SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Menstruatieondergoed draag ik graag net voor ik ongesteld moet worden, ‘s nachts tegen doorlekken en de laatste dag. Echt heel prettig. Ik heb gewoon die van de Hema en die doen hun werk hartstikke goed.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:26 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de cup ook echt een verademing. Vond, eigenlijk, want ik heb sinds de novasure behandeling aan een enkel inlegkruisje voldoende gehad
Het wachten is op dochter die ongesteld gaat worden, ze is 13 nu. Ergens hoopt ze dat het nog wel even duurt, want ze ziet ook wel om zich heen dat het bepaald niet handig is, maar ze was in de vorige klas het enige meisjes dat nog niet ongesteld was, en dat stak wel een beetje.
Vooralsnog heeft ze aangegeven geen tampons of cup te willen, maar maandverband, of nog liever: menstruatieondergoed. Dat laatste is ook wel een uitvinding, denk ik. We hebben het nog niet in huis, maar lijkt me als het kan wel erg prettig.
Mijnes is 15 en nog steeds niets. Ik zat toevallig laatst te denken hoe laat eigenlijk echt laat is...quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:26 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de cup ook echt een verademing. Vond, eigenlijk, want ik heb sinds de novasure behandeling aan een enkel inlegkruisje voldoende gehad
Het wachten is op dochter die ongesteld gaat worden, ze is 13 nu. Ergens hoopt ze dat het nog wel even duurt, want ze ziet ook wel om zich heen dat het bepaald niet handig is, maar ze was in de vorige klas het enige meisjes dat nog niet ongesteld was, en dat stak wel een beetje.
Vooralsnog heeft ze aangegeven geen tampons of cup te willen, maar maandverband, of nog liever: menstruatieondergoed. Dat laatste is ook wel een uitvinding, denk ik. We hebben het nog niet in huis, maar lijkt me als het kan wel erg prettig.
A was bijna 15 toen het begon. T is 13, die is nog niet ongesteld.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:37 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Mijnes is 15 en nog steeds niets. Ik zat toevallig laatst te denken hoe laat eigenlijk echt laat is...
Nee hoor.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 10:10 schreef MaJo het volgende:
Gebruiken jullie allemaal cups? Ik ken in mijn omgeving niemand die cups gebruikt maar zo te lezen gebruikt iedereen het hier?
Lijkt mij persoonlijk helemaal niks
Iedere maand dat je het niet hebt is mooi meegenomen. Maar ze zat er laatst zelf even mee. Ze moet ook nog echt wel een stukje gaan groeien (als je naar onze lengtes kijkt). Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:39 schreef Vicky het volgende:
[..]
A was bijna 15 toen het begon. T is 13, die is nog niet ongesteld.
Goed om te horen. Ook dat die van Hema fijn zijn, want daar kunnen we meteen als het nodig wordt even heen om wat te kopen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:35 schreef LeSage het volgende:
[..]
Menstruatieondergoed draag ik graag net voor ik ongesteld moet worden, ‘s nachts tegen doorlekken en de laatste dag. Echt heel prettig. Ik heb gewoon die van de Hema en die doen hun werk hartstikke goed.
Dat vroeg dochter zich dus ook af: ben ik al raar? Volgens mij is het zo dat als je verder wel bijvoorbeeld schaamhaar en borstontwikkeling hebt, het helemaal niet gek is als je wat later ongesteld wordt. 17 jaar is ook nog prima.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:37 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Mijnes is 15 en nog steeds niets. Ik zat toevallig laatst te denken hoe laat eigenlijk echt laat is...
Als ze geen kinderwens (meer) heeft, zou ik er inderdaad wel voor gaan. Mijn gyneacoloog zei dat het met 7-10 jaar weer terug zou kunnen zijn. Stel dat dat zo is, dan is eerst maar de vraag of het net zo heftig zou zijn, en ten tweede zou ze dan nog een keer een novasure kunnen doen. Heeft ze wel jaren plezier van gehad dan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:46 schreef Elleska het volgende:
Over de novasure behandeling.
Vriendin had dat geopperd bij de gyn want menstruaties from hell maar kreeg te horen dat ze te jong was (begin 30) en het baarmoederslijmvlies weer zou aangroeien. Maar als het zo erg is dan is het alternatief het verwijderen van de baarmoeder dus ik zou denken probeer eerst een minder ingrijpende behandeling en als dat niet werkt kan de baarmoeder er alsnog uit.
Precies, vaak kan het nog een keer worden herhaald en als het dan nog eens terug komt dan heb je er jaren plezier van gehad. Ook ben je dan weer wat ouder en zijn er weer andere opties omdat je al richting overgangsleeftijd gaat.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ze geen kinderwens (meer) heeft, zou ik er inderdaad wel voor gaan. Mijn gyneacoloog zei dat het met 7-10 jaar weer terug zou kunnen zijn. Stel dat dat zo is, dan is eerst maar de vraag of het net zo heftig zou zijn, en ten tweede zou ze dan nog een keer een novasure kunnen doen. Heeft ze wel jaren plezier van gehad dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooooh, das zo kut en door al dat bloed zie je in eerste instantie niksquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 09:48 schreef mousemicky het volgende:
Hier ook bloed, maar dan helaas bij zoonlief die een ongeluk had met de wip in de speeltuin en nu een snee in zijn lip en een missende (?) boventand(en) heeft.
Wij zijn dus nu een spoedbezoekje aan het brengen aan een Deense tandarts, die hopelijk gaat zeggen dat er niets ernstigs aan de hand is en we morgen gewoon nog maar Legoland kunnen...
Update: supervriendelijke tandartsen hier. Er hebben er 2 gekeken, 1 missende melktand (geen ramp, hij is toch aan 't wisselen), verder veel bloed, maar geen blijvende schade. Op naar Billund dus!
Tenzij je doorlekt blijft de onderkant van de cup schoon van bloed. Ik raak meestal geen bloed aan met verschonen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:40 schreef Viv het volgende:
Maar niet dat je met je hand in een bloedende vagina moet wroeten
Ik kan mij daar niets van voorstellen dus. Ik heb dus sowieso die eerste dagen de grootste maat tampon nodig en maandverband. Verschonen van een cup zonder vieze handen is onmogelijk, voor mij.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 12:23 schreef Elleska het volgende:
[..]
Tenzij je doorlekt blijft de onderkant van de cup schoon van bloed. Ik raak meestal geen bloed aan met verschonen.
En met een beetje geluk hoeft dat alleen sochtends en savonds omdat de cup langer in mag blijven dan een tampon dus geen verschoningen buiten de deur.
Oudste gebruikt dat ondergoed, gelukkig kan ze er een dag mee doen, ze weigert naar het toilet te gaan op school, dus ook maandverband verschoont ze niet op school.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:26 schreef miss_sly het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |