SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Het deel over de Patriots is wel een beetje vreemd, er staat vrij duidelijk dat de VS die Patriots bemand in Saudi, dat kan dus niet in Oekraine en dan zal je eerst de Oerkrainers moeten opleiden voor de Patriots. Gewoon even overdragen is een onzin statement.quote:
Kan je toch prima de tijd voor nemen? Het is immers niet zo alsof de kans groot is dat de Russen op de korte termijn stoppen met Oekrane bombarderen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het deel over de Patriots is wel een beetje vreemd, er staat vrij duidelijk dat de VS die Patriots bemand in Saudi, dat kan dus niet in Oekraine en dan zal je eerst de Oerkrainers moeten opleiden voor de Patriots. Gewoon even overdragen is een onzin statement.
klassiek Whataboutism dit!quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:18 schreef Kidjuh het volgende:
Het meest hilarische aan dit topic vind ik nog wel dat alle kleuters een nieuw woordje hebben geleerd ("Whataboutism") en nu elkaar de crche uit slaan om wie het wanneer mag gebruiken.
Dat kan, ja, maar de tweet doet het voorkomen alsof je even Patriot batterijen kan verhuizen naar Oekraine, dat is toch wel erg ongenuanceerd. Verder kun je de vraag stellen of Oekraine Patriots nodig heeft, durf ik even geen antwoord op te geven maar Patriots hebben een specifiek doel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan je toch prima de tijd voor nemen? Het is immers niet zo alsof de kans groot is dat de Russen op de korte termijn stoppen met Oekrane bombarderen.
Dat overdragen wel. De stelling dat ze daar niet horen te staan zolang Saudi Arabi niet de kant van Oekrane kiest vind ik echter wel een sterke.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het deel over de Patriots is wel een beetje vreemd, er staat vrij duidelijk dat de VS die Patriots bemand in Saudi, dat kan dus niet in Oekraine en dan zal je eerst de Oerkrainers moeten opleiden voor de Patriots. Gewoon even overdragen is een onzin statement.
Dat is niet iets geks toch? \_(ツ)_/quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat overdragen wel. De stelling dat ze daar niet horen te staan zolang Saudi Arabi niet de kant van Oekrane kiest vind ik echter wel een sterke.
Overigens heeft Nederland Patriots naar Slowakije gestuurd zodat Slowakije hun s300 luchtafweer naar Oekrane kon sturen. Kennelijk weten de Oekranse militairen niet met Patriots om te gaan maar wel met S300?
Nog niet door de Bundswehr in gebruik, maar ideaal om de werking ervan te testen in een echte strijd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Duitsland en de VS gaan ook de IRIS-T SLM leveren.
https://duitslandinstituu(...)afweer-naar-oekraine
Voor de VS bedoelde ik de NASAMS natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nog niet door de Bundswehr in gebruik, maar ideaal om de werking ervan te testen in een echte strijd.
Nee, zeker niet. Maar geeft wel aan dat het gewoonweg verplaatsen van de Patriots zoals die Twitter meneer stelt niet zo handig is. Die S-300 is Russisch spul dat onder andere in Griekenland en het Oostblok wordt gebruikt. Misschien wil Griekenland dezelfde ruil doen als Slowakije, die kunnen volgens mij ook met Patriots omgaan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is niet iets geks toch? \_(ツ)_/
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:18 schreef Kidjuh het volgende:
Het meest hilarische aan dit topic vind ik nog wel dat alle kleuters een nieuw woordje hebben geleerd ("Whataboutism") en nu elkaar de crche uit slaan om wie het wanneer mag gebruiken.
De Israeli's zijn niet de enige die dat maken hoor :-)quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Aangenomen dat Israel nog steeds neutraal blijft, waar gaan ze dat zo snel vandaan toveren?
[ twitter ]
Het gebruik lijkt me toch helder: whataboutism is 'jamaar hullie hebben het ook gedaan '.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:18 schreef Kidjuh het volgende:
We kunnen er weinig aan doen dat de pavlov reactie van veel gaan dat soort kleuters nou eenmaal "ja maar de VS.." is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:18 schreef Kidjuh het volgende:
Toch een beetje knullig dat elke discussie op deze manier wordt uitgevochten. Overigens wel een legitiem punt van SpaceX (even los van het feit dat Elon Musk gek is) dat zij niet alleen voor de kosten kunnen opdraaien. Is uiteindelijk gewoon een commercieel bedrijf.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:11 schreef Tocadisco het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.theguardian.c(...)22658f085fc6682b2dda
Elon...
Vervolgens ben ik me heel hard aan het afvragen wanneer de VS een buurland is binnengevallen om de lokale bevolking uit te dunnen met moord en deportatie met als enige doel verkrijgen van land door alleen de bevolking van eigen komaf toe te staan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We kunnen er weinig aan doen dat de pavlov reactie van veel gaan dat soort kleuters nou eenmaal "ja maar de VS.." is.
Het is de beste reclame die ze zich kunnen wensen. Dat mag ook wat waard zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:17 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Toch een beetje knullig dat elke discussie op deze manier wordt uitgevochten. Overigens wel een legitiem punt van SpaceX (even los van het feit dat Elon Musk gek is) dat zij niet alleen voor de kosten kunnen opdraaien. Is uiteindelijk gewoon een commercieel bedrijf.
Behalve de verschillende 'Indian Nations' lang geleden, kom ik ook niet zo snel ergens op.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vervolgens ben ik me heel hard aan het afvragen wanneer de VS een buurland is binnengevallen om de lokale bevolking uit te dunnen met moord en deportatie met als enige doel verkrijgen van land door alleen de bevolking van eigen komaf toe te staan.
Ik ben geschiedkundig aardig onderlegd, maar kom er even niet op.
Is het dat? Ik denk niet dat het investeerders veel vertrouwen geeft als het bedrijf besluiten niet op zakelijke basis neemt maar op basis van met wie de baas nu weer eens een fittie op Twitter heeft.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:19 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Het is de beste reclame die ze zich kunnen wensen. Dat mag ook wat waard zijn.
Elon wil nu geld, anders kapt hij er mee. Het neigt naar chantage en geeft hier een hele bittere nasmaak aan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:21 schreef Starhopper het volgende:
Draadje over Starlink
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Ja, uiteraard is de ontstaansgeschiedenis van de VS dubieus, maar dat geldt ook voor veel landen op ons continent. Andere tijden. De 'ja maar de vs'-roepers doelen vaak op Afghanistan, Irak, Vietnam, Korea. Dat zijn toch echt hele andere oorlogen. Sommige ook absoluut moreel verwerpelijk, qua aanleiding en/of uitvoering. Maar desalniettemin slecht vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:20 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Behalve de verschillende 'Indian Nations' lang geleden, kom ik ook niet zo snel ergens op.
Er is veel landje-koop en landje-pik gedaan in het verleden (vooral met Spanje, Frankrijk en Mexico), maar dat is niet vergelijkbaar.
Nee, die fitties zijn geen goede reclame, het succesvolle gebruik van Starlink in Oekrane is waar ik op doelde.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is het dat? Ik denk niet dat het investeerders veel vertrouwen geeft als het bedrijf besluiten niet op zakelijke basis neemt maar op basis van met wie de baas nu weer eens een fittie op Twitter heeft.
Meteen afkappen met die megalomane charlatan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Elon wil nu geld, anders kapt hij er mee. Het neigt naar chantage en geeft hier een hele bittere nasmaak aan.
Ze betalen gewoon voor het internerabo begrijp ik uit het draadje. Waar wil hij dan nog meer geld voor?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Elon wil nu geld, anders kapt hij er mee. Het neigt naar chantage en geeft hier een hele bittere nasmaak aan.
Het zou pas succesvol zijn als hij gewoon het internet aan laat staan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:24 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Nee, die fitties zijn geen goede reclame, het succesvolle gebruik van Starlink in Oekrane is waar ik op doelde.
Voor zijn gekwetste ego.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:25 schreef Starhopper het volgende:
Waar wil hij dan nog meer geld voor?
Bij succesvol gebruik hoort toch ook een betrouwbare service? Eentje die bij voorkeur niet afhankelijk is van de grillen van een of andere turbo-autist in een ander land?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:24 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Nee, die fitties zijn geen goede reclame, het succesvolle gebruik van Starlink in Oekrane is waar ik op doelde.
Als Biden ballen heeft dan nationaliseert hij dat hele kut Starlink voor militaire doeleinden. En als de oorlog voorbij is die hele teringzooi opbranden in de atmosfeer.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Bij succesvol gebruik hoort toch ook een betrouwbare service? Eentje die bij voorkeur niet afhankelijk is van de grillen van een of andere turbo-autist in een ander land?
Elon heeft alle goodwill die hij heeft opgebouwd binnen 2 weken door de plee gespoeld, best wel knap.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:11 schreef Tocadisco het volgende:
[ afbeelding ]
Elon...
Twitter moet ergens van betaald wordenquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze betalen gewoon voor het internerabo begrijp ik uit het draadje. Waar wil hij dan nog meer geld voor?
Hij zal wel weer een terugval hebben in n van zijn verslavingen. De man is geniaal, maar ook gewoon vreselijk ziek in de kop. Helaas ligt dat nogal vaak dicht bij elkaar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:33 schreef Simmertje het volgende:
Het is gewoon de manier waarop hij het doet dat walgelijk is. Je kan ook zonder gegeil op publiciteit achter de schermen overleg hebben over de kosten.
Eerst met zo'n debiel vredesplan komen, dan geen Starlink aan willen zetten in bepaalde gebieden want hij wil niet meewerken aan WW3 en nu dreigt ie internet in heel Oekraine uit te zetten. Echt knettergek dit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:33 schreef Simmertje het volgende:
Het is gewoon de manier waarop hij het doet dat walgelijk is. Je kan ook zonder gegeil op publiciteit achter de schermen overleg hebben over de kosten.
De overweldigende hoeveelheid van die kits, eenmalig 600, abonnementskosten van 60-120/maand worden gewoon gekocht en betaald door individuen die doneren of die soldaten zijn in eenheden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:17 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Toch een beetje knullig dat elke discussie op deze manier wordt uitgevochten. Overigens wel een legitiem punt van SpaceX (even los van het feit dat Elon Musk gek is) dat zij niet alleen voor de kosten kunnen opdraaien. Is uiteindelijk gewoon een commercieel bedrijf.
Dit is gewoon afpersing. Maffiapraktijken zijn dit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
De overweldigende hoeveelheid van die kits, eenmalig 600, abonnementskosten van 60-120/maand worden gewoon gekocht en betaald door individuen die doneren of die soldaten zijn in eenheden.
Dat is dezelfde prijs als je er in de VS voor betaalt. Dan is nu komen met: kan het niet meer betalen wel bevreemdend.
In 2023 is De Krim weer van Oekrainequote:
Die spoorbrug is dan ook flink aangetast door de hitte. Kan me wel voorstellen dat het vervangen van een stuk van dat gedeelte van de brug niet zo heel makkelijk is.quote:
Kunnen ze er meteen een grenspost voor zettenquote:
Afhankelijkheid creren en dan de prijs omhoog gooien. Als zakenmodel natuurlijk prima, maar in deze context moreel uiterst schoftelijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is gewoon afpersing. Maffiapraktijken zijn dit.
Precies, ook moreel verwerpelijk, inderdaad, en daar werd dan ook, zowel in Nederland als in de VS, tegen gedemonstreerd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, uiteraard is de ontstaansgeschiedenis van de VS dubieus, maar dat geldt ook voor veel landen op ons continent. Andere tijden. De 'ja maar de vs'-roepers doelen vaak op Afghanistan, Irak, Vietnam, Korea. Dat zijn toch echt hele andere oorlogen. Sommige ook absoluut moreel verwerpelijk, qua aanleiding en/of uitvoering. Maar desalniettemin slecht vergelijkbaar.
En dat is de officile einddatum...quote:
Zo raar is dat niet want het verdienmodel van starlink is niet levensvatbaar, zoals wel meer van Musk's ondernemingen niet levensvatbaar zijn en leunen op zware subsidies en continue publiciteitsstunts om geld uit de zakken van investeerders te kloppen. Er zijn te weinig gebruikers om de kosten van starlink te dekken, en starlink verkoopt de antennes die nodig zijn voor het gebruik ervan met zwaar verlies.Ook het lanceren van nieuwe starlink satellieten en het vervangen van oude satellieten is op dit moment nog veel te duur.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
De overweldigende hoeveelheid van die kits, eenmalig 600, abonnementskosten van 60-120/maand worden gewoon gekocht en betaald door individuen die doneren of die soldaten zijn in eenheden.
Dat is dezelfde prijs als je er in de VS voor betaalt. Dan is nu komen met: kan het niet meer betalen wel bevreemdend.
Juist... dat zeg ik toch? Elon moet zijn bek houden over geld en gewoon gratis Starlink leveren, want: 'gratis' reclame.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Bij succesvol gebruik hoort toch ook een betrouwbare service? Eentje die bij voorkeur niet afhankelijk is van de grillen van een of andere turbo-autist in een ander land?
Maar die prijsverhoging is alleen voor Oekraine. In de rest van Europa betalen mensen dezelfde prijs en dat is blijkbaar geen probleemquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Afhankelijkheid creren en dan de prijs omhoog gooien. Als zakenmodel natuurlijk prima, maar in deze context moreel uiterst schoftelijk.
't helpt ook niet dat hij eerst Kremlin propeganda papagaait, daarna geruchten rondgaan van een gesprek met Poetin. Dan nog even zegt dat Oekraine maar gewoon hun gebied af moet staan aan Rusland.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat de originele leveranciers geen grondstoffen (of training, zoals dat ene Nederlandse bedrijf) meer gaan leveren en dat ze dus de pot op kunnen met hun zomer 2023.quote:
Was niets aan de hand toch? Althans dat begreep ik vanuit Sint-Petersburg.quote:
Poetin doet er vrolijk aan mee in zijn toespraken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:47 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Precies, ook moreel verwerpelijk, inderdaad, en daar werd dan ook, zowel in Nederland als in de VS, tegen gedemonstreerd.
Dat whataboutism komt me echt de strot uit.
Die brugdelen zullen moeten worden vervangen. Dat zie ik Rusland niet voor elkaar krijgen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die spoorbrug is dan ook flink aangetast door de hitte. Kan me wel voorstellen dat het vervangen van een stuk van dat gedeelte van de brug niet zo heel makkelijk is.
Zie, daar is het woordje weer.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:47 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Precies, ook moreel verwerpelijk, inderdaad, en daar werd dan ook, zowel in Nederland als in de VS, tegen gedemonstreerd.
Dat whataboutism komt me echt de strot uit.
Dat maakt deze manoeuvre van Musk juist vreemder. Deze oorlog laat heel mooi zien hoe Starlink gebruikt kan worden, en nu zorgt Musk ervoor dat het als een onbetrouwbare en dure dienst wordt gezien.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:48 schreef Terecht het volgende:
[..]
Zo raar is dat niet want het verdienmodel van starlink is niet levensvatbaar, zoals wel meer van Musk's ondernemingen niet levensvatbaar zijn en leunen op zware subsidies en continue publiciteitsstunts om geld uit de zakken van investeerders te kloppen. Er zijn te weinig gebruikers om de kosten van starlink te dekken, en starlink verkoopt de antennes die nodig zijn voor het gebruik ervan met zwaar verlies.Ook het lanceren van nieuwe starlink satellieten en het vervangen van oude satellieten is op dit moment nog veel te duur.
En gaan we lekker op vakantie en dansen op de Krim, ik weet niet eens wat voor weer het daar is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In 2023 is De Krim weer van Oekraine
Geloof ik niet. Het is of July 2033 of volgende week.quote:
Meer dan een half jaar.quote:
Met dat woordje is niets mis.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zie, daar is het woordje weer.
Dan kun je beter wachten tot de brug bijna klaar is. Of helemaal klaar en een raket op de eerste trein schieten. Dan kunnen ze weer helemaal opnieuw beginnen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geloof ik niet. Het is of July 2033 of volgende week.
Beter het zekere voor het onzekere nemen en er een bult explosieven op af sturen zodat die helemaal niet meer open kan.
Nou; eigenlijk is dat een interessante stelling. Want gooit oekraine er nog wat bovenop, en ik zie geen reden waarom ze dat op den duur niet zouden doen, dan gaat die datum nog verder naar achteren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:59 schreef Red_85 het volgende:
Beter het zekere voor het onzekere nemen en er een bult explosieven op af sturen zodat die helemaal niet meer open kan.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:55 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]![]()
Blijft toch wel pijnlijk om te zien. Ze hebben geen schijn van kans en weten dat zelf zo te zien ook al wel.
Je kan ook nog kinderen gaan inzetten...quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het zijn gelukkig jonge, fitte mannen
https://www.quora.com/Why(...)rm-save-Nazi-Germanyquote:… the boys kept getting younger. American troops reported capturing armed 8-year-olds at Aachen in Western Germany and knocking out artillery units operated entirely by boys aged twelve and under. Girls were also used now, operating the 88mm anti-aircraft guns alongside the boys. […] At the Pichelsdorf bridges, 5.000 boys, wearing man-sized uniforms several sizes too big and helmets that flopped around on their heads, stood by with rifles and Panzerfausts ready to oppose the Russian Army. Within five days of battle, 4.500 had been killed or wounded.
Wat een foto zeg, hoop dat iedereen nadenkt als ze 'de Russen' over 1 kam scheren aangaande deze oorlog.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:55 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Blijft toch wel pijnlijk om te zien. Ze hebben geen schijn van kans en weten dat zelf zo te zien ook al wel.
Het filmpje gaat over het zuidelijke front. Rusland kan nog op 4 of 5 andere manieren het noordfront bereiken. Het zou natuurlijk kunnen dat ze zo'n overmacht in het noorden gaan opbouwen dat Oekraene z'n legers vanuit het zuiden naar het noorden moet verplaatsen om daar niet weggeblazen te worden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Meer dan een half jaar.![]()
Dan is er echt al niks meer over van het rus leger in oekraine.
Kort filmpje over de logistieke issues die dit oplevert.
Musk mag wel eens even wat minder wereldvreemd doen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:13 schreef superniger het volgende:
De Oekraners mogen wel wat dankbaarder zijn richten Elon Musk. Zonder starlink hadden ze de oorlog al verloren.
Nou ja, hij gooide en plein public z'n eigen kogelwerende ramen van de nog steeds niet bestaande cybertruck in.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat maakt deze manoeuvre van Musk juist vreemder. Deze oorlog laat heel mooi zien hoe Starlink gebruikt kan worden, en nu zorgt Musk ervoor dat het als een onbetrouwbare en dure dienst wordt gezien.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:10 schreef xpompompomx het volgende:
Uitgezette Russen deden in Nederland aan contraspionage en spionage hightech-sector
Dit weten we over de Russische spionnen in Nederland
Interessante verhalen
Ik lees dit als een gemiste kans voor NL om een paar superslimme Russen binnen te halen die veel geheimen konden verklappenquote:Uitzetting van de encryptie-experts - zes in totaal in Nederland - gold als prioriteit voor alle westerse landen, die NAVO-geheimen en informatie over wapenleveranties aan Oekrane per se uit Russische handen wilden houden. Ook de Russen zien de encryptie-experts als essentieel. Volgens inlichtingenbronnen mochten de zes alleen onder strenge begeleiding het ambassadeterrein verlaten, om te voorkomen dat ze zouden overlopen.
Zijn er omscholingsprogramma's om van Aspergers koffiedames te maken?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Musk mag wel eens even wat minder wereldvreemd doen.
https://www.browniesanddownies.nl/vacaturesquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zijn er omscholingsprogramma's om van Aspergers koffiedames te maken?
Lijken er nog 3, in het oosten. Dat die spoorlijnen in het noorden nog werken lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:14 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Het filmpje gaat over het zuidelijke front. Rusland kan nog op 4 of 5 andere manieren het noordfront bereiken. Het zou natuurlijk kunnen dat ze zo'n overmacht in het noorden gaan opbouwen dat Oekraene z'n legers vanuit het zuiden naar het noorden moet verplaatsen om daar niet weggeblazen te worden.
Tot zover mijn speculatieve amateur beschouwing.
quote:
Musk zijn narcistische kant is het merk Musk aan het slopen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat maakt deze manoeuvre van Musk juist vreemder. Deze oorlog laat heel mooi zien hoe Starlink gebruikt kan worden, en nu zorgt Musk ervoor dat het als een onbetrouwbare en dure dienst wordt gezien.
Tja, Erdogan zijn kansen op lidmaatschap van de EU zijn allang verkeken. Tijd om 'm ook uit de NAVO te bonjouren samen met Hongarijequote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:37 schreef Slayage het volgende:
Erdoğan doing business, as always![]()
[ twitter ]
Gaat nooit gebeuren gezien de belangrijke geografische locatie van Turkije.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja, Erdogan zijn kansen op lidmaatschap van de EU zijn allang verkeken. Tijd om 'm ook uit de NAVO te bonjouren samen met Hongarije
Nu heeft de NAVO ook bar weinig aan die dwarsliggersquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren gezien de belangrijke geografische locatie van Turkije.
En hoeveel spionnen zonder diplomatiek paspoort zijn genfiltreerd op voor Rusland interessante posities? Ik kan mij een verhaal herinneren van een kerel die jarenlang geheime documenten heeft kunnen kopiren. Dat zal nu ook vast wel gebeuren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:10 schreef xpompompomx het volgende:
Uitgezette Russen deden in Nederland aan contraspionage en spionage hightech-sector
Dit weten we over de Russische spionnen in Nederland
Interessante verhalen
Klopt maar ik denk dat de NAVO liever Turkije heeft dan de nieuwe landen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nu heeft de NAVO ook bar weinig aan die dwarsliggers
De Turkse handelsgeest is onovertroffen. Jammer dat de overige NAVO landen Turkije niet tot de orde durven te roepen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:37 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Als Nederland maar zijn mond houdt. Nederland is een van de bananenrepublieken waar nog massaal Russisch geld in omloop is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De Turkse handelsgeest is onovertroffen. Jammer dat de overige NAVO landen Turkije niet tot de orde durven te roepen.
Pure winsten van het bouwen van de Krimbrug.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als Nederland maar zijn mond houdt. Nederland is een van de bananenrepublieken waar nog massaal Russisch geld in omloop is.
heel sneu, maar dan moeten ze maar eens wakker worden en massaal in opstand komen tegen het tuig in het kremlinquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:55 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:23 schreef polderturk het volgende:
Offtopic.
Is dit echt?
Waarom wordt de schilderij niet achter een stuk glas gezet?
[ twitter ]
Geen zorgen, zit achter glas. Ging dit protest ook over Oekrane eigenlijk?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:23 schreef polderturk het volgende:
Offtopic.
Is dit echt?
[ twitter ]
quote:
quote:
Zou dit het "Ze moeten gewoon stoppen met de oorlog in Oekrane want te vervuilend"- equivalent zijn van "ze moetn gewoon stoppen met de oorlog in Oekrane want teveel doden"?quote:
Achterlijke kuttenquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:23 schreef polderturk het volgende:
Offtopic.
Is dit echt?
[ twitter ]
Het verkrachtte meisje moet niet schreeuwen want dan kan ik niet slapen!quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zou dit het "Ze moeten gewoon stoppen met de oorlog in Oekrane want te vervuilend"- equivalent zijn van "ze moetn gewoon stoppen met de oorlog in Oekrane want teveel doden"?
Dat zal alleen niet heel erg lekker uitpakken voor de Nederlandse diplomaten die dan nog in Rusland zitten ben ik bang.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[..]
Ik lees dit als een gemiste kans voor NL om een paar superslimme Russen binnen te halen die veel geheimen konden verklappen
Vervelende is dat ie een narcist met asperger is. Verliezen kan ie absoluut niet hebben, dus zal hij ongetwijfeld overal op double-downen en nergens terugkomen op een mening, net als Trump. Het zal 'm aan zijn reet roesten of dat tot doden leidt of niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Elon heeft alle goodwill die hij heeft opgebouwd binnen 2 weken door de plee gespoeld, best wel knap.
Je zou je kunnen afvragen of zo iemand niet onder nationale veiligheid wetgeving kan worden aangepakt. In principe is het verraad tegen een bondgenoot van de VS.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:37 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Vervelende is dat ie een narcist met asperger is. Verliezen kan ie absoluut niet hebben, dus zal hij ongetwijfeld overal op double-downen en nergens terugkomen op een mening, net als Trump. Het zal 'm aan zijn reet roesten of dat tot doden leidt of niet.
De gemiddelde poster hier zit niet ver af van een Russische aanpak.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je zou je kunnen afvragen of zo iemand niet onder nationale veiligheid wetgeving kan worden aangepakt. In principe is het verraad tegen een bondgenoot van de VS.
Ze is illegaal in Duitsland. Beter laten ze haar niet zoals de vorige keer weer vrijquote:
Klopt prima. De kleur blauw verschilt wel vaker per vlag. Is ook wat discussie over schijnt. Mijn exemplaar komt uit Oekrane zelf, dus zal vast goed zitten. Ik heb een variant met de trident erop. Als je zoekt op afbeeldingen flag ukraine, dan zie je dat de kleur blauw her en der verschillend isquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:38 schreef YStec het volgende:
[..]
De blauw van de Oekranse vlag klopt niet toch? Veels te licht, niet?
Censuur! Onderdrukking!quote:
Yup, ik zag zelfs beelden van volbeladen goederenwagons....quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lekker man. Ding was toch weer volledig operationeel volgens de rusbots?
Nou, dat zegt niet zo veel. Massa's Nederlandse vlaggen die in Nederland gemaakt zijn waar de kleuren gewoon verkeerd om zitten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Klopt prima. De kleur blauw verschilt wel vaker per vlag. Is ook wat discussie over schijnt. Mijn exemplaar komt uit Oekrane zelf, dus zal vast goed zitten. Ik heb een variant met de trident erop. Als je zoekt op afbeeldingen flag ukraine, dan zie je dat de kleur blauw her en der verschillend is
Of vlaggen van Luxemburgquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, dat zegt niet zo veel. Massa's Nederlandse vlaggen die in Nederland gemaakt zijn waar de kleuren gewoon verkeerd om zitten.
1917 is het ook gelukt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:13 schreef Giggio het volgende:
[..]
heel sneu, maar dan moeten ze maar eens wakker worden en massaal in opstand komen tegen het tuig in het kremlin
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:58 schreef Starhopper het volgende:
Ze gaat blijkbaar gewoon door met het posten van propaganda![]()
[ twitter ]
Dan gooien ze haar toch naar Oekrane? Lekker de kazernes laten schoonmaken.quote:but can’t be deported to #Russia as all deportations to Russia from Germany got suspended.
Goed plan!quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:01 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[..]
Dan gooien ze haar toch naar Oekrane? Lekker de kazernes laten schoonmaken.
is ze al terug de grens over naar rusland gekieperd?quote:
maar reed die trein of stond die stil? (sinds het bommetje vorige week)quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, ik zag zelfs beelden van volbeladen goederenwagons....
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:07 schreef Giggio het volgende:
[..]
ze kunnen het dus wel als ze willen!!
Pas als de aardappels en suiker op zijnquote:
Als je zoekt op RAL9001 verschillen ook alle afbeeldingen, dusja...quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Klopt prima. De kleur blauw verschilt wel vaker per vlag. Is ook wat discussie over schijnt. Mijn exemplaar komt uit Oekrane zelf, dus zal vast goed zitten. Ik heb een variant met de trident erop. Als je zoekt op afbeeldingen flag ukraine, dan zie je dat de kleur blauw her en der verschillend is
Oh samogon ❤️quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:10 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Pas als de aardappels en suiker op zijn
Eerder in de reeks kwam ze al eens voorbij omdat ze Oekraense vluchtelingen aan het pesten is. Zou niet weten waarom het een probleem is dat er een paar posts over haar gaan nu ze is opgepakt. Tis niet alsof het nu alleen nog maar over haar gaat he.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:25 schreef timmmmm het volgende:
Kunnen we aub iets kritischer zijn op wat we wel en niet nieuwswaardig vinden? Een willekeurige Rus die ergens in het buitenland wordt gearresteerd is me echt een (opgeblazen) brug te ver hoor
De raketten zijn op? Of komt hij tot inkeer?quote:
ik vraag me af of dit de eerste keer is dat hij Oekraine een "pro-westers land" noemt?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De raketten zijn op? Of komt hij tot inkeer?
quote:
quote:
Dat hij het een land noemt is sowieso al bijzonder volgens mij.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik vraag me af of dit de eerste keer is dat hij Oekraine een "pro-westers land" noemt?
Als dat Poetin's woorden zijn dan is dat inderdaad een wijziging van zijn toon. Maar het zou net zo goed een opmerking van dat medium kunnen zijnquote:Op vrijdag [quote]
[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2659438/6/25#p206321657]vrijdag 14 oktober 2022 15:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat hij het een land noemt is sowieso al bijzonder volgens mij.
Of gewoon een foute vertaling. Zou niet de eerste keer zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:52 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Als dat Poetin's woorden zijn dan is dat inderdaad een wijziging van zijn toon. Maar het zou net zo goed een opmerking van dat medium kunnen zijn
Local currency?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:37 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
"private owner", komt uit de US en via Canada en IJsland naar Europa gevlogen. Wick lijkt me gewoon een tussenlanding te zijn geweest voor brandstof.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:52 schreef Starhopper het volgende:
Op ADSB zie ik verschillende militaire vliegtuigen die zijn opgestegen vanaf Wick. Niets geks maar deze komt er ook vandaan en er is niets over te vinden. Lijkt ook iets militairs te zijn? Of misschien een hoge pief ofzo?
https://www.flightradar24.com/MABPV/2dd6adf1
Paar pallets hiervan opsturen naar het Kremlinquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:58 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Je kan misschien beter velletjes toiletpapier vragen voor je gas, d
Zonder starlink gaat Oekrane het lastig krijgen. Dit is helaas best wel huge.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:11 schreef Tocadisco het volgende:
[ afbeelding ]
Elon...
Starlink die dekking van een heel land stopt omdat iemand op twitter Elon een eikel noemt gaat het ze ook nog best lastig maken. Niemand die die toko dan meer serieus neemt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:01 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Zonder starlink gaat Oekrane het lastig krijgen. Dit is helaas best wel huge.
Mwa volgens mij betalen ze zelf al voor Starlink.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:01 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Zonder starlink gaat Oekrane het lastig krijgen. Dit is helaas best wel huge.
Ja Musk doet zichzelf hiermee wel wat aan inderdaad maar hij calculeert volgens mij in dat hij straks Tesla's in china gaat slijten en dan maakt het geen reet uit kennelijkquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:03 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Starlink die dekking van een heel land stopt omdat iemand op twitter Elon een eikel noemt gaat het ze ook nog best lastig maken. Niemand die die toko dan meer serieus neemt.
Iets zegt me dat Ukrainian News24 toch nooit filmpjes zal posten waarin Russen echt Oekraens materiaal op vernietigen. Dus ja, dit is een decoy.quote:
Met Starlink moet ie zijn Mars avontuur financieren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:08 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ja Musk doet zichzelf hiermee wel wat aan inderdaad maar hij calculeert volgens mij in dat hij straks Tesla's in china gaat slijten en dan maakt het geen reet uit kennelijk
Als Oekrane starlink weet te behouden dan is er idd geen nadeel voor ze, maar of dat gaat lukken vraag ik mij af. Raken ze het kwijt dan zijn ze ineens een strategische voordeel kwijt op het slagveld en rondom het plannen van missies.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:04 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Mwa volgens mij betalen ze zelf al voor Starlink.
[ twitter ]
De koers van Biden een beetje volgende is de kans dat zijn bedrijven aan China mogen gaan / blijven leveren niet heel groot.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:08 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ja Musk doet zichzelf hiermee wel wat aan inderdaad maar hij calculeert volgens mij in dat hij straks Tesla's in china gaat slijten en dan maakt het geen reet uit kennelijk
Rusland kennende was het gewoon een willekeurige video van een trein over het spoor.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:06 schreef Giggio het volgende:
[..]
maar reed die trein of stond die stil? (sinds het bommetje vorige week)
je ziet hem niet over het beschadigde deel heengaan?
Fuck around and find out. Wat een slecht mens.quote:
Met welk doel? Er zijn genoeg instructeurs die Oekranse militairen buiten Oekrane opleiden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wellicht kunnen wij ook wat “adviseurs” die kant op sturen dan?
Onbekend met Vietnam?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Met welk doel? Er zijn genoeg instructeurs die Oekranse militairen buiten Oekrane opleiden.
Vertel?quote:
Dat is vooral een waarschuwing aan hem zelf gericht.quote:Poetin: confrontatie met NAVO leidt tot wereldwijde catastrofe
De Russische president Poetin waarschuwt dat een confrontatie tussen de NAVO en Rusland zal leiden tot een "wereldwijde catastrofe". Verder zei hij op een persconferentie in de Kazachse hoofdstad Astana te hopen dat degenen die "dit soort dingen" zeggen "slim genoeg zijn om niet zulke stappen te zetten". Daarmee doelde Poetin op de uitspraken van NAVO-secretaris-generaal Jens Stoltenberg, die gisteren zei dat het Kremlin rekening moet houden met "ernstige gevolgen" als Rusland kernwapens inzet tegen Oekrane.
Poetin zei verder geen spijt te hebben van de oorlog in Oekrane. "Wat er nu gebeurt is onaangenaam, maar we doen wat juist is", zei hij. Ook gaf hij een update over de mobilisatie in zijn land. Die is volgens hem over twee weken afgerond. Vorige maand kondigde Poetin aan 300.000 reservisten te willen mobiliseren. Daarvan hebben zich inmiddels 222.000 gemeld, zei hij. 16.000 reservisten zouden al zijn ingezet op het slagveld.
Daar zaten op enig moment 15.000 “adviseurs”, die gewoon meeknokten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vertel?
Volgens mij doen de Oekranse soldaten het gewoon prima hoor en hebben ze geen adviseurs nodig. En het zal mij niet verbazen als er een paar 'adviseurs' meevechten in het vreemdelingen legioen.
Wie was dat laatst die beweerde dat alleen simpele zielen uit het boerenachterland opgeofferd worden door Poetin?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ twitter ]
Als dit zo doorgaat kunnen ze niet meer vakantie vieren in hun resortDan gaan ze vast wel de straat op
Nou is dat wel degelijk disproportioneel vaak het geval hoor. Steden als Moskou worden redelijk ontzien in de mobilisatie.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wie was dat laatst die beweerde dat alleen simpele zielen uit het boerenachterland opgeofferd worden door Poetin?![]()
Dit is nu de oorzaak dat Rusland zich terug werpt naar de prehistorie met deze "speciale operatie".
Eem gekkenhuis was het, zelfs de Zwitserse marine kwam langs!quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nog op duikboten geschoten met patriots?
Die 25% discount en 25% local currency zijn dezelfde clausulequote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:58 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Local currency?
Als je in Turkse Lira handel wil drijven dan ben je wel dichtbij de wanhoop. Je kan misschien beter velletjes toiletpapier vragen voor je gas, dat houdt zijn waarde beter vast. Stijgt misschien wel met de inflatie mee.
In Vietnam was er sprake van een proxy oorlog, er waren ook duizenden Sovjet "adviseurs" in Noord-Vietnam, dat is hier niet het geval. Adviseurs in Oekraine laten opereren is een militaire escalatie vanuit het Westen die zowel onnodig is als weinig toevoegt en alleen maar hele grote risico's met zich mee brengt.quote:
Ik zag je net op tv. Met je kleindochter die “opaaaa” riep. Welkom terug.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eem gekkenhuis was het, zelfs de Zwitserse marine kwam langs!
Is dat net zoiets als de Boliviaanse marine?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eem gekkenhuis was het, zelfs de Zwitserse marine kwam langs!
Wat fijn voor Putler.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 17:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Kan me nog goed herinneren dat in de eerste dagen van de invasie door Poetin werd gezegd dat zolang Stoltenberg er zit ze de navo nooit serieus zullen nemen.
Ze hebben wat patrouilleboten op de grensmeren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 17:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is dat net zoiets als de Boliviaanse marine?
Calm down, Karen.quote:
Zoals ze Ukraine niet serieus namen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 17:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Kan me nog goed herinneren dat in de eerste dagen van de invasie door Poetin werd gezegd dat zolang Stoltenberg er zit ze de navo nooit serieus zullen nemen.
Ah, ja, de goede oude tijd toen de inval in Oekraine nog de Speciale Militaire Actie heette.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 17:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Adviseurs met F35'squote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wellicht kunnen wij ook wat “adviseurs” die kant op sturen dan?
Ze houden daar ook gewoon razzia'squote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wie was dat laatst die beweerde dat alleen simpele zielen uit het boerenachterland opgeofferd worden door Poetin?![]()
Dit is nu de oorzaak dat Rusland zich terug werpt naar de prehistorie met deze "speciale operatie".
Toch doet de usaf dat ook. Al komt er ook een militaire tegenhanger van starlink vanuit de VS.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:14 schreef AchJa het volgende:
Zie hier de reden om eea vooral niet uit te besteden.
quote:
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 18:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze houden daar ook gewoon razzia's
[ twitter ]
Wel mooi dat vrijheid strijdende wappies zo lopen te leuren met dit land.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 18:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze houden daar ook gewoon razzia's
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |