SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan iedereen adviseren om deze reeks te lezen:quote:
Maar hoeveel doomsday terroristen zijn er in Rusland die de wereld willen zien vergaan? En Putin als hun tegenstander zien omdat hij geen kernoorlog wilt?quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit dat ze dat doen. Aangezien het dan ook einde oefening is met Rusland zelf. Maar ze begonnen in maart al met dat geneuzel over “waarom moet er een wereld zijn als daarin geen plaats is voor Rusland”. Dus uitsluiten dat ze de hele wereld meeslepen in hun inferno durf ik ook niet echt meer.
In eem mafiastaat als rusland, kan van alles er achter zitten. Kan ook gewoon zijn dat Putin hem uit de weg wilde ruimen, omdat Putin Dougin verantwoordelijk houdt voor het falen van de invasie, want veel van het gestook in het westen, stimuleren van de brexit komt uit zijn koker, maar het westen is eensgezinder dan ooit te voren (op een paar puppets die ze op de payrol hebbben), Het kan een waarschuwing zijn geweest, of heeft zijn dochter zich prive een paar kee negatief over Poetin geuit? De optie van een seperatisten beweging in Moskou, dan is Dougin geen logisch doelwit, aangezien hij al aantal jaar niet meer betrokken is bij het Kremlin (althans wat ik laatst las, beetje verhaal met Bannon en trump, bannon was heel snel adviseur af). Misschien onderwereld rekeningen die openstonden? Er zijn te veel scenario's mogelijk. kans dat een FSB team er achter zit is aanwezig, maar aangezien die meestal gewoon iemand over hoop knallen, en zeker in hun eigen tuin. Is dat niet mijn eerst gok.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:17 schreef Perrin het volgende: [..] Nee idd, dat lijkt me heel lastig voor een lone wolf. De kennis om een bom te maken, te plaatsen en van afstand te detoneren.. Inlichtingen welke auto je moet hebben, waar en op welk moment. Misschien van te voren uitschakelen van bewakingscamera's.. Een complexe operatie voor iemand in zijn uppie.
Het is me niet duidelijk wat het draagvlak van die groep debielen is. Er is kennelijk ook een groep die een exitstrategie wil. Het is nogal een ondoorzichtig bastion daar in Moskou.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar hoeveel doomsday terroristen zijn er in Rusland die de wereld willen zien vergaan? En Putin als hun tegenstander zien omdat hij geen kernoorlog wilt?
Dan is dit hun gouden kans om dat te verwezelijken. Het begint met mobilisatie, wat escaleert naar een oorlog met NATO en uiteindelijk een kernoorlog.
En de huidige doctrine is ook dat zodra de 1e nuke wordt gegooid dat het gelijk escaleert naar all-out war. De tegenpartij zo snel mogelijk uitschakelen voordat die het volledige kernwapen arsenaal kan inzetten.
[..]
En wat is de status van die Igor 'strelkov' Gerkin nu eigenlijk?quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is me niet duidelijk wat het draagvlak van die groep debielen is. Er is kennelijk ook een groep die een exitstrategie wil. Het is nogal een ondoorzichtig bastion daar in Moskou.
Ik heb weer reacties van ervaren Westerse militairen hierop gelezen en die waren totaal niet verbaasdquote:Op zondag 21 augustus 2022 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan iedereen adviseren om deze reeks te lezen:
[ twitter ]
Pareltje.
Er zijn inmiddels al vijf delen. Het is echt flabbergasting wat de staat van het Russische leger is.
Ik denk dat we heel blij mogen zijn met die deplorabele staat. Met hun corruptie. Met hun top down denken.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb weer reacties van ervaren Westerse militairen hierop gelezen en die waren totaal niet verbaasd
Weten we zeker dat dit allemaal waar is, en geen shit van UA om Russische militairen te demotiveren?quote:
Dan was Rusland de supermacht.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat we heel blij mogen zijn met die deplorabele staat. Met hun corruptie. Met hun top down denken.
Die Russen hebben namelijk best wel een militaire traditie. Je zou er niet aan moeten denken hoe het zou zijn als ze alla de VS hun defensie op orde zouden hebben.
Hopelijk vat je het niet op als in dat ik voor Rusland ben, want dat ben ik niet.quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Pareltje.
Er zijn inmiddels al vijf delen. Het is echt flabbergasting wat de staat van het Russische leger is.
Mweh, 150 miljoen (oude en ongezonde) mensjes. Maar ze hadden er wel meer uit kunnen halen dat ze nu laten zien.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan was Rusland de supermacht.
dan zouden ze veel minder top down denken, minder tot geen corruptie in hun defensie, maakt de kans dat je overgaat tot dit soort nutteloze oorlogen ook weer stukken kleiner.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat we heel blij mogen zijn met die deplorabele staat. Met hun corruptie. Met hun top down denken.
Die Russen hebben namelijk best wel een militaire traditie. Je zou er niet aan moeten denken hoe het zou zijn als ze alla de VS hun defensie op orde zouden hebben.
NL gaat meer geld in het leger pompen maar ik vraag me af of dat wel gespendeerd wordt aan hoe toekomstige oorlogen worden gevoerd. Drones in de lucht die 24/7 informatie vergaren en delen met de rest van het netwerk. Het optimaliseren van spotten naar (raak) schieten met artillery/mortieren. Spotgoedkope drones die doe-het-zelf granaten droppen. Kamikazedrones.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:21 schreef phpmystyle het volgende:
Maar laten we vooral niet uit het oog verliezen wat de staat van het Nederlandse, en Duitse leger is, wij doen het geen haar beter.
Nou ja, kijk, wat deze oorlog ook een beetje leert is dat oorlog uiteindelijk effectief gevoerd wordt met operationeel staal. cavelerie, artillery, en infanterie.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
NL gaat meer geld in het leger pompen maar ik vraag me af of dat wel gespendeerd wordt aan hoe toekomstige oorlogen worden gevoerd. Drones in de lucht die 24/7 informatie vergaren en delen met de rest van het netwerk. Het optimaliseren van spotten naar (raak) schieten met artillery/mortieren. Spotgoedkope drones die doe-het-zelf granaten droppen. Kamikazedrones.
Ik hoop dat NL niet enkel meer straaljagers, tanks en artillery gaat aanschaffen.
Duitsland is wakker en gaat miljarden investeren in defensie, of de wereld daar blij mee moet zijn is een tweede.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopelijk vat je het niet op als in dat ik voor Rusland ben, want dat ben ik niet.
Maar laten we vooral niet uit het oog verliezen wat de staat van het Nederlandse, en Duitse leger is, wij doen het geen haar beter.
God dank dat de Britten en Amerikanen wederom voor ons - of eigenlijk ua - opkomen.
Toen ik nog een jonge capricia was, was ik ook pacifistisch. Ik vond extra geld naar defensie maar onzin.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopelijk vat je het niet op als in dat ik voor Rusland ben, want dat ben ik niet.
God dank dat de Britten en Amerikanen wederom voor ons - of eigenlijk ua - opkomen.
Terechte stap: Rusland roept constant dat ze nukes gaan gooien op Europa en Trump kan nog altijd herkozen worden en die trekt zich het liefst terug uit NATO en dan staat Europa er alleen voor in een oorlog.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Duitsland is wakker en gaat miljarden investeren in defensie, of de wereld daar blij mee moet zijn is een tweede.
Ow ja die hadden we nog niet gezien.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:29 schreef Momo het volgende:
Ook wel bijzonder om te zien hoe die pro-Z rally's er aan toe gaan.
Ja dat is wel de beeldvorming, maar volgens mij betreft het eenmalig geld en geen structureel geld om ten minste (meer is veel beter) om op 2 procent uit te komen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Duitsland is wakker en gaat miljarden investeren in defensie, of de wereld daar blij mee moet zijn is een tweede.
Ik hoop dat het in overleg gaat met Navo partners. Wat wij aanschaffen en in kunnen brengen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
NL gaat meer geld in het leger pompen maar ik vraag me af of dat wel gespendeerd wordt aan hoe toekomstige oorlogen worden gevoerd. Drones in de lucht die 24/7 informatie vergaren en delen met de rest van het netwerk. Het optimaliseren van spotten naar (raak) schieten met artillery/mortieren. Spotgoedkope drones die doe-het-zelf granaten droppen. Kamikazedrones.
Ik hoop dat NL niet enkel meer straaljagers, tanks en artillery gaat aanschaffen.
Ja mijn complimenten aan jou, vind dat jij op meer terreinen voortschrijdend inzicht bent gaan tonen en wat meer utilistisch in de discussie staatquote:Op zondag 21 augustus 2022 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Toen ik nog een jonge capricia was, was ik ook pacifistisch. Ik vond extra geld naar defensie maar onzin.![]()
Maar nu allang niet meer.
Jij bent ooit jong geweest?quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Toen ik nog een jonge capricia was, was ik ook pacifistisch. Ik vond extra geld naar defensie maar onzin.![]()
Ja. Toen was ik nog zuiver en naefquote:
En nu dus bedorven en bevooroordeeld...bah.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Toen was ik nog zuiver en naef
Als je geen pacifist bent als je nog jong bent dan heb je geen hart. Als je niet voor een effectief leger bent als je ouder bent, heb je geen hersenen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja mijn complimenten aan jou, vind dat jij op meer terreinen voortschrijdend inzicht bent gaan tonen en wat meer utilistisch in de discussie staat
Ja. Een beetje wel. Ja sorry. Hou graag mijn eigen vrije leventje hier.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
En nu dus bedorven en bevooroordeeld...bah.
Kiev staat aan de wieg van de Russische 'beschaving', dus ja ...ze zijn wel een klein beetje zelfdestructief bezig.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dacht dat de Russen Kiev een beetje Kiev wilden laten.
Igor schijnt vrij rond te lopen, en wil op een later moment alsnog naar het front gaan.quote:Op zondag 21 augustus 2022 23:09 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat is de status van die Igor 'strelkov' Gerkin nu eigenlijk?
Die is ook veel extremer dan Poetin. Die was toch laatst opgepakt.
Het is wel een heel apart figuur, die toegestaan wordt ongezouten kritiek te leveren.quote:[...] Igor Girkin (Strelkov) denied the information about his detention while trying to break through to the front. “I haven’t been to the prison cell and don’t plan to,” he said.
Earlier, former DPR field commander Igor Bezler and a number of telegram channels reported on Girkin’s attempt to get into the combat zone from Crimea. It was alleged that the ex-FSB colonel used fake documents in the name of Sergei Runov, and also shaved off his mustache so that he would not be recognized.
Girkin actually confirmed that he was not allowed to fight in Ukraine, but promised to get there in due course. “Sooner or later I will certainly be at the frontline (this war, as I warned in advance, will be long and hard). But not right now,” he wrote.
ja.quote:Op maandag 22 augustus 2022 00:15 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Igor schijnt vrij rond te lopen, en wil op een later moment alsnog naar het front gaan.
https://wartranslated.com/igor-girkins-detention-what-is-known/
[..]
Het is wel een heel apart figuur, die toegestaan wordt ongezouten kritiek te leveren.
Hij is functioneel doordat hij stoom afblaast om de ultra-patriotten rustig te houden.
https://wartranslated.com/why-is-igor-girkin-still-alive/
Het kreng lijkt ook nog eens op Raspoetin.quote:
Europa staat er alleen voor, het is dat Rusland kernwapens heeft maar voor de rest hebben we niks te vrezen voor die zwijnen. Als alleen maar de Eu luchtmacht in actie komt is de oorlog in de Oekraine in een week voorbijquote:Op zondag 21 augustus 2022 23:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Terechte stap: Rusland roept constant dat ze nukes gaan gooien op Europa en Trump kan nog altijd herkozen worden en die trekt zich het liefst terug uit NATO en dan staat Europa er alleen voor in een oorlog.
Neeee, wie moet anders met onzin komen?quote:Op maandag 22 augustus 2022 00:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik hoop dat jouw toetsenbord naar de klote gaat.
Kijk dat bedoel ik, moeten wij dan medelijden hebben met zijn dochter?quote:
Nee, totaal niet. Had liever gehad dat hij de lul was, maar ze mogen het wel voelen. Ook in Rusland ben je niet veilig.quote:Op maandag 22 augustus 2022 03:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik, moeten wij dan medelijden hebben met zijn dochter?
Ik moes ff met mijn psycholoog overleggen, maar het bovenste plaatje is wat de russen verwacht hadden en de onderste is wat ze hebben gekregen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 00:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Wie kan het plaatje uitleggen?
[ afbeelding ]
Een bepaalde user hier heeft letterlijk 100x dezelfde untermensch theorien mogen bezigen, maar dan over de Russen.quote:
Oproepen tot genicode van het Russische volk? Wie dan?quote:Op maandag 22 augustus 2022 07:08 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Een bepaalde user hier heeft letterlijk 100x dezelfde untermensch theorien mogen bezigen, maar dan over de Russen.
Geeft een beetje aan wat een groepsdieren mensen zijn en hoe snel het fout gaat.
Heeft Oekrane geen Westers luchtafweer? Heb ergens gelezen dat die Russische raketten vooral erg verouderd zijnquote:Op maandag 22 augustus 2022 00:48 schreef ipa84 het volgende:
24 augustus is de Onafhankelijkheidsdag van Oekrane. Rusland sluit een gedeelte van zijn luchtruim tussen 22 augustus en 25 augustus. Dat betekent vaak dat er dan een raketaanval gaat komen. Dus hou er maar rekening mee dat er de komende dagen geen fraaie beelden komen uit Oekrane.
[ twitter ]
Er zouden NASAMS geleverd gaan worden en ook nog geloof ik Duitse luchtdoelrakketten (Iris-T). Maar voor zover ik weet zijn beide nog niet geleverd.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:04 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Heeft Oekrane geen Westers luchtafweer? Heb ergens gelezen dat die Russische raketten vooral erg verouderd zijn
Uit de Oekraine. Woont al jaren in Kievquote:Op maandag 22 augustus 2022 09:32 schreef Aether het volgende:
Een oppositiepoliticus uit Rusland stelt ....
..is nog steeds een Rus.quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Uit de Oekraine. Woont al jaren in Kiev
Sommige mensen worden nou eenmaal liever niet opgesloten en gemarteld, heel gek.quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Hopelijk volgt hij zijn dochter snelquote:Op maandag 22 augustus 2022 10:14 schreef quirina het volgende:
Moet je eens luisteren. Dit is exact waarom zoveel Russen overtuigd zijn van hun gelijk.
Het geloof in hun waarheid.
Wat een engerd van een vent.
Nou en?quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:17 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik denk niet dat deze complotdenker ooit zijn paspoort heeft kunnen vernieuwen
Oekrane is, mogelijk in tegenstelling tot hoe jij het graag ziet, geen streek maar een land.quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Heb je het ook altijd over de lage landen wanneer je het over Nederland hebt?quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Zeker nu de Russen antieke tanks van stal halen, is zo'n TOW een uitstekend wapen. Javelins zijn veel te prijzig en totale overkill voor 60 jaar oude tanks.quote:
The Netherlandsquote:Op maandag 22 augustus 2022 10:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Heb je het ook altijd over de lage landen wanneer je het over Nederland hebt?
Ik spelde ook "de Oekrane" en werd daar op gewezen, heb het destijds zo geleerd / gehoord en dat is blijven hangen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 12:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
The Netherlands![]()
Verder, ach. Waarom ergeren over een benaming.
Yup, en:quote:Op maandag 22 augustus 2022 12:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik spelde ook "de Oekrane" en werd daar op gewezen, heb het destijds zo geleerd / gehoord en dat is blijven hangen.
Heb het daarna afgeleerd en zeg nu "Oekrane".
Als je er op gewezen wordt en je wijzigt het, dan is het een leermoment.
Blijf je het gebruiken, dan is het bewust provoceren of trollen.
quote:Russia rules out peace deal to end war in Ukraine
A senior Russian diplomat has ruled out a diplomatic solution to end the war in Ukraine and said Moscow expects a prolonged conflict, in an interview published days before Russia’s full-scale invasion of Ukraine reaches the six-month mark.
quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het Rode Leger moet volledig kapot:
https://www.theguardian.c(...)n-soldiers-live-news
[..]
Stingers, Starstreak en Gepards zijn operationeel. NASAMS ook al.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:21 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Er zouden NASAMS geleverd gaan worden en ook nog geloof ik Duitse luchtdoelrakketten (Iris-T). Maar voor zover ik weet zijn beide nog niet geleverd.
Daarom uitstekend dat juist dit varken even een tik op de neus heeft gekregen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:14 schreef quirina het volgende:
Moet je eens luisteren. Dit is exact waarom zoveel Russen overtuigd zijn van hun gelijk.
Het geloof in hun waarheid.
Wat een engerd van een vent.
The wordt in Engels gebruikt als de naam van het land meerfout is. The US.quote:Op maandag 22 augustus 2022 12:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
The Netherlands![]()
Verder, ach. Waarom ergeren over een benaming.
https://liveuamap.com/en/(...)y-bridge-over-dniproquote:Projectile hit at Antonivsky bridge over Dnipro river in Kherson
Reddit heeft een foto. https://www.reddit.com/r/(...)has_apparently_been/quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:07 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Kom maar door met de beelden!!
Dus de Russen proberen politieke leiders in Ukraine uit te schakelen, en dat mislukt volledig. Maar Ukraine kan wel succesvolle aanslagen plegen in Rusland. Dus Ukraine is beter dan Rusland. Zegt de FSB, dus dan is het waar.quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:27 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)evlucht-naar-estland
Russische geheime dienst: Oekrane achter aanslag op Daria Doegina
De Russische geheime dienst FSB meldt dat in het geheim opererende diensten uit Oekrane achter de aanslag op Daria Doegina zitten. De dochter van de ultranationalistische Russische ideoloog Alexander Doegin kwam zondag om het leven bij een bomaanslag op haar auto in Moskou. Oekrane ontkent betrokkenheid bij de dood van Doegina.
Volgens de FSB zit een Oekraense vrouw die werd geboren in 1979 achter de aanslag. Ze zou in juli in Rusland zijn gearriveerd met haar tienerdochter en zou er een maand over hebben gedaan om de aanslag voor te bereiden. Ze zou gedurende zeker een maand in hetzelfde appartementencomplex als Doegina hebben gewoond. Vanuit die plek werd de aanslag voorbereid en uitgevoerd, aldus de FSB.
De politicologe Doegina zou eigenlijk met haar vader in de auto zitten, maar hij had zijn plannen gewijzigd. De twee waren samen naar een festival buiten Moskou geweest. Volgens de FSB was de Oekraense vrouw op ditzelfde evenement voordat ze de auto "gecontroleerd" liet exploderen.
De Oekraense en haar kind zouden na de aanslag naar Estland zijn gereisd, meldt de FSB. Een redelijk onbekende Russische groepering, het Nationaal Republikeinse Leger, claimde maandag de verantwoordelijkheid voor de aanslag.
Oh, nee. Het is een lone wolf/amateur.quote:Volgens de FSB zit een Oekraense vrouw die werd geboren in 1979 achter de aanslag.
Zouden ze dit zelf ook geloven?quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:27 schreef slashdotter3 het volgende:
De Russische geheime dienst FSB meldt dat in het geheim opererende diensten uit Oekrane achter de aanslag op Daria Doegina zitten. De dochter van de ultranationalistische Russische ideoloog Alexander Doegin kwam zondag om het leven bij een bomaanslag op haar auto in Moskou. Oekrane ontkent betrokkenheid bij de dood van Doegina.
Volgens de FSB zit een Oekraense vrouw die werd geboren in 1979 achter de aanslag. Ze zou in juli in Rusland zijn gearriveerd met haar tienerdochter en zou er een maand over hebben gedaan om de aanslag voor te bereiden. Ze zou gedurende zeker een maand in hetzelfde appartementencomplex als Doegina hebben gewoond. Vanuit die plek werd de aanslag voorbereid en uitgevoerd, aldus de FSB.
De politicologe Doegina zou eigenlijk met haar vader in de auto zitten, maar hij had zijn plannen gewijzigd. De twee waren samen naar een festival buiten Moskou geweest. Volgens de FSB was de Oekraense vrouw op ditzelfde evenement voordat ze de auto "gecontroleerd" liet exploderen.
De Oekraense en haar kind zouden na de aanslag naar Estland zijn gereisd, meldt de FSB. Een redelijk onbekende Russische groepering, het Nationaal Republikeinse Leger, claimde maandag de verantwoordelijkheid voor de aanslag.
Boeit niet echt wat ze zeggen, dit zegt niets. Ze moeten naar de buitenwereld uiteraard eensgezind en vastberaden overkomen ipv twijfelend en verdeeld.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Russia rules out peace deal to end war in Ukraine
A senior Russian diplomat has ruled out a diplomatic solution to end the war in Ukraine and said Moscow expects a prolonged conflict, in an interview published days before Russia’s full-scale invasion of Ukraine reaches the six-month mark.
Klinkt alsof iemand een excuus zoekt voor een speciale operatie in Estlandquote:Op maandag 22 augustus 2022 14:27 schreef slashdotter3 het volgende:
De Oekraense en haar kind zouden na de aanslag naar Estland zijn gereisd, meldt de FSB.
Dit wisten ze allemaal, en ze lieten haar zomaar haar gang gaanquote:Op maandag 22 augustus 2022 14:27 schreef slashdotter3 het volgende:
Overmorgen dacht ik.quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:38 schreef Discombobulate het volgende:
Wanneer is die feestdag straks in Oekrane? Rusland wou toch een rakettenregen op Kiev?
Ook opmerkelijk is wel dat Rusland kennelijk gewoon iemand uit het door hen zo intens gehate "Azov batallon" hebben binnengelaten zonder dat ze het doorhebben.quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dit wisten ze allemaal, en ze lieten haar zomaar haar gang gaan?
Waarom Heineken op die tafel gefotoshopt?quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Of wat dacht jij dan?
Litouwen vecht mee in Ukraine? Litouwen is lid van NATO?quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Lithuanian TB2 dronestrike.
[ twitter ]
Litouwen heeft wapens gekocht voor Oekrane.quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Litouwen vecht mee in Ukraine? Litouwen is lid van NATO?
Oh, op die manier.quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:12 schreef quirina het volgende:
[..]
Litouwen heeft wapens gekocht voor Oekrane.
ze hadden zo'n ding gecrowdfunded en aan Oekraine gegevenquote:Op maandag 22 augustus 2022 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Litouwen vecht mee in Ukraine? Litouwen is lid van NATO?
"Kom haar maar halen!"quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:13 schreef quirina het volgende:
Ik ruik een opzetje richting Estland, natuurlijk gaat Putin om uitlevering vragen van die Oekraense bommenplaatster or else!
Waarom richten ze niet op die howitzers? Wat hebben ze opgeblazen?quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Lithuanian TB2 dronestrike.
[ twitter ]
Goed dat je dat vraagt want ik heb dat filmpje 10x bekeken en weet het nog steeds nietquote:Op maandag 22 augustus 2022 15:17 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom richten ze niet op die howitzers? Wat hebben ze opgeblazen?
Misschien was de kist leeg.quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Goed dat je dat vraagt want ik heb dat filmpje 10x bekeken en weet het nog steeds niet
Ik gok dat de raket was gemikt op kisten vol artillery shells. Op 0:15 zie je een dubbele explosie, de 2e zal wel van de shells zijn. Al klopt het niet echt qua verwoesting, je ziet mensen op 10m afstand wegrennen dus die exploderende shells deden niet veel schade.
Heb dit net gevonden:quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
Misschien was de kist leeg.
Als de kist vol was, dan waren die howitsers en trucks ook weg.
Als TB2's kunnen vliegen dan is dat een heel slecht teken voor Rusland. Dan hebben de HARM's hun gewenste effect bereikt.
Heb je het nou over Koerden? Armenen?quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:59 schreef HSG het volgende:
Radio relay station voor TB2 kapotgeschoten. Weer een genocide-tool van de Turken uitgeschakeld.
[ twitter ]
Dus die stuurt radiosignalen door om het bereik van de TB2 te vergroten? Vraag me af wat de TB2 doet als het signaal is weggevallen. Weet ie automatisch de hele weg terug naar de basis?quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:59 schreef HSG het volgende:
Radio relay station voor TB2 kapotgeschoten. Weer een genocide-tool van de Turken uitgeschakeld.
[ twitter ]
En waarom laten ze Azov'ers gewoon binnen?quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:19 schreef quirina het volgende:
https://www.dagelijksesta(...)raiense-natalya-vovk
Hier het hele verhaal en hoe de verkoop van haar mini haar verraadde.
FSB is goed met hun verhalen en snelle oplossingen van (kuch) misdaden.
Maar de hamvraag blijft
“Waarom hebben ze haar naar Estland laten vluchten?”
Genocide?quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:59 schreef HSG het volgende:
[ twitter ]
Zo'n 12-jarige dochter is wel de ultieme afleiding, ik bedoel niemand verdenkt zo'n vrouw met een dochter op de passagiersstoel die in haar Mini Dugina schaduwt.quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:09 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Samenvattend:
Ja knappe koppen bij de FSB.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zo'n 12-jarige dochter is wel de ultieme afleiding, ik bedoel niemand verdenkt zo'n vrouw met een dochter op de passagiersstoel die in haar Mini Dugina schaduwt.
Trouwens knap gedaan van de FSB dat ze dit al zo snel opgelost hebben.
Het blijft voorlopig speculeren.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:32 schreef Discombobulate het volgende:
Het zou me overigens ook niet verbazen als Oekrane er wl achter zou zitten.
Hilarisch, alle moorden op politieke tegenstanders van Poetin zijn cold cases maar dit hebben ze vreemd genoeg binnen een dag kunnen oplossenquote:
Dit is gewoon aanslag 1999 2.0, hoor.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:35 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hilarisch, alle moorden op politieke tegenstanders van Poetin zijn cold cases maar dit hebben ze vreemd genoeg binnen een dag kunnen oplossenMisschien ben ik ook wel te cynisch en hebben ze na de moord op Nemtsov en de vergiftiging van Navalny een actieplan uitgewerkt wat tot deze grandioze verbetering van het Russische opsporingsapparaat heeft geleid.
Tekeer gaan ze wel in Oekrane sowieso.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:40 schreef theunderdog het volgende:
Het is te hopen voor Oekraine dat dit niet gebruikt gaat worden, om nog heftiger tekeer te gaan in Oekraine.
Nog harder tekeer gaan? Ze doen al wat ze kunnen lijkt me. Daar zal 1 dode rus (mits Poetin) weinig aan veranderen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:40 schreef theunderdog het volgende:
Het is te hopen voor Oekraine dat dit niet gebruikt gaat worden, om nog heftiger tekeer te gaan in Oekraine.
Estland is NAVO lid, dus daar gaat ie zijn vingers niet aan branden.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:42 schreef quirina het volgende:
[..]
Tekeer gaan ze wel in Oekrane sowieso.
Maar aangezien de Oekraense geheim agent moeder naar Estland is gevlucht, denk ik dat Putin vervelend gaat doen tegen Estland. Hij kan het bloed wel drinken van die vrouwelijke president daar.
Hij kan er wel naar blaffen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Estland is NAVO lid, dus daar gaat ie zijn vingers niet aan branden.
Wat er waarschijnlijk gaat gebeuren is dat Rusland flink terreur gaat zaaien op de Oekraiense onafhankelijkheidsdag. Men verwacht dan wel een tiental raketten op woonwijken in Kyiv enz.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:40 schreef theunderdog het volgende:
Putin kan ook onrust stoken onder de etnische russen die in Estland wonen. False flag incidentje uitlokken, protesten met geweld neer laten slaan. De stemming kan snel omslaan. Dan hoeft hij niet eens binnen te vallen om een land te ontregelen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ik Estland was, dan liet ik geen enkele Rus meer het land in, ook niet als ze een Schengen visum hadden. En zou ik alle Russen op toeristen visa eens op gaan zoeken en naar het treinstation begeleiden.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat klopt.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:50 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Putin kan ook onrust stoken onder de etnische russen die in Estland wonen. False flag incidentje uitlokken, protesten met geweld neer laten slaan. De stemming kan snel omslaan. Dan hoeft hij niet eens binnen te vallen om een land te ontregelen.
Natuurlijk gebruiken ze dit, de werkelijke reden maakt niet meer uit.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:40 schreef theunderdog het volgende:
De haat zit hoog bij de Russen. Daar doet die dode extremist ook verder niks aan afquote:Op maandag 22 augustus 2022 16:58 schreef quirina het volgende:
Een stok om mee te slaan vind je overal.
Wow, eyeopener interview. En ongetwijfeld hebben ze dezelfde trucs bij Trump uitgehaaldquote:Op maandag 22 augustus 2022 16:59 schreef Jemoederniet het volgende:
Weet niet of deze al gepost was, dit is een fantastisch verhaal over een etnische Rus in Estland, die carriere maakt in het leger en talloze keren op tv is geweest, maar al jarenlang voor Rusland heeft gespioneerd nadat ie tijdens een familiebezoek in Rusland met een mooie vrouw na het stappen meeging en daarna van verkrachting werd beschuldigd en onder druk werd gezet om voor de geheime dienst te werken.
Spionnen die in een val lopen van een mooie Russische vrouw zijn al meer dan 100 jaar oud. Ik heb er vroeger wel een TV-serie over gezien, maar dan 40 jaar geleden.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:59 schreef Jemoederniet het volgende:
Weet niet of deze al gepost was, dit is een fantastisch verhaal over een etnische Rus in Estland, die carriere maakt in het leger en talloze keren op tv is geweest, maar al jarenlang voor Rusland heeft gespioneerd nadat ie tijdens een familiebezoek in Rusland met een mooie vrouw na het stappen meeging en daarna van verkrachting werd beschuldigd en onder druk werd gezet om voor de geheime dienst te werken.
Het was toch zijn auto, niet die van zijn dochter?quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:09 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Samenvattend:
Ik moet eerst nog maar eens zien of er inderdaad een interne verzetsbeweging is. Als je als verzetsbeweging een beetje effectief wilt zijn en support wilt kweken, moet je eerst laten zien tot wat je allemaal in staat bent. Dan zou ik dus eerst een reeks succesvolle aanslagen verwachten, voor ze geclaimd worden. Niet gelijk bij de eerste half-mislukte aanslag claimen dat jij het was.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:12 schreef TheVulture het volgende:
Dit conflict wordt nu wel met de dag interessanter. Oekrane dat de Russen schrik aanjaagt op de Krim en een Partizanenbeweging in Rusland zelf die medestanders van Putin op de korrel neemt... twee nieuwe aspecten waarvan je kan zeggen dat Putin zich behoorlijk heeft misrekend, nog los van de switch van Zweden en Finland richting de NAVO.
Dan is deze onbestuurbaar en vliegt hij door totdat die neerstort.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dus die stuurt radiosignalen door om het bereik van de TB2 te vergroten? Vraag me af wat de TB2 doet als het signaal is weggevallen. Weet ie automatisch de hele weg terug naar de basis?
Deze oorlog is voor de Turken om te testen. Uiteindelijk gaan ze daarmee genocides uitvoeren op andere volkeren.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:28 schreef polderturk het volgende:
[..]
Genocide?
TB2 raakt uitsluitend militaire doelen.
Het zijn de Russen die woonflatten en ziekenhuizen plat bombarderen.
Estland is toch lid van de NAVO?quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:42 schreef quirina het volgende:
[..]
Tekeer gaan ze wel in Oekrane sowieso.
Maar aangezien de Oekraense geheim agent moeder naar Estland is gevlucht, denk ik dat Putin vervelend gaat doen tegen Estland. Hij kan het bloed wel drinken van die vrouwelijke president daar.
Ik wil niet je geloof in de mensheid verpesten, maar je hebt toch wel genoeg historische kennis om te beseffen dat het allemaal nog veel erger kan dan dit? bedoel: Rusland pleegt er nog geen genocide.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nog harder tekeer gaan? Ze doen al wat ze kunnen lijkt me. Daar zal 1 dode rus (mits Poetin) weinig aan veranderen.
Niet?quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik wil niet je geloof in de mensheid verpesten, maar je hebt toch wel genoeg historische kennis om te beseffen dat het allemaal nog veel erger kan dan dit? bedoel: Rusland pleegt er nog geen genocide.
Nou goed, dat hangt weer van je definitie af. Ik denk het niet nee. Wel zijn ze bezig met een culturele zuivering in Ukraine.quote:
quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:23 schreef HSG het volgende:
[..]
Deze oorlog is voor de Turken om te testen. Uiteindelijk gaan ze daarmee genocides uitvoeren op andere volkeren.
quote:Stevige stelling = stevige bron. Onderbouw je posts, svp
Mwau... moet je hiervoor werkelijk bewijs hebben?quote:
Hij had Estland in moeten lichten, dan had hij bescherming gehad.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:59 schreef Jemoederniet het volgende:
Ik wilde er alleen mee zeggen dat een aanslag niet een aanleiding is voor de Russen om de oorlog te intensiveren. Voor zover dat berhaupt al mogelijk zou zijn...quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nou goed, dat hangt weer van je definitie af. Ik denk het niet nee. Wel zijn ze bezig met een culturele zuivering in Ukraine.
Nou, weet ik niet. De FSB ziet dingen binnenslands die jij en ik niet zien he. Misschien dat de support voor de oorlog steeds meer afneemt, en dat ze dachten dat dit iets kon zijn om de steun weer terug te krijgen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik wilde er alleen mee zeggen dat een aanslag niet een aanleiding is voor de Russen om de oorlog te intensiveren. Voor zover dat berhaupt al mogelijk zou zijn...
Ik ken niet alle Russen en hun motieven. Wellicht was deze vrouw (of haar vader) een bedreiging voor het Kremlin, ik weet het niet.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nou, weet ik niet. De FSB ziet dingen binnenslands die jij en ik niet zien he. Misschien dat de support voor de oorlog steeds meer afneemt, en dat ze dachten dat dit iets kon zijn om de steun weer terug te krijgen.
Waarom zou je anders deze vrouw als dader wegzetten?
Geen idee. Maar denk niet dat je de kwaadaardigheid van dat tuig moet onderschatten. Jij denkt misschien dat de oorlog niet nog ranziger kan....quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ken niet alle Russen en hun motieven. Wellicht was deze vrouw (of haar vader) een bedreiging voor het Kremlin, ik weet het niet.
Het verhaal van de FSB stinkt aan alle kanten maar wat noubhet werkelijke verhaal en motief is?
Dat denk ik en beweer ik ook niet.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geen idee. Maar denk niet dat je de kwaadaardigheid van dat tuig moet onderschatten. Jij denkt misschien dat de oorlog niet nog ranziger kan....
Op de Krim en in Odessa vieren Russen nog steeds vakantie.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat denk ik en beweer ik ook niet.
Maar hijnis al smerig genoeg. De dood van een nietszeggende filosoof gaat hem niet nog smeriger maken. Het is nou niet alsof de Russen daar in Oekrane vakantie aan het vieren zijn.
Ik was er al bang voorquote:Op maandag 22 augustus 2022 17:55 schreef quirina het volgende:
[..]
Op de Krim en in Odessa vieren Russen nog steeds vakantie.
Zag er laatst nog eentje in z’n speedo op Twitter, trots wijzend naar Russisch militaire voertuigen.
Die speedo was nog het ergst!
Een beetje van het niveau van de boeven bij Bassie en Adriaan; "wazeggie?!" Zich door een twaalfjarig meisje in de luren laten leggen...quote:
Hij was niet nietszeggend. Hij was populair onder extreem-rechts in Rusland.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat denk ik en beweer ik ook niet.
Maar hijnis al smerig genoeg. De dood van een nietszeggende filosoof gaat hem niet nog smeriger maken. Het is nou niet alsof de Russen daar in Oekrane vakantie aan het vieren zijn.
Tuig.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:55 schreef quirina het volgende:
[..]
Op de Krim en in Odessa vieren Russen nog steeds vakantie.
Zag er laatst nog eentje in z’n speedo op Twitter, trots wijzend naar Russisch militaire voertuigen.
Die speedo was nog het ergst!
Dat zijn exact dezelfde tactieken die de stasi indertijd toepaste om mensen middels intimidatie te dwingen IM te worden.quote:Op maandag 22 augustus 2022 16:59 schreef Jemoederniet het volgende:
Hij had een andere keuze kunnen maken.quote:Op maandag 22 augustus 2022 18:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat zijn exact dezelfde tactieken die de stasi indertijd toepaste om mensen middels intimidatie te dwingen IM te worden.
Hij had op een begeven moment geen keuze meer.quote:Op maandag 22 augustus 2022 18:35 schreef quirina het volgende:
[..]
Hij had een andere keuze kunnen maken.
Maar dat deed hij niet en zijn vader ook niet.
Tenzijquote:Op maandag 22 augustus 2022 16:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nog harder tekeer gaan? Ze doen al wat ze kunnen lijkt me. Daar zal 1 dode rus (mits Poetin) weinig aan veranderen.
Nee, haar auto.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het was toch zijn auto, niet die van zijn dochter?
Ik weet wel over wie Pluggie het heeft.quote:Op maandag 22 augustus 2022 07:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oproepen tot genicode van het Russische volk? Wie dan?
Eens.quote:Op zondag 21 augustus 2022 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Pareltje.
Paradijs voor vliegtuigspotters.quote:Op maandag 22 augustus 2022 21:01 schreef quirina het volgende:
Rustig zonnen is er voorlopig niet meer bij.
Galeev's thread over de zgn. "golden kids" van de Russische elite en het feit dat ze door hun vaders naar West-Europa gestuurd worden om daar te leven is ook fascinerend. Pappa blijft als "jager-verzamelaar" achter in Rusland om daar middels corruptie enorme rijkdom te vergaren, maar laat zijn nageslacht en vrouw naar het westen emigreren. Vandaar ook de woede onder de Russische elite over een EU visaverbod voor Russen. Zo'n visaverbod is dus een fantastische sanctie waarmee de happy few getroffen wordt en zou dan ook beter vandaag dan morgen ingevoerd moeten worden.quote:
Ze vliegen rondom de KRim ook nog in dit ouderwetse, maar wel erg mooie, spul rond:quote:Op maandag 22 augustus 2022 21:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Paradijs voor vliegtuigspotters.
Nu.nl, een ander groot Nederlands nieuwsmedium, gebruikt inmiddels al maanden Kyiv. Prima leesbaar toch? En anders gebruik je Kiev, waar het hier tot voor kort altijd onder bekend heeft gestaan.quote:Op maandag 22 augustus 2022 21:40 schreef BlaZ het volgende:
Even iets anders: ik zag vandaag dat fok het Engelse Kyiv gebruikt werd terwijl de NOS Kiev blijft gebruiken. Wat zou een goede nieuwe Nederlandse vorm voor Kiev kunnen zijn?
Ik heb wat Oekraners het horen uitspreken en denk dat het het beste is Krjiv of Kjiv te gebruiken, wat denken jullie?
Misschien is Kiiv een andere optie of zelfs Kijiv.
Nee, dat is precies het probleem. Kyiv is de Engelse vorm, het is geen Nederlands.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nu.nl, een ander groot Nederlands nieuwsmedium, gebruikt inmiddels al maanden Kyiv. Prima leesbaar toch? En anders gebruik je Kiev, waar het hier tot voor kort altijd onder bekend heeft gestaan.
Lijkt me verder vooral een gevalletje: "Who gives a fuck?"
Helaas hebben die ook zo hun volgers.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die zijn echt volslagen idioot geworden...
Wanneer wordt die 5de kolonne opgepakt?quote:
Dit blijft een probleem bij transliteratie; ik zou voor Kjiv gaan.quote:Op maandag 22 augustus 2022 21:40 schreef BlaZ het volgende:
Even iets anders: ik zag vandaag dat fok het Engelse Kyiv gebruikt werd terwijl de NOS Kiev blijft gebruiken. Wat zou een goede nieuwe Nederlandse vorm voor Kiev kunnen zijn?
Ik heb wat Oekraners het horen uitspreken en denk dat het het beste is Krjiv of Kjiv te gebruiken, wat denken jullie?
Op basis van de Oekraense uitspraak lijkt Kyjiv of Kyiv mij taalkundig de beste optie. Op Wikipedia wordt voornamelijk de eerste optie gebruikt:quote:Op maandag 22 augustus 2022 21:40 schreef BlaZ het volgende:
We hebben toch niet voor elke stad/plaats ter wereld een specifieke Nederlandse naam? Paris noemen we Parijs, Berlin is Berlijn, maar Marseille en Mnchen noemen we gewoon zoals het in de eigen taal ook wordt genoemd. In het Engels is het dan weer Munich, maar goed.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, dat is precies het probleem. Kyiv is de Engelse vorm, het is geen Nederlands.
Ik hoop dat de rest van Nederland het nu eindelijk ook ziet en dat die mafkezen uit de kamer worden gestemd. Zo'n gedrocht wil je niet in je politieke bestel hebben.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die zijn echt volslagen idioot geworden...
Dat boeit ze niet echt. Voor interne consumptie is het geschikt genoeg en over de hele wereld is nu het verhaal van deze Oekrainse dame verspreid. Alle MSM hebben het vermeld. Doel bereikt.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:09 schreef Seeburg54 het volgende:
Het verhaal van de Russen..iedereen kan nu al weten dat de ware toedracht van de aanslag heel anders in elkaar zit. Als hun leger net zo sterk was als hun leugens..dan was Oekrane allang verslagen.
Verberg de waarheid in een zee van leugensquote:Op maandag 22 augustus 2022 22:50 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat boeit ze niet echt. Voor interne consumptie is het geschikt genoeg en over de hele wereld is nu het verhaal van deze Oekrainse dame verspreid. Alle MSM hebben het vermeld. Doel bereikt.
Straks komen er nog wel een paar andere theorietjes uit alle hoeken en gaten en tja 'niemand weet hoe het echt meer zit' . Al decennia de Russische MO
Gewoon Kiev. We zeggen toch ook gewoon Kopenhagen of Parijs? Dat is ook niet de juiste uitspraak.quote:Op maandag 22 augustus 2022 21:40 schreef BlaZ het volgende:
We zeggen nu wel Gdansk en niet Danzigquote:Op maandag 22 augustus 2022 23:06 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Gewoon Kiev. We zeggen toch ook gewoon Kopenhagen of Parijs? Dat is ook niet de juiste uitspraak.
Wat is dit? Een reclameflimpje voor DCS? Het ziet er niet heel professioneel uit allemaal...quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Brrrt!
https://bulgarianmilitary(...)-but-on-a-simulator/
Ukrainian pilots ‘already fly’ the A-10, but on a simulator
[ afbeelding ]
Kiev is de naam van de Russische imperialisten, we noemen Wroclaw, Gdansk en Poznan toch ook niet meer Breslau, Danzig en Posen?quote:Op maandag 22 augustus 2022 23:06 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Gewoon Kiev. We zeggen toch ook gewoon Kopenhagen of Parijs? Dat is ook niet de juiste uitspraak.
Ik vermoed dat niet iedereen dit beseft.quote:Op maandag 22 augustus 2022 23:28 schreef J.B. het volgende:
[..]
Kiev is de naam van de Russische imperialisten
Vanavond kwam hier weer laag een B-52 over janken, die rondjes gedraaid over Hongarije.quote:Op maandag 22 augustus 2022 21:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze vliegen rondom de KRim ook nog in dit ouderwetse, maar wel erg mooie, spul rond:
[ twitter ]
https://www.thedrive.com/(...)atrolling-off-crimea
Wat zeg jij als je naar Warschau gaat? "Ik ga naar Warszawa"?quote:Op maandag 22 augustus 2022 23:28 schreef J.B. het volgende:
[..]
Kiev is de naam van de Russische imperialisten, we noemen Wroclaw, Gdansk en Poznan toch ook niet meer Breslau, Danzig en Posen?
Zonder Engelse subtitles is dit natuurlijk gewoon waardeloos.quote:
Je kunt de ondertiteling toch gewoon aanzettenquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 00:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zonder Engelse subtitles is dit natuurlijk gewoon waardeloos.
Ik heb het op Youtube zitten kijken, daar zie je wel subs.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 00:45 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Je kunt de ondertiteling toch gewoon aanzetten
quote:
Kifquote:Op maandag 22 augustus 2022 21:40 schreef BlaZ het volgende:
Dat vind ik dan weer als een chihuahua met COVID-19 klinken.quote:
Hoe spreek jij Kiev uit en hoe spreek jij Kyiv uit?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 00:16 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat zeg jij als je naar Warschau gaat? "Ik ga naar Warszawa"?
Khiejef vs Khiejfquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 07:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe spreek jij Kiev uit en hoe spreek jij Kyiv uit?
Kriejief dusquote:
Nouja in principe waren die steden meer Duits dan Pools. Eigenslijk zijn die ook door de Russen verzonnen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 23:28 schreef J.B. het volgende:
[..]
Kiev is de naam van de Russische imperialisten, we noemen Wroclaw, Gdansk en Poznan toch ook niet meer Breslau, Danzig en Posen?
Totaal ander alfabet? Naar mijn weten is zowat alleen de L anders, toch?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 08:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom Kiev Russische spelling is en Kyiv Oekrans terwijl beiden een totaal ander alfabet gebruiken.
Klopt. De Russische L van LUL is groterquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:05 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Totaal ander alfabet? Naar mijn weten is zowat alleen de L anders, toch?
Als die smerige Russen dat doen, dan moeten er gewoon een raketje afgevuurd worden op het Kremlinquote:
"Lijkt me"quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
We hebben toch niet voor elke stad/plaats ter wereld een specifieke Nederlandse naam? Paris noemen we Parijs, Berlin is Berlijn, maar Marseille en Mnchen noemen we gewoon zoals het in de eigen taal ook wordt genoemd. In het Engels is het dan weer Munich, maar goed.
Tot voor kort was het voornamelijk Kiev, ook in het Engels. Vanwege de oorlog zijn veel media overgestapt op Kyiv, omdat dat meer op de Oekraense taal/spelling is gebaseerd. Er zijn geen vaste regels voor het benoemen van een plaats in een bepaalde taal. Kyiv lijkt me prima bruikbaar als je dat wilt. Goed leesbaar en goed uit te spreken. Verder nogal een non-issue of er een speciale Nederlandse spelling zou moeten komen, wat mij betreft.
Allemaal fake nieuws, Rusland richt zich niet op civiele doelen /squote:
Dat gaat sowieso gebeuren. Het Kremlin zal het niet worden maar ik hoop dat Oekraine de middelen heeft/krijgt om de lanceerlocaties vanuit waarschijnlijk Belarus te bombarderen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als die smerige Russen dat doen, dan moeten er gewoon een raketje afgevuurd worden op het Kremlin
Klinkt leuk. Hoor je over een week niks meer vanquote:
Die bureautjes en die joysticks.quote:Op maandag 22 augustus 2022 22:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Brrrt!
https://bulgarianmilitary(...)-but-on-a-simulator/
Ukrainian pilots ‘already fly’ the A-10, but on a simulator
[ afbeelding ]
Anders dan het Latijnse alfabet dat wij gebruiken en waarmee Kyiv en Kiev zijn gespeld.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:05 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Totaal ander alfabet? Naar mijn weten is zowat alleen de L anders, toch?
Als je dat zegt weet je blijkbaar weinig van simulatoren of vliegen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:41 schreef sp3c het volgende:
Dat is vrij logisch als je erover nadenkt
De gemiddelde krijgsmacht moet langer met zijn spulletjes doorwerken dan jij
A-10 is ook de jongste niet meer
Lolquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Als je dat zegt weet je blijkbaar weinig van simulatoren of vliegen.
Wat ontbreekt er dan? Van dat bureautje zie je toch niks met een vr bril op. Zo te zien doen ze de knopjes in het vliegtuig ook via (vive denk ik?) vr controllers bedienen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Die bureautjes en die joysticks.
Ik heb thuis betere spullen.
Piloten zullen in de basis niet te hoeven leren vliegen maar wel omgaan met de (voor hen onbekende) systemen in zo'n A10 dus mogelijk voldoet dit prima.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Die bureautjes en die joysticks.
Ik heb thuis betere spullen.
En iets zegt me dat de Oekraense instructeurs en piloten er toch nog net iets meer van weten dan jij. Maar hey, je hebt wel een fancy bureau en dat is ook wat waard!quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Als je dat zegt weet je blijkbaar weinig van simulatoren of vliegen.
Wat een armoedig bureau. Thuis heb ik beter.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
Een vergelijkbare Amerikaanse setup met waarschijnlijk dezelfde software. Zoek de verschillen, al zie ik er waarschijnlijk heel wat meer.
[ afbeelding ]
De hoeveelheid vlieguren en -lessen die ik heb gehad zijn waardevoller.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:10 schreef sp3c het volgende:
En dat ziet er beter uit dan jouw spulletjes?
En dan denken ze nog dat ik een trol ben uit Rusland.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:10 schreef YStec het volgende:
Waarom reageert iedereen op Mr.Sandman..
Ja het jij begint eroverquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
De hoeveelheid vlieguren en -lessen die ik heb gehad zijn waardevoller.
Da's gewoon consumentenspul van Thrustmaster wat je op die foto ziet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
Een vergelijkbare Amerikaanse setup met waarschijnlijk dezelfde software. Zoek de verschillen, al zie ik er waarschijnlijk heel wat meer.
[ afbeelding ]
Praten?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja het jij begint erover
Die gasten leren hier niet vliegen oid, die leren hier met elkaar praten
Communicerenquote:
De instructeur met leerling? Zou kunnen.quote:
Would be a shame if something happened to those cars…..quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Rijke Russen omzeilen visa restricties door met de auto Finland in te rijden en daar het vliegtuig te pakken naar Europa
https://timesofmalta.com/(...)sinki-airport.976019
Russian tourists' luxury cars fill up Helsinki airport
Met (virtuele) grondtroepen oid lijkt me waarschijnlijker maar de instructeur zal ook wel eens wat zeggenquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
De instructeur met leerling? Zou kunnen.
Wat ik bedoel is simpelweg dat Kyiv en Kiev spellingswijzen zijn in het Latijnse schrift/alfabet terwijl zowel Rusland als Oekrane dat niet gebruikt en het dus voor hen eigenlijk niet zo relevant zou moeten zijn. Het zou dan eerder moeten gaan tussen Київ en Киев.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:55 schreef YStec het volgende:
Bedoelen jullie "alfabet" of bedoelen jullie "schrift"?
Zowel het Oekraens als Russisch gebruiken het Cyrillisch schrift, maar hebben hun eigen variant.
Simpel voorbeeld is dat het Nederlands en Turks allebei het Latijns schrift gebruiken, en hun eigen variant hebben. In het Nederlands is het 'Istanboel', in het Turks is het 'İstanbul' (let op de puntje op de hoofdletter i').
Er zijn veel overeenkomsten tussen Oekraens en Russisch, maar er zijn dus ook kleine verschillen (in schrijfwijze en uitspraak). Je hebt ook een mix tussen deze twee talen, het Soerzjyk.
Een Nederlander zal Kyiv waarschijnlijk sowieso niet als Київ uitspreken. Dat zal dan eerder Kie-jiv worden, wat dan weer veel meer lijkt op het Russische Киев.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is simpelweg dat Kyiv en Kiev spellingswijzen zijn in het Latijnse schrift/alfabet terwijl zowel Rusland als Oekrane dat niet gebruikt en het dus voor hen eigenlijk niet zo relevant zou moeten zijn. Het zou dan eerder moeten gaan tussen Київ en Киев.
Moet daar niet can staan in plaats van will? Lijkt me anders niet zo slim om te melden.quote:
Oeh, de Russische trollen (niet op dit forum) gingen er prat op dat de Saudi de Russen steunenquote:
Textbook handelingen van de Russische veiligheidsdiensten als dit inderdaad zou blijken. Kamil Galeev speculeerde met de moord op dugina dat het een inside job was van de inlichtingen diensten. Om support te krijgen voor escalatie. En uitroepen van oorlog en invoering van de dienstplicht zal een grote escalatie zijn voor de Russen, maar wel 1 met risico's. Overigens werd de tweede checheense oorlog ook ingeluid met mysterieuze aanslagen op flatgebouwen, hoogstwaarschijnlijk uitgevoerd door de inlichtingen diensten om mensen achter een nieuwe checheense oorlog te krijgen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:09 schreef Aether het volgende:
FSB plans terrorist attacks with massive civilian casualties in Russia – National Security Council Secretary
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/08/23/7364426/
Weten ze zeker dat het geen t shirt canon is?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Aan het vlaggetje op de loop te zien komt dit uit de voorrraden van het Amerikaanse leger
[ afbeelding ]
[ twitter ]
RIPquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Oof... als dat bommetje niet die 10 meter afwijking had dan was het een slachting geweest...
[ twitter ]
Wat was het antwoord ook alweer dat Biden kreeg toen ie bij de Saudi's ging bedelen om olie?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oeh, de Russische trollen (niet op dit forum) gingen er prat op dat de Saudi de Russen steunen
Wel een mooi afscheid voor een fascist toch?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:55 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Als ze dan toch Den Totalen Krieg moeten verkopen.
Iedereen met kennis van zaken over de Russische modus operandi zag dit aankomen. Moorden/vergiftigingen/aanslagen op Poetin's politieke tegenstanders worden nooit opgelost, maar deze aanslag had de FSB zogenaamd binnen n dag al opgehelderd. Dat ze vervolgens wat onzin over een Oekraense dader in elkaar hebben geflanst bevestigt alleen maar waar iedereen met gezond verstand al vanuit ging: het is een inside job.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
Textbook handelingen van de Russische veiligheidsdiensten als dit inderdaad zou blijken. Kamil Galeev speculeerde met de moord op dugina dat het een inside job was van de inlichtingen diensten. Om support te krijgen voor escalatie. En uitroepen van oorlog en invoering van de dienstplicht zal een grote escalatie zijn voor de Russen, maar wel 1 met risico's. Overigens werd de tweede checheense oorlog ook ingeluid met mysterieuze aanslagen op flatgebouwen, hoogstwaarschijnlijk uitgevoerd door de inlichtingen diensten om mensen achter een nieuwe checheense oorlog te krijgen.
Dacht dat ze aan hun maximum capaciteit zaten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:57 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat was het antwoord ook alweer dat Biden kreeg toen ie bij de Saudi's ging bedelen om olie?
quote:Wat trouwens al komisch gezichtsverlies op zich was.
Goede deal.quote:
Doet Taiwan dit om het Westen tevreden te stellen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 15:20 schreef slashdotter3 het volgende:
800!!1 dat is geen kattepis!
https://www.taiwannews.com.tw/en/news/4634185
800 Taiwanese 'flying mortar' drones reportedly shipped to Ukrainian army
[ afbeelding ]
Komen die uit een Terminator-film?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 15:20 schreef slashdotter3 het volgende:
800!!1 dat is geen kattepis!
https://www.taiwannews.com.tw/en/news/4634185
800 Taiwanese 'flying mortar' drones reportedly shipped to Ukrainian army
[ afbeelding ]
Drones verkopen aan Polen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 15:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Doet Taiwan dit om het Westen tevreden te stellen?
Om China te laten zien wat ze te wachten staatquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 15:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Doet Taiwan dit om het Westen tevreden te stellen?
Op een tenenkrommende, belachelijk overdreven manier.quote:'Pap, ik voel me een krijger. Ik voel me een held. Ik wil geen ander lot. Ik wil bij mijn volk zijn, bij mijn land, ik wil aan de kant van de krachten van het licht staan', zei Dugina volgens haar vader.
Goh. Dit zou me nu niets verbazen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland rouwt om Daria Dugina, posthuum onderscheiden met Orde van Moed
Geruchten rondom dood Daria Dugina
Journalist Sasha Sotnik merkte op Twitter op dat Dugina werd vermoord vanwege een diefstal van een grote som geld. Ze zou zijn betrokken bij de diefstal van geld dat het Kremlin had uitgetrokken om de verkiezingscampagne in Frankrijk van Le Pen te financieren. Het geld heeft Marine Le Pen echter nooit bereikt.
Sowieso zou dat genoeg aanleiding van de binnenlandse veiligheidsdiensten moeten zijn om al die partijen en hun stromen eens onder het licht te houden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Goh. Dit zou me nu niets verbazen.
Ik ken de wetten in Frankrijk niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Sowieso zou dat genoeg aanleiding van de binnenlandse veiligheidsdiensten moeten zijn om al die partijen en hun stromen eens onder het licht te houden.
Waarom is dat uberhaupt toegestaan?
Inshallahquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:55 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ze wordt tot martelaar gemaakt.
[..]
Op een tenenkrommende, belachelijk overdreven manier.
Inderdaad. Galeev heeft goede thread over de uitvaartquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:55 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ze wordt tot martelaar gemaakt.
[..]
Op een tenenkrommende, belachelijk overdreven manier.
Dit wordt volgens mij nog steeds zo gehanteerd.quote:Westmoreland clearly had reasons for concern. The Nixon Doctrine, announced by the President in 1969, stated that in the future the United States would prepare to fight one-and-a-half wars simultaneously — a major war in Europe or Asia and a lesser conflict like Vietnam. This obviously had implications for the Army’s size and budget, given that the previous administration had a two-and-a-half war strategy, requiring forces to simultaneously fight the Soviets in Europe, the Chinese or North Koreans in Asia, and a lesser Third World conflict. Nevertheless, it was hard to make the case that the Chinese would ever become a significant threat. Furthermore, the North Koreans had been contained since the armistice ending the Korean War and the Republic of Korea military was coming into its own.
quote:Furthermore, U.S. capabilities and preparations during the Afghan and Iraq Wars focused on, as Secretary of Defense Robert Gates insisted, "current war demands, even if it means straining the U.S. armed forces and devoting less time and money to future threats."
The Defense Department, particularly the Army, found itself in a circumstance similar to that of the Army at the end of the Vietnam War, in that they "had lost a generation's worth of technical modernization there while gaining a generation of nearly irrelevant combat experience." The U.S. military realized that it had to look to the future.
Of via Vladivostok naar China, Japan en vanuit daar doorreizen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Rijke Russen omzeilen visa restricties door met de auto Finland in te rijden en daar het vliegtuig te pakken naar Europa
https://timesofmalta.com/(...)sinki-airport.976019
Russian tourists' luxury cars fill up Helsinki airport
the fuck is een pornocephalsquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
Inderdaad. Galeev heeft goede thread over de uitvaart
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |