Dat zou wel effect moeten hebben ja.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:58 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik heb dit voorjaar gevelisolatie gekregen (van die kleine balletjes), heeft dat echt effect?
We wonen in een eindjaren50 tussenwoning wat aardig koud wordt 's winters..
In je tetten? Beetje zoals een voedingskussen zeg maar?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:58 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik heb dit voorjaar gevelisolatie gekregen (van die kleine balletjes), heeft dat echt effect?
Geen idee hoe dat in jouw huis is natuurlijkquote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:58 schreef PoesInDoos het volgende:
Volgens mijn vriend zo'n berekeningen is gevelisolatie zeker lonend. Maar bekijk dan ook zeker het type glas, en je dakisolatie.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:58 schreef PoesInDoos het volgende:
Het zou effectief moeten zijn, het nadeel is alleen dat zulke oude huizen ook maar een dunne spouw hebben, dus de isolatielaag die ertussen zit is ook maar dun.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:58 schreef PoesInDoos het volgende:
Nee, deze prijzen kun je niet tegenop bezuinigenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:25 schreef PoesInDoos het volgende:
Bedankt voor de antwoorden, we gaan het zienWe hebben al dubbelglas overal.
Ik ben sowieso zuinig met gas, betaal per maand 120/130 voorschot en kreeg tot nu toe altijd minimaal 500 terug. Maar ik kan nog zo zuinig zijn, als de prijzen 3/4x over de kop gaan houdt het eens op
Hahaha bedanktquote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou effectief moeten zijn, het nadeel is alleen dat zulke oude huizen ook maar een dunne spouw hebben, dus de isolatielaag die ertussen zit is ook maar dun.
Ik wil je niet ziek maken maar een vergelijking;
Mijn zoon woont in een vergelijkbaar huis uit 1966, bij hem hebben ze de spouw ook gevuld met isolatiemateriaal, de spouw was 4 cm, dat is nu dus 4 cm isolatiemateriaal.
Wij hebben in ons huis ook een spouw van zo'n 4 cm, de opbouw is als volgt: bakstenen buitenmuur, 4½ cm spouw, 9 cm isolatiemateriaal, binnenmuren.
Met andere woorden: als er een nieuwbouwproject is waar je voor in aanmerking komt, reageer er dan alsjeblieft op, want je huidige huis kan alleen maar van het gas af als ze de buitenmuren afbreken en er een volledig nieuwe schil omheen zetten, en nieuw dak uiteraard.
Ik hoop echt dat het meevalt, maar anders kom je met de kerstvakantie maar gewoon hier, dat scheelt iig al 2 dure weken stoken
Hier zitten de ventilatorroosters beneden potdicht in de winter, de wind giert er door heenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:41 schreef exode het volgende:
En isoleren is ook ventileren he! Die fout hadden wij gemaakt, nu overal waar we isoleren ook ventilatieroosters in de ramen.
Dit jaar was dan ook echt wel een heel gunstig jaar, want ik had in maart de record opbrengst van de zonnepanelen, nog steeds het record dus.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:41 schreef exode het volgende:
Ik heb meteen even gekeken in mijn eneco, wij zaten voor alle maatregelen elk jaar rond de 1280 m3 aan gas en in 2022 zitten we tot vandaag op 585 m3.
En wij zijn dus niet bepaald zuinig met gas, elke dag douchen, kinderen vaak in bad, radiator Juul haar kamen in de winter non stop aan. Etc.
Geen idee of dat goed of slecht is overigens. Ik vind het gevoelsmatig best goed voor een hoekhuisje uit 1926.
En isoleren is ook ventileren he! Die fout hadden wij gemaakt, nu overal waar we isoleren ook ventilatieroosters in de ramen.
Iets anders wat er zijdelings mee te maken heeft. Wij hebben vocht issues in de kinderkamers (ja ook dat nog) het is doorslaand vocht uit de buitenmuren. Dat zou opgelost worden door opnieuw te voegen en impregneren. Maar die bedrijven zijn nog zeldzamer dan zonnepanelen.
Nu zei zwager (die aannemer zwager) dat hij een bedrijf weet die de achterkant kan stucen en vochtvrij etc kan maken. Maar we twijfelen, qua zicht zeg maar. Van oude rode bakstenen naar een wit gestucte achterkant. Ik ben wel enthousiast, maar verloofde twijfelt. Dus nu zoek ik voorbeelden van geweldige huizen met gestucte buitenmuren.
Gewoon reageren als de woningstichting nieuwbouw aanbiedt.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:38 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Hahaha bedankt![]()
Ik kan helemaal geen nieuwbouwhuis betalen joh, grapjas![]()
Gasloos zullen we nooit worden, maar ik mag wel hopen dat dit een éénmalige crisis is en dat we volgend jaar weer normaal kunnen doen.
Ook een huurwoning van 800+ kan ik niet betalenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gewoon reageren als de woningstichting nieuwbouw aanbiedt.
Ik weet het. Ik zie dat we juist in de wintermaanden flink lager zaten.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit jaar was dan ook echt wel een heel gunstig jaar, want ik had in maart de record opbrengst van de zonnepanelen, nog steeds het record dus.
Je verbruik tot nu toe zegt nog niet zoveel, november en december zijn ongeveer vergelijkbaar met januari en februari, terwijl je in de zomermaanden waarschijnlijk amper boven de 25mŗ per maand komt.
Zeker met gas kun je niet op basis van een deel van het jaar bedenken dat het misschien wel meevalt dat jaar.
Alleen als je naar de afgelopen 365 dagen kijkt en naar de 365 daarvoor kun je zien of er een daling is.
Nee logisch, maar de woningstichting bouwt toch ook wel nieuw?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:51 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ook een huurwoning van 800+ kan ik niet betalen
Dat is iig al een gunstig teken, van de wintermaanden!quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:52 schreef exode het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik zie dat we juist in de wintermaanden flink lager zaten.
Dit jaar zullen de zonnepanelen ook aardig wat gaan doe in de komende winter. We gaan meer met electra verwarmen.
Ja vast wel, maar die woningen gaan voor 800+ weg. Mijn halve wijk is afgelopen jaren vernieuwd en afgebroken/opnieuw gebouwd. Daar zitten nu allemaal 2 verdieners in, mensen die nét geen hypotheek kunnen krijgen. Valt allemaal buiten de huurtoeslaggrens.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee logisch, maar de woningstichting bouwt toch ook wel nieuw?
Zekerquote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is iig al een gunstig teken, van de wintermaanden!
Dat is dan dus geen sociale huur meer, dat is wel absurd, een sociale verhuurder moet ook sociale huur aanbieden, ook nieuwbouw.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:56 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ja vast wel, maar die woningen gaan voor 800+ weg. Mijn halve wijk is afgelopen jaren vernieuwd en afgebroken/opnieuw gebouwd. Daar zitten nu allemaal 2 verdieners in, mensen die nét geen hypotheek kunnen krijgen. Valt allemaal buiten de huurtoeslaggrens.
dat hebben wij ook gedaan, wel ivm aanpassingen die niet in ons huis konden. maar toch van een huis uit 1913 naar een nieuwbouw, vorig jaar het hele jaar verbruikt wat we voorheen voor nog geen 2 maanden betaaldenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gewoon reageren als de woningstichting nieuwbouw aanbiedt.
Het zou echt te hufterig voor woorden zijn als die alleen maar voor de hogere inkomens zou zijn qua passend toewijzen.
dat betalen wij niet eensquote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:51 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ook een huurwoning van 800+ kan ik niet betalen
Voor zover ik weet zijn ze hier vooral aan het investeren in huidige woningen, dmv zonnepanelen en isolatie. Ik zit sowieso bij een klote woningbouwstichting hoor, maar ja..quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is dan dus geen sociale huur meer, dat is wel absurd, een sociale verhuurder moet ook sociale huur aanbieden, ook nieuwbouw.
Mijn overburen welquote:
Wij hetzelfde, alleen dan drie jaar dacht ik, via de inkoopactie van de Consumentenbond waarbij we tot oktober 2025 ¤0,87 per kuub gas betalen. We gingen toen wel direct ¤5 per maand meer betalen, maar met een contract dat in mei af liep en toen al hogere prijzen zijn we wel geswitcht.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:14 schreef miss_sly het volgende:
Ik zette vorig jaar toevallig bij Greenchoice ons contract vast voor vijf jaar. Dus zo lang Greenchoice blijft bestaan, zitten wij nog een aantal jaren goed. Ons huis is op zichzelf goed genoeg geisoleerd, want nieuwbouw enzo. We overwegen wel een warmtepomp. Er zijn nieuwe opties, waarbij er een elektrische binnenunit geplaatst kan worden naast de bestaande ketel en waar geen buitenunit bij nodig is. Onze vloerverwarming is al door het hele huis gelegd en geschikt hiervoor, dus de ingreep zou relatief gemakkelijk moeten kunnen zijn.
Op zich is investeren in bestaande woningen prima, maar een paar zonnepanelen en een spouw van 4 cm isoleren gaan het niet doen, dan faalt de woningstichting echt in haar doel.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 12:01 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn ze hier vooral aan het investeren in huidige woningen, dmv zonnepanelen en isolatie. Ik zit sowieso bij een klote woningbouwstichting hoor, maar ja..
[..]
Mijn overburen wel
Spijker -> kop.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op zich is investeren in bestaande woningen prima, maar een paar zonnepanelen en een spouw van 4 cm isoleren gaan het niet doen, dan faalt de woningstichting echt in haar doel.
Maar goed, gezien die spouwmuurisolatie recent is en ze daar voor gekozen hebben ipv het serieus goed te doen is wel duidelijk dat ze het allemaal niet zo echt belangrijk vinden.
Ik ben niet vervroegd in de overgang, maar op zich klinkt vooral het nachtzweten wel als een klacht die daarbij past.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hallo allen, mag ik hier even een vraag neergooien?
Zijn er hier dames die vervroegd in de overgang zijn gekomen? En waar merkte je dat aan? Ik moet morgen bloedprikken vanwege het uitblijven van mijn menstruatie voor ruim 3 maanden, pijnlijke gewrichten en nachtzweten... maar ik ben pas 35... zou wel heel vroeg zijn toch...
Maar waarom zouden ze? Die investering levert de woningbouw weinig op, ze mogen niet opeens meer huur oid vragen behalve de reguliere huurverhoging. Dat soort verbeteringen kunnen ze dus beter doen bij een wisseling van huurder, ook omdat ze dan de ruimte hebben want verbouwen levert vooral heel veel gezeik op van huurders. De meeste sociale huurwoningen worden al onder kostprijs verhuurd, en de mensen staan alsnog in de rij voor een slecht geīsoleerde sociale huurwoning.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op zich is investeren in bestaande woningen prima, maar een paar zonnepanelen en een spouw van 4 cm isoleren gaan het niet doen, dan faalt de woningstichting echt in haar doel.
Maar goed, gezien die spouwmuurisolatie recent is en ze daar voor gekozen hebben ipv het serieus goed te doen is wel duidelijk dat ze het allemaal niet zo echt belangrijk vinden.
Nou, dat zouden ze vooral omdat het hun taak is.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 12:43 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar waarom zouden ze? Die investering levert de woningbouw weinig op, ze mogen niet opeens meer huur oid vragen behalve de reguliere huurverhoging. Dat soort verbeteringen kunnen ze dus beter doen bij een wisseling van huurder, ook omdat ze dan de ruimte hebben want verbouwen levert vooral heel veel gezeik op van huurders. De meeste sociale huurwoningen worden al onder kostprijs verhuurd, en de mensen staan alsnog in de rij voor een slecht geīsoleerde sociale huurwoning.
En dankzij de verhuurdersheffing is er ook bij grote woningbouwverenigingen weinig budget voor dit soort zaken, zeker met de huidige inflatie, en was dit tig jaar de post waar op ‘bezuinigd’ werd.
Ons was ook gezegd dat de besparing bij vloerisolatie vooral in comfort zit maar wij kunnen het verschil wel terug zien in de thermostaat die lager kon en nu ook in de eindafrekening. De dompelpomp hoeft niet meer aan om de kruipruimte leeg te pompen, water in de kruipruimte zorgde voor een koude vloer maar daar hebben we met isolatie geen last meer van dus dat scheelt wat stroom.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:07 schreef Candaasje het volgende:
Volgens mijn vriend zo'n berekeningen is gevelisolatie zeker lonend. Maar bekijk dan ook zeker het type glas, en je dakisolatie. vloerisolatie is qua besparing minst winstgevend, hoewel wel lekker voor het comfort.
Zoek dan vooral voorbeelden van een stucwerk dat een aantal jaar oud is want vers ziet het er prima uit maar daarna...quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:41 schreef exode het volgende:
Nu zei zwager (die aannemer zwager) dat hij een bedrijf weet die de achterkant kan stucen en vochtvrij etc kan maken. Maar we twijfelen, qua zicht zeg maar. Van oude rode bakstenen naar een wit gestucte achterkant. Ik ben wel enthousiast, maar verloofde twijfelt. Dus nu zoek ik voorbeelden van geweldige huizen met gestucte buitenmuren.
Goede tip! Er staan in de straat ook een paar huizen die het hebben laten doen, zijkant of voorkant. Ik zal eens aanbellen en wat ervaringen vragen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 12:57 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ons was ook gezegd dat de besparing bij vloerisolatie vooral in comfort zit maar wij kunnen het verschil wel terug zien in de thermostaat die lager kon en nu ook in de eindafrekening. De dompelpomp hoeft niet meer aan om de kruipruimte leeg te pompen, water in de kruipruimte zorgde voor een koude vloer maar daar hebben we met isolatie geen last meer van dus dat scheelt wat stroom.
Gevelisolatie is bij ons dan weer niet lonend want we hebben weinig buitengevel. Dakisolatie gaf waarschijnlijk het grootste verschil als we het vergelijken met de buren.
[..]
Zoek dan vooral voorbeelden van een stucwerk dat een aantal jaar oud is want vers ziet het er prima uit maar daarna...
Ze voorzien toch in huisvesting? Matige isolatie maakt een huis niet direct onbewoonbaar. Betere isolatie is vooral fijn, niet noodzakelijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 12:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, dat zouden ze vooral omdat het hun taak is.
Voorzien in huisvesting voor mensen die niet in hun eigen huisvesting kunnen voorzien.
Daarbij: serieus isoleren doe je per blok, of zelfs meerdere blokken tegelijk, dat is totaal zinloos als je dat per woning doet, dus wachten op een huurderswisseling is dat ook.
Daarbij moeten uiteindelijk alle huizen van het gas, ook sociale huurwoningen.
Ook sociale verhuurders zullen hun woningvoorraad uiteindelijk gasloos moeten maken, en daarvoor moet je isoleren.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:28 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ze voorzien toch in huisvesting? Matige isolatie maakt een huis niet direct onbewoonbaar. Betere isolatie is vooral fijn, niet noodzakelijk.
Eens dat isoleren per blok beter is idd, maar dan moeten wel alle bewoners mee werken en dat gebeurt bij flats vrijwel nooit, en dan ga je een heel proces in waardoor alle huurders lang(er) moeten wachten en wat een hoop extra geld kost waardoor andere gebouwen nog langer moeten wachten etc. En dan heb je nog dat renovaties voorrang hebben (waarbij ze wel gelijk ook de isolatie aanpakken). Ook woningbouwverenigingen kunnen elke euro maar een keer uitgeven. Renovaties worden momenteel al uitgesteld vanwege gebrek aan financiën…
Door een inkoopactie van onze gemeente zijn wij indertijd ook serieuzer zonnepanelen gaan overwegen. Uiteindelijk bleek gek genoeg die inkoopactie helemaal niet de beste optie te zijn. We hebben meerdere offertes opgevraagd en sommige waren lager. Bovendien hadden we in een andere installateur meer vertrouwen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 12:03 schreef FlyingFish het volgende:
Wij zijn wel bezig met zonnepanelen, via een inkoopactie van de gemeente. De offerte is binnen, maar die gasten hebben het zo druk dat ik op mijn vraag over de ligging er van nog geen reactie heb gekregen, en die willen we wel eerst hebben voor we verder kunnen. En verder zijn we altijd bezig met bewust met energie om gaan waar dat makkelijk kan. Wassen doen we bijvoorbeeld vrijwel allemaal in het weekend, bij laagstroom (tenzij spoed). En de kinderen gaan samen 2x per week in bad.
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 12:43 schreef miss_sly het volgende:
Morgen is de termijn van drie jaar voorbij en lever ik hem in. Komt geen vervanging. Scheelt dik 200 euro per maand, en de benzineprijs is toch ook niet te betalen. Mooie besparing vast in deze tijden
Sowieso, drie offertes? Dat is in de huidige markt idioot veel. Als je veel geluk hebt, en tijd om te wachten, kom je misschien op twee. Ik zie het zowel privé als zakelijk de hele tijd gebeuren.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Door een inkoopactie van onze gemeente zijn wij indertijd ook serieuzer zonnepanelen gaan overwegen. Uiteindelijk bleek gek genoeg die inkoopactie helemaal niet de beste optie te zijn. We hebben meerdere offertes opgevraagd en sommige waren lager. Bovendien hadden we in een andere installateur meer vertrouwen.
Ik zou dus iedereen adviseren altijd minimaal drie offertes op te vragen. Maar ja, het is maar de vraag of er iemand op korte termijn langs wil komen.
Ik weet niet of het een langdurige recessie wordt, of een noodzakelijke verandering in hoe we (in het algemeen) leven. En daar zullen wel gevoelige klappen vallen, vrees ik. Dat we moeten veranderen lijkt me wel een zekerheid.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Ik wil de stemming hier niet verder bederven, maar wij zijn ons aan het opmaken voor een langdurige recessie. De auto gaan we waarschijnlijk langer houden dan we van plan waren, de droger gaat zo min mogelijk aan, we gaan schrappen in aankopen die niet strikt noodzakelijk zijn (tuin!), we proberen op de boodschappen te besparen (geen Hello Fresh meer). Dat is ook omdat we in de nabije toekomst wat inkomensonzekerheid verwachten. Hoe dan ook, we potten nu op wat we kunnen voor de magere jaren.
Het is ons tot nog toe steeds gelukt, ook recentelijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sowieso, drie offertes? Dat is in de huidige markt idioot veel. Als je veel geluk hebt, en tijd om te wachten, kom je misschien op twee. Ik zie het zowel privé als zakelijk de hele tijd gebeuren.
Ons niet. En zakelijk ook niet, en daar hebben we toch echt wel zo onze contacten.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is ons tot nog toe steeds gelukt, ook recentelijk.
Hoe lossen jullie dat op? Ik kan me voorstellen dat je zakelijk nog wel aardig in kunt schatten of een offerte aantrekkelijk is en een vakman betrouwbaar is. Als leek vind ik dat moeilijk en heb ik dat proces van offertes aanvragen nodig. Ik heb er één keer een uitzondering op gemaakt, namelijk dit voorjaar met de warmtepomp omdat ik meer informatie niet nodig had en ik graag voor de winter een warmtepomp wilde.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ons niet. En zakelijk ook niet, en daar hebben we toch echt wel zo onze contacten.
Ik lees daar iedere keer "breng energie"quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:48 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben net voor de vakantie nog een hele haffel zonnepanelen laten plaatsen.
Ik weet echter niet of het een vriendendienst is geweest. We kennen de jongen persoonlijk.
Ik weet wel van nog een bedrijf die dat doet, maar weet niet of ze door heel Nederland werken.
https://brenergie.nl/
Hahaha nu zie ik het ookquote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik lees daar iedere keer "breng energie"
Dat is de tsh tochquote:Op donderdag 25 augustus 2022 13:29 schreef Tink89 het volgende:
@:gewoonmezelf87: prikken ze ook je schildklier? Ik had dezelfde klachten en bleek hyperthyreoīdie te hebben.
We proberen wat hier en daar. Spreken ons netwerk aan, andere ontwikkelaars, andere aannemers. Of de offerte een beetje oké is, kunnen we wel inschatten, of de vakman betrouwbaar is...Helaas blijkt dat een stuk moeilijker in deze tijd. En soms schuiven we dingen voor ons uit, omdat we er gewoon niet op dat moment uitkomen. We hebben minstens 3 projecten nu die niet doorgaan of meer dan een half jaar te laat beginnen. Naast minstens 3 projecten die nog steeds niet helemaal af zijn en dat al een half jaar geleden moesten zijn.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe lossen jullie dat op? Ik kan me voorstellen dat je zakelijk nog wel aardig in kunt schatten of een offerte aantrekkelijk is en een vakman betrouwbaar is. Als leek vind ik dat moeilijk en heb ik dat proces van offertes aanvragen nodig. Ik heb er één keer een uitzondering op gemaakt, namelijk dit voorjaar met de warmtepomp omdat ik meer informatie niet nodig had en ik graag voor de winter een warmtepomp wilde.
Ik vind dit nou nog niet echt voorbeelden van voorbereiden op echt barre tijden. De auto langer houden? De droger minder aan? Da's vooral schrappen van (niet echt noodzakelijke) luxe. Maar goed, wellicht voelt het voor jullie wel echt als ontberen, dat weet ik niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Ik wil de stemming hier niet verder bederven, maar wij zijn ons aan het opmaken voor een langdurige recessie. De auto gaan we waarschijnlijk langer houden dan we van plan waren, de droger gaat zo min mogelijk aan, we gaan schrappen in aankopen die niet strikt noodzakelijk zijn (tuin!), we proberen op de boodschappen te besparen (geen Hello Fresh meer). Dat is ook omdat we in de nabije toekomst wat inkomensonzekerheid verwachten. Hoe dan ook, we potten nu op wat we kunnen voor de magere jaren.
Haha ja ik deed sowieso de droger al zo min mogelijk aan.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik vind dit nou nog niet echt voorbeelden van voorbereiden op echt barre tijden. De auto langer houden? De droger minder aan? Da's vooral schrappen van (niet echt noodzakelijke) luxe. Maar goed, wellicht voelt het voor jullie wel echt als ontberen, dat weet ik niet.
Natuurlijk, wij kunnen de BSO ook moeilijk schrappen en Juul en B hebben beide geen continuerooster dus overblijfkosten waar je geen toeslag voor krijgt.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:23 schreef Bami het volgende:
Het moet ook wel mogelijk zijn om te besparen op je vaste lasten. Als wij een gastouder zouden hebben straks ipv een kinderdagverblijf dan scheelt dat circa 200 euro per maand. Maar er is geen gastouder te vinden binnen een straal van 5km die nog plek heeft. En op het moment dat ik mijn kind met de auto naar de opvang moet brengen dan maak ik opeens weer aanzienlijk meer kosten voor die auto.
Ik heb wel als serieuze optie achter de hand om na mijn zwangerschapsverlof van baan te wisselen, ik weet vrij zeker dat ik ergens anders een stuk meer kan verdienen en in de huidige maatschappij heb ik dat extra geld wellicht gewoon heel hard nodig.
ik zat daar net ook aan te denken, wij hebben de stom toevallige mazzel gehad in een huurhuis in een nieuwbouwwijk met zonnepanelen en warmtepompen te belanden, maar het had ook zomaar een gewoon rijtjeshuis kunnen worden waardoor ook wij gewoon klem hadden komen te zitten door inflatie en flinke rekeningen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:27 schreef exode het volgende:
Ik kreeg jaren geleden de tip om je niet zozeer te richten op je inkomen verhogen maar je vaste lasten te verlagen. Het klinkt simpel en zo, maar ik heb me daar altijd aan gehouden.
Lage hypotheek (dan maar geen groter huis), geen langdurige contracten op van alles, lage verzekeringen, maar 1 tweedehands auto dus juist geen lease etc etc etc.
Ik weet heus wel dat dat niet voor iedereen is weggelegd en je ook met lage maandlasten in de problemen kan komen. Maar echt, als je vaste lasten kan verlagen, doe het. Dan is het 'makkelijker' om klappen op te vangen.
En verder kijk naar elkaar om. Ik ben geen weldoener of heilige maar als iemand hier in de buurt woont en het lastig heeft, vooral in de winter. Kom lekker bij onze haard mee Lego'en![]()
Ik hoop dat we elkaar hier ook kunnen opvangen als het niet gaat. Mijn DM staat iig open want wij hebben de luxe positie van goedbetaalde banen.
Dit hier ook, maar liever nog de douche. Kan ook zo 2 uur duren. En dat ga ik zeker niet stoppen. Maar goedkoop is het niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:15 schreef livelink het volgende:
En mijn zoon gaat om rustig te worden graag in bad. In de praktijk is dat bijna elke dag. Ga ik dat van hem afpakken, met alle gevolgen van dien? Moeilijke keuzes.
Ik zeg toch nergens dat we aan het afzien zijn? We schrappen in uitgaven omdat we niet alleen een vervelende winter verwachten maar een langere periode waarin het leven duurder wordt.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik vind dit nou nog niet echt voorbeelden van voorbereiden op echt barre tijden. De auto langer houden? De droger minder aan? Da's vooral schrappen van (niet echt noodzakelijke) luxe. Maar goed, wellicht voelt het voor jullie wel echt als ontberen, dat weet ik niet.
Ja eens hoor, wij hebben heel bewust niet maximaal geleend omdat ik marge in lasten versus inkomen wilde hebben. Hadden hiervoor wel een auto die iets goedkoper was in wegenbelasting etc, maar met deze kunnen we dan wel weer minimaal de komende 10 jaar vooruit.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:33 schreef exode het volgende:
[..]
Natuurlijk, wij kunnen de BSO ook moeilijk schrappen en Juul en B hebben beide geen continuerooster dus overblijfkosten waar je geen toeslag voor krijgt.
Maar als je wel ergens kan besparen, doen. Het is DE reden waarom wij 1 auto hebben, terwijl we echt wel regelmatig denken 'hadden we maar 2 auto's'.
Het gaat niet om kosten die je niet kan wijzigen of schrappen, maar juist als je nieuwe verplichtingen aangaat of contracten lopen af.
En nogmaals niet iedereen kan dit en veel mensen zitten al het minimale. Het heeft mij in ieder geval geholpen destijds en nog steeds.
Nou ja, de toon waarop je het bericht instak gaf me een ander beeldquote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat we aan het afzien zijn? We schrappen in uitgaven omdat we niet alleen een vervelende winter verwachten maar een langere periode waarin het leven duurder wordt.
Lastig. Het personeelstekort begint op veel manieren merkbaar te worden: onderwijs, zorg, bouw. Ik wil dan ook echt eens iets aan mijn bullshit job doen, maar het verlies van inkomen is juist voor de komende tijd niet handig.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We proberen wat hier en daar. Spreken ons netwerk aan, andere ontwikkelaars, andere aannemers. Of de offerte een beetje oké is, kunnen we wel inschatten, of de vakman betrouwbaar is...Helaas blijkt dat een stuk moeilijker in deze tijd. En soms schuiven we dingen voor ons uit, omdat we er gewoon niet op dat moment uitkomen. We hebben minstens 3 projecten nu die niet doorgaan of meer dan een half jaar te laat beginnen. Naast minstens 3 projecten die nog steeds niet helemaal af zijn en dat al een half jaar geleden moesten zijn.
Het is ook vrij algemeen hoor mijn 'advies'. Ik zie zoveel mensen om ons heen van wie de maandelijkse lasten steeds hoger worden. Want er moet een tweede auto, van een bepaalde statuur, je moet steeds groter gaan wonen. En de gesprekken gaan dan altijd over waar je meer kan verdienen en over salarisverhogingen. Nooit over lagere maandlasten. En al dat leasen, ik probeer dat echt te vermijden (niet zakelijk leasen he).quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:47 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja eens hoor, wij hebben heel bewust niet maximaal geleend omdat ik marge in lasten versus inkomen wilde hebben. Hadden hiervoor wel een auto die iets goedkoper was in wegenbelasting etc, maar met deze kunnen we dan wel weer minimaal de komende 10 jaar vooruit.
Ik heb ook nog wel een abonnement en wat vaste donaties aan goede doelen die ik kan schrappen als we krap komen te zitten, dus om ons maak ik me niet zo heel druk. Het geeft alleen gewoon onrust, als er zo'n stuk zekerheid en zorgeloosheid (want dat was het bij ons wel altijd) wegvalt. En toevallig is onze netto besteedbaar inkomensterugval precies op het moment dat alle kosten stijgen. Daar had ik dan weer niet op dit niveau rekening mee gehouden toen ik ging budgetteren voor een baby.
Dit dus vooral, dat leasen van allerlei spullen is zo absurd duur.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:52 schreef exode het volgende:
[..]
Het is ook vrij algemeen hoor mijn 'advies'. Ik zie zoveel mensen om ons heen van wie de maandelijkse lasten steeds hoger worden. Want er moet een tweede auto, van een bepaalde statuur, je moet steeds groter gaan wonen. En de gesprekken gaan dan altijd over waar je meer kan verdienen en over salarisverhogingen. Nooit over lagere maandlasten. En al dat leasen, ik probeer dat echt te vermijden (niet zakelijk leasen he).
Ik zat erbij en keek ernaar vorig jaar en voelde het iig wel.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:59 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat zou wel effect moeten hebben ja.
Het is alleen altijd zo lastig vergelijken met eerdere jaren omdat de winters ook nooit hetzelfde zijn.
Het zijn altijd mensen die een variabel contract hebben. Vast kan je nu niet meer krijgen toch?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:21 schreef SQ het volgende:
Maar even he, hoe kom je dan aan een energierekening van 800 euro? Ik weet dat de prijzen stijgen, maar dan nog, zit je dan de hele dag voor de tv in een tochtig oud huis wat je altijd op 23 graden stookt ofzo?
Of is het ook afhankelijk van je contractvorm?
(Ik vraag dit dus naar aanleiding van mijn eigen huidige maandbedrag).
True. Maar stel ik ga voor een werkgever op fietsafstand, hoe reëel is het dan dat zij een NS businesscard vrij reizen regelen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:10 schreef SQ het volgende:
Dat zijn toch dingen die je kan onderhandelen bami?
Wat voor magische leverancier heb jij gevonden?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:36 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Het zijn altijd mensen die een variabel contract hebben. Vast kan je nu niet meer krijgen toch?
Het kon in juni gelukkig nog wel. Wij betalen minder dan 250. Dat is met zonnepanelen die minder opwekken dan we verbruiken. Gewone 2 kapper.
Er wordt hier wel thuisgewerkt sinds begin corona en ik heb al drie winters fulltime thuis gezeten. Waarvan 1.5 met baby.
Ja maar ik heb dus ook een variabel contractquote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:36 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Het zijn altijd mensen die een variabel contract hebben. Vast kan je nu niet meer krijgen toch?
Het kon in juni gelukkig nog wel. Wij betalen minder dan 250. Dat is met zonnepanelen die minder opwekken dan we verbruiken. Gewone 2 kapper.
Er wordt hier wel thuisgewerkt sinds begin corona en ik heb al drie winters fulltime thuis gezeten. Waarvan 1.5 met baby.
Maar als je op fietsafstand werkt heb je toch sowieso de trein of auto bijna niet meer nodig?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:36 schreef Bami het volgende:
[..]
True. Maar stel ik ga voor een werkgever op fietsafstand, hoe reëel is het dan dat zij een NS businesscard vrij reizen regelen.Aan de andere kant, als de loonstijging hoog genoeg is vang je dat verschil wel weer af in de stijging van je inkomen.
Geen idee hoe het in zijn werk gegaan is. Vriend regelt energie altijd. Als ik de mail bekijk hebben we verlengd ofzo. Bij energiedirect. Misschien kon het omdat we al klant waren?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:37 schreef Bami het volgende:
[..]
Wat voor magische leverancier heb jij gevonden?Ik kan al maandenlang niemand vinden waarbij ik iets vast kan zetten.
Nee klopt, maar ik pak de trein nu dus ook regelmatig prive omdat het niks kost. En die privekosten stijgen dan dus. Wat volledig terecht en prima is, alleen wel ff wennen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar als je op fietsafstand werkt heb je toch sowieso de trein of auto bijna niet meer nodig?
Nou ja, met een baby én een auto voor de deur denk ik dat je soberso dan wel voor de auto gaat. Ook al kun je gratis met de trein.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:44 schreef Bami het volgende:
[..]
Nee klopt, maar ik pak de trein nu dus ook regelmatig prive omdat het niks kost. En die privekosten stijgen dan dus. Wat volledig terecht en prima is, alleen wel ff wennen.
Ja, maar hoe dat bij ons zit, snap ik nog steeds niet. Maar laten we vooral onze energie leverancier niet wakker schuddenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar ik heb dus ook een variabel contract
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:47 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja, met een baby én een auto voor de deur denk ik dat je soberso dan wel voor de auto gaat. Ook al kun je gratis met de trein.
Het heeft in het geval van wie ik aanhaalde vrijwel niets met verbruik te maken. Hun gastarief is 5x zo hoog dan die van ons.....bij dezelfde leverancier. Beide variabel.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:21 schreef SQ het volgende:
Maar even he, hoe kom je dan aan een energierekening van 800 euro? Ik weet dat de prijzen stijgen, maar dan nog, zit je dan de hele dag voor de tv in een tochtig oud huis wat je altijd op 23 graden stookt ofzo?
Of is het ook afhankelijk van je contractvorm?
(Ik vraag dit dus naar aanleiding van mijn eigen huidige maandbedrag).
Bizar hč..quote:Op donderdag 25 augustus 2022 17:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
Als ik bij Vattenfall nu af zou sluiten, zou me dat ¤408,- per maand kosten. Ik heb ingevuld dat we 900m3 gas verbruiken, 3500kWh stroom en 3000kWh terugleveren. Dat lijkt me allemaal erg weinig. En dan dus ¤408,- per maand…
Ze vragen namelijk ¤5,09 per m3! Wow…
Absurdquote:Op donderdag 25 augustus 2022 17:45 schreef Vicky het volgende:
Bij Energiedirect betaal ik 3,956 voor 1m3 gas
Wij zitten al jaren bij Greenchoice en kregen daarom afgelopen juli dus een nieuw vast contract voor één jaarquote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:36 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Leuk voor jullie maar bedrijfstechnisch vrij dom. Of je betaalt nu veel te veel.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 18:37 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wij zitten al jaren bij Greenchoice en kregen daarom afgelopen juli dus een nieuw vast contract voor één jaar. Wij betalen nu 100, kwamen van 28
Gingen naar 2 euro voor 1m3 gas, dus met ons verbruik en zonnepanelen is het voorschot wel redelijk kloppend.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 18:41 schreef exode het volgende:
[..]
Leuk voor jullie maar bedrijfstechnisch vrij dom. Of je betaalt nu veel te veel.
De hoge prijzen gaan natuurlijk ook in alles doorwerken. Grote bedrijven gaan vermogens betalen aan energieverbruik. Dat gaan ze vast aan ons, de consumenten doorbelasten.
Dat klinkt wel goed! Jammer dat het niet op fietsafstand isquote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:55 schreef exode het volgende:
Ik woon op fietsafstand van werk en heb een vrij reizen abo, in de trein 1e klas en al andere OV op een gewoon stoeltje. Altijd geldig.
Mocht ik eens met de auto ergens heen moeten, kan ik een auto via zo'n deelgedoe regelen gratisch.
Echt bami, kom erbij.
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:50 schreef SQ het volgende:
Overigens verwonder ik me soms wel over mensen die in het hele huis hun radiatoren vol open zetten in de winter en dan wel in t-shirtjes lopen. Soms is besparen ook best eenvoudig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus, team tetten maar wel 200 kuub gas bespaard
Ik leer het heus wel, die spoilers![]()
Verder nog niet bij gelezen want jullie gaan snel
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Lego gaat ook omhoog vanaf 1 september.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 19:43 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat klinkt wel goed! Jammer dat het niet op fietsafstand is
Ik heb overigens vooral de neiging om voorraden aan te gaan leggen door de inflatie. Dingen aanschaffen omdat het nu nog wat goedkoper is dan dat het straks gaat worden. En dat geldt voor boodschappen, maar ook voor bijvoorbeeld een overkapping in de tuin en een nieuwe tv.
We sparen nu iig flink, dan hebben we een marge indien nodig. En we proberen ook de vaste lasten zo laag mogelijk te maken al jaren, al het spaargeld is bijvoorbeeld jarenlang direct naar aflossing van de hypotheek gegaan.
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Huis valt nog mee bij vattenfall, van 275 naar 383 per maand gegaan.
De zaken echter...zitten bij een die de dagprijs prijs berekend. Voor 3 zaken betaalden we deze maand 9500,00 euro![]()
Huur is ook zoiets
Waarom doe je dat niet gewoon zelf dan?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 18:00 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Absurd
Ik heb de woningbouw net een berichtje gedaan met de vraag of ze mijn CV ketel zuiniger willen afstellen, maar hen kennende mag ik zelf opdraaien voor de (monteurs)kosten. To be continued..
Twee linkerhanden en geen technische kennis. Ik heb wat ''tutorials'' gelezen maar kom er niet uit. Vind dat ook eng, prutsen aan de CV.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:24 schreef Donna het volgende:
[..]
Waarom doe je dat niet gewoon zelf dan?
Oh echt? Dat is juist 1 van de simpelste dingen op de CV. Geen buurvrouw/man die je even kan vragen?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:26 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Twee linkerhanden en geen technische kennis. Ik heb wat ''tutorials'' gelezen maar kom er niet uit. Vind dat ook eng, prutsen aan de CV.
Dan maken ze die tutorials onnodig moeilijkquote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:27 schreef Donna het volgende:
[..]
Oh echt? Dat is juist 1 van de simpelste dingen op de CV. Geen buurvrouw/man die je even kan vragen?
Friesland? Dan ben ik de juiste vrouw (en dan een bakkie thee graag), maar anders zou ik die buurman weer even vragen. Die heeft er verstand van.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:28 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dan maken ze die tutorials onnodig moeilijkVorig jaar met ontluchten ook, kwam er maar niet uit. Buurman deed het even voor en toen had ik wel een
momentje..
Kom jij helpen? Ik heb goede koffie
''Drachten wil je meemaken!''quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Friesland? Dan ben ik de juiste vrouw (en dan een bakkie thee graag), maar anders zou ik die buurman weer even vragen. Die heeft er verstand van.
Dit gaat heul de verkeerde kant op.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:45 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
''Drachten wil je meemaken!''
Ik laat nooit de kans om leuke FOK!sters te ontmoeten aan me voorbij gaan, de buurman ken ik onderhand wel
Ik vreet je niet opquote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:53 schreef Donna het volgende:
[..]
Dit gaat heul de verkeerde kant op.![]()
Ben benieuwd wat de woningbouw zegt. Anders kom ik een keer langs als ik in de buurt ben.
Zo nu en dan wordt er wel eens een Omniaatje meegepakt.
Same, maar ik heb net ontdekt dat BudgetEnergie per maand saldeert op je zonnepanelen dus ik vrees dat ik toch moet gaan overstappen want dat is echt mega ongunstig.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 19:15 schreef BE het volgende:
Wij zitten ook variabel, bij Budgetenergie, met vaste klanten korting.
In augustus was het 1,66 voor m3 gas, met daarbij nog 5,40 vaste leveringskosten per maand.
En energie was 0,46129 voor normaal tarief en 0,41996 voor daltarief, met ook die vaste leveringskosten per maand.
Voor september wordt het 2,28 voor 1m3 gas en 0,62012 om 0,57434. Dus best een stuk omhoog.
Wel hebben we 12 zonnepanelen op het dak liggen.
Ja en eventueel ft4.quote:
Wij hebben nog een oude meter die gewoon terugdraait dus wij bedenken nu net ineens hoe ze dat eigenlijk gaan doen met variabele tarieven?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:27 schreef Bami het volgende:
[..]
Same, maar ik heb net ontdekt dat BudgetEnergie per maand saldeert op je zonnepanelen dus ik vrees dat ik toch moet gaan overstappen want dat is echt mega ongunstig.![]()
Zo geen zin om hiermee bezig te zijn, en zou het zo graag gewoon voor een jaar vastzetten. Maarja, dat kan nergens.
Wij hebben net voor de vakantie de meter laten vervangen. Is toch nodig als we van het gas afwillen. En nu kon het nog kosteloos.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:01 schreef BE het volgende:
[..]
Wij hebben nog een oude meter die gewoon terugdraait dus wij bedenken nu net ineens hoe ze dat eigenlijk gaan doen met variabele tarieven?
Zij kunnen onmogelijk zien in welke maand we wat verbruiken.
F probeert juist zo lang mogelijk een slimme meter te vermijden.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hebben net voor de vakantie de meter laten vervangen. Is toch nodig als we van het gas afwillen. En nu kon het nog kosteloos.
Overigens zijn wij lid geworden van de plaatselijke duurzaamheidsclub. Kost 10 euro en er is al een adviseur langs gekomen om ons huis te beoordelen en tips te geven.
225 kuub is wel redelijk klein, zeker met 5 man.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:42 schreef lily het volgende:
Ik had in juli 2021 een jaarcontract afgesloten bij Welkom energie. Gingen in november failliet. Toen meteen naar Vattenfall gegaan en daar per 1 januari een 3 jaar contract afgesloten voor 1,25 gas en 0,24 stroom.
Wij verbruiken wel heel veel. Vrijstaand huis van 225m3 met 5 personen.
We betalen nu 300 per maand en dan spelen we ongeveer quitte.
Dus als ons contract nu zou aflopen ….
Wel afgelopen jaar op de 1ste en 2de etage nieuwe kozijnen/ramen want nog enkel glas, een nieuwe voordeur want die was zo lek als een mandje, die kierde aan alle kanten en spouwmuur isolatie. Nu is geld op.
Ja dat wilde mijn man ook. De adviseur van hierboven had daar echter goede adviezen over. Dus hebben we dat gedaan.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:14 schreef BE het volgende:
[..]
F probeert juist zo lang mogelijk een slimme meter te vermijden.
Don’t ask me why… ik bemoei me er maar niet mee. Meestal weet ie wel wat ie doet.
Jij bent wel de allerlaatste lurker die ik hier had verwacht.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
225 kuub is wel redelijk klein, zeker met 5 man.
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
225 kuub is wel redelijk klein, zeker met 5 man.
Het is enkel de topic titelquote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jij bent wel de allerlaatste lurker die ik hier had verwacht.
Welkom DanPy.
Edit ah je snapte hem al.quote:
quote:
Ik hou je niet tegen. Hoe oud is je kind inmiddels?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
toch heb ik "recht" om hier te zijn hea
Dennie hebt ook jong tegenwoordigquote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jij bent wel de allerlaatste lurker die ik hier had verwacht.
Welkom DanPy.
Dan zal het dat zijn geweest.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:20 schreef exode het volgende:
Bij zonnepanelen is een slimme meter vanaf 1 januari 2023 verplicht. Dus ik zou met zonnepanelen sowieso geen Budget energie doen. Wordt je flink genaaid.
? Die ken ik niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik weet alleen die van bubbelbadmeisje.
Yuckquote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:35 schreef lily het volgende:
Ik ging net nog even een lading badhanddoeken van de lijn halen.
Slippers zag ik even niet, licht aan, ach hoeft niet ben zo klaar.
Sta ik met mijn rechter blotevoet Fratsch, op een naaktslak
![]()
![]()
![]()
Ik heb me door kennissen in dezelfde situatie laten vertellen dat ze dan een schatting doen. Dus dan ben je dubbel genaaid.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:01 schreef BE het volgende:
[..]
Wij hebben nog een oude meter die gewoon terugdraait dus wij bedenken nu net ineens hoe ze dat eigenlijk gaan doen met variabele tarieven?
Zij kunnen onmogelijk zien in welke maand we wat verbruiken.
Bedankt, nu ga ik toch weer twijfelen over het Disney-kasteelquote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:11 schreef exode het volgende:
[..]
Lego gaat ook omhoog vanaf 1 september.
Ieuw!!!quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:35 schreef lily het volgende:
![]()
![]()
![]()
Bron?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:20 schreef exode het volgende:
Bij zonnepanelen is een slimme meter vanaf 1 januari 2023 verplicht.
Net 1quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik hou je niet tegen. Hoe oud is je kind inmiddels?
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik weet alleen die van bubbelbadmeisje.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 07:41 schreef hilliebillie het volgende:
Jaa, mijn tiener is zojuist een elfje geworden (zoals hij gekscherend zei gisteren)![]()
Gewoon al 11 (en ik dus al 11 jaar mama)
Gatverquote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:35 schreef lily het volgende:
![]()
![]()
![]()
Auw, hopelijk is het vandaag beterquote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:57 schreef hilliebillie het volgende:
Lily ieuw, dat is echt goor!
Hier op vakantie vandaag naar de spoed tandarts geweest. Sinds gisteren ineens kiespijn (ofja de tand voor de kies). Nog zitten twijfelen of ik het ging uitzingen tot we dinsdag thuis zijn. Maar toch maar niet op gegokt omdat ik bang was het in het weekend helemaal niet meer uit te kunnen houden..
nu nog wel wat drukpijn, maar dat kon zei de tandarts, hopelijk morgen beter.
Onze zonnepanelen man vertelde het.quote:
Ik over het Frozen kasteel voor Juul.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 23:42 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Bedankt, nu ga ik toch weer twijfelen over het Disney-kasteel
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 07:41 schreef hilliebillie het volgende:
Jaa, mijn tiener is zojuist een elfje geworden (zoals hij gekscherend zei gisteren)![]()
Gewoon al 11 (en ik dus al 11 jaar mama)
Ik ben 42 en vol in de Lego fasequote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:38 schreef amaranta het volgende:
Wij zijn de Lego fase voorbij en zitten nu in de:
- mag ik van mijn eigen geld nieuwe fifa kopen?
* wat is er mis met de fifa die je al hebt
- die speelt niemand meer (online) zodra de nieuwe uitkomt
DusSss
Team Hemnesquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 11:52 schreef Cathmar het volgende:
Ik wil voor een van de kinderen graag een bed waar je een tweepersoons van kan maken, als er iemand blijft slapen. Geen plek voor een ‘gewone’ tweepersoons.
Iemand de Hemnes van Ikea? Tevreden mee? Of andere opties waar ik naar kan kijken?
Wij hebben gekozen voor een twijfelaar. Slaapt ze heerlijk alleen in, en kan ze met een vriendinnetje in slapen als dat zo uitkomt. Werkt prima!quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 11:52 schreef Cathmar het volgende:
Ik wil voor een van de kinderen graag een bed waar je een tweepersoons van kan maken, als er iemand blijft slapen. Geen plek voor een ‘gewone’ tweepersoons.
Iemand de Hemnes van Ikea? Tevreden mee? Of andere opties waar ik naar kan kijken?
Wij hebben de Hemnes, prima ding. Als je je eigen matrassen ervoor wilt gebruiken moet je even goed op de maat letten, er gaan twee 80cm-matrassen op. Dochter wil nu ook zon bed maar we willen daarvoor twee 90cm-matrassen gebruiken die we al hebben. Het enige vergelijkbare bed dat we hebben gevonden (waarbij het tweede matras echt naast het eerste matras gaat bij uitschuiven, en niet een stukkie eronder in een matraslade) in dat formaat is van de Jysk.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 11:52 schreef Cathmar het volgende:
O ja dat is wel handig dan ja, dat dat past!quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 12:29 schreef Amsel het volgende:
[..]
Wij hebben de Hemnes, prima ding. Als je je eigen matrassen ervoor wilt gebruiken moet je even goed op de maat letten, er gaan twee 80cm-matrassen op. Dochter wil nu ook zon bed maar we willen daarvoor twee 90cm-matrassen gebruiken die we al hebben. Het enige vergelijkbare bed dat we hebben gevonden (waarbij het tweede matras echt naast het eerste matras gaat bij uitschuiven, en niet een stukkie eronder in een matraslade) in dat formaat is van de Jysk.
Ook een idee! Ik moet eens meten. Nu is mijn kind niet mini, dus moet haar eens een keer laten liggen op zo’n bed. Eens in de buurt kijken waar dat eens kan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 12:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben gekozen voor een twijfelaar. Slaapt ze heerlijk alleen in, en kan ze met een vriendinnetje in slapen als dat zo uitkomt. Werkt prima!
Hoe oud is het kind in kwestie? Want ondanks tweepersoonsbed wordt er hier altijd een matras van zolder gesleept als er iemand blijft slapen. Als je 14 bent heb je zulke oneindige ledematen dat het geen doen is een bed te delen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 12:42 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ook een idee! Ik moet eens meten. Nu is mijn kind niet mini, dus moet haar eens een keer laten liggen op zo’n bed. Eens in de buurt kijken waar dat eens kan.
Ik had de Hemnes in mijn studentenhuis, heel blij mee! Matras is idd slechts 80 breed ipv 90, maar daar had ik persoonlijk geen last van. Had het harde matras omdat je op 2 matrassen ligt voordat je een lattenbodem tegenkomt en voor mij was dat prima. Enige wat je kreeg is dat het bovenste matras vaak een beetje scheef ging, vooral als je hem ook als bank gebruikte.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 11:52 schreef Cathmar het volgende:
Mja.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 11:47 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En dat loopt bij ons thuis in ieder geval door tot 34 jaar
Goed idee! Moet alles nieuw kopen dus ook matrassen. Denk wellicht 1 wat duurdere en dan de extra misschien iets meer basis model.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 13:36 schreef Elleska het volgende:
Ik had ook een hemnes in mijn studentenkamer. Ipv 2 dunne matrassen had ik normaal dikte matras en het 2e matras stond achter het bed. Daarop een plank waar nachtlampje enzo op stond.
15. Dus ik denk inderdaad dat twijfelaar fijn is voor haar, maar met logeren niet echt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 13:13 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Hoe oud is het kind in kwestie? Want ondanks tweepersoonsbed wordt er hier altijd een matras van zolder gesleept als er iemand blijft slapen. Als je 14 bent heb je zulke oneindige ledematen dat het geen doen is een bed te delen.
Dat denk ik ook. Ik weet niet hoe het zit qua vriendschappen bij jouw dochter, maar de Puber hier heeft veel meisjes als vrienden en dan is gedwongen in hetzelfde bed slapen iets waar niemand zich echt gelukkig bij voelt. Dus ik zou ook opteren voor een apart bed/matras voor de loge.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 13:45 schreef Cathmar het volgende:
[..]
15. Dus ik denk inderdaad dat twijfelaar fijn is voor haar, maar met logeren niet echt.
Je 2de dan?quote:
Als het de bedoeling is om van het bed een 2persoons bed te maken zorg er dan wel voor dat beide matrassen even dik zijn anders is dat effect weg.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 13:44 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Goed idee! Moet alles nieuw kopen dus ook matrassen. Denk wellicht 1 wat duurdere en dan de extra misschien iets meer basis model.
Ergens vind ik het wel lekkerquote:
Ik heb even gekeken want alles is alweer 10 keer veranderd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 17:46 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ergens vind ik het wel lekkerT/m gisteren fantastisch weer in de Ardennen, vandaag regen. Dan is het minder 'erg' om naar huis te gaan, ofzo
Voor de Belgen hier: hoe hoort het afval scheiden nu eigenlijk? Wat mag er bij PMD afval?
Wij hebben ook voor beide kinderen de Hemnes. Erg tevreden over. Ze slapen beiden op 1 matras niet op 2. Ik vond dat er heel raar hoog uit zien. Dus 1 matras staat achter het bed. Mochten ze niet samen in een bed willen slapen kan er altijd nog een matras op de grond gelegd worden ipv het bed uit te schuiven. En mochten ze op een gegeven moment graag zelf een tweepersoonsbed willen kan dat ook.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 11:52 schreef Cathmar het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben de Philips xxlquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 21:55 schreef Ynske het volgende:
Iemand advies in soort airfryer? K zag een ninja met 2 laden is dat wat?
Ookquote:
Het station is geopend in 1917 en in 1957 gesloten voor personenvervoerquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 23:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Leuk, @:hilliebillie! Ik hou van geschiedenis. Dat loketHoe oud is dat station?
Hier sinds 13 een 140 bed, met vriendinnen nog nooit een probleem geweest. Ondertussen 18 en gisteren nog vriendin te logeren gehad. Ik denk dat het echt aan de persoon ligt, kan me best voorstellen dat niet iedereen het fijn vindt om samen in een bed te liggen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 13:51 schreef miss_sly het volgende:
Tiwijfelaar is 120 inderdaad.
Meeste vriendinnen vinden het prima, paar slapen niet graag samen in hetzelfde bed. Dan leggen we er een losse matras op de grond bij.
quote:
Doet jouw Airfryer zijn ding dan niet sneller dan je ovens? Met minder (geen) voorverwarmtijd? Voor veel minder stroom? Knapperiger?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 08:05 schreef LeSage het volgende:
Ik weet niet welk merk ik heb eigenlijk, maar moet eerlijk zeggen dat ik niemand een airfryer zou aanbevelen. Ik gebruik hem zelden.
Ik kreeg deze week een multicooker van mijn schoonmoeder en hier ben ik een stuk enthousiaster over![]()
Airfryer doet eigenlijk niet veel meer dan mijn ovens (ik heb er 3![]()
), behalve afwas bezorgen.
De multicooker kan ik in de ochtend vullen, timer aanzetten en ‘s avonds komt er een warme maaltijd uit
Hulpstukken? Ik heb alleen een bakblik.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 08:10 schreef BE het volgende:
Hier ook Philips
We gebruiken hem regelmatig, maar alleen v friet en snacks, dus al die hulpstukken liggen alleen maar in de weg
Alleen ik weet zeker dat ik iets nodig heb zodra ik het weg doe. 😅
Zie! Maar goed dat ik alles nog heb, nu wil ik dat ook!quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 08:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hulpstukken? Ik heb alleen een bakblik.
Fijn voor groenten met olie en balsamico, die worden dan zo lekker plakkerig.
De combi-magnetron is heel snel warm en de kleine oven in mijn fornuis ook. De grote oven duurt langer, maar die gebruik ik voor ovenschotels en pizza.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 08:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Doet jouw Airfryer zijn ding dan niet sneller dan je ovens? Met minder (geen) voorverwarmtijd? Voor veel minder stroom? Knapperiger?
Ik mik er zelfs de friet in die ik eerst online bestel, omdat ik m altijd toch heter en knapperiger wil dan ie bezorgd wordt
Als het over multicookers gaat, zweer ik trouwens bij mijninstant pot
Wat een topding is dat zeg.
Nee mijn bakblik is bijna net zo hoog als t mandje.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 08:13 schreef BE het volgende:
[..]
Zie! Maar goed dat ik alles nog heb, nu wil ik dat ook!
Hoe en wat doe je dan? En dan op die soort van platte koekenpan?
Ik heb er ook nog een rekje in waar je spiesjes op kunt leggen ofzo. En ik dacht nog iets.![]()
Hier ook een combi magnetron met hotblast oven en geen airfryer. Werkt primaquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 08:20 schreef LeSage het volgende:
[..]
De combi-magnetron is heel snel warm en de kleine oven in mijn fornuis ook. De grote oven duurt langer, maar die gebruik ik voor ovenschotels en pizza.
Stroomgebruik kijk ik niet naar, we hebben zonnepanelen en houden altijd over.
En het ding staat in de kelder, is onmenselijk groot en lomp. Dan zet ik liever even snel de oven aan.
Sterkte vandaag. Dat vandaag snel voorbij mag zijn voor jouquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:02 schreef exode het volgende:
En verder kan deze dag mij gestolen worden.
Sterfdag van mijn vader, ik ga vanmiddag naar mijn moeder en we gaan samen uit eten. Broer en zus zijn op vakantie.
Dat blijven altijd van die dagen... Sterkte vandaag!quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:02 schreef exode het volgende:
En verder kan deze dag mij gestolen worden.
Sterfdag van mijn vader, ik ga vanmiddag naar mijn moeder en we gaan samen uit eten. Broer en zus zijn op vakantie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat blijven altijd van die dagen... Sterkte vandaag!
Vandaag mijn mams én mijn oom hun sterfdag. Op dezelfde datum maar andere jaartallen.Ook voor jou sterkeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat blijven altijd van die dagen... Sterkte vandaag!
Vandaag mijn mams én mijn oom hun sterfdag. Op dezelfde datum maar andere jaartallen.Waardeloze dag. Sterkte ook voor jou.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is niet ziek, was gewoon heel erg moe ivm met een iets te groot ijs stijf van de lactose… arm ding voelt zich inmiddels weer prima na een slaapje en een grote boodschapquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:08 schreef Nijna het volgende:
Sterkte dames
Tink89, dat is minder, beterschap
Ach gossie, gelukkig voelt ze zich weer primaquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 16:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ze is niet ziek, was gewoon heel erg moe ivm met een iets te groot ijs stijf van de lactose… arm ding voelt zich inmiddels weer prima na een slaapje en een grote boodschap
Ah, vandaar dat ze eerder sluiten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 14:35 schreef Tink89 het volgende:
Sterkte![]()
Mijn peuter kotste net de Ikea onder…
Ik duim mee!quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:36 schreef F_r het volgende:
Sac heeft eindelijk gaatjes in haar oren. Nu duimen dat ze niet allergisch is ervoor.
Dat klinkt als een fikse keelontsteking, Vickyquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik duim mee!
Och jee Tink.. nu weer alles goed?
Ik heb zo'n keelpijn. Net gewoon staan janken van de pijn. Kan niet praten, eten en drinken doet zeer. Mijn kaken doen zeer, het trekt door naar mijn oren. Hoestje erbij en temperatuur die weer oploopt..
Checkquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:57 schreef F_r het volgende:
Beterschap vicky,
Thee met honing en waterijsjes kunnen wat verlichting geven.
Ik duimquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:36 schreef F_r het volgende:
Sac heeft eindelijk gaatjes in haar oren. Nu duimen dat ze niet allergisch is ervoor.
Oh zo beroerd, misschien ibuprofen nemen, eventueel icm paracetamol.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik duim mee!
Ik heb zo'n keelpijn. Net gewoon staan janken van de pijn. Kan niet praten, eten en drinken doet zeer. Mijn kaken doen zeer, het trekt door naar mijn oren. Hoestje erbij en temperatuur die weer oploopt..
Dat was twee weken geleden bij mij het eerste symptoom van weer covid.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik duim mee!
Ik ben woensdag getest bij de GGD. test was negatiefquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:04 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Dat was twee weken geleden bij mij het eerste symptoom van weer covid.
De zelftests van N waren ook dagen negatief, op die van eergisteren zag ik op de foto wel een heel dun wellicht mogelijk misschien streepje, zo'n streepje dat er nog niet staat maar waarvan je in WOHTS denkt van "morgen is hij er misschien wel!".quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:05 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik ben woensdag getest bij de GGD. test was negatief
Nog een zelftestje liggen toevallig?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:05 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik ben woensdag getest bij de GGD. test was negatief
Dit zie ik bij N idd ook, onze klachten begonnen vrijwel tegelijk, maar ik maandag instant een teststreep, zelfs voor de controlestreep bereikt was.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:23 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Nog een zelftestje liggen toevallig?
De aanloop bij deze keer covid was voor mijn gevoel echt langggg. Ik voelde me al weken ellendig en dood- en doodmoe, stond op het punt een zwangerschapstest te doen. En toen bleek ik ineens toch covid te hebben. Vorige keer covid had een heel ander verloop bij mij.
Yep die heb ik nog.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:23 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Nog een zelftestje liggen toevallig?
De aanloop bij deze keer covid was voor mijn gevoel echt langggg. Ik voelde me al weken ellendig en dood- en doodmoe, stond op het punt een zwangerschapstest te doen. En toen bleek ik ineens toch covid te hebben. Vorige keer covid had een heel ander verloop bij mij.
Nee die zijn er jaren geleden uitgehaald. Maar wat ik ooit heb begrepen kunnen die weer aangroeien.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:41 schreef F_r het volgende:
@:vicky heb je je keelamandelen nog?
Ik heb maar 1x covid gehad. Daar bleven de thuistesten ook negatief. GGD uiteindelijk positief daarna pas een positieve thuistest
Oh wat sneu!quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:46 schreef Amsel het volgende:
Vandaag was het 50-jarig huwelijksfeest van m'n schoonouders. Vanochtend testte m'n schoonmoeder positief op corona. Da was best k*t
Ja! Het is raadzaam om te kopen als... nooit. Gewoon nooit zo'n ding kopen. Dat is mijn raadquote:Op zondag 28 augustus 2022 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
Jemig, @:amsel, dat is wel verschrikkelijk sneu!
Nog even over de Airfryer: kan iemand iets zeggen over wanneer het raadzaam is om een L, XL of XXL van de Philips Airfryer te kopen?
Want je vindt de argumenten dat het energieverbruik minder is en het eten knapperiger wordt dan uit de oven niet sterk?quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja! Het is raadzaam om te kopen als... nooit. Gewoon nooit zo'n ding kopen. Dat is mijn raad.
Waarom dan?quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:48 schreef Elleska het volgende:
Nee want ik maak geen patat klaar in de oven.
Iedereen om mij heen die was overgestapt naar een airfryer is weer terug naar de frituur of zegt terug te willen als het ding stuk is.
Mja dit. Dingen als vietnamese loempiaatjes of vlammetjes (favo hier) blijven heel bleek en droog. Gewoon niet genoeg vet naar mijn zinquote:Op zondag 28 augustus 2022 09:53 schreef lily het volgende:
Ik koop ook geen nieuwe als ie stuk is.
Ben er niet zo kapot van, en de rest van mijn gezin ook niet.
We pakken steeds vaker weer de wok om te frituren.
Veel ovenpatat is niet lekker, maar we weten inmiddels wat we wel en niet moeten kopen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:58 schreef pinquit het volgende:
Maar als je van ovenfrites komt, is het misschien wel gewoon oke en vergelijkbaar of beter.
Wat ik hoor omdat patat uit de frituur toch beter beviel en het makkelijke schoonmaken nogal tegenviel. Deel heeft zelf weer en frituurpan gekocht en anderen halen alleen nog patat wat dus ook uit de frituur komt.quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom dan?
Wij hebben geen frituurpan.
Kon beter. Iets minder keelpijn als gisteravond, maar verder blech..quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:13 schreef F_r het volgende:
Amsel wat sneu dat het zo moest lopen. Zeker ook voor overgrootmoeder.
@:vicky hoe is het nu?
Wij zijn bij nummer 3, maar idd, als ie kapot gaat komt er ook meteen een nieuwe.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:34 schreef Bottoms_up het volgende:
De airfryer wordt hier meerdere keren per week gebruikt. Friet, krieltjes, rösti, pommes duchessse en sommige vleessoorten. Friet altijd de verse uit het koelvak. Diepvriesfriet bevat teveel water. Wij hebben de xl denk ik. En het is al de tweede en als deze stuk gaat komt er meteen een nieuwe. Zoveel sneller dan de oven en geen gedoe met alles omkeren.
Gun hem gewoon.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:55 schreef Leandra het volgende:
Voor de stats:
Geen airfryer, ook nooit gehad.
Al zeker 15 jaar (maar waarschijnlijk veel langer) geen frituurpan meer, want ik gebruikte hem toch nooit.
Frituurpan is wel een terugkerend discussiepunt trouwens, want N wil er wel een, maar ik vind het stinken.
Daarbij ben ik bang dat hij dan te vaak gebruikt wordt.
Ik ben ook al aan mijn derde.quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
Jemig, @:amsel, dat is wel verschrikkelijk sneu!
Nog even over de Airfryer: kan iemand iets zeggen over wanneer het raadzaam is om een L, XL of XXL van de Philips Airfryer te kopen? Als je niet al zo'n ding hebt, is het moeilijk in te schatten hoeveel erin gaat. Ik las ergens dat in de XL 1000 gram friet gaat en in de XXL 1400 gram, maar wij komen niet in de buurt van zulke hoeveelheden. Of is het formaat van de XXL juist handig om verschillende ingrediënten tegelijk klaar te maken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 28-08-2022 11:35:30 ]Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Geen afwasmachine?quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:53 schreef pinquit het volgende:
Zooo dat mandje wordt vies hč @:Nijna
Ik heb nog geen manier gevonden om die schoon te krijgen.
Dit, behalve de discussie thuis om een frituurpan te kopen. We eten ook nooit ovenfriet ofzo. Halen hooguit 1x per maand een keer friet en snacks bij de snackbar.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:55 schreef Leandra het volgende:
Voor de stats:
Geen airfryer, ook nooit gehad.
Al zeker 15 jaar (maar waarschijnlijk veel langer) geen frituurpan meer, want ik gebruikte hem toch nooit.
Frituurpan is wel een terugkerend discussiepunt trouwens, want N wil er wel een, maar ik vind het stinken.
Daarbij ben ik bang dat hij dan te vaak gebruikt wordt.
Wij hebben al jaren onze 1equote:Op zondag 28 augustus 2022 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
Gaan die Airfryers zo snel kapot, dat sommigen al aan hun 3e toe zijn?
Ik ook niet, misschien is het een kwestie van gelijk vanaf het begin heel goed bijhouden? Maar dan nog, er zijn teveel uitstekende randjes en dingetjes waar zooi aan blijft plakken.quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:53 schreef pinquit het volgende:
Zooo dat mandje wordt vies hč @:Nijna
Ik heb nog geen manier gevonden om die schoon te krijgen.
Ik had eerst een princess, ergens gratis gekregen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
Gaan die Airfryers zo snel kapot, dat sommigen al aan hun 3e toe zijn?
quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ben ook al aan mijn derde.
Maar we maken er zelden friet in, alleen twister fries, die komen er fantastisch uit. Ook wel oven/airfryerfrikandellen, maar veel vaker afbakbroodjes, tosti's, gegrilde groente, kaaskorsten op witlof en pasta, gegrilde kipjes, soms braadworst, aardappels, tuna melts, minipizza's of stukken om op te warmen, lasagna opwarmen, bezorgpatat gyros nadat ie lauw en klef aankomt.
Wij hebben een XL, maar ik had beter een XXL kunnen kopen.Wij nemen de onze idd ook mee op vakantie. En ergens vind ik dat echt belachelijk, maar het is echt zo fijn om zelf af en toe iets te kunnen bakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als iemand hem uit zijn handen laat vallen wel.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
Gaan die Airfryers zo snel kapot, dat sommigen al aan hun 3e toe zijn?![]()
Het is inderdaad een joekel van een apparaat.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:54 schreef trui het volgende:
Team geen airfryer hier, ik heb niet 't gevoel dat ik er veel aan mis (en zou bovendien niet weten waar ik nog een apparaat moest laten).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |