https://www.ad.nl/binnenl(...)herinneren~a78f6d27/quote:Zangeres Glennis Grace staat vandaag voor de rechter in Amsterdam, samen met vier andere verdachten die betrokken waren bij een vechtpartij in een Amsterdamse Jumbo-supermarkt na een incident met haar zoon. ,,Hij kwam thuis met een gehavend gezicht, mijn moederhart trad in...", zei Glennis. Op camerabeelden is te zien hoe ze een klap uitdeelt en een knietje lijkt te geven. En later probeert de boel te sussen.
Vanmorgen werden in de rechtbank beelden getoond van de vechtpartij uit februari van dit jaar. Te zien is hoe Glennis Grace en de andere verdachten zich verzamelen voor de ingang van de Jumbo, sommigen met capuchon of pet op, daarna de supermarkt afstruinen en uiteindelijk bij een hokje wat medewerkers vinden. Daarna ontstaat een steeds feller wordende discussie, zo lijkt het althans want er is geen geluid bij. Tot irritatie van Glennis' ex-vriend Dion K. die een van de verdachten is: ,,Ik zou iemand bedreigd hebben, hoe gaat u dat bewijzen zonder geluid dan? Wat zijn dat voor camera's."
'Knietje? Kan me niet herinneren'
Te zien is dat Glennis Grace een rij winkelkarren een duw geeft, daarna priemend met haar vinger en lange nagel wijst naar een medewerker in een hokje en iets later een eerste tik uitdeelt. En vervolgens een beweging die de rechter omschrijft als een knietje, tot ergernis van Glennis' advocaat. Was het een knietje? ,,Naja, dat ging zo snel... Dat kan ik me niet herinneren," aldus de zangeres.
Daarna is het rennen, achterna zitten, duwen, trekken, slaan en schoppen door diverse verdachten, ook Glennis' zoon deelt heel wat tikken uit. Harde klappen komen ook van twee andere verdachten, Jonathan L. (20) en Mohammed K. (21). Ze sluiten daarbij de drie uiteindelijke slachtoffers, medewerkers van de Jumbo, in. Te zien is ook dat Glennis iets later probeert de boel wat te sussen.
Waarom deelde Glennis die eerste tik uit? ,,Ik vroeg hem waarom hij mijn zoon een duw had gegeven. En het bleef maar stil. Op een gegeven moment werd ik uitgelachen, dat zag ik aan zijn mimiek." Volgens Glennis gaf ze geen klap maar een duw.
'Kogels door de kop'
Ook de Jumbo is met veel man aanwezig in de rechtbank. De publieke tribune zit vol. Drie van de vier andere verdachten die betrokken waren bij de vechtpartij zijn aanwezig, net als de zangeres zelf dus. Eén verdachte is weggebleven, vanwege de enorme belangstelling van de pers, zegt zijn advocaat.
Glenda Batta, zoals Glennis Grace echt heet, werd begin dit jaar samen met haar 15-jarige zoon Thony aangehouden in de Jumbo-supermarkt aan de Westerstraat in Amsterdam. De zoon zou eerder op de avond hardhandig de winkel uit zijn gezet nadat hij binnen een e-sigaret had gerookt, niet weg wilde gaan en steeds weer naar binnen ging. Daarna ontstonden diverse opstootjes in het Jumbo-filiaal. Thony zou hebben geroepen: ,,Ik kom met meer mensen terug, jullie krijgen allemaal twee kogels door je kop."
'Motherfucker'
Volgens de officier van justitie deelden Glennis en de andere verdachten klappen uit, renden ze medewerkers van de Jumbo achterna, werkten die tegen de grond, deelden knietjes uit en gaven waarschuwingen dat 'ze hun handen van 15-jarige jongens moeten afhouden'. Glennis zou hebben geroepen: ,,Motherfucker, ik snij je keel door als je het nog een keer doet." Glennis Grace zat drie dagen vast op het politiebureau.
Volgens Glennis kwam haar zoon met een behoorlijk gehavend gezicht thuis en 'trad haar moederhart in'. Haar zoon zei dat hij door vier Jumbo-medewerkers was geslagen. ,,Toen ik later de beelden zag, bleek het verhaal iets anders te zijn." De zangeres 'wilde verhaal halen', zegt ze. Ze ging erheen met haar ex en vond dat 'iemand aangesproken moest worden'. Ook heeft ze tegen een vriend van haar zoon geroepen dat die zijn vader moest bellen.
De rechter houdt haar voor dat ze een bericht naar haar ex had gestuurd: ,,Er gaan koppen rollen." Glennis reageert knikkend... ,,Ja." Of ze overwogen heeft de politie te bellen? ,,Ik heb het overwogen maar niet gedaan, had ik het maar gedaan."
Morgen staan twee minderjarige verdachten terecht in deze zaak, onder wie de zoon van Glennis Grace.
Ik wou hem niet slaan, maar mijn hand gaat gewoon naar zijn gezicht toe!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:29 schreef JourneyBlue het volgende:
De rechter tegen #Glennis: ,,Wat bent u daar nou eigenlijk aan het doen?" Glennis: ,,Dan kan ik alleen vanuit mijn eigen gevoel praten. Iemand die zijn zelfbeheersing kwijtraakt."
Ze was toch juist de boel bijelkaar aan het houden?
Ze blijft ontkennen dat ze een knietje gaf. ,,Wat ik zie is dat ik mijn knie omhoog trek", zegt #Glennis
Hoe krijgt ze het uit haar strot zegquote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik wou hem niet slaan, maar mijn hand gaat gewoon naar zijn gezicht toe!
vergeet de knie niet hè, zooo vervelend wanneer dat gebeurt en dan krijg je ook nog een black-outquote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn gezicht slaat mijn hand!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is nog een wonder dat ze geen knieblessure heeft opgelopen waardoor ze nooit meer kon lopen, want daar houdt dat tuig van een personeelslid natuurlijk geen rekening mee.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:32 schreef JourneyBlue het volgende:
[..]
vergeet de knie niet hè, zooo vervelend wanneer dat gebeurt en dan krijg je ook nog een black-out
quote:
Nemo-teneturbeginsel:quote:
Is Amsterdams, moet je respect voor hebben. Taal van de straat, geen blad voor de mond. Recht voor zijn raap.quote:
Dit helder licht vond het niet nodig om een advocaat mee te nemen hequote:
Dat is wel altijd genieten bij rechtszaken, tokkies die zelf denken goed te kunnen redeneren.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit helder licht vond het niet nodig om een advocaat mee te nemen he
Met een aanloop en een gestrekt beenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:42 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Daarom val ik random andere kinderen aan die bij de Jumbo werken.
en coke, heel veel cokequote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Deze mensen zijn alle schaamte verloren.
Ik zou me kapot schamen als ik daar op een beeld te zien ben hoe ik supermarktmedewerkers mishandel.
Laag IQ. Meer zal het wel niet zijn denk ik.
Gewone mensen zouden boos zijn dat hun 15-jarige zoon loopt te roken in een supermarkt, niet dat toen hij is aangesproken is aangeraakt.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zou me kapot schamen als ik daar op een beeld te zien ben hoe ik supermarktmedewerkers mishandel.
Ik zou sws boos worden als mijn 15jarig kind zou roken.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Gewone mensen zouden boos zijn dat hun 15-jarige zoon loopt te roken in een supermarkt, niet dat toen hij is aangesproken is aangeraakt.
Dit... maar, ik zou me als moeder van Glenda ook doodschamen dat mijn kind zich zo asociaal gedroeg en als mama Glenda zelf zou ik me doodschamen dat mn jong zo'n aso is dat ie in een winkel rookt, al is dat dan 100 x een e-sigaret.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Haar hele carrière was ook niet meer dan wat liedjes van Whitney Houston coveren en eens in de zoveel tijd een liedje zingen in een talkshow. Oh, wacht; we hebben natuurlijk de bonte verzameling zangeresjes die geen van allen überhaupt een succesvolle solopraat hebben uitgebracht en zich wel Ladies noemenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik denk dat ze nergens meer aan de bak komt. Wie wil nou zo iemand in dienst hebben?
Godzijdankquote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:04 schreef JourneyBlue het volgende:
Jammer dat er alleen beeld is en geen geluid
Laat ze maar plees gaan schoonmaken in Ter Apelquote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:56 schreef totebel het volgende:
[..]
Dit... maar, ik zou me als moeder van Glenda ook doodschamen dat mijn kind zich zo asociaal gedroeg en als mama Glenda zelf zou ik me doodschamen dat mn jong zo'n aso is dat ie in een winkel rookt, al is dat dan 100 x een e-sigaret.
Nou juf Batta mag een ander baantje gaan zoeken, zou de Jumbo nog vacatures hebben voor uitgekotste zangeresjes?
Je zou denken dat iemand het met mobiel ook wel gefilmd zou hebben. Dit was niet een alledaags tafereeltje.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:04 schreef JourneyBlue het volgende:
Jammer dat er alleen beeld is en geen geluid
Zelfs die lelijke tattoo (?) staat eropquote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:07 schreef JourneyBlue het volgende:
[ afbeelding ]
De vinger waarmee #Glennis Grace in de richting van een supermarktmedewerker priemde. Snel getekend door
@:PetraUrban
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:07 schreef JourneyBlue het volgende:
[ afbeelding ]
De vinger waarmee #Glennis Grace in de richting van een supermarktmedewerker priemde. Snel getekend door
Oooh dus de slachtoffers liegen en de verdachten spreken de waarheid?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:58 schreef JourneyBlue het volgende:
De voorzitter leest nu voor uit de verklaringen van de Jumbomedewerkers: Rick zegt dat #Glennis Grace hem een vuistslag in het gezicht gaf in het kantoortje. En dat hij 2 vuistslagen in het gezicht kreeg van Dion K. ,,Heb jij aan mijn neefje gezeten?"
De blonde medewerker die het aan de stok kreeg met #Glennis zegt dat ze probeerde hem in zijn ballen te schoppen. En dat Dion K. tegen hem riep: ,,Motherfucker, als je het weer doet dan snijd ik je keel door."
De 3de supermarktmedewerker zegt dat hij uit het niets van 3 mannen klappen in het gezicht kreeg. #Glennis zou ze hebben opgehitst en aangestuurd. ,,Ze riep in ieder geval niet dat ze moesten stoppen." Dion K.: ,,Er kloppen best veel dingen niet!"
De slachtoffers hadden verschillende letsels: bloeduitstortingen, zwellingen en kneuzingen (@:sanderknura
)
Petraquote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:07 schreef JourneyBlue het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:07 schreef JourneyBlue het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat hier overduidelijk niet om Celine Dion.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:43 schreef monkyyy het volgende:
Ik krijg het idee dat Dion K. geen spijt heeft van wat er is gebeurd.
De ironiequote:
Nee, die zou wel twee keer nadenken (think twice) voor ze zich zo idioot zou gedragen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:17 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Het gaat hier overduidelijk niet om Celine Dion.
Reputatieschade is hier het belangrijkste, die gaan we echt niet veel meer zienquote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:22 schreef de_boswachter het volgende:
Glenda Batta gaat er hopelijk aan! Alhoewel dat vast en zeker zal betekenen dat ze in deze zaak een voorwaardelijke straf krijgt en 1000 euro betalen aan de slachtoffers… dus of we er zoveel mee opschieten..
Hilversum / Amsterdam is een dusdanige derrie dat we haar sneaky over een paar maanden weer ergens zien opduiken waarna dit al snel in de vergetelheid raakt…quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Reputatieschade is hier het belangrijkste, die gaan we echt niet veel meer zien
Ja, daar was ze toch zo mee begaan? Kan ze nu eens de daad bij het woord gaan voegen ipv het breed uit te meten in de pers dat ze heel veel rotzooi waar een ander vanaf wil gaat brengen...en please, mogen er dan wel camera's op een pleeschrobbende Glenda gericht worden? Ik voorzie een RL soapquote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:07 schreef maily het volgende:
[..]
Laat ze maar plees gaan schoonmaken in Ter Apel
Voor haar was het een rondje stort.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:37 schreef totebel het volgende:
[..]
Ja, daar was ze toch zo mee begaan? Kan ze nu eens de daad bij het woord gaan voegen ipv het breed uit te meten in de pers dat ze heel veel rotzooi waar een ander vanaf wil gaat brengen...en please, mogen er dan wel camera's op een pleeschrobbende Glenda gericht worden? Ik voorzie een RL soap
Ooooh dus madam is nog een afvaltoerist ook... wat een asoquote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:41 schreef -river- het volgende:
[..]
Voor haar was het een rondje stort.
quote:Glennis Grace in rechtbank: 'Wat haal je je in je hoofd?'
Video
Zangeres Glennis Grace spreekt woensdag in de rechtbank over de gebeurtenissen in een supermarkt in Amsterdam van februari dit jaar. De zangeres wordt door het Openbaar Ministerie verdacht van openlijke geweldpleging, mishandeling met voorbedachten rade en bedreiging.
We need Ja Rule to make sense of this situationquote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:29 schreef Eightyone het volgende:
Hoe Glennis' ontdekker Henny Huisman het gebeuren aanschouwt, daar kunnen we alleen maar naar gissen.
Mijn zoon zag er zwaar gehavend uitquote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:52 schreef JourneyBlue het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)al-je-je-in-je-hoofd
[..]
Where is Ja?!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:54 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
We need Ja Rule to make sense of this situation
Ik zit hier vol verbazing te lezen en ik ben nog steeds op dinsdagquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:20 schreef ChipsZak. het volgende:
Wauw, wat een verhaal. Dat is wel gruwelijk sneu, hoor. Die arme medewerkers,![]()
. Ik snap best dat zo'n vakkenvuller of servicebaliemedewerker een bepaald trauma hieraan overhoudt. Je durft denk ik ook niet meer zo snel iemand op bepaald gedrag aan te spreken.
Wtf.
Zij heeft hem opgevoed, of ja..juist niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:26 schreef Dutch_view het volgende:
Zo moeder zo zoon....![]()
Maar het is wel door de zoon dat Glennis nu ook mee de afgrond wordt ingetrokken en door haar stuitende houding en daden.![]()
Gewoon lekker op de blaren zitten en exit carrière![]()
![]()
Nou, als ze hem in de eerste plaats eens gewoon had opgevoed.. nee hoor, het is helemaal haar eigen schuld. Zelfs al vind je dat je verhaal moet gaan halen, dan nog kan dat op een andere manier dan nu gebeurd is.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:26 schreef Dutch_view het volgende:
Zo moeder zo zoon....![]()
Maar het is wel door de zoon dat Glennis nu ook mee de afgrond wordt ingetrokken en door haar stuitende houding en daden.![]()
Gewoon lekker op de blaren zitten en exit carrière![]()
![]()
Joh, dat Glennis daar zat om haar carriere te redden wisten we al. Eva Jinek is nooit te beroerd om je te helpen met PR-stuntjes.quote:
Ik ben toevallig tolk Amsterdams-Nederlands en zal hier voor jullie meevertalen. Ze zegt hier eigenlijk: ik ben heel boos omdat je me uitlacht.quote:
Ik denk dat Eva hier vooral een kans zag om Glennis zichzelf compleet te kakken te zetten, wat ook is geluktquote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Joh, dat Glennis daar zat om haar carriere te redden wisten we al. Eva Jinek is nooit te beroerd om je te helpen met PR-stuntjes.
Nou ja, ze zullen helaas niet de eerste en de laatste zijn die na een paar slagen in het gezicht niet meer opstaan... kan me die angst best voorstellenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:54 schreef de_boswachter het volgende:
Korver doet het goed. Net doen alsof alle drie die gasten dachten dat ze dood gingen
Doei Glenda. Tot nooit meer ziens.
@trein2000 @Treinhoerquote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
@:treinhomo jij hebt een beter gifje
Zo zit ik er inmiddels bij
Ik ben al op de tweede pagina van dit topicquote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:38 schreef Claudia_x het volgende:
Dit topic.Ik ben inmiddels bijgelezen en schuif aan.
![]()
Maar alle gekheid op een stokje: wat een volkomen verknipte ideeën over moraliteit hebben die lui. Kijk ze één keer verkeerd aan en ze voelen zich gerechtvaardigd om je tot moes te slaan en bedreigen met de dood. Maar hé, ze hebben geleerd dat je terug mag slaan. En ze menen het niet zo; de uitspraken moeten vertaald worden van Amsterdams naar Nederlands.![]()
Is ook ergens genoemd hoe oud de slachtoffers zijn?
Ik snap het niet, wat gebeurt hier?quote:
Echt hequote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:03 schreef TheVulture het volgende:
Het ook met droge ogen op de cancelcultuur gooien terwijl je niet alleen iets verkeerd doet maar er op nationale tv ook nog over liegt
Daarnaast was je al niet zo'n lekkere poes qua uitstraling en populariteit, maar het licht allemaal aan de cancelcultuur.
Dion repostte tijdens de schorsing berichten die hij krijgt (DM, e-mails etc)quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap het niet, wat gebeurt hier?
Haar woordkeuze is interessant: "Sorry voor wat dit jullie heeft aangedaan." Ze zou moeten zeggen: "Sorry voor wat wij jullie hebben aangedaan."quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:03 schreef TheVulture het volgende:
Het ook met droge ogen op de cancelcultuur gooien terwijl je niet alleen iets verkeerd doet maar er op nationale tv ook nog over liegt
Daarnaast was je al niet zo'n lekkere poes qua uitstraling en populariteit, maar het ligt allemaal aan de cancelcultuur.
Ja, de rode pet (het is net Kanjertraining met al die petten) dat zou Mohammed K. kunnen zijnquote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haar woordkeuze is interessant: "Sorry voor wat dit jullie heeft aangedaan." Ze zou moeten zeggen: "Sorry voor wat wij jullie hebben aangedaan."
En begrijp ik nu goed dat ze verzwijgen wie de andere verdachte is?
Ik kijk nooit tv. Maar als ze vanavond bij Jinek zit dan zou ik daar speciaal NPO voor aanslingeren op de laptopquote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Reputatieschade is hier het belangrijkste, die gaan we echt niet veel meer zien
Daar blijkt dan ook weinig wroeging uit...quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:07 schreef JourneyBlue het volgende:
[..]
Ja, de rode pet (het is net Kanjertraining met al die petten) dat zou Mohammed K. kunnen zijn
Jonathan L. is de enige met enige berouwquote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar blijkt dan ook weinig wroeging uit...
Glennis heeft spijt van de ophef, niet van wat ze heeft gedaan. D'r ex komt daar in ieder geval nog openlijk voor uit omdat hij niet calculerend genoeg is om een advocaat te nemen en te zeggen wat men wil horen.
Ze vindt het echt supeeeerrrrerrrrg...voor zichzelf..quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:01 schreef JourneyBlue het volgende:"
Ze zegt dat ze ,,heel veel spijt heeft" en zich afvraagt hoe ze het beter had kunnen doen. ,,Ik heb te maken met de cancelcultuur, ik werk dus momenteel niet." Dat veroorzaakt nu nog geen financiële problemen, zegt ze. #Glennis Grace zat 3 nachten vast.
Denk dat ie het contact met zn zoontje nou helemaal kan vergeten. Zal iig beter zijn voor dat kind. Je zal maar opgezadeld zijn met zo'n 'vader'quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:09 schreef JourneyBlue het volgende:
Verder met de persoonlijke omstandigheden van Dion K. Hij heeft een zoontje van 4 met wie hij weinig contact heeft. Hij heeft hem al 3 of 4 maanden niet gezien. Het contact met de moeder verloopt moeizaam.
Het feit dat hij zelf nauwelijks contact met zijn zoontje heeft, heeft niet bijgedragen aan zijn emoties in februari, zegt hij. Hij woont samen met zijn hond. ,,Leuk beessie, hoor."
Dion K. heeft een eigen kledingzaak en een eigen kledingmerk. ,,Dat loopt heel goed", zegt hij. Hij heeft geen strafblad.
Misschien is zijn moeder wel ernstig ziek, weet jij veel.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:12 schreef JourneyBlue het volgende:
Verder met Reginald K., de vader van de vriend die samen met de zoon van #Glennis in aanvaring kwam met personeel van de Jumbo. Hij heeft een vriendin, maar woont bij zijn moeder, zegt K.
Droomman, 51 en woont bij zijn moeder
Dan hadden ze dat uitgebreid vermeldquote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:17 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Misschien is zijn moeder wel ernstig ziek, weet jij veel.
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:22 schreef JourneyBlue het volgende:
De afwezige Mohammed K. liep nog in een proeftijd van een eerdere veroordeling. De OvJ wil dat de 4 maanden jeugddetentie die hij eerder voorwaardelijk opgelegd kreeg, nu ook wordt uitgezeten.
Mohammed K. had een omgekeerd dag- en nachtritme vanwege het gebruik van lachgas en stond al onder toezicht van de Reclassering. Hij werkt nu als pakketbezorger
Echt hè!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:25 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hou op hoor
Tnx voor alles posten hier trouwens
Glennis kan bij het rijtje droeftoeters van het Mallorca-tuig.
Ookal zo'n leugenachtige shitshow in de rechtbank.
Ik weet dat die man z'n werk doet, maar dit is toch wel weer bijzonder onsympathiek.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:28 schreef JourneyBlue het volgende:
De slachtoffers maken nu gebruik van hun spreekrecht. Tino als eerste. ,,Het incident heeft een grote impact op mij gehad. Het was alsof er een storm door de Jumbo heen ging. Zeven mensen begonnen meteen medewerkers te achtervolgen en geweld te gebruiken."
Advocaat Roethof gaat staan. Volgens hem hebben slachtoffers in deze zaak helemaal geen spreekrecht volgens de wet. ,,Ik ben heel blij dat de wetgever slachtoffers een stem heeft gegeven, maar dan wel voor wat in de wet geregeld is."
Roethof wil dat de rechtbank vaststelt dat het spreekrecht niet geldt voor de zaak van Reginald K., omdat die niet wordt verdacht van bedreiging.
De voorzitter vd rechtbank zegt dat het spreekrecht alleen geldt in de zaken waarin bedreiging tenlastegelegd is. Wel dus in de zaak van onder anderen #Glennis Grace.
Roethof pruttelt nog wat na en zegt dan dat hij verder zijn mond dichthoudt. Tino mag verder spreken. Hij zegt dat de dagen na het incident ,,ook niet leuk waren. Aangifte doen, een letselverklaring invullen."
Ik herken me niet in het geschetste beeld en betreur de hieruit ontstane ophefquote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
Glennis heeft spijt van de ophef, niet van wat ze heeft gedaan.
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:31 schreef mascara-klodder het volgende:
Als sinds 2006 op FOK! en geen gifjes kunnen posten
Ik kan dat![]()
en natuurlijk pleidooien advocaten:quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Volgens mij alleen nog de eis van de OvJ?
https://www.om.nl/documen(...)toir-en-een-pleidooiquote:Na de ondervragingen op de terechtzitting houdt de officier van justitie zijn requisitoir. Hierin zet hij de feiten op een rij, geeft zijn mening over het bewijs en eist op grond daarvan een bepaalde straf. Als de officier van justitie klaar is, begint de advocaat met het pleidooi. De advocaat reageert op het requisitoir en komt op voor de belangen van zijn cliënt. De verdachte krijgt het laatste woord.
Ohja. Kansloos vwb de verdachten.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:46 schreef JourneyBlue het volgende:
[..]
en natuurlijk pleidooien advocaten
Over 2 weken toch?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:47 schreef Claudia_x het volgende:
En daarna laat men weten hoelang het duurt voor de uitspraak volgt?
quote:Was het een knietje? ,,Naja, dat ging zo snel... Dat kan ik me niet herinneren”, aldus de zangeres.
Leuk cirkeltje van randfiguren heeft Glenda om zich heen verzameld.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:22 schreef JourneyBlue het volgende:
De afwezige Mohammed K. liep nog in een proeftijd van een eerdere veroordeling. De OvJ wil dat de 4 maanden jeugddetentie die hij eerder voorwaardelijk opgelegd kreeg, nu ook wordt uitgezeten.
Mohammed K. had een omgekeerd dag- en nachtritme vanwege het gebruik van lachgas en stond al onder toezicht van de Reclassering. Hij werkt nu als pakketbezorger
Toch knap, hoe die man elke keer klootzakjes bijstaat.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet dat die man z'n werk doet, maar dit is toch wel weer bijzonder onsympathiek.
Lekker op tijd met je briefquote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:12 schreef JourneyBlue het volgende:
Verder met Reginald K., de vader van de vriend die samen met de zoon van #Glennis in aanvaring kwam met personeel van de Jumbo. Hij heeft een vriendin, maar woont bij zijn moeder, zegt K.
Droomman, 51 en woont bij zijn moeder
Reginald K. heeft 3 kinderen en werkt als zzp'er, maar verdient daar niet echt veel mee. ,,Drie kinderen kosten behoorlijk wat." Schulden heeft hij niet. Een strafblad wel, maar daarop staan feiten die ouder zijn dan 5 jaar.
Reginald K. zegt wat er is gebeurd ,,te betreuren." Verder met Jonathan L., de neef van #Glennis Grace en haar zoon. Hij schreef op 24 oktober een excuusbrief aan de slachtoffers.
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:46 schreef Momo het volgende:
Glenda is sorry voor de gevolgen, niet voor de daden.
Geen idee wat dat ding doet, maar dat vind ik een bewonderenswaardige zet.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:00 schreef JourneyBlue het volgende:
Dan activeert Tino de overvalsknop. De verdachten zijn inmiddels in de winkel. #Glennis
Je zou bijna gaan denken dat ze het vaker hebben gedaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:13 schreef JourneyBlue het volgende:
Dat deze verdachten een homogene groep vormen blijkt al bij aankomst. De drie wachtenden staan dichtbij elkaar, ze groeten elkaar en gaan samen naar binnen.
@:SaskiaBelleman
De OvJ zegt dat de 7 geweldplegers ,,allemaal in onderlinge relatie met elkaar stonden." De manier waarop ze naar binnen gingen was volgens de OvJ duidelijk bedoeld om de Jumbomedewerkers in te sluiten.
Dat de groepen splitsen is met het oog dat de medewerkers niet kunnen ontsnappen. Ze wilden de Jumbo overnemen van de Jumbo en daar de dienst uitmaken. Op beelden is een groep te zien die samenwerkt en agressief optreedt. Dion K. en #Glennis wisselden ook nog berichten uit, onder meer met de tekstL: 'er gaan koppen rollen'.
Je moet zoiets ook eens oefenen hequote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan denken dat ze het vaker hebben gedaan.
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:32 schreef JourneyBlue het volgende:
Verdachte Mohammed K. behoort tot de Top 600, zegt de ovj.
Die opmerking wilde ik eerder maken en het klopt dus, gezellig
Tuig van het tuig dusquote:De Top600 is een lijst van 600 personen die de afgelopen jaren relatief veel high-impact delicten hebben gepleegd. Het gaat dan om overvallen, straatroven, woninginbraken, zware mishandeling, openlijke geweldpleging en moord/doodslag.
Die man is vleesgeworden onsympathiequote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet dat die man z'n werk doet, maar dit is toch wel weer bijzonder onsympathiek.
Hè ja, laten we medelijden met dat kreng hebbenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:33 schreef JourneyBlue het volgende:
Het OM ziet #Glennis Grace als de initiatiefnemenr en de leider van het openlijk geweld. Dat is strafverzwarend. ,,Maar het OM is niet blind voor de gevolgen die het heeft gehad voor uw imago als zangeres."
Lekker boeiend, niemand zit te wachten op haar als zangeresquote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:33 schreef JourneyBlue het volgende:
Het OM ziet #Glennis Grace als de initiatiefnemenr en de leider van het openlijk geweld. Dat is strafverzwarend. ,,Maar het OM is niet blind voor de gevolgen die het heeft gehad voor uw imago als zangeres."
Bedankt voor alle updatesquote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:35 schreef JourneyBlue het volgende:
Ze had beter moeten weten, zegt de OvJ over #Glennis Grace. Het OM eist tegen haar een werkstraf van 200 uur en een voorwaardelijke celstraf van 1 maand.
Tegen Dion K. ook een maand celstraf voorwaardelijk en 200 uur taakstraf
Voor verdachte Jonathan L. eist OM: een taakstraf van 200 uur
Voor Reginald K. eist het OM een taakstraf van 150 uur
200 uur als vakkenvuller werken?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:35 schreef JourneyBlue het volgende:
Ze had beter moeten weten, zegt de OvJ over #Glennis Grace. Het OM eist tegen haar een werkstraf van 200 uur en een voorwaardelijke celstraf van 1 maand.
Tegen Dion K. ook een maand celstraf voorwaardelijk en 200 uur taakstraf
Voor verdachte Jonathan L. eist OM: een taakstraf van 200 uur
Voor Reginald K. eist het OM een taakstraf van 150 uur
Voor Mohammed K. eist het OM: 150 uur taakstraf. Ook wil het OM dat hij de vier maanden jeugddetentie nog moet uitzitten, maar dan als 2 maanden celstraf.
In het IJ dan ajb, want we zitten niet te wachten op nog een gedempte grachtquote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:34 schreef Momo het volgende:
Kunnen ze alle 600 niet in de gracht gooien?
Gooien ze het op Trial by Media? Cancelcultuur?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:39 schreef JourneyBlue het volgende:
En nu de advocaat van Glenda!
Ze beginnen met een compilatie van het incident in de media.
Uiteraard, al eerder vandaag.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:40 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Gooien ze het op Trial by Media? Cancelcultuur?
Zie je hoe je als BN-er dus tóch ergens een voordeeltje hebt. Hier hoopte ze natuurlijk al op toen ze bij Jinek ging zitten.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hè ja, laten we medelijden met dat kreng hebben
Dan klaag je lekker de media aan, jij staat hier terecht Glen, niet de media.quote:
Die gooit er nog een schepje bovenop.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:50 schreef AgnesGru het volgende:
Man man wat loopt die advocaat te raaskallen:
[ twitter ]
Oke, dan gaan we voortaan allemaal eigen rechter spelen. Wat een idioot.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:55 schreef JourneyBlue het volgende:
WOW:
Nu is er een hele dag voor uitgetrokken en zit de zaal vol, zegt Canatan. Hij kondigt aan overal vrijspraak voor te vragen. ,,Moreel verwerpelijk gedrag is nog geen strafbaar gedrag", zegt hij.
Normaal gaat de dader ook niet in een tv-programma een lulverhaal ophangen. Maar ja dat gebeurde ook.quote:
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:58 schreef AgnesGru het volgende:
[ twitter ]
Ieder voordeel heb z’n nadeel !![]()
De politie neemt hier heel duidelijk geen verantwoordelijkheid inderdaad.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:50 schreef AgnesGru het volgende:
Man man wat loopt die advocaat te raaskallen:
[ twitter ]
Nadeelsbehandeling? Echt?! Dat heeft dat wijf toch echt zelf in de hand gehad.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:55 schreef JourneyBlue het volgende:
WOW:
Nu is er een hele dag voor uitgetrokken en zit de zaal vol, zegt Canatan. Hij kondigt aan overal vrijspraak voor te vragen. ,,Moreel verwerpelijk gedrag is nog geen strafbaar gedrag", zegt hij.
Volgens Canatan heeft #Glennis geen 'voorkeursbehandeling' maar een 'nadeelsbehandeling' gekregen van het OM.
'Als je een zaak buiten proportie wil trekken dan is dat gelukt.'
Canatan begint met de verweten bedreiging, waarvoor de OvJ wegens gebrek aan bewijs vrijspraak heeft gevraagd. Dat #Glennis Grace zou hebben gedreigd iemands keel door te snijden werd door 1 van de slachtoffers gezegd. Die verklaring over de bedreiging van 1 van de slachtoffers wordt verder niet ondersteund door ander bewijs, benadrukt Canatan. Dat is volgens de wet onvoldoende
Liever in haar eigen buurt papier prikkenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:01 schreef maily het volgende:
[..]
Laat het aub in Ter Apel zijn![]()
Lekker plees poetsen.
100 uur prikken en 100 uur plees poetsen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:02 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Liever in haar eigen buurt papier prikken
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:03 schreef maily het volgende:
[..]
100 uur prikken en 100 uur plees poetsen.
Deal!
Dit zegt genoeg. Je kunt geen spijt hebben van iets wat je niet bereid bent toe te geven.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:55 schreef JourneyBlue het volgende:
WOW:
en haar ouders wonen daar!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:09 schreef Kupelu het volgende:
Misschien mag Glenda binnenkort een liedje komen zingen bij Eva.
Dan kunnen vrolijk nababbelen over hoe ontzettend Glenda en haar vrienden benadeeld zijn door justitie, omdat Glenda eigenlijk heel beroemd is.
Maar dat is natuurlijk allemaal wel heel erg oneerlijk. Want ze konden er namelijk allemaal helemaal niets aan doen.
Had die jumbo maar niet in de westerstraat moeten gaan zitten. Echt heel vervelend.
En ze moeten roken in de winkel gewoon toestaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:09 schreef Kupelu het volgende:
Misschien mag Glenda binnenkort een liedje komen zingen bij Eva.
Dan kunnen vrolijk nababbelen over hoe ontzettend Glenda en haar vrienden benadeeld zijn door justitie, omdat Glenda eigenlijk heel beroemd is.
Maar dat is natuurlijk allemaal wel heel erg oneerlijk. Want ze konden er namelijk allemaal helemaal niets aan doen.
Had die jumbo maar niet in de westerstraat moeten gaan zitten. Echt heel vervelend.
Ja en spuiten en slikken snuiven ook!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:11 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
En ze moeten roken in de winkel gewoon toestaan.
Schuift ze nu de schuld af op haar zoon?!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:06 schreef JourneyBlue het volgende:
Deelde #Glennis Grace een knietje of een schop uit? Dat was geen knietje, vindt Canatan. ,,Hooguit een onvoltooid knietje." Tino zou zelf hebben gezegd niet geraakt te zijn, zegt Canatan.
Dat Tino later wel degelijk zei dat een gezwollen wang en een bloeduitstorting onder het oog door #Glennis Grace waren veroorzaakt, noemt Canatan ,,een hervonden herinnering" waaraan hij weinig waarde hecht.
Tino had al letsel door de zoon van #Glennis Grace en werd daarna ook nog een aantal malen geraakt. Maar niet door de zangeres, zegt Canatan. ,,De stap van helemaal niet geraakt zijn naar meervoudig letsel in het gezicht door toedoen van Glennis Grace is echt niet te maken."
Wat de mishandeling van de 2de Jumbomedewerker betreft, zegt Canatan dat alleen het duwen door #Glennis Grace bewezen kan worden verklaard, ,,maar dat is geen mishandeling."
Die medewerker zei dat #Glennis Grace hem een vuistslag op de kaak gaf, maar dat klopt niet zegt de advocaat. De beelden tonen dat de zangeres geen vuistslag heeft uitgedeeld, vindt Canatan
Dát die medewerker meermalen met vuisten is geslagen klopt, zegt Canatan. ,,Maar niet door #Glennis Grace."
Ja want dat staat a) duidelijk op beeld en b) die is minderjarig en c) dan komt ze er zelf mee wegquote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:13 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Schuift ze nu de schuld af op haar zoon?!
Tuurlijk want die is minderjarig dus krijgt heel weinig straf.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:13 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Schuift ze nu de schuld af op haar zoon?!
Dat uur had ze nodig om haar meute te mobiliseren.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:15 schreef JourneyBlue het volgende:
Ook het bewijs voor voorbedachte rade is er niet, vindt Canatan. Dat er ongeveer een uur verstreek na de thuiskomst van de zoon van #Glennis Grace is volgens de advocaat onvoldoende om uit te kunnen gaan van voorbedachte rade.
Volgens Canatan heeft #Glennis Grace zich niet kunnen beraden op een reactie en de gevolgen daarvan, omdat ze bezig was om haar zoon en diens vriend uit te horen over wat er was gebeurd.
Ik dacht ook hoor dat dat gewoon mocht! Mag dat niet?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:11 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
En ze moeten roken in de winkel gewoon toestaan.
en er moest iemand uit Loenen aan de Vecht komenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:16 schreef maily het volgende:
[..]
Dat uur had ze nodig om haar meute te mobiliseren.
En misschien haar nagels nog even lakken.
FTFYquote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:16 schreef maily het volgende:
[..]
Dat uur had ze nodig om haar meute te mobiliseren.
En misschien haar nagels nog even lakken vijlen.
Toch denk ik dat een taakstraf meer bereikt bij types als Glennis dan een gevangenisstraf. Kijk maar naar de dagen dat ze vast zat. Ik had niet de indruk dat ze daar iets van opgestoken had.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook wat moeite heb met die taakstraf, maar ik denk dat de grootste straf voor Glennis is dat haar reputatie er alleen maar slechter op wordt en dat haar zoon een en ander boven het hoofd hangt. De advocaat van Glennis zegt zelf nota bene dat haar zoon zich aan mishandeling schuldig heeft gemaakt: "Tino had al letsel door de zoon van #Glennis Grace".
Dat huwelijk met Moos is stukgelopen toen Thony 6 was omdat Glennis het te saai vond,quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:16 schreef Rianne84 het volgende:
Heeft de vader van die zoon ze wel op een rijtje? Misschien beter als hij daar gaat wonen.
TJa moos wilde namelijk geen mensen opjagen jumbo’s. Dus toen werd het al snel wat saaiquote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:18 schreef JourneyBlue het volgende:
[..]
Dat huwelijk met Moos is stukgelopen toen Thony 6 was omdat Glennis het te saai vond,
Ik weet eerlijk gezegd niet wat wijsheid is. Gaat ze iets leren van een taakstraf of van een gevangenisstraf? Ik denk het niet. Het nadeel van een taakstraf vind ik dat die geen recht doet aan het leed van de winkelmedewerkers. Het is een flinke knokploeg geweest door een familie met een reputatie en klaarblijkelijk ook nog eens iemand uit de Top600. Ik kan me niet voorstellen dat die medewerkers zich veilig voelen in de wijk. Als samenleving bieden we zulke mensen te weinig. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de afpersingszaak van dat fruitbedrijf.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Toch denk ik dat een taakstraf meer bereikt bij types als Glennis dan een gevangenisstraf. Kijk maar naar de dagen dat ze vast zat. Ik had niet de indruk dat ze daar iets van opgestoken had.
Je kan gewoon zelf kiezen wat je wilt doen hoor als taakstrafquote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:01 schreef maily het volgende:
[..]
Lekker plees poetsen.
D'r eigen zoon nota bene. Bij Jinek sorteerde ze erop voor. Ben benieuwd hoe de sfeer daar thuis is.quote:
Witwassen voor meneer van Eerd bij de Jumboquote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:12 schreef -river- het volgende:
Oh god, als ze maar niet die 200 uur voor ons liedjes moet gaan zingen![]()
![]()
Nee.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:33 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Ik val hier een beetje in en stel mss een domme vraag maar wij kunnen zeker niet die bewakingsbeelden ergens zien?
Ik zag vorige week een zangeres optreden in de Landmarkt. Dat is misschien wel wat voor d'r. Daar komt ook een ander slag mens dat geen vijftienjarigen mishandelt en daarmee een knokpartij uitlokt. Er werken alleen mensen die vrolijk en enthousiast zijn en het leuk vinden om een positieve bijdrage te leveren aan de winkelervaring van klanten in hun versmarkt in Amsterdam.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Witwassen voor meneer van Eerd bij de Jumbo
Daar was het ook geen rozengeur en maneschijnquote:
Een zwaardere straf dan #Glennis Grace al heeft gehad bestaat niet, zegt Canatan. ,,Men heeft haar identiteit van haar geprobeerd af te nemen door er alles aan te doen om haar niet langer Glennis Grace de zangeres te laten zijn, maar alleen nog Glenda B., de Jumbo mishandelaar.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:49 schreef JourneyBlue het volgende:
Nogmaals: Trial by....
Kerem Canatan neemt het weer over en gaat het hebben over de strafmaat. Hij wil dus in de eerste plaats vrijspraak, maar vraagt zich af ,,welke straf zwaarder is dan het volksgericht onder aanvoering van de roddelmedia al aan haar heeft opgelegd."
Als ze die "zware" straf al heeft overleefd, kan dat taakstrafje er ook nog wel bij. We komen haar wel aanmoedigen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:49 schreef JourneyBlue het volgende:
Nogmaals: Trial by....
Kerem Canatan neemt het weer over en gaat het hebben over de strafmaat. Hij wil dus in de eerste plaats vrijspraak, maar vraagt zich af ,,welke straf zwaarder is dan het volksgericht onder aanvoering van de roddelmedia al aan haar heeft opgelegd."
Ach gossie..quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:50 schreef JourneyBlue het volgende:
[..]
Een zwaardere straf dan #Glennis Grace al heeft gehad bestaat niet, zegt Canatan. ,,Men heeft haar identiteit van haar geprobeerd af te nemen door er alles aan te doen om haar niet langer Glennis Grace de zangeres te laten zijn, maar alleen nog Glenda B., de Jumbo mishandelaar.
BOEHOE
Sip hè? Het was maar een vervelende vechtpartij en bovendien is moreel verwerpelijk gedrag nog geen strafbaar gedrag he?quote:
Een grot schandaal ja!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:45 schreef juul. het volgende:
[..]
Daar was het ook geen rozengeur en maneschijn
https://www.ad.nl/sterren(...)zie-moeder~a4e69baa/
Dat is ze wel, zie de toelichtingen van het OM op diverse media...quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:49 schreef Soury het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom Glenis Grace niet bij haar eigen naam werd genoemd?
She’s a starquote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:49 schreef Soury het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom Glenis Grace niet bij haar eigen naam werd genoemd?
Nou Saskia Belleman heeft dat veranderd.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat is ze wel, zie de toelichtingen van het OM op diverse media...
Ik zag iets voorbijkomen met wbt de kopschoppers zaak. Ik kan de link niet leggenquote:
In haar Tweets?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:57 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou Saskia Belleman heeft dat veranderd.
Zou een hele gepaste straf zijn...kan ze daarna meteen solliciteren naar een baantje en misschien nog op bruiloften en partijen zingen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:01 schreef maily het volgende:
[..]
Lekker plees poetsen.
Hahahaquote:
Ik heb het destijds nooit helemaal gevolgd, maar hield altijd rekening met typische dikke Telegraaf titels, maar ben nu toch oprecht verbaasd dat ze er echt met een groep (en ook gestoorde groep) heen is gegaan om te knokken. En ook die zoon heeft niet alleen ‘even gerookt’.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet eerlijk gezegd niet wat wijsheid is. Gaat ze iets leren van een taakstraf of van een gevangenisstraf? Ik denk het niet. Het nadeel van een taakstraf vind ik dat die geen recht doet aan het leed van de winkelmedewerkers.Het is een flinke knokploeg geweest door een familie met een reputatie en klaarblijkelijk ook nog eens iemand uit de Top600. Ik kan me niet voorstellen dat die medewerkers zich veilig voelen in de wijk. Als samenleving bieden we zulke mensen te weinig. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de afpersingszaak van dat fruitbedrijf.
Hoge noten vangen veel wind...quote:Saskia Belleman
@SaskiaBelleman
·
5 m
Canatan vindt dat de media-aandacht ook moet meewegen in de strafmaat. Hij haalt een eerdere uitspraak van een hof aan waarin het gaat over ,,een op internet ontketende hetze." #Glennis
Ik ben het er wel mee eens.quote:
Saskia is top. Lief mensquote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:07 schreef JourneyBlue het volgende:
@:SaskiaBelleman
·
4m
Tien minuten schorsing. Daarna komen er nog 3 advocaten aan het woord. Ik twitter daarover op hoofdlijnen, want er moet ook nog een verhaal voor de krant worden gemaak
Geen idéé ik werkte daar ooitquote:
Oh eehm, dus de media aandacht mag wel als je geld wilt verdienen, maar niet als je dat door eigen toedoen verkloot?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:00 schreef JourneyBlue het volgende:
Canatan haalt nog even uit naar het OM terwijl hij zijn pogingen schetst om in contact te komen met de slachtoffers en een mediation-traject te starten. Kort gezegd komt het erop neer dat er geen enkele reactie kwam.
Volgens Canatan zijn de persoonlijke gevolgen voor #Glennis Grace groot. ,,Ze is haar opgebouwde carrière grotendeels kwijt, ze heeft onherstelbare reputatieschade en opdrachtgevers trokken aan de lopende band opdrachten in, haar belangrijkste inkomstenbron is opgedroogd."
Canatan vindt dat de media-aandacht .....
Idd, Glennis is een typische 'dat doet mijn kind niet hoor!'-typequote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:16 schreef Rianne84 het volgende:
Heeft de vader van die zoon ze wel op een rijtje? Misschien beter als hij daar gaat wonen.
Nee, alleen tekeningen van de beelden.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:33 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Ik val hier een beetje in en stel mss een domme vraag maar wij kunnen zeker niet die bewakingsbeelden ergens zien?
Op zich klopt dit toch? Het is verkloot door eigen toedoen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:11 schreef totebel het volgende:
[..]
Oh eehm, dus de media aandacht mag wel als je geld wilt verdienen, maar niet als je dat door eigen toedoen verkloot?
Dit had ze echt moeten bedenken voor ze met een knokploeg de jumbo in ging...maar wellicht ga ik er dan ten onrechte van uit dat er nog iets van hersens aanwezig is.
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:50 schreef JourneyBlue het volgende:
[..]
Een zwaardere straf dan #Glennis Grace al heeft gehad bestaat niet, zegt Canatan. ,,Men heeft haar identiteit van haar geprobeerd af te nemen door er alles aan te doen om haar niet langer Glennis Grace de zangeres te laten zijn, maar alleen nog Glenda B., de Jumbo mishandelaar.
BOEHOE
Wat Canatan betreft wordt de zaak teruggebracht tot normale proporties, ,,en dat is dat we hier te maken hadden met een vervelende vechtpartij die nooit had mogen plaatsvinden en waar #Glennis een rol in heeft gehad.
Het geweld dat #Glennis zelf zou hebben gebruikt was zeer beperkt in vergelijking met dat van de anderen, zegt Canatan. ,,Ze heeft ook geprobeerd tussenbeide te komen en erger te voorkomen. Ook heeft ze inzicht getoond en spijt betuigd, ook publiekelijk."
Bespaar me...quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:59 schreef totebel het volgende:
[..]
....misschien nog op bruiloften en partijen zingen.
Volgens Kerem, niet, omdat ze een BN'er is, kreeg ze een nadeelsbehandelingquote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:14 schreef Soury het volgende:
[..]
Op zich klopt dit toch? Het is verkloot door eigen toedoen.
Nou dat is een lachertjequote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:22 schreef JourneyBlue het volgende:
[..]
Volgens Kerem, niet, omdat ze een BN'er is, kreeg ze een nadeelsbehandeling![]()
en is ze 3 dagen lang onnodig in verzekering gesteld waardoor haar carrière onherstelbaar is beschadigd (mediastorm).
Het had gewoon bij de politierechter afgetikt moeten worden
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:22 schreef JourneyBlue het volgende:
[..]
Volgens Kerem, niet, omdat ze een BN'er is, kreeg ze een nadeelsbehandeling![]()
en is ze 3 dagen lang onnodig in verzekering gesteld waardoor haar carrière onherstelbaar is beschadigd (mediastorm).
Het had gewoon bij de politierechter afgetikt moeten worden
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |