Ik wist niet dat menstruatieondergoed bestaat en vind het een vondst. Dank voor het noemen ervan, mensen! Ik ga wel wat bestellen, al is het maar om het alvast voor m'n dochter uit te proberen. Ik gebruik zelf tampons en háát maandverband, maar soms gebruik ik maandverband wel als back-up (1-2 dagen per cyclus).quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 23:59 schreef MaJo het volgende:
Eens gekeken naar het menstruatieondergoed, ik vind het best wel duur! Je hebt toch al gauw iets van 10 onderbroeken nodig (ervan uitgaande dat je 2x per dag wisselt en een voorraadje wil hebben). Als dat vervolgens maar 2 jaar meegaat is dat denk ik niet goedkoper dan maandverband.
Ik ga me ook eens verdiepen in wasbaar maandverband, iemand daar ervaring mee?
Zou het bij wasbaar maandverband niet ook zo zijn dat je ze een x aantal keer kan gebruiken? Ik denk dat het hetzelfde idee is, alleen in het ondergoed zit het vast. Wellicht is dat maandverband wel voordeliger, want minder stof. Ik heb 1 zo'n wasbare, maar ik vind het niet lekker zitten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 23:59 schreef MaJo het volgende:
Eens gekeken naar het menstruatieondergoed, ik vind het best wel duur! Je hebt toch al gauw iets van 10 onderbroeken nodig (ervan uitgaande dat je 2x per dag wisselt en een voorraadje wil hebben). Als dat vervolgens maar 2 jaar meegaat is dat denk ik niet goedkoper dan maandverband.
Ik ga me ook eens verdiepen in wasbaar maandverband, iemand daar ervaring mee?
Hoe heten die dingen bij de hema, want als ik menstruatie ondergoed in type dan krijg ik geen zoekresultaten...quote:Op woensdag 17 augustus 2022 07:43 schreef Morgane89 het volgende:
Bij de HEMA zijn ze nu in de aanbieding, 3 voor 27 euro.
Ik heb er zelf geen ervaring mee als menstruatie-ondergoed, want ik menstrueer niet meer maar heb veel last van afscheiding sinds de zwangerschap. Maar daarvoor zijn ze sowieso heel fijn.
Oh ja klopt, bij de HEMA heten ze lekvrij.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:03 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hoe heten die dingen bij de hema, want als ik menstruatie ondergoed in type dan krijg ik geen zoekresultaten...
Of menstruatie cups
3 voor 27 is wel een mooie prijs.
Bij wasbaar maandverband heb ik nog nergens zien staan dat het een maximum aantal keer kan worden gebruikt. Geen idee waarom dat bij menstruatie ondergoed wel het geval is. Zou dat niet gewoon een verkoop truc zijn?quote:Op woensdag 17 augustus 2022 07:59 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zou het bij wasbaar maandverband niet ook zo zijn dat je ze een x aantal keer kan gebruiken? Ik denk dat het hetzelfde idee is, alleen in het ondergoed zit het vast. Wellicht is dat maandverband wel voordeliger, want minder stof. Ik heb 1 zo'n wasbare, maar ik vind het niet lekker zitten.
Wegwerp maandverband ook niet echt, maar dat zit wel dunner ofzo. En zo'n broekje zit op zich ook wel goed, maar vind ik dus broeierig.
Die broekjes zet ik in een emmertje met een deksel en dan gooi ik ze na een paar dagen tegelijk in de wasmachine.
Ik heb best vaak last van tussentijdse bloedingen, op zulke dagen lijkt dat ondergoed me wel relaxedquote:Op woensdag 17 augustus 2022 00:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wist niet dat menstruatieondergoed bestaat en vind het een vondst. Dank voor het noemen ervan, mensen! Ik ga wel wat bestellen, al is het maar om het alvast voor m'n dochter uit te proberen. Ik gebruik zelf tampons en háát maandverband, maar soms gebruik ik maandverband wel als back-up (1-2 dagen per cyclus).
Daar zit ongetwijfeld ook wel een limiet aanquote:Op woensdag 17 augustus 2022 07:59 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zou het bij wasbaar maandverband niet ook zo zijn dat je ze een x aantal keer kan gebruiken? Ik denk dat het hetzelfde idee is, alleen in het ondergoed zit het vast. Wellicht is dat maandverband wel voordeliger, want minder stof. Ik heb 1 zo'n wasbare, maar ik vind het niet lekker zitten.
Wegwerp maandverband ook niet echt, maar dat zit wel dunner ofzo. En zo'n broekje zit op zich ook wel goed, maar vind ik dus broeierig.
Die broekjes zet ik in een emmertje met een deksel en dan gooi ik ze na een paar dagen tegelijk in de wasmachine.
Sinds ik een tienponder op de wereld heb gezet, zitten tampons niet meer hetzelfde. Ze zakken dan inderdaad wel eens uit, maar dan druk ik ze terug. En ik vervang ze vaker.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:16 schreef MaJo het volgende:
Tamponvraagje: hebben jullie niet dat hij uitzakt tijdens het plassen? Aangezien ik 100x per dag naar de wc ga blijf ik dan bezig. Ik gebruik dus zelden tampons, alleen als ik het even zat ben dat ik met broeierig maandverband rondloop
Nee dat heb ik nooit gehad.. Ik ben ook #teamtampon trouwens, echt blij dat ik die ellendige kraamverbanden niet meer nodig is nu het vloeien na de bevalling gestopt is.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:16 schreef MaJo het volgende:
Tamponvraagje: hebben jullie niet dat hij uitzakt tijdens het plassen? Aangezien ik 100x per dag naar de wc ga blijf ik dan bezig. Ik gebruik dus zelden tampons, alleen als ik het even zat ben dat ik met broeierig maandverband rondloop
quote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sinds ik een tienponder op de wereld heb gezet, zitten tampons niet meer hetzelfde. Ze zakken dan inderdaad wel eens uit, maar dan druk ik ze terug. En ik vervang ze vaker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shine bright like a diamond.
quote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:51 schreef June. het volgende:
![]()
Niet wat ik wilde horen
Mijn tweede was ruim 8 pond. *Grotekinderenboks*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor wat het waard is: ik heb er verder geen last van.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Hier grote koppen en brede schouders, incl klemzitten, vacuum en gebroken sleutelbeentje en ik heb er voornamelijk een bijnaampje aan overgehouden.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn tweede was ruim 8 pond. *Grotekinderenboks*
Voor wat het waard is: ik heb er verder geen last van.
Volgens mij herkennen veel vrouwen dat wel! Ik kan wonderwel m'n plas nog steeds een dag lang ophouden. Ik snap ook niet zo goed hoe dat werkt: m'n bekkenbodemspieren werken volgens mij prima, maar anatomisch is er wel iets veranderd waardoor tampons bij druk wat gemakkelijker uitzakken. Ik had hier best wel een nagesprek over gewild, maar klaarblijkelijk mag je het na een bepaalde periode als die vragen (bij mij althans) opkomen allemaal zelf uitzoeken. En de drempel is dan zo hoog om zelf de huisarts ervoor op te zoeken, want tja, het hoort er toch bij?.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 11:10 schreef BE het volgende:
[..]
Hier grote koppen en brede schouders, incl klemzitten, vacuum en gebroken sleutelbeentje en ik heb er voornamelijk een bijnaampje aan overgehouden.
Maar qua tampons ed heeft het niet veel uitgemaakt.
En anders zeggen zij wel, het hoort erbijquote:Op woensdag 17 augustus 2022 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
En de drempel is dan zo hoog om zelf de huisarts ervoor op te zoeken, want tja, het hoort er toch bij?.
Ik hoop het voor je! Jemig.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 11:58 schreef lily het volgende:
Maar ik heb recent een andere huisarts gekozen en moet nog een afspraak maken.
Wellicht kan die wel iets voor me betekenen.
Zou je zeggen ja maar dat schijnt toch nog best tegen te vallen, helaas. In België en Duitsland gaan ze er beter mee om, las ik laatst.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 11:59 schreef BE het volgende:
Volgens mij is daar tegenwoordig toch wel iets meer inzicht in?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |