Here we go:
De zaak is hervat. De OvJ begint aan haar requisitoir:
,,Het kan u niet ontgaan zijn dat de zaak veel beroering heeft veroorzaakt in de Jordaan. Dat heeft er natuurlijk mee te maken dat 1 van de verdachten een BN'er is, maar ook met verontwaardiging over de feiten."
Bij de start van het incident zijn alleen de 2 minderjarigen betrokken, maar dat kan niet los worden gezien van wat erop volgde, zegt de OvJ. Het 2de incident volgde op de bewering van de zoon dat er geweld tegen hem was gebruikt.
Daarna wees hij de groep die verhaal kwam halen de medewerkers aan die hem zouden hebben mishandeld. Volgens de OvJ provoceerde de zoon van #Glennis Grace door te roken, niet te reageren op het verzoek om de winkel te verlaten.
Steeds kwam de zoon van #Glennis Grace terug, hij sloeg medewerkers en werd uiteindelijk de winkel uit geduwd, waarna hij zijn evenwicht verloor en viel.
#Glennis Grace reageerde furieus in berichten aan Dion K. Ze gaf daarin toe dat haar zoon zich ook niet onbetuigd had gelaten, ,,maar dat maakt niet uit. Poten thuis, er gaan koppen rollen."
@sanderknura
Om 19.50 stuurt #Glennis naar Dion K.: 'Ik ga helemaal door het lint, ik ga er nu naar toe.'
Dion K. maande haar om rustig te blijven en op hem te wachten. Kort erna had zich een groep van 7 mannen verzameld voor de Jumbo, inclusief de zoon van #Glennis Grace en zijn vriend.
@sanderknura
Om 20.54 staan drie verdachten tegenover de Jumbo als #Glennis en de rest aankomen met de auto. Ze splitsen zich op en gaan via twee ingangen naar binnen.
De groep splitste zich op in 2 groepen, die via de ingang en de uitgang naar binnen gingen. Tino hoorde via de intercom dat hij naar de kassa's moest komen. Zodra hij de deur van het telkantoor opendeed, stonden Glennis Grace en Reginald K. voor zijn neus.
#Glennis Grace schreeuwde tegen Tino: ,,Heb jij aan mijn kind gezeten? Wat heb je met hem gedaan? Je blijft van kinderen af." Ze gaf hem een klap, zegt de OvJ. De anderen kwamen op het tumult af.
@sanderknura
Reginald K. zegt: zo wie heeft hier kinderen geslagen tegen de medewerkers in het kantoor. #Glennis vraagt: wie heeft er aan mijn kind gezeten? En: je blijft met je poten van kinderen af, begrepen? Glennis zou geschreeuwd hebben: hebben jullie mijn zoon geslagen.
[ Bericht 34% gewijzigd door JourneyBlue op 26-10-2022 15:05:44 ]