Het is goed met je. Het is niet de schuld van de bevolking, die na 2 jaar gezeik wellicht stress en vaak hardwerkend, weer normaal op vakantie kunnen gaan dat schiphol verzaakt. Beetje raar dat jij dat dan weer niet begrijpt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 09:21 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind er wel wat van. Je hoeft ook niet per se met het vliegtuig op vakantie, alleen zijn er mensen die dat niet begrijpen.
Blijkbaar raak je een gevoelige snaar voor de verwende emotionele Schiphol passagiers.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 09:21 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind er wel wat van. Je hoeft ook niet per se met het vliegtuig op vakantie, alleen zijn er mensen die dat niet begrijpen.
Niks gevoelige snaar hoor, heerlijke vakantie gehad via Maastricht.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 10:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Blijkbaar raak je een gevoelige snaar voor de verwende emotionele Schiphol passagiers.![]()
Het makkelijkste om dit natuurlijk op te vangen is de beprijzing in drukke periodes veel duurder maken waardoor het niet zo druk wordt.
Wat wel bizar is, dat men in de vakantieperiode het nog voor elkaar kreeg om tussen de 67.000 en 72.000 passagiers per dag afgehandeld kreeg en nu nog maar 50.000 per dag.
Na 2 jaar corona stress en gezeik heeft Schiphol verzaakt, dat is een duidelijke emotionele uitbarsting waarna het daarna over ikke ikke ikke ben via Maastricht gevlogen gaat. Over observeerbare emotionele egoistische kortzichtigheid gesproken.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 10:20 schreef Malavita het volgende:
[..]
Niks gevoelige snaar hoor, heerlijke vakantie gehad via Maastricht.
Spreek alleen iemand aan op diens kortzichtigheidals jij dat alles een gevoelige snaar vindt prima.
Vliegtickets duurder en treinkaarten goedkoper.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 10:20 schreef Molo het volgende:
Wees gewoon eerlijk dat je wil/moet krimpen en maak tickets veel duurder
Betaal personeel fatsoenlijk daarmee en maximeer dan ook gewoon tijdig het aantal vluchten op je krimpinzet.
Opgelost
Ze staan daar op Schiphol alsof men Kabul aan het ontvluchten is.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Na 2 jaar corona stress en gezeik heeft Schiphol verzaakt, dat is een duidelijke emotionele uitbarsting waarna het daarna over ikke ikke ikke ben via Maastricht gevlogen gaat. Over observeerbare emotionele egoistische kortzichtigheid gesproken.
Dat is een observering, maar kennelijk is het voor jou lastig om je in te leven in anderen. Geeft niet hoor.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Na 2 jaar corona stress en gezeik heeft Schiphol verzaakt, dat is een duidelijke emotionele uitbarsting waarna het daarna over ikke ikke ikke ben via Maastricht gevlogen gaat. Over observeerbare emotionele egoistische kortzichtigheid gesproken.
Kennelijk is dat lastig genoegquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 10:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Vliegtickets duurder en treinkaarten goedkoper.
Zo moeilijk is dat niet. Als je voor een paar tientjes naar Madrid kan vliegen terwijl dat met de trein over de honderd Euro moet kosten gaat er iets mis.
[..]
Ze staan daar op Schiphol alsof men Kabul aan het ontvluchten is.
Mijn ouders zijn ook een keer met mijn oom en tante voor een weekendje weg in Frankfurt geweest. Met de trein zou hij bijna 400 Euro kwijt zijn dus hebben ze maar de auto gepakt. Twee keer diesel tanken was voldoende.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 10:38 schreef Malavita het volgende:
[..]
Kennelijk is dat lastig genoegdie verschillen gaan idd nergens over, zou allang moeten zijn aangepakt.
En schiphol is een grap geworden.
quote:TUI-topman en kersverse voorzitter van reiskoepel ANVR Arjan Kers: „Geen behoefte aan een politieke benoeming in de Schiphol-top.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pak geldhttps://www.telegraaf.nl/(...)en-spel-met-schipholquote:Zelf wil hij niet instappen als opvolger van Benschop. „Nee. Maar als het zou moeten, zou ik de garantie willen dat ik een pak geld mag neerleggen om de problemen op te lossen”, vertelt hij, om te vervolgen: „De afgelopen twintig jaar is er altijd een politieke benoeming geweest.![]()
![]()
Daar hebben we nu geen behoefte aan. Het zou Den Haag sieren als ze eens mee kwamen kijken en zouden luisteren naar waar behoefte aan is. Want met een politieke benoeming zijn we terug bij af.”
Hij snapt het![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.telegraaf.nl/(...)phol-topman-benschop
quote:Volgens haar is het prijskaartje van de schade voor KLM inmiddels opgelopen tot al meer dan honderd miljoen euro.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook de vakbonden maken zich zorgen, omdat de falende dienstverlening uiteindelijk banen kan kosten. Al tienduizenden reizigers wijken uit naar bijvoorbeeld Brussel of Düsseldorf. Hoewel operationeel directeur Hanne Buis voortdurend bezig zegt te zijn om de bezetting op orde te krijgen, blijkt uit het voortdurend afschalen het tegendeel, zegt voorman Reinier Castelein van vakbond De Unie. „In steeds meer gesprekken ervaar ik een gelatenheid. Men accepteert de falende dienstverlening op Schiphol.quote:Mijn conclusie is dat de Schiphol-directie meer verstand heeft van het met smoezen uitleggen dat ze niet functioneert dan het ze verstand heeft van de dienstverlening die ze neer moet zetten. Een paradepaard onwaardig.”![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)voor-oplossing-chaos
Nee, niet echt. Dat het de afgelopen 20 jaar 'altijd een politieke benoeming' is geweest, is een rare uitspraak. De afgelopen twintig jaar zijn er namelijk maar twee benoemingen geweest: Dick Benschop en (zijn voorganger) Jos Nijhuis. Over Benschop kun je nog discussiëren, maar ik hoor graag wat er politiek was aan de benoeming van Nijhuis. Zelfs als we die 20 jaar niet zo strikt nemen en ook nog even kijken naar de voorganger van Nijhuis, Cerfontaine, die in 1998 benoemd werd: wat was daar politiek aan?quote:
Vliegreizen =/= vakantie, niet per sé dus wat lul je nou? Wat stel jij voor? En hoe zou dat dan moeten?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 09:21 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind er wel wat van. Je hoeft ook niet per se met het vliegtuig op vakantie, alleen zijn er mensen die dat niet begrijpen.
Volgens mij niet.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 20:48 schreef michaelmoore het volgende:
Is die ambtenaar Benschop nu al vervangen of hoe zit dat
Het benoemen van bestuurders in bedrijven die deels of geheel in handen zijn van de overheid is steeds meer een zaak van benoemingen uit de mislukte ambtenaren doosquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 13:35 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Dat het de afgelopen 20 jaar 'altijd een politieke benoeming' is geweest, is een rare uitspraak. De afgelopen twintig jaar zijn er namelijk maar twee benoemingen geweest: Dick Benschop en (zijn voorganger) Jos Nijhuis. Over Benschop kun je nog discussiëren, maar ik hoor graag wat er politiek was aan de benoeming van Nijhuis. Zelfs als we die 20 jaar niet zo strikt nemen en ook nog even kijken naar de voorganger van Nijhuis, Cerfontaine, die in 1998 benoemd werd: wat was daar politiek aan?
Tsja.quote:Op zondag 2 oktober 2022 02:43 schreef Prego het volgende:
[..]
Vliegreizen =/= vakantie, niet per sé dus wat lul je nou? Wat stel jij voor? En hoe zou dat dan moeten?
Of je pakt een uitgerangeerde politicus van een van de dienstdoende partijen. Of desnoods een nuttig oppositielid die als het moest altijd bij het kruisje heeft getekend.quote:Op zondag 2 oktober 2022 10:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het benoemen van bestuurders in bedrijven die deels of geheel in handen zijn van de overheid is steeds meer een zaak van benoemingen uit de mislukte ambtenaren doos
Maak het vliegen maar 300% duurder zodat ik niet meer met dit soort tyfus volk in een vliegkist hoef te zitten.quote:
Hoef je niet eens hele gekke sprongen voor uit te halen. Laat mensen gewoon reële prijzen betalen voor al die korte vluchten, dan is het zo afgelopen.quote:Op zondag 2 oktober 2022 10:23 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Maak het vliegen maar 300% duurder zodat ik niet meer met dit soort tyfus volk in een vliegkist hoef te zitten.
Bij Schiphol is dat niet het geval geweest.quote:Op zondag 2 oktober 2022 10:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het benoemen van bestuurders in bedrijven die deels of geheel in handen zijn van de overheid is steeds meer een zaak van benoemingen uit de mislukte ambtenaren doos
Onder het mom van de energiecrisis voeren we een solidariteit accijns in op kerosine zodat de prijs per MJ op kerosine hetzelfde is als bij gas. De kerosine accijns opbrengtsen komen dan weer ten goede aan al die engergie plafonds.quote:Op zondag 2 oktober 2022 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hoef je niet eens hele gekke sprongen voor uit te halen. Laat mensen gewoon reële prijzen betalen voor al die korte vluchten, dan is het zo afgelopen.
Begin gewoon met de btw vrijstelling op te heffen. Geen idee waarom een vliegreis vrijgesteld moet zijn van btw en waarom kerosine vrijgesteld moet zijn van btw.quote:Op zondag 2 oktober 2022 11:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Onder het mom van de energiecrisis voeren we een solidariteit accijns in op kerosine zodat de prijs per MJ op kerosine hetzelfde is als bij gas. De kerosine accijns opbrengtsen komen dan weer ten goede aan al die engergie plafonds.
51% eigendom van de Schiphol Group, dus niet verbaast...quote:Op zondag 2 oktober 2022 11:07 schreef Pisces29 het volgende:
Gelukkig is het op Eindhoven geen rommeltje.
Wat mij betreft wordt vliegen gewoon ook weer exclusiever, dat hoeft niet te betekenen dat alleen rijke mensen nog zo mogen reizen, maar 18 euro naar Barcelona etc moet gewoon afgelopen zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2022 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hoef je niet eens hele gekke sprongen voor uit te halen. Laat mensen gewoon reële prijzen betalen voor al die korte vluchten, dan is het zo afgelopen.
Ja. Je moet af van de situatie dat vliegen met afstand een beter alternatief is dan de auto, trein of niet gaan. Al die niet-noodzakelijke tripjes dichtbij kunnen ook prima met de trein of gewoon minder.quote:Op zondag 2 oktober 2022 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt vliegen gewoon ook weer exclusiever, dat hoeft niet te betekenen dat alleen rijke mensen nog zo mogen reizen, maar 18 euro naar Barcelona etc moet gewoon afgelopen zijn.
Hoe gaat het eigenlijk op Bonairequote:Op zondag 2 oktober 2022 11:07 schreef Pisces29 het volgende:
Gelukkig is het op Eindhoven geen rommeltje.
Dat vliegveld daar ooit gezien?quote:Op maandag 3 oktober 2022 12:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hoe gaat het eigenlijk op Bonaire
Daar zit onze nationale trots en kanjer Debiel/Camiel Eurlings
Die kan daar toch ook wel, een vrouw in elkaar meppen, er een ongelofelijke puinhoop van maken
De goedkope vliegmaatschappijen die hebben er hun bestaansrecht aan te danken. De easyJet en ryanairs zijn ontwikkeld om zulke reisjes te maken. Die willen hun kip met de gouden eieren niet geslacht zien worden.quote:Op zondag 2 oktober 2022 11:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Je moet af van de situatie dat vliegen met afstand een beter alternatief is dan de auto, trein of niet gaan. Al die niet-noodzakelijke tripjes dichtbij kunnen ook prima met de trein of gewoon minder.
Uiteindelijk heb je er ook weinig aan als toeristen uit land A voor een pauperprijs naar stad in land B gaan om amper wat uit te geven, land B naar land C, land C naar land A, etc.
Dat begrijp ik vanuit hun perspectief, maar dat betekent niet dat we dat dan maar zo moeten doen zoals EasyJet en Ryanair het willen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 12:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De goedkope vliegmaatschappijen die hebben er hun bestaansrecht aan te danken. De easyJet en ryanairs zijn ontwikkeld om zulke reisjes te maken. Die willen hun kip met de gouden eieren niet geslacht zien worden.
Wij als wereld zijn blijkbaar opgehangen aan een oude overeenkomst die zogenaamd volgens alle bestuurders niet open te breken is.quote:Op maandag 3 oktober 2022 12:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat begrijp ik vanuit hun perspectief, maar dat betekent niet dat we dat dan maar zo moeten doen zoals EasyJet en Ryanair het willen.
Elke overeenkomst is open te breken. Zeker in een heel andere context is afgesproken, is het goed om het eens te herbekijken.quote:Op maandag 3 oktober 2022 12:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wij als wereld zijn blijkbaar opgehangen aan een oude overeenkomst die zogenaamd volgens alle bestuurders niet open te breken is.
En hoe laat gaat je vlucht?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:54 schreef CoExist het volgende:
Vanmorgen om 03.40 uur aangesloten in de rij voor bagage drop off. 04.20 uur door de Security check heen.
Het viel mij mee.
Als je er vroeg in de ochtend bent, voor een uur of 5, dan valt het allemaal wel mee.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:54 schreef CoExist het volgende:
Vanmorgen om 03.40 uur aangesloten in de rij voor bagage drop off. 04.20 uur door de Security check heen.
Het viel mij mee.
Vanaf 8-9 uur wordt het vooral een zooitje.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je er vroeg in de ochtend bent, voor een uur of 5, dan valt het allemaal wel mee.
Dus ruim voor die tijd aansluiten moet wel te doen zijn? Zeg, rond half zeven (vier uur voor mijn vlucht)?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vanaf 8-9 uur wordt het vooral een zooitje.
Dan dus gewoon vroeg gaan. Heb ik ook gedaan de keren dat ik via Schiphol ging. En lekker boeiend als dat eerder dan 4 uur voor je vlucht is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vanaf 8-9 uur wordt het vooral een zooitje.
Ik zou geen risico nemen en eerder daar zijn. Dan zit je waarschijnlijk daarna wel bij de gate of in de lounge extra tijd uit te zitten, maar dat is beter dan langer in de rij staan of zelfs je vlucht missen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus ruim voor die tijd aansluiten moet wel te doen zijn? Zeg, rond half zeven (vier uur voor mijn vlucht)?
Ja, is wel ok. Denk ik. Voor de zekerheid nog ffies 30 minuten bij pakken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus ruim voor die tijd aansluiten moet wel te doen zijn? Zeg, rond half zeven (vier uur voor mijn vlucht)?
Dit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan dus gewoon vroeg gaan. Heb ik ook gedaan de keren dat ik via Schiphol ging. En lekker boeiend als dat eerder dan 4 uur voor je vlucht is.
Ik zit liever ergens na de security te wachten dan in de rij.
Vast wel ergens een relaxed plekje te vinden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zou geen risico nemen en eerder daar zijn. Dan zit je waarschijnlijk daarna wel bij de gate of in de lounge extra tijd uit te zitten, maar dat is beter dan langer in de rij staan of zelfs je vlucht missen.
Paar weken geleden was ik om 06:20 bij de ingang van P1 en om 07:20 door alle hoepeltjes. Dat was wel buiten Schengen, hetgeen schijnt te schelen (in positieve zin).quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus ruim voor die tijd aansluiten moet wel te doen zijn? Zeg, rond half zeven (vier uur voor mijn vlucht)?
Ja. Als de lounge open is, vermaak ik me daar prima. Koffie erbij, broodje of zo erbij, laptop open. En anders eventueel ergens bij de gate aan 'n tafel. Of je neemt een extra boek mee.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vast wel ergens een relaxed plekje te vinden.
Was mijn indruk ook wel ja.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:05 schreef Sodemieters het volgende:
. Dat was wel buiten Schengen, hetgeen schijnt te schelen (in positieve zin).
Ik vlieg ook buiten Schengen, dus dat biedt hoopquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:05 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Paar weken geleden was ik om 06:20 bij de ingang van P1 en om 07:20 door alle hoepeltjes. Dat was wel buiten Schengen, hetgeen schijnt te schelen (in positieve zin).
Ik heb/had daar ook geen problemen mee. Liever relaxed na de security wat extra wachten dan stressen in de rij, lang in de rij staan of zelfs helemaal niet meer vliegen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vlieg ook buiten Schengen, dus dat biedt hoop
Maar dan gaan we er wel voor om op z'n laatst rond zes uur daar te zijn denk ik, misschien nog wat eerder. Met langer wachten ná security of bij/in de buurt van de gate heb ik geen moeite, e-reader en podcasts mee enzo, al moet ik op de grond zitten, geen probleem
Precies. Alle problemen wat wachttijden betreft zijn tot en met de security toch? Dus als je daar eenmaal doorheen bent is het gewoon business as usual en wandel je richting je gate?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb/had daar ook geen problemen mee. Liever relaxed na de security wat extra wachten dan stressen in de rij, lang in de rij staan of zelfs helemaal niet meer vliegen.
Ja, daarna gewoon business as usual. Als je heel vroeg bent, is het wel druk bij de beperkte etablissementen die open zijn om te eten en zo.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. Alle problemen wat wachttijden betreft zijn tot en met de security toch? Dus als je daar eenmaal doorheen bent is het gewoon business as usual en wandel je richting je gate?
Even buiten zaken als eventuele vertragingen van de vlucht, maar dat valt onder business as usual.
Afgelopen zaterdag was er maar 1 pushback beschikbaar bij de G pier.. duurde 20min voordat her vliegtuig een pushback kreeg.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. Alle problemen wat wachttijden betreft zijn tot en met de security toch? Dus als je daar eenmaal doorheen bent is het gewoon business as usual en wandel je richting je gate?
Even buiten zaken als eventuele vertragingen van de vlucht, maar dat valt onder business as usual.
Buiten Schengen krijg je na de security ook nog de paspoortcontrole.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. Alle problemen wat wachttijden betreft zijn tot en met de security toch? Dus als je daar eenmaal doorheen bent is het gewoon business as usual en wandel je richting je gate?
Even buiten zaken als eventuele vertragingen van de vlucht, maar dat valt onder business as usual.
Je kunt bij veel maatschappijen pas twee of drie uur van tevoren inchecken en je bagage afgeven. De genoemde vier uur geldt voor de rij bij security. Als je online hebt ingecheckt kun je daar meteen heen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 19:43 schreef Attitude het volgende:
Ik zit hier de reacties te lezen maar ik begrijp 1 ding niet.
Stel , je vlucht vertrekt om 7.00,( binnen Europa ) dan wordt geadviseerd om 3.30 daar te zijn. Want eerder zou je niet kunnen inchecken.
Maar ik lees ook dat er geen hond controleert of het allemaal wel klopt, zou je dan eerder kunnen inchecken dan 3.30?
Of mis ik iets?
Oh ja. Maar goed, daar zal de rij sowieso kleiner zijn lijkt me.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 19:30 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Buiten Schengen krijg je na de security ook nog de paspoortcontrole.
En als je bagage bij je hebt, die je moet afgeven ( backpack ofzo ) , dan kun je wel thuis online inchecken maar je moet dan alsnog in de rij staan bij de incheck balie? Als je enkel handbagage hebt, dan loop je door naar de security?quote:
Die was om 09.30 uur ofzo. Dus maar wat in een VIP lounge gehangen.quote:
Dat is al een paar jaar geen probleem meer, alleen op de terugweg is het vaak(/altijd) een issuequote:Op woensdag 5 oktober 2022 09:36 schreef CoExist het volgende:
[..]
Die was om 09.30 uur ofzo. Dus maar wat in een VIP lounge gehangen.
Het viel mij trouwens op dat ik, en meerdere reizigers, gewoon blikjes en flesjes drinken door de security check mee mochten nemen. Ik vroeg of het mocht en het was geen probleem. Erg bijzonder met al dat gezeik met de max 20ml in doorzichtige seal bags geneuzel de afgelopen 20 jaar na 9/11.
Zelfs mijn koffers zijn mee gereisd, al had ik die voor de zekerheid voorzien van AirTags.
Vanaf Schiphol niet. Van vele andere luchthavens nog wel een probleem.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 09:36 schreef CoExist het volgende:
[..]
Die was om 09.30 uur ofzo. Dus maar wat in een VIP lounge gehangen.
Het viel mij trouwens op dat ik, en meerdere reizigers, gewoon blikjes en flesjes drinken door de security check mee mochten nemen. Ik vroeg of het mocht en het was geen probleem. Erg bijzonder met al dat gezeik met de max 20ml in doorzichtige seal bags geneuzel de afgelopen 20 jaar na 9/11.
Zelfs mijn koffers zijn mee gereisd, al had ik die voor de zekerheid voorzien van AirTags.
Bron?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:39 schreef Drekkoning het volgende:
Beveiligers krijgen er een flinke smak geld bij. En terecht.
Hopelijk gaat dit nu een keer het tij keren. Geen race to the bottom.
Ben benieuwd of dit genoeg is.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:43 schreef zuchtje het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)eiligers-op-schiphol
We zullen zien. Zijn best forse bedragen op die salarissen. Denk dat je zeker als beveiliger niet snel ergens meer krijgt dan op Schiphol nu.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dit genoeg is.
Dit is het Schiphol topic, maar verder zeer terechte uitspraak. Zet hopelijk de deur open voor de rest van het personeel om eenzelfde zaak aan te spannen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:45 schreef Regilio_ het volgende:
'Elbers dwingt KLM-bonus af via de rechter
VOC-mentaliteit![]()
Daar heeft iemand van het management na maaaaanden vergaderen gedacht, wellicht als we ze nu eens wat meer betalen dan vakkenvullers bij AH, dan willen mensen hier komen werken. Wat een briljante manager was dat, die heeft een bonus verdient.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:39 schreef Drekkoning het volgende:
Beveiligers krijgen er een flinke smak geld bij. En terecht.
Hopelijk gaat dit nu een keer het tij keren. Geen race to the bottom.
'en gaan in november in'quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:43 schreef zuchtje het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)eiligers-op-schiphol
hopelijk zorgt de voorpret er er voor dat alles weer een beetje sneller gaatquote:Op donderdag 6 oktober 2022 20:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
'en gaan in november in'
Verdomme
Elders heb je misschien wel relaxtere werkomstandigheden en meer structuur in je werkrooster. Dat kan ook tellen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
We zullen zien. Zijn best forse bedragen op die salarissen. Denk dat je zeker als beveiliger niet snel ergens meer krijgt dan op Schiphol nu.
Hoe erg kan je falen als bedrijf.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 12:31 schreef Aether het volgende:
Schiphol vroeg om hulp leger, ministeries en NCTV wezen het af
https://nos.nl/l/2447506
De leiding van Schiphol heeft de afgelopen maanden tweemaal het leger gevraagd om de chaos bij de beveiliging te verlichten, meldt De Telegraaf. In zowel juni als in september deed de directie een noodkreet. Maar in Den Haag werd daar volgens de krant geen gehoor aan gegeven.
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zou niet onwelwillend tegenover het idee hebben gestaan. Hoewel legerinzet hoogst ongebruikelijk is, wilde minister Harbers door de extreme drukte op de luchthaven het toch bespreken, schrijft het dagblad.
quote:Honderdduizenden reizigers gingen het afgelopen halfjaar gebukt onder ellenlange rijen, vermiste bagage en gemiste vluchten, terwijl bleek dat de verantwoordelijke ministeries bezig waren met beeldvorming en het toekomstig dividend. Hoewel Schiphol volgens het ministerie prima geld uit kan geven aan meer beveiligers, houdt men achter de schermen de hand op knip.
Op 13 juni dit jaar zitten ministers Sigrid Kaag (Financiën), Mark Harbers (IenW), Schiphol-topman Dick Benschop en Rob Carsouw, de financiële topman van Schiphol, aan tafel. Vooraf hebben de ministeries doelen geformuleerd. ,,
Vanuit MinFin is aangekondigd dat een vierde doel is om aan te geven dat de financiering van de oplossing goed bekeken dient te worden en bij voorkeur niet ten laste van het dividend wordt gebracht", schrijven ambtenaren van IenW aan elkaar.
BEKIJK OOK:
'Hulp leger op Schiphol had deel ellende kunnen voorkomen'
Dat blijkt uit documenten die op verzoek van De Telegraaf zijn vrijgegeven op basis van de Wet open overheid (Woo).
De hand op de knip komt precies een week na de ergste rampdag bij security tot dan toe.
Heb je nou al gesolliciteerd?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Vrijgegeven berichten minister geven precies aan wat er mis is’
Elke week bespreekt hoofdredacteur Paul Jansen wat hem bezighoudt in het nieuws. Deze keer een onthullend onderzoek van De Telegraaf over de chaos op Schiphol en de rol van de overheid hierin.
https://www.telegraaf.nl/(...)es-aan-wat-er-mis-is
Wie trapt dit stuk onbenul er nu eens uit
Tsja, Kech en Harbers mogen aan blijven kloten. Normaal bedrag gerund door normale mensen zou je dit soort figuren allang eruit getrapt hebben. Waarschijnlijk had je ze niet eens aangenomen.quote:
Wat staat er in dat stuk? Geen hond heeft toch een Telegraaf aboquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Vrijgegeven berichten minister geven precies aan wat er mis is’
Elke week bespreekt hoofdredacteur Paul Jansen wat hem bezighoudt in het nieuws. Deze keer een onthullend onderzoek van De Telegraaf over de chaos op Schiphol en de rol van de overheid hierin.
https://www.telegraaf.nl/(...)es-aan-wat-er-mis-is
Wie trapt dit stuk onbenul er nu eens uit
quote:
die aandelen zijn nu nog slechts 50 miljoen waardquote:Luchtvaartmaatschappij KLM, dat net als Schiphol ook deels van de Staat is, wil zaterdag niet reageren, evenmin als moederbedrijf Air France KLM.
Minister Kaag (Financiën) gaf in februari ¤220 miljoen aan Nederlands belastinggeld uit aan nieuwe aandelen van Air France ,
de luchtvaartcombinatie, die tegen de afspraken met de Tweede Kamer in werd gebruikt voor het aflossen van Franse leningen.
Wel meer denk ik? NL kocht ze voor 12 euro per stuk toch, zijn nu 1,30 waard...quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 13:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vergeet Wopke niet met zijn geniale aankoop van 750 miljoen![]()
Ook 500 miljoen verlies![]()
Als ze toch bezig zijn moeten ze die Kaagbaan ook maar eens aan een nader onderzoek onderwerpen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
Had die 200 miljoen maar besteed aan beter loon voor die hardwerkenden mensen , voor dat klote werk
Want?quote:Op zondag 16 oktober 2022 09:37 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Als ze toch bezig zijn moeten ze die Kaagbaan ook maar eens aan een nader onderzoek onderwerpen.
Of omdat er zoveel mensen willen vliegen...quote:
Mee eens hoor. Verbindingen zijn vaak drama nu, anders was het echt flink aantrekkelijker.quote:Op zondag 16 oktober 2022 09:56 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Of omdat er zoveel mensen willen vliegen...
Ik begrijp best dat op veel afstanden het moeilijk of op zijn minst lastig is om op een andere manier op de plaats van bestemming te komen.
Maar ik ben nu voor mijn werk op weg naar Basel. Ik ben in mijn woonplaats (Utrecht) op de trein gestapt, zit ruim en comfortabel eerste klas, geen gedoe met inchecken, security of wat dan ook, ben in 6 uur in Zwitserland en dan stap ik ook nog op 5 minuten lopen van mijn hotel uit.
Goed, ik snap dat dit niet standaard is, maar alleen veel collega's die naar hetzelfde congres gaan nemen het vliegtuig. Ik vraag me echt af waarom je dat jezelf, de natuur en je portemonnee wil aandoen als het anders kan.
Volgens mij is vliegen echt een soort gewoonte geworden. Als de EU nu een keer echt goed investeert in een goed treinennetwerk scheelt dat zo veel vluchten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |