SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is zodat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.
Saga ook vrij apart.quote:Op maandag 12 september 2022 13:11 schreef Burdie het volgende:
De prenatal pagina heeft weer een nieuwe welkom in de werel.
Zo heet er een Fallon Seven Wener.
Die eerste namen spreek je vast op z'n Engels uit, de achternaam maakt het dan wat gek (vind ik).
Er is ook een meisje die heet PresleyLeek me nou echt een jongensnaam.
Sage ken ik wel as in Seetsj. Maar van Saga kan ik alleen Saga maken en ik vind het eerlijk gezegd niet mooi.quote:Op maandag 12 september 2022 14:54 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Die vind ik apart maar wel mooi!
Wat gek? Die achternaam in het Engels 😱. Daar kun je natuurlijk niet veel aan doen, maar door de voornamen las ik de achternaam ook automatisch in het Engelsquote:Op maandag 12 september 2022 13:11 schreef Burdie het volgende:
Die eerste namen spreek je vast op z'n Engels uit, de achternaam maakt het dan wat gek (vind ik).
Ik moet vooral denken aan de IJslandse saga's, dus viking associaties en daar hou ik wel van. Maar zou het net te apart vinden om zelf te gebruikenquote:Op maandag 12 september 2022 15:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Sage ken ik wel as in Seetsj. Maar van Saga kan ik alleen Saga maken en ik vind het eerlijk gezegd niet mooi.
The Saga continues.. Daar ken ik Saga van
Ik vind Presley voor een meisje heel mooi, maar ik ben niet representatief voor een gangbare smaakquote:Op maandag 12 september 2022 13:11 schreef Burdie het volgende:
Een Fallon is een babyhertje en het hoofdpersonage in een boek van Colleen Hover(?)wat nu redelijk populair is.quote:Op maandag 12 september 2022 16:28 schreef Smart_ass het volgende:
Fallon is hier laatst nog genoemd, vind ik wel een leuke naam eigenlijk.
Maar het werd een hippe naam in de jaren 80 door Fallon Carrington Colby (Dynasty)quote:Op maandag 12 september 2022 16:57 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Een Fallon is een babyhertje en het hoofdpersonage in een boek van Colleen Hover(?)wat nu redelijk populair is.
Oa klank? Hoe spreek je Saga uit dan?quote:Op maandag 12 september 2022 16:56 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar die oa klank gaat niemand kunnen uitspreken natuurlijk. Wel mooi
Als ballon.quote:Op maandag 12 september 2022 23:11 schreef gestreeptestoel het volgende:
Fallon heb ik ook al eerder gehoord, maar dat gewoon op zijn Nl uitgesproken
Het klinkt niet zo hard als Saaga maar toch, hier gaan ze gewoon Saaga zeggen.quote:Op maandag 12 september 2022 17:13 schreef B.ertha het volgende:
vrijwel meteen in het begin
misschien is oa niet de goede omschrijving, maar het is ook niet echt 'a' zoals wij dat zeggen
Waar komt dat vandaan danquote:Op dinsdag 13 september 2022 14:52 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb ook een mooie vanuit het kdv van mijn zoontje: T.oof
ik vraag me af hoe vaak die ouders te horen krijgen "tofu?"quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:52 schreef B.ertha het volgende:
Doet me gelijk denken aan Tante T.oof op TikTok..quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:52 schreef B.ertha het volgende:
Schattig ja. Maar ik zou dan als tiener of in het werkveld er L.ieke van maken ofzo. Iets te schattig on serieus genomen te worden als volwassene.quote:Op dinsdag 13 september 2022 17:46 schreef Mahra het volgende:
Op het kdv van mijn dochter is er een L.ieveke. Dat vind ik zo een schattige naam.
Ja, begrijp ik.. dat is ook de reden waarom wij niet voor L.illy zijn gegaan. Leuk voor nu, maar als ze wat ouder is dan is de naam iets te schattig.quote:Op dinsdag 13 september 2022 18:01 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Schattig ja. Maar ik zou dan als tiener of in het werkveld er L.ieke van maken ofzo. Iets te schattig on serieus genomen te worden als volwassene.
Ik heb een achterneefje met die naamquote:Op dinsdag 13 september 2022 19:38 schreef Mrmime het volgende:
Jongen hier in de buurt geboren, B.asten. Nooit eerder gehoord, wel mooie naam vind ik.
Daar mist imo een n aan het eind.quote:Op dinsdag 13 september 2022 17:46 schreef Mahra het volgende:
Op het kdv van mijn dochter is er een L.ieveke. Dat vind ik zo een schattige naam.
Klinkt Joods, doet denken aan mazzel tovquote:Op dinsdag 13 september 2022 14:52 schreef B.ertha het volgende:
Da's (met n) ook een jongensnaam.quote:Op dinsdag 13 september 2022 21:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Lieveke klinkt voor mij Vlaams. Daar zegt men ook lieveke tegen een schattig en lief iemand. Lieve vind ik dan mooier.
Lieveken of Lieven?quote:Op dinsdag 13 september 2022 21:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Da's (met n) ook een jongensnaam.
Lieven.quote:
Wordt hij niet door al zijn vrienden Batsen genoemd? Dat zou bij mijn vrienden iig wel gebeuren.quote:Op dinsdag 13 september 2022 19:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb een achterneefje met die naam
Die is inmiddels wel volwassen overigens.
vind ik mooi, en een toffe bekende belg heet ook zoquote:
Ja, voor nu heel schattig maar niet meer als ze wat ouder is. Vind ik ook.quote:Op dinsdag 13 september 2022 20:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daar mist imo een n aan het eind.
Een volwassen Lieveken kennende vind ik het ook niet zo'n schattige naam. Dat gaat er snel vanaf als ze gewoon toffe wijven zijn.
Joodse namen zijn ook heel mooi.quote:Op dinsdag 13 september 2022 20:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klinkt Joods, doet denken aan mazzel tov
Ik bedoel dat ik het niet meer schattig vind, maar gewoon een naam als alle andere. Niet meer 'kinds' dan iets als Baukje of Maaike.quote:Op woensdag 14 september 2022 13:39 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ja, voor nu heel schattig maar niet meer als ze wat ouder is. Vind ik ook.
zo'n naam die je hele leven moet blijven spellenquote:Op donderdag 15 september 2022 20:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zojuist gespot: F.liene.
Zeer apart ook weer.
Ik dacht eerst dat het Feline was en dat de letters per abuis door elkaar waren gegooid ofzo. Maar ik zag in de reacties dat dat meisje dus echt zo heet.quote:Op donderdag 15 september 2022 20:58 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
zo'n naam die je hele leven moet blijven spellen![]()
gewoon een luie versie van feline als je t mij vraagt
Ja maar Salvo klinkt voor mij net als mitrailleur of Ak-47…quote:
Ik heb nog nooit gehoord dat Maaike kinds isquote:Op woensdag 14 september 2022 14:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik het niet meer schattig vind, maar gewoon een naam als alle andere. Niet meer 'kinds' dan iets als Baukje of Maaike.
Dat is dus precies mijn puntquote:Op donderdag 15 september 2022 23:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord dat Maaike kinds isIk denk dan eerder aan namen als Neeltje of Froukje, al zie ik dat zelf ook gewoon als volwassen namen.
Lieve vind ik ook niet per se kinds maar lijkt me vooral lastig in de aanhef
Gewoon "ie" van "je" maken bijvoorbeeld. Geen Guusje, maar Guussie. Geen Froukje, maar Froukiequote:Op vrijdag 16 september 2022 07:25 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind het zelfs jammer zo’n verkleinnaam (wat een woord ook…), want dat kun je niet echt mooi verkleinen. Snapt iemand het nog![]()
Ik zag gisteren een ‘As’ op tv, een volwassen man. Mja…
Ik snap je punt maar ik zie Maaike dus niet als een verkleinnaam, net als dat Mieke en Lieke dat niet zijn. Namen met "je" zijn wel verkleiningen maar zie ik dus ook niet zo, waarschijnlijk vanwege mijn Friese rootsquote:Op vrijdag 16 september 2022 07:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is dus precies mijn punt
Het zijn allemaal in de basis verkleinnamen, dat vergeet je ook meestal.
Al ben ik er op zich geen fan van om vrouwen een verkleinnaam te geven. Maar daar ben ik niet de baas over.
Barneveld had een burgemeester die Asje heette, een man overigens, want Barneveld... daar duurt het nog wel even voor er een vrouwelijke burgemeester komtquote:Op vrijdag 16 september 2022 07:25 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind het zelfs jammer zo’n verkleinnaam (wat een woord ook…), want dat kun je niet echt mooi verkleinen. Snapt iemand het nog![]()
Ik zag gisteren een ‘As’ op tv, een volwassen man. Mja…
Het is waarschijnlijk wennen inderdaad. Ik ben opgegroeid met een Maaike en een Baukje en nooit zo over nagedacht.quote:Op vrijdag 16 september 2022 07:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is dus precies mijn punt
Het zijn allemaal in de basis verkleinnamen, dat vergeet je ook meestal.
Al ben ik er op zich geen fan van om vrouwen een verkleinnaam te geven. Maar daar ben ik niet de baas over.
Dat had denk ik ook te maken met dat vernoemen zo belangrijk was. Bij het derde meisje moest dan opa maar vernoemen worden, die Willem of Jan heettequote:Op vrijdag 16 september 2022 09:55 schreef SQ het volgende:
Dan is het nog steeds een verkleining, het is niet voor niets dat het zo opgelost wordt, uit de tijd dat vrouwen toch echt nog overduidelijk inferieur waren.
Ik zie nog niet zo snel een trend ontstaan dat we jongens "Lindaatje" of "Leandraatje" gaan noemen
quote:Op vrijdag 16 september 2022 09:55 schreef SQ het volgende:
Dan is het nog steeds een verkleining, het is niet voor niets dat het zo opgelost wordt, uit de tijd dat vrouwen toch echt nog overduidelijk inferieur waren.
Ik zie nog niet zo snel een trend ontstaan dat we jongens "Lindaatje" of "Leandraatje" gaan noemen
En dit.quote:Op vrijdag 16 september 2022 09:57 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Dat had denk ik ook te maken met dat vernoemen zo belangrijk was. Bij het derde meisje moest dan opa maar vernoemen worden, die Willem of Jan heette
Wat een verkleining is van de mannennaamquote:Op vrijdag 16 september 2022 09:50 schreef Leandra het volgende:
Niet iedere "je" naam is een verkleining, soms is het de meisjesvariant van een jongensnaam.
Hendrikje, Willempje, Guusje.
Dit dusquote:Op vrijdag 16 september 2022 09:55 schreef SQ het volgende:
Oma's vernoemen is toch net zo belangrijk? Ik denk dat bijna alle vrouwen vroeger vernoemd werden naar hun oma en de mannen naar hun opa's. Je hebt daar toch ook zo'n rijtje voor, eerste vrouw naar oma (van moeder) en eerste man naar opa (van vader), tweede vrouw naar oma (van vader) en tweede man naar opa (van moeder)?quote:Op vrijdag 16 september 2022 10:05 schreef SQ het volgende:
Ja, opa vernoemen was uiteraard heel belangrijk. Oma vernoemen niet zo. (Ik ken weinig mannelijke elizabeths, al geef ik toe dat ik wel mannen ken die Maria als derde naam hebben. En oma vernoemen was natuurlijk makkelijker omdat de meeste oma's zelf alweer naar een opa waren vernoemd dus dan hoef je alleen maar terug naar de oorsprong...)
Haha dit dusquote:Op vrijdag 16 september 2022 10:10 schreef Leandra het volgende:
Oudste dochter naar moeder van moeder.
Tweede dochter naar moeder van vader.
Derde dochter naar vader van moeder.
Vierde dochter naar vader van vader.
Oudste zoon naar vader van vader.
Tweede zoon naar vader van moeder.
Derde zoon naar moeder van vader.
Vierde zoon naar moeder van moeder.
Daarna was er ruimte voor vernoemingen naar (overleden) dierbare broers of zusters van vader of moeder of naar een vermogend kinderloos famielid, in de hoop dat het kind daarvan zou profiteren.
Overigens kunnen de vernoemingsregels (qua volgorde) wel regionaal verschillen.
In mijn voorouderlijke regio's zijn ze wel zoals hierboven (dat vind je ook makkelijk terug in de genealogie), maar mijn ouders deden daar al niet meer aan; ik ben naar beide oma's vernoemd (volgorde: moeders moeder, vaders moeder, roepnaam, die weer verwand is aan de naam van vaders moeder), mijn zusje is vernoemd naar beide opa's (volgorde: vaders vader, roepnaam die verwand is aan de naam van moeders vader).
nou ik bedoel meer dat vooral meisjes naar oma's worden vernoemd en jongens veel minder. Waar meisjes ook veel naar opa's worden vernoemd als er zich geen jongens aandienden om te vernoemen.quote:Op vrijdag 16 september 2022 10:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat een verkleining is van de mannennaam
[..]
Dit dus
[..]
Oma's vernoemen is toch net zo belangrijk? Ik denk dat bijna alle vrouwen vroeger vernoemd werden naar hun oma en de mannen naar hun opa's. Je hebt daar toch ook zo'n rijtje voor, eerste vrouw naar oma (van moeder) en eerste man naar opa (van vader), tweede vrouw naar oma (van vader) en tweede man naar opa (van moeder)?
Met het type namen dat je vroeger had was het natuurlijk ook een stuk eenvoudiger om een jongen naar oma te vernoemen, dan werd een vernoeming naar Johanna gewoon Johannes, soms zelfs de 2de in een gezin en dan had de ene bijvoorbeeld Jan als roepnaam en de ander Johan.quote:Op vrijdag 16 september 2022 10:13 schreef SQ het volgende:
[..]
nou ik bedoel meer dat vooral meisjes naar oma's worden vernoemd en jongens veel minder. Waar meisjes ook veel naar opa's worden vernoemd als er zich geen jongens aandienden om te vernoemen.
Klopt, mannen met Maria als zoveelste naam zijn eigenlijk altijd katholiek.quote:Op vrijdag 16 september 2022 10:36 schreef Phaidra het volgende:
Als een man als zoveelste naam Maria heeft, is dat toch eigenlijk altijd een doopnaam? Heeft meer met het katholieke geloof te maken dan met het vernoemen naar familie, denk ik (ik weet niet precies hoe dat zit verder).
Nieuwe collega op het werk: F.aynalie. De ouders waren blij dat de bevalling eindelijk achter de rug was?.
Jup, vriend hier ( en eigenlijk iedereen in zijn familie) heeft als laatste doopnaam Maria. Achteraf had ik dat bij dochter ook wel mooi gevonden, toen niet over nagedacht.quote:Op vrijdag 16 september 2022 10:36 schreef Phaidra het volgende:
Als een man als zoveelste naam Maria heeft, is dat toch eigenlijk altijd een doopnaam? Heeft meer met het katholieke geloof te maken dan met het vernoemen naar familie, denk ik (ik weet niet precies hoe dat zit verder).
Nieuwe collega op het werk: F.aynalie. De ouders waren blij dat de bevalling eindelijk achter de rug was?.
En dat we in het Nederlands namen kennen als Famke/Femke, Froukje, Meis, etc (zelfs "mensje"quote:Op vrijdag 16 september 2022 10:54 schreef Leandra het volgende:
In het kader van "je" is altijd een verkleining (ongeacht of het een vrouwelijke vorm van een mannennaam is) is het natuurlijk al grappig dat zelfs het woord "meisje" in het Nederlands een verkleining is...
Daar waar "jongen" geen verkleinwoord is.
Mijn ouders vernoemden de derde zoon/dochter naar respectievelijk de vader/moeder, dat kind heeft dan dus dezelfde naam als de ouder.quote:Op vrijdag 16 september 2022 10:10 schreef Leandra het volgende:
Oudste dochter naar moeder van moeder.
Tweede dochter naar moeder van vader.
Derde dochter naar vader van moeder.
Vierde dochter naar vader van vader.
Oudste zoon naar vader van vader.
Tweede zoon naar vader van moeder.
Derde zoon naar moeder van vader.
Vierde zoon naar moeder van moeder.
Daarna was er ruimte voor vernoemingen naar (overleden) dierbare broers of zusters van vader of moeder of naar een vermogend kinderloos famielid, in de hoop dat het kind daarvan zou profiteren.
Overigens kunnen de vernoemingsregels (qua volgorde) wel regionaal verschillen.
In mijn voorouderlijke regio's zijn ze wel zoals hierboven (dat vind je ook makkelijk terug in de genealogie), maar mijn ouders deden daar al niet meer aan; ik ben naar beide oma's vernoemd (volgorde: moeders moeder, vaders moeder, roepnaam, die weer verwand is aan de naam van vaders moeder), mijn zusje is vernoemd naar beide opa's (volgorde: vaders vader, roepnaam die verwand is aan de naam van moeders vader).
Noem het maar grappigquote:Op vrijdag 16 september 2022 10:54 schreef Leandra het volgende:
In het kader van "je" is altijd een verkleining (ongeacht of het een vrouwelijke vorm van een mannennaam is) is het natuurlijk al grappig dat zelfs het woord "meisje" in het Nederlands een verkleining is...
Daar waar "jongen" geen verkleinwoord is.
Ik kende vroegah wel een Boyke. Dat vonden we ook toen al wel bijzonder.quote:Op vrijdag 16 september 2022 11:01 schreef SQ het volgende:
[..]
En dat we in het Nederlands namen kennen als Famke/Femke, Froukje, Meis, etc (zelfs "mensje") maar er geen mannelijke varianten zijn
In het Engels inderdaad wel, Boy en Guyquote:Op vrijdag 16 september 2022 12:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kende vroegah wel een Boyke. Dat vonden we ook toen al wel bijzonder.
Ik vind dat net zo min een verkleining als Maaike/Lieke/Mieke/Mariekequote:
Ik heb dat echt nog nooit gehoord, en je snapt de relevantiequote:Op vrijdag 16 september 2022 14:01 schreef B.ertha het volgende:
Maar dat ís het welAlthans, daar komt het vandaan. Maaike = Meisje, Marieke = Mariaatje Maar inmiddels staat het natuurlijk op zichzelf.
Geen idee waar Jouke vandaan komt.
Oke, misschien ben ik in de war met Meike en komt het ook van Maria, maar het argument van de -ke uitgang blijft staanquote:Op vrijdag 16 september 2022 14:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb dat echt nog nooit gehoord, en je snapt de relevantieMaaike is afgeleid van Maria, niets meer en niets minder
"Maaike is afgeleid van Maria. Maria is een Hebreeuwse meisjesnaam en is een variant op Mirjam. De naam Mirjam is bekend uit het Oude Testament. Zij was de zus van Mozes."
Bij de eerste: allebei lijstjes gemaakt van 10 namen en vervolgens elkaars lijstjes op volgorde van tofheid gezet. Toen kwam er al wel snel een top 3 uit.quote:Op zondag 18 september 2022 08:57 schreef 111210 het volgende:
Hoe hebben jullie dat eigenlijk met je partner gedaan, merk hier dat wij echt heel ver uit elkaar liggen wat we beide leuke namen vinden.
Ja met kinder hebben we geen matches en met de lijstjes liggen we vooralsnog erg uit elkaarquote:Op zondag 18 september 2022 09:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij de eerste: allebei lijstjes gemaakt van 10 namen en vervolgens elkaars lijstjes op volgorde van tofheid gezet. Toen kwam er al wel snel een top 3 uit.
Bij de jongste: de app Kinder gebruikt waarbij je allebei door een enorme lijst namen gaat en a la tinder likes geeft. Zodra er matches zijn tussen jou en je partner krijg je een melding
Hoe lang heb je nog?quote:Op zondag 18 september 2022 09:14 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja met kinder hebben we geen matches en met de lijstjes liggen we vooralsnog erg uit elkaar
Als het een bestaande naam is vind ik het wel mooier dan als het een fantasienaam zou zijn. Overigens heeft het kind voor zover ik weet geen Afrikaanse achtergrond.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:17 schreef B.ertha het volgende:
I.hime/E.hime is a Benin name meaning "I'm not the one"
Arme meid gaat een eenzaam leven tegemoet
N heeft ook een N.aut in de klas. Lijkt mij de normale spelling? Of Noud natuurlijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:13 schreef MaJo het volgende:
Aapie heeft op de opvang een N.aut in de groep. Dat is toch ook wel een hele alternatieve spelling
Astronaut.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:37 schreef F_r het volgende:
Ik ken vooral Noud als spelling bij N.aut denk ik aan Nautica
1 op de 5 mensen kan niet goed spellen?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:51 schreef lunapuella het volgende:
Volgens Meertens zijn er bijna 400 N.auts in Nederland en ruim 2.000 Nouds. Trek zelf uw conclusies daarbij.
Gezien op facebook.quote:De oudste heette Noël was 11 jaar oud toen de 2e geboren werd, als het een jongetje gaat worden mag hij dan Leon heten? Dat is het omgekeerde van mijn naam! En zo geschiedde
In dit geval werkte het en was het zelfs een bestaande naam. In veel gevallen zal er toch iets raars, zo niet onuitspreekbaars uitkomen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 07:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik begrijp wel wat je bedoelt, het klinkt minder raar dan je in eerste instantie bedenkt. Maar toch ben ik blij dat mijn oudste dit niet voorstelt
Waarom is het raar om de jongste Benjamin te noemen? Ik heb het idee dat het best een gangbare naam is voor het jongste kind.quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:04 schreef B.ertha het volgende:
Ik vind de combi ook best acceptabel
Wat vinden we hiervan? Stel krijgt tweede (en laatste) kindje en vindt de naam B.enjamin mooi, maar vindt het raar om een jongste zo te noemen. Dus wordt het B.enja
Dan zou ik toch zeggen, heb daar gewoon maling aan en geef de naam die je echt mooi vindt.
bij ons heet de oudste zo (de volledige naam)quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:04 schreef B.ertha het volgende:
Ik vind de combi ook best acceptabel
Wat vinden we hiervan? Stel krijgt tweede (en laatste) kindje en vindt de naam B.enjamin mooi, maar vindt het raar om een jongste zo te noemen. Dus wordt het B.enja
Dan zou ik toch zeggen, heb daar gewoon maling aan en geef de naam die je echt mooi vindt.
"de benjamin" wordt vaak gebruikt voor een jongste inderdaad.quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Waarom is het raar om de jongste Benjamin te noemen? Ik heb het idee dat het best een gangbare naam is voor het jongste kind.
Mijn vroegere buurjongen heet Benjamin. Werd soms afgekort tot 'Ben'.
Dit.quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:14 schreef hilliebillie het volgende:
Benjamin is toch juist een naam die aan een jongste van het gezin gegeven wordt? Of is dat juist de reden dat ze het niet willen?
Ik vind benja persoonlijk maar niks. Lijkt me meer een verwoede poging om ook origineel te zijn.
quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:14 schreef hilliebillie het volgende:
Benjamin is toch juist een naam die aan een jongste van het gezin gegeven wordt? Of is dat juist de reden dat ze het niet willen?
Ik vind benja persoonlijk maar niks. Lijkt me meer een verwoede poging om ook origineel te zijn.
dat wordt onvermijdelijk luiwammesquote:Op dinsdag 8 november 2022 12:28 schreef Leandra het volgende:
Ik zit binnenstebuiten te kijken en daar heeft een stel een baby die Wamme heet... ik weet niet hoor, het zou mijn keuze niet zijn.
Benjamin ook niet trouwens
Ze gaan aan de slag in Wammes kamer...
Het moet geen gemakzuchtig kind zijn idd.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:44 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat wordt onvermijdelijk luiwammes
Eerste gedachte is eigenlijk: wat sneu voor 't arme kindquote:Op dinsdag 8 november 2022 12:28 schreef Leandra het volgende:
Ik zit binnenstebuiten te kijken en daar heeft een stel een baby die Wamme heet... ik weet niet hoor, het zou mijn keuze niet zijn.
Benjamin ook niet trouwens
Ze gaan aan de slag in Wammes kamer...
Peike wordt vaak als pyke geschreven. Ik ken het ook, best leuke naamquote:Op vrijdag 2 december 2022 14:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Peike klinkt me niet geheel onbekend. Volgens mij ooit ergens gehoord.
Pyke spreek je uit als Pieke en Peike als Peike toch?quote:Op vrijdag 2 december 2022 14:44 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Peike wordt vaak als pyke geschreven. Ik ken het ook, best leuke naam
Dat dacht ik ookquote:Op vrijdag 2 december 2022 15:58 schreef fleuril het volgende:
[..]
Pyke spreek je uit als Pieke en Peike als Peike toch?
Ik moest denken aan verveliaquote:Op vrijdag 16 december 2022 20:48 schreef Burdie het volgende:
Klinkt als iets wat wij in onze coole tienerjaren op feestjes tegen de jarige zeiden.
Dan zat je net goedquote:Op vrijdag 16 december 2022 20:50 schreef SQ het volgende:
Kennelijk is het een Finse jongensnaam. Maar in Bulgarije ook een meisjesnaam (velislava).
Of van Gustaaf.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net tegengekomen, de naam Gust.
August ken ik wel. Dan zal Gust daar dan wel een afkorting van zijn?
Uiteraard, maar dat is omdat ik het wist (mijn collega heet zoquote:
quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net tegengekomen, de naam Gust.
August ken ik wel. Dan zal Gust daar dan wel een afkorting van zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Protège moi de mes désirs.
Doet me denken aan een jongen op de middelbare school. Die heette detlev (geen idee hoe je het schrijft, zat niet bij mij in de klas).quote:Op vrijdag 23 december 2022 08:42 schreef MaJo het volgende:
Ik kan niet uit over de naam Redlef, hoe is dat een naam![]()
https://www.npo3fm.nl/kominactie/acties/geen-slaap-voor-redlef
Het doet mij denken aan redruMquote:Op vrijdag 23 december 2022 09:33 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Doet me denken aan een jongen op de middelbare school. Die heette detlev (geen idee hoe je het schrijft, zat niet bij mij in de klas).
Vonden we ook altijd erg apart. Maar is denk ik een Slavische naam ofzo
Ik had ook een Detlef in de klas.quote:Op vrijdag 23 december 2022 09:33 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Doet me denken aan een jongen op de middelbare school. Die heette detlev (geen idee hoe je het schrijft, zat niet bij mij in de klas).
Vonden we ook altijd erg apart. Maar is denk ik een Slavische naam ofzo
mij ook! blij dat ik niet de enige benquote:
Jammer genoeg zijn de echte pareltjes daar niet meer te vinden. Vroeger kon je een PDF downloaden met álle namen, ook als ze maar één keer gegeven waren.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:43 schreef SaskiaR het volgende:
De kindernamen van 2022 zijn weer bekend gemaakt door de SVB!
https://www.svb.nl/nl/kindernamen/
Ik blijf maar lollen om deze opmerking.quote:
quote:Op zaterdag 7 januari 2023 22:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
J.iyo-Bartje spant wel de troon wat mij betreft. Allemachtig![]()
Iemand vroeg suggesties voor jongensnamen. Dat is altijd wel een popcornmomentjequote:Op zondag 8 januari 2023 01:26 schreef Ceviche het volgende:
[..]doet me denken aan die baby uit vier handen op één buik, die heette Bram Bas Samir Harm.
Of dat gezin met 3 jongens, Dylano, Djayvano en Herman![]()
Maar Jiyo-Bartje, dat is toch wel de vreemdste naam die ik ooit heb gehoord.
Dat was altijd smullen in dit topicquote:Op donderdag 5 januari 2023 15:51 schreef Viv het volgende:
[..]
Jammer genoeg zijn de echte pareltjes daar niet meer te vinden. Vroeger kon je een PDF downloaden met álle namen, ook als ze maar één keer gegeven waren.
Maar wel leuk om te zien hoe bepaalde namen meer/minder populair worden door de tijd heen.
Danitsja ken ik ook van onze school. Geen idee of het of dezelfde manier geschreven wordtquote:Op vrijdag 30 december 2022 20:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zie weer wat pareltjes bij een niet nader te noemen Facebookgroep![]()
D.aisley![]()
B.rindalynn![]()
D.anitsja![]()
Wel kudoos voor de creativiteit wat deze moeders hebben. Ik zou er niet op komen![]()
Achterlijkquote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Herinneren jullie nog het Belgische gezin met 12 kinderen die allemaal de letters A X E L in hun naam hebben? Ze hebben afgelopen maart hun 13e kindje gekregen met de naam Laxe.
https://www.hln.be/staden(...)t-compleet~ae442ab8/
Doet me denken aan Jordy. Dat vind ik al geen mooie naam, maar blijkbaar kan je ook dat verpesten.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:59 schreef Donna het volgende:
Ergens hier in de buurt woont een D.jordje
Had echt nog nooit van gehoord.
De dochter van Amanda Balk en Afrojack heet ook V.egasquote:Op dinsdag 28 maart 2023 20:13 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Doet me denken aan Jordy. Dat vind ik al geen mooie naam, maar blijkbaar kan je ook dat verpesten.
Ik kwam vandaag P.luk en V.egas tegen (beide meisjes)
Ik kwam vandaag de naam Roczen tegen. Een Amerikaans jongetje. Had er nog nooit van gehoord, maar wie weet is het gangbaar daar?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 22:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind P.luk en V.egas vooral een aparte combinatie eigenlijk.
Wellicht was pappa een motorcross liefhebber, vernoemd naar Ken Roczenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik kwam vandaag de naam Roczen tegen. Een Amerikaans jongetje. Had er nog nooit van gehoord, maar wie weet is het gangbaar daar?
Als het een meisje was had het nog een unieke spelling voor Roxanne kunnen zijn.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik kwam vandaag de naam Roczen tegen. Een Amerikaans jongetje. Had er nog nooit van gehoord, maar wie weet is het gangbaar daar?
Nooit van gehoord, zal inderdaad vast een vernoeming zijn zoals hierboven gezegdquote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ah sorry, jongensnamenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 21:39 schreef Kyara het volgende:
Zoek je zowel jongens- als meisjesnamen?
Ik heb ook een zwak voor jongensnamen beginnend met een M
Pas een paar dagen voor haar geboorte was ik overtuigd. En toen ze net geboren was heb ik stiekem toch een paar keer haar in mijn hoofd aangesproken met de ‘andere’ naam, maar die past helemaal niet bij haar (en haar karakterquote:Op vrijdag 16 juni 2023 21:57 schreef Peacefulll het volgende:
Leuke lijst Eponine!Paar vallen nog af ivm gegeven in de omgeving, maar je zit wel in een goede hoek.
Goed om te lezen dat een naam ook nog even kan groeien. Kwam dat al voor de geboorte? Of vooral na?
Ik ben zo bang dat, als we de naam hebben gegeven, ik spijt ga krijgen of zo![]()
Als je t heel Tokkie uitspreekt is het bijna Georgequote:Op donderdag 16 februari 2023 14:59 schreef Donna het volgende:
Ergens hier in de buurt woont een D.jordje
Had echt nog nooit van gehoord.
Haha goed gevonden.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 23:04 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Als je t heel Tokkie uitspreekt is het bijna George
Zolang je niet voorquote:Op zondag 18 juni 2023 15:20 schreef Peacefulll het volgende:
Thnx voor de menigen en input![]()
Het gaat mij bij een eventuele M sowieso om meer dan de post. Iedereen hier heeft een tweede naam, dus dat komt wel goedIk was zelf vooral beetje bang voor het Kwik, Kwek en Kwak gehalte of zo.
En ik vind naam nummer 2 gewoon nog steeds leuker![]()
Wel fijn om te lezen dat namen ook echt kunnen of soms zelfs moeten groeien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gaat valt het nog wel mee toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op maandag 26 juni 2023 18:35 schreef arvensis het volgende:
We kregen vandaag de nieuwe klassenlijst van U. binnen…Arme docentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 26 juni 2023 18:35 schreef arvensis het volgende:
We kregen vandaag de nieuwe klassenlijst van U. binnen…Juicy?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je weet niet beter dan dat een woord dat met ch begint als g wordt uitgesproken?quote:Op woensdag 28 juni 2023 14:24 schreef MaJo het volgende:
Ik zag net een wel heel alternatieve spelling van Jeanine: C.hanineIk lees dat dus als Ganine want ik niet beter of een woord dat met "ch" begint wordt als een "g" uitgesproken, Franse woorden uitgezonderd.
Ik kon juist niet op woorden komen die je als "sj" uitspreektquote:Op woensdag 28 juni 2023 15:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Je weet niet beter dan dat een woord dat met ch begint als g wordt uitgesproken?
Noem eens een voorbeeld?
Verder dan chersonissos kom ik namelijk niet
Dit zijn allemaal Engelse/Franse woorden, die zijn inderdaad de uitzondering. Maar je hebt gelijk dat het zeker niet allemaal met een "g" begint. Toch lees ik het zoquote:Op woensdag 28 juni 2023 15:07 schreef SQ het volgende:
Chips, chocolade, chansons, chanant, chalet, Chinees.
Oh wacht, misschien is chemokuur er nog wel 1 met een g inderdaad.
Nee oké er zijn wel meer woorden waarbij het een ggg is, maar volgens mij zijn die niet persé in de meerderheid
Die zijn in de Nederlandse taal al decennia niet meer de uitzondering toch?quote:Op woensdag 28 juni 2023 15:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kon juist niet op woorden komen die je als "sj" uitspreektChaos, chroom, chemisch, chloor bijvoorbeeld.
[..]
Dit zijn allemaal Engelse/Franse woorden, die zijn inderdaad de uitzondering. Maar je hebt gelijk dat het zeker niet allemaal met een "g" begint. Toch lees ik het zo
Ik had er zo een in de klas op de havo. Is gewoon Sjanienequote:Op woensdag 28 juni 2023 14:24 schreef MaJo het volgende:
Ik zag net een wel heel alternatieve spelling van Jeanine: C.hanineIk lees dat dus als Ganine want ik niet beter of een woord dat met "ch" begint wordt als een "g" uitgesproken, Franse woorden uitgezonderd.
Wat ergquote:Op zondag 16 juli 2023 15:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net bij Catfish (vraag me niet waarom ik dat kijk) een meisje met de naam Spechel. Wat de heck is dat voor naam dacht ik, maar je spreekt het dus uit als Special
Ik ken er een en het wordt op zn Frans uitgesproken: Loewan ongeveer.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:19 schreef Ynske het volgende:
Ik kwam net L.ouèn tegen.
Lou en wat?.... Lou en wie?....
Als het Franstalig is dan is de uitspraak wel echt anders, maar het blijft wel heel erg Jut en Jul.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:09 schreef Ceviche het volgende:
Ik zag 2 broers bij het familiediner, Silvian en Silvain.
Silvian en Silveen, zeg maar.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het Franstalig is dan is de uitspraak wel echt anders, maar het blijft wel heel erg Jut en Jul.
Haha ik ken iemand die twee dochters heeft Elodie en Eloïsequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:09 schreef Ceviche het volgende:
Gewoon allebei een (lang) lijstje maken van namen die je heeeel leuk vindt.quote:Op zondag 18 september 2022 08:57 schreef 111210 het volgende:
Hoe hebben jullie dat eigenlijk met je partner gedaan, merk hier dat wij echt heel ver uit elkaar liggen wat we beide leuke namen vinden.
Bij een naam als Daisy is de enige mogelijke frustratie dat omstanders de naam misschien niet goed schrijven. Maar het is in ieder geval "herkenbaar" (Daisley zeker niet)quote:Op vrijdag 30 december 2022 20:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zie weer wat pareltjes bij een niet nader te noemen Facebookgroep![]()
D.aisley![]()
B.rindalynn![]()
D.anitsja![]()
Wel kudoos voor de creativiteit wat deze moeders hebben. Ik zou er niet op komen![]()
Scottie 42 stuks in 2022 https://www.svb.nl/nl/kindernamen/namen/meisjes-populariteitquote:Op dinsdag 13 september 2022 19:38 schreef Mrmime het volgende:
Jongen hier in de buurt geboren, B.asten. Nooit eerder gehoord, wel mooie naam vind ik.
Ook een meisje, Scotti, voor nu wel leuk, maar vind het een beetje een hype naam.
Wat bedoel je met deze opmerking? Waarom zou deze naam niet bij hoogopgeleide ouders voorkomen?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:43 schreef Blondjarig het volgende:
Het verbaast me van sommige kindernamen wel dat die zo populair zijn...
https://www.svb.nl/nl/kindernamen/namen/meisjes-populariteit
Maeve en Hailey bv... Die tweede lijkt me ook verre van een naam die je tegenkomt komt bij ouders die minstens een havo-diploma hebben behaald
Haha nee uiteindelijk hadden we beiden een top 5 met allen verschillende namen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:36 schreef Blondjarig het volgende:
[..]
Gewoon allebei een (lang) lijstje maken van namen die je heeeel leuk vindt.
100% dan jullie minstens een paar dezelfde noemen
En als je een naam die de ander niet heeft echt heel leuk vindt voorstellen om die als tweede naam te doen
Er kunnen zo echt verrassend leuke combinaties komen die je zelf niet eens had bedacht maar samen met je partner wel <3
Leer je op de Havo trouwens ook niet dat het ‘mijn zus’ is en niet ‘me zus’?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:13 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met deze opmerking? Waarom zou deze naam niet bij hoogopgeleide ouders voorkomen?
Ik heb een achternichtje m.aevis. Vind ik op papier prachtig, maar in Brabant zeg je 'met vis' op dezelfde manier. Dus 'aardappels meej vis'. En ik vind dat toch wel echt jammer...quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maeve vind ik typisch zo'n naam die ik heel mooi op papier vind staan, maar de uitspraak vind ik meh.
Kom ik weer met de broers Arno en Roan waarvan ik pas na jaren 'zag' dat ze dezelfde letters hebben.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:09 schreef Ceviche het volgende:
Hier R.oan en N.ora ook dezelfde lettersquote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:54 schreef Donna het volgende:
[..]
Kom ik weer met de broers Arno en Roan waarvan ik pas na jaren 'zag' dat ze dezelfde letters hebben.
Ik dacht ook als mee eigenlijkquote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:56 schreef Donna het volgende:
Hoe spreek je Mae uit trouwens? Ik dacht altijd als May/Mee. Maar de ouders van een Mae hier spreken het uit als Moi.
Roan en Arno hebben dan weer echt een andere klank en andere associatie bij mij, knap gevonden wel en niet dat jut en juul-gevoel. Het kan dus eigenlijk wel als het maar goed gedaan wordt, denk ikquote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:54 schreef Donna het volgende:
[..]
Kom ik weer met de broers Arno en Roan waarvan ik pas na jaren 'zag' dat ze dezelfde letters hebben.
Hier een bevriende Mae, das toch echt de eerste (May/Mee)quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:56 schreef Donna het volgende:
Hoe spreek je Mae uit trouwens? Ik dacht altijd als May/Mee. Maar de ouders van een Mae hier spreken het uit als Moi.
Dan moeten ze niet de grens met Groningen oversteken: 'Moi Moi'quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:56 schreef Donna het volgende:
Breng alsjeblieft niemand op ideeën, straks wordt er echt een baby Nrao genoemdquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 15:42 schreef SQ het volgende:
Roan Arno Nora Aron Onar was mijn gok voor de tweede serie kinderen van dat Belgische stel. Kun je inderdaad ook alle kanten mee op.
Liever herman dan laxe. Herman kunnen je eigen ouders dan ook onthoudenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 16:08 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Breng alsjeblieft niemand op ideeën, straks wordt er echt een baby Nrao genoemd![]()
Dat Belgische stel is ook veel te lang doorgegaan met die onzinnige namen. Is ook wel echt lullig als de 13e ineens Herman genoemd wordt, maar toch.
Ja maar Axel, Lexa, laxe, xael en Bob is ook wel vreemd, toch?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Liever herman dan laxe. Herman kunnen je eigen ouders dan ook onthouden
Laxe
Sowieso niet aan dertienquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:27 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ja maar Axel, Lexa, laxe, xael en Bob is ook wel vreemd, toch?
Ze hadden er nooit aan moeten beginnen imo, enige normale oplossing.
Een enorme wereld aan disney-gerelateerde namen lag voor hen open, maar ze kwamen niet verder dan Disney en Mickeyquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 22:04 schreef FlyingFish het volgende:
Gisteren een item op tv over een groot Disney cruiseschip dat in Rotterdam lag. Twee grote Disney-fans gingen ook kijken, met hun dochter en zoon: Disney en Mickey
Kende vroeger een man wiens zoon de roepnaam Hyacinth bleek te hebben. Was blijkbaar een jongensnaam die vaker voorkwam in hun familie. Opa heet ook zo.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 00:06 schreef MaJo het volgende:
Ik mailde laatst met een klantenservicemedewerker die H.ippocrates heetIk kan me bijna niet voorstellen dat dat echt is
Van een van de nieuwe gezinnen van "Een huis vol".quote:Op woensdag 6 september 2023 03:08 schreef Smart_ass het volgende:
Zag net op Facebook in iets van LINDA een P.risciliano, zoon van (je raadt het niet) Priscilla.
Die ze altijd Pris noemen. Doe dan gewoon Pris, had ook wat makkelijker geweest toen hij zijn naam moest leren schrijvenquote:Op woensdag 6 september 2023 07:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van een van de nieuwe gezinnen van "Een huis vol".
Het is gelukkig wel een leuk joch.
Die ken ik ook wel, maar spreken ze hier uit als Noviquote:Op woensdag 6 september 2023 23:17 schreef hilliebillie het volgende:
Ik kwam vandaag langs een geboortebord, met de naam Nowie.
Vond het redelijk bijzonder. Had afgelopen week nog een bord gezien met een aparte naam, maar die is niet blijven hangen. Wellicht dat ik er straks nog eens langs kom.
Hoezo spreek je een ay uit als eej?quote:Op donderdag 7 september 2023 11:43 schreef Ynske het volgende:
Wij hebben een Lo.uay. op school.
Een tongbrekertje was t voor mij in ieder geval
Nee, geen Loe,wee of Lou,e maar Loe,eeej als uitspraak.
Wel erg dat je 4 jarige er minder moeite mee heeft om uit te spreken en je steeds moet verbeteren
Klinkt Turks denk ik?quote:Op donderdag 7 september 2023 20:45 schreef B.ertha het volgende:
Ik zag een Eliz geboortebord vandaag
Zo spreken zn ouders t uitquote:Op donderdag 7 september 2023 20:45 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Hoezo spreek je een ay uit als eej?
Jayson?quote:Op donderdag 7 september 2023 20:45 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Hoezo spreek je een ay uit als eej?
Ik dacht aan een Engelse uitspraak, zoals in 'hurray'quote:
Op zich geen ongewone naam maar zo fonetisch gespeld vind ik het maar zozo.quote:Op woensdag 6 september 2023 23:17 schreef hilliebillie het volgende:
Ik kwam vandaag langs een geboortebord, met de naam Nowie.
Vond het redelijk bijzonder. Had afgelopen week nog een bord gezien met een aparte naam, maar die is niet blijven hangen. Wellicht dat ik er straks nog eens langs kom.
Mooiquote:Op donderdag 7 september 2023 20:45 schreef B.ertha het volgende:
Deze vind ik heel leuk en ken ook kindjes die zo heten.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:45 schreef B.ertha het volgende:
Ja precies, zoals lay, day, stay, okay, way. Als het een Engels(e uitgesproken) naam is, dan vind ik ee voor ay heel logisch dus. Jayson, Jayden, Mayson, May, Fay, Ray. Maar ik heb ook wel eens Mays gelezen en daar blijft mijn hoofd toch Maïs van makenquote:Op donderdag 7 september 2023 22:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik dacht aan een Engelse uitspraak, zoals in 'hurray'
Nou met uitspraak Ellis denk ik, ik mis een L. En bij uitspraak Elies denk ik, waarom dan niet gewoon Elize schrijven zoals de Fransen het bedoeld hebbenquote:Op donderdag 7 september 2023 23:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi.
Tenzij ze er een bijzondere uitspraak voor hebben bedacht. Als het gewoon Elis is, zoals Ellis maar dan met lange we, dan krijgt het de Seven. approval sticker.![]()
Ahahaha dit gaat zeker over een school ten Oosten van Rotterdam ik ken dat kind hahahahahahahahaquote:Op donderdag 7 september 2023 11:43 schreef Ynske het volgende:
Wel erg dat je 4 jarige er minder moeite mee heeft om uit te spreken en je steeds moet verbeteren
Alicequote:Op donderdag 7 september 2023 20:45 schreef B.ertha het volgende:
Maar het is toch niet Elies of Ellis? Maar 'eelis', met een korte i zegmaar. Niet met een ie... Zoals Elin met een Z of zoals Liz met een 'ee' ervoor? Dan is het dus geen unieke spelling, maar gewoon de meest logische.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:17 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Nou met uitspraak Ellis denk ik, ik mis een L. En bij uitspraak Elies denk ik, waarom dan niet gewoon Elize schrijven zoals de Fransen het bedoeld hebbenniet dat ik het echt heel lelijk vind hoor, ben vooral niet zo van de unieke spellingen
Nee hoorquote:Op dinsdag 12 september 2023 19:42 schreef Febe1 het volgende:
[..]
Ahahaha dit gaat zeker over een school ten Oosten van Rotterdam ik ken dat kind hahahahahahahaha
Omdat het een Turkse naam is.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:17 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Nou met uitspraak Ellis denk ik, ik mis een L. En bij uitspraak Elies denk ik, waarom dan niet gewoon Elize schrijven zoals de Fransen het bedoeld hebbenniet dat ik het echt heel lelijk vind hoor, ben vooral niet zo van de unieke spellingen
Echt onbegrijpelijk he. Zouden die mensen dan écht niet even gegoogled hebben voordat dit de definitieve naamkeuze was? Ik zou kijken of ze er Liz van kunnen makenquote:
Neeeee!quote:
Hele normale naam, het is een Arabische naam. Was mijn 1e optie als ik een jongen had, een prachtige naam is het.quote:Op donderdag 7 september 2023 11:43 schreef Ynske het volgende:
Grappig, hier een hoogblonde mannetje dat dus totaal verkeerd uitgesproken wordtquote:Op zondag 22 oktober 2023 14:13 schreef Mahra het volgende:
[..]
Hele normale naam, het is een Arabische naam. Was mijn 1e optie als ik een jongen had, een prachtige naam is het.
In het Arabisch spreek je het trouwens uit als Lu Ai.
Geen bekeerling misschien?quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:33 schreef Ynske het volgende:
[..]
Grappig, hier een hoogblonde mannetje dat dus totaal verkeerd uitgesproken wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |