abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205771429
De airfryer wordt hier meerdere keren per week gebruikt. Friet, krieltjes, rösti, pommes duchessse en sommige vleessoorten. Friet altijd de verse uit het koelvak. Diepvriesfriet bevat teveel water. Wij hebben de xl denk ik. En het is al de tweede en als deze stuk gaat komt er meteen een nieuwe. Zoveel sneller dan de oven en geen gedoe met alles omkeren.
pi_205771460
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 10:34 schreef Bottoms_up het volgende:
De airfryer wordt hier meerdere keren per week gebruikt. Friet, krieltjes, rösti, pommes duchessse en sommige vleessoorten. Friet altijd de verse uit het koelvak. Diepvriesfriet bevat teveel water. Wij hebben de xl denk ik. En het is al de tweede en als deze stuk gaat komt er meteen een nieuwe. Zoveel sneller dan de oven en geen gedoe met alles omkeren.
Wij zijn bij nummer 3, maar idd, als ie kapot gaat komt er ook meteen een nieuwe.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_205771464
Schoonmaken is toch juist easy? Zo hop alles de vaatwasser in.
pi_205771478
En inderdaad die twisterfries zijn er lekker uit! Die eten zelfs onze 'ik vind friet niet lekker' kinderen.
  zondag 28 augustus 2022 @ 10:55:14 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205771584
Voor de stats:
Geen airfryer, ook nooit gehad.
Al zeker 15 jaar (maar waarschijnlijk veel langer) geen frituurpan meer, want ik gebruikte hem toch nooit.

Frituurpan is wel een terugkerend discussiepunt trouwens, want N wil er wel een, maar ik vind het stinken.
Daarbij ben ik bang dat hij dan te vaak gebruikt wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 28 augustus 2022 @ 11:00:07 #281
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205771619
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 10:55 schreef Leandra het volgende:
Voor de stats:
Al zeker 15 jaar (maar waarschijnlijk veel langer) geen frituurpan meer, want ik gebruikte hem toch nooit.

Frituurpan is wel een terugkerend discussiepunt trouwens, want N wil er wel een, maar ik vind het stinken.
Gun hem gewoon.
  zondag 28 augustus 2022 @ 11:00:40 #282
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205771624
Mijn collega had de frituurpan laten inbouwen in in het aanrecht.
pi_205771662
Gisteren een waardevolle dag. Was fijn om bij mijn moeder te zijn. Mijn zus was iets eerder teruggekomen van vakantie omdat ze toch graag thuis wilde zijn.
Natuurlijk samen genoeg gehuild maar ook leuke herinneringen opgehaald.

Het was sowieso een rare en emotionele dag. Mijn neef van 39 is donderdag volledig onverwachts overleden. Ik had al jaren geen contact meer met hem. Mijn moeder en haar zusje ook niet echt. Af en toe een Appje. Maar als je dan in het dorp bent waar zoveel herinneringen liggen. We zijn allemaal opgegroeid in dat kleine, Brabantse dorp.

Ik ben met mijn moeder in een restaurant in het dorp gaan eten, op het terras. En dan kom er dus een stoet aan bekenden voorbij. En vrijwel allemaal wisten ze wat voor dag het was gisteren. Even een praatje maken, over mijn vader beginnen. Ik vind dat toch wel bijzonder en een heel fijn idee dat mijn moeder in zo'n hechte gemeenschap woont. Dat is toch wel 1 van de redenen dat ze uberhaupt nog zelfstandig kan wonen.
pi_205771812
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
Jemig, @:amsel, dat is wel verschrikkelijk sneu!

Nog even over de Airfryer: kan iemand iets zeggen over wanneer het raadzaam is om een L, XL of XXL van de Philips Airfryer te kopen? Als je niet al zo'n ding hebt, is het moeilijk in te schatten hoeveel erin gaat. Ik las ergens dat in de XL 1000 gram friet gaat en in de XXL 1400 gram, maar wij komen niet in de buurt van zulke hoeveelheden. Of is het formaat van de XXL juist handig om verschillende ingrediënten tegelijk klaar te maken?
Ik ben ook al aan mijn derde.
Maar we maken er zelden friet in, alleen twister fries, die komen er fantastisch uit. Ook wel oven/airfryerfrikandellen, maar veel vaker afbakbroodjes, tosti's, gegrilde groente, kaaskorsten op witlof en pasta, gegrilde kipjes, soms braadworst, aardappels, tuna melts, minipizza's of stukken om op te warmen, lasagna opwarmen, bezorgpatat gyros nadat ie lauw en klef aankomt.

Wij hebben een XL, maar ik had beter een XXL kunnen kopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 28-08-2022 11:35:30 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205771827
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:53 schreef pinquit het volgende:
Zooo dat mandje wordt vies hè @:Nijna
Ik heb nog geen manier gevonden om die schoon te krijgen.
Geen afwasmachine?

Anders een bakje of gevouwen alufolie water erin met opengesneden citroen en dat een tijd erin zetten op 200. Kun je heel veel vuil (ook op het element) daarna zo eraf vegen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205771961
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 10:55 schreef Leandra het volgende:
Voor de stats:

Dit, behalve de discussie thuis om een frituurpan te kopen. We eten ook nooit ovenfriet ofzo. Halen hooguit 1x per maand een keer friet en snacks bij de snackbar.
pi_205771982
Wat verdrietig Amsel, waardeloze timing. Fijn dat er toch nog iets van een viering is geweest, maar zo is wel gewoon veel minder leuk.
pi_205772068
Zo, die rotdag is weer voorbij.

Wij hebben ook geen friteuse. Thuis dan. Op de zaak bakwanden :P
Heb een wok met een laag(je) olie en dat gaat prima voor frituren. Liefst de verse patat van aviko. Of patat van de zaak en die gaat dan op de hotblaststand in de combitron. Vinnut goed zo :Y
Schoonzus is idolaat van de airfryer maar heb nooit begrepen waarom. Snap het na alles hier gelezen te hebben nog steeds niet :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205772102
@Vicky, beterschap :*

@F_r, ik duim ook mee dat ze geen allergie krijgt. Ik kreeg dat járen later wel. Heel weird. Ineens dikke oren, wat ik ook voor materiaal oorbellen gebruikte. Kan geen oorbellen meer in.

@Amsel, wat heel erg triest. Tis ook niet iets wat je zo even overnieuw doet ;(
If they say
pi_205772496
Als je de friet erin maakt snap ik de airfryer wel. Maar ik vond de friet en snacks echt tegenvallen en áls we dat dan al eens eten (maar heel zelden thuis, meestal is dat met een dagje weg of bij mijn ouders), dan wil ik ook echt goede. Dus of zelf in de frituur of bij de friettent gehaald.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205772635
Zie nu pas op de flap van de schoolboekendoos staan: succes met kaften :') :D
If they say
pi_205772815
Friet bij de friettent valt vaak tegen. En dan is het veel te duur voor een mini portie.
En nu ik friet uit de airfryer gewend ben, vind ik andere vaak net te vet.
pi_205773029
Gaan die Airfryers zo snel kapot, dat sommigen al aan hun 3e toe zijn?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 28 augustus 2022 @ 13:35:41 #294
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205773069
quote:
5s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben al jaren onze 1e
pi_205773174
Blijkbaar 2014 de eerste en 2018 de tweede (die toch een xxl blijkt te zijn). Misschien moeten we al geld apart gaan houden :+
Weet iemand wat het verschil is met die air cooker? Want holy shit, bijna 600 euro voor zo'n ding!
pi_205774116
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:53 schreef pinquit het volgende:
Zooo dat mandje wordt vies hè @:Nijna
Ik heb nog geen manier gevonden om die schoon te krijgen.
Ik ook niet, misschien is het een kwestie van gelijk vanaf het begin heel goed bijhouden? Maar dan nog, er zijn teveel uitstekende randjes en dingetjes waar zooi aan blijft plakken.

Wij doen franse friet van aviko in de airfryer (niet de airfryer of oven variant) en dat gaat prima, lekker knapperig ook. Voor kaassouffles gebruik ik wel de oven/air-fryer variant van Mora en die zijn lekker.
Frikandellen doen we gewoon in de airfryer, die blijven wat bleek en blazen op, waarna ze verschrompelen als ze op je bord liggen. Qua looks ziet het er niet uit, de smaak is wel goed.
Maar in de frituurpan heb je betere looks ;).

Ik vind het ding slecht schoon te maken, ook in de vaatwasser wordt hij niet echt schoon. Of ik stel hoge eisen of dat ding van ons is gewoon heel vies ;). Maar de tip van @Vanyel met dat bakje met citroen ga ik proberen ^O^ . We hebben al wel zo'n spatraampje wat we bovenop leggen, geen idee of het scheelt...

@exode :* fijn zo'n waardevolle dag.
Fake it till you make it...
pi_205775149
quote:
Ik had eerst een princess, ergens gratis gekregen.
De tweede was een L, die was enorm te klein.
  zondag 28 augustus 2022 @ 15:54:36 #298
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_205775876
Team geen airfryer hier, ik heb niet 't gevoel dat ik er veel aan mis (en zou bovendien niet weten waar ik nog een apparaat moest laten). Wij maken regelmatig ovenfriet in de oven, vind ik wel prima eigenlijk. Een echte frituurpan heb ik ook al jaren niet meer, voor die paar keer dat we zoiets zouden gebruiken ga ik net zo lief naar de snackbar. En oliebollen hoef ik ook niet zo nodig zelf te bakken.
in de haak.
  zondag 28 augustus 2022 @ 16:00:28 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205775992
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 11:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik ben ook al aan mijn derde.
Maar we maken er zelden friet in, alleen twister fries, die komen er fantastisch uit. Ook wel oven/airfryerfrikandellen, maar veel vaker afbakbroodjes, tosti's, gegrilde groente, kaaskorsten op witlof en pasta, gegrilde kipjes, soms braadworst, aardappels, tuna melts, minipizza's of stukken om op te warmen, lasagna opwarmen, bezorgpatat gyros nadat ie lauw en klef aankomt.

Wij hebben een XL, maar ik had beter een XXL kunnen kopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij nemen de onze idd ook mee op vakantie. En ergens vind ik dat echt belachelijk, maar het is echt zo fijn om zelf af en toe iets te kunnen bakken. :Y

quote:
Als iemand hem uit zijn handen laat vallen wel. :+ -O-
pi_205777336
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 15:54 schreef trui het volgende:
Team geen airfryer hier, ik heb niet 't gevoel dat ik er veel aan mis (en zou bovendien niet weten waar ik nog een apparaat moest laten).
Het is inderdaad een joekel van een apparaat.
Ovenfriet vinden wij niet lekker maar de friet uit de airfryer evenmin. Lijkt erop.

De zaken die Vanyel noemt gebruik ik liever de oven of magnetron voor. Een friteuse hebben we ook al jaren niet meer.

Liever zelf bakken in de wok of halen.

@Claudia; die van ons ging inderdaad snel kapot. Terwijl we hem zelden gebruiken. Helaas kreeg ik een nieuwe ipv geld terug :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')