Absurdquote:Op donderdag 25 augustus 2022 17:45 schreef Vicky het volgende:
Bij Energiedirect betaal ik 3,956 voor 1m3 gas
Wij zitten al jaren bij Greenchoice en kregen daarom afgelopen juli dus een nieuw vast contract voor één jaarquote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:36 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Het zijn altijd mensen die een variabel contract hebben. Vast kan je nu niet meer krijgen toch?
Het kon in juni gelukkig nog wel. Wij betalen minder dan 250. Dat is met zonnepanelen die minder opwekken dan we verbruiken. Gewone 2 kapper.
Er wordt hier wel thuisgewerkt sinds begin corona en ik heb al drie winters fulltime thuis gezeten. Waarvan 1.5 met baby.
Leuk voor jullie maar bedrijfstechnisch vrij dom. Of je betaalt nu veel te veel.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 18:37 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wij zitten al jaren bij Greenchoice en kregen daarom afgelopen juli dus een nieuw vast contract voor één jaar. Wij betalen nu 100, kwamen van 28
Gingen naar 2 euro voor 1m3 gas, dus met ons verbruik en zonnepanelen is het voorschot wel redelijk kloppend.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 18:41 schreef exode het volgende:
[..]
Leuk voor jullie maar bedrijfstechnisch vrij dom. Of je betaalt nu veel te veel.
De hoge prijzen gaan natuurlijk ook in alles doorwerken. Grote bedrijven gaan vermogens betalen aan energieverbruik. Dat gaan ze vast aan ons, de consumenten doorbelasten.
Dat klinkt wel goed! Jammer dat het niet op fietsafstand isquote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:55 schreef exode het volgende:
Ik woon op fietsafstand van werk en heb een vrij reizen abo, in de trein 1e klas en al andere OV op een gewoon stoeltje. Altijd geldig.
Mocht ik eens met de auto ergens heen moeten, kan ik een auto via zo'n deelgedoe regelen gratisch.
Echt bami, kom erbij.
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:50 schreef SQ het volgende:
Overigens verwonder ik me soms wel over mensen die in het hele huis hun radiatoren vol open zetten in de winter en dan wel in t-shirtjes lopen. Soms is besparen ook best eenvoudig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus, team tetten maar wel 200 kuub gas bespaard
Ik leer het heus wel, die spoilers![]()
Verder nog niet bij gelezen want jullie gaan snel
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Lego gaat ook omhoog vanaf 1 september.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 19:43 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat klinkt wel goed! Jammer dat het niet op fietsafstand is
Ik heb overigens vooral de neiging om voorraden aan te gaan leggen door de inflatie. Dingen aanschaffen omdat het nu nog wat goedkoper is dan dat het straks gaat worden. En dat geldt voor boodschappen, maar ook voor bijvoorbeeld een overkapping in de tuin en een nieuwe tv.
We sparen nu iig flink, dan hebben we een marge indien nodig. En we proberen ook de vaste lasten zo laag mogelijk te maken al jaren, al het spaargeld is bijvoorbeeld jarenlang direct naar aflossing van de hypotheek gegaan.
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Huis valt nog mee bij vattenfall, van 275 naar 383 per maand gegaan.
De zaken echter...zitten bij een die de dagprijs prijs berekend. Voor 3 zaken betaalden we deze maand 9500,00 euro![]()
Huur is ook zoiets
Waarom doe je dat niet gewoon zelf dan?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 18:00 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Absurd
Ik heb de woningbouw net een berichtje gedaan met de vraag of ze mijn CV ketel zuiniger willen afstellen, maar hen kennende mag ik zelf opdraaien voor de (monteurs)kosten. To be continued..
Twee linkerhanden en geen technische kennis. Ik heb wat ''tutorials'' gelezen maar kom er niet uit. Vind dat ook eng, prutsen aan de CV.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:24 schreef Donna het volgende:
[..]
Waarom doe je dat niet gewoon zelf dan?
Oh echt? Dat is juist 1 van de simpelste dingen op de CV. Geen buurvrouw/man die je even kan vragen?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:26 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Twee linkerhanden en geen technische kennis. Ik heb wat ''tutorials'' gelezen maar kom er niet uit. Vind dat ook eng, prutsen aan de CV.
Dan maken ze die tutorials onnodig moeilijkquote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:27 schreef Donna het volgende:
[..]
Oh echt? Dat is juist 1 van de simpelste dingen op de CV. Geen buurvrouw/man die je even kan vragen?
Friesland? Dan ben ik de juiste vrouw (en dan een bakkie thee graag), maar anders zou ik die buurman weer even vragen. Die heeft er verstand van.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:28 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dan maken ze die tutorials onnodig moeilijkVorig jaar met ontluchten ook, kwam er maar niet uit. Buurman deed het even voor en toen had ik wel een
momentje..
Kom jij helpen? Ik heb goede koffie
''Drachten wil je meemaken!''quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Friesland? Dan ben ik de juiste vrouw (en dan een bakkie thee graag), maar anders zou ik die buurman weer even vragen. Die heeft er verstand van.
Dit gaat heul de verkeerde kant op.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:45 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
''Drachten wil je meemaken!''
Ik laat nooit de kans om leuke FOK!sters te ontmoeten aan me voorbij gaan, de buurman ken ik onderhand wel
Ik vreet je niet opquote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:53 schreef Donna het volgende:
[..]
Dit gaat heul de verkeerde kant op.![]()
Ben benieuwd wat de woningbouw zegt. Anders kom ik een keer langs als ik in de buurt ben.
Zo nu en dan wordt er wel eens een Omniaatje meegepakt.
Same, maar ik heb net ontdekt dat BudgetEnergie per maand saldeert op je zonnepanelen dus ik vrees dat ik toch moet gaan overstappen want dat is echt mega ongunstig.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 19:15 schreef BE het volgende:
Wij zitten ook variabel, bij Budgetenergie, met vaste klanten korting.
In augustus was het 1,66 voor m3 gas, met daarbij nog 5,40 vaste leveringskosten per maand.
En energie was 0,46129 voor normaal tarief en 0,41996 voor daltarief, met ook die vaste leveringskosten per maand.
Voor september wordt het 2,28 voor 1m3 gas en 0,62012 om 0,57434. Dus best een stuk omhoog.
Wel hebben we 12 zonnepanelen op het dak liggen.
Ja en eventueel ft4.quote:
Wij hebben nog een oude meter die gewoon terugdraait dus wij bedenken nu net ineens hoe ze dat eigenlijk gaan doen met variabele tarieven?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:27 schreef Bami het volgende:
[..]
Same, maar ik heb net ontdekt dat BudgetEnergie per maand saldeert op je zonnepanelen dus ik vrees dat ik toch moet gaan overstappen want dat is echt mega ongunstig.![]()
Zo geen zin om hiermee bezig te zijn, en zou het zo graag gewoon voor een jaar vastzetten. Maarja, dat kan nergens.
Wij hebben net voor de vakantie de meter laten vervangen. Is toch nodig als we van het gas afwillen. En nu kon het nog kosteloos.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:01 schreef BE het volgende:
[..]
Wij hebben nog een oude meter die gewoon terugdraait dus wij bedenken nu net ineens hoe ze dat eigenlijk gaan doen met variabele tarieven?
Zij kunnen onmogelijk zien in welke maand we wat verbruiken.
F probeert juist zo lang mogelijk een slimme meter te vermijden.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hebben net voor de vakantie de meter laten vervangen. Is toch nodig als we van het gas afwillen. En nu kon het nog kosteloos.
Overigens zijn wij lid geworden van de plaatselijke duurzaamheidsclub. Kost 10 euro en er is al een adviseur langs gekomen om ons huis te beoordelen en tips te geven.
225 kuub is wel redelijk klein, zeker met 5 man.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:42 schreef lily het volgende:
Ik had in juli 2021 een jaarcontract afgesloten bij Welkom energie. Gingen in november failliet. Toen meteen naar Vattenfall gegaan en daar per 1 januari een 3 jaar contract afgesloten voor 1,25 gas en 0,24 stroom.
Wij verbruiken wel heel veel. Vrijstaand huis van 225m3 met 5 personen.
We betalen nu 300 per maand en dan spelen we ongeveer quitte.
Dus als ons contract nu zou aflopen ….
Wel afgelopen jaar op de 1ste en 2de etage nieuwe kozijnen/ramen want nog enkel glas, een nieuwe voordeur want die was zo lek als een mandje, die kierde aan alle kanten en spouwmuur isolatie. Nu is geld op.
Ja dat wilde mijn man ook. De adviseur van hierboven had daar echter goede adviezen over. Dus hebben we dat gedaan.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:14 schreef BE het volgende:
[..]
F probeert juist zo lang mogelijk een slimme meter te vermijden.
Don’t ask me why… ik bemoei me er maar niet mee. Meestal weet ie wel wat ie doet.
Jij bent wel de allerlaatste lurker die ik hier had verwacht.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
225 kuub is wel redelijk klein, zeker met 5 man.
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
225 kuub is wel redelijk klein, zeker met 5 man.
Het is enkel de topic titelquote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jij bent wel de allerlaatste lurker die ik hier had verwacht.
Welkom DanPy.
Edit ah je snapte hem al.quote:
quote:
Ik hou je niet tegen. Hoe oud is je kind inmiddels?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
toch heb ik "recht" om hier te zijn hea
Dennie hebt ook jong tegenwoordigquote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jij bent wel de allerlaatste lurker die ik hier had verwacht.
Welkom DanPy.
Dan zal het dat zijn geweest.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:20 schreef exode het volgende:
Bij zonnepanelen is een slimme meter vanaf 1 januari 2023 verplicht. Dus ik zou met zonnepanelen sowieso geen Budget energie doen. Wordt je flink genaaid.
? Die ken ik niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik weet alleen die van bubbelbadmeisje.
Yuckquote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:35 schreef lily het volgende:
Ik ging net nog even een lading badhanddoeken van de lijn halen.
Slippers zag ik even niet, licht aan, ach hoeft niet ben zo klaar.
Sta ik met mijn rechter blotevoet Fratsch, op een naaktslak
![]()
![]()
![]()
Ik heb me door kennissen in dezelfde situatie laten vertellen dat ze dan een schatting doen. Dus dan ben je dubbel genaaid.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:01 schreef BE het volgende:
[..]
Wij hebben nog een oude meter die gewoon terugdraait dus wij bedenken nu net ineens hoe ze dat eigenlijk gaan doen met variabele tarieven?
Zij kunnen onmogelijk zien in welke maand we wat verbruiken.
Bedankt, nu ga ik toch weer twijfelen over het Disney-kasteelquote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:11 schreef exode het volgende:
[..]
Lego gaat ook omhoog vanaf 1 september.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |