Mooi altijd dat mensen die aan de telefoon heel hoog van de toren blazen met hun verhaal 'we komen nooit (vaak niet eens waar trouwens), dus nu ik bel moet je me zeker wel laten komen' vervolgens toch best vaak naar huis gaan met het bericht dat het reuze meevalt. Wat prima is hoor, je hoeft niet enkel te komen als je half dood bent. Maar het idee dat je met (in eigen ogen) lager zorgverbruik opeens de praktijk kan vertellen hoe ze hun werk moeten doen laat me vaak een beetje zuchten.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 14:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist in dat soort gevallen vind ik het zo bizar dat een huisarts het afdoet met "stuur maar een foto".
Nou kom ik zelf sowieso af en toe bij de huisarts, maar toen ik de vorige huisarts op een gegeven moment voor Soneal belde was het van "Je belt nooit voor hem, kom zometeen maar even".
Juist mensen die je nooit ziet en altijd wat hebben als je ze wel ziet moet je laten komen.
Ik las het ja... dat is echt een extreme manier om de spoedzorg te garanderen. Waardeloos. Ik vrees wel dat dit soort dingen vaker voor gaan komen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou nu niet eens een doorverwijzing aan de huisarts kunnen vragen, want we mogen in de vakantieperiode alleen langskomen als er iets is wat niet kan wachten. Ze hebben personeelsproblemen.
quote:
Het lastige is dat je een lichaam niet zo makkelijk kan 'uitlezen' als een auto. Je kan niet bloed prikken, 3 testjes doen, en dan de garantie krijgen dat je weer een jaar doorwandelt.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik maak die vergelijking met auto's wel vaker omdat ik er werkelijk niet bij kan waarom we voor onze lichamen slechter zorgen dan voor ons wagenpark. Het artikel dat ik gisteren deelde over pilgebruik en tromboserisico's bij veertigplussers vond ik dan ook herkenbaar en veelzeggend.
Tijdens het fodmapdieet hebben we ook niet bezorgd/afgehaald. Dat was geen doen. Maar helaas kan ik de meeste dingen van die zaken wel weer eten. Ik heb eerder last van fruit, groentes lactose. Dus een pizza valt prima, kebab gaat er goed in, sushi blijft lekker en chinees wil ook prima..quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:52 schreef exode het volgende:
Wij bestellen eigenlijk alleen pasta en poke bowls bedenk ik me net. Verloofde mag geen lactose en ook Chinees valt niet zo lekker. De kinderen maken we er sowieso allemaal niet blij mee.
Sushi en friet haal ik altijd. En pizza's gaan er bij beide koters alleen in de Dr Oetker variant in. Voor onszelf maken we dan pizza of eten een salade.
Tijdens de lockdowns wel veel besteld. Vooral bij de lokale restaurants hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:43 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Tijdens het fodmapdieet hebben we ook niet bezorgd/afgehaald. Dat was geen doen. Maar helaas kan ik de meeste dingen van die zaken wel weer eten. Ik heb eerder last van fruit, groentes lactose. Dus een pizza valt prima, kebab gaat er goed in, sushi blijft lekker en chinees wil ook prima..
Maar geef me een appel, bloemkool of wat honing en ik ben weg..![]()
Jongste is wel een pieper met eten. Als wij chinees halen, sturen we hem naar de snackbar ernaast voor patat
We aten 2 weken geleden chinees, verloofde heeft dagen last van haar darmen gehad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tomaten en ver verdraagt ze ook slecht dus bestelpizza's vallen af.
Ach, zo houden we nog eens geld over.
Hoe gaat het met het inkoop beleid bij jullie? Na je ingrijpen in het budget van je man.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vind eten bestellen/afhalen te duur. We bestellen misschien 1 keer per 2 maanden iets, maar eigenlijk doe ik dat zelfs liever niet.
Hetzelfde geldt voor uit eten gaan, het is zo gruwelijk duur dat mijn eetlust spontaan verdwijnt.
Maargoed, voedsel in de supermarkt kopen is inmiddels ook vrij prijzig geworden. De prijsstijgingen van het afgelopen jaar zijn echt niet mals. Volgens mij worden alleen de Aholds onder ons er veel beter van. Ik vraag me elke dag weer af hoe de mensen met een inkomen onder de armoedegrens nog voor voldoende eten op tafel zorgen.
Slechtquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:56 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Hoe gaat het met het inkoop beleid bij jullie? Na je ingrijpen in het budget van je man.
Dat denk ik ook. In alle lagen van zorgverlening zijn dit soort dingen voelbaar. En personeelstekorten moeten geen excuus zijn, maar hoe meer ballen je in de lucht moet houden, hoe groter de kans dat je er een keer eentje laat vallen. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:22 schreef Lemijn het volgende:
Ja, elke huisartspraktijk moet gewoon goede zorg leveren. En niet mensen afwimpelen. En excuus maken als er wat mis gaat (niet per mail, zou ik zeggen). Maar het personeelstekort maakt veel dingen wel ingewikkeld. Het is zoeken hoe je daarmee die goede zorg kan blijven leveren, dingen die spoed zijn snel kan zien, maar ook langdurige / psychische / sociale vragen de aandacht geeft die ze verdienen.
[..]
Ik las het ja... dat is echt een extreme manier om de spoedzorg te garanderen. Waardeloos. Ik vrees wel dat dit soort dingen vaker voor gaan komen.
Domino's heeft pizza's waar geen tomatensaus op zit en degene waar het wel op zit kun je aanpassen naar creme freshquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:52 schreef exode het volgende:
[..]
We aten 2 weken geleden chinees, verloofde heeft dagen last van haar darmen gehad.
typisch, je verloofde en ik reageren op precies dezelfde dingen. heeft ze het ook na het eten van gebarbequed vlees?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:52 schreef exode het volgende:
[..]
We aten 2 weken geleden chinees, verloofde heeft dagen last van haar darmen gehad.
Wat gaven ze als reden om niet langs te hoeven komen?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:01 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ach, ik had t wel fijn gevonden als ik midden in de nacht naar de huisartsenpost had mogen gaan. 7e dag na thuisbevalling die prima ging (en zonder verdoving oid, dus al wat pijn gewend zeg maar). Ik had vreselijke buikpijn, met overgeven enzo, maar kon ook niet meer rechtop staan. Kon trouwens ook onmogelijk de baby aanleggen (man hield m maar tegen mijn borst, je moet wat als er ook geen kunstvoeding in huis is. 23.00 gebeld, mocht niet komen. 3 uur s nachts gebeld, weer niet. Om 11 uur door naar huisarts en direct erna t ziekenhuis en daar al om 15 uur geopereerd aan blinde darm.. net op tijd zeiden ze..
Dat heeft ze al heel lang niet op. Ze is wat huiverig voor 'veel' vlees.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 14:16 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
typisch, je verloofde en ik reageren op precies dezelfde dingen. heeft ze het ook na het eten van gebarbequed vlees?
zou niet ernstig genoeg zijn.. Ben er niet meer achteraan geweest later.. Denk dat ze dachten dat t buikgriep was ofzo..quote:Op donderdag 18 augustus 2022 14:17 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Wat gaven ze als reden om niet langs te hoeven komen?
Dat inderdaad. Vrijwel alle restaurants in het dorp boden afhaal of bezorgen aan. Meerdere keren per weekquote:Op donderdag 18 augustus 2022 15:35 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben tijdens de lockdown meer dan eens eten besteld. Al was het maar om de ondernemer te steunen.
Hier in het dorp zit niet zo veel gelukkigquote:Op donderdag 18 augustus 2022 15:39 schreef exode het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Vrijwel alle restaurants in het dorp boden afhaal of bezorgen aan. Meerdere keren per weekZolang je het kan betalen, was het onze manier van steunen.
Wij zaten in Spanje en toen we eenmaal na drie maanden opsluiting ons huis uit mochten gingen we ook wel eens wat halen. Maar nooit thuis bezorgd.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 15:35 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben tijdens de lockdown meer dan eens eten besteld. Al was het maar om de ondernemer te steunen.
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 22:51 schreef BE het volgende:
@:Leandra Ik heb ondertussen hier al weer anderhalve dag een panfluit in mijn hoofd dankzij jou met je Zamphir!![]()
Ik las het ja!quote:Op donderdag 18 augustus 2022 23:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat het een nummer van Richard Clayderman was
ik mis wonen in Rotterdam, elke soort keuken, elk restaurant wat je je maar kunt bedenken. Hier in schubbekuttenveen (tegen Rotterdam aan) is vooral pizza, patat en slechte sushiquote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:21 schreef Aure het volgende:
Ik heb honderden keuzes als ik een willekeurige bezorgapp opendat maakt het bestellen ook wel makkelijk ofzo. Als het echt in de buurt is halen we het ook wel eens zelf af trouwens.
Een gezinsuitje, ja zo voelt het inderdaad! Ons allerfavoriet is denk ik in de zomer in de weekenden ontbijten bij Parqiet in het Parkdan gaan we daarna ook altijd nog een stukje wandelen.
Dat snap ik wel ja! Hoewel buiten de stad wonen ook wel weer voordelen heeft. Ik weet zelf niet of ik daar aan zou kunnen wennen. Ik ben wat dat betreft wel echt een stadsmeisjequote:Op vrijdag 19 augustus 2022 07:17 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik mis wonen in Rotterdam, elke soort keuken, elk restaurant wat je je maar kunt bedenken. Hier in schubbekuttenveen (tegen Rotterdam aan) is vooral pizza, patat en slechte sushi
Wat een leuke plek! Ik kende dat helemaal niet. Leuk om eens naartoe te gaanquote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:21 schreef Aure het volgende:
Ik heb honderden keuzes als ik een willekeurige bezorgapp opendat maakt het bestellen ook wel makkelijk ofzo. Als het echt in de buurt is halen we het ook wel eens zelf af trouwens.
Een gezinsuitje, ja zo voelt het inderdaad! Ons allerfavoriet is denk ik in de zomer in de weekenden ontbijten bij Parqiet in het Parkdan gaan we daarna ook altijd nog een stukje wandelen.
Dit helemaal ja. Ik voel me ook vrijer in een stad. Al loop je met de zomer in een kersttrui, niemand die het wat boeit.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Dorpsmeisje tot mijn 18e. In een dorp met 200 inwoners. Daarna naar de stad en ik ga nooit meer terug. Zo lekker alle voorzieningen om je heen. En 130.000 inwoners, maar het voelt in deze buitenwijk best nog groot-dorps. (Genoeg winkels, maar niet de hysterische drukte van de binnenstad.
Woon jij in het dorp waar je op zondag eigenlijk de straat niet op mag? Daar woont een vriendin van mij en ik werd nog net niet het dorp uitgeduwd met mijn auto op zondag.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:55 schreef littledrummergirl het volgende:
ik mis ook het ov uit Rotterdamhier is alleen een buurtbuslijntje wat ook nog eens niet rijdt in de schoolvakanties en op zondag
![]()
en dan te bedenken dat ik binnen vijf minuten de stadgrenzen van Rotterdam over kan zijn met de auto, zo dichtbij, maar echt een wereld van verschil.
Ik fietste net 4 km enkele reis naar het centrum inderdaad. Tante woont in dezelfde stad op 8 km afstand.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:48 schreef Donna het volgende:
Dorpsmeisje hier, maar wel met fatsoenlijke voorzieningen.
Ik woon buitenaf, maar ook maar 2km van het centrum. In sommige steden zit je verder van het centrum af dus wat dat betreft ideaal.
Een dagje stad maak je me ook echt niet blij mee.
En voor zijn vervolgopleiding.Die van ons zijn nog steeds in gebruik. Even in de wasmachine in de zomervakantie en dan weer vol aan de bak.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:26 schreef Mushanga71 het volgende:
En eindelijk de doos met schoolboeken maar es uitgepakt. Hadden 9 rekbare boekenkaften gekocht. Heeft ie er maar 3 nodigRest zijn 2e delen van de 1e werkboeken en boeken die niet terug hoeven. Heeft ie voor de komende 6 jaar zat boekenkaften
hier wordt op zondag wel veel gewandeld door gigantische gezinnenquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:35 schreef exode het volgende:
[..]
Woon jij in het dorp waar je op zondag eigenlijk de straat niet op mag? Daar woont een vriendin van mij en ik werd nog net niet het dorp uitgeduwd met mijn auto op zondag.
Wij woonden volgens mij in dezelfde buitenwijk als jij nu zit. Ik vond het daar ook erg druk worden en ik mis er niets aan. Ik vind het wel fijn dat we snel de stad in (en uit) kunnen komen en dat onze kinderen er naar school gaan. Ze groeien heerlijk kosmopolitisch op.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:10 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ben in Amsterdam geboren🎶... Wel in een buitenwijk en daar woon ik nog steeds.
Het wordt overal drukker maar waar ik zit, valt het mee gelukkigquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 13:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij woonden volgens mij in dezelfde buitenwijk als jij nu zit. Ik vond het daar ook erg druk worden en ik mis er niets aan. Ik vind het wel fijn dat we snel de stad in (en uit) kunnen komen en dat onze kinderen er naar school gaan. Ze groeien heerlijk kosmopolitisch op.
Ik was een keer bij haar op zondag en verstoorde de stoet naar de kerk blijkbaar want ik kreeg echt dodelijke blikken....quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:46 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hier wordt op zondag wel veel gewandeld door gigantische gezinnendus het zou goed kunnen dat zij ook in een van die durpen woot. wij rijden/klussen/tuinieren ect overigens wel gewoon op zondag, nooit een scheve blik gehad
wij hebben ook een frietkarquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 18:06 schreef Hupje het volgende:
In het dorp waar ik nu woon komt 3 uurtjes per week een frietkraam![]()
@:Deepfreeze Een dorp met 200 inwoners lijkt me wel heftig, zo klein.
Die komt hier elke week nog steeds langs. En de ijskar met zijn schreeuwmuziek en luide bel hoorde ik ook telkens langskomen. Geen dorp hier, maar Assen. In een redelijk rustige wijk en relatief rustige straat.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 19:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij hadden hier tot een jaar of 9 geleden 3x per week de SRV man in de straat. Was heel handig. Jammer dat ie gestopt is, al mis ik het getoeter niet
Er was wel een srv wagen, een bezorgbakker en een groenteboer met mobiele winkel.. en eens per maand de wolautoquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 18:06 schreef Hupje het volgende:
In het dorp waar ik nu woon komt 3 uurtjes per week een frietkraam![]()
@:Deepfreeze Een dorp met 200 inwoners lijkt me wel heftig, zo klein.
Oooh ja, de ijskar, die komt hier random door de wijk. Met een bloedirritant kutmuziekje. Al heb ik hem heel de vakantie niet gehoordquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 19:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Die komt hier elke week nog steeds langs. En de ijskar met zijn schreeuwmuziek en luide bel hoorde ik ook telkens langskomen. Geen dorp hier, maar Assen. In een redelijk rustige wijk en relatief rustige straat.
Met de AH op 5 minuten lopen, 2 kappers, een bakker, pizzeria, tabak-lectuurschop, bloemenwinkel, fietsenzaak, snackbar, apotheek, huisartsenpraktijk en fysio.
Op 10-15 minuten fietsen een andere wijk met groter winkelcentrum met oa Jumbo en Lidl, schoenenmaker, big bazar, horlogemaker, slager en groenteman. En de stad is zo'n 20-25 minuten fietsen.
Oh ja die ijskar hebben wij ook. Gelukkig uier met een belletje. Ze komt 2 of 3x per week geloof ik.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 20:18 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oooh ja, de ijskar, die komt hier random door de wijk. Met een bloedirritant kutmuziekje. Al heb ik hem heel de vakantie niet gehoord![]()
Rest hebben we ook in de buurt en wat verderop een groot winkelcentrum. En dezelfde afstand de andere kant op nog een groter winkelcentrum. In een straal van 5km hebben we...6? winkelcentra. Dus hallooo albert bezorging![]()
Zoon heeft keelpijn. Hij is alleen het stokkengepoer zat dus geen test.
Dank, hij heeft nu ook een snotneusquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 21:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oh ja die ijskar hebben wij ook. Gelukkig uier met een belletje. Ze komt 2 of 3x per week geloof ik.
Beterschap voor zoon. Ik heb Pieterburen in huis. Zowel A als T continu aan het hoesten en verkouden. T heeft 2x getest, A 1x. Beide negatief. Zijn naar de ha geweest, A bleek oorontsteking te hebben. Longen verder schoon dus ik gok een aircopleurisje
Als er in de middeleeuwen stadsrechten zijn verleendquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 22:09 schreef Loj het volgende:
Ons dorp (meer dan 60.000 inwoners tegenwoordig, wanneer is het een stad?) groeit nog steeds dus wie komt er hier wonen
Ik dacht dit ook altijd maar toen dacht ik ineens aan Flevoland en hoe dat daar dan werkt... En nu blijkt dus dat er in NL eigenlijk geen onderscheid meer is tussen een dorp of een stad, er zijn alleen maar gemeenten. Steden als Lelystad en Almere hebben (logischerwijs) geen stadsrechten, maar bijvoorbeeld ook Den Haag niet!quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 07:31 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Als er in de middeleeuwen stadsrechten zijn verleend
Dat weet ik, de term stad is in die zin niks meer waard. Maar sommige kleine stadjes zijn trots op hun status, dat vind ik grappig. En een gemeente kan weer meerdere… dorpen/woonkernen hebben dus dan is gemeente toch weer niet ladingdekkend.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 08:09 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik dacht dit ook altijd maar toen dacht ik ineens aan Flevoland en hoe dat daar dan werkt... En nu blijkt dus dat er in NL eigenlijk geen onderscheid meer is tussen een dorp of een stad, er zijn alleen maar gemeenten. Steden als Lelystad en Almere hebben (logischerwijs) geen stadsrechten, maar bijvoorbeeld ook Den Haag niet!
Bron: https://historiek.net/sta(...)tadsrechten%20kregen.
Yay, stadsrechten door Napoleonquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 12:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Over Den Haag en stadrechten: https://www.omroepwest.nl(...)verlossende-antwoord
Mijn zoontje heeft een gemeentenaam op zijn id-kaart die inmiddels niet meer bestaat inderdaad. Dorpsnaam zou toffer zijn geweest.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:53 schreef Nolita het volgende:
Wat ik stom vind aan de namen van gemeenten. (...)
Mijn oudste is in het ziekenhuis geboren en heeft dus een plaatsnaam als geboorteplaats (want hetzelfde als de gemeentenaam), de jongste is thuis geboren en heeft nu een geboorteplaats op de id-kaart die dus alleen de gehele gemeente aanduidt en niet de daadwerkelijke plaats.
Een slip is niet perse functioneler dan een string.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 20:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Ondergoed van de HEMA, soms afgewisseld met een beha van de Lidl![]()
Maar ik heb ik geen strings. Gewone slips, lekker functioneel
Die ausie van Action draag ik ook.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 20:59 schreef Vanyel het volgende:
Boxers
Vroegah heuse Bjorn Borg, tegenwoordig Australian van de action.
En nog immer Marlies Dekkers bhs, maar ik knip de touwtjes er wel af.
Ik vind veel geld uitgeven voor onderbroeken (voor mij) vergelijkbaar met het in de kliko gooien. Voor een bh daarentegen vind ik het zeer de moeite waard, de dames zitten graag lekker comfy ingepakt. Heb ik de vulva niet meer over gehoord sinds ik van de strings af ben.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 21:02 schreef vencodark het volgende:
[..]
Een slip is niet perse functioneler dan een string.![]()
Ik draag van alles, afhankelijk van mijn bui.![]()
Je hebt zat mensen die zichzelf graag luxe(r) ondergoed cadeau doen maar bovenstaande mensen dus niet.![]()
Die ene van ¤45 is echt mijn uitzondering en het is alleen nog maar besteld natuurlijk.
Ik heb een tijdje terug een stapeltje gekocht bij Victoria’s Secret. Geen ¤45 per stuk, maar ook niet enorm goedkoop. Vaak wel aanbiedingen als 5 voor XXX. Maar als ik een nieuwe bh koop (bij een goede lingeriewinkel)dan maak ik daar vaak wel een setje van. Dat is wel wat duurder.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 19:54 schreef vencodark het volgende:
Even iets volslagen anders.![]()
Wat geven jullie uit aan ondergoed voor jezelf?
Ik heb net een string van ¤45 besteld en dat vind ik eigenlijk allejezus duur maar ik vond hm zo cool.![]()
Daarbij heb ik dus ook strings die ik misschien al 10+ jaar draag en echt, echt, echt vervangen moeten worden.
Ik kreeg met die (synthetische) strings vaak blaasontstekingen. Gewoon katoen werkt het best.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 21:02 schreef vencodark het volgende:
[..]
Een slip is niet perse functioneler dan een string.![]()
Ik draag van alles, afhankelijk van mijn bui.![]()
Je hebt zat mensen die zichzelf graag luxe(r) ondergoed cadeau doen maar bovenstaande mensen dus niet.![]()
Die ene van ¤45 is echt mijn uitzondering en het is alleen nog maar besteld natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |