abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_190192965
Hallo.

ik ben opzoek naar een goede koekenpan met anti aanbaklaag die in de oven kan.

ik heb nu hendi pannen, waren aangeraden die chefkok is. altijd nethes met kunsstof spatel.. toch laat de antiaanbaklaag na 1,5 jaar al los. dit zijn vrij zware pannen en dat mag ook wel. ze moeten in de oven kunnen omdat ik regelnatig een wat grote stuk vlees aanvak en dan in de oven verder gaar
  vrijdag 29 november 2019 @ 23:35:38 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190193963
The love you take is equal to the love you make.
pi_190194969
quote:
Dat is een heel mooie pan en hoewel ik geen pan van de action zoek hoopte ik eigenlijk op een iets betaakbaardere pan
pi_190195170
Een huismerk RVS pan van de Makro of Sligro.

Of anders op de 2e plek een Ikea 365+ pan. Ook prima spul voor de prijs (27,95): https://www.ikea.com/nl/nl/p/ikea-365-koekenpan-10329898/
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  zaterdag 30 november 2019 @ 06:36:39 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190195976
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 00:50 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Dat is een heel mooie pan en hoewel ik geen pan van de action zoek hoopte ik eigenlijk op een iets betaakbaardere pan
Hoop doet googelen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_190196542
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 00:50 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Dat is een heel mooie pan en hoewel ik geen pan van de action zoek hoopte ik eigenlijk op een iets betaakbaardere pan
Dan zal ik Fissler ook niet noemen ;)

Ik heb ook een pan van Ikea uit de duurste lijn en die is ook heel fijn.
Spoilers!
pi_190196714
ik denk dat ik de ikea eens ga proberen
pi_190196951
Als je een groot stuk vlees aanbakt en in de oven schuift raad ik je juist aan om een pan zonder anti aanbaklaag te gebruiken, wellicht RVS, (carbon)staal of gietijzer. Dat maakt je keuze wat ruimer en eenvoudiger.

Als je echt een anti aanbak pan zoekt zou ik de Trovardig van Ikea nemen.

Anti aanbak lagen gaan nou eenmaal na een bepaalde tijd 'kapot'. Dus wat betreft anti aanbak kan je beter niet te dure pannen uitzoeken en gewoon opnieuw aanschaffen na een tijdje.
pi_190197034
Vlees aanbakken in een anti-aanbakpan dat gaat gewoon niet en de pan kan er niet tegen.

Overstappen op RVS of plaatstaal voor je vlees en ermee leren omgaan. Mijn eerste RVS is nu 10 jaar, flink mishandeld en nog steeds als nieuw.
.
pi_190609813
https://www.horeca.com/nl(...)minium-teflon-320-mm

Ik gebruik altijd pujadas, net iets beter dan ikea, wel iets duurder...

pi_190843244
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 09:52 schreef Nico987 het volgende:
ik denk dat ik de ikea eens ga proberen
En hoe bevalt ie? :7

Ik ben dus ook op zoek (CUL / Pannen (wok / koekenpan)), vooral voor groente, aardappelen, eieren e.d. (vlees bak ik amper). Dus RVS lijkt me dan niet handig.
pi_190847076
het is tot nu toe een prima pan. doet voor zover ik het nu kan zien niet onder voor de Hendi pannen die ik eerder had.
pi_190847239
Ik heb al een jaar of vijf twee rvs pannen van de ikea en dat zijn de beste pannen die ik ooit heb gehad. Onverslijtbaar en ze bakken nog steeds uitstekend. Ik moet zeggen dat ik er nooit vlees in heb gebakken (dat eet ik niet) maar ik bak er wel bijv aardappelen en eieren in zonder dat die aanbakken.
pi_190848381
Ik heb inmiddels een paar van le creuset. Kost wel wat centen maar dan heb je ook wat.
pi_190848454
Ik zweer bij gietijzer. Geen anti-aanbaklaag, maar als je ze goed behandelt blijft niets ‘plakken’ in de pan. De pan kan in de oven en gaat zeker 80 jaar mee.
pi_194641169
*stof stof*

Wij zijn ook klaar met anti aanbak lagen. Het gaat een aantal jaren goed, maar nu toch al een aantal Tefal-series versleten in mijn leven waarvan de bodem ondanks voorzichtigheid loslaat.

Ons oog is gevallen op de Carbone Plus serie van DeBuyer. Een winkel hier uit de buurt vraagt ¤ 21 voor een lyonnaiserpan van 28cm uit deze serie, wat niet gek lijkt voor een pan die uitstekende eigenschappen en een lange levensduur belooft.

Iemand ervaring met de serie Carbone Plus van DeBuyer? Of misschien een beter alternatief in dezelfde prijsrange?

We koken op inductie overigens.
pi_194650175
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 01:35 schreef spinazieruiker het volgende:
*stof stof*

Wij zijn ook klaar met anti aanbak lagen. Het gaat een aantal jaren goed, maar nu toch al een aantal Tefal-series versleten in mijn leven waarvan de bodem ondanks voorzichtigheid loslaat.

Ons oog is gevallen op de Carbone Plus serie van DeBuyer. Een winkel hier uit de buurt vraagt ¤ 21 voor een lyonnaiserpan van 28cm uit deze serie, wat niet gek lijkt voor een pan die uitstekende eigenschappen en een lange levensduur belooft.

Iemand ervaring met de serie Carbone Plus van DeBuyer? Of misschien een beter alternatief in dezelfde prijsrange?

We koken op inductie overigens.
Toevallig gisteren 2 koekenpannen en pannenkoekenpannen aangeschaft. Ik heb er genoeg van dat al die anti aanbak pannen niet heel lang meegaan. Ik moet ze nog inbranden.
De reviews op internet zijn positief, dus ik heb er wel vertrouwen in.
pi_194650310
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 17:26 schreef Yinny het volgende:

[..]

Toevallig gisteren 2 koekenpannen en pannenkoekenpannen aangeschaft. Ik heb er genoeg van dat al die anti aanbak pannen niet heel lang meegaan. Ik moet ze nog inbranden.
De reviews op internet zijn positief, dus ik heb er wel vertrouwen in.
Van DeBuyer? Ik ben benieuwd!

Ik lees hier en daar dat de combinatie met inductie minder handig is omdat er bij de pannen van DeBuyer vrij ruime randen omheen zitten (die bij inductie niet direct worden verwarmd) en sommigen beweren dat stalen pannen nog wel eens krom trekken. Maar of dit reden is om ze niet te kopen?
pi_194669410
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 17:35 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Van DeBuyer? Ik ben benieuwd!

Ik lees hier en daar dat de combinatie met inductie minder handig is omdat er bij de pannen van DeBuyer vrij ruime randen omheen zitten (die bij inductie niet direct worden verwarmd) en sommigen beweren dat stalen pannen nog wel eens krom trekken. Maar of dit reden is om ze niet te kopen?
Op de eigen website van debuyer geven ze tips voor gebruik op inductie. Ik kook elektrisch, dus eerst de pitten opgemeten en daarna de pannen besteld. De afmetingen van de bodem is ook te vinden op hun website.
De pannen zijn binnen en even kijken wanneer ik tijd heb om ze in te branden. Misschien wel op de gasbbq van de buren, dan hebben we de stank niet binnen.
pi_194670103
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:19 schreef Yinny het volgende:

[..]

Op de eigen website van debuyer geven ze tips voor gebruik op inductie. Ik kook elektrisch, dus eerst de pitten opgemeten en daarna de pannen besteld. De afmetingen van de bodem is ook te vinden op hun website.
De pannen zijn binnen en even kijken wanneer ik tijd heb om ze in te branden. Misschien wel op de gasbbq van de buren, dan hebben we de stank niet binnen.
Ik heb de tips over inductie gevonden, dank je.

Ben je nog iets tegengekomen over hoe je weet welke pan het beste op je kookplaat past?

Ik heb intussen een pan van 28cm besteld (bodemmaat 20,5 cm, wat overeenkomt met onze huidige pannen). Mocht deze bevallen dan komen er wellicht meer.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')