abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 juli 2019 @ 08:10:12 #1
64781 bonke
pipo koeie
pi_187745934
Wat zijn tegenwoordig de beste pannen waar je een heel leven mee kan doen
Dus een goede anti-aanbaklaag, handgrepen die niet heet worden, diverse maten, goed af kunnen gieten
pies on joe toe
pi_187745998
Je hebt pannen met een anti-aanbak laag die erg goed is/lang mee gaat, maar normaal gesproken is dat nu net niet iets dat een leven lang meegaat.....tenzij het een gietijzeren braadpan betreft, wat voor sommige mensen ook als anti-aanbak laag geldt (dan moet je je pan wel goed behandelen, daarnaast is het ding erg zwaar, dus bakt het wel anders dan de gemiddelde koekenpan.

Verder: de dikte van de bodem is altijd belangrijk, zowel voor koekenpannen als braadpannen.

Ik ben ook wel benieuwd of iemand nu een merk gaat noemen! :)
bij mij komen alle pannen in ieder geval uit verschillende hoeken (braadpan=le creusette; beste koekenpan= Hema (met dikke bodem, relatief onverwoestbaar)
pi_187746182
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 08:10 schreef bonke het volgende:
Wat zijn tegenwoordig de beste pannen waar je een heel leven mee kan doen
Dus een goede anti-aanbaklaag, handgrepen die niet heet worden, diverse maten, goed af kunnen gieten
Dit leest alsof je in je kookpannen een anti-aanbak laag wil, waarom?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_187746308
Of je handgrepen warm worden, ligt vooral aan je kookplaat. Bij gas ontsnapt er veel hitte langs de pan en worden je handvaten al heel snel warm. Bij andere kookplaten niet. Mijn stalen handvaten worden pas na 45 minuten warm sinds ik niet meer op gas kook.
Spoilers!
pi_187746383
Als je er een heel leven lang mee wil doen zou ik inderdaad anti-aanbaklaag van je wensenlijstje schrappen
pi_187746387
Ik heb altijd TEFAL
U MAD?
pi_187746547
Ik heb bk (voor gewone pannen.) koekenpan is gewoon een goedkope van de AH. Als die stuk is, koop ik wel weer een nieuwe. (tot nu toe drie jaar zonder problemen)
Somebody that I used to know
  donderdag 4 juli 2019 @ 09:56:42 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187746984
Mijn ouders deden bij de vorige verhuizing de BK pannen weg die ze met hun huwelijk hebben gekregen. Zij waren toen 45 jaar getrouwd :+. De pannen gingen weg omdat ze niet op inductie konden, verder was er niks mis mee.
KuikenGuppy
pi_187747102
Mijn kookpannen zijn van BK, koekenpannen van Fissler, hapjespan van Tefal, grillpan van Ikea, gietijzeren braadpan van de Aldi.

Maar ook binnen de merken zijn de kwaliteitsverschillen enorm. Ik kies altijd voor de zwaarst mogelijke pan.
Spoilers!
pi_187749094
Ik ben heel blij met m'n Creuset les forgees koekenpan. Zwaar en sterke antiaanbak laag. Heb hem nu anderhalf jaar en de pan is nog mooi en antiaanbak.

Nadelen: duur en zwaar.
pi_187750064
Zelf een set BK pannen, hogere segment. Paar Tefal koekepannen en hapjespannen. Hema gietijzer braadpan. Creuset grillpan en 28cm braadpan.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_187750203
Wat is "een leven lang"?

Ik heb 15 jaar met m'n Tefal wok en koekenpan gedaan omdat ik ze niet te heet stook en er niet met metalen voorwerpen in roer.

Sinds december ben ik over op inductie dus heb een aantal pannen moeten vervangen (krom of niet geschikt) maar ook die pannen zullen wel weer >15 jaar overleven.

Van BK heb ik nu een aantal pannen met een afgietsysteem in het deksel (BK Premium+), erg praktisch :) De handvatten worden ook niet warm nu ik op inductie kook.
  donderdag 4 juli 2019 @ 17:35:22 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187753433
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 08:10 schreef bonke het volgende:
Wat zijn tegenwoordig de beste pannen waar je een heel leven mee kan doen
Dus een goede anti-aanbaklaag, handgrepen die niet heet worden, diverse maten, goed af kunnen gieten
Pannen om in the koken? Ga naar een horeca groothandel en koop prof pannen van het huismerk met handvatten die gelast zijn en uit staal en stalen deksels.
Gaan je achterkleinkinderen nog plezier van hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 4 juli 2019 @ 18:08:25 #14
64781 bonke
pipo koeie
pi_187753899
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Pannen om in the koken? Ga naar een horeca groothandel en koop prof pannen van het huismerk met handvatten die gelast zijn en uit staal en stalen deksels.
Gaan je achterkleinkinderen nog plezier van hebben.
zit ff bij inoxibar te kijken, is dat wat ?:)
pies on joe toe
  donderdag 4 juli 2019 @ 18:11:32 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187753930
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 18:08 schreef bonke het volgende:

[..]

zit ff bij inoxibar te kijken, is dat wat ?:)
Designmerk, zit eerder aan Hendi te denken
https://www.xxlhoreca.com/nl/hendi-kookpan-soeppan-rvs-middel-model-2-liter-keu.html?id=18105319&quantity=1
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_187754796
Voor bakken en braden:

Als je goede pannen wilt die een leven mee gaan: Gietijzer, plaatstaal en als je voorzichtig bent, emaille
Als je pannen wilt met een goede anti aanbaklaag, maar wel bereid bent om er wat voor te doen: Gietijzer, plaatstaal
Als je pannen wilt met een goede anti aanbaklaag, maar je wilt er niets voor doen: emaille
Als je de anti aanbaklaag je niets uit maakt: rvs
Als je rotzooi wilt dat je om het jaar moet vervangen (als je het goed doet): tefal/teflon/ptfe/pfoa/etc/etc/etc

Als je plaatstaal wilt, zoek dan op debuyer, als je gietijzer wilt, zoek naar stargazer en solidteknics. Als je emaille wilt, zoek dan naar le creuset.

koken:

Wat belangrijk is, is een goede dikke bodem van meerdere lagen materiaal die hun warmte goed geleidelijk doorgeven. je kunt wel naar ikea gaan, daar doe je ook je hele leven mee, maar dat zijn geen goede pannen. Ik hoorde dat Fissler wel goed is, maar ik heb daar nooit mee gekookt.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_187754991
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 12:48 schreef n0a het volgende:
Ik ben heel blij met m'n Creuset les forgees koekenpan. Zwaar en sterke antiaanbak laag. Heb hem nu anderhalf jaar en de pan is nog mooi en antiaanbak.

Nadelen: duur en zwaar.
Die heb ik ook. Even wennen aan de hoge massa, want naast de handling is het ook anders stoken. In begin kan hij best hoog, maar zodra hij op temperatuur is moet je wel temperen.

Maar beste is een stalen of RVS pan ernaast voor het ruigere bakwerk, dan blijft je anti-aanbaklaag voor visjes of gepaneerde zaken enzo.
.
pi_187755006
Voor kookpannen wat piet zegt, voor gietijzeren koekenpannen Ronneby Bruk.
  donderdag 4 juli 2019 @ 19:22:06 #19
194233 Friday12
Originele kloon
pi_187755017
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 19:10 schreef Posergoth6667 het volgende:
Voor bakken en braden:

Als je goede pannen wilt die een leven mee gaan: Gietijzer, plaatstaal en als je voorzichtig bent, emaille
Als je pannen wilt met een goede anti aanbaklaag, maar wel bereid bent om er wat voor te doen: Gietijzer, plaatstaal
Als je pannen wilt met een goede anti aanbaklaag, maar je wilt er niets voor doen: emaille
Als je de anti aanbaklaag je niets uit maakt: rvs
Als je rotzooi wilt dat je om het jaar moet vervangen (als je het goed doet): tefal/teflon/ptfe/pfoa/etc/etc/etc

Als je plaatstaal wilt, zoek dan op debuyer, als je gietijzer wilt, zoek naar stargazer en solidteknics. Als je emaille wilt, zoek dan naar le creuset.

koken:

Wat belangrijk is, is een goede dikke bodem van meerdere lagen materiaal die hun warmte goed geleidelijk doorgeven. je kunt wel naar ikea gaan, daar doe je ook je hele leven mee, maar dat zijn geen goede pannen. Ik hoorde dat Fissler wel goed is, maar ik heb daar nooit mee gekookt.
Ben erg blij met mijn de buyer koekenpannen :Y
pi_187755036
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juli 2019 19:22 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Ben erg blij met mijn de buyer koekenpannen :Y
Hier nog een.

Ik heb echt een probleem... Ik heb er veels te veel.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_187755183
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 12:48 schreef n0a het volgende:
Ik ben heel blij met m'n Creuset les forgees koekenpan. Zwaar en sterke antiaanbak laag. Heb hem nu anderhalf jaar en de pan is nog mooi en antiaanbak.

Nadelen: duur en zwaar.
Ik heb ook pannen van deze lijn, super pannen. Qua gewicht valt het mij alles mee, tenzij de hapjespan tot de rand toe gevuld is natuurlijk.
  donderdag 4 juli 2019 @ 19:41:26 #22
194233 Friday12
Originele kloon
pi_187755366
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 19:22 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Hier nog een.

Ik heb echt een probleem... Ik heb er veels te veel.
ik heb zo'n 2 set gekocht op ibood _O_
pi_187755471
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juli 2019 19:41 schreef Friday12 het volgende:

[..]

ik heb zo'n 2 set gekocht op ibood _O_
Kan de link niet openen, is naar een spam site?
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_187755501
Tefal is wel nice.
Ik was hier...
  donderdag 4 juli 2019 @ 19:53:25 #25
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_187755582
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Pannen om in the koken? Ga naar een horeca groothandel en koop prof pannen van het huismerk met handvatten die gelast zijn en uit staal en stalen deksels.
Gaan je achterkleinkinderen nog plezier van hebben.
Precies ja, nooit die doorzichtige deksels kopen met geschroefde handvatten. Gaat allemaal vocht en troep tussen zitten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')