abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205677806
Ik bestelde net een broodje bij een ander woord voor underground :+
Keek op de eigen site: we bezorgen niet bij jou. Dan word ik wel gedwongen om bij tb te bestellen want via daar bezorgen ze wel :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 18 augustus 2022 @ 22:51:10 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205681320
@Leandra Ik heb ondertussen hier al weer anderhalve dag een panfluit in mijn hoofd dankzij jou met je Zamphir! :X :D
  donderdag 18 augustus 2022 @ 23:06:01 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205681530
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:51 schreef BE het volgende:
@:Leandra Ik heb ondertussen hier al weer anderhalve dag een panfluit in mijn hoofd dankzij jou met je Zamphir! :X :D
:D
En dan te bedenken dat het een nummer van Richard Clayderman was :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 18 augustus 2022 @ 23:16:52 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205681640
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 23:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
:D
En dan te bedenken dat het een nummer van Richard Clayderman was :')
Ik las het ja! :D
pi_205682503
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 17:21 schreef Aure het volgende:
Ik heb honderden keuzes als ik een willekeurige bezorgapp open :') dat maakt het bestellen ook wel makkelijk ofzo. Als het echt in de buurt is halen we het ook wel eens zelf af trouwens.

Een gezinsuitje, ja zo voelt het inderdaad! Ons allerfavoriet is denk ik in de zomer in de weekenden ontbijten bij Parqiet in het Park O+ dan gaan we daarna ook altijd nog een stukje wandelen.
ik mis wonen in Rotterdam, elke soort keuken, elk restaurant wat je je maar kunt bedenken. Hier in schubbekuttenveen (tegen Rotterdam aan) is vooral pizza, patat en slechte sushi :'(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator / Colorchick vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:25:25 #231
382129 crew  Donna
pi_205682517
Domino's bezorgt hier alleen. :X
pi_205682791
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 07:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
ik mis wonen in Rotterdam, elke soort keuken, elk restaurant wat je je maar kunt bedenken. Hier in schubbekuttenveen (tegen Rotterdam aan) is vooral pizza, patat en slechte sushi :'(
Dat snap ik wel ja! Hoewel buiten de stad wonen ook wel weer voordelen heeft. Ik weet zelf niet of ik daar aan zou kunnen wennen. Ik ben wat dat betreft wel echt een stadsmeisje :P
pi_205682980
Half (lees Noord) Utrecht bezorgt hier. Dus wij hebben wel keuze.

Ik mis wel de Thai van een 'dorp' verderop. Die begon zo kleinschalig dat je je eigen bakje mee moest nemen en je in haar keuken mocht wachten tot ze klaar was met je Pad Thai. Uiteindelijk werd ze zo groot dat ze een soort loods had en nu is het verkocht en is het niet meer te eten.

We hadden hier weer eens een fikse stroomstoring, de 3e in 2 maanden tijd. We stonden op het eindfeest van het Timmerdorp, die hadden gelukkig noodvoorzieningen. B en ik gingen pas om half 10 naar huis en alles was donker, dat had toch ook wel iets bijzonders.
pi_205682995
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 17:21 schreef Aure het volgende:
Ik heb honderden keuzes als ik een willekeurige bezorgapp open :') dat maakt het bestellen ook wel makkelijk ofzo. Als het echt in de buurt is halen we het ook wel eens zelf af trouwens.

Een gezinsuitje, ja zo voelt het inderdaad! Ons allerfavoriet is denk ik in de zomer in de weekenden ontbijten bij Parqiet in het Park O+ dan gaan we daarna ook altijd nog een stukje wandelen.
Wat een leuke plek! Ik kende dat helemaal niet. Leuk om eens naartoe te gaan :)

Woon zelf dus ook in R'dam, en de keren dat ik via thuisbezorgd wat laat komen is echt sporadisch. Op elke hoek van de straat zit er wel een eettentje... Kleine moeite om zelf wat te halen vinnik.

Verder eens met Aure. Stadsmeisje indeed. Ik kom uit een wat groter dorp en ik zou nooit meer naar zoiets terug willen :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 19-08-2022 09:19:34 ]
pi_205683036
Dorpsmeisje hier. Ik ben in een heul klein Brabants dorp opgegroeid. Zo 1 met 1 kerk en 3 kroegen.
Waar we nu wonen is een stuk groter, maar officieel een dorp. En ons wijkje is lekker dorps.

Ik ben absoluut geen stadsmens, leuk om erheen te gaan en dan lekker in mijn dorp slapen. MAAR ik wil niet afgelegen wonen. Mijn geboortedorp is een paar kilometer buiten een stad en nu wonen we op fietsafstand van Utrecht.
pi_205683174
Dorpsmeisje tot mijn 18e. In een dorp met 200 inwoners. Daarna naar de stad en ik ga nooit meer terug. Zo lekker alle voorzieningen om je heen. En 130.000 inwoners, maar het voelt in deze buitenwijk best nog groot-dorps. (Genoeg winkels, maar niet de hysterische drukte van de binnenstad.
pi_205683197
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Dorpsmeisje tot mijn 18e. In een dorp met 200 inwoners. Daarna naar de stad en ik ga nooit meer terug. Zo lekker alle voorzieningen om je heen. En 130.000 inwoners, maar het voelt in deze buitenwijk best nog groot-dorps. (Genoeg winkels, maar niet de hysterische drukte van de binnenstad.
Dit helemaal ja. Ik voel me ook vrijer in een stad. Al loop je met de zomer in een kersttrui, niemand die het wat boeit.
pi_205683233
Ik zou wel aan de rand van de stad kunnen wonen, dat gaat denk ik nog wel ooit gebeuren. We wonen nu in het centrum en we hebben hier geen tuin, en dat is iets wat we ooit wel willen. Of een dakterras, maar dat ligt hier een beetje ingewikkeld. Dan hoeven we niet per se hier weg :P
  Moderator / Colorchick vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:48:10 #239
382129 crew  Donna
pi_205683341
Dorpsmeisje hier, maar wel met fatsoenlijke voorzieningen.
Ik woon buitenaf, maar ook maar 2km van het centrum. In sommige steden zit je verder van het centrum af dus wat dat betreft ideaal.
Een dagje stad maak je me ook echt niet blij mee.
pi_205683411
ik mis ook het ov uit Rotterdam ;( hier is alleen een buurtbuslijntje wat ook nog eens niet rijdt in de schoolvakanties en op zondag :')

en dan te bedenken dat ik binnen vijf minuten de stadgrenzen van Rotterdam over kan zijn met de auto, zo dichtbij, maar echt een wereld van verschil.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205683413
Hier opgegroeid in een klein dorp (2000 inwoners) nu een iets groter dorp, dat vind ik wel wat fijner, paar supermarkten in de buurt en zo nog een aantal winkels meer.
Heb tijdens m’n studie op kamers gezeten in een stad maar dat was niet echt m’n ding en zou ook niet in de stad willen wonen. Fijn veel winkels bij de hand, maar ik ga toch niet elke maand shoppen voor kleding of zo. En als ik dat doe dan maak ik er nu een dagje van (ben binnen 20 min in het centrum van de dichtstbijzijnde stad met de auto dus daar zit het probleem niet).
Alleen dan qua eettentjes zou ik het misschien missen, om spontaan eens uit eten te gaan of om af te halen/bezorgen daarin dus weinig keuze hier.

Maar uit eten zoeken we inderdaad eerst thuis uit waar we heen willen (en dat zijn toch vaak de dingen die we al kennen, omdat we ook niet weten wat waar zit en wat het is) terwijl als we op vakantie zijn het ook heerlijk vinden om een straat met eettentjes in te wandelen en dan wat rond te kijken om ergens te gaan zitten.

Maar ondanks dat vind ik een dorp echt fijn, prima tuintje, doodlopend stukje straat dus alleen bestemmingsverkeer voor 6 huizen.
pi_205683518
Ik ben in Amsterdam geboren🎶... Wel in een buitenwijk en daar woon ik nog steeds.
Maar als ik dan een dagje de stad in ga ben ik altijd weer blij als ik thuis ben. De drukte, de toeristen😖
OV is prima, bezorging van wat dan ook is prima, zit centraal en heb 3 parken op loop/fietsafstand. Sta met 5 minuten fietsen midden in de weilanden en kwam er gister achter dat het Muiderslot op nog geen half uur fietsen is :D
Wil hier niet meer weg :)
If they say
pi_205683725
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:55 schreef littledrummergirl het volgende:
ik mis ook het ov uit Rotterdam ;( hier is alleen een buurtbuslijntje wat ook nog eens niet rijdt in de schoolvakanties en op zondag :')

en dan te bedenken dat ik binnen vijf minuten de stadgrenzen van Rotterdam over kan zijn met de auto, zo dichtbij, maar echt een wereld van verschil.
Woon jij in het dorp waar je op zondag eigenlijk de straat niet op mag? Daar woont een vriendin van mij en ik werd nog net niet het dorp uitgeduwd met mijn auto op zondag.
pi_205684178
Ik zou binnen halve dag helemaal overprikkeld zijn in een stad. We wonen nu in een groot dorp (bijna 20k) met het centrum op minder dan een km. Middelgroot park aan het einde van de straat. Ik wil hier niet snel weg want het is een prima balans.
Soms mis ik restaurants nog wel eens. Ik ben opgegroeid in een grote multiculti gemeente dus het is even wennen dat er buiten 1 Italiaan en 2 Chinese restaurants niks anders is.
pi_205684207
Ik woon in de stad en als ik er ooit nog weg ga dan ga ik naar een dorp tegen de stad aan. Heb een paar jaar in Noord-Holland gewoond, heel bewust voor gekozen en ik dacht dat ik het prima zou vinden om precies tussen Haarlem, Alkmaar en Amsterdam in te wonen (want yay, drie leuke steden binnen een half uur OV), maar het was allemaal net te ver weg om even naar toe te gaan.

Nu woon ik in het zuiden van het land, past sowieso veel beter. We wonen wel in een buitenwijk, maar zijn zo in de stad, zowel met de auto als met de fiets of bus.
pi_205684305
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:48 schreef Donna het volgende:
Dorpsmeisje hier, maar wel met fatsoenlijke voorzieningen.
Ik woon buitenaf, maar ook maar 2km van het centrum. In sommige steden zit je verder van het centrum af dus wat dat betreft ideaal.
Een dagje stad maak je me ook echt niet blij mee.
Ik fietste net 4 km enkele reis naar het centrum inderdaad. Tante woont in dezelfde stad op 8 km afstand.
Maar de gewone winkels zitten op 500 meter. Dus dat centrum kom ik niet eens zo vaak. (Als mini tenminste vanaf komend schooljaar zelf naar de nieuwe pianoleraar kan fietsen in het centrum)
pi_205684383
Ik heb van mijn studie tot de kinderen het echt niet meer hielden op een bovenwoning in de stad gewoond. Toen met pijn in het hart naar een dorp verderop verhuisd en op afhaal-bezorg-uiteten na bevalt dat fantastisch.

Nou is het ook niet zo heel ver en de laatste bus vanuit de stad naar hier gaat vanavond om 1u, dus ik zou ook 's avonds nog wat leuks kunnen gaan doen daar, maar dat doen we dus met de kinderen en zonder oppasmogelijkheid eigenlijk nooit.

Maarrrr als we ooit de kinderen het huis uit weten te jagen, willen we waarschijnlijk wel lekker bejaard midden in een stad gaan wonen. Dan wil ik toch geen dikke tuin meer bijhouden en kunnen we lekker makkelijk alles eten overal.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205684708
Mijn huis is in principe verkocht. Zoon wil het later kopen. En hij wil dat ik voor aaaaaltijd bij hem blijf wonen O+ Tegen die tijd denkt ie er vast anders over :')

Had het een keer met man over tiny houses, dat dat later als we oud en bejaard zijn, wel iets voor ons is. Zijn antwoord: 2 dan want 1 is te klein. Nou zei hij dat, maar ik dacht het :') :D
If they say
pi_205684738
En eindelijk de doos met schoolboeken maar es uitgepakt. Hadden 9 rekbare boekenkaften gekocht. Heeft ie er maar 3 nodig :') Rest zijn 2e delen van de 1e werkboeken en boeken die niet terug hoeven. Heeft ie voor de komende 6 jaar zat boekenkaften :+
If they say
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:31:28 #250
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205684788
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:26 schreef Mushanga71 het volgende:
En eindelijk de doos met schoolboeken maar es uitgepakt. Hadden 9 rekbare boekenkaften gekocht. Heeft ie er maar 3 nodig :') Rest zijn 2e delen van de 1e werkboeken en boeken die niet terug hoeven. Heeft ie voor de komende 6 jaar zat boekenkaften :+
En voor zijn vervolgopleiding.Die van ons zijn nog steeds in gebruik. Even in de wasmachine in de zomervakantie en dan weer vol aan de bak.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')