Als het een bestaande naam is vind ik het wel mooier dan als het een fantasienaam zou zijn. Overigens heeft het kind voor zover ik weet geen Afrikaanse achtergrond.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:17 schreef B.ertha het volgende:
I.hime/E.hime is a Benin name meaning "I'm not the one"
Arme meid gaat een eenzaam leven tegemoet
N heeft ook een N.aut in de klas. Lijkt mij de normale spelling? Of Noud natuurlijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:13 schreef MaJo het volgende:
Aapie heeft op de opvang een N.aut in de groep. Dat is toch ook wel een hele alternatieve spelling
Astronaut.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:37 schreef F_r het volgende:
Ik ken vooral Noud als spelling bij N.aut denk ik aan Nautica
1 op de 5 mensen kan niet goed spellen?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:51 schreef lunapuella het volgende:
Volgens Meertens zijn er bijna 400 N.auts in Nederland en ruim 2.000 Nouds. Trek zelf uw conclusies daarbij.
Gezien op facebook.quote:De oudste heette Noël was 11 jaar oud toen de 2e geboren werd, als het een jongetje gaat worden mag hij dan Leon heten? Dat is het omgekeerde van mijn naam! En zo geschiedde
In dit geval werkte het en was het zelfs een bestaande naam. In veel gevallen zal er toch iets raars, zo niet onuitspreekbaars uitkomen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 07:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik begrijp wel wat je bedoelt, het klinkt minder raar dan je in eerste instantie bedenkt. Maar toch ben ik blij dat mijn oudste dit niet voorstelt
Waarom is het raar om de jongste Benjamin te noemen? Ik heb het idee dat het best een gangbare naam is voor het jongste kind.quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:04 schreef B.ertha het volgende:
Ik vind de combi ook best acceptabel
Wat vinden we hiervan? Stel krijgt tweede (en laatste) kindje en vindt de naam B.enjamin mooi, maar vindt het raar om een jongste zo te noemen. Dus wordt het B.enja
Dan zou ik toch zeggen, heb daar gewoon maling aan en geef de naam die je echt mooi vindt.
bij ons heet de oudste zo (de volledige naam)quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:04 schreef B.ertha het volgende:
Ik vind de combi ook best acceptabel
Wat vinden we hiervan? Stel krijgt tweede (en laatste) kindje en vindt de naam B.enjamin mooi, maar vindt het raar om een jongste zo te noemen. Dus wordt het B.enja
Dan zou ik toch zeggen, heb daar gewoon maling aan en geef de naam die je echt mooi vindt.
"de benjamin" wordt vaak gebruikt voor een jongste inderdaad.quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Waarom is het raar om de jongste Benjamin te noemen? Ik heb het idee dat het best een gangbare naam is voor het jongste kind.
Mijn vroegere buurjongen heet Benjamin. Werd soms afgekort tot 'Ben'.
Dit.quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:14 schreef hilliebillie het volgende:
Benjamin is toch juist een naam die aan een jongste van het gezin gegeven wordt? Of is dat juist de reden dat ze het niet willen?
Ik vind benja persoonlijk maar niks. Lijkt me meer een verwoede poging om ook origineel te zijn.
quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:14 schreef hilliebillie het volgende:
Benjamin is toch juist een naam die aan een jongste van het gezin gegeven wordt? Of is dat juist de reden dat ze het niet willen?
Ik vind benja persoonlijk maar niks. Lijkt me meer een verwoede poging om ook origineel te zijn.
dat wordt onvermijdelijk luiwammesquote:Op dinsdag 8 november 2022 12:28 schreef Leandra het volgende:
Ik zit binnenstebuiten te kijken en daar heeft een stel een baby die Wamme heet... ik weet niet hoor, het zou mijn keuze niet zijn.
Benjamin ook niet trouwens
Ze gaan aan de slag in Wammes kamer...
Het moet geen gemakzuchtig kind zijn idd.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:44 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat wordt onvermijdelijk luiwammes
Eerste gedachte is eigenlijk: wat sneu voor 't arme kindquote:Op dinsdag 8 november 2022 12:28 schreef Leandra het volgende:
Ik zit binnenstebuiten te kijken en daar heeft een stel een baby die Wamme heet... ik weet niet hoor, het zou mijn keuze niet zijn.
Benjamin ook niet trouwens
Ze gaan aan de slag in Wammes kamer...
Peike wordt vaak als pyke geschreven. Ik ken het ook, best leuke naamquote:Op vrijdag 2 december 2022 14:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Peike klinkt me niet geheel onbekend. Volgens mij ooit ergens gehoord.
Pyke spreek je uit als Pieke en Peike als Peike toch?quote:Op vrijdag 2 december 2022 14:44 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Peike wordt vaak als pyke geschreven. Ik ken het ook, best leuke naam
Dat dacht ik ookquote:Op vrijdag 2 december 2022 15:58 schreef fleuril het volgende:
[..]
Pyke spreek je uit als Pieke en Peike als Peike toch?
Ik moest denken aan verveliaquote:Op vrijdag 16 december 2022 20:48 schreef Burdie het volgende:
Klinkt als iets wat wij in onze coole tienerjaren op feestjes tegen de jarige zeiden.
Dan zat je net goedquote:Op vrijdag 16 december 2022 20:50 schreef SQ het volgende:
Kennelijk is het een Finse jongensnaam. Maar in Bulgarije ook een meisjesnaam (velislava).
Of van Gustaaf.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net tegengekomen, de naam Gust.
August ken ik wel. Dan zal Gust daar dan wel een afkorting van zijn?
Uiteraard, maar dat is omdat ik het wist (mijn collega heet zoquote:
quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net tegengekomen, de naam Gust.
August ken ik wel. Dan zal Gust daar dan wel een afkorting van zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |