https://www.bol.com/nl/nl(...)12.14.ProductPageUrlquote:Op maandag 5 december 2022 00:33 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik heb meerdere hele dure anti aanbak pannen gehad. Ze waren allemaal net zo kut als de goedkopere
Nu wat goedkopere en regelmatig vervangen werkt voor mij het beste
Kun je bakken in pannen zonder teflon dan heb je hier niets aan. Wil je bakken met anti aanbaklaag koop er 1 bij de Blokker en koop er over een jaar weer 1
Ik had 3 van deze en vind ze ronduit verschrikkelijk.quote:Op maandag 5 december 2022 00:04 schreef Farenji het volgende:
https://www.ikea.com/nl/n(...)taal-grijs-60324544/
Deze is echt top. Bakt prima en onverwoestbaar. Ik heb hem al zeven jaar.
¤90 voor een pan uitgeven :’) Dan kreeg ik de eerste maanden sowieso geen hap door de keel!!!quote:Op maandag 5 december 2022 01:20 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)12.14.ProductPageUrl
Deze is echt de shit. Als je voor anti-aanbak gaat dan sowieso geen teflon troep kopen (krasgevoelig, niet bestand tegen hoge temperaturen). Maar als je een beetje kunt koken dan is rvs ook prima.
Goede koekenpan man. Heb hem zelf ookquote:Op maandag 5 december 2022 07:13 schreef Emmerdeur het volgende:
[ afbeelding ]
Een stalen nemen
Heb je lang plezier van
Waarom?quote:Op maandag 5 december 2022 06:52 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik had 3 van deze en vind ze ronduit verschrikkelijk.
Ik ben ook langzaam aan het overstappen op DeMeyere, en wat een heerlijkheid is dat!quote:Op maandag 5 december 2022 07:50 schreef miss_sly het volgende:
Op mijn wishlist staat nog eens een koekenpan van DeMeyere.
https://www.zwilling.com/(...)nless-steel-pan.html
Ik heb momenteel nog redelijk nieuwe koekenpannen met anti-aanbaklaag zonder pfas, maar als deze ooit vervangen moeten worden, wil ik ook DeMeyeren.quote:Op maandag 5 december 2022 08:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ben ook langzaam aan het overstappen op DeMeyere, en wat een heerlijkheid is dat!
Dan doe je het echt verkeerd, ik bak echt heel vaak aardappelen en eieren in die pannen en die bakken niet aan. Je laat de pan waarschijnlijk niet heet genoeg worden of je bent te ongeduldig door dingen niet eerst even "los te laten bakken" maar ze meteen los te proberen te snijden. RVS vraagt wel om een andere aanpak dan van die dunne teflon pannetjes.quote:Op maandag 5 december 2022 08:52 schreef Donna het volgende:
[..]
Letterlijk alles bakte aan. Fatsoenlijk aardappeltjes of een eitje bakken lukte niet eens.
Wij hebben nu (wel goedkope) voor het eerst zo'n gietijzeren pan. Moet er wel even aan wennen en hij is zwaar!!quote:Op maandag 5 december 2022 08:54 schreef dimmak het volgende:
Ik heb deze set gietijzeren pannen en ik overdrijf niet wanneer ik zeg dat het één van mijn beste aankopen is geweest van mijn leven.
Daarom ben ik zo blij met deze, deze zijn een stuk lichter dan een traditionele gietijzeren pan. De makers hadden een weblog oid in Duitsland over koken met gietijzer en hebben samen met hun lezers de ideale pan samengesteld. Goed gelukt!quote:Op maandag 5 december 2022 10:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wij hebben nu (wel goedkope) voor het eerst zo'n gietijzeren pan. Moet er wel even aan wennen en hij is zwaar!!![]()
Durf er nog niet alles in te maken.
Dat zou heel goed kunnen. Ik kan er in ieder geval helemaal niks mee.quote:Op maandag 5 december 2022 09:20 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dan doe je het echt verkeerd, ik bak echt heel vaak aardappelen en eieren in die pannen en die bakken niet aan. Je laat de pan waarschijnlijk niet heet genoeg worden of je bent te ongeduldig door dingen niet eerst even "los te laten bakken" maar ze meteen los te proberen te snijden. RVS vraagt wel om een andere aanpak dan van die dunne teflon pannetjes.
Ik snap je wel, ik had ook zo'n pan die ik heb weggemikt.quote:Op maandag 5 december 2022 10:56 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Ik kan er in ieder geval helemaal niks mee.
Het is niet zo moeilijk, gewoon wachten tot de pan echt goed heet is, dat duurt even met zo'n dikke pan, en ook niet te weinig olie gebruiken. Als je dan aardappelen of eieren bakt dan plakken ze soms eerst even aan de pan, maar als je even wacht dan bakt het vanzelf los. Maar dat werkt alleen als ie echt heet is. Met aardappelen helpt het ook als je het zetmeel er vanaf wast en ze daarna droogdept.quote:Op maandag 5 december 2022 10:56 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Ik kan er in ieder geval helemaal niks mee.
Wie heeft daar tijd voor?quote:Op maandag 5 december 2022 11:14 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk, gewoon wachten tot de pan echt goed heet is, dat duurt even met zo'n dikke pan, en ook niet te weinig olie gebruiken. Als je dan aardappelen of eieren bakt dan plakken ze soms eerst even aan de pan, maar als je even wacht dan bakt het vanzelf los. Maar dat werkt alleen als ie echt heet is. Met aardappelen helpt het ook als je het zetmeel er vanaf wast en ze daarna droogdept.
De koekenpantechnologie schrijdt dagelijks met ontzettende snelheid voort. Daarom is het van belang om recente tips te krijgen denk ik.quote:Op maandag 5 december 2022 11:29 schreef golfer het volgende:
Uit CUL / Koekenpan die echt een tijd meegaat
Kleine greep uit voorgaande topics waar je nog wat tips kunt vinden:
CUL / Waarom gaan mijn koekenpannen altijd kapot?
CUL / De ideale pannenkoekpan
CUL / Koekenpannen
CUL / Wat is de beste anti aanbakkoekenpan?
CUL / door de pannen het pannenbos niet meer zien
CUL / Welke koekepan: gietijzer goed alternatief?
CUL / Goede pannen
CUL / Goedkope wokpan en koekenpannen?
CUL / welke koekenpan?
CUL / Stel je vragen over pannen aan Kookpunt en win een plaatstalen pan
CUL / Emaille koekenpan of braadpan.
Het laatste topic was van eind juni 2022. Is er sinds die tijd veel veranderd, denk je?quote:Op maandag 5 december 2022 12:13 schreef Maanvis het volgende:
De koekenpantechnologie schrijdt dagelijks met ontzettende snelheid voort. Daarom is het van belang om recente tips te krijgen denk ik.
@Emmerdeur schijn eens als expert jouw lichtquote:Op maandag 5 december 2022 13:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Het laatste topic was van eind juni 2022. Is er sinds die tijd veel veranderd, denk je?
idd daar is ook nog een danny decreet over uitgevaardigdquote:Op maandag 5 december 2022 13:22 schreef miss_sly het volgende:
Hoeft toch geen discussie over te zijn. TS weet nu dat er nog andere topics zijn waar tips te vinden zijn en kan ook prima hier verder gaan.
Hoeft verder niemand een licht over te schijnen, het gaat hier gewoon verder over koekenpannen.
Game on!
En ben ook geen expert( @Maanvis ). Kook alleen graagquote:Op maandag 5 december 2022 13:22 schreef miss_sly het volgende:
Hoeft toch geen discussie over te zijn. TS weet nu dat er nog andere topics zijn waar tips te vinden zijn en kan ook prima hier verder gaan.
Hoeft verder niemand een licht over te schijnen, het gaat hier gewoon verder over koekenpannen.
Game on!
RVS bakt ook een stuk beter aan dan een ingebrande ijzeren/plaatstalen panquote:Op maandag 5 december 2022 15:24 schreef Farenji het volgende:
Er is een verschil tussen plaatstaal, gietijzer en rvs. Rvs hoef je niet in te branden en die mag op zich ook wel in de vaatwasser, itt de andere twee.
Geen vaatwasser, dus ook geen probleem om over na te hoeven denken!quote:Op maandag 5 december 2022 15:24 schreef Farenji het volgende:
Er is een verschil tussen plaatstaal, gietijzer en rvs. Rvs hoef je niet in te branden en die mag op zich ook wel in de vaatwasser, itt de andere twee.
Bedankt maanvisquote:Op maandag 5 december 2022 12:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De koekenpantechnologie schrijdt dagelijks met ontzettende snelheid voort. Daarom is het van belang om recente tips te krijgen denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |