Ik vlieg ook buiten Schengen, dus dat biedt hoopquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:05 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Paar weken geleden was ik om 06:20 bij de ingang van P1 en om 07:20 door alle hoepeltjes. Dat was wel buiten Schengen, hetgeen schijnt te schelen (in positieve zin).
Ik heb/had daar ook geen problemen mee. Liever relaxed na de security wat extra wachten dan stressen in de rij, lang in de rij staan of zelfs helemaal niet meer vliegen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vlieg ook buiten Schengen, dus dat biedt hoop
Maar dan gaan we er wel voor om op z'n laatst rond zes uur daar te zijn denk ik, misschien nog wat eerder. Met langer wachten ná security of bij/in de buurt van de gate heb ik geen moeite, e-reader en podcasts mee enzo, al moet ik op de grond zitten, geen probleem
Precies. Alle problemen wat wachttijden betreft zijn tot en met de security toch? Dus als je daar eenmaal doorheen bent is het gewoon business as usual en wandel je richting je gate?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb/had daar ook geen problemen mee. Liever relaxed na de security wat extra wachten dan stressen in de rij, lang in de rij staan of zelfs helemaal niet meer vliegen.
Ja, daarna gewoon business as usual. Als je heel vroeg bent, is het wel druk bij de beperkte etablissementen die open zijn om te eten en zo.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. Alle problemen wat wachttijden betreft zijn tot en met de security toch? Dus als je daar eenmaal doorheen bent is het gewoon business as usual en wandel je richting je gate?
Even buiten zaken als eventuele vertragingen van de vlucht, maar dat valt onder business as usual.
Afgelopen zaterdag was er maar 1 pushback beschikbaar bij de G pier.. duurde 20min voordat her vliegtuig een pushback kreeg.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. Alle problemen wat wachttijden betreft zijn tot en met de security toch? Dus als je daar eenmaal doorheen bent is het gewoon business as usual en wandel je richting je gate?
Even buiten zaken als eventuele vertragingen van de vlucht, maar dat valt onder business as usual.
Buiten Schengen krijg je na de security ook nog de paspoortcontrole.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. Alle problemen wat wachttijden betreft zijn tot en met de security toch? Dus als je daar eenmaal doorheen bent is het gewoon business as usual en wandel je richting je gate?
Even buiten zaken als eventuele vertragingen van de vlucht, maar dat valt onder business as usual.
Je kunt bij veel maatschappijen pas twee of drie uur van tevoren inchecken en je bagage afgeven. De genoemde vier uur geldt voor de rij bij security. Als je online hebt ingecheckt kun je daar meteen heen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 19:43 schreef Attitude het volgende:
Ik zit hier de reacties te lezen maar ik begrijp 1 ding niet.
Stel , je vlucht vertrekt om 7.00,( binnen Europa ) dan wordt geadviseerd om 3.30 daar te zijn. Want eerder zou je niet kunnen inchecken.
Maar ik lees ook dat er geen hond controleert of het allemaal wel klopt, zou je dan eerder kunnen inchecken dan 3.30?
Of mis ik iets?
Oh ja. Maar goed, daar zal de rij sowieso kleiner zijn lijkt me.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 19:30 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Buiten Schengen krijg je na de security ook nog de paspoortcontrole.
En als je bagage bij je hebt, die je moet afgeven ( backpack ofzo ) , dan kun je wel thuis online inchecken maar je moet dan alsnog in de rij staan bij de incheck balie? Als je enkel handbagage hebt, dan loop je door naar de security?quote:
Die was om 09.30 uur ofzo. Dus maar wat in een VIP lounge gehangen.quote:
Dat is al een paar jaar geen probleem meer, alleen op de terugweg is het vaak(/altijd) een issuequote:Op woensdag 5 oktober 2022 09:36 schreef CoExist het volgende:
[..]
Die was om 09.30 uur ofzo. Dus maar wat in een VIP lounge gehangen.
Het viel mij trouwens op dat ik, en meerdere reizigers, gewoon blikjes en flesjes drinken door de security check mee mochten nemen. Ik vroeg of het mocht en het was geen probleem. Erg bijzonder met al dat gezeik met de max 20ml in doorzichtige seal bags geneuzel de afgelopen 20 jaar na 9/11.
Zelfs mijn koffers zijn mee gereisd, al had ik die voor de zekerheid voorzien van AirTags.
Vanaf Schiphol niet. Van vele andere luchthavens nog wel een probleem.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 09:36 schreef CoExist het volgende:
[..]
Die was om 09.30 uur ofzo. Dus maar wat in een VIP lounge gehangen.
Het viel mij trouwens op dat ik, en meerdere reizigers, gewoon blikjes en flesjes drinken door de security check mee mochten nemen. Ik vroeg of het mocht en het was geen probleem. Erg bijzonder met al dat gezeik met de max 20ml in doorzichtige seal bags geneuzel de afgelopen 20 jaar na 9/11.
Zelfs mijn koffers zijn mee gereisd, al had ik die voor de zekerheid voorzien van AirTags.
Bron?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:39 schreef Drekkoning het volgende:
Beveiligers krijgen er een flinke smak geld bij. En terecht.
Hopelijk gaat dit nu een keer het tij keren. Geen race to the bottom.
Ben benieuwd of dit genoeg is.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:43 schreef zuchtje het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)eiligers-op-schiphol
We zullen zien. Zijn best forse bedragen op die salarissen. Denk dat je zeker als beveiliger niet snel ergens meer krijgt dan op Schiphol nu.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dit genoeg is.
Dit is het Schiphol topic, maar verder zeer terechte uitspraak. Zet hopelijk de deur open voor de rest van het personeel om eenzelfde zaak aan te spannen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:45 schreef Regilio_ het volgende:
'Elbers dwingt KLM-bonus af via de rechter
VOC-mentaliteit
Daar heeft iemand van het management na maaaaanden vergaderen gedacht, wellicht als we ze nu eens wat meer betalen dan vakkenvullers bij AH, dan willen mensen hier komen werken. Wat een briljante manager was dat, die heeft een bonus verdient.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:39 schreef Drekkoning het volgende:
Beveiligers krijgen er een flinke smak geld bij. En terecht.
Hopelijk gaat dit nu een keer het tij keren. Geen race to the bottom.
'en gaan in november in'quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:43 schreef zuchtje het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)eiligers-op-schiphol
hopelijk zorgt de voorpret er er voor dat alles weer een beetje sneller gaatquote:Op donderdag 6 oktober 2022 20:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
'en gaan in november in'
Verdomme
Elders heb je misschien wel relaxtere werkomstandigheden en meer structuur in je werkrooster. Dat kan ook tellen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
We zullen zien. Zijn best forse bedragen op die salarissen. Denk dat je zeker als beveiliger niet snel ergens meer krijgt dan op Schiphol nu.
Hoe erg kan je falen als bedrijf.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 12:31 schreef Aether het volgende:
Schiphol vroeg om hulp leger, ministeries en NCTV wezen het af
https://nos.nl/l/2447506
De leiding van Schiphol heeft de afgelopen maanden tweemaal het leger gevraagd om de chaos bij de beveiliging te verlichten, meldt De Telegraaf. In zowel juni als in september deed de directie een noodkreet. Maar in Den Haag werd daar volgens de krant geen gehoor aan gegeven.
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zou niet onwelwillend tegenover het idee hebben gestaan. Hoewel legerinzet hoogst ongebruikelijk is, wilde minister Harbers door de extreme drukte op de luchthaven het toch bespreken, schrijft het dagblad.
quote:Honderdduizenden reizigers gingen het afgelopen halfjaar gebukt onder ellenlange rijen, vermiste bagage en gemiste vluchten, terwijl bleek dat de verantwoordelijke ministeries bezig waren met beeldvorming en het toekomstig dividend. Hoewel Schiphol volgens het ministerie prima geld uit kan geven aan meer beveiligers, houdt men achter de schermen de hand op knip.
Op 13 juni dit jaar zitten ministers Sigrid Kaag (Financiën), Mark Harbers (IenW), Schiphol-topman Dick Benschop en Rob Carsouw, de financiële topman van Schiphol, aan tafel. Vooraf hebben de ministeries doelen geformuleerd. ,,
Vanuit MinFin is aangekondigd dat een vierde doel is om aan te geven dat de financiering van de oplossing goed bekeken dient te worden en bij voorkeur niet ten laste van het dividend wordt gebracht", schrijven ambtenaren van IenW aan elkaar.
BEKIJK OOK:
'Hulp leger op Schiphol had deel ellende kunnen voorkomen'
Dat blijkt uit documenten die op verzoek van De Telegraaf zijn vrijgegeven op basis van de Wet open overheid (Woo).
De hand op de knip komt precies een week na de ergste rampdag bij security tot dan toe.
Heb je nou al gesolliciteerd?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Vrijgegeven berichten minister geven precies aan wat er mis is’
Elke week bespreekt hoofdredacteur Paul Jansen wat hem bezighoudt in het nieuws. Deze keer een onthullend onderzoek van De Telegraaf over de chaos op Schiphol en de rol van de overheid hierin.
https://www.telegraaf.nl/(...)es-aan-wat-er-mis-is
Wie trapt dit stuk onbenul er nu eens uit
Tsja, Kech en Harbers mogen aan blijven kloten. Normaal bedrag gerund door normale mensen zou je dit soort figuren allang eruit getrapt hebben. Waarschijnlijk had je ze niet eens aangenomen.quote:
Wat staat er in dat stuk? Geen hond heeft toch een Telegraaf aboquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Vrijgegeven berichten minister geven precies aan wat er mis is’
Elke week bespreekt hoofdredacteur Paul Jansen wat hem bezighoudt in het nieuws. Deze keer een onthullend onderzoek van De Telegraaf over de chaos op Schiphol en de rol van de overheid hierin.
https://www.telegraaf.nl/(...)es-aan-wat-er-mis-is
Wie trapt dit stuk onbenul er nu eens uit
quote:
die aandelen zijn nu nog slechts 50 miljoen waardquote:Luchtvaartmaatschappij KLM, dat net als Schiphol ook deels van de Staat is, wil zaterdag niet reageren, evenmin als moederbedrijf Air France KLM.
Minister Kaag (Financiën) gaf in februari ¤220 miljoen aan Nederlands belastinggeld uit aan nieuwe aandelen van Air France ,
de luchtvaartcombinatie, die tegen de afspraken met de Tweede Kamer in werd gebruikt voor het aflossen van Franse leningen.
Wel meer denk ik? NL kocht ze voor 12 euro per stuk toch, zijn nu 1,30 waard...quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 13:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vergeet Wopke niet met zijn geniale aankoop van 750 miljoen
Ook 500 miljoen verlies
Als ze toch bezig zijn moeten ze die Kaagbaan ook maar eens aan een nader onderzoek onderwerpen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
Had die 200 miljoen maar besteed aan beter loon voor die hardwerkenden mensen , voor dat klote werk
Want?quote:Op zondag 16 oktober 2022 09:37 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Als ze toch bezig zijn moeten ze die Kaagbaan ook maar eens aan een nader onderzoek onderwerpen.
Of omdat er zoveel mensen willen vliegen...quote:
Mee eens hoor. Verbindingen zijn vaak drama nu, anders was het echt flink aantrekkelijker.quote:Op zondag 16 oktober 2022 09:56 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Of omdat er zoveel mensen willen vliegen...
Ik begrijp best dat op veel afstanden het moeilijk of op zijn minst lastig is om op een andere manier op de plaats van bestemming te komen.
Maar ik ben nu voor mijn werk op weg naar Basel. Ik ben in mijn woonplaats (Utrecht) op de trein gestapt, zit ruim en comfortabel eerste klas, geen gedoe met inchecken, security of wat dan ook, ben in 6 uur in Zwitserland en dan stap ik ook nog op 5 minuten lopen van mijn hotel uit.
Goed, ik snap dat dit niet standaard is, maar alleen veel collega's die naar hetzelfde congres gaan nemen het vliegtuig. Ik vraag me echt af waarom je dat jezelf, de natuur en je portemonnee wil aandoen als het anders kan.
Volgens mij is vliegen echt een soort gewoonte geworden. Als de EU nu een keer echt goed investeert in een goed treinennetwerk scheelt dat zo veel vluchten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |