abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205739901
Hier weer verder over energiebesparing en tet/kont-voorkeuren 8-)
  donderdag 25 augustus 2022 @ 10:56:19 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_205739912
Ik heb altijd een ijskont trouwens. Volgens mij is mijn vet niet doorbloed :')
disclaimer
pi_205739928
Ik heb dit voorjaar gevelisolatie gekregen (van die kleine balletjes), heeft dat echt effect?
We wonen in een eindjaren50 tussenwoning wat aardig koud wordt 's winters..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_205739936
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 10:58 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik heb dit voorjaar gevelisolatie gekregen (van die kleine balletjes), heeft dat echt effect?
Dat zou wel effect moeten hebben ja. :Y

Het is alleen altijd zo lastig vergelijken met eerdere jaren omdat de winters ook nooit hetzelfde zijn.
pi_205739947
Tettttteeeen!
pi_205739948
Ik ben zo blij met ons supergeīsoleerde huis met warmtepomp en zonnepanelen tegenwoordig....

Al heb ik wel de hele zomer koude voeten, want onze warmtepomp koelt ook...
pi_205739962
quote:
In je tetten? Beetje zoals een voedingskussen zeg maar?
  donderdag 25 augustus 2022 @ 11:02:38 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_205739976
quote:
Geen idee hoe dat in jouw huis is natuurlijk ;) alleen die bolletjes zullen misschien geen honderden euro's besparing opleveren, het is vaak een optelsom. Wij hebben overal dikke voorzetwanden geplaatst, alle plafonds / vloeren opgevuld met steenwol, bijna alle ramen en kozijnen vervangen, de radiatoren vervangen, slimme thermostaat, en zijn nu bezig met het isoleren van de zolder, dus dan merk je wel echt een heel groot verschil. Maar dat is ook een monsterproject waar ik niet meer aan zou beginnen als ik al in een woning gesetteld was. Het was meer dat we toch alles al open hadden liggen toen :')
disclaimer
pi_205740032
Stadsverwarming hier dus weinig te kiezen helaas. We zijn van 180 naar 230 gegaan, is nog schappelijk als ik sommige andere bedragen lees. Maar vrees wel een beetje voor het volgende contract ;(
pi_205740033
quote:
Volgens mijn vriend zo'n berekeningen is gevelisolatie zeker lonend. Maar bekijk dan ook zeker het type glas, en je dakisolatie. :) vloerisolatie is qua besparing minst winstgevend, hoewel wel lekker voor het comfort.

Ons voorschot was nu >800 euro p/m. Wel op basis van gebruik vorige bewoonster (92 jarige dame) en met de gaskachels er nog in.

Dus ik hoop dat mijn vriend zijn berekeningen in de praktijk ook kloppen :+

Team kont hier. Hoewel ik een mooi stel borsten ook best kan waarderen kijk ik eerder naar beneden.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 11:08:59 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_205740040
Ik weet ook niet of je zulke rigoureuze isolatiemaatregelen in een bestaande woning er economisch gezien wel uit haalt. Duurt in elk geval héél veel jaren. Maar het comfort was me veel waard. Ons eerste huis had een plankenvloer in de woonkamer met direct daar onder de kruipruimte. Dat was toch een partij onaangenaam zeg :')
disclaimer
pi_205740086
Ohja zeker weten billen trouwens :P :D O+
pi_205740110
In hindsight denk ik nu wel dat we vorig jaar met de verbouwing misschien beter hadden moeten kijken naar warmtepomp opties. Maarja, toen wist ik niet wat de gasprijzen zouden doen en met de kennis van toen was een cv-ketel een prima keuze.

Gelukkig wel sinds maart zonnepanelen en sinds vorig jaar een beter geīsoleerde benedenverdieping, dus het valt bij ons nog erg mee. Alleen met een kleine erbij krijgen we al een aardige dip in netto besteedbaar inkomen, dus dan doet die energierekening wel iets meer pijn dan daarvoor. :{
pi_205740115
Ik zette vorig jaar toevallig bij Greenchoice ons contract vast voor vijf jaar. Dus zo lang Greenchoice blijft bestaan, zitten wij nog een aantal jaren goed. Ons huis is op zichzelf goed genoeg geisoleerd, want nieuwbouw enzo. We overwegen wel een warmtepomp. Er zijn nieuwe opties, waarbij er een elektrische binnenunit geplaatst kan worden naast de bestaande ketel en waar geen buitenunit bij nodig is. Onze vloerverwarming is al door het hele huis gelegd en geschikt hiervoor, dus de ingreep zou relatief gemakkelijk moeten kunnen zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 11:18:30 #15
382129 crew  Donna
pi_205740157
Wij zitten tot okt 2023 goed. En daarna zien we wel weer. Deze winter alvast zoveel mogelijk proberen te besparen op gas.
Dan zijn we maar een beetje gewend.

[ Bericht 14% gewijzigd door Donna op 25-08-2022 11:32:46 ]
pi_205740237
Bedankt voor de antwoorden, we gaan het zien :Y We hebben al dubbelglas overal.

Ik ben sowieso zuinig met gas, betaal per maand 120/130 voorschot en kreeg tot nu toe altijd minimaal 500 terug. Maar ik kan nog zo zuinig zijn, als de prijzen 3/4x over de kop gaan houdt het eens op ;(
pi_205740280
Wij hebben alleen boven aan de achterkant spouwmuren. Ons werd de bolletjes afgeraden maar juist voorzetwanden. Dus dat hebben wij gedaan en je merkt echt verschil.

En verder wat SQ zegt, goed isoleren en zonnepanelen en een warmtepomp en en en kosten gewoon heel veel geld. Dat gaat zolang kosten om eruit te halen. Onze kruipruimte isolatie bijvoorbeeld, we zullen vast besparen maar echt geen honderden euro's per jaar.
Wij hebben het de afgelopen jaren vooral vanwege het comfort gedaan. Geen koude tocht meer op de bank.

Mijn moeder is van 80 euro naar 250 gegaan sinds vorige week. Geen vaatwasser, geen droger, zet de thermosstaat nooit hoger dan 18 graden, verwarmt alleen de woonkamer, geen bad etc etc. Daar kan je niet tegenop bezuinigen in gebruik hoor. Belachelijk.
pi_205740286
quote:
Het zou effectief moeten zijn, het nadeel is alleen dat zulke oude huizen ook maar een dunne spouw hebben, dus de isolatielaag die ertussen zit is ook maar dun.

Ik wil je niet ziek maken maar een vergelijking;
Mijn zoon woont in een vergelijkbaar huis uit 1966, bij hem hebben ze de spouw ook gevuld met isolatiemateriaal, de spouw was 4 cm, dat is nu dus 4 cm isolatiemateriaal.
Wij hebben in ons huis ook een spouw van zo'n 4 cm, de opbouw is als volgt: bakstenen buitenmuur, 4½ cm spouw, 9 cm isolatiemateriaal, binnenmuren.

Met andere woorden: als er een nieuwbouwproject is waar je voor in aanmerking komt, reageer er dan alsjeblieft op, want je huidige huis kan alleen maar van het gas af als ze de buitenmuren afbreken en er een volledig nieuwe schil omheen zetten, en nieuw dak uiteraard.

Ik hoop echt dat het meevalt, maar anders kom je met de kerstvakantie maar gewoon hier, dat scheelt iig al 2 dure weken stoken :*
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205740342
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:25 schreef PoesInDoos het volgende:
Bedankt voor de antwoorden, we gaan het zien :Y We hebben al dubbelglas overal.

Ik ben sowieso zuinig met gas, betaal per maand 120/130 voorschot en kreeg tot nu toe altijd minimaal 500 terug. Maar ik kan nog zo zuinig zijn, als de prijzen 3/4x over de kop gaan houdt het eens op ;(
Nee, deze prijzen kun je niet tegenop bezuinigen :{
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_205740367
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het zou effectief moeten zijn, het nadeel is alleen dat zulke oude huizen ook maar een dunne spouw hebben, dus de isolatielaag die ertussen zit is ook maar dun.

Ik wil je niet ziek maken maar een vergelijking;
Mijn zoon woont in een vergelijkbaar huis uit 1966, bij hem hebben ze de spouw ook gevuld met isolatiemateriaal, de spouw was 4 cm, dat is nu dus 4 cm isolatiemateriaal.
Wij hebben in ons huis ook een spouw van zo'n 4 cm, de opbouw is als volgt: bakstenen buitenmuur, 4½ cm spouw, 9 cm isolatiemateriaal, binnenmuren.

Met andere woorden: als er een nieuwbouwproject is waar je voor in aanmerking komt, reageer er dan alsjeblieft op, want je huidige huis kan alleen maar van het gas af als ze de buitenmuren afbreken en er een volledig nieuwe schil omheen zetten, en nieuw dak uiteraard.

Ik hoop echt dat het meevalt, maar anders kom je met de kerstvakantie maar gewoon hier, dat scheelt iig al 2 dure weken stoken :*
Hahaha bedankt :')
Ik kan helemaal geen nieuwbouwhuis betalen joh, grapjas :D

Gasloos zullen we nooit worden, maar ik mag wel hopen dat dit een éénmalige crisis is en dat we volgend jaar weer normaal kunnen doen.
pi_205740394
Mehhh. Ik zag net ongeveer m'n droomhuis op Funda, maar niet de droomplek. Min of meer volksbuurt ;(
pi_205740397
Ik heb meteen even gekeken in mijn eneco, wij zaten voor alle maatregelen elk jaar rond de 1280 m3 aan gas en in 2022 zitten we tot vandaag op 585 m3.
En wij zijn dus niet bepaald zuinig met gas, elke dag douchen, kinderen vaak in bad, radiator Juul haar kamen in de winter non stop aan. Etc.
Geen idee of dat goed of slecht is overigens. Ik vind het gevoelsmatig best goed voor een hoekhuisje uit 1926.

En isoleren is ook ventileren he! Die fout hadden wij gemaakt, nu overal waar we isoleren ook ventilatieroosters in de ramen.

Iets anders wat er zijdelings mee te maken heeft. Wij hebben vocht issues in de kinderkamers (ja ook dat nog) het is doorslaand vocht uit de buitenmuren. Dat zou opgelost worden door opnieuw te voegen en impregneren. Maar die bedrijven zijn nog zeldzamer dan zonnepanelen.
Nu zei zwager (die aannemer zwager) dat hij een bedrijf weet die de achterkant kan stucen en vochtvrij etc kan maken. Maar we twijfelen, qua zicht zeg maar. Van oude rode bakstenen naar een wit gestucte achterkant. Ik ben wel enthousiast, maar verloofde twijfelt. Dus nu zoek ik voorbeelden van geweldige huizen met gestucte buitenmuren. :)
pi_205740452
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:41 schreef exode het volgende:

En isoleren is ook ventileren he! Die fout hadden wij gemaakt, nu overal waar we isoleren ook ventilatieroosters in de ramen.

Hier zitten de ventilatorroosters beneden potdicht in de winter, de wind giert er door heen :X Hopelijk is het nu met de isolatie anders..
Boven staan ze allemaal open, dag en nacht. Daar brandt (muv de badkamer) ook geen radiator.
pi_205740482
quote:
Ik heb meteen even gekeken in mijn eneco, wij zaten voor alle maatregelen elk jaar rond de 1280 m3 aan gas en in 2022 zitten we tot vandaag op 585 m3.
En wij zijn dus niet bepaald zuinig met gas, elke dag douchen, kinderen vaak in bad, radiator Juul haar kamen in de winter non stop aan. Etc.
Geen idee of dat goed of slecht is overigens. Ik vind het gevoelsmatig best goed voor een hoekhuisje uit 1926.

Iets anders wat er zijdelings mee te maken heeft. Wij hebben vocht issues in de kinderkamers (ja ook dat nog) het is doorslaand vocht uit de buitenmuren. Dat zou opgelost worden door opnieuw te voegen en impregneren. Maar die bedrijven zijn nog zeldzamer dan zonnepanelen.
Nu zei zwager (die aannemer zwager) dat hij een bedrijf weet die de achterkant kan stucen en vochtvrij etc kan maken. Maar we twijfelen, qua zicht zeg maar. Van oude rode bakstenen naar een wit gestucte achterkant. Ik ben wel enthousiast, maar verloofde twijfelt. Dus nu zoek ik voorbeelden van geweldige huizen met gestucte buitenmuren. :)
Dit jaar was dan ook echt wel een heel gunstig jaar, want ik had in maart de record opbrengst van de zonnepanelen, nog steeds het record dus.
Je verbruik tot nu toe zegt nog niet zoveel, november en december zijn ongeveer vergelijkbaar met januari en februari, terwijl je in de zomermaanden waarschijnlijk amper boven de 25mŗ per maand komt.
Zeker met gas kun je niet op basis van een deel van het jaar bedenken dat het misschien wel meevalt dat jaar.

Alleen als je naar de afgelopen 365 dagen kijkt en naar de 365 daarvoor kun je zien of er een daling is.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_205740501
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:38 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Hahaha bedankt :')
Ik kan helemaal geen nieuwbouwhuis betalen joh, grapjas :D

Gasloos zullen we nooit worden, maar ik mag wel hopen dat dit een éénmalige crisis is en dat we volgend jaar weer normaal kunnen doen.
Gewoon reageren als de woningstichting nieuwbouw aanbiedt.

Het zou echt te hufterig voor woorden zijn als die alleen maar voor de hogere inkomens zou zijn qua passend toewijzen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_205740512
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ook een huurwoning van 800+ kan ik niet betalen ;)
pi_205740527
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit jaar was dan ook echt wel een heel gunstig jaar, want ik had in maart de record opbrengst van de zonnepanelen, nog steeds het record dus.
Je verbruik tot nu toe zegt nog niet zoveel, november en december zijn ongeveer vergelijkbaar met januari en februari, terwijl je in de zomermaanden waarschijnlijk amper boven de 25mŗ per maand komt.
Zeker met gas kun je niet op basis van een deel van het jaar bedenken dat het misschien wel meevalt dat jaar.

Alleen als je naar de afgelopen 365 dagen kijkt en naar de 365 daarvoor kun je zien of er een daling is.
Ik weet het. Ik zie dat we juist in de wintermaanden flink lager zaten.
Dit jaar zullen de zonnepanelen ook aardig wat gaan doe in de komende winter. We gaan meer met electra verwarmen.
pi_205740528
Hallo allen, mag ik hier even een vraag neergooien?

Zijn er hier dames die vervroegd in de overgang zijn gekomen? En waar merkte je dat aan? Ik moet morgen bloedprikken vanwege het uitblijven van mijn menstruatie voor ruim 3 maanden, pijnlijke gewrichten en nachtzweten... maar ik ben pas 35... zou wel heel vroeg zijn toch...
S. 2014
J. 2016
pi_205740551
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:51 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Nee logisch, maar de woningstichting bouwt toch ook wel nieuw?
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_205740566
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:52 schreef exode het volgende:

[..]
Ik weet het. Ik zie dat we juist in de wintermaanden flink lager zaten.
Dit jaar zullen de zonnepanelen ook aardig wat gaan doe in de komende winter. We gaan meer met electra verwarmen.
Dat is iig al een gunstig teken, van de wintermaanden!
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_205740570
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee logisch, maar de woningstichting bouwt toch ook wel nieuw?
Ja vast wel, maar die woningen gaan voor 800+ weg. Mijn halve wijk is afgelopen jaren vernieuwd en afgebroken/opnieuw gebouwd. Daar zitten nu allemaal 2 verdieners in, mensen die nét geen hypotheek kunnen krijgen. Valt allemaal buiten de huurtoeslaggrens.
pi_205740582
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is iig al een gunstig teken, van de wintermaanden!
Zeker :) Helemaal omdat we de gehele winter thuis waren, ook in de Kerstvakantie. Ik hoop toch een andere winter te hebben.
pi_205740592
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:56 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ja vast wel, maar die woningen gaan voor 800+ weg. Mijn halve wijk is afgelopen jaren vernieuwd en afgebroken/opnieuw gebouwd. Daar zitten nu allemaal 2 verdieners in, mensen die nét geen hypotheek kunnen krijgen. Valt allemaal buiten de huurtoeslaggrens.
Dat is dan dus geen sociale huur meer, dat is wel absurd, een sociale verhuurder moet ook sociale huur aanbieden, ook nieuwbouw.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 25 augustus 2022 @ 11:57:56 #34
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205740597
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het zou echt te hufterig voor woorden zijn als die alleen maar voor de hogere inkomens zou zijn qua passend toewijzen.
dat hebben wij ook gedaan, wel ivm aanpassingen die niet in ons huis konden. maar toch van een huis uit 1913 naar een nieuwbouw, vorig jaar het hele jaar verbruikt wat we voorheen voor nog geen 2 maanden betaalden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 25 augustus 2022 @ 11:58:06 #35
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205740601
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:51 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
dat betalen wij niet eens
Today is life -

Dale Carnegie
pi_205740655
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is dan dus geen sociale huur meer, dat is wel absurd, een sociale verhuurder moet ook sociale huur aanbieden, ook nieuwbouw.
Voor zover ik weet zijn ze hier vooral aan het investeren in huidige woningen, dmv zonnepanelen en isolatie. Ik zit sowieso bij een klote woningbouwstichting hoor, maar ja..

quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:58 schreef Ynske het volgende:

[..]
dat betalen wij niet eens
Mijn overburen wel :X
pi_205740675
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:14 schreef miss_sly het volgende:
Ik zette vorig jaar toevallig bij Greenchoice ons contract vast voor vijf jaar. Dus zo lang Greenchoice blijft bestaan, zitten wij nog een aantal jaren goed. Ons huis is op zichzelf goed genoeg geisoleerd, want nieuwbouw enzo. We overwegen wel een warmtepomp. Er zijn nieuwe opties, waarbij er een elektrische binnenunit geplaatst kan worden naast de bestaande ketel en waar geen buitenunit bij nodig is. Onze vloerverwarming is al door het hele huis gelegd en geschikt hiervoor, dus de ingreep zou relatief gemakkelijk moeten kunnen zijn.
Wij hetzelfde, alleen dan drie jaar dacht ik, via de inkoopactie van de Consumentenbond waarbij we tot oktober 2025 ¤0,87 per kuub gas betalen. We gingen toen wel direct ¤5 per maand meer betalen, maar met een contract dat in mei af liep en toen al hogere prijzen zijn we wel geswitcht.

Ik heb overigens wel bewust het voorschot laag maar realistisch gehouden. Ze hebben heel veel mensen met onze prijzen waar ze wel (bijna) verlies op moeten maken nu, dus het zou me niet heel erg verbazen als zij ook falliet gaan. Normaal gesproken heb ik dat hoger liggen zodat we eind van het jaar zeker niet bij hoeven te betalen.

Wij zijn wel bezig met zonnepanelen, via een inkoopactie van de gemeente. De offerte is binnen, maar die gasten hebben het zo druk dat ik op mijn vraag over de ligging er van nog geen reactie heb gekregen, en die willen we wel eerst hebben voor we verder kunnen. En verder zijn we altijd bezig met bewust met energie om gaan waar dat makkelijk kan. Wassen doen we bijvoorbeeld vrijwel allemaal in het weekend, bij laagstroom (tenzij spoed). En de kinderen gaan samen 2x per week in bad.
pi_205740809
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:01 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Voor zover ik weet zijn ze hier vooral aan het investeren in huidige woningen, dmv zonnepanelen en isolatie. Ik zit sowieso bij een klote woningbouwstichting hoor, maar ja..
[..]
Mijn overburen wel :X
Op zich is investeren in bestaande woningen prima, maar een paar zonnepanelen en een spouw van 4 cm isoleren gaan het niet doen, dan faalt de woningstichting echt in haar doel.

Maar goed, gezien die spouwmuurisolatie recent is en ze daar voor gekozen hebben ipv het serieus goed te doen is wel duidelijk dat ze het allemaal niet zo echt belangrijk vinden.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_205740835
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Op zich is investeren in bestaande woningen prima, maar een paar zonnepanelen en een spouw van 4 cm isoleren gaan het niet doen, dan faalt de woningstichting echt in haar doel.

Maar goed, gezien die spouwmuurisolatie recent is en ze daar voor gekozen hebben ipv het serieus goed te doen is wel duidelijk dat ze het allemaal niet zo echt belangrijk vinden.
Spijker -> kop.

Ooit (ooit..) wil ik een huis van de andere woningbouwstichting, daar zijn de huurprijzen een stuk lager én zorgen ze beter voor hun huurders.

Maar dan moet er ook geld zijn voor zo'n verhuizing en alles wat er bij komt kijken natuurlijk.
pi_205740874
Even wat anders: 2 weken geleden met Soneal in Keulen deden mijn voeten op een gegeven moment zo zeer dat ik bij een drogist (waar ik voor wat anders was) een paar voetenmaskers heb gekocht, dat is zo goddelijk.

Had toen maar 1 verpakking gebruikt en de ander heb ik van de week gebruikt, ook als je ziek en verveeld in bed ligt te covidten is zo'n voetenmasker heerlijk, heb N gevraagd er nog en paar te kopen.

Had ook nog een gezichtsmasker in de kast gevonden, je moet wat hč :')

Maar: voetenmasker, gewoon doen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_205740942
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hallo allen, mag ik hier even een vraag neergooien?

Zijn er hier dames die vervroegd in de overgang zijn gekomen? En waar merkte je dat aan? Ik moet morgen bloedprikken vanwege het uitblijven van mijn menstruatie voor ruim 3 maanden, pijnlijke gewrichten en nachtzweten... maar ik ben pas 35... zou wel heel vroeg zijn toch...
Ik ben niet vervroegd in de overgang, maar op zich klinkt vooral het nachtzweten wel als een klacht die daarbij past.
Had je altijd een heel nette cyclus?

Goed dat je morgen bloed laat prikken.
pi_205741112
Met betrekking tot besparingen: ik had toen we uit Amsterdam vertrokken een auto via financial lease, voor drie jaar. De eerste 7 maanden veel gebruikt, omdat we in een vakantiepark woonden tot onze woning klaar was en ik iedere dag dochter wegbracht. En toen kwam corona en kwam ie op de oprit te staan en wordt ie eigenlijk nauwelijks gebruikt. Ik had 10.000 km per jaar, maar er staat nog niet eens 10.000 km op de meter.

Morgen is de termijn van drie jaar voorbij en lever ik hem in. Komt geen vervanging. Scheelt dik 200 euro per maand, en de benzineprijs is toch ook niet te betalen. Mooie besparing vast in deze tijden ^O^
pi_205741119
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar waarom zouden ze? Die investering levert de woningbouw weinig op, ze mogen niet opeens meer huur oid vragen behalve de reguliere huurverhoging. Dat soort verbeteringen kunnen ze dus beter doen bij een wisseling van huurder, ook omdat ze dan de ruimte hebben want verbouwen levert vooral heel veel gezeik op van huurders. De meeste sociale huurwoningen worden al onder kostprijs verhuurd, en de mensen staan alsnog in de rij voor een slecht geīsoleerde sociale huurwoning.
En dankzij de verhuurdersheffing is er ook bij grote woningbouwverenigingen weinig budget voor dit soort zaken, zeker met de huidige inflatie, en was dit tig jaar de post waar op ‘bezuinigd’ werd.
pi_205741176
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:43 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar waarom zouden ze? Die investering levert de woningbouw weinig op, ze mogen niet opeens meer huur oid vragen behalve de reguliere huurverhoging. Dat soort verbeteringen kunnen ze dus beter doen bij een wisseling van huurder, ook omdat ze dan de ruimte hebben want verbouwen levert vooral heel veel gezeik op van huurders. De meeste sociale huurwoningen worden al onder kostprijs verhuurd, en de mensen staan alsnog in de rij voor een slecht geīsoleerde sociale huurwoning.
En dankzij de verhuurdersheffing is er ook bij grote woningbouwverenigingen weinig budget voor dit soort zaken, zeker met de huidige inflatie, en was dit tig jaar de post waar op ‘bezuinigd’ werd.
Nou, dat zouden ze vooral omdat het hun taak is.
Voorzien in huisvesting voor mensen die niet in hun eigen huisvesting kunnen voorzien.

Daarbij: serieus isoleren doe je per blok, of zelfs meerdere blokken tegelijk, dat is totaal zinloos als je dat per woning doet, dus wachten op een huurderswisseling is dat ook.

Daarbij moeten uiteindelijk alle huizen van het gas, ook sociale huurwoningen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_205741270
Alleen bij een vrijstaand huis is er wat voor te zeggen te wachten op een huurderswisseling.

Dat gezegd hebbende: mijn kleinzoon van bijna 4 vindt dat hun huis ook veel groter is dan het huis van oma.
Geen wonder natuurlijk, als je het hele rijtje rekent :')
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_205741274
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:07 schreef Candaasje het volgende:
Volgens mijn vriend zo'n berekeningen is gevelisolatie zeker lonend. Maar bekijk dan ook zeker het type glas, en je dakisolatie. vloerisolatie is qua besparing minst winstgevend, hoewel wel lekker voor het comfort.

Ons was ook gezegd dat de besparing bij vloerisolatie vooral in comfort zit maar wij kunnen het verschil wel terug zien in de thermostaat die lager kon en nu ook in de eindafrekening. De dompelpomp hoeft niet meer aan om de kruipruimte leeg te pompen, water in de kruipruimte zorgde voor een koude vloer maar daar hebben we met isolatie geen last meer van dus dat scheelt wat stroom.

Gevelisolatie is bij ons dan weer niet lonend want we hebben weinig buitengevel. Dakisolatie gaf waarschijnlijk het grootste verschil als we het vergelijken met de buren.

quote:
Nu zei zwager (die aannemer zwager) dat hij een bedrijf weet die de achterkant kan stucen en vochtvrij etc kan maken. Maar we twijfelen, qua zicht zeg maar. Van oude rode bakstenen naar een wit gestucte achterkant. Ik ben wel enthousiast, maar verloofde twijfelt. Dus nu zoek ik voorbeelden van geweldige huizen met gestucte buitenmuren.
Zoek dan vooral voorbeelden van een stucwerk dat een aantal jaar oud is want vers ziet het er prima uit maar daarna...
pi_205741391
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:57 schreef Elleska het volgende:

[..]
Ons was ook gezegd dat de besparing bij vloerisolatie vooral in comfort zit maar wij kunnen het verschil wel terug zien in de thermostaat die lager kon en nu ook in de eindafrekening. De dompelpomp hoeft niet meer aan om de kruipruimte leeg te pompen, water in de kruipruimte zorgde voor een koude vloer maar daar hebben we met isolatie geen last meer van dus dat scheelt wat stroom.

Gevelisolatie is bij ons dan weer niet lonend want we hebben weinig buitengevel. Dakisolatie gaf waarschijnlijk het grootste verschil als we het vergelijken met de buren.
[..]
Zoek dan vooral voorbeelden van een stucwerk dat een aantal jaar oud is want vers ziet het er prima uit maar daarna...
Goede tip! Er staan in de straat ook een paar huizen die het hebben laten doen, zijkant of voorkant. Ik zal eens aanbellen en wat ervaringen vragen.
Maar inderdaad, hoe simpel, vooral ook op langere termijn. Nou zal het vast niet slechter zijn dan hoe het er nu uitziet. Ook de groen aanslag moet ik even goed uitvragen. Is de Noordoostkant die gevel.
pi_205741624
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou, dat zouden ze vooral omdat het hun taak is.
Voorzien in huisvesting voor mensen die niet in hun eigen huisvesting kunnen voorzien.

Daarbij: serieus isoleren doe je per blok, of zelfs meerdere blokken tegelijk, dat is totaal zinloos als je dat per woning doet, dus wachten op een huurderswisseling is dat ook.

Daarbij moeten uiteindelijk alle huizen van het gas, ook sociale huurwoningen.
Ze voorzien toch in huisvesting? Matige isolatie maakt een huis niet direct onbewoonbaar. Betere isolatie is vooral fijn, niet noodzakelijk.

Eens dat isoleren per blok beter is idd, maar dan moeten wel alle bewoners mee werken en dat gebeurt bij flats vrijwel nooit, en dan ga je een heel proces in waardoor alle huurders lang(er) moeten wachten en wat een hoop extra geld kost waardoor andere gebouwen nog langer moeten wachten etc. En dan heb je nog dat renovaties voorrang hebben (waarbij ze wel gelijk ook de isolatie aanpakken). Ook woningbouwverenigingen kunnen elke euro maar een keer uitgeven. Renovaties worden momenteel al uitgesteld vanwege gebrek aan financiën…
  donderdag 25 augustus 2022 @ 13:29:11 #49
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205741627
@gewoonmezelf87: prikken ze ook je schildklier? Ik had dezelfde klachten en bleek hyperthyreoīdie te hebben.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205741793
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:28 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ze voorzien toch in huisvesting? Matige isolatie maakt een huis niet direct onbewoonbaar. Betere isolatie is vooral fijn, niet noodzakelijk.

Eens dat isoleren per blok beter is idd, maar dan moeten wel alle bewoners mee werken en dat gebeurt bij flats vrijwel nooit, en dan ga je een heel proces in waardoor alle huurders lang(er) moeten wachten en wat een hoop extra geld kost waardoor andere gebouwen nog langer moeten wachten etc. En dan heb je nog dat renovaties voorrang hebben (waarbij ze wel gelijk ook de isolatie aanpakken). Ook woningbouwverenigingen kunnen elke euro maar een keer uitgeven. Renovaties worden momenteel al uitgesteld vanwege gebrek aan financiën…
Ook sociale verhuurders zullen hun woningvoorraad uiteindelijk gasloos moeten maken, en daarvoor moet je isoleren.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_205741909
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:03 schreef FlyingFish het volgende:

Wij zijn wel bezig met zonnepanelen, via een inkoopactie van de gemeente. De offerte is binnen, maar die gasten hebben het zo druk dat ik op mijn vraag over de ligging er van nog geen reactie heb gekregen, en die willen we wel eerst hebben voor we verder kunnen. En verder zijn we altijd bezig met bewust met energie om gaan waar dat makkelijk kan. Wassen doen we bijvoorbeeld vrijwel allemaal in het weekend, bij laagstroom (tenzij spoed). En de kinderen gaan samen 2x per week in bad.
Door een inkoopactie van onze gemeente zijn wij indertijd ook serieuzer zonnepanelen gaan overwegen. Uiteindelijk bleek gek genoeg die inkoopactie helemaal niet de beste optie te zijn. We hebben meerdere offertes opgevraagd en sommige waren lager. Bovendien hadden we in een andere installateur meer vertrouwen.

Ik zou dus iedereen adviseren altijd minimaal drie offertes op te vragen. Maar ja, het is maar de vraag of er iemand op korte termijn langs wil komen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205741961
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:43 schreef miss_sly het volgende:
Morgen is de termijn van drie jaar voorbij en lever ik hem in. Komt geen vervanging. Scheelt dik 200 euro per maand, en de benzineprijs is toch ook niet te betalen. Mooie besparing vast in deze tijden ^O^
^O^

Ik wil de stemming hier niet verder bederven, maar wij zijn ons aan het opmaken voor een langdurige recessie. De auto gaan we waarschijnlijk langer houden dan we van plan waren, de droger gaat zo min mogelijk aan, we gaan schrappen in aankopen die niet strikt noodzakelijk zijn (tuin!), we proberen op de boodschappen te besparen (geen Hello Fresh meer). Dat is ook omdat we in de nabije toekomst wat inkomensonzekerheid verwachten. Hoe dan ook, we potten nu op wat we kunnen voor de magere jaren.
pi_205742235
Ik kreeg jaren geleden de tip om je niet zozeer te richten op je inkomen verhogen maar je vaste lasten te verlagen. Het klinkt simpel en zo, maar ik heb me daar altijd aan gehouden.
Lage hypotheek (dan maar geen groter huis), geen langdurige contracten op van alles, lage verzekeringen, maar 1 tweedehands auto dus juist geen lease etc etc etc.

Ik weet heus wel dat dat niet voor iedereen is weggelegd en je ook met lage maandlasten in de problemen kan komen. Maar echt, als je vaste lasten kan verlagen, doe het. Dan is het 'makkelijker' om klappen op te vangen.

En verder kijk naar elkaar om. Ik ben geen weldoener of heilige maar als iemand hier in de buurt woont en het lastig heeft, vooral in de winter. Kom lekker bij onze haard mee Lego'en :)

Ik hoop dat we elkaar hier ook kunnen opvangen als het niet gaat. Mijn DM staat iig open want wij hebben de luxe positie van goedbetaalde banen.
pi_205742292
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Door een inkoopactie van onze gemeente zijn wij indertijd ook serieuzer zonnepanelen gaan overwegen. Uiteindelijk bleek gek genoeg die inkoopactie helemaal niet de beste optie te zijn. We hebben meerdere offertes opgevraagd en sommige waren lager. Bovendien hadden we in een andere installateur meer vertrouwen.

Ik zou dus iedereen adviseren altijd minimaal drie offertes op te vragen. Maar ja, het is maar de vraag of er iemand op korte termijn langs wil komen.
Sowieso, drie offertes? Dat is in de huidige markt idioot veel. Als je veel geluk hebt, en tijd om te wachten, kom je misschien op twee. Ik zie het zowel privé als zakelijk de hele tijd gebeuren.
pi_205742303
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
^O^

Ik wil de stemming hier niet verder bederven, maar wij zijn ons aan het opmaken voor een langdurige recessie. De auto gaan we waarschijnlijk langer houden dan we van plan waren, de droger gaat zo min mogelijk aan, we gaan schrappen in aankopen die niet strikt noodzakelijk zijn (tuin!), we proberen op de boodschappen te besparen (geen Hello Fresh meer). Dat is ook omdat we in de nabije toekomst wat inkomensonzekerheid verwachten. Hoe dan ook, we potten nu op wat we kunnen voor de magere jaren.
Ik weet niet of het een langdurige recessie wordt, of een noodzakelijke verandering in hoe we (in het algemeen) leven. En daar zullen wel gevoelige klappen vallen, vrees ik. Dat we moeten veranderen lijkt me wel een zekerheid.
pi_205742307
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Sowieso, drie offertes? Dat is in de huidige markt idioot veel. Als je veel geluk hebt, en tijd om te wachten, kom je misschien op twee. Ik zie het zowel privé als zakelijk de hele tijd gebeuren.
Het is ons tot nog toe steeds gelukt, ook recentelijk.
pi_205742322
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is ons tot nog toe steeds gelukt, ook recentelijk.
Ons niet. En zakelijk ook niet, en daar hebben we toch echt wel zo onze contacten.
pi_205742397
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ons niet. En zakelijk ook niet, en daar hebben we toch echt wel zo onze contacten.
Hoe lossen jullie dat op? Ik kan me voorstellen dat je zakelijk nog wel aardig in kunt schatten of een offerte aantrekkelijk is en een vakman betrouwbaar is. Als leek vind ik dat moeilijk en heb ik dat proces van offertes aanvragen nodig. Ik heb er één keer een uitzondering op gemaakt, namelijk dit voorjaar met de warmtepomp omdat ik meer informatie niet nodig had en ik graag voor de winter een warmtepomp wilde.
pi_205742409
Wij hebben net voor de vakantie nog een hele haffel zonnepanelen laten plaatsen.

Ik weet echter niet of het een vriendendienst is geweest. We kennen de jongen persoonlijk.

Ik weet wel van nog een bedrijf die dat doet, maar weet niet of ze door heel Nederland werken.
https://brenergie.nl/
pi_205742481
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:48 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben net voor de vakantie nog een hele haffel zonnepanelen laten plaatsen.

Ik weet echter niet of het een vriendendienst is geweest. We kennen de jongen persoonlijk.

Ik weet wel van nog een bedrijf die dat doet, maar weet niet of ze door heel Nederland werken.
https://brenergie.nl/
Ik lees daar iedere keer "breng energie" :')
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_205742542
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik lees daar iedere keer "breng energie" :')
Hahaha nu zie ik het ook
pi_205742546
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:29 schreef Tink89 het volgende:
@:gewoonmezelf87: prikken ze ook je schildklier? Ik had dezelfde klachten en bleek hyperthyreoīdie te hebben.
Dat is de tsh toch
S. 2014
J. 2016
pi_205742611
Wij zijn voor deze winter ook van plan de houtkachel meer te gebruiken. Gelukkig genoeg zonnepanelen om de elektriciteit op te vangen.
En qua besparen hebben we sinds een maand een auto van de zaak (vanuit vriend) met tankpas die we privé mogen gebruiken. Natuurlijk betalen we hierdoor wel bijtelling, maar toch een stuk goedkoper uit en geen enkele zorg meer om dure reparaties.

Maak me er wel druk over, niet alleen voor ons, maar voor zoveel mensen die in de problemen kunnen komen of al zitten. Wat dat betreft maakt geld echt wel gelukkig. Altijd stress hebben over geld is niet goed ;( (dat hebben wij dan gelukkig (nog) niet).

Verder een dikke ‘ja’ op venco. Ik ben echt wel klaar met de vakantie (zuiden dus). Op vakantie was het allemaal fijn hoor, maar nu thuis zijn de jongens niet echt in hun beste doen en wachten we allemaal op wat rust en structuur in het leven :{

Ben vandaag ook nog eens in een allerslechtste bui. Echt genieten deze dag :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205742658
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hoe lossen jullie dat op? Ik kan me voorstellen dat je zakelijk nog wel aardig in kunt schatten of een offerte aantrekkelijk is en een vakman betrouwbaar is. Als leek vind ik dat moeilijk en heb ik dat proces van offertes aanvragen nodig. Ik heb er één keer een uitzondering op gemaakt, namelijk dit voorjaar met de warmtepomp omdat ik meer informatie niet nodig had en ik graag voor de winter een warmtepomp wilde.
We proberen wat hier en daar. Spreken ons netwerk aan, andere ontwikkelaars, andere aannemers. Of de offerte een beetje oké is, kunnen we wel inschatten, of de vakman betrouwbaar is...Helaas blijkt dat een stuk moeilijker in deze tijd. En soms schuiven we dingen voor ons uit, omdat we er gewoon niet op dat moment uitkomen. We hebben minstens 3 projecten nu die niet doorgaan of meer dan een half jaar te laat beginnen. Naast minstens 3 projecten die nog steeds niet helemaal af zijn en dat al een half jaar geleden moesten zijn.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 15:23:10 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_205742670
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
^O^

Ik vind dit nou nog niet echt voorbeelden van voorbereiden op echt barre tijden. De auto langer houden? De droger minder aan? Da's vooral schrappen van (niet echt noodzakelijke) luxe. Maar goed, wellicht voelt het voor jullie wel echt als ontberen, dat weet ik niet.
disclaimer
pi_205742672
Het moet ook wel mogelijk zijn om te besparen op je vaste lasten. Als wij een gastouder zouden hebben straks ipv een kinderdagverblijf dan scheelt dat circa 200 euro per maand. Maar er is geen gastouder te vinden binnen een straal van 5km die nog plek heeft. En op het moment dat ik mijn kind met de auto naar de opvang moet brengen dan maak ik opeens weer aanzienlijk meer kosten voor die auto.

Ik heb wel als serieuze optie achter de hand om na mijn zwangerschapsverlof van baan te wisselen, ik weet vrij zeker dat ik ergens anders een stuk meer kan verdienen en in de huidige maatschappij heb ik dat extra geld wellicht gewoon heel hard nodig. :{
pi_205742683
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:23 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik vind dit nou nog niet echt voorbeelden van voorbereiden op echt barre tijden. De auto langer houden? De droger minder aan? Da's vooral schrappen van (niet echt noodzakelijke) luxe. Maar goed, wellicht voelt het voor jullie wel echt als ontberen, dat weet ik niet.
Haha ja ik deed sowieso de droger al zo min mogelijk aan. :D Gewoon omdat ik het zonde van de stroom en onzin vind, niet zozeer om op kosten te besparen.
pi_205742762
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:23 schreef Bami het volgende:
Het moet ook wel mogelijk zijn om te besparen op je vaste lasten. Als wij een gastouder zouden hebben straks ipv een kinderdagverblijf dan scheelt dat circa 200 euro per maand. Maar er is geen gastouder te vinden binnen een straal van 5km die nog plek heeft. En op het moment dat ik mijn kind met de auto naar de opvang moet brengen dan maak ik opeens weer aanzienlijk meer kosten voor die auto.

Ik heb wel als serieuze optie achter de hand om na mijn zwangerschapsverlof van baan te wisselen, ik weet vrij zeker dat ik ergens anders een stuk meer kan verdienen en in de huidige maatschappij heb ik dat extra geld wellicht gewoon heel hard nodig. :{
Natuurlijk, wij kunnen de BSO ook moeilijk schrappen en Juul en B hebben beide geen continuerooster dus overblijfkosten waar je geen toeslag voor krijgt.
Maar als je wel ergens kan besparen, doen. Het is DE reden waarom wij 1 auto hebben, terwijl we echt wel regelmatig denken 'hadden we maar 2 auto's'.

Het gaat niet om kosten die je niet kan wijzigen of schrappen, maar juist als je nieuwe verplichtingen aangaat of contracten lopen af.
En nogmaals niet iedereen kan dit en veel mensen zitten al het minimale. Het heeft mij in ieder geval geholpen destijds en nog steeds.
pi_205742801
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:27 schreef exode het volgende:
Ik kreeg jaren geleden de tip om je niet zozeer te richten op je inkomen verhogen maar je vaste lasten te verlagen. Het klinkt simpel en zo, maar ik heb me daar altijd aan gehouden.
Lage hypotheek (dan maar geen groter huis), geen langdurige contracten op van alles, lage verzekeringen, maar 1 tweedehands auto dus juist geen lease etc etc etc.

Ik weet heus wel dat dat niet voor iedereen is weggelegd en je ook met lage maandlasten in de problemen kan komen. Maar echt, als je vaste lasten kan verlagen, doe het. Dan is het 'makkelijker' om klappen op te vangen.

En verder kijk naar elkaar om. Ik ben geen weldoener of heilige maar als iemand hier in de buurt woont en het lastig heeft, vooral in de winter. Kom lekker bij onze haard mee Lego'en :)

Ik hoop dat we elkaar hier ook kunnen opvangen als het niet gaat. Mijn DM staat iig open want wij hebben de luxe positie van goedbetaalde banen.
ik zat daar net ook aan te denken, wij hebben de stom toevallige mazzel gehad in een huurhuis in een nieuwbouwwijk met zonnepanelen en warmtepompen te belanden, maar het had ook zomaar een gewoon rijtjeshuis kunnen worden waardoor ook wij gewoon klem hadden komen te zitten door inflatie en flinke rekeningen.

ik kan me die stress zo voorstellen en zou graag wat willen doen voor mensen in de buurt die (helemaal met de winter in aantocht) hun huis niet zomaar meer warm kunnen stoken. Wie weet dat er wel wat initiatieven ontstaan.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205742843
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 21:15 schreef livelink het volgende:
En mijn zoon gaat om rustig te worden graag in bad. In de praktijk is dat bijna elke dag. Ga ik dat van hem afpakken, met alle gevolgen van dien? Moeilijke keuzes.
Dit hier ook, maar liever nog de douche. Kan ook zo 2 uur duren. En dat ga ik zeker niet stoppen. Maar goedkoop is het niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205742872
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:23 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik zeg toch nergens dat we aan het afzien zijn? We schrappen in uitgaven omdat we niet alleen een vervelende winter verwachten maar een langere periode waarin het leven duurder wordt.
pi_205742891
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:33 schreef exode het volgende:

[..]
Natuurlijk, wij kunnen de BSO ook moeilijk schrappen en Juul en B hebben beide geen continuerooster dus overblijfkosten waar je geen toeslag voor krijgt.
Maar als je wel ergens kan besparen, doen. Het is DE reden waarom wij 1 auto hebben, terwijl we echt wel regelmatig denken 'hadden we maar 2 auto's'.

Het gaat niet om kosten die je niet kan wijzigen of schrappen, maar juist als je nieuwe verplichtingen aangaat of contracten lopen af.
En nogmaals niet iedereen kan dit en veel mensen zitten al het minimale. Het heeft mij in ieder geval geholpen destijds en nog steeds.
Ja eens hoor, wij hebben heel bewust niet maximaal geleend omdat ik marge in lasten versus inkomen wilde hebben. Hadden hiervoor wel een auto die iets goedkoper was in wegenbelasting etc, maar met deze kunnen we dan wel weer minimaal de komende 10 jaar vooruit.

Ik heb ook nog wel een abonnement en wat vaste donaties aan goede doelen die ik kan schrappen als we krap komen te zitten, dus om ons maak ik me niet zo heel druk. Het geeft alleen gewoon onrust, als er zo'n stuk zekerheid en zorgeloosheid (want dat was het bij ons wel altijd) wegvalt. En toevallig is onze netto besteedbaar inkomensterugval precies op het moment dat alle kosten stijgen. Daar had ik dan weer niet op dit niveau rekening mee gehouden toen ik ging budgetteren voor een baby. :')
  donderdag 25 augustus 2022 @ 15:48:38 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_205742902
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zeg toch nergens dat we aan het afzien zijn? We schrappen in uitgaven omdat we niet alleen een vervelende winter verwachten maar een langere periode waarin het leven duurder wordt.
Nou ja, de toon waarop je het bericht instak gaf me een ander beeld ;)

De dingen die jij schrapt zijn dingen waarvan ik weet dat veel mensen in dit topic ze bij voorbaat al niet kunnen betalen. Ik denk dat gezinnen zoals de jouwe en de mijne de crisis nog wel aardig door gaan komen. Maar dat gaat niet voor iedereen op.
disclaimer
pi_205742924
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
We proberen wat hier en daar. Spreken ons netwerk aan, andere ontwikkelaars, andere aannemers. Of de offerte een beetje oké is, kunnen we wel inschatten, of de vakman betrouwbaar is...Helaas blijkt dat een stuk moeilijker in deze tijd. En soms schuiven we dingen voor ons uit, omdat we er gewoon niet op dat moment uitkomen. We hebben minstens 3 projecten nu die niet doorgaan of meer dan een half jaar te laat beginnen. Naast minstens 3 projecten die nog steeds niet helemaal af zijn en dat al een half jaar geleden moesten zijn.
Lastig. Het personeelstekort begint op veel manieren merkbaar te worden: onderwijs, zorg, bouw. Ik wil dan ook echt eens iets aan mijn bullshit job doen, maar het verlies van inkomen is juist voor de komende tijd niet handig.
pi_205742944
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:47 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja eens hoor, wij hebben heel bewust niet maximaal geleend omdat ik marge in lasten versus inkomen wilde hebben. Hadden hiervoor wel een auto die iets goedkoper was in wegenbelasting etc, maar met deze kunnen we dan wel weer minimaal de komende 10 jaar vooruit.

Ik heb ook nog wel een abonnement en wat vaste donaties aan goede doelen die ik kan schrappen als we krap komen te zitten, dus om ons maak ik me niet zo heel druk. Het geeft alleen gewoon onrust, als er zo'n stuk zekerheid en zorgeloosheid (want dat was het bij ons wel altijd) wegvalt. En toevallig is onze netto besteedbaar inkomensterugval precies op het moment dat alle kosten stijgen. Daar had ik dan weer niet op dit niveau rekening mee gehouden toen ik ging budgetteren voor een baby. :')
Het is ook vrij algemeen hoor mijn 'advies'. Ik zie zoveel mensen om ons heen van wie de maandelijkse lasten steeds hoger worden. Want er moet een tweede auto, van een bepaalde statuur, je moet steeds groter gaan wonen. En de gesprekken gaan dan altijd over waar je meer kan verdienen en over salarisverhogingen. Nooit over lagere maandlasten. En al dat leasen, ik probeer dat echt te vermijden (niet zakelijk leasen he).
pi_205742992
Wij hebben ook vacatures hoor, kom in mijn team :) Krijg je mij er gratis bij.
Ik heb het niet zo naar mijn zin nu, maar dat komt niet door mijn team of werkgever.
pi_205743074
Ik vind dat nog wel een ding bij een potentiële baanwissel. Dan verlies ik mijn vrij reizen NS-kaart hoogstwaarschijnlijk. :'( Die zorgt er nu wel voor dat ik heel makkelijk de trein ipv auto pak.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 16:10:10 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_205743119
Dat zijn toch dingen die je kan onderhandelen bami?
disclaimer
pi_205743153
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:52 schreef exode het volgende:

[..]
Het is ook vrij algemeen hoor mijn 'advies'. Ik zie zoveel mensen om ons heen van wie de maandelijkse lasten steeds hoger worden. Want er moet een tweede auto, van een bepaalde statuur, je moet steeds groter gaan wonen. En de gesprekken gaan dan altijd over waar je meer kan verdienen en over salarisverhogingen. Nooit over lagere maandlasten. En al dat leasen, ik probeer dat echt te vermijden (niet zakelijk leasen he).
Dit dus vooral, dat leasen van allerlei spullen is zo absurd duur.

Half NWS flipt omdat iemand op een WEF conferentie "You'll own nothing, and be happy" gezegd heeft want ZE GAAN ALLUS VAN JE AFPAKKUH!!!111!!1!!, en ondertussen leasen ze een auto, een fiets, hebben ze hun telefoon niet eens meer op afbetaling maar moeten ze hem na een jaar weer inleveren, en vinden ze het idd geweldig omdat ze altijd het nieuwste van het nieuwste hebben.
Own nothing and be happy.

Studenten met een mobieltje van ¤ 1.200?? Serieus?
Laat mij dan lekker een saaie ouwe doos zijn met mijn S9 (die ik sowieso gewoon gekocht heb, niet op afbetaling) die het te bizar voor woorden vindt om zo'n bedrag uit te geven aan een mobiele telefoon die na twee jaar (maar liefst na een jaar) weer vervangen moet worden?

Nou ja, als ze hem leasen geven ze het ook niet in 1 keer uit natuurlijk :+

Ik sprak er vorige week een paar studentes over in de trein, de trein was bomvol, ik was de enige van ons vieren die legaal eerste klas reisde, ging het over telefoons, de dames tegenover allebei een Apple, ik heb Android en kon ze dus niet helpen met het juiste laadsnoer, maar toen ging het over prijzen van telefoons, zegt een van die meiden "Ja, maar ja, wij hebben het er al eens aan uitgegeven, dus dan ben je er aan gewend".

Ik moest er ergens zo om lachen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_205743214
Wij zijn ook al aan het kijken waar we wat kunnen besparen. Wat er tegenwoordig uitgaat aan boodschappen is niet normaal.
Ik vind het ook lastig om bepaalde beslissingen te nemen met alle onzekerheid. Gaan we die airco nog wel doen? Mijn leasecontract van de auto (zakelijk he) loopt volgend jaar af. Nieuwe nemen? Misschien toch zelf een auto kopen?
Met onze huidige inkomens komen we de crisis wel door. Maar hoe zeker blijven die inkomens?
Gelukkig hebben we nog een prima buffer staan.
Ik vraag me dan echt af wat als mensen het niet kunnen betalen. 800 per maand aan energie is zo absurd hoog.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 16:21:17 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_205743243
Maar even he, hoe kom je dan aan een energierekening van 800 euro? Ik weet dat de prijzen stijgen, maar dan nog, zit je dan de hele dag voor de tv in een tochtig oud huis wat je altijd op 23 graden stookt ofzo?

Of is het ook afhankelijk van je contractvorm?

(Ik vraag dit dus naar aanleiding van mijn eigen huidige maandbedrag).

[ Bericht 9% gewijzigd door SQ op 25-08-2022 16:29:10 ]
disclaimer
pi_205743261
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 10:59 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat zou wel effect moeten hebben ja. :Y

Het is alleen altijd zo lastig vergelijken met eerdere jaren omdat de winters ook nooit hetzelfde zijn.
Ik zat erbij en keek ernaar vorig jaar en voelde het iig wel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205743394
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:21 schreef SQ het volgende:
Maar even he, hoe kom je dan aan een energierekening van 800 euro? Ik weet dat de prijzen stijgen, maar dan nog, zit je dan de hele dag voor de tv in een tochtig oud huis wat je altijd op 23 graden stookt ofzo?

Het zijn altijd mensen die een variabel contract hebben. Vast kan je nu niet meer krijgen toch?
Het kon in juni gelukkig nog wel. Wij betalen minder dan 250. Dat is met zonnepanelen die minder opwekken dan we verbruiken. Gewone 2 kapper.
Er wordt hier wel thuisgewerkt sinds begin corona en ik heb al drie winters fulltime thuis gezeten. Waarvan 1.5 met baby.
pi_205743396
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:10 schreef SQ het volgende:
Dat zijn toch dingen die je kan onderhandelen bami?
True. Maar stel ik ga voor een werkgever op fietsafstand, hoe reëel is het dan dat zij een NS businesscard vrij reizen regelen. ;) Aan de andere kant, als de loonstijging hoog genoeg is vang je dat verschil wel weer af in de stijging van je inkomen.
pi_205743405
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:36 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Het zijn altijd mensen die een variabel contract hebben. Vast kan je nu niet meer krijgen toch?
Het kon in juni gelukkig nog wel. Wij betalen minder dan 250. Dat is met zonnepanelen die minder opwekken dan we verbruiken. Gewone 2 kapper.
Er wordt hier wel thuisgewerkt sinds begin corona en ik heb al drie winters fulltime thuis gezeten. Waarvan 1.5 met baby.
Wat voor magische leverancier heb jij gevonden? :D Ik kan al maandenlang niemand vinden waarbij ik iets vast kan zetten.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 16:38:28 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_205743414
quote:

[..]
Ja maar ik heb dus ook een variabel contract :@
disclaimer
  donderdag 25 augustus 2022 @ 16:39:24 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_205743421
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:36 schreef Bami het volgende:

[..]
True. Maar stel ik ga voor een werkgever op fietsafstand, hoe reëel is het dan dat zij een NS businesscard vrij reizen regelen. ;) Aan de andere kant, als de loonstijging hoog genoeg is vang je dat verschil wel weer af in de stijging van je inkomen.
Maar als je op fietsafstand werkt heb je toch sowieso de trein of auto bijna niet meer nodig?
disclaimer
pi_205743446
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:37 schreef Bami het volgende:

[..]
Wat voor magische leverancier heb jij gevonden? :D Ik kan al maandenlang niemand vinden waarbij ik iets vast kan zetten.
Geen idee hoe het in zijn werk gegaan is. Vriend regelt energie altijd. Als ik de mail bekijk hebben we verlengd ofzo. Bij energiedirect. Misschien kon het omdat we al klant waren?
pi_205743464
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:39 schreef SQ het volgende:

[..]
Maar als je op fietsafstand werkt heb je toch sowieso de trein of auto bijna niet meer nodig?
Nee klopt, maar ik pak de trein nu dus ook regelmatig prive omdat het niks kost. En die privekosten stijgen dan dus. Wat volledig terecht en prima is, alleen wel ff wennen. :D
  donderdag 25 augustus 2022 @ 16:47:18 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_205743487
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:44 schreef Bami het volgende:

[..]
Nee klopt, maar ik pak de trein nu dus ook regelmatig prive omdat het niks kost. En die privekosten stijgen dan dus. Wat volledig terecht en prima is, alleen wel ff wennen. :D
Nou ja, met een baby én een auto voor de deur denk ik dat je soberso dan wel voor de auto gaat. Ook al kun je gratis met de trein.
disclaimer
  donderdag 25 augustus 2022 @ 16:47:36 #91
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205743490
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:38 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja maar ik heb dus ook een variabel contract :@
Ja, maar hoe dat bij ons zit, snap ik nog steeds niet. Maar laten we vooral onze energie leverancier niet wakker schudden :X
pi_205743497
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:47 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou ja, met een baby én een auto voor de deur denk ik dat je soberso dan wel voor de auto gaat. Ook al kun je gratis met de trein.
:Y :Y ;(

Kinderen krijgen heeft mij echt het OV uitgejaagd, wat een stress altijd met een kinderwagen.
pi_205743534
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:21 schreef SQ het volgende:

Het heeft in het geval van wie ik aanhaalde vrijwel niets met verbruik te maken. Hun gastarief is 5x zo hoog dan die van ons.....bij dezelfde leverancier. Beide variabel.
pi_205743548
Ik vind alle afwegingen wel lastig. Wij wonen in een gat (1x per uur een bus die je eigenlijk nog nergens brengt), vriend werkt veel thuis maar zoals het nu gaat hebben we op sommige momenten echt 2 auto's nodig, het merendeel van de tijd niet. En een goedkoper zou prima zijn, maar ja, dan heb je aanschafkosten enz die je nu niet hebt.
pi_205743569
Zoals het mij is uitgelegd: mensen die nu uit hun vaste contract lopen, krijgen een variabel contract op basis van de tarieven van NU. Als je al een variabel tarief hebt, heb je tarieven die golden toen de leverancier voor je in ging kopen als variabale klant.
pi_205743576
Ik woon op fietsafstand van werk en heb een vrij reizen abo, in de trein 1e klas en al andere OV op een gewoon stoeltje. Altijd geldig.
Mocht ik eens met de auto ergens heen moeten, kan ik een auto via zo'n deelgedoe regelen gratisch.

Echt bami, kom erbij.
pi_205743623
Ja wat exode zegt dus ;)

Ik heb m'n normale verbruik ingevoerd bij een paar maatschappijen en allen geven mij een voorschotbedrag van rond de 400 euro per maand.
Ik blijf dus zitten bij Vattenfall dit jaar, normaliter stap ik elk jaar over vanwege de welkomstbonussen. Nu ben ik alleen bang dat het geld wat ik terug hoor te krijgen verrekend wordt met de nieuwe maandbetaling ;(
pi_205743664
Als ik op Essent opvraag wat mijn maandbedrag zou zijn, komen ze met 418. Op basis van een gasprijs van 3.97 per m3.
Als ik ze laat schatten op basis van aantal personen en type woning dan is het 621. Komt die 800 toch al in zicht.
pi_205744034
Als ik bij Vattenfall nu af zou sluiten, zou me dat ¤408,- per maand kosten. Ik heb ingevuld dat we 900m3 gas verbruiken, 3500kWh stroom en 3000kWh terugleveren. Dat lijkt me allemaal erg weinig. En dan dus ¤408,- per maand…

Ze vragen namelijk ¤5,09 per m3! Wow…
pi_205744065
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 17:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
Als ik bij Vattenfall nu af zou sluiten, zou me dat ¤408,- per maand kosten. Ik heb ingevuld dat we 900m3 gas verbruiken, 3500kWh stroom en 3000kWh terugleveren. Dat lijkt me allemaal erg weinig. En dan dus ¤408,- per maand…

Ze vragen namelijk ¤5,09 per m3! Wow…
Bizar hč..

Ik heb een vast contract tot eind september, maar ik heb in augustus ''al'' 4m3 verbruikt waar ik ¤19,- voor moet betalen.
pi_205744090
Bij Energiedirect betaal ik 3,956 voor 1m3 gas
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_205744222
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 17:45 schreef Vicky het volgende:
Bij Energiedirect betaal ik 3,956 voor 1m3 gas
Absurd :X

Ik heb de woningbouw net een berichtje gedaan met de vraag of ze mijn CV ketel zuiniger willen afstellen, maar hen kennende mag ik zelf opdraaien voor de (monteurs)kosten. To be continued..
  donderdag 25 augustus 2022 @ 18:01:24 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205744227
Overigens zie ik nog volle bak reclame van Vandebron langskomen, met Vattenfall als goede tweede, ben benieuwd hoe het nieuwe klanten beleid daar is als ze nog zoveel reclame op TV uitzenden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 25-08-2022 18:09:52 ]
Wullie bin KOEL Š Soneal
  donderdag 25 augustus 2022 @ 18:09:34 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205744297
Oh wacht, ik wil geen vandebron, die doen nog aan biomassa :X
Nog een schattig blaadje erbij als plaatje ook... wel ja.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_205744426
Ik weet alleen dat we bij Vattenfall zitten, variabel en voor onbepaalde tijd.
We zullen wel zo lang mogelijk uitstellen om de verwarming aan te doen iig.
We hebben het al krapjes, dus ja ik maak me er wel zorgen om.
pi_205744607
quote:

[..]
Wij zitten al jaren bij Greenchoice en kregen daarom afgelopen juli dus een nieuw vast contract voor één jaar :@ . Wij betalen nu 100, kwamen van 28 :')
pi_205744651
quote:
17s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:37 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Wij zitten al jaren bij Greenchoice en kregen daarom afgelopen juli dus een nieuw vast contract voor één jaar :@ . Wij betalen nu 100, kwamen van 28 :')
Leuk voor jullie maar bedrijfstechnisch vrij dom. Of je betaalt nu veel te veel.

De hoge prijzen gaan natuurlijk ook in alles doorwerken. Grote bedrijven gaan vermogens betalen aan energieverbruik. Dat gaan ze vast aan ons, de consumenten doorbelasten.
pi_205744897
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:41 schreef exode het volgende:

[..]
Leuk voor jullie maar bedrijfstechnisch vrij dom. Of je betaalt nu veel te veel.

De hoge prijzen gaan natuurlijk ook in alles doorwerken. Grote bedrijven gaan vermogens betalen aan energieverbruik. Dat gaan ze vast aan ons, de consumenten doorbelasten.
Gingen naar 2 euro voor 1m3 gas, dus met ons verbruik en zonnepanelen is het voorschot wel redelijk kloppend.

Bij ons gaat nu in ieder geval de 2e auto weg. Volgende stap is een warmtepomp.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 19:15:18 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205745086
Wij hebben echt 2 auto's nodig terwijl die van F. tegenwoordig meestal stil voor de deur staat. Best duur als diesel, maar ik moet echt altijd gewoon blind over mijn auto kunnen beschikken zonder me druk te hoeven maken over rijbeurten voor sporten etc.

Wij zitten ook variabel, bij Budgetenergie, met vaste klanten korting.
In augustus was het 1,66 voor m3 gas, met daarbij nog 5,40 vaste leveringskosten per maand.
En energie was 0,46129 voor normaal tarief en 0,41996 voor daltarief, met ook die vaste leveringskosten per maand.

Voor september wordt het 2,28 voor 1m3 gas en 0,62012 om 0,57434. Dus best een stuk omhoog.
Wel hebben we 12 zonnepanelen op het dak liggen.
pi_205745472
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:55 schreef exode het volgende:
Ik woon op fietsafstand van werk en heb een vrij reizen abo, in de trein 1e klas en al andere OV op een gewoon stoeltje. Altijd geldig.
Mocht ik eens met de auto ergens heen moeten, kan ik een auto via zo'n deelgedoe regelen gratisch.

Echt bami, kom erbij.
Dat klinkt wel goed! Jammer dat het niet op fietsafstand is :(

Ik heb overigens vooral de neiging om voorraden aan te gaan leggen door de inflatie. Dingen aanschaffen omdat het nu nog wat goedkoper is dan dat het straks gaat worden. En dat geldt voor boodschappen, maar ook voor bijvoorbeeld een overkapping in de tuin en een nieuwe tv.

We sparen nu iig flink, dan hebben we een marge indien nodig. En we proberen ook de vaste lasten zo laag mogelijk te maken al jaren, al het spaargeld is bijvoorbeeld jarenlang direct naar aflossing van de hypotheek gegaan.
pi_205745645
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 10:50 schreef SQ het volgende:
Overigens verwonder ik me soms wel over mensen die in het hele huis hun radiatoren vol open zetten in de winter en dan wel in t-shirtjes lopen. Soms is besparen ook best eenvoudig :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus, team tetten maar wel 200 kuub gas bespaard :7

Ik leer het heus wel, die spoilers :+

Verder nog niet bij gelezen want jullie gaan snel :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205745722
Over extra kosten gesproken: net na 2 zwangerschappen een paar van mijn nettere schoenen weer eens gepast. Tussen de zwangerschappen alleen maar thuis gewerkt dus had ik geen hakken nodig.
Ik denk dat mijn pumps niet meer passen :'(
Ik kan me in de elk geval niet herinneren dat ze zo strak zaten. Toevallig had bol ze nog in een half maatje groter met fikse korting. Dan kan ik vergelijken.
Rib uit mijn lijf als ik alles moet vervangen ;(
Mijn sneakers passen nog gewoon. Of misschien iets kleiner maar niet storend dan.
pi_205745827
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 19:43 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat klinkt wel goed! Jammer dat het niet op fietsafstand is :(

Ik heb overigens vooral de neiging om voorraden aan te gaan leggen door de inflatie. Dingen aanschaffen omdat het nu nog wat goedkoper is dan dat het straks gaat worden. En dat geldt voor boodschappen, maar ook voor bijvoorbeeld een overkapping in de tuin en een nieuwe tv.

We sparen nu iig flink, dan hebben we een marge indien nodig. En we proberen ook de vaste lasten zo laag mogelijk te maken al jaren, al het spaargeld is bijvoorbeeld jarenlang direct naar aflossing van de hypotheek gegaan.
Lego gaat ook omhoog vanaf 1 september.
pi_205745862
Huis valt nog mee bij vattenfall, van 275 naar 383 per maand gegaan.
De zaken echter...zitten bij een die de dagprijs prijs berekend. Voor 3 zaken betaalden we deze maand 9500,00 euro :'( :'( Huur is ook zoiets 8)7
If they say
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:20:36 #115
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_205745987
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Huis valt nog mee bij vattenfall, van 275 naar 383 per maand gegaan.
De zaken echter...zitten bij een die de dagprijs prijs berekend. Voor 3 zaken betaalden we deze maand 9500,00 euro :'( :'( Huur is ook zoiets 8)7
:o :'(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 20:24:03 #116
382129 crew  Donna
pi_205746028
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:00 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Absurd :X

Ik heb de woningbouw net een berichtje gedaan met de vraag of ze mijn CV ketel zuiniger willen afstellen, maar hen kennende mag ik zelf opdraaien voor de (monteurs)kosten. To be continued..
Waarom doe je dat niet gewoon zelf dan?
pi_205746054
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:24 schreef Donna het volgende:

[..]
Waarom doe je dat niet gewoon zelf dan?
Twee linkerhanden en geen technische kennis. Ik heb wat ''tutorials'' gelezen maar kom er niet uit. Vind dat ook eng, prutsen aan de CV.
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 20:27:23 #118
382129 crew  Donna
pi_205746073
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:26 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Twee linkerhanden en geen technische kennis. Ik heb wat ''tutorials'' gelezen maar kom er niet uit. Vind dat ook eng, prutsen aan de CV.
Oh echt? Dat is juist 1 van de simpelste dingen op de CV. Geen buurvrouw/man die je even kan vragen?
pi_205746088
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:27 schreef Donna het volgende:

[..]
Oh echt? Dat is juist 1 van de simpelste dingen op de CV. Geen buurvrouw/man die je even kan vragen?
Dan maken ze die tutorials onnodig moeilijk :{ Vorig jaar met ontluchten ook, kwam er maar niet uit. Buurman deed het even voor en toen had ik wel een :') momentje..

Kom jij helpen? Ik heb goede koffie ^O^
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 20:29:33 #120
382129 crew  Donna
pi_205746109
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:28 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Dan maken ze die tutorials onnodig moeilijk :{ Vorig jaar met ontluchten ook, kwam er maar niet uit. Buurman deed het even voor en toen had ik wel een :') momentje..

Kom jij helpen? Ik heb goede koffie ^O^
Friesland? Dan ben ik de juiste vrouw (en dan een bakkie thee graag), maar anders zou ik die buurman weer even vragen. Die heeft er verstand van. 8-)
pi_205746416
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:29 schreef Donna het volgende:

[..]
Friesland? Dan ben ik de juiste vrouw (en dan een bakkie thee graag), maar anders zou ik die buurman weer even vragen. Die heeft er verstand van. 8-)
''Drachten wil je meemaken!''

Ik laat nooit de kans om leuke FOK!sters te ontmoeten aan me voorbij gaan, de buurman ken ik onderhand wel ;)
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 20:53:31 #122
382129 crew  Donna
pi_205746576
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:45 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
''Drachten wil je meemaken!''

Ik laat nooit de kans om leuke FOK!sters te ontmoeten aan me voorbij gaan, de buurman ken ik onderhand wel ;)
Dit gaat heul de verkeerde kant op. :Y)

Ben benieuwd wat de woningbouw zegt. Anders kom ik een keer langs als ik in de buurt ben.
Zo nu en dan wordt er wel eens een Omniaatje meegepakt. :9
pi_205746876
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:53 schreef Donna het volgende:

[..]
Dit gaat heul de verkeerde kant op. :Y)

Ben benieuwd wat de woningbouw zegt. Anders kom ik een keer langs als ik in de buurt ben.
Zo nu en dan wordt er wel eens een Omniaatje meegepakt. :9
Ik vreet je niet op })

Even afwachten inderdaad en anders bel ik wel weer bij buurman aan ;)

Ben in de eerste week van de vakantie bij Omnia geweest, wohh O+ Wat een keus daar en alles was even lekker.
pi_205747117
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 19:15 schreef BE het volgende:
Wij zitten ook variabel, bij Budgetenergie, met vaste klanten korting.
In augustus was het 1,66 voor m3 gas, met daarbij nog 5,40 vaste leveringskosten per maand.
En energie was 0,46129 voor normaal tarief en 0,41996 voor daltarief, met ook die vaste leveringskosten per maand.

Voor september wordt het 2,28 voor 1m3 gas en 0,62012 om 0,57434. Dus best een stuk omhoog.
Wel hebben we 12 zonnepanelen op het dak liggen.
Same, maar ik heb net ontdekt dat BudgetEnergie per maand saldeert op je zonnepanelen dus ik vrees dat ik toch moet gaan overstappen want dat is echt mega ongunstig. :'(
Zo geen zin om hiermee bezig te zijn, en zou het zo graag gewoon voor een jaar vastzetten. Maarja, dat kan nergens. -O-
pi_205747303
Ik had in juli 2021 een jaarcontract afgesloten bij Welkom energie. Gingen in november failliet. Toen meteen naar Vattenfall gegaan en daar per 1 januari een 3 jaar contract afgesloten voor 1,25 gas en 0,24 stroom.

Wij verbruiken wel heel veel. Vrijstaand huis van 225m2 met 5 personen.

We betalen nu 300 per maand en dan spelen we ongeveer quitte.

Dus als ons contract nu zou aflopen …. :{

Wel afgelopen jaar op de 1ste en 2de etage nieuwe kozijnen/ramen want nog enkel glas, een nieuwe voordeur want die was zo lek als een mandje, die kierde aan alle kanten en spouwmuur isolatie. Nu is geld op.

[ Bericht 9% gewijzigd door lily op 25-08-2022 22:18:39 ]
  donderdag 25 augustus 2022 @ 21:49:32 #126
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205747415
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Dat is de tsh toch
Ja en eventueel ft4.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 25 augustus 2022 @ 22:01:23 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205747588
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:27 schreef Bami het volgende:

[..]
Same, maar ik heb net ontdekt dat BudgetEnergie per maand saldeert op je zonnepanelen dus ik vrees dat ik toch moet gaan overstappen want dat is echt mega ongunstig. :'(
Zo geen zin om hiermee bezig te zijn, en zou het zo graag gewoon voor een jaar vastzetten. Maarja, dat kan nergens. -O-
Wij hebben nog een oude meter die gewoon terugdraait dus wij bedenken nu net ineens hoe ze dat eigenlijk gaan doen met variabele tarieven? :?
Zij kunnen onmogelijk zien in welke maand we wat verbruiken. :?
pi_205747693
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:01 schreef BE het volgende:

[..]
Wij hebben nog een oude meter die gewoon terugdraait dus wij bedenken nu net ineens hoe ze dat eigenlijk gaan doen met variabele tarieven? :?
Wij hebben net voor de vakantie de meter laten vervangen. Is toch nodig als we van het gas afwillen. En nu kon het nog kosteloos.

Overigens zijn wij lid geworden van de plaatselijke duurzaamheidsclub. Kost 10 euro en er is al een adviseur langs gekomen om ons huis te beoordelen en tips te geven.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 22:14:47 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205747725
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:10 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wij hebben net voor de vakantie de meter laten vervangen. Is toch nodig als we van het gas afwillen. En nu kon het nog kosteloos.

Overigens zijn wij lid geworden van de plaatselijke duurzaamheidsclub. Kost 10 euro en er is al een adviseur langs gekomen om ons huis te beoordelen en tips te geven.
F probeert juist zo lang mogelijk een slimme meter te vermijden.
Don’t ask me why… ik bemoei me er maar niet mee. Meestal weet ie wel wat ie doet. :@
  donderdag 25 augustus 2022 @ 22:15:21 #130
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205747727
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:42 schreef lily het volgende:
Ik had in juli 2021 een jaarcontract afgesloten bij Welkom energie. Gingen in november failliet. Toen meteen naar Vattenfall gegaan en daar per 1 januari een 3 jaar contract afgesloten voor 1,25 gas en 0,24 stroom.

Wij verbruiken wel heel veel. Vrijstaand huis van 225m3 met 5 personen.

We betalen nu 300 per maand en dan spelen we ongeveer quitte.

Dus als ons contract nu zou aflopen …. :{

Wel afgelopen jaar op de 1ste en 2de etage nieuwe kozijnen/ramen want nog enkel glas, een nieuwe voordeur want die was zo lek als een mandje, die kierde aan alle kanten en spouwmuur isolatie. Nu is geld op.
225 kuub is wel redelijk klein, zeker met 5 man.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205747734
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:14 schreef BE het volgende:

[..]
F probeert juist zo lang mogelijk een slimme meter te vermijden.
Don’t ask me why… ik bemoei me er maar niet mee. Meestal weet ie wel wat ie doet. :@
Ja dat wilde mijn man ook. De adviseur van hierboven had daar echter goede adviezen over. Dus hebben we dat gedaan.
pi_205747744
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:15 schreef daNpy het volgende:

[..]
Jij bent wel de allerlaatste lurker die ik hier had verwacht.
Welkom DanPy.
pi_205747755
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:15 schreef daNpy het volgende:

[..]
:D O-)
  donderdag 25 augustus 2022 @ 22:18:37 #134
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205747762
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:17 schreef amaranta het volgende:

[..]
Welkom DanPy.
Het is enkel de topic titel :+
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 22:19:56 #135
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205747779
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:18 schreef lily het volgende:

[..]
:D
Edit ah je snapte hem al.
pi_205747783
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:18 schreef daNpy het volgende:

[..]
Het is enkel de topic titel :+
Uiteraard 😂😇
pi_205747789
Bij zonnepanelen is een slimme meter vanaf 1 januari 2023 verplicht. Dus ik zou met zonnepanelen sowieso geen Budget energie doen. Wordt je flink genaaid.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 22:21:19 #138
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205747791
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:20 schreef amaranta het volgende:

[..]
Uiteraard 😂😇
O-)

toch heb ik "recht" om hier te zijn hea
pi_205747853
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:21 schreef daNpy het volgende:

[..]
O-)

toch heb ik "recht" om hier te zijn hea
Ik hou je niet tegen. Hoe oud is je kind inmiddels?
  donderdag 25 augustus 2022 @ 22:26:35 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_205747854
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:17 schreef amaranta het volgende:

[..]
Welkom DanPy.
Dennie hebt ook jong tegenwoordig 8-)
disclaimer
pi_205747861
Team tetten!

In maart ofzo 5 jaar vast gezet bij zondergas *O* Alleen die slimme meter die ze verplichten is er nog steeds niet.
pi_205747864
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Dennie hebt ook jong tegenwoordig 8-)
Ik weet alleen die van bubbelbadmeisje.
pi_205747871
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:20 schreef exode het volgende:
Bij zonnepanelen is een slimme meter vanaf 1 januari 2023 verplicht. Dus ik zou met zonnepanelen sowieso geen Budget energie doen. Wordt je flink genaaid.
Dan zal het dat zijn geweest.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 22:30:06 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_205747889
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:27 schreef amaranta het volgende:

[..]
? Die ken ik niet.
disclaimer
pi_205747945
Ik ging net nog even een lading badhanddoeken van de lijn halen.
Slippers zag ik even niet, licht aan, ach hoeft niet ben zo klaar.

Sta ik met mijn rechter blotevoet Fratsch, op een naaktslak

:'( :'( :'( :r
pi_205748039
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:30 schreef SQ het volgende:

[..]
? Die ken ik niet.
DanPy vertel even over bubbelbad meisje.
pi_205748044
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:35 schreef lily het volgende:

Yuck
pi_205748145
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:01 schreef BE het volgende:

[..]
Ik heb me door kennissen in dezelfde situatie laten vertellen dat ze dan een schatting doen. Dus dan ben je dubbel genaaid.

Met het vooruitzicht op het afschaffen van het salderen is een oude meter wel gunstiger, dus gok dat hij hem daarom wil(de) houden.

Maar ik ga dus iig mijn energie wel weghalen bij BudgetEnergie, want dat is gewoon zonde van je geld. :{
pi_205748161
Lily ieuw, dat is echt goor!

Hier op vakantie vandaag naar de spoed tandarts geweest. Sinds gisteren ineens kiespijn (ofja de tand voor de kies). Nog zitten twijfelen of ik het ging uitzingen tot we dinsdag thuis zijn. Maar toch maar niet op gegokt omdat ik bang was het in het weekend helemaal niet meer uit te kunnen houden..
nu nog wel wat drukpijn, maar dat kon zei de tandarts, hopelijk morgen beter.
pi_205748479
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:11 schreef exode het volgende:

[..]
Lego gaat ook omhoog vanaf 1 september.
Bedankt, nu ga ik toch weer twijfelen over het Disney-kasteel :(
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 06:19:36 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205748933
quote:

Ieuw!!!
pi_205748985
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:20 schreef exode het volgende:
Bij zonnepanelen is een slimme meter vanaf 1 januari 2023 verplicht.
Bron?
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:18:00 #153
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205749000
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:26 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik hou je niet tegen. Hoe oud is je kind inmiddels?
Net 1
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:18:52 #154
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205749002
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:27 schreef amaranta het volgende:

[..]
:?
pi_205749087
Jaa, mijn tiener is zojuist een elfje geworden (zoals hij gekscherend zei gisteren) *O*
Gewoon al 11 (en ik dus al 11 jaar mama :o )
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:58:27 #156
5428 crew  miss_sly
pi_205749187
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:58:38 #157
5428 crew  miss_sly
pi_205749189
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 07:41 schreef hilliebillie het volgende:
Jaa, mijn tiener is zojuist een elfje geworden (zoals hij gekscherend zei gisteren) *O*
Gefeliciteerd!
pi_205749234
quote:

Gatver :X :r

quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:57 schreef hilliebillie het volgende:
Lily ieuw, dat is echt goor!

Hier op vakantie vandaag naar de spoed tandarts geweest. Sinds gisteren ineens kiespijn (ofja de tand voor de kies). Nog zitten twijfelen of ik het ging uitzingen tot we dinsdag thuis zijn. Maar toch maar niet op gegokt omdat ik bang was het in het weekend helemaal niet meer uit te kunnen houden..
nu nog wel wat drukpijn, maar dat kon zei de tandarts, hopelijk morgen beter.
Auw, hopelijk is het vandaag beter :*
En gefeliciteerd met je elfje *O*
Fake it till you make it...
pi_205749454
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 07:11 schreef Hupje het volgende:

[..]
Bron?
Onze zonnepanelen man vertelde het.

Ik zie dat het is uitgesteld naar 2025, dus lekker houden die ouwe! Denk ik. Wij hebben een digitale meter, vind het juist fijn. Zeker nu met de zonnepanelen.
pi_205749458
Gefeliciteerd Hillie met je elfje!
pi_205749466
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 23:42 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Bedankt, nu ga ik toch weer twijfelen over het Disney-kasteel :(
Ik over het Frozen kasteel voor Juul.
pi_205749568
Oh, wij hebben ook nog een Lego-verjaardagscadeau nodig voor Welpje, daar maar eens vaart achter zetten dan.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:38:45 #163
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205750372
Wij zijn de Lego fase voorbij en zitten nu in de:
- mag ik van mijn eigen geld nieuwe fifa kopen?
* wat is er mis met de fifa die je al hebt
- die speelt niemand meer (online) zodra de nieuwe uitkomt

DusSss
pi_205750471
Op welke leeftijd is dat? :D
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:05:47 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205750688
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 07:41 schreef hilliebillie het volgende:
Gefeliciteerd!
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:06:55 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205750701
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:48 schreef Aure het volgende:
Op welke leeftijd is dat? :D
Hij is nu 12
pi_205750919
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:38 schreef amaranta het volgende:
Wij zijn de Lego fase voorbij en zitten nu in de:
- mag ik van mijn eigen geld nieuwe fifa kopen?
* wat is er mis met de fifa die je al hebt
- die speelt niemand meer (online) zodra de nieuwe uitkomt

DusSss
Ik ben 42 en vol in de Lego fase :)
pi_205751084
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:06 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hij is nu 12
En dat loopt bij ons thuis in ieder geval door tot 34 jaar :P
pi_205751139
Ik wil voor een van de kinderen graag een bed waar je een tweepersoons van kan maken, als er iemand blijft slapen. Geen plek voor een ‘gewone’ tweepersoons.

Iemand de Hemnes van Ikea? Tevreden mee? Of andere opties waar ik naar kan kijken?
Met een meidenkwartet
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:26:40 #170
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205751545
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:52 schreef Cathmar het volgende:
Ik wil voor een van de kinderen graag een bed waar je een tweepersoons van kan maken, als er iemand blijft slapen. Geen plek voor een ‘gewone’ tweepersoons.

Iemand de Hemnes van Ikea? Tevreden mee? Of andere opties waar ik naar kan kijken?
Team Hemnes :Y Niet te duur ook, lekker solide.
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:28:36 #171
5428 crew  miss_sly
pi_205751569
quote:

Wij hebben gekozen voor een twijfelaar. Slaapt ze heerlijk alleen in, en kan ze met een vriendinnetje in slapen als dat zo uitkomt. Werkt prima!
pi_205751580
quote:

Wij hebben de Hemnes, prima ding. Als je je eigen matrassen ervoor wilt gebruiken moet je even goed op de maat letten, er gaan twee 80cm-matrassen op. Dochter wil nu ook zon bed maar we willen daarvoor twee 90cm-matrassen gebruiken die we al hebben. Het enige vergelijkbare bed dat we hebben gevonden (waarbij het tweede matras echt naast het eerste matras gaat bij uitschuiven, en niet een stukkie eronder in een matraslade) in dat formaat is van de Jysk.
pi_205751773
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:29 schreef Amsel het volgende:

[..]
Wij hebben de Hemnes, prima ding. Als je je eigen matrassen ervoor wilt gebruiken moet je even goed op de maat letten, er gaan twee 80cm-matrassen op. Dochter wil nu ook zon bed maar we willen daarvoor twee 90cm-matrassen gebruiken die we al hebben. Het enige vergelijkbare bed dat we hebben gevonden (waarbij het tweede matras echt naast het eerste matras gaat bij uitschuiven, en niet een stukkie eronder in een matraslade) in dat formaat is van de Jysk.
O ja dat is wel handig dan ja, dat dat past!

Hier vanochtend even goed gekeken en ze moet echt een nieuwe matras. 11 jaar oud en ook al was het echt een duur ding - het is gewoon op.

Maar als ik het goed zie slapen ze dan dus op 2 matrassen op elkaar, en dan de lattenbodem? Ik moet eens gaan kijken bij Ikea.
Met een meidenkwartet
pi_205751795
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij hebben gekozen voor een twijfelaar. Slaapt ze heerlijk alleen in, en kan ze met een vriendinnetje in slapen als dat zo uitkomt. Werkt prima!
Ook een idee! Ik moet eens meten. Nu is mijn kind niet mini, dus moet haar eens een keer laten liggen op zo’n bed. Eens in de buurt kijken waar dat eens kan.
Met een meidenkwartet
pi_205751893
Mijn vriendin verwacht haar vierde baby, ik vertelde mijn zoon dit. Letterlijk het eerste wat er bij hem opkomt; ''Oh dan hebben ze wel veel puntje puntje puntje....''

_O-
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:13:07 #176
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_205752211
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:42 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ook een idee! Ik moet eens meten. Nu is mijn kind niet mini, dus moet haar eens een keer laten liggen op zo’n bed. Eens in de buurt kijken waar dat eens kan.
Hoe oud is het kind in kwestie? Want ondanks tweepersoonsbed wordt er hier altijd een matras van zolder gesleept als er iemand blijft slapen. Als je 14 bent heb je zulke oneindige ledematen dat het geen doen is een bed te delen. :')
pi_205752284
@hilliebillie, gefeliciteerd met Elfje *O* En jij met 11 jaar mamaschap :*

Zoon is met zn pa naar de zaak en ik ben al vanaf 10 uur aant werk. Heb nog niet eens gegeten :') Komt ervan als je een nieuwe laptop hebt en geen wolkje hebt gebruikt :+
If they say
pi_205752328
quote:

Ik had de Hemnes in mijn studentenhuis, heel blij mee! Matras is idd slechts 80 breed ipv 90, maar daar had ik persoonlijk geen last van. Had het harde matras omdat je op 2 matrassen ligt voordat je een lattenbodem tegenkomt en voor mij was dat prima. Enige wat je kreeg is dat het bovenste matras vaak een beetje scheef ging, vooral als je hem ook als bank gebruikte.

Maar nog steeds een top aankoop wat mij betreft. :Y
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:32:45 #179
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205752519
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
En dat loopt bij ons thuis in ieder geval door tot 34 jaar :P
Mja.
pi_205752582
Ik had ook een hemnes in mijn studentenkamer. Ipv 2 dunne matrassen had ik normaal dikte matras en het 2e matras stond achter het bed. Daarop een plank waar nachtlampje enzo op stond.
pi_205752702
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 13:36 schreef Elleska het volgende:
Ik had ook een hemnes in mijn studentenkamer. Ipv 2 dunne matrassen had ik normaal dikte matras en het 2e matras stond achter het bed. Daarop een plank waar nachtlampje enzo op stond.
Goed idee! Moet alles nieuw kopen dus ook matrassen. Denk wellicht 1 wat duurdere en dan de extra misschien iets meer basis model.
Met een meidenkwartet
pi_205752713
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 13:13 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Hoe oud is het kind in kwestie? Want ondanks tweepersoonsbed wordt er hier altijd een matras van zolder gesleept als er iemand blijft slapen. Als je 14 bent heb je zulke oneindige ledematen dat het geen doen is een bed te delen. :')
15. Dus ik denk inderdaad dat twijfelaar fijn is voor haar, maar met logeren niet echt.
Met een meidenkwartet
pi_205752730
Wat is een twijfelaar? 120 cm?
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:50:26 #184
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_205752775
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 13:45 schreef Cathmar het volgende:

[..]
15. Dus ik denk inderdaad dat twijfelaar fijn is voor haar, maar met logeren niet echt.
Dat denk ik ook. Ik weet niet hoe het zit qua vriendschappen bij jouw dochter, maar de Puber hier heeft veel meisjes als vrienden en dan is gedwongen in hetzelfde bed slapen iets waar niemand zich echt gelukkig bij voelt. Dus ik zou ook opteren voor een apart bed/matras voor de loge.
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:51:35 #185
5428 crew  miss_sly
pi_205752791
Tiwijfelaar is 120 inderdaad.
Meeste vriendinnen vinden het prima, paar slapen niet graag samen in hetzelfde bed. Dan leggen we er een losse matras op de grond bij.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:08:51 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205753757
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 07:18 schreef daNpy het volgende:

[..]
Net 1
Je 2de dan?
Je had toch ook een kind samen met dat meisje uit het bubbelbad? Net voordat je ging emigreren?

Edit: Excuses! Dat was Reality. Ik was even niet helder.

[ Bericht 5% gewijzigd door amaranta op 26-08-2022 15:28:36 ]
pi_205753914
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 13:44 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Goed idee! Moet alles nieuw kopen dus ook matrassen. Denk wellicht 1 wat duurdere en dan de extra misschien iets meer basis model.
Als het de bedoeling is om van het bed een 2persoons bed te maken zorg er dan wel voor dat beide matrassen even dik zijn anders is dat effect weg.
pi_205754578
Hillie gefeliciteerd.

Wij zijn terug vakantie hallo regen. En man is ineens ziek. Koorts en al geheel niet lekker. Die ik blijf maar even doorgaan met opruimen, wassen ed.
pi_205755245
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 16:45 schreef F_r het volgende:
Wij zijn terug vakantie hallo regen.
Ergens vind ik het wel lekker :@ T/m gisteren fantastisch weer in de Ardennen, vandaag regen. Dan is het minder 'erg' om naar huis te gaan, ofzo :D

Voor de Belgen hier: hoe hoort het afval scheiden nu eigenlijk? Wat mag er bij PMD afval?
pi_205755429
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 17:46 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ergens vind ik het wel lekker :@ T/m gisteren fantastisch weer in de Ardennen, vandaag regen. Dan is het minder 'erg' om naar huis te gaan, ofzo :D

Voor de Belgen hier: hoe hoort het afval scheiden nu eigenlijk? Wat mag er bij PMD afval?
Ik heb even gekeken want alles is alweer 10 keer veranderd.
Top domeinnaam weer O+
https://www.denieuweblauwezak.be/nl/wat-verandert
pi_205756608
quote:

Wij hebben ook voor beide kinderen de Hemnes. Erg tevreden over. Ze slapen beiden op 1 matras niet op 2. Ik vond dat er heel raar hoog uit zien. Dus 1 matras staat achter het bed. Mochten ze niet samen in een bed willen slapen kan er altijd nog een matras op de grond gelegd worden ipv het bed uit te schuiven. En mochten ze op een gegeven moment graag zelf een tweepersoonsbed willen kan dat ook.
pi_205757660
Vandaag zag man per toeval op Google maps dat er hier in de buurt een verlaten treinstation zat, dus daar eens naar toe gereden. Was leuk om er eens rond te lopen en foto’s te maken.

In spoiler nog wat foto’s
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:55:49 #193
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205758615
Iemand advies in soort airfryer? K zag een ninja met 2 laden is dat wat?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_205759203
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 21:55 schreef Ynske het volgende:
Iemand advies in soort airfryer? K zag een ninja met 2 laden is dat wat?
Wij hebben de Philips xxl
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_205759814
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 22:49 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ook
pi_205759880
Leuk, @hilliebillie! Ik hou van geschiedenis. Dat loket O+ Hoe oud is dat station?
If they say
pi_205760097
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 23:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Leuk, @:hilliebillie! Ik hou van geschiedenis. Dat loket O+ Hoe oud is dat station?
Het station is geopend in 1917 en in 1957 gesloten voor personenvervoer
  Licht Ontvlambaar zaterdag 27 augustus 2022 @ 01:03:42 #198
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_205760465
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 13:51 schreef miss_sly het volgende:
Tiwijfelaar is 120 inderdaad.
Meeste vriendinnen vinden het prima, paar slapen niet graag samen in hetzelfde bed. Dan leggen we er een losse matras op de grond bij.
Hier sinds 13 een 140 bed, met vriendinnen nog nooit een probleem geweest. Ondertussen 18 en gisteren nog vriendin te logeren gehad. Ik denk dat het echt aan de persoon ligt, kan me best voorstellen dat niet iedereen het fijn vindt om samen in een bed te liggen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 07:36:28 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_205760879
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 22:49 schreef Vicky het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 23:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ook
Topadvies hier :D _O-
disclaimer
  Moderator zaterdag 27 augustus 2022 @ 07:48:32 #200
382129 crew  Donna
pi_205760919
Philips moet je hebben idd. _O_
pi_205760976
Ik weet niet welk merk ik heb eigenlijk, maar moet eerlijk zeggen dat ik niemand een airfryer zou aanbevelen. Ik gebruik hem zelden.

Ik kreeg deze week een multicooker van mijn schoonmoeder en hier ben ik een stuk enthousiaster over :)

Airfryer doet eigenlijk niet veel meer dan mijn ovens (ik heb er 3 :') :@ ), behalve afwas bezorgen.
De multicooker kan ik in de ochtend vullen, timer aanzetten en ‘s avonds komt er een warme maaltijd uit _O_
pi_205760981
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 07:36 schreef SQ het volgende:

[..]
[..]
Topadvies hier :D _O-
:Y
Derhalve kunnen wij niet spreken voor dat ladending.
Maar de Philips is sowieso de koning der Airfryers, dat moge duidelijk zijn *)

Al die letters kreeg ik halfslapend niet meer uit mijn telefoon geperst. Nu, na de halve nacht wakker liggen, gaat het verrassend soepel.
pi_205760989
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 08:05 schreef LeSage het volgende:
Ik weet niet welk merk ik heb eigenlijk, maar moet eerlijk zeggen dat ik niemand een airfryer zou aanbevelen. Ik gebruik hem zelden.

Ik kreeg deze week een multicooker van mijn schoonmoeder en hier ben ik een stuk enthousiaster over :)

Airfryer doet eigenlijk niet veel meer dan mijn ovens (ik heb er 3 :') :@ ), behalve afwas bezorgen.
De multicooker kan ik in de ochtend vullen, timer aanzetten en ‘s avonds komt er een warme maaltijd uit _O_
Doet jouw Airfryer zijn ding dan niet sneller dan je ovens? Met minder (geen) voorverwarmtijd? Voor veel minder stroom? Knapperiger?

Ik mik er zelfs de friet in die ik eerst online bestel, omdat ik m altijd toch heter en knapperiger wil dan ie bezorgd wordt :D

Als het over multicookers gaat, zweer ik trouwens bij mijn O+ instant pot O+ Wat een topding is dat zeg.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:10:09 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205760992
Hier ook Philips :Y

We gebruiken hem regelmatig, maar alleen v friet en snacks, dus al die hulpstukken liggen alleen maar in de weg :+

Alleen ik weet zeker dat ik iets nodig heb zodra ik het weg doe. 😅
pi_205760994
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 08:10 schreef BE het volgende:
Hier ook Philips :Y

We gebruiken hem regelmatig, maar alleen v friet en snacks, dus al die hulpstukken liggen alleen maar in de weg :+

Alleen ik weet zeker dat ik iets nodig heb zodra ik het weg doe. 😅
Hulpstukken? Ik heb alleen een bakblik.
Fijn voor groenten met olie en balsamico, die worden dan zo lekker plakkerig.

En voor knapperige kaaskorsten op allerlei, van witlof tot pasta, trouwens.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:13:16 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205761001
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 08:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hulpstukken? Ik heb alleen een bakblik.
Fijn voor groenten met olie en balsamico, die worden dan zo lekker plakkerig.
Zie! Maar goed dat ik alles nog heb, nu wil ik dat ook!
Hoe en wat doe je dan? En dan op die soort van platte koekenpan?

Ik heb er ook nog een rekje in waar je spiesjes op kunt leggen ofzo. En ik dacht nog iets. :@ :?
pi_205761028
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 08:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Doet jouw Airfryer zijn ding dan niet sneller dan je ovens? Met minder (geen) voorverwarmtijd? Voor veel minder stroom? Knapperiger?

Ik mik er zelfs de friet in die ik eerst online bestel, omdat ik m altijd toch heter en knapperiger wil dan ie bezorgd wordt :D

Als het over multicookers gaat, zweer ik trouwens bij mijn O+ instant pot O+ Wat een topding is dat zeg.
De combi-magnetron is heel snel warm en de kleine oven in mijn fornuis ook. De grote oven duurt langer, maar die gebruik ik voor ovenschotels en pizza.
Stroomgebruik kijk ik niet naar, we hebben zonnepanelen en houden altijd over.

En het ding staat in de kelder, is onmenselijk groot en lomp. Dan zet ik liever even snel de oven aan.
pi_205761038
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 08:13 schreef BE het volgende:

[..]
Zie! Maar goed dat ik alles nog heb, nu wil ik dat ook!
Hoe en wat doe je dan? En dan op die soort van platte koekenpan?

Ik heb er ook nog een rekje in waar je spiesjes op kunt leggen ofzo. En ik dacht nog iets. :@ :?
Nee mijn bakblik is bijna net zo hoog als t mandje.
Zoiets
https://www.bol.com/nl/nl(...)er/9200000034767374/

Die groente is gewoon groente erin mikken, flinke lading balsamico erover, met wat olie, en dan in de airfryer. 180, 200? Ligt een beetje aan hoeveel erin zit, bij minder zet ik m harder. Paar keer omroeren en eruit als klaar. Krijg je een plakkerig zoet laagje op je groen.

Vergeet vooral ook de kaaskorsten niet hoor! Met gesmolten kaas en een beetje panko O+
pi_205761041
Ooooh en groenten met de olie van Ottolenghis portobellos worden er ook fantastisch in. Snel.
pi_205761260
Airfryer O+ Wij hebben een hele simpele, ooit gewonnen in de Vriendenloterij, maar gebruiken 'm heel veel! Voor ons vervangt 'ie vooral de friteuse. Frietjes of aardappels voor de avondmaaltijd gaan erin, snacks op een zondagmiddag, en ik heb er ook weleens onion bhaji in gemaakt. Ook ideaal voor het opwarmen van worstenbroodjes of oliebollen, véél sneller dan de oven.
pi_205761387
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 08:20 schreef LeSage het volgende:

[..]
De combi-magnetron is heel snel warm en de kleine oven in mijn fornuis ook. De grote oven duurt langer, maar die gebruik ik voor ovenschotels en pizza.
Stroomgebruik kijk ik niet naar, we hebben zonnepanelen en houden altijd over.

En het ding staat in de kelder, is onmenselijk groot en lomp. Dan zet ik liever even snel de oven aan.
Hier ook een combi magnetron met hotblast oven en geen airfryer. Werkt prima :Y
En grote oven onder fornuis voor pizza enzo.

Wel een slowcooker maar die gebruik ik níet vaak.
Hou niet van een volgebouwd aanrecht en de kasten zitten vol dus kan geen airfryers ed kwijt ergens.
If they say
pi_205761554
Wij doen patat, krieltjes, snacks en worstjes in de airfryer. We gebruiken m zeker 1 tot 2x per week.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205761575
Wij hebben er ook één van Philips en gebruiken hem dagelijks. Geen idee wat voor formaat hij heeft. Ik denk XL
pi_205761691
Hier ook team Airfryer van Philips, gisteren nog gebruikt voor frieeeetjes. Geen hulpgedoe erbij. Als bezitter van een slimme meter kan ik melden dat je er inderdaad minder electra door verbuikt. Oven gaat alleen nog aan voor pizza's en ovenschotels.
Voor ons is het ook een ruimtebespaar ding. Wij hebben een vierpits inductie en die staat snel vol. Dus aardappeltjes in de airfryer.

Go team airfryer.
pi_205761880
En verder kan deze dag mij gestolen worden.
Sterfdag van mijn vader, ik ga vanmiddag naar mijn moeder en we gaan samen uit eten. Broer en zus zijn op vakantie.
pi_205761951
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 11:02 schreef exode het volgende:
Sterfdag van mijn vader, ik ga vanmiddag naar mijn moeder en we gaan samen uit eten. Broer en zus zijn op vakantie.
Sterkte vandaag. Dat vandaag snel voorbij mag zijn voor jou
pi_205762227
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 11:02 schreef exode het volgende:
Dat blijven altijd van die dagen... Sterkte vandaag!

Vandaag mijn mams én mijn oom hun sterfdag. Op dezelfde datum maar andere jaartallen.

SPOILER
If they say
pi_205762358
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 11:52 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Vandaag mijn mams én mijn oom hun sterfdag. Op dezelfde datum maar andere jaartallen.

SPOILER
Ook voor jou sterke
pi_205762423
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 11:52 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

SPOILER
Waardeloze dag. Sterkte ook voor jou.
pi_205762483
Dank meiden.

Zo film huren met zoon en vanavond pizza bestellen. Moet wat op zo'n dag.
If they say
pi_205763080
Sterkte dames :*
pi_205763485
Sterkte vandaag dames
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:35:31 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205763533
Sterkte :*

Mijn peuter kotste net de Ikea onder… -O-
pi_205763709

Tink89, dat is minder, beterschap :*
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:19:39 #225
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205764350
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:08 schreef Nijna het volgende:

Tink89, dat is minder, beterschap :*
Ze is niet ziek, was gewoon heel erg moe ivm met een iets te groot ijs stijf van de lactose… arm ding voelt zich inmiddels weer prima na een slaapje en een grote boodschap
pi_205764671
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 16:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ze is niet ziek, was gewoon heel erg moe ivm met een iets te groot ijs stijf van de lactose… arm ding voelt zich inmiddels weer prima na een slaapje en een grote boodschap
Ach gossie, gelukkig voelt ze zich weer prima :)
pi_205765781
Sterkte exode en mushanga vandaag
pi_205766279
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 14:35 schreef Tink89 het volgende:
Sterkte :*

Mijn peuter kotste net de Ikea onder… -O-
Ah, vandaar dat ze eerder sluiten. :')
pi_205766618
Sac heeft eindelijk gaatjes in haar oren. Nu duimen dat ze niet allergisch is ervoor.
pi_205766768
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 19:36 schreef F_r het volgende:
Sac heeft eindelijk gaatjes in haar oren. Nu duimen dat ze niet allergisch is ervoor.
Ik duim mee!
Och jee Tink.. nu weer alles goed?

Ik heb zo'n keelpijn. Net gewoon staan janken van de pijn. Kan niet praten, eten en drinken doet zeer. Mijn kaken doen zeer, het trekt door naar mijn oren. Hoestje erbij en temperatuur die weer oploopt..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:56:09 #231
37150 livelink
pi_205766782
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 19:54 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik duim mee!

Ik heb zo'n keelpijn. Net gewoon staan janken van de pijn. Kan niet praten, eten en drinken doet zeer. Mijn kaken doen zeer, het trekt door naar mijn oren. Hoestje erbij en temperatuur die weer oploopt..
Dat klinkt als een fikse keelontsteking, Vicky :{
Sterkte!
pi_205766800
Beterschap vicky,
Thee met honing en waterijsjes kunnen wat verlichting geven.
pi_205766857
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 19:57 schreef F_r het volgende:
Beterschap vicky,
Thee met honing en waterijsjes kunnen wat verlichting geven.
Check
A heeft net gember gehaald. Eet nu een ijsje en krijg zo gemberthee met honing. Maandag de ha bellen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205766905
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 19:36 schreef F_r het volgende:
Ik duim ^O^

quote:

[..]
Ik duim mee!

Oh zo beroerd, misschien ibuprofen nemen, eventueel icm paracetamol.
Ik heb het een paar jaar terug 2x gehad, de eerste keer kon ik op een gegeven moment niet meer slapen, want als ik in slaap viel zakte mn keel dicht en schrok ik weer wakker. Geprobeerd om dan zittend te slapen, ook dat wilde niet. Als ik praatte klonk het ook raar. Toen heb ik toch maar de HAP gebeld en kreeg ik antibiotica, dat hielp gelukkig na 2 dagen.

Gorgelen met zout water zeggen ze wel eens. En als het echt niet gaat, niet wachten tot maandag en de HAP bellen. Beterschap.
pi_205767129
Beterschap Vicky
pi_205767154
Klinkt niet goed Vicky.
Ik vond bevroren druiven nog wel aangenaam om te eten, als je de ijsjes beu raakt.
En als je gewone pijnstillers niet meer geslikt krijgt: de oplosvariant halen.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:04:34 #237
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_205767525
quote:

[..]
Ik duim mee!

Dat was twee weken geleden bij mij het eerste symptoom van weer covid.
pi_205767538
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 21:04 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Dat was twee weken geleden bij mij het eerste symptoom van weer covid.
Ik ben woensdag getest bij de GGD. test was negatief
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:21:47 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205767829
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 21:05 schreef Vicky het volgende:

[..]
De zelftests van N waren ook dagen negatief, op die van eergisteren zag ik op de foto wel een heel dun wellicht mogelijk misschien streepje, zo'n streepje dat er nog niet staat maar waarvan je in WOHTS denkt van "morgen is hij er misschien wel!".
En hij was er gisteren idd, en bij de GGD ook.

Als je nu naar de ingedroogde test van eergisteren kijkt zie je ook wel wat, sterker nog op de ingdroogde test van de dag daarvoor zie je nu zelfs een streepje, terwijl die op de dag zelf tussen de 15 en 30 minuten echt niets had, de foto ook totaal niet.

Ergo: ik denk niet dat de GGD sneller positief test, maar ik denk wel dat de aanloop naar deze keelpijn variant wat langer kan zijn.

Zou zelf wel blijven testen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:23:50 #240
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_205767867
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 21:05 schreef Vicky het volgende:

[..]
Nog een zelftestje liggen toevallig?

De aanloop bij deze keer covid was voor mijn gevoel echt langggg. Ik voelde me al weken ellendig en dood- en doodmoe, stond op het punt een zwangerschapstest te doen. En toen bleek ik ineens toch covid te hebben. Vorige keer covid had een heel ander verloop bij mij.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:33:57 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205768000
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 21:23 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

De aanloop bij deze keer covid was voor mijn gevoel echt langggg. Ik voelde me al weken ellendig en dood- en doodmoe, stond op het punt een zwangerschapstest te doen. En toen bleek ik ineens toch covid te hebben. Vorige keer covid had een heel ander verloop bij mij.
Dit zie ik bij N idd ook, onze klachten begonnen vrijwel tegelijk, maar ik maandag instant een teststreep, zelfs voor de controlestreep bereikt was.
Hij had gisteren pas een positieve test.

Ik ook amper keelpijn trouwens, vooral andere klachten, hij primair keelpijn en is verder beduidend minder ziek dan ik.

Op basis van mijn eerste klachten, zondag, zou ik vandaag de deur weer uit mogen als ik gisteren 24 uur klachtenvrij was geweest, ik ben nu nog niet eens klachtenvrij, en ik zie ook niet gebeuren dat ik dat morgen of maandag al ben.

De 31ste mag ik sowieso uit isolatie, ook als ik niet klachtenvrij ben, maar ik weet het niet, dat kan ik gevoelsmatig niet maken.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_205768101
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 21:23 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Yep die heb ik nog.
Zal zo een test doen.
Negatief

[ Bericht 2% gewijzigd door Vicky op 27-08-2022 21:58:14 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205768880
@Vicky heb je je keelamandelen nog?

Ik heb maar 1x covid gehad. Daar bleven de thuistesten ook negatief. GGD uiteindelijk positief daarna pas een positieve thuistest
pi_205768908
Vandaag was het 50-jarig huwelijksfeest van m'n schoonouders. Vanochtend testte m'n schoonmoeder positief op corona. Da was best k*t -O-
pi_205768935
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 22:41 schreef F_r het volgende:
@:vicky heb je je keelamandelen nog?

Ik heb maar 1x covid gehad. Daar bleven de thuistesten ook negatief. GGD uiteindelijk positief daarna pas een positieve thuistest
Nee die zijn er jaren geleden uitgehaald. Maar wat ik ooit heb begrepen kunnen die weer aangroeien.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205768937
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 22:46 schreef Amsel het volgende:
Vandaag was het 50-jarig huwelijksfeest van m'n schoonouders. Vanochtend testte m'n schoonmoeder positief op corona. Da was best k*t -O-
Oh wat sneu!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205768965
Wat ontzettend sneu Amstel. Hierom
Hopelijk is ze niet al te ziek.
pi_205769042
Het is echt heel sneu ja. We hebben uiteindelijk de receptie door laten gaan zonder m'n schoonouders erbij, die hebben via Zoom even ingebeld. En de meest naaste familie is daarna nog naar hun huis geweest voor een borrel in de tuin, waar m'n schoonmoeder zich even (met mondkapje op en op afstand) heeft laten zien, maar ze voelde zich echt niet lekker.

Het treurige is dat ze twee kinderen in het buitenland hebben wonen en die waren hiervoor overgekomen. Vorig jaar kon het feest voor de 100e verjaardag van overgrootmoeder niet doorgaan door corona, en nu zou iedereen alsnog bij elkaar zijn. Maar overgrootmoeder is logischerwijs weggebleven, die kun je dat risico niet laten lopen. En dit was waarschijnlijk haar laatste kans om iedereen bij elkaar te zien :{
pi_205769200
Jeetje Amsel. Wat ontzettend klote :{
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 23:19:29 #250
37150 livelink
pi_205769281
Ach, wat ontzettend jammer voor je schoonouders, Amsel.
Toch nog goed opgelost zo en het beste ervan gemaakt, maar het blijft treurig.
  zondag 28 augustus 2022 @ 08:40:18 #251
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205770715
Wat verdrietig Amsel.
pi_205770801
Wat sneu Amsel, dan net op zo'n moment corona :{
pi_205770908
Jemig, @Amsel, dat is wel verschrikkelijk sneu!

Nog even over de Airfryer: kan iemand iets zeggen over wanneer het raadzaam is om een L, XL of XXL van de Philips Airfryer te kopen? Als je niet al zo'n ding hebt, is het moeilijk in te schatten hoeveel erin gaat. Ik las ergens dat in de XL 1000 gram friet gaat en in de XXL 1400 gram, maar wij komen niet in de buurt van zulke hoeveelheden. Of is het formaat van de XXL juist handig om verschillende ingrediënten tegelijk klaar te maken?
  zondag 28 augustus 2022 @ 09:35:07 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205770962
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
Jemig, @:amsel, dat is wel verschrikkelijk sneu!

Nog even over de Airfryer: kan iemand iets zeggen over wanneer het raadzaam is om een L, XL of XXL van de Philips Airfryer te kopen?
Ja! Het is raadzaam om te kopen als... nooit. Gewoon nooit zo'n ding kopen. Dat is mijn raad O+.
KuikenGuppy
pi_205771005
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:35 schreef Burdie het volgende:

[..]
Ja! Het is raadzaam om te kopen als... nooit. Gewoon nooit zo'n ding kopen. Dat is mijn raad O+.
Want je vindt de argumenten dat het energieverbruik minder is en het eten knapperiger wordt dan uit de oven niet sterk?
pi_205771078
Nee want ik maak geen patat klaar in de oven.
Iedereen om mij heen die was overgestapt naar een airfryer is weer terug naar de frituur of zegt terug te willen als het ding stuk is.
pi_205771088
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:48 schreef Elleska het volgende:
Nee want ik maak geen patat klaar in de oven.
Iedereen om mij heen die was overgestapt naar een airfryer is weer terug naar de frituur of zegt terug te willen als het ding stuk is.
Waarom dan?

Wij hebben geen frituurpan.
  zondag 28 augustus 2022 @ 09:50:35 #258
56471 pinquit
oh my lama!
pi_205771091
Tegelijk kan niet altijd. Wij hebben de XL met 5 personen, om de friet lekker knapperig te krijgen moeten we het in 2x doen. En we gebruiken geen kilo friet 😂 snacks lukt makkelijk in 1x in het mandje.
Ik kan wel even een foto maken van ons mandje met een banaan for scale

Het is een handig ding, maar als deze stuk gaat koop ik geen nieuwe.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_205771095
Wij gebruiken de airfryer alleen voor snacks en patat. Volgens mij doet mijn man er zo'n 500 gram patat tegelijk in.
Maar voor echt bakken enzo, gebruik ik de oven, nu hebben wij niet zo'n grote oven dus die is vrij snel warm.
Als ik een grote oven had, dan was dit misschien ook nog wel een alternatief om broodjes af te bakken enzo.

Ik vind wel dat dat mandje makkelijk vies wordt en het is niet zo makkelijk schoon te maken in de zin dat er best wat zooi aan blijft plakken.
Maar verder heel tevreden met dat ding. Ik kan alleen zo even niet achterhalen wat voor maat wij hebben, dus daar heb je dan niet zoveel aan.

Ik denk trouwens dat je patat enzo ook net zo goed in de oven warm kan maken, alleen zo'n maandje maakt het omschudden wel wat makkelijker dan op een bakplaat.
  zondag 28 augustus 2022 @ 09:52:36 #260
56471 pinquit
oh my lama!
pi_205771108
Frituurpan hebben we overigens ook niet, dus het was voor ons een overstap van friet halen bij de snackbar.
Het is wel even zoeken welke producten lekker zijn, en goed lukken in de airfryer
  zondag 28 augustus 2022 @ 09:53:13 #261
56471 pinquit
oh my lama!
pi_205771112
Zooo dat mandje wordt vies hč @Nijna
Ik heb nog geen manier gevonden om die schoon te krijgen.
pi_205771117
Ik koop ook geen nieuwe als ie stuk is.
Ben er niet zo kapot van, en de rest van mijn gezin ook niet.

We pakken steeds vaker weer de wok om te frituren of inderdaad de snackbar.
  zondag 28 augustus 2022 @ 09:54:48 #263
56471 pinquit
oh my lama!
pi_205771126
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:53 schreef lily het volgende:
Ik koop ook geen nieuwe als ie stuk is.
Ben er niet zo kapot van, en de rest van mijn gezin ook niet.

We pakken steeds vaker weer de wok om te frituren.
Mja dit. Dingen als vietnamese loempiaatjes of vlammetjes (favo hier) blijven heel bleek en droog. Gewoon niet genoeg vet naar mijn zin :P
  zondag 28 augustus 2022 @ 09:55:23 #264
56471 pinquit
oh my lama!
pi_205771129
Maar 's avonds nog een bakje bitterballen is wel top. Maar dat kan dus ook gewoon uit de oven
pi_205771136
Wij vinden het ook niet zo lekker en snacks voor een airfryer smaken gewoon anders. Frites vinden we te droog.
Ik eet graag vega kroketten maar die korst is erg dik. Bweh.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 28 augustus 2022 @ 09:57:16 #266
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205771145
Wij hebben nu de dubbele van bcc om te testen snacks en friet is in losse bak. Rooster is simpel eruit te tillen en schoon te maken.
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 28 augustus 2022 @ 09:58:37 #267
56471 pinquit
oh my lama!
pi_205771155
Eigenlijk moet je het niet willen vergelijken met friet en snacks uit de frituurpan, want het is niet vies, maar inderdaad erg droog en vaak niet knapperig genoeg.

Maar als je van ovenfrites komt, is het misschien wel gewoon oke en vergelijkbaar of beter.
  zondag 28 augustus 2022 @ 10:00:15 #268
56471 pinquit
oh my lama!
pi_205771166
De Aviko Supercrunch airfryerfrites zijn de lekkerste trouwens!

Ohja, het valt me ook tegen hoe duur al die airfryersnacks zijn 😬
pi_205771183
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:58 schreef pinquit het volgende:

Maar als je van ovenfrites komt, is het misschien wel gewoon oke en vergelijkbaar of beter.
Veel ovenpatat is niet lekker, maar we weten inmiddels wat we wel en niet moeten kopen.
pi_205771191
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Waarom dan?

Wij hebben geen frituurpan.
Wat ik hoor omdat patat uit de frituur toch beter beviel en het makkelijke schoonmaken nogal tegenviel. Deel heeft zelf weer en frituurpan gekocht en anderen halen alleen nog patat wat dus ook uit de frituur komt.

Ik gebruik de frituur ook voor dingen die niet in de oven kunnen zoals kroepoek en zelfgemaakte loempia's dus de frituur blijft sowieso zolang het ding niet stuk is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 28-08-2022 10:39:32 ]
pi_205771192
Allemaal nuttig om te horen! ^O^
pi_205771269
Amsel wat sneu dat het zo moest lopen. Zeker ook voor overgrootmoeder.

@Vicky hoe is het nu?
  zondag 28 augustus 2022 @ 10:14:23 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205771276
Wij halen onze FRIET nog altijd bij de FRIETtent. Gebruiken hem voor bv de vegetarische snacks van dochter.
pi_205771387
Wat een vervelende timing Amsel :(

Ik ben erg blij met onze airfryer, zou alleen volgende keer nog een maatje groter nemen want het in porties bakken duurt wel een flink stuk langer, dus ik zou sowieso voor de XXL gaan. Wij bakken er overigens vooral rostirondjes, aardappelballetjes en aardappelpartjes in, vrijwel nooit friet.

Qua schoonmaak vind ik het overigens wel een drama apparaat (net als een gewone frituurpan btw), en snacks eten we liever als we friet halen, bij de snackbar.
pi_205771426
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 10:13 schreef F_r het volgende:
Amsel wat sneu dat het zo moest lopen. Zeker ook voor overgrootmoeder.

@:vicky hoe is het nu?
Kon beter. Iets minder keelpijn als gisteravond, maar verder blech..

Wij zijn fan van de Twisterfries van Watson, of de kreukelfriet. Ik vind patat uit de air prima. Heel af en toe halen we patat bij de snackbar.

Wij doen het mandje ed. in de vaatwasser. Wordt prima schoon.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205771429
De airfryer wordt hier meerdere keren per week gebruikt. Friet, krieltjes, rösti, pommes duchessse en sommige vleessoorten. Friet altijd de verse uit het koelvak. Diepvriesfriet bevat teveel water. Wij hebben de xl denk ik. En het is al de tweede en als deze stuk gaat komt er meteen een nieuwe. Zoveel sneller dan de oven en geen gedoe met alles omkeren.
pi_205771460
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 10:34 schreef Bottoms_up het volgende:
De airfryer wordt hier meerdere keren per week gebruikt. Friet, krieltjes, rösti, pommes duchessse en sommige vleessoorten. Friet altijd de verse uit het koelvak. Diepvriesfriet bevat teveel water. Wij hebben de xl denk ik. En het is al de tweede en als deze stuk gaat komt er meteen een nieuwe. Zoveel sneller dan de oven en geen gedoe met alles omkeren.
Wij zijn bij nummer 3, maar idd, als ie kapot gaat komt er ook meteen een nieuwe.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205771464
Schoonmaken is toch juist easy? Zo hop alles de vaatwasser in.
pi_205771478
En inderdaad die twisterfries zijn er lekker uit! Die eten zelfs onze 'ik vind friet niet lekker' kinderen.
  zondag 28 augustus 2022 @ 10:55:14 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205771584
Voor de stats:
Geen airfryer, ook nooit gehad.
Al zeker 15 jaar (maar waarschijnlijk veel langer) geen frituurpan meer, want ik gebruikte hem toch nooit.

Frituurpan is wel een terugkerend discussiepunt trouwens, want N wil er wel een, maar ik vind het stinken.
Daarbij ben ik bang dat hij dan te vaak gebruikt wordt.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  zondag 28 augustus 2022 @ 11:00:07 #281
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205771619
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 10:55 schreef Leandra het volgende:
Voor de stats:
Al zeker 15 jaar (maar waarschijnlijk veel langer) geen frituurpan meer, want ik gebruikte hem toch nooit.

Frituurpan is wel een terugkerend discussiepunt trouwens, want N wil er wel een, maar ik vind het stinken.
Gun hem gewoon.
  zondag 28 augustus 2022 @ 11:00:40 #282
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205771624
Mijn collega had de frituurpan laten inbouwen in in het aanrecht.
pi_205771662
Gisteren een waardevolle dag. Was fijn om bij mijn moeder te zijn. Mijn zus was iets eerder teruggekomen van vakantie omdat ze toch graag thuis wilde zijn.
Natuurlijk samen genoeg gehuild maar ook leuke herinneringen opgehaald.

Het was sowieso een rare en emotionele dag. Mijn neef van 39 is donderdag volledig onverwachts overleden. Ik had al jaren geen contact meer met hem. Mijn moeder en haar zusje ook niet echt. Af en toe een Appje. Maar als je dan in het dorp bent waar zoveel herinneringen liggen. We zijn allemaal opgegroeid in dat kleine, Brabantse dorp.

Ik ben met mijn moeder in een restaurant in het dorp gaan eten, op het terras. En dan kom er dus een stoet aan bekenden voorbij. En vrijwel allemaal wisten ze wat voor dag het was gisteren. Even een praatje maken, over mijn vader beginnen. Ik vind dat toch wel bijzonder en een heel fijn idee dat mijn moeder in zo'n hechte gemeenschap woont. Dat is toch wel 1 van de redenen dat ze uberhaupt nog zelfstandig kan wonen.
pi_205771812
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
Jemig, @:amsel, dat is wel verschrikkelijk sneu!

Nog even over de Airfryer: kan iemand iets zeggen over wanneer het raadzaam is om een L, XL of XXL van de Philips Airfryer te kopen? Als je niet al zo'n ding hebt, is het moeilijk in te schatten hoeveel erin gaat. Ik las ergens dat in de XL 1000 gram friet gaat en in de XXL 1400 gram, maar wij komen niet in de buurt van zulke hoeveelheden. Of is het formaat van de XXL juist handig om verschillende ingrediënten tegelijk klaar te maken?
Ik ben ook al aan mijn derde.
Maar we maken er zelden friet in, alleen twister fries, die komen er fantastisch uit. Ook wel oven/airfryerfrikandellen, maar veel vaker afbakbroodjes, tosti's, gegrilde groente, kaaskorsten op witlof en pasta, gegrilde kipjes, soms braadworst, aardappels, tuna melts, minipizza's of stukken om op te warmen, lasagna opwarmen, bezorgpatat gyros nadat ie lauw en klef aankomt.

Wij hebben een XL, maar ik had beter een XXL kunnen kopen.
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 28-08-2022 11:35:30 ]
pi_205771827
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:53 schreef pinquit het volgende:
Zooo dat mandje wordt vies hč @:Nijna
Geen afwasmachine?

Anders een bakje of gevouwen alufolie water erin met opengesneden citroen en dat een tijd erin zetten op 200. Kun je heel veel vuil (ook op het element) daarna zo eraf vegen.
pi_205771961
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 10:55 schreef Leandra het volgende:
Voor de stats:

Dit, behalve de discussie thuis om een frituurpan te kopen. We eten ook nooit ovenfriet ofzo. Halen hooguit 1x per maand een keer friet en snacks bij de snackbar.
pi_205771982
Wat verdrietig Amsel, waardeloze timing. Fijn dat er toch nog iets van een viering is geweest, maar zo is wel gewoon veel minder leuk.
pi_205772068
Zo, die rotdag is weer voorbij.

Wij hebben ook geen friteuse. Thuis dan. Op de zaak bakwanden :P
Heb een wok met een laag(je) olie en dat gaat prima voor frituren. Liefst de verse patat van aviko. Of patat van de zaak en die gaat dan op de hotblaststand in de combitron. Vinnut goed zo :Y
Schoonzus is idolaat van de airfryer maar heb nooit begrepen waarom. Snap het na alles hier gelezen te hebben nog steeds niet :D
If they say
pi_205772102
@Vicky, beterschap :*

@F_r, ik duim ook mee dat ze geen allergie krijgt. Ik kreeg dat járen later wel. Heel weird. Ineens dikke oren, wat ik ook voor materiaal oorbellen gebruikte. Kan geen oorbellen meer in.

@Amsel, wat heel erg triest. Tis ook niet iets wat je zo even overnieuw doet ;(
If they say
pi_205772496
Als je de friet erin maakt snap ik de airfryer wel. Maar ik vond de friet en snacks echt tegenvallen en áls we dat dan al eens eten (maar heel zelden thuis, meestal is dat met een dagje weg of bij mijn ouders), dan wil ik ook echt goede. Dus of zelf in de frituur of bij de friettent gehaald.
pi_205772635
Zie nu pas op de flap van de schoolboekendoos staan: succes met kaften :') :D
If they say
pi_205772815
Friet bij de friettent valt vaak tegen. En dan is het veel te duur voor een mini portie.
En nu ik friet uit de airfryer gewend ben, vind ik andere vaak net te vet.
pi_205773029
Gaan die Airfryers zo snel kapot, dat sommigen al aan hun 3e toe zijn?
  zondag 28 augustus 2022 @ 13:35:41 #294
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205773069
quote:
5s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben al jaren onze 1e
pi_205773174
Blijkbaar 2014 de eerste en 2018 de tweede (die toch een xxl blijkt te zijn). Misschien moeten we al geld apart gaan houden :+
Weet iemand wat het verschil is met die air cooker? Want holy shit, bijna 600 euro voor zo'n ding!
pi_205774116
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:53 schreef pinquit het volgende:
Zooo dat mandje wordt vies hč @:Nijna
Ik ook niet, misschien is het een kwestie van gelijk vanaf het begin heel goed bijhouden? Maar dan nog, er zijn teveel uitstekende randjes en dingetjes waar zooi aan blijft plakken.

Wij doen franse friet van aviko in de airfryer (niet de airfryer of oven variant) en dat gaat prima, lekker knapperig ook. Voor kaassouffles gebruik ik wel de oven/air-fryer variant van Mora en die zijn lekker.
Frikandellen doen we gewoon in de airfryer, die blijven wat bleek en blazen op, waarna ze verschrompelen als ze op je bord liggen. Qua looks ziet het er niet uit, de smaak is wel goed.
Maar in de frituurpan heb je betere looks ;).

Ik vind het ding slecht schoon te maken, ook in de vaatwasser wordt hij niet echt schoon. Of ik stel hoge eisen of dat ding van ons is gewoon heel vies ;). Maar de tip van @Vanyel met dat bakje met citroen ga ik proberen ^O^ . We hebben al wel zo'n spatraampje wat we bovenop leggen, geen idee of het scheelt...

@exode :* fijn zo'n waardevolle dag.
pi_205775149
quote:
Ik had eerst een princess, ergens gratis gekregen.
De tweede was een L, die was enorm te klein.
  zondag 28 augustus 2022 @ 15:54:36 #298
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_205775876
Team geen airfryer hier, ik heb niet 't gevoel dat ik er veel aan mis (en zou bovendien niet weten waar ik nog een apparaat moest laten). Wij maken regelmatig ovenfriet in de oven, vind ik wel prima eigenlijk. Een echte frituurpan heb ik ook al jaren niet meer, voor die paar keer dat we zoiets zouden gebruiken ga ik net zo lief naar de snackbar. En oliebollen hoef ik ook niet zo nodig zelf te bakken.
in de haak.
  zondag 28 augustus 2022 @ 16:00:28 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205775992
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 11:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik ben ook al aan mijn derde.
Maar we maken er zelden friet in, alleen twister fries, die komen er fantastisch uit. Ook wel oven/airfryerfrikandellen, maar veel vaker afbakbroodjes, tosti's, gegrilde groente, kaaskorsten op witlof en pasta, gegrilde kipjes, soms braadworst, aardappels, tuna melts, minipizza's of stukken om op te warmen, lasagna opwarmen, bezorgpatat gyros nadat ie lauw en klef aankomt.

Wij hebben een XL, maar ik had beter een XXL kunnen kopen.
SPOILER
Wij nemen de onze idd ook mee op vakantie. En ergens vind ik dat echt belachelijk, maar het is echt zo fijn om zelf af en toe iets te kunnen bakken. :Y

quote:
Als iemand hem uit zijn handen laat vallen wel. :+ -O-
pi_205777336
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 15:54 schreef trui het volgende:
Team geen airfryer hier, ik heb niet 't gevoel dat ik er veel aan mis (en zou bovendien niet weten waar ik nog een apparaat moest laten).
Het is inderdaad een joekel van een apparaat.
Ovenfriet vinden wij niet lekker maar de friet uit de airfryer evenmin. Lijkt erop.

De zaken die Vanyel noemt gebruik ik liever de oven of magnetron voor. Een friteuse hebben we ook al jaren niet meer.

Liever zelf bakken in de wok of halen.

@Claudia; die van ons ging inderdaad snel kapot. Terwijl we hem zelden gebruiken. Helaas kreeg ik een nieuwe ipv geld terug :+
  zondag 28 augustus 2022 @ 17:14:53 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_205777427
Friet haal ik bij de frietchinees. #geenairfryer
#wel2ovens
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')