Whamageddon want ze staan bovenaan in de kerstlijst van de vrouw, en die gaat altijd op bij het opzetten van de kerstboom.
Op zaterdag 10 december 2022 14:00 schreef Mexicanobakker het volgende: Ik win sowieso nooit met Whamageddon want ze staan bovenaan in de kerstlijst van de vrouw, en die gaat altijd op bij het opzetten van de kerstboom.
Ik had op 18 november alvast een voorproefje omdat de radio bij de Fysio op dat moment op Sky Radio stond, die het nodig vonden om alvast aan te kondigen dat ze DE kerstzender van Nederland zijn. En dat moest uiteraard met Last Christmas. Gelukkig maar dat Whamageddon pas op 1 december begint
[ Bericht 20% gewijzigd door AlchemistOfSorrows op 10-12-2022 15:47:15 ]
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
Ik herken het nummer waarschijnlijk niet eens. Al die kerstplaten gaan in mijn hoofd op één hoop met het label:
[..] Ik kan me niet voorstellen dat je Last Christmas niet kent.
Tuurlijk wel, maar ik heb niet door dat het dat nummer is. Ik denk dan gewoon "Gatver, weer zo'n kerstplaat". Dat verandert waarschijnlijk na deze twee posts omdat ik er nu over na heb gedacht. Nu zal ik waarschijnlijk denken "Oja, dat nummer van dat kutspel"
Bedankt.
Ik denk dat we Waylon wel over kunnen slaan bij het invoeren morgen. Die staat zeker niet.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
[..] Ik vind het altijd een beetje jammer als van die jonge artiesten een cover maken van een lied dat je eigenlijk beter kunt zingen als je wat meer levenservaring hebt. Althans, voor mijn gevoel was Boudewijn de Groot al stukken ouder dan Meau toen hij dit zong.
In dit geval zit er natuurlijk ook een stukje geschiedenis aan vast.
Ze heeft het nummer ten gehore gebracht voor de Giro 555 actie van begin dit jaar en blijkbaar is dat opgepikt door de makers van de serie 'Modern Love Amsterdam' om er de titelsong van te maken.