Dat zou wel effect moeten hebben ja.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:58 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik heb dit voorjaar gevelisolatie gekregen (van die kleine balletjes), heeft dat echt effect?
We wonen in een eindjaren50 tussenwoning wat aardig koud wordt 's winters..
In je tetten? Beetje zoals een voedingskussen zeg maar?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:58 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik heb dit voorjaar gevelisolatie gekregen (van die kleine balletjes), heeft dat echt effect?
Geen idee hoe dat in jouw huis is natuurlijkquote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:58 schreef PoesInDoos het volgende:
Volgens mijn vriend zo'n berekeningen is gevelisolatie zeker lonend. Maar bekijk dan ook zeker het type glas, en je dakisolatie.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:58 schreef PoesInDoos het volgende:
Het zou effectief moeten zijn, het nadeel is alleen dat zulke oude huizen ook maar een dunne spouw hebben, dus de isolatielaag die ertussen zit is ook maar dun.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:58 schreef PoesInDoos het volgende:
Nee, deze prijzen kun je niet tegenop bezuinigenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:25 schreef PoesInDoos het volgende:
Bedankt voor de antwoorden, we gaan het zienWe hebben al dubbelglas overal.
Ik ben sowieso zuinig met gas, betaal per maand 120/130 voorschot en kreeg tot nu toe altijd minimaal 500 terug. Maar ik kan nog zo zuinig zijn, als de prijzen 3/4x over de kop gaan houdt het eens op
Hahaha bedanktquote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou effectief moeten zijn, het nadeel is alleen dat zulke oude huizen ook maar een dunne spouw hebben, dus de isolatielaag die ertussen zit is ook maar dun.
Ik wil je niet ziek maken maar een vergelijking;
Mijn zoon woont in een vergelijkbaar huis uit 1966, bij hem hebben ze de spouw ook gevuld met isolatiemateriaal, de spouw was 4 cm, dat is nu dus 4 cm isolatiemateriaal.
Wij hebben in ons huis ook een spouw van zo'n 4 cm, de opbouw is als volgt: bakstenen buitenmuur, 4½ cm spouw, 9 cm isolatiemateriaal, binnenmuren.
Met andere woorden: als er een nieuwbouwproject is waar je voor in aanmerking komt, reageer er dan alsjeblieft op, want je huidige huis kan alleen maar van het gas af als ze de buitenmuren afbreken en er een volledig nieuwe schil omheen zetten, en nieuw dak uiteraard.
Ik hoop echt dat het meevalt, maar anders kom je met de kerstvakantie maar gewoon hier, dat scheelt iig al 2 dure weken stoken
Hier zitten de ventilatorroosters beneden potdicht in de winter, de wind giert er door heenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:41 schreef exode het volgende:
En isoleren is ook ventileren he! Die fout hadden wij gemaakt, nu overal waar we isoleren ook ventilatieroosters in de ramen.
Dit jaar was dan ook echt wel een heel gunstig jaar, want ik had in maart de record opbrengst van de zonnepanelen, nog steeds het record dus.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:41 schreef exode het volgende:
Ik heb meteen even gekeken in mijn eneco, wij zaten voor alle maatregelen elk jaar rond de 1280 m3 aan gas en in 2022 zitten we tot vandaag op 585 m3.
En wij zijn dus niet bepaald zuinig met gas, elke dag douchen, kinderen vaak in bad, radiator Juul haar kamen in de winter non stop aan. Etc.
Geen idee of dat goed of slecht is overigens. Ik vind het gevoelsmatig best goed voor een hoekhuisje uit 1926.
En isoleren is ook ventileren he! Die fout hadden wij gemaakt, nu overal waar we isoleren ook ventilatieroosters in de ramen.
Iets anders wat er zijdelings mee te maken heeft. Wij hebben vocht issues in de kinderkamers (ja ook dat nog) het is doorslaand vocht uit de buitenmuren. Dat zou opgelost worden door opnieuw te voegen en impregneren. Maar die bedrijven zijn nog zeldzamer dan zonnepanelen.
Nu zei zwager (die aannemer zwager) dat hij een bedrijf weet die de achterkant kan stucen en vochtvrij etc kan maken. Maar we twijfelen, qua zicht zeg maar. Van oude rode bakstenen naar een wit gestucte achterkant. Ik ben wel enthousiast, maar verloofde twijfelt. Dus nu zoek ik voorbeelden van geweldige huizen met gestucte buitenmuren.
Gewoon reageren als de woningstichting nieuwbouw aanbiedt.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 11:38 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Hahaha bedankt![]()
Ik kan helemaal geen nieuwbouwhuis betalen joh, grapjas![]()
Gasloos zullen we nooit worden, maar ik mag wel hopen dat dit een éénmalige crisis is en dat we volgend jaar weer normaal kunnen doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |