Haha goed gevonden.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 23:04 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Als je t heel Tokkie uitspreekt is het bijna George
Zolang je niet voorquote:Op zondag 18 juni 2023 15:20 schreef Peacefulll het volgende:
Thnx voor de menigen en input![]()
Het gaat mij bij een eventuele M sowieso om meer dan de post. Iedereen hier heeft een tweede naam, dus dat komt wel goedIk was zelf vooral beetje bang voor het Kwik, Kwek en Kwak gehalte of zo.
En ik vind naam nummer 2 gewoon nog steeds leuker![]()
Wel fijn om te lezen dat namen ook echt kunnen of soms zelfs moeten groeien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gaat valt het nog wel mee toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op maandag 26 juni 2023 18:35 schreef arvensis het volgende:
We kregen vandaag de nieuwe klassenlijst van U. binnen…Arme docentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 26 juni 2023 18:35 schreef arvensis het volgende:
We kregen vandaag de nieuwe klassenlijst van U. binnen…Juicy?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je weet niet beter dan dat een woord dat met ch begint als g wordt uitgesproken?quote:Op woensdag 28 juni 2023 14:24 schreef MaJo het volgende:
Ik zag net een wel heel alternatieve spelling van Jeanine: C.hanineIk lees dat dus als Ganine want ik niet beter of een woord dat met "ch" begint wordt als een "g" uitgesproken, Franse woorden uitgezonderd.
Ik kon juist niet op woorden komen die je als "sj" uitspreektquote:Op woensdag 28 juni 2023 15:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Je weet niet beter dan dat een woord dat met ch begint als g wordt uitgesproken?
Noem eens een voorbeeld?
Verder dan chersonissos kom ik namelijk niet
Dit zijn allemaal Engelse/Franse woorden, die zijn inderdaad de uitzondering. Maar je hebt gelijk dat het zeker niet allemaal met een "g" begint. Toch lees ik het zoquote:Op woensdag 28 juni 2023 15:07 schreef SQ het volgende:
Chips, chocolade, chansons, chanant, chalet, Chinees.
Oh wacht, misschien is chemokuur er nog wel 1 met een g inderdaad.
Nee oké er zijn wel meer woorden waarbij het een ggg is, maar volgens mij zijn die niet persé in de meerderheid
Die zijn in de Nederlandse taal al decennia niet meer de uitzondering toch?quote:Op woensdag 28 juni 2023 15:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kon juist niet op woorden komen die je als "sj" uitspreektChaos, chroom, chemisch, chloor bijvoorbeeld.
[..]
Dit zijn allemaal Engelse/Franse woorden, die zijn inderdaad de uitzondering. Maar je hebt gelijk dat het zeker niet allemaal met een "g" begint. Toch lees ik het zo
Ik had er zo een in de klas op de havo. Is gewoon Sjanienequote:Op woensdag 28 juni 2023 14:24 schreef MaJo het volgende:
Ik zag net een wel heel alternatieve spelling van Jeanine: C.hanineIk lees dat dus als Ganine want ik niet beter of een woord dat met "ch" begint wordt als een "g" uitgesproken, Franse woorden uitgezonderd.
Wat ergquote:Op zondag 16 juli 2023 15:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net bij Catfish (vraag me niet waarom ik dat kijk) een meisje met de naam Spechel. Wat de heck is dat voor naam dacht ik, maar je spreekt het dus uit als Special
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |