Tja. Beetje hypocriet natuurlijk wel om te zeggen dat je een dierenliefhebber bent terwijl je wel grootschalige dierenmishandeling steunt want jammie.quote:Op maandag 8 augustus 2022 13:02 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Zelfde als met die nieuwe genders, voor mij is het nog steeds
- man
- vrouw
- hetero
- bi
- homo
Maar tegenwoordig heb je 1000 termen, non binair, pan seksueel, etc etc
Maar onze kinderen zullen al die genders als vanzelfsprekend vinden, omdat ze dat vaak zien op TV en er over spreken in de klas.
Zo gaat het ook worden met vlees, dat is straks enkel nog voor 'bekrompen mensen die dieren haten'
Zo gaat de nieuwe generatie ons zien, je bent straks ook al racistisch als je een drankje in het Nederlands besteld op het terras.. Want Engels gaat de nieuwe voertaal worden.
Het is nu al soms moeilijk om een Nederlands sprekende ober te vinden hier in Rotterdam.
Het gaat een totaal anderen wereld worden. Gelukkig is het leven niet eeuwig want ik kan er allemaal niet meer tegen.
Ik ben een hetero man, die elke dag vlees eet. En elke week m'n auto voltank met benzine.
Dat is wat we gewend zijn in onze cultuur. Wat is je punt?quote:Op zondag 7 augustus 2022 20:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Vlees is toch wel de standaard. Zo blijkt.
Waar wil je heen met deze vraag?quote:Op maandag 8 augustus 2022 13:25 schreef Intint het volgende:
[..]
Dat is wat we gewend zijn in onze cultuur. Wat is je punt?
Of voor andere redenen.quote:Op maandag 8 augustus 2022 15:18 schreef Intint het volgende:
[..]
Meestal beantwoorden mensen een vraag met een vraag als ze geen antwoord hebben.
Daarom staat er meestal en niet in alle gevallen. Maar goed, waarom geef jij dan geen antwoord op de vraag die ik je stelde?quote:Op maandag 8 augustus 2022 15:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of voor andere redenen.
Maar als je al zo vooringenomen bent, heb ik weinig trek in een discussie.
Goedemiddag.
Toch:quote:Op zondag 7 augustus 2022 22:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of je het lekker vindt of niet zo'n beyond meat burger is al veel meer vleesachtig dan wat er pakweg tien jaar geleden in de supermarkt lag. Dat doen ze dan ook vooral door hem minstens net zo ongezond te maken als een vleesburger, maar goed.
Zit juist enorm veel voortuitgang inquote:Op zondag 7 augustus 2022 22:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De waardeloze smaak van vegaproducten blijft mij verbazen. Daar zit bar weinig vooruitgang in.
Ja da's een algemeen stukje, maar ik had het specifiek over die beyond meat burgers. Er zijn best wat vleesvervangers die al een stuk gezonder zijn dan het vleesproduct dat ze vervangen. Nog beter is het om bijvoorbeeld gewoon peulvruchten als vervangen in een gerecht te stoppen als eiwitbron en geen vegagehakt oid.quote:Op maandag 8 augustus 2022 16:21 schreef Forbry het volgende:
[..]
Toch:
https://www.change.inc/ag(...)-uit-onderzoek-38708
Meer dan dat zoals?quote:Op maandag 8 augustus 2022 16:24 schreef HeatWave het volgende:
Alternatief aanbieden? Helemaal prima.
Meer dan dat, opbokken veganactivist.
Ah ja... ik had het zelf niet specifiek over die Beyond meat burgers nee...quote:Op maandag 8 augustus 2022 16:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja da's een algemeen stukje, maar ik had het specifiek over die beyond meat burgers. Er zijn best wat vleesvervangers die al een stuk gezonder zijn dan het vleesproduct dat ze vervangen. Nog beter is het om bijvoorbeeld gewoon peulvruchten als vervangen in een gerecht te stoppen als eiwitbron en geen vegagehakt oid.
Die beyond meat burgers zijn echter zo ontwikkeld om zoveel mogelijk op een vette burger te lijken en dat doen ze dus ook door er een flinke bak verzadigd vet in te verwerken.
Nee, anderen dingen opdringen welquote:Op maandag 8 augustus 2022 16:29 schreef Intint het volgende:
[..]
Dus je inzetten tegen dierenleed is bij voorbaat een slechte zaak?
Maar als een boer dat doet is het wel ok?quote:Op maandag 8 augustus 2022 16:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, anderen dingen opdringen wel. En laat dat nou het stokpaardje van de vegan zijn.
Nou, ik vind eigenlijk dat vegans alle - meer dan goede - redenen hebben om 'activistisch' te zijn, maar heel veel vegans zijn dat (desondanks) helemaal niet...quote:Op maandag 8 augustus 2022 16:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, anderen dingen opdringen wel. En laat dat nou het stokpaardje van de vegan zijn.
Die dwingen jou idd al jaren om hun producten te kopen, vallen je lastig in restuaurants omdat je hun vlees moet en zal eten.quote:Op maandag 8 augustus 2022 16:33 schreef Intint het volgende:
[..]
Maar als een boer dat doet is het wel ok?
Dat maak jij mee met vegans? Really?quote:Op maandag 8 augustus 2022 16:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die dwingen jou idd al jaren om hun producten te kopen, vallen je lastig in restuaurants omdat je hun vlees moet en zal eten.
Vegans suck.
Ik woon in activisme bolwerk Amsterdam, wat denk je zelf?quote:Op maandag 8 augustus 2022 16:36 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat maak jij mee met vegans? Really?
Dat zal waarschijnlijk in de werkelijkheid zijn dat Heatwave langs wat meer vega tentjes loopt dan je inderdaad in Schubbekutteveen tegenkomt, want ik kan me toch niet voorstellen dat als Heatwave zijn biefstukje in een prima tentje loopt te eten hij continu bestookt wordt door demonstranten.quote:Op maandag 8 augustus 2022 16:36 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat maak jij mee met vegans? Really?
Oh vertel. Wanneer heeft een vegan jou ooit onder schot gehouden om een broccoli te kopen? Dat is namelijk dwang. Een product op de markt brengen is niet dwingen.quote:Op maandag 8 augustus 2022 16:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die dwingen jou idd al jaren om hun producten te kopen, vallen je lastig in restuaurants omdat je hun vlees moet en zal eten.
Vegans suck.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |