abonnement Unibet Coolblue
pi_142174714
Poll: Soort koekenpan
Met antiaanbaklaag
Zonder antiaanbaklaag
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Gebruiken jullie koekenpannen met of zonder teflon? Ik hoor de laatste tijd veel over gietijzeren pannen en het lijkt me wel interessant om er eentje te proberen zodat ik een betere korst kan krijgen op vis en vlees. Maar ik ben benieuwd of het veel onderhoud is? En of het veel moeilijker koken is?
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:12:35 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142176235
Om een eitje te bakken voldoet een alu antiaanbakpan prima, bak ik een steak in de pan neem ik een zware ijzeren pan, want als die eenmaal heet zijn blijven ze heet, een licht pannetje koelt gelijk af als ik er een steak in gooi.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142176738
Ligt er helemaal aan waarvoor. Voor pannenkoeken, eieren, zalm etc. gebruik ik anti-aanbaklaag. Voor biefstuk, aardappels, saus etc. gebruik ik eentje zonder.

Die zonder is even wennen. Regelmatig gebruiken, dan snap je wat ie doet. Wat goed helpt, is een hete pan met koude olie als je olie gebruikt. "Hot pan, cold oil, nothing sticks."
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:37:57 #4
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_142177180
Ik heb het niet op aanbakkoekenpannen.
pi_142177523
Ik heb zo'n gietijzeren. Heerlijk.
pi_142179974
Je hebt toch meerdere soorten zonder anti-aanbaklaag? RVS, aluminium, koper, gietijzer en koofstofstaal?

Bij koolstofstaal maak je je eigen anti-aanbaklaag. Dat is op zich de beste anti-aanbaklaag qua niet aanbakken, zeker als je meteen een hele gladde neerlegt. Je kanariepietje bezwijkt niet onder de giftige walm, en je kunt er nog met ijzer in ook. Nadeel is die niet tegen sop kan, en je niet te lang moet wachten met afwassen als je er zuren in hebt gebruikt, en de rest van de pan kan roesten. Dat vraagt best wat aandacht, kleurgecodeerde afwasborstels e.d. Ook vind ik ze nog vrij zwaar in verhouding tot hoeveel warmte ze vasthouden, zeker als je een beetje een rand wil, of dikte. Ik heb een relatief dunne hapjespan en een dikke koekenpan van 32 cm en die zijn allebei 3,5 kilo, dat is voor mij al zwaar. Mannequins in de categorie 'petite' zie ik daar niet sierlijk pannenkoeken mee omdraaien.

Om heet te bakken raad ik teflon sowieso af, het concept wok met anti-aanbaklaag zou gewoon verboden moeten worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_142189350
Ronneby bruk verkoopt licht gewicht gietijzeren koekenpannen.Gisteren 3 pannen binnen gekregen en ze zijn een stuk lichter als mijn oude gietijzeren koekenpan +/- 1,5 kilo, mijn oude weegt denk 3 k.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')