Ik ben al op de tweede pagina van dit topicquote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:38 schreef Claudia_x het volgende:
Dit topic.Ik ben inmiddels bijgelezen en schuif aan.
![]()
Maar alle gekheid op een stokje: wat een volkomen verknipte ideeën over moraliteit hebben die lui. Kijk ze één keer verkeerd aan en ze voelen zich gerechtvaardigd om je tot moes te slaan en bedreigen met de dood. Maar hé, ze hebben geleerd dat je terug mag slaan. En ze menen het niet zo; de uitspraken moeten vertaald worden van Amsterdams naar Nederlands.![]()
Is ook ergens genoemd hoe oud de slachtoffers zijn?
Ik snap het niet, wat gebeurt hier?quote:
Echt hequote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:03 schreef TheVulture het volgende:
Het ook met droge ogen op de cancelcultuur gooien terwijl je niet alleen iets verkeerd doet maar er op nationale tv ook nog over liegt
Daarnaast was je al niet zo'n lekkere poes qua uitstraling en populariteit, maar het licht allemaal aan de cancelcultuur.
Dion repostte tijdens de schorsing berichten die hij krijgt (DM, e-mails etc)quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap het niet, wat gebeurt hier?
Haar woordkeuze is interessant: "Sorry voor wat dit jullie heeft aangedaan." Ze zou moeten zeggen: "Sorry voor wat wij jullie hebben aangedaan."quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:03 schreef TheVulture het volgende:
Het ook met droge ogen op de cancelcultuur gooien terwijl je niet alleen iets verkeerd doet maar er op nationale tv ook nog over liegt
Daarnaast was je al niet zo'n lekkere poes qua uitstraling en populariteit, maar het ligt allemaal aan de cancelcultuur.
Ja, de rode pet (het is net Kanjertraining met al die petten) dat zou Mohammed K. kunnen zijnquote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haar woordkeuze is interessant: "Sorry voor wat dit jullie heeft aangedaan." Ze zou moeten zeggen: "Sorry voor wat wij jullie hebben aangedaan."
En begrijp ik nu goed dat ze verzwijgen wie de andere verdachte is?
Ik kijk nooit tv. Maar als ze vanavond bij Jinek zit dan zou ik daar speciaal NPO voor aanslingeren op de laptopquote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Reputatieschade is hier het belangrijkste, die gaan we echt niet veel meer zien
Daar blijkt dan ook weinig wroeging uit...quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:07 schreef JourneyBlue het volgende:
[..]
Ja, de rode pet (het is net Kanjertraining met al die petten) dat zou Mohammed K. kunnen zijn
Jonathan L. is de enige met enige berouwquote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar blijkt dan ook weinig wroeging uit...
Glennis heeft spijt van de ophef, niet van wat ze heeft gedaan. D'r ex komt daar in ieder geval nog openlijk voor uit omdat hij niet calculerend genoeg is om een advocaat te nemen en te zeggen wat men wil horen.
Ze vindt het echt supeeeerrrrerrrrg...voor zichzelf..quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:01 schreef JourneyBlue het volgende:"
Ze zegt dat ze ,,heel veel spijt heeft" en zich afvraagt hoe ze het beter had kunnen doen. ,,Ik heb te maken met de cancelcultuur, ik werk dus momenteel niet." Dat veroorzaakt nu nog geen financiële problemen, zegt ze. #Glennis Grace zat 3 nachten vast.
Denk dat ie het contact met zn zoontje nou helemaal kan vergeten. Zal iig beter zijn voor dat kind. Je zal maar opgezadeld zijn met zo'n 'vader'quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:09 schreef JourneyBlue het volgende:
Verder met de persoonlijke omstandigheden van Dion K. Hij heeft een zoontje van 4 met wie hij weinig contact heeft. Hij heeft hem al 3 of 4 maanden niet gezien. Het contact met de moeder verloopt moeizaam.
Het feit dat hij zelf nauwelijks contact met zijn zoontje heeft, heeft niet bijgedragen aan zijn emoties in februari, zegt hij. Hij woont samen met zijn hond. ,,Leuk beessie, hoor."
Dion K. heeft een eigen kledingzaak en een eigen kledingmerk. ,,Dat loopt heel goed", zegt hij. Hij heeft geen strafblad.
Misschien is zijn moeder wel ernstig ziek, weet jij veel.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:12 schreef JourneyBlue het volgende:
Verder met Reginald K., de vader van de vriend die samen met de zoon van #Glennis in aanvaring kwam met personeel van de Jumbo. Hij heeft een vriendin, maar woont bij zijn moeder, zegt K.
Droomman, 51 en woont bij zijn moeder
Dan hadden ze dat uitgebreid vermeldquote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:17 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Misschien is zijn moeder wel ernstig ziek, weet jij veel.
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:22 schreef JourneyBlue het volgende:
De afwezige Mohammed K. liep nog in een proeftijd van een eerdere veroordeling. De OvJ wil dat de 4 maanden jeugddetentie die hij eerder voorwaardelijk opgelegd kreeg, nu ook wordt uitgezeten.
Mohammed K. had een omgekeerd dag- en nachtritme vanwege het gebruik van lachgas en stond al onder toezicht van de Reclassering. Hij werkt nu als pakketbezorger
Echt hè!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:25 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hou op hoor
Tnx voor alles posten hier trouwens
Glennis kan bij het rijtje droeftoeters van het Mallorca-tuig.
Ookal zo'n leugenachtige shitshow in de rechtbank.
Ik weet dat die man z'n werk doet, maar dit is toch wel weer bijzonder onsympathiek.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:28 schreef JourneyBlue het volgende:
De slachtoffers maken nu gebruik van hun spreekrecht. Tino als eerste. ,,Het incident heeft een grote impact op mij gehad. Het was alsof er een storm door de Jumbo heen ging. Zeven mensen begonnen meteen medewerkers te achtervolgen en geweld te gebruiken."
Advocaat Roethof gaat staan. Volgens hem hebben slachtoffers in deze zaak helemaal geen spreekrecht volgens de wet. ,,Ik ben heel blij dat de wetgever slachtoffers een stem heeft gegeven, maar dan wel voor wat in de wet geregeld is."
Roethof wil dat de rechtbank vaststelt dat het spreekrecht niet geldt voor de zaak van Reginald K., omdat die niet wordt verdacht van bedreiging.
De voorzitter vd rechtbank zegt dat het spreekrecht alleen geldt in de zaken waarin bedreiging tenlastegelegd is. Wel dus in de zaak van onder anderen #Glennis Grace.
Roethof pruttelt nog wat na en zegt dan dat hij verder zijn mond dichthoudt. Tino mag verder spreken. Hij zegt dat de dagen na het incident ,,ook niet leuk waren. Aangifte doen, een letselverklaring invullen."
Ik herken me niet in het geschetste beeld en betreur de hieruit ontstane ophefquote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
Glennis heeft spijt van de ophef, niet van wat ze heeft gedaan.
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:31 schreef mascara-klodder het volgende:
Als sinds 2006 op FOK! en geen gifjes kunnen posten
Ik kan dat![]()
en natuurlijk pleidooien advocaten:quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Volgens mij alleen nog de eis van de OvJ?
https://www.om.nl/documen(...)toir-en-een-pleidooiquote:Na de ondervragingen op de terechtzitting houdt de officier van justitie zijn requisitoir. Hierin zet hij de feiten op een rij, geeft zijn mening over het bewijs en eist op grond daarvan een bepaalde straf. Als de officier van justitie klaar is, begint de advocaat met het pleidooi. De advocaat reageert op het requisitoir en komt op voor de belangen van zijn cliënt. De verdachte krijgt het laatste woord.
Ohja. Kansloos vwb de verdachten.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:46 schreef JourneyBlue het volgende:
[..]
en natuurlijk pleidooien advocaten
Over 2 weken toch?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:47 schreef Claudia_x het volgende:
En daarna laat men weten hoelang het duurt voor de uitspraak volgt?
quote:Was het een knietje? ,,Naja, dat ging zo snel... Dat kan ik me niet herinneren”, aldus de zangeres.
Leuk cirkeltje van randfiguren heeft Glenda om zich heen verzameld.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:22 schreef JourneyBlue het volgende:
De afwezige Mohammed K. liep nog in een proeftijd van een eerdere veroordeling. De OvJ wil dat de 4 maanden jeugddetentie die hij eerder voorwaardelijk opgelegd kreeg, nu ook wordt uitgezeten.
Mohammed K. had een omgekeerd dag- en nachtritme vanwege het gebruik van lachgas en stond al onder toezicht van de Reclassering. Hij werkt nu als pakketbezorger
Toch knap, hoe die man elke keer klootzakjes bijstaat.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet dat die man z'n werk doet, maar dit is toch wel weer bijzonder onsympathiek.
Lekker op tijd met je briefquote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:12 schreef JourneyBlue het volgende:
Verder met Reginald K., de vader van de vriend die samen met de zoon van #Glennis in aanvaring kwam met personeel van de Jumbo. Hij heeft een vriendin, maar woont bij zijn moeder, zegt K.
Droomman, 51 en woont bij zijn moeder
Reginald K. heeft 3 kinderen en werkt als zzp'er, maar verdient daar niet echt veel mee. ,,Drie kinderen kosten behoorlijk wat." Schulden heeft hij niet. Een strafblad wel, maar daarop staan feiten die ouder zijn dan 5 jaar.
Reginald K. zegt wat er is gebeurd ,,te betreuren." Verder met Jonathan L., de neef van #Glennis Grace en haar zoon. Hij schreef op 24 oktober een excuusbrief aan de slachtoffers.
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:46 schreef Momo het volgende:
Glenda is sorry voor de gevolgen, niet voor de daden.
Geen idee wat dat ding doet, maar dat vind ik een bewonderenswaardige zet.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:00 schreef JourneyBlue het volgende:
Dan activeert Tino de overvalsknop. De verdachten zijn inmiddels in de winkel. #Glennis
Je zou bijna gaan denken dat ze het vaker hebben gedaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:13 schreef JourneyBlue het volgende:
Dat deze verdachten een homogene groep vormen blijkt al bij aankomst. De drie wachtenden staan dichtbij elkaar, ze groeten elkaar en gaan samen naar binnen.
@:SaskiaBelleman
De OvJ zegt dat de 7 geweldplegers ,,allemaal in onderlinge relatie met elkaar stonden." De manier waarop ze naar binnen gingen was volgens de OvJ duidelijk bedoeld om de Jumbomedewerkers in te sluiten.
Dat de groepen splitsen is met het oog dat de medewerkers niet kunnen ontsnappen. Ze wilden de Jumbo overnemen van de Jumbo en daar de dienst uitmaken. Op beelden is een groep te zien die samenwerkt en agressief optreedt. Dion K. en #Glennis wisselden ook nog berichten uit, onder meer met de tekstL: 'er gaan koppen rollen'.
Je moet zoiets ook eens oefenen hequote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan denken dat ze het vaker hebben gedaan.
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:32 schreef JourneyBlue het volgende:
Verdachte Mohammed K. behoort tot de Top 600, zegt de ovj.
Die opmerking wilde ik eerder maken en het klopt dus, gezellig
Tuig van het tuig dusquote:De Top600 is een lijst van 600 personen die de afgelopen jaren relatief veel high-impact delicten hebben gepleegd. Het gaat dan om overvallen, straatroven, woninginbraken, zware mishandeling, openlijke geweldpleging en moord/doodslag.
Die man is vleesgeworden onsympathiequote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet dat die man z'n werk doet, maar dit is toch wel weer bijzonder onsympathiek.
Hè ja, laten we medelijden met dat kreng hebbenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:33 schreef JourneyBlue het volgende:
Het OM ziet #Glennis Grace als de initiatiefnemenr en de leider van het openlijk geweld. Dat is strafverzwarend. ,,Maar het OM is niet blind voor de gevolgen die het heeft gehad voor uw imago als zangeres."
Lekker boeiend, niemand zit te wachten op haar als zangeresquote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:33 schreef JourneyBlue het volgende:
Het OM ziet #Glennis Grace als de initiatiefnemenr en de leider van het openlijk geweld. Dat is strafverzwarend. ,,Maar het OM is niet blind voor de gevolgen die het heeft gehad voor uw imago als zangeres."
Bedankt voor alle updatesquote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:35 schreef JourneyBlue het volgende:
Ze had beter moeten weten, zegt de OvJ over #Glennis Grace. Het OM eist tegen haar een werkstraf van 200 uur en een voorwaardelijke celstraf van 1 maand.
Tegen Dion K. ook een maand celstraf voorwaardelijk en 200 uur taakstraf
Voor verdachte Jonathan L. eist OM: een taakstraf van 200 uur
Voor Reginald K. eist het OM een taakstraf van 150 uur
200 uur als vakkenvuller werken?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:35 schreef JourneyBlue het volgende:
Ze had beter moeten weten, zegt de OvJ over #Glennis Grace. Het OM eist tegen haar een werkstraf van 200 uur en een voorwaardelijke celstraf van 1 maand.
Tegen Dion K. ook een maand celstraf voorwaardelijk en 200 uur taakstraf
Voor verdachte Jonathan L. eist OM: een taakstraf van 200 uur
Voor Reginald K. eist het OM een taakstraf van 150 uur
Voor Mohammed K. eist het OM: 150 uur taakstraf. Ook wil het OM dat hij de vier maanden jeugddetentie nog moet uitzitten, maar dan als 2 maanden celstraf.
In het IJ dan ajb, want we zitten niet te wachten op nog een gedempte grachtquote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:34 schreef Momo het volgende:
Kunnen ze alle 600 niet in de gracht gooien?
Gooien ze het op Trial by Media? Cancelcultuur?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:39 schreef JourneyBlue het volgende:
En nu de advocaat van Glenda!
Ze beginnen met een compilatie van het incident in de media.
Uiteraard, al eerder vandaag.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:40 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Gooien ze het op Trial by Media? Cancelcultuur?
Zie je hoe je als BN-er dus tóch ergens een voordeeltje hebt. Hier hoopte ze natuurlijk al op toen ze bij Jinek ging zitten.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hè ja, laten we medelijden met dat kreng hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |