SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil Wagner niet goed praten.quote:Op zondag 13 november 2022 13:16 schreef StateOfMind het volgende:
Maar goed, het was een moordenaar die vastzat voor ie gerecruteerd werd door Wagner, dus je mist er niks aan.
Next
Ook over de Duitse strijdkrachten zul je meer weten.quote:Op zondag 13 november 2022 13:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nazi's/ extreem rechtsen binnen de Nederlandse krijgsmacht? Nee, nooit gezien. Dat wordt er bij het veiligheidsonderzoek ook wel uitgefilterd.
[..]
Viel ook wel mee hoor, er is alleen een enorme ophef over gemaakt omdat het KSK'ers betrof en ze een complete club hebben opgeheven zodat het leek alsof de halve Bundeswehr uit neo-nazi's bestond...
Vorig jaar zijn er 262 zaken onderzocht en dat op een krijgsmacht van ongeveer 185.000 man is dat 0.14%...
Het volk wat dat flikt verdient insta, zonder daar zelfs 2 seconden bij stil te staan gewoon een kogel.quote:Op zondag 13 november 2022 13:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar een deserteur vermoorden vind ik toch nog wel wat anders dan de IS methodes van normale mensen onthoofden en dat allemaal voor de likes.
Nee dat doe ik niet.quote:Op zondag 13 november 2022 13:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het volk wat dat flikt verdient insta, zonder daar zelfs 2 seconden bij stil te staan gewoon een kogel.
Als er noodzaak is om iemand te doden, dan executeer je iemand. Clean & quick.
Jij bent hier een beetje aan het betogen dat IS methoden prima zijn, als het maar niet IS is, die ze gebruikt
Voordat ik dat hele verhaal lees.quote:Op zondag 13 november 2022 13:27 schreef Aether het volgende:
“Dark ships” emerge from the shadow of the Nord Stream pipeline mystery
Satellite monitors found 2 vessels with their trackers turned off in area of explosions
https://arstechnica.com/i(...)am-pipeline-mystery/
Ik heb het artikel ook niet gelezen, maar waarschijnlijk is het niet duidelijk wiens schepen het zijnquote:Op zondag 13 november 2022 13:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Voordat ik dat hele verhaal lees.
Wiens schepen?
Volgens mij weten ze wel welke schepen het zijn. Als ik het goed begrepen heb. De namen worden alleen niet in dat artikel gedeeldquote:Op zondag 13 november 2022 13:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik heb het artikel ook niet gelezen, maar waarschijnlijk is het niet duidelijk wiens schepen het zijn
Ik wilde zeggen vast niet de berenboot, maar zo kun je een boot vol Russen misschien noemen?quote:Op zondag 13 november 2022 13:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik heb het artikel ook niet gelezen, maar waarschijnlijk is het niet duidelijk wiens schepen het zijn
"Onderzoekers"quote:Op zondag 13 november 2022 13:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik wilde zeggen vast niet de berenboot, maar zo kun je een boot vol Russen misschien noemen?
Wagner is in staat iemand in Kiev te ontvoeren en weg te krijgen?quote:
De boot van sinterklaas die een paar dagen geleden is gezonken.quote:Op zondag 13 november 2022 13:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Voordat ik dat hele verhaal lees.
Wiens schepen?
Nou dan hoef je het niet eens te lezen.quote:Op zondag 13 november 2022 13:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Volgens mij weten ze wel welke schepen het zijn. Als ik het goed begrepen heb. De namen worden alleen niet in dat artikel gedeeld.
Nee, gewoon een pow uitwisseling maar Wagner maakt er een lulverhaal van dat hij uit Kyiv is gekidnaptquote:Op zondag 13 november 2022 14:25 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Wagner is in staat iemand in Kiev te ontvoeren en weg te krijgen?
“Hey een viesvuilkloterig kutschip die loopt te sneaken bij de buizen”.quote:Op zondag 13 november 2022 14:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dan hoef je het niet eens te lezen.
Zeg dan: we hebben verdachte schepen gezien op radar en zeggen lekker niet wie het waren, nananananaaa
De Rozhestvensky en de Osipov.quote:Op zondag 13 november 2022 14:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dan hoef je het niet eens te lezen.
Zeg dan: we hebben verdachte schepen gezien op radar en zeggen lekker niet wie het waren, nananananaaa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 13 november 2022 17:27 schreef polderturk het volgende:
Een Tsjetjeen (Kadyrovski) met een mortiergranaat in zijn schouder.Die Tjetjenen geven ook nergens wat om. Zit er een beetje bij alsof het een schrammetje is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
quote:Op zondag 13 november 2022 17:27 schreef polderturk het volgende:
Een Tsjetjeen (Kadyrovski) met een mortiergranaat in zijn schouder.Is he gonna be okay?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
'Tis but a scratch!quote:
Zei Marit de Roij met "Rusland- en Oost-Europakundige" in haar Twitter bio...quote:Op zondag 13 november 2022 18:16 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Ach, pratende koppen met klinkende titels hebben een magnetische aantrekkingskracht. En als ze dan niet na de vijfde verkeerde conclusie op rij zich stiekem onder hun bureau verschuilen, maar weer vrolijk op komen draven, waarom zouden zenders dan verder kijken?
Ach... de coronaexperts zaten er ook vaak genoeg naast maar werden ook wekelijks/dagelijks uitgenodigd.quote:Op zondag 13 november 2022 18:16 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Ach, pratende koppen met klinkende titels hebben een magnetische aantrekkingskracht. En als ze dan niet na de vijfde verkeerde conclusie op rij zich stiekem onder hun bureau verschuilen, maar weer vrolijk op komen draven, waarom zouden zenders dan verder kijken?
"Voortschrijdend inzicht" aldus Jaap van Dissel. Zo lul je je overal uit.quote:
Die gast die wat afwijkt.quote:
De Marino van Zelst van de Oekraïne oorlog.quote:Op zondag 13 november 2022 17:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Bob geeft duiding aan de zaak.
The obvious delen alsof je het zelf bedacht hebtquote:Op zondag 13 november 2022 18:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Marino van Zelst van de Oekraïne oorlog.
Dan zijn ze dus defacto al aan de overkant van de rivier.quote:Op zondag 13 november 2022 19:05 schreef Tokamak het volgende:
Ze hebben t al gefixt binnen 1 dag?![]()
[ twitter ]
En wie is ASB News nou weer dan?quote:
Nou was je wel de eerste,quote:Op zondag 13 november 2022 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan zijn ze dus defacto al aan de overkant van de rivier.
quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb het al bij meerdere bronnen gelezen. Dat ze daar bezig gaan.
Heb je het terrein gezien? Zocht het even op op google maps.
Desolaat, zandvlaktes en bossen.
En het lijkt me bijna niet verdedigd. En zo hoef je die rivier niet over.
quote:Op zondag 13 november 2022 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is een beetje het terrein:
Pokrovs'ke
https://maps.app.goo.gl/PXzSLLi1arMcSv8r8
Ideaal voor snelle lichte voertuigen. Hit and run.
Heb ook de indruk dat de Intelligence bij de russen een stuk minder is dan die van de Oekraïeners via de VS. De satellietbeelden enzo.
Het valt mij sws op dat de Russen weinig infanterie inzetten rondom hun tanks. Ze doen niet echt aan combined warfare.
Een Russische tank wordt daar zo uitgeschakeld vanachter de begroeiing met een draagbaar antitankwapen ofzo.
Vind de Russen tot nu toe erg op zwaar materieel inzetten steeds. En weinig op wendbaarheid en flexibiliteit.
(Maar ja. Ik ben maar een leek en momenteel huisvrouw bovendien)
'De Navo groter dan de Avro'quote:Op zondag 13 november 2022 19:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wie is ASB News nou weer dan?
Ik erger me ondertussen meer aan de lui die dit hele conflict hun muil hebben gehouden en nu de Dr. Clavan gaan uithangen en alles wel even gaan duiden met de kennis van nu...
Tof van je. Dank je!quote:Op zondag 13 november 2022 19:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nou was je wel de eerste,![]()
![]()
.
[..]
[..]
Die heeft nog wel een aardig cv hoor:quote:Op zondag 13 november 2022 18:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zei Marit de Roij met "Rusland- en Oost-Europakundige" in haar Twitter bio...
The Wall Street Journalquote:As Ukraine Retakes Kherson, U.S. Looks to Diplomacy Before Winter Slows Momentum
American arms are flowing, but officials in Washington question how much territory either side can win
Senior U.S. officials have begun nudging Kyiv to start thinking about peace talks in the event winter stalls its momentum, following Ukraine’s recapture of Kherson in one of its most stunning triumphs of the war.
The imminent onset of winter—coupled with fears of inflation spurred by mounting energy and food prices, the billions of dollars of weaponry already pumped into Ukraine, and the tens of thousands of casualties on both sides—has prompted talk in Washington of a potential inflection point in the war, now in its ninth month.
The U.S. and its allies are pledging to continue supporting Ukraine, but top officials in Washington are beginning to wonder aloud how much more territory can be won by either side, and at what cost. Some European officials, meanwhile, are more bullish on Ukraine’s chances.
“There has to be a mutual recognition that military victory, in the true sense of the word, is maybe not achievable through military means, so therefore you need to turn to other means,” Army Gen. Mark Milley, the chairman of the Joint Chiefs of Staff and the top U.S. military officer, told the Economic Club of New York on Wednesday. “There’s also an opportunity here, a window of opportunity, for negotiation.”
Dat geloof ik ook wel maar ik heb haar nergens een voorspelling zien doen ergens in januari, nu iedereen en beetje de maat nemen dat ze het hier en daar verkeerd zagen vind ik behoorlijk goedkoop, waar was ze zelf?quote:Op zondag 13 november 2022 19:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die heeft nog wel een aardig cv hoor:
https://nl.linkedin.com/in/marit-de-roij-243888166
Dat hadden er maar weinig voorspelt... dat hun materiaal zo slecht was (onderhouden) was wat minder een verrassing.quote:Op zondag 13 november 2022 20:00 schreef AchJa het volgende:
Ook ik heb dingen van te voren verkeerd ingeschat, dat de Russen zo amateuristisch zijn begonnen zag ik ook niet aankomen. En ik ben verder geen oost europa deskundige ofzo.
Ik lees me rot, kom aan boeken nauwelijks meer toe.quote:Op zondag 13 november 2022 19:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Tof van je. Dank je!
Dat je dit nog weet.![]()
Anders dan de mensen die keer op keer nieuws plaatsen wat al geplaatst is.jij leest dus echt.
A raison van minimaal ¤ 2.000,— per aanschuiven. Kassa!quote:Op zondag 13 november 2022 18:16 schreef la_perle_rouge het volgende:
quote:Op zondag 13 november 2022 20:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik lees me rot, kom aan boeken nauwelijks meer toe.Snyder heb ik zo ongeveer alles al van gelezen. En een aantal lezingen/colleges ook gevolgd (die vrij online staan).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En qua podcast met militaire analyse heb ik deze vandaag ondekt:
(Of eigenlijk heel veel podcasts met Michael Kofman is echt wel goed). Als je van militaire analyses houdt.
https://podcasts.google.c(...)Jhbi13YXJmYXJl?ep=14SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze uitzending is wel van augustus. Maar wat kan die man veel vertellen over het Russische leger.
Voelt je vrij om het trouwens aan te vullen. Iedereen.
[ Bericht 9% gewijzigd door capricia op 13-11-2022 20:31:24 ]"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
quote:Op zondag 13 november 2022 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Snyder heb ik zo ongeveer alles al van gelezen. En een aantal lezingen/colleges ook gevolgd (die vrij online staan).
(Of eigenlijk heel veel podcasts met Michael Kofman is echt wel goed). Als je van militaire analyses houdt.
https://podcasts.google.c(...)Jhbi13YXJmYXJl?ep=14Bedankt voor de tipSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hij is wel van augustus. Maar de analyses zijn gewoon raak.quote:
Ze voorspelt ook niet, ze wijst er alleen al van het begin af aan op dat de media helpen het Russische narratief te verspreiden. Marit heeft maanden in Oekraïne en St Petersburg gewoond, spreekt vloeiend Russisch en heeft van alles in die richting gestudeerd.quote:Op zondag 13 november 2022 20:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel maar ik heb haar nergens een voorspelling zien doen ergens in januari, nu iedereen en beetje de maat nemen dat ze het hier en daar verkeerd zagen vind ik behoorlijk goedkoop, waar was ze zelf?
"After the battle, everybody is a general"
Ook ik heb dingen van te voren verkeerd ingeschat, dat de Russen zo amateuristisch zijn begonnen zag ik ook niet aankomen. En ik ben verder geen oost europa deskundige ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ze houdt zich ook bezig met de ontvoeringen, waar ik me ook bezorgd over maak. Ze houdt zich ook bezig met Navalny.
Vertel, wat klopt daar niet aan. Als ik zo haar linkedin bekijk heeft ze er wel verstand van.quote:Op zondag 13 november 2022 18:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zei Marit de Roij met "Rusland- en Oost-Europakundige" in haar Twitter bio...
Had Adolf ramen in die bunker?quote:Op zondag 13 november 2022 20:05 schreef MatthijsDJ het volgende:
Even voorruit kijkende, wat gaat Putin doen als het echt een verloren strijd is geweest... Ik gok dat ie een Adolfje doet en uit een raam valt..
Want hij weet ook dat voordat ie "veilig" in een Haagse cel zit de kans groot is dat ie op de Ceaușescu manier gaat hemelen..
Dat is niet wat ik bedoel.quote:Op zondag 13 november 2022 20:37 schreef ipa84 het volgende:
Vertel, wat klopt daar niet aan. Als ik zo haar linkedin bekijk heeft ze er wel verstand van.
https://nl.linkedin.com/i(...)hare_feed-actor-name
2 Rusland studies, spreekt de taal, gewerkt bij de ambassade in Kiev. Dus ja zeg het maar waarom ze dat niet is.
En dat is ook geen probleem, ieder zijn vak.quote:Op zondag 13 november 2022 20:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ze voorspelt ook niet, ze wijst er alleen al van het begin af aan op dat de media helpen het Russische narratief te verspreiden.
quote:Op zondag 13 november 2022 20:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hoeft ook helemaal niet, zelfs binnen de Nederlandse krijgsmacht zitten de analisten niet op 1 lijn. Analyses zijn ook voor een groot deel gebaseerd op de eigen ervaringen en de voorgeschiedenis die je hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die window of opportunity is mijn inziens in de maanden voor de inval geweest (en daar leek geen milimeter beweging in te zitten). En waarom heb ik met die onderhandelingen automatisch het gevoel dat de partij die dan consessies moet doen Oekraine is?quote:Op zondag 13 november 2022 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
The Wall Street Journal
Meer achter de link.
Rusland heeft openlijk gezegd dat ze vinden dat het Oekraïense volk geen recht heeft van bestaan, dat ze uitgeroeid moeten worden als ratten en kakkerlakken.quote:Op zondag 13 november 2022 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
The Wall Street Journal
Meer achter de link.
Dat is een end lopen.quote:
Hoe film je eigenlijk zoiets? Zijn er tegenwoordig telescopen met video-uitgang?quote:
Hoe weet je dat het een Russische soldaat is, en niet een boer op weg naar zijn vee of een vrouw op weg naar de bakker?quote:Op zondag 13 november 2022 21:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe film je eigenlijk zoiets? Zijn er tegenwoordig telescopen met video-uitgang?
Geloof er geen snars van.quote:
Waar wordt überhaupt bevestigd dat het 2.7 km is niet gewoon een meter of 300?quote:
Ik weet niet wat zij in het begin van de oorlog tweeten want toen volgde ik haar nog niet en kende ik haar ook nog niet. Maar er waren wel wat Ruslandkenners die voorspelde dat deze oorlog helemaal niet zo goed zou gaan voorlopen voor Rusland als de meeste dachten. Die hadden het van het begin af aan al over de jaren lange corruptie die ook behoorlijk het Russisch leger aantast. Kamiel Gaveel deed dat o.a. Tot 2018 kon de Russische media bijvoorbeeld best nog wel dingen over het leger schrijven. Toen waren er ook artikelen dat het Russische leger bijvoorbeeld geen geld had om de kazernes te verwarmen, geen geld was voor trainingen enzovoort. Dat is niet in een paar jaar opgelost. Maar dat waren vooral artikelen in de lokale kranten en dan moet je wel de taal machtig zijn omdat te kunnen lezen en begrijpen. Daarom merk ik eigenlijk vanaf het begin al dat mensen die de Russische en Oekraïense media/bronnen volgen en die talen ook spreken veel beter zijn ingelicht dan de mensen die afhankelijk zijn van de Amerikaanse en Britse media/bronnen.quote:Op zondag 13 november 2022 21:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik bedoel.
Een voorspelling/analyse doen op basis van de op dat moment bekende gegevens is geen exacte wetenschap en om mensen dan achteraf te gaan bekritiseren vind ik een beetje goedkoop als "deskundige" als je zelf je bek hebt dichtgehouden en een beetje mee bent gaan liften op de informatie die bekend werd gesteld.
Daarom ook mijn: "After the battle, everybody is a general" opmerking.
Malcolm Nance vertelde Frank Figluzzi in een interview al direct dat Oekraïne niet zomaar verslagen zou worden en Zelenskyy niet zou vluchten https://podcasts.apple.co(...)0737?i=1000552560617 dat was op 1 maart?quote:Op zondag 13 november 2022 21:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat zij in het begin van de oorlog tweeten want toen volgde ik haar nog niet en kende ik haar ook nog niet. Maar er waren wel wat Ruslandkenners die voorspelde dat deze oorlog helemaal niet zo goed zou gaan voorlopen voor Rusland als de meeste dachten. Die hadden het van het begin af aan al over de jaren lange corruptie die ook behoorlijk het Russisch leger aantast. Kamiel Gaveel deed dat o.a. Tot 2018 kon de Russische media bijvoorbeeld best nog wel dingen over het leger schrijven. Toen waren er ook artikelen dat het Russische leger bijvoorbeeld geen geld had om de kazernes te verwarmen, geen geld was voor trainingen enzovoort. Dat is niet in een paar jaar opgelost. Maar dat waren vooral artikelen in de lokale kranten en dan moet je wel de taal machtig zijn omdat te kunnen lezen en begrijpen. Daarom merk ik eigenlijk vanaf het begin al dat mensen die de Russische en Oekraïense media/bronnen volgen en die talen ook spreken veel beter zijn ingelicht dan de mensen die afhankelijk zijn van de Amerikaanse en Britse media/bronnen.
quote:Op zondag 13 november 2022 20:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ze voorspelt ook niet, ze wijst er alleen al van het begin af aan op dat de media helpen het Russische narratief te verspreiden. Marit heeft maanden in Oekraïne en St Petersburg gewoond, spreekt vloeiend Russisch en heeft van alles in die richting gestudeerd.Extreem vermoeiend persoon ditSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ze houdt zich ook bezig met de ontvoeringen, waar ik me ook bezorgd over maak. Ze houdt zich ook bezig met Navalny.
En dat is dan het einde van je carrière als bioloog: dat is geen ezel maar een lama.quote:Op zondag 13 november 2022 21:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze stelen zelfs een ezel.
Hoe voor schut kan je zijn. Hoe diep kan je zinken.
[ twitter ]
Oeps. Niet goed gekeken.quote:Op zondag 13 november 2022 22:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
En dat is dan het einde van je carrière als bioloog: dat is geen ezel maar een lama.
Er zijn signalen dat het einde van Rusland zoals het nu is wel eens snel kan komen.quote:Op zondag 13 november 2022 22:17 schreef polderturk het volgende:
Ze leven in een parallel universum.
[ twitter ]
Ze gaan door tot het einde hequote:Op zondag 13 november 2022 22:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Er zijn signalen dat het einde van Rusland zoals het nu is wel eens snel kan komen.
Zo'n reflector heb ik ook in de mast hangen. Maar niet naar de Zwarte zee voorlopig.quote:Op zondag 13 november 2022 22:02 schreef Perrin het volgende:
HARM laat zich niet zo makkelijk foppen.
[ twitter ]
Ze dachten dat Oekraïnse soldaten massaal hun wapens zouden neerleggen en dat het Russische leger met bloemen verwelkomd zouden wordenquote:
Je weet nu dat het geen HARM-raketten aantrektquote:Op zondag 13 november 2022 22:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zo'n reflector heb in ook in de mast hangen. Maar niet naar de Zwarte zee voorlopig.
Meer lijkzakken het oostfront over flikkeren. Uiteindelijk snappen ze de hint misschien.quote:Op zondag 13 november 2022 22:17 schreef polderturk het volgende:
Ze leven in een parallel universum.
[ twitter ]
Maar zijn Russische HARMen ook zo slim?quote:Op zondag 13 november 2022 22:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je weet nu dat het geen HARM-raketten aantrekt
Dat is precies dezelfde uitvoering als ik heb!quote:
quote:Op zondag 13 november 2022 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Snyder heb ik zo ongeveer alles al van gelezen. En een aantal lezingen/colleges ook gevolgd (die vrij online staan).
https://podcasts.google.c(...)Jhbi13YXJmYXJl?ep=14War on the Rocks is ook een goeie podcast, ook daar schuift Michael Kofman zeer regelmatig aan: https://warontherocks.com/podcasts/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze uitzending is wel van augustus. Maar wat kan die man veel vertellen over het Russische leger.
Voelt je vrij om het trouwens aan te vullen. Iedereen.![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2022 23:31:09 ]
Sow! Dat moet je maar durvenquote:
Dit is een lijk. Beter gebruik je een spoiler.quote:Op zondag 13 november 2022 23:45 schreef slashdotter3 het volgende:
wtf is dit? nsfw misschien
[ twitter ]
Wat gaan ze doen?quote:Op zondag 13 november 2022 23:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Morgen avond in de slimste mens Oekraïne?
Of zouden ze na maanden omrijden morgen Moskou in de rug aanvallen?
Of..
Dit omdat vorige maand is per referendum besloten dat het gebied Russisch is.quote:Speaking to journalists, Kremlin Spokesman Dmitry Peskov stated that “Kherson Region remains part of the Russian Federation, and this status is legally fixed and defined, and there can be no changes to this status.”
Waar ze wel duidelijk stelling inneemt en afwijkt van elke gek is dat Rusland absoluut enorm onbetrouwbaar is, dat je niet moet onderhandelen (omdat rusland zich er toch niet aan gaat houden), Russische leger zwak is, Poetin onbetrouwbaar, de Rus apathisch is dus verwacht niks van het volk en dat het Kremlin bereid is hier een heel lange oorlog van te maken. Dus, maak de borst maar nat. Ik volg geen praat programma's maar zij zegt wel ietsquote:Op zondag 13 november 2022 20:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel maar ik heb haar nergens een voorspelling zien doen ergens in januari, nu iedereen en beetje de maat nemen dat ze het hier en daar verkeerd zagen vind ik behoorlijk goedkoop, waar was ze zelf?
"After the battle, everybody is a general"
Vreemd standpunt: de Krim terugveroveren is misschien nog wel makkelijker dan de Donbas.quote:Op maandag 14 november 2022 00:33 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ]
"Ik zal nooit met Putin onderhandelen" V. Zelensky. Ben benieuwd
De militaire bevelhebbers? Die onderhandelen niet met woordenquote:
De Krim veroveren.quote:
Hehe, yeah reageerde vooral op de berichten om dit bericht heen. Ben wel benieuwd naar het verloop. Dat dit nu naar buiten komt maakt Oekraïne wel zwakker in de onderhandelingen.quote:Op maandag 14 november 2022 01:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
De militaire bevelhebbers? Die onderhandelen niet met woorden
echt gelooof je dit soort getrol nu zelf of ben je een russische spreekpop?quote:Op maandag 14 november 2022 01:06 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ]
Biden - Zelensky dus rechtstreeks gebeld en Krim blijft Russisch. Hopelijk voor de kerst een wapenstilstand of beter.
Dus jij gelooft dat biden dit echt zou zeggent want het is 'realistisch' nu te stoppen als Oekrain duidelijk de sterkere hand heeft en err voor miljarden extra steun fonds is beloofd en de democraten midterms gewonnen hebben en nu nog aller belangrijkste de ruslandpijpers massaal verloren hebben?quote:Op maandag 14 november 2022 01:17 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hehe, yeah reageerde vooral op de berichten om dit bericht heen. Ben wel benieuwd naar het verloop. Dat dit nu naar buiten komt maakt Oekraïne wel zwakker in de onderhandelingen.
Verkeerde arm.quote:
Bullshit. Dit is Russische propaganda. Zie dit draadje:quote:Op maandag 14 november 2022 01:06 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ]
Biden - Zelensky dus rechtstreeks gebeld en Krim blijft Russisch. Hopelijk voor de kerst een wapenstilstand of beter.
Ook al zou een nieuwe Russische regering heel Oekraïne weer soeverein verklaren, een volgende wandelt dan weer rustig de grens over.quote:Op maandag 14 november 2022 00:15 schreef Vallon het volgende:
Volgens RT:
[..]
Dit omdat vorige maand is per referendum besloten dat het gebied Russisch is.
Benieuwd hoe, wanneer en waarmee La putain Pute deze aanval op zijn eigen soevereiniteit gaat inspinnen als speciale actie.
Wat er hier gebeurd is, is dat men de mening die verkondigd werd in een krantenartikel in de Wallstreet Journal heeft opgevat als de opinie van de overheid van de VS. De VS heeft inderdaad in officiële correspondentie aangegeven dat onderhandelingen op het conto van Oekraïne zelf komen.quote:Op maandag 14 november 2022 07:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bullshit. Dit is Russische propaganda. Zie dit draadje:
[ twitter ]
Uitgevonden door de russen… (de thunder run) uiteraard faalden ze er hopeloos in. Daarna geperfectioneerd door de amerikanen, in hun runs op Bagdadquote:Op maandag 14 november 2022 02:42 schreef slashdotter3 het volgende:
video: https://www.reddit.com/r/(...)forces_aggressively/
Unique footage of Ukrainian forces aggressively storming a russian position forcing them to flee
America used and invented the same tactic... and taught them how to use it.
It's like a blitzkrieg but instead of Heavy Tanks and waves of infantry they use fast, light armoured vehicles. Its called a "Thunder run"
"A high speed military convoy utilising Heavy Weapons, Armoured vehicles and offensive tactics to reach a destination, most likely along a route of extreme danger. The strength, speed and intensity of the attack, coupled with the use of formidable weapons and equipment quickly overruns the surprised defending force." They most likely had the Russians flanked here
Its been used and caught on video many times... IFV rolls up full speed, dumps a load soldiers while covering them with hellfire. The infantry rush or flank the Russians taking cover from the wall of lead.
If the assault fails they pick up who they can and retreat. They also use this tactic to test the enemies defences and find out if they have any hidden mortors or concealed gun enplacements... Then they destroy them and try again.
Yes its risky, there are videos of entire UKr convoys of being completely smashed by the Russians when these attacks dont work out.
This is how they advanced so much, so quickly. This is why we keep hearing about Russians just instantly retreating, or surrendering. This is why we hear about Russians not destroying equipment or ammo before retreating. Because they have no time.. If this tactic works, then it doesnt the Russians them time to properly set up the next line of defence, making the next attack easier, then just snowball your advantage
Hahahaha..quote:Op maandag 14 november 2022 02:42 schreef slashdotter3 het volgende:
video: https://www.reddit.com/r/(...)forces_aggressively/
Unique footage of Ukrainian forces aggressively storming a russian position forcing them to flee
America used and invented the same tactic... and taught them how to use it.
It's like a blitzkrieg but instead of Heavy Tanks and waves of infantry they use fast, light armoured vehicles. Its called a "Thunder run"
"A high speed military convoy utilising Heavy Weapons, Armoured vehicles and offensive tactics to reach a destination, most likely along a route of extreme danger. The strength, speed and intensity of the attack, coupled with the use of formidable weapons and equipment quickly overruns the surprised defending force." They most likely had the Russians flanked here
Its been used and caught on video many times... IFV rolls up full speed, dumps a load soldiers while covering them with hellfire. The infantry rush or flank the Russians taking cover from the wall of lead.
If the assault fails they pick up who they can and retreat. They also use this tactic to test the enemies defences and find out if they have any hidden mortors or concealed gun enplacements... Then they destroy them and try again.
Yes its risky, there are videos of entire UKr convoys of being completely smashed by the Russians when these attacks dont work out.
This is how they advanced so much, so quickly. This is why we keep hearing about Russians just instantly retreating, or surrendering. This is why we hear about Russians not destroying equipment or ammo before retreating. Because they have no time.. If this tactic works, then it doesnt the Russians them time to properly set up the next line of defence, making the next attack easier, then just snowball your advantage
quote:Op zondag 13 november 2022 22:30 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze dachten dat Oekraïnse soldaten massaal hun wapens zouden neerleggen en dat het Russische leger met bloemen verwelkomd zouden worden
Zie het tweetje inderdaad al vaak hoopvol voorbij komen bij andere westerse collabarateurs op twitter.quote:Op maandag 14 november 2022 07:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja, die zal lekker rond gaan in je bubbel of niet?
Hij heeft zijn schoenen en zijn kleren nog aan, dus dit lijkt me geen zwemmerquote:Op maandag 14 november 2022 09:08 schreef ExTec het volgende:
Tja. Er zullen er idd her en der wel wat verzopen zijn.
[ twitter ]
Gouden tijden voor de AIVD dit.quote:Op maandag 14 november 2022 09:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zie het tweetje inderdaad al vaak hoopvol voorbij komen bij andere westerse collabarateurs op twitter.
Vervuiling van het water met al die kleren nog aan.quote:Op maandag 14 november 2022 09:08 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Oh, wat erg! Snel! Hef de sancties tegen het arme, arme Rusland op!quote:
Meer! Meer! Meer!quote:Op maandag 14 november 2022 09:19 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Nog +-1 maand en dan richting de 100.000 goede Russen?
Al die soldaten hebben ook vrienden, familie, kennissen etc. Dan heb je het over miljoenen Russen die geconfronteerd worden met dit verlies.quote:Op maandag 14 november 2022 09:19 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Nog +-1 maand en dan richting de 100.000 goede Russen?
Zo zit oekraine ook in de race. Die zeggen: met 100.000 doden, kent elke rus in zijn directe omgeving wel iemand die het loodje heeft gelegd.quote:Op maandag 14 november 2022 09:30 schreef Simmertje het volgende:
Al die soldaten hebben ook vrienden, familie, kennissen etc. Dan heb je het over miljoenen Russen die geconfronteerd worden met dit verlies.
Zo'n BMP gaat anders nog bijna kapseizen..quote:Op maandag 14 november 2022 09:01 schreef Perrin het volgende:
Zo heel effectief lijken die betonnen pukkels niet..
[ twitter ]
Neem aan dat dit geen vrijwillige zwemmer is. Vast van een boot gevallen ofzo.quote:Op maandag 14 november 2022 09:08 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Dat geldt natuurlijk ook voor de families van de omgekomen Oekraïense soldaten.quote:Op maandag 14 november 2022 09:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Al die soldaten hebben ook vrienden, familie, kennissen etc. Dan heb je het over miljoenen Russen die geconfronteerd worden met dit verlies.
Vast geen herstelbeschadigingen.quote:Op maandag 14 november 2022 09:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk ook voor de families van de omgekomen Oekraïense soldaten.
Hoe sneller Rusland zonder verder bloedvergieten uit heel Oekraïne verdwijnt, hoe beter het voor alle families is. Russen er uit, ontvoerde Oekraïners er weer in, herstelbetalingen en vrolijk kerstfeest.
Ik denk beide. En dat er een hoop russen hopen/denken dat hun geliefden vermist/gevangen zijn ipv gesneuveld, aangezien hun dat voorgelogen worden.quote:Op maandag 14 november 2022 09:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zijn die Russen nou zo geïndoctrineerd of ontzettend bang om in opstand te komen daar? Of heeft het gewoon te maken met het feit dat het grootste deel van deze doden uit arme provincies komen zonder stem?
Ik kan je dit account aanbevelen:quote:Op maandag 14 november 2022 09:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Goedemorgen, iets vrolijks bij alle misère.
Welke TT?quote:
We are surrounded by countries that look at our territory with great appetite....quote:
Dat soort ophitsers verdienen ook de kogel.quote:Op maandag 14 november 2022 09:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
We are surrounded by countries that look at our territory with great appetite....
Zegt de Rus, terwijl het Rusland is die gebieden afsnoept van omringende landen.
Het is gewoon schofterig.
Ken je de grap van de 40k Russische soldaten? Die waren er niet.quote:Op maandag 14 november 2022 10:07 schreef Anton91 het volgende:
Maar ik hoor helaas niks over die 5.000-40.000 soldaten die zich nog in Kherson zouden bevinden... Jammer want dat had Oekraïne veel gevangenen opgeleverd en ook ervoor gezorgd dat ze niet ergens anders ingezet zouden kunnen worden.
Nicequote:
Dat zou mooi zijnquote:Op maandag 14 november 2022 10:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ken je de grap van de 40k Russische soldaten? Die waren er niet.
En de soldaten die er waren hebben artillerie gekopt tijdens hun vlucht, zijn verzopen in de Dnjepr of hebben succesvol kunnen vluchten. .
Zou wel heel zuur voor hem zijn als door een falende arts er net iets mis gaat en hij eindigt als kasplantje.quote:
Dat zou idd heel vervelend zijnquote:Op maandag 14 november 2022 10:23 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Zou wel heel zuur voor hem zijn als door een falende arts er net iets mis gaat en hij eindigt als kasplantje.
Strokes van smoking?quote:
Tijgerburgers? Raccoonworstjes?quote:Op maandag 14 november 2022 10:12 schreef Starhopper het volgende:
Wat? Waarom stelen ze dieren?![]()
![]()
![]()
https://www.nu.nl/296645/(...)tuin-in-kherson.html
Hebben ze in Moskou en St Petersburg ook wel, maar goed dit zijn vast van die plattelandslui die zelf ook schijten in een gat in de grond.quote:Op maandag 14 november 2022 10:42 schreef ExTec het volgende:
Rus echt mega-verbaasd dat wij Vuige Westerlingen... kattenbakken, met grind, en kattenvoer hebben.
[ twitter ]
Hij was toch een clown? Waar is onze sterke alfaman Putin? Of moet hij dan weer teveel mensen meenemen om zijn poep te komen scheppen.quote:
Er zijn ook speculaties dat er een deal is gemaakt mbt de terugtrekking, dus dat zou verklaren waarom er zo weinig materialen en manschappen de Russen hebben achtergelaten.quote:Op maandag 14 november 2022 10:07 schreef Anton91 het volgende:
Maar ik hoor helaas niks over die 5.000-40.000 soldaten die zich nog in Kherson zouden bevinden... Jammer want dat had Oekraïne veel gevangenen opgeleverd en ook ervoor gezorgd dat ze niet ergens anders ingezet zouden kunnen worden.
Terwijl Poetin zich voortdurend verstopt, loopt Zelensky door zojuist bevrijd gebied!quote:Op maandag 14 november 2022 10:43 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hij was toch een clown? Waar is onze sterke alfaman Putin? Of moet hij dan weer teveel mensen meenemen om zijn poep te komen scheppen.
Hij doet precies hetzelfde wat hij al sinds februari doet. Hij toont leiderschap.quote:Op maandag 14 november 2022 10:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Terwijl Poetin zich voortdurend verstopt, loopt Zelensky door zojuist bevrijd gebied!
Ik kan niet zeggen dat het me erg verstandig lijkt, maar hij toont wel haar op de borst.
"Zitten natuurlijk de Britten achter!!"quote:
De tank gaat anders wel iets langzamer!quote:Op maandag 14 november 2022 09:01 schreef Perrin het volgende:
Zo heel effectief lijken die betonnen pukkels niet..
[ twitter ]
Denk ook niet dat de onderhoudslui heel blij zijn met dit rijgedragquote:Op maandag 14 november 2022 10:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De tank gaat anders wel iets langzamer!
quote:
Van de trap gevallen ?quote:
Daar zijn rupsvoertuigen juist voor gemaakt, dacht ik.quote:Op maandag 14 november 2022 10:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Denk ook niet dat de onderhoudslui heel blij zijn met dit rijgedrag
Vraag mij af of dit fimpje echt is.quote:Op maandag 14 november 2022 10:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hebben ze in Moskou en St Petersburg ook wel, maar goed dit zijn vast van die plattelandslui die zelf ook schijten in een gat in de grond.
Liever een langzame en pijnlijke doodquote:Op maandag 14 november 2022 11:00 schreef Haags het volgende:
Hopelijk sterft Lavrov een snelle pijnlijke dood.
quote:Op maandag 14 november 2022 10:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vraag mij af of dit fimpje echt is.
Tis een 2e wereld land, geen stel holbewoners.
Neemt teveel ruimte en tijd in beslag in dat ziekenhuis. Beetje zonde voor andere mensen die echt hulp nodig hebben.quote:Op maandag 14 november 2022 11:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Liever een langzame en pijnlijke dood
Die lui leven echt op een andere planeet lijkt het. Water dat uit een kraan komt, toiletten voor katten....wat een decadentie.quote:Op maandag 14 november 2022 10:42 schreef ExTec het volgende:
Rus echt mega-verbaasd dat wij Vuige Westerlingen... kattenbakken, met grind, en kattenvoer hebben.
[ twitter ]
En juist deze armoedzaaiers vechten in Oekraine, niet de middenklasse uit Moskou of St Petersburg die wel stromend water uit een kraan hebben etc etc. Ironisch eigenlijk. Ook waarom Rusland nooit gaat veranderen en nog een heel lange tijd dictatuur blijft, het volk zelf is eraan schuldig in algemene zin.quote:Op maandag 14 november 2022 11:07 schreef Hathor het volgende:
Die lui leven echt op een andere planeet lijkt het. Water dat uit een kraan komt, toiletten voor katten....wat een decadentie.
Levensgevaarlijk dat Zalensky daar rondloopt. Het gebied is onvoldoende veilig, je hoort ineens twee van die vrouwen vanaf dat balkon hem toeroepen/zwaaien. Tenzij dat dat van te voren is georkestreerd lijkt mij dit erg onverstandig.quote:
Vandaag zelensky zelf:quote:Op maandag 14 november 2022 06:27 schreef Korenfok het volgende:
[..]
echt gelooof je dit soort getrol nu zelf of ben je een russische spreekpop?
Peskov zijn dochter krijgt een warme poes van Tsjetsjenen waarvan ze de mannen zo bewonderd "als echte mannen" en heeft voor Kadyrov gekookt waarna haar vader sindsdien een persoonlijke vete heeft met Kadyrov....."hoe kan zijn dochter nou op die onbeschaafde tsjetsjenen vallen". Vernederend voor hem. En zijn 21-jarige zoon ontwijkt mobilisatie. Toch leuk om te benoemen.quote:
En Poetin zelf durft niet eens zijn bunkertje uit.quote:Op maandag 14 november 2022 11:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
RUSSIA STRONG!
Maar de president van Oekraine van wat zij als hun territoir beschouwen afhouden kunnen ze niet
Daarom lopen er ook veel beveiligers, politie en leger, om hem heen. Met, viel met op, Amerikaanse M4'squote:Op maandag 14 november 2022 11:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk dat Zalensky daar rondloopt. Het gebied is onvoldoende veilig, je hoort ineens twee van die vrouwen vanaf dat balkon hem toeroepen/zwaaien. Tenzij dat dat van te voren is georkestreerd lijkt mij dit erg onverstandig.
Net terug uit het ziekenhuisquote:Op maandag 14 november 2022 11:26 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Daar zit ie hoor, met z'n shirtje van een Westers merk, Westerse telefoon, Westers horloge..
Heb je weinig aan als er een granaat wordt geschoten vanaf honderden/duizenden meters.quote:Op maandag 14 november 2022 11:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daarom lopen er ook veel beveiligers, politie en leger, om hem heen. Met, viel met op, Amerikaanse M4's
Maar dat heeft niets te maken met vrouwen op het balkon.quote:Op maandag 14 november 2022 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb je weinig aan als er een granaat wordt geschoten vanaf honderden/duizenden meters.
Het is zeker onveilig. Maar een echte kerel durft natuurlijk wel iets.quote:Op maandag 14 november 2022 11:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk dat Zalensky daar rondloopt. Het gebied is onvoldoende veilig, je hoort ineens twee van die vrouwen vanaf dat balkon hem toeroepen/zwaaien. Tenzij dat dat van te voren is georkestreerd lijkt mij dit erg onverstandig.
Een toevalstreffer kan hem ook in Kyiv fataal worden.quote:Op maandag 14 november 2022 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb je weinig aan als er een granaat wordt geschoten vanaf honderden/duizenden meters.
Zelensky kan zelf prima het gevaar inschatten.quote:Op maandag 14 november 2022 11:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De meesten buiten de grootste steden leven een ouderwets leven naar onze maatstaven.quote:Op maandag 14 november 2022 11:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die lui leven echt op een andere planeet lijkt het. Water dat uit een kraan komt, toiletten voor katten....wat een decadentie.
Zeker, en da's het risico wat hij accepteert. En dat is het verschil tussen een echte leider zijn, of een gargoyle die permanent in z'n bunker leeft.quote:Op maandag 14 november 2022 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En geef hem eens ongelijkquote:Op maandag 14 november 2022 11:26 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Daar zit ie hoor, met z'n shirtje van een Westers merk, Westerse telefoon, Westers horloge..
Hij is komiek, natuurlijk kan hij dat niet.quote:Op maandag 14 november 2022 11:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zelensky kan zelf prima het gevaar inschatten.
wacht waar zegthij wat precies? Je loopt te trollen.quote:Op maandag 14 november 2022 11:27 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Vandaag zelensky zelf:
Zelensky in bevrijd Cherson: 'We zijn klaar voor vrede'
De Oekraïense president Zelensky heeft een bezoek gebracht aan de zuidelijke havenstad Cherson, die vorige week na een maandenlange Russische bezetting werd heroverd door het leger van Oekraïne. "We gaan vooruit", zei Zelensky tegen Oekraïense militairen in de stad. "We zijn klaar voor vrede, vrede voor heel ons land."
Zelensky bedankte in Cherson ook de NAVO en andere bondgenoten voor hun steun in de oorlog tegen Rusland. Volgens hem zijn de mobiele raketinstallaties die de Verenigde Staten aan Oekraïne hebben geleverd van doorslaggevende betekenis geweest.
True.quote:Op maandag 14 november 2022 11:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker, en da's het risico wat hij accepteert. En dat is het verschil tussen een echte leider zijn, of een gargoyle die permanent in z'n bunker leeft.
Gewoon even AP debunken, met hun walgelijke fake news. Ik kan het waarderen.quote:Op maandag 14 november 2022 11:26 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hij wás komiek. Inmiddels is hij al een paar jaar president van zijn land waarvan 8 maanden in oorlogstijd. Natuurlijk heeft hij mensen die hem adviseren, maar om hem nu nog als komiek af te schilderen, vind ik ook wat onzinnig.quote:Op maandag 14 november 2022 11:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij is komiek, natuurlijk kan hij dat niet.
Ik neem aan dat hij daar mensen voor heeft.
Fake News? Hij is weer terug uit het ziekenhuis, waar hij wel degelijk geweest is.quote:Op maandag 14 november 2022 11:39 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Gewoon even AP debunken, met hun walgelijke fake news. Ik kan het waarderen.
Debunken? Hij was net terug van het ziekenhuis.quote:Op maandag 14 november 2022 11:39 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Gewoon even AP debunken, met hun walgelijke fake news. Ik kan het waarderen.
Nee dat is in deze relevant. Komieken hebben geen verstand van veiligheidssituaties, projectmanagers bij ProRail ook niet, historici ook niet. Het is niet zo dat omdat je president bent je ineens wel iets zinnigs kunt zeggen over de veiligheid en de operationele militaire omstandigheden. Dat argument gaat op voor de militaire top, niet voor Zelensky. Die ongetwijfeld kundige adviseurs heeft terzake.quote:Op maandag 14 november 2022 11:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij wás komiek. Inmiddels is hij al een paar jaar president van zijn land waarvan 8 maanden in oorlogstijd. Natuurlijk heeft hij mensen die hem adviseren, maar om hem nu nog als komiek af te schilderen, vind ik ook wat onzinnig.
Dat filmpje is zowel tragisch als hilarisch, hoe ze daar allemaal hun emmertjes water uit de put halen, denkend dat ze in het beloofde land wonen.quote:Op maandag 14 november 2022 11:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
De meesten buiten de grootste steden leven een ouderwets leven naar onze maatstaven.
Dat zou kunnen.quote:Op maandag 14 november 2022 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
Als het leiderschap van Zalensky omvalt door een aanslag dan zijn kaarten weer anders geschud, bovendien zou dat de Russen een enorme boost geven.
NOmgaals, levensgevaarlijk dit.
Dit komt uit het artikel op nos.nl https://nos.nl/liveblog/2(...)ijn-klaar-voor-vredequote:Op maandag 14 november 2022 11:37 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wacht waar zegthij wat precies? Je loopt te trollen.
Terwijl de maffia elite met hun yachten de duurste havens ter wereld in varenquote:Op maandag 14 november 2022 11:42 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat filmpje is zowel tragisch als hilarisch, hoe ze daar allemaal hun emmertjes water uit de put halen, denkend dat ze in het beloofde land wonen.
Jurist is ie van origine.quote:Op maandag 14 november 2022 11:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mag dan ook hopen dat ie goed beveiligd daar rond loopt.quote:Op maandag 14 november 2022 11:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die hebben ook geen verstand van militaire operaties.
Zelensky kan prima op basis van de informatie die hij krijgt een beslissing maken wel of niet te gaan. Bovendien is het verhogen van de moraal en het steunen van de inwoners van Kherson ook wat waard.quote:Op maandag 14 november 2022 11:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dus jij vind Zelensky een held?quote:Op maandag 14 november 2022 11:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan moeten ze èn in de buurt zijn, èn hem herkennen èn ze moeten nog een wapen hebben èn er moet ook een mogelijkheid zijn om hem te raken.quote:Op maandag 14 november 2022 11:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Mag dan ook hopen dat ie goed beveiligd daar rond loopt.
Er missen nog duizenden Russen in dat gebied.
Is dat hetzelfde soort vrede als Rusland bedacht heeft?quote:Op maandag 14 november 2022 11:27 schreef kevinrsd het volgende:
"We zijn klaar voor vrede, vrede voor heel ons land."
Ja, dat Zelensky in de door Poetin geannexeerde stad rondloopt is dan best wel een enorme faal van die kleine moordmuppet.quote:Op maandag 14 november 2022 11:57 schreef Confetti het volgende:
Die nazi in Moskou fantaseert al tijden over een moordaanslag.
Maar dat is wat anders. Natuurlijk kan hij een weging maken tussen het hem geschetste risico en de opbrengsten. Sterker nog dat is zijn werk. Alleen hij kan dat risico natuurlijk niet zelf inschatten.quote:Op maandag 14 november 2022 11:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zelensky kan prima op basis van de informatie die hij krijgt een beslissing maken wel of niet te gaan. Bovendien is het verhogen van de moraal en het steunen van de inwoners van Kherson ook wat waard.
Hij zegt toch duidelijk heel ons land?quote:Op maandag 14 november 2022 11:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde soort vrede als Rusland bedacht heeft?
Ja is ie eigenlijk wel imo.quote:Op maandag 14 november 2022 11:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus jij vind Zelensky een held?
Vraag maar aan Mr Kennedy of Mr Abé maar of dat kan.quote:Op maandag 14 november 2022 11:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan moeten ze èn in de buurt zijn, èn hem herkennen èn ze moeten nog een wapen hebben èn er moet ook een mogelijkheid zijn om hem te raken.
Wel jammer dat de HIMARS pas in juni/juli werd geleverd. Logistiek gezien hadden ze best in april er mee aan de slag kunnen gaan. Het was iets van 3 weken training, transport van dat spul via schepen is ook iets van een maand.quote:Op maandag 14 november 2022 11:27 schreef kevinrsd het volgende:
[..]Zelensky bedankte in Cherson ook de NAVO en andere bondgenoten voor hun steun in de oorlog tegen Rusland. Volgens hem zijn de mobiele raketinstallaties die de Verenigde Staten aan Oekraïne hebben geleverd van doorslaggevende betekenis geweest.
Er zijn pogingen ondernomen, maar die zijn jammerlijk gefaald. Zelfs een ouderwetsche moordaanslag is nog te ingewikkeld voor Moskou tegenwoordig.quote:Op maandag 14 november 2022 11:57 schreef Confetti het volgende:
Ik word ook wat nerveus van Zelensky die zo rondloopt. Hij is simpelweg te belangrijk om risico's mee te nemen.
Die nazi in Moskou fantaseert al tijden over een moordaanslag.
Ja, heel Ukraine terugveroveren.quote:Op maandag 14 november 2022 12:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij zegt toch duidelijk heel ons land?
In maart en april waren ze vooral bezig met het opblazen van tanks. HIMARS had toen iets minder nut.quote:Op maandag 14 november 2022 12:03 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wel jammer dat de HIMARS pas in juni/juli werd geleverd. Logistiek gezien hadden ze best in april er mee aan de slag kunnen gaan. Het was iets van 3 weken training, transport van dat spul via schepen is ook iets van een maand.
Voor beide hadden ze maart kunnen gebruiken.
Ook bijzonder hoe de meesten gewoon tijdens het gesprek weglopen. Aparte omgangsvormen.quote:Op maandag 14 november 2022 11:42 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat filmpje is zowel tragisch als hilarisch, hoe ze daar allemaal hun emmertjes water uit de put halen, denkend dat ze in het beloofde land wonen.
Dan moet je wel precies weten waar Zelensky is op een bepaald moment. Ik betwijfel of de Russen die informatie hebben.quote:Op maandag 14 november 2022 12:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vraag maar aan Mr Kennedy of Mr Abé maar of dat kan.
Alsje iemand dood wil hebben dan lukt dat wel.
Leuk voor ze.quote:
Zo hoort dat bij journalisten. Je brengt je talking point, en dan is de journo verder onbelangrijk.quote:Op maandag 14 november 2022 12:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook bijzonder hoe de meesten gewoon tijdens het gesprek weglopen. Aparte omgangsvormen.
En de reden dat ze van die laagontwikkelde hilbillies zijn is omdat Moskou de ontwikkeling van de rest van het land tegenhoudt. Het moet immers een slaafs volk blijven dat niet voor zichzelf kan nadenken maar blind de propaganda gelooft en orders van hun meesters opvolgt.quote:Op maandag 14 november 2022 10:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hebben ze in Moskou en St Petersburg ook wel, maar goed dit zijn vast van die plattelandslui die zelf ook schijten in een gat in de grond.
Hij is geen komiek meer.quote:Op maandag 14 november 2022 11:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat is in deze relevant. Komieken hebben geen verstand van veiligheidssituaties, projectmanagers bij ProRail ook niet, historici ook niet. Het is niet zo dat omdat je president bent je ineens wel iets zinnigs kunt zeggen over de veiligheid en de operationele militaire omstandigheden. Dat argument gaat op voor de militaire top, niet voor Zelensky. Die ongetwijfeld kundige adviseurs heeft terzake.
Die legers, paleizen en jachten betalen zichzelf ook niet.quote:Op maandag 14 november 2022 12:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
En de reden dat ze van die laagontwikkelde hilbillies zijn is omdat Moskou de ontwikkeling van de rest van het land tegenhoudt. Het moet immers een slaafs volk blijven dat niet voor zichzelf kan nadenken maar blind de propaganda gelooft en orders van hun meesters opvolgt.
Ik zou het willen nuanceren dat die acteur is.quote:Op maandag 14 november 2022 11:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij wás komiek. Inmiddels is hij al een paar jaar president van zijn land waarvan 8 maanden in oorlogstijd. Natuurlijk heeft hij mensen die hem adviseren, maar om hem nu nog als komiek af te schilderen, vind ik ook wat onzinnig.
Huub Stapel straks maar premier maken danquote:Op maandag 14 november 2022 12:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zou het willen nuanceren dat die acteur is.
En dan bevind die zich in goed gezelschap, de wereld kende een andere acteur die ook president werd, die rus, toen nog de sovjet unie, ook op z'n knieën bracht.
Ik vraag me soms af wat dat soort huichelaars als dit over is gaan zeggen. 'putin made me do it'.quote:
Een leven lang liegen gaat 'em uiteindelijk toch aan het hart..quote:Op maandag 14 november 2022 12:41 schreef TLC het volgende:
Lavrov in het ziekenhuis met hartproblemen
Is zijn zoon nou al gemobiliseerd?quote:Op maandag 14 november 2022 12:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vraag me soms af wat dat soort huichelaars als dit over is gaan zeggen. 'putin made me do it'.
Yeah, right.
en dit is alleen al de westerse propaganda, moet je voorstellen hoe het voor oekrainers zal zijn, die constante stroom van desinfromatie.quote:
Poetin is druk bezig de overwinning te organiseren en vervolgens gaat Zelensky met de eer strijken.quote:Op maandag 14 november 2022 11:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
En Poetin zelf durft niet eens zijn bunkertje uit.
8 juniquote:
quote:Op zondag 13 november 2022 19:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Tof van je. Dank je!
Dat je dit nog weet.![]()
Anders dan de mensen die keer op keer nieuws plaatsen wat al geplaatst is.jij leest dus echt.
quote:Op maandag 14 november 2022 07:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ook al zou een nieuwe Russische regering heel Oekraïne weer soeverein verklaren, een volgende wandelt dan weer rustig de grens over.
Niet als Oekraïne lid is van de EU en NATO.quote:Op maandag 14 november 2022 07:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ook al zou een nieuwe Russische regering heel Oekraïne weer soeverein verklaren, een volgende wandelt dan weer rustig de grens over.
quote:Op maandag 14 november 2022 13:15 schreef ExTec het volgende:
Leuk filmpje, van de vaak interessante Peter Zeihan.
Lekker 2 keer kijken.quote:
Dikke BMW 😱quote:Op maandag 14 november 2022 13:25 schreef 3rr0r het volgende:
Die gestolen wasbeer willen ze zeker een muts van maken
Zag bij de viering in Kherson mensen in dikke BMW, die nemen de Russen kennelijk niet in beslag.
Kunnen we die gasten niet een tijdje lenen..? Kunnen ze hier opruimen?quote:Op maandag 14 november 2022 13:05 schreef Starhopper het volgende:
Inval bij een landverrader![]()
[ twitter ]
Goed planquote:Op maandag 14 november 2022 13:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kunnen we die gasten niet een tijdje lenen..? Kunnen ze hier opruimen?
Nergens voor nodig. Het ontbreekt ons gewoon aan het willen aanpakken van zulke problemen. Zoals altijd...quote:Op maandag 14 november 2022 13:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kunnen we die gasten niet een tijdje lenen..? Kunnen ze hier opruimen?
Oh jammer, ik dacht bij Gideon van Meijeren.quote:Op maandag 14 november 2022 13:05 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Ik ben zelf liever terughoudend hiermee, ik heb redelijk wat gelezen over de vervolging van NSB'ers na de 2e wereldoorlog, en er zijn toen erg veel fouten gemaakt. Ik bestempel ze liever als verdachte zolang er nog geen rechtszaak is geweest.quote:Op maandag 14 november 2022 13:05 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Maar de tijden zijn wel wat verandert, ik kan mij voorstellen dat gedurende een oorlog er wel wat wetten en regeltjes overboord gegooit worden wat betreft het bespioneren van iemand.quote:Op maandag 14 november 2022 14:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik ben zelf liever terughoudend hiermee, ik heb redelijk wat gelezen over de vervolging van NSB'ers na de 2e wereldoorlog, en er zijn toen erg veel fouten gemaakt. Ik bestempel ze liever als verdachte zolang er nog geen rechtszaak is geweest.
Tot aan de kinderen aan toe, ja.quote:Op maandag 14 november 2022 14:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik ben zelf liever terughoudend hiermee, ik heb redelijk wat gelezen over de vervolging van NSB'ers na de 2e wereldoorlog, en er zijn toen erg veel fouten gemaakt. Ik bestempel ze liever als verdachte zolang er nog geen rechtszaak is geweest.
Dat is bewijslast, maar er zijn gewoon genoeg gevallen bekend van burenruzies die met verkapte verdenkingen worden beslecht in dit soort gevallen.quote:Op maandag 14 november 2022 14:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar de tijden zijn wel wat verandert, ik kan mij voorstellen dat gedurende een oorlog er wel wat wetten en regeltjes overboord gegooit worden wat betreft het bespioneren van iemand.
Een voorbeeld zijn de gepubliceerde onderschepte telefoontjes. Als dat in willekeurig andere tijd zou gebeuren was de wereld te klein.
Wie is hier nu de echte komiek.quote:
Ah, dus buitenlanders kunnen nu ook van straat geplukt worden om als kanonnenvoer te dienen.quote:Op maandag 14 november 2022 15:09 schreef xpompompomx het volgende:
Weer een echt zeldzaam fantastisch plan:
[ twitter ]
Zeg me dat je Speciale Militaire Operatie een enorm fiasco is zonder te zeggen dat het een enorm fiasco is.
En die een van de meest vooruitstrevende abortuswetgevingen tekende voor zijn staat destijds, als Republikein. Later werd het meer een meelopende karikatuur op een politicus.quote:Op maandag 14 november 2022 12:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zou het willen nuanceren dat die acteur is.
En dan bevind die zich in goed gezelschap, de wereld kende een andere acteur die ook president werd, die rus, toen nog de sovjet unie, ook op z'n knieën bracht.
Mooi eufemisme ook "allowing conscription". Vertaling: we jonassen Oezbeken, Tadzjieken etc. die toevallig op straat lopen in busjes en drukken ze een loopgraaf in.quote:Op maandag 14 november 2022 15:09 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Zeg me dat je Speciale Militaire Operatie een enorm fiasco is zonder te zeggen dat het een enorm fiasco is.
Volgens mij is het niet zo dat je als toerist in Rusland van straat wordt geplukt maar vrijwillige buitenlanders gemakkelijker daar in het leger kunnen dienen.quote:Op maandag 14 november 2022 15:09 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |