Het is goed met je. Het is niet de schuld van de bevolking, die na 2 jaar gezeik wellicht stress en vaak hardwerkend, weer normaal op vakantie kunnen gaan dat schiphol verzaakt. Beetje raar dat jij dat dan weer niet begrijpt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 09:21 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind er wel wat van. Je hoeft ook niet per se met het vliegtuig op vakantie, alleen zijn er mensen die dat niet begrijpen.
Blijkbaar raak je een gevoelige snaar voor de verwende emotionele Schiphol passagiers.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 09:21 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind er wel wat van. Je hoeft ook niet per se met het vliegtuig op vakantie, alleen zijn er mensen die dat niet begrijpen.
Niks gevoelige snaar hoor, heerlijke vakantie gehad via Maastricht.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 10:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Blijkbaar raak je een gevoelige snaar voor de verwende emotionele Schiphol passagiers.![]()
Het makkelijkste om dit natuurlijk op te vangen is de beprijzing in drukke periodes veel duurder maken waardoor het niet zo druk wordt.
Wat wel bizar is, dat men in de vakantieperiode het nog voor elkaar kreeg om tussen de 67.000 en 72.000 passagiers per dag afgehandeld kreeg en nu nog maar 50.000 per dag.
Na 2 jaar corona stress en gezeik heeft Schiphol verzaakt, dat is een duidelijke emotionele uitbarsting waarna het daarna over ikke ikke ikke ben via Maastricht gevlogen gaat. Over observeerbare emotionele egoistische kortzichtigheid gesproken.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 10:20 schreef Malavita het volgende:
[..]
Niks gevoelige snaar hoor, heerlijke vakantie gehad via Maastricht.
Spreek alleen iemand aan op diens kortzichtigheidals jij dat alles een gevoelige snaar vindt prima.
Vliegtickets duurder en treinkaarten goedkoper.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 10:20 schreef Molo het volgende:
Wees gewoon eerlijk dat je wil/moet krimpen en maak tickets veel duurder
Betaal personeel fatsoenlijk daarmee en maximeer dan ook gewoon tijdig het aantal vluchten op je krimpinzet.
Opgelost
Ze staan daar op Schiphol alsof men Kabul aan het ontvluchten is.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Na 2 jaar corona stress en gezeik heeft Schiphol verzaakt, dat is een duidelijke emotionele uitbarsting waarna het daarna over ikke ikke ikke ben via Maastricht gevlogen gaat. Over observeerbare emotionele egoistische kortzichtigheid gesproken.
Dat is een observering, maar kennelijk is het voor jou lastig om je in te leven in anderen. Geeft niet hoor.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Na 2 jaar corona stress en gezeik heeft Schiphol verzaakt, dat is een duidelijke emotionele uitbarsting waarna het daarna over ikke ikke ikke ben via Maastricht gevlogen gaat. Over observeerbare emotionele egoistische kortzichtigheid gesproken.
Kennelijk is dat lastig genoegquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 10:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Vliegtickets duurder en treinkaarten goedkoper.
Zo moeilijk is dat niet. Als je voor een paar tientjes naar Madrid kan vliegen terwijl dat met de trein over de honderd Euro moet kosten gaat er iets mis.
[..]
Ze staan daar op Schiphol alsof men Kabul aan het ontvluchten is.
Mijn ouders zijn ook een keer met mijn oom en tante voor een weekendje weg in Frankfurt geweest. Met de trein zou hij bijna 400 Euro kwijt zijn dus hebben ze maar de auto gepakt. Twee keer diesel tanken was voldoende.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 10:38 schreef Malavita het volgende:
[..]
Kennelijk is dat lastig genoegdie verschillen gaan idd nergens over, zou allang moeten zijn aangepakt.
En schiphol is een grap geworden.
quote:TUI-topman en kersverse voorzitter van reiskoepel ANVR Arjan Kers: „Geen behoefte aan een politieke benoeming in de Schiphol-top.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pak geldhttps://www.telegraaf.nl/(...)en-spel-met-schipholquote:Zelf wil hij niet instappen als opvolger van Benschop. „Nee. Maar als het zou moeten, zou ik de garantie willen dat ik een pak geld mag neerleggen om de problemen op te lossen”, vertelt hij, om te vervolgen: „De afgelopen twintig jaar is er altijd een politieke benoeming geweest.![]()
![]()
Daar hebben we nu geen behoefte aan. Het zou Den Haag sieren als ze eens mee kwamen kijken en zouden luisteren naar waar behoefte aan is. Want met een politieke benoeming zijn we terug bij af.”
Hij snapt het![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.telegraaf.nl/(...)phol-topman-benschop
quote:Volgens haar is het prijskaartje van de schade voor KLM inmiddels opgelopen tot al meer dan honderd miljoen euro.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook de vakbonden maken zich zorgen, omdat de falende dienstverlening uiteindelijk banen kan kosten. Al tienduizenden reizigers wijken uit naar bijvoorbeeld Brussel of Düsseldorf. Hoewel operationeel directeur Hanne Buis voortdurend bezig zegt te zijn om de bezetting op orde te krijgen, blijkt uit het voortdurend afschalen het tegendeel, zegt voorman Reinier Castelein van vakbond De Unie. „In steeds meer gesprekken ervaar ik een gelatenheid. Men accepteert de falende dienstverlening op Schiphol.quote:Mijn conclusie is dat de Schiphol-directie meer verstand heeft van het met smoezen uitleggen dat ze niet functioneert dan het ze verstand heeft van de dienstverlening die ze neer moet zetten. Een paradepaard onwaardig.”![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)voor-oplossing-chaos
Nee, niet echt. Dat het de afgelopen 20 jaar 'altijd een politieke benoeming' is geweest, is een rare uitspraak. De afgelopen twintig jaar zijn er namelijk maar twee benoemingen geweest: Dick Benschop en (zijn voorganger) Jos Nijhuis. Over Benschop kun je nog discussiëren, maar ik hoor graag wat er politiek was aan de benoeming van Nijhuis. Zelfs als we die 20 jaar niet zo strikt nemen en ook nog even kijken naar de voorganger van Nijhuis, Cerfontaine, die in 1998 benoemd werd: wat was daar politiek aan?quote:
Vliegreizen =/= vakantie, niet per sé dus wat lul je nou? Wat stel jij voor? En hoe zou dat dan moeten?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 09:21 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind er wel wat van. Je hoeft ook niet per se met het vliegtuig op vakantie, alleen zijn er mensen die dat niet begrijpen.
Volgens mij niet.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 20:48 schreef michaelmoore het volgende:
Is die ambtenaar Benschop nu al vervangen of hoe zit dat
Het benoemen van bestuurders in bedrijven die deels of geheel in handen zijn van de overheid is steeds meer een zaak van benoemingen uit de mislukte ambtenaren doosquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 13:35 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Dat het de afgelopen 20 jaar 'altijd een politieke benoeming' is geweest, is een rare uitspraak. De afgelopen twintig jaar zijn er namelijk maar twee benoemingen geweest: Dick Benschop en (zijn voorganger) Jos Nijhuis. Over Benschop kun je nog discussiëren, maar ik hoor graag wat er politiek was aan de benoeming van Nijhuis. Zelfs als we die 20 jaar niet zo strikt nemen en ook nog even kijken naar de voorganger van Nijhuis, Cerfontaine, die in 1998 benoemd werd: wat was daar politiek aan?
Tsja.quote:Op zondag 2 oktober 2022 02:43 schreef Prego het volgende:
[..]
Vliegreizen =/= vakantie, niet per sé dus wat lul je nou? Wat stel jij voor? En hoe zou dat dan moeten?
Of je pakt een uitgerangeerde politicus van een van de dienstdoende partijen. Of desnoods een nuttig oppositielid die als het moest altijd bij het kruisje heeft getekend.quote:Op zondag 2 oktober 2022 10:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het benoemen van bestuurders in bedrijven die deels of geheel in handen zijn van de overheid is steeds meer een zaak van benoemingen uit de mislukte ambtenaren doos
Maak het vliegen maar 300% duurder zodat ik niet meer met dit soort tyfus volk in een vliegkist hoef te zitten.quote:
Hoef je niet eens hele gekke sprongen voor uit te halen. Laat mensen gewoon reële prijzen betalen voor al die korte vluchten, dan is het zo afgelopen.quote:Op zondag 2 oktober 2022 10:23 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Maak het vliegen maar 300% duurder zodat ik niet meer met dit soort tyfus volk in een vliegkist hoef te zitten.
Bij Schiphol is dat niet het geval geweest.quote:Op zondag 2 oktober 2022 10:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het benoemen van bestuurders in bedrijven die deels of geheel in handen zijn van de overheid is steeds meer een zaak van benoemingen uit de mislukte ambtenaren doos
Onder het mom van de energiecrisis voeren we een solidariteit accijns in op kerosine zodat de prijs per MJ op kerosine hetzelfde is als bij gas. De kerosine accijns opbrengtsen komen dan weer ten goede aan al die engergie plafonds.quote:Op zondag 2 oktober 2022 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hoef je niet eens hele gekke sprongen voor uit te halen. Laat mensen gewoon reële prijzen betalen voor al die korte vluchten, dan is het zo afgelopen.
Begin gewoon met de btw vrijstelling op te heffen. Geen idee waarom een vliegreis vrijgesteld moet zijn van btw en waarom kerosine vrijgesteld moet zijn van btw.quote:Op zondag 2 oktober 2022 11:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Onder het mom van de energiecrisis voeren we een solidariteit accijns in op kerosine zodat de prijs per MJ op kerosine hetzelfde is als bij gas. De kerosine accijns opbrengtsen komen dan weer ten goede aan al die engergie plafonds.
51% eigendom van de Schiphol Group, dus niet verbaast...quote:Op zondag 2 oktober 2022 11:07 schreef Pisces29 het volgende:
Gelukkig is het op Eindhoven geen rommeltje.
Wat mij betreft wordt vliegen gewoon ook weer exclusiever, dat hoeft niet te betekenen dat alleen rijke mensen nog zo mogen reizen, maar 18 euro naar Barcelona etc moet gewoon afgelopen zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2022 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hoef je niet eens hele gekke sprongen voor uit te halen. Laat mensen gewoon reële prijzen betalen voor al die korte vluchten, dan is het zo afgelopen.
Ja. Je moet af van de situatie dat vliegen met afstand een beter alternatief is dan de auto, trein of niet gaan. Al die niet-noodzakelijke tripjes dichtbij kunnen ook prima met de trein of gewoon minder.quote:Op zondag 2 oktober 2022 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt vliegen gewoon ook weer exclusiever, dat hoeft niet te betekenen dat alleen rijke mensen nog zo mogen reizen, maar 18 euro naar Barcelona etc moet gewoon afgelopen zijn.
Hoe gaat het eigenlijk op Bonairequote:Op zondag 2 oktober 2022 11:07 schreef Pisces29 het volgende:
Gelukkig is het op Eindhoven geen rommeltje.
Dat vliegveld daar ooit gezien?quote:Op maandag 3 oktober 2022 12:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hoe gaat het eigenlijk op Bonaire
Daar zit onze nationale trots en kanjer Debiel/Camiel Eurlings
Die kan daar toch ook wel, een vrouw in elkaar meppen, er een ongelofelijke puinhoop van maken
De goedkope vliegmaatschappijen die hebben er hun bestaansrecht aan te danken. De easyJet en ryanairs zijn ontwikkeld om zulke reisjes te maken. Die willen hun kip met de gouden eieren niet geslacht zien worden.quote:Op zondag 2 oktober 2022 11:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Je moet af van de situatie dat vliegen met afstand een beter alternatief is dan de auto, trein of niet gaan. Al die niet-noodzakelijke tripjes dichtbij kunnen ook prima met de trein of gewoon minder.
Uiteindelijk heb je er ook weinig aan als toeristen uit land A voor een pauperprijs naar stad in land B gaan om amper wat uit te geven, land B naar land C, land C naar land A, etc.
Dat begrijp ik vanuit hun perspectief, maar dat betekent niet dat we dat dan maar zo moeten doen zoals EasyJet en Ryanair het willen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 12:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De goedkope vliegmaatschappijen die hebben er hun bestaansrecht aan te danken. De easyJet en ryanairs zijn ontwikkeld om zulke reisjes te maken. Die willen hun kip met de gouden eieren niet geslacht zien worden.
Wij als wereld zijn blijkbaar opgehangen aan een oude overeenkomst die zogenaamd volgens alle bestuurders niet open te breken is.quote:Op maandag 3 oktober 2022 12:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat begrijp ik vanuit hun perspectief, maar dat betekent niet dat we dat dan maar zo moeten doen zoals EasyJet en Ryanair het willen.
Elke overeenkomst is open te breken. Zeker in een heel andere context is afgesproken, is het goed om het eens te herbekijken.quote:Op maandag 3 oktober 2022 12:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wij als wereld zijn blijkbaar opgehangen aan een oude overeenkomst die zogenaamd volgens alle bestuurders niet open te breken is.
En hoe laat gaat je vlucht?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:54 schreef CoExist het volgende:
Vanmorgen om 03.40 uur aangesloten in de rij voor bagage drop off. 04.20 uur door de Security check heen.
Het viel mij mee.
Als je er vroeg in de ochtend bent, voor een uur of 5, dan valt het allemaal wel mee.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:54 schreef CoExist het volgende:
Vanmorgen om 03.40 uur aangesloten in de rij voor bagage drop off. 04.20 uur door de Security check heen.
Het viel mij mee.
Vanaf 8-9 uur wordt het vooral een zooitje.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je er vroeg in de ochtend bent, voor een uur of 5, dan valt het allemaal wel mee.
Dus ruim voor die tijd aansluiten moet wel te doen zijn? Zeg, rond half zeven (vier uur voor mijn vlucht)?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vanaf 8-9 uur wordt het vooral een zooitje.
Dan dus gewoon vroeg gaan. Heb ik ook gedaan de keren dat ik via Schiphol ging. En lekker boeiend als dat eerder dan 4 uur voor je vlucht is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vanaf 8-9 uur wordt het vooral een zooitje.
Ik zou geen risico nemen en eerder daar zijn. Dan zit je waarschijnlijk daarna wel bij de gate of in de lounge extra tijd uit te zitten, maar dat is beter dan langer in de rij staan of zelfs je vlucht missen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus ruim voor die tijd aansluiten moet wel te doen zijn? Zeg, rond half zeven (vier uur voor mijn vlucht)?
Ja, is wel ok. Denk ik. Voor de zekerheid nog ffies 30 minuten bij pakken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus ruim voor die tijd aansluiten moet wel te doen zijn? Zeg, rond half zeven (vier uur voor mijn vlucht)?
Dit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan dus gewoon vroeg gaan. Heb ik ook gedaan de keren dat ik via Schiphol ging. En lekker boeiend als dat eerder dan 4 uur voor je vlucht is.
Ik zit liever ergens na de security te wachten dan in de rij.
Vast wel ergens een relaxed plekje te vinden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zou geen risico nemen en eerder daar zijn. Dan zit je waarschijnlijk daarna wel bij de gate of in de lounge extra tijd uit te zitten, maar dat is beter dan langer in de rij staan of zelfs je vlucht missen.
Paar weken geleden was ik om 06:20 bij de ingang van P1 en om 07:20 door alle hoepeltjes. Dat was wel buiten Schengen, hetgeen schijnt te schelen (in positieve zin).quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus ruim voor die tijd aansluiten moet wel te doen zijn? Zeg, rond half zeven (vier uur voor mijn vlucht)?
Ja. Als de lounge open is, vermaak ik me daar prima. Koffie erbij, broodje of zo erbij, laptop open. En anders eventueel ergens bij de gate aan 'n tafel. Of je neemt een extra boek mee.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vast wel ergens een relaxed plekje te vinden.
Was mijn indruk ook wel ja.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:05 schreef Sodemieters het volgende:
. Dat was wel buiten Schengen, hetgeen schijnt te schelen (in positieve zin).
Ik vlieg ook buiten Schengen, dus dat biedt hoopquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:05 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Paar weken geleden was ik om 06:20 bij de ingang van P1 en om 07:20 door alle hoepeltjes. Dat was wel buiten Schengen, hetgeen schijnt te schelen (in positieve zin).
Ik heb/had daar ook geen problemen mee. Liever relaxed na de security wat extra wachten dan stressen in de rij, lang in de rij staan of zelfs helemaal niet meer vliegen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vlieg ook buiten Schengen, dus dat biedt hoop
Maar dan gaan we er wel voor om op z'n laatst rond zes uur daar te zijn denk ik, misschien nog wat eerder. Met langer wachten ná security of bij/in de buurt van de gate heb ik geen moeite, e-reader en podcasts mee enzo, al moet ik op de grond zitten, geen probleem
Precies. Alle problemen wat wachttijden betreft zijn tot en met de security toch? Dus als je daar eenmaal doorheen bent is het gewoon business as usual en wandel je richting je gate?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb/had daar ook geen problemen mee. Liever relaxed na de security wat extra wachten dan stressen in de rij, lang in de rij staan of zelfs helemaal niet meer vliegen.
Ja, daarna gewoon business as usual. Als je heel vroeg bent, is het wel druk bij de beperkte etablissementen die open zijn om te eten en zo.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. Alle problemen wat wachttijden betreft zijn tot en met de security toch? Dus als je daar eenmaal doorheen bent is het gewoon business as usual en wandel je richting je gate?
Even buiten zaken als eventuele vertragingen van de vlucht, maar dat valt onder business as usual.
Afgelopen zaterdag was er maar 1 pushback beschikbaar bij de G pier.. duurde 20min voordat her vliegtuig een pushback kreeg.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. Alle problemen wat wachttijden betreft zijn tot en met de security toch? Dus als je daar eenmaal doorheen bent is het gewoon business as usual en wandel je richting je gate?
Even buiten zaken als eventuele vertragingen van de vlucht, maar dat valt onder business as usual.
Buiten Schengen krijg je na de security ook nog de paspoortcontrole.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. Alle problemen wat wachttijden betreft zijn tot en met de security toch? Dus als je daar eenmaal doorheen bent is het gewoon business as usual en wandel je richting je gate?
Even buiten zaken als eventuele vertragingen van de vlucht, maar dat valt onder business as usual.
Je kunt bij veel maatschappijen pas twee of drie uur van tevoren inchecken en je bagage afgeven. De genoemde vier uur geldt voor de rij bij security. Als je online hebt ingecheckt kun je daar meteen heen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 19:43 schreef Attitude het volgende:
Ik zit hier de reacties te lezen maar ik begrijp 1 ding niet.
Stel , je vlucht vertrekt om 7.00,( binnen Europa ) dan wordt geadviseerd om 3.30 daar te zijn. Want eerder zou je niet kunnen inchecken.
Maar ik lees ook dat er geen hond controleert of het allemaal wel klopt, zou je dan eerder kunnen inchecken dan 3.30?
Of mis ik iets?
Oh ja. Maar goed, daar zal de rij sowieso kleiner zijn lijkt me.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 19:30 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Buiten Schengen krijg je na de security ook nog de paspoortcontrole.
En als je bagage bij je hebt, die je moet afgeven ( backpack ofzo ) , dan kun je wel thuis online inchecken maar je moet dan alsnog in de rij staan bij de incheck balie? Als je enkel handbagage hebt, dan loop je door naar de security?quote:
Die was om 09.30 uur ofzo. Dus maar wat in een VIP lounge gehangen.quote:
Dat is al een paar jaar geen probleem meer, alleen op de terugweg is het vaak(/altijd) een issuequote:Op woensdag 5 oktober 2022 09:36 schreef CoExist het volgende:
[..]
Die was om 09.30 uur ofzo. Dus maar wat in een VIP lounge gehangen.
Het viel mij trouwens op dat ik, en meerdere reizigers, gewoon blikjes en flesjes drinken door de security check mee mochten nemen. Ik vroeg of het mocht en het was geen probleem. Erg bijzonder met al dat gezeik met de max 20ml in doorzichtige seal bags geneuzel de afgelopen 20 jaar na 9/11.
Zelfs mijn koffers zijn mee gereisd, al had ik die voor de zekerheid voorzien van AirTags.
Vanaf Schiphol niet. Van vele andere luchthavens nog wel een probleem.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 09:36 schreef CoExist het volgende:
[..]
Die was om 09.30 uur ofzo. Dus maar wat in een VIP lounge gehangen.
Het viel mij trouwens op dat ik, en meerdere reizigers, gewoon blikjes en flesjes drinken door de security check mee mochten nemen. Ik vroeg of het mocht en het was geen probleem. Erg bijzonder met al dat gezeik met de max 20ml in doorzichtige seal bags geneuzel de afgelopen 20 jaar na 9/11.
Zelfs mijn koffers zijn mee gereisd, al had ik die voor de zekerheid voorzien van AirTags.
Bron?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:39 schreef Drekkoning het volgende:
Beveiligers krijgen er een flinke smak geld bij. En terecht.
Hopelijk gaat dit nu een keer het tij keren. Geen race to the bottom.
Ben benieuwd of dit genoeg is.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:43 schreef zuchtje het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)eiligers-op-schiphol
We zullen zien. Zijn best forse bedragen op die salarissen. Denk dat je zeker als beveiliger niet snel ergens meer krijgt dan op Schiphol nu.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dit genoeg is.
Dit is het Schiphol topic, maar verder zeer terechte uitspraak. Zet hopelijk de deur open voor de rest van het personeel om eenzelfde zaak aan te spannen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:45 schreef Regilio_ het volgende:
'Elbers dwingt KLM-bonus af via de rechter
VOC-mentaliteit![]()
Daar heeft iemand van het management na maaaaanden vergaderen gedacht, wellicht als we ze nu eens wat meer betalen dan vakkenvullers bij AH, dan willen mensen hier komen werken. Wat een briljante manager was dat, die heeft een bonus verdient.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:39 schreef Drekkoning het volgende:
Beveiligers krijgen er een flinke smak geld bij. En terecht.
Hopelijk gaat dit nu een keer het tij keren. Geen race to the bottom.
'en gaan in november in'quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:43 schreef zuchtje het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)eiligers-op-schiphol
hopelijk zorgt de voorpret er er voor dat alles weer een beetje sneller gaatquote:Op donderdag 6 oktober 2022 20:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
'en gaan in november in'
Verdomme
Elders heb je misschien wel relaxtere werkomstandigheden en meer structuur in je werkrooster. Dat kan ook tellen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
We zullen zien. Zijn best forse bedragen op die salarissen. Denk dat je zeker als beveiliger niet snel ergens meer krijgt dan op Schiphol nu.
Hoe erg kan je falen als bedrijf.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 12:31 schreef Aether het volgende:
Schiphol vroeg om hulp leger, ministeries en NCTV wezen het af
https://nos.nl/l/2447506
De leiding van Schiphol heeft de afgelopen maanden tweemaal het leger gevraagd om de chaos bij de beveiliging te verlichten, meldt De Telegraaf. In zowel juni als in september deed de directie een noodkreet. Maar in Den Haag werd daar volgens de krant geen gehoor aan gegeven.
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zou niet onwelwillend tegenover het idee hebben gestaan. Hoewel legerinzet hoogst ongebruikelijk is, wilde minister Harbers door de extreme drukte op de luchthaven het toch bespreken, schrijft het dagblad.
quote:Honderdduizenden reizigers gingen het afgelopen halfjaar gebukt onder ellenlange rijen, vermiste bagage en gemiste vluchten, terwijl bleek dat de verantwoordelijke ministeries bezig waren met beeldvorming en het toekomstig dividend. Hoewel Schiphol volgens het ministerie prima geld uit kan geven aan meer beveiligers, houdt men achter de schermen de hand op knip.
Op 13 juni dit jaar zitten ministers Sigrid Kaag (Financiën), Mark Harbers (IenW), Schiphol-topman Dick Benschop en Rob Carsouw, de financiële topman van Schiphol, aan tafel. Vooraf hebben de ministeries doelen geformuleerd. ,,
Vanuit MinFin is aangekondigd dat een vierde doel is om aan te geven dat de financiering van de oplossing goed bekeken dient te worden en bij voorkeur niet ten laste van het dividend wordt gebracht", schrijven ambtenaren van IenW aan elkaar.
BEKIJK OOK:
'Hulp leger op Schiphol had deel ellende kunnen voorkomen'
Dat blijkt uit documenten die op verzoek van De Telegraaf zijn vrijgegeven op basis van de Wet open overheid (Woo).
De hand op de knip komt precies een week na de ergste rampdag bij security tot dan toe.
Heb je nou al gesolliciteerd?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Vrijgegeven berichten minister geven precies aan wat er mis is’
Elke week bespreekt hoofdredacteur Paul Jansen wat hem bezighoudt in het nieuws. Deze keer een onthullend onderzoek van De Telegraaf over de chaos op Schiphol en de rol van de overheid hierin.
https://www.telegraaf.nl/(...)es-aan-wat-er-mis-is
Wie trapt dit stuk onbenul er nu eens uit
Tsja, Kech en Harbers mogen aan blijven kloten. Normaal bedrag gerund door normale mensen zou je dit soort figuren allang eruit getrapt hebben. Waarschijnlijk had je ze niet eens aangenomen.quote:
Wat staat er in dat stuk? Geen hond heeft toch een Telegraaf aboquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Vrijgegeven berichten minister geven precies aan wat er mis is’
Elke week bespreekt hoofdredacteur Paul Jansen wat hem bezighoudt in het nieuws. Deze keer een onthullend onderzoek van De Telegraaf over de chaos op Schiphol en de rol van de overheid hierin.
https://www.telegraaf.nl/(...)es-aan-wat-er-mis-is
Wie trapt dit stuk onbenul er nu eens uit
quote:
die aandelen zijn nu nog slechts 50 miljoen waardquote:Luchtvaartmaatschappij KLM, dat net als Schiphol ook deels van de Staat is, wil zaterdag niet reageren, evenmin als moederbedrijf Air France KLM.
Minister Kaag (Financiën) gaf in februari ¤220 miljoen aan Nederlands belastinggeld uit aan nieuwe aandelen van Air France ,
de luchtvaartcombinatie, die tegen de afspraken met de Tweede Kamer in werd gebruikt voor het aflossen van Franse leningen.
Wel meer denk ik? NL kocht ze voor 12 euro per stuk toch, zijn nu 1,30 waard...quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 13:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vergeet Wopke niet met zijn geniale aankoop van 750 miljoen![]()
Ook 500 miljoen verlies![]()
Als ze toch bezig zijn moeten ze die Kaagbaan ook maar eens aan een nader onderzoek onderwerpen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
Had die 200 miljoen maar besteed aan beter loon voor die hardwerkenden mensen , voor dat klote werk
Want?quote:Op zondag 16 oktober 2022 09:37 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Als ze toch bezig zijn moeten ze die Kaagbaan ook maar eens aan een nader onderzoek onderwerpen.
Of omdat er zoveel mensen willen vliegen...quote:
Mee eens hoor. Verbindingen zijn vaak drama nu, anders was het echt flink aantrekkelijker.quote:Op zondag 16 oktober 2022 09:56 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Of omdat er zoveel mensen willen vliegen...
Ik begrijp best dat op veel afstanden het moeilijk of op zijn minst lastig is om op een andere manier op de plaats van bestemming te komen.
Maar ik ben nu voor mijn werk op weg naar Basel. Ik ben in mijn woonplaats (Utrecht) op de trein gestapt, zit ruim en comfortabel eerste klas, geen gedoe met inchecken, security of wat dan ook, ben in 6 uur in Zwitserland en dan stap ik ook nog op 5 minuten lopen van mijn hotel uit.
Goed, ik snap dat dit niet standaard is, maar alleen veel collega's die naar hetzelfde congres gaan nemen het vliegtuig. Ik vraag me echt af waarom je dat jezelf, de natuur en je portemonnee wil aandoen als het anders kan.
Volgens mij is vliegen echt een soort gewoonte geworden. Als de EU nu een keer echt goed investeert in een goed treinennetwerk scheelt dat zo veel vluchten.
Ach, aankomend is het vooral wat irritant, maar meer ook niet. Vertrek is toch even wat belangrijker..quote:
Men staat er voor als het druk is of druk wordt. Dan sta je als eerste in de rij om bagage af te geven en mis je je vlucht niet.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:28 schreef heywoodu het volgende:
Vraagje: men heeft het al tijden over vier uur voor je vlucht op Schiphol zijn. Maar vier uur voor je vlucht kun je je bagage toch nog niet afgeven? Wat is dan überhaupt het nut van die vier uur?
Even in het hypotetische geval dat je er vroeg bent, en het nog niet zo druk is, en je dus gelijk door zou kunnen naar de drop-off-balie, maar die is dan nog niet open. Dan sta je mooi op tijd te zijn, maar kun je niks.
Ah, dus je moet dan eigenlijk bij de ingang van de rij naar die balie's gaan staan, zodat je er in kunt zodra je ziet dat jouw balie open gaat?quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Men staat er voor als het druk is of druk wordt. Dan sta je als eerste in de rij om bagage af te geven en mis je je vlucht niet.
Ik moet waarschijnlijk binnenkort naar Arhus in Denemarken; de kortste verbinding is ruim 12 uur met 5(!) overstappen. Maar ik zie ook reizen van 18 uur staan... Dan kun je beter gewoon de auto nemen of toch maar dat vliegtuig dan....quote:Op zondag 16 oktober 2022 09:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Mee eens hoor. Verbindingen zijn vaak drama nu, anders was het echt flink aantrekkelijker.
Maar wát nu kan, is prima.
Vond het laatst naar Zwitserland ook echt heel chill, maar Zwitserland heeft ook ingezet op via trein goed bereikbaar te zijn.
Zat te kijken voor Portugal bijvoorbeeld en Zweden en dat was nou niet bepaald prettig qua tijden, routes etc. Zit veel verbeterruimte in
Of je staat buiten in de rijen tenten. Meer vooraan dan iemand die er 2 uur van te voren aankomt.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, dus je moet dan eigenlijk bij de ingang van de rij naar die balie's gaan staan, zodat je er in kunt zodra je ziet dat jouw balie open gaat?
Het kan wel; ik heb afgelopen zomer via de bagage drop-off mijn bagage iets van zes uur van te voren afgeleverd. Ja, er werd gecontroleerd, maar dat is gewoon een kwestie van een beetje ontwijken en/of handig omheen lullen. Inchecken via een balie kan volgens mij niet eerder dan drie uur voor de vlucht.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:28 schreef heywoodu het volgende:
Vraagje: men heeft het al tijden over vier uur voor je vlucht op Schiphol zijn. Maar vier uur voor je vlucht kun je je bagage toch nog niet afgeven? Wat is dan überhaupt het nut van die vier uur?
Even in het hypotetische geval dat je er vroeg bent, en het nog niet zo druk is, en je dus gelijk door zou kunnen naar de drop-off-balie, maar die is dan nog niet open. Dan sta je mooi op tijd te zijn, maar kun je niks.
Dat kan soms dus wel. Mits die balie open is. Als die dicht is, sta je het best natuurlijk ook een beetje vooraan in de rij.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:28 schreef heywoodu het volgende:
Vraagje: men heeft het al tijden over vier uur voor je vlucht op Schiphol zijn. Maar vier uur voor je vlucht kun je je bagage toch nog niet afgeven? Wat is dan überhaupt het nut van die vier uur?
Even in het hypotetische geval dat je er vroeg bent, en het nog niet zo druk is, en je dus gelijk door zou kunnen naar de drop-off-balie, maar die is dan nog niet open. Dan sta je mooi op tijd te zijn, maar kun je niks.
Ah, je hebt natuurlijk ook die onbemande drop-offdingen. Die zijn gewoon altijd beschikbaar om te gebruiken? Nooit gebruikt, ik doe het altijd via een balie, vandaar de vraagquote:Op zondag 16 oktober 2022 10:36 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Het kan wel; ik heb afgelopen zomer via de bagage drop-off mijn bagage iets van zes uur van te voren afgeleverd. Ja, er werd gecontroleerd, maar dat is gewoon een kwestie van een beetje ontwijken en/of handig omheen lullen. Inchecken via een balie kan volgens mij niet eerder dan drie uur voor de vlucht.
Jep.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:38 schreef heywoodu het volgende:
En als je online incheckt op de dag voor je vlucht en je boarding pass uitprint, dan is het afgeven van bagage (wat dan dus prima bij zo'n 'machine' kan) toch het enige wat je moet doen alvorens je richting security en paspoortcontrole gaat?
Daar zit de tas al barstensvol mee, dus die laat ik maar even gaanquote:Op zondag 16 oktober 2022 10:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jep.
Eventueel nog een stroopwafel in ontvangst nemen maar dat is aan jou.
Dat hoop ik ook voor je.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar zit de tas al barstensvol mee, dus die laat ik maar even gaan
Nou ja, met onze vlucht die om 10.35u gepland staat gaan we dan maar gewoon zorgen dat we er om zes uur zijn, hopen dat het nog niet al te belachelijk druk is, en de boel in zo'n machine drukken en hopen dat ze bij het vliegtuig afgeleverd worden..
Vorige week een doosje met vier van die Samsung SmartTags gekocht (we hebben allebei een Galaxy-telefoon), eentje in alle drie de koffers/tassen en nog een reserve omdat er geen 3-packs maar wel 4-packs warenquote:Op zondag 16 oktober 2022 10:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook voor je.
Heb je nog een AirTag oid?
Het komt zeker goed. Het is allemaal meer chaos en wachten dan normaal, maar het meeste gaat gewoon goed.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vorige week een doosje met vier van die Samsung SmartTags gekocht (we hebben allebei een Galaxy-telefoon), eentje in alle drie de koffers/tassen en nog een reserve omdat er geen 3-packs maar wel 4-packs waren
En kleding en dergelijken verdelen we sowieso maar over de tassen..ik weet ook wel dat het waarschijnlijk echt wel goed komt allemaal, maar toch.
Exact; je hoort alleen de verhalen als van als het niet goed gaat; afgelopen zomer, dus in de topdrukte stond ik 45 minuten bij de security in de rij (en had ik dus ruim 5 uur tijd te doden op schiphol zelfquote:Op zondag 16 oktober 2022 10:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het komt zeker goed. Het is allemaal meer chaos en wachten dan normaal, maar het meeste gaat gewoon goed.
Man wat hoop ik dat wij ook gewoon een paar uur te doden hebben. Toch echt liever ergens richting/bij de gate een boekje lezen, puzzeltje maken en podcast luisteren dan stressen of je het gaat halenquote:Op zondag 16 oktober 2022 10:51 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Exact; je hoort alleen de verhalen als van als het niet goed gaat; afgelopen zomer, dus in de topdrukte stond ik 45 minuten bij de security in de rij (en had ik dus ruim 5 uur tijd te doden op schiphol zelf) en op de terugweg lag mijn bagae al op de band voordat ik er uberhaupt was. Geen idee of dat een uitzondering was, maar het gaat dus soms ook gewoon goed :-)
Het is bij mij elke keer goed gegaan. Maar was er elke keer dan ook veel te vroeg. In elk geval een stuk vroeger dan die 4 uur die Schiphol zelf zegt.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:51 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Exact; je hoort alleen de verhalen als van als het niet goed gaat; afgelopen zomer, dus in de topdrukte stond ik 45 minuten bij de security in de rij (en had ik dus ruim 5 uur tijd te doden op schiphol zelf) en op de terugweg lag mijn bagae al op de band voordat ik er uberhaupt was. Geen idee of dat een uitzondering was, maar het gaat dus soms ook gewoon goed :-)
Idd dat. Wat er wel goed gaat hoor je niet.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:51 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Exact; je hoort alleen de verhalen als van als het niet goed gaat; afgelopen zomer, dus in de topdrukte stond ik 45 minuten bij de security in de rij (en had ik dus ruim 5 uur tijd te doden op schiphol zelf) en op de terugweg lag mijn bagae al op de band voordat ik er uberhaupt was. Geen idee of dat een uitzondering was, maar het gaat dus soms ook gewoon goed :-)
Ik ben altijd vroeg op Schiphol. Even koffie drinken en wat eten, uitzicht op de banen, vliegtuigen zien bewegen, weten dat je weer op reis gaat, ik geniet er intens van.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is bij mij elke keer goed gegaan. Maar was er elke keer dan ook veel te vroeg. In elk geval een stuk vroeger dan die 4 uur die Schiphol zelf zegt.
En weet van twee keer zeker dat ik het niet gehaald zou hebben als ik me aan die 4 uur gehouden zou hebben.
Dan liever gewoon bij de gate of in een lounge wat lezen, luisteren, etc.
Haha, genieten niet met deze drukte, maar wel tevreden dat ik op tijd bij de gate ben. En verveel me daar nu ook weer niet als ik moet wachten.quote:Op zondag 16 oktober 2022 11:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ben altijd vroeg op Schiphol. Even koffie drinken en wat eten, uitzicht op de banen, vliegtuigen zien bewegen, weten dat je weer op reis gaat, ik geniet er intens van.
Intens genieten doe ik wel als we een uur of 26-27 na vertrek van huis de parkeerplaats van het hotel op rijdenquote:Op zondag 16 oktober 2022 11:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ben altijd vroeg op Schiphol. Even koffie drinken en wat eten, uitzicht op de banen, vliegtuigen zien bewegen, weten dat je weer op reis gaat, ik geniet er intens van.
Ik had geen drukke lounge, het was niet drukker dan ik in de zomer gewend ben. Behalve bij security dan.quote:Op zondag 16 oktober 2022 11:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Haha, genieten niet met deze drukte, maar wel tevreden dat ik op tijd bij de gate ben. En verveel me daar nu ook weer niet als ik moet wachten.
Ah, dan sta je er kennelijk geheel anders inquote:Op zondag 16 oktober 2022 11:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Intens genieten doe ik wel als we een uur of 26-27 na vertrek van huis de parkeerplaats van het hotel op rijden
Liegen door haar tanden heen zelfs met haar mond dichtquote:Op zondag 16 oktober 2022 10:21 schreef Red_85 het volgende:
Tjah, weer die kutkaag die weer ergens een potje van maakt.
Wat kan ze eigenlijk wel?
Bij het KLM-personeel is er flinke onrust, want er is bijvoorbeeld een dagelijkse vlucht naar Curacao geschrapt. Dit is commercieel een belangrijke route voor de luchtvaartmaatschappij. Tot nu toe was het ondenkbaar binnen KLM dat intercontinentale routes eraan worden gegeven, omdat de luchtvaartmaatschappij daarmee haar eigen bestaansrecht aantast en op een hellend vlak terecht komt. Toch worden er nu meerdere verre routes geschrapt en worden er vluchten over de dag verspreid. Ook dat is een aantasting van het verdienmodel van KLM, dat het altijd moest hebben van zijn snelle overstaptijden op Schiphol.quote:President-directeur Marjan Rintel heeft vrijdag intern bekend gemaakt dat het niet lukt om de dienstregeling zoals gepland uit te voeren hoewel er wel nieuw personeel is aangetrokken. „Ondanks deze ingrepen en het harde werk van iedereen worden we opnieuw geconfronteerd met een verslechterde situatie”, schrijft ze samen met operationeel directeur Maarten Stienen in een brief.
Hoeveelste keer is dit nu al dat je het verschil tussen KLM en Schiphol niet snapt?quote:Op zondag 16 oktober 2022 12:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nu opeens zijn het de technici![]()
![]()
Zou het misschien aan het management kunnen liggenin combinatie met een idiote eigenaar die alleen op dividend stuurt
Beter dat dan stress inderdaad. Het wisselt momenteel enorm qua wachttijden schijnbaar.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Man wat hoop ik dat wij ook gewoon een paar uur te doden hebben. Toch echt liever ergens richting/bij de gate een boekje lezen, puzzeltje maken en podcast luisteren dan stressen of je het gaat halen
Dit iddquote:Op zondag 16 oktober 2022 12:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hoeveelste keer is dit nu al dat je het verschil tussen KLM en Schiphol niet snapt?
Da's gewoon vanwege je usernaam. Ik heb altijd gesodemieter.quote:Op zondag 16 oktober 2022 12:46 schreef -0- het volgende:
[..]
Beter dat dan stress inderdaad. Het wisselt momenteel enorm qua wachttijden schijnbaar.
Ik liep afgelopen donderdag zo door bij security. 0 minuten wachttijd.
Maar waarom reageert men dan voor de 100e keerquote:Op zondag 16 oktober 2022 12:53 schreef Malavita het volgende:
[..]
Dit idddat is nu echt al 100x aangegeven maar tevergeefs
Kennelijk is dat nodig. Naja dat is mijn mening danquote:Op zondag 16 oktober 2022 13:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar waarom reageert men dan voor de 100e keer
Wel mooi dat het vooral een KLM probleem lijkt te zijn, maar dat de woordvoerder toch even Schiphol erbij haalt als afleidingquote:Op zondag 16 oktober 2022 12:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hoeveelste keer is dit nu al dat je het verschil tussen KLM en Schiphol niet snapt?
quote:Voor de reiswereld staat als een paal boven water dat een 'labbekakkig' kabinet rendement belangrijker vond dan een oplossing voor Schiphol.
Er wordt breder geconstateerd dat de dubbelrol van de overheid bij staatsdeelnemingen als Schiphol, maar ook NS en ProRail, bedrijven een speelbal dreigt te maken van politieke agenda's. ,,
Dit D66-kabinet is een activistische aandeelhouder die zijn weerga niet kent."
quote:Labbekakkerig'
De reisbranche ziet in het huidige pappen en nathouden vanuit twee ministeries een politieke agenda, zo blijkt uit reacties op de reconstructie in De Telegraaf van zaterdag op basis van documenten die op verzoek van deze krant zijn vrijgegeven.
Reiskoepel ANVR spreekt van een 'labbekakkerig' kabinet dat het normrendement belangrijker vond dan het meewerken aan een daadwerkelijke oplossing voor de chaos op Schiphol.
,,Het trieste is dat de problemen nog steeds niet voorbij zijn", zegt voorman Frank Oostdam.
quote:Minister Kaag (D66) overlegt met Schiphol over de profielschets van de nieuwe Schipholbaas.
De luchtvaartsector vreest, na oud-minister Wouter Koolmees (D66) bij NS, ook daar een politieke benoeming. ,,
Het lijkt erop dat D66 ook zijn stempel wil drukken op Schiphol.
Wat ben je toch weer allemaal aan het kletsen?quote:Op zondag 16 oktober 2022 20:28 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)oel-de-klimaatagenda
Weer een ambtenaar benoemen bij Schiphol , dat is wat D66 wil
Weer iemand die het als zijn taak ziet om beveiliging en schoonmakers contracten af te knijpen
Het zal wel een vrouw worden
https://www.ad.nl/binnenl(...)te-krijgen~acf65b08/
[ afbeelding ]
[..]
[..]
[..]
al met al zegt Kaag dat Benschop het wel snel zal oplossan dat was 16 juni van dit jaarquote:Op zondag 16 oktober 2022 20:49 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat ben je toch weer allemaal aan het kletsen?
1. Je linkt naar een premium-artikel van de Telegraaf, dat niemand dus kan lezen.
2. Het artikel van het AD is een half jaar oud, dus wat wil je daar nu opeens mee aangeven?
3. Er is nog nooit een ambtenaar benoemd als topman van Schiphol.
4. De Telegraaf maakt zich volstrekt belachelijk. Binnen 24 uur gaan ze van 'schande, de politiek greep niet in' naar 'schande, de politiek bemoeit zich veel te nadrukkelijk met Schiphol'. Dat noemen we: huilen met de wolven in het bos.
5. Om dit een D66-kabinet te noemen is natuurlijk doorzichtige stemmingmakerij. D66 vormt een minderheid binnen het kabinet en de verantwoordelijk minister (Harbers) is van de VVD. Benschop is/was een PvdA'er.
Zijn spoor en Schiphol speelbal van politiek?quote:Op zondag 16 oktober 2022 21:34 schreef michaelmoore het volgende:
al met al zegt Kaag dat Benschop het wel snel zal oplossan dat was 16 juni van dit jaar
en nu zit die sukkel er nog
verklaar dat eens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.telegraaf.nl/(...)oel-de-klimaatagenda
[ Bericht 75% gewijzigd door ikweethetookniet op 16-10-2022 21:47:58 ]
quote:Op zondag 16 oktober 2022 20:49 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat ben je toch weer allemaal aan het kletsen?
1. Je linkt naar een premium-artikel van de Telegraaf, dat niemand dus kan lezen.
2. Het artikel van het AD is een half jaar oud, dus wat wil je daar nu opeens mee aangeven?
3. Er is nog nooit een ambtenaar benoemd als topman van Schiphol.
4. De Telegraaf maakt zich volstrekt belachelijk. Binnen 24 uur gaan ze van 'schande, de politiek greep niet in' naar 'schande, de politiek bemoeit zich veel te nadrukkelijk met Schiphol'. Dat noemen we: huilen met de wolven in het bos.
5. Om dit een D66-kabinet te noemen is natuurlijk doorzichtige stemmingmakerij. D66 vormt een minderheid binnen het kabinet en de verantwoordelijk minister (Harbers) is van de VVD. Benschop is/was een PvdA'er.
Op 15 september is bekend geworden dat-ie z'n functie ter beschikking stelt. Da's dus één maand geleden. Zelfs al zouden ze de perfecte opvolger direct op 15 september al gevonden hebben, dan mag je er wel van uitgaan dat die minstens een kalendermaand opzegtermijn heeft.quote:Op zondag 16 oktober 2022 21:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
al met al zegt Kaag dat Benschop het wel snel zal oplossan dat was 16 juni van dit jaar
en nu zit die sukkel er nog
verklaar dat eens
Dat het tijd is dat het kabinet opstaptquote:
quote:Woonminister De Jonge wil tempo maken
De Jonge: gemeenten moeten 'een tandje erbij doen' om statushouders aan woning te helpen
author avatar
Door VALENTIJN BARTELS 5 min geleden in BINNENLAND
DEN HAAG - Gemeenten moeten 'een tandje erbij doen' om asielzoekers met een verblijfsstatus aan een woning te helpen. Die oproep doet minister De Jonge (Volkshuisvesting) nu het aantal zogeheten statushouders in de opvang alleen maar toeneemt. Ondertussen komt het kabinet nauwelijks in beweging om wat aan de instroom te doen.
Minister Hugo de Jonge van Volkshuisvesting tijdens de ondertekening van de woningbouw afspraken met de twaalf provincies vorige week.
Na de 'asieldeal' zouden gemeenten een op de acht sociale huurwoningen woningen aan statushouders geven om ze niet meer in de opvang te laten wachten op een huis. Andere woningzoekenden moeten daardoor langer wachten.
Maar het aantal asielmigranten met verblijfsstatus in de opvang is helemaal niet gedaald sinds dat besluit, blijkt uit cijfers van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA). Inmiddels zitten er zo'n 17.500 statushouders in de opvang.
En de relatie met je eerdere claims? Of überhaupt met dit topic?quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat het tijd is dat het kabinet opstapt
De minister van wonen is alleen maar bezig om asielzoekers te huisvesten enverder maakt het hem niks
https://www.telegraaf.nl/(...)aan-woning-te-helpen
Gaat dit nog over Schiphol of over iets anders?quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat het tijd is dat het kabinet opstapt
De minister van wonen is alleen maar bezig om asielzoekers te huisvesten enverder maakt het hem niks
https://www.telegraaf.nl/(...)aan-woning-te-helpen
[..]
heeft allemaal met elkaar te makenquote:Op zondag 16 oktober 2022 22:49 schreef Prego het volgende:
[..]
Gaat dit nog over Schiphol of over iets anders?
Uitleggen wat het met elkaar te maken heeft is zeker weer te veel gevraagd?quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heeft allemaal met elkaar te maken
vooral het disfunctioneren van dit Kabinet Rutte en de vriendjespolitiek van ambtenaren
en maar zeuren over stikstof
De enige plek op schiphol waar geen wachttijd is dat is bij het regeringsvliegtuig
Nou ik weet nog niet welke mislukte Ambtenaar die Kaag gaat neerzetten op Schipholquote:Op maandag 17 oktober 2022 00:34 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Uitleggen wat het met elkaar te maken heeft is zeker weer te veel gevraagd?
En hoezo vriendjespolitiek? Waar slaat dat opeens op?
sochtends vroeg schijnt het wel te gaanquote:Op maandag 17 oktober 2022 07:30 schreef asco het volgende:
Ik moet binnenkort ook vliegen vanaf Schiphol.
Hoe is het daar momenteel? Ik hoor nog maar bar weinig.
De media kennende is de rust dus wedergekeerd op Schiphol?
2 dagen geleden: https://www.luchtvaartnie(...)weinig-marechaussees (aankomst deze keer).quote:Op maandag 17 oktober 2022 07:30 schreef asco het volgende:
Ik moet binnenkort ook vliegen vanaf Schiphol.
Hoe is het daar momenteel? Ik hoor nog maar bar weinig.
De media kennende is de rust dus wedergekeerd op Schiphol?
Daar zal de drukte ook vooral op de eerste en laatste dagen zijn lijkt me. Vrijdag/zaterdag, dat soort dagen. Als je een week op vakantie gaat zul je niet op woensdag gaan, gok ik.quote:Op maandag 17 oktober 2022 19:06 schreef RipCity het volgende:
[..]
2 dagen geleden: https://www.luchtvaartnie(...)weinig-marechaussees (aankomst deze keer).
Dus je kan het maar net treffen. Herfstvakanties ook deze en volgende 2 weken in heel EU.
quote:We kunnen op dit moment uw boardingpass niet uitgeven omdat we eerst uw COVID-19-documenten moeten controleren. Ga naar TravelDoc om te zien welke documenten u nodig heeft. Breng de vereiste COVID-19-documenten mee naar de incheckbalie op de luchthaven voor uw vlucht naar Sao Paulo. U ontvangt uw boardingpass zodra uw documenten zijn goedgekeurd.
Twee weken geleden heb ik langer moeten wachten om de koffer te droppen (ging drie uur voor de vlucht open) dan om door security te komen. Dat was deze keer maar paar minuten wachten. Vloog wel rond 06:00u. Was binnen Europa.quote:Op maandag 17 oktober 2022 07:30 schreef asco het volgende:
Ik moet binnenkort ook vliegen vanaf Schiphol.
Hoe is het daar momenteel? Ik hoor nog maar bar weinig.
De media kennende is de rust dus wedergekeerd op Schiphol?
Komt vast goed! Wat voor documenten moet je overhandigen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:25 schreef heywoodu het volgende:
Moet ik alsnog eerst naar de balie
[..]
Voor zover ik weet niks anders dan vaccinatiebewijzen. Heb ik gedaan, zowel voor mijn vriendin (die de boeking gedaan heeft) als voor mij, en zij heeft haar boarding pass welquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:02 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Komt vast goed! Wat voor documenten moet je overhandigen?
Op basis waarvan denk je dat?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:02 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Komt vast goed! Wat voor documenten moet je overhandigen?
Heywoodu en vriendin zijn niet de eerste die vaccinatiebewijzen moeten overleggen om boardingpassen te krijgen.quote:
Snap ik! Hoe gaat het inmiddels met je vriendin? Wil het herstel een beetje vlotten?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niks anders dan vaccinatiebewijzen. Heb ik gedaan, zowel voor mijn vriendin (die de boeking gedaan heeft) als voor mij, en zij heeft haar boarding pass wel
Het komt ook vast wel goed, maar zo'n kleine hick-up baart me toch alvast weer een klein beetje extra zorgen. Had net het plan helemaal in mijn hoofd om die hele balie te kunnen skippen
Een beetje, ja. Echt serieus sporten zit er nog zeker niet in, er is nog een heleboel hard werk nodig, fysiek en mentaal. En nu voor het eerst in dik een jaar haar familie en vrienden weer zien, ook wel een reden dat ik me maar over mijn dingen heen zet en haar niet alleen laat gaan, emotionele steun enzoquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:32 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Snap ik! Hoe gaat het inmiddels met je vriendin? Wil het herstel een beetje vlotten?
quote:De problemen op luchthaven Schiphol vanwege een tekort aan beveiligers zijn nog lang niet voorbij. De beveiligingsbranche heeft nog steeds te maken met een flinke uitstroom en hevige concurrentie van andere sectoren. Bovendien is de vraag naar beveiligers flink toegenomen vanwege de toestroom van vluchtelingen, blijkt uit een rondgang van NU.nl.
Zo vroeg milkshakequote:Op woensdag 19 oktober 2022 07:39 schreef heywoodu het volgende:
Iets voor zes uur aangekomen op Schiphol, nu bij de gate na een rustige stop voor een milkshake. Viel mee
Wel jammer van de anderhalf uur vertraging nuquote:Op woensdag 19 oktober 2022 07:39 schreef heywoodu het volgende:
Iets voor zes uur aangekomen op Schiphol, nu bij de gate na een rustige stop voor een milkshake. Viel mee
Wel pittig traject nog dus, maar fijn dat jullie haar familie en vrienden kunnen gaan zien. Hopelijk werkt dat positief door.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een beetje, ja. Echt serieus sporten zit er nog zeker niet in, er is nog een heleboel hard werk nodig, fysiek en mentaal. En nu voor het eerst in dik een jaar haar familie en vrienden weer zien, ook wel een reden dat ik me maar over mijn dingen heen zet en haar niet alleen laat gaan, emotionele steun enzo
Ik vlieg binnenkort ook, en de schiphol app geeft me op dit moment een voorspelling van 45-90 minuten wachttijdquote:Op woensdag 19 oktober 2022 08:04 schreef Barreltje het volgende:
Is er eigenlijk ergens een plek waar je kan zien of het druk is of niet? Of wat de verwachtte wachttijden zijn?
Zoiets zou toch wel in te schatten moeten zijn?
Het meest milieu vervuilende dat valt volgens mij ook wel mee in verhouding met andere vervuilende activiteiten die de groep ultra rijken erop na houdt. Bijvoorbeeld megajachten bouwen en deze megajachten laten verschepenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:43 schreef Idisrom het volgende:
Ondertussen is het aantal particuliere vluchten nog nooit zo hoog geweest als in dit jaar, hoor ik nu per elk half uur op het Radio 1-nieuws.
Dit is meest milieuvervuilende wat er bestaat.
Dat weet alleen de Hr Benschopquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:10 schreef Alpha0 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom ze, zodra ze door hadden dat er tekorten bij beveiligers waren, ze gewoon niet meteen structureel die lonen hebben verhoogd?
Volgens mij is die "regel" ook alleen op politici die niet meer actief zijn of niet aanwezig.quote:
Rare tweet. Er was heel wat anders aan de hand.quote:
https://nos.nl/artikel/24(...)rking-vijfde-colonnequote:De fractievoorzitter van de PVV in de Eerste Kamer, Marjolein Faber, mag niet meer het woord voeren tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen. Voorzitter Jan Anthonie Bruijn ontnam haar het woord, nadat zij premier Rutte had gevraagd of "de vijfde colonne niet eigenlijk achter de regeringstafel zit".
De term 'vijfde colonne' verwijst naar groepen die heimelijk voor een vijand werken en een land ondermijnen. Faber gebruikte de term, omdat volgens haar "het Nederlandse volk zich verraden voelt". Dat vond Bruijn te ver gaan.
De beveiligers van Schiphol zijn juist de zeer gewilde mensen omdat ze de zwaarste screening hebben gehad, ik denk dat veel van hun toen pas realiseerden dat ze heel gewild waren, en dat ze allang goed elders verdienden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:10 schreef Alpha0 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom ze, zodra ze door hadden dat er tekorten bij beveiligers waren, ze gewoon niet meteen structureel die lonen hebben verhoogd?
Voor zulke tokkie posts hep je een facebok groep.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:24 schreef mir1986 het volgende:
Vandaag via Schiphol gereisd met alleen handbagage. Binnen een kwartier was ik door de security. Erg rustig.
Achter de douane was het wel druk, maar leek goed georganiseerd te zijn.
Sorry hoor, wist niet dat je gepikeerd raakte!quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:36 schreef xminator het volgende:
[..]
Voor zulke tokkie posts hep je een facebok groep.
Gewoon lekker 4 uur van te voren aanwezig zijn, soms is het uurtje, soms 4 uur, drukste periode lijkt voorbij.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 23:00 schreef Akathisia het volgende:
Ik val ergens eind volgende week te bewonderen op Schiphol. Ik heb de situatie omtrent Schiphol totaal niet gevolgd. Wat kan ik verwachten?
Ugh, dus toch. Thanks.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 23:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gewoon lekker 4 uur van te voren aanwezig zijn, soms is het uurtje, soms 4 uur, drukste periode lijkt voorbij.
Heeeeel lang wachten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 23:00 schreef Akathisia het volgende:
Ik val ergens eind volgende week te bewonderen op Schiphol. Ik heb de situatie omtrent Schiphol totaal niet gevolgd. Wat kan ik verwachten?
Hier ook meteen door de douane heen, maar wel vooraf 3 vluchten die geannuleerd waren in 2 dagen tijd. Nu alsnog via een dubbele omweg de hele dag bezig geweest om op mn bestemming te komen die normaal 2uur vliegen is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:24 schreef mir1986 het volgende:
Vandaag via Schiphol gereisd met alleen handbagage. Binnen een kwartier was ik door de security. Erg rustig.
Achter de douane was het wel druk, maar leek goed georganiseerd te zijn.
Laten we het hopen,KLM is vanaf de oprichting al een bodemloze put geweest die alleen bestaat dankzij enorme subsidies aan belasting centen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:46 schreef Idisrom het volgende:
Ik heb het gevoel dat de huidige Qatar-indekont-kruiperij van ons kabinet de ondergang van KLM wordt.
Qatar Airways krijgt voor mijn gevoel steeds meer landingsrechten, terwijl KLM nu zelfs lange afstandsvluchten schrapt.
De met staatsteun door gas gesteunde maatschappijen als Qatar Airways hebben oneigenlijk concurrentievoordeel op een maatschappij zoals KLM . En dat haan wij op regeringsniveau nu ook nog verder belonen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 00:06 schreef 111210 het volgende:
[..]
Laten we het hopen,KLM is vanaf de oprichting al een bodemloze put geweest die alleen bestaat dankzij enorme subsidies aan belasting centen.
Lees “de blauwe fabel” maar eens.
Hoe lang moest je wachten?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 23:00 schreef Akathisia het volgende:
Ik val ergens eind volgende week te bewonderen op Schiphol. Ik heb de situatie omtrent Schiphol totaal niet gevolgd. Wat kan ik verwachten?
Niet. Was nergens een rijquote:
Rond 5u. Was er al om 2 maar leek normaal druk overal.quote:
Misschien kunnen ze met het vliegtuig komenquote:Op donderdag 27 oktober 2022 08:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
800 vacatures nog open![]()
Reden: sollicitanten wonen te ver weg![]()
![]()
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)-ze-te-ver-weg-wonen
Zo maak je het wel stuk
Whut?!quote:
Hou eens op met klakkeloos tweets van allerlei idioten te kopiëren.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 23:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Nog meer bull shit van die loser![]()
Kop van Noord-Holland is ook best een eind, dat is zowel met Auto als OV al snel 5 kwartier.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Whut?!
Dit is echt regeltechte bullshit. Er zijn zat mensen bij de bedrijven op en rondom schiphol die uit de kop van NH komen en ten zuiden van Rotterdam.
Lijkt wel alsof ze gewoonweg mensen niet willen aannemen.
Ja, klopt, als ik naar Texel ga en op de ring Amsterdam zit, ben ik nog een hele tijd onderweg voor ik in Den Helder ben.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 05:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kop van Noord-Holland is ook best een eind, dat is zowel met Auto als OV al snel 5 kwartier.
Rotterdam is ook al snel een uur.
Toen ik laatst uit Dublin aankwam stonden de koffers in elk geval niet meer tot het plafond gestapeld. Dat is een goed teken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 03:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nou,ik kom ook weer naar Nederland hoor. Morgen vliegen en dan land ik zaterdag. Ben benieuwd hoe lang ik op m'n koffer moet wachten.
Je moet het hele stuk over de provinciale weg, en daar staan ook nog best veel stoplichten en vaak files.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 09:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, klopt, als ik naar Texel ga en op de ring Amsterdam zit, ben ik nog een hele tijd onderweg voor ik in Den Helder ben.
Zeker in de zomer.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 09:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moet het hele stuk over de provinciale weg, en daar staan ook nog best veel stoplichten en vaak files.
Hopelijk blijft hij duurzaam opgehoerd.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 23:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Nog meer bull shit van die loser![]()
Eindhoven, om maar wat te noemen, was het ook een teringbende. Met bagage misschien wat minder, omdat je daar nogal wat vluchten hebt met vooral handbagage.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 08:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
KLM liep 175.000.000 mis door de schiphol problemen, en dat is alleen de KLM. Laat dat eens de helft zijn van het omzet verlies op schiphol, kom je op 350 miljoen. Daar had je maar een deel van moeten uitgeven aan het behoorlijk betalen van personeel en al deze problemen waren er niet geweest. Nog los van de imagoschade, mensen die nu inzien dat je beter van kleine vliegvelden kan vliegen, etc etc
Dat bewijst des te meer dat geld niet het probleem was, en dat men het gewoon niet opgelost wílde hebben. Want had makkelijk gekund idd. Dat zag en ziet elke bestuurder en zelfs middelmatige managerquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 08:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
KLM liep 175.000.000 mis door de schiphol problemen, en dat is alleen de KLM. Laat dat eens de helft zijn van het omzet verlies op schiphol, kom je op 350 miljoen. Daar had je maar een deel van moeten uitgeven aan het behoorlijk betalen van personeel en al deze problemen waren er niet geweest. Nog los van de imagoschade, mensen die nu inzien dat je beter van kleine vliegvelden kan vliegen, etc etc
Eerder postzegelmanagement, zie je in veel, iemand is verantwoordelijk voor zijn kleine eilandje en daar wordt op ge/bestuurd. Er wordt niet gekeken naar de kosten voor de gehele organisatie of keten..quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 11:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat bewijst des te meer dat geld niet het probleem was, en dat men het gewoon niet opgelost wílde hebben. Want had makkelijk gekund idd. Dat zag en ziet elke bestuurder en zelfs middelmatige manager
Klm is een amateuristische flut organisatie. Typisch een Frans staatsbedrijf.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 08:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
KLM liep 175.000.000 mis door de schiphol problemen, en dat is alleen de KLM. Laat dat eens de helft zijn van het omzet verlies op schiphol, kom je op 350 miljoen. Daar had je maar een deel van moeten uitgeven aan het behoorlijk betalen van personeel en al deze problemen waren er niet geweest. Nog los van de imagoschade, mensen die nu inzien dat je beter van kleine vliegvelden kan vliegen, etc etc
quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 09:52 schreef xminator het volgende:
[..]
Klm is een amateuristische flut organisatie. Typisch een Frans staatsbedrijf.
Ik denk dat ze dit misbruiken om hun inefficiënte en incompetentie weg te schrijven.
Ah, kijk, een muilexpert.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 09:52 schreef xminator het volgende:
[..]
Klm is een amateuristische flut organisatie. Typisch een Frans staatsbedrijf.
Ik denk dat ze dit misbruiken om hun inefficiënte en incompetentie weg te schrijven.
Dat soort cultuur wordt echter wel vaak afgedwongen door hoger management.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 11:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Eerder postzegelmanagement, zie je in veel, iemand is verantwoordelijk voor zijn kleine eilandje en daar wordt op ge/bestuurd. Er wordt niet gekeken naar de kosten voor de gehele organisatie of keten..
Klopt, het is een manier om een bedrijf aan te sturen, met het idee dat als alle delen zo werken het geheel optimaal is.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat soort cultuur wordt echter wel vaak afgedwongen door hoger management.
Dat ben ik vergeten had moeten zijn daar heb ik geen actieve herinnering over.quote:
Je had niet gezien dat deze tweet een paar posts hierboven staat en al is vastgesteld dat die video uit 2021 is?quote:Op zondag 30 oktober 2022 06:49 schreef michaelmoore het volgende:
Mooi die ex ambtenaar is weg , nu zal i ewel ergens burgemeester worden of minister van Landbouw
nu maar wachte op de volgende mislukte D66 figuur
[ twitter ]
Er dringt niet zo veel door in het hoofd van @michaelmoore , daar ben ik inmiddels wel achter.quote:Op zondag 30 oktober 2022 08:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je had niet gezien dat deze tweet een paar posts hierboven staat en al is vastgesteld dat die video uit 2021 is?
Rotterdam-Schiphol is maar 25 minuten met de trein.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 05:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kop van Noord-Holland is ook best een eind, dat is zowel met Auto als OV al snel 5 kwartier.
Rotterdam is ook al snel een uur.
Duurde best lang tot jij dat door had.quote:Op zondag 30 oktober 2022 12:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er dringt niet zo veel door in het hoofd van @:michaelmoore , daar ben ik inmiddels wel achter.
Je kunt 'm ook honderd keer vertellen dat Benschop geen ex-ambtenaar is. Heeft geen enkel effect.
Ja, bij mij dringt ook betrekkelijk weinig door.quote:Op zondag 30 oktober 2022 14:04 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Duurde best lang tot jij dat door had.
nou ik hoop voor hem dat ze een andere baan hebben ergens in de provincie bij de woningbouw ofzo als ie maar niet met mensen hoef te pratenquote:Op zondag 30 oktober 2022 12:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er dringt niet zo veel door in het hoofd van @:michaelmoore , daar ben ik inmiddels wel achter.
Je kunt 'm ook honderd keer vertellen dat Benschop geen ex-ambtenaar is. Heeft geen enkel effect.
pvda, had je zelf ook wel kunnen opzoeken.quote:Op zondag 30 oktober 2022 14:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik hoop voor hem dat ze een andere baan hebben ergens in de provincie bij de woningbouw ofzo als ie maar niet met mensen hoef te praten
Was Benschop trouwens van D66 ??
Ok dus nu komt er een leidinggevende van de D66 ??quote:Op zondag 30 oktober 2022 15:00 schreef Malavita het volgende:
[..]
pvda, had je zelf ook wel kunnen opzoeken.
Geen idee. Zoek een hobby ipv een obsessie zou ik zeggenquote:Op zondag 30 oktober 2022 15:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ok dus nu komt er een leidinggevende van de D66 ??
ergens bij de provincie weg ofzo
Koop dan van die mini-verpakkingen.quote:Op zondag 30 oktober 2022 23:51 schreef Selenophilia het volgende:
Mijn verzorgingsproducten passen niet in een 1 liter zakje![]()
Meeste zijn mini, ik heb er gewoon te veelquote:Op maandag 31 oktober 2022 00:32 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Koop dan van die mini-verpakkingen.
Een uitgerangeerde D66-er, VVD-er, zoiets... als ruilhandeltje voor wat anders.quote:Op zondag 30 oktober 2022 15:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ok dus nu komt er een leidinggevende van de D66 ??
ergens bij de provincie weg ofzo
Koop ze dan op je bestemming.quote:Op maandag 31 oktober 2022 07:32 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Meeste zijn mini, ik heb er gewoon te veel
Dit heeft niks met Schiphol te maken. Alles mag gewoon in je koffer/ tas blijven.quote:Op zondag 30 oktober 2022 23:51 schreef Selenophilia het volgende:
Mijn verzorgingsproducten passen niet in een 1 liter zakje![]()
Mijn ervaring van laatst is inderdaad dat ze er niet echt meer naar kijken. We hadden zelfs heen een aangebroken flesje cola en terug twee deels aangebroken flesjes water en daar werd niets van gezegd. Alles bleef in de koffer/tas en we konden zo door de security.quote:Op maandag 31 oktober 2022 08:03 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit heeft niks met Schiphol te maken. Alles mag gewoon in je koffer/ tas blijven.
Je kunt het alleen waarschijnlijk niet meer mee terug naar Nederland nemen (in handbagage dan) maar ochquote:Op maandag 31 oktober 2022 08:03 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit heeft niks met Schiphol te maken. Alles mag gewoon in je koffer/ tas blijven.
Dan neem je minder meequote:Op maandag 31 oktober 2022 07:32 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Meeste zijn mini, ik heb er gewoon te veel
Wat is die methode?quote:Op maandag 31 oktober 2022 08:35 schreef Molo het volgende:
Die nieuwe scanmethodes op Schiphol zijn echt wel briljant. Als de chaos nu ook eens stopt, ga ik er wel weer gebruik van maken
Ik weet niet van de goed en de rand, maar ze hebben nieuwe generatie scanners die op basis van AI herkennen wat veelvoorkomende stoffen en materialen zijn. Flesjes cola en water komen zoveel voor dat die scanners dat easy ontdekken en ok bevinden.quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat is die methode?
Ik kon m’n rugzak met duikspullen helemaal tot de bodem leeghalen. Want de rubberen zool van de waterschoen was een ‘vreemd object’.
Normaliter nooit mee in handbagage maar nu op safe gespeeld en mijn bagage over de koffer en rugzak verdeeld, voor het geval de koffer niet aan zou komen.
En dan krijg je nooit meer, in volle haast, alles netjes in je rugzak gepropt.
Ja. Laptop hoeft ook niet uit de tas. Op veel andere vliegvelden moet dat nog wel.quote:Op maandag 31 oktober 2022 08:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt het alleen waarschijnlijk niet meer mee terug naar Nederland nemen (in handbagage dan) maar och
Die nieuwe scanmethodes op Schiphol zijn echt wel briljant. Als de chaos nu ook eens stopt, ga ik er wel weer gebruik van maken
Mijn claim uit juni loopt nog steeds, treurneuzen zijn het met hun ongemanagede ellende
Als het van die mini-verpakkingen zijn, dan zijn ze waarschijnlijk toch al aardig leeg. Gewoon daar weg mieteren dus.quote:Op maandag 31 oktober 2022 08:35 schreef Molo het volgende:
Je kunt het alleen waarschijnlijk niet meer mee terug naar Nederland nemen (in handbagage dan) maar och
Vanuit Rome naar Eindhoven was men minstens net zo gemakkelijk als de andere kant op.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als het van die mini-verpakkingen zijn, dan zijn ze waarschijnlijk toch al aardig leeg. Gewoon daar weg mieteren dus.
Ja, dat kan. Op het merendeel van de luchthavens is dat echter niet zo.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vanuit Rome naar Eindhoven was men minstens net zo gemakkelijk als de andere kant op.
Ik gok op niksquote:Op maandag 31 oktober 2022 10:29 schreef Selenophilia het volgende:
@:molo nu je het zegt, dat is waar ook. Ik ga gewoon mijn spullen meenemen al past het niet allemaal in zo een zakje. Ik zie wel wat eruit gehaald wordt
quote:Op maandag 31 oktober 2022 11:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik gok op niks
Ze kijken daar niet naar joh
Die hele 'het moet in één literzakje passen' begrenzing is sowieso debiel en wordt nauwelijks nageleefd
Alleen één keer gehad vanuit Zwitserland maar dat was gewoon een sachrijnig figuur
Ik had een keer 4 flesjes a 100 ml in een zo'n 3 literzakje van Ikea ofzo. Op eindhoven moest dat 3 liter zakje weg en moest het in een 1 liter zakje. De inhoud was dus prima maar het zakje niet.quote:Op maandag 31 oktober 2022 11:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik gok op niks
Ze kijken daar niet naar joh
Die hele 'het moet in één literzakje passen' begrenzing is sowieso debiel en wordt nauwelijks nageleefd
Alleen één keer gehad vanuit Zwitserland maar dat was gewoon een sachrijnig figuur
Primaquote:Op donderdag 17 november 2022 21:59 schreef Pisces29 het volgende:
Iemand nog recent gevlogen?
Hoe is het nu op Schiphol?
Ah ja, ik hoopte eigenlijk dat de ellende ook voor de aankomende kerstvakantie klaar was. Of iig stukken minder druk.quote:Op donderdag 17 november 2022 22:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Prima. Hoogseizoen kent piekmomenten en dat is waar het misgaat. Laagseizoen zoals nu is vrij soepel.
19 oktober heen, 11 november (vorige week vrijdag) terug, met in totaal drie stuks ruimbagage.quote:Op donderdag 17 november 2022 21:59 schreef Pisces29 het volgende:
Iemand nog recent gevlogen?
Hoe is het nu op Schiphol?
Voor heenvlucht zie paar reacties terug (prima dus), afgelopen zondag terugvlucht. Kwamen rond 22.00 aan. Mega druk vóór de pp controle. Eenmaal in de rij ging het redelijk snel. Na ophalen bagage (die er meteen al lag) duurde t weer heel lang voor je de aankomsthallen in kon (langs douane). Maar over het algemeen was het geen drama ofzo.quote:Op donderdag 17 november 2022 21:59 schreef Pisces29 het volgende:
Iemand nog recent gevlogen?
Hoe is het nu op Schiphol?
Laatste keren oogde het redelijk te doen allemaal. Zag in elk geval buiten geen rijen meer staan.quote:Op donderdag 17 november 2022 21:59 schreef Pisces29 het volgende:
Iemand nog recent gevlogen?
Hoe is het nu op Schiphol?
Dat was het al sinds de lente. Drie keer gevlogen, drie keer in een lange rij gestaan met maar twee petjes die de paspoorten controleren terwijl de collega’s in een hokje zaten te niksen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 09:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
marechaussee-is-nu-de-bottleneck-op-schiphol![]()
![]()
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)ttleneck-op-schiphol
https://www.telegraaf.nl/(...)eederangs-luchthavenquote:Geduld reiswereld met Schiphol raakt op: 'Hoofdprijs voor een waardeloos product'
Door YTEKE DE JONG EN KOEN NEDERHOF
Updated Vandaag, 07:07
Vandaag, 05:30 in FINANCIEEL
AMSTERDAM - Lang niet iedereen rekent erop dat de plannen van Schiphol om de problemen bij de beveiliging op te lossen haalbaar zijn.
en rondgang levert de nodige scepsis op en daarmee ook twijfel of de reiziger eindelijk op een normaal hoogseizoen kan rekenen. ,,
Ik heb geen enkel signaal dat dit haalbaar is. Verre van", aldus een bron.
3 weken geleden. Waren er 3 uur van tevoren. In minder dan 10 minuten door security én paspoortcontrole en toen ook nog een uur vertraging. Echt zo kut dat vliegen tegenwoordig.quote:Op donderdag 17 november 2022 21:59 schreef Pisces29 het volgende:
Iemand nog recent gevlogen?
Hoe is het nu op Schiphol?
Stonden er nog koffers ergens opgestapeld?quote:Op donderdag 1 december 2022 16:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
3 weken geleden. Waren er 3 uur van tevoren. In minder dan 10 minuten door security én paspoortcontrole en toen ook nog een uur vertraging. Echt zo kut dat vliegen tegenwoordig.
niet naar gekekenquote:Op donderdag 1 december 2022 16:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Stonden er nog koffers ergens opgestapeld?
Bedankt Hans Nielschquote:
Jawel.quote:Op donderdag 1 december 2022 15:28 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-waardeloos-product
+
Is die Benschop nu nog niet weg ??+
Ik weet niet welke ex-ambtenaar je bedoelt, maar waarschijnlijk niet Benschop. Er is je immers al zo'n 100 keer verteld dat die van de PvdA is.quote:Wat een kluns is die ex -ambtenaar toch
zeker een D66 persoon
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)eederangs-luchthaven
ok , gaan ze hem nu directeur van een bejaarden huis maken?/quote:Op donderdag 1 december 2022 19:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jawel.
[..]
Ik weet niet welke ex-ambtenaar je bedoelt, maar waarschijnlijk niet Benschop. Er is je immers al zo'n 100 keer verteld dat die van de PvdA is.
Je hebt er alweer gezellig een borreltje bij gepakt, zie ik.quote:Op donderdag 1 december 2022 19:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ok , gaan ze hem nu directeur van een bejaarden huis maken?/
zal ookk wel fout gaan dan
Voorzitter van een commissie die gaat onderzoeken hoe het zo fout heeft kunnen gaanquote:Op donderdag 1 december 2022 19:14 schreef michaelmoore het volgende:
ok , gaan ze hem nu directeur van een bejaarden huis maken?/
zal ookk wel fout gaan dan
Ambtenaren zorgen goed voor elkaar.quote:Op donderdag 1 december 2022 20:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Voorzitter van een commissie die gaat onderzoeken hoe het zo fout heeft kunnen gaan
En de onderste steen komt boven![]()
Dat gaat lukken, want de conclusie staat al vast![]()
Hij is geweldig en heeft recht op schadevergoeding en nog een bonus![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2022 06:56 schreef quirina het volgende:
Schadevergoeding, en de kerstbonus met eindejaarsuitkering + extra 13e maand voor het harde werk.
Geen dank 29Pisjes!quote:
betaald van de lagere vergoeding voor de koffersjouwersquote:Op vrijdag 2 december 2022 06:56 schreef quirina het volgende:
Schadevergoeding, en de kerstbonus met eindejaarsuitkering + extra 13e maand voor het harde werk.