abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206454299
Here we go:

De zaak is hervat. De OvJ begint aan haar requisitoir:

,,Het kan u niet ontgaan zijn dat de zaak veel beroering heeft veroorzaakt in de Jordaan. Dat heeft er natuurlijk mee te maken dat 1 van de verdachten een BN'er is, maar ook met verontwaardiging over de feiten."

Bij de start van het incident zijn alleen de 2 minderjarigen betrokken, maar dat kan niet los worden gezien van wat erop volgde, zegt de OvJ. Het 2de incident volgde op de bewering van de zoon dat er geweld tegen hem was gebruikt.

Daarna wees hij de groep die verhaal kwam halen de medewerkers aan die hem zouden hebben mishandeld. Volgens de OvJ provoceerde de zoon van #Glennis Grace door te roken, niet te reageren op het verzoek om de winkel te verlaten.

Steeds kwam de zoon van #Glennis Grace terug, hij sloeg medewerkers en werd uiteindelijk de winkel uit geduwd, waarna hij zijn evenwicht verloor en viel.

#Glennis Grace reageerde furieus in berichten aan Dion K. Ze gaf daarin toe dat haar zoon zich ook niet onbetuigd had gelaten, ,,maar dat maakt niet uit. Poten thuis, er gaan koppen rollen."

@sanderknura
Om 19.50 stuurt #Glennis naar Dion K.: 'Ik ga helemaal door het lint, ik ga er nu naar toe.'

Dion K. maande haar om rustig te blijven en op hem te wachten. Kort erna had zich een groep van 7 mannen verzameld voor de Jumbo, inclusief de zoon van #Glennis Grace en zijn vriend.

@sanderknura
Om 20.54 staan drie verdachten tegenover de Jumbo als #Glennis en de rest aankomen met de auto. Ze splitsen zich op en gaan via twee ingangen naar binnen.

De groep splitste zich op in 2 groepen, die via de ingang en de uitgang naar binnen gingen. Tino hoorde via de intercom dat hij naar de kassa's moest komen. Zodra hij de deur van het telkantoor opendeed, stonden Glennis Grace en Reginald K. voor zijn neus.

#Glennis Grace schreeuwde tegen Tino: ,,Heb jij aan mijn kind gezeten? Wat heb je met hem gedaan? Je blijft van kinderen af." Ze gaf hem een klap, zegt de OvJ. De anderen kwamen op het tumult af.

@sanderknura
Reginald K. zegt: zo wie heeft hier kinderen geslagen tegen de medewerkers in het kantoor. #Glennis vraagt: wie heeft er aan mijn kind gezeten? En: je blijft met je poten van kinderen af, begrepen? Glennis zou geschreeuwd hebben: hebben jullie mijn zoon geslagen.

[ Bericht 34% gewijzigd door JourneyBlue op 26-10-2022 15:05:44 ]
  woensdag 26 oktober 2022 @ 14:51:06 #152
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_206454305
‘Knietje? Kan me niet herinneren’ :')

Te zien is dat Glennis Grace daarna priemend met haar vinger en lange nagel wijst naar een medewerker in een hokje en iets later een eerste tik uitdeelt. En vervolgens een beweging die de rechter omschrijft als een knietje, tot ergernis van Glennis’ advocaat.
quote:
Was het een knietje? ,,Naja, dat ging zo snel... Dat kan ik me niet herinneren”, aldus de zangeres.
:') :r

https://www.ad.nl/binnenl(...)herinneren~a78f6d27/
pi_206454337
Makkelijker te volgen zo dus, @JourneyBlue Dank je wel voor je updates ^O^
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 26 oktober 2022 @ 14:53:17 #154
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206454338
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:22 schreef JourneyBlue het volgende:
De afwezige Mohammed K. liep nog in een proeftijd van een eerdere veroordeling. De OvJ wil dat de 4 maanden jeugddetentie die hij eerder voorwaardelijk opgelegd kreeg, nu ook wordt uitgezeten.

Mohammed K. had een omgekeerd dag- en nachtritme vanwege het gebruik van lachgas en stond al onder toezicht van de Reclassering. Hij werkt nu als pakketbezorger
Leuk cirkeltje van randfiguren heeft Glenda om zich heen verzameld.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 26 oktober 2022 @ 14:54:27 #155
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206454352
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik weet dat die man z'n werk doet, maar dit is toch wel weer bijzonder onsympathiek.
Toch knap, hoe die man elke keer klootzakjes bijstaat.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_206454398
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:12 schreef JourneyBlue het volgende:
Verder met Reginald K., de vader van de vriend die samen met de zoon van #Glennis in aanvaring kwam met personeel van de Jumbo. Hij heeft een vriendin, maar woont bij zijn moeder, zegt K.

Droomman, 51 en woont bij zijn moeder

Reginald K. heeft 3 kinderen en werkt als zzp'er, maar verdient daar niet echt veel mee. ,,Drie kinderen kosten behoorlijk wat." Schulden heeft hij niet. Een strafblad wel, maar daarop staan feiten die ouder zijn dan 5 jaar.

Reginald K. zegt wat er is gebeurd ,,te betreuren." Verder met Jonathan L., de neef van #Glennis Grace en haar zoon. Hij schreef op 24 oktober een excuusbrief aan de slachtoffers.
Lekker op tijd met je brief o|O
  woensdag 26 oktober 2022 @ 14:59:06 #157
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206454408
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:46 schreef Momo het volgende:
Glenda is sorry voor de gevolgen, niet voor de daden.
pi_206454430
@sanderknura
Dan vallen er klappen in het kantoor. Glennis slaat Tino op het hoofd. Rick wordt uit het kantoor gesleurd en geslagen door Dion K. Glennis geeft Tino een knietje
Tino kon geen kant op, zegt de ovj. Dan activeert Tino de overvalsknop. De verdachten zijn inmiddels in de winkel. #Glennis
--------------------------------
Rick werd inmiddels ook belaagd, kreeg 2 harde klappen tegen zijn achterhoofd en werd tegen de grond gewerkt. Volgens de OvJ schopte #Glennis Grace met haar laars tegen het been van Tino, die in het kleine kantoortje geen kant op kon.

De 3de Jumbomedewerker werd achtervolgd door de winkel en kreeg meerdere rake klappen en schoppen. De OvJ leest in detail voor wat we net op camerabeelden hebben gezien.

@sanderknura
Dion K. deelt al rennend een vliegende trap uit. Hij ligt op zijn rug op de grond terwijl hij door meerderen wordt geschopt en geslagen. Dion K. zit met de knie op de borst van Tino. Hij hoort #Glennis zeggen: pak hem. K. heeft het hoofd van Tino vast aan zijn haar en slaat

Tino werd door meerdere mensen geschopt en geslagen nadat hij struikelde.Hij hoorde #Glennis Grace ,,Pak 'm!" roepen.Dino K. gaf hem een vuistslag in zijn gezicht en zei dat hij zijn ogen zou uitsteken en alle tanden uit zijn bek zou slaan als hij nog eens aan een 15-jarige zit.

@sanderknura
De medewerkers proberen te vluchten via de nooduitgang, een ander heeft inmiddels een mes in zijn handen. 'Dat geeft wel de paniek aan',zegt de ovj

De OvJ vindt de verklaringen van de Jumbomedewerkers ,,authentiek en betrouwbaar". Ze worden ondersteund door de camerabeelden. Dat niet alle details kloppen met de beelden vindt ze niet gek, ,,omdat er van alles tegelijk gebeurde."

Ze zijn er niet op uit belastende verklaringen af te leggen, zegt de OvJ. Zo herinnert Tino zich slechts 1 klap van de zoon van #Glennis Grace, terwijl op de camerabeelden 2 klappen te zien zijn.

[ Bericht 27% gewijzigd door JourneyBlue op 26-10-2022 15:10:06 ]
  woensdag 26 oktober 2022 @ 15:04:20 #159
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_206454460
twitter

Goed idee zeg dat optreden bij Jinek :') _O- _O-
  woensdag 26 oktober 2022 @ 15:06:24 #160
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_206454484
twitter
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 15:07:35 #161
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206454495
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 15:00 schreef JourneyBlue het volgende:
Dan activeert Tino de overvalsknop. De verdachten zijn inmiddels in de winkel. #Glennis
Geen idee wat dat ding doet, maar dat vind ik een bewonderenswaardige zet.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 15:10:19 #162
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_206454543
twitter
pi_206454600
Dat deze verdachten een homogene groep vormen blijkt al bij aankomst. De drie wachtenden staan dichtbij elkaar, ze groeten elkaar en gaan samen naar binnen.

@SaskiaBelleman
De OvJ zegt dat de 7 geweldplegers ,,allemaal in onderlinge relatie met elkaar stonden." De manier waarop ze naar binnen gingen was volgens de OvJ duidelijk bedoeld om de Jumbomedewerkers in te sluiten.

Dat de groepen splitsen is met het oog dat de medewerkers niet kunnen ontsnappen. Ze wilden de Jumbo overnemen van de Jumbo en daar de dienst uitmaken. Op beelden is een groep te zien die samenwerkt en agressief optreedt. Dion K. en #Glennis wisselden ook nog berichten uit, onder meer met de tekstL: 'er gaan koppen rollen'.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 15:14:21 #164
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206454614
twitter

Zou mooie deal zijn
  woensdag 26 oktober 2022 @ 15:15:59 #165
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_206454635
twitter
pi_206454637
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 15:13 schreef JourneyBlue het volgende:
Dat deze verdachten een homogene groep vormen blijkt al bij aankomst. De drie wachtenden staan dichtbij elkaar, ze groeten elkaar en gaan samen naar binnen.

@:SaskiaBelleman
De OvJ zegt dat de 7 geweldplegers ,,allemaal in onderlinge relatie met elkaar stonden." De manier waarop ze naar binnen gingen was volgens de OvJ duidelijk bedoeld om de Jumbomedewerkers in te sluiten.

Dat de groepen splitsen is met het oog dat de medewerkers niet kunnen ontsnappen. Ze wilden de Jumbo overnemen van de Jumbo en daar de dienst uitmaken. Op beelden is een groep te zien die samenwerkt en agressief optreedt. Dion K. en #Glennis wisselden ook nog berichten uit, onder meer met de tekstL: 'er gaan koppen rollen'.
Je zou bijna gaan denken dat ze het vaker hebben gedaan.
Tap tap tap
pi_206454641
Hebben alle 7 verdachten zich schuldig gemaakt aan openlijk geweld? Daar gaat de OvJ nu per verdachte op in. Wat #Glennis Grace betreft is dat wettig en overtuigend bewezen, zegt de OvJ.

De OvJ: ,,Zij nam het initiatief. Haar zoon had oppervlakkige schaafwonden. Dan is de reactie moeilijk te begrijpen. Ze schreef aan Dion K. dat er ,,koppen moesten rollen" en deelde in de Jumbo de eerste klap uit."

Volgens de OvJ is er voor haar bewering dat ze door het personeel werd uitgelachen, geen enkele steun in het dossier te vinden. Ook tijdens de mishandeling van Rick, moedigt zij Dion K. aan en gaat zij daarna weer op zoek naar Tino, aldus de OvJ.

#Glennis moedigde aan, ze riep: 'Pak hem', zegt de ovj. Ze gelooft niks van het verhaal dat Glennis de verdachten wilden tegenhouden.

#Glennis Grace maakte voortdurend deel uit van de groep die geweld gebruikte in de Jumbo, zegt de OvJ. En ook wist ze dat de groep die verhaal zou halen in ieder geval uit 6 personen zou bestaan, aldus de OvJ.

Volgens de OvJ was er ook sprake van voorbedachte rade. Dat valt af te leiden uit de berichten die ze met Dion K. uitwisselde. Een uur later arriveerde ze daadwerkelijk bij de Jumbo, waar de anderen inmiddels ook waren. en Glennis en Dion K. leidt het OM de voorbedachte raad af

#Glennis Grace heeft voldoende tijd gehad om zich te beraden op wat ze op het punt stond te gaan doen, zegt de OvJ.

Dan de bedreigingen. #Glennis Grace zou meerdere bedreigingen hebben geuit, maar de OvJ kan die niet bewijzen. Ze vraagt vrijspraak van Glennis Grace voor bedreiging.

[ Bericht 21% gewijzigd door JourneyBlue op 26-10-2022 15:22:59 ]
  woensdag 26 oktober 2022 @ 15:16:31 #168
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206454643
twitter
  woensdag 26 oktober 2022 @ 15:16:47 #169
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_206454648
:W Glennis
  woensdag 26 oktober 2022 @ 15:16:50 #170
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  woensdag 26 oktober 2022 @ 15:17:49 #171
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_206454662
twitter
pi_206454687
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 15:14 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Zou mooie deal zijn
Ik zou kijken.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 15:19:38 #173
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_206454688
twitter

twitter
pi_206454715
pi_206454755
Ovj gaat nu per verdachte langs welke bijdrage zij gehad zouden hebben

Reginald K. maakte ook deel uit van de groep, zegt de OvJ. Ook hij zocht de confrontatie op, sprak dreigende taal en gaf Rick een harde duw. Hij doorzocht samen met de anderen de Jumbo op zoek naar ander personeel en distantieert zich geen moment van de groep. #Glennis

Openlijke geweldpleging door Reginald K. is ook bewezen.
Hetzelfde geldt voor Dion K., zegt de OvJ. In nog sterkere mate vanwege de flying kick en het geweld tegen iemand die op de grond lag. Ook mishandeling is in zijn geval bewezen

Ovj tegen Dion K. U pleegde de zwaarste geweldshandelingen. 'De flying kick vond ik grof', zegt de ovj.
Voor de bedreiging die Dion K. geuit zou hebben is wel bewijs, zegt de ovj. Een deel is opgenomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')