SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Menstruatieondergoed draag ik graag net voor ik ongesteld moet worden, ‘s nachts tegen doorlekken en de laatste dag. Echt heel prettig. Ik heb gewoon die van de Hema en die doen hun werk hartstikke goed.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:26 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de cup ook echt een verademing. Vond, eigenlijk, want ik heb sinds de novasure behandeling aan een enkel inlegkruisje voldoende gehad
Het wachten is op dochter die ongesteld gaat worden, ze is 13 nu. Ergens hoopt ze dat het nog wel even duurt, want ze ziet ook wel om zich heen dat het bepaald niet handig is, maar ze was in de vorige klas het enige meisjes dat nog niet ongesteld was, en dat stak wel een beetje.
Vooralsnog heeft ze aangegeven geen tampons of cup te willen, maar maandverband, of nog liever: menstruatieondergoed. Dat laatste is ook wel een uitvinding, denk ik. We hebben het nog niet in huis, maar lijkt me als het kan wel erg prettig.
Mijnes is 15 en nog steeds niets. Ik zat toevallig laatst te denken hoe laat eigenlijk echt laat is...quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:26 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de cup ook echt een verademing. Vond, eigenlijk, want ik heb sinds de novasure behandeling aan een enkel inlegkruisje voldoende gehad
Het wachten is op dochter die ongesteld gaat worden, ze is 13 nu. Ergens hoopt ze dat het nog wel even duurt, want ze ziet ook wel om zich heen dat het bepaald niet handig is, maar ze was in de vorige klas het enige meisjes dat nog niet ongesteld was, en dat stak wel een beetje.
Vooralsnog heeft ze aangegeven geen tampons of cup te willen, maar maandverband, of nog liever: menstruatieondergoed. Dat laatste is ook wel een uitvinding, denk ik. We hebben het nog niet in huis, maar lijkt me als het kan wel erg prettig.
A was bijna 15 toen het begon. T is 13, die is nog niet ongesteld.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:37 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Mijnes is 15 en nog steeds niets. Ik zat toevallig laatst te denken hoe laat eigenlijk echt laat is...
Nee hoor.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 10:10 schreef MaJo het volgende:
Gebruiken jullie allemaal cups? Ik ken in mijn omgeving niemand die cups gebruikt maar zo te lezen gebruikt iedereen het hier?
Lijkt mij persoonlijk helemaal niks
Iedere maand dat je het niet hebt is mooi meegenomen. Maar ze zat er laatst zelf even mee. Ze moet ook nog echt wel een stukje gaan groeien (als je naar onze lengtes kijkt). Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:39 schreef Vicky het volgende:
[..]
A was bijna 15 toen het begon. T is 13, die is nog niet ongesteld.
Goed om te horen. Ook dat die van Hema fijn zijn, want daar kunnen we meteen als het nodig wordt even heen om wat te kopen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:35 schreef LeSage het volgende:
[..]
Menstruatieondergoed draag ik graag net voor ik ongesteld moet worden, ‘s nachts tegen doorlekken en de laatste dag. Echt heel prettig. Ik heb gewoon die van de Hema en die doen hun werk hartstikke goed.
Dat vroeg dochter zich dus ook af: ben ik al raar? Volgens mij is het zo dat als je verder wel bijvoorbeeld schaamhaar en borstontwikkeling hebt, het helemaal niet gek is als je wat later ongesteld wordt. 17 jaar is ook nog prima.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:37 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Mijnes is 15 en nog steeds niets. Ik zat toevallig laatst te denken hoe laat eigenlijk echt laat is...
Als ze geen kinderwens (meer) heeft, zou ik er inderdaad wel voor gaan. Mijn gyneacoloog zei dat het met 7-10 jaar weer terug zou kunnen zijn. Stel dat dat zo is, dan is eerst maar de vraag of het net zo heftig zou zijn, en ten tweede zou ze dan nog een keer een novasure kunnen doen. Heeft ze wel jaren plezier van gehad dan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:46 schreef Elleska het volgende:
Over de novasure behandeling.
Vriendin had dat geopperd bij de gyn want menstruaties from hell maar kreeg te horen dat ze te jong was (begin 30) en het baarmoederslijmvlies weer zou aangroeien. Maar als het zo erg is dan is het alternatief het verwijderen van de baarmoeder dus ik zou denken probeer eerst een minder ingrijpende behandeling en als dat niet werkt kan de baarmoeder er alsnog uit.
Precies, vaak kan het nog een keer worden herhaald en als het dan nog eens terug komt dan heb je er jaren plezier van gehad. Ook ben je dan weer wat ouder en zijn er weer andere opties omdat je al richting overgangsleeftijd gaat.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ze geen kinderwens (meer) heeft, zou ik er inderdaad wel voor gaan. Mijn gyneacoloog zei dat het met 7-10 jaar weer terug zou kunnen zijn. Stel dat dat zo is, dan is eerst maar de vraag of het net zo heftig zou zijn, en ten tweede zou ze dan nog een keer een novasure kunnen doen. Heeft ze wel jaren plezier van gehad dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooooh, das zo kut en door al dat bloed zie je in eerste instantie niksquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 09:48 schreef mousemicky het volgende:
Hier ook bloed, maar dan helaas bij zoonlief die een ongeluk had met de wip in de speeltuin en nu een snee in zijn lip en een missende (?) boventand(en) heeft.
Wij zijn dus nu een spoedbezoekje aan het brengen aan een Deense tandarts, die hopelijk gaat zeggen dat er niets ernstigs aan de hand is en we morgen gewoon nog maar Legoland kunnen...
Update: supervriendelijke tandartsen hier. Er hebben er 2 gekeken, 1 missende melktand (geen ramp, hij is toch aan 't wisselen), verder veel bloed, maar geen blijvende schade. Op naar Billund dus!
Tenzij je doorlekt blijft de onderkant van de cup schoon van bloed. Ik raak meestal geen bloed aan met verschonen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:40 schreef Viv het volgende:
Maar niet dat je met je hand in een bloedende vagina moet wroeten
Ik kan mij daar niets van voorstellen dus. Ik heb dus sowieso die eerste dagen de grootste maat tampon nodig en maandverband. Verschonen van een cup zonder vieze handen is onmogelijk, voor mij.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 12:23 schreef Elleska het volgende:
[..]
Tenzij je doorlekt blijft de onderkant van de cup schoon van bloed. Ik raak meestal geen bloed aan met verschonen.
En met een beetje geluk hoeft dat alleen sochtends en savonds omdat de cup langer in mag blijven dan een tampon dus geen verschoningen buiten de deur.
Oudste gebruikt dat ondergoed, gelukkig kan ze er een dag mee doen, ze weigert naar het toilet te gaan op school, dus ook maandverband verschoont ze niet op school.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:26 schreef miss_sly het volgende:
Een cup heeft vaak meer capaciteit, want zeker de maxi-tampons hebben niet oneindig de ruimte om uit te zetten. Er zijn volgens mij zelfs mensen die zeggen dat je beter een kleinere maat kan nemen dan de allergrootste. Maar ik spreek niet uit ervaring.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 12:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik kan mij daar niets van voorstellen dus. Ik heb dus sowieso die eerste dagen de grootste maat tampon nodig en maandverband. Verschonen van een cup zonder vieze handen is onmogelijk, voor mij.
En dat menstruatieondergoed lijkt mij helemaaaal niks.
Dat laatste calculeer je een beetje in als je enigszins regelmatig bent.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 12:57 schreef Bami het volgende:
Ik gebruik ook een cup, mega blij mee.Had wel sinds mijn spiraal eruit was dat ik de eerste 1 à 2 dagen wat doorlekte, dus moet na de bevalling maar eens op zoek naar een ander model ofzo. Maar nog steeds 100x liever een cup + inlegkruisje dan tampons of maandverband. Plus, je kan nooit misgrijpen omdat je vergeten bent nieuwe te kopen.
Gewoon net als honden, 2x per jaar loops worden en that's itquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 12:41 schreef Nijna het volgende:
[..]
Echt, als ik de vrouw had moeten ontwerpen dan had ik het anders gedaan.
Zoiets lijkt me een stuk beter jaquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 13:13 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Gewoon net als honden, 2x per jaar loops worden en that's it
Ik gebruik ze niet meer omdat ik het echt verschrikkelijk vond om ze er uit te halen. Met vingers in vagina vind ik geen probleem, maar dat afspoelenquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:40 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee hoor.Mij lijkt het ook helemaal niks. Of eigenlijk, qua milieuvriendelijkheid spreekt het me wel aan. Maar niet dat je met je hand in een bloedende vagina moet wroeten en een bebloede cup moet afspoelen.
![]()
Als ik lees dat het zoveel schoner zou voelen, wordt dat gedeelte zeker buiten beschouwing gelaten.Ik heb echt een hekel aan vieze handen, ook met zonnebrandcrème etc. Ik gebruik mede daarom ook geen tampons overigens, alleen maandverband hier.
Kan zijn dat je op de eerste dagen dan tussendoor wel een keer moet verschonen om doorlekken te voorkomen maar een cup kan afhankelijk van maat en merk best veel opvangen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 12:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik kan mij daar niets van voorstellen dus. Ik heb dus sowieso die eerste dagen de grootste maat tampon nodig en maandverband. Verschonen van een cup zonder vieze handen is onmogelijk, voor mij.
En dat menstruatieondergoed lijkt mij helemaaaal niks.
Hoef je je in tussentijd ook niet druk te maken om bevruchtingquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 13:25 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zoiets lijkt me een stuk beter ja.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 12:11 schreef Elleska het volgende:
[..]
Precies, vaak kan het nog een keer worden herhaald en als het dan nog eens terug komt dan heb je er jaren plezier van gehad. Ook ben je dan weer wat ouder en zijn er weer andere opties omdat je al richting overgangsleeftijd gaat.
Ik vind te jong bij dit soort medische dingen sowieso een dooddoener. Wat moet je dan? Met kleine kinderen thuis je leven deels op pauze zetten en pas weer mogen leven als je oud genoeg voor de behandelingen of in geval van menstruatieproblemen wachten totdat je in de overgang raakt?Dit was een beetje bij mij het probleem. 2 en 1jarige en dan soms zelfs afgevoerd moeten worden om aan een stollingsinfuus te moeten of thuis 8x stollingsmedicatie om maar enigzins te functioneren. Toen het voorstel novasure en dan tussen de 5 en 10 jaar kon het terugkomen. Mijn idee was dan zie ik dan wel hoe het gaat want dan ben ik iets ouder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas werkte het 6 weken en toen begon het weer langzaam op te bouwen met de piek op 8 weken en toen in overleg besloten om te verwijderen. Niet meer verder te dokteren. Alles ook naar de patholoog omdat het vreemd was en het enige wat die kon zeggen normaal en gezond orgaan maar de vaten staan open. Geen oorzaak maar zo blij dat hij vrij snel verwijderd is incl de rest. Heb wel een jaar nodig gehad om weer echt fit te worden met twee kleintjes destijds.If you can dream it, you can do it...
Het voordeel van een cup is wel dat die ook stolsels opvangt. Dat vond ik zelf wel erg prettig, want het gaf me net wat meer mogelijkheden. Inderdaad werken die stolsels een tampon er zo weer uit.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 14:19 schreef lily het volgende:
Ik verlies stolsels tijdens de twee zware dagen die een superplus tampon met gemak naar buiten duwen dus ik gebruik er nogal wat. Ook alleen maar van OB.
Veel krampen, ongemak, verschonen van kleding, bloedbaden en weinig slaap iedere maand gedurende een nacht of twee.
Paar jaar geleden voor een novasure behandeling geweest maar na een eerste heel vervelend onderzoek bij een gyn ben ik naar huis gestuurd en heb ik niet verder doorgezet.
Dus al jaren, twee dagen per maand doffe ellende, maar ja.
Zo’n cup zie ik ook niet zitten. Ik maak ook veel gebruik van openbare toiletten. En verder, nee. Ik denk niet dat ik het ooit ga proberen.
Ben ondertussen 51. Hopelijk zwakt het bloeden snel af.
De TT is tijdens mijn menstruatie in ieder geval geen zekerheid![]()
En anders op een celstofmatje slapen in je blootje? Scheelt iig omkleden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 15:00 schreef lily het volgende:
Ja, misschien toch eens proberen. Al is het alleen voor de nacht (ik moet mij 2 a 3 keer omkleden ‘s nachts). Scheelt wellicht wat nachtrust.
Nooooquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 15:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En anders op een celstofmatje slapen in je blootje? Scheelt iig omkleden.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 15:00 schreef lily het volgende:
Ja, misschien toch eens proberen. Al is het alleen voor de nacht (ik moet mij 2 a 3 keer omkleden ‘s nachts). Scheelt wellicht wat nachtrust.
Ik vind maandverband ook echt veel viezer dan tampons en cups. Brrt, dat kleffe gevoel en dat je er dan ook nog in zit op kantoor. Gatver.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 15:36 schreef BE het volgende:
[..]Jemig. Dat is echt heftig!
Ik ga niet zeggen dat ik geen vieze handen krijg van een cup, maar toch... zo'n klef maadverband tussen je benen, daar krijg ik echt de gruwels van en tampons kan ik ook niet zonder vieze handen. Met zo'n inbrenghuls heb ik nooit overweg gekund.
Ach... even handen wassen en klaar.
Hier ookquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:21 schreef vencodark het volgende:
Zwemmen tijdens de menstruatie is voor mij echt ondenkbaar. Een vriendin van me kan dat dus wel en die heeft amper klachten/bloed etc.
Ik heb de eerste 2 dagen sowieso constipatie, opgeblazen gevoel, krampen, gebrek aan energie en een algeheel gevoel van malaise. En bloedverlies waarbij ik elke 1,5 uur wel naar het toilet moet.
Maar de 3e dag is al een verademing en wordt alles enigszins beter.
Het gekke vind ik altijd wel dat je soms 1 dag droog bent en de dag erna weer 3 tampons nodig hebt gehad.![]()
Maar dat schijnt vaker voor te komen.
Ja zo georganiseerd ben ik niet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 13:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat laatste calculeer je een beetje in als je enigszins regelmatig bent.
Ik heb in elke tas een voorraad zitten en via een app hou ik mijn menstruatie bij.
Voor ik naar werk ga, check ik altijd of mijn tas is aangevuld.
Nope.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 15:50 schreef F_r het volgende:
[..]
Hier ook
Dag niks en verder. Heb je een keizersnede gehad?
Recept voor een horrorfilm ditquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 15:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En anders op een celstofmatje slapen in je blootje? Scheelt iig omkleden.
Beetje dat 'free bleeding'.quote:
Meestal ga ik er niet tot de pols in hoorquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:40 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee hoor.Mij lijkt het ook helemaal niks. Of eigenlijk, qua milieuvriendelijkheid spreekt het me wel aan. Maar niet dat je met je hand in een bloedende vagina moet wroeten en een bebloede cup moet afspoelen.
![]()
Als ik lees dat het zoveel schoner zou voelen, wordt dat gedeelte zeker buiten beschouwing gelaten.Ik heb echt een hekel aan vieze handen, ook met zonnebrandcrème etc. Ik gebruik mede daarom ook geen tampons overigens, alleen maandverband hier.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Meestal ga ik er niet tot de pols in hoor![]()
Ik vind maandverband vies. Bloed dat zich buiten mijn lichaam ligt te verzamelen en oud en stinkerig wordt, yuck. In een cup blijft het lekker afgesloten en 'vers', dat ruik ik niet.
Free bleeding is echt voor vrouwen die op zulke dagen geen flikker te doen hebben en een hele dag een beetje kunnen lopen lopen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 17:49 schreef BE het volgende:
[..]
Beetje dat 'free bleeding'.![]()
Brrrr...
Overigens had ik ook nog nooit gehoord van menstruatieondergoed.![]()
Hum. Hmm.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 12:57 schreef Bami het volgende:
Ik gebruik ook een cup, mega blij mee.Had wel sinds mijn spiraal eruit was dat ik de eerste 1 à 2 dagen wat doorlekte, dus moet na de bevalling maar eens op zoek naar een ander model ofzo. Maar nog steeds 100x liever een cup + inlegkruisje dan tampons of maandverband. Plus, je kan nooit misgrijpen omdat je vergeten bent nieuwe te kopen.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 13:55 schreef Elleska het volgende:
[..]
Kan zijn dat je op de eerste dagen dan tussendoor wel een keer moet verschonen om doorlekken te voorkomen maar een cup kan afhankelijk van maat en merk best veel opvangen.
Een super plus tampon neemt 10-12ml op en een cup tot 50ml.
Als je die grootste cup vaker dan 3x per dag moet verschonen zou je meer dan 150ml op één dag verliezen en boven de 120ml per menstruatie is (te)hevig bloedverlies.
Heb je een magnetron? Ik heb een sterilisatiebakje speciaal voor een menstruatiecup. Heel handig.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hum. Hmm.
Als je voor de derde keer een cup hebt laten droogkoken zou het theoretisch wel kunnen dat je eens misgrijpt
Nee tuurlijk, wonderschoon is het niet, maar /beeldende modus aan ik trek meestal toch eerst aan het tuutje tot ie lekker voor het grijpen ligt en dan hoef ik nauwelijks te wroeten, tis meer opvangen en iets invouwen zodat ie niet in volledig uitgevouwen toestand naar buiten komt want au.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:12 schreef BE het volgende:
[..]![]()
Maar eerlijk is eerlijk, ik hou mijn handen niet altijd schoon en soms zijn er ook slierkjes en bonkjes. Maar dat mag de pret niet drukken toch!![]()
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hum. Hmm.
Als je voor de derde keer een cup hebt laten droogkoken zou het theoretisch wel kunnen dat je eens misgrijpt
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:27 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Heb je een magnetron? Ik heb een sterilisatiebakje speciaal voor een menstruatiecup. Heel handig.
Toen ging je niet naar een ander?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:28 schreef -Spring het volgende:
Hou er wel rekening mee dat je gyn zo'n behandeling kan weigeren. Ik vroeg een jaar of anderhalf geleden ook om een novasure en mijn gynaecoloog zei gewoon nee.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:28 schreef -Spring het volgende:
Hou er wel rekening mee dat je gyn zo'n behandeling kan weigeren. Ik vroeg een jaar of anderhalf geleden ook om een novasure en mijn gynaecoloog zei gewoon nee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Als de novasure niet werkt kun je niet meer aan de pil etc, is dat de boodschap?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:33 schreef -Spring het volgende:
En dat terwijl ik een week daarvoor tijdens de kleiles van mn jongste letterlijk een stolsel langs mn tampon en maandverband over de binnenkant van mn been had rollen.
Haar argumenten was: probeer eerst maar (weer) alle andere mogelijke oplossingen, want áls de novasure niet werkt, kun je daarop ook niet meer teruggrijpen.
Ik ben daarom nu weer aan de pil ondanks de sterilisatie van mn man.
Uiteindelijk heeft het allemaal goed uitgepakt hoor, want het is een fijne pil die ook goed werkt tegen pms. En ik slik m door, dus nauwelijks nog ongesteld.
Ik wilde alleen ff aangeven dat sommige gyns (ws vanwege contracten met zorgverzekeringen) in eerste instantie wel eens terughoudend kunnen zijn.
Ik was toen ff niet daadkrachtig genoeg om die stap te nemen helaas.quote:
Ja, mijn man heeft ook altijd moeite met míjn menstruatie.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:19 schreef BE het volgende:
Ik heb er iig 2 liggen en ook nog 2 van die beppie-cups omdat je daarmee zou kunnen seksen, maar die krijg ik op de een of andere manier niet lekker in. En door dat randje dat er in zit heb ik zelf toch het idee dat ik ze niet helemaal lekker schoon kan maken ook, dus eigenlijk pak ik die zelden. Alleen als mijn meneer heel hard zanikt.
Hij gaat ook heel erg blij worden van wat minder dagen bloed per maand.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:33 schreef -Spring het volgende:
En dat terwijl ik een week daarvoor tijdens de kleiles van mn jongste letterlijk een stolsel langs mn tampon en maandverband over de binnenkant van mn been had rollen.
Haar argumenten was: probeer eerst maar (weer) alle andere mogelijke oplossingen, want áls de novasure niet werkt, kun je daarop ook niet meer teruggrijpen.
Uiteindelijk heeft het allemaal goed uitgepakt hoor, want het is een fijne pil die ook goed werkt tegen pms. En ik slik m door, dus nauwelijks nog ongesteld.
Ik wilde alleen ff aangeven dat sommige gyns (ws vanwege contracten met zorgverzekeringen) in eerste instantie wel eens terughoudend kunnen zijn.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:37 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, mijn man heeft ook altijd moeite met míjn menstruatie.![]()
Met dit soort vragen zat ik achteraf ook. Ik weet ook niet in welke vage staat van zijn ik verkeerde dat ik op dat moment niet concreet heb doorgevraagd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als de novasure niet werkt kun je niet meer aan de pil etc, is dat de boodschap?
Oh ja, je abortus. Heftig.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:38 schreef BE het volgende:
[..]
Mja... de laatste keer aan de pil werd ik knettergek van de migraine. Daarna kwam een spiraal, toen een zo hevige bloeding dat ik het spiraal verloor en ik ongepland zwanger raakte en dus een abortus onderging. Nu hoef ik daar niet meer zo bang voor te zijn, want die van F doet het niet meer (zoals een van mijn kinderen ooit heel hard riep in een douchehokje op de camping).
Oh well, tx voor de heads up, wel goed om daar een klein beetje bedacht op te zijn.
Het ging als volgt:quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:41 schreef -Spring het volgende:
[..]
Oh ja, je abortus. Heftig.
En je jongens
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:43 schreef BE het volgende:
[..]
Het ging als volgt:
F in een douchehokje met de jongens.
Niet al te ver weg in het gebouw stonden een aantal mensen de afwas te doen.
S: Zooo papa, jij hebt een grote piemel!
Dus F. stond een beetje te grijnzen in dat hokje.
S: Wel jammer dat hij het niet meer doet he!
*gegrinnik op de achtergrond hoorbaar...![]()
Echt zo heerlijk!
Welke pil heb je nu?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:33 schreef -Spring het volgende:
Klinkt als een fantástische arts. Weet je haar naam nog, dan kan ik daar een verwijzing voor vragenquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:40 schreef -Spring het volgende:
[..]
Met dit soort vragen zat ik achteraf ook. Ik weet ook niet in welke vage staat van zijn ik verkeerde dat ik op dat moment niet concreet heb doorgevraagd.
Dat weet ik wel trouwens: ze was heel druk en kreeg tussendoor een spoedtelefoontje. Ze ging daar niet direct naartoe, maar gaf wel aan ons gesprek snel te moeten afronden. Of ik verder nog vragen had.
Ik weet niet exact hoe jouw pijn voelt enzo natuurlijk, maar ik vind een cup eruit halen juist minder pijnlijk dan een tampon.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:48 schreef MaJo het volgende:
Qua cup spreekt het me niet aan omdat ik zoveel pijn heb dat ik niet echt graag daar iets instop. Als ik tampons uithaal voelt het al alsof ik mijn baarmoeder ermee uittrekMaandverband vind ik ook niet ideaal maar je moet toch wat.
Of je lichaam is gewoon anders gebouwd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:27 schreef Peacefulll het volgende:
Ik heb naar aanleiding van de verhalen hier eerder eens zo'n cup besteld en uitgeprobeerd. Hij zit prima als hij eenmaal zit, maar ik lek er langsheen en het inbrengen is best onprettig en pijnlijken altijd overal bloed en viezigheid (komt dus waarschijnlijk omdat ik er langsheen lek). Ik doe vast iets ergens niet goed
Kan ook net als wasbaar maandverband in een (luier)emmer met water. Dan gooi je 'm er gewoon bij , 1x per dag omspoelen. Zit je er ook niet met je handen in/aan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:31 schreef vencodark het volgende:
Deze bijv.
https://www.libresse.nl/o(...)tie-ondergoed-werkt/
Je moet het dus wel eerst handmatig uitspoelen voor je het in de wasmachine doet.
En daarna natuurlijk weer je wastafel/teiltje/vloertje van de douche schoonmaken etc. en weer je handen wassen.
Nee hoor, mij niet gezien. Tampons en maandverband is mijn ding.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:31 schreef vencodark het volgende:
Deze bijv.
Je moet het dus wel eerst handmatig uitspoelen voor je het in de wasmachine doet.
En daarna natuurlijk weer je wastafel/teiltje/vloertje van de douche schoonmaken etc. en weer je handen wassen.
Voor een onderbroek die 28 euro kost, zou ik verwachten dat ze langer meegaan.quote:Intimawear by Libresse™ absorbeert minstens net zo goed als maandverband, maar heeft de vorm van een gewoon broekje. Net zo comfortabel. Net zo wasbaar. Je kunt ze tot wel 50 keer in de wasmachine gooien en opnieuw aantrekken.
Mij ook niet gezien, zeker niet met die enorme stolsels steedsquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:31 schreef vencodark het volgende:
Deze bijv.
Ja, dus na 25 menstruaties (laten we zeggen dat je per ronde deze 2 x in je week draagt, na het wassen uiteraard), is het gedaan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:55 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Voor een onderbroek die 28 euro kost, zou ik verwachten dat ze langer meegaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:02 schreef Kyara het volgende:
Ik ben al bijna 10 jaar niet meer ongesteld.Oef… minstens zo heftig als prettig denk ik? Want het brengt toch ook consequenties mee tocv?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Dat is dus persoonlijk. Ik voel een tampon vaak wel zitten en het voelt dus alsof ik mijn baarmoeder er mee uittrekquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 23:58 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb de cup ook geprobeerd, maar was niet voor herhaling vatbaar (na drie keer proberen). Was een bloedbad elke keer en lekkages er bij. Ik ben team tampon. Ik begrijp echt niet waarom je voor maandverband zou kiezen als er een alternatief is waar je vrijwel niets van merkt. Ik vind dat altijd een beetje smerig en ruiken. En ik hou ook niet van zonnebrandhanden of handcreme oid.
Ik ben overigens naar tampons overgestapt nadat ik gelezen had dat gebruik daarvan de eerste keer seks minder pijnlijk zou maken. Dat vond ik belangrijker dan een vieze vinger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |