SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Menstruatieondergoed draag ik graag net voor ik ongesteld moet worden, ‘s nachts tegen doorlekken en de laatste dag. Echt heel prettig. Ik heb gewoon die van de Hema en die doen hun werk hartstikke goed.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:26 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de cup ook echt een verademing. Vond, eigenlijk, want ik heb sinds de novasure behandeling aan een enkel inlegkruisje voldoende gehad
Het wachten is op dochter die ongesteld gaat worden, ze is 13 nu. Ergens hoopt ze dat het nog wel even duurt, want ze ziet ook wel om zich heen dat het bepaald niet handig is, maar ze was in de vorige klas het enige meisjes dat nog niet ongesteld was, en dat stak wel een beetje.
Vooralsnog heeft ze aangegeven geen tampons of cup te willen, maar maandverband, of nog liever: menstruatieondergoed. Dat laatste is ook wel een uitvinding, denk ik. We hebben het nog niet in huis, maar lijkt me als het kan wel erg prettig.
Mijnes is 15 en nog steeds niets. Ik zat toevallig laatst te denken hoe laat eigenlijk echt laat is...quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:26 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de cup ook echt een verademing. Vond, eigenlijk, want ik heb sinds de novasure behandeling aan een enkel inlegkruisje voldoende gehad
Het wachten is op dochter die ongesteld gaat worden, ze is 13 nu. Ergens hoopt ze dat het nog wel even duurt, want ze ziet ook wel om zich heen dat het bepaald niet handig is, maar ze was in de vorige klas het enige meisjes dat nog niet ongesteld was, en dat stak wel een beetje.
Vooralsnog heeft ze aangegeven geen tampons of cup te willen, maar maandverband, of nog liever: menstruatieondergoed. Dat laatste is ook wel een uitvinding, denk ik. We hebben het nog niet in huis, maar lijkt me als het kan wel erg prettig.
A was bijna 15 toen het begon. T is 13, die is nog niet ongesteld.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:37 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Mijnes is 15 en nog steeds niets. Ik zat toevallig laatst te denken hoe laat eigenlijk echt laat is...
Nee hoor.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 10:10 schreef MaJo het volgende:
Gebruiken jullie allemaal cups? Ik ken in mijn omgeving niemand die cups gebruikt maar zo te lezen gebruikt iedereen het hier?
Lijkt mij persoonlijk helemaal niks
Iedere maand dat je het niet hebt is mooi meegenomen. Maar ze zat er laatst zelf even mee. Ze moet ook nog echt wel een stukje gaan groeien (als je naar onze lengtes kijkt). Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:39 schreef Vicky het volgende:
[..]
A was bijna 15 toen het begon. T is 13, die is nog niet ongesteld.
Goed om te horen. Ook dat die van Hema fijn zijn, want daar kunnen we meteen als het nodig wordt even heen om wat te kopen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:35 schreef LeSage het volgende:
[..]
Menstruatieondergoed draag ik graag net voor ik ongesteld moet worden, ‘s nachts tegen doorlekken en de laatste dag. Echt heel prettig. Ik heb gewoon die van de Hema en die doen hun werk hartstikke goed.
Dat vroeg dochter zich dus ook af: ben ik al raar? Volgens mij is het zo dat als je verder wel bijvoorbeeld schaamhaar en borstontwikkeling hebt, het helemaal niet gek is als je wat later ongesteld wordt. 17 jaar is ook nog prima.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:37 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Mijnes is 15 en nog steeds niets. Ik zat toevallig laatst te denken hoe laat eigenlijk echt laat is...
Als ze geen kinderwens (meer) heeft, zou ik er inderdaad wel voor gaan. Mijn gyneacoloog zei dat het met 7-10 jaar weer terug zou kunnen zijn. Stel dat dat zo is, dan is eerst maar de vraag of het net zo heftig zou zijn, en ten tweede zou ze dan nog een keer een novasure kunnen doen. Heeft ze wel jaren plezier van gehad dan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:46 schreef Elleska het volgende:
Over de novasure behandeling.
Vriendin had dat geopperd bij de gyn want menstruaties from hell maar kreeg te horen dat ze te jong was (begin 30) en het baarmoederslijmvlies weer zou aangroeien. Maar als het zo erg is dan is het alternatief het verwijderen van de baarmoeder dus ik zou denken probeer eerst een minder ingrijpende behandeling en als dat niet werkt kan de baarmoeder er alsnog uit.
Precies, vaak kan het nog een keer worden herhaald en als het dan nog eens terug komt dan heb je er jaren plezier van gehad. Ook ben je dan weer wat ouder en zijn er weer andere opties omdat je al richting overgangsleeftijd gaat.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ze geen kinderwens (meer) heeft, zou ik er inderdaad wel voor gaan. Mijn gyneacoloog zei dat het met 7-10 jaar weer terug zou kunnen zijn. Stel dat dat zo is, dan is eerst maar de vraag of het net zo heftig zou zijn, en ten tweede zou ze dan nog een keer een novasure kunnen doen. Heeft ze wel jaren plezier van gehad dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooooh, das zo kut en door al dat bloed zie je in eerste instantie niksquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 09:48 schreef mousemicky het volgende:
Hier ook bloed, maar dan helaas bij zoonlief die een ongeluk had met de wip in de speeltuin en nu een snee in zijn lip en een missende (?) boventand(en) heeft.
Wij zijn dus nu een spoedbezoekje aan het brengen aan een Deense tandarts, die hopelijk gaat zeggen dat er niets ernstigs aan de hand is en we morgen gewoon nog maar Legoland kunnen...
Update: supervriendelijke tandartsen hier. Er hebben er 2 gekeken, 1 missende melktand (geen ramp, hij is toch aan 't wisselen), verder veel bloed, maar geen blijvende schade. Op naar Billund dus!
Tenzij je doorlekt blijft de onderkant van de cup schoon van bloed. Ik raak meestal geen bloed aan met verschonen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:40 schreef Viv het volgende:
Maar niet dat je met je hand in een bloedende vagina moet wroeten
Ik kan mij daar niets van voorstellen dus. Ik heb dus sowieso die eerste dagen de grootste maat tampon nodig en maandverband. Verschonen van een cup zonder vieze handen is onmogelijk, voor mij.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 12:23 schreef Elleska het volgende:
[..]
Tenzij je doorlekt blijft de onderkant van de cup schoon van bloed. Ik raak meestal geen bloed aan met verschonen.
En met een beetje geluk hoeft dat alleen sochtends en savonds omdat de cup langer in mag blijven dan een tampon dus geen verschoningen buiten de deur.
Oudste gebruikt dat ondergoed, gelukkig kan ze er een dag mee doen, ze weigert naar het toilet te gaan op school, dus ook maandverband verschoont ze niet op school.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:26 schreef miss_sly het volgende:
Een cup heeft vaak meer capaciteit, want zeker de maxi-tampons hebben niet oneindig de ruimte om uit te zetten. Er zijn volgens mij zelfs mensen die zeggen dat je beter een kleinere maat kan nemen dan de allergrootste. Maar ik spreek niet uit ervaring.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 12:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik kan mij daar niets van voorstellen dus. Ik heb dus sowieso die eerste dagen de grootste maat tampon nodig en maandverband. Verschonen van een cup zonder vieze handen is onmogelijk, voor mij.
En dat menstruatieondergoed lijkt mij helemaaaal niks.
Dat laatste calculeer je een beetje in als je enigszins regelmatig bent.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 12:57 schreef Bami het volgende:
Ik gebruik ook een cup, mega blij mee.Had wel sinds mijn spiraal eruit was dat ik de eerste 1 à 2 dagen wat doorlekte, dus moet na de bevalling maar eens op zoek naar een ander model ofzo. Maar nog steeds 100x liever een cup + inlegkruisje dan tampons of maandverband. Plus, je kan nooit misgrijpen omdat je vergeten bent nieuwe te kopen.
Gewoon net als honden, 2x per jaar loops worden en that's itquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 12:41 schreef Nijna het volgende:
[..]
Echt, als ik de vrouw had moeten ontwerpen dan had ik het anders gedaan.
Zoiets lijkt me een stuk beter jaquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 13:13 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Gewoon net als honden, 2x per jaar loops worden en that's it
Ik gebruik ze niet meer omdat ik het echt verschrikkelijk vond om ze er uit te halen. Met vingers in vagina vind ik geen probleem, maar dat afspoelenquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:40 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee hoor.Mij lijkt het ook helemaal niks. Of eigenlijk, qua milieuvriendelijkheid spreekt het me wel aan. Maar niet dat je met je hand in een bloedende vagina moet wroeten en een bebloede cup moet afspoelen.
![]()
Als ik lees dat het zoveel schoner zou voelen, wordt dat gedeelte zeker buiten beschouwing gelaten.Ik heb echt een hekel aan vieze handen, ook met zonnebrandcrème etc. Ik gebruik mede daarom ook geen tampons overigens, alleen maandverband hier.
Kan zijn dat je op de eerste dagen dan tussendoor wel een keer moet verschonen om doorlekken te voorkomen maar een cup kan afhankelijk van maat en merk best veel opvangen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 12:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik kan mij daar niets van voorstellen dus. Ik heb dus sowieso die eerste dagen de grootste maat tampon nodig en maandverband. Verschonen van een cup zonder vieze handen is onmogelijk, voor mij.
En dat menstruatieondergoed lijkt mij helemaaaal niks.
Hoef je je in tussentijd ook niet druk te maken om bevruchtingquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 13:25 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zoiets lijkt me een stuk beter ja.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 12:11 schreef Elleska het volgende:
[..]
Precies, vaak kan het nog een keer worden herhaald en als het dan nog eens terug komt dan heb je er jaren plezier van gehad. Ook ben je dan weer wat ouder en zijn er weer andere opties omdat je al richting overgangsleeftijd gaat.
Ik vind te jong bij dit soort medische dingen sowieso een dooddoener. Wat moet je dan? Met kleine kinderen thuis je leven deels op pauze zetten en pas weer mogen leven als je oud genoeg voor de behandelingen of in geval van menstruatieproblemen wachten totdat je in de overgang raakt?Dit was een beetje bij mij het probleem. 2 en 1jarige en dan soms zelfs afgevoerd moeten worden om aan een stollingsinfuus te moeten of thuis 8x stollingsmedicatie om maar enigzins te functioneren. Toen het voorstel novasure en dan tussen de 5 en 10 jaar kon het terugkomen. Mijn idee was dan zie ik dan wel hoe het gaat want dan ben ik iets ouder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas werkte het 6 weken en toen begon het weer langzaam op te bouwen met de piek op 8 weken en toen in overleg besloten om te verwijderen. Niet meer verder te dokteren. Alles ook naar de patholoog omdat het vreemd was en het enige wat die kon zeggen normaal en gezond orgaan maar de vaten staan open. Geen oorzaak maar zo blij dat hij vrij snel verwijderd is incl de rest. Heb wel een jaar nodig gehad om weer echt fit te worden met twee kleintjes destijds.If you can dream it, you can do it...
Het voordeel van een cup is wel dat die ook stolsels opvangt. Dat vond ik zelf wel erg prettig, want het gaf me net wat meer mogelijkheden. Inderdaad werken die stolsels een tampon er zo weer uit.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 14:19 schreef lily het volgende:
Ik verlies stolsels tijdens de twee zware dagen die een superplus tampon met gemak naar buiten duwen dus ik gebruik er nogal wat. Ook alleen maar van OB.
Veel krampen, ongemak, verschonen van kleding, bloedbaden en weinig slaap iedere maand gedurende een nacht of twee.
Paar jaar geleden voor een novasure behandeling geweest maar na een eerste heel vervelend onderzoek bij een gyn ben ik naar huis gestuurd en heb ik niet verder doorgezet.
Dus al jaren, twee dagen per maand doffe ellende, maar ja.
Zo’n cup zie ik ook niet zitten. Ik maak ook veel gebruik van openbare toiletten. En verder, nee. Ik denk niet dat ik het ooit ga proberen.
Ben ondertussen 51. Hopelijk zwakt het bloeden snel af.
De TT is tijdens mijn menstruatie in ieder geval geen zekerheid![]()
En anders op een celstofmatje slapen in je blootje? Scheelt iig omkleden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 15:00 schreef lily het volgende:
Ja, misschien toch eens proberen. Al is het alleen voor de nacht (ik moet mij 2 a 3 keer omkleden ‘s nachts). Scheelt wellicht wat nachtrust.
Nooooquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 15:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En anders op een celstofmatje slapen in je blootje? Scheelt iig omkleden.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 15:00 schreef lily het volgende:
Ja, misschien toch eens proberen. Al is het alleen voor de nacht (ik moet mij 2 a 3 keer omkleden ‘s nachts). Scheelt wellicht wat nachtrust.
Ik vind maandverband ook echt veel viezer dan tampons en cups. Brrt, dat kleffe gevoel en dat je er dan ook nog in zit op kantoor. Gatver.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 15:36 schreef BE het volgende:
[..]Jemig. Dat is echt heftig!
Ik ga niet zeggen dat ik geen vieze handen krijg van een cup, maar toch... zo'n klef maadverband tussen je benen, daar krijg ik echt de gruwels van en tampons kan ik ook niet zonder vieze handen. Met zo'n inbrenghuls heb ik nooit overweg gekund.
Ach... even handen wassen en klaar.
Hier ookquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:21 schreef vencodark het volgende:
Zwemmen tijdens de menstruatie is voor mij echt ondenkbaar. Een vriendin van me kan dat dus wel en die heeft amper klachten/bloed etc.
Ik heb de eerste 2 dagen sowieso constipatie, opgeblazen gevoel, krampen, gebrek aan energie en een algeheel gevoel van malaise. En bloedverlies waarbij ik elke 1,5 uur wel naar het toilet moet.
Maar de 3e dag is al een verademing en wordt alles enigszins beter.
Het gekke vind ik altijd wel dat je soms 1 dag droog bent en de dag erna weer 3 tampons nodig hebt gehad.![]()
Maar dat schijnt vaker voor te komen.
Ja zo georganiseerd ben ik niet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 13:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat laatste calculeer je een beetje in als je enigszins regelmatig bent.
Ik heb in elke tas een voorraad zitten en via een app hou ik mijn menstruatie bij.
Voor ik naar werk ga, check ik altijd of mijn tas is aangevuld.
Nope.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 15:50 schreef F_r het volgende:
[..]
Hier ook
Dag niks en verder. Heb je een keizersnede gehad?
Recept voor een horrorfilm ditquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 15:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En anders op een celstofmatje slapen in je blootje? Scheelt iig omkleden.
Beetje dat 'free bleeding'.quote:
Meestal ga ik er niet tot de pols in hoorquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:40 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee hoor.Mij lijkt het ook helemaal niks. Of eigenlijk, qua milieuvriendelijkheid spreekt het me wel aan. Maar niet dat je met je hand in een bloedende vagina moet wroeten en een bebloede cup moet afspoelen.
![]()
Als ik lees dat het zoveel schoner zou voelen, wordt dat gedeelte zeker buiten beschouwing gelaten.Ik heb echt een hekel aan vieze handen, ook met zonnebrandcrème etc. Ik gebruik mede daarom ook geen tampons overigens, alleen maandverband hier.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Meestal ga ik er niet tot de pols in hoor![]()
Ik vind maandverband vies. Bloed dat zich buiten mijn lichaam ligt te verzamelen en oud en stinkerig wordt, yuck. In een cup blijft het lekker afgesloten en 'vers', dat ruik ik niet.
Free bleeding is echt voor vrouwen die op zulke dagen geen flikker te doen hebben en een hele dag een beetje kunnen lopen lopen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 17:49 schreef BE het volgende:
[..]
Beetje dat 'free bleeding'.![]()
Brrrr...
Overigens had ik ook nog nooit gehoord van menstruatieondergoed.![]()
Hum. Hmm.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 12:57 schreef Bami het volgende:
Ik gebruik ook een cup, mega blij mee.Had wel sinds mijn spiraal eruit was dat ik de eerste 1 à 2 dagen wat doorlekte, dus moet na de bevalling maar eens op zoek naar een ander model ofzo. Maar nog steeds 100x liever een cup + inlegkruisje dan tampons of maandverband. Plus, je kan nooit misgrijpen omdat je vergeten bent nieuwe te kopen.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 13:55 schreef Elleska het volgende:
[..]
Kan zijn dat je op de eerste dagen dan tussendoor wel een keer moet verschonen om doorlekken te voorkomen maar een cup kan afhankelijk van maat en merk best veel opvangen.
Een super plus tampon neemt 10-12ml op en een cup tot 50ml.
Als je die grootste cup vaker dan 3x per dag moet verschonen zou je meer dan 150ml op één dag verliezen en boven de 120ml per menstruatie is (te)hevig bloedverlies.
Heb je een magnetron? Ik heb een sterilisatiebakje speciaal voor een menstruatiecup. Heel handig.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hum. Hmm.
Als je voor de derde keer een cup hebt laten droogkoken zou het theoretisch wel kunnen dat je eens misgrijpt
Nee tuurlijk, wonderschoon is het niet, maar /beeldende modus aan ik trek meestal toch eerst aan het tuutje tot ie lekker voor het grijpen ligt en dan hoef ik nauwelijks te wroeten, tis meer opvangen en iets invouwen zodat ie niet in volledig uitgevouwen toestand naar buiten komt want au.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:12 schreef BE het volgende:
[..]![]()
Maar eerlijk is eerlijk, ik hou mijn handen niet altijd schoon en soms zijn er ook slierkjes en bonkjes. Maar dat mag de pret niet drukken toch!![]()
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hum. Hmm.
Als je voor de derde keer een cup hebt laten droogkoken zou het theoretisch wel kunnen dat je eens misgrijpt
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:27 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Heb je een magnetron? Ik heb een sterilisatiebakje speciaal voor een menstruatiecup. Heel handig.
Toen ging je niet naar een ander?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:28 schreef -Spring het volgende:
Hou er wel rekening mee dat je gyn zo'n behandeling kan weigeren. Ik vroeg een jaar of anderhalf geleden ook om een novasure en mijn gynaecoloog zei gewoon nee.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:28 schreef -Spring het volgende:
Hou er wel rekening mee dat je gyn zo'n behandeling kan weigeren. Ik vroeg een jaar of anderhalf geleden ook om een novasure en mijn gynaecoloog zei gewoon nee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Als de novasure niet werkt kun je niet meer aan de pil etc, is dat de boodschap?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:33 schreef -Spring het volgende:
En dat terwijl ik een week daarvoor tijdens de kleiles van mn jongste letterlijk een stolsel langs mn tampon en maandverband over de binnenkant van mn been had rollen.
Haar argumenten was: probeer eerst maar (weer) alle andere mogelijke oplossingen, want áls de novasure niet werkt, kun je daarop ook niet meer teruggrijpen.
Ik ben daarom nu weer aan de pil ondanks de sterilisatie van mn man.
Uiteindelijk heeft het allemaal goed uitgepakt hoor, want het is een fijne pil die ook goed werkt tegen pms. En ik slik m door, dus nauwelijks nog ongesteld.
Ik wilde alleen ff aangeven dat sommige gyns (ws vanwege contracten met zorgverzekeringen) in eerste instantie wel eens terughoudend kunnen zijn.
Ik was toen ff niet daadkrachtig genoeg om die stap te nemen helaas.quote:
Ja, mijn man heeft ook altijd moeite met míjn menstruatie.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:19 schreef BE het volgende:
Ik heb er iig 2 liggen en ook nog 2 van die beppie-cups omdat je daarmee zou kunnen seksen, maar die krijg ik op de een of andere manier niet lekker in. En door dat randje dat er in zit heb ik zelf toch het idee dat ik ze niet helemaal lekker schoon kan maken ook, dus eigenlijk pak ik die zelden. Alleen als mijn meneer heel hard zanikt.
Hij gaat ook heel erg blij worden van wat minder dagen bloed per maand.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:33 schreef -Spring het volgende:
En dat terwijl ik een week daarvoor tijdens de kleiles van mn jongste letterlijk een stolsel langs mn tampon en maandverband over de binnenkant van mn been had rollen.
Haar argumenten was: probeer eerst maar (weer) alle andere mogelijke oplossingen, want áls de novasure niet werkt, kun je daarop ook niet meer teruggrijpen.
Uiteindelijk heeft het allemaal goed uitgepakt hoor, want het is een fijne pil die ook goed werkt tegen pms. En ik slik m door, dus nauwelijks nog ongesteld.
Ik wilde alleen ff aangeven dat sommige gyns (ws vanwege contracten met zorgverzekeringen) in eerste instantie wel eens terughoudend kunnen zijn.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:37 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, mijn man heeft ook altijd moeite met míjn menstruatie.![]()
Met dit soort vragen zat ik achteraf ook. Ik weet ook niet in welke vage staat van zijn ik verkeerde dat ik op dat moment niet concreet heb doorgevraagd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als de novasure niet werkt kun je niet meer aan de pil etc, is dat de boodschap?
Oh ja, je abortus. Heftig.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:38 schreef BE het volgende:
[..]
Mja... de laatste keer aan de pil werd ik knettergek van de migraine. Daarna kwam een spiraal, toen een zo hevige bloeding dat ik het spiraal verloor en ik ongepland zwanger raakte en dus een abortus onderging. Nu hoef ik daar niet meer zo bang voor te zijn, want die van F doet het niet meer (zoals een van mijn kinderen ooit heel hard riep in een douchehokje op de camping).
Oh well, tx voor de heads up, wel goed om daar een klein beetje bedacht op te zijn.
Het ging als volgt:quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:41 schreef -Spring het volgende:
[..]
Oh ja, je abortus. Heftig.
En je jongens
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:43 schreef BE het volgende:
[..]
Het ging als volgt:
F in een douchehokje met de jongens.
Niet al te ver weg in het gebouw stonden een aantal mensen de afwas te doen.
S: Zooo papa, jij hebt een grote piemel!
Dus F. stond een beetje te grijnzen in dat hokje.
S: Wel jammer dat hij het niet meer doet he!
*gegrinnik op de achtergrond hoorbaar...![]()
Echt zo heerlijk!
Welke pil heb je nu?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:33 schreef -Spring het volgende:
Klinkt als een fantástische arts. Weet je haar naam nog, dan kan ik daar een verwijzing voor vragenquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:40 schreef -Spring het volgende:
[..]
Met dit soort vragen zat ik achteraf ook. Ik weet ook niet in welke vage staat van zijn ik verkeerde dat ik op dat moment niet concreet heb doorgevraagd.
Dat weet ik wel trouwens: ze was heel druk en kreeg tussendoor een spoedtelefoontje. Ze ging daar niet direct naartoe, maar gaf wel aan ons gesprek snel te moeten afronden. Of ik verder nog vragen had.
Ik weet niet exact hoe jouw pijn voelt enzo natuurlijk, maar ik vind een cup eruit halen juist minder pijnlijk dan een tampon.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:48 schreef MaJo het volgende:
Qua cup spreekt het me niet aan omdat ik zoveel pijn heb dat ik niet echt graag daar iets instop. Als ik tampons uithaal voelt het al alsof ik mijn baarmoeder ermee uittrekMaandverband vind ik ook niet ideaal maar je moet toch wat.
Of je lichaam is gewoon anders gebouwd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:27 schreef Peacefulll het volgende:
Ik heb naar aanleiding van de verhalen hier eerder eens zo'n cup besteld en uitgeprobeerd. Hij zit prima als hij eenmaal zit, maar ik lek er langsheen en het inbrengen is best onprettig en pijnlijken altijd overal bloed en viezigheid (komt dus waarschijnlijk omdat ik er langsheen lek). Ik doe vast iets ergens niet goed
Kan ook net als wasbaar maandverband in een (luier)emmer met water. Dan gooi je 'm er gewoon bij , 1x per dag omspoelen. Zit je er ook niet met je handen in/aan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:31 schreef vencodark het volgende:
Deze bijv.
https://www.libresse.nl/o(...)tie-ondergoed-werkt/
Je moet het dus wel eerst handmatig uitspoelen voor je het in de wasmachine doet.
En daarna natuurlijk weer je wastafel/teiltje/vloertje van de douche schoonmaken etc. en weer je handen wassen.
Nee hoor, mij niet gezien. Tampons en maandverband is mijn ding.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:31 schreef vencodark het volgende:
Deze bijv.
Je moet het dus wel eerst handmatig uitspoelen voor je het in de wasmachine doet.
En daarna natuurlijk weer je wastafel/teiltje/vloertje van de douche schoonmaken etc. en weer je handen wassen.
Voor een onderbroek die 28 euro kost, zou ik verwachten dat ze langer meegaan.quote:Intimawear by Libresse™ absorbeert minstens net zo goed als maandverband, maar heeft de vorm van een gewoon broekje. Net zo comfortabel. Net zo wasbaar. Je kunt ze tot wel 50 keer in de wasmachine gooien en opnieuw aantrekken.
Mij ook niet gezien, zeker niet met die enorme stolsels steedsquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:31 schreef vencodark het volgende:
Deze bijv.
Ja, dus na 25 menstruaties (laten we zeggen dat je per ronde deze 2 x in je week draagt, na het wassen uiteraard), is het gedaan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:55 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Voor een onderbroek die 28 euro kost, zou ik verwachten dat ze langer meegaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:02 schreef Kyara het volgende:
Ik ben al bijna 10 jaar niet meer ongesteld.Oef… minstens zo heftig als prettig denk ik? Want het brengt toch ook consequenties mee tocv?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Dat is dus persoonlijk. Ik voel een tampon vaak wel zitten en het voelt dus alsof ik mijn baarmoeder er mee uittrekquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 23:58 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb de cup ook geprobeerd, maar was niet voor herhaling vatbaar (na drie keer proberen). Was een bloedbad elke keer en lekkages er bij. Ik ben team tampon. Ik begrijp echt niet waarom je voor maandverband zou kiezen als er een alternatief is waar je vrijwel niets van merkt. Ik vind dat altijd een beetje smerig en ruiken. En ik hou ook niet van zonnebrandhanden of handcreme oid.
Ik ben overigens naar tampons overgestapt nadat ik gelezen had dat gebruik daarvan de eerste keer seks minder pijnlijk zou maken. Dat vond ik belangrijker dan een vieze vinger.
Lekker dan, zo'n gesprek.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:33 schreef -Spring het volgende:
Ik heb geleerd dat als je een tamon voelt zitten, hij niet diep genoeg zit. En uittrekken is alleen vervelend als hij niet goed vol is en ik dus te laat naar een andere maat over ben gestapt. Wellicht heeft dat idd met een gekantelde baarmoeder te maken. Voor jou is het dan dus geen alternatief waar je niets van merkt. Ik vergeet op dag 3 tot 5 meestal dat ik ongesteld ben. (Dag 1 en 2 compenseren dat btw).quote:Op woensdag 17 augustus 2022 00:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is dus persoonlijk. Ik voel een tampon vaak wel zitten en het voelt dus alsof ik mijn baarmoeder er mee uittrekik heb een gekantelde baarmoeder, wellicht heeft dat ermee te maken.
Ik wist niet dat menstruatieondergoed bestaat en vind het een vondst. Dank voor het noemen ervan, mensen! Ik ga wel wat bestellen, al is het maar om het alvast voor m'n dochter uit te proberen. Ik gebruik zelf tampons en háát maandverband, maar soms gebruik ik maandverband wel als back-up (1-2 dagen per cyclus).quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 23:59 schreef MaJo het volgende:
Eens gekeken naar het menstruatieondergoed, ik vind het best wel duur! Je hebt toch al gauw iets van 10 onderbroeken nodig (ervan uitgaande dat je 2x per dag wisselt en een voorraadje wil hebben). Als dat vervolgens maar 2 jaar meegaat is dat denk ik niet goedkoper dan maandverband.
Ik ga me ook eens verdiepen in wasbaar maandverband, iemand daar ervaring mee?
Zou het bij wasbaar maandverband niet ook zo zijn dat je ze een x aantal keer kan gebruiken? Ik denk dat het hetzelfde idee is, alleen in het ondergoed zit het vast. Wellicht is dat maandverband wel voordeliger, want minder stof. Ik heb 1 zo'n wasbare, maar ik vind het niet lekker zitten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 23:59 schreef MaJo het volgende:
Eens gekeken naar het menstruatieondergoed, ik vind het best wel duur! Je hebt toch al gauw iets van 10 onderbroeken nodig (ervan uitgaande dat je 2x per dag wisselt en een voorraadje wil hebben). Als dat vervolgens maar 2 jaar meegaat is dat denk ik niet goedkoper dan maandverband.
Ik ga me ook eens verdiepen in wasbaar maandverband, iemand daar ervaring mee?
Hoe heten die dingen bij de hema, want als ik menstruatie ondergoed in type dan krijg ik geen zoekresultaten...quote:Op woensdag 17 augustus 2022 07:43 schreef Morgane89 het volgende:
Bij de HEMA zijn ze nu in de aanbieding, 3 voor 27 euro.
Ik heb er zelf geen ervaring mee als menstruatie-ondergoed, want ik menstrueer niet meer maar heb veel last van afscheiding sinds de zwangerschap. Maar daarvoor zijn ze sowieso heel fijn.
Oh ja klopt, bij de HEMA heten ze lekvrij.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:03 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hoe heten die dingen bij de hema, want als ik menstruatie ondergoed in type dan krijg ik geen zoekresultaten...
Of menstruatie cups
3 voor 27 is wel een mooie prijs.
Bij wasbaar maandverband heb ik nog nergens zien staan dat het een maximum aantal keer kan worden gebruikt. Geen idee waarom dat bij menstruatie ondergoed wel het geval is. Zou dat niet gewoon een verkoop truc zijn?quote:Op woensdag 17 augustus 2022 07:59 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zou het bij wasbaar maandverband niet ook zo zijn dat je ze een x aantal keer kan gebruiken? Ik denk dat het hetzelfde idee is, alleen in het ondergoed zit het vast. Wellicht is dat maandverband wel voordeliger, want minder stof. Ik heb 1 zo'n wasbare, maar ik vind het niet lekker zitten.
Wegwerp maandverband ook niet echt, maar dat zit wel dunner ofzo. En zo'n broekje zit op zich ook wel goed, maar vind ik dus broeierig.
Die broekjes zet ik in een emmertje met een deksel en dan gooi ik ze na een paar dagen tegelijk in de wasmachine.
Ik heb best vaak last van tussentijdse bloedingen, op zulke dagen lijkt dat ondergoed me wel relaxedquote:Op woensdag 17 augustus 2022 00:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wist niet dat menstruatieondergoed bestaat en vind het een vondst. Dank voor het noemen ervan, mensen! Ik ga wel wat bestellen, al is het maar om het alvast voor m'n dochter uit te proberen. Ik gebruik zelf tampons en háát maandverband, maar soms gebruik ik maandverband wel als back-up (1-2 dagen per cyclus).
Daar zit ongetwijfeld ook wel een limiet aanquote:Op woensdag 17 augustus 2022 07:59 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zou het bij wasbaar maandverband niet ook zo zijn dat je ze een x aantal keer kan gebruiken? Ik denk dat het hetzelfde idee is, alleen in het ondergoed zit het vast. Wellicht is dat maandverband wel voordeliger, want minder stof. Ik heb 1 zo'n wasbare, maar ik vind het niet lekker zitten.
Wegwerp maandverband ook niet echt, maar dat zit wel dunner ofzo. En zo'n broekje zit op zich ook wel goed, maar vind ik dus broeierig.
Die broekjes zet ik in een emmertje met een deksel en dan gooi ik ze na een paar dagen tegelijk in de wasmachine.
Sinds ik een tienponder op de wereld heb gezet, zitten tampons niet meer hetzelfde. Ze zakken dan inderdaad wel eens uit, maar dan druk ik ze terug. En ik vervang ze vaker.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:16 schreef MaJo het volgende:
Tamponvraagje: hebben jullie niet dat hij uitzakt tijdens het plassen? Aangezien ik 100x per dag naar de wc ga blijf ik dan bezig. Ik gebruik dus zelden tampons, alleen als ik het even zat ben dat ik met broeierig maandverband rondloop
Nee dat heb ik nooit gehad.. Ik ben ook #teamtampon trouwens, echt blij dat ik die ellendige kraamverbanden niet meer nodig is nu het vloeien na de bevalling gestopt is.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:16 schreef MaJo het volgende:
Tamponvraagje: hebben jullie niet dat hij uitzakt tijdens het plassen? Aangezien ik 100x per dag naar de wc ga blijf ik dan bezig. Ik gebruik dus zelden tampons, alleen als ik het even zat ben dat ik met broeierig maandverband rondloop
quote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sinds ik een tienponder op de wereld heb gezet, zitten tampons niet meer hetzelfde. Ze zakken dan inderdaad wel eens uit, maar dan druk ik ze terug. En ik vervang ze vaker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shine bright like a diamond.
quote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:51 schreef June. het volgende:
![]()
Niet wat ik wilde horen
Mijn tweede was ruim 8 pond. *Grotekinderenboks*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor wat het waard is: ik heb er verder geen last van.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Hier grote koppen en brede schouders, incl klemzitten, vacuum en gebroken sleutelbeentje en ik heb er voornamelijk een bijnaampje aan overgehouden.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn tweede was ruim 8 pond. *Grotekinderenboks*
Voor wat het waard is: ik heb er verder geen last van.
Volgens mij herkennen veel vrouwen dat wel! Ik kan wonderwel m'n plas nog steeds een dag lang ophouden. Ik snap ook niet zo goed hoe dat werkt: m'n bekkenbodemspieren werken volgens mij prima, maar anatomisch is er wel iets veranderd waardoor tampons bij druk wat gemakkelijker uitzakken. Ik had hier best wel een nagesprek over gewild, maar klaarblijkelijk mag je het na een bepaalde periode als die vragen (bij mij althans) opkomen allemaal zelf uitzoeken. En de drempel is dan zo hoog om zelf de huisarts ervoor op te zoeken, want tja, het hoort er toch bij?.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 11:10 schreef BE het volgende:
[..]
Hier grote koppen en brede schouders, incl klemzitten, vacuum en gebroken sleutelbeentje en ik heb er voornamelijk een bijnaampje aan overgehouden.
Maar qua tampons ed heeft het niet veel uitgemaakt.
En anders zeggen zij wel, het hoort erbijquote:Op woensdag 17 augustus 2022 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
En de drempel is dan zo hoog om zelf de huisarts ervoor op te zoeken, want tja, het hoort er toch bij?.
Ik hoop het voor je! Jemig.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 11:58 schreef lily het volgende:
Maar ik heb recent een andere huisarts gekozen en moet nog een afspraak maken.
Wellicht kan die wel iets voor me betekenen.
Zou je zeggen ja maar dat schijnt toch nog best tegen te vallen, helaas. In België en Duitsland gaan ze er beter mee om, las ik laatst.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 11:59 schreef BE het volgende:
Volgens mij is daar tegenwoordig toch wel iets meer inzicht in?
Dat kon me met een tampon ook overkomen. Met een cup krijg ik dat niet voor elkaar, die zakt wel, maar plopt er zeker niet uit.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:23 schreef hilliebillie het volgende:
Tijdens plassen valt wel mee, wel eens ooit maar meestal niet. Tijdens poepen ben ik hem gegarandeerd kwijt
Er zijn in NL wel ook steeds meer artsen die er goed mee omgaan. Misschien wel even zoeken, en niet je huisarts, maar een gyn of anderszins gespecialiseerde arts in een ziekenhuis. Echt, het hoeft niet meer, en de artsen die zeggen "hoort erbij" zijn van de oude stempel. Ik zou er echt zsm achteraan gaan als je er zoveel last van hebtquote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:06 schreef lily het volgende:
[..]
Zou je zeggen ja maar dat schijnt toch nog best tegen te vallen, helaas. In België en Duitsland gaan ze er beter mee om, las ik laatst.
Uh, nee.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens mij herkennen veel vrouwen dat wel! Ik kan wonderwel m'n plas nog steeds een dag lang ophouden. Ik snap ook niet zo goed hoe dat werkt: m'n bekkenbodemspieren werken volgens mij prima, maar anatomisch is er wel iets veranderd waardoor tampons bij druk wat gemakkelijker uitzakken. Ik had hier best wel een nagesprek over gewild, maar klaarblijkelijk mag je het na een bepaalde periode als die vragen (bij mij althans) opkomen allemaal zelf uitzoeken. En de drempel is dan zo hoog om zelf de huisarts ervoor op te zoeken, want tja, het hoort er toch bij?.
Ja, herkenbaar.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou nu niet eens een doorverwijzing aan de huisarts kunnen vragen, want we mogen in de vakantieperiode alleen langskomen als er iets is wat niet kan wachten. Ze hebben personeelsproblemen.
Ik ben bepaald niet van plan langs te gaan. Slinger de praktijksite aan, log in en stuur een bericht met de relevante informatie. Als ze vragen heeft, stelt ze die in een retourbericht. Als het echt te ingewikkeld is (1x voorgekomen voor kind), vraagt ze me een afspraak te maken. Zodra het duidelijk is, volgt de verwijzing.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou nu niet eens een doorverwijzing aan de huisarts kunnen vragen, want we mogen in de vakantieperiode alleen langskomen als er iets is wat niet kan wachten. Ze hebben personeelsproblemen.
Voor een tampon die wel eens uitzakt? Dat vind ik niet erg genoeg. Het is meer dat ik het best fijn zou vinden als er met mij net zo zorgvuldig zou worden omgegaan als met mijn auto: periodieke controles, kleine tweaks en reparaties om erger te voorkomen. En hoe het er nu aan toegaat in de zorg, nodigt totaal niet uit om dat te doen. Onze huisartsassistent heeft duidelijk instructies gekregen om ervoor te zorgen dat zo min mogelijk patiënten langskomen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Uh, nee.
En zelfs als dat wel zo was, melanomen horen er ook bij, om maar even iets heel serieus te noemen. Die laat je ook niet zitten. Of ingegroeide nagels.
Tip van de dag: ga naar een bekkenbodemfysio. Er is echt geen lol aan, integendeel, maar dat zijn mensen die precíes weten wat er wel en niet allemaal bij hoort en wat je kunt doen aan de dingen die er niet bij horen.
Ik zeg het nog maar eens: jemig.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:14 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, herkenbaar.
In januari werd ik ineens ziek. Op een ochtend ineens. Ik voelde me heel raar en mijn voorhoofd werd ineens dik en rood. Heel langzaam, eerst voorhoofd toen wenkbrauwen. Het zakte omlaag.
HA gebeld maar geen tijd. Moest foto’s sturen. Gedaan uiteraard.
Tussendoor werd ik steeds zieker en om 18:00 heeft mijn man me naar het ziekenhuis gebracht. Ondertussen kreeg ik een mail van de HA dat het een allergische reactie was en ik maar uierzalf erop moest smeren.
Die avond lag ik opgenomen aan het infuus. Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen. Streptokokken bacterie had zich via een wondje op mijn hoofd binnengedrongen en groef zich een weg naar beneden. Mijn hoofd en ogen waren knalrood, dik en glanzend en mijn huid stond op knappen.
In zag eruit alsof ik een week in de Maas had gelegen.
Wtf? Dat is echt superherkenbaar. Wij hadden het hier laatst ook in huis. Mijn moeder van 75 stelde bij de eerste foto al de juiste diagnose.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:14 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, herkenbaar.
In januari werd ik ineens ziek. Op een ochtend ineens. Ik voelde me heel raar en mijn voorhoofd werd ineens dik en rood. Heel langzaam, eerst voorhoofd toen wenkbrauwen. Het zakte omlaag.
Tussendoor werd ik steeds zieker en om 18:00 heeft mijn man me naar het ziekenhuis gebracht. Ondertussen kreeg ik een mail van de HA dat het een allergische reactie was en ik maar uierzalf erop moest smeren.
Jeetje dat is wel heel ernstigquote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:14 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, herkenbaar.
Die avond lag ik opgenomen aan het infuus. Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen. Streptokokken bacterie had zich via een wondje op mijn hoofd binnengedrongen en groef zich een weg naar beneden. Mijn hoofd en ogen waren knalrood, dik en glanzend en mijn huid stond op knappen.
Ik vond het nagesprek van de bevalling ook nergens op slaan. Ik bleef vloeien dus vroeg hoe dat zat. Dat zijn ze gaan controleren, bleek nog een stukje van het vlies te zitten waarvoor ik een curratage heb gekregen. Daar ging het gesprek toen over en verder nergens over. Daarna werd ik gebeld en toen werd me ook meegedeeld dat er een nagesprek was geweest, voordat ik daarop kon reageren was het gesprek al afgerondquote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor een tampon die wel eens uitzakt? Dat vind ik niet erg genoeg. Het is meer dat ik het best fijn zou vinden als er met mij net zo zorgvuldig zou worden omgegaan als met mijn auto: periodieke controles, kleine tweaks en reparaties om erger te voorkomen. En hoe het er nu aan toegaat in de zorg, nodigt totaal niet uit om dat te doen. Onze huisartsassistent heeft duidelijk instructies gekregen om ervoor te zorgen dat zo min mogelijk patiënten langskomen.
Ik moet ook nog steeds langsgaan voor het vragen om een doorverwijzing voor erfelijkheidsonderzoek. Een paar weken geleden dacht ik: hup, werk van maken! De coronacrisis is over z'n hoogtepunt heen, dus doe er iets mee. Maar ja, ik kan nu dus niet bij de huisarts terecht.
Damnquote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:14 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, herkenbaar.
Bij mij kwamen veel vragen pas later op. In het begin weet je immers dat je lichaam tijd nodig heeft om te herstellen. Na ongeveer een jaar begin je te vrezen dat sommige veranderingen definitief zijn. Juist in die periode had ik graag laagdrempelig contact gehad.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:26 schreef MaJo het volgende:
Ik vond het nagesprek van de bevalling ook nergens op slaan. Ik bleef vloeien dus vroeg hoe dat zat. Dat zijn ze gaan controleren, bleek nog een stukje van het vlies te zitten waarvoor ik een curratage heb gekregen. Daar ging het gesprek toen over en verder nergens over. Daarna werd ik gebeld en toen werd me ook meegedeeld dat er een nagesprek was geweest, voordat ik daarop kon reageren was het gesprek al afgerond
Zo'n APK lijkt mij wel wat ja
Ik zou dat specifiek misschien ook niet zo ernstig vinden, maar het zien als een symptoom van iets wat ik wel een risico vind, nl mogelijk iets aan de hand met spierspanning in bekkenbodem. Ik heb zelf nogal lang de pijnlijke vruchten geplukt van een te hoge spanning daar, na mijn zwangerschap, maar ik kan me voorstellen dat een te lage zeker op de lange termijn ook niet wenselijk is.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor een tampon die wel eens uitzakt? Dat vind ik niet erg genoeg.
Je hebt gelijk, hoor. In een ideale wereld zou ik iemand ernaar laten kijken, vragen in hoeverre het normaal is en of er iets aan kan worden gedaan. Maar ja, zo heb ik een lijstje met zaken waar ik dat mee zou willen doen. Afgelopen jaar ben ik voor het eerst naar een neuroloog geweest om het over mijn migraine te hebben bijvoorbeeld. Zo fijn! Had ik best eerder kunnen doen. Ik vond dat ik er niet vaak genoeg last van had, maar de neuroloog vond me duidelijk geen zeur en betreurde het dat de drempel voor veel mensen zo hoog was om langs te komen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou dat specifiek misschien ook niet zo ernstig vinden, maar het zien als een symptoom van iets wat ik wel een risico vind, nl mogelijk iets aan de hand met spierspanning in bekkenbodem. Ik heb zelf nogal lang de pijnlijke vruchten geplukt van een te hoge spanning daar, na mijn zwangerschap, maar ik kan me voorstellen dat een te lage zeker op de lange termijn ook niet wenselijk is.
Meer en meer ben ik ervan overtuigd dat ik het waard ben om te zorgen dat mijn lijf binnen de beperkingen die het heeft zo prettig mogelijk voelt en werkt. Ik hoef geen pijn te verdragen als dat niet nodig is omdat ik een bikkel ben of omdat het erbij hoort, ik hoef niet door te lopen met na-effecten van dit of dat, als er een kans is dat er iets aan gedaan kan worden. Dan ben ik maar even iemand tot last, als dat daarna mijn kwaliteit van leven verhoogt, zet ik me daar maar overheen.
Kost wel wat werk, dit
quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, hoor. In een ideale wereld zou ik iemand ernaar laten kijken, vragen in hoeverre het normaal is en of er iets aan kan worden gedaan. Maar ja, zo heb ik een lijstje met zaken waar ik dat mee zou willen doen. Afgelopen jaar ben ik voor het eerst naar een neuroloog geweest om het over mijn migraine te hebben bijvoorbeeld. Zo fijn! Had ik best eerder kunnen doen.
[ Bericht 3% gewijzigd door Vanyel op 17-08-2022 12:54:33 ]Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Bizar. Heb je je huisarts nog gesproken daarna? Ik ga als arts altijd langs of bel als er iets onverwachts is gebeurd. Nu is het achteraf makkelijk praten, maar ik zou je met het verhaal gezien hebben in de praktijkquote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:33 schreef lily het volgende:
Ja, het begon langzaam. Van boven naar beneden. De foto’s waren nog alleen mijn voorhoofd maar in de avond schrok iedereen zich kapot in het ziekenhuis. Kon ook niets meer zien en ontstekingswaarde van 125.
Heeft een week geduurd voordat ze het onder de knie kregen, met meerdere soorten antibiotica.
Yes, dat wel.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:42 schreef BE het volgende:
@:lily
Wat bizar!!! Heb je nog wel excuses gekregen toen?
Kan ik me goed voorstellen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
Dat het werk kost, speelt ook wel een rol. Ik heb sinds mijn eerste longembolie zoveel tijd in ziekenhuizen doorgebracht dat ik het ook prettig vind om even niks te hoeven op medisch vlak.
Ik deed dat dus ook. Maar dat wil ik niet meer.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:56 schreef lily het volgende:
[..]
Kan ik me goed voorstellen.
Ik stel zelf altijd een bezoek uit totdat het echt niet meer kan of ik echt te ziek ben. Zelden of nooit dus.
Ja, blijkbaarquote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:42 schreef BE het volgende:
@:lily
Wat bizar!!! Heb je nog wel excuses gekregen toen?
@:leandra Sorry! FOK-wet!
Ik merkte eigenlijk pas achteraf hoe heftig ik het eigenlijk vond. Je "hoort" ineens niet meer bij je eigen leeftijdscategorie. Leeftijdsgenoten krijgen nog kinderen etc.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 23:17 schreef BE het volgende:
[..]
Oef… minstens zo heftig als prettig denk ik? Want het brengt toch ook consequenties mee tocv?
Juist in dat soort gevallen vind ik het zo bizar dat een huisarts het afdoet met "stuur maar een foto".quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:56 schreef lily het volgende:
[..]
Kan ik me goed voorstellen.
Ik stel zelf altijd een bezoek uit totdat het echt niet meer kan of ik echt te ziek ben. Zelden of nooit dus.
Ik heb in de afgelopen 5 jaar dus maar twee keer gebeld. Beide keren hier genoemd en weinig succesquote:Op woensdag 17 augustus 2022 14:06 schreef Leandra het volgende:
Juist mensen die je nooit ziet en altijd wat hebben als je ze wel ziet moet je laten komen.
Echt stuitend.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 14:58 schreef lily het volgende:
[..]
Ik heb in de afgelopen 5 jaar dus maar twee keer gebeld. Beide keren hier genoemd en weinig succes
Ik heb pas in Keulen met een QR-code die geprint was een donatie gedaan aan een man die daar op straat piano zat te spelen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:04 schreef Nijna het volgende:
Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een QR-code van Tikkie voor op de rommelmarkt? Of een andere manier die makkelijk en goed werkt en die een kind kan gebruiken zonder telefoon verder?
Ik zag dat je zo'n code kan printen en ophangen en dat mensen dan zelf het bedrag kunnen invoeren ofzo?
Dochter wil binnenkort op de rommelmarkt staan, maar ik vraag me af of er nog veel mensen contant geld bij zich hebben, dus was aan het kijken naar alternatieve mogelijkheden en kwam dit tegen.
Ja ik weet het, het is prachtig, volgens mij zei mijn vader pas dat het door George Zamfir (die met die panfluit) beroemd gemaakt was.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:26 schreef BE het volgende:
Mooi idd Leandra!Ook wel echt een heel mooi stuk. Ik heb geen idee hoe het heet, maar ik ken het wel.
Wij hebben hem einde schooljaar gebruikt voor een boekenmarkt. Eentje vanuit mijn rabo-app. En dan inderdaad zelf het bedrag laten invullen. We hadden ook wel cash. Maar ik denk dat 95% de QR code heeft gebruikt.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:04 schreef Nijna het volgende:
Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een QR-code van Tikkie voor op de rommelmarkt? Of een andere manier die makkelijk en goed werkt en die een kind kan gebruiken zonder telefoon verder?
Ik zag dat je zo'n code kan printen en ophangen en dat mensen dan zelf het bedrag kunnen invoeren ofzo?
Dochter wil binnenkort op de rommelmarkt staan, maar ik vraag me af of er nog veel mensen contant geld bij zich hebben, dus was aan het kijken naar alternatieve mogelijkheden en kwam dit tegen.
We hebben niet een rabo app, maar als ik het goed las kan het met tikkie en die kan met alle banken gekoppeld toch of moet je daar abn voor hebben?quote:Op woensdag 17 augustus 2022 16:06 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Wij hebben hem einde schooljaar gebruikt voor een boekenmarkt. Eentje vanuit mijn rabo-app. En dan inderdaad zelf het bedrag laten invullen. We hadden ook wel cash. Maar ik denk dat 95% de QR code heeft gebruikt.
Nu was het bij ons 'wat de gek er voor geeft'. Met een rommelmarkt wil je graag dat iemand betaald wat je vraagt. Dus dan moet je wel even meekijken op hun app denk ik?
Tikkie zal hetzelfde wel kunnen. Die gaat met veel banken samen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 16:16 schreef Nijna het volgende:
[..]
We hebben niet een rabo app, maar als ik het goed las kan het met tikkie en die kan met alle banken gekoppeld toch of moet je daar abn voor hebben?
Kind heeft hele visioenen van wat ze allemaal gaat verkopen, we proberen al de verwachtingen wat te temperen, maar ze wil er niet aan, dus dan moet ze het zelf maar gaan ervaren...
Richard Clayderman - Ballade Pour Adelinequote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb pas in Keulen met een QR-code die geprint was een donatie gedaan aan een man die daar op straat piano zat te spelen.
Ik was zo geroerd dat ik dat nodig vond en baalde dat ik geen echt geld bij me had.
Maar hij had dus een QR-code op zijn piano hangen
Ik zie dat het filmpje anderhalve minuut duurt dus daar heeft imgbb geen zin in qua uploaden
YouTube account gemaakt
quote:Op woensdag 17 augustus 2022 19:06 schreef Rock-Y het volgende:
[..]
Richard Clayderman - Ballade Pour Adeline
Mooi inderdaad!quote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb pas in Keulen met een QR-code die geprint was een donatie gedaan aan een man die daar op straat piano zat te spelen.
Ik was zo geroerd dat ik dat nodig vond en baalde dat ik geen echt geld bij me had.
Maar hij had dus een QR-code op zijn piano hangen
Ik zie dat het filmpje anderhalve minuut duurt dus daar heeft imgbb geen zin in qua uploaden
YouTube account gemaakt
In ben in DM gecorrigeerd, het is de Ballade pour Adeline, vooral bekend geworden door Richard Clayderman.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja ik weet het, het is prachtig, volgens mij zei mijn vader pas dat het door George Zamfir (die met die panfluit) beroemd gemaakt was.
Als het iets geweest was wat ik liever niet at had ik dat gedaan. Maar champignons vind ik echt heel vies en die smaak trekt er ook in vind ik. (En het waren er veel).quote:Op woensdag 17 augustus 2022 20:21 schreef Tink89 het volgende:
Heel kut, maar ik had het eraf gevist denk ik. Ze iig niet weggegooid. Maar ik ben dan af en toe ook wel een beetje te zuinig...
Ik vermoede nadat ik zag dat het weer aan stond al zoiets dat het aan en uit gezet kon worden. Maar op het moment dat het al een minuut of 20 te laat was en zagen dat ze niet bezorgen op woensdag schrokken we wel even.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 23:12 schreef Mushanga71 het volgende:
@:hilliebillie, bedrijf kan zelf de bezorgsite aan en uitzetten. De dagelijkse tijden die er staan, dat staat zo bij tb en dan gaat de site automatisch open en dicht. Maar als het druk is, kan de site tijdelijk uitgezet worden. Doen wij ook bij drukte, tb en de rest uit en eigen site aan
Wij verkopen overigens géén pizza, dus wij waren het niet![]()
Snap dat je schrok, zeker ook omdat ze de foon niet opnamen. Gebeurt bij ons ook wel, dan is het gewoon te druk om op te nemen. Dan kies je op dat moment om de bestellingen te maken en klanten in de zaak te helpen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 23:25 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik vermoede nadat ik zag dat het weer aan stond al zoiets dat het aan en uit gezet kon worden. Maar op het moment dat het al een minuut of 20 te laat was en zagen dat ze niet bezorgen op woensdag schrokken we wel even.
Had ook niet gedacht dat jullie het zouden zijn. Dan was het denk ik niet meer warm geweest als het hier washad overigens wel verklaard dat het een uur en 15 min duurde voor het er was want volgens mij zit je in een andere regio
Is TB wel interessant voor jullie?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 00:00 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Snap dat je schrok, zeker ook omdat ze de foon niet opnamen. Gebeurt bij ons ook wel, dan is het gewoon te druk om op te nemen. Dan kies je op dat moment om de bestellingen te maken en klanten in de zaak te helpen.
Tijd die tb opgeeft, klopt ook vaak niet. Als bedrijf heb je daar niks over te vertellen. Heb een keer flink stennis geschopt hoe zij kunnen bepalen hoelang ik ergens over doe? Maar tijd wilden ze niet aanpassen. Vandaar dat de keus dan makkelijk is: site uit![]()
Haha, denk dat je eten en koud en weggespoeld was geweest![]()
Heeft hier flink geplenst. En andere regio dacht ik![]()
Neuh, dat niet maar je moet wel om zichtbaar te zijn. Wat jij doet, zouden meer mensen moeten doen. Zelf doe ik dat ook, gebruik tb om te loeren en bestel dan op de eigen site. Scheelt voor de ondernemer behoorlijk watquote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:06 schreef exode het volgende:
[..]
Is TB wel interessant voor jullie?
Bij de meeste restaurants bestel ik direct ipv via TB. Dat scheelt ze weer geld afdragen.
Ik vroeg me gisteren af of het inderdaad tijdelijk uitgezet kon worden, bedankt voor het antwoordquote:Op woensdag 17 augustus 2022 23:12 schreef Mushanga71 het volgende:
@:hilliebillie, bedrijf kan zelf de bezorgsite aan en uitzetten. De dagelijkse tijden die er staan, dat staat zo bij tb en dan gaat de site automatisch open en dicht. Maar als het druk is, kan de site tijdelijk uitgezet worden. Doen wij ook bij drukte, tb en de rest uit en eigen site aan
Wij verkopen overigens géén pizza, dus wij waren het niet![]()
Zelfde als met Booking, daar zoeken en dan rechtstreeks boeken. Is vaker goedkoper ook nog.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:59 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Neuh, dat niet maar je moet wel om zichtbaar te zijn. Wat jij doet, zouden meer mensen moeten doen. Zelf doe ik dat ook, gebruik tb om te loeren en bestel dan op de eigen site. Scheelt voor de ondernemer behoorlijk wat![]()
@:hilliebillie, doen wij ook, de eigen folder bij de bestelling. Maar je blijft mensen houden die op tb ed kijken. Ook nieuwe klanten kijken daar eerst dus eigenlijk komen we nooit van dat soort sites af.
Dat klinkt niet goed😳. Goed dat jullie er niet ingestonken zijn. Wat niet gaat, gaat niet. Dat blijkt. Wel jammer dat ie weg is, nouja, zijn eten dan
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:35 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb dus nog nooit eten thuis laten bezorgen.
Voor watquote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:36 schreef exode het volgende:
Ik denk er dus over om abo's af te sluiten
[..]![]()
![]()
Echt?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:35 schreef Cathmar het volgende:
Graag gedaanquote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vroeg me gisteren af of het inderdaad tijdelijk uitgezet kon worden, bedankt voor het antwoord
Wij hebben 1,5 uur zitten wachten op onze patat gisteren. Toen ik na een uur belde zeiden ze dat het ontzettend druk was, dat ze veel bestellingen kregen en de hele zaak vol stond. Meteen erheen gereden en er stond 1 iemand in de zaak, gewoon gelul dus. Toen ik ze daarop aansprak gingen ze me een schuldgevoel aanpraten over dat ik ze oneerlijk had genoemd, ja dat krijg je als je liegt hèUiteindelijk was het wel lekker trouwens maar neem dan gewoon geen bestellingen aan als het te druk is
Klopt, tb maakt die sites en dan lijkt het net of het van dat bedrijf is. Site ziet er anders uit maar dan gaat het toch via tb.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:24 schreef exode het volgende:
[..]
Zelfde als met Booking, daar zoeken en dan rechtstreeks boeken. Is vaker goedkoper ook nog.
1 keer dacht ik overigens dat ik rechtstreeks bij een restaurant had besteld, bleek het toch TB te zijn. De site leek op een restaurant site maar was dus TB. Daar let ik nu wat meer op.
Ik had het met mijn massagepraktijk ook, 20% afrdagen was heel normaal. Daar ben ik toen snel mee gestopt.
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:35 schreef Cathmar het volgende:
Tja, ik vind het gewoon zonde van het geld.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:02 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Echt?
Mijn ouders laatst voor het eerst. Pizza voor 11 man. Maar dat komt omdat er nauwelijks iemand bezorgd waar zij wonen![]()
Hier bestellen we ook weleens pizza voor de jongens en gaan dan zelf uit eten.![]()
We bestellen zoveel mogelijk via de eigen sites/telefonisch. Maar dat is eens per 2 maanden. Pizza, sushi, kebabschotels.
Vaak bestellen we dan, maar halen het zelf op. Dat is meest sneller omdat we dan niet op de beschikbare bezorgers hoeven te wachten en de meeste zaken waar we bestellen zitten op 5 minuten fietsen.
Boodschappen wel! Picnic, twee keer per week.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:22 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]![]()
Mocht ik ooit verhuizen, dan zal ik eerst kijken of er wordt thuisbezorgd, ook de boodschappen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet quoten, haal het later weg.
Ging niet goed, nu wel
[ Bericht 11% gewijzigd door Mushanga71 op 18-08-2022 20:21:32 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Wij hebben een heel goede sushi maker in de AH XL zitten. Maar dat is wel uitzonderlijk dat ik dat ga halen. Voor 6 personen loopt het snel op.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:28 schreef exode het volgende:
Bij ons is het traditie om op de laatste vakantiedag sushi te eten. Nu is ons sushi tentje al een tijdje dicht op zondag dus gaan we zaterdag sushi halen. Zij bezorgen helaas niet, ik bel altijd, geef de bestelling door en haal het half uur later op.
De bezorg sushi vinden wij steeds matig tot slecht.
Ooooh, das het belangrijkste: de boodschappenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:26 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Boodschappen wel! Picnic, twee keer per week.
Echt he? Zit te wachten op een klacht maar das nog niet gebeurd. Misschien nog iets van fatsoen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:33 schreef Cathmar het volgende:
[..]
achterlijke lui. Sommige mensen hebben echt geen fatsoen.
Ik ook niet, ook geen supermarkt boodschappen. Afhaal deden we al niet vaak, maar nu ook zelden met een kind met voedselallergie. Soms wel jammer, wel beter voor de portemonneequote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:35 schreef Cathmar het volgende:
Mooi altijd dat mensen die aan de telefoon heel hoog van de toren blazen met hun verhaal 'we komen nooit (vaak niet eens waar trouwens), dus nu ik bel moet je me zeker wel laten komen' vervolgens toch best vaak naar huis gaan met het bericht dat het reuze meevalt. Wat prima is hoor, je hoeft niet enkel te komen als je half dood bent. Maar het idee dat je met (in eigen ogen) lager zorgverbruik opeens de praktijk kan vertellen hoe ze hun werk moeten doen laat me vaak een beetje zuchten.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 14:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist in dat soort gevallen vind ik het zo bizar dat een huisarts het afdoet met "stuur maar een foto".
Nou kom ik zelf sowieso af en toe bij de huisarts, maar toen ik de vorige huisarts op een gegeven moment voor Soneal belde was het van "Je belt nooit voor hem, kom zometeen maar even".
Juist mensen die je nooit ziet en altijd wat hebben als je ze wel ziet moet je laten komen.
Ik las het ja... dat is echt een extreme manier om de spoedzorg te garanderen. Waardeloos. Ik vrees wel dat dit soort dingen vaker voor gaan komen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
quote:
Het lastige is dat je een lichaam niet zo makkelijk kan 'uitlezen' als een auto. Je kan niet bloed prikken, 3 testjes doen, en dan de garantie krijgen dat je weer een jaar doorwandelt.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik maak die vergelijking met auto's wel vaker omdat ik er werkelijk niet bij kan waarom we voor onze lichamen slechter zorgen dan voor ons wagenpark. Het artikel dat ik gisteren deelde over pilgebruik en tromboserisico's bij veertigplussers vond ik dan ook herkenbaar en veelzeggend.
Tijdens het fodmapdieet hebben we ook niet bezorgd/afgehaald. Dat was geen doen. Maar helaas kan ik de meeste dingen van die zaken wel weer eten. Ik heb eerder last van fruit, groentes lactose. Dus een pizza valt prima, kebab gaat er goed in, sushi blijft lekker en chinees wil ook prima..quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:52 schreef exode het volgende:
Wij bestellen eigenlijk alleen pasta en poke bowls bedenk ik me net. Verloofde mag geen lactose en ook Chinees valt niet zo lekker. De kinderen maken we er sowieso allemaal niet blij mee.
Sushi en friet haal ik altijd. En pizza's gaan er bij beide koters alleen in de Dr Oetker variant in. Voor onszelf maken we dan pizza of eten een salade.
Tijdens de lockdowns wel veel besteld. Vooral bij de lokale restaurants hier.
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:43 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Tijdens het fodmapdieet hebben we ook niet bezorgd/afgehaald. Dat was geen doen. Maar helaas kan ik de meeste dingen van die zaken wel weer eten. Ik heb eerder last van fruit, groentes lactose. Dus een pizza valt prima, kebab gaat er goed in, sushi blijft lekker en chinees wil ook prima..
Maar geef me een appel, bloemkool of wat honing en ik ben weg..![]()
Jongste is wel een pieper met eten. Als wij chinees halen, sturen we hem naar de snackbar ernaast voor patat
We aten 2 weken geleden chinees, verloofde heeft dagen last van haar darmen gehad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tomaten en ver verdraagt ze ook slecht dus bestelpizza's vallen af.
Ach, zo houden we nog eens geld over.
Hoe gaat het met het inkoop beleid bij jullie? Na je ingrijpen in het budget van je man.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vind eten bestellen/afhalen te duur. We bestellen misschien 1 keer per 2 maanden iets, maar eigenlijk doe ik dat zelfs liever niet.
Hetzelfde geldt voor uit eten gaan, het is zo gruwelijk duur dat mijn eetlust spontaan verdwijnt.
Maargoed, voedsel in de supermarkt kopen is inmiddels ook vrij prijzig geworden. De prijsstijgingen van het afgelopen jaar zijn echt niet mals. Volgens mij worden alleen de Aholds onder ons er veel beter van. Ik vraag me elke dag weer af hoe de mensen met een inkomen onder de armoedegrens nog voor voldoende eten op tafel zorgen.
Slechtquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:56 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Hoe gaat het met het inkoop beleid bij jullie? Na je ingrijpen in het budget van je man.
Dat denk ik ook. In alle lagen van zorgverlening zijn dit soort dingen voelbaar. En personeelstekorten moeten geen excuus zijn, maar hoe meer ballen je in de lucht moet houden, hoe groter de kans dat je er een keer eentje laat vallen. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:22 schreef Lemijn het volgende:
Ja, elke huisartspraktijk moet gewoon goede zorg leveren. En niet mensen afwimpelen. En excuus maken als er wat mis gaat (niet per mail, zou ik zeggen). Maar het personeelstekort maakt veel dingen wel ingewikkeld. Het is zoeken hoe je daarmee die goede zorg kan blijven leveren, dingen die spoed zijn snel kan zien, maar ook langdurige / psychische / sociale vragen de aandacht geeft die ze verdienen.
[..]
Ik las het ja... dat is echt een extreme manier om de spoedzorg te garanderen. Waardeloos. Ik vrees wel dat dit soort dingen vaker voor gaan komen.
Domino's heeft pizza's waar geen tomatensaus op zit en degene waar het wel op zit kun je aanpassen naar creme freshquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:52 schreef exode het volgende:
[..]
We aten 2 weken geleden chinees, verloofde heeft dagen last van haar darmen gehad.
typisch, je verloofde en ik reageren op precies dezelfde dingen. heeft ze het ook na het eten van gebarbequed vlees?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:52 schreef exode het volgende:
[..]
We aten 2 weken geleden chinees, verloofde heeft dagen last van haar darmen gehad.
Wat gaven ze als reden om niet langs te hoeven komen?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:01 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ach, ik had t wel fijn gevonden als ik midden in de nacht naar de huisartsenpost had mogen gaan. 7e dag na thuisbevalling die prima ging (en zonder verdoving oid, dus al wat pijn gewend zeg maar). Ik had vreselijke buikpijn, met overgeven enzo, maar kon ook niet meer rechtop staan. Kon trouwens ook onmogelijk de baby aanleggen (man hield m maar tegen mijn borst, je moet wat als er ook geen kunstvoeding in huis is. 23.00 gebeld, mocht niet komen. 3 uur s nachts gebeld, weer niet. Om 11 uur door naar huisarts en direct erna t ziekenhuis en daar al om 15 uur geopereerd aan blinde darm.. net op tijd zeiden ze..
Dat heeft ze al heel lang niet op. Ze is wat huiverig voor 'veel' vlees.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 14:16 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
typisch, je verloofde en ik reageren op precies dezelfde dingen. heeft ze het ook na het eten van gebarbequed vlees?
zou niet ernstig genoeg zijn.. Ben er niet meer achteraan geweest later.. Denk dat ze dachten dat t buikgriep was ofzo..quote:Op donderdag 18 augustus 2022 14:17 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Wat gaven ze als reden om niet langs te hoeven komen?
Dat inderdaad. Vrijwel alle restaurants in het dorp boden afhaal of bezorgen aan. Meerdere keren per weekquote:Op donderdag 18 augustus 2022 15:35 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben tijdens de lockdown meer dan eens eten besteld. Al was het maar om de ondernemer te steunen.
Hier in het dorp zit niet zo veel gelukkigquote:Op donderdag 18 augustus 2022 15:39 schreef exode het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Vrijwel alle restaurants in het dorp boden afhaal of bezorgen aan. Meerdere keren per weekZolang je het kan betalen, was het onze manier van steunen.
Wij zaten in Spanje en toen we eenmaal na drie maanden opsluiting ons huis uit mochten gingen we ook wel eens wat halen. Maar nooit thuis bezorgd.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 15:35 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben tijdens de lockdown meer dan eens eten besteld. Al was het maar om de ondernemer te steunen.
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 22:51 schreef BE het volgende:
@:Leandra Ik heb ondertussen hier al weer anderhalve dag een panfluit in mijn hoofd dankzij jou met je Zamphir!![]()
Ik las het ja!quote:Op donderdag 18 augustus 2022 23:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat het een nummer van Richard Clayderman was
ik mis wonen in Rotterdam, elke soort keuken, elk restaurant wat je je maar kunt bedenken. Hier in schubbekuttenveen (tegen Rotterdam aan) is vooral pizza, patat en slechte sushiquote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:21 schreef Aure het volgende:
Ik heb honderden keuzes als ik een willekeurige bezorgapp opendat maakt het bestellen ook wel makkelijk ofzo. Als het echt in de buurt is halen we het ook wel eens zelf af trouwens.
Een gezinsuitje, ja zo voelt het inderdaad! Ons allerfavoriet is denk ik in de zomer in de weekenden ontbijten bij Parqiet in het Parkdan gaan we daarna ook altijd nog een stukje wandelen.
Dat snap ik wel ja! Hoewel buiten de stad wonen ook wel weer voordelen heeft. Ik weet zelf niet of ik daar aan zou kunnen wennen. Ik ben wat dat betreft wel echt een stadsmeisjequote:Op vrijdag 19 augustus 2022 07:17 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik mis wonen in Rotterdam, elke soort keuken, elk restaurant wat je je maar kunt bedenken. Hier in schubbekuttenveen (tegen Rotterdam aan) is vooral pizza, patat en slechte sushi
Wat een leuke plek! Ik kende dat helemaal niet. Leuk om eens naartoe te gaanquote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:21 schreef Aure het volgende:
Ik heb honderden keuzes als ik een willekeurige bezorgapp opendat maakt het bestellen ook wel makkelijk ofzo. Als het echt in de buurt is halen we het ook wel eens zelf af trouwens.
Een gezinsuitje, ja zo voelt het inderdaad! Ons allerfavoriet is denk ik in de zomer in de weekenden ontbijten bij Parqiet in het Parkdan gaan we daarna ook altijd nog een stukje wandelen.
Dit helemaal ja. Ik voel me ook vrijer in een stad. Al loop je met de zomer in een kersttrui, niemand die het wat boeit.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Dorpsmeisje tot mijn 18e. In een dorp met 200 inwoners. Daarna naar de stad en ik ga nooit meer terug. Zo lekker alle voorzieningen om je heen. En 130.000 inwoners, maar het voelt in deze buitenwijk best nog groot-dorps. (Genoeg winkels, maar niet de hysterische drukte van de binnenstad.
Woon jij in het dorp waar je op zondag eigenlijk de straat niet op mag? Daar woont een vriendin van mij en ik werd nog net niet het dorp uitgeduwd met mijn auto op zondag.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:55 schreef littledrummergirl het volgende:
ik mis ook het ov uit Rotterdamhier is alleen een buurtbuslijntje wat ook nog eens niet rijdt in de schoolvakanties en op zondag
![]()
en dan te bedenken dat ik binnen vijf minuten de stadgrenzen van Rotterdam over kan zijn met de auto, zo dichtbij, maar echt een wereld van verschil.
Ik fietste net 4 km enkele reis naar het centrum inderdaad. Tante woont in dezelfde stad op 8 km afstand.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:48 schreef Donna het volgende:
Dorpsmeisje hier, maar wel met fatsoenlijke voorzieningen.
Ik woon buitenaf, maar ook maar 2km van het centrum. In sommige steden zit je verder van het centrum af dus wat dat betreft ideaal.
Een dagje stad maak je me ook echt niet blij mee.
En voor zijn vervolgopleiding.Die van ons zijn nog steeds in gebruik. Even in de wasmachine in de zomervakantie en dan weer vol aan de bak.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:26 schreef Mushanga71 het volgende:
En eindelijk de doos met schoolboeken maar es uitgepakt. Hadden 9 rekbare boekenkaften gekocht. Heeft ie er maar 3 nodigRest zijn 2e delen van de 1e werkboeken en boeken die niet terug hoeven. Heeft ie voor de komende 6 jaar zat boekenkaften
hier wordt op zondag wel veel gewandeld door gigantische gezinnenquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:35 schreef exode het volgende:
[..]
Woon jij in het dorp waar je op zondag eigenlijk de straat niet op mag? Daar woont een vriendin van mij en ik werd nog net niet het dorp uitgeduwd met mijn auto op zondag.
Wij woonden volgens mij in dezelfde buitenwijk als jij nu zit. Ik vond het daar ook erg druk worden en ik mis er niets aan. Ik vind het wel fijn dat we snel de stad in (en uit) kunnen komen en dat onze kinderen er naar school gaan. Ze groeien heerlijk kosmopolitisch op.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:10 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ben in Amsterdam geboren🎶... Wel in een buitenwijk en daar woon ik nog steeds.
Het wordt overal drukker maar waar ik zit, valt het mee gelukkigquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 13:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij woonden volgens mij in dezelfde buitenwijk als jij nu zit. Ik vond het daar ook erg druk worden en ik mis er niets aan. Ik vind het wel fijn dat we snel de stad in (en uit) kunnen komen en dat onze kinderen er naar school gaan. Ze groeien heerlijk kosmopolitisch op.
Ik was een keer bij haar op zondag en verstoorde de stoet naar de kerk blijkbaar want ik kreeg echt dodelijke blikken....quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:46 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hier wordt op zondag wel veel gewandeld door gigantische gezinnendus het zou goed kunnen dat zij ook in een van die durpen woot. wij rijden/klussen/tuinieren ect overigens wel gewoon op zondag, nooit een scheve blik gehad
wij hebben ook een frietkarquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 18:06 schreef Hupje het volgende:
In het dorp waar ik nu woon komt 3 uurtjes per week een frietkraam![]()
@:Deepfreeze Een dorp met 200 inwoners lijkt me wel heftig, zo klein.
Die komt hier elke week nog steeds langs. En de ijskar met zijn schreeuwmuziek en luide bel hoorde ik ook telkens langskomen. Geen dorp hier, maar Assen. In een redelijk rustige wijk en relatief rustige straat.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 19:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij hadden hier tot een jaar of 9 geleden 3x per week de SRV man in de straat. Was heel handig. Jammer dat ie gestopt is, al mis ik het getoeter niet
Er was wel een srv wagen, een bezorgbakker en een groenteboer met mobiele winkel.. en eens per maand de wolautoquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 18:06 schreef Hupje het volgende:
In het dorp waar ik nu woon komt 3 uurtjes per week een frietkraam![]()
@:Deepfreeze Een dorp met 200 inwoners lijkt me wel heftig, zo klein.
Oooh ja, de ijskar, die komt hier random door de wijk. Met een bloedirritant kutmuziekje. Al heb ik hem heel de vakantie niet gehoordquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 19:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Die komt hier elke week nog steeds langs. En de ijskar met zijn schreeuwmuziek en luide bel hoorde ik ook telkens langskomen. Geen dorp hier, maar Assen. In een redelijk rustige wijk en relatief rustige straat.
Met de AH op 5 minuten lopen, 2 kappers, een bakker, pizzeria, tabak-lectuurschop, bloemenwinkel, fietsenzaak, snackbar, apotheek, huisartsenpraktijk en fysio.
Op 10-15 minuten fietsen een andere wijk met groter winkelcentrum met oa Jumbo en Lidl, schoenenmaker, big bazar, horlogemaker, slager en groenteman. En de stad is zo'n 20-25 minuten fietsen.
Oh ja die ijskar hebben wij ook. Gelukkig uier met een belletje. Ze komt 2 of 3x per week geloof ik.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 20:18 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oooh ja, de ijskar, die komt hier random door de wijk. Met een bloedirritant kutmuziekje. Al heb ik hem heel de vakantie niet gehoord![]()
Rest hebben we ook in de buurt en wat verderop een groot winkelcentrum. En dezelfde afstand de andere kant op nog een groter winkelcentrum. In een straal van 5km hebben we...6? winkelcentra. Dus hallooo albert bezorging![]()
Zoon heeft keelpijn. Hij is alleen het stokkengepoer zat dus geen test.
Dank, hij heeft nu ook een snotneusquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 21:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oh ja die ijskar hebben wij ook. Gelukkig uier met een belletje. Ze komt 2 of 3x per week geloof ik.
Beterschap voor zoon. Ik heb Pieterburen in huis. Zowel A als T continu aan het hoesten en verkouden. T heeft 2x getest, A 1x. Beide negatief. Zijn naar de ha geweest, A bleek oorontsteking te hebben. Longen verder schoon dus ik gok een aircopleurisje
Als er in de middeleeuwen stadsrechten zijn verleendquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 22:09 schreef Loj het volgende:
Ons dorp (meer dan 60.000 inwoners tegenwoordig, wanneer is het een stad?) groeit nog steeds dus wie komt er hier wonen
Ik dacht dit ook altijd maar toen dacht ik ineens aan Flevoland en hoe dat daar dan werkt... En nu blijkt dus dat er in NL eigenlijk geen onderscheid meer is tussen een dorp of een stad, er zijn alleen maar gemeenten. Steden als Lelystad en Almere hebben (logischerwijs) geen stadsrechten, maar bijvoorbeeld ook Den Haag niet!quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 07:31 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Als er in de middeleeuwen stadsrechten zijn verleend
Dat weet ik, de term stad is in die zin niks meer waard. Maar sommige kleine stadjes zijn trots op hun status, dat vind ik grappig. En een gemeente kan weer meerdere… dorpen/woonkernen hebben dus dan is gemeente toch weer niet ladingdekkend.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 08:09 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik dacht dit ook altijd maar toen dacht ik ineens aan Flevoland en hoe dat daar dan werkt... En nu blijkt dus dat er in NL eigenlijk geen onderscheid meer is tussen een dorp of een stad, er zijn alleen maar gemeenten. Steden als Lelystad en Almere hebben (logischerwijs) geen stadsrechten, maar bijvoorbeeld ook Den Haag niet!
Bron: https://historiek.net/sta(...)tadsrechten%20kregen.
Yay, stadsrechten door Napoleonquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Over Den Haag en stadrechten: https://www.omroepwest.nl(...)verlossende-antwoord
Mijn zoontje heeft een gemeentenaam op zijn id-kaart die inmiddels niet meer bestaat inderdaad. Dorpsnaam zou toffer zijn geweest.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:53 schreef Nolita het volgende:
Wat ik stom vind aan de namen van gemeenten. (...)
Mijn oudste is in het ziekenhuis geboren en heeft dus een plaatsnaam als geboorteplaats (want hetzelfde als de gemeentenaam), de jongste is thuis geboren en heeft nu een geboorteplaats op de id-kaart die dus alleen de gehele gemeente aanduidt en niet de daadwerkelijke plaats.
Een slip is niet perse functioneler dan een string.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 20:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Ondergoed van de HEMA, soms afgewisseld met een beha van de Lidl![]()
Maar ik heb ik geen strings. Gewone slips, lekker functioneel
Die ausie van Action draag ik ook.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 20:59 schreef Vanyel het volgende:
Boxers
Vroegah heuse Bjorn Borg, tegenwoordig Australian van de action.
En nog immer Marlies Dekkers bhs, maar ik knip de touwtjes er wel af.
Ik vind veel geld uitgeven voor onderbroeken (voor mij) vergelijkbaar met het in de kliko gooien. Voor een bh daarentegen vind ik het zeer de moeite waard, de dames zitten graag lekker comfy ingepakt. Heb ik de vulva niet meer over gehoord sinds ik van de strings af ben.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 21:02 schreef vencodark het volgende:
[..]
Een slip is niet perse functioneler dan een string.![]()
Ik draag van alles, afhankelijk van mijn bui.![]()
Je hebt zat mensen die zichzelf graag luxe(r) ondergoed cadeau doen maar bovenstaande mensen dus niet.![]()
Die ene van ¤45 is echt mijn uitzondering en het is alleen nog maar besteld natuurlijk.
Ik heb een tijdje terug een stapeltje gekocht bij Victoria’s Secret. Geen ¤45 per stuk, maar ook niet enorm goedkoop. Vaak wel aanbiedingen als 5 voor XXX. Maar als ik een nieuwe bh koop (bij een goede lingeriewinkel)dan maak ik daar vaak wel een setje van. Dat is wel wat duurder.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 19:54 schreef vencodark het volgende:
Even iets volslagen anders.![]()
Wat geven jullie uit aan ondergoed voor jezelf?
Ik heb net een string van ¤45 besteld en dat vind ik eigenlijk allejezus duur maar ik vond hm zo cool.![]()
Daarbij heb ik dus ook strings die ik misschien al 10+ jaar draag en echt, echt, echt vervangen moeten worden.
Ik kreeg met die (synthetische) strings vaak blaasontstekingen. Gewoon katoen werkt het best.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 21:02 schreef vencodark het volgende:
[..]
Een slip is niet perse functioneler dan een string.![]()
Ik draag van alles, afhankelijk van mijn bui.![]()
Je hebt zat mensen die zichzelf graag luxe(r) ondergoed cadeau doen maar bovenstaande mensen dus niet.![]()
Die ene van ¤45 is echt mijn uitzondering en het is alleen nog maar besteld natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |