Dit dus vooral, dat leasen van allerlei spullen is zo absurd duur.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:52 schreef exode het volgende:
[..]
Het is ook vrij algemeen hoor mijn 'advies'. Ik zie zoveel mensen om ons heen van wie de maandelijkse lasten steeds hoger worden. Want er moet een tweede auto, van een bepaalde statuur, je moet steeds groter gaan wonen. En de gesprekken gaan dan altijd over waar je meer kan verdienen en over salarisverhogingen. Nooit over lagere maandlasten. En al dat leasen, ik probeer dat echt te vermijden (niet zakelijk leasen he).
Ik zat erbij en keek ernaar vorig jaar en voelde het iig wel.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:59 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat zou wel effect moeten hebben ja.
Het is alleen altijd zo lastig vergelijken met eerdere jaren omdat de winters ook nooit hetzelfde zijn.
Het zijn altijd mensen die een variabel contract hebben. Vast kan je nu niet meer krijgen toch?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:21 schreef SQ het volgende:
Maar even he, hoe kom je dan aan een energierekening van 800 euro? Ik weet dat de prijzen stijgen, maar dan nog, zit je dan de hele dag voor de tv in een tochtig oud huis wat je altijd op 23 graden stookt ofzo?
Of is het ook afhankelijk van je contractvorm?
(Ik vraag dit dus naar aanleiding van mijn eigen huidige maandbedrag).
True. Maar stel ik ga voor een werkgever op fietsafstand, hoe reëel is het dan dat zij een NS businesscard vrij reizen regelen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:10 schreef SQ het volgende:
Dat zijn toch dingen die je kan onderhandelen bami?
Wat voor magische leverancier heb jij gevonden?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:36 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Het zijn altijd mensen die een variabel contract hebben. Vast kan je nu niet meer krijgen toch?
Het kon in juni gelukkig nog wel. Wij betalen minder dan 250. Dat is met zonnepanelen die minder opwekken dan we verbruiken. Gewone 2 kapper.
Er wordt hier wel thuisgewerkt sinds begin corona en ik heb al drie winters fulltime thuis gezeten. Waarvan 1.5 met baby.
Ja maar ik heb dus ook een variabel contractquote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:36 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Het zijn altijd mensen die een variabel contract hebben. Vast kan je nu niet meer krijgen toch?
Het kon in juni gelukkig nog wel. Wij betalen minder dan 250. Dat is met zonnepanelen die minder opwekken dan we verbruiken. Gewone 2 kapper.
Er wordt hier wel thuisgewerkt sinds begin corona en ik heb al drie winters fulltime thuis gezeten. Waarvan 1.5 met baby.
Maar als je op fietsafstand werkt heb je toch sowieso de trein of auto bijna niet meer nodig?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:36 schreef Bami het volgende:
[..]
True. Maar stel ik ga voor een werkgever op fietsafstand, hoe reëel is het dan dat zij een NS businesscard vrij reizen regelen.Aan de andere kant, als de loonstijging hoog genoeg is vang je dat verschil wel weer af in de stijging van je inkomen.
Geen idee hoe het in zijn werk gegaan is. Vriend regelt energie altijd. Als ik de mail bekijk hebben we verlengd ofzo. Bij energiedirect. Misschien kon het omdat we al klant waren?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:37 schreef Bami het volgende:
[..]
Wat voor magische leverancier heb jij gevonden?Ik kan al maandenlang niemand vinden waarbij ik iets vast kan zetten.
Nee klopt, maar ik pak de trein nu dus ook regelmatig prive omdat het niks kost. En die privekosten stijgen dan dus. Wat volledig terecht en prima is, alleen wel ff wennen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar als je op fietsafstand werkt heb je toch sowieso de trein of auto bijna niet meer nodig?
Nou ja, met een baby én een auto voor de deur denk ik dat je soberso dan wel voor de auto gaat. Ook al kun je gratis met de trein.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:44 schreef Bami het volgende:
[..]
Nee klopt, maar ik pak de trein nu dus ook regelmatig prive omdat het niks kost. En die privekosten stijgen dan dus. Wat volledig terecht en prima is, alleen wel ff wennen.
Ja, maar hoe dat bij ons zit, snap ik nog steeds niet. Maar laten we vooral onze energie leverancier niet wakker schuddenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar ik heb dus ook een variabel contract
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:47 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja, met een baby én een auto voor de deur denk ik dat je soberso dan wel voor de auto gaat. Ook al kun je gratis met de trein.
Het heeft in het geval van wie ik aanhaalde vrijwel niets met verbruik te maken. Hun gastarief is 5x zo hoog dan die van ons.....bij dezelfde leverancier. Beide variabel.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:21 schreef SQ het volgende:
Maar even he, hoe kom je dan aan een energierekening van 800 euro? Ik weet dat de prijzen stijgen, maar dan nog, zit je dan de hele dag voor de tv in een tochtig oud huis wat je altijd op 23 graden stookt ofzo?
Of is het ook afhankelijk van je contractvorm?
(Ik vraag dit dus naar aanleiding van mijn eigen huidige maandbedrag).
Bizar hè..quote:Op donderdag 25 augustus 2022 17:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
Als ik bij Vattenfall nu af zou sluiten, zou me dat ¤408,- per maand kosten. Ik heb ingevuld dat we 900m3 gas verbruiken, 3500kWh stroom en 3000kWh terugleveren. Dat lijkt me allemaal erg weinig. En dan dus ¤408,- per maand…
Ze vragen namelijk ¤5,09 per m3! Wow…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |