![waOauAd.gif]()
[Afbeelding:
@MadMaster ]
[OP-tekst: @mexicanobakker)
Klik op de afbeelding om te stemmen…= = = = = = = =
Vorig jaar keerde de rust alweer een beetje weer in de laatste week van december. Queen terug op 1, een voorbode op wat zou komen in de wereld. Alles weer zoals normaal. Maar er was wel veel leed en wat haat en nijd waardoor Procol Harum de derde plaats wist te bezetten. Over bezetten gesproken, daar was wel het meeste om te doen dit jaar he? Corona net voorbij, komt de immer vermoeiende Poetin ineens om de hoek. Een slepend conflict, maar een oplossing gaat er voorlopig niet komen.
Gelukkig zijn er ontsnappingsclausules aan al het leed. Zoals het WK Voetbal. Nouja, hahaha, nee dus. 6500 doden, maar Qatar wordt gedemoniseerd natuurlijk! Ook gewoon een schandvlek. Gewoon boycotten natuurlijk.
Verder is er niet veel leuks te melden over de wereld: Het was aan de ene kant minder spectaculair dan 2020 en 2021, maar niet minder wreed. Boerenblokkades: Check! Energiecrisis: Check! Inflatie: Check! Ruziënde wereldmachten: Check! Problemen in Ter Apel: Check! Soep op schilderijen: Check! Wat een drama allemaal.
Waren er wat gezellige dingen? Nouja, we gunden Oekraine de winst bij het songfestival. WE deden het weer geweldig bij de winterspelen, laten we even het er niet over hebben dat die in China waren. WE konden weer eindelijk naar livemuziek: Froukje, Within Temptation en Di-rect hoeven niet wéér hun tour uit te stellen. En er waren weer festivals. Lekker van de kaart gaan en pillen poppen op Lowlands. Het verzachtte slechts de pijn.
Vandaar is het nodig om een baken van rust te hebben. Een échte ontsnappingsclausule. En wat is beter dan de Top 2000? 7 dagen nonstop muziek: Check! Nouja, nonstop is niet het goede woord als de onvermijdelijke Gijs Staverman als DJ wordt aangesteld. En die reclame. Tussendoor is er in ieder geval genoeg muziek te horen.
En natuurlijk is daarbij dit topic de echte ontsnappingsclausule. Als je hier post is er geen tijd meer om aan iets anders te denken dan de standaard matige grappen, kritiek op reclames en twintig vraagtekensmilies of juichsmilies, afhankelijk van wie er aan het roer staat! Dus, komt allen ook dit jaar weer. Want we willen natuurlijk dolgraag weer topics die in 12 minuten dicht zijn!
Radio 2 Top 2000: Editie 2022Editie 24 komt eraan van de jaarlijkse Radio 2-melkkoe. Een lijst met vele gezichten: Soms wat overblijfselen uit de tijd dat Radio 2 was zoals Radio 5 nu is, soms wat overblijfselen uit de Stenders-tijd, soms wat recente hits waarvan je zeker weet dat over 10 jaar niemand ze meer kent. En daarnaast ook de échte klassiekers die al jaren het gezicht van de Top 2000. De muzikale marathon is de laatste jaren opgerekt tot 168 uren, met meer tijd voor gelul en reclame, maar ook af en toe een albumversie van In The Garden of Eden of Bassie & Adriaan.
Wat kunnen wij doen?Stemmen. De stemweek zal begin december zijn. Of gewoon luisteren. 25-31 december. Of: Ga naar het Top 2000 café. Want dat is wel een verschil met de afgelopen twee jaar: De maatregelen lijken weg en met een kleine slag om de arm zeg ik dat ook volgende maand het nog mag. Er is weer een café vol met mensen. Ga er heen en headbangen op Rage Against The Machine ipv de polonaise.
Verder kun je nog naar de zij-evenementen: De QUIZZZZ of de A Gogo. Maar zoals altij hier wat stemtips van onderin de lijst:
In 2014 kwam er een nummertje uit de jaren 90 binnen. Dat was de tijd dat dat eindelijk wat meer gebeurde. Dit nummer staat nu op de afgrond: Blind Melon - No Rain. Het is de enige bekende plaat van de band. Helaas overleed de zanger zeer vroeg, waardoor we er nooit meer veel van hoorden. Maar deze heerlijke plaat staat wel in de Top 2000. Nog wel, want dit jaar op 1982.
Voor de tweede plaat gaan we richting 1950. Kijken we één plaats naar beneden, vinden we Wild Places van Duncan Browne. Daar zeg ik niks over, want persoonlijke favoriet, dus zou wat makkelijk zijn. (Maar stemmen mag alsnog!) Kijken we nóg eentje omlaag: Percy Sledge met When a Man Loves A Woman. Een iconische soulklassieker die vele jaren rond plaats 1000 bivakkeerde, maar de laatste vier jaar flink is afgegleden. Er is weinig meer uit dit genre over, en hij stond er al sinds 1999 in, dus zeker een plaat die er in mag blijven. Géén andere artiest die er maar 1x in staat staat zo laag met een nummer wat er al sinds 1999 in staat.
Verder staat James Brown er nog 2x in, maar wel op 1953 en 1955, dus we kunnen zomaar een James Brownloze top 2000 krijgen. Dat voelt alleen logisch voor LA Style.
Wanneer?25 december 0:00 beginnen we, 31 december 23:59 lallen we mee met Bohemian Rhapsody.
OVERZICHTEN/LIJSTJES:Op
www.pino112.nl komt de lijst van 2022, inclusief statistieken, natuurlijk te staan
Presentatie00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel
02.00 – 04.00 uur Frank van ‘t Hof
04.00 – 06.00 uur Desiree van der Heiden
06.00 – 08.00 uur Paul Rabbering
08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Gijs Staverman
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Wouter van der Goes
20.00 – 22.00 uur Emmely de Wilt
22.00 – 00.00 uur Morad El Ouakili
NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook
Kabelfrequenties in de verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2FM-etherfrequentiesFriesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet: http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
De Top 2000 in beeldCultura 24 NPO 1 Extra:Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Hopelijk weer met een uurtje doventolk.
Nederland 3Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Websitehttp://www.nporadio2.nl/top2000EtalagekanalenBij je provider is vast een kanalengids. Je moet NPO 1 extra of de zender van de maand hebben vermoedelijk.
Vanaf wanneer stemmen? Meestal eind november/begin december pas. Ruim de tijd!
Voor uitgebreide statistieken:https://pino112.nl/top2000/Pino, held!
Spotify: Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1:
Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden.
Staat ie in de top 2000? Afgelopen jaren ging dit midden december live. Hier kun je checken of jouw plaat de Top 2000 heeft gehaald.
De Top 2000 op FOK! door de jaren heenTopicreeks: Top 2000 Editie 2010 & 2011 Topicreeks: Top 2000 Editie 2012Topicreeks: Top 2000 Editie 2013Topicreeks: Top 2000 Editie 2014Topicreeks: Top 2000 Editie 2015Topicreeks: Top 2000 Editie 2016Topicreeks: Top 2000 Editie 2017Topicreeks: Top 2000 Editie 2018Topicreeks: Top 2000 Editie 2019Topicreeks: Top 2000 Editie 2020Topicreeks: Top 2000 Editie 2021Nog wat classics:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NSFW in de Zoom:SPOILER: NSFW!
FOKkers in beeldSPOILER: PippenScottie
SPOILER: Dagoduck
SPOILER: Dagoduck
SPOILER: Aoibhin
SPOILER: ArnieAlberts
De lijst door de jaren heen:
@Cassa95 onderzocht:
Veranderingen in de Keuzelijst@Cassa95 onderzocht:
Analyse nieuwe binnenkomers 2021Om te weten over editie 2021:o Tom en Manon is de nieuwe rage van de Top2000
Niemand weet wie het zijn maar toch hebben we het erover.
o 'Bankzitters', een of ander groepje mislukte YouTubers met een hele enge fanbase, zijn dit jaar met een of ander vaag nummer in de lijst gestemd, en hebben zoals gezegd de meest psychopathische fans die er bestaan. Mijden als de pest, dus.
o Volgend jaar stemmen we massaal op Gorky - Mia
o Op 30 december wordt er altijd te veel kutmuziek gedraaid.
o De echo van Emily:
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.o FOK!-toppers versus Top 2000 2021. Wie ben jij?
SPOILER
Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny
Pfff Froukje, S10, Martje Hoogkamer, Bankzitters, Brandon Flowers kloon Sam Fender. Begin te hopen dat Dance Monkey en Jerusalema het nog gaan halen ten koste van nieuwe binnenkomers..
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
AlchemistOfSorrows
My name is Hopkins,Witchfinder
quote:
Wtf is dat effect op z'n stem?

Klinkt alsof iemand keihard een phaser erop heeft gezet
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
3DS: 1075-0709-7110 |
discogs
quote:
Op maandag 5 december 2022 13:41 schreef Tussle266 het volgende:De ellende is vooral dat hoe je het ook doet, er altijd wel wat dingen buiten het zicht blijven. Zelfs wanneer je meerdere kanalen pakt en heel veel lijstjes kijkt of analyseert. Je ziet wel grote lijnen en dingen die er heel dik bovenop liggen, maar sommige dingen kan je gewoon nooit achterhalen tot Staatie de lucht in gaat.
Over Staatie gesproken: ik heb net even gecheckt en op de 12e gaat die weer de lucht in
hhh38
On paper a cracker
quote:
Op maandag 5 december 2022 13:43 schreef Tussle266 het volgende:[..]
De platen klinken dan nog altijd hetzelfde, dus ik vind dit eigenlijk deel van de lol. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.
Ik bedoel niet voordat je de lijst luistert maar voordat die website gelanceerd wordt. Ik vind het leuk dat je in stapjes meer te weten komt.
Tussle266
Albumversie
quote:
Op maandag 5 december 2022 13:46 schreef hhh38 het volgende:[..]
Ik bedoel niet voordat je de lijst luistert maar voordat die website gelanceerd wordt. Ik vind het leuk dat je in stapjes meer te weten komt.
Oh zo. Maar dat heb ik ook nog steeds. Alleen de allerhoogste platen kan je min of meer met zekerheid zien, waarvan je kan zeggen: 'dat weet ik zo ook wel.' Wat natuurlijk ook zo is. Nieuwkomers die heel veel voorkomen kan je achterhalen. Maar er zijn er zeker nog 100 waar ik geen idee van heb, hooguit een gevoel op basis van hoeveel ze voorbij kwamen. Bovendien heb ik helemaal geen idee wat er nu precies uit gaat. En ik heb buiten Queen van geen enkele plaat enig idee waar die precies zal staan.
Toevoegen: Je kan wel de bonussen duidelijk zien. Dat dan weer wel.
quote:
Die Duncan krijgt nu wel al 3 topics lang support.
Het beste adres voor al uw primeurs!
quote:
Wie herinnert zich Van Orly nog?
quote:
Vaagjes.
Ik herinnerde me van de week nog dat er in navolging van Pokemon nog 1 jaar een soortgelijk themanummer heeft ingestaan, maar geen idee meer wat dat was of waarvan
quote:
Mag ook wel om het van de afgrond te redden
quote:
Op maandag 5 december 2022 13:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:[..]
Vaagjes.
Ik herinnerde me van de week nog dat er in navolging van Pokemon nog 1 jaar een soortgelijk themanummer heeft ingestaan, maar geen idee meer wat dat was of waarvan
Opgezogt, Sweet Victory van Spongebob klaarblijkelijk
Ik heb de lijst van vorig jaar alvast aangeslingerd om nog meer in de stemming te komen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
quote:
Op maandag 5 december 2022 13:43 schreef Gale_Boetticher het volgende:Pfff Froukje, S10, Martje Hoogkamer, Bankzitters, Brandon Flowers kloon Sam Fender. Begin te hopen dat Dance Monkey en Jerusalema het nog gaan halen ten koste van nieuwe binnenkomers..
Je kunt ook overdrijven als je Jerusalema liever hoort dan een liedje van Sam Fender, al zorgt deze Bruce/Killers kloon met een klein vleugje Muse niet voor lijstverruiming nee.
quote:
haha ja, een hobby van Ron Stoeltie destijds. Maar volgens mij nooit meer wat van haar vernomen daarna.
AlchemistOfSorrows
quote:
Op maandag 5 december 2022 14:17 schreef Mexicanobakker het volgende:[..]
Je kunt ook overdrijven als je Jerusalema liever hoort dan een liedje van Sam Fender, al zorgt deze Bruce/Killers kloon met een klein vleugje Muse niet voor lijstverruiming nee.
Ik zou best wel voor zijn om wat meer esoterische lijstverruiming te hebben in de vorm van een band als Cardiacs, maar goed dat gaat toch nooit gebeuren, want iets met Nederland en wansmaak
discogs
Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
quote:
Op maandag 5 december 2022 14:24 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:[..]
Ik zou best wel voor zijn om wat meer esoterische lijstverruiming te hebben in de vorm van een band als Cardiacs, maar goed dat gaat toch nooit gebeuren, want iets met Nederland en wansmaak
Ja, zo is het leven nu eenmaal, nietwaar?
Tussle266
Albumversie
quote:
Op maandag 5 december 2022 14:24 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:[..]
Ja maar hoe moet je dan nog hip zijn?
quote:
Op maandag 5 december 2022 14:17 schreef Mexicanobakker het volgende:[..]
Heb dan ook wel een zwak voor Jerusalema. Lekker nummer voor tijdens het sporten
The script for tears
AlchemistOfSorrows
quote:
Klopt, ze hebben er maar heel kort opgestaan na het overlijden van Tim Smith, en toen besloten ze toch maar weer om er vanaf te gaan.
Dat komt hun bekendheid helaas niet ten goede
discogs
Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
quote:
Queen
--
FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! ||
Den Helder -- Winnaar VBL Wijndal-award 2020 voor beste AZ-user! -- Eurostokmannetje: 웃¤
In de Spotify-lijst van de Top2000 ontbreekt één liedje, een like voor degene die 'm weet te vinden
Staan Wild Places en die 2e versie van Clocks er wel op dan?
quote:
Die staat er gewoon in
Anyplace Anywhere Anytime ook niet (juist) aanwezig
quote:
Wow, een maand geleden nog niet beschikbaar, maar nu wel! Peter Fox beschikbaar in Nederland! Nooit meer Peter Vos!
Oh, sommige zijn inderdaaf uitgegrijsd
Maar Flink Zijn van Robert Long staat er helemaal niet tussen
Andere nummers (The Load Out // Stay) zijn dan weer 2 nummers op Spotify
quote:
Op maandag 5 december 2022 15:01 schreef Cassa95 het volgende:[..]
Wow, een maand geleden nog niet beschikbaar, maar nu wel! Peter Fox beschikbaar in Nederland! Nooit meer Peter Vos!
Ik heb m even aangeklikt, maar die werkt gewoon hoor
Ik denk dat ze eind oktober in het management van Fox eens goed hebben gekeken naar de settings voor zijn nummers op Spotify toen hij voor het eerst in 10+ jaar weer een nummer als hoofdartiest uitbracht (gelijk #1 in Duitsland)
[ Bericht 100% gewijzigd door Cassa95 op 05-12-2022 15:11:32 ]
quote:
Hoezo, die staat er al jaren op?
Running on Empty staat er al zo lang op als ik me herinner volgens mij
Listen van Beyoncé kom ik net tegen, da's wel echt zo'n heerlijk nummer om ubervals mee te schreeuwen op m'n zolderkamer
quote:
Alleen al het gehele oeuvre van Neil Young en Joni Mitchell (behalve wat op externe compilatiecd's staat) ontbreekt op Spotify, dus t is wel meer dan 1 liedje vermoed ik zo
quote:
Op maandag 5 december 2022 15:49 schreef Scorpion_17 het volgende:[..]
Alleen al het gehele oeuvre van Neil Young en Joni Mitchell (behalve wat op externe compilatiecd's staat) ontbreekt op Spotify, dus t is wel meer dan 1 liedje vermoed ik zo
Ja ik had niet in de gaten dat er ook nog wel wat uitgegrijsd tussen staat, ik had simpel naar de 1999 liedjes gekeken die ze er in hebben geplaatst
quote:
Wild Places staat er niet op, inderdaad
"Romance is the douche of the bourgeoisie"
Was the very first thing she imparted to me
We had sarcastic hair, we used lewd pseudonyms
We got a lot of stares on the street back then
Nog een reden om erop te stemmen dus?
I'm postively god's favorite one
quote:
Op maandag 5 december 2022 17:27 schreef Tussle266 het volgende:Ik wil eens iets voorleggen waar ik 318 dagen over heb nagedacht: de Zwarte Parade werd vorig jaar tussentijds toegevoegd, maar Bankzitters niet, toch?
Nee, maar Bankzitters kwam uit hetzelfde jaar. Dus dan wordt dat sws niet gedaan
Dit en de comments onder zo'n post beloven trouwens veel goeds:
https://www.instagram.com/p/CloSB6wNsOn/ (Je Blik Richting Mij is beter dan Stapelgek, dus ook niet erg)
[ Bericht 18% gewijzigd door Cassa95 op 05-12-2022 17:43:51 ]
Tussle266
Albumversie
- verkeerde topic -
"Toto, it's called motor racing. Alright? We want Car Racing!"
quote:
naaktfoto's graag in het keldertje
Dire Straits - Private Investigations (Albumversie)
Dire Straits - Money For Nothing (Albumversie)
Fleetwood Mac - Landslide
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
The Cure - A Forest
Marillion - Kayleigh
Alphaville - Forever Young
Talking Heads - Psycho Killer
Scorpions - Wind Of Change
Toto - Hold The Line
Billy Joel - She's Always A Woman
Billy Joel - Goodnight Saigon
10cc - The Wall Street Shuffle
Eagles - Desperado
Eagles - Hotel California
Coldplay - Yellow
Keane - Everybody's Changing
Phil Collins - Against All Odds
Crowded House - Don't Dream It's Over
Golden Earring - Radar Love (Albumversie)
Supertramp - The Logical Song
Creedence Clearwater Revival - Have You Ever Seen The Rain
Metallica - Nothing Else Matters (Albumversie)
The Verve - The Drugs Don't Work
Rage Against The Machine - Killing In The Name
Radiohead - No Surprises
Queen - The Show Must Go On
3 Doors Down - Here Without You
Connells - ‘74-'75
Elton John - Daniel
Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
Klein Orkest - Over De Muur
Ramses Shaffy - Laat Me
André Hazes - Kleine Jongen
André Hazes - Zeg Maar Niets Meer
Het favoriete kamerplantje van m'n kat had toevallig ook nog een lijstje.
Depeche Mode - Just Can't Get Enough (Live)
Arcade Fire - Reflektor
Ellen Foley - We Belong To the Night
The Human League - Don't You Want Me
Foster The People - Pumped Up Kicks
Desireless - Voyage Voyage
Céline Dion - Pour Que Tu M'Aimes Encore
The Chemical Brothers - Galvanize
ABBA - The Day Before You Came
Guano Apes - Open Your Eyes
Madonna - Vogue
MGMT - Kids
Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
Shadows - Apache
Sam Cooke - Wonderful World
Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
The Cure - A Forest
The Verve - The Drugs Don't Work
Kim Wilde - Cambodia
The Beatles - Here There And Everywhere
Iggy Pop - Lust For Life
Smash Mouth - All Star
Alan Walker - Faded
Michael Jackson - Rock With You
Peter Gabriel & Kate Bush - Don't Give Up
Nina Simone - Feeling Good
Jean Michel Jarre - Oxygene IV
Gigi D'Agostino - L'Amour Toujours
U2 - With Or Without You
OutKast - Hey Ya!
Coldplay - Speed Of Sound
David Guetta & Sia - Titanium
Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
Drs. P - Dodenrit
Thelma Houston - Don't Leave Me This Way
livelink
keek op de week ( © DJ11)
quote:
Hij stond op mijn 'ontspoorden-en-reddeloos-verloren-bonus-lijst'. Heeft het helaas net niet gered.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
datismijnmening
Prinses in 020
quote:
samen met
Terence Trent Derby ik bedoel Sanada Matreia zeker. Car Stevens zal je wel af hebben gehaald en Jerry Lee Lewis moet dan wel naar de dodenbonuskaart zijn geschoven
"Toto, it's called motor racing. Alright? We want Car Racing!"
Was er al gepost wanneer de top 10 bekend wordt gemaakt? Is in ieder geval morgen tussen 5 en 6 uur.
https://www.nporadio2.nl/(...)-2-top-2000-stemweek
quote:
Done, maar ook weer niet echt met volle trots ofzo
The script for tears
quote:
Ik ook.. Was dus eigenlijk een verkapte reddingsboei stem.
The script for tears
quote:
Ach.. Jay doet ook mee en die is nog wel smetteloos toch
The script for tears
quote:
*Geloofde niet dat dit ooit in de lijst stond en zocht het net op....
Sprakeloos.
Ben wel heel erg benieuwd naar onze top 10/top 20 ofzo hier.
Wel enorm anders dan de daadwerkelijke top 10, gok ik zo van wat ik een beetje zie terugkomen in de lijsten hier.
Watch The Throne blijft toch een geweldig album. Luister bv. naar een Lift Off met een Queen Bee on fire en zet dat eens af tegen het bagger (ok los van Halo) materiaal van Beyoncé solo dat de T2000 haalt
The script for tears
quote:
Op dinsdag 6 december 2022 10:37 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Ook zijn eigen albums zijn prima. 808 & Heartbreak zou ik denk ik overslaan, maar de rest is goed op te zetten. Hij is alleen zelf de weg kwijt, maar ja, kan gebeuren.
My Beautiful Dark Twisted Fantasy is voor mij een top 3 allertijden album
The script for tears
quote:
Op dinsdag 6 december 2022 10:46 schreef Tussle266 het volgende:Ach weet je, Jerry Lee gaat het waarschijnlijk met de stemmen uit het revalidatiecentrum net redden. Je ziet jaarlijks het aantal stemmers op Noir Desir een klein beetje groeien (dit jaar ook). Dus het blijft toch allemaal een beetje selectief. Bij onze vriend uit Chicago kan je bovendien bijna wel zeker stellen dat er een medische verklaring is voor zijn ontsporing. Dus als je erop wilt stemmen moet je dat gewoon doen. Maar er zullen ongetwijfeld heel veel stemmers van voorheen nu zijn afgehaakt.
Dat hij volledig de weg kwijt is is zeker ja.. Hij lijkt de klap van het overlijden van z'n moeder ook nooit te boven te zijn gekomen. Donda betekende alles voor hem. Was ook degene die hem zo nu en dan met z'n beide benen op de grond hield. Zag je ook mooi in die Netflix docu. Beter zou hij nu even een jaar een (social) mediastop houden
[ Bericht 0% gewijzigd door Gale_Boetticher op 06-12-2022 11:05:09 ]
The script for tears
Berkery
Fat bastard
quote:
Leuk, mijn hond heeft ook op Concrete Blonde gestemd
Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.
Berkery
Fat bastard
quote:
Vernoemd naar Joey Ramone
Ik heb ook een Bowie en een Iggy gehad.
quote:
En niet eens op Oei oei oei, dat was me weer een loei gestemd? Beetje jammer...
In de stemlijstjes facebookgroep heeft iemand weer zo'n 2000 lijstjes verzameld, nu en vorig jaar. Een biased publiek, maar je ziet wel typische verschuivingen:
Vergeleken met tussenstand van lijstjes vorig jaar (gecorrigeerd voor een iets hoger aantal lijstjes nu).
Grootste stijgers in aantal stemmen:
positie in verzamelde stemlijstjes nu / positie vorig jaar / nummer
31 435 Fleetwood Mac - Songbird
44 275 Kate Bush - Running Up That Hill
151 NE Son Mieux - Multicolor
156 NE Goldband - Noodgeval
3 13 Pink Floyd - Comfortably Numb
34 76 Fleetwood Mac - Go Your Own Way
211 1296 Foo Fighters - My Hero (Live)
19 33 Paolo Nutini - Iron Sky
23 41 Nirvana - Smells Like Teen Spirit
15 28 Eagles - Hotel California
82 205 Cranberries - Zombie
278 1422 Fleetwood Mac - You Make Lovin' Fun
177 556 Fleetwood Mac - Everywhere
299 1608 Iron Maiden - The Trooper
416 4189 Meau - Dat Heb Jij Gedaan
101 226 Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
29 45 Depeche Mode - Enjoy The Silence
108 242 Elvis Presley - Suspicious Minds
304 1377 Barbara Pravi - Voila
169 451 Tame Impala - Let It Happen
514 NE Rammstein - Zeit
517 NE Stromae - L'enfer
Grootste zakkers in aantallen stemmen (posities weer gegeven):
60 3 Procol Harum - A Whiter Shade Of Pale
356 73 Golden Earrings - Just A Little Bit Of Peace In My Heart
35 17 Golden Earring - Radar Love
476 123 Eddie Vedder - Guaranteed
1 1 Pearl Jam - Black
22 9 Billy Joel - Piano Man
400 134 Temple Of The Dog - Hunger Strike
14 6 Danny Vera - Roller Coaster
102 50 Motorhead - Ace Of Spades
80 43 Muse - Knights Of Cydonia
45 30 AC/DC - Thunderstruck
69 40 Iron Maiden - Fear Of The Dark (Live)
139 65 The Rolling Stones - Paint It Black
103 54 Cult - She Sells Sanctuary
534 184 Golden Earring - Another 45 Miles (Naked)
219 95 The Moody Blues - Nights In White Satin
36 25 Pearl Jam - Just Breathe
264 116 Golden Earring - Twilight Zone
74 46 Muse - Uprising
707 227 Paul Simon - Graceland
quote:
Ah ja, die was natuurlijk ook nieuw in de keuzelijst. Ik denk dat we die ook kunnen opschrijven als (potentiële) binnenkomer.
quote:
Ik vroeg me inderdaad ook al af in hoeverre de Elvis-film invloed heeft op de stemmen.
hhh38
On paper a cracker
quote:
101 226 Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
Een Kate Bush bonus náást Running Up That Hill, wat een invloed van een serie

Terecht overigens, ik heb er ook op gestemd.
quote:
Deze valt me nu ook ineens op. Het was tot nu toch altijd de studioversie die erin stond?
Je kunt eigenlijk alleen het stijgen zien, want qua posities zat ie er ook af en toe honderden plekken naast vorig jaar.
quote:
Doodsverwensing, Gerapporteerd.
Verder in de top 100 stijgers zichtbaar:
Nieuwe binnenkomers van Elton John & Dua Lipa, Harry Styles, Flemming, Jaap Reesema, Froukje,
Bonussen van Coolio, Doe Maar, De Dijk, Meat Loaf, Olivia Newton John, Tom Odell, Vangelis
Doorstijgers van Taylow Swift, Silk Sonic, Manneskin (net als Meau en Barbara Pravi na binnenkomers vorig jaar)
Tussle266
Albumversie
quote:
Ik zag in het lijstje van een paar dj's If I Can Dream terugkomen. Jammer dat die dan niet in de keuzelijst was opgenomen.
The script for tears
Berkery
Fat bastard
Lijstje van de hond, hij heeft veel bij zijn baasje gespiekt, maar dat vond ik niet erg:
SPOILER
If I can dream doet het toch ook goed in de Rob1000? Vorig jaar wel iig, dit keer niet gechecked.
[ Bericht 1% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 06-12-2022 11:49:34 ]
quote:
Kun je rekenenen? Reken er maar op
quote:
Top 60 notering daar zelfs dit jaar.
The script for tears
Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
quote:
Op dinsdag 6 december 2022 11:39 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Het komt wel aardig overeen met wat ik heb gezien. Alleen Danny en Floyd uitruilen heb ik niet zo gezien en ik heb meer Dicke Titten dan Zeit gezien, maar dat kan ook gewoon aan mijn vrijgezellenbestaan liggen. Die plaatsen zal inderdaad niet heel erg kloppen, maar de grote lijnen kloppen wel.
Nouja, als je niet vrijgezel bent heb je juist goede kans op Dicke Titten en weinig Zeit.
tong80
Spleenheup
quote:
Op dinsdag 6 december 2022 11:39 schreef Berkery het volgende:[..]
Oh vandaar dat mevrouw Berkery het zo'n goede naam vond
Zij heeft van alles van Herman Brood, sinds kort zelfs een tattooage.
Ha ha
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
Tussle266
Albumversie
quote:
Op dinsdag 6 december 2022 11:39 schreef Cassa95 het volgende:Verder in de top 100 stijgers zichtbaar:
Nieuwe binnenkomers van Elton John & Dua Lipa, Harry Styles, Flemming, Jaap Reesema, Froukje,
Bonussen van Coolio, Doe Maar, De Dijk, Meat Loaf, Olivia Newton John, Tom Odell, Vangelis
Doorstijgers van Taylow Swift, Silk Sonic, Manneskin (net als Meau en Barbara Pravi na binnenkomers vorig jaar)
Zie je nog iets van een actieplaat terug?
quote:
Wat zijn mogelijke actieplaten?
Fryske en boeren liederen, Go van Moby, Zwarte parade
Tussle266
Albumversie
quote:
Zwarte Parade
Go
Valley of the Queens
Dit Land
Moeilijke Fryske titel
Weltrusten, Minister President
quote:
Op dinsdag 6 december 2022 11:57 schreef DarkSonic2 het volgende:Dicke Titten in de top 2000 zou wel humor zijn. En ik weet niks van een Fries nummer maar er zijn genoeg die wel kans maken zoals die van de Hunekop met Wy Kam From Fryslan

Die dus
quote:
Black Parade in die lijst 2064 naar 843 (6 vs 20 stemmen)
Go 854 naar 742 (15 vs 22 stemmen)
Valley Of The Queens 3601 naar 1267 (2 vs 13 stemmen)
Dit Land niks naar 7120 (0 vs 1 stem)
Welterusten 970 naar 687 (13 naar 23 stemmen)
De Boer zakt juist van 11 naar 10 stemmen
Hunekop (in 3 verschillende spellingsversies haha) (niks naar 4 stemmen)
Dicke Titten trouwens 6x te zien tegenover de 30x Zeit
Tussle266
Albumversie
quote:
Op dinsdag 6 december 2022 11:58 schreef Cassa95 het volgende:[..]
Black Parade in die lijst 2064 naar 843 (6 vs 20 stemmen)
Go 854 naar 742 (15 vs 22 stemmen)
Valley Of The Queens 3601 naar 1267 (2 vs 13 stemmen)
Dit Land niks naar 7120 (0 vs 1 stem)
Welterusten 970 naar 687 (13 naar 23 stemmen)
De Boer zakt juist van 11 naar 10 stemmen
Hunekop (in 3 verschillende spellingsversies haha) (niks naar 4 stemmen)
Op basis hiervan geef ik alleen Zwarte Parade nog een kans dan.
quote:
Dolly Parton staat er anders wel een paar keer in
The script for tears
quote:
Ze zegt wel dat die Coat of Many Colours uit armoede voortkomt maar de kleermaker had gewoon te weinig stof van 1 soort
livelink
quote:
Op dinsdag 6 december 2022 11:39 schreef Cassa95 het volgende:Verder in de top 100 stijgers zichtbaar:
Waar komt de bonus voor Tom Odell vandaan dan?
livelink
quote:
Dit jaar ook wel. Vergelijkbaar volgens mij.
quote:
Deze week terug binnengekomen in de Top 40, net als Kate Bush eerder dit jaar. Via Tiktok al 2/3 jaar lang groot, maar nu extra vanwege Oekraïne volgens mij. Staat weer top 10 in streaming in Nederland
livelink
quote:
Op dinsdag 6 december 2022 12:24 schreef Cassa95 het volgende:[..]
Deze week terug binnengekomen in de Top 40, net als Kate Bush eerder dit jaar. Via Tiktok al 2/3 jaar lang groot, maar nu extra vanwege Oekraïne volgens mij. Staat weer top 10 in streaming in Nederland
Ah, dat verklaart waarom ik Another Love weer steeds vaker hoor. Ik zie de link met de Oekraïne niet helemaal, maar dat zal wel iets van tik-tok zijn dan.
Is er ook zoiets met Depeche Mode? Want dat lijkt ook onder jongeren ineens weer in te zijn.
quote:
Dit en de Greatest Hits versie van Leaving on a jetplane, net zoals vroeger. Screw de albumversies!
quote:
Op dinsdag 6 december 2022 12:24 schreef Cassa95 het volgende:[..]
In de Singles Top 100 stijgt die ook naar de 11e plaats, in de 155e week genoteerd.
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:
Ik inmiddels niet meer. De oehoe-versie is te veel bij de lijst gaan horen.
Die Tom Odoll doet dingen waar Waylon alleen maar van kan dromen.
quote:
Op dinsdag 6 december 2022 12:26 schreef livelink het volgende:[..]
Ah, dat verklaart waarom ik Another Love weer steeds vaker hoor. Ik zie de link met de Oekraïne niet helemaal, maar dat zal wel iets van tik-tok zijn dan.
Is er ook zoiets met Depeche Mode? Want dat lijkt ook onder jongeren ineens weer in te zijn.
De dood van Andy Fletcher wellicht?
quote:
Meer, denk aan zo goed als alle dance.
quote:
De stem ook, zeggen ze
quote:
John Cage, kom er maar weer in
quote:
Mercedes Benz de 2e dan?
The script for tears
quote:
Billy Joel - The Longest Time staat er niet meer in zeker?
The script for tears
livelink
quote:
Ik heb net even gezocht, maar Enjoy the Silence zou in een indrukwekkende scène in de serie Narcos 3 hebben gespeeld. En dat deel staat sinds eind november op Netflix. Ik vermoed dat dat de oorzaak van de opleving van dat nummer is. Of een combinatie natuurlijk.
Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
quote:
Op dinsdag 6 december 2022 13:03 schreef hhh38 het volgende:[..]
Zo lang 30 en 31 december overdag maar top zijn mag er een hoop rommel in de nachtelijke uurtjes daar tussen komen inderdaad
Ja, nog liever plaats 200 inderdaad. Ik vind het nummer an sich nog wel te doen, maar echt heeeeeeeeeeeeeeeeeel overgewaardeerd.
Iemand hier op Meau stemt? Als ze heel hoog komt kunnen we steeds tegen diegene zeggen: dat heb jij gedaan
quote:
Je vindt het maar zeau zeau?
peaceman
Peace Man! ofzo...
quote:
geen Irene Cara?
quote:
Wie
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
quote:
Op dinsdag 6 december 2022 13:09 schreef Tussle266 het volgende:We hadden ook nog zo'n early nineties hit zonder instrumenten die zelfs de top 90's niet meer haalt , die er in de eerste jaren in stond. Help me even, Frits...
Vast niet Shai, die stond er nooit in.
quote:
(Naked), dat zouden ze er bij The Bangles ook bij moeten zetten.
Caravan of love is ook geen early 90s..
quote:
Pokemon Theme Song staat er toch al in?
quote:
Ja, het is geen Brabant of Mag Ik Dan Bij Jou wat braakneigingen geeft, maar vooral erg onbenullig.
Op zich fijn dat Marco Borsato niet meer meedoet, anders was er ongetwijfeld een duet tussen die twee binnengekomen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:
Pokemon is misschien nog net iets te nieuw, maar Overpass Graffiti verwacht ik wel. Dus in dat opzicht heb je wel gelijk.
Misschien ijdele hoop, maar ik hoop dat we bij
Kensington ook een dalende trend gaan zien, over overhyped gesproken
Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
quote:
Op dinsdag 6 december 2022 13:13 schreef VdB95 het volgende:[..]
Pokemon is misschien nog net iets te nieuw, maar Overpass Graffiti verwacht ik wel. Dus in dat opzicht heb je wel gelijk.
Dat is wel zijn betere werk.
quote:
Laatste jaar, dus zal nog juist wel een boost krijgen, net zoals De Dijk
Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
quote:
Op dinsdag 6 december 2022 13:39 schreef Tussle266 het volgende:Het zou me niet verbazen als So What ook flink wat pakt. Volgens mij is dat vooral een psychologisch dingetje. Allemaal mensen die voorheen dachten: laat maar want die haalt het toch niet, die kijken nu terug naar vorig jaar en zien die plaat daar staan, dus die stemmen er nu wel (weer) op.
Zie je wel vaker met drempelbinnenkomers ja
houdjemond
Sicker than the rest.
Hé daar heb je houdjemond!
quote:
Fame van 1 naar 16 stemmen, net niet in de top 100 stijgers, Flashdance 3 naar 6
Nog ff over de eerder gememoreerde en door Mexi esoterisch genoemde Van Orly-notering. Die stond met Calling Out drie jaar in de lijst, tussen 2004 en 2006. Ik ging es opzoeken wat ze tegenwoordig doet. Het zal je verbazen. Het is een antivaxxer die allerlei overheidskritische songs uitbrengt en daar nu zelfs een boek over heeft geschreven:
MachtmerrieBijzondere wending
quote:
Op dinsdag 6 december 2022 13:58 schreef Scorpion_17 het volgende:Nog ff over de eerder gememoreerde en door Mexi esoterisch genoemde Van Orly-notering. Die stond met Calling Out drie jaar in de lijst, tussen 2004 en 2006. Ik ging es opzoeken wat ze tegenwoordig doet. Het zal je verbazen. Het is een antivaxxer die allerlei overheidskritische songs uitbrengt en daar nu zelfs een boek over heeft geschreven:
Cancellen!
houdjemond
Sicker than the rest.
quote:
Sssst

moet nog stemmen
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
quote:
Op dinsdag 6 december 2022 13:58 schreef Scorpion_17 het volgende:Nog ff over de eerder gememoreerde en door Mexi esoterisch genoemde Van Orly-notering. Die stond met Calling Out drie jaar in de lijst, tussen 2004 en 2006. Ik ging es opzoeken wat ze tegenwoordig doet. Het zal je verbazen. Het is een antivaxxer die allerlei overheidskritische songs uitbrengt en daar nu zelfs een boek over heeft geschreven:
Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
quote:
Artikeltje bij De Andere Krant genot.
Doh, net te laat voor de serie bonus denk ik, mag best in de lijst.
quote:
'Goo Goo Muck' krijgt nieuw leven dankzij de Netflix-hit 'Wednesday’
Nou ja dan maar even lekker zo draaien.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
quote:
Fuck you, she won’t do what you tell her
Bargehassus
Hoogst merkwaardig
quote:
Op Radio 2? Dan luister ik zeker op de verkeerde momenten want buiten de Top 2000 hoor ik het vrijwel nooit
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
quote:
10x op radio2 geweest in 2022, waarvan 8 keer na 2300
Pin je trouwens niet vast aan de zoekmachine van een site als relisten. Een goed deel van wat op radio 2 komt, wordt daar niet neergezet
laxus13
Gotta Catch Em' All
quote:
Laat me raden. If I Can Dream komt wss binnnen?
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.
quote:

Ik weet zeker dat ik bij het stemmen If I Can Dream heb ingetikt en geen resultaat kreeg. Toch nog een toegevoegde albumcover dan
Edit: Zie hem ook niet staan in de analyse van Cassa met eerdere keuzelijst toevoegingen
[ Bericht 3% gewijzigd door Gale_Boetticher op 06-12-2022 18:15:04 ]
The script for tears
Het zijn er nu idd 9843 waar het er gisteren nog 9842 waren. Met If I Can Dream idd als enige wijziging
GOedenavond vrienden

gebeurt hier nog iets, de avond voor dé dag?
quote:
Make it happen yourself en zie wat er gebeurt
quote:
Over een weekje zal ik eens wat laten gebeuren

met hoeveel zijn we bij de pubquiz eigenlijk 4-en?
quote:
Is hier nog animo voor de top 2000 quiz 13 december in Café Hofman in Utrecht?
Het valt wel samen met de halve finale Nederland - Brazilië, maar Nederland in de halve finale van een WK gebeurt elk decennium wel een keer. Een pubquiz spelen met je fok vrienden is een once in a lifetime experience
Wat was jullie meest geluisterde nummer van het afgelopen jaar?
Voor mij was het blijkbaar Paul Weller - You do Something to Me
quote:
Tame Impala - Let it Happen
Van de nrs van dit jaar:
1. Fontaines DC - Jackie Down the Line
2. White Lies - Am I Really Going to Die
3. Matt Berry - Beatmaker
4. Big Thief - Simulation Swarm
5. Froukje S10 - Zonder Gezicht
Duncan Browne - The Wild Places
Meat Loaf - Bat Out Of Hell (Albumversie)
Fleetwood Mac - Songbird
The Black Keys - Little Black Submarines
Dolly Parton - Jolene
The Beatles - A Day In The Life
Fleetwood Mac - Landslide
Queen - Spread Your Wings
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Fake Plastic Trees
Doe Maar - Belle Hélène
Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son
Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence
Gossip - Heavy Cross
David Bowie - Absolute Beginners
ABBA - The Day Before You Came
Alice Cooper - Halo Of Flies
Nirvana - The Man Who Sold The World (unplugged)
Deep Purple - Child In Time
Bee Gees - Nights On Broadway
Tori Amos - Winter
Sia - Chandelier
Kraftwerk - The Model
The Monkees - Daydream Believer
Dire Straits - Sultans Of Swing
The Doors - L.A. Woman
Muse - Knights Of Cydonia (Albumversie)
Editors - Papillon
The Cure - A Forest
Blue Öyster Cult - Don't Fear The Reaper
Procol Harum - Homburg
Crowded House - Into Temptation
Talking Heads - Slippery People (Live)
Derek & The Dominos - Layla (Albumversie)
Pink Floyd - Time
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
Mani89
We try not to sexualize them.
quote:
Deze, 253 keer. Niet dat er ooit verder iemand van heeft gehoord.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
quote:
Op dinsdag 6 december 2022 21:33 schreef livelink het volgende:Toch nog maar een lijstje helemaal van mezelf ingediend.
Elvis Presley - If I Can Dream (1968)
Supertramp - Goodbye Stranger (Albumversie) (1979)
Associates - Breakfast (1985)
Is Ook Schitterend - Voltooid Verleden Tijd (1997)
Kadanz - Intimiteit (1984)
Texas - Summer Son (1999)
Moloko - Sing It Back (1999)
Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream (1967)
Aerosmith - Dream On (1973)
The Church - Under The Milky Way (1988)
Godley & Creme - Under Your Thumb (1981)
Red Box - For America (1987)
The Beatles - The Long And Winding Road (1970)
Santana & Rob Thomas - Smooth (2000)
The Babys - Isn't It Time? (1977)
The Babys - Everytime I Think Of You (1979)
Doe Maar - Is Dit Alles (1982)
Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water (1970)
Meat Loaf - Two Out Of Three Ain't Bad (Albumversie) (1977)
Irene Cara - Fame (1983)
Renee - High Time He Went (1982)
Tower - See You Tonight (1982)
Lori Spee - How Many Times (1982)
Gérard Lenorman - La Ballade Des Gens Heureux (1976)
Deep Purple - Child In Time (1970)
The Band - The Weight (1968)
Marillion - Kayleigh (1985)
Billy Joel - The Stranger (1978)
Lily Allen - Fuck You (2009)
Cee Lo Green - Fuck You (2011)
Lenny Kravitz - Does Anybody Out There Even care (1989)
Drs. P - Dodenrit (1974)
George Michael & Queen - Somebody To Love (Live) (1993)
Elton John - I'm Still Standing (1983)
Fleetwood Mac - Go Your Own Way (1977)
Tower
Gripper
Get a grip
De mijne! Hij vliegt weer lekker alle kanten op, eigenlijk vooral veel van wat ik dit jaar extra vaak heb gedraaid. Een paar tranentrekkers (Cave, Nutini, Kyteman) en wat onvervalste club rammers (Dune, U96, Deadmau5). En alles er tussenin. Misschien is de hoeveelheid dance in de lijst wat beïnvloed door alles wat er vanaf Maart ineens weer open was en volop ingehaald moest worden

Kyteman - Sorry (2009)
Deadmau5 & Kaskade - I Remember (2008)
U96 - Club Bizarre (1995)
Dire Straits - Sultans Of Swing (1978)
Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms (1996)
Nirvana - About A Girl (Unplugged) (1993)
War On Drugs - Under The Pressure (Albumversie) (2014)
Rammstein - Sonne (2001)
Radiohead - Street Spirit (Fade Out) (1994)
Queens Of The Stone Age - Make It Wit Chu (2008)
Green Day - Good Riddance (Time Of Your Life) (1997)
Paolo Nutini - Iron Sky (Albumversie) (2014)
Gorillaz - Feel Good Inc. (2005)
Muse - Uprising (2009)
Editors - Papillon (2009)
Faithless - God Is A DJ (1998)
Depeche Mode - Enjoy The Silence (1990)
Typhoon - Surfen (2014)
Bronski Beat - Smalltown Boy (1984)
Pearl Jam - Off he goes
Tame Impala - The Less I Know The Better (2015)
Moby - Porcelain (1999)
Buffalo Springfield - For What It's Worth (1967)
Crowded House - Don't Dream It's Over (1987)
Dune - Hardcore Vibes (1995)
deus - the real sugar
Eels - Mr E's beautiful Blues
Talking Heads - This must be the place
Foo Fighters - The Pretender (2007)
Red Hot Chili Peppers - Scar Tissue (1999)
David Bowie - Starman (1972)
Arctic Monkeys - When The Sun Goes Down (2006)
Smashing Pumpkins - 1979 (1996)
Air - La Femme D'argent (1998)
Darude - Sandstorm (2000)
Mijn foto's op Flickr![b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
quote:
Is daar qua stemmen nog iets van te merken?
quote:
Vorig jaar was op ongeveeer de laatste dag Black Parade toegevoegd, wat dus geen verschil had gemaakt voor binnenkomst. Wie weet, het zal er om spannen
Kan het me voorstellen. Paar dj stemmen, hier ook al een paar x langsgekomen. Zal best goed op gestemd zijn. En r2 wil vast niet achterblijven bij Veronica.
Ik kan me nu al weer opwinden dat Robyn's originele versie van Dancing On My Own het niet gaat halen en die coverversie van Calum Scott wel
ieniminimuis
Zo gek als een muis
quote:
90% van wat ik draai haalt zo'n lijst toch niet, dus ik ploeg de lijst wel door na liedjes met een herinnering oid
Het officiële liefje van @Monitor O+
AlchemistOfSorrows
Zo, ben er ook even voor gaan zitten, voor een deel nummers die onderaan bungelen en erin mogen blijven, een deel nummers die ik ontzettend goed vind, en een deel wat random in me op kwam. En Cardiacs, uiteraard
ABBA - Lay All Your Love On Me
Air - All I Need
Air - La Femme D'argent
Cardiacs - Is This The Life?
Chris Isaak - Wicked Game
Cranberries - Linger
Cream - Sunshine Of Your Love
Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You
Curtis Mayfield - Move On Up
Dave Brubeck Quartet - Take Five
David Bowie - Heroes
Dolly Parton - Jolene
Drs. P - Dodenrit
Faith No More - Epic
Fatboy Slim - Praise You
Frank Zappa - Dancin' Fool
Ian Dury & The Blockheads - Hit Me With Your Rhythm Stick
James Brown - Sex Machine
Kate Bush - Running Up That Hill (Albumversie)
Kraftwerk - The Model
Moloko - Sing It Back
Nina Simone - Feeling Good
Pet Shop Boys - West End Girls
Phil Collins - Another Day In Paradise
Portishead - Glory Box
Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
Spinvis - Bagagedrager
Stevie Nicks - Edge Of Seventeen
Talk Talk - Living In Another World
Talking Heads - Once In A Lifetime
Tears For Fears - Sowing The Seeds Of Love
The Beatles - A Day In The Life
The Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl
The Cure - A Forest
War On Drugs - Thinking Of A Place (Albumversie)
discogs
AlchemistOfSorrows
Ik was bijna gewoon vergeten om op Talk Talk te stemmen, dat zou echt schandalig zijn geweest
discogs
quote:
Hoe zeggen ze dat in het Engels?
AlchemistOfSorrows
quote:
Euhhh, Life's what you make it?
discogs
Is er ook een Doe Maar-dodenbonus in aantocht op basis van de trends?
Mijn lijst van dit jaar, van oud naar jong

Beach Boys - God Only Knows
The Mamas & The Papas - California Dreamin'
The Beatles - While My Guitar Gently Weeps
Cream - White Room
The Doors - Riders On The Storm
The Who - Won't Get Fooled Again
Deep Purple - Highway Star
Lynyrd Skynyrd - Free Bird
The Stranglers - Golden Brown
Joe Jackson - Real Men
Tears For Fears - Sowing The Seeds Of Love
Gary Moore - Still Got The Blues
REM - Find The River
Oasis - Live Forever
Vangelis - Conquest of Paradise
Radiohead - Paranoid Android
Foo Fighters - Everlong
Travis - Why Does It Always Rain On Me
Red Hot Chili Peppers - Scar Tissue
Linkin Park - In The End
Muse - New Born
Coldplay - Politik
Robbie Williams - Feel
Eminem - Lose Yourself
Franz Ferdinand - Take Me Out
Tiesto - Traffic
Snow Patrol - Run
The Killers - Mr. Brightside
Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
Kodaline - All I Want
Tom Odell - Another Love
Tame Impala - Let It Happen
Nothing But Thieves - Amsterdam
The War On Drugs - Thinking Of A Place
White Lies - Time To Give
Berkery
Fat bastard
quote:
Placebo - Beautiful James.
Eigenlijk Deutschland van Rammstein, maar die draai ik ook veel tijdens het sporten dus dat is wat kunstmatig veel.
AlchemistOfSorrows
Ah shit, ik had voor de compilatie van
@peaceman meer memey vrije keuzes er in moeten zetten, zodat er ook een Tonetta tussen sluipt ofzo
discogs
Benieuwd of Vangelis nog een dodenbonus krijgt. Geloof niet dat de gemiddelde stemmer zich dat realiseert bij het stemmen. En Henny Vrienten wordt ook nog niet echt gehyped als dode van 2022 die een bonus moet krijgen
Tussle266
Albumversie
quote:
Op dinsdag 6 december 2022 23:40 schreef Scorpion_17 het volgende:Benieuwd of Vangelis nog een dodenbonus krijgt. Geloof niet dat de gemiddelde stemmer zich dat realiseert bij het stemmen. En Henny Vrienten wordt ook nog niet echt gehyped als dode van 2022 die een bonus moet krijgen
Volgens mij heeft ook niemand enig idee hoe de nummers van Vangelis eigenlijk heten. I'll Find My Way Home zie je wel regelmatig voorbijkomen, maar dat kan net zo goed komen door de lage notering van vorig jaar.
Over Hennep zou ik me trouwens geen zorgen maken, die krijgt wel een bonusje.
Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
quote:
Op woensdag 7 december 2022 08:07 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Volgens mij heeft ook niemand enig idee hoe de nummers van Vangelis eigenlijk heten. I'll Find My Way Home zie je wel regelmatig voorbijkomen, maar dat kan net zo goed komen door de lage notering van vorig jaar.
Over Hennep zou ik me trouwens geen zorgen maken, die krijgt wel een bonusje.
Conquest of Paradise zal wel wat stijgen, maar het zullen geen honderden plaatsen zijn.
Er zijn ook te veel bonussen om uit te delen, dat maakt het voor sommigen lastiger. Meat Loaf had ik eigenlijk wel richting top 10 verwacht, maar die hype lijkt ook niet zwaar aanwezig. Music zie ik zelfs wel licht dalen.
Kopiko
We were so happy...
AlchemistOfSorrows
quote:
Het is de schuld van
de Rabobank mijn verkoudheid waardoor mijn hoofd niet werkt
discogs
Tussle266
Albumversie
quote:
Hahaha, ze vinden Bennie niet zo aardig meer nu hij geen snelwegen in de vlam wil zetten he.
Nee, de laatste 24 uur zijn vooral de radiohitjes-uren. De eerste dagen gaan de acties en de hippe outliers altijd hard en dan naar het einde toe slaat dat volledig om. Dat is ieder jaar zo.
Kopiko
We were so happy...
Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
quote:
Op woensdag 7 december 2022 10:30 schreef Tussle266 het volgende:De eerste dagen gaan de acties en de hippe outliers altijd hard en dan naar het einde toe slaat dat volledig om. Dat is ieder jaar zo.
Ook niet zo vreemd, de meeste echte liefhebbers hebben nu allang gestemd
quote:
Op woensdag 7 december 2022 10:30 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Nee, de laatste 24 uur zijn vooral de radiohitjes-uren. De eerste dagen gaan de acties en de hippe outliers altijd hard en dan naar het einde toe slaat dat volledig om. Dat is ieder jaar zo.
Sluit de stembussen maar meteen in dat geval.
The script for tears
Kopiko
We were so happy...
quote:
Meau in de studio op finaledag. +100 plekken bonus inderdaad
The script for tears
quote:
Son Mieux met Multicolor
Is statistiekenman al geweest?
quote:
Heb Stefan Stasser met zn harde ... nog niet gehoord
Ik ben nog even een lastminute lijstje voor de hond aan het vullen, maar hoezo staat De Diepte niet al gewoon in de keuzelijst
quote:
We hebben wel veel huisdieren met smaak hier.
quote:
Oh is dit al wel een Radio 2 regel
Toch wel mooi hoe je met een gitaar het geluid van een voortrazende trein kunt voortbrengen
Stasser met zn plasser
Annabel
Ik vrees voor een Metallica-invasie
non-binaire mensen zijn emo's dus
Lekker op 2001 laten staan
quote:
Neigt naar een excuus om Bløf te draaien zodat NL talig gepromote wordt
The script for tears
ben wel benieuwd naar Bart zijn lijstjesontdekking
Laatste kansen voor lijstjes van buren, goudvissen en neven van bakkers van moeders
Wie bakt er moeders?
quote:
Ze heeft het uiteindelijk niet gehaald

Living Colour - Love Rears its Ugly Head
Train - Drops of Jupiter
Arcade Fire - Reflektor
Pearl Jam - Black
Macy Gray - I Try
Pink ft. Nate Ruess - Just Give Me A Reason
Guano Apes - Open Your Eyes
Blur - Song 2
Elbow - One Day Like This
Nirvana - Lithium
Roots ft. Cody ChesnuTT - The Seed
Nick Cave & The Bad Seeds - Red Right Hand
David Bowie - Heroes
Snow Patrol ft. Martha Wainwright - Set The Fire To The Third Bar
Live - Lightning Crashes
Evanescence - Bring Me To Life
Anouk - Nobody's Wife
System Of A Down - Chop Suey!
Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness
Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge
Offspring - Self Esteem
Son Mieux - Dancing At The Doors of Heaven
Queen - Love Of My Life
ABBA - The Winner Takes It All
Rage Against The Machine - Killing In The Name
Amy Winehouse - Back to Black
Annie Lennox - Why
Fink - Looking Too Closely
Harry Styles - Sign Of The Times
Oasis - Champagne Supernova (Albumversie)
Lenny Kuhr - De Troubadour
Loreen - Euphoria
The Common Linnets - Calm After The Storm
Maneskin - Zitti E Buoni
Barbara Pravi - Voila
De hond houdt ook wel van het ESF
Ik heb ook bewust wel op een paar platen gestemd die er bijna uit dreigen te donderen, zoals Annie Lennox

en Fink
quote:
Ik snap deze zin niet
Guns n Roses had al bij het ontstaan verboden moeten worden
quote:
Valt wel mee toch? Back to black en Go your own way door de shufle
Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
quote:
Nounounounounou, er staan ook wel een paar leuke nummers van ze in De Lijst.
Airport speciaal voor
@peaceman dat die weer kan klagen dat ie er dit jaar wéér niet in zal staan
quote:
Op woensdag 7 december 2022 12:19 schreef Mexicanobakker het volgende:[..]
Nounounounounou, er staan ook wel een paar leuke nummers van ze in De Lijst.
Airport speciaal voor @:peaceman dat die weer kan klagen dat ie er dit jaar wéér niet in zal staan
Ik vind Guns n Roses echt na Sigur Ros het ergste wat de serieuze muziek heeft voortgebracht (dan reken ik types als Bankzitters en Snelle ff niet mee). Het is in alles een parodie op muziek, het gejank in de stem van Axl Rose, het gekweel van Slash zn gitaar etc
quote:
Civil War was zeker geen overbodige binnenkomer.
The script for tears
Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
quote:
Op woensdag 7 december 2022 12:23 schreef Scorpion_17 het volgende:[..]
Ik vind Guns n Roses echt na Sigur Ros het ergste wat de serieuze muziek heeft voortgebracht (dan reken ik types als Bankzitters en Snelle ff niet mee). Het is in alles een parodie op muziek, het gejank in de stem van Axl Rose, het gekweel van Slash zn gitaar etc
Oh ja als we en passant ook nog Sigur Rós gaan bekritiseren dan ben je me kwijt.
quote:
Dan liever Civil Wars
tong80
Spleenheup
quote:
Vrees dat wij in een ander muziekhoekje zitten