abonnement Unibet Coolblue
pi_205574832
Amerikanen pruimen vegaburger McDonald’s niet en willen alleen echt vlees.
quote:
AMSTERDAM - Amerikaanse bezoekers van fastfoodketen McDonald’s zetten hun tanden liever in echte vleesburgers dan de vegetarische variant McPlant. Een gebrek aan vraag naar burgers van Beyond Meat doet McDonald’s in de VS besluiten ze in de meeste restaurants van het menu te halen.

quote:
Het betekent een domper voor één van de grootste producenten van vleesvervangers in Amerika. Niet alleen klapte de beurskoers van het aandeel onderuit, het Californische bedrijf heeft ook medewerkers ontslagen. The Washington Times stelt dat de fastfoodketen ‘McDone’ is (klaar) met de, of in elk geval deze, vegaburger.

Vorig jaar kondigden beide bedrijven een driejarige samenwerking aan. Een pilot in slechts enkele vestigingen van McDonald’s leek veelbelovend, maar het opschalen naar 600 restaurants is bezoekers niet goed bekomen. In Nederland was de McPlant eind vorig jaar enkele maanden als proef verkrijgbaar.

Namaak
Vleespublicist Reinout Burgers, die zelf enkele jaren vegetariër is geweest, is niet verbaasd over het nieuws uit de VS. ,,Vegetarische burgers zijn namaak. En zo proeven ze ook”, oordeelt hij. Uit plantaardige eiwitten zijn volgens hem best lekkere maaltijden te maken, maar een burger perfect namaken zodat het echt op een vleesburger lijkt, is een hele uitdaging.

Niet alleen de poging van Beyond Meat om liefhebbers van McDonald’s te overtuigen verliep stroef, ook introducties in andere Amerikaanse fastfoodketens gaan moeizaam. Samenwerking met KFC, Taco Bell en Pizza Hut hebben nog niet geleid tot vaste items op Amerikaanse menu’s. Een onweerstaanbare plantaardige pepperoni pizza blijkt nog een brug te ver.

Pablo Moleman, medeoprichter van ProVeg Nederland, wijst erop dat een tegenvaller voor Beyond Meat niet gelijk betekent dat de hele sector van vleesvervangers het moeilijk heeft in de VS. Hij is bovendien positief over de uitrol van vegetarische hamburgers in Europa. ,,In Oostenrijk heeft Burger King de vegetarische variant zelfs standaard gemaakt, onder het motto ‘Normal oder mit Fleisch?’.

Ook Burgers gelooft wel dat consumenten er open voor staan: ,,Mensen zijn nieuwsgierig. En velen willen best, uit klimaat- of dierwelzijnsoverwegingen, een vegaburger uitproberen. Maar om te beklijven moet die wel voldoen aan de kwaliteit van vleesexemplaren. Dat lukt nog te vaak niet goed genoeg.”

’Kleffe sojaballen’
ProVeg is optimistischer. De organisatie stelt zich ten doel om de consumptie van dieren tussen nu en 2040 te halveren. Moleman is blij met het, in zijn ogen, groeiende aanbod van vegetarische smakelijkheden door fastfoodketens in Nederland. ,,En in België is één op de drie verkochte Whoppers van de Burger King al de veggie variant.”

Als consumenten willen kiezen voor plantaardige burgers, prima, maar het moet geen dwang worden. Dat stelt Gert-Jan Oplaat, voorzitter van de koepel van Nederlandse Pluimveeslachterijen, Nepluvi. ,,Vegetarische fabrikanten proberen het wel, maar veel consumenten zijn nog steeds niet overtuigd. Ze zijn niet gek, het smaakt als kleffe sojaballen. Maar ik ben natuurlijk niet objectief.”

Hoe goed de uitrol van plantaardige producten bij McDonald’s in Nederland verloopt, is onduidelijk. Een woordvoerder van het concern was niet bereikbaar.
Heb ooit eens een groenteburger gehad bij McDonald's... vond het geen succes!
pi_205574833
Terecht. Je vraagt bij een sexclub toch ook niet om een opblaaspop…
U MAD?
  Beste/leukste mod 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 18:16:03 #3
319979 Fok-it
All is well
pi_205574886
Boeiend. Amerikanen zijn verloren. Over 10 jaar 90 procent obesitas
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205574894
Apart, ik vind de Beyond Meat burgers ziek goed.

Veggie McKroket ook maar de helft van die filialen heeft er maar 2 per dag ofzo, dat ding is altijd uitverkocht.
You need to be cold to be queen.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 18:17:36 #5
319979 Fok-it
All is well
pi_205574898
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:17 schreef Waldorf22 het volgende:
Apart, ik vind de Beyond Meat burgers ziek goed.

Veggie McKroket ook maar de helft van die filialen heeft er maar 2 per dag ofzo, dat ding is altijd uitverkocht.
Die zijn erg lekker ja. Beiden
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205574915
De McDonalds :')
pi_205574939
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Die zijn erg lekker ja. Beiden
Ik keek even op de site maar blijkbaar is de vegkroket weeer uit het assortiment. -O-
You need to be cold to be queen.
pi_205574946
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:21 schreef EinarBoe het volgende:
De McDonalds :')
Vind de simpele hamburger nog het lekkerst.
McChicken & hun milkshakes ook wel...

The Basics zeg maar!
  Beste/leukste mod 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 18:26:49 #9
319979 Fok-it
All is well
pi_205574957
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:24 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Ik keek even op de site maar blijkbaar is de vegkroket weeer uit het assortiment. -O-
Al heel lang, was begin van het jaar. Alleen maar tijdelijk hebben ze die steeds. Erg matig
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205574961
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:24 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Ik keek even op de site maar blijkbaar is de vegkroket weeer uit het assortiment. -O-
Zie het ook niet... Wel vega kip.
pi_205574979
quote:
Vleespublicist Reinout Burgers
_O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205574983
KFC & BK hebben ook aardig wat veggie producten!
  zondag 7 augustus 2022 @ 18:33:13 #13
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_205575001
"Zo proeven ze ook", aldus de dyslectische vlees publicist Reinout Burgers.
pi_205575010
Ik hoop meer op kweekvlees aangezien ik de Beyond burger ronduit ranzig vind.
pi_205575030
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:27 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Zie het ook niet... Wel vega kip.
Die vind ik niet te kanen
You need to be cold to be queen.
pi_205575031
Tsja Amerikanen...

twitter


Ook mooi hoe die EU wetgeving dat die sojarommel geen vlees mocht heten alsnog werd afgewezen. :')
  zondag 7 augustus 2022 @ 18:41:04 #17
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205575061
Goh wat vreemd.

Mensen komen toch niet voor een mcplant naar de burger joint.

Beter beginnen ze zelf een volledige veggie fastfood tentje. Dat zal best lopen en dan komen mensen specifiek daarvoor naar je toe.

Ohja en probeer dan ff tussendoor een quarter pounder te slijten. Even zien of dat gaat lopen :')
  Beste/leukste mod 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 18:42:15 #18
319979 Fok-it
All is well
pi_205575069
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:41 schreef Rode_Wijn het volgende:
Beter beginnen ze zelf een volledige veggie fastfood tentje
Waarom zouden ze dat doen. Zijn al tientallen veggie tentjes
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205575081
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Waarom zouden ze dat doen. Zijn al tientallen veggie tentjes
Zoiets langs de snelweg zou ik wel handig vinden. Met drive dan.
Vaak zat dat ik laat naar huis rij en geen zin heb om nog boodschappen te doen en koken en shit alles.
You need to be cold to be queen.
pi_205575088
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:36 schreef Nober het volgende:
Tsja Amerikanen...

[ twitter ]

Ook mooi hoe die EU wetgeving dat die sojarommel geen vlees mocht heten alsnog werd afgewezen. :')
Grote hompen met vlees hoeft voor mij ook niet...
Stuk kipfilet of rundergehakt is voor mij al voldoende...
Champignons met veel uien is ook heel lekker.
Roerrrrrrrrr ei ook natuurlijk.
pi_205575095
Alsof die boeren het verschil kunnen proeven. Het is puur ‘niet lusten’ omdat ze dat niet willen. Kleuters.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_205575100
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:45 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Grote hompen met vlees hoeft voor mij ook niet...
Stuk kipfilet of rundergehakt is voor mij al voldoende...
Champignons met veel uien is ook heel lekker.
Roerrrrrrrrr ei ook natuurlijk.
Je hebt van die veggies die dan ook weer champions niet lekker vinden. Hoe dan? :')
Het is gewoon een ander mensenras.
pi_205575103
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:44 schreef Waldorf22 het volgende:
Zoiets langs de snelweg zou ik wel handig vinden.
Hoe is het nu gesteld?
De bekende bal gehakt is er altijd wel lijkt mij...
pi_205575113
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:48 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Hoe is het nu gesteld?
De bekende bal gehakt is er altijd wel lijkt mij...
Die vegatroep die de McD nu heeft vind ik niks dus dan blijft alleen die slappe friet over. Ja daag dan sla ik even over. :')
Burger King weet ik niet, zit hier niet in de buurt.
You need to be cold to be queen.
pi_205575142
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:50 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Die vegatroep die de McD nu heeft vind ik niks dus dan blijft alleen die slappe friet over. Ja daag dan sla ik even over. :')
Burger King weet ik niet, zit hier niet in de buurt.
Ik bedoelde meer de grote benzinestations.... Deed Shell niet veel met 'van Oers'?
  zondag 7 augustus 2022 @ 18:53:45 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205575150
Ga ik wel naar de Cracker Barrel. :6

quote:
After Cracker Barrel adds vegan sausage to its menu, some customers say the chain is too "woke".
https://www.salon.com/202(...)e-chain-is-too-woke/

Ook geen nieuws :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205575155
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:52 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ik bedoelde meer de grote benzinestations.... Deed Shell niet veel met 'van Oers'?
Ik heb geen idee, kom daar eigenlijk nooit. Nu ben ik wel benieuwd eigenlijk
You need to be cold to be queen.
  zondag 7 augustus 2022 @ 18:58:59 #28
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_205575177
McPlant is ook wel een heel inspiratieloze en niet erg uitnodigende naam. Van een bedrijf dat juist sterk is in hun marketing zou ik verwachten dat ze begrijpen dat dat ook effect heeft.

quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:36 schreef Nober het volgende:
Tsja Amerikanen...

[ twitter ]

Ook mooi hoe die EU wetgeving dat die sojarommel geen vlees mocht heten alsnog werd afgewezen. :')
Dit artikel zegt vooral wat over hoe mensen zich identificeren en dat Nederlanders niet elke dag vlees eten inmiddels als statussymbool zien. Het enige stukje dat daadwerkelijk over vleesconsumptie gaat is dat we in ons land relatief veel vlees eten.
  zondag 7 augustus 2022 @ 18:59:18 #29
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205575179
Snap ik, die één keer per jaar dat ik bij een Mac eet omdat het toevallig zo uitkomt wil ik ook gewoon een Big Mac die ik na een half uur alweer uit moet schijten.
pi_205575187
Ik had altijd al moeite om te geloven dat hun gewone hamburger echt vlees was, dus als je dat al niet ineens kunt benaderen...
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205575206
Ik vind dat Beyond Meat, tenminste, dat plantaardige varkensvoermerk dat ze ook bij de Albert Heijn verkopen, ook ontzettend goor. En ik ben niet eens zo'n kritische eter. Daarnaast is het ook vrij vet.

Ik vind dat vegetarisch rul gehakt dan beter te doen dan die kleffe natte hap van beyond meat, het is echt het Buckler onder de vleesvervangers.
pi_205575207
Obesitas personen een groenteburger genaamd Plant voorschotelen. :')
  zondag 7 augustus 2022 @ 19:14:32 #33
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205575267
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Waarom zouden ze dat doen. Zijn al tientallen veggie tentjes
Dan sluiten ze daar bij aan.
pi_205575274
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
Beyond Meat vrij vet.
Viel mij ook op...

https://www.ah.nl/product(...)t-plant-based-burger

19 gram... vet is wel een 'smaakmaker'... In normaal rundergehakt zit minder vet...
pi_205575292
Vegaburger, vegagehakt, vegabiefstuk. Blijft mooi dat alles geassocieerd blijft met vlees.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_205575298
Oprotten met die linkse onzin!
pi_205575307
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:18 schreef Poefbank het volgende:
Vegaburger, vegagehakt, vegabiefstuk. Blijft mooi dat alles geassocieerd blijft met vlees.
Ja, is ook handig voor als ik een recept heb waarin ze het hebben over kipfilet. Dan weet ik iig welke vleesvervanger ik moet hebben.
You need to be cold to be queen.
pi_205575318
Denk trouwens dat als ze die burger geen McPlant hadden genoemd en er extra saus op hadden geflikkert die dikke Amerikanen het allemaal geweldig hadden gevonden.
You need to be cold to be queen.
pi_205575340
Op een dag ga ik eens mijn best doen lekker vegatarisch te koken, want ik heb het een paar keer mogen eten. Je miste vlees echt niet en aan vleesvervangers dacht ik ook niet. Het was indiaas.
pi_205575342
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:47 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Alsof die boeren het verschil kunnen proeven. Het is puur ‘niet lusten’ omdat ze dat niet willen. Kleuters.
Als je naar de McDonald's gaat, is smaak natuurlijk sowieso geen argument meer. Als je lekker eten echt waardeert ga je immers wel ergens anders heen.
pi_205575363
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:16 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Viel mij ook op...

https://www.ah.nl/product(...)t-plant-based-burger

19 gram... vet is wel een 'smaakmaker'... In normaal rundergehakt zit minder vet...
Ik wist dat het fors was, maar nu je het zo opzoekt slaat het echt helemaal nergens op...

Het is echt rotzooi; ongezond, smerig en duur.
pi_205575372
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:16 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Viel mij ook op...

https://www.ah.nl/product(...)t-plant-based-burger

19 gram... vet is wel een 'smaakmaker'... In normaal rundergehakt zit minder vet...
Gewone hamburger van AH heeft 22gr.
You need to be cold to be queen.
pi_205575377
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:16 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Viel mij ook op...

https://www.ah.nl/product(...)t-plant-based-burger

19 gram... vet is wel een 'smaakmaker'... In normaal rundergehakt zit minder vet...
Dextrose... Raapzaadolie...

Nee dankjewel. Dan toch maar gewoon een gezond stuk grasgevoerd rundvlees.
pi_205575383
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:24 schreef christmastsunami het volgende:
Op een dag ga ik eens mijn best doen lekker vegatarisch te koken, want ik heb het een paar keer mogen eten. Je miste vlees echt niet en aan vleesvervangers dacht ik ook niet. Het was indiaas.
Daarover gesproken; bij de McDonald's in India staan überhaupt geen burgers op het menu. Ze verkopen daar niks met rundvlees, de koe is heilig. Betekent dus dat daar allerlei alternatieven te koop zijn, waarvan een groot deel vegetarisch. Ik heb daar toen een vrij geslaagde vegetarische wrap gehad.
pi_205575389
Unox had ook de vegetarische rookworst... vind het nergens meer online... :')
pi_205575395
Alsof Amerikanen smaak hebben. :') Alsof je überhaupt iets proeft tussen de klodders saus, toppings, slablaadjes, tomaat en andere toevoegingen. Als ze het niet zouden weten, zouden ze het zo naar binnen werken.
pi_205575419
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:30 schreef Bocaj het volgende:
Unox had ook de vegetarische rookworst... vind het nergens meer online... :')
Deze was helaas niet zo smakelijk.
  zondag 7 augustus 2022 @ 19:35:17 #48
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205575421
Kom niet aan een Amerikaan zijn eten!


"Fuck, I wanna eat, goddammit!" :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205575435
De vega McChicken is wel oké. 90% van de smaak zit toch in de saus en het zoete brood
  zondag 7 augustus 2022 @ 19:40:16 #50
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_205575454
Ik kom bij de maccie alleen voor de shakes en de vleeshamburgers. Ik kan zelf wel heerlijke vega gerechtjes maken. Heb ik geen vega "vlees" voor nodig.

Tevens zit er in vegetarisch vreten altijd veeeeet veel rommel in. Maar goed, niet echt een recht van spreken als we het over de Mcdonalds hebben :')
pi_205575480
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:40 schreef Rickocum het volgende:

Tevens zit er in vegetarisch vreten altijd veeeeet veel rommel in. Maar goed, niet echt een recht van spreken als we het over de Mcdonalds hebben :')
In "normaal" vlees zit natuurlijk ook gewoon een hele hoop troep. Sowieso alle medicatie troep etc. die dieren te eten krijgen. Niet dat dit mij stopt om lekker vlees te eten maar goed :P
  zondag 7 augustus 2022 @ 19:58:16 #52
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205575627
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:09 schreef de_boswachter het volgende:
Terecht. Je vraagt bij een sexclub toch ook niet om een opblaaspop…
Of een dure tv kopen en er een plastic zak overheen trekken, dat doe je toch ook niet?

Of naar een heel mooi concert met oordoppen in, of als je een heel duur paard gekocht hebt, dan ga je toch ook niet zeggen van: "Uhhh, stom paard... :{ "

Of als er een vriend je belt, weet je wel. Een vriend belt je op en hij zegt "Ik kom langs met de auto" en hij komt langs met de auto, je stapt in, en hij neemt je helemaal mee naar Duitsland. In Duitsland kom je aan in München-Gladbach, in een enorme hal. In die hal is Schlagermuziek, meisjes in prachtige kostuums, die dansen, en bloemen overal. En dan wordt er een pul bier voor je neergezet. Dan ga je toch ook geen foto's van je moeder in dat bier gooien?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:02:47 #53
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_205575666
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:33 schreef Yozzz het volgende:
"Zo proeven ze ook", aldus de dyslectische vlees publicist Reinout Burgers.
Waarom is hij dyslectisch? Omdat jij niet weet dat "proeven" en "smaken" synoniemen zijn?
pi_205575769
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:16 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Viel mij ook op...

https://www.ah.nl/product(...)t-plant-based-burger

19 gram... vet is wel een 'smaakmaker'... In normaal rundergehakt zit minder vet...
Prijs per KG ¤ 17,58

Ik snap echt niet dat mensen dat kopen.

Prima om vegetarisch te eten, maar al die namaaktroep hoef ik echt niet.
Maar goed, ik eet ook geen McDonalds spul.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205575777
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:24 schreef christmastsunami het volgende:
Op een dag ga ik eens mijn best doen lekker vegatarisch te koken, want ik heb het een paar keer mogen eten. Je miste vlees echt niet en aan vleesvervangers dacht ik ook niet. Het was indiaas.
Als ik vegetarisch eet gebruik ik heel vaak recepten uit India, dan heb je ook geen vleesvervangspul nodig.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:17:45 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205575794
Zou dat dikke vetgemeste volk toch eens moeten proberen. Kan geen kwaad.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:28:26 #57
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_205575861
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:17 schreef Harvest89 het volgende:
Zou dat dikke vetgemeste volk toch eens moeten proberen. Kan geen kwaad.
Vegaburgers eten in plaats van vlees is niet direct gezonder of nuttig voor afvallen.

Dan krijg je een beetje dit effect:

pi_205575870
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:58 schreef PiyeReloaded het volgende:
McPlant is ook wel een heel inspiratieloze en niet erg uitnodigende naam. Van een bedrijf dat juist sterk is in hun marketing zou ik verwachten dat ze begrijpen dat dat ook effect heeft.
[..]

Eensch. Al helemaal als je je bedenkt dat 'plant' ook fabriek betekent.

Lekker genieten van je industriële nepfabrieksburger...
pi_205575874
Vegan troep. :')
Gemalen bonen :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Beste/leukste mod 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 20:34:07 #60
319979 Fok-it
All is well
pi_205575901
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:28 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Vegaburgers eten in plaats van vlees is niet direct gezonder of nuttig voor afvallen.
Dit klopt wel inderdaad, maar het gaat dan meer om een andere denkwijze richting eten, wat wel weer kan bijdragen daaraan
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 20:34:23 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205575902
quote:
10s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:09 schreef Bocaj het volgende:
Amerikanen pruimen vegaburger McDonald’s niet en willen alleen echt vlees.
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Heb ooit eens een groenteburger gehad bij McDonald's... vond het geen succes!
groenteburger is (was?) heel wat anders, dat was meer een soort kroket

dus met ragout maar dan met champignon ofzo, was op zich niks mis mee alleen echt heel flauw, dat was ff wat anders dan die matige beyond meat bullshit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:36:38 #62
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_205575916
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:02 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
Waarom is hij dyslectisch? Omdat jij niet weet dat "proeven" en "smaken" synoniemen zijn?
"Omdat jij niet weet dat 'proeven' en 'smaken' synoniemen zijn", aldus dyslectische FOK!-user Jan_Lul.
pi_205575922
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:25 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Vind de simpele hamburger nog het lekkerst.
McChicken & hun milkshakes ook wel...

The Basics zeg maar!
Wat zijn mensen toch diep gezonken, geen kwaliteit eten meer willen maar pure junk food.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 20:38:41 #64
319979 Fok-it
All is well
pi_205575930
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:37 schreef Antares1981 het volgende:

[..]
Wat zijn mensen toch diep gezonken, geen kwaliteit eten meer willen maar pure junk food.
Dus iemand die benoemd wat hij lekker vind bij de McDonald's wilt 'alleen maar pure junkfood' en niks anders?

Vreemde redenering als het topic daar over gaat
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 20:40:56 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205575945
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:37 schreef Antares1981 het volgende:

[..]
Wat zijn mensen toch diep gezonken, geen kwaliteit eten meer willen maar pure junk food.
als we tegenwoordig naar mcDonalds gaan voor 'kwaliteit eten' en niet voor de pure junkfood zijn we wel echt afgezonken idd _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:51:04 #66
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205576008
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:18 schreef Poefbank het volgende:
Vegaburger, vegagehakt, vegabiefstuk. Blijft mooi dat alles geassocieerd blijft met vlees.
Exact.
Vlees is toch wel de standaard. Zo blijkt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205576167
quote:
88s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
groenteburger is (was?) heel wat anders, dat was meer een soort kroket

dus met ragout maar dan met champignon ofzo, was op zich niks mis mee alleen echt heel flauw, dat was ff wat anders dan die matige beyond meat bullshit
Ja, klopt wel... van binnen vooral doperwten en 'wit spul' dan moet iets van ragout zijn geweest inderdaad...
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 21:14:25 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205576186
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:12 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ja, klopt wel... van binnen vooral doperwten en 'wit spul' dan moet iets van ragout zijn geweest inderdaad...
ja ragout, geen burger

was een prima ding, ook gewoon zonder 'vlees' maar zo flauw

zonde
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 21:15:51 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205576192
idee was goed iig

soort falafal maar dan Hollands
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205576274
Goed om een amoebe te kweken.
Cindy De Vuyst
pi_205576301
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact.
Vlees is toch wel de standaard. Zo blijkt.
Tja, het zijn vleesvervangers hè? Nogal wiedes dat die als basis een vleesproduct nemen.

Je kunt prima vegetarisch eten zonder die vervangers.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205576322
Ik eet sowieso nog maar 1 keer per week, krokodillen doen dat al 300 miljoen jaar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205576390
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:27 schreef einzeinz het volgende:
amoebe
Hoezo?
quote:
Amoeben zijn zeer kleine parasieten, die vooral in de tropen voorkomen (en zelden in Nederland). Ze kunnen in de darm terechtkomen via besmet water of voedsel. In de darm kunnen amoeben een infectie veroorzaken. Dit heet amoebiasis. Amoebiasis is in Nederland een zeldzame aandoening.

Een infectie met amoeben gaat in veel gevallen vanzelf over, maar soms kunnen amoeben via de bloedbaan in de lever terechtkomen en zich daar inkapselen. Zo ontstaat een amoebenabces.
pi_205576402
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:32 schreef raptorix het volgende:
Ik eet sowieso nog maar 1 keer per week
:o :o :o :? :') :') :')
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:53:58 #75
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205576440
Dit is gewoon de hype cycle. Wat er nu moet gebeuren is dat mensen aan het idee wennen en kinderen ermee opgroeien. Daar gaat een hele generatie (15~20 jaar) overheen. Zelfde met VR headsets, electrische auto's, etc...

pi_205576454
quote:
Als consumenten willen kiezen voor plantaardige burgers, prima, maar het moet geen dwang worden. Dat stelt Gert-Jan Oplaat, voorzitter van de koepel van Nederlandse Pluimveeslachterijen, Nepluvi. ,


pi_205576486
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:17 schreef Waldorf22 het volgende:
Apart, ik vind de Beyond Meat burgers ziek goed.
Waar haal je die?
pi_205576493
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:03 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Waar haal je die?
Die liggen gewoon in de supermarkt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205576500
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:03 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Waar haal je die?
Appie
pi_205576507
De waardeloze smaak van vegaproducten blijft mij verbazen. Daar zit bar weinig vooruitgang in.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205576522
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De waardeloze smaak van vegaproducten blijft mij verbazen. Daar zit bar weinig vooruitgang in.
Ik heb de gehakt weleens geprobeerd maar ik vind het een vrij sterke en overheersende smaak hebben. Ben wel benieuwd naar die burgers.
pi_205576526
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De waardeloze smaak van vegaproducten blijft mij verbazen. Daar zit bar weinig vooruitgang in.
Of je het lekker vindt of niet zo'n beyond meat burger is al veel meer vleesachtig dan wat er pakweg tien jaar geleden in de supermarkt lag. Dat doen ze dan ook vooral door hem minstens net zo ongezond te maken als een vleesburger, maar goed.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205576693
Die toko vind ik toch te duur ik haalde wel eens een cheese burger maar als dat niet meer kan zou niet erg veel in mijn leven veranderen
I will do what i must !!
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:13:11 #84
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205576998
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:30 schreef Monolith het volgende:

[..]
Tja, het zijn vleesvervangers hè? Nogal wiedes dat die als basis een vleesproduct nemen.

Je kunt prima vegetarisch eten zonder die vervangers.
Nog wel lekkerder ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 23:28:05 #85
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205577087
Ik zal persoonlijk niet naar McDonalds gaan voor een vega product maar hey, als er vraag naar is en ze zetten het op het menu dan vind ik dat prima voor de mensen die dat wel prettig vinden.

Maar goed, ik eet mischien 2x per jaar iets bij McDonalds en dan ga je niet voor de vega producten, mensen die er regelmatig komen en eens wat anders willen mischien wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205577107
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De waardeloze smaak van vegaproducten blijft mij verbazen. Daar zit bar weinig vooruitgang in.
Dan eet je echt de verkeerde dingen.
pi_205577116
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:30 schreef Monolith het volgende:

[..]
Tja, het zijn vleesvervangers hè? Nogal wiedes dat die als basis een vleesproduct nemen.

Je kunt prima vegetarisch eten zonder die vervangers.
Het zijn prima bronnen voor eiwitten en even iets anders wilt dan bijvoorbeeld linzen. :P
ROBODEMONS..................|:(
pi_205577149
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:36 schreef Nober het volgende:
Tsja Amerikanen...

[ twitter ]

Ook mooi hoe die EU wetgeving dat die sojarommel geen vlees mocht heten alsnog werd afgewezen. :')
Oh zijn we in de minderheid? Ik wist niet dat het een wedstrijd was.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:58:27 #89
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205577232
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:32 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dan eet je echt de verkeerde dingen.
Inderdaad, gewoon voor echt vlees gaan.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_205577348
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:36 schreef Yozzz het volgende:

[..]
"Omdat jij niet weet dat 'proeven' en 'smaken' synoniemen zijn", aldus dyslectische FOK!-user Jan_Lul.
https://taaleidoscoop.nl/blog/smaken-vs-proeven/
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 8 augustus 2022 @ 07:35:37 #91
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_205577582
quote:
Ook in deze link kunnen de burgers niet ergens naar proeven, of waarom quote je mij?
pi_205577899
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 07:35 schreef Yozzz het volgende:

[..]
Ook in deze link kunnen de burgers niet ergens naar proeven, of waarom quote je mij?
Dan heb ik je (precies) verkeerd begrepen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205578004
VANVOND een extra stuk vlees in de pan gr gr
  maandag 8 augustus 2022 @ 10:17:03 #94
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_205578373
De Beyond Meat burgers zijn echt lekker. Jammer dat ze zo schreeuwend duur zijn.

Dat is sowieso het probleem van vleesvervangers. In het begin was het: "Ja de ontwikkelingskosten zijn hoog en doordat er weinig geproduceert worden is de kostprijs per stuk ook hoger." "Als meer mensen de producten gaan kopen gaat de kostprijs omlaag en wordt het goedkoper."

Toen dacht ik al bij mezelf, de eerste fabrikant die zijn prijzen omlaag gooit moet ik nog tegenkomen en inderdaad is dit natuurlijk niet gebeurd. :') het is wel zonde want veel vleesvervangers zijn inmiddels vrij aardig. Maar dus veel te duur.

Overigens zit er vaak ook nog wel een verschil tussen goede vegetarische en veganistische vleesvervangers. De Speckjes van de vegetarische slager waren eerst vegetarisch, die kwamen aardig in de buurt van echte spekjes. Maar nu hebben ze ze veganistisch gemaakt en zijn ze echt niet meer te eten. Lijken in de verste verte niet meer op spekjes.
pi_205579513
De vegetarisch McChicken vond ik trouwens wel verrassend goed lijken op de echte. Vegaburger geen idee.

[ Bericht 9% gewijzigd door SnertMetChoco op 08-08-2022 12:40:26 ]
pi_205579602
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
De vegetarisch McChicken vond ik trouwens wel verrassend goed lijken op de echte. Vegaburger geen idee.
Nou is zo'n kipburger ook wel dusdanig smakeloos dat je met een krokant laagje en voldoende specerijen ook al snel iets hebt wat op het origineel lijkt. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205579639
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
De vegetarisch McChicken vond ik trouwens wel goed (genoeg) lijken op de echte. Vegaburger geen idee.
Kip is makkelijk te imiteren, want kip smaakt nergens naar. Dan gaat het alleen om de structuur.
Rundvlees is lastiger te imiteren, dat moet je imho ook niet proberen. Dan heb ik veel liever iets dat niet op vlees lijkt maar wel erg lekker is en veel proteine bevat, zoals falafel of haloumi, of anders een bonen-/groenteburger.
  maandag 8 augustus 2022 @ 13:02:44 #98
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205579700
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is gewoon de hype cycle. Wat er nu moet gebeuren is dat mensen aan het idee wennen en kinderen ermee opgroeien. Daar gaat een hele generatie (15~20 jaar) overheen. Zelfde met VR headsets, electrische auto's, etc...

[ afbeelding ]
Zelfde als met die nieuwe genders, voor mij is het nog steeds

- man
- vrouw

- hetero
- bi
- homo

Maar tegenwoordig heb je 1000 termen, non binair, pan seksueel, etc etc

Maar onze kinderen zullen al die genders als vanzelfsprekend vinden, omdat ze dat vaak zien op TV en er over spreken in de klas.

Zo gaat het ook worden met vlees, dat is straks enkel nog voor 'bekrompen mensen die dieren haten'

Zo gaat de nieuwe generatie ons zien, je bent straks ook al racistisch als je een drankje in het Nederlands besteld op het terras.. Want Engels gaat de nieuwe voertaal worden.

Het is nu al soms moeilijk om een Nederlands sprekende ober te vinden hier in Rotterdam.

Het gaat een totaal anderen wereld worden. Gelukkig is het leven niet eeuwig want ik kan er allemaal niet meer tegen.

Ik ben een hetero man, die elke dag vlees eet. En elke week m'n auto voltank met benzine.
pi_205579739
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:02 schreef BMW1993 het volgende:

Het gaat een totaal anderen wereld worden. Gelukkig is het leven niet eeuwig want ik kan er allemaal niet meer tegen.

Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205579795
Ik heb zo het gevoel dat als je die vetzakken had gezegd dat het gewoon vlees was ze het verschil niet eens hadden gemerkt. Maar ja, lekker dwars doen hè.
pi_205579806
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:02 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Zelfde als met die nieuwe genders, voor mij is het nog steeds

- man
- vrouw

- hetero
- bi
- homo

Maar tegenwoordig heb je 1000 termen, non binair, pan seksueel, etc etc

Maar onze kinderen zullen al die genders als vanzelfsprekend vinden, omdat ze dat vaak zien op TV en er over spreken in de klas.

Zo gaat het ook worden met vlees, dat is straks enkel nog voor 'bekrompen mensen die dieren haten'

Zo gaat de nieuwe generatie ons zien, je bent straks ook al racistisch als je een drankje in het Nederlands besteld op het terras.. Want Engels gaat de nieuwe voertaal worden.

Het is nu al soms moeilijk om een Nederlands sprekende ober te vinden hier in Rotterdam.

Het gaat een totaal anderen wereld worden. Gelukkig is het leven niet eeuwig want ik kan er allemaal niet meer tegen.

Ik ben een hetero man, die elke dag vlees eet. En elke week m'n auto voltank met benzine.
Tja. Beetje hypocriet natuurlijk wel om te zeggen dat je een dierenliefhebber bent terwijl je wel grootschalige dierenmishandeling steunt want jammie.
pi_205579832
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact.
Vlees is toch wel de standaard. Zo blijkt.
Dat is wat we gewend zijn in onze cultuur. Wat is je punt?
  maandag 8 augustus 2022 @ 15:16:04 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205580739
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:25 schreef Intint het volgende:

[..]
Dat is wat we gewend zijn in onze cultuur. Wat is je punt?
Waar wil je heen met deze vraag?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205580758
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 15:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waar wil je heen met deze vraag?
Meestal beantwoorden mensen een vraag met een vraag als ze geen antwoord hebben.
  maandag 8 augustus 2022 @ 15:20:41 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205580771
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 15:18 schreef Intint het volgende:

[..]
Meestal beantwoorden mensen een vraag met een vraag als ze geen antwoord hebben.
Of voor andere redenen.
Maar als je al zo vooringenomen bent, heb ik weinig trek in een discussie.

Goedemiddag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205580774
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 15:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Of voor andere redenen.
Maar als je al zo vooringenomen bent, heb ik weinig trek in een discussie.

Goedemiddag.
Daarom staat er meestal en niet in alle gevallen. Maar goed, waarom geef jij dan geen antwoord op de vraag die ik je stelde?
pi_205581245
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:10 schreef Monolith het volgende:

[..]
Of je het lekker vindt of niet zo'n beyond meat burger is al veel meer vleesachtig dan wat er pakweg tien jaar geleden in de supermarkt lag. Dat doen ze dan ook vooral door hem minstens net zo ongezond te maken als een vleesburger, maar goed.
Toch:

https://www.change.inc/ag(...)-uit-onderzoek-38708
Tails tell tales
pi_205581247
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De waardeloze smaak van vegaproducten blijft mij verbazen. Daar zit bar weinig vooruitgang in.
Zit juist enorm veel voortuitgang in :')
Tails tell tales
pi_205581256
Is dat vlees dan, die "echte" McDonalds hamburgers?
pi_205581269
quote:
Ja da's een algemeen stukje, maar ik had het specifiek over die beyond meat burgers. Er zijn best wat vleesvervangers die al een stuk gezonder zijn dan het vleesproduct dat ze vervangen. Nog beter is het om bijvoorbeeld gewoon peulvruchten als vervangen in een gerecht te stoppen als eiwitbron en geen vegagehakt oid.
Die beyond meat burgers zijn echter zo ontwikkeld om zoveel mogelijk op een vette burger te lijken en dat doen ze dus ook door er een flinke bak verzadigd vet in te verwerken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 8 augustus 2022 @ 16:24:44 #111
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581272
Alternatief aanbieden? Helemaal prima.

Meer dan dat, opbokken veganactivist }:|.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205581279
quote:
6s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:24 schreef HeatWave het volgende:
Alternatief aanbieden? Helemaal prima.

Meer dan dat, opbokken veganactivist }:|.
Meer dan dat zoals?
  maandag 8 augustus 2022 @ 16:26:55 #113
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581295
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:25 schreef Intint het volgende:

[..]
Meer dan dat zoals?
Activisme voornamelijk :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205581298
Ik heb zelf nog niks van die vega(n) producten van de McD of BK gegeten, want überhaupt al tijden niet meer daar geweest. Maar ik maak thuis zelf vega(n) broodjes hamburger en ik vind dat het broodje, de saus en de rauwkost zo sterk de algehele smaak bepalen, dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt of je nou een echte burger of een "nep" burger gebruikt... (en in dat geval, voor mij, vele malen liever een 'nep' burger).
Tails tell tales
pi_205581318
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:23 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja da's een algemeen stukje, maar ik had het specifiek over die beyond meat burgers. Er zijn best wat vleesvervangers die al een stuk gezonder zijn dan het vleesproduct dat ze vervangen. Nog beter is het om bijvoorbeeld gewoon peulvruchten als vervangen in een gerecht te stoppen als eiwitbron en geen vegagehakt oid.
Die beyond meat burgers zijn echter zo ontwikkeld om zoveel mogelijk op een vette burger te lijken en dat doen ze dus ook door er een flinke bak verzadigd vet in te verwerken.
Ah ja... ik had het zelf niet specifiek over die Beyond meat burgers nee... ^O^
Tails tell tales
pi_205581327
quote:
4s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Activisme voornamelijk :).
Dus je inzetten tegen dierenleed is bij voorbaat een slechte zaak?
  maandag 8 augustus 2022 @ 16:30:54 #117
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581336
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:29 schreef Intint het volgende:

[..]
Dus je inzetten tegen dierenleed is bij voorbaat een slechte zaak?
Nee, anderen dingen opdringen wel :). En laat dat nou het stokpaardje van de vegan zijn.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205581350
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, anderen dingen opdringen wel :). En laat dat nou het stokpaardje van de vegan zijn.
Maar als een boer dat doet is het wel ok?
pi_205581371
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, anderen dingen opdringen wel :). En laat dat nou het stokpaardje van de vegan zijn.
Nou, ik vind eigenlijk dat vegans alle - meer dan goede - redenen hebben om 'activistisch' te zijn, maar heel veel vegans zijn dat (desondanks) helemaal niet...
Tails tell tales
  maandag 8 augustus 2022 @ 16:35:25 #120
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581378
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:33 schreef Intint het volgende:

[..]
Maar als een boer dat doet is het wel ok?
Die dwingen jou idd al jaren om hun producten te kopen, vallen je lastig in restuaurants omdat je hun vlees moet en zal eten.

Vegans suck :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205581398
quote:
6s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Die dwingen jou idd al jaren om hun producten te kopen, vallen je lastig in restuaurants omdat je hun vlees moet en zal eten.

Vegans suck :7.
Dat maak jij mee met vegans? Really? :')
Tails tell tales
  maandag 8 augustus 2022 @ 16:37:02 #122
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581401
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:36 schreef Forbry het volgende:

[..]
Dat maak jij mee met vegans? Really? :')
Ik woon in activisme bolwerk Amsterdam, wat denk je zelf? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 8 augustus 2022 @ 16:40:08 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205581434
ik zou wel eens iemand tegen willen komen die me probeert te dwingen iets te eten _O-

of dat nu vlees, vis of fruit is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 8 augustus 2022 @ 16:40:44 #124
319979 Fok-it
All is well
pi_205581440
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:36 schreef Forbry het volgende:

[..]
Dat maak jij mee met vegans? Really? :')
Dat zal waarschijnlijk in de werkelijkheid zijn dat Heatwave langs wat meer vega tentjes loopt dan je inderdaad in Schubbekutteveen tegenkomt, want ik kan me toch niet voorstellen dat als Heatwave zijn biefstukje in een prima tentje loopt te eten hij continu bestookt wordt door demonstranten.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205581442
quote:
6s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Die dwingen jou idd al jaren om hun producten te kopen, vallen je lastig in restuaurants omdat je hun vlees moet en zal eten.

Vegans suck :7.
Oh vertel. Wanneer heeft een vegan jou ooit onder schot gehouden om een broccoli te kopen? Dat is namelijk dwang. Een product op de markt brengen is niet dwingen.

‘Vegans suck’. Jep, veel verder zal je argumentatie niet reiken denk ik.
  maandag 8 augustus 2022 @ 16:42:06 #126
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581452
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:40 schreef Intint het volgende:

[..]
Oh vertel. Wanneer heeft een vegan jou ooit onder schot gehouden om een broccoli te kopen? Dat is namelijk dwang. Een product op de markt brengen is niet dwingen.

‘Vegans suck’. Jep, veel verder zal je argumentatie niet reiken denk ik.
1 naam:

Isaac Butterfield, al het bewijs dat je nodig hebt om vegans tot op het bot te haten :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205581453
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:36 schreef Forbry het volgende:

[..]
Dat maak jij mee met vegans? Really? :')
Waarschijnlijk heeft hij dat ooit op een filmpje gezien op internet en gaat hij er nu vanuit dat iedereen die van mening is dat we wel wat minder vlees mogen eten ook zo is.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 8 augustus 2022 @ 16:43:47 #128
319979 Fok-it
All is well
pi_205581468
quote:
6s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:42 schreef HeatWave het volgende:
Isaac Butterfield
Wat een vermoeiende tactiek om continu een extremist op social media aan te halen en dat als norm neer te zetten.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205581470
quote:
6s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]
1 naam:

Isaac Butterfield, al het bewijs dat je nodig hebt om vegans tot op het bot te haten :7.
Dat is toch die oliedomme en pijnlijk niet grappige comedian? Triest hoor dat jij je beeldvorming via zo een Aussie-redneck laat verlopen. Echter niet geheel onverrassend.
  Moderator maandag 8 augustus 2022 @ 16:44:32 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205581471
een Australische youtuber/comedian dwingt Amsterdammers om vegan te eten?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 8 augustus 2022 @ 16:44:33 #131
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581472
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wat een vermoeiende tactiek om continu een extremist op social media aan te halen en dat als norm neer te zetten.
Australische comedian: EXTREMIST!!!!!!!!!

Sure :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 8 augustus 2022 @ 16:45:02 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205581473
knap
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205581475
quote:
6s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]
1 naam:

Isaac Butterfield, al het bewijs dat je nodig hebt om vegans tot op het bot te haten :7.
Geen idee wie dat is, maar zal wel één of andere YT-schreeuwer zijn. Die jij blijkbaar enorm belangrijk vindt als je daar jouw hele mening op baseert... Voor mij heeft deze persoon echter geen enkele betekenis.
Tails tell tales
  maandag 8 augustus 2022 @ 16:45:46 #134
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581476
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:44 schreef Intint het volgende:

[..]
Dat is toch die oliedomme en pijnlijk niet grappige comedian? Triest hoor dat jij je beeldvorming via zo een Aussie-redneck laat verlopen. Echter niet geheel onverrassend.
Hij trekt volle zalen, gaat de hele wereld over, maar hij is niet grappig :').

Aussie-redneck, wat laten mensen zich toch altijd makkelijk kennen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205581484
Ik heb de McPlant wel eens geprobeerd en om de vreemde nasmaak te maskeren zat er een behoorlijke lading saus overheen.

Daarnaast niet laten afkoelen want dan is het al helemaal niet meer te eten.
pi_205581489
quote:
88s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:45 schreef sp3c het volgende:
knap
Het verhaal wordt steeds meer bijzonder :D
Tails tell tales
  maandag 8 augustus 2022 @ 16:47:55 #137
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581493
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:45 schreef Forbry het volgende:

[..]
Geen idee wie dat is, maar zal wel één of andere YT-schreeuwer zijn. Die jij blijkbaar enorm belangrijk vindt als je daar jouw hele mening op baseert... Voor mij heeft deze persoon echter geen enkele betekenis.
Ik beweer niet dat het mijn hele mening is, wel heeft hij hele mooie video's van acrivisten die mensen onder bloed smeuren in een supermarkt, mensen bedreigen bij de BurgerKing, Veganteacher, Vegan gains, allemaal VOORBEELDEN van de actisten waar ik het over heb.

Dit itt de berg drek die ik nu over me heen krijgt zonder bewijs en voorbeelden B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 8 augustus 2022 @ 16:48:08 #138
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205581497
Heel Amsterdam vegan scheelt weer een hele stapel veeboeren, natuurlijk. ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205581502
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Hij trekt volle zalen, gaat de hele wereld over, maar hij is niet grappig :').

Aussie-redneck, wat laten mensen zich toch altijd makkelijk kennen :').
Vanuit die logica: De toppers trekken ook volle zalen. Dus ze maken goede muziek?
  Moderator maandag 8 augustus 2022 @ 16:49:02 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205581506
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:48 schreef Tijger_m het volgende:
Heel Amsterdam vegan scheelt weer een hele stapel veeboeren, natuurlijk. ;)
dan moet die gast nog heel wat filmpjes maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 8 augustus 2022 @ 16:50:37 #141
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205581520
quote:
88s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
dan moet die gast nog heel wat filmpjes maken
Ja, lijkt mij wel iets van de lange adem, inderdaad ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 8 augustus 2022 @ 16:50:41 #142
319979 Fok-it
All is well
pi_205581521
quote:
6s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik beweer niet dat het mijn hele mening is,
Uh jawel :')

Je zegt letterlijk dat hij `het' voorbeeld is om vegans te haten.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 8 augustus 2022 @ 16:51:35 #143
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581528
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:48 schreef Intint het volgende:

[..]
Vanuit die logica: De toppers trekken ook volle zalen. Dus ze maken goede muziek?
Je moet hem met jezelf vergelijken, niet met iemand anders :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 8 augustus 2022 @ 16:52:31 #144
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581531
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Uh jawel :')

Je zegt letterlijk dat hij `het' voorbeeld is om vegans te haten.
Voorbeeld is idd precies hetzelfde als "mijn hele mening".

FFS :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205581536
quote:
4s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je moet hem met jezelf vergelijken, niet met iemand anders :).
Nope. Ik leg de error in je logica bloot. Jouw logica is: trekt iemand volle zalen dan moet hij ook wel goed zijn in wat hij doet. Loop nu niet weg van wat je zelf zegt.
pi_205581555
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Voorbeeld is idd precies hetzelfde als "mijn hele mening".

FFS :').
En dan durf jij iets over kronkelen te zeggen _O-
  Beste/leukste mod 2022 maandag 8 augustus 2022 @ 16:54:55 #147
319979 Fok-it
All is well
pi_205581560
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:54 schreef Intint het volgende:

[..]
En dan durf jij iets over kronkelen te zeggen _O-
Ook echt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 maandag 8 augustus 2022 @ 16:55:21 #148
319979 Fok-it
All is well
pi_205581569
Pak dan gewoon je verlies Heatwave. Stuk respectabeler dan deze lachwekkende vertoning
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 8 augustus 2022 @ 16:56:08 #149
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581576
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:53 schreef Intint het volgende:

[..]
Nope. Ik leg de error in je logica bloot. Jouw logica is: trekt iemand volle zalen dan moet hij ook wel goed zijn in wat hij doet. Loop nu niet weg van wat je zelf zegt.
Nee, jij beweerde dat hij per definitie niet grappig kon zijn of gelijk hebben, maar van jou die dat al helemaal niet is, moet ik alles voor zoete koek aannemen, dat was mijn punt :).

Ik neem het liever van hem aan dan van jou, raar zeg :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205581582
quote:
88s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:44 schreef sp3c het volgende:
een Australische youtuber/comedian dwingt Amsterdammers om vegan te eten?
Allemaal verplicht aan de vegemite.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 8 augustus 2022 @ 16:57:38 #151
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581589
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:54 schreef Intint het volgende:

[..]
En dan durf jij iets over kronkelen te zeggen _O-
Ja hoor.

Ik beweer nergens dat mijn hele mening op zijn videos gebaseerd is, ik geef alleen EEN voorbeeld waar je snel kan zien wat ik bedoel :).

Dus je verzint zelf iets en denkt dan een punt te hebben, nou nee dus :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Redactie Frontpage maandag 8 augustus 2022 @ 16:58:06 #152
38148 crew  Innisdemon
pi_205581595
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
_O_
hahah je verzint 't niet he?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_205581602
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, jij beweerde dat hij per definitie niet grappig kon zijn of gelijk hebben,
Quote dan eens waar ik dat gezegd heb?


quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik neem het liever van hem aan dan van jou, raar zeg :').
Het was al langer bekend dat jij meer waarde hecht aan de mening van mensen zonder opleiding dan aan die van academici.
  maandag 8 augustus 2022 @ 17:01:18 #154
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581620
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:59 schreef Intint het volgende:

[..]
Quote dan eens waar ik dat gezegd heb?
[..]
Het was al langer bekend dat jij meer waarde hecht aan de mening van mensen zonder opleiding dan aan die van academici.
Oh, nou moet ik zelf gaan zoeken? (c) Intint net nog ergens zelf :').

Ja, dat is ook een geweldige conclusie die je verder nergens op gebaseerd hebt :).

Allen tegen 1, en dan nog niet winnen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205581626
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja hoor.

Ik beweer nergens dat mijn hele mening op zijn videos gebaseerd is, ik geef alleen EEN voorbeeld waar je snel kan zien wat ik bedoel :).

Dus je verzint zelf iets en denkt dan een punt te hebben, nou nee dus :).
Je spreekt hier over:

quote:
6s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]
1 naam:

Isaac Butterfield, al het bewijs dat je nodig hebt om vegans tot op het bot te haten :7.
Dus het gedachtengoed van IB was volgens jou eerdere post alles dat je nodig had om vegans tot op het bod te haten? Maar blijkbaar verschil je ook van mening wat betreft vegans? Nou dan vertel ons maar eens waar jouw mening verschilt van die van hem.
  maandag 8 augustus 2022 @ 17:03:53 #156
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581641
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:02 schreef Intint het volgende:

[..]
Je spreekt hier over:
[..]
Dus het gedachtengoed van IB was volgens jou eerdere post alles dat je nodig had om vegans tot op het bod te haten? Maar blijkbaar verschil je ook van mening wat betreft vegans? Nou dan vertel ons maar eens waar jouw mening verschilt van die van hem.
Waarom zou ik dat in godsnaam doen. Er hakken hier 5 man op me in met non-argumenten en verzonnen conclusies :').

Vegans zijn kut, en als je daar een VOORBEELD van wil zien kan je even naar zijn videos kijken.

Alle andere meuk heb je er zelf bij verzonnen :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205581643
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:55 schreef Fok-it het volgende:
Pak dan gewoon je verlies Heatwave. Stuk respectabeler dan deze lachwekkende vertoning
Dit. Maar voor schaamte is introspectie nodig en ja...
pi_205581655
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Waarom zou ik dat in godsnaam doen. Er hakken hier 5 man op me in met non-argumenten en verzonnen conclusies :').

Vegans zijn kut, en als je daar een VOORBEELD van wil zien kan je even naar zijn videos kijken.

Alle andere meuk heb je er zelf bij verzonnen :).
Ah ja. De bekende 'ik heb geen argumenten maar kijk dit filmpje maar eens' exit strategie. Van kronkelen naar rennen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 17:07:38 #159
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581677
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:05 schreef Intint het volgende:

[..]
Ah ja. De bekende 'ik heb geen argumenten maar kijk dit filmpje maar eens' exit strategie. Van kronkelen naar rennen.
Ja, ik geef al deze tijd weerwoord aan meerdere personen, en dat is "rennen" volgens jou.

Zijn er ook conclusies die niet totale fabrikaties zijn bij jou? _O-.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205581706
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, ik geef al deze tijd weerwoord aan meerdere personen, en dat is "rennen" volgens jou.

Zijn er ook conclusies die niet totale fabrikaties zijn bij jou? _O-.
Nope. Inhoudelijk geef je nergens weerwoord op. Je kronkelt en je hoopt dat de tegenpartij er uiteindelijk gewoon geen zin meer in heeft. Dit zul je echter nooit toegeven want als je in staat zou zijn om dingen toe te geven dan was deze discussie al een paar pagina's geleden gestopt.
  maandag 8 augustus 2022 @ 17:12:34 #161
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581721
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:10 schreef Intint het volgende:

[..]
Nope. Inhoudelijk geef je nergens weerwoord op. Je kronkelt en je hoopt dat de tegenpartij er uiteindelijk gewoon geen zin meer in heeft. Dit zul je echter nooit toegeven want als je in staat zou zijn om dingen toe te geven dan was deze discussie al een paar pagina's geleden gestopt.
Er valt niets toe te geven :).

Ik vind, en velen met mij, vegan-activisten bloedirritant, en met een reden. Welke reden vroeg men, nou oa de redenen die IB geeft.

Wat klopte daar precies niet aan? :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205581730
De mcplant is vorig jaar ook in nederland geweest, niet aan te slepen.

Zelfs jan roos vond hem lekkerder dan elke andere burger op het menu.
speak only if it improves the silence.
pi_205581754
Komt er ook nog een titel:
Frietkraambezoekers pruimen quinoa salado niet.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205581755
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Er valt niets toe te geven :).

Ik vind, en velen met mij, vegan-activisten bloedirritant, en met een reden. Welke reden vroeg men, nou oa de redenen die IB geeft.

Wat klopte daar precies niet aan? :).
Je zou kunnen toegeven dat je veganisten irritant vind omdat je de associatie legt met links/progressief gedachtegoed en dat je je daardoor aangetrokken voelt tot mensen zoals IB, die de meest extreme hoek van deze beweging belichten, net doen alsof ze allemaal zo zijn zodat je weer gerechtvaardigd voelt in je irrationele haat tov veganisten.
  maandag 8 augustus 2022 @ 17:18:01 #165
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581763
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:16 schreef Intint het volgende:

[..]
Je zou kunnen toegeven dat je veganisten irritant vind omdat je de associatie legt met links/progressief gedachtegoed en dat je je daardoor aangetrokken voelt tot mensen zoals IB, die de meest extreme hoek van deze beweging belichten, net doen alsof ze allemaal zo zijn zodat je weer gerechtvaardigd voelt in je irrationele haat tov veganisten.
Waarom? Waarom is hier wel naunce vereist? Alle boeren moeten toch ook dood?

IB de meeste extreme hoek, de man maakt grappen voor zijn beroep _O-.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205581799
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Waarom? Waarom is hier wel naunce vereist? Alle boeren moeten toch ook dood?
Quote even de post waar ik dat zeg aub?

quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:18 schreef HeatWave het volgende:
IB de meeste extreme hoek, de man maakt grappen voor zijn beroep _O-.
Mijn advies is om mijn post nog eens te lezen want je snapt hem niet helemaal.
pi_205581802
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Waarom? Waarom is hier wel naunce vereist? Alle boeren moeten toch ook dood?

IB de meeste extreme hoek, de man maakt grappen voor zijn beroep _O-.
"Vegan activisten"

Activisten die een groep vormen gedefinieerd als "Iets niet eten"

Net als activisten die "nooit bungeejumpen",
of activisten die nooit naar een camping in Veenendaal gaan.

Ja, daar kun je een hekel aan hebben.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 8 augustus 2022 @ 17:23:56 #168
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581809
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:22 schreef Intint het volgende:

[..]
Quote even de post waar ik dat zeg aub?
[..]
Mijn advies is om mijn post nog eens te lezen want je snapt hem niet helemaal.
Nee.

Maar ok, in deze heb je gelijk, ik las te snel. Maar juist omdat hij dat doet geeft het een prima beeld idd.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205581822
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Waarom? Waarom is hier wel naunce vereist? Alle boeren moeten toch ook dood?

IB de meeste extreme hoek, de man maakt grappen voor zijn beroep _O-.
Is er verschil tussen "ik vind dat alle ponstypisten dood moeten" of
"ik vind dat alle ponstypisten binnen een jaar moeten worden omgeschoold tot medewerk(st)er order intake op de afdeling verkoop binnendienst"
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 8 augustus 2022 @ 17:25:50 #170
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581826
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Is er verschil tussen "ik vind dat alle ponstypisten dood moeten" of
"ik vind dat alle ponstypisten binnen een jaar moeten worden omgeschoold tot medewerk(st)er order intake op de afdeling verkoop binnendienst"
In een comedyclub, nee, daar prefereer ik het eerste zelfs :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205581859
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]
In een comedyclub, nee, daar prefereer ik het eerste zelfs :).
Waarom heb je het over een comedyclub?
Als er van een bepaald beroep minder mensen nodig zijn, zoals in het verleden met mandenvlechters, hoelahoepproducenten, videotheekhouders, Commodor-64-programmeurs, hoefsmeden, molenaars, pottenbakkers, klompenmakers...
betekent dat niet dat die mensen allemaal dood moeten.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 8 augustus 2022 @ 17:30:42 #172
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581868
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Waarom heb je het over een comedyclub?
Als er van een bepaald beroep minder mensen nodig zijn, zoals in het verleden met mandenvlechters, hoelahoepproducenten, videotheekhouders, Commodor-64-programmeurs, hoefsmeden, molenaars, pottenbakkers, klompenmakers...
betekent dat niet dat die mensen allemaal dood moeten.
Goh, geen idee, heeeeeeel misschien omdat de beste man stand up comedian is, maar verder, echt geen flauw benul :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 8 augustus 2022 @ 17:42:16 #173
40566 Ericr
Livewrong
pi_205581961
Kan me voorstellen dat publiek bij een paupertent liever vlees eet. Beyond meat zooi is net zo aftands als die Valess keuzes in Nederland.

Kom wel eens bij de Mac maar dan vooral uit gemak en om mijn dochter een plezier te doen. Als vegetariër ga ik er niet voor mijn plezier 10 euro dokken voor koude patat en een smakeloze burger.

Blijft bijzonder dat ze al 30 jaar de plank misslaan bij McDonald's als het gaat om vega keuzes. Ook al was de groenteburger wel beter dan die zuiveltroep die ze nu serveren.
pi_205582764
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Goh, geen idee, heeeeeeel misschien omdat de beste man stand up comedian is, maar verder, echt geen flauw benul :').
Hij heeft het over jouw "alle boeren moeten toch ook dood?" opmerking...
Tails tell tales
pi_205583095
Het is veel te vrijblijvend allemaal! Dwing mensen gewoon vegetarisch te eten, en duw het door hun strot. Als mensen dan toch vlees eten, geef ze dan een speciale maatschappelijke status waardoor ze het wel afleren.
Eens kijken
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:10:31 #176
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_205583136
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:05 schreef Maharski het volgende:
Het is veel te vrijblijvend allemaal! Dwing mensen gewoon vegetarisch te eten, en duw het door hun strot. Als mensen dan toch vlees eten, geef ze dan een speciale maatschappelijke status waardoor ze het wel afleren.
Nou nou nou nou... Dwingen heeft nog nooit ergens geholpen... (Geef ze gewoon een goed alternatief!)
En er is nix mis met vlees eten... (Duurzaam en biologisch.)
Zeker een PvdD stemmer! :')
pi_205584424
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:10 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Nou nou nou nou... Dwingen heeft nog nooit ergens geholpen... (Geef ze gewoon een goed alternatief!)
En er is nix mis met vlees eten... (Duurzaam en biologisch.)
Zeker een PvdD stemmer! :')
Als dierenleed je niets boeit kan ik me voorstellen dat je inderdaad denkt dat er niets mis mee is.
pi_205584474
quote:
6s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Oh, nou moet ik zelf gaan zoeken? (c) Intint net nog ergens zelf :').

Ja, dat is ook een geweldige conclusie die je verder nergens op gebaseerd hebt :).

Allen tegen 1, en dan nog niet winnen :').
Ja, want je legt me woorden in de mond die ik nooit gezegd hebt en dat weet je zelf ook wel. En je hebt al lang verloren en iedereen met ook maar enig vermogen tot logisch denken heeft ziet dat. Jij zou dit echter nooit van zijn leven toegeven want blijkbaar kun je het volhouden om uren lang recalcitrant gaan liggen doen op een forum.
  maandag 8 augustus 2022 @ 22:08:09 #179
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_205584482
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:04 schreef Intint het volgende:

[..]
Als dierenleed je niets boeit kan ik me voorstellen dat je inderdaad denkt dat er niets mis mee is.
Mensen aten altijd al dieren...
Een goed gehouden dier en humane slacht vind ik prima...
Al die kiloknallers vind ik ook nix en bio industrie mag ook wel weg...
pi_205584497
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee.

Maar ok, in deze heb je gelijk, ik las te snel. Maar juist omdat hij dat doet geeft het een prima beeld idd.
Nee hij pakt een paar voorbeelden uit de meest extremistische hoek van de beweging en doet alsof ze allemaal zo zijn.
pi_205584543
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:08 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Mensen aten altijd al dieren...
Moet ik maar weer het lijstje tevoorschijn halen van zaken die de mensheid voor het grootste deel van zijn bestaan gedaan heeft (o.a. slavernij, oorlog, vrouwen onderdrukken) maar waarvan we toch maar zijn afgestapt als beschaafde samenleving? Wat blijft dat toch een vreemd argument.

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:08 schreef Bocaj het volgende:

Een goed gehouden dier en humane slacht vind ik prima...
Al die kiloknallers vind ik ook nix en bio industrie mag ook wel weg...
Humaan slachten is een oxymoron.
  maandag 8 augustus 2022 @ 22:30:27 #182
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205584755
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:05 schreef Maharski het volgende:
Het is veel te vrijblijvend allemaal! Dwing mensen gewoon vegetarisch te eten, en duw het door hun strot. Als mensen dan toch vlees eten, geef ze dan een speciale maatschappelijke status waardoor ze het wel afleren.
Jij komt zo te lezen bepaalde eiwitten tekort :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_205584866
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:08 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Mensen aten altijd al dieren...
Een goed gehouden dier en humane slacht vind ik prima...
Al die kiloknallers vind ik ook nix en bio industrie mag ook wel weg...
Als iedereen elke dag vlees wil blijven eten kan dat echt niet biologisch en dier- en milieuvriendelijk, zoveel ruimte en landbouwgrond is er gewoon niet. Los van de vraag of je überhaupt diervriendelijk kan slachten...

We zullen dus wel moeten minderen of stoppen met vlees, er zit niks anders op. Want de bioindustrie is echt verschrikkelijk en onmenselijk. Dierlijk proteine is sowieso super inefficiënt, en ontzettend vervuilend, terwijl er prima plantaardige eiwitten beschikbaar zijn.
pi_205585573
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:41 schreef Farenji het volgende:

[..]
Als iedereen elke dag vlees wil blijven eten kan dat echt niet biologisch en dier- en milieuvriendelijk, zoveel ruimte en landbouwgrond is er gewoon niet. Los van de vraag of je überhaupt diervriendelijk kan slachten...

We zullen dus wel moeten minderen of stoppen met vlees, er zit niks anders op. Want de bioindustrie is echt verschrikkelijk en onmenselijk. Dierlijk proteine is sowieso super inefficiënt, en ontzettend vervuilend, terwijl er prima plantaardige eiwitten beschikbaar zijn.
Dierlijke eiwitten kunnen wel degelijk efficiënt zijn. Door veeteelt kun je gronden die niet geschikt zijn voor akkerbouw gebruiken om voedsel te produceren.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_205588568
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:17 schreef Waldorf22 het volgende:
Apart, ik vind de Beyond Meat burgers ziek goed.
1 x een plak B.M. als impulsaankoop meegenomen bij AH want had 35% weggooikorting, meteen in de koelkast gegooid én vervolgens meteen vergeten (koelkast was nogal een beetje heel erg vol), stond na 1 week best wel bol, toen maar gehaktballetjes van gedraaid (49 jaar niet meer gedaan!) en flink in de oven laten doorbraden (op bakpapier, anders staat je keuken in een mum van tijd vol rook). Misschien niet de meest ideale bereidingswijze. maar ze waren verdomd goed te eten, ze gingen achter elkaar op zonder enige behoefte aan saus, garnering of overige organen van vergelijkbare strekking én... ik leef nog steeds! :o

Inderdaad, zeker aan te raden! :Y Hooguit een beetje te lekker, maar dat kan de gemiddelde eter ook niet helpen.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:04:16 #186
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205588606
Disclaimer, ik heb nog steeds geen problemen met alternatieven, als het maar een keuze blijft.

Ik heb ooit een keer per ongelijk vega "filet american" gekocht bij de Jumbo, niet goed opgelet en het leek op een extra luxe versie.

Thuis zag ik de fout, maar hey, weggooien zonder proberen leek me nutteloos. Nou, het was niet te hakken :'). Leek in de verste verre niet op filet american, droge, smakeloze drab :').

Er zijn overigens prima vegagerechten hoor, zie de indiase keuken bijv, maar vleesvervangers kunnen me tot nu toe nog steeds niet bekoren.
En ik ben ook een paar keer bij "beroemde" vega/vegantenten geweest in Amsterdam van De vegan snackbar tot mr Blou. Ik vind echt niet alles smerig, maar gewoon niet echt lekker ook.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:15:31 #187
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205588680
Stel je bent McDonalds. Een fast food restaurant wat bijna in elk gerecht wel dieren stopt. En een keten die an sich al verantwoordelijk is voor gigantische hoeveelheden fabrieken met factory farming waar koeien oprecht slechter behandeld worden dan nodig is om de absolute minimumprijs waar te maken. De koeien die bestemd waren voor jouw gehaktmolen waren de filmsterren van menigeen anti-vlees-eten campagne en hebben miljoenen mensen richting de vega hoek gejaagd door de brute mishandeling die je veroorzaakt hebt over een periode van ongeveer 80 jaar.

Je bent dus dat bedrijf... en je komt ineens op het idee om een vega burger uit te brengen hopende dat je vegetariers naar je restaurant kan lokken.

Hoe goed is dit idee? Gaan vega's ineens nu wel naar McDonalds om het businessmodel wat ze meer haten dat een christen satan haat te ondersteunen?

Of blijven die mensen weg en zit je dus nepvlees te verkopen aan een klantenbestand wat absoluut daar is voor de vleesgerechten komt en wat geen boodschap heeft aan je beyond burger?

Ik ben geen business consultant of zelfs iemand die erg hoge cijfers heeft gekregen voor het vak economie. Maar zelfs ik kan bedenken dat dit nergens heen gaat en dat ze de bedenker en de propper(s) van dit idee op staande voet moeten ontslaan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:22:18 #188
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205588736
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 01:22 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]
Dierlijke eiwitten kunnen wel degelijk efficiënt zijn. Door veeteelt kun je gronden die niet geschikt zijn voor akkerbouw gebruiken om voedsel te produceren.
Klinkt mooi, maar dat geldt maar voor een klein percentage voor al het vlees dat geproduceerd wordt. Daar ga je de wereld niet mee voeden. Sowieso worden ook die dieren regelmatig bijgevoerd met voer dat op reguliere akkers groeit. Daarnaast, misschien moeten we die gebieden gewoon natuur laten?
I am a black hole shitting into the void
pi_205589238
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 14:15 schreef SpecialK het volgende:
Stel je bent McDonalds. Een fast food restaurant wat bijna in elk gerecht wel dieren stopt. En een keten die an sich al verantwoordelijk is voor gigantische hoeveelheden fabrieken met factory farming waar koeien oprecht slechter behandeld worden dan nodig is om de absolute minimumprijs waar te maken. De koeien die bestemd waren voor jouw gehaktmolen waren de filmsterren van menigeen anti-vlees-eten campagne en hebben miljoenen mensen richting de vega hoek gejaagd door de brute mishandeling die je veroorzaakt hebt over een periode van ongeveer 80 jaar.

Je bent dus dat bedrijf... en je komt ineens op het idee om een vega burger uit te brengen hopende dat je vegetariers naar je restaurant kan lokken.

Hoe goed is dit idee? Gaan vega's ineens nu wel naar McDonalds om het businessmodel wat ze meer haten dat een christen satan haat te ondersteunen?

Of blijven die mensen weg en zit je dus nepvlees te verkopen aan een klantenbestand wat absoluut daar is voor de vleesgerechten komt en wat geen boodschap heeft aan je beyond burger?

Ik ben geen business consultant of zelfs iemand die erg hoge cijfers heeft gekregen voor het vak economie. Maar zelfs ik kan bedenken dat dit nergens heen gaat en dat ze de bedenker en de propper(s) van dit idee op staande voet moeten ontslaan.
Ik denk vooral dat de karikatuur van 'mensen die niet altijd vlees eten' schromelijk overdreven is. Vegetariërs zijn niet collectief schuimbekkende McDonaldshaters en vegetariërs zijn ook niet de enigen die niet altijd vlees hoeven te eten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 09-08-2022 15:22:00 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:20:01 #190
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205589325
Ze kunnen beter stoppen met die onzin van vleesvervangers, dat wekt verwachtingen die niet waar te maken zijn.
Noem het gewoon wat het is :

1. Vleesvervangers op basis van sojaboon
2. Vleesvervangers op basis van Johannesbroodpitmeel
3. Vleesvervangers op basis van Groenten
4. vleesvervangers op basis van schimmels
5. Vleesvervangers op basis van zuivel

In plaats van die onzin over kipstuckjes e.d. als je geen vlees wilt eten is dat prima, maar doe dan niet alsof, geef het beestje boontje gewoon een eerlijke naam.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_205589346
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:20 schreef deedeetee het volgende:
Ze kunnen beter stoppen met die onzin van vleesvervangers, dat wekt verwachtingen die niet waar te maken zijn.
Noem het gewoon wat het is :

1. Vleesvervangers op basis van sojaboon
2. Vleesvervangers op basis van Johannesbroodpitmeel
3. Vleesvervangers op basis van Groenten
4. vleesvervangers op basis van schimmels
5. Vleesvervangers op basis van zuivel

In plaats van die onzin over kipstuckjes e.d. als je geen vlees wilt eten is dat prima, maar doe dan niet alsof, geef het beestje boontje gewoon een eerlijke naam.
Het is natuurlijk ook niet bedoeld voor de overtuigde vegetariër, maar om de vleeseter eens te verleiden tot wat anders.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205589442
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:20 schreef deedeetee het volgende:
Ze kunnen beter stoppen met die onzin van vleesvervangers, dat wekt verwachtingen die niet waar te maken zijn.
Noem het gewoon wat het is :

1. Vleesvervangers op basis van sojaboon
2. Vleesvervangers op basis van Johannesbroodpitmeel
3. Vleesvervangers op basis van Groenten
4. vleesvervangers op basis van schimmels
5. Vleesvervangers op basis van zuivel

In plaats van die onzin over kipstuckjes e.d. als je geen vlees wilt eten is dat prima, maar doe dan niet alsof, geef het beestje boontje gewoon een eerlijke naam.
Als we steak dan ook weefsel van koeienlijk en bacon dan weefsel van dood varken gaan noemen.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:36:56 #193
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589449
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:35 schreef Intint het volgende:

[..]
Als we steak dan ook weefsel van koeienlijk en bacon dan weefsel van dood varken gaan noemen.
Alsof de term, ik heb zo'n trek in een stuk dooie koe, niet gangbaar is :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205589464
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:20 schreef deedeetee het volgende:
Ze kunnen beter stoppen met die onzin van vleesvervangers, dat wekt verwachtingen die niet waar te maken zijn.
Noem het gewoon wat het is :

1. Vleesvervangers op basis van sojaboon
2. Vleesvervangers op basis van Johannesbroodpitmeel
3. Vleesvervangers op basis van Groenten
4. vleesvervangers op basis van schimmels
5. Vleesvervangers op basis van zuivel

In plaats van die onzin over kipstuckjes e.d. als je geen vlees wilt eten is dat prima, maar doe dan niet alsof, geef het beestje boontje gewoon een eerlijke naam.
De ene vleesvervanger op basis van [vul maar in] is de andere niet en op die manier weet je niet welke vleessoort en welk 'vleestype' de producten (proberen te) imiteren. Dat is niet waar 'vleesvervangers' voor bedoeld zijn en totaal niet handig...
Tails tell tales
pi_205589493
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:35 schreef Intint het volgende:

[..]
Als we steak dan ook weefsel van koeienlijk en bacon dan weefsel van dood varken gaan noemen.
_O_
Tails tell tales
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:54:12 #196
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205589565
Noem het gewoon geen vleesvervanger als je bezwaar hebt tegen het eten van vlees. Dat is mijn punt.
Geen vlees willen eten maar net doen alsof je het wel eet komt op mij belachelijk over.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:55:41 #197
319979 Fok-it
All is well
pi_205589580
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:54 schreef deedeetee het volgende:
Noem het gewoon geen vleesvervanger als je bezwaar hebt tegen het eten van vlees. Dat is mijn punt.
Geen vlees willen eten maar net doen alsof je het wel eet komt op mij belachelijk over.
Het is simpelweg gewoon smaak, structuur, gevoel van vlees nabootsen zonder dierenleed. Vleesvervanger is dus de meest logische naam ervoor
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:56:36 #198
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205589589
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:54 schreef deedeetee het volgende:
Noem het gewoon geen vleesvervanger als je bezwaar hebt tegen het eten van vlees. Dat is mijn punt.
Geen vlees willen eten maar net doen alsof je het wel eet komt op mij belachelijk over.
Als je met 'net doen alsof je vlees eet' geen daadwerkelijk vlees eet, hoop ik dat veel meer mensen net doen alsof ze vlees eten. De milieu en dierenwelzijn winst zou gigantisch zijn.
I am a black hole shitting into the void
pi_205589592
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:54 schreef deedeetee het volgende:
Noem het gewoon geen vleesvervanger als je bezwaar hebt tegen het eten van vlees. Dat is mijn punt.
Geen vlees willen eten maar net doen alsof je het wel eet komt op mij belachelijk over.
Waarom komt dat belachelijk op jou over? Wat is er onduidelijk en/of raar aan vlees wel lekker vinden, maar dierenleed zo veel mogelijk willen voorkomen (en/of schade aan het milieu)? :? :? :?
Tails tell tales
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:59:10 #200
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589605
Er is niets mis met vleesvervanger.

Wel een beetje met kipstuckjes, speckjes, slager. Zie mijn voorbeeld, er stond vrij groot "filet american" op de verpakking, veel kleiner dat het vega was.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205589609
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:56 schreef Forbry het volgende:

[..]
Waarom komt dat belachelijk op jou over? Wat is er onduidelijk en/of raar aan vlees wel lekker vinden, maar dierenleed zo veel mogelijk willen voorkomen (en/of schade aan het milieu)? :? :? :?
Veel vleeseters voelen zich aangevallen in hun vleeseterschap o.i.d. als vegetariërs iets eten wat op vlees lijkt, blijkbaar. Ik snap ook niet waar ze zich zo druk over maken
pi_205589613
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:59 schreef HeatWave het volgende:
Er is niets mis met vleesvervanger.

Wel een beetje met kipstuckjes, speckjes, slager. Zie mijn voorbeeld, er stond vrij groot "filet american" op de verpakking, veel kleiner dat het vega was.
Als jij graag iets eet ter vervanging van spekjes, heb je aan alleen 'vleesvervanger' niet voldoende informatie. Aan 'plantaardige speckjes' wel...
Tails tell tales
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:03:04 #203
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589631
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:00 schreef Forbry het volgende:

[..]
Als jij graag iets eet ter vervanging van spekjes, heb je aan alleen 'vleesvervanger' niet voelde informatie. Aan 'plantaardige speckjes' wel...
Maar Kipstuckjes is gewoon misleiding.

Er zit geen kip in en door een woord dat niets te maken heeft met het gebruikte spul anders te schrijven. maakt het niet overduidelijk vega.

Mijn vodka is alkoholvrij, dus kan je gewoon aan kinderen geven.

Er zit wel alcohol in, maar dat boeit niet toch? :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:03:56 #204
319979 Fok-it
All is well
pi_205589637
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:00 schreef cafca het volgende:

[..]
Veel vleeseters voelen zich aangevallen in hun vleeseterschap o.i.d. als vegetariërs iets eten wat op vlees lijkt, blijkbaar. Ik snap ook niet waar ze zich zo druk over maken
Zal je altijd blijven houden, hoe meer innovatie hoe meer weerstand lijkt het wel. En het grappige is dat beide kampen hetzelfde willen. Gewoon hun kip of ander stuk vlees. De een aast alleen op een versie zonder dierenleed die gelijkwaardig is qua smaak etc etc. Tsja, geen idee inderdaad wat je daar op tegen zou kunnen hebben
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:04:35 #205
319979 Fok-it
All is well
pi_205589642
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Maar Kipstuckjes is gewoon misleiding.

Er zit geen kip in en door een woord dat niets te maken heeft met het gebruikte spul anders te schrijven. maakt het niet overduidelijk vega.

Mijn vodka is alkoholvrij, dus kan je gewoon aan kinderen geven.

Er zit wel alcohol in, maar dat boeit niet toch? :P.
Maar alcholvrij bier wordt toch ook gewoon bier genoemd. Of nou ja, 0.0

Kip 0.0 zou dus wel kunnen?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:06:30 #206
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589653
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar alcholvrij bier wordt toch ook gewoon bier genoemd. Of nou ja, 0.0

Kip 0.0 zou dus wel kunnen?
Mwah, bier is niet per se altijd alcoholhoudend, in kip zit altijd kip ;).

Soyabrokken met kipsmaak ofzo, niets mis mee verder.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205589667
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Maar Kipstuckjes is gewoon misleiding.

Er zit geen kip in en door een woord dat niets te maken heeft met het gebruikte spul anders te schrijven. maakt het niet overduidelijk vega.

Mijn vodka is alkoholvrij, dus kan je gewoon aan kinderen geven.

Er zit wel alcohol in, maar dat boeit niet toch? :P.
Het moet op kip(stukjes) lijken, dus vandaar de naam en verder zijn de meeste van die producten heel erg duidelijk in het feit dat zij vega(n) zijn. Ik vind dit dan ook echt onwijs zeuren om te zeuren.
Tails tell tales
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:08:43 #208
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589677
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:07 schreef Forbry het volgende:

[..]
Het moet op kip(stukjes) lijken, dus vandaar de naam en verder zijn de meeste van die producten heel erg duidelijk zijn in het feit dat zij vega(n) zijn. Ik vind dit dan ook echt onwijs zeuren om te zeuren.
Dat mag, en ik mag het een beetje knullig vinden toch?

Ik wil niemand zijn kipstuckjes onthouden hoor :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:10:38 #209
319979 Fok-it
All is well
pi_205589693
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Mwah, bier is niet per se altijd alcoholhoudend, in kip zit altijd kip ;).
Maar dit is volgens mij meer perceptie. Had je mensen 10/20 jaar geleden gesproken hadden mensen misschien gezegd: Bier is altijd alcoholhoudend.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205589702
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Mwah, bier is niet per se altijd alcoholhoudend, in kip zit altijd kip ;).

Soyabrokken met kipsmaak ofzo, niets mis mee verder.
En als de vleesvervanger deels op basis van soja, deels op basis van tarwe, deels op basis van groente, deels op basis van zuivel, deels op basis van schimmels is gemaakt, moet dat allemaal in de naam?
Tails tell tales
pi_205589707
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar dit is volgens mij meer perceptie. Had je mensen 10/20 jaar geleden gesproken hadden mensen misschien gezegd: Bier is altijd alcoholhoudend.
Dat denk ik ook. :Y
Tails tell tales
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:12:50 #212
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589711
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar dit is volgens mij meer perceptie. Had je mensen 10/20 jaar geleden gesproken hadden mensen misschien gezegd: Bier is altijd alcoholhoudend.
Buckler is ouder :P.

Het is alleen apart dat je van de warenwet iets kip mag noemen als er geen kip in zit ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:14:11 #213
319979 Fok-it
All is well
pi_205589720
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Buckler is ouder :P.
Maar je snapt wat ik bedoel toch? Over 20 jaar zeggen mensen ook: Ja maar kip is niet per se vleeshoudend
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:15:50 #214
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589731
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar je snapt wat ik bedoel toch? Over 20 jaar zeggen mensen ook: Ja maar kip is niet per se vleeshoudend
Ik hoop van niet hoor. En daarmee bedoel ik totaal niet dat er geen vegetarische producten zouden mogen bestaan, maar laten we een man een man en een paard een paard blijven noemen aub :).

Kip is kip, soja met kipsmaak is soja met kipsmaak.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205589743
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik hoop van niet hoor. En daarmee bedoel ik totaal niet dat er geen vegetarische producten zouden mogen bestaan, maar laten we een man een man en een paard een paard blijven noemen aub :).

Kip is kip, soja met kipsmaak is soja met kipsmaak.
Hoe heb jij er precies last van.
pi_205589745
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik hoop van niet hoor. En daarmee bedoel ik totaal niet dat er geen vegetarische producten zouden mogen bestaan, maar laten we een man een man en een paard een paard blijven noemen aub :).

Kip is kip, soja met kipsmaak is soja met kipsmaak.
'Je hoopt van niet'. Waarom? Echt, wat maakt het (jou) in hemelsnaam uit?
Tails tell tales
pi_205589754
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:59 schreef HeatWave het volgende:
Er is niets mis met vleesvervanger.

Wel een beetje met kipstuckjes, speckjes, slager. Zie mijn voorbeeld, er stond vrij groot "filet american" op de verpakking, veel kleiner dat het vega was.
Die vega filet van de Jumbo is idd echt te smerig.

Heb 'm ook weleens op van ik geloof de Spar en die was gewoon een dikke prima.

Maar filet van de slager geniet toch wel mijn voorkeur.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:19:09 #218
319979 Fok-it
All is well
pi_205589758
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik hoop van niet hoor. En daarmee bedoel ik totaal niet dat er geen vegetarische producten zouden mogen bestaan, maar laten we een man een man en een paard een paard blijven noemen aub :).

Kip is kip, soja met kipsmaak is soja met kipsmaak.
Ligt er een beetje aan hoe het gefabriceerd is toch ook? Als het namelijk kweekvlees is waar we op gaan, dan is het wel dierlijk en dus kip, of rund of whatever :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:19:14 #219
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589759
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:17 schreef Farenji het volgende:

[..]
Hoe heb jij er precies last van.
Zie mijn vorige voorbeeld, misleiding, verkeerde product gekocht.

Is dat een ramp, dat beweer ik niet he? Ik vind het alleen raar.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:20:13 #220
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589768
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:17 schreef Forbry het volgende:

[..]
'Je hoopt van niet'. Waarom? Echt, wat maakt het (jou) in hemelsnaam uit?
Het maakt mij nogal wat uit dat als ik iets koop dat ik dan ook krijg waar ik voor betaald heb.

Als ik vegaproducten met kipsmaak wil kopen moet het wel duidelijk zijn dat er geen echte kip inzit he?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205589770
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:18 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Die vega filet van de Jumbo is idd echt te smerig.

Heb 'm ook weleens op van ik geloof de Spar en die was gewoon een dikke prima.

Maar filet van de slager geniet toch wel mijn voorkeur.
Die van de Jumbo nooit gegeten, maar meerdere anderen wel en de meesten vond/vind ik echt heel goed te eten.
Tails tell tales
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:21:15 #222
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205589774
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:56 schreef Forbry het volgende:

[..]
Waarom komt dat belachelijk op jou over? Wat is er onduidelijk en/of raar aan vlees wel lekker vinden, maar dierenleed zo veel mogelijk willen voorkomen (en/of schade aan het milieu)? :? :? :?
Ik vind het gewoon vreemd. Net doen alsof je vlees eet terwijl tegen vleeseten bent.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:21:26 #223
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589776
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ligt er een beetje aan hoe het gefabriceerd is toch ook? Als het namelijk kweekvlees is waar we op gaan, dan is het wel dierlijk en dus kip, of rund of whatever :P
Dan ben ik prima bereid om dat te proberen hoor :).

Maar ook dan wil ik het wel weten, dus met een disclaimer op de verpakking.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:22:46 #224
319979 Fok-it
All is well
pi_205589785
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dan ben ik prima bereid om dat te proberen hoor :).

Maar ook dan wil ik het wel weten, dus met een disclaimer op de verpakking.
Ja, tuurlijk. Maar bedoel meer, dan kan je het prima kip noemen toch?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205589790
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:21 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik vind het gewoon vreemd. Net doen alsof je vlees eet terwijl tegen vleeseten bent.
Nogmaals: omdat sommige mensen tegen 'echt' vlees eten zijn vanwege het dierenleed/het milieu, niet vanwege de smaak. Wat snap je daar nou niet aan?
Tails tell tales
pi_205589797
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het maakt mij nogal wat uit dat als ik iets koop dat ik dan ook krijg waar ik voor betaald heb.

Als ik vegaproducten met kipsmaak wil kopen moet het wel duidelijk zijn dat er geen echte kip inzit he?
In de meeste gevallen is dat gewoon echt meer dan duidelijk.
Tails tell tales
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:25:13 #227
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589810
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja, tuurlijk. Maar bedoel meer, dan kan je het prima kip noemen toch?
Ja, maar dan zit er ook daadwerkelijk kip in, gekweekt of niet.

In kipstuckjes zit geen kip, en nee je gaat niet dood als je dat per ongeluk koopt ofzo, maar ik heb toch mijn geld weggemieterd als ik het toch per ongeluk koop ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205589816
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:03 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Zal je altijd blijven houden, hoe meer innovatie hoe meer weerstand lijkt het wel. En het grappige is dat beide kampen hetzelfde willen. Gewoon hun kip of ander stuk vlees. De een aast alleen op een versie zonder dierenleed die gelijkwaardig is qua smaak etc etc. Tsja, geen idee inderdaad wat je daar op tegen zou kunnen hebben
Tja, maar het vreemde is dat ze niet zo moeilijk doen bij bokkenpootjes, zandkoekjes, blinde vinken of hotdogs.....
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:26:00 #229
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589818
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:23 schreef Forbry het volgende:

[..]
In de meeste gevallen is dat gewoon echt meer dan duidelijk.
En in sommige gevallen dus niet. En dat bedoel ik, en zoals je kan zien roep ik nergens op tot een verbod of een boycot he? :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205589822
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Zie mijn vorige voorbeeld, misleiding, verkeerde product gekocht.

Is dat een ramp, dat beweer ik niet he? Ik vind het alleen raar.
Het gebeurt jou zeker ook regelmatig dat je spaghetti wil kopen maar dat je dan met tandpasta thuiskomt?
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:28:34 #231
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205589845
Als iets 'Bosbessensap' heet en er zit 10 procent bosbessensap in en 90 procent appelsap voel ik mij ook een beetje bekocht, dus wat dat betreft ben ik het wel met Heat Wave eens.

Al snap ik het in het geval van de Vegetarische Slager ook wel weer omdat het hun hele marketing is. Ze willen juist een beetje provoceren.
I am a black hole shitting into the void
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:29:45 #232
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589854
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:26 schreef Farenji het volgende:

[..]
Het gebeurt jou zeker ook regelmatig dat je spaghetti wil kopen maar dat je dan met tandpasta thuiskomt?
Kan je wel bijdehand blijven doen, maar ik ben vrij redelijk al zeg ik het zelf :).

Maar dram maar door idd, dat is gelukkig niet DE eigenschap die mensen haten bij vega/vegans, dat scheelt weer :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205589860
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En in sommige gevallen dus niet. En dat bedoel ik, en zoals je kan zien roep ik nergens op tot een verbod of een boycot he? :).
Mijn punt is dat als het product duidelijk vega(n)/plantaardig/'plant-based' is, het probleem 'm niet in de naam "kipstuckjes", "speckjes", etc. zit...
Tails tell tales
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:31:11 #234
319979 Fok-it
All is well
pi_205589864
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:25 schreef cafca het volgende:

[..]
Tja, maar het vreemde is dat ze niet zo moeilijk doen bij bokkenpootjes, zandkoekjes, blinde vinken of hotdogs.....
of pindakaas.

Tsja ik vind het ook een ietwat simpele redenering maar zij zijn toch echt degenen die er meest last van gaan krijgen gezien je ook gewoon zal moeten meegaan met verandering. Dierlijk vlees zal later duurder gaan worden en minder de norm dan vleesvervangers. De mate waarop er vlees gegeten wordt is gewoon niet houdbaar op de lange termijn, simpel
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205589868
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Kan je wel bijdehand blijven doen, maar ik ben vrij redelijk al zeg ik het zelf :).

Maar dram maar door idd, dat is gelukkig niet DE eigenschap die mensen haten bij vega/vegans, dat scheelt weer :').
Tja, sommige vleeseters blijven ook nogal doordrammen. Maar wat vind je van blinde vinken en hotdogs, dan?
pi_205589869
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Kan je wel bijdehand blijven doen, maar ik ben vrij redelijk al zeg ik het zelf :).

Maar dram maar door idd, dat is gelukkig niet DE eigenschap die mensen haten bij vega/vegans, dat scheelt weer :').
Ja jij dramt inderdaad helemaal nooit. Wanneer ben je jarig? Dan krijg je een spiegel van me, die heb je blijkbaar nog niet.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:34:50 #237
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589888
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:30 schreef Forbry het volgende:

[..]
Mijn punt is dat als het product duidelijk vega(n)/plantaardig/'plant-based' is, het probleem 'm niet in de naam "kipstuckjes", "speckjes", etc. zit...
Dat vind jij. Ik vind wat anders.

Kip is kip, spek is spek. En ja, spekjes zijn ook snoep, you got me there!

En soms is het dus niet zo duidelijk, en nogmaals heb ik daar ook geen halszaak van gemaakt verder. Ik stoor me wel aan meer dingen, maar ik ben wel tolerant itt militante vegans soms ;).

Als ik een keer mensen met sojasaus ga overgieten in een vegantent mag je me prima verrot schelden, maar een ergenis aan taalgebruik staat me vrij hopelijk in Nederland :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:40:47 #238
319979 Fok-it
All is well
pi_205589937
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En ja, spekjes zijn ook snoep, you got me there!
Maar dit is dus wat mensen een beetje stuit :P Er is een heel scala aan ingrediënten, producten etc etc met termen die niet overeenkomen met de naam zelf, maar bij vlees is het kennelijk dan net een tikkeltje irritanter voor sommigen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205589944
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat vind jij. Ik vind wat anders.

Kip is kip, spek is spek. En ja, spekjes zijn ook snoep, you got me there!

En soms is het dus niet zo duidelijk, en nogmaals heb ik daar ook geen halszaak van gemaakt verder. Ik stoor me wel aan meer dingen, maar ik ben wel tolerant itt militante vegans soms ;).

Als ik een keer mensen met sojasaus ga overgieten in een vegantent mag je me prima verrot schelden, maar een ergenis aan taalgebruik staat me vrij hopelijk in Nederland :).
Geniet van je varkenshaas vanavond :Y)
pi_205589948
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:30 schreef Forbry het volgende:

[..]
Mijn punt is dat als het product duidelijk vega(n)/plantaardig/'plant-based' is, het probleem 'm niet in de naam "kipstuckjes", "speckjes", etc. zit...
In mijn appie ligt dat spul gewoon heel duidelijk in een sectie voor vleesvervangers en niet stiekem tussen de kip of hamburgers verstopt. Je moet wel een enorme blinde vink zijn wil je dat niet zien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:42:03 #241
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205589950
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar alcholvrij bier wordt toch ook gewoon bier genoemd. Of nou ja, 0.0

Kip 0.0 zou dus wel kunnen?
Nee. Bier met 0% alcohol is nog steeds bier, kip met 0% kip is geen kip.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205589955
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat vind jij. Ik vind wat anders.

Kip is kip, spek is spek. En ja, spekjes zijn ook snoep, you got me there!

En soms is het dus niet zo duidelijk, en nogmaals heb ik daar ook geen halszaak van gemaakt verder. Ik stoor me wel aan meer dingen, maar ik ben wel tolerant itt militante vegans soms ;).

Als ik een keer mensen met sojasaus ga overgieten in een vegantent mag je me prima verrot schelden, maar een ergenis aan taalgebruik staat me vrij hopelijk in Nederland :).
Het probleem lijkt me vooral dat jij en sommige anderen hier geen enkele vegetariër of veganist lijken te kennen. Ik ken er genoeg en daarvan voldoet er werkelijk geen enkele aan het doembeeld dat hier van dat soort mensen geschetst wordt. Laten me gewoon rustig mijn stukje vlees of vis eten als ik daar zin in heb hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:45:26 #243
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589968
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar dit is dus wat mensen een beetje stuit :P Er is een heel scala aan ingrediënten, producten etc etc met termen die niet overeenkomen met de naam zelf, maar bij vlees is het kennelijk dan net een tikkeltje irritanter voor sommigen.
Ach ja, joh, ik sta toch ook niet op de barricades, ik erger me, een beetje, meer is het niet hoor.

Alleen hebben vegans gewoon een beetje een activistisch bijsmaakje vaak O-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:47:04 #244
319979 Fok-it
All is well
pi_205589979
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ach ja, joh, ik sta toch ook niet op de barricades, ik erger me, een beetje, meer is het niet hoor.

Alleen hebben vegans gewoon een beetje een activistisch bijsmaakje vaak O-).
Ja wellicht omdat vegans tov vegetariërs ietwat fanatieker zijn in hun strijd tegen dierenleed. Vegetariërs hebben dat ook als reden, maar ook vaker gezondheid, klimaat etc ec. Tenminste, dat is mijn perceptie
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205589982
Vega/vlees topic, de emoties lopen weer hoog op :')
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:47:48 #246
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589987
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het probleem lijkt me vooral dat jij en sommige anderen hier geen enkele vegetariër of veganist lijken te kennen. Ik ken er genoeg en daarvan voldoet er werkelijk geen enkele aan het doembeeld dat hier van dat soort mensen geschetst wordt. Laten me gewoon rustig mijn stukje vlees of vis eten als ik daar zin in heb hoor.
Ik woon in Amsterdam, de vegans vliegen je hier om de oren zo'n beetje :').

En ja, ik heb van alles geprobeerd, al eerder geschreven, en nee, ik haat het allemaal niet, maar vind het ook vaak niet geweldig en zie niet in waarom ik vegan zou eten als vlees lekkerder is. Maar nooit zal je mij mensen die een veganburger eten lastig zien vallen hoor.

En ook nee, porren aan mijn geweten etc, werkt ook niet, sorry B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:48:52 #247
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589995
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja wellicht omdat vegans tov vegetariërs ietwat fanatieker zijn in hun strijd tegen dierenleed. Vegetariërs hebben dat ook als reden, maar ook vaker gezondheid, klimaat etc ec. Tenminste, dat is mijn perceptie
Dat klopt wel denk ik. Maar zoals met vele activisten, ik kan best begrip opbrengen hoor. Maar ik ben niet verplicht om het met ze eens te zijn.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:50:57 #248
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205590012
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:09 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik denk vooral dat de karikatuur van 'mensen die niet altijd vlees eten' schromelijk overdreven is. Vegetariërs zijn niet collectief schuimbekkende McDonaldshaters en vegetariërs zijn ook niet de enigen die niet altijd vlees hoeven te eten.
Het gaat over de dynamiek mbt McDonalds.

Als jij soms een dagje vlees overslaat dan ben jij niet de vega waar dit voor bedoeld is. Ook zal jij niet speciaal naar McDonalds gaan voor hun beyond burger. McDonalds probeert een nieuwe markt aan te boren van mensen die voorheen niet kwamen. Ze proberen niet een bestaande markt (of wel groep mensen die al klant waren) een nieuwe optie te geven.

Claim jij nu dat dit nieuwsbericht de reacties weerspiegelt van vega's die een keertje McDonalds hebben geprobeerd? Of zijn dit de reacties van bestaande McDonalds klanten die voor het eerst een beyond burger proeven en (terecht) smaaksgewijs struikelen over het FEIT (fight me) dat die dingen niet zo lekker zijn als de roze slurrie vleesemulsie van tante Bertha 6 en Teus 13 uit stal 432.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:54:58 #249
319979 Fok-it
All is well
pi_205590042
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ook zal jij niet speciaal naar McDonalds gaan voor hun beyond burger.
Hoezo niet? Ik eet ook gewoon vlees, maar toen veggie Kroket bij McDonalds in assortiment was koos ik daar bewust voor. Vrijwel zelfde smaak, en als je dan toch ongezond gaat eten en je kan een dagje vlees eten overslaan, prima.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:58:29 #250
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205590076
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:54 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hoezo niet? Ik eet ook gewoon vlees, maar toen veggie Kroket bij McDonalds in assortiment was koos ik daar bewust voor. Vrijwel zelfde smaak, en als je dan toch ongezond gaat eten en je kan een dagje vlees eten overslaan, prima.
Ja. Sommige mensen zullen dat doen inderdaad. Maar dat was niet de intentie van deze actie van onze geschminkte vriend.

Beyond Burgers zijn echt iets heel anders dan hamburgers en geen "vervanger". Er zijn best mensen die het specifiek bestellen maar vaak zijn dat mensen die van de vega zijn en die het dat bedrijf gunnen om te overleven.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_205590118
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik woon in Amsterdam, de vegans vliegen je hier om de oren zo'n beetje :').

Thougts and prayers ;(
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:08:49 #252
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205590163
En dat is eigenlijk het hele punt

Beyond Burgers zijn niet te vreten

- Zijn dus niet geschikt voor welwillende vlees etende mensen die naar de McDonalds gingen om iets lekkers in hun mond te hebben
- Zijn dus alleen geschikt voor vega's.. maar die weigeren naar McDonalds te gaan

Dus... lose/lose voor Mcd
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:20:06 #253
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205590239
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:08 schreef SpecialK het volgende:
En dat is eigenlijk het hele punt

Beyond Burgers zijn niet te vreten

- Zijn dus niet geschikt voor welwillende vlees etende mensen die naar de McDonalds gingen om iets lekkers in hun mond te hebben
- Zijn dus alleen geschikt voor vega's.. maar die weigeren naar McDonalds te gaan

Dus... lose/lose voor Mcd
Volgens mij spelen er twee motieven:

• Greenwashing (McDonald's is goed bezig)
• Vega's minimaal een optie geven.

Vega's opereren zelden in homogene groepen maar gaan vaak op in groepen waarvan de meerderheid omnivoor is. Als de groep ergens wilt gaan eten (en de groep bestaat niet uit egoistische klootzakken), dan zullen ze rekening willen houden met de vega. Ze zullen dus niet ergens gaan eten waar geen vega optie is. Als McDonald's raak je dan de hele groep dan kwijt.

De meeste vega's zullen ook geen klootzakken zijn. Zelfs al gaan ze niet zelf naar de McDonald's zullen ze dit wel een acceptabel compromis vinden, mits er een optie is.
I am a black hole shitting into the void
pi_205590327
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En ja, ik heb van alles geprobeerd, al eerder geschreven, en nee, ik haat het allemaal niet, maar vind het ook vaak niet geweldig en zie niet in waarom ik vegan zou eten als vlees lekkerder is.
Dus dierenleed kan jou echt 0,0 schelen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:47 schreef HeatWave het volgende:

Maar nooit zal je mij mensen die een veganburger eten lastig zien vallen hoor.

Je punt is? Waarom zou je iemand gaan lastig vallen die een vegan burger eet? Die persoon doet toch niemand kwaad?
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:35:12 #255
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205590354
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:20 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Volgens mij spelen er twee motieven:

• Greenwashing (McDonald's is goed bezig)
• Vega's minimaal een optie geven.

Vega's opereren zelden in homogene groepen maar gaan vaak op in groepen waarvan de meerderheid omnivoor is. Als de groep ergens wilt gaan eten (en de groep bestaat niet uit egoistische klootzakken), dan zullen ze rekening willen houden met de vega. Ze zullen dus niet ergens gaan eten waar geen vega optie is. Als McDonald's raak je dan de hele groep dan kwijt.

De meeste vega's zullen ook geen klootzakken zijn. Zelfs al gaan ze niet zelf naar de McDonald's zullen ze dit wel een acceptabel compromis vinden, mits er een optie is.
Meeste vega's die ik ken weigeren ook maar 1 cent bij McDonalds neer te leggen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:37:26 #256
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205590369
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:32 schreef Intint het volgende:

[..]
Dus dierenleed kan jou echt 0,0 schelen?
[..]
Je punt is? Waarom zou je iemand gaan lastig vallen die een vegan burger eet? Die persoon doet toch niemand kwaad?
Dierenleed, dierenleed. Je neemt een leeuw ook niet kwalijk dat hij een antilope mank bijt en levend begint op te eten.

En ja, ik ken het "maar dat is anders dan een fabriek etc" argument, maar nee, ik vind het weinig verschillend, alleen de schaal is groter en ze worden niet half levend opgegeten.

Mag je een slechte mening vinden hoor, maar veranderen zal ik hem niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205590715
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dierenleed, dierenleed. Je neemt een leeuw ook niet kwalijk dat hij een antilope mank bijt en levend begint op te eten.

En ja, ik ken het "maar dat is anders dan een fabriek etc" argument, maar nee, ik vind het weinig verschillend, alleen de schaal is groter en ze worden niet half levend opgegeten.

Mag je een slechte mening vinden hoor, maar veranderen zal ik hem niet.
Het die leeuw kwalijk nemen, nee. Maar erg vind ik het wel. Heel erg zelfs. En als mens kunnen wij anders beslissen. Die leeuw doet dat om te overleven, wij niet. Onwijs verschil. Bovendien heeft die antilope in dat geval nog een vrij leven gehad voordat hij/zij werd opgegeten. Ook dat is in onze manier van dieren eten niet het geval. Ook daarvoor is er dan een leven van ellende en marteling.
Tails tell tales
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:28:38 #258
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205590739
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 18:25 schreef Forbry het volgende:

[..]
Het die leeuw kwalijk nemen, nee. Maar erg vind ik het wel. Heel erg zelfs. En als mens kunnen wij anders beslissen. Die leeuw doet dat om te overleven, wij niet. Onwijs verschil.
We verschillen overduidelijk van mening dan. Mij doet het idd gewoon niet zo veel, dieren eten dieren, en ook schattige dieren. Ik voerde ook muizen aan mijn slang en krekels aan de baardagaam.

En nee, dat wil niet automagisch zeggen dat ik dan konijnen ga martelen, of katten verzuipen, voor we dat weer krijgen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205590748
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 18:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]
We verschillen overduidelijk van mening dan. Mij doet het idd gewoon niet zo veel, dieren eten dieren, en ook schattige dieren. Ik voerde ook muizen aan mijn slang en krekels aan de baardagaam.

En nee, dat wil niet automagisch zeggen dat ik dan konijnen ga martelen, of katten verzuipen, voor we dat weer krijgen :').
Nou ja, dan doet dierenleed jou dus niet zo veel. Dat kan.
Tails tell tales
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:31:23 #260
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205590767
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 18:29 schreef Forbry het volgende:

[..]
Nou ja, dan doet dierenleed jou dus niet zo veel. Dat kan.
Kijk, ben ik voor betere behandelingen in stallen, absoluut. Dieren pijnloos doden, ook een goed gebruik.

Maar dat er op grote schaal dieren speciaal voor voedsel gefokt en dus gedood worden, dat doet me idd niet zo veel.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:34:29 #261
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205590785
Heel jammer voor de veganisten en plantknagers dat de nepburger niet voldoet aan de hoge standaard van de MCDonald fijnproevers :')
pi_205590818
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 18:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Kijk, ben ik voor betere behandelingen in stallen, absoluut. Dieren pijnloos doden, ook een goed gebruik.

Maar dat er op grote schaal dieren speciaal voor voedsel gefokt en dus gedood worden, dat doet me idd niet zo veel.
Nou ja, ik ben zelf ook geen 100% vega(n) (al vind ik dat wel bijzonder strevenswaardig en doe ik mijn best om dat steeds meer te worden) en ik vind het eten/doden van dieren op zich nog het minst erge van het hele gebeuren. Het leven van de dieren vóórdat ze worden opgegeten/gedood vind ik nog het belangrijkste. Het feit is echter dat op grote schaal dieren houden (voor het vlees, maar ook voor zuivel etc.) met heel veel ellende voor die dieren gepaard gaat... Maar dat vind je dus ook niet zo'n probleem?
Tails tell tales
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:51:13 #263
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205592308
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:23 schreef Forbry het volgende:

[..]
Nogmaals: omdat sommige mensen tegen 'echt' vlees eten zijn vanwege het dierenleed/het milieu, niet vanwege de smaak. Wat snap je daar nou niet aan?
Dat ze dan wel iets willen eten dat de naam van vlees/kip heeft maar het niet is.
Sorry hoor maar dat is toch echt raar.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:58:24 #264
40566 Ericr
Livewrong
pi_205592463
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:51 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat ze dan wel iets willen eten dat de naam van vlees/kip heeft maar het niet is.
Sorry hoor maar dat is toch echt raar.
Die marketing is meer bedoeld voor andere doelgroepen. Als vegetariër hoeft het voor mij geen vlees benaming te hebben. Of vleessmaak en beleving.
pi_205593078
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:51 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat ze dan wel iets willen eten dat de naam van vlees/kip heeft maar het niet is.
Sorry hoor maar dat is toch echt raar.
Daar is echt helemaal niks raars aan, maar volgens mij WIL je het gewoon niet snappen...
Tails tell tales
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:49:06 #266
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205595532
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:58 schreef Ericr het volgende:

[..]
Die marketing is meer bedoeld voor andere doelgroepen. Als vegetariër hoeft het voor mij geen vlees benaming te hebben. Of vleessmaak en beleving.
Dat is inderdaad volledig op de (modewoord) flexitarier gericht.

Ik vind het als niet-vegetarier overigens ook onzin om iets vlees te noemen of de indruk te wekken alsof het vlees is als het dat niet is. Als ik het wil kopen dan doe ik dat of het nu kipstuckjes of gewoon vegetarische vleesvervanger heet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 01:34:48 #267
224960 highender
Travellin' Light
pi_205595759
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:49 schreef Tijger_m het volgende:
Dat is inderdaad volledig op de (modewoord) flexitarier gericht.

Ik vind het als niet-vegetarier overigens ook onzin om iets vlees te noemen of de indruk te wekken alsof het vlees is als het dat niet is. Als ik het wil kopen dan doe ik dat of het nu kipstuckjes of gewoon vegetarische vleesvervanger heet.
Maar als je nu een ronde vleesvervanger wil hebben die je op een hamburgerbroodje wil doen met wat hamburgersaus? Of kleine stukjes vleesvervanger zoekt om een broodje hete nepkip in elkaar te flansen? Of zachte vette korreltjes :') voor je chili sin carne? En al het aanbod heet ´vegetarische vleesvervanger zonder naam´? Ik vind het toch wel handiger als het dan vega hamburger, vega kipstukjes of vega rulgehakt heet, als vervanger in een bestaand recept dus.
pi_205595916
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:51 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat ze dan wel iets willen eten dat de naam van vlees/kip heeft maar het niet is.
Sorry hoor maar dat is toch echt raar.
Leg eens uit wat daar raar aan is.
pi_205596931
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is inderdaad volledig op de (modewoord) flexitarier gericht.

Ik vind het als niet-vegetarier overigens ook onzin om iets vlees te noemen of de indruk te wekken alsof het vlees is als het dat niet is. Als ik het wil kopen dan doe ik dat of het nu kipstuckjes of gewoon vegetarische vleesvervanger heet.
Op de flexitariër, maar ook op de vegetariër/veganist, die eerder jarenlang vlees heeft gegeten en daar qua smaak/structuur/gebruik ook een liefhebber van was/is. Zoals eerder aangegeven ben ik zelf (nog) geen 100% vega(n), maar vind ik dat wel bijzonder strevenswaardig. Mocht ik in de toekomst 100% vega(n) eten, dan ben ik vrijwel zeker dat ik dan nog steeds wel vleesvervangers zal gebruiken. Want gewoon lekker (en ze worden alleen maar beter) en makkelijk. In ieder geval voor sóms en dan eet/maak ik voor de rest van de tijd wel maaltijden zónder vleesvervangers (wat ik nu ook al doe). :)
Tails tell tales
pi_205596956
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 01:34 schreef highender het volgende:

[..]
Maar als je nu een ronde vleesvervanger wil hebben die je op een hamburgerbroodje wil doen met wat hamburgersaus? Of kleine stukjes vleesvervanger zoekt om een broodje hete nepkip in elkaar te flansen? Of zachte vette korreltjes :') voor je chili sin carne? En al het aanbod heet ´vegetarische vleesvervanger zonder naam´? Ik vind het toch wel handiger als het dan vega hamburger, vega kipstukjes of vega rulgehakt heet, als vervanger in een bestaand recept dus.
Precies! Maar echt, volgens mij wíllen "ze" het gewoon niet begrijpen/o.k. vinden...
Tails tell tales
pi_205596965
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:09 schreef de_boswachter het volgende:
Terecht. Je vraagt bij een sexclub toch ook niet om een opblaaspop…
Dat zeg jij nou, maar er schijnt dus een bordeel te zijn met sekspoppen.
pi_205596975
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:47 schreef Prego het volgende:
Vega/vlees topic, de emoties lopen weer hoog op :')
Ja en dat is toch erg merkwaardig vind ik... Je zou toch denken dat iedereen, zelfs de meest verstokte vleeseters, in príncipe wel voor minder dierenleed zijn, maar blijkbaar niet??! :?
Tails tell tales
pi_205605268
220721_1_funsat115_16.jpg

:') :')
pi_205605399
quote:
Als consumenten willen kiezen voor plantaardige burgers, prima, maar het moet geen dwang worden.
Dat is iets wat vegetariërs ook nooit begrijpen.

"Ik vind dat jij vegetarisch moet proberen".

Waarom? Ik dwing jou toch ook niet om vlees te eten?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 09:31:54 #275
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205605614
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:05 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is iets wat vegetariërs ook nooit begrijpen.

"Ik vind dat jij vegetarisch moet proberen".

Waarom? Ik dwing jou toch ook niet om vlees te eten?
Wat is dit nu weer voor stroman gelul? McDonald's heeft (had) een extra vega optie toegevoegd aan een menu met nog altijd overwegend vlees opties. Waar zit de dwang in dit hele verhaal?

'Ik vind het prima dat Mona een nieuwe toetjes smaak introduceert, maar het moet natuurlijk geen dwang worden om die nieuwe smaak te kopen.'
I am a black hole shitting into the void
pi_205605944
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:05 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is iets wat vegetariërs ook nooit begrijpen.

"Ik vind dat jij vegetarisch moet proberen".

Waarom? Ik dwing jou toch ook niet om vlees te eten?
Wedden dat nog nooit iemand die zin zo tegen jou gezegd heeft. Mooie stropop.
pi_205606730
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:02 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Zelfde als met die nieuwe genders, voor mij is het nog steeds

- man
- vrouw

- hetero
- bi
- homo

Maar tegenwoordig heb je 1000 termen, non binair, pan seksueel, etc etc

Maar onze kinderen zullen al die genders als vanzelfsprekend vinden, omdat ze dat vaak zien op TV en er over spreken in de klas.

Zo gaat het ook worden met vlees, dat is straks enkel nog voor 'bekrompen mensen die dieren haten'

Zo gaat de nieuwe generatie ons zien, je bent straks ook al racistisch als je een drankje in het Nederlands besteld op het terras.. Want Engels gaat de nieuwe voertaal worden.


Het is nu al soms moeilijk om een Nederlands sprekende ober te vinden hier in Rotterdam.

Het gaat een totaal anderen wereld worden. Gelukkig is het leven niet eeuwig want ik kan er allemaal niet meer tegen.

Ik ben een hetero man, die elke dag vlees eet. En elke week m'n auto voltank met benzine.
Dit is inderdaad ook hoe sommigen maar al te graag (jonge) kinderen tegenwoordig met dit soort onderwerpen willen indoctrineren. Het blijft een zorgwekkende trend, kinderen dingen wijsmaken dat bijvoorbeeld vlees eten per definitie slecht is, er vijftig geslachten bestaan en twintig seksuele oriëntaties.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 14:04 schreef HeatWave het volgende:
Disclaimer, ik heb nog steeds geen problemen met alternatieven, als het maar een keuze blijft.

Ik heb ooit een keer per ongelijk vega "filet american" gekocht bij de Jumbo, niet goed opgelet en het leek op een extra luxe versie.

Thuis zag ik de fout, maar hey, weggooien zonder proberen leek me nutteloos. Nou, het was niet te hakken :'). Leek in de verste verre niet op filet american, droge, smakeloze drab :').

Er zijn overigens prima vegagerechten hoor, zie de indiase keuken bijv, maar vleesvervangers kunnen me tot nu toe nog steeds niet bekoren.
En ik ben ook een paar keer bij "beroemde" vega/vegantenten geweest in Amsterdam van De vegan snackbar tot mr Blou. Ik vind echt niet alles smerig, maar gewoon niet echt lekker ook.
Veel vleesvervangers zijn ook vaak niet goed te eten (en ook niet zo gezond trouwens). Maar het type mens dat dit soort producten kopen eten het vol trots op (al is het met lange tanden), want men voelt zich moreel verheven dat ze geen vlees meer eten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator donderdag 11 augustus 2022 @ 11:47:12 #278
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205606776
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:43 schreef HowardRoark het volgende:

Veel vleesvervangers zijn ook vaak niet goed te eten (en ook niet zo gezond trouwens). Maar het type mens dat dit soort producten kopen eten het vol trots op (al is het met lange tanden), want men voelt zich moreel verheven dat ze geen vlees meer eten.
Waar baseer jij dit soort onzin op?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205606848
Zelfs bij dit onderwerp lgbtatmz bij moeten halen :') 8)7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205606873
Lijkt er op dat sommigen moeilijk kunnen omgaan met verandering.

Het percentage vegetariers ligt overigens al tientallen jaren op 5% ongeveer. Het aantal mensen dat niet iedere dag vlees eet is echter wel enorm toegenomen. Ecologisch gezien een goede zaak. In de meeste gevallen ook voordelig voor de gezondheid van degenen die zijn gaan minderen.

Als je dan al niet tegen dierenleed bent moet het toch geen issue zijn dat de vleesconsumptie niet explodeert? Die consumptie stagneert of neemt licht af. Lijkt me wenselijker dan een toename jaar op jaar.

Zonder alternatieven wordt de ecologische voetafdruk van vleesconsumptie alleen maar groter. Plus de kans op misstanden in die sector ook omdat je steeds meer megastallen nodig zal hebben.
pi_205606979
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waar baseer jij dit soort onzin op?
Met 'onzin' heeft dit weinig te maken hoor, het is vreemd dat je mijn post direct op die manier probeert af te serveren. Mensen eten tegenwoordig steeds meer van die vleesvervangende troep omdat er overal het idee wordt gecreëerd dat dit zogenaamd 'het juiste' is om te doen. Het is zogenaamd een gezonde keus, zogenaamd goed voor de aarde. Er komt dus een gevoel van morele verhevenheid bij zo'n keuze kijken.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:56 schreef Ericr het volgende:
Lijkt er op dat sommigen moeilijk kunnen omgaan met verandering.

Het percentage vegetariers ligt overigens al tientallen jaren op 5% ongeveer. Het aantal mensen dat niet iedere dag vlees eet is echter wel enorm toegenomen. Ecologisch gezien een goede zaak. In de meeste gevallen ook voordelig voor de gezondheid van degenen die zijn gaan minderen.

Als je dan al niet tegen dierenleed bent moet het toch geen issue zijn dat de vleesconsumptie niet explodeert? Die consumptie stagneert of neemt licht af. Lijkt me wenselijker dan een toename jaar op jaar.

Zonder alternatieven wordt de ecologische voetafdruk van vleesconsumptie alleen maar groter. Plus de kans op misstanden in die sector ook omdat je steeds meer megastallen nodig zal hebben.
Nou, het is meer dat niet iedereen deze verandering wil, maar dat men toch dit maar blijft opdringen bij de burger.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205607003
Ja, dankzij de alternatieven zoals vegaburgers is het ontzettend veel makkelijker geworden om een dagje vegetarisch te eten. "Vroeger" moest je echt anders gaan koken, bijv zelf iets van seitan maken (veel werk), of met linzen, bonen of kikkererwten aan de gang. Tofu was ook nog nauwelijks te krijgen. Je moest opletten dat je genoeg proteine binnenkreeg, en vooral afstappen van het aardappel/groente/vlees paradigma. Dat kan best een drempel zijn. Tegenwoordig hoeft dat bijna niet meer en kun je vlees makkelijk vervangen door een vega(n) variant, en kun je (als je zou willen) zelfs vega bij mcdonald's eten. Ik noem dat wel vooruitgang.

Maar je houdt altijd van die onuitstaanbare drammers over, die maar huilen als een klein kind omdat ze vinden dat vega "opgedrongen" wordt. Cry me a river, losers.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 12:33:12 #283
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205607306
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Met 'onzin' heeft dit weinig te maken hoor, het is vreemd dat je mijn post direct op die manier probeert af te serveren. Mensen eten tegenwoordig steeds meer van die vleesvervangende troep omdat er overal het idee wordt gecreëerd dat dit zogenaamd 'het juiste' is om te doen. Het is zogenaamd een gezonde keus, zogenaamd goed voor de aarde. Er komt dus een gevoel van morele verhevenheid bij zo'n keuze kijken.
[..]
Nou, het is meer dat niet iedereen deze verandering wil, maar dat men toch dit maar blijft opdringen bij de burger.
Waarom heb je het twee keer over zogenaamd? Vleesvervangers zijn gezonder dat het vlees alternatief en vleesvervangers hebben absoluut een kleinere voetafdruk (tenzij op zuivel gebaseerd).

Het eerste kan je nog discussiëren of weerleggen met onzinnige voorbeelden (de ongezondste vleesvervanger zal minder gezond zijn dan het gezondste stukje dierlijke eiwit). Het betekent ook niet dat vleesvervangers gezond zijn. Je kunt van een ding ook moeilijk zeggen of het gezond is. Je van twee dingen zeggen wat de gezondste optie is.

Beyond burger vs rundvleeshamburger --> Beyond burger is 'gezonder' (minder slecht)
Beyond burger vs witvis --> vis is gezonder
Beyond burger vs tofu --> tofu is gezonder

I am a black hole shitting into the void
  donderdag 11 augustus 2022 @ 12:37:04 #284
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205607348
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:36 schreef Nober het volgende:
Tsja Amerikanen...

[ twitter ]

Ook mooi hoe die EU wetgeving dat die sojarommel geen vlees mocht heten alsnog werd afgewezen. :')
Yeszzz! Ik hoor bij de minderheid!

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Vegaburger.... :') ....als ik groente wil, eet ik wel een salade geitenkaas.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator donderdag 11 augustus 2022 @ 12:39:16 #285
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205607374
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Met 'onzin' heeft dit weinig te maken hoor, het is vreemd dat je mijn post direct op die manier probeert af te serveren. Mensen eten tegenwoordig steeds meer van die vleesvervangende troep omdat er overal het idee wordt gecreëerd dat dit zogenaamd 'het juiste' is om te doen. Het is zogenaamd een gezonde keus, zogenaamd goed voor de aarde. Er komt dus een gevoel van morele verhevenheid bij zo'n keuze kijken.
[..]
Nou, het is meer dat niet iedereen deze verandering wil, maar dat men toch dit maar blijft opdringen bij de burger.
Je draait de boel om, jij hangt ergens een label aan zonder enige onderbouwing om een groep mensen weg te zetten.

Er is niks zogenaamd aan dat plantaardig beter voor het milieu is, dat is gewoon een feit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 12:42:47 #286
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205607410
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dierenleed, dierenleed. Je neemt een leeuw ook niet kwalijk dat hij een antilope mank bijt en levend begint op te eten.

En ja, ik ken het "maar dat is anders dan een fabriek etc" argument, maar nee, ik vind het weinig verschillend, alleen de schaal is groter en ze worden niet half levend opgegeten.

Mag je een slechte mening vinden hoor, maar veranderen zal ik hem niet.

:o :D

eetsmakelijk
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_205607671
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je draait de boel om, jij hangt ergens een label aan zonder enige onderbouwing om een groep mensen weg te zetten.

Er is niks zogenaamd aan dat plantaardig beter voor het milieu is, dat is gewoon een feit.
Ik benoem iets, dat heeft niks te maken met een label. En je verschuift hier de doelpalen van 'vleesvervangers' naar 'plantaardig'. Heel veel vleesvervangers zijn niet plantaardig maar bevatten alsnog dierlijke ingrediënten. Om nog maar te zwijgen over wat er bijvoorbeeld komt kijken bij de productie van soja wat in veel vleesvervangers zit. Het is dus een stuk gecompliceerder dan het beeld dat jij nu probeert te schetsen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205607772
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik benoem iets, dat heeft niks te maken met een label. En je verschuift hier de doelpalen van 'vleesvervangers' naar 'plantaardig'. Heel veel vleesvervangers zijn niet plantaardig maar bevatten alsnog dierlijke ingrediënten. Om nog maar te zwijgen over wat er bijvoorbeeld komt kijken bij de productie van soja wat in veel vleesvervangers zit. Het is dus een stuk gecompliceerder dan het beeld dat jij nu probeert te schetsen.
Misschien even teruglezen, soja eten is nog steeds vele malen efficiënter dan vlees. Ik snap dat mensen graag vlees eten, doe ik ook, maar dat is toch geen reden om de feiten te blijven ontkennen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 11 augustus 2022 @ 13:35:14 #289
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205607831
quote:
Vraag me af hoe men had gereageerd als de Reiger een vis had gevangen.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 13:38:28 #290
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205607852
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:33 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Waarom heb je het twee keer over zogenaamd? Vleesvervangers zijn gezonder dat het vlees alternatief en vleesvervangers hebben absoluut een kleinere voetafdruk (tenzij op zuivel gebaseerd).

Het eerste kan je nog discussiëren of weerleggen met onzinnige voorbeelden (de ongezondste vleesvervanger zal minder gezond zijn dan het gezondste stukje dierlijke eiwit). Het betekent ook niet dat vleesvervangers gezond zijn. Je kunt van een ding ook moeilijk zeggen of het gezond is. Je van twee dingen zeggen wat de gezondste optie is.

Beyond burger vs rundvleeshamburger --> Beyond burger is 'gezonder' (minder slecht)
Beyond burger vs witvis --> vis is gezonder
Beyond burger vs tofu --> tofu is gezonder

Waarom is tegenwoordig de hamburger de maatstaf van een al dan niet vegetarische maaltijd, echt, eten mensen niet behoorlijk? Ik maak ook wel eens een hamburger, 3-4 keer per jaar, maar echt, al dat gezeik over hoe geweldig een vegaburger is, maar gvd eens iets behoorlijks vegetarisch wat interessanter is dan een fucking burger.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 13:38:32 #291
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205607855
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Vraag me af hoe men had gereageerd als de Reiger een vis had gevangen.
Had die leeuw beter kunnen doen, dan had hij nog een lekker nagerecht gehad.

En vele weten nog niet dat de dieren op aarde zijn gezet om de mens te voeden.
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_205607963
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:38 schreef RAVW het volgende:

[..]
Had die leeuw beter kunnen doen, dan had hij nog een lekker nagerecht gehad.

En vele weten nog niet dat de dieren op aarde zijn gezet om de mens te voeden.
Doe mij een leeuwensteak dan. :')
En neem zelf nog een handje meelwormen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 11 augustus 2022 @ 13:50:53 #293
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205607976
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom is tegenwoordig de hamburger de maatstaf van een al dan niet vegetarische maaltijd, echt, eten mensen niet behoorlijk? Ik maak ook wel eens een hamburger, 3-4 keer per jaar, maar echt, al dat gezeik over hoe geweldig een vegaburger is, maar gvd eens iets behoorlijks vegetarisch wat interessanter is dan een fucking burger.
Je weet dat de titel van dit topic 'Amerikanen pruimen vegaburger McDonald's niet' is? Dat lijkt mij de reden waarom het hier hoofdzakelijk gaat over vegaburgers.

Als je het youtube-filmpje bekijkt gaat het hier overigens ook over (wat ook al vaker is aangehaald in dit topic): Vleesvervanger die sterk op vlees lijken zijn gericht op flexitariers of mensen die net zijn overgestapt. Hoe vaker mensen per week geen vlees eten, hoe minder vaak ze dit type vleesvervangers kopen.
I am a black hole shitting into the void
  donderdag 11 augustus 2022 @ 13:53:53 #294
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205608005
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Doe mij een leeuwensteak dan. :')
En neem zelf nog een handje meelwormen.
Meelwormen kun je eten

Of het kaneen leeuw eten ... ja, dat wel, maar over het algemeen wordt vlees van planteneters gegeten, en vlees van vleeseters niet, dat schijnt minder lekker te zijn.
Dit geldt dan wel weer met name voor zoogdieren geloof ik, want krokodillenvlees en haaienvlees wordt wel gegeten.
En het is natuurlijk zo dat het vlees van een dier dat bovenaan de voedselketen staat, zoals een leeuw, meer schadelijke stoffen bevat, omdat hij wat achterblijft in alle voorgangers in de voedselketen binnenkrijgt.
Dus te veel ervan eten is misschien minder gezond.
Elk vlees is in principe geschikt voor menselijke consumptie.
Het hangt voornamelijk van je cultuur af wat je eet.
Een Chinees eet alles wat vier poten heeft, behalve een stoel. _O-
En er zijn er zelf bij die als mens hun eigen soort genoten opeten

https://nl.wikipedia.org/wiki/Andesvliegramp

om maar even een voorbeeld te noemen
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  donderdag 11 augustus 2022 @ 13:56:23 #295
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205608019
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:50 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Je weet dat de titel van dit topic 'Amerikanen pruimen vegaburger McDonald's niet' is? Dat lijkt mij de reden waarom het hier hoofdzakelijk gaat over vegaburgers.

Als je het youtube-filmpje bekijkt gaat het hier overigens ook over (wat ook al vaker is aangehaald in dit topic): Vleesvervanger die sterk op vlees lijken zijn gericht op flexitariers of mensen die net zijn overgestapt. Hoe vaker mensen per week geen vlees eten, hoe minder vaak ze dit type vleesvervangers kopen.
Heel mooi, maar je gaat volledig voorbij aan mijn punt.
pi_205608026
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Vegaburger.... ....als ik groente wil, eet ik wel een salade geitenkaas.
Ja want een patty van linzen i.p.v. gehakt is natuurlijk een no-go..
ga huilen
pi_205608076
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is inderdaad ook hoe sommigen maar al te graag (jonge) kinderen tegenwoordig met dit soort onderwerpen willen indoctrineren. Het blijft een zorgwekkende trend, kinderen dingen wijsmaken dat bijvoorbeeld vlees eten per definitie slecht is, er vijftig geslachten bestaan en twintig seksuele oriëntaties.
[..]
Veel vleesvervangers zijn ook vaak niet goed te eten (en ook niet zo gezond trouwens). Maar het type mens dat dit soort producten kopen eten het vol trots op (al is het met lange tanden), want men voelt zich moreel verheven dat ze geen vlees meer eten.
Toon mij één schoolboek waar in staat dat vlees eten per definitie slecht is.Feit blijft natuurlijk wel dat vele soorten vlees niet gezond zijn voor ons, dat we er vaak toch te veel van eten en dat het negatieve gevolgen heeft voor dierenwelzijn en milieu. Dat zijn gewoon feiten hoor.

En vleesvervangers zijn er tegenwoordig in alle soorten en maten. De een lekkerder dan de ander en de ander ongezonder dan de ander. Er zullen ook weinig mensen beweren dat je veel vleesvervangers moet eten voor je gezondheid. Als je meer plant-based wil eten om je gezondheid te verbeteren dan moet je een WFPB (whole foods plant based diet) volgen.
pi_205608973
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:01 schreef Intint het volgende:

[..]
Toon mij één schoolboek waar in staat dat vlees eten per definitie slecht is.Feit blijft natuurlijk wel dat vele soorten vlees niet gezond zijn voor ons, dat we er vaak toch te veel van eten en dat het negatieve gevolgen heeft voor dierenwelzijn en milieu. Dat zijn gewoon feiten hoor.

En vleesvervangers zijn er tegenwoordig in alle soorten en maten. De een lekkerder dan de ander en de ander ongezonder dan de ander. Er zullen ook weinig mensen beweren dat je veel vleesvervangers moet eten voor je gezondheid. Als je meer plant-based wil eten om je gezondheid te verbeteren dan moet je een WFPB (whole foods plant based diet) volgen.
Gewoon laten gaan. Hij wil/kan gewoon niet begrijpen dat vegetariër/veganist worden een principiële keuze is en niks te maken heeft met gezondheid of lekker eten. Al kan vega(n) eten erg lekker zijn. :9
ROBODEMONS..................|:(
pi_205609079
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:27 schreef Monolith het volgende:

[..]
Misschien even teruglezen, soja eten is nog steeds vele malen efficiënter dan vlees. Ik snap dat mensen graag vlees eten, doe ik ook, maar dat is toch geen reden om de feiten te blijven ontkennen?
Efficiënter op welke manier? En waar heb je het idee dat er wordt geprobeerd om feiten te ontkennen?
quote:
15s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:09 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Gewoon laten gaan. Hij wil/kan gewoon niet begrijpen dat vegetariër/veganist worden een principiële keuze is en niks te maken heeft met gezondheid of lekker eten. Al kan vega(n) eten erg lekker zijn. :9
Het ging specifiek over vleesvervangers, niet over wat jij nu allemaal post. Niemand heeft hier gezegd dat vega of vegan eten geen principiële keuze kan zijn, en ook niet dat het niet lekker zou kunnen zijn. Ik maak zelf ook meer dan eens een maaltijd zonder vlees, alleen dan gebruik ik verder geen vleesvervangers.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 11 augustus 2022 @ 16:39:49 #300
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205609254
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Yeszzz! Ik hoor bij de minderheid!

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Vegaburger.... :') ....als ik groente wil, eet ik wel een salade geitenkaas.
Ja maar dat is wel zo idd. Veel vegetariers doen ook verder niets met vegaburgers. Het is meer een tussenstap voor mensen die nog steeds vlees willen maar dit niet willen eten ofzo.

Groenteburger oid (met spinazie en kaas bijvoorbeeld) is wel weer prima vind ik, maar dat ik eet ik ook niet ter vervanging van een vleesburger.

Goed vegetarisch eten probeert niet op een vleesgerecht te lijken maar is gewoon wat het is; een goede maaltijd zonder vlees.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator donderdag 11 augustus 2022 @ 17:23:54 #301
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205609593
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja maar dat is wel zo idd. Veel vegetariers doen ook verder niets met vegaburgers. Het is meer een tussenstap voor mensen die nog steeds vlees willen maar dit niet willen eten ofzo.

Groenteburger oid (met spinazie en kaas bijvoorbeeld) is wel weer prima vind ik, maar dat ik eet ik ook niet ter vervanging van een vleesburger.

Goed vegetarisch eten probeert niet op een vleesgerecht te lijken maar is gewoon wat het is; een goede maaltijd zonder vlees.
Ik doe het heel af en toe, zonder vlees, en daar zijn best lekkere opties voor te vinden. We hebben het een paar keer met vleesvervangers geprobeerd maar dat was het voor mij toch niet, de smaak beviel gewoon niet.
Wel goed waren de fishsticks van Iglo zonder vis die we recentelijk hadden.

Maar als ik naar McDonalds ga (en dat is heel zelden) dan ga ik dus niet voor een vleesvervanger burger.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')