abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205674623
Er zit hier bij 1 van de parken een patatkraam. Sinds ik weet dat ie ook halalproducten verkoopt, halen zoon en ik daar wel en eten dat in het park op. Gezellig :D
Verder bestellen we pizza, turkse grillbroodjes, thai, hamburgers, roti...en haal ik vaak zelf ook. Ik heb heel geen pest plurishekel aan koken ofzo :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205674670
En zoon is met zn pa mee naar de zaak dus eet ik vanavond in mn uppie. Geen haar op mn hoofd die voor 1 persoon gaat koken dus eet ik een vega schotel van aviko, geloof ik. Of snert, bedenk ik me net. Staan nog blikken/zakken in de schuur *)

Avondeten en moet nog ontbijten... :@
If they say
pi_205674707
Ik vind eten bestellen/afhalen te duur. We bestellen misschien 1 keer per 2 maanden iets, maar eigenlijk doe ik dat zelfs liever niet.
Hetzelfde geldt voor uit eten gaan, het is zo gruwelijk duur dat mijn eetlust spontaan verdwijnt.

Maargoed, voedsel in de supermarkt kopen is inmiddels ook vrij prijzig geworden. De prijsstijgingen van het afgelopen jaar zijn echt niet mals. Volgens mij worden alleen de Aholds onder ons er veel beter van. Ik vraag me elke dag weer af hoe de mensen met een inkomen onder de armoedegrens nog voor voldoende eten op tafel zorgen. ;(
  donderdag 18 augustus 2022 @ 12:16:20 #204
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205674734
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 14:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Juist in dat soort gevallen vind ik het zo bizar dat een huisarts het afdoet met "stuur maar een foto".

Nou kom ik zelf sowieso af en toe bij de huisarts, maar toen ik de vorige huisarts op een gegeven moment voor Soneal belde was het van "Je belt nooit voor hem, kom zometeen maar even".

Juist mensen die je nooit ziet en altijd wat hebben als je ze wel ziet moet je laten komen.
Mooi altijd dat mensen die aan de telefoon heel hoog van de toren blazen met hun verhaal 'we komen nooit (vaak niet eens waar trouwens), dus nu ik bel moet je me zeker wel laten komen' vervolgens toch best vaak naar huis gaan met het bericht dat het reuze meevalt. Wat prima is hoor, je hoeft niet enkel te komen als je half dood bent. Maar het idee dat je met (in eigen ogen) lager zorgverbruik opeens de praktijk kan vertellen hoe ze hun werk moeten doen laat me vaak een beetje zuchten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 18 augustus 2022 @ 12:22:06 #205
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205674805
Ja, elke huisartspraktijk moet gewoon goede zorg leveren. En niet mensen afwimpelen. En excuus maken als er wat mis gaat (niet per mail, zou ik zeggen). Maar het personeelstekort maakt veel dingen wel ingewikkeld. Het is zoeken hoe je daarmee die goede zorg kan blijven leveren, dingen die spoed zijn snel kan zien, maar ook langdurige / psychische / sociale vragen de aandacht geeft die ze verdienen.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou nu niet eens een doorverwijzing aan de huisarts kunnen vragen, want we mogen in de vakantieperiode alleen langskomen als er iets is wat niet kan wachten. Ze hebben personeelsproblemen.
Ik las het ja... dat is echt een extreme manier om de spoedzorg te garanderen. Waardeloos. Ik vrees wel dat dit soort dingen vaker voor gaan komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 18-08-2022 12:28:57 ]
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 18 augustus 2022 @ 12:25:41 #206
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205674850
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:26 schreef MaJo het volgende:

Zo'n APK lijkt mij wel wat ja :Y
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:30 schreef Claudia_x het volgende:

Ik maak die vergelijking met auto's wel vaker omdat ik er werkelijk niet bij kan waarom we voor onze lichamen slechter zorgen dan voor ons wagenpark. Het artikel dat ik gisteren deelde over pilgebruik en tromboserisico's bij veertigplussers vond ik dan ook herkenbaar en veelzeggend.
Het lastige is dat je een lichaam niet zo makkelijk kan 'uitlezen' als een auto. Je kan niet bloed prikken, 3 testjes doen, en dan de garantie krijgen dat je weer een jaar doorwandelt.

Dit standpunt van de NHG is al wat ouder, maar in de basis staat het nog denk ik: klik.
pi_205675005
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:52 schreef exode het volgende:
Wij bestellen eigenlijk alleen pasta en poke bowls bedenk ik me net. Verloofde mag geen lactose en ook Chinees valt niet zo lekker. De kinderen maken we er sowieso allemaal niet blij mee.
Sushi en friet haal ik altijd. En pizza's gaan er bij beide koters alleen in de Dr Oetker variant in. Voor onszelf maken we dan pizza of eten een salade.

Tijdens de lockdowns wel veel besteld. Vooral bij de lokale restaurants hier.
Tijdens het fodmapdieet hebben we ook niet bezorgd/afgehaald. Dat was geen doen. Maar helaas kan ik de meeste dingen van die zaken wel weer eten. Ik heb eerder last van fruit, groentes lactose. Dus een pizza valt prima, kebab gaat er goed in, sushi blijft lekker en chinees wil ook prima..
Maar geef me een appel, bloemkool of wat honing en ik ben weg.. |:(

Jongste is wel een pieper met eten. Als wij chinees halen, sturen we hem naar de snackbar ernaast voor patat :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205675088
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:43 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Tijdens het fodmapdieet hebben we ook niet bezorgd/afgehaald. Dat was geen doen. Maar helaas kan ik de meeste dingen van die zaken wel weer eten. Ik heb eerder last van fruit, groentes lactose. Dus een pizza valt prima, kebab gaat er goed in, sushi blijft lekker en chinees wil ook prima..
Maar geef me een appel, bloemkool of wat honing en ik ben weg.. |:(

Jongste is wel een pieper met eten. Als wij chinees halen, sturen we hem naar de snackbar ernaast voor patat :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We aten 2 weken geleden chinees, verloofde heeft dagen last van haar darmen gehad.

Tomaten en ver verdraagt ze ook slecht dus bestelpizza's vallen af.

Ach, zo houden we nog eens geld over.
pi_205675123
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vind eten bestellen/afhalen te duur. We bestellen misschien 1 keer per 2 maanden iets, maar eigenlijk doe ik dat zelfs liever niet.
Hetzelfde geldt voor uit eten gaan, het is zo gruwelijk duur dat mijn eetlust spontaan verdwijnt.

Maargoed, voedsel in de supermarkt kopen is inmiddels ook vrij prijzig geworden. De prijsstijgingen van het afgelopen jaar zijn echt niet mals. Volgens mij worden alleen de Aholds onder ons er veel beter van. Ik vraag me elke dag weer af hoe de mensen met een inkomen onder de armoedegrens nog voor voldoende eten op tafel zorgen. ;(
Hoe gaat het met het inkoop beleid bij jullie? Na je ingrijpen in het budget van je man.
Met een meidenkwartet
pi_205675162
ach, ik had t wel fijn gevonden als ik midden in de nacht naar de huisartsenpost had mogen gaan. 7e dag na thuisbevalling die prima ging (en zonder verdoving oid, dus al wat pijn gewend zeg maar). Ik had vreselijke buikpijn, met overgeven enzo, maar kon ook niet meer rechtop staan. Kon trouwens ook onmogelijk de baby aanleggen (man hield m maar tegen mijn borst, je moet wat als er ook geen kunstvoeding in huis is. 23.00 gebeld, mocht niet komen. 3 uur s nachts gebeld, weer niet. Om 11 uur door naar huisarts en direct erna t ziekenhuis en daar al om 15 uur geopereerd aan blinde darm.. net op tijd zeiden ze..
pi_205675519
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:56 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Hoe gaat het met het inkoop beleid bij jullie? Na je ingrijpen in het budget van je man.
Slecht :X
Maar dat heeft ook wel een beetje met de zomer te maken, dan letten we eigenlijk helemaal niet op boodschappenbudgetten. :@

Toevallig heb ik afgelopen maandag, toen onze vakantie voorbij was, weer tegen mijn man gezegd dat we weer gaan bezuinigen. Volgende week gaan de kinderen weer naar school, dus dat is een mooi moment om te beginnen. :)
  donderdag 18 augustus 2022 @ 13:54:03 #212
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_205675658
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:22 schreef Lemijn het volgende:
Ja, elke huisartspraktijk moet gewoon goede zorg leveren. En niet mensen afwimpelen. En excuus maken als er wat mis gaat (niet per mail, zou ik zeggen). Maar het personeelstekort maakt veel dingen wel ingewikkeld. Het is zoeken hoe je daarmee die goede zorg kan blijven leveren, dingen die spoed zijn snel kan zien, maar ook langdurige / psychische / sociale vragen de aandacht geeft die ze verdienen.
[..]
Ik las het ja... dat is echt een extreme manier om de spoedzorg te garanderen. Waardeloos. Ik vrees wel dat dit soort dingen vaker voor gaan komen.
Dat denk ik ook. In alle lagen van zorgverlening zijn dit soort dingen voelbaar. En personeelstekorten moeten geen excuus zijn, maar hoe meer ballen je in de lucht moet houden, hoe groter de kans dat je er een keer eentje laat vallen. Zo simpel is het.
pi_205675739
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:52 schreef exode het volgende:

[..]
We aten 2 weken geleden chinees, verloofde heeft dagen last van haar darmen gehad.

Domino's heeft pizza's waar geen tomatensaus op zit en degene waar het wel op zit kun je aanpassen naar creme fresh :Y

edit; oh ook geen lactose. Dan wordt t lastig ja :)
pi_205675897
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:52 schreef exode het volgende:

[..]

typisch, je verloofde en ik reageren op precies dezelfde dingen. heeft ze het ook na het eten van gebarbequed vlees?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 18 augustus 2022 @ 14:17:56 #215
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_205675907
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 13:01 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ach, ik had t wel fijn gevonden als ik midden in de nacht naar de huisartsenpost had mogen gaan. 7e dag na thuisbevalling die prima ging (en zonder verdoving oid, dus al wat pijn gewend zeg maar). Ik had vreselijke buikpijn, met overgeven enzo, maar kon ook niet meer rechtop staan. Kon trouwens ook onmogelijk de baby aanleggen (man hield m maar tegen mijn borst, je moet wat als er ook geen kunstvoeding in huis is. 23.00 gebeld, mocht niet komen. 3 uur s nachts gebeld, weer niet. Om 11 uur door naar huisarts en direct erna t ziekenhuis en daar al om 15 uur geopereerd aan blinde darm.. net op tijd zeiden ze..
Wat gaven ze als reden om niet langs te hoeven komen?
pi_205676319
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 14:16 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
typisch, je verloofde en ik reageren op precies dezelfde dingen. heeft ze het ook na het eten van gebarbequed vlees?
Dat heeft ze al heel lang niet op. Ze is wat huiverig voor 'veel' vlees.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 15:28:58 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205676392
Volgens mij heb ik nog nooit eten laten bezorgen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205676414
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 14:17 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Wat gaven ze als reden om niet langs te hoeven komen?
zou niet ernstig genoeg zijn.. Ben er niet meer achteraan geweest later.. Denk dat ze dachten dat t buikgriep was ofzo..
pi_205676447
Wij hebben tijdens de lockdown meer dan eens eten besteld. Al was het maar om de ondernemer te steunen.
pi_205676472
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 15:35 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben tijdens de lockdown meer dan eens eten besteld. Al was het maar om de ondernemer te steunen.
Dat inderdaad. Vrijwel alle restaurants in het dorp boden afhaal of bezorgen aan. Meerdere keren per week :@ Zolang je het kan betalen, was het onze manier van steunen.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 15:45:34 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205676546
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 15:39 schreef exode het volgende:

[..]
Dat inderdaad. Vrijwel alle restaurants in het dorp boden afhaal of bezorgen aan. Meerdere keren per week :@ Zolang je het kan betalen, was het onze manier van steunen.
Hier in het dorp zit niet zo veel gelukkig :D hoef k me daar iig niet rot over te voelen. En ik vind het eten vaak gewoon ook lekkerder als ik zelf kook of m'n man laat koken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205676686
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 15:35 schreef amaranta het volgende:
Wij zaten in Spanje en toen we eenmaal na drie maanden opsluiting ons huis uit mochten gingen we ook wel eens wat halen. Maar nooit thuis bezorgd.
Met een meidenkwartet
pi_205676866
Ons halve salaris gaat naar thuisbezorgd/to go dingen/uit ontbijten-lunchen-dineren :') Het is deels luiheid of echt te moe zijn, maar het uit ontbijten-lunchen-dineren vinden we vooral heel gezellig met het gezin. Savonds uit eten doen we alleen met z'n tweeën, dus dat komt niet zo heel vaak voor. Maar buiten de deur ontbijten of lunchen is daar dus voor in de plaats gekomen :Y) maar nu alles duurder wordt zullen we er wel een beetje in moeten schrappen denk ik :P
pi_205677076
Thuisbezorgd probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Ik haal wel eens sushi of pizza in het dorp, of we halen Indisch een dorp verderop. Maar dat haal ik meestal zelf op.

Ik haal minder af dan @Aure denk ik, maar ik herken wel dat buiten de deur eten echt een gezinsuitje is. We zitten nu in een streetfood-hal in Oslo aan de bibimbap, ramen en pasta O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205677380
Ik heb honderden keuzes als ik een willekeurige bezorgapp open :') dat maakt het bestellen ook wel makkelijk ofzo. Als het echt in de buurt is halen we het ook wel eens zelf af trouwens.

Een gezinsuitje, ja zo voelt het inderdaad! Ons allerfavoriet is denk ik in de zomer in de weekenden ontbijten bij Parqiet in het Park O+ dan gaan we daarna ook altijd nog een stukje wandelen.
pi_205677806
Ik bestelde net een broodje bij een ander woord voor underground :+
Keek op de eigen site: we bezorgen niet bij jou. Dan word ik wel gedwongen om bij tb te bestellen want via daar bezorgen ze wel :')
If they say
  donderdag 18 augustus 2022 @ 22:51:10 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205681320
@Leandra Ik heb ondertussen hier al weer anderhalve dag een panfluit in mijn hoofd dankzij jou met je Zamphir! :X :D
  donderdag 18 augustus 2022 @ 23:06:01 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205681530
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:51 schreef BE het volgende:
@:Leandra Ik heb ondertussen hier al weer anderhalve dag een panfluit in mijn hoofd dankzij jou met je Zamphir! :X :D
:D
En dan te bedenken dat het een nummer van Richard Clayderman was :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 18 augustus 2022 @ 23:16:52 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205681640
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 23:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
:D
En dan te bedenken dat het een nummer van Richard Clayderman was :')
Ik las het ja! :D
pi_205682503
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 17:21 schreef Aure het volgende:
Ik heb honderden keuzes als ik een willekeurige bezorgapp open :') dat maakt het bestellen ook wel makkelijk ofzo. Als het echt in de buurt is halen we het ook wel eens zelf af trouwens.

Een gezinsuitje, ja zo voelt het inderdaad! Ons allerfavoriet is denk ik in de zomer in de weekenden ontbijten bij Parqiet in het Park O+ dan gaan we daarna ook altijd nog een stukje wandelen.
ik mis wonen in Rotterdam, elke soort keuken, elk restaurant wat je je maar kunt bedenken. Hier in schubbekuttenveen (tegen Rotterdam aan) is vooral pizza, patat en slechte sushi :'(
  Moderator / Colorchick vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:25:25 #231
382129 crew  Donna
pi_205682517
Domino's bezorgt hier alleen. :X
pi_205682791
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 07:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
ik mis wonen in Rotterdam, elke soort keuken, elk restaurant wat je je maar kunt bedenken. Hier in schubbekuttenveen (tegen Rotterdam aan) is vooral pizza, patat en slechte sushi :'(
Dat snap ik wel ja! Hoewel buiten de stad wonen ook wel weer voordelen heeft. Ik weet zelf niet of ik daar aan zou kunnen wennen. Ik ben wat dat betreft wel echt een stadsmeisje :P
pi_205682980
Half (lees Noord) Utrecht bezorgt hier. Dus wij hebben wel keuze.

Ik mis wel de Thai van een 'dorp' verderop. Die begon zo kleinschalig dat je je eigen bakje mee moest nemen en je in haar keuken mocht wachten tot ze klaar was met je Pad Thai. Uiteindelijk werd ze zo groot dat ze een soort loods had en nu is het verkocht en is het niet meer te eten.

We hadden hier weer eens een fikse stroomstoring, de 3e in 2 maanden tijd. We stonden op het eindfeest van het Timmerdorp, die hadden gelukkig noodvoorzieningen. B en ik gingen pas om half 10 naar huis en alles was donker, dat had toch ook wel iets bijzonders.
pi_205682995
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 17:21 schreef Aure het volgende:

Wat een leuke plek! Ik kende dat helemaal niet. Leuk om eens naartoe te gaan :)

Woon zelf dus ook in R'dam, en de keren dat ik via thuisbezorgd wat laat komen is echt sporadisch. Op elke hoek van de straat zit er wel een eettentje... Kleine moeite om zelf wat te halen vinnik.

Verder eens met Aure. Stadsmeisje indeed. Ik kom uit een wat groter dorp en ik zou nooit meer naar zoiets terug willen :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 19-08-2022 09:19:34 ]
pi_205683036
Dorpsmeisje hier. Ik ben in een heul klein Brabants dorp opgegroeid. Zo 1 met 1 kerk en 3 kroegen.
Waar we nu wonen is een stuk groter, maar officieel een dorp. En ons wijkje is lekker dorps.

Ik ben absoluut geen stadsmens, leuk om erheen te gaan en dan lekker in mijn dorp slapen. MAAR ik wil niet afgelegen wonen. Mijn geboortedorp is een paar kilometer buiten een stad en nu wonen we op fietsafstand van Utrecht.
pi_205683174
Dorpsmeisje tot mijn 18e. In een dorp met 200 inwoners. Daarna naar de stad en ik ga nooit meer terug. Zo lekker alle voorzieningen om je heen. En 130.000 inwoners, maar het voelt in deze buitenwijk best nog groot-dorps. (Genoeg winkels, maar niet de hysterische drukte van de binnenstad.
pi_205683197
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Dorpsmeisje tot mijn 18e. In een dorp met 200 inwoners. Daarna naar de stad en ik ga nooit meer terug. Zo lekker alle voorzieningen om je heen. En 130.000 inwoners, maar het voelt in deze buitenwijk best nog groot-dorps. (Genoeg winkels, maar niet de hysterische drukte van de binnenstad.
Dit helemaal ja. Ik voel me ook vrijer in een stad. Al loop je met de zomer in een kersttrui, niemand die het wat boeit.
pi_205683233
Ik zou wel aan de rand van de stad kunnen wonen, dat gaat denk ik nog wel ooit gebeuren. We wonen nu in het centrum en we hebben hier geen tuin, en dat is iets wat we ooit wel willen. Of een dakterras, maar dat ligt hier een beetje ingewikkeld. Dan hoeven we niet per se hier weg :P
  Moderator / Colorchick vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:48:10 #239
382129 crew  Donna
pi_205683341
Dorpsmeisje hier, maar wel met fatsoenlijke voorzieningen.
Ik woon buitenaf, maar ook maar 2km van het centrum. In sommige steden zit je verder van het centrum af dus wat dat betreft ideaal.
Een dagje stad maak je me ook echt niet blij mee.
pi_205683411
ik mis ook het ov uit Rotterdam ;( hier is alleen een buurtbuslijntje wat ook nog eens niet rijdt in de schoolvakanties en op zondag :')

en dan te bedenken dat ik binnen vijf minuten de stadgrenzen van Rotterdam over kan zijn met de auto, zo dichtbij, maar echt een wereld van verschil.
pi_205683413
Hier opgegroeid in een klein dorp (2000 inwoners) nu een iets groter dorp, dat vind ik wel wat fijner, paar supermarkten in de buurt en zo nog een aantal winkels meer.
Heb tijdens m’n studie op kamers gezeten in een stad maar dat was niet echt m’n ding en zou ook niet in de stad willen wonen. Fijn veel winkels bij de hand, maar ik ga toch niet elke maand shoppen voor kleding of zo. En als ik dat doe dan maak ik er nu een dagje van (ben binnen 20 min in het centrum van de dichtstbijzijnde stad met de auto dus daar zit het probleem niet).
Alleen dan qua eettentjes zou ik het misschien missen, om spontaan eens uit eten te gaan of om af te halen/bezorgen daarin dus weinig keuze hier.

Maar uit eten zoeken we inderdaad eerst thuis uit waar we heen willen (en dat zijn toch vaak de dingen die we al kennen, omdat we ook niet weten wat waar zit en wat het is) terwijl als we op vakantie zijn het ook heerlijk vinden om een straat met eettentjes in te wandelen en dan wat rond te kijken om ergens te gaan zitten.

Maar ondanks dat vind ik een dorp echt fijn, prima tuintje, doodlopend stukje straat dus alleen bestemmingsverkeer voor 6 huizen.
pi_205683518
Ik ben in Amsterdam geboren🎶... Wel in een buitenwijk en daar woon ik nog steeds.
Maar als ik dan een dagje de stad in ga ben ik altijd weer blij als ik thuis ben. De drukte, de toeristen😖
OV is prima, bezorging van wat dan ook is prima, zit centraal en heb 3 parken op loop/fietsafstand. Sta met 5 minuten fietsen midden in de weilanden en kwam er gister achter dat het Muiderslot op nog geen half uur fietsen is :D
Wil hier niet meer weg :)
If they say
pi_205683725
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:55 schreef littledrummergirl het volgende:
ik mis ook het ov uit Rotterdam ;( hier is alleen een buurtbuslijntje wat ook nog eens niet rijdt in de schoolvakanties en op zondag :')

en dan te bedenken dat ik binnen vijf minuten de stadgrenzen van Rotterdam over kan zijn met de auto, zo dichtbij, maar echt een wereld van verschil.
Woon jij in het dorp waar je op zondag eigenlijk de straat niet op mag? Daar woont een vriendin van mij en ik werd nog net niet het dorp uitgeduwd met mijn auto op zondag.
pi_205684178
Ik zou binnen halve dag helemaal overprikkeld zijn in een stad. We wonen nu in een groot dorp (bijna 20k) met het centrum op minder dan een km. Middelgroot park aan het einde van de straat. Ik wil hier niet snel weg want het is een prima balans.
Soms mis ik restaurants nog wel eens. Ik ben opgegroeid in een grote multiculti gemeente dus het is even wennen dat er buiten 1 Italiaan en 2 Chinese restaurants niks anders is.
pi_205684207
Ik woon in de stad en als ik er ooit nog weg ga dan ga ik naar een dorp tegen de stad aan. Heb een paar jaar in Noord-Holland gewoond, heel bewust voor gekozen en ik dacht dat ik het prima zou vinden om precies tussen Haarlem, Alkmaar en Amsterdam in te wonen (want yay, drie leuke steden binnen een half uur OV), maar het was allemaal net te ver weg om even naar toe te gaan.

Nu woon ik in het zuiden van het land, past sowieso veel beter. We wonen wel in een buitenwijk, maar zijn zo in de stad, zowel met de auto als met de fiets of bus.
pi_205684305
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:48 schreef Donna het volgende:
Dorpsmeisje hier, maar wel met fatsoenlijke voorzieningen.
Ik woon buitenaf, maar ook maar 2km van het centrum. In sommige steden zit je verder van het centrum af dus wat dat betreft ideaal.
Een dagje stad maak je me ook echt niet blij mee.
Ik fietste net 4 km enkele reis naar het centrum inderdaad. Tante woont in dezelfde stad op 8 km afstand.
Maar de gewone winkels zitten op 500 meter. Dus dat centrum kom ik niet eens zo vaak. (Als mini tenminste vanaf komend schooljaar zelf naar de nieuwe pianoleraar kan fietsen in het centrum)
pi_205684383
Ik heb van mijn studie tot de kinderen het echt niet meer hielden op een bovenwoning in de stad gewoond. Toen met pijn in het hart naar een dorp verderop verhuisd en op afhaal-bezorg-uiteten na bevalt dat fantastisch.

Nou is het ook niet zo heel ver en de laatste bus vanuit de stad naar hier gaat vanavond om 1u, dus ik zou ook 's avonds nog wat leuks kunnen gaan doen daar, maar dat doen we dus met de kinderen en zonder oppasmogelijkheid eigenlijk nooit.

Maarrrr als we ooit de kinderen het huis uit weten te jagen, willen we waarschijnlijk wel lekker bejaard midden in een stad gaan wonen. Dan wil ik toch geen dikke tuin meer bijhouden en kunnen we lekker makkelijk alles eten overal.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205684708
Mijn huis is in principe verkocht. Zoon wil het later kopen. En hij wil dat ik voor aaaaaltijd bij hem blijf wonen O+ Tegen die tijd denkt ie er vast anders over :')

Had het een keer met man over tiny houses, dat dat later als we oud en bejaard zijn, wel iets voor ons is. Zijn antwoord: 2 dan want 1 is te klein. Nou zei hij dat, maar ik dacht het :') :D
If they say
pi_205684738
En eindelijk de doos met schoolboeken maar es uitgepakt. Hadden 9 rekbare boekenkaften gekocht. Heeft ie er maar 3 nodig :') Rest zijn 2e delen van de 1e werkboeken en boeken die niet terug hoeven. Heeft ie voor de komende 6 jaar zat boekenkaften :+
If they say
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:31:28 #250
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205684788
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:26 schreef Mushanga71 het volgende:
En eindelijk de doos met schoolboeken maar es uitgepakt. Hadden 9 rekbare boekenkaften gekocht. Heeft ie er maar 3 nodig :') Rest zijn 2e delen van de 1e werkboeken en boeken die niet terug hoeven. Heeft ie voor de komende 6 jaar zat boekenkaften :+
En voor zijn vervolgopleiding.Die van ons zijn nog steeds in gebruik. Even in de wasmachine in de zomervakantie en dan weer vol aan de bak.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_205684968
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:35 schreef exode het volgende:

[..]
Woon jij in het dorp waar je op zondag eigenlijk de straat niet op mag? Daar woont een vriendin van mij en ik werd nog net niet het dorp uitgeduwd met mijn auto op zondag.
hier wordt op zondag wel veel gewandeld door gigantische gezinnen _O- dus het zou goed kunnen dat zij ook in een van die durpen woot. wij rijden/klussen/tuinieren ect overigens wel gewoon op zondag, nooit een scheve blik gehad :D
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:48:15 #252
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205684989
Ik woon wel in een grote stad, maar dat betekent niet dat het waar ik woon heel druk is. Ik woon niet in het centrum. Ik kom in feite vooral in mijn wijk/stadsdeel waar alles is (school, kapper, buurtwinkelcentrum) etc. Ik denk niet dat het wat dat betreft heel erg veel verschilt met een middelgroot dorp. Het enige verschil is dat er hier een tram rijdt. Maar ik geloof niet dat je in mijn stadsdeel nou zou snel overprikkeld zou kunnen raken. :D

Ik zou overigens wel in een dorp kunnen wonen, mits binnen de randstad.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_205685215
Wij wonen in een stad met bijna 56000 inwoners. Niet extreem groot.

T heeft net d'r boeken gehaald. 2 boeken die gekaft moeten worden, maar daar gaat een flexibele omheen.
De rest is vooral werkboek.

Net schoolspullen gekocht.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:32:14 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205685440
Hier in het eerste jaar een zooi van die rekbare gekocht, zijn het allemaal van die zachte kaft dingen. Bij S. hoeven ze niet terug, bij O wel, dus die heb ik gisteren zitten kaften. :+

Ik vond het altijd idioot als ik las dat een ouder dat voor zijn kind deed, maar ik had geen zin om het uit te leggen (vorig jaar ook al niet) en het is me dan toch ook niet netjes genoeg naar mijn zin (terwijl ik echt niet met alles zo'n pietlut ben). Dus serietje aangezet en de stapel maar even gekaft.
pi_205685514
Oef. Wij hebben 2 papierkliko's want lui. Die waren hier al een tijdje vol. Zie ik net toevallig de ophaalwagen wegrijden, onze kliko's leeg, de overkant van de straat moest nog.
Op de gok maar het gespaarde karton erin gemikt. Bleek gewoon weer 2 volle kliko's :@
Aan de overkant gezet en nu beginnen we de maand voor het eerst in tijden met een schone lei O+
O+ huisvrouwen geluk O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205685519
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:10 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ben in Amsterdam geboren🎶... Wel in een buitenwijk en daar woon ik nog steeds.
Wij woonden volgens mij in dezelfde buitenwijk als jij nu zit. Ik vond het daar ook erg druk worden en ik mis er niets aan. Ik vind het wel fijn dat we snel de stad in (en uit) kunnen komen en dat onze kinderen er naar school gaan. Ze groeien heerlijk kosmopolitisch op.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205686304
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wij woonden volgens mij in dezelfde buitenwijk als jij nu zit. Ik vond het daar ook erg druk worden en ik mis er niets aan. Ik vind het wel fijn dat we snel de stad in (en uit) kunnen komen en dat onze kinderen er naar school gaan. Ze groeien heerlijk kosmopolitisch op.
Het wordt overal drukker maar waar ik zit, valt het mee gelukkig :)
Snap wel dat je naar buiten de stad verhuisd bent. Vrij maar toch de voordelen van de stad dichtbij. Beter kan eigenlijk niet ;)
If they say
pi_205687109
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:46 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
hier wordt op zondag wel veel gewandeld door gigantische gezinnen _O- dus het zou goed kunnen dat zij ook in een van die durpen woot. wij rijden/klussen/tuinieren ect overigens wel gewoon op zondag, nooit een scheve blik gehad :D
Ik was een keer bij haar op zondag en verstoorde de stoet naar de kerk blijkbaar want ik kreeg echt dodelijke blikken....
pi_205687352
In het dorp waar ik nu woon komt 3 uurtjes per week een frietkraam :P

@Deepfreeze Een dorp met 200 inwoners lijkt me wel heftig, zo klein.
pi_205687435
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:06 schreef Hupje het volgende:

@:Deepfreeze Een dorp met 200 inwoners lijkt me wel heftig, zo klein.
wij hebben ook een frietkar :D geen supermarkten, geen apotheek, geen andere winkels. Alleen een paar restaurants.

gelukkig is alles binnen vijf autominuten te bereiken, maar echt in t durp is er niks :D
pi_205687798
Wij hadden hier tot een jaar of 9 geleden 3x per week de SRV man in de straat. Was heel handig. Jammer dat ie gestopt is, al mis ik het getoeter niet :')
If they say
pi_205688067
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij hadden hier tot een jaar of 9 geleden 3x per week de SRV man in de straat. Was heel handig. Jammer dat ie gestopt is, al mis ik het getoeter niet :')
Die komt hier elke week nog steeds langs. En de ijskar met zijn schreeuwmuziek en luide bel hoorde ik ook telkens langskomen. Geen dorp hier, maar Assen. In een redelijk rustige wijk en relatief rustige straat.
Met de AH op 5 minuten lopen, 2 kappers, een bakker, pizzeria, tabak-lectuurschop, bloemenwinkel, fietsenzaak, snackbar, apotheek, huisartsenpraktijk en fysio.
Op 10-15 minuten fietsen een andere wijk met groter winkelcentrum met oa Jumbo en Lidl, schoenenmaker, big bazar, horlogemaker, slager en groenteman. En de stad is zo'n 20-25 minuten fietsen.
pi_205688373
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:06 schreef Hupje het volgende:

@:Deepfreeze Een dorp met 200 inwoners lijkt me wel heftig, zo klein.
Er was wel een srv wagen, een bezorgbakker en een groenteboer met mobiele winkel.. en eens per maand de wolauto :D

Nu alleen de groenteboer nog, maar die wordt al oud, dus dat ik een kwestie van voor zijn lol rondrijden en bijkletsen..

Vooral voor geruchten is 200 man weinig. Zeker als veel (verre) familie is. Alles wat je doet beland bij je ouders (en opa en oma en buur en tante en...).

Maar ook wel weer lekker eigen op dorpsfeesten en veel familie en hulp in de buurt.

Het meest jammere was dat ik het enige meisje was in de 4 jaar onder en boven me. Weinig vriendinnen en veel jongens die maar 1 doel hadden |:(
  Moderator / Colorchick vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:03:14 #264
382129 crew  Donna
pi_205688460
Er staat hier van do t/m zo een frietkraam 'op de hoek' (buitengebied) en op vrijdag rijdt er een frietkar door het grote dorp.
Ik woon qua postcode in een dorp met nog geen 800 inwoners, daar is ook gewoon helemaal niks. Nog een basisschool en een tankstation, verder niets. Maar in de praktijk woon ik dichterbij een dorp met ruim 13.000 inwoners en daar is in principe gewoon alles wel.
Wat we niet meer hebben is een discotheek en een bioscoop.
pi_205688741
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:24 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Die komt hier elke week nog steeds langs. En de ijskar met zijn schreeuwmuziek en luide bel hoorde ik ook telkens langskomen. Geen dorp hier, maar Assen. In een redelijk rustige wijk en relatief rustige straat.
Met de AH op 5 minuten lopen, 2 kappers, een bakker, pizzeria, tabak-lectuurschop, bloemenwinkel, fietsenzaak, snackbar, apotheek, huisartsenpraktijk en fysio.
Op 10-15 minuten fietsen een andere wijk met groter winkelcentrum met oa Jumbo en Lidl, schoenenmaker, big bazar, horlogemaker, slager en groenteman. En de stad is zo'n 20-25 minuten fietsen.
Oooh ja, de ijskar, die komt hier random door de wijk. Met een bloedirritant kutmuziekje. Al heb ik hem heel de vakantie niet gehoord :+
Rest hebben we ook in de buurt en wat verderop een groot winkelcentrum. En dezelfde afstand de andere kant op nog een groter winkelcentrum. In een straal van 5km hebben we...6? winkelcentra. Dus hallooo albert bezorging :D

Zoon heeft keelpijn. Hij is alleen het stokkengepoer zat dus geen test.
If they say
pi_205688827
Ik woon in een dorp met een gespleten persoonlijkheid. 1 dorp, gescheiden door de Vecht en een kanaal. Officieel 1 dorp, 1 naam, maar op de ANWB borden en zeker in de volksmond 2 namen.
Er is hier eigenlijk alles, ik zou voor niets specifieks naar Utrecht hoeven gaan.
pi_205690379
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:18 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oooh ja, de ijskar, die komt hier random door de wijk. Met een bloedirritant kutmuziekje. Al heb ik hem heel de vakantie niet gehoord :+
Rest hebben we ook in de buurt en wat verderop een groot winkelcentrum. En dezelfde afstand de andere kant op nog een groter winkelcentrum. In een straal van 5km hebben we...6? winkelcentra. Dus hallooo albert bezorging :D

Zoon heeft keelpijn. Hij is alleen het stokkengepoer zat dus geen test.
Oh ja die ijskar hebben wij ook. Gelukkig uier met een belletje. Ze komt 2 of 3x per week geloof ik.

Beterschap voor zoon. Ik heb Pieterburen in huis. Zowel A als T continu aan het hoesten en verkouden. T heeft 2x getest, A 1x. Beide negatief. Zijn naar de ha geweest, A bleek oorontsteking te hebben. Longen verder schoon dus ik gok een aircopleurisje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_205690647
Opsom!

Ik woon in een “dorp”, wat eigenlijk bijna een stad is tegenwoordig, naast een grote stad. Met de auto in 5 minuten over de stadsgrens, ov is 10 min centrum zeer grote stad 1 en 20 minuten in grote stad 2 met strand. In 20 min in mooie toeristische stad 3 en in 20 minuten in lelijke stad 4 met goedkoop parkeren en alle winkels. Oh en 5 minuten lopen van een natuurgebied en op 30 minuten fietsen van nog een mooier natuurgebied. En om mijn perfecte dorp en plek nog beter te maken, op 7 minuten loopafstand van het centrum met tegenwoordig alle nodige winkels.

Ons dorp (meer dan 60.000 inwoners tegenwoordig, wanneer is het een stad?) groeit nog steeds dus wie komt er hier wonen ;)
pi_205691094
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:50 schreef Vicky het volgende:

[..]
Oh ja die ijskar hebben wij ook. Gelukkig uier met een belletje. Ze komt 2 of 3x per week geloof ik.

Beterschap voor zoon. Ik heb Pieterburen in huis. Zowel A als T continu aan het hoesten en verkouden. T heeft 2x getest, A 1x. Beide negatief. Zijn naar de ha geweest, A bleek oorontsteking te hebben. Longen verder schoon dus ik gok een aircopleurisje
Dank, hij heeft nu ook een snotneus :{ Maar tis nog geen 7 weken geleden dat hij corona had. Ik wacht nog even met testen.
Oeh, dat klinkt ook niet fijn en een oorontsteking doet zeer ;( Fijn iig dat beide negatief getest zijn maar er hangt van alles in de lucht. Jij ook beterschap voor T en A!
If they say
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 07:31:20 #270
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205692390
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 22:09 schreef Loj het volgende:

Ons dorp (meer dan 60.000 inwoners tegenwoordig, wanneer is het een stad?) groeit nog steeds dus wie komt er hier wonen ;)
Als er in de middeleeuwen stadsrechten zijn verleend :Y
pi_205692492
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 07:31 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Als er in de middeleeuwen stadsrechten zijn verleend :Y
Ik dacht dit ook altijd maar toen dacht ik ineens aan Flevoland en hoe dat daar dan werkt... En nu blijkt dus dat er in NL eigenlijk geen onderscheid meer is tussen een dorp of een stad, er zijn alleen maar gemeenten. Steden als Lelystad en Almere hebben (logischerwijs) geen stadsrechten, maar bijvoorbeeld ook Den Haag niet!

Bron: https://historiek.net/sta(...)tadsrechten%20kregen.
pi_205692600
Ik kom oorspronkelijk uit een dorp (7.000 inwoners) maar wel met stadsrechten. Was leuk toen ik een vriendje uit Den Haag had.
pi_205692950
Ik kom uit een klein stadje (want stadsrechten *) ) als ik google is onze huidige woonplaats eigenlijk een dorp (want geen stadsrechten blijkbaar), maar wordt het vaak een stad genoemd lees ik.
Fake it till you make it...
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 10:20:34 #274
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205693146
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 08:09 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Ik dacht dit ook altijd maar toen dacht ik ineens aan Flevoland en hoe dat daar dan werkt... En nu blijkt dus dat er in NL eigenlijk geen onderscheid meer is tussen een dorp of een stad, er zijn alleen maar gemeenten. Steden als Lelystad en Almere hebben (logischerwijs) geen stadsrechten, maar bijvoorbeeld ook Den Haag niet!

Bron: https://historiek.net/sta(...)tadsrechten%20kregen.
Dat weet ik, de term stad is in die zin niks meer waard. Maar sommige kleine stadjes zijn trots op hun status, dat vind ik grappig. En een gemeente kan weer meerdere… dorpen/woonkernen hebben dus dan is gemeente toch weer niet ladingdekkend.
pi_205693250
Onze gemeente heeft net zoveel inwoners als die van mijn ouders. In ons geval is het een stad met een enkele kern eromheen. Bij mijn ouders is het een kwart provincie met tig dorpjes, stadjes (bijv van 600 man) en veel koeien :P
pi_205693762
Heeft oh oh Den Haag altijd al een foute tekst gehad. En hee Amsterdam, daar klopt de tekst niet meer van :+

Zoon toch maar een thuistest gedaan. Negatief gelukkig. Zijn bij monkeytown en ballorig geweest. Virusparadijzen :')
We hebben nog 1 test liggen (nog van school) dus maar es op zoek gegaan naar niet al te dure zelftesten. Ben een uur bezig geweest met vergelijken🤪. Nu 10 voor 16 euro en flowflex want die vindt zoon het fijnst.
If they say
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:06:52 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205693852
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_205694050
quote:
Yay, stadsrechten door Napoleon :D Maar alles heet tegenwoordig gemeente.
If they say
pi_205696377
Wat ik stom vind aan de namen van gemeenten. Hier in de omgeving zijn er een aantal 'bedacht' voor de verzameling van dorpen.
Mijn oudste is in het ziekenhuis geboren en heeft dus een plaatsnaam als geboorteplaats (want hetzelfde als de gemeentenaam), de jongste is thuis geboren en heeft nu een geboorteplaats op de id-kaart die dus alleen de gehele gemeente aanduidt en niet de daadwerkelijke plaats. :N

Zo zijn mijn broertje en ik in hetzelfde huis geboren en heb ik het dorp als geboorteplaats en mijn broertje de naam van het dorp ernaast, omdat ze in de tussentijd samengegaan zijn. Inmiddels is het alweer anders. :')
pi_205696873
@exode Corona Cero is ook lekker met grapefruit als je eens geen citroen in huis hebt B:)B
pi_205697289
Even iets volslagen anders. :+
Wat geven jullie uit aan ondergoed voor jezelf?
Ik heb net een string van ¤45 besteld en dat vind ik eigenlijk allejezus duur maar ik vond hm zo cool. :P
Daarbij heb ik dus ook strings die ik misschien al 10+ jaar draag en echt, echt, echt vervangen moeten worden. :')
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:58:10 #282
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205697314
Ik denk dat ¤45 de totale waarde is van alle slips die ik bezit (7-packs bikinislip van de H&M, is het enige wat lekker zit)... Strings vind ik verschrikkelijk en draag ik niet.

BH's wat duurder natuurlijk, maar sinds ik de beugelbeha heb afgezworen en alleen nog maar zachte gevoerde draag scheelt dat ook een hoop geld (en het comfort is zo veel groter O+)
pi_205697400
Uhhh...ondergoed van Hema en beehaas van h&m. Draag ze alleen buitenshuis in de zomer. Gaan zo lang mee :P

Fok!wet. Daar is de ijskar :')

En zoon is echt ziek. Dichte loopneus, kuchen, keelpijn, geen smaak en koorts ;( Maarrrr, negatieve test. Denk ook dat het door monkeytown komt woensdag. Het was daar benauwd, bloedheet en geen ventilatie }:|
If they say
pi_205697503
mijn bh's zijn duur (want grote maat) ergens tussen de 50 en 80¤ ongeveer. slips/strings/hipsters heb ik echt van overal en nergens, max 10¤ ps denk ik, maar ook wel gewoon multipakken van de zeeman :D
pi_205697625
Katoenen boxers van het Kruidvat, 2 voor 5 euro _O_
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_205697640
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:53 schreef Nolita het volgende:
Wat ik stom vind aan de namen van gemeenten. (...)
Mijn oudste is in het ziekenhuis geboren en heeft dus een plaatsnaam als geboorteplaats (want hetzelfde als de gemeentenaam), de jongste is thuis geboren en heeft nu een geboorteplaats op de id-kaart die dus alleen de gehele gemeente aanduidt en niet de daadwerkelijke plaats.
Mijn zoontje heeft een gemeentenaam op zijn id-kaart die inmiddels niet meer bestaat inderdaad. Dorpsnaam zou toffer zijn geweest.
pi_205697839
Ondergoed van de HEMA, soms afgewisseld met een beha van de Lidl :P

Maar ik heb ik geen strings. Gewone slips, lekker functioneel O+
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:51:38 #288
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_205697921
Team boxers.. van de Zeeman :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_205697968
Hema boxers, set van 3 voor ¤6 *O*
pi_205698037
Boxers :Y
Vroegah heuse Bjorn Borg, tegenwoordig Australian van de action.
En nog immer Marlies Dekkers bhs, maar ik knip de touwtjes er wel af.
pi_205698072
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 20:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Ondergoed van de HEMA, soms afgewisseld met een beha van de Lidl :P

Maar ik heb ik geen strings. Gewone slips, lekker functioneel O+
Een slip is niet perse functioneler dan een string. :+
Ik draag van alles, afhankelijk van mijn bui. :P
Je hebt zat mensen die zichzelf graag luxe(r) ondergoed cadeau doen maar bovenstaande mensen dus niet. :P
Die ene van ¤45 is echt mijn uitzondering en het is alleen nog maar besteld natuurlijk.
pi_205698085
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 20:59 schreef Vanyel het volgende:
Boxers :Y
Vroegah heuse Bjorn Borg, tegenwoordig Australian van de action.
En nog immer Marlies Dekkers bhs, maar ik knip de touwtjes er wel af.
Die ausie van Action draag ik ook. :P
pi_205698089
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 20:55 schreef lunapuella het volgende:
Hema boxers, set van 3 voor ¤6 *O*
Deze O+
pi_205698151
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 21:02 schreef vencodark het volgende:

[..]
Je hebt zat mensen die zichzelf graag luxe(r) ondergoed cadeau doen maar bovenstaande mensen dus niet. :P
Die ene van ¤45 is echt mijn uitzondering en het is alleen nog maar besteld natuurlijk.
Ik vind veel geld uitgeven voor onderbroeken (voor mij) vergelijkbaar met het in de kliko gooien. Voor een bh daarentegen vind ik het zeer de moeite waard, de dames zitten graag lekker comfy ingepakt. Heb ik de vulva niet meer over gehoord sinds ik van de strings af ben.

Behalve dan dat ik geen synthetisch draag. Ril.
pi_205698207
Mijn kinderen zijn geboren in een dorp dat hier bij OUD vrij populair is :+ helaas niet in mijn geboortedorp. Daar wonen we wel, maar daar hebben ze geen ziekenhuis }:|

Morgen gaan we een hele lange dag door het land touren om als het goed is een caravan op te gaan halen *O* een oudje, met een mooie prijs én indeling/lengte die we zoeken. Dus daar willen we wel even voor rijden.
Daarna kan ik los met de inboedel verzamelen en daar heb ik giga veel zin in :') :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205698610
Ik doe al heeel lang (misschien te lang) met mijn zwarte hipsters van de H&M. Kocht ze altijd per 5, zie nu online sets van 10 onderbroeken voor 23 euro. 8-)
Ben vooral heel kritisch op het feit dat het katoen moet zijn, verder wil ik dat het niet te duur is.

Wil alleen tegenwoordig het liefst van duurzame en fair merken kopen. En dan is ondergoed opeens heel duur. ;(
pi_205698661
Oh en mijn geboortedorp met stadsrechten is er ook erg trots op dat het een stad is. :')

Woon nu in een stad met circa 150.000 inwoners, waarbij het stadscentrum ruim 10 minuten fietsen is maar er nog 2 winkelcentra dichterbij zitten. 1 lieve mini en 1 best grote. En dat vind ik heerlijk, vooral gecombineerd met alsnog de rust van een woonwijk.
pi_205698670
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:54 schreef vencodark het volgende:
Even iets volslagen anders. :+
Wat geven jullie uit aan ondergoed voor jezelf?
Ik heb net een string van ¤45 besteld en dat vind ik eigenlijk allejezus duur maar ik vond hm zo cool. :P
Daarbij heb ik dus ook strings die ik misschien al 10+ jaar draag en echt, echt, echt vervangen moeten worden. :')
Ik heb een tijdje terug een stapeltje gekocht bij Victoria’s Secret. Geen ¤45 per stuk, maar ook niet enorm goedkoop. Vaak wel aanbiedingen als 5 voor XXX. Maar als ik een nieuwe bh koop (bij een goede lingeriewinkel)dan maak ik daar vaak wel een setje van. Dat is wel wat duurder.

Maar als jij ‘m mooi vindt en het kan missen, prima toch? :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205698939
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 21:02 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik kreeg met die (synthetische) strings vaak blaasontstekingen. Gewoon katoen werkt het best.

Maar af en toe moet je lekker jezelf een cadeau geven. Ik heb voor mezelf een houten bouwpakket van een mechanische spin gekocht. Ook zo'n 45 euro. Dat is weer mijn ding ;)
pi_205698945
En hai :W. Weer terug van vakantie. Het ging niet allemaal van een leien dakje, maar overall was het leuk.

- Boot naar Zweden ging niet, er zat blijkbaar een gat in (quote: like Titanic). Sta je daar om 21.00 uur en moet je ineens 5,5 uur omrijden omdat er geen alternatief is. Lekker begin van de vakantie (en nog geen geld gezien) :(.
- Weinig andere kinderen op de camping, dus teveel tijd voor ons eigen grut om elkaar te vervelen. En sowieso waren de kinderen vrij grumpy, want elke dag eigenlijk net te weinig slaap :').

+ Zweden is prachtig O+. Zo mooi en vooral rustig overal. Prachtig wandelpad waar je niemand tegenkomt 2 uur lang, fantastisch!
+ Camping was tof, leuke organisatie met ook activiteiten voor volwassenen.
+ Legoland O+ en Lego House O+

- Denemarken op zich vond ik nogal saai en sfeerloos.
- De 100.000 prikkels van Legoland waren best intens na een week in de Zweedse natuur. Ik was kapot na een paar dagen (en ik niet alleen).
- Allll die all you can eat restaurants. Even gewoon een broodje halen was niet echt een optie :{.
- Kotsend kind op de terugweg, we waren nog geen uurtje onderweg. Kleding onder, stoeltje onder… en dan moet je nog 8 uur ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')