Haha goed gevonden.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 23:04 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Als je t heel Tokkie uitspreekt is het bijna George
Zolang je niet voorquote:Op zondag 18 juni 2023 15:20 schreef Peacefulll het volgende:
Thnx voor de menigen en input![]()
Het gaat mij bij een eventuele M sowieso om meer dan de post. Iedereen hier heeft een tweede naam, dus dat komt wel goedIk was zelf vooral beetje bang voor het Kwik, Kwek en Kwak gehalte of zo.
En ik vind naam nummer 2 gewoon nog steeds leuker![]()
Wel fijn om te lezen dat namen ook echt kunnen of soms zelfs moeten groeien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gaat valt het nog wel mee toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op maandag 26 juni 2023 18:35 schreef arvensis het volgende:
We kregen vandaag de nieuwe klassenlijst van U. binnen…Arme docentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 26 juni 2023 18:35 schreef arvensis het volgende:
We kregen vandaag de nieuwe klassenlijst van U. binnen…Juicy?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je weet niet beter dan dat een woord dat met ch begint als g wordt uitgesproken?quote:Op woensdag 28 juni 2023 14:24 schreef MaJo het volgende:
Ik zag net een wel heel alternatieve spelling van Jeanine: C.hanineIk lees dat dus als Ganine want ik niet beter of een woord dat met "ch" begint wordt als een "g" uitgesproken, Franse woorden uitgezonderd.
Ik kon juist niet op woorden komen die je als "sj" uitspreektquote:Op woensdag 28 juni 2023 15:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Je weet niet beter dan dat een woord dat met ch begint als g wordt uitgesproken?
Noem eens een voorbeeld?
Verder dan chersonissos kom ik namelijk niet
Dit zijn allemaal Engelse/Franse woorden, die zijn inderdaad de uitzondering. Maar je hebt gelijk dat het zeker niet allemaal met een "g" begint. Toch lees ik het zoquote:Op woensdag 28 juni 2023 15:07 schreef SQ het volgende:
Chips, chocolade, chansons, chanant, chalet, Chinees.
Oh wacht, misschien is chemokuur er nog wel 1 met een g inderdaad.
Nee oké er zijn wel meer woorden waarbij het een ggg is, maar volgens mij zijn die niet persé in de meerderheid
Die zijn in de Nederlandse taal al decennia niet meer de uitzondering toch?quote:Op woensdag 28 juni 2023 15:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kon juist niet op woorden komen die je als "sj" uitspreektChaos, chroom, chemisch, chloor bijvoorbeeld.
[..]
Dit zijn allemaal Engelse/Franse woorden, die zijn inderdaad de uitzondering. Maar je hebt gelijk dat het zeker niet allemaal met een "g" begint. Toch lees ik het zo
Ik had er zo een in de klas op de havo. Is gewoon Sjanienequote:Op woensdag 28 juni 2023 14:24 schreef MaJo het volgende:
Ik zag net een wel heel alternatieve spelling van Jeanine: C.hanineIk lees dat dus als Ganine want ik niet beter of een woord dat met "ch" begint wordt als een "g" uitgesproken, Franse woorden uitgezonderd.
Wat ergquote:Op zondag 16 juli 2023 15:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net bij Catfish (vraag me niet waarom ik dat kijk) een meisje met de naam Spechel. Wat de heck is dat voor naam dacht ik, maar je spreekt het dus uit als Special
Ik ken er een en het wordt op zn Frans uitgesproken: Loewan ongeveer.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:19 schreef Ynske het volgende:
Ik kwam net L.ouèn tegen.
Lou en wat?.... Lou en wie?....
Als het Franstalig is dan is de uitspraak wel echt anders, maar het blijft wel heel erg Jut en Jul.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:09 schreef Ceviche het volgende:
Ik zag 2 broers bij het familiediner, Silvian en Silvain.
Silvian en Silveen, zeg maar.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het Franstalig is dan is de uitspraak wel echt anders, maar het blijft wel heel erg Jut en Jul.
Haha ik ken iemand die twee dochters heeft Elodie en Eloïsequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:09 schreef Ceviche het volgende:
Gewoon allebei een (lang) lijstje maken van namen die je heeeel leuk vindt.quote:Op zondag 18 september 2022 08:57 schreef 111210 het volgende:
Hoe hebben jullie dat eigenlijk met je partner gedaan, merk hier dat wij echt heel ver uit elkaar liggen wat we beide leuke namen vinden.
Bij een naam als Daisy is de enige mogelijke frustratie dat omstanders de naam misschien niet goed schrijven. Maar het is in ieder geval "herkenbaar" (Daisley zeker niet)quote:Op vrijdag 30 december 2022 20:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zie weer wat pareltjes bij een niet nader te noemen Facebookgroep![]()
D.aisley![]()
B.rindalynn![]()
D.anitsja![]()
Wel kudoos voor de creativiteit wat deze moeders hebben. Ik zou er niet op komen![]()
Scottie 42 stuks in 2022 https://www.svb.nl/nl/kindernamen/namen/meisjes-populariteitquote:Op dinsdag 13 september 2022 19:38 schreef Mrmime het volgende:
Jongen hier in de buurt geboren, B.asten. Nooit eerder gehoord, wel mooie naam vind ik.
Ook een meisje, Scotti, voor nu wel leuk, maar vind het een beetje een hype naam.
Wat bedoel je met deze opmerking? Waarom zou deze naam niet bij hoogopgeleide ouders voorkomen?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:43 schreef Blondjarig het volgende:
Het verbaast me van sommige kindernamen wel dat die zo populair zijn...
https://www.svb.nl/nl/kindernamen/namen/meisjes-populariteit
Maeve en Hailey bv... Die tweede lijkt me ook verre van een naam die je tegenkomt komt bij ouders die minstens een havo-diploma hebben behaald
Haha nee uiteindelijk hadden we beiden een top 5 met allen verschillende namen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:36 schreef Blondjarig het volgende:
[..]
Gewoon allebei een (lang) lijstje maken van namen die je heeeel leuk vindt.
100% dan jullie minstens een paar dezelfde noemen
En als je een naam die de ander niet heeft echt heel leuk vindt voorstellen om die als tweede naam te doen
Er kunnen zo echt verrassend leuke combinaties komen die je zelf niet eens had bedacht maar samen met je partner wel <3
Leer je op de Havo trouwens ook niet dat het ‘mijn zus’ is en niet ‘me zus’?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:13 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met deze opmerking? Waarom zou deze naam niet bij hoogopgeleide ouders voorkomen?
Ik heb een achternichtje m.aevis. Vind ik op papier prachtig, maar in Brabant zeg je 'met vis' op dezelfde manier. Dus 'aardappels meej vis'. En ik vind dat toch wel echt jammer...quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maeve vind ik typisch zo'n naam die ik heel mooi op papier vind staan, maar de uitspraak vind ik meh.
Kom ik weer met de broers Arno en Roan waarvan ik pas na jaren 'zag' dat ze dezelfde letters hebben.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 22:09 schreef Ceviche het volgende:
Hier R.oan en N.ora ook dezelfde lettersquote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:54 schreef Donna het volgende:
[..]
Kom ik weer met de broers Arno en Roan waarvan ik pas na jaren 'zag' dat ze dezelfde letters hebben.
Ik dacht ook als mee eigenlijkquote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:56 schreef Donna het volgende:
Hoe spreek je Mae uit trouwens? Ik dacht altijd als May/Mee. Maar de ouders van een Mae hier spreken het uit als Moi.
Roan en Arno hebben dan weer echt een andere klank en andere associatie bij mij, knap gevonden wel en niet dat jut en juul-gevoel. Het kan dus eigenlijk wel als het maar goed gedaan wordt, denk ikquote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:54 schreef Donna het volgende:
[..]
Kom ik weer met de broers Arno en Roan waarvan ik pas na jaren 'zag' dat ze dezelfde letters hebben.
Hier een bevriende Mae, das toch echt de eerste (May/Mee)quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:56 schreef Donna het volgende:
Hoe spreek je Mae uit trouwens? Ik dacht altijd als May/Mee. Maar de ouders van een Mae hier spreken het uit als Moi.
Dan moeten ze niet de grens met Groningen oversteken: 'Moi Moi'quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:56 schreef Donna het volgende:
Breng alsjeblieft niemand op ideeën, straks wordt er echt een baby Nrao genoemdquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 15:42 schreef SQ het volgende:
Roan Arno Nora Aron Onar was mijn gok voor de tweede serie kinderen van dat Belgische stel. Kun je inderdaad ook alle kanten mee op.
Liever herman dan laxe. Herman kunnen je eigen ouders dan ook onthoudenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 16:08 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Breng alsjeblieft niemand op ideeën, straks wordt er echt een baby Nrao genoemd![]()
Dat Belgische stel is ook veel te lang doorgegaan met die onzinnige namen. Is ook wel echt lullig als de 13e ineens Herman genoemd wordt, maar toch.
Ja maar Axel, Lexa, laxe, xael en Bob is ook wel vreemd, toch?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Liever herman dan laxe. Herman kunnen je eigen ouders dan ook onthouden
Laxe
Sowieso niet aan dertienquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:27 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ja maar Axel, Lexa, laxe, xael en Bob is ook wel vreemd, toch?
Ze hadden er nooit aan moeten beginnen imo, enige normale oplossing.
Een enorme wereld aan disney-gerelateerde namen lag voor hen open, maar ze kwamen niet verder dan Disney en Mickeyquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 22:04 schreef FlyingFish het volgende:
Gisteren een item op tv over een groot Disney cruiseschip dat in Rotterdam lag. Twee grote Disney-fans gingen ook kijken, met hun dochter en zoon: Disney en Mickey
Kende vroeger een man wiens zoon de roepnaam Hyacinth bleek te hebben. Was blijkbaar een jongensnaam die vaker voorkwam in hun familie. Opa heet ook zo.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 00:06 schreef MaJo het volgende:
Ik mailde laatst met een klantenservicemedewerker die H.ippocrates heetIk kan me bijna niet voorstellen dat dat echt is
Van een van de nieuwe gezinnen van "Een huis vol".quote:Op woensdag 6 september 2023 03:08 schreef Smart_ass het volgende:
Zag net op Facebook in iets van LINDA een P.risciliano, zoon van (je raadt het niet) Priscilla.
Die ze altijd Pris noemen. Doe dan gewoon Pris, had ook wat makkelijker geweest toen hij zijn naam moest leren schrijvenquote:Op woensdag 6 september 2023 07:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van een van de nieuwe gezinnen van "Een huis vol".
Het is gelukkig wel een leuk joch.
Die ken ik ook wel, maar spreken ze hier uit als Noviquote:Op woensdag 6 september 2023 23:17 schreef hilliebillie het volgende:
Ik kwam vandaag langs een geboortebord, met de naam Nowie.
Vond het redelijk bijzonder. Had afgelopen week nog een bord gezien met een aparte naam, maar die is niet blijven hangen. Wellicht dat ik er straks nog eens langs kom.
Hoezo spreek je een ay uit als eej?quote:Op donderdag 7 september 2023 11:43 schreef Ynske het volgende:
Wij hebben een Lo.uay. op school.
Een tongbrekertje was t voor mij in ieder geval
Nee, geen Loe,wee of Lou,e maar Loe,eeej als uitspraak.
Wel erg dat je 4 jarige er minder moeite mee heeft om uit te spreken en je steeds moet verbeteren
Klinkt Turks denk ik?quote:Op donderdag 7 september 2023 20:45 schreef B.ertha het volgende:
Ik zag een Eliz geboortebord vandaag
Zo spreken zn ouders t uitquote:Op donderdag 7 september 2023 20:45 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Hoezo spreek je een ay uit als eej?
Jayson?quote:Op donderdag 7 september 2023 20:45 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Hoezo spreek je een ay uit als eej?
Ik dacht aan een Engelse uitspraak, zoals in 'hurray'quote:
Op zich geen ongewone naam maar zo fonetisch gespeld vind ik het maar zozo.quote:Op woensdag 6 september 2023 23:17 schreef hilliebillie het volgende:
Ik kwam vandaag langs een geboortebord, met de naam Nowie.
Vond het redelijk bijzonder. Had afgelopen week nog een bord gezien met een aparte naam, maar die is niet blijven hangen. Wellicht dat ik er straks nog eens langs kom.
Mooiquote:Op donderdag 7 september 2023 20:45 schreef B.ertha het volgende:
Deze vind ik heel leuk en ken ook kindjes die zo heten.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:45 schreef B.ertha het volgende:
Ja precies, zoals lay, day, stay, okay, way. Als het een Engels(e uitgesproken) naam is, dan vind ik ee voor ay heel logisch dus. Jayson, Jayden, Mayson, May, Fay, Ray. Maar ik heb ook wel eens Mays gelezen en daar blijft mijn hoofd toch Maïs van makenquote:Op donderdag 7 september 2023 22:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik dacht aan een Engelse uitspraak, zoals in 'hurray'
Nou met uitspraak Ellis denk ik, ik mis een L. En bij uitspraak Elies denk ik, waarom dan niet gewoon Elize schrijven zoals de Fransen het bedoeld hebbenquote:Op donderdag 7 september 2023 23:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi.
Tenzij ze er een bijzondere uitspraak voor hebben bedacht. Als het gewoon Elis is, zoals Ellis maar dan met lange we, dan krijgt het de Seven. approval sticker.![]()
Ahahaha dit gaat zeker over een school ten Oosten van Rotterdam ik ken dat kind hahahahahahahahaquote:Op donderdag 7 september 2023 11:43 schreef Ynske het volgende:
Wel erg dat je 4 jarige er minder moeite mee heeft om uit te spreken en je steeds moet verbeteren
Alicequote:Op donderdag 7 september 2023 20:45 schreef B.ertha het volgende:
Maar het is toch niet Elies of Ellis? Maar 'eelis', met een korte i zegmaar. Niet met een ie... Zoals Elin met een Z of zoals Liz met een 'ee' ervoor? Dan is het dus geen unieke spelling, maar gewoon de meest logische.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:17 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Nou met uitspraak Ellis denk ik, ik mis een L. En bij uitspraak Elies denk ik, waarom dan niet gewoon Elize schrijven zoals de Fransen het bedoeld hebbenniet dat ik het echt heel lelijk vind hoor, ben vooral niet zo van de unieke spellingen
Nee hoorquote:Op dinsdag 12 september 2023 19:42 schreef Febe1 het volgende:
[..]
Ahahaha dit gaat zeker over een school ten Oosten van Rotterdam ik ken dat kind hahahahahahahaha
Omdat het een Turkse naam is.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:17 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Nou met uitspraak Ellis denk ik, ik mis een L. En bij uitspraak Elies denk ik, waarom dan niet gewoon Elize schrijven zoals de Fransen het bedoeld hebbenniet dat ik het echt heel lelijk vind hoor, ben vooral niet zo van de unieke spellingen
Echt onbegrijpelijk he. Zouden die mensen dan écht niet even gegoogled hebben voordat dit de definitieve naamkeuze was? Ik zou kijken of ze er Liz van kunnen makenquote:
Neeeee!quote:
Hele normale naam, het is een Arabische naam. Was mijn 1e optie als ik een jongen had, een prachtige naam is het.quote:Op donderdag 7 september 2023 11:43 schreef Ynske het volgende:
Grappig, hier een hoogblonde mannetje dat dus totaal verkeerd uitgesproken wordtquote:Op zondag 22 oktober 2023 14:13 schreef Mahra het volgende:
[..]
Hele normale naam, het is een Arabische naam. Was mijn 1e optie als ik een jongen had, een prachtige naam is het.
In het Arabisch spreek je het trouwens uit als Lu Ai.
Geen bekeerling misschien?quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:33 schreef Ynske het volgende:
[..]
Grappig, hier een hoogblonde mannetje dat dus totaal verkeerd uitgesproken wordt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |