abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205652268
Hier weer verder 8-)
pi_205652444
Ik ben enorm blij met de cup. Met tampons werd het allemaal heel droog en daar werd ik onpasselijk van. Ik zag er constant tegenop om ongesteld te worden vanwege dat gevoel :X
Nu vind ik ongesteld zijn gewoon irritant, maar afgelopen week tijdens de vakantie geen dag écht problemen mee gehad. Gewoon kunnen zwemmen, niet doorgelekt _O_
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205652536
Poeh als ik jullie zo hoor ben ik blij dat ik niet meer ongesteld wordt. Ja zo af en toe spotting, maar dat is een halve dag. Hoera voor de mirena.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_205652589
Zwemmen tijdens de menstruatie is voor mij echt ondenkbaar. Een vriendin van me kan dat dus wel en die heeft amper klachten/bloed etc.
Ik heb de eerste 2 dagen sowieso constipatie, opgeblazen gevoel, krampen, gebrek aan energie en een algeheel gevoel van malaise. En bloedverlies waarbij ik elke 1,5 uur wel naar het toilet moet.

Maar de 3e dag is al een verademing en wordt alles enigszins beter.
Het gekke vind ik altijd wel dat je soms 1 dag droog bent en de dag erna weer 3 tampons nodig hebt gehad. :')
Maar dat schijnt vaker voor te komen.
pi_205652609
Die TT. _O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205652639
Ik vind de cup ook echt een verademing. Vond, eigenlijk, want ik heb sinds de novasure behandeling aan een enkel inlegkruisje voldoende gehad O+

Het wachten is op dochter die ongesteld gaat worden, ze is 13 nu. Ergens hoopt ze dat het nog wel even duurt, want ze ziet ook wel om zich heen dat het bepaald niet handig is, maar ze was in de vorige klas het enige meisjes dat nog niet ongesteld was, en dat stak wel een beetje.
Vooralsnog heeft ze aangegeven geen tampons of cup te willen, maar maandverband, of nog liever: menstruatieondergoed. Dat laatste is ook wel een uitvinding, denk ik. We hebben het nog niet in huis, maar lijkt me als het kan wel erg prettig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205652715
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:26 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de cup ook echt een verademing. Vond, eigenlijk, want ik heb sinds de novasure behandeling aan een enkel inlegkruisje voldoende gehad O+

Het wachten is op dochter die ongesteld gaat worden, ze is 13 nu. Ergens hoopt ze dat het nog wel even duurt, want ze ziet ook wel om zich heen dat het bepaald niet handig is, maar ze was in de vorige klas het enige meisjes dat nog niet ongesteld was, en dat stak wel een beetje.
Vooralsnog heeft ze aangegeven geen tampons of cup te willen, maar maandverband, of nog liever: menstruatieondergoed. Dat laatste is ook wel een uitvinding, denk ik. We hebben het nog niet in huis, maar lijkt me als het kan wel erg prettig.
Menstruatieondergoed draag ik graag net voor ik ongesteld moet worden, ‘s nachts tegen doorlekken en de laatste dag. Echt heel prettig. Ik heb gewoon die van de Hema en die doen hun werk hartstikke goed.
pi_205652739
quote:

Mijnes is 15 en nog steeds niets. Ik zat toevallig laatst te denken hoe laat eigenlijk echt laat is...
Met een meidenkwartet
pi_205652746
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:37 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Mijnes is 15 en nog steeds niets. Ik zat toevallig laatst te denken hoe laat eigenlijk echt laat is...
A was bijna 15 toen het begon. T is 13, die is nog niet ongesteld.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Manager PR/Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:40:25 #10
269689 crew  Viv
pi_205652753
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 10:10 schreef MaJo het volgende:
Gebruiken jullie allemaal cups? Ik ken in mijn omgeving niemand die cups gebruikt maar zo te lezen gebruikt iedereen het hier? :D

Lijkt mij persoonlijk helemaal niks :N
Nee hoor. :) Mij lijkt het ook helemaal niks. Of eigenlijk, qua milieuvriendelijkheid spreekt het me wel aan. Maar niet dat je met je hand in een bloedende vagina moet wroeten en een bebloede cup moet afspoelen. :{

Als ik lees dat het zoveel schoner zou voelen, wordt dat gedeelte zeker buiten beschouwing gelaten. :+ Ik heb echt een hekel aan vieze handen, ook met zonnebrandcrème etc. Ik gebruik mede daarom ook geen tampons overigens, alleen maandverband hier.
pi_205652775
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:39 schreef Vicky het volgende:

[..]
A was bijna 15 toen het begon. T is 13, die is nog niet ongesteld.
Iedere maand dat je het niet hebt is mooi meegenomen. Maar ze zat er laatst zelf even mee. Ze moet ook nog echt wel een stukje gaan groeien (als je naar onze lengtes kijkt). Ik ben benieuwd.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:43:23 #12
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205652780
Hier ook geen cup hoor. Geen noodzaak. Ik ben altijd heel licht ongesteld. Theoretisch zou ik een dag met een tampon kunnen doen zonder doorlekken... Pas sinds ik hier lees realiseer ik me dat dat dus niet de standaard is en anderen er dus echt heel veel last van hebben. Prijs mezelf dan maar gelukkig, hopelijk blijft dit zo...
pi_205652784
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:35 schreef LeSage het volgende:

[..]
Menstruatieondergoed draag ik graag net voor ik ongesteld moet worden, ‘s nachts tegen doorlekken en de laatste dag. Echt heel prettig. Ik heb gewoon die van de Hema en die doen hun werk hartstikke goed.
Goed om te horen. Ook dat die van Hema fijn zijn, want daar kunnen we meteen als het nodig wordt even heen om wat te kopen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:37 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Dat vroeg dochter zich dus ook af: ben ik al raar? Volgens mij is het zo dat als je verder wel bijvoorbeeld schaamhaar en borstontwikkeling hebt, het helemaal niet gek is als je wat later ongesteld wordt. 17 jaar is ook nog prima.

Vaak is de eerste menstruatie van de moeder een indicatie. Ik was zef 13,5 dus het zou me niets verwachten als dochter aankomend schooljaar ongesteld wordt.
pi_205652793
Over de novasure behandeling.
Vriendin had dat geopperd bij de gyn want menstruaties from hell maar kreeg te horen dat ze te jong was (begin 30) en het baarmoederslijmvlies weer zou aangroeien. Maar als het zo erg is dan is het alternatief het verwijderen van de baarmoeder dus ik zou denken probeer eerst een minder ingrijpende behandeling en als dat niet werkt kan de baarmoeder er alsnog uit.
pi_205652818
Ik werd de eerste keer ongesteld toen ik net geen 14 was en de avond voor sportdag. :')
pi_205652828
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:46 schreef Elleska het volgende:
Over de novasure behandeling.
Vriendin had dat geopperd bij de gyn want menstruaties from hell maar kreeg te horen dat ze te jong was (begin 30) en het baarmoederslijmvlies weer zou aangroeien. Maar als het zo erg is dan is het alternatief het verwijderen van de baarmoeder dus ik zou denken probeer eerst een minder ingrijpende behandeling en als dat niet werkt kan de baarmoeder er alsnog uit.
Als ze geen kinderwens (meer) heeft, zou ik er inderdaad wel voor gaan. Mijn gyneacoloog zei dat het met 7-10 jaar weer terug zou kunnen zijn. Stel dat dat zo is, dan is eerst maar de vraag of het net zo heftig zou zijn, en ten tweede zou ze dan nog een keer een novasure kunnen doen. Heeft ze wel jaren plezier van gehad dan.
pi_205652955
Ik was net een maand 10 |:( begin groep 7..
En na een paar jaar ook echt heftig. Dat werd pas beter toen ik voor mijn eindexamen (op mijn 17e) eindelijk aan de pil mocht. Regelmatig en wat minder heftig.
Ik kan niks met tampons. Ben een tikkie vaginistisch, onder spanning. Dus die cups lijken me ook niks. Maar ik heb nu een type pil die goed werkt en bijna alle bloeding weg laat en gelijk mijn PDS klachten wegneemt.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:09:10 #18
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205653003
Mirena en nu wel elke maand ongesteld, maar een dag of wat spotting. Meer is het eigenlijk niet...

En vroeger from hell en buikkrampen en diarree en diclofenac enzo. Dus hoera voor de mirena :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205653018
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als ze geen kinderwens (meer) heeft, zou ik er inderdaad wel voor gaan. Mijn gyneacoloog zei dat het met 7-10 jaar weer terug zou kunnen zijn. Stel dat dat zo is, dan is eerst maar de vraag of het net zo heftig zou zijn, en ten tweede zou ze dan nog een keer een novasure kunnen doen. Heeft ze wel jaren plezier van gehad dan.
Precies, vaak kan het nog een keer worden herhaald en als het dan nog eens terug komt dan heb je er jaren plezier van gehad. Ook ben je dan weer wat ouder en zijn er weer andere opties omdat je al richting overgangsleeftijd gaat.

Ik vind te jong bij dit soort medische dingen sowieso een dooddoener. Wat moet je dan? Met kleine kinderen thuis je leven deels op pauze zetten en pas weer mogen leven als je oud genoeg voor de behandelingen of in geval van menstruatieproblemen wachten totdat je in de overgang raakt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205653019
Mijn menstruatie was vanaf het begin al heftig en ik mocht van mijn moeder op mijn 14e al aan de pil. :P
pi_205653062
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 09:48 schreef mousemicky het volgende:
Hier ook bloed, maar dan helaas bij zoonlief die een ongeluk had met de wip in de speeltuin en nu een snee in zijn lip en een missende (?) boventand(en) heeft.

Wij zijn dus nu een spoedbezoekje aan het brengen aan een Deense tandarts, die hopelijk gaat zeggen dat er niets ernstigs aan de hand is en we morgen gewoon nog maar Legoland kunnen...

Update: supervriendelijke tandartsen hier. Er hebben er 2 gekeken, 1 missende melktand (geen ramp, hij is toch aan 't wisselen), verder veel bloed, maar geen blijvende schade. Op naar Billund dus!
Ooooh, das zo kut en door al dat bloed zie je in eerste instantie niks :X
Mazzel dat het zijn melktand was.
Zoon ook gehad, was net vier, rende door het huis en lag ineens plat op zn waffel. Veel bloed en een voortand die met wortel en al op de vloer lag.
Melk bij schoonzus gehaald en naar een spoedtandarts. Met de tand konden ze niks en op de foto zag het er verder prima uit.
Nu heeft ie zn grotemensentanden maar een is net iets lager dan de ander. Misschien door de klap dat die tand toch een optater heeft gehad.

Sterkte met zoons lip en tand en veel plezier morgen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 16-08-2022 12:24:18 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205653086
En qua dat andere bloederige gesprek: had er nooit veel last van behalve dan dat het gewoon onhandig was. Daarom al vroeg aan de pil en altijd tampons gebruikt.
Na zoon heb ik de pil lang doorgeslikt, stopte maar een paar keer per jaar. En nu is er niks meer *O*
Maar idd, als ik dat van vele van jullie lees, ben ik er hiermee wel goed vanaf gekomen.
If they say
pi_205653095
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:40 schreef Viv het volgende:
Maar niet dat je met je hand in een bloedende vagina moet wroeten
Tenzij je doorlekt blijft de onderkant van de cup schoon van bloed. Ik raak meestal geen bloed aan met verschonen.
En met een beetje geluk hoeft dat alleen sochtends en savonds omdat de cup langer in mag blijven dan een tampon dus geen verschoningen buiten de deur.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 16-08-2022 12:32:34 ]
pi_205653242
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:23 schreef Elleska het volgende:

[..]
Tenzij je doorlekt blijft de onderkant van de cup schoon van bloed. Ik raak meestal geen bloed aan met verschonen.
En met een beetje geluk hoeft dat alleen sochtends en savonds omdat de cup langer in mag blijven dan een tampon dus geen verschoningen buiten de deur.
Ik kan mij daar niets van voorstellen dus. Ik heb dus sowieso die eerste dagen de grootste maat tampon nodig en maandverband. Verschonen van een cup zonder vieze handen is onmogelijk, voor mij.

En dat menstruatieondergoed lijkt mij helemaaaal niks. :D
pi_205653255
quote:

Oudste gebruikt dat ondergoed, gelukkig kan ze er een dag mee doen, ze weigert naar het toilet te gaan op school, dus ook maandverband verschoont ze niet op school.
Wij hebben broekjes van EvaWear (via tanterosa, belgische site), bevalt wel goed.
Ik heb er laatst zelf ook 1 aangeschaft, ander merk. Bevalt op zich wel, maar ik vind het toch ook wel zweterig en omdat het aan de achterkant hoger zit dan maandverband, weet ik het nog niet helemaal.
Ik gebruik het dan bv met sporten als ik verwacht dat er wat aan zit te komen.

Ik vind tampons niks, ik lek erlangs ofzo, ondanks dat ik dan de grootste heb en ze nog lang niet verzadigd zijn. Heel vaag. Dus daar voel ik me niet altijd prettig bij. Cup heb ik geprobeerd, maar dat zit voor geen meter. Misschien heb ik niet de goede, geen idee. Maar ook daar wordt ik niet gelukkig van.
Maandverband is ook niet favoriet, ik krijg een soort luieruitslag als ik dat te lang gebruik :{ .
Echt, als ik de vrouw had moeten ontwerpen dan had ik het anders gedaan :') .
Fake it till you make it...
pi_205653329
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:40 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik kan mij daar niets van voorstellen dus. Ik heb dus sowieso die eerste dagen de grootste maat tampon nodig en maandverband. Verschonen van een cup zonder vieze handen is onmogelijk, voor mij.

Een cup heeft vaak meer capaciteit, want zeker de maxi-tampons hebben niet oneindig de ruimte om uit te zetten. Er zijn volgens mij zelfs mensen die zeggen dat je beter een kleinere maat kan nemen dan de allergrootste. Maar ik spreek niet uit ervaring.

Die vieze handen neem ik maar voor lief, buiten de deur zoek ik een invalidentoilet, dan kun je direct je handen wassen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205653456
Ik gebruik ook een cup, mega blij mee. :Y Had wel sinds mijn spiraal eruit was dat ik de eerste 1 à 2 dagen wat doorlekte, dus moet na de bevalling maar eens op zoek naar een ander model ofzo. Maar nog steeds 100x liever een cup + inlegkruisje dan tampons of maandverband. Plus, je kan nooit misgrijpen omdat je vergeten bent nieuwe te kopen. :7
pi_205653501
Ik heb nu bijna 3 jaar een implanon. Na het zetten 1 dag een klein beetje spotting en verder niks meer. Ideaal!
Hiervoor heb ik 2x een mirena spiraal gehad, toen was het 1 dag bloedverlies en verder ook nooit meer wat verloren.
Ik had altijd veel last ervan en verloor ook veel bloed.
Kim heeft hetzelfde probleem en is daarom aan de pil sinds ca 2 jaar. Ze was ca 10,5 toen ze ongesteld werd, ik ook. Kim vind maandverband niet fijn, maar durft een tampon niet te proberen.

Vicky dat is wel heel slecht van de apotheek zeg!
pi_205653586
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:57 schreef Bami het volgende:
Ik gebruik ook een cup, mega blij mee. :Y Had wel sinds mijn spiraal eruit was dat ik de eerste 1 à 2 dagen wat doorlekte, dus moet na de bevalling maar eens op zoek naar een ander model ofzo. Maar nog steeds 100x liever een cup + inlegkruisje dan tampons of maandverband. Plus, je kan nooit misgrijpen omdat je vergeten bent nieuwe te kopen. :7
Dat laatste calculeer je een beetje in als je enigszins regelmatig bent.
Ik heb in elke tas een voorraad zitten en via een app hou ik mijn menstruatie bij.
Voor ik naar werk ga, check ik altijd of mijn tas is aangevuld.
pi_205653636
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:41 schreef Nijna het volgende:

[..]

Echt, als ik de vrouw had moeten ontwerpen dan had ik het anders gedaan :') .
Gewoon net als honden, 2x per jaar loops worden en that's it :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_205653818
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 13:13 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Gewoon net als honden, 2x per jaar loops worden en that's it :D
Zoiets lijkt me een stuk beter ja ;).
pi_205653959
quote:

[..]
Nee hoor. :) Mij lijkt het ook helemaal niks. Of eigenlijk, qua milieuvriendelijkheid spreekt het me wel aan. Maar niet dat je met je hand in een bloedende vagina moet wroeten en een bebloede cup moet afspoelen. :{

Als ik lees dat het zoveel schoner zou voelen, wordt dat gedeelte zeker buiten beschouwing gelaten. :+ Ik heb echt een hekel aan vieze handen, ook met zonnebrandcrème etc. Ik gebruik mede daarom ook geen tampons overigens, alleen maandverband hier.
Ik gebruik ze niet meer omdat ik het echt verschrikkelijk vond om ze er uit te halen. Met vingers in vagina vind ik geen probleem, maar dat afspoelen :'( En het gevoel als dat vaccuum loslaat.
pi_205654125
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:40 schreef vencodark het volgende:

[..]

Kan zijn dat je op de eerste dagen dan tussendoor wel een keer moet verschonen om doorlekken te voorkomen maar een cup kan afhankelijk van maat en merk best veel opvangen.

Een super plus tampon neemt 10-12ml op en een cup tot 50ml.
Als je die grootste cup vaker dan 3x per dag moet verschonen zou je meer dan 150ml op één dag verliezen en boven de 120ml per menstruatie is (te)hevig bloedverlies.
pi_205654225
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 13:25 schreef Nijna het volgende:

[..]
Zoiets lijkt me een stuk beter ja ;).
Hoef je je in tussentijd ook niet druk te maken om bevruchting :')
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:06:21 #35
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_205654229
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:11 schreef Elleska het volgende:

[..]
Precies, vaak kan het nog een keer worden herhaald en als het dan nog eens terug komt dan heb je er jaren plezier van gehad. Ook ben je dan weer wat ouder en zijn er weer andere opties omdat je al richting overgangsleeftijd gaat.

Ik vind te jong bij dit soort medische dingen sowieso een dooddoener. Wat moet je dan? Met kleine kinderen thuis je leven deels op pauze zetten en pas weer mogen leven als je oud genoeg voor de behandelingen of in geval van menstruatieproblemen wachten totdat je in de overgang raakt?

SPOILER
Dit was een beetje bij mij het probleem. 2 en 1jarige en dan soms zelfs afgevoerd moeten worden om aan een stollingsinfuus te moeten of thuis 8x stollingsmedicatie om maar enigzins te functioneren. Toen het voorstel novasure en dan tussen de 5 en 10 jaar kon het terugkomen. Mijn idee was dan zie ik dan wel hoe het gaat want dan ben ik iets ouder.

Helaas werkte het 6 weken en toen begon het weer langzaam op te bouwen met de piek op 8 weken en toen in overleg besloten om te verwijderen. Niet meer verder te dokteren. Alles ook naar de patholoog omdat het vreemd was en het enige wat die kon zeggen normaal en gezond orgaan maar de vaten staan open. Geen oorzaak maar zo blij dat hij vrij snel verwijderd is incl de rest. Heb wel een jaar nodig gehad om weer echt fit te worden met twee kleintjes destijds.
If you can dream it, you can do it...
pi_205654330
Ik verlies stolsels tijdens de twee zware dagen die een superplus tampon met gemak naar buiten duwen dus ik gebruik er nogal wat. Ook alleen maar van OB.

Veel krampen, ongemak, verschonen van kleding, bloedbaden en weinig slaap iedere maand gedurende een nacht of twee.

Paar jaar geleden voor een novasure behandeling geweest maar na een eerste heel vervelend onderzoek bij een gyn ben ik naar huis gestuurd en heb ik niet verder doorgezet.

Dus al jaren, twee dagen per maand doffe ellende, maar ja.

Zo’n cup zie ik ook niet zitten. Ik maak ook veel gebruik van openbare toiletten. En verder, nee. Ik denk niet dat ik het ooit ga proberen.

Ben ondertussen 51. Hopelijk zwakt het bloeden snel af.

De TT is tijdens mijn menstruatie in ieder geval geen zekerheid :')
pi_205654621
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:19 schreef lily het volgende:
Ik verlies stolsels tijdens de twee zware dagen die een superplus tampon met gemak naar buiten duwen dus ik gebruik er nogal wat. Ook alleen maar van OB.

Veel krampen, ongemak, verschonen van kleding, bloedbaden en weinig slaap iedere maand gedurende een nacht of twee.

Paar jaar geleden voor een novasure behandeling geweest maar na een eerste heel vervelend onderzoek bij een gyn ben ik naar huis gestuurd en heb ik niet verder doorgezet.

Dus al jaren, twee dagen per maand doffe ellende, maar ja.

Zo’n cup zie ik ook niet zitten. Ik maak ook veel gebruik van openbare toiletten. En verder, nee. Ik denk niet dat ik het ooit ga proberen.

Ben ondertussen 51. Hopelijk zwakt het bloeden snel af.

De TT is tijdens mijn menstruatie in ieder geval geen zekerheid :')
Het voordeel van een cup is wel dat die ook stolsels opvangt. Dat vond ik zelf wel erg prettig, want het gaf me net wat meer mogelijkheden. Inderdaad werken die stolsels een tampon er zo weer uit.
pi_205654665
Ja, misschien toch eens proberen. Al is het alleen voor de nacht (ik moet mij 2 a 3 keer omkleden ‘s nachts). Scheelt wellicht wat nachtrust.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:31:22 #39
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205654913
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:00 schreef lily het volgende:
Ja, misschien toch eens proberen. Al is het alleen voor de nacht (ik moet mij 2 a 3 keer omkleden ‘s nachts). Scheelt wellicht wat nachtrust.
En anders op een celstofmatje slapen in je blootje? Scheelt iig omkleden.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205654916
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Noooo
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:36:02 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205654948
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:00 schreef lily het volgende:
:o Jemig. Dat is echt heftig! :o

Ik ga niet zeggen dat ik geen vieze handen krijg van een cup, maar toch... zo'n klef maadverband tussen je benen, daar krijg ik echt de gruwels van en tampons kan ik ook niet zonder vieze handen. Met zo'n inbrenghuls heb ik nooit overweg gekund.

Ach... even handen wassen en klaar.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:46:27 #42
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205655067
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:36 schreef BE het volgende:

[..]
:o Jemig. Dat is echt heftig! :o

Ik ga niet zeggen dat ik geen vieze handen krijg van een cup, maar toch... zo'n klef maadverband tussen je benen, daar krijg ik echt de gruwels van en tampons kan ik ook niet zonder vieze handen. Met zo'n inbrenghuls heb ik nooit overweg gekund.

Ach... even handen wassen en klaar.
Ik vind maandverband ook echt veel viezer dan tampons en cups. Brrt, dat kleffe gevoel en dat je er dan ook nog in zit op kantoor. Gatver.
pi_205655105
Same here. Dat je dan je onderbroek naar beneden trekt er dan zo'n sliert tussen je vagina en je maandverband zit. :r
pi_205655137
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:21 schreef vencodark het volgende:
Zwemmen tijdens de menstruatie is voor mij echt ondenkbaar. Een vriendin van me kan dat dus wel en die heeft amper klachten/bloed etc.
Ik heb de eerste 2 dagen sowieso constipatie, opgeblazen gevoel, krampen, gebrek aan energie en een algeheel gevoel van malaise. En bloedverlies waarbij ik elke 1,5 uur wel naar het toilet moet.

Maar de 3e dag is al een verademing en wordt alles enigszins beter.
Het gekke vind ik altijd wel dat je soms 1 dag droog bent en de dag erna weer 3 tampons nodig hebt gehad. :')
Maar dat schijnt vaker voor te komen.
Hier ook
Dag niks en verder. Heb je een keizersnede gehad?
pi_205655340
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 13:09 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dat laatste calculeer je een beetje in als je enigszins regelmatig bent.
Ik heb in elke tas een voorraad zitten en via een app hou ik mijn menstruatie bij.
Voor ik naar werk ga, check ik altijd of mijn tas is aangevuld.
Ja zo georganiseerd ben ik niet. _O- Plus er zaten variaties tot een week in de lengte van mijn cyclus, ik greep best wel eens mis.
pi_205655374
Ik heb overal en altijd tampons.
In elk kastje, laatje, tas, auto en laptoptas. Misgrijpen onmogelijk.
pi_205655397
Ik heb begin van het jaar 3 kwart van mijn voorraad maandverband weggegeven aan een goed doel. Die max 4 stuks maandverband per keer, dan kun je lang met een pakje.

Kijken hoe dat in het najaar gaat als ik weer eens zonder pil ga proberen :R
pi_205655463
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:50 schreef F_r het volgende:

[..]
Hier ook
Dag niks en verder. Heb je een keizersnede gehad?
Nope. :)
pi_205655519
Ik gebruik dus een cup, maar op het toilet en in mijn tas liggen nog wel maandverband en tampons want je weet nooit wie je er mee helpt. Deze zomer nog iemand op een bruiloft uit de brand geholpen. 8-)
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:45:57 #50
382129 crew  Donna
pi_205655631
Ik kon heel lang geen tampons gebruiken, maar sinds een paar maanden wel weer. Yes!
Had in de tussentijd wasbaar maandverband. _O_

Maar zo'n cup wil ik nu ook wel eens proberen.
  Manager PR/Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:06:36 #51
269689 crew  Viv
pi_205655754
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Recept voor een horrorfilm dit :o :'(
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:49:41 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205656050
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:06 schreef Viv het volgende:

[..]
Recept voor een horrorfilm dit :o :'(
Beetje dat 'free bleeding'. :X :'( Brrrr...

Overigens had ik ook nog nooit gehoord van menstruatieondergoed. :o
pi_205656141
quote:

[..]

Meestal ga ik er niet tot de pols in hoor :D

Ik vind maandverband vies. Bloed dat zich buiten mijn lichaam ligt te verzamelen en oud en stinkerig wordt, yuck. In een cup blijft het lekker afgesloten en 'vers', dat ruik ik niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:12:04 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205656197
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Meestal ga ik er niet tot de pols in hoor :D

Ik vind maandverband vies. Bloed dat zich buiten mijn lichaam ligt te verzamelen en oud en stinkerig wordt, yuck. In een cup blijft het lekker afgesloten en 'vers', dat ruik ik niet.
:D _O-

Maar eerlijk is eerlijk, ik hou mijn handen niet altijd schoon en soms zijn er ook slierkjes en bonkjes. Maar dat mag de pret niet drukken toch! *O*
pi_205656221
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:49 schreef BE het volgende:

[..]
Beetje dat 'free bleeding'. :X :'( Brrrr...

Overigens had ik ook nog nooit gehoord van menstruatieondergoed. :o
Free bleeding is echt voor vrouwen die op zulke dagen geen flikker te doen hebben en een hele dag een beetje kunnen lopen lopen. :')
Er zijn derde wereld landen waar ze maar al te gelukkig zouden zijn met de verzorgingsproducten van hier en hier gaan de hippies aan free bleeding doen.
Gimme a break. :{w
pi_205656247
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:57 schreef Bami het volgende:
Hum. Hmm.
Als je voor de derde keer een cup hebt laten droogkoken zou het theoretisch wel kunnen dat je eens misgrijpt :@
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:19:59 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205656270
Ik heb er iig 2 liggen en ook nog 2 van die beppie-cups omdat je daarmee zou kunnen seksen, maar die krijg ik op de een of andere manier niet lekker in. En door dat randje dat er in zit heb ik zelf toch het idee dat ik ze niet helemaal lekker schoon kan maken ook, dus eigenlijk pak ik die zelden. Alleen als mijn meneer heel hard zanikt.

Hij gaat ook heel erg blij worden van wat minder dagen bloed per maand.
pi_205656288
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 13:55 schreef Elleska het volgende:

[..]
Kan zijn dat je op de eerste dagen dan tussendoor wel een keer moet verschonen om doorlekken te voorkomen maar een cup kan afhankelijk van maat en merk best veel opvangen.

Een super plus tampon neemt 10-12ml op en een cup tot 50ml.
Als je die grootste cup vaker dan 3x per dag moet verschonen zou je meer dan 150ml op één dag verliezen en boven de 120ml per menstruatie is (te)hevig bloedverlies.
O+
Dank je. Daar is mijn persoonlijke Novasure argumentatie. Dat haal ik op mijn topdag wel
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:27:05 #59
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205656335
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hum. Hmm.
Als je voor de derde keer een cup hebt laten droogkoken zou het theoretisch wel kunnen dat je eens misgrijpt :@
Heb je een magnetron? Ik heb een sterilisatiebakje speciaal voor een menstruatiecup. Heel handig.
pi_205656355
Hou er wel rekening mee dat je gyn zo'n behandeling kan weigeren. Ik vroeg een jaar of anderhalf geleden ook om een novasure en mijn gynaecoloog zei gewoon nee.
pi_205656419
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:12 schreef BE het volgende:

[..]

Maar eerlijk is eerlijk, ik hou mijn handen niet altijd schoon en soms zijn er ook slierkjes en bonkjes. Maar dat mag de pret niet drukken toch! *O*
Nee tuurlijk, wonderschoon is het niet, maar /beeldende modus aan ik trek meestal toch eerst aan het tuutje tot ie lekker voor het grijpen ligt en dan hoef ik nauwelijks te wroeten, tis meer opvangen en iets invouwen zodat ie niet in volledig uitgevouwen toestand naar buiten komt want au.

Meestal breng ik hem eenhandig in omdat de andere hand druk is met fokken. Invouwen, inbrengen, uitklappen, ontvacuumen. Dat is natuurlijk wel relatief diep.
Heeeeeeel soms (ok 2x) doe ik dat een tikje lomp en dan klapt ie precies in de ingang open.
Dat doet pijn! :X :X :X /

Zo. Doen we niet als bij onschuldige zwangeren. Ook de negatieve verhalen delen :P
pi_205656431
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hum. Hmm.
_O- Ja ok dan wel. Ik heb een bakje om ze in de magnetron mee te steriliseren, dus dat probleem heb ik niet.
pi_205656432
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:27 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Heb je een magnetron? Ik heb een sterilisatiebakje speciaal voor een menstruatiecup. Heel handig.
:{w
Weg excuus om af en toe een nieuwe te kopen *)
pi_205656438
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:28 schreef -Spring het volgende:
Hou er wel rekening mee dat je gyn zo'n behandeling kan weigeren. Ik vroeg een jaar of anderhalf geleden ook om een novasure en mijn gynaecoloog zei gewoon nee.
Toen ging je niet naar een ander?
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:33:30 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205656439
_O_ :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:28 schreef -Spring het volgende:
-O- Wat was de reden?
Ik ben gelukkig aardig oud en belegen dus ik hoop toch dat hij/zij er in mee kan gaan.
We gaan het zien. Iig heb ik dan eindelijk de stap gezet. Nu al... Nadat ik in de zomer van 2019 er wel echt klaar mee was toe ik op een Franks marktje ineens *klots* voelde en ik nog net in een heel goor toiletje in een supermarkt mezelf kon redden.
SPOILER
pi_205656443
En dat terwijl ik een week daarvoor tijdens de kleiles van mn jongste letterlijk een stolsel langs mn tampon en maandverband over de binnenkant van mn been had rollen.

Haar argumenten was: probeer eerst maar (weer) alle andere mogelijke oplossingen, want áls de novasure niet werkt, kun je daarop ook niet meer teruggrijpen.

Ik ben daarom nu weer aan de pil ondanks de sterilisatie van mn man.

Uiteindelijk heeft het allemaal goed uitgepakt hoor, want het is een fijne pil die ook goed werkt tegen pms. En ik slik m door, dus nauwelijks nog ongesteld.

Ik wilde alleen ff aangeven dat sommige gyns (ws vanwege contracten met zorgverzekeringen) in eerste instantie wel eens terughoudend kunnen zijn.
pi_205656466
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:33 schreef -Spring het volgende:
En dat terwijl ik een week daarvoor tijdens de kleiles van mn jongste letterlijk een stolsel langs mn tampon en maandverband over de binnenkant van mn been had rollen.

Haar argumenten was: probeer eerst maar (weer) alle andere mogelijke oplossingen, want áls de novasure niet werkt, kun je daarop ook niet meer teruggrijpen.

Uiteindelijk heeft het allemaal goed uitgepakt hoor, want het is een fijne pil die ook goed werkt tegen pms. En ik slik m door, dus nauwelijks nog ongesteld.

Ik wilde alleen ff aangeven dat sommige gyns (ws vanwege contracten met zorgverzekeringen) in eerste instantie wel eens terughoudend kunnen zijn.
Als de novasure niet werkt kun je niet meer aan de pil etc, is dat de boodschap?
pi_205656478
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:33 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Toen ging je niet naar een ander?
Ik was toen ff niet daadkrachtig genoeg om die stap te nemen helaas.

Het heeft alsnog goed uitgepakt uiteindelijk, maar ik was wel verrast dat dat niet gewoon ff geregeld werd :')
pi_205656479
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:19 schreef BE het volgende:
Ik heb er iig 2 liggen en ook nog 2 van die beppie-cups omdat je daarmee zou kunnen seksen, maar die krijg ik op de een of andere manier niet lekker in. En door dat randje dat er in zit heb ik zelf toch het idee dat ik ze niet helemaal lekker schoon kan maken ook, dus eigenlijk pak ik die zelden. Alleen als mijn meneer heel hard zanikt.

Hij gaat ook heel erg blij worden van wat minder dagen bloed per maand.
Ja, mijn man heeft ook altijd moeite met míjn menstruatie. :') :{w
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:38:12 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205656486
quote:

;(

Mja... de laatste keer aan de pil werd ik knettergek van de migraine. Daarna kwam een spiraal, toen een zo hevige bloeding dat ik het spiraal verloor en ik ongepland zwanger raakte en dus een abortus onderging. Nu hoef ik daar niet meer zo bang voor te zijn, want die van F doet het niet meer (zoals een van mijn kinderen ooit heel hard riep in een douchehokje op de camping :D ).

Oh well, tx voor de heads up, wel goed om daar een klein beetje bedacht op te zijn. :Y
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:38:33 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205656490
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:37 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja, mijn man heeft ook altijd moeite met míjn menstruatie. :') :{w
pi_205656507
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als de novasure niet werkt kun je niet meer aan de pil etc, is dat de boodschap?
Met dit soort vragen zat ik achteraf ook. Ik weet ook niet in welke vage staat van zijn ik verkeerde dat ik op dat moment niet concreet heb doorgevraagd.

Dat weet ik wel trouwens: ze was heel druk en kreeg tussendoor een spoedtelefoontje. Ze ging daar niet direct naartoe, maar gaf wel aan ons gesprek snel te moeten afronden. Of ik verder nog vragen had. :D
pi_205656522
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:38 schreef BE het volgende:

[..]
;(

Mja... de laatste keer aan de pil werd ik knettergek van de migraine. Daarna kwam een spiraal, toen een zo hevige bloeding dat ik het spiraal verloor en ik ongepland zwanger raakte en dus een abortus onderging. Nu hoef ik daar niet meer zo bang voor te zijn, want die van F doet het niet meer (zoals een van mijn kinderen ooit heel hard riep in een douchehokje op de camping :D ).

Oh well, tx voor de heads up, wel goed om daar een klein beetje bedacht op te zijn. :Y
Oh ja, je abortus. Heftig.

En je jongens :D
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:43:39 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205656534
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:41 schreef -Spring het volgende:

[..]
Oh ja, je abortus. Heftig.

En je jongens :D
Het ging als volgt:
F in een douchehokje met de jongens.
Niet al te ver weg in het gebouw stonden een aantal mensen de afwas te doen.
S: Zooo papa, jij hebt een grote piemel!
Dus F. stond een beetje te grijnzen in dat hokje.
S: Wel jammer dat hij het niet meer doet he!

*gegrinnik op de achtergrond hoorbaar...

:D _O- Echt zo heerlijk! O+
pi_205656541
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:43 schreef BE het volgende:

[..]
Het ging als volgt:
F in een douchehokje met de jongens.
Niet al te ver weg in het gebouw stonden een aantal mensen de afwas te doen.
S: Zooo papa, jij hebt een grote piemel!
Dus F. stond een beetje te grijnzen in dat hokje.
S: Wel jammer dat hij het niet meer doet he!

*gegrinnik op de achtergrond hoorbaar...

:D _O- Echt zo heerlijk! O+
_O-
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:47:52 #76
382129 crew  Donna
pi_205656572
quote:

Welke pil heb je nu?
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:48:33 #77
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205656579
Wat houdt dat menstruatieondergoed in, bloed je dan gewoon in dat ondergoed :? Ik kan me er niks bij voorstellen :D

Qua cup spreekt het me niet aan omdat ik zoveel pijn heb dat ik niet echt graag daar iets instop. Als ik tampons uithaal voelt het al alsof ik mijn baarmoeder ermee uittrek :X Maandverband vind ik ook niet ideaal maar je moet toch wat.

Stolsels die tampons eruit werken, dat had ik nog niet eerder gehoord :o

Ik zit wel weer aan anticonceptie te denken, de pijn is gewoon niet te houden. Zelfs diclo en meer dan maximale pcm per dag werken gewoon niet op 1/2 dagen van de maand :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_205656593
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:40 schreef -Spring het volgende:

[..]
Met dit soort vragen zat ik achteraf ook. Ik weet ook niet in welke vage staat van zijn ik verkeerde dat ik op dat moment niet concreet heb doorgevraagd.

Dat weet ik wel trouwens: ze was heel druk en kreeg tussendoor een spoedtelefoontje. Ze ging daar niet direct naartoe, maar gaf wel aan ons gesprek snel te moeten afronden. Of ik verder nog vragen had. :D
Klinkt als een fantástische arts. Weet je haar naam nog, dan kan ik daar een verwijzing voor vragen :'(
pi_205656754
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:48 schreef MaJo het volgende:
Qua cup spreekt het me niet aan omdat ik zoveel pijn heb dat ik niet echt graag daar iets instop. Als ik tampons uithaal voelt het al alsof ik mijn baarmoeder ermee uittrek :X Maandverband vind ik ook niet ideaal maar je moet toch wat.
Ik weet niet exact hoe jouw pijn voelt enzo natuurlijk, maar ik vind een cup eruit halen juist minder pijnlijk dan een tampon.

Menstruatieondergoed is extra absorberend ondergoed. Dus eigenlijk een soort onderbroek met ingebouwd maandverband. Daar bloed je dan inderdaad in, maar het loopt (als alles goed gaat) niet door naar de rest van je kleding.
pi_205656927
Ik heb naar aanleiding van de verhalen hier eerder eens zo'n cup besteld en uitgeprobeerd. Hij zit prima als hij eenmaal zit, maar ik lek er langsheen en het inbrengen is best onprettig en pijnlijk :@ en altijd overal bloed en viezigheid (komt dus waarschijnlijk omdat ik er langsheen lek). Ik doe vast iets ergens niet goed }:|
pi_205656928
@MaJo Dat gevoel met tampon je hele baarmoeder eruit trekken herken ik wel. Bij mij leek dat vooral te komen door de droogte van zo'n absorberende tampon, en toen probeerde ik een cup. De eerste cup die ik had (organicup) was ook te pijnlijk voor mijn gevoelige bmm, en toen ging ik op zoek naar een zachtere en soepelere cup :) inmiddels al zo'n 7 jaar tevreden gebruiker.
Mocht je het willen proberen, Google eens op "cupfinder cute cotton".
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_205656959
Deze bijv.

https://www.libresse.nl/o(...)tie-ondergoed-werkt/

Je moet het dus wel eerst handmatig uitspoelen voor je het in de wasmachine doet.
En daarna natuurlijk weer je wastafel/teiltje/vloertje van de douche schoonmaken etc. en weer je handen wassen.

Nee hoor, mij niet gezien. Tampons en maandverband is mijn ding. :P
pi_205656969
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 19:27 schreef Peacefulll het volgende:
Ik heb naar aanleiding van de verhalen hier eerder eens zo'n cup besteld en uitgeprobeerd. Hij zit prima als hij eenmaal zit, maar ik lek er langsheen en het inbrengen is best onprettig en pijnlijk :@ en altijd overal bloed en viezigheid (komt dus waarschijnlijk omdat ik er langsheen lek). Ik doe vast iets ergens niet goed }:|
Of je lichaam is gewoon anders gebouwd.
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:38:28 #84
382129 crew  Donna
pi_205657035
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 19:31 schreef vencodark het volgende:
Deze bijv.

Je moet het dus wel eerst handmatig uitspoelen voor je het in de wasmachine doet.
En daarna natuurlijk weer je wastafel/teiltje/vloertje van de douche schoonmaken etc. en weer je handen wassen.

Kan ook net als wasbaar maandverband in een (luier)emmer met water. Dan gooi je 'm er gewoon bij , 1x per dag omspoelen. Zit je er ook niet met je handen in/aan.
  Manager PR/Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:55:02 #85
269689 crew  Viv
pi_205657219
quote:
Deze bijv.

quote:
Intimawear by Libresse™ absorbeert minstens net zo goed als maandverband, maar heeft de vorm van een gewoon broekje. Net zo comfortabel. Net zo wasbaar. Je kunt ze tot wel 50 keer in de wasmachine gooien en opnieuw aantrekken.
Voor een onderbroek die 28 euro kost, zou ik verwachten dat ze langer meegaan. :{
pi_205657226
quote:
Deze bijv.

Mij ook niet gezien, zeker niet met die enorme stolsels steeds :{w
pi_205657308
Ik heb de beppy als cup. Maar op mijn heftigste dag en in de nacht nog maandverband erbij. Soms zit hij toch niet helemaal goed en lekt het nog. Op mijn heftigste dag red een cup het niet.
pi_205657361
Ik gebruik het menstruatieondergoed nooit los, maar in plaats van maandverband als zekerheid op hele heftige dagen.

Afgelopen april ging ik op repetitieweekend en daar slapen we dus allemaal in stapelbedjes. Gemengd douchen(wel aparte hokjes)/wc’s. Ik heb daar helemaal geen moeite mee, maar ik vond het toch een risico dat ik daar zou doorlekken ‘s nachts. En daarna naar de douches toe moeten met het bloed langs mijn benen :X dus toen die onderbroeken aangeschaft. Echt zó fijn. En zoveel minder zweterig/plakkerig dan een maandverband.
pi_205657387
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 19:55 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Voor een onderbroek die 28 euro kost, zou ik verwachten dat ze langer meegaan. :{
Ja, dus na 25 menstruaties (laten we zeggen dat je per ronde deze 2 x in je week draagt, na het wassen uiteraard), is het gedaan.
2 jaar dus. :P
pi_205657605
Sinds mijn bevalling ben ik nog maar weinig ongesteld (qua dagen en hoeveelheid). Heel fijn. Enige nadeel is dat tampons zeer doen omdat die niet vol raken.
pi_205657640
@mousemicky Wat sneu. Hopelijk doet het niet zo veel zeer dat hij geen plezier kan beleven aan Billund.
Ik zag op een foto trouwens dat het daar heel druk was :o hoop dat dat meevalt voor jullie.

[ Bericht 14% gewijzigd door Hupje op 16-08-2022 23:33:56 ]
pi_205659506
Ik ben al bijna 10 jaar niet meer ongesteld.

SPOILER
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:17:37 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205660939
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:02 schreef Kyara het volgende:
Ik ben al bijna 10 jaar niet meer ongesteld.

SPOILER
Oef… minstens zo heftig als prettig denk ik? Want het brengt toch ook consequenties mee tocv?
pi_205660961
Whoa dat lijkt me vreemd.
pi_205661030
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:47 schreef Donna het volgende:

[..]
Welke pil heb je nu?
De Yazz :)
pi_205661269
Ik heb de cup ook geprobeerd, maar was niet voor herhaling vatbaar (na drie keer proberen). Was een bloedbad elke keer en lekkages er bij. Ik ben team tampon. Ik begrijp echt niet waarom je voor maandverband zou kiezen als er een alternatief is waar je vrijwel niets van merkt. Ik vind dat altijd een beetje smerig en ruiken. En ik hou ook niet van zonnebrandhanden of handcreme oid.

Ik ben overigens naar tampons overgestapt nadat ik gelezen had dat gebruik daarvan de eerste keer seks minder pijnlijk zou maken. Dat vond ik belangrijker dan een vieze vinger.
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:59:54 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205661277
Eens gekeken naar het menstruatieondergoed, ik vind het best wel duur! Je hebt toch al gauw iets van 10 onderbroeken nodig (ervan uitgaande dat je 2x per dag wisselt en een voorraadje wil hebben). Als dat vervolgens maar 2 jaar meegaat is dat denk ik niet goedkoper dan maandverband.

Ik ga me ook eens verdiepen in wasbaar maandverband, iemand daar ervaring mee?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 17 augustus 2022 @ 00:12:41 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205661359
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:58 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb de cup ook geprobeerd, maar was niet voor herhaling vatbaar (na drie keer proberen). Was een bloedbad elke keer en lekkages er bij. Ik ben team tampon. Ik begrijp echt niet waarom je voor maandverband zou kiezen als er een alternatief is waar je vrijwel niets van merkt. Ik vind dat altijd een beetje smerig en ruiken. En ik hou ook niet van zonnebrandhanden of handcreme oid.

Ik ben overigens naar tampons overgestapt nadat ik gelezen had dat gebruik daarvan de eerste keer seks minder pijnlijk zou maken. Dat vond ik belangrijker dan een vieze vinger.
Dat is dus persoonlijk. Ik voel een tampon vaak wel zitten en het voelt dus alsof ik mijn baarmoeder er mee uittrek :X ik heb een gekantelde baarmoeder, wellicht heeft dat ermee te maken.
pi_205661376
quote:

Lekker dan, zo'n gesprek. :{

Ik heb nog wel wat munitie voor wie naar de gynaecoloog wil voor een Novasure-behandeling. Afgelopen week stond dit artikel in de Volkskrant: Bij vrouwen boven de 40 die de pil slikken is er een vergroot risico op trombose: ‘De vanzelfsprekendheid moet eraf’. Moraal van het verhaal: als je ouder wordt, neemt het risico op bijwerkingen van de anticonceptiepil toe. Artsen zouden in gesprek moeten gaan met oudere vrouwen over wat het beste bij hun situatie past.

Wat me wel verbaasde, was dat in het artikel ook stond dat anticonceptiemiddelen die alleen het hormoon progestageen bevatten geen extra tromboserisico met zich meebrengen, m.u.v. de prikpil. Dat is niet wat ik me herinner van mijn gesprekken met de gynaecoloog, die alweer jaren geleden plaatsvonden. Misschien moet ik dat gesprek maar weer eens initiëren.
pi_205661415
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 00:12 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat is dus persoonlijk. Ik voel een tampon vaak wel zitten en het voelt dus alsof ik mijn baarmoeder er mee uittrek :X ik heb een gekantelde baarmoeder, wellicht heeft dat ermee te maken.
Ik heb geleerd dat als je een tamon voelt zitten, hij niet diep genoeg zit. En uittrekken is alleen vervelend als hij niet goed vol is en ik dus te laat naar een andere maat over ben gestapt. Wellicht heeft dat idd met een gekantelde baarmoeder te maken. Voor jou is het dan dus geen alternatief waar je niets van merkt. Ik vergeet op dag 3 tot 5 meestal dat ik ongesteld ben. (Dag 1 en 2 compenseren dat btw).
pi_205661421
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:59 schreef MaJo het volgende:
Eens gekeken naar het menstruatieondergoed, ik vind het best wel duur! Je hebt toch al gauw iets van 10 onderbroeken nodig (ervan uitgaande dat je 2x per dag wisselt en een voorraadje wil hebben). Als dat vervolgens maar 2 jaar meegaat is dat denk ik niet goedkoper dan maandverband.

Ik wist niet dat menstruatieondergoed bestaat en vind het een vondst. Dank voor het noemen ervan, mensen! Ik ga wel wat bestellen, al is het maar om het alvast voor m'n dochter uit te proberen. Ik gebruik zelf tampons en háát maandverband, maar soms gebruik ik maandverband wel als back-up (1-2 dagen per cyclus).
pi_205661955
Menstruatieondergoed lijkt mij vooral chill als achtervang op die eerste 2 dagen dat ik weleens doorlek. En straks tijdens de kraamperiode lijkt het me ook wel aangenaam. Maar de prijs doet me nog een beetje pijn idd. :@
  woensdag 17 augustus 2022 @ 07:43:11 #103
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205662032
Bij de HEMA zijn ze nu in de aanbieding, 3 voor 27 euro.
Ik heb er zelf geen ervaring mee als menstruatie-ondergoed, want ik menstrueer niet meer maar heb veel last van afscheiding sinds de zwangerschap. Maar daarvoor zijn ze sowieso heel fijn.
pi_205662079
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:59 schreef MaJo het volgende:

Zou het bij wasbaar maandverband niet ook zo zijn dat je ze een x aantal keer kan gebruiken? Ik denk dat het hetzelfde idee is, alleen in het ondergoed zit het vast. Wellicht is dat maandverband wel voordeliger, want minder stof. Ik heb 1 zo'n wasbare, maar ik vind het niet lekker zitten.
Wegwerp maandverband ook niet echt, maar dat zit wel dunner ofzo. En zo'n broekje zit op zich ook wel goed, maar vind ik dus broeierig.

Die broekjes zet ik in een emmertje met een deksel en dan gooi ik ze na een paar dagen tegelijk in de wasmachine.
pi_205662094
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 07:43 schreef Morgane89 het volgende:
Bij de HEMA zijn ze nu in de aanbieding, 3 voor 27 euro.
Ik heb er zelf geen ervaring mee als menstruatie-ondergoed, want ik menstrueer niet meer maar heb veel last van afscheiding sinds de zwangerschap. Maar daarvoor zijn ze sowieso heel fijn.
Hoe heten die dingen bij de hema, want als ik menstruatie ondergoed in type dan krijg ik geen zoekresultaten...
Of menstruatie cups
3 voor 27 is wel een mooie prijs.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 08:13:21 #106
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205662128
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:03 schreef Nijna het volgende:

[..]
Hoe heten die dingen bij de hema, want als ik menstruatie ondergoed in type dan krijg ik geen zoekresultaten...
Of menstruatie cups
3 voor 27 is wel een mooie prijs.
Oh ja klopt, bij de HEMA heten ze lekvrij.
pi_205662155
Sinds ik een half jaar geleden menstruatieondergoed heb ontdekt, wil ik niets anders meer :P

In tegenstelling tot bij maandverband, ruik je ook helemaal niks. En je voelt niks (het absorbeert echt super). Geen randjes. Het gaat niet bij elkaar zitten (maandverband wil nog wel eens omvouwen met die plakstrips). En ik doe een hele dag (van 8 tot 21 ofzo) met 1 broekje. Omdat ik een zwarte heb, zie je er ook niks van. Dus meestal vergeet ik gewoon dat ik ongesteld ben, tot ik bij het afvegen op de wc er weer aan word herinnerd.

Vorige week was ik een dagje naar een pretpark op de 1e, dus hevigste, dag. Meestal heb ik die 1e dag nog gewoon maandverband (in openbare wc's frotten met tampons vind ik vies), maar nu een keertje niet. Maar is me hartstikke meegevallen. Niet doorgelekt.. en ook de binnenslaande golven in de wildwaterbaan heeft ie overleefd. Hoefde hem dus niet om te wisselen :)

Maargoed, bij mij is de menstruatie na een paar jaar de pil ook niet meer zo ontzettend heftig als bij sommigen in dit topic.

En dat ondergoed is inderdaad best duur. Op instagram kan je soms kortingcodes vinden, waardoor ze toch 25% goedkoper zijn in een set (ik gebruik Snugss). En uiteindelijk scheelt het ook best veel maandverband (en stress over doorlekken e.d.). Ik draag die broekjes ook als ik mijn menstruatie verwacht. Hoef dan niet met elk krampje naar de wc te rennen om te kijken of het weer zover is ^O^
pi_205662438
Hier zitten/zaten tampons ook niet meer fijn na de bevalling van de jongste. Lijkt inderdaad of ze niet diep genoeg meer gaan. En de kleine maat lijkt wel ‘dwars’ te zitten ofzo en de grote raakt niet meer verzadigd genoeg en dan voelt alles dus onnatuurlijk droog. Maar goed nu met spiraal tot nu toe ook niet meer nodig gehad, al had ik laatst wat veegjes. Misschien mocht dat vaker voorkomen toch voor menstruatie ondergoed gaan. Alhoewel een inlegkruisje ook nog genoeg was nu.
pi_205662826
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 07:59 schreef Nijna het volgende:

[..]
Zou het bij wasbaar maandverband niet ook zo zijn dat je ze een x aantal keer kan gebruiken? Ik denk dat het hetzelfde idee is, alleen in het ondergoed zit het vast. Wellicht is dat maandverband wel voordeliger, want minder stof. Ik heb 1 zo'n wasbare, maar ik vind het niet lekker zitten.
Wegwerp maandverband ook niet echt, maar dat zit wel dunner ofzo. En zo'n broekje zit op zich ook wel goed, maar vind ik dus broeierig.

Die broekjes zet ik in een emmertje met een deksel en dan gooi ik ze na een paar dagen tegelijk in de wasmachine.

Bij wasbaar maandverband heb ik nog nergens zien staan dat het een maximum aantal keer kan worden gebruikt. Geen idee waarom dat bij menstruatie ondergoed wel het geval is. Zou dat niet gewoon een verkoop truc zijn?
  Moderator woensdag 17 augustus 2022 @ 10:14:43 #110
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205663129
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 00:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik wist niet dat menstruatieondergoed bestaat en vind het een vondst. Dank voor het noemen ervan, mensen! Ik ga wel wat bestellen, al is het maar om het alvast voor m'n dochter uit te proberen. Ik gebruik zelf tampons en háát maandverband, maar soms gebruik ik maandverband wel als back-up (1-2 dagen per cyclus).
Ik heb best vaak last van tussentijdse bloedingen, op zulke dagen lijkt dat ondergoed me wel relaxed :Y Of ik het ook fijn vind op de dagen dat ik leegloop betwijfel ik :D

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 07:59 schreef Nijna het volgende:

[..]

Daar zit ongetwijfeld ook wel een limiet aan :Y Ik heb zelf ook wasbare zoogcompressen gebruikt, zo kwam ik op het idee van wasbaar maandverband. Dat zat een stuk prettiger dan die weggooi compressen, dat schuurde veel meer. Na een paar dagen weggooi maandverband is het ook behoorlijk schraal down under dus ik kan me voorstellen dat dit ondergoed/wasbaar maandverband wel een verademing is :Y
  Moderator woensdag 17 augustus 2022 @ 10:16:30 #111
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205663148
Tamponvraagje: hebben jullie niet dat hij uitzakt tijdens het plassen? Aangezien ik 100x per dag naar de wc ga blijf ik dan bezig. Ik gebruik dus zelden tampons, alleen als ik het even zat ben dat ik met broeierig maandverband rondloop :X
pi_205663195
Tijdens plassen valt wel mee, wel eens ooit maar meestal niet. Tijdens poepen ben ik hem gegarandeerd kwijt :{
pi_205663275
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 10:16 schreef MaJo het volgende:
Tamponvraagje: hebben jullie niet dat hij uitzakt tijdens het plassen? Aangezien ik 100x per dag naar de wc ga blijf ik dan bezig. Ik gebruik dus zelden tampons, alleen als ik het even zat ben dat ik met broeierig maandverband rondloop :X
Sinds ik een tienponder op de wereld heb gezet, zitten tampons niet meer hetzelfde. Ze zakken dan inderdaad wel eens uit, maar dan druk ik ze terug. En ik vervang ze vaker.

Overigens zweer ik net als @lily bij OB, vanwege het comfort. Ik vind dat er in dat opzicht wel een verschil zit tussen tampons.
pi_205663450
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 10:16 schreef MaJo het volgende:
Nee dat heb ik nooit gehad.. Ik ben ook #teamtampon trouwens, echt blij dat ik die ellendige kraamverbanden niet meer nodig is nu het vloeien na de bevalling gestopt is.

Wel benieuwd of het bloedverlies straks anders gaat zijn (of met meer pijn), dus ik geniet nog maar even van mijn menstruatieloze maanden door de borstvoeding :+

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 10:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Sinds ik een tienponder op de wereld heb gezet, zitten tampons niet meer hetzelfde. Ze zakken dan inderdaad wel eens uit, maar dan druk ik ze terug. En ik vervang ze vaker.

-O-

Niet wat ik wilde horen :+
SPOILER
Shine bright like a diamond.
pi_205663511
Ik gebruikte meestal jumbo omdat die beter zaten dan Ob (of in ieder geval beter absorbeerde). Maar misschien dat ik inderdaad weer eens Ob moet proberen mocht het nodig zijn. Al hoop ik het gewoon bij niet tot bijna niet te houden 😅
pi_205663623
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 10:51 schreef June. het volgende:

-O-

Niet wat ik wilde horen :+
SPOILER
Mijn tweede was ruim 8 pond. *Grotekinderenboks*

Voor wat het waard is: ik heb er verder geen last van.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 11:10:49 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205663682
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mijn tweede was ruim 8 pond. *Grotekinderenboks*

Voor wat het waard is: ik heb er verder geen last van.
Hier grote koppen en brede schouders, incl klemzitten, vacuum en gebroken sleutelbeentje en ik heb er voornamelijk een bijnaampje aan overgehouden. :')

Maar qua tampons ed heeft het niet veel uitgemaakt.
pi_205663991
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:10 schreef BE het volgende:

[..]
Hier grote koppen en brede schouders, incl klemzitten, vacuum en gebroken sleutelbeentje en ik heb er voornamelijk een bijnaampje aan overgehouden. :')

Maar qua tampons ed heeft het niet veel uitgemaakt.
Volgens mij herkennen veel vrouwen dat wel! Ik kan wonderwel m'n plas nog steeds een dag lang ophouden. Ik snap ook niet zo goed hoe dat werkt: m'n bekkenbodemspieren werken volgens mij prima, maar anatomisch is er wel iets veranderd waardoor tampons bij druk wat gemakkelijker uitzakken. Ik had hier best wel een nagesprek over gewild, maar klaarblijkelijk mag je het na een bepaalde periode als die vragen (bij mij althans) opkomen allemaal zelf uitzoeken. En de drempel is dan zo hoog om zelf de huisarts ervoor op te zoeken, want tja, het hoort er toch bij?.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 11:39:33 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205664010
Ik moet dan ook altijd denken aan die opmerking 'als een komkommer in een lege gang'. Was van De Taartjesfee volgens mij.

Ik heb de verwijzing en een afspraak voor de Gyn. Vlgde week woensdag.
Huisarts zei dat ze iig wel de vraag zouden stellen 'waarom niet Mirena', maar waarom wel... ik wil geen hormonen, ik hoef niet zo'n ding in mijn lijf.
Maar ze zei ook dat dat op zich prima argumenten waren, dus we gaan het zien.
pi_205664179
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
En de drempel is dan zo hoog om zelf de huisarts ervoor op te zoeken, want tja, het hoort er toch bij?.
En anders zeggen zij wel, het hoort erbij :{

Ik heb flinke overgangsklachten. Heel slecht slapen, uitgeput, stemmingswisselingen, depressieve gevoelens en opvliegers. Die opvliegers zijn extreem en ik kan zo niet goed functioneren.
Ik werk 40 uur en krijg ze ook wel eens in een gesprek/meeting. Ik krijg het dan bloedheet, zweet me ineens een ongeluk en wordt vuurrood. Ik kan dan niet meer nadenken en zo’n opvlieger duurt wel een half uur.

HA zegt gewoon; tja, dat hoort er nu eenmaal bij.
pi_205664186
Maar ik heb recent een andere huisarts gekozen en moet nog een afspraak maken.
Wellicht kan die wel iets voor me betekenen.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 11:59:00 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205664188
:o Volgens mij is daar tegenwoordig toch wel iets meer inzicht in?
  Moderator woensdag 17 augustus 2022 @ 12:01:30 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205664213
Ik denk dat ik zojuist vega ben geworden :@ Ik at al minder vlees maar toch nog best regelmatig met het avondeten. Net at ik een broodje met ham en ik zag alleen maar gillende biggetjes voor me :X Broodje aan mijn man gegeven, ik eet (voorlopig) geen vlees meer :W
pi_205664230
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:58 schreef lily het volgende:
Maar ik heb recent een andere huisarts gekozen en moet nog een afspraak maken.
Wellicht kan die wel iets voor me betekenen.
Ik hoop het voor je! Jemig.

Wij hebben een nieuwe huisarts. Voor mij is ze tot nog toe best oké geweest, maar ik hoor van m'n buren dat ze zich niet gehoord voelen en gewoon naar huis worden gestuurd. Heel vervelend vind ik dat, maar het is niet eenvoudig om van huisarts te veranderen. Ik heb wel eens rondgebeld en niemand wilde nieuwe patiënten aannemen als het niet echt nodig was.

Ik zou nu niet eens een doorverwijzing aan de huisarts kunnen vragen, want we mogen in de vakantieperiode alleen langskomen als er iets is wat niet kan wachten. Ze hebben personeelsproblemen.
pi_205664274
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:59 schreef BE het volgende:
:o Volgens mij is daar tegenwoordig toch wel iets meer inzicht in?
Zou je zeggen ja maar dat schijnt toch nog best tegen te vallen, helaas. In België en Duitsland gaan ze er beter mee om, las ik laatst.
pi_205664296
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 10:23 schreef hilliebillie het volgende:
Tijdens plassen valt wel mee, wel eens ooit maar meestal niet. Tijdens poepen ben ik hem gegarandeerd kwijt :{
Dat kon me met een tampon ook overkomen. Met een cup krijg ik dat niet voor elkaar, die zakt wel, maar plopt er zeker niet uit.
pi_205664304
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:06 schreef lily het volgende:

[..]
Zou je zeggen ja maar dat schijnt toch nog best tegen te vallen, helaas. In België en Duitsland gaan ze er beter mee om, las ik laatst.
Er zijn in NL wel ook steeds meer artsen die er goed mee omgaan. Misschien wel even zoeken, en niet je huisarts, maar een gyn of anderszins gespecialiseerde arts in een ziekenhuis. Echt, het hoeft niet meer, en de artsen die zeggen "hoort erbij" zijn van de oude stempel. Ik zou er echt zsm achteraan gaan als je er zoveel last van hebt :*
pi_205664330
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Volgens mij herkennen veel vrouwen dat wel! Ik kan wonderwel m'n plas nog steeds een dag lang ophouden. Ik snap ook niet zo goed hoe dat werkt: m'n bekkenbodemspieren werken volgens mij prima, maar anatomisch is er wel iets veranderd waardoor tampons bij druk wat gemakkelijker uitzakken. Ik had hier best wel een nagesprek over gewild, maar klaarblijkelijk mag je het na een bepaalde periode als die vragen (bij mij althans) opkomen allemaal zelf uitzoeken. En de drempel is dan zo hoog om zelf de huisarts ervoor op te zoeken, want tja, het hoort er toch bij?.
Uh, nee.
En zelfs als dat wel zo was, melanomen horen er ook bij, om maar even iets heel serieus te noemen. Die laat je ook niet zitten. Of ingegroeide nagels.
Tip van de dag: ga naar een bekkenbodemfysio. Er is echt geen lol aan, integendeel, maar dat zijn mensen die precíes weten wat er wel en niet allemaal bij hoort en wat je kunt doen aan de dingen die er niet bij horen.
pi_205664353
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou nu niet eens een doorverwijzing aan de huisarts kunnen vragen, want we mogen in de vakantieperiode alleen langskomen als er iets is wat niet kan wachten. Ze hebben personeelsproblemen.
Ja, herkenbaar.
In januari werd ik ineens ziek. Op een ochtend ineens. Ik voelde me heel raar en mijn voorhoofd werd ineens dik en rood. Heel langzaam, eerst voorhoofd toen wenkbrauwen. Het zakte omlaag.
HA gebeld maar geen tijd. Moest foto’s sturen. Gedaan uiteraard.

Tussendoor werd ik steeds zieker en om 18:00 heeft mijn man me naar het ziekenhuis gebracht. Ondertussen kreeg ik een mail van de HA dat het een allergische reactie was en ik maar uierzalf erop moest smeren.

Die avond lag ik opgenomen aan het infuus. Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen. Streptokokken bacterie had zich via een wondje op mijn hoofd binnengedrongen en groef zich een weg naar beneden. Mijn hoofd en ogen waren knalrood, dik en glanzend en mijn huid stond op knappen.

In zag eruit alsof ik een week in de Maas had gelegen.
pi_205664362
quote:
Ik ben bepaald niet van plan langs te gaan. Slinger de praktijksite aan, log in en stuur een bericht met de relevante informatie. Als ze vragen heeft, stelt ze die in een retourbericht. Als het echt te ingewikkeld is (1x voorgekomen voor kind), vraagt ze me een afspraak te maken. Zodra het duidelijk is, volgt de verwijzing.
Zei ik al hoe gelukkig ik ben met mijn huisarts? O+ O+

Wel lollig dit. Volgende maand heel fok bij de gynaecoloog.

De laatste keer dat ik bij een gyn was, vroeg ie 292726 keer of het echt niet kon dat de bevruchting een week of 2 later had plaatsgevonden. Of we wel zeker wisten dat het niet toevallig wat later was geweest. We. Mijn vrouw en ik. Toevallig...

[ Bericht 30% gewijzigd door Vanyel op 17-08-2022 12:21:46 ]
pi_205664385
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Uh, nee.
En zelfs als dat wel zo was, melanomen horen er ook bij, om maar even iets heel serieus te noemen. Die laat je ook niet zitten. Of ingegroeide nagels.
Tip van de dag: ga naar een bekkenbodemfysio. Er is echt geen lol aan, integendeel, maar dat zijn mensen die precíes weten wat er wel en niet allemaal bij hoort en wat je kunt doen aan de dingen die er niet bij horen.
Voor een tampon die wel eens uitzakt? Dat vind ik niet erg genoeg. Het is meer dat ik het best fijn zou vinden als er met mij net zo zorgvuldig zou worden omgegaan als met mijn auto: periodieke controles, kleine tweaks en reparaties om erger te voorkomen. En hoe het er nu aan toegaat in de zorg, nodigt totaal niet uit om dat te doen. Onze huisartsassistent heeft duidelijk instructies gekregen om ervoor te zorgen dat zo min mogelijk patiënten langskomen.

Ik moet ook nog steeds langsgaan voor het vragen om een doorverwijzing voor erfelijkheidsonderzoek. Een paar weken geleden dacht ik: hup, werk van maken! De coronacrisis is over z'n hoogtepunt heen, dus doe er iets mee. Maar ja, ik kan nu dus niet bij de huisarts terecht.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 12:22:42 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205664405
Wat is dat met jullie verhalen joh, ik ben al een paar jaar in de overgang en ik vind net zelfs bloed :(

Ik weet niet eens of ik überhaupt nog iets van tampons/maandverband of inlegkruisjes heb :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205664415
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:14 schreef lily het volgende:

[..]
Ja, herkenbaar.
In januari werd ik ineens ziek. Op een ochtend ineens. Ik voelde me heel raar en mijn voorhoofd werd ineens dik en rood. Heel langzaam, eerst voorhoofd toen wenkbrauwen. Het zakte omlaag.

Tussendoor werd ik steeds zieker en om 18:00 heeft mijn man me naar het ziekenhuis gebracht. Ondertussen kreeg ik een mail van de HA dat het een allergische reactie was en ik maar uierzalf erop moest smeren.

Die avond lag ik opgenomen aan het infuus. Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen. Streptokokken bacterie had zich via een wondje op mijn hoofd binnengedrongen en groef zich een weg naar beneden. Mijn hoofd en ogen waren knalrood, dik en glanzend en mijn huid stond op knappen.

Ik zeg het nog maar eens: jemig. :{

Ik heb heel goede ervaringen met vorige huisartsen en ik heb er zo ontzettend veel spijt van dat ik met mijn verhuizing ben overgestapt naar de huisarts in ons dorp.
pi_205664424
quote:

[..]
Ja, herkenbaar.

Wtf? Dat is echt superherkenbaar. Wij hadden het hier laatst ook in huis. Mijn moeder van 75 stelde bij de eerste foto al de juiste diagnose.
Erysipelas, voor wie wil googlen :p
  Moderator woensdag 17 augustus 2022 @ 12:26:37 #135
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205664432
quote:

[..]
Ja, herkenbaar.

Jeetje dat is wel heel ernstig :o Dan voel je je niet bepaald serieus genomen :X

Ik had een hele fijne huisarts in Utrecht, ik kon daar vaak dezelfde dag nog terecht. Nu een nieuwe huisarts wegens verhuizing en heb al 2x contact gehad en ze zijn behulpzaam en vriendelijk. We zijn zelfs langs geweest om kennis te maken, dat wilde de huisarts graag ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Voor een tampon die wel eens uitzakt? Dat vind ik niet erg genoeg. Het is meer dat ik het best fijn zou vinden als er met mij net zo zorgvuldig zou worden omgegaan als met mijn auto: periodieke controles, kleine tweaks en reparaties om erger te voorkomen. En hoe het er nu aan toegaat in de zorg, nodigt totaal niet uit om dat te doen. Onze huisartsassistent heeft duidelijk instructies gekregen om ervoor te zorgen dat zo min mogelijk patiënten langskomen.

Ik moet ook nog steeds langsgaan voor het vragen om een doorverwijzing voor erfelijkheidsonderzoek. Een paar weken geleden dacht ik: hup, werk van maken! De coronacrisis is over z'n hoogtepunt heen, dus doe er iets mee. Maar ja, ik kan nu dus niet bij de huisarts terecht.
Ik vond het nagesprek van de bevalling ook nergens op slaan. Ik bleef vloeien dus vroeg hoe dat zat. Dat zijn ze gaan controleren, bleek nog een stukje van het vlies te zitten waarvoor ik een curratage heb gekregen. Daar ging het gesprek toen over en verder nergens over. Daarna werd ik gebeld en toen werd me ook meegedeeld dat er een nagesprek was geweest, voordat ik daarop kon reageren was het gesprek al afgerond :')

Zo'n APK lijkt mij wel wat ja :Y
  woensdag 17 augustus 2022 @ 12:30:12 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205664461
quote:

[..]
Ja, herkenbaar.

Damn :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205664462
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:26 schreef MaJo het volgende:
Ik vond het nagesprek van de bevalling ook nergens op slaan. Ik bleef vloeien dus vroeg hoe dat zat. Dat zijn ze gaan controleren, bleek nog een stukje van het vlies te zitten waarvoor ik een curratage heb gekregen. Daar ging het gesprek toen over en verder nergens over. Daarna werd ik gebeld en toen werd me ook meegedeeld dat er een nagesprek was geweest, voordat ik daarop kon reageren was het gesprek al afgerond :')

Bij mij kwamen veel vragen pas later op. In het begin weet je immers dat je lichaam tijd nodig heeft om te herstellen. Na ongeveer een jaar begin je te vrezen dat sommige veranderingen definitief zijn. Juist in die periode had ik graag laagdrempelig contact gehad.

Ik maak die vergelijking met auto's wel vaker omdat ik er werkelijk niet bij kan waarom we voor onze lichamen slechter zorgen dan voor ons wagenpark. Het artikel dat ik gisteren deelde over pilgebruik en tromboserisico's bij veertigplussers vond ik dan ook herkenbaar en veelzeggend.
pi_205664471
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Voor een tampon die wel eens uitzakt? Dat vind ik niet erg genoeg.
Ik zou dat specifiek misschien ook niet zo ernstig vinden, maar het zien als een symptoom van iets wat ik wel een risico vind, nl mogelijk iets aan de hand met spierspanning in bekkenbodem. Ik heb zelf nogal lang de pijnlijke vruchten geplukt van een te hoge spanning daar, na mijn zwangerschap, maar ik kan me voorstellen dat een te lage zeker op de lange termijn ook niet wenselijk is.

Meer en meer ben ik ervan overtuigd dat ik het waard ben om te zorgen dat mijn lijf binnen de beperkingen die het heeft zo prettig mogelijk voelt en werkt. Ik hoef geen pijn te verdragen als dat niet nodig is omdat ik een bikkel ben of omdat het erbij hoort, ik hoef niet door te lopen met na-effecten van dit of dat, als er een kans is dat er iets aan gedaan kan worden. Dan ben ik maar even iemand tot last, als dat daarna mijn kwaliteit van leven verhoogt, zet ik me daar maar overheen.

Kost wel wat werk, dit :D
pi_205664489
Wat een heerlijk gesprek trouwens hier, deze dagen O+
pi_205664490
Ja, het begon langzaam. Van boven naar beneden. De foto’s waren nog alleen mijn voorhoofd maar in de avond schrok iedereen zich kapot in het ziekenhuis. Kon ook niets meer zien en ontstekingswaarde van 125.

Heeft een week geduurd voordat ze het onder de knie kregen, met meerdere soorten antibiotica.
pi_205664536
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zou dat specifiek misschien ook niet zo ernstig vinden, maar het zien als een symptoom van iets wat ik wel een risico vind, nl mogelijk iets aan de hand met spierspanning in bekkenbodem. Ik heb zelf nogal lang de pijnlijke vruchten geplukt van een te hoge spanning daar, na mijn zwangerschap, maar ik kan me voorstellen dat een te lage zeker op de lange termijn ook niet wenselijk is.

Meer en meer ben ik ervan overtuigd dat ik het waard ben om te zorgen dat mijn lijf binnen de beperkingen die het heeft zo prettig mogelijk voelt en werkt. Ik hoef geen pijn te verdragen als dat niet nodig is omdat ik een bikkel ben of omdat het erbij hoort, ik hoef niet door te lopen met na-effecten van dit of dat, als er een kans is dat er iets aan gedaan kan worden. Dan ben ik maar even iemand tot last, als dat daarna mijn kwaliteit van leven verhoogt, zet ik me daar maar overheen.

Kost wel wat werk, dit :D
Je hebt gelijk, hoor. In een ideale wereld zou ik iemand ernaar laten kijken, vragen in hoeverre het normaal is en of er iets aan kan worden gedaan. Maar ja, zo heb ik een lijstje met zaken waar ik dat mee zou willen doen. Afgelopen jaar ben ik voor het eerst naar een neuroloog geweest om het over mijn migraine te hebben bijvoorbeeld. Zo fijn! Had ik best eerder kunnen doen. Ik vond dat ik er niet vaak genoeg last van had, maar de neuroloog vond me duidelijk geen zeur en betreurde het dat de drempel voor veel mensen zo hoog was om langs te komen.

Dat het werk kost, speelt ook wel een rol. Ik heb sinds mijn eerste longembolie zoveel tijd in ziekenhuizen doorgebracht dat ik het ook prettig vind om even niks te hoeven op medisch vlak.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 12:42:25 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205664580
:o @lily :o Wat bizar!!! Heb je nog wel excuses gekregen toen?

@Leandra Sorry! FOK-wet!
pi_205664591
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, hoor. In een ideale wereld zou ik iemand ernaar laten kijken, vragen in hoeverre het normaal is en of er iets aan kan worden gedaan. Maar ja, zo heb ik een lijstje met zaken waar ik dat mee zou willen doen. Afgelopen jaar ben ik voor het eerst naar een neuroloog geweest om het over mijn migraine te hebben bijvoorbeeld. Zo fijn! Had ik best eerder kunnen doen.
:Y
Ik denk niet dat iets mijn kwaliteit van leven ooit zo positief heeft beïnvloed als de neuroloog en mijn preventieve medicatie nav dat consult.

SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door Vanyel op 17-08-2022 12:54:33 ]
pi_205664689
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:33 schreef lily het volgende:
Ja, het begon langzaam. Van boven naar beneden. De foto’s waren nog alleen mijn voorhoofd maar in de avond schrok iedereen zich kapot in het ziekenhuis. Kon ook niets meer zien en ontstekingswaarde van 125.

Heeft een week geduurd voordat ze het onder de knie kregen, met meerdere soorten antibiotica.
Bizar. Heb je je huisarts nog gesproken daarna? Ik ga als arts altijd langs of bel als er iets onverwachts is gebeurd. Nu is het achteraf makkelijk praten, maar ik zou je met het verhaal gezien hebben in de praktijk ;)
Shine bright like a diamond.
pi_205664696
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:42 schreef BE het volgende:
:o @:lily :o Wat bizar!!! Heb je nog wel excuses gekregen toen?
Yes, dat wel.
Ze ging door het stof per mail toen ik eenmaal thuis was en hoorde wat er gebeurd was.

@june ik heb haar niet meer gesproken of gezien
pi_205664718
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
Dat het werk kost, speelt ook wel een rol. Ik heb sinds mijn eerste longembolie zoveel tijd in ziekenhuizen doorgebracht dat ik het ook prettig vind om even niks te hoeven op medisch vlak.
Kan ik me goed voorstellen.

Ik stel zelf altijd een bezoek uit totdat het echt niet meer kan of ik echt te ziek ben. Zelden of nooit dus.
pi_205664730
Ik vind via mail dan nog wel matig.

Ik had ooit een tweejarige met erysipelas, maar dat begon met een virus waardoor het entreewondje ontstond. De huisarts (io) had haar 's middags nog gezien, wel serieus genomen maar niet ernstig bevonden, naar huis gestuurd en die nacht via de huisartsenpost het ziekenhuis in. Daar een week aan het infuus gelegen.
De dag dat we thuis kwamen met haar ging de huisarts aan de lijn om excuses aan te bieden dat ze ons niet ingestuurd had. Terwijl er die middag nog geen enkel teken van de uiteindelijke problemen te zien was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 17-08-2022 17:31:58 ]
pi_205664737
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:56 schreef lily het volgende:

[..]

Ik stel zelf altijd een bezoek uit totdat het echt niet meer kan of ik echt te ziek ben. Zelden of nooit dus.
Ik deed dat dus ook. Maar dat wil ik niet meer.
Al maakt de laagdrempeligheid van via berichten communiceren het wel makkelijker.
pi_205664757
Onze nieuwe HA post heeft ook een portal met berichten enzo. Lijkt me wel fijn werken ja.
pi_205664948
Pagina's vol met bloed hier :o
Ik ben een paar jaar geleden weer aan de pil begonnen. Niet vanwege bloedingen maar omdat ik steeds 2 a 3 dagen out of the running was. Krampen, hoofdpijn, doodmoe, poepsjago etc. Vooral de eerste dag kon ik echt niets. Op een gegeven moment gaat dat behoorlijk tegen je werken.

Maar ik wil weer stoppen, ik ben er enorm door aangekomen en mijn emoties zijn vlak geworden. Dus binnenkort naar de HA. Moet even bellen want ik zou sowieso na de vakantie even langskomen voor een 0 meting met moedervlekken. Ik heb er veel en in mijn familie heeft iedereen een kwaadaardig vlekje gehad. Dan brengen ze de 'bijzondere' in beeld en slaan die op. Dan moet ik elk jaar even terugkomen tenzij ik zelf verandering zie, dan moet ik eerder komen.

Jarenlang zonder een huisarts bezoek, maar de afgelopen jaren volledig ingehaald met B, verloofde en mezelf. Wij hebben een fijne praktijk met meerdere aardige huisartsen. Maar met het stoppen van de pil ga ik toch het liefste naar 1 van de vrouwelijke artsen.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 13:56:33 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205665241
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:42 schreef BE het volgende:
:o @:lily :o Wat bizar!!! Heb je nog wel excuses gekregen toen?

@:leandra Sorry! FOK-wet!
Ja, blijkbaar :')

Sterke wet als hij vrouwen in de overgang weer kan laten bloeden :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205665266
Wij zitten bij monkeytown en het is er druk, drukker en plakkerig benauwd😖

Ik heb nooit ergens last van gehad. Met pil, zonder pil, overgang, zwangerschap. Ben emotieloos of gewoon altijd een bitch >:)
If they say
pi_205665287
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:17 schreef BE het volgende:

[..]
Oef… minstens zo heftig als prettig denk ik? Want het brengt toch ook consequenties mee tocv?
Ik merkte eigenlijk pas achteraf hoe heftig ik het eigenlijk vond. Je "hoort" ineens niet meer bij je eigen leeftijdscategorie. Leeftijdsgenoten krijgen nog kinderen etc.

Maar met deze verhalen ben ik wel blij dat ik van dat bloed af ben.
Hoewel ik ik get nooit zo heftig had. Niet qua bloed en niet qua klachten.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 14:06:11 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205665348
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:56 schreef lily het volgende:

[..]

Juist in dat soort gevallen vind ik het zo bizar dat een huisarts het afdoet met "stuur maar een foto".

Nou kom ik zelf sowieso af en toe bij de huisarts, maar toen ik de vorige huisarts op een gegeven moment voor Soneal belde was het van "Je belt nooit voor hem, kom zometeen maar even".

Juist mensen die je nooit ziet en altijd wat hebben als je ze wel ziet moet je laten komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205665458
Wij bellen zo weinig naar de HA dat we altijd langs mogen komen als er iets is. We bellen meestal eerder te laat dan te vroeg.
Zo kwam ik met 2.5 week oude zoon binnen met de melding, hij heeft een maagvernauwing. Direct een doorverwijzing naar het ziekenhuis en het ventje had inderdaad een maagvernauwing waaraan hij geopereerd moest worden.
Wij hebben ondanks het weinige bezoek wel een goede band met de HA, want toen mijn vader afgelopen april in het ziekenhuis lag met longembolieën belde ze de volgende dag gelijk op om te vragen hoe het met hem ging. Mag vast officieel niet i.v.m. privacy, maar ik vind juist die betrokkenheid bij ons hele gezin heel fijn.

Verder komen wij over het algemeen vooral voor spoed. De kinderen hebben nogal eens een gaatje in de kin, gaatje in het hoofd enz gehad. :')
pi_205665820
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 14:06 schreef Leandra het volgende:
Juist mensen die je nooit ziet en altijd wat hebben als je ze wel ziet moet je laten komen.
Ik heb in de afgelopen 5 jaar dus maar twee keer gebeld. Beide keren hier genoemd en weinig succes :+
pi_205665861
Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een QR-code van Tikkie voor op de rommelmarkt? Of een andere manier die makkelijk en goed werkt en die een kind kan gebruiken zonder telefoon verder?
Ik zag dat je zo'n code kan printen en ophangen en dat mensen dan zelf het bedrag kunnen invoeren ofzo?
Dochter wil binnenkort op de rommelmarkt staan, maar ik vraag me af of er nog veel mensen contant geld bij zich hebben, dus was aan het kijken naar alternatieve mogelijkheden en kwam dit tegen.
pi_205665876
Huisarts opsom: ik kom er regelmatig voor mn vitamine-shotje :') en ik bel ook nog wel eens om te overleggen.
We hebben een fijne huisarts en prima assistentes.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 15:08:00 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205665887
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 14:58 schreef lily het volgende:

[..]
Ik heb in de afgelopen 5 jaar dus maar twee keer gebeld. Beide keren hier genoemd en weinig succes :+
Echt stuitend.
Dan is een andere huisarts niet meer dan logisch.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 17 augustus 2022 @ 15:10:36 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205665917
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:04 schreef Nijna het volgende:
Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een QR-code van Tikkie voor op de rommelmarkt? Of een andere manier die makkelijk en goed werkt en die een kind kan gebruiken zonder telefoon verder?
Ik zag dat je zo'n code kan printen en ophangen en dat mensen dan zelf het bedrag kunnen invoeren ofzo?
Dochter wil binnenkort op de rommelmarkt staan, maar ik vraag me af of er nog veel mensen contant geld bij zich hebben, dus was aan het kijken naar alternatieve mogelijkheden en kwam dit tegen.
Ik heb pas in Keulen met een QR-code die geprint was een donatie gedaan aan een man die daar op straat piano zat te spelen.

Ik was zo geroerd dat ik dat nodig vond en baalde dat ik geen echt geld bij me had.
Maar hij had dus een QR-code op zijn piano hangen :D

Ik zie dat het filmpje anderhalve minuut duurt dus daar heeft imgbb geen zin in qua uploaden :{

YouTube account gemaakt :')

[ Bericht 11% gewijzigd door Leandra op 17-08-2022 15:24:03 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 17 augustus 2022 @ 15:26:13 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205666050
Mooi idd Leandra! O+ Ook wel echt een heel mooi stuk. Ik heb geen idee hoe het heet, maar ik ken het wel.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 15:29:06 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205666072
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:26 schreef BE het volgende:
Mooi idd Leandra! O+ Ook wel echt een heel mooi stuk. Ik heb geen idee hoe het heet, maar ik ken het wel.
Ja ik weet het, het is prachtig, volgens mij zei mijn vader pas dat het door George Zamfir (die met die panfluit) beroemd gemaakt was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205666103
Ik ken het ook wel (maar weet ook niet hoe het heet).
Wat goed en ook dat hij een QR heeft :)
pi_205666240
Die muziek doet me denken aan wat ze bij ons bij de chinees vroeger op hadden staan :') . We kwamen daar niet heel vaak ofzo, maar ik associeer het daar dus wel mee, zag gelijk het restaurant voor me :s) .
Handig zo'n QR in deze tijd, zoiets zoek ik dus ook.
Was benieuwd of er mensen zijn hier die daar ervaring mee hebben.
pi_205666407
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:04 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben hem einde schooljaar gebruikt voor een boekenmarkt. Eentje vanuit mijn rabo-app. En dan inderdaad zelf het bedrag laten invullen. We hadden ook wel cash. Maar ik denk dat 95% de QR code heeft gebruikt.

Nu was het bij ons 'wat de gek er voor geeft'. Met een rommelmarkt wil je graag dat iemand betaald wat je vraagt. Dus dan moet je wel even meekijken op hun app denk ik?
pi_205666501
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:06 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Wij hebben hem einde schooljaar gebruikt voor een boekenmarkt. Eentje vanuit mijn rabo-app. En dan inderdaad zelf het bedrag laten invullen. We hadden ook wel cash. Maar ik denk dat 95% de QR code heeft gebruikt.

Nu was het bij ons 'wat de gek er voor geeft'. Met een rommelmarkt wil je graag dat iemand betaald wat je vraagt. Dus dan moet je wel even meekijken op hun app denk ik?
We hebben niet een rabo app, maar als ik het goed las kan het met tikkie en die kan met alle banken gekoppeld toch of moet je daar abn voor hebben?

Kind heeft hele visioenen van wat ze allemaal gaat verkopen, we proberen al de verwachtingen wat te temperen, maar ze wil er niet aan, dus dan moet ze het zelf maar gaan ervaren...
pi_205666598
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:16 schreef Nijna het volgende:

[..]
We hebben niet een rabo app, maar als ik het goed las kan het met tikkie en die kan met alle banken gekoppeld toch of moet je daar abn voor hebben?

Kind heeft hele visioenen van wat ze allemaal gaat verkopen, we proberen al de verwachtingen wat te temperen, maar ze wil er niet aan, dus dan moet ze het zelf maar gaan ervaren...
Tikkie zal hetzelfde wel kunnen. Die gaat met veel banken samen.

Onze jongste is met Koningsdag ook altijd enthousiast. Valt altijd vies tegen. Maar het jaar erna zit hij er toch weer. :D
pi_205667924
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb pas in Keulen met een QR-code die geprint was een donatie gedaan aan een man die daar op straat piano zat te spelen.

Ik was zo geroerd dat ik dat nodig vond en baalde dat ik geen echt geld bij me had.

Ik zie dat het filmpje anderhalve minuut duurt dus daar heeft imgbb geen zin in qua uploaden :{

Richard Clayderman - Ballade Pour Adeline
  woensdag 17 augustus 2022 @ 19:20:08 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205668475
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mooi inderdaad!

Net genaaid door thuisbezorgd (of in ieder geval het bedrijf waar besteld is via thuisbezorgd)
Een keer op een andere plek besteld omdat hier in het dorp momenteel niet bezorgd en zelf lam/lui/moe. Zou 40 minuten duren, prima het was nog vrij vroeg. Na een uur nog eens de app gecheckt omdat het er nog niet was, staat er dat ze woensdag niet bezorgen (en kon je ook niks bestellen). Geprobeerd te bellen naar bedrijf want dat zou wel open zijn, geen gehoor. Man een bericht gestuurd naar thuisbezorgd, maar dan heb je ook niet meteen reactie natuurlijk.

Staan ze een minuut of 5 later aan de deur. Dus toch eten (en op thuisbezorgd stond bezorgen ook weer open dus dat zullen ze uit en aan zetten dan of zo?)
Doen dochter en ik de pizza open zit er uit,paprika,champignons op. (En dat laatste lusten we echt niet) (we hadden aangeklikt +groenten en in de opmerkingen ananas gezet) maar ze hebben er dus zo maar wat omgeflikkerd :{

(En prima als ze geen ananas op een pizza willen doen, (t was geen Italiaan trouwens) maar laat het er dan af en flikker er niet zo maar wat op).

Maar goed dus toch maar de deur uit geweest voor dochter en mij om hier in het dorp te gaan halen dus we hebben wel gegeten, maar wel zonde van twee betaalde pizza’s die nou in de groenkliko liggen.

En dus telefonisch geen gehoor, en tis 15-20 minuten rijden en daar hadden we dus geen zin in.

Einde rant
pi_205668682
@hilliebillie, nu mis ik de optie voor een duimpje omlaag... dat is kortom uitermate teleurstellend van die pizza... :{
  woensdag 17 augustus 2022 @ 20:21:45 #172
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205668838
Heel kut, maar ik had het eraf gevist denk ik. Ze iig niet weggegooid. Maar ik ben dan af en toe ook wel een beetje te zuinig...
  woensdag 17 augustus 2022 @ 20:49:18 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205669197
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja ik weet het, het is prachtig, volgens mij zei mijn vader pas dat het door George Zamfir (die met die panfluit) beroemd gemaakt was.
In ben in DM gecorrigeerd, het is de Ballade pour Adeline, vooral bekend geworden door Richard Clayderman.

Maar dat was hier inmiddels ook gepost, bij nader inzien verwacht ik dat mijn vader ook Clayderman genoemd heeft, my bad :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205669340
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:21 schreef Tink89 het volgende:
Heel kut, maar ik had het eraf gevist denk ik. Ze iig niet weggegooid. Maar ik ben dan af en toe ook wel een beetje te zuinig...
Als het iets geweest was wat ik liever niet at had ik dat gedaan. Maar champignons vind ik echt heel vies en die smaak trekt er ook in vind ik. (En het waren er veel).

Maar goed we hebben gegeten en dat zorgt er ook wel voor dat het hangry in ieder geval weg is ;)
pi_205671423
@hilliebillie, bedrijf kan zelf de bezorgsite aan en uitzetten. De dagelijkse tijden die er staan, dat staat zo bij tb en dan gaat de site automatisch open en dicht. Maar als het druk is, kan de site tijdelijk uitgezet worden. Doen wij ook bij drukte, tb en de rest uit en eigen site aan :Y

Wij verkopen overigens géén pizza, dus wij waren het niet :P
If they say
pi_205671445
En ik heb mijn Karin Slaughter boek uit. Mijn vermoeden is: er komt een vervolg :+
If they say
pi_205671524
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 23:12 schreef Mushanga71 het volgende:
@:hilliebillie, bedrijf kan zelf de bezorgsite aan en uitzetten. De dagelijkse tijden die er staan, dat staat zo bij tb en dan gaat de site automatisch open en dicht. Maar als het druk is, kan de site tijdelijk uitgezet worden. Doen wij ook bij drukte, tb en de rest uit en eigen site aan :Y

Ik vermoede nadat ik zag dat het weer aan stond al zoiets dat het aan en uit gezet kon worden. Maar op het moment dat het al een minuut of 20 te laat was en zagen dat ze niet bezorgen op woensdag schrokken we wel even.

Had ook niet gedacht dat jullie het zouden zijn. Dan was het denk ik niet meer warm geweest als het hier was :P had overigens wel verklaard dat het een uur en 15 min duurde voor het er was want volgens mij zit je in een andere regio
pi_205671705
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 23:25 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ik vermoede nadat ik zag dat het weer aan stond al zoiets dat het aan en uit gezet kon worden. Maar op het moment dat het al een minuut of 20 te laat was en zagen dat ze niet bezorgen op woensdag schrokken we wel even.

Had ook niet gedacht dat jullie het zouden zijn. Dan was het denk ik niet meer warm geweest als het hier was :P had overigens wel verklaard dat het een uur en 15 min duurde voor het er was want volgens mij zit je in een andere regio
Snap dat je schrok, zeker ook omdat ze de foon niet opnamen. Gebeurt bij ons ook wel, dan is het gewoon te druk om op te nemen. Dan kies je op dat moment om de bestellingen te maken en klanten in de zaak te helpen.
Tijd die tb opgeeft, klopt ook vaak niet. Als bedrijf heb je daar niks over te vertellen. Heb een keer flink stennis geschopt hoe zij kunnen bepalen hoelang ik ergens over doe? Maar tijd wilden ze niet aanpassen. Vandaar dat de keus dan makkelijk is: site uit :Y

Haha, denk dat je eten en koud en weggespoeld was geweest :D
Heeft hier flink geplenst. En andere regio dacht ik :Y
If they say
pi_205672747
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 00:00 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Snap dat je schrok, zeker ook omdat ze de foon niet opnamen. Gebeurt bij ons ook wel, dan is het gewoon te druk om op te nemen. Dan kies je op dat moment om de bestellingen te maken en klanten in de zaak te helpen.
Tijd die tb opgeeft, klopt ook vaak niet. Als bedrijf heb je daar niks over te vertellen. Heb een keer flink stennis geschopt hoe zij kunnen bepalen hoelang ik ergens over doe? Maar tijd wilden ze niet aanpassen. Vandaar dat de keus dan makkelijk is: site uit :Y

Haha, denk dat je eten en koud en weggespoeld was geweest :D
Heeft hier flink geplenst. En andere regio dacht ik :Y
Is TB wel interessant voor jullie?
Bij de meeste restaurants bestel ik direct ipv via TB. Dat scheelt ze weer geld afdragen.
pi_205673115
Bij de tentjes die ik ken bestel ik inderdaad ook altijd via de eigen website. Maar begreep van de kebab zaak hier een dorp verderop dat heel veel mensen echt via thuisbezorgd zoeken en je anders dus niet kennen. Hij had ook promoties van gratis blikjes drinken als je via de eigen site bestelde en zo en een foldertje daarvan deed hij ook bij elke (thuisbezorgd)bestelling. Hij vertelde eens dat hij hoopte nog maar een half jaar nodig te hebben via thuisbezorgd en dat dan iedereen voldoende op de hoogte was van zijn eigen site.
Helaas is dat tentje ineens van de aardbodem verdwenen. Want dat was goed spul

SPOILER
pi_205673283
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 09:06 schreef exode het volgende:

[..]
Is TB wel interessant voor jullie?
Bij de meeste restaurants bestel ik direct ipv via TB. Dat scheelt ze weer geld afdragen.
Neuh, dat niet maar je moet wel om zichtbaar te zijn. Wat jij doet, zouden meer mensen moeten doen. Zelf doe ik dat ook, gebruik tb om te loeren en bestel dan op de eigen site. Scheelt voor de ondernemer behoorlijk wat :Y

@hilliebillie, doen wij ook, de eigen folder bij de bestelling. Maar je blijft mensen houden die op tb ed kijken. Ook nieuwe klanten kijken daar eerst dus eigenlijk komen we nooit van dat soort sites af.
Dat klinkt niet goed😳. Goed dat jullie er niet ingestonken zijn. Wat niet gaat, gaat niet. Dat blijkt. Wel jammer dat ie weg is, nouja, zijn eten dan ;)
If they say
  Moderator donderdag 18 augustus 2022 @ 10:15:02 #182
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205673408
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 23:12 schreef Mushanga71 het volgende:
@:hilliebillie, bedrijf kan zelf de bezorgsite aan en uitzetten. De dagelijkse tijden die er staan, dat staat zo bij tb en dan gaat de site automatisch open en dicht. Maar als het druk is, kan de site tijdelijk uitgezet worden. Doen wij ook bij drukte, tb en de rest uit en eigen site aan :Y

Ik vroeg me gisteren af of het inderdaad tijdelijk uitgezet kon worden, bedankt voor het antwoord ^O^

Wij hebben 1,5 uur zitten wachten op onze patat gisteren. Toen ik na een uur belde zeiden ze dat het ontzettend druk was, dat ze veel bestellingen kregen en de hele zaak vol stond. Meteen erheen gereden en er stond 1 iemand in de zaak, gewoon gelul dus. Toen ik ze daarop aansprak gingen ze me een schuldgevoel aanpraten over dat ik ze oneerlijk had genoemd, ja dat krijg je als je liegt hè 8)7 Uiteindelijk was het wel lekker trouwens maar neem dan gewoon geen bestellingen aan als het te druk is :N
pi_205673500
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 09:59 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Neuh, dat niet maar je moet wel om zichtbaar te zijn. Wat jij doet, zouden meer mensen moeten doen. Zelf doe ik dat ook, gebruik tb om te loeren en bestel dan op de eigen site. Scheelt voor de ondernemer behoorlijk wat :Y

@:hilliebillie, doen wij ook, de eigen folder bij de bestelling. Maar je blijft mensen houden die op tb ed kijken. Ook nieuwe klanten kijken daar eerst dus eigenlijk komen we nooit van dat soort sites af.
Dat klinkt niet goed😳. Goed dat jullie er niet ingestonken zijn. Wat niet gaat, gaat niet. Dat blijkt. Wel jammer dat ie weg is, nouja, zijn eten dan ;)
Zelfde als met Booking, daar zoeken en dan rechtstreeks boeken. Is vaker goedkoper ook nog.

1 keer dacht ik overigens dat ik rechtstreeks bij een restaurant had besteld, bleek het toch TB te zijn. De site leek op een restaurant site maar was dus TB. Daar let ik nu wat meer op.

Ik had het met mijn massagepraktijk ook, 20% afrdagen was heel normaal. Daar ben ik toen snel mee gestopt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 18 augustus 2022 @ 10:27:25 #184
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205673525
Zo ook met Social deal. Krijg je ook de prijs van de deal maar hoeft men geen 35% af te dragen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205673587
Ik heb dus nog nooit eten thuis laten bezorgen.
Met een meidenkwartet
pi_205673598
Ik denk er dus over om abo's af te sluiten voor de Efteling, zeker met gratis toegang tot een aantal andere pretparken waar we sowieso heen willen in 2023 best aantrekkelijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 10:35 schreef Cathmar het volgende:
:o :o :o

[ Bericht 8% gewijzigd door exode op 18-08-2022 11:12:29 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 18 augustus 2022 @ 10:41:09 #187
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205673639
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 10:36 schreef exode het volgende:
Ik denk er dus over om abo's af te sluiten
[..]
:o :o :o
Voor wat
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205673834
quote:
Echt?

Mijn ouders laatst voor het eerst. Pizza voor 11 man. Maar dat komt omdat er nauwelijks iemand bezorgd waar zij wonen :D

Hier bestellen we ook weleens pizza voor de jongens en gaan dan zelf uit eten. :9

We bestellen zoveel mogelijk via de eigen sites/telefonisch. Maar dat is eens per 2 maanden. Pizza, sushi, kebabschotels.
Vaak bestellen we dan, maar halen het zelf op. Dat is meest sneller omdat we dan niet op de beschikbare bezorgers hoeven te wachten en de meeste zaken waar we bestellen zitten op 5 minuten fietsen.

Begin dit jaar op vakantie wel besteld via tb. Toen krijgen we bericht dat de zaak op 50 km afstand zat, terwijl we echt in het dorp hadden besteld. Toen duurde het ook nog lang ivm carnaval. En dan ook nog huisje op zo'n vakantiepark waarvan je hoopt dat ze het huisje kunnen vinden. Dan knijp je hem wel. Maar we hadden het eten maar 15 minuten later dan de aangegeven tijd, en smaakte prima.
pi_205673964
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 10:41 schreef Ynske het volgende:

[..]
Voor wat
Hele teksten weg zie ik, ik pas mijn tekst even aan....
pi_205674078
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 10:15 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik vroeg me gisteren af of het inderdaad tijdelijk uitgezet kon worden, bedankt voor het antwoord ^O^

Wij hebben 1,5 uur zitten wachten op onze patat gisteren. Toen ik na een uur belde zeiden ze dat het ontzettend druk was, dat ze veel bestellingen kregen en de hele zaak vol stond. Meteen erheen gereden en er stond 1 iemand in de zaak, gewoon gelul dus. Toen ik ze daarop aansprak gingen ze me een schuldgevoel aanpraten over dat ik ze oneerlijk had genoemd, ja dat krijg je als je liegt hè 8)7 Uiteindelijk was het wel lekker trouwens maar neem dan gewoon geen bestellingen aan als het te druk is :N
Graag gedaan :)
En das dus de reden dat de bestelsite eruit gaat: drukte. Maar alleen als het niet bij te benen is. Maar liegen dat het druk is en je komt erachter van niet, zeg dan eerlijk waarom het later is. Het kan ook zijn dat er op dat moment te weinig personeel is en het langer duurt. Maar zeg dat dan.
Trouwens, dat ze de foon opnamen zegt eigenlijk al dat het niet zo heel druk was ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 10:24 schreef exode het volgende:

[..]
Zelfde als met Booking, daar zoeken en dan rechtstreeks boeken. Is vaker goedkoper ook nog.

1 keer dacht ik overigens dat ik rechtstreeks bij een restaurant had besteld, bleek het toch TB te zijn. De site leek op een restaurant site maar was dus TB. Daar let ik nu wat meer op.

Ik had het met mijn massagepraktijk ook, 20% afrdagen was heel normaal. Daar ben ik toen snel mee gestopt.
Klopt, tb maakt die sites en dan lijkt het net of het van dat bedrijf is. Site ziet er anders uit maar dan gaat het toch via tb.
Ik weet niet hoeveel we precies afdragen, is weer verhoogd. Eigenlijk wil ik het niet weten :@ maar tis veel.
Liever doen we zonder maar de concurrent gaat er dan met onze bestelling vandoor die er wel opstaat. We hebben geen keus. Gelukkig zijn er wel steeds meer mensen die het op omze manier doen ;)
If they say
pi_205674104
quote:
:D
Mocht ik ooit verhuizen, dan zal ik eerst kijken of er wordt thuisbezorgd, ook de boodschappen :@
If they say
pi_205674145
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:02 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Echt?

Mijn ouders laatst voor het eerst. Pizza voor 11 man. Maar dat komt omdat er nauwelijks iemand bezorgd waar zij wonen :D

Hier bestellen we ook weleens pizza voor de jongens en gaan dan zelf uit eten. :9

We bestellen zoveel mogelijk via de eigen sites/telefonisch. Maar dat is eens per 2 maanden. Pizza, sushi, kebabschotels.
Vaak bestellen we dan, maar halen het zelf op. Dat is meest sneller omdat we dan niet op de beschikbare bezorgers hoeven te wachten en de meeste zaken waar we bestellen zitten op 5 minuten fietsen.
Tja, ik vind het gewoon zonde van het geld.
Met een meidenkwartet
pi_205674161
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:22 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Mocht ik ooit verhuizen, dan zal ik eerst kijken of er wordt thuisbezorgd, ook de boodschappen :@
Boodschappen wel! Picnic, twee keer per week.
Met een meidenkwartet
pi_205674183
Bij ons is het traditie om op de laatste vakantiedag sushi te eten. Nu is ons sushi tentje al een tijdje dicht op zondag dus gaan we zaterdag sushi halen. Zij bezorgen helaas niet, ik bel altijd, geef de bestelling door en haal het half uur later op.
De bezorg sushi vinden wij steeds matig tot slecht.
pi_205674189
SPOILER
Niet quoten, haal het later weg.

Ging niet goed, nu wel :+

[ Bericht 11% gewijzigd door Mushanga71 op 18-08-2022 20:21:32 ]
If they say
pi_205674210
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:28 schreef exode het volgende:
Bij ons is het traditie om op de laatste vakantiedag sushi te eten. Nu is ons sushi tentje al een tijdje dicht op zondag dus gaan we zaterdag sushi halen. Zij bezorgen helaas niet, ik bel altijd, geef de bestelling door en haal het half uur later op.
De bezorg sushi vinden wij steeds matig tot slecht.
Wij hebben een heel goede sushi maker in de AH XL zitten. Maar dat is wel uitzonderlijk dat ik dat ga halen. Voor 6 personen loopt het snel op.
Met een meidenkwartet
pi_205674218
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:29 schreef Mushanga71 het volgende:
[

achterlijke lui. Sommige mensen hebben echt geen fatsoen.
Met een meidenkwartet
pi_205674267
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:26 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Boodschappen wel! Picnic, twee keer per week.
Ooooh, das het belangrijkste: de boodschappen :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:33 schreef Cathmar het volgende:

[..]
achterlijke lui. Sommige mensen hebben echt geen fatsoen.
Echt he? Zit te wachten op een klacht maar das nog niet gebeurd. Misschien nog iets van fatsoen.
If they say
pi_205674320
quote:
Ik ook niet, ook geen supermarkt boodschappen. Afhaal deden we al niet vaak, maar nu ook zelden met een kind met voedselallergie. Soms wel jammer, wel beter voor de portemonnee ;)
pi_205674424
Wij bestellen eigenlijk alleen pasta en poke bowls bedenk ik me net. Verloofde mag geen lactose en ook Chinees valt niet zo lekker. De kinderen maken we er sowieso allemaal niet blij mee.
Sushi en friet haal ik altijd. En pizza's gaan er bij beide koters alleen in de Dr Oetker variant in. Voor onszelf maken we dan pizza of eten een salade.

Tijdens de lockdowns wel veel besteld. Vooral bij de lokale restaurants hier.
pi_205674623
Er zit hier bij 1 van de parken een patatkraam. Sinds ik weet dat ie ook halalproducten verkoopt, halen zoon en ik daar wel en eten dat in het park op. Gezellig :D
Verder bestellen we pizza, turkse grillbroodjes, thai, hamburgers, roti...en haal ik vaak zelf ook. Ik heb heel geen pest plurishekel aan koken ofzo :+
If they say
pi_205674670
En zoon is met zn pa mee naar de zaak dus eet ik vanavond in mn uppie. Geen haar op mn hoofd die voor 1 persoon gaat koken dus eet ik een vega schotel van aviko, geloof ik. Of snert, bedenk ik me net. Staan nog blikken/zakken in de schuur *)

Avondeten en moet nog ontbijten... :@
If they say
pi_205674707
Ik vind eten bestellen/afhalen te duur. We bestellen misschien 1 keer per 2 maanden iets, maar eigenlijk doe ik dat zelfs liever niet.
Hetzelfde geldt voor uit eten gaan, het is zo gruwelijk duur dat mijn eetlust spontaan verdwijnt.

Maargoed, voedsel in de supermarkt kopen is inmiddels ook vrij prijzig geworden. De prijsstijgingen van het afgelopen jaar zijn echt niet mals. Volgens mij worden alleen de Aholds onder ons er veel beter van. Ik vraag me elke dag weer af hoe de mensen met een inkomen onder de armoedegrens nog voor voldoende eten op tafel zorgen. ;(
  donderdag 18 augustus 2022 @ 12:16:20 #204
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205674734
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 14:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Juist in dat soort gevallen vind ik het zo bizar dat een huisarts het afdoet met "stuur maar een foto".

Nou kom ik zelf sowieso af en toe bij de huisarts, maar toen ik de vorige huisarts op een gegeven moment voor Soneal belde was het van "Je belt nooit voor hem, kom zometeen maar even".

Mooi altijd dat mensen die aan de telefoon heel hoog van de toren blazen met hun verhaal 'we komen nooit (vaak niet eens waar trouwens), dus nu ik bel moet je me zeker wel laten komen' vervolgens toch best vaak naar huis gaan met het bericht dat het reuze meevalt. Wat prima is hoor, je hoeft niet enkel te komen als je half dood bent. Maar het idee dat je met (in eigen ogen) lager zorgverbruik opeens de praktijk kan vertellen hoe ze hun werk moeten doen laat me vaak een beetje zuchten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 18 augustus 2022 @ 12:22:06 #205
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205674805
Ja, elke huisartspraktijk moet gewoon goede zorg leveren. En niet mensen afwimpelen. En excuus maken als er wat mis gaat (niet per mail, zou ik zeggen). Maar het personeelstekort maakt veel dingen wel ingewikkeld. Het is zoeken hoe je daarmee die goede zorg kan blijven leveren, dingen die spoed zijn snel kan zien, maar ook langdurige / psychische / sociale vragen de aandacht geeft die ze verdienen.

quote:
Ik las het ja... dat is echt een extreme manier om de spoedzorg te garanderen. Waardeloos. Ik vrees wel dat dit soort dingen vaker voor gaan komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 18-08-2022 12:28:57 ]
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 18 augustus 2022 @ 12:25:41 #206
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205674850
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:26 schreef MaJo het volgende:

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:30 schreef Claudia_x het volgende:

Ik maak die vergelijking met auto's wel vaker omdat ik er werkelijk niet bij kan waarom we voor onze lichamen slechter zorgen dan voor ons wagenpark. Het artikel dat ik gisteren deelde over pilgebruik en tromboserisico's bij veertigplussers vond ik dan ook herkenbaar en veelzeggend.
Het lastige is dat je een lichaam niet zo makkelijk kan 'uitlezen' als een auto. Je kan niet bloed prikken, 3 testjes doen, en dan de garantie krijgen dat je weer een jaar doorwandelt.

Dit standpunt van de NHG is al wat ouder, maar in de basis staat het nog denk ik: klik.
pi_205675005
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:52 schreef exode het volgende:
Wij bestellen eigenlijk alleen pasta en poke bowls bedenk ik me net. Verloofde mag geen lactose en ook Chinees valt niet zo lekker. De kinderen maken we er sowieso allemaal niet blij mee.
Sushi en friet haal ik altijd. En pizza's gaan er bij beide koters alleen in de Dr Oetker variant in. Voor onszelf maken we dan pizza of eten een salade.

Tijdens de lockdowns wel veel besteld. Vooral bij de lokale restaurants hier.
Tijdens het fodmapdieet hebben we ook niet bezorgd/afgehaald. Dat was geen doen. Maar helaas kan ik de meeste dingen van die zaken wel weer eten. Ik heb eerder last van fruit, groentes lactose. Dus een pizza valt prima, kebab gaat er goed in, sushi blijft lekker en chinees wil ook prima..
Maar geef me een appel, bloemkool of wat honing en ik ben weg.. |:(

Jongste is wel een pieper met eten. Als wij chinees halen, sturen we hem naar de snackbar ernaast voor patat :P

SPOILER
pi_205675088
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:43 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Tijdens het fodmapdieet hebben we ook niet bezorgd/afgehaald. Dat was geen doen. Maar helaas kan ik de meeste dingen van die zaken wel weer eten. Ik heb eerder last van fruit, groentes lactose. Dus een pizza valt prima, kebab gaat er goed in, sushi blijft lekker en chinees wil ook prima..
Maar geef me een appel, bloemkool of wat honing en ik ben weg.. |:(

Jongste is wel een pieper met eten. Als wij chinees halen, sturen we hem naar de snackbar ernaast voor patat :P

SPOILER
We aten 2 weken geleden chinees, verloofde heeft dagen last van haar darmen gehad.

Tomaten en ver verdraagt ze ook slecht dus bestelpizza's vallen af.

Ach, zo houden we nog eens geld over.
pi_205675123
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vind eten bestellen/afhalen te duur. We bestellen misschien 1 keer per 2 maanden iets, maar eigenlijk doe ik dat zelfs liever niet.
Hetzelfde geldt voor uit eten gaan, het is zo gruwelijk duur dat mijn eetlust spontaan verdwijnt.

Maargoed, voedsel in de supermarkt kopen is inmiddels ook vrij prijzig geworden. De prijsstijgingen van het afgelopen jaar zijn echt niet mals. Volgens mij worden alleen de Aholds onder ons er veel beter van. Ik vraag me elke dag weer af hoe de mensen met een inkomen onder de armoedegrens nog voor voldoende eten op tafel zorgen. ;(
Hoe gaat het met het inkoop beleid bij jullie? Na je ingrijpen in het budget van je man.
Met een meidenkwartet
pi_205675162
ach, ik had t wel fijn gevonden als ik midden in de nacht naar de huisartsenpost had mogen gaan. 7e dag na thuisbevalling die prima ging (en zonder verdoving oid, dus al wat pijn gewend zeg maar). Ik had vreselijke buikpijn, met overgeven enzo, maar kon ook niet meer rechtop staan. Kon trouwens ook onmogelijk de baby aanleggen (man hield m maar tegen mijn borst, je moet wat als er ook geen kunstvoeding in huis is. 23.00 gebeld, mocht niet komen. 3 uur s nachts gebeld, weer niet. Om 11 uur door naar huisarts en direct erna t ziekenhuis en daar al om 15 uur geopereerd aan blinde darm.. net op tijd zeiden ze..
pi_205675519
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:56 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Hoe gaat het met het inkoop beleid bij jullie? Na je ingrijpen in het budget van je man.
Slecht :X
Maar dat heeft ook wel een beetje met de zomer te maken, dan letten we eigenlijk helemaal niet op boodschappenbudgetten. :@

Toevallig heb ik afgelopen maandag, toen onze vakantie voorbij was, weer tegen mijn man gezegd dat we weer gaan bezuinigen. Volgende week gaan de kinderen weer naar school, dus dat is een mooi moment om te beginnen. :)
  donderdag 18 augustus 2022 @ 13:54:03 #212
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_205675658
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:22 schreef Lemijn het volgende:
Ja, elke huisartspraktijk moet gewoon goede zorg leveren. En niet mensen afwimpelen. En excuus maken als er wat mis gaat (niet per mail, zou ik zeggen). Maar het personeelstekort maakt veel dingen wel ingewikkeld. Het is zoeken hoe je daarmee die goede zorg kan blijven leveren, dingen die spoed zijn snel kan zien, maar ook langdurige / psychische / sociale vragen de aandacht geeft die ze verdienen.
[..]
Ik las het ja... dat is echt een extreme manier om de spoedzorg te garanderen. Waardeloos. Ik vrees wel dat dit soort dingen vaker voor gaan komen.
Dat denk ik ook. In alle lagen van zorgverlening zijn dit soort dingen voelbaar. En personeelstekorten moeten geen excuus zijn, maar hoe meer ballen je in de lucht moet houden, hoe groter de kans dat je er een keer eentje laat vallen. Zo simpel is het.
pi_205675739
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:52 schreef exode het volgende:

[..]
We aten 2 weken geleden chinees, verloofde heeft dagen last van haar darmen gehad.

Domino's heeft pizza's waar geen tomatensaus op zit en degene waar het wel op zit kun je aanpassen naar creme fresh :Y

edit; oh ook geen lactose. Dan wordt t lastig ja :)
pi_205675897
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:52 schreef exode het volgende:

[..]

typisch, je verloofde en ik reageren op precies dezelfde dingen. heeft ze het ook na het eten van gebarbequed vlees?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 18 augustus 2022 @ 14:17:56 #215
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_205675907
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 13:01 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ach, ik had t wel fijn gevonden als ik midden in de nacht naar de huisartsenpost had mogen gaan. 7e dag na thuisbevalling die prima ging (en zonder verdoving oid, dus al wat pijn gewend zeg maar). Ik had vreselijke buikpijn, met overgeven enzo, maar kon ook niet meer rechtop staan. Kon trouwens ook onmogelijk de baby aanleggen (man hield m maar tegen mijn borst, je moet wat als er ook geen kunstvoeding in huis is. 23.00 gebeld, mocht niet komen. 3 uur s nachts gebeld, weer niet. Om 11 uur door naar huisarts en direct erna t ziekenhuis en daar al om 15 uur geopereerd aan blinde darm.. net op tijd zeiden ze..
Wat gaven ze als reden om niet langs te hoeven komen?
pi_205676319
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 14:16 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
typisch, je verloofde en ik reageren op precies dezelfde dingen. heeft ze het ook na het eten van gebarbequed vlees?
Dat heeft ze al heel lang niet op. Ze is wat huiverig voor 'veel' vlees.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 15:28:58 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205676392
Volgens mij heb ik nog nooit eten laten bezorgen...
pi_205676414
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 14:17 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Wat gaven ze als reden om niet langs te hoeven komen?
zou niet ernstig genoeg zijn.. Ben er niet meer achteraan geweest later.. Denk dat ze dachten dat t buikgriep was ofzo..
pi_205676447
Wij hebben tijdens de lockdown meer dan eens eten besteld. Al was het maar om de ondernemer te steunen.
pi_205676472
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 15:35 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben tijdens de lockdown meer dan eens eten besteld. Al was het maar om de ondernemer te steunen.
Dat inderdaad. Vrijwel alle restaurants in het dorp boden afhaal of bezorgen aan. Meerdere keren per week :@ Zolang je het kan betalen, was het onze manier van steunen.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 15:45:34 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205676546
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 15:39 schreef exode het volgende:

[..]
Dat inderdaad. Vrijwel alle restaurants in het dorp boden afhaal of bezorgen aan. Meerdere keren per week :@ Zolang je het kan betalen, was het onze manier van steunen.
Hier in het dorp zit niet zo veel gelukkig :D hoef k me daar iig niet rot over te voelen. En ik vind het eten vaak gewoon ook lekkerder als ik zelf kook of m'n man laat koken.
pi_205676686
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 15:35 schreef amaranta het volgende:
Wij zaten in Spanje en toen we eenmaal na drie maanden opsluiting ons huis uit mochten gingen we ook wel eens wat halen. Maar nooit thuis bezorgd.
Met een meidenkwartet
pi_205676866
Ons halve salaris gaat naar thuisbezorgd/to go dingen/uit ontbijten-lunchen-dineren :') Het is deels luiheid of echt te moe zijn, maar het uit ontbijten-lunchen-dineren vinden we vooral heel gezellig met het gezin. Savonds uit eten doen we alleen met z'n tweeën, dus dat komt niet zo heel vaak voor. Maar buiten de deur ontbijten of lunchen is daar dus voor in de plaats gekomen :Y) maar nu alles duurder wordt zullen we er wel een beetje in moeten schrappen denk ik :P
pi_205677076
Thuisbezorgd probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Ik haal wel eens sushi of pizza in het dorp, of we halen Indisch een dorp verderop. Maar dat haal ik meestal zelf op.

Ik haal minder af dan @Aure denk ik, maar ik herken wel dat buiten de deur eten echt een gezinsuitje is. We zitten nu in een streetfood-hal in Oslo aan de bibimbap, ramen en pasta O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205677380
Ik heb honderden keuzes als ik een willekeurige bezorgapp open :') dat maakt het bestellen ook wel makkelijk ofzo. Als het echt in de buurt is halen we het ook wel eens zelf af trouwens.

Een gezinsuitje, ja zo voelt het inderdaad! Ons allerfavoriet is denk ik in de zomer in de weekenden ontbijten bij Parqiet in het Park O+ dan gaan we daarna ook altijd nog een stukje wandelen.
pi_205677806
Ik bestelde net een broodje bij een ander woord voor underground :+
Keek op de eigen site: we bezorgen niet bij jou. Dan word ik wel gedwongen om bij tb te bestellen want via daar bezorgen ze wel :')
If they say
  donderdag 18 augustus 2022 @ 22:51:10 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205681320
@Leandra Ik heb ondertussen hier al weer anderhalve dag een panfluit in mijn hoofd dankzij jou met je Zamphir! :X :D
  donderdag 18 augustus 2022 @ 23:06:01 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205681530
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:51 schreef BE het volgende:
@:Leandra Ik heb ondertussen hier al weer anderhalve dag een panfluit in mijn hoofd dankzij jou met je Zamphir! :X :D
En dan te bedenken dat het een nummer van Richard Clayderman was :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 18 augustus 2022 @ 23:16:52 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205681640
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 23:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dan te bedenken dat het een nummer van Richard Clayderman was :')
Ik las het ja! :D
pi_205682503
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 17:21 schreef Aure het volgende:
Ik heb honderden keuzes als ik een willekeurige bezorgapp open :') dat maakt het bestellen ook wel makkelijk ofzo. Als het echt in de buurt is halen we het ook wel eens zelf af trouwens.

Een gezinsuitje, ja zo voelt het inderdaad! Ons allerfavoriet is denk ik in de zomer in de weekenden ontbijten bij Parqiet in het Park O+ dan gaan we daarna ook altijd nog een stukje wandelen.
ik mis wonen in Rotterdam, elke soort keuken, elk restaurant wat je je maar kunt bedenken. Hier in schubbekuttenveen (tegen Rotterdam aan) is vooral pizza, patat en slechte sushi :'(
  Moderator vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:25:25 #231
382129 crew  Donna
pi_205682517
Domino's bezorgt hier alleen. :X
pi_205682791
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 07:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
ik mis wonen in Rotterdam, elke soort keuken, elk restaurant wat je je maar kunt bedenken. Hier in schubbekuttenveen (tegen Rotterdam aan) is vooral pizza, patat en slechte sushi :'(
Dat snap ik wel ja! Hoewel buiten de stad wonen ook wel weer voordelen heeft. Ik weet zelf niet of ik daar aan zou kunnen wennen. Ik ben wat dat betreft wel echt een stadsmeisje :P
pi_205682980
Half (lees Noord) Utrecht bezorgt hier. Dus wij hebben wel keuze.

Ik mis wel de Thai van een 'dorp' verderop. Die begon zo kleinschalig dat je je eigen bakje mee moest nemen en je in haar keuken mocht wachten tot ze klaar was met je Pad Thai. Uiteindelijk werd ze zo groot dat ze een soort loods had en nu is het verkocht en is het niet meer te eten.

We hadden hier weer eens een fikse stroomstoring, de 3e in 2 maanden tijd. We stonden op het eindfeest van het Timmerdorp, die hadden gelukkig noodvoorzieningen. B en ik gingen pas om half 10 naar huis en alles was donker, dat had toch ook wel iets bijzonders.
pi_205682995
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 17:21 schreef Aure het volgende:

Wat een leuke plek! Ik kende dat helemaal niet. Leuk om eens naartoe te gaan :)

Woon zelf dus ook in R'dam, en de keren dat ik via thuisbezorgd wat laat komen is echt sporadisch. Op elke hoek van de straat zit er wel een eettentje... Kleine moeite om zelf wat te halen vinnik.

Verder eens met Aure. Stadsmeisje indeed. Ik kom uit een wat groter dorp en ik zou nooit meer naar zoiets terug willen :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 19-08-2022 09:19:34 ]
pi_205683036
Dorpsmeisje hier. Ik ben in een heul klein Brabants dorp opgegroeid. Zo 1 met 1 kerk en 3 kroegen.
Waar we nu wonen is een stuk groter, maar officieel een dorp. En ons wijkje is lekker dorps.

Ik ben absoluut geen stadsmens, leuk om erheen te gaan en dan lekker in mijn dorp slapen. MAAR ik wil niet afgelegen wonen. Mijn geboortedorp is een paar kilometer buiten een stad en nu wonen we op fietsafstand van Utrecht.
pi_205683174
Dorpsmeisje tot mijn 18e. In een dorp met 200 inwoners. Daarna naar de stad en ik ga nooit meer terug. Zo lekker alle voorzieningen om je heen. En 130.000 inwoners, maar het voelt in deze buitenwijk best nog groot-dorps. (Genoeg winkels, maar niet de hysterische drukte van de binnenstad.
pi_205683197
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Dorpsmeisje tot mijn 18e. In een dorp met 200 inwoners. Daarna naar de stad en ik ga nooit meer terug. Zo lekker alle voorzieningen om je heen. En 130.000 inwoners, maar het voelt in deze buitenwijk best nog groot-dorps. (Genoeg winkels, maar niet de hysterische drukte van de binnenstad.
Dit helemaal ja. Ik voel me ook vrijer in een stad. Al loop je met de zomer in een kersttrui, niemand die het wat boeit.
pi_205683233
Ik zou wel aan de rand van de stad kunnen wonen, dat gaat denk ik nog wel ooit gebeuren. We wonen nu in het centrum en we hebben hier geen tuin, en dat is iets wat we ooit wel willen. Of een dakterras, maar dat ligt hier een beetje ingewikkeld. Dan hoeven we niet per se hier weg :P
  Moderator vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:48:10 #239
382129 crew  Donna
pi_205683341
Dorpsmeisje hier, maar wel met fatsoenlijke voorzieningen.
Ik woon buitenaf, maar ook maar 2km van het centrum. In sommige steden zit je verder van het centrum af dus wat dat betreft ideaal.
Een dagje stad maak je me ook echt niet blij mee.
pi_205683411
ik mis ook het ov uit Rotterdam ;( hier is alleen een buurtbuslijntje wat ook nog eens niet rijdt in de schoolvakanties en op zondag :')

en dan te bedenken dat ik binnen vijf minuten de stadgrenzen van Rotterdam over kan zijn met de auto, zo dichtbij, maar echt een wereld van verschil.
pi_205683413
Hier opgegroeid in een klein dorp (2000 inwoners) nu een iets groter dorp, dat vind ik wel wat fijner, paar supermarkten in de buurt en zo nog een aantal winkels meer.
Heb tijdens m’n studie op kamers gezeten in een stad maar dat was niet echt m’n ding en zou ook niet in de stad willen wonen. Fijn veel winkels bij de hand, maar ik ga toch niet elke maand shoppen voor kleding of zo. En als ik dat doe dan maak ik er nu een dagje van (ben binnen 20 min in het centrum van de dichtstbijzijnde stad met de auto dus daar zit het probleem niet).
Alleen dan qua eettentjes zou ik het misschien missen, om spontaan eens uit eten te gaan of om af te halen/bezorgen daarin dus weinig keuze hier.

Maar uit eten zoeken we inderdaad eerst thuis uit waar we heen willen (en dat zijn toch vaak de dingen die we al kennen, omdat we ook niet weten wat waar zit en wat het is) terwijl als we op vakantie zijn het ook heerlijk vinden om een straat met eettentjes in te wandelen en dan wat rond te kijken om ergens te gaan zitten.

Maar ondanks dat vind ik een dorp echt fijn, prima tuintje, doodlopend stukje straat dus alleen bestemmingsverkeer voor 6 huizen.
pi_205683518
Ik ben in Amsterdam geboren🎶... Wel in een buitenwijk en daar woon ik nog steeds.
Maar als ik dan een dagje de stad in ga ben ik altijd weer blij als ik thuis ben. De drukte, de toeristen😖
OV is prima, bezorging van wat dan ook is prima, zit centraal en heb 3 parken op loop/fietsafstand. Sta met 5 minuten fietsen midden in de weilanden en kwam er gister achter dat het Muiderslot op nog geen half uur fietsen is :D
Wil hier niet meer weg :)
If they say
pi_205683725
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:55 schreef littledrummergirl het volgende:
ik mis ook het ov uit Rotterdam ;( hier is alleen een buurtbuslijntje wat ook nog eens niet rijdt in de schoolvakanties en op zondag :')

en dan te bedenken dat ik binnen vijf minuten de stadgrenzen van Rotterdam over kan zijn met de auto, zo dichtbij, maar echt een wereld van verschil.
Woon jij in het dorp waar je op zondag eigenlijk de straat niet op mag? Daar woont een vriendin van mij en ik werd nog net niet het dorp uitgeduwd met mijn auto op zondag.
pi_205684178
Ik zou binnen halve dag helemaal overprikkeld zijn in een stad. We wonen nu in een groot dorp (bijna 20k) met het centrum op minder dan een km. Middelgroot park aan het einde van de straat. Ik wil hier niet snel weg want het is een prima balans.
Soms mis ik restaurants nog wel eens. Ik ben opgegroeid in een grote multiculti gemeente dus het is even wennen dat er buiten 1 Italiaan en 2 Chinese restaurants niks anders is.
pi_205684207
Ik woon in de stad en als ik er ooit nog weg ga dan ga ik naar een dorp tegen de stad aan. Heb een paar jaar in Noord-Holland gewoond, heel bewust voor gekozen en ik dacht dat ik het prima zou vinden om precies tussen Haarlem, Alkmaar en Amsterdam in te wonen (want yay, drie leuke steden binnen een half uur OV), maar het was allemaal net te ver weg om even naar toe te gaan.

Nu woon ik in het zuiden van het land, past sowieso veel beter. We wonen wel in een buitenwijk, maar zijn zo in de stad, zowel met de auto als met de fiets of bus.
pi_205684305
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:48 schreef Donna het volgende:
Dorpsmeisje hier, maar wel met fatsoenlijke voorzieningen.
Ik woon buitenaf, maar ook maar 2km van het centrum. In sommige steden zit je verder van het centrum af dus wat dat betreft ideaal.
Een dagje stad maak je me ook echt niet blij mee.
Ik fietste net 4 km enkele reis naar het centrum inderdaad. Tante woont in dezelfde stad op 8 km afstand.
Maar de gewone winkels zitten op 500 meter. Dus dat centrum kom ik niet eens zo vaak. (Als mini tenminste vanaf komend schooljaar zelf naar de nieuwe pianoleraar kan fietsen in het centrum)
pi_205684383
Ik heb van mijn studie tot de kinderen het echt niet meer hielden op een bovenwoning in de stad gewoond. Toen met pijn in het hart naar een dorp verderop verhuisd en op afhaal-bezorg-uiteten na bevalt dat fantastisch.

Nou is het ook niet zo heel ver en de laatste bus vanuit de stad naar hier gaat vanavond om 1u, dus ik zou ook 's avonds nog wat leuks kunnen gaan doen daar, maar dat doen we dus met de kinderen en zonder oppasmogelijkheid eigenlijk nooit.

Maarrrr als we ooit de kinderen het huis uit weten te jagen, willen we waarschijnlijk wel lekker bejaard midden in een stad gaan wonen. Dan wil ik toch geen dikke tuin meer bijhouden en kunnen we lekker makkelijk alles eten overal.
pi_205684708
Mijn huis is in principe verkocht. Zoon wil het later kopen. En hij wil dat ik voor aaaaaltijd bij hem blijf wonen O+ Tegen die tijd denkt ie er vast anders over :')

Had het een keer met man over tiny houses, dat dat later als we oud en bejaard zijn, wel iets voor ons is. Zijn antwoord: 2 dan want 1 is te klein. Nou zei hij dat, maar ik dacht het :') :D
If they say
pi_205684738
En eindelijk de doos met schoolboeken maar es uitgepakt. Hadden 9 rekbare boekenkaften gekocht. Heeft ie er maar 3 nodig :') Rest zijn 2e delen van de 1e werkboeken en boeken die niet terug hoeven. Heeft ie voor de komende 6 jaar zat boekenkaften :+
If they say
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:31:28 #250
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205684788
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:26 schreef Mushanga71 het volgende:
En eindelijk de doos met schoolboeken maar es uitgepakt. Hadden 9 rekbare boekenkaften gekocht. Heeft ie er maar 3 nodig :') Rest zijn 2e delen van de 1e werkboeken en boeken die niet terug hoeven. Heeft ie voor de komende 6 jaar zat boekenkaften :+
En voor zijn vervolgopleiding.Die van ons zijn nog steeds in gebruik. Even in de wasmachine in de zomervakantie en dan weer vol aan de bak.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_205684968
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:35 schreef exode het volgende:

[..]
Woon jij in het dorp waar je op zondag eigenlijk de straat niet op mag? Daar woont een vriendin van mij en ik werd nog net niet het dorp uitgeduwd met mijn auto op zondag.
hier wordt op zondag wel veel gewandeld door gigantische gezinnen _O- dus het zou goed kunnen dat zij ook in een van die durpen woot. wij rijden/klussen/tuinieren ect overigens wel gewoon op zondag, nooit een scheve blik gehad :D
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:48:15 #252
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205684989
Ik woon wel in een grote stad, maar dat betekent niet dat het waar ik woon heel druk is. Ik woon niet in het centrum. Ik kom in feite vooral in mijn wijk/stadsdeel waar alles is (school, kapper, buurtwinkelcentrum) etc. Ik denk niet dat het wat dat betreft heel erg veel verschilt met een middelgroot dorp. Het enige verschil is dat er hier een tram rijdt. Maar ik geloof niet dat je in mijn stadsdeel nou zou snel overprikkeld zou kunnen raken. :D

Ik zou overigens wel in een dorp kunnen wonen, mits binnen de randstad.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_205685215
Wij wonen in een stad met bijna 56000 inwoners. Niet extreem groot.

T heeft net d'r boeken gehaald. 2 boeken die gekaft moeten worden, maar daar gaat een flexibele omheen.
De rest is vooral werkboek.

Net schoolspullen gekocht.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:32:14 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205685440
Hier in het eerste jaar een zooi van die rekbare gekocht, zijn het allemaal van die zachte kaft dingen. Bij S. hoeven ze niet terug, bij O wel, dus die heb ik gisteren zitten kaften. :+

Ik vond het altijd idioot als ik las dat een ouder dat voor zijn kind deed, maar ik had geen zin om het uit te leggen (vorig jaar ook al niet) en het is me dan toch ook niet netjes genoeg naar mijn zin (terwijl ik echt niet met alles zo'n pietlut ben). Dus serietje aangezet en de stapel maar even gekaft.
pi_205685514
Oef. Wij hebben 2 papierkliko's want lui. Die waren hier al een tijdje vol. Zie ik net toevallig de ophaalwagen wegrijden, onze kliko's leeg, de overkant van de straat moest nog.
Op de gok maar het gespaarde karton erin gemikt. Bleek gewoon weer 2 volle kliko's :@
Aan de overkant gezet en nu beginnen we de maand voor het eerst in tijden met een schone lei O+
O+ huisvrouwen geluk O+
pi_205685519
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:10 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ben in Amsterdam geboren🎶... Wel in een buitenwijk en daar woon ik nog steeds.
Wij woonden volgens mij in dezelfde buitenwijk als jij nu zit. Ik vond het daar ook erg druk worden en ik mis er niets aan. Ik vind het wel fijn dat we snel de stad in (en uit) kunnen komen en dat onze kinderen er naar school gaan. Ze groeien heerlijk kosmopolitisch op.
pi_205686304
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wij woonden volgens mij in dezelfde buitenwijk als jij nu zit. Ik vond het daar ook erg druk worden en ik mis er niets aan. Ik vind het wel fijn dat we snel de stad in (en uit) kunnen komen en dat onze kinderen er naar school gaan. Ze groeien heerlijk kosmopolitisch op.
Het wordt overal drukker maar waar ik zit, valt het mee gelukkig :)
Snap wel dat je naar buiten de stad verhuisd bent. Vrij maar toch de voordelen van de stad dichtbij. Beter kan eigenlijk niet ;)
If they say
pi_205687109
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:46 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
hier wordt op zondag wel veel gewandeld door gigantische gezinnen _O- dus het zou goed kunnen dat zij ook in een van die durpen woot. wij rijden/klussen/tuinieren ect overigens wel gewoon op zondag, nooit een scheve blik gehad :D
Ik was een keer bij haar op zondag en verstoorde de stoet naar de kerk blijkbaar want ik kreeg echt dodelijke blikken....
pi_205687352
In het dorp waar ik nu woon komt 3 uurtjes per week een frietkraam :P

@Deepfreeze Een dorp met 200 inwoners lijkt me wel heftig, zo klein.
pi_205687435
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:06 schreef Hupje het volgende:

@:Deepfreeze Een dorp met 200 inwoners lijkt me wel heftig, zo klein.
wij hebben ook een frietkar :D geen supermarkten, geen apotheek, geen andere winkels. Alleen een paar restaurants.

gelukkig is alles binnen vijf autominuten te bereiken, maar echt in t durp is er niks :D
pi_205687798
Wij hadden hier tot een jaar of 9 geleden 3x per week de SRV man in de straat. Was heel handig. Jammer dat ie gestopt is, al mis ik het getoeter niet :')
If they say
pi_205688067
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij hadden hier tot een jaar of 9 geleden 3x per week de SRV man in de straat. Was heel handig. Jammer dat ie gestopt is, al mis ik het getoeter niet :')
Die komt hier elke week nog steeds langs. En de ijskar met zijn schreeuwmuziek en luide bel hoorde ik ook telkens langskomen. Geen dorp hier, maar Assen. In een redelijk rustige wijk en relatief rustige straat.
Met de AH op 5 minuten lopen, 2 kappers, een bakker, pizzeria, tabak-lectuurschop, bloemenwinkel, fietsenzaak, snackbar, apotheek, huisartsenpraktijk en fysio.
Op 10-15 minuten fietsen een andere wijk met groter winkelcentrum met oa Jumbo en Lidl, schoenenmaker, big bazar, horlogemaker, slager en groenteman. En de stad is zo'n 20-25 minuten fietsen.
pi_205688373
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:06 schreef Hupje het volgende:

@:Deepfreeze Een dorp met 200 inwoners lijkt me wel heftig, zo klein.
Er was wel een srv wagen, een bezorgbakker en een groenteboer met mobiele winkel.. en eens per maand de wolauto :D

Nu alleen de groenteboer nog, maar die wordt al oud, dus dat ik een kwestie van voor zijn lol rondrijden en bijkletsen..

Vooral voor geruchten is 200 man weinig. Zeker als veel (verre) familie is. Alles wat je doet beland bij je ouders (en opa en oma en buur en tante en...).

Maar ook wel weer lekker eigen op dorpsfeesten en veel familie en hulp in de buurt.

Het meest jammere was dat ik het enige meisje was in de 4 jaar onder en boven me. Weinig vriendinnen en veel jongens die maar 1 doel hadden |:(
  Moderator vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:03:14 #264
382129 crew  Donna
pi_205688460
Er staat hier van do t/m zo een frietkraam 'op de hoek' (buitengebied) en op vrijdag rijdt er een frietkar door het grote dorp.
Ik woon qua postcode in een dorp met nog geen 800 inwoners, daar is ook gewoon helemaal niks. Nog een basisschool en een tankstation, verder niets. Maar in de praktijk woon ik dichterbij een dorp met ruim 13.000 inwoners en daar is in principe gewoon alles wel.
Wat we niet meer hebben is een discotheek en een bioscoop.
pi_205688741
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:24 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Die komt hier elke week nog steeds langs. En de ijskar met zijn schreeuwmuziek en luide bel hoorde ik ook telkens langskomen. Geen dorp hier, maar Assen. In een redelijk rustige wijk en relatief rustige straat.
Met de AH op 5 minuten lopen, 2 kappers, een bakker, pizzeria, tabak-lectuurschop, bloemenwinkel, fietsenzaak, snackbar, apotheek, huisartsenpraktijk en fysio.
Op 10-15 minuten fietsen een andere wijk met groter winkelcentrum met oa Jumbo en Lidl, schoenenmaker, big bazar, horlogemaker, slager en groenteman. En de stad is zo'n 20-25 minuten fietsen.
Oooh ja, de ijskar, die komt hier random door de wijk. Met een bloedirritant kutmuziekje. Al heb ik hem heel de vakantie niet gehoord :+
Rest hebben we ook in de buurt en wat verderop een groot winkelcentrum. En dezelfde afstand de andere kant op nog een groter winkelcentrum. In een straal van 5km hebben we...6? winkelcentra. Dus hallooo albert bezorging :D

Zoon heeft keelpijn. Hij is alleen het stokkengepoer zat dus geen test.
If they say
pi_205688827
Ik woon in een dorp met een gespleten persoonlijkheid. 1 dorp, gescheiden door de Vecht en een kanaal. Officieel 1 dorp, 1 naam, maar op de ANWB borden en zeker in de volksmond 2 namen.
Er is hier eigenlijk alles, ik zou voor niets specifieks naar Utrecht hoeven gaan.
pi_205690379
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:18 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oooh ja, de ijskar, die komt hier random door de wijk. Met een bloedirritant kutmuziekje. Al heb ik hem heel de vakantie niet gehoord :+
Rest hebben we ook in de buurt en wat verderop een groot winkelcentrum. En dezelfde afstand de andere kant op nog een groter winkelcentrum. In een straal van 5km hebben we...6? winkelcentra. Dus hallooo albert bezorging :D

Zoon heeft keelpijn. Hij is alleen het stokkengepoer zat dus geen test.
Oh ja die ijskar hebben wij ook. Gelukkig uier met een belletje. Ze komt 2 of 3x per week geloof ik.

Beterschap voor zoon. Ik heb Pieterburen in huis. Zowel A als T continu aan het hoesten en verkouden. T heeft 2x getest, A 1x. Beide negatief. Zijn naar de ha geweest, A bleek oorontsteking te hebben. Longen verder schoon dus ik gok een aircopleurisje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205690647
Opsom!

Ik woon in een “dorp”, wat eigenlijk bijna een stad is tegenwoordig, naast een grote stad. Met de auto in 5 minuten over de stadsgrens, ov is 10 min centrum zeer grote stad 1 en 20 minuten in grote stad 2 met strand. In 20 min in mooie toeristische stad 3 en in 20 minuten in lelijke stad 4 met goedkoop parkeren en alle winkels. Oh en 5 minuten lopen van een natuurgebied en op 30 minuten fietsen van nog een mooier natuurgebied. En om mijn perfecte dorp en plek nog beter te maken, op 7 minuten loopafstand van het centrum met tegenwoordig alle nodige winkels.

Ons dorp (meer dan 60.000 inwoners tegenwoordig, wanneer is het een stad?) groeit nog steeds dus wie komt er hier wonen ;)
pi_205691094
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:50 schreef Vicky het volgende:

[..]
Oh ja die ijskar hebben wij ook. Gelukkig uier met een belletje. Ze komt 2 of 3x per week geloof ik.

Beterschap voor zoon. Ik heb Pieterburen in huis. Zowel A als T continu aan het hoesten en verkouden. T heeft 2x getest, A 1x. Beide negatief. Zijn naar de ha geweest, A bleek oorontsteking te hebben. Longen verder schoon dus ik gok een aircopleurisje
Dank, hij heeft nu ook een snotneus :{ Maar tis nog geen 7 weken geleden dat hij corona had. Ik wacht nog even met testen.
Oeh, dat klinkt ook niet fijn en een oorontsteking doet zeer ;( Fijn iig dat beide negatief getest zijn maar er hangt van alles in de lucht. Jij ook beterschap voor T en A!
If they say
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 07:31:20 #270
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205692390
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 22:09 schreef Loj het volgende:

Ons dorp (meer dan 60.000 inwoners tegenwoordig, wanneer is het een stad?) groeit nog steeds dus wie komt er hier wonen ;)
Als er in de middeleeuwen stadsrechten zijn verleend :Y
pi_205692492
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 07:31 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Als er in de middeleeuwen stadsrechten zijn verleend :Y
Ik dacht dit ook altijd maar toen dacht ik ineens aan Flevoland en hoe dat daar dan werkt... En nu blijkt dus dat er in NL eigenlijk geen onderscheid meer is tussen een dorp of een stad, er zijn alleen maar gemeenten. Steden als Lelystad en Almere hebben (logischerwijs) geen stadsrechten, maar bijvoorbeeld ook Den Haag niet!

Bron: https://historiek.net/sta(...)tadsrechten%20kregen.
pi_205692600
Ik kom oorspronkelijk uit een dorp (7.000 inwoners) maar wel met stadsrechten. Was leuk toen ik een vriendje uit Den Haag had.
pi_205692950
Ik kom uit een klein stadje (want stadsrechten *) ) als ik google is onze huidige woonplaats eigenlijk een dorp (want geen stadsrechten blijkbaar), maar wordt het vaak een stad genoemd lees ik.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 10:20:34 #274
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205693146
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 08:09 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Ik dacht dit ook altijd maar toen dacht ik ineens aan Flevoland en hoe dat daar dan werkt... En nu blijkt dus dat er in NL eigenlijk geen onderscheid meer is tussen een dorp of een stad, er zijn alleen maar gemeenten. Steden als Lelystad en Almere hebben (logischerwijs) geen stadsrechten, maar bijvoorbeeld ook Den Haag niet!

Bron: https://historiek.net/sta(...)tadsrechten%20kregen.
Dat weet ik, de term stad is in die zin niks meer waard. Maar sommige kleine stadjes zijn trots op hun status, dat vind ik grappig. En een gemeente kan weer meerdere… dorpen/woonkernen hebben dus dan is gemeente toch weer niet ladingdekkend.
pi_205693250
Onze gemeente heeft net zoveel inwoners als die van mijn ouders. In ons geval is het een stad met een enkele kern eromheen. Bij mijn ouders is het een kwart provincie met tig dorpjes, stadjes (bijv van 600 man) en veel koeien :P
pi_205693762
Heeft oh oh Den Haag altijd al een foute tekst gehad. En hee Amsterdam, daar klopt de tekst niet meer van :+

Zoon toch maar een thuistest gedaan. Negatief gelukkig. Zijn bij monkeytown en ballorig geweest. Virusparadijzen :')
We hebben nog 1 test liggen (nog van school) dus maar es op zoek gegaan naar niet al te dure zelftesten. Ben een uur bezig geweest met vergelijken🤪. Nu 10 voor 16 euro en flowflex want die vindt zoon het fijnst.
If they say
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:06:52 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205693852
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_205694050
quote:
Yay, stadsrechten door Napoleon :D Maar alles heet tegenwoordig gemeente.
If they say
pi_205696377
Wat ik stom vind aan de namen van gemeenten. Hier in de omgeving zijn er een aantal 'bedacht' voor de verzameling van dorpen.
Mijn oudste is in het ziekenhuis geboren en heeft dus een plaatsnaam als geboorteplaats (want hetzelfde als de gemeentenaam), de jongste is thuis geboren en heeft nu een geboorteplaats op de id-kaart die dus alleen de gehele gemeente aanduidt en niet de daadwerkelijke plaats. :N

Zo zijn mijn broertje en ik in hetzelfde huis geboren en heb ik het dorp als geboorteplaats en mijn broertje de naam van het dorp ernaast, omdat ze in de tussentijd samengegaan zijn. Inmiddels is het alweer anders. :')
pi_205696873
@exode Corona Cero is ook lekker met grapefruit als je eens geen citroen in huis hebt B:)B
pi_205697289
Even iets volslagen anders. :+
Wat geven jullie uit aan ondergoed voor jezelf?
Ik heb net een string van ¤45 besteld en dat vind ik eigenlijk allejezus duur maar ik vond hm zo cool. :P
Daarbij heb ik dus ook strings die ik misschien al 10+ jaar draag en echt, echt, echt vervangen moeten worden. :')
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:58:10 #282
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205697314
Ik denk dat ¤45 de totale waarde is van alle slips die ik bezit (7-packs bikinislip van de H&M, is het enige wat lekker zit)... Strings vind ik verschrikkelijk en draag ik niet.

BH's wat duurder natuurlijk, maar sinds ik de beugelbeha heb afgezworen en alleen nog maar zachte gevoerde draag scheelt dat ook een hoop geld (en het comfort is zo veel groter O+)
pi_205697400
Uhhh...ondergoed van Hema en beehaas van h&m. Draag ze alleen buitenshuis in de zomer. Gaan zo lang mee :P

Fok!wet. Daar is de ijskar :')

En zoon is echt ziek. Dichte loopneus, kuchen, keelpijn, geen smaak en koorts ;( Maarrrr, negatieve test. Denk ook dat het door monkeytown komt woensdag. Het was daar benauwd, bloedheet en geen ventilatie }:|
If they say
pi_205697503
mijn bh's zijn duur (want grote maat) ergens tussen de 50 en 80¤ ongeveer. slips/strings/hipsters heb ik echt van overal en nergens, max 10¤ ps denk ik, maar ook wel gewoon multipakken van de zeeman :D
pi_205697625
Katoenen boxers van het Kruidvat, 2 voor 5 euro _O_
pi_205697640
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:53 schreef Nolita het volgende:
Wat ik stom vind aan de namen van gemeenten. (...)
Mijn oudste is in het ziekenhuis geboren en heeft dus een plaatsnaam als geboorteplaats (want hetzelfde als de gemeentenaam), de jongste is thuis geboren en heeft nu een geboorteplaats op de id-kaart die dus alleen de gehele gemeente aanduidt en niet de daadwerkelijke plaats.
Mijn zoontje heeft een gemeentenaam op zijn id-kaart die inmiddels niet meer bestaat inderdaad. Dorpsnaam zou toffer zijn geweest.
pi_205697839
Ondergoed van de HEMA, soms afgewisseld met een beha van de Lidl :P

Maar ik heb ik geen strings. Gewone slips, lekker functioneel O+
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:51:38 #288
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_205697921
Team boxers.. van de Zeeman :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_205697968
Hema boxers, set van 3 voor ¤6 *O*
pi_205698037
Boxers :Y
Vroegah heuse Bjorn Borg, tegenwoordig Australian van de action.
En nog immer Marlies Dekkers bhs, maar ik knip de touwtjes er wel af.
pi_205698072
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 20:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Ondergoed van de HEMA, soms afgewisseld met een beha van de Lidl :P

Maar ik heb ik geen strings. Gewone slips, lekker functioneel O+
Een slip is niet perse functioneler dan een string. :+
Ik draag van alles, afhankelijk van mijn bui. :P
Je hebt zat mensen die zichzelf graag luxe(r) ondergoed cadeau doen maar bovenstaande mensen dus niet. :P
Die ene van ¤45 is echt mijn uitzondering en het is alleen nog maar besteld natuurlijk.
pi_205698085
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 20:59 schreef Vanyel het volgende:
Boxers :Y
Vroegah heuse Bjorn Borg, tegenwoordig Australian van de action.
En nog immer Marlies Dekkers bhs, maar ik knip de touwtjes er wel af.
Die ausie van Action draag ik ook. :P
pi_205698089
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 20:55 schreef lunapuella het volgende:
Hema boxers, set van 3 voor ¤6 *O*
Deze O+
pi_205698151
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 21:02 schreef vencodark het volgende:

[..]
Je hebt zat mensen die zichzelf graag luxe(r) ondergoed cadeau doen maar bovenstaande mensen dus niet. :P
Die ene van ¤45 is echt mijn uitzondering en het is alleen nog maar besteld natuurlijk.
Ik vind veel geld uitgeven voor onderbroeken (voor mij) vergelijkbaar met het in de kliko gooien. Voor een bh daarentegen vind ik het zeer de moeite waard, de dames zitten graag lekker comfy ingepakt. Heb ik de vulva niet meer over gehoord sinds ik van de strings af ben.

Behalve dan dat ik geen synthetisch draag. Ril.
pi_205698207
Mijn kinderen zijn geboren in een dorp dat hier bij OUD vrij populair is :+ helaas niet in mijn geboortedorp. Daar wonen we wel, maar daar hebben ze geen ziekenhuis }:|

Morgen gaan we een hele lange dag door het land touren om als het goed is een caravan op te gaan halen *O* een oudje, met een mooie prijs én indeling/lengte die we zoeken. Dus daar willen we wel even voor rijden.
Daarna kan ik los met de inboedel verzamelen en daar heb ik giga veel zin in :') :@
pi_205698610
Ik doe al heeel lang (misschien te lang) met mijn zwarte hipsters van de H&M. Kocht ze altijd per 5, zie nu online sets van 10 onderbroeken voor 23 euro. 8-)
Ben vooral heel kritisch op het feit dat het katoen moet zijn, verder wil ik dat het niet te duur is.

Wil alleen tegenwoordig het liefst van duurzame en fair merken kopen. En dan is ondergoed opeens heel duur. ;(
pi_205698661
Oh en mijn geboortedorp met stadsrechten is er ook erg trots op dat het een stad is. :')

Woon nu in een stad met circa 150.000 inwoners, waarbij het stadscentrum ruim 10 minuten fietsen is maar er nog 2 winkelcentra dichterbij zitten. 1 lieve mini en 1 best grote. En dat vind ik heerlijk, vooral gecombineerd met alsnog de rust van een woonwijk.
pi_205698670
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:54 schreef vencodark het volgende:
Even iets volslagen anders. :+
Wat geven jullie uit aan ondergoed voor jezelf?
Ik heb net een string van ¤45 besteld en dat vind ik eigenlijk allejezus duur maar ik vond hm zo cool. :P
Daarbij heb ik dus ook strings die ik misschien al 10+ jaar draag en echt, echt, echt vervangen moeten worden. :')
Ik heb een tijdje terug een stapeltje gekocht bij Victoria’s Secret. Geen ¤45 per stuk, maar ook niet enorm goedkoop. Vaak wel aanbiedingen als 5 voor XXX. Maar als ik een nieuwe bh koop (bij een goede lingeriewinkel)dan maak ik daar vaak wel een setje van. Dat is wel wat duurder.

Maar als jij ‘m mooi vindt en het kan missen, prima toch? :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205698939
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 21:02 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik kreeg met die (synthetische) strings vaak blaasontstekingen. Gewoon katoen werkt het best.

Maar af en toe moet je lekker jezelf een cadeau geven. Ik heb voor mezelf een houten bouwpakket van een mechanische spin gekocht. Ook zo'n 45 euro. Dat is weer mijn ding ;)
pi_205698945
En hai :W. Weer terug van vakantie. Het ging niet allemaal van een leien dakje, maar overall was het leuk.

- Boot naar Zweden ging niet, er zat blijkbaar een gat in (quote: like Titanic). Sta je daar om 21.00 uur en moet je ineens 5,5 uur omrijden omdat er geen alternatief is. Lekker begin van de vakantie (en nog geen geld gezien) :(.
- Weinig andere kinderen op de camping, dus teveel tijd voor ons eigen grut om elkaar te vervelen. En sowieso waren de kinderen vrij grumpy, want elke dag eigenlijk net te weinig slaap :').

+ Zweden is prachtig O+. Zo mooi en vooral rustig overal. Prachtig wandelpad waar je niemand tegenkomt 2 uur lang, fantastisch!
+ Camping was tof, leuke organisatie met ook activiteiten voor volwassenen.
+ Legoland O+ en Lego House O+

- Denemarken op zich vond ik nogal saai en sfeerloos.
- De 100.000 prikkels van Legoland waren best intens na een week in de Zweedse natuur. Ik was kapot na een paar dagen (en ik niet alleen).
- Allll die all you can eat restaurants. Even gewoon een broodje halen was niet echt een optie :{.
- Kotsend kind op de terugweg, we waren nog geen uurtje onderweg. Kleding onder, stoeltje onder… en dan moet je nog 8 uur ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:00:57 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205698968
Dikke kont en altijd inlegkruisjes nodig dus zwarte grote tenten die lekker hoog zitten van Zeeman. :’)

En ergens 1 string voor als ik eens frivool wil doen. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')