Ja hoor.quote:Op maandag 8 augustus 2022 16:54 schreef Intint het volgende:
[..]
En dan durf jij iets over kronkelen te zeggen
Quote dan eens waar ik dat gezegd heb?quote:Op maandag 8 augustus 2022 16:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, jij beweerde dat hij per definitie niet grappig kon zijn of gelijk hebben,
Het was al langer bekend dat jij meer waarde hecht aan de mening van mensen zonder opleiding dan aan die van academici.quote:Op maandag 8 augustus 2022 16:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik neem het liever van hem aan dan van jou, raar zeg.
Oh, nou moet ik zelf gaan zoeken? (c) Intint net nog ergens zelfquote:Op maandag 8 augustus 2022 16:59 schreef Intint het volgende:
[..]
Quote dan eens waar ik dat gezegd heb?
[..]
Het was al langer bekend dat jij meer waarde hecht aan de mening van mensen zonder opleiding dan aan die van academici.
Je spreekt hier over:quote:Op maandag 8 augustus 2022 16:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja hoor.
Ik beweer nergens dat mijn hele mening op zijn videos gebaseerd is, ik geef alleen EEN voorbeeld waar je snel kan zien wat ik bedoel.
Dus je verzint zelf iets en denkt dan een punt te hebben, nou nee dus.
Dus het gedachtengoed van IB was volgens jou eerdere post alles dat je nodig had om vegans tot op het bod te haten? Maar blijkbaar verschil je ook van mening wat betreft vegans? Nou dan vertel ons maar eens waar jouw mening verschilt van die van hem.quote:Op maandag 8 augustus 2022 16:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
1 naam:
Isaac Butterfield, al het bewijs dat je nodig hebt om vegans tot op het bot te haten.
Waarom zou ik dat in godsnaam doen. Er hakken hier 5 man op me in met non-argumenten en verzonnen conclusiesquote:Op maandag 8 augustus 2022 17:02 schreef Intint het volgende:
[..]
Je spreekt hier over:
[..]
Dus het gedachtengoed van IB was volgens jou eerdere post alles dat je nodig had om vegans tot op het bod te haten? Maar blijkbaar verschil je ook van mening wat betreft vegans? Nou dan vertel ons maar eens waar jouw mening verschilt van die van hem.
Dit. Maar voor schaamte is introspectie nodig en ja...quote:Op maandag 8 augustus 2022 16:55 schreef Fok-it het volgende:
Pak dan gewoon je verlies Heatwave. Stuk respectabeler dan deze lachwekkende vertoning
Ah ja. De bekende 'ik heb geen argumenten maar kijk dit filmpje maar eens' exit strategie. Van kronkelen naar rennen.quote:Op maandag 8 augustus 2022 17:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat in godsnaam doen. Er hakken hier 5 man op me in met non-argumenten en verzonnen conclusies.
Vegans zijn kut, en als je daar een VOORBEELD van wil zien kan je even naar zijn videos kijken.
Alle andere meuk heb je er zelf bij verzonnen.
Ja, ik geef al deze tijd weerwoord aan meerdere personen, en dat is "rennen" volgens jou.quote:Op maandag 8 augustus 2022 17:05 schreef Intint het volgende:
[..]
Ah ja. De bekende 'ik heb geen argumenten maar kijk dit filmpje maar eens' exit strategie. Van kronkelen naar rennen.
Nope. Inhoudelijk geef je nergens weerwoord op. Je kronkelt en je hoopt dat de tegenpartij er uiteindelijk gewoon geen zin meer in heeft. Dit zul je echter nooit toegeven want als je in staat zou zijn om dingen toe te geven dan was deze discussie al een paar pagina's geleden gestopt.quote:Op maandag 8 augustus 2022 17:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ik geef al deze tijd weerwoord aan meerdere personen, en dat is "rennen" volgens jou.
Zijn er ook conclusies die niet totale fabrikaties zijn bij jou?.
Er valt niets toe te gevenquote:Op maandag 8 augustus 2022 17:10 schreef Intint het volgende:
[..]
Nope. Inhoudelijk geef je nergens weerwoord op. Je kronkelt en je hoopt dat de tegenpartij er uiteindelijk gewoon geen zin meer in heeft. Dit zul je echter nooit toegeven want als je in staat zou zijn om dingen toe te geven dan was deze discussie al een paar pagina's geleden gestopt.
Je zou kunnen toegeven dat je veganisten irritant vind omdat je de associatie legt met links/progressief gedachtegoed en dat je je daardoor aangetrokken voelt tot mensen zoals IB, die de meest extreme hoek van deze beweging belichten, net doen alsof ze allemaal zo zijn zodat je weer gerechtvaardigd voelt in je irrationele haat tov veganisten.quote:Op maandag 8 augustus 2022 17:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er valt niets toe te geven.
Ik vind, en velen met mij, vegan-activisten bloedirritant, en met een reden. Welke reden vroeg men, nou oa de redenen die IB geeft.
Wat klopte daar precies niet aan?.
Waarom? Waarom is hier wel naunce vereist? Alle boeren moeten toch ook dood?quote:Op maandag 8 augustus 2022 17:16 schreef Intint het volgende:
[..]
Je zou kunnen toegeven dat je veganisten irritant vind omdat je de associatie legt met links/progressief gedachtegoed en dat je je daardoor aangetrokken voelt tot mensen zoals IB, die de meest extreme hoek van deze beweging belichten, net doen alsof ze allemaal zo zijn zodat je weer gerechtvaardigd voelt in je irrationele haat tov veganisten.
Quote even de post waar ik dat zeg aub?quote:Op maandag 8 augustus 2022 17:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom? Waarom is hier wel naunce vereist? Alle boeren moeten toch ook dood?
Mijn advies is om mijn post nog eens te lezen want je snapt hem niet helemaal.quote:Op maandag 8 augustus 2022 17:18 schreef HeatWave het volgende:
IB de meeste extreme hoek, de man maakt grappen voor zijn beroep.
"Vegan activisten"quote:Op maandag 8 augustus 2022 17:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee.quote:Op maandag 8 augustus 2022 17:22 schreef Intint het volgende:
[..]
Quote even de post waar ik dat zeg aub?
[..]
Mijn advies is om mijn post nog eens te lezen want je snapt hem niet helemaal.
Is er verschil tussen "ik vind dat alle ponstypisten dood moeten" ofquote:Op maandag 8 augustus 2022 17:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In een comedyclub, nee, daar prefereer ik het eerste zelfsquote:Op maandag 8 augustus 2022 17:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Is er verschil tussen "ik vind dat alle ponstypisten dood moeten" of
"ik vind dat alle ponstypisten binnen een jaar moeten worden omgeschoold tot medewerk(st)er order intake op de afdeling verkoop binnendienst"
Waarom heb je het over een comedyclub?quote:Op maandag 8 augustus 2022 17:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In een comedyclub, nee, daar prefereer ik het eerste zelfs.
Goh, geen idee, heeeeeeel misschien omdat de beste man stand up comedian is, maar verder, echt geen flauw benulquote:Op maandag 8 augustus 2022 17:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Waarom heb je het over een comedyclub?
Als er van een bepaald beroep minder mensen nodig zijn, zoals in het verleden met mandenvlechters, hoelahoepproducenten, videotheekhouders, Commodor-64-programmeurs, hoefsmeden, molenaars, pottenbakkers, klompenmakers...
betekent dat niet dat die mensen allemaal dood moeten.
Hij heeft het over jouw "alle boeren moeten toch ook dood?" opmerking...quote:Op maandag 8 augustus 2022 17:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goh, geen idee, heeeeeeel misschien omdat de beste man stand up comedian is, maar verder, echt geen flauw benul.
Nou nou nou nou... Dwingen heeft nog nooit ergens geholpen... (Geef ze gewoon een goed alternatief!)quote:Op maandag 8 augustus 2022 20:05 schreef Maharski het volgende:
Het is veel te vrijblijvend allemaal! Dwing mensen gewoon vegetarisch te eten, en duw het door hun strot. Als mensen dan toch vlees eten, geef ze dan een speciale maatschappelijke status waardoor ze het wel afleren.
Als dierenleed je niets boeit kan ik me voorstellen dat je inderdaad denkt dat er niets mis mee is.quote:Op maandag 8 augustus 2022 20:10 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nou nou nou nou... Dwingen heeft nog nooit ergens geholpen... (Geef ze gewoon een goed alternatief!)
En er is nix mis met vlees eten... (Duurzaam en biologisch.)
Zeker een PvdD stemmer!
Ja, want je legt me woorden in de mond die ik nooit gezegd hebt en dat weet je zelf ook wel. En je hebt al lang verloren en iedereen met ook maar enig vermogen tot logisch denken heeft ziet dat. Jij zou dit echter nooit van zijn leven toegeven want blijkbaar kun je het volhouden om uren lang recalcitrant gaan liggen doen op een forum.quote:Op maandag 8 augustus 2022 17:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, nou moet ik zelf gaan zoeken? (c) Intint net nog ergens zelf.
Ja, dat is ook een geweldige conclusie die je verder nergens op gebaseerd hebt.
Allen tegen 1, en dan nog niet winnen.
Mensen aten altijd al dieren...quote:Op maandag 8 augustus 2022 22:04 schreef Intint het volgende:
[..]
Als dierenleed je niets boeit kan ik me voorstellen dat je inderdaad denkt dat er niets mis mee is.
Nee hij pakt een paar voorbeelden uit de meest extremistische hoek van de beweging en doet alsof ze allemaal zo zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2022 17:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee.
Maar ok, in deze heb je gelijk, ik las te snel. Maar juist omdat hij dat doet geeft het een prima beeld idd.
Moet ik maar weer het lijstje tevoorschijn halen van zaken die de mensheid voor het grootste deel van zijn bestaan gedaan heeft (o.a. slavernij, oorlog, vrouwen onderdrukken) maar waarvan we toch maar zijn afgestapt als beschaafde samenleving? Wat blijft dat toch een vreemd argument.quote:
Humaan slachten is een oxymoron.quote:Op maandag 8 augustus 2022 22:08 schreef Bocaj het volgende:
Een goed gehouden dier en humane slacht vind ik prima...
Al die kiloknallers vind ik ook nix en bio industrie mag ook wel weg...
Jij komt zo te lezen bepaalde eiwitten tekortquote:Op maandag 8 augustus 2022 20:05 schreef Maharski het volgende:
Het is veel te vrijblijvend allemaal! Dwing mensen gewoon vegetarisch te eten, en duw het door hun strot. Als mensen dan toch vlees eten, geef ze dan een speciale maatschappelijke status waardoor ze het wel afleren.
Als iedereen elke dag vlees wil blijven eten kan dat echt niet biologisch en dier- en milieuvriendelijk, zoveel ruimte en landbouwgrond is er gewoon niet. Los van de vraag of je überhaupt diervriendelijk kan slachten...quote:Op maandag 8 augustus 2022 22:08 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Mensen aten altijd al dieren...
Een goed gehouden dier en humane slacht vind ik prima...
Al die kiloknallers vind ik ook nix en bio industrie mag ook wel weg...
Dierlijke eiwitten kunnen wel degelijk efficiënt zijn. Door veeteelt kun je gronden die niet geschikt zijn voor akkerbouw gebruiken om voedsel te produceren.quote:Op maandag 8 augustus 2022 22:41 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als iedereen elke dag vlees wil blijven eten kan dat echt niet biologisch en dier- en milieuvriendelijk, zoveel ruimte en landbouwgrond is er gewoon niet. Los van de vraag of je überhaupt diervriendelijk kan slachten...
We zullen dus wel moeten minderen of stoppen met vlees, er zit niks anders op. Want de bioindustrie is echt verschrikkelijk en onmenselijk. Dierlijk proteine is sowieso super inefficiënt, en ontzettend vervuilend, terwijl er prima plantaardige eiwitten beschikbaar zijn.
1 x een plak B.M. als impulsaankoop meegenomen bij AH want had 35% weggooikorting, meteen in de koelkast gegooid én vervolgens meteen vergeten (koelkast was nogal een beetje heel erg vol), stond na 1 week best wel bol, toen maar gehaktballetjes van gedraaid (49 jaar niet meer gedaan!) en flink in de oven laten doorbraden (op bakpapier, anders staat je keuken in een mum van tijd vol rook). Misschien niet de meest ideale bereidingswijze. maar ze waren verdomd goed te eten, ze gingen achter elkaar op zonder enige behoefte aan saus, garnering of overige organen van vergelijkbare strekking én... ik leef nog steeds!quote:Op zondag 7 augustus 2022 18:17 schreef Waldorf22 het volgende:
Apart, ik vind de Beyond Meat burgers ziek goed.
Klinkt mooi, maar dat geldt maar voor een klein percentage voor al het vlees dat geproduceerd wordt. Daar ga je de wereld niet mee voeden. Sowieso worden ook die dieren regelmatig bijgevoerd met voer dat op reguliere akkers groeit. Daarnaast, misschien moeten we die gebieden gewoon natuur laten?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 01:22 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dierlijke eiwitten kunnen wel degelijk efficiënt zijn. Door veeteelt kun je gronden die niet geschikt zijn voor akkerbouw gebruiken om voedsel te produceren.
Ik denk vooral dat de karikatuur van 'mensen die niet altijd vlees eten' schromelijk overdreven is. Vegetariërs zijn niet collectief schuimbekkende McDonaldshaters en vegetariërs zijn ook niet de enigen die niet altijd vlees hoeven te eten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 14:15 schreef SpecialK het volgende:
Stel je bent McDonalds. Een fast food restaurant wat bijna in elk gerecht wel dieren stopt. En een keten die an sich al verantwoordelijk is voor gigantische hoeveelheden fabrieken met factory farming waar koeien oprecht slechter behandeld worden dan nodig is om de absolute minimumprijs waar te maken. De koeien die bestemd waren voor jouw gehaktmolen waren de filmsterren van menigeen anti-vlees-eten campagne en hebben miljoenen mensen richting de vega hoek gejaagd door de brute mishandeling die je veroorzaakt hebt over een periode van ongeveer 80 jaar.
Je bent dus dat bedrijf... en je komt ineens op het idee om een vega burger uit te brengen hopende dat je vegetariers naar je restaurant kan lokken.
Hoe goed is dit idee? Gaan vega's ineens nu wel naar McDonalds om het businessmodel wat ze meer haten dat een christen satan haat te ondersteunen?
Of blijven die mensen weg en zit je dus nepvlees te verkopen aan een klantenbestand wat absoluut daar is voor de vleesgerechten komt en wat geen boodschap heeft aan je beyond burger?
Ik ben geen business consultant of zelfs iemand die erg hoge cijfers heeft gekregen voor het vak economie. Maar zelfs ik kan bedenken dat dit nergens heen gaat en dat ze de bedenker en de propper(s) van dit idee op staande voet moeten ontslaan.
Het is natuurlijk ook niet bedoeld voor de overtuigde vegetariër, maar om de vleeseter eens te verleiden tot wat anders.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:20 schreef deedeetee het volgende:
Ze kunnen beter stoppen met die onzin van vleesvervangers, dat wekt verwachtingen die niet waar te maken zijn.
Noem het gewoon wat het is :
1. Vleesvervangers op basis van sojaboon
2. Vleesvervangers op basis van Johannesbroodpitmeel
3. Vleesvervangers op basis van Groenten
4. vleesvervangers op basis van schimmels
5. Vleesvervangers op basis van zuivel
In plaats van die onzin over kipstuckjes e.d. als je geen vlees wilt eten is dat prima, maar doe dan niet alsof, geef het beestje boontje gewoon een eerlijke naam.
Als we steak dan ook weefsel van koeienlijk en bacon dan weefsel van dood varken gaan noemen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:20 schreef deedeetee het volgende:
Ze kunnen beter stoppen met die onzin van vleesvervangers, dat wekt verwachtingen die niet waar te maken zijn.
In plaats van die onzin over kipstuckjes e.d. als je geen vlees wilt eten is dat prima, maar doe dan niet alsof, geef het beestje boontje gewoon een eerlijke naam.
Alsof de term, ik heb zo'n trek in een stuk dooie koe, niet gangbaar isquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:35 schreef Intint het volgende:
[..]
Als we steak dan ook weefsel van koeienlijk en bacon dan weefsel van dood varken gaan noemen.
De ene vleesvervanger op basis van [vul maar in] is de andere niet en op die manier weet je niet welke vleessoort en welk 'vleestype' de producten (proberen te) imiteren. Dat is niet waar 'vleesvervangers' voor bedoeld zijn en totaal niet handig...quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:20 schreef deedeetee het volgende:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:35 schreef Intint het volgende:
[..]
Als we steak dan ook weefsel van koeienlijk en bacon dan weefsel van dood varken gaan noemen.
Het is simpelweg gewoon smaak, structuur, gevoel van vlees nabootsen zonder dierenleed. Vleesvervanger is dus de meest logische naam ervoorquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:54 schreef deedeetee het volgende:
Noem het gewoon geen vleesvervanger als je bezwaar hebt tegen het eten van vlees. Dat is mijn punt.
Geen vlees willen eten maar net doen alsof je het wel eet komt op mij belachelijk over.
Als je met 'net doen alsof je vlees eet' geen daadwerkelijk vlees eet, hoop ik dat veel meer mensen net doen alsof ze vlees eten. De milieu en dierenwelzijn winst zou gigantisch zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:54 schreef deedeetee het volgende:
Noem het gewoon geen vleesvervanger als je bezwaar hebt tegen het eten van vlees. Dat is mijn punt.
Geen vlees willen eten maar net doen alsof je het wel eet komt op mij belachelijk over.
Waarom komt dat belachelijk op jou over? Wat is er onduidelijk en/of raar aan vlees wel lekker vinden, maar dierenleed zo veel mogelijk willen voorkomen (en/of schade aan het milieu)?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:54 schreef deedeetee het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |