abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205451581
Waar het vakantie is of aftellen tot het vakantie is
pi_205451758
Nog 4 daagjes werken en dan mag ik ook *O*.

@Quoi, balen dat je toch zwemmersjeuk hebt opgelopen. Heb je veel last? En je mini? Wel vreemd dat alles net 1 dagje open mocht, het lijkt me dat er dan met die meting iets misgegaan is. Tiengemeten is wel echt heel leuk ja!

De oudste heeft een telefoon gekregen toen hij 10 werd in juni. Veel kinderen uit zijn klas (groep 6 afgelopen jaar) hadden al een telefoon, maar vooralsnog doet hij er weinig mee behalve spelletjes spelen en ons bellen als hij wil afspreken na school. Zo grappig dat die kinderen wel zo allerlei spelletjes downloaden en spelen, maar dingen als een telefoonnummer toevoegen aan het adresboek, dat is ineens hogere wiskunde _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205451949
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:15 schreef Phaidra het volgende:
Nog 4 daagjes werken en dan mag ik ook *O*.

@:Quoi, balen dat je toch zwemmersjeuk hebt opgelopen. Heb je veel last? En je mini? Wel vreemd dat alles net 1 dagje open mocht, het lijkt me dat er dan met die meting iets misgegaan is. Tiengemeten is wel echt heel leuk ja!

De oudste heeft een telefoon gekregen toen hij 10 werd in juni. Veel kinderen uit zijn klas (groep 6 afgelopen jaar) hadden al een telefoon, maar vooralsnog doet hij er weinig mee behalve spelletjes spelen en ons bellen als hij wil afspreken na school. Zo grappig dat die kinderen wel zo allerlei spelletjes downloaden en spelen, maar dingen als een telefoonnummer toevoegen aan het adresboek, dat is ineens hogere wiskunde _O-.
Ja dat laatste klopt hier ook wel. En de jongste belt me bijvoorbeeld ook altijd met whatsapp. Omdat ze dat makkelijker vind ofzo. Want om de belminuten hoeft ze het niet te doen. Want die gebruikt ze amper (en onderling onbeperkt bellen)

De kinderen nu eindelijk vakantie, maar voor mij nog drie weken te gaan. Zometeen lekker zwemmen met ze op m’n werk (subtropisch zwembad) maar dat weten ze nog niet. Denk dat ik vandaag punten ga scoren 😋
Heb alleen nog geen zin om broodjes klaar te maken om mee te nemen 😕 (vooral omdat ik dan dus eerst nog broodjes moet gaan halen)
pi_205452035
Oeh leuk hilliebillie! Morgen heb ik een dagje met alleen de jongste, hij mocht iets kiezen om samen te doen. Hij wil ook gaan zwemmen (en samen lasagne maken). Op zich goed, want hij mag hopelijk ergens eind dit jaar afzwemmen (hij zit nu in het laatste badje na 3 jaar zwemles), dus wat extra oefenen kan nooit kwaad. Maar voor mij is het wel veel gedoe en nog veel opletten :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205452060
Tjonge jonge. Mijn man had maaaanden geleden een zakje met sleutelringen meegenomen van werk. 40 stuks ofzo.
Dat heeft dus maandenlang zomaar op het aanrecht gelegen zonder op te ruimen.
Het werd ook niet gebruikt.
Dus elke keer wanneer ik ging schoonmaken, kwam ik weer dat zakje tegen.
Toen heb ik het opgeruimd.

3 x raden wat ik nodig heb en nergens meer kan vinden. :') :@
pi_205452198
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:00 schreef vencodark het volgende:
Tjonge jonge. Mijn man had maaaanden geleden een zakje met sleutelringen meegenomen van werk. 40 stuks ofzo.
Dat heeft dus maandenlang zomaar op het aanrecht gelegen zonder op te ruimen.
Het werd ook niet gebruikt.
Dus elke keer wanneer ik ging schoonmaken, kwam ik weer dat zakje tegen.
Toen heb ik het opgeruimd.

3 x raden wat ik nodig heb en nergens meer kan vinden. :') :@
Oooh, herkenbaar _O-
Had ik dus met de oystercards. Lagen jaren op een schaal en toen ruimde ik ze op waar ik ze makkelijk zou kunnen vinden. Kostte me gister een uur zoeken maar ik heb ze :s)
Je vindt ze wel ;)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 25 juli 2022 @ 10:31:18 #7
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205452311
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:15 schreef Phaidra het volgende:
@Quoi, balen dat je toch zwemmersjeuk hebt opgelopen. Heb je veel last? En je mini? Wel vreemd dat alles net 1 dagje open mocht, het lijkt me dat er dan met die meting iets misgegaan is. Tiengemeten is wel echt heel leuk ja!

Sja, veel jeuk (verrassend). En mijn benen zijn er niet mooier op geworden. Maar het gaat vanzelf weer over gelukkig. Max heeft 1 of 2 bultjes. Maar die heeft dan ook vooral vanaf de kant commando's gegeven over hoe ik het vlot moest bouwen :') Hij is erop gaan zitten en naar de overkant gevaren. Ik ben door de sloot gelopen en heb er lang in gestaan.

Ik denk dat die meting goed is geweest, maar het monster kan natuurlijk net uit een ander stukje sloot zijn genomen. Het is echt een uitgestrekt gebied.

Het houdt het allemaal lekker dynamisch hier. Never a dull moment.
pi_205452828
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:17 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oooh, herkenbaar _O-
Had ik dus met de oystercards. Lagen jaren op een schaal en toen ruimde ik ze op waar ik ze makkelijk zou kunnen vinden. Kostte me gister een uur zoeken maar ik heb ze :s)
Je vindt ze wel ;)
Ik heb wel even gezocht op ‘logische’ plekken maar ook daar liggen ze niet. Jammer dan, ik heb andere dingen te doen en plekken te gaan. :P
Al knaagt het wel natuurlijk. :')
pi_205452951
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 11:28 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik heb wel even gezocht op ‘logische’ plekken maar ook daar liggen ze niet. Jammer dan, ik heb andere dingen te doen en plekken te gaan. :P
Al knaagt het wel natuurlijk. :')
Dan vindt je ze als je ze níet nodig hebt :D
If they say
pi_205453181
Gevonden! *O*
Het lag dus tóch op de logische plek waar ik het eerst gekeken had maar ipv dat het zakje ‘op zicht’ lag, lag het zakje in een tas met tasjes. :+
pi_205453385
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:13 schreef vencodark het volgende:
Gevonden! *O*
Het lag dus tóch op de logische plek waar ik het eerst gekeken had maar ipv dat het zakje ‘op zicht’ lag, lag het zakje in een tas met tasjes. :+
Yay *O*
Ik vond ze in een mandje, de laatste waar ik in keek :')
If they say
pi_205454030
Herkenbaar @vencodark... dat heb ik dus ook heel vaak. Dat ik nog wel weet dat ik het in mijn handen had, maar niet meer waar ik het heb weggestopt. Maar jij hebt ze weer dus *O*.

Vanmorgen kon ik de schooltas van de oudste niet vinden. 1 week vrij he, en nu verdwenen :'). Hij heeft zeillessen deze week, hij heeft nu maar zijn tas van turnen mee. Zal je zien dat ik over 5 weken zijn magnesium, bandjes en polssteuntjes niet meer kan vinden :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 25 juli 2022 @ 13:52:23 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205454084
Zo zijn wij sinds de vakantie de sleutel van een van onze auto's kwijt. Daar hebben we nu dus nog maar één sleutel van en dat is me toch een partij onhandig... alles gehad: toilettassen, reistassen, de was, alle kleding die we mee of aan gehad hebben, alles. Maar echt, echt kwijt. Kutzooi.

Oh en applausje voor mezelf: ik maakte een afspraak bij een nieuwe (angst)tandarts. Ik heb inmiddels 3 of 4 zwarte kiezen in mijn mond en altijd wel wat pijn, maar durfde niet. Resultaat: al jaren niet geweest. Nu ben ik er klaar mee dat ik me er altijd bewust van ben dat mijn gebit er niet uitziet en dat het altijd pijn doet. Dus we gaan het fixen. Maar damn, wat is dat eng. Ik beval liever nog drie keer dan dat ik één gaatje laat vullen.

[ Bericht 43% gewijzigd door Tink89 op 25-07-2022 13:57:27 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 25 juli 2022 @ 14:03:09 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_205454152
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:52 schreef Tink89 het volgende:
Zo zijn wij sinds de vakantie de sleutel van een van onze auto's kwijt. Daar hebben we nu dus nog maar één sleutel van en dat is me toch een partij onhandig... alles gehad: toilettassen, reistassen, de was, alle kleding die we mee of aan gehad hebben, alles. Maar echt, echt kwijt. Kutzooi.

Oh en applausje voor mezelf: ik maakte een afspraak bij een nieuwe (angst)tandarts. Ik heb inmiddels 3 of 4 zwarte kiezen in mijn mond en altijd wel wat pijn, maar durfde niet. Resultaat: al jaren niet geweest. Nu ben ik er klaar mee dat ik me er altijd bewust van ben dat mijn gebit er niet uitziet en dat het altijd pijn doet. Dus we gaan het fixen. Maar damn, wat is dat eng. Ik beval liever nog drie keer dan dat ik één gaatje laat vullen.
ook als je het goed laat verdoven?

Ik had altijd heel erge tandartsvrees want mijn moeder had me aangepraat dat verdoven meer pijn deed dan boren :')_!
Nou had mijn moeder chronische tandvleesontsteking dus ik kan me ook wel voorstellen dat zo'n naaldje dan ff prikt, maar ik heb echt zoveel jaar nodeloos afgezien bij de tandarts. Ben blij dat ik inmiddels beter weet.
disclaimer
pi_205454198
@Tink89 de drempel om een afspraak te maken is dan al zooo hoog, dat heb je toch al mooi overwonnen *O*. Echt goed! Maar inderdaad heel spannend. Moet je er nog lang op wachten?
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 25 juli 2022 @ 14:13:55 #16
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205454212
Dapper Tink. Ik hoop dat je achteraf kunt zeggen; was dit alles?!?
  maandag 25 juli 2022 @ 15:27:18 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205454632
Ik heb nogal een geschiedenis. Zelfs afspraken met lachgas enzo hielpen me niet over m'n angst heen. Ik ga kotsmisselijk de stoel in... als ik niet zoals de afgelopen paar keer net iets meer dan 24 uur van tevoren afzeg.

Nu dus maar eens zo proberen. Het moet toch en die lelijke tanden doen echt iets met m'n zelfbeeld.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205454899
Dapper Tink. Hopelijk valt het mee
Ik ben met mijn kledingkast bezig :X
  Moderator maandag 25 juli 2022 @ 15:55:48 #19
382129 crew  Donna
pi_205454953
Heel veel succes Tink.

Ik was ruim 5 jaar niet geweest en heb de afgelopen maanden voor heel veel euro's aan m'n gebit laten versleutelen, maar ben nu zo blij dat ik het gedaan heb!
En alsnog bezorgd de nieuwe afspraak voor controle eind dit jaar me alweer zweet op de rug.
pi_205455116
Ik hou ook niet van de tandarts, maar ik had laatst voor het eerst in 10 jaar weer een gaatje, en wat een wereld van verschil met de voorlaatste keer! Het vervelendst was nog het plastickje in m’n mond om die goed open te houden, verder weinig gemerkt. Verdoven is tegenwoordig ook de standaard.
pi_205455470
Ik heb juist de pest aan verdoving :@ Alleen voor mijn verstandskiezen en een andere kies moest er een verdoving. Vullingen gaat dus zonder.
Moet ook 3x per jaar naar de mondhygiënist.

Succes voor degenen voor wie de tandarts wel een hel is :*
If they say
pi_205455703
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:38 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Yay *O*
Ik vond ze in een mandje, de laatste waar ik in keek :')
Dat is ook logisch, als je ze gevonden hebt hoef je niet meer verder te kijken ook :P

@Tink89 goed van je! Hopelijk hoef je niet te lang te wachten op de afspraak!

@FlyingFish die plasticjes zijn inderdaad drama. (Of die houdertjes voor de foto’s waar je op moet bijten) daarna valt alles met verdoving weer erg mee (en ik heb ook een drama gebit)
pi_205456223
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 17:39 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dat is ook logisch, als je ze gevonden hebt hoef je niet meer verder te kijken ook :P
Zal er voortaan aan denken, omgekeerd om zoeken :D

Koffers zijn zo goed als ingepakt. Toch 2 stuks maar geen groooote.
If they say
pi_205456494
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:47 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zal er voortaan aan denken, omgekeerd om zoeken :D

Bedoel meer als het het eerste bakje je was waar je zocht dat het dan ook de laatste plek geweest zou zijn. Want dan had je niet meer verder hoeven zoeken
  maandag 25 juli 2022 @ 19:16:09 #25
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205456496
je hebt me geïnspireerd om me maar eens bij de tandarts in te schrijven in mn nieuwe woonplaats tink ^O^ .

ik ben ook echt al drie of vier jaar niet geweest :@ en nu vind ik het eng.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205456564
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 17:01 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb juist de pest aan verdoving :@ Alleen voor mijn verstandskiezen en een andere kies moest er een verdoving. Vullingen gaat dus zonder.
Moet ook 3x per jaar naar de mondhygiënist.

Succes voor degenen voor wie de tandarts wel een hel is :*
Bij mij ook. Tandarts vraagt het altijd, verdoving of niet. Altijd zonder. Niet omdat ik zo'n bikkel ben, maar ik heb weleens zo'n spuit zien liggen met een flink lange naald eraan... de horror.
pi_205456680
Ik heb alleen verdovingen gehad bij het weghalen van mijn verstandskiezen. Niet echt lekker. :')
Flinke naald wel. :P
Maar ik krijg nooit de optie tot verdoven als er een gaatje wordt gevuld. Dat voel ik wel even maar heb er verder niet zo’n moeite mee.
pi_205456734
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:16 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Bedoel meer als het het eerste bakje je was waar je zocht dat het dan ook de laatste plek geweest zou zijn. Want dan had je niet meer verder hoeven zoeken
Snap ik :D Daarom begin ik voortaan bij het laatste bakje :P

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Bij mij ook. Tandarts vraagt het altijd, verdoving of niet. Altijd zonder. Niet omdat ik zo'n bikkel ben, maar ik heb weleens zo'n spuit zien liggen met een flink lange naald eraan... de horror.
Niet lezen als je angst hebt voor de tandarts...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mushanga71 op 25-07-2022 19:58:17 ]
If they say
pi_205457214
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:53 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Snap ik :D Daarom begin ik voortaan bij het laatste bakje :P
[..]
Niet lezen als je angst hebt voor de tandarts...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee toch :o Ik dacht altijd in het gehemelte (horror!!) of in het tandvlees..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 25 juli 2022 @ 21:00:08 #30
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205457250
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 20:56 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Nee toch :o Ik dacht altijd in het gehemelte (horror!!) of in het tandvlees..
Bij een gaatje vullen is dat ook gewoon zo hoor. Ik laat altijd verdoven, voel een speldenprik, meer niet.

Als je een heftige wortelkanaalbehandeling laat doen is wel wellicht anders.
  maandag 25 juli 2022 @ 21:00:13 #31
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205457251
Uhmmmm, dit helpt @Tink89 dus niet hè mensen |:(
pi_205457263
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 21:00 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Bij een gaatje vullen is dat ook gewoon zo hoor. Ik laat altijd verdoven, voel een speldenprik, meer niet.

Oh gelukkig, ik werd er naar van :')
Sorry Tink!
pi_205457378
Ik vond de verdoving echt niet erg pijnlijk ofzo, maar vooral vies (qua smaak). En dat terwijl ze twee of drie plekken hebben moeten inspuiten. Fijn is het niet, maar gaatjes boren is echt tig keer pijnlijker (bij mijn oude tandarts iig). Daarna is het idd wel nog een uurtje oppassen met eten aan die kant, omdat je anders per ongeluk op je wang kauwt :X

Een lange naald wil niet zeggen dat ze die door je kaak prikken, maar vooral dat ze er dan van ver af makkelijk bij kunnen. Al het gereedschap van tandartsen is relatief lang. Als verdoven pijnlijker is dan boren zouden ze het niet aanbieden lijkt me (of zou iig niemand er gebruik van maken).
  maandag 25 juli 2022 @ 21:11:46 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205457395
Ik ga niet al die horrorverhalen lezen maar hier altijd een verdoving.
Verstandskiezen zijn door de kaakchirurg onder narcose gedaan.

Maar goed bezig @Tink89 je tanden zijn heel belangrijk voor je algehele gezondheid, dus niet alleen voor je zelfbeeld, ook voor je fysieke welzijn.
Komt helemaal goed :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205457479
Nooit tandartsangst gehad, braaf elk half jaar op controle en ook weleens een gaatje zonder verdoving laten vullen (had niet mijn voorkeur maar had een matige tandarts die niet wist of verdoving invloed had op borstvoeding). Allemaal prima. Maar over een maand moet ik een wortelkanaalbehandeling en daar knijp ik 'm toch licht voor... :X
pi_205457545
@Tink89 wat goed dat je het toch gaat proberen! Ik heb vroeger i.v.m. angst 6 jaar lang de tandarts gemeden, maar toen werd mijn dochter geboren en vond ik dat ik het goede voorbeeld moest geven. Toch een afspraak ingepland en inmiddels ga ik zonder extreme angst. Ik wens jou dat ook toe, heel veel succes! :*
pi_205457634
quote:

[..]

Geen idee hoe het werkt met gaatjes vullen. Toen mijn verstandskiezen eruit moesten werkte het dus anders. Vandaar ook dat de tandarts een end weg moet blijven met die spuit.
If they say
pi_205457701
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 21:11 schreef Leandra het volgende:
Ik ga niet al die horrorverhalen lezen maar hier altijd een verdoving.
Verstandskiezen zijn door de kaakchirurg onder narcose gedaan.

Maar goed bezig @:Tink89 je tanden zijn heel belangrijk voor je algehele gezondheid, dus niet alleen voor je zelfbeeld, ook voor je fysieke welzijn.
Komt helemaal goed :*
Narcose wil ik al helemáál niet. Toen ik voor mijn heupprothese moest had ik met de anesthesist afgesproken hoe en wat er verdoofd zou worden. Ging dus zonder stress naar de operatie. Maar daar was de orthopeed het niet mee eens dus toen ik al op de operatietafel lag, kreeg ik te horen dat ik een narcose kreeg. Toen kon ik de tafel niet eens meer af anders had ik dat waarschijnlijk gedaan :')
If they say
pi_205458016
quote:

[..]

Dan voelt het ook gewoon als een speldenprikje hoor. Bij mij tenminste. Ik herken de horrorverhalen helemaal niet, gelukkig :P
  maandag 25 juli 2022 @ 22:06:50 #40
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_205458041
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:03 schreef Aure het volgende:

[..]
Dan voelt het ook gewoon als een speldenprikje hoor. Bij mij tenminste. Ik herken de horrorverhalen helemaal niet, gelukkig :P
Dit. Het vervelendste aan een wortelkanaalbehandeling is dat het lang duurt :')
  maandag 25 juli 2022 @ 22:15:08 #41
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205458114
Het stomme is dat ik rationeel gezien heel goed weet dat het niet heel veel pijn doet. Ook de verdoving niet in mijn geval hoor. Die prikken ze ook bij m'n verstandskiezen overigens zeker niet in m'n bot, het zou wat zijn... Maar dat je daar ligt met die afzuigdingetjes in je mond en zonder controle en met dat geluid en het rottige gevoel van boren of polijsten en de kramp in je kaak en dat je niet halverwege kunt stoppen.... Ik trek dat heel slecht.

En dus ben ik nu al 4 jaar ofzo niet geweest en in combinatie met twee hg-zwangerschappen heeft m'n gebit echt hulp nodig nu.
pi_205458125
Horrorverhaal

SPOILER
If they say
  Moderator maandag 25 juli 2022 @ 22:18:34 #43
382129 crew  Donna
pi_205458144
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:15 schreef Tink89 het volgende:
Het stomme is dat ik rationeel gezien heel goed weet dat het niet heel veel pijn doet. Ook de verdoving niet in mijn geval hoor. Die prikken ze ook bij m'n verstandskiezen overigens zeker niet in m'n bot, het zou wat zijn... Maar dat je daar ligt met die afzuigdingetjes in je mond en zonder controle en met dat geluid en het rottige gevoel van boren of polijsten en de kramp in je kaak en dat je niet halverwege kunt stoppen.... Ik trek dat heel slecht.

En dus ben ik nu al 4 jaar ofzo niet geweest en in combinatie met twee hg-zwangerschappen heeft m'n gebit echt hulp nodig nu.
Super herkenbaar en ook jaren niet geweest incl. al die weken spugen door zwangerschappen en de behandelingen zijn mij heel erg mee gevallen. Ben daarna zelfs nog naar de mondhygiënist geweest en die vrouw is zo lief voor me geweest. Hopelijk heb jij ook een goede ervaring!
pi_205458147
quote:

Ik vind het heel dapper dat je nu doorzet. Tandvleesproblemen kunnen ook heel nare lichamelijke problemen geven.

Maar je kan het!
Succes :*
If they say
pi_205458194
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:06 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Dit. Het vervelendste aan een wortelkanaalbehandeling is dat het lang duurt :')
Haha precies dit ja. En dat plastic ding waar ze je mond mee open houden is ook irritant.
  maandag 25 juli 2022 @ 22:24:42 #46
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_205458209
quote:

Ik was ook heeeeeel lang niet geweest en heb dat eerlijk verteld aan de tandarts, inclusief angsten. Hij reageerde daar heel goed op. En nu ga ik “gewoon” weer twee keer per jaar. Dat gun ik jou ook. Je eerste stap is al gezet *O*
pi_205458560
Hier gelukkig geen angst voor de tandarts.
We gaan elk half jaar, nooit gaatjes of wat dan ook.
Ik vind t altijd een beetje zielig voor de tandarts want aan ons verdient ie niet zoveel :')
pi_205458728
Ik vind dat ze juist als er niets gedaan hoeft te worden erg goed betaald krijgen. Even in een mond kijken met een spiegeltje en drie minuten later ben je ¤50 armer… met een gaatje krijg je tenminste nog enigszins waar voor je geld.al betaal ik uiteraard liever elke keer ¤50 voor een goed gebit

Ik begrijp ook nooit waarom mensen tandarts zouden willen worden. Volgens mij kies je daar alleen voor als je gewoon heel veel geld wil verdienen.
pi_205458772
Je hebt volgens mij toch ook tandartsen die gespecialiseerd zijn in het helpen van angstige mensen?

Ik had vroeger een fantastische tandarts. Heel rustig, zei precies bij elke stap wat hij ging doen en vroeg meermaals hoe het ging. Helaas ging hij op een gegeven moment naar een andere praktijk verder weg.

Bang voor de tandarts ben ik nog nooit geweest, maar ik heb de hele stomme angst dat ik bang ben dat ik mijn tong inslik terwijl ik lig. Ik moet nogal vaak slikken als tandarts bezig is.
pi_205458786
50 euro is wel een dure boef hoor…
  Manager PR/Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 00:00:59 #51
269689 crew  Viv
pi_205458874
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:31 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind dat ze juist als er niets gedaan hoeft te worden erg goed betaald krijgen. Even in een mond kijken met een spiegeltje en drie minuten later ben je ¤50 armer… met een gaatje krijg je tenminste nog enigszins waar voor je geld.al betaal ik uiteraard liever elke keer ¤50 voor een goed gebit

Ik begrijp ook nooit waarom mensen tandarts zouden willen worden. Volgens mij kies je daar alleen voor als je gewoon heel veel geld wil verdienen.
Maar dat heb je in de gezondheidszorg toch altijd? Bij een gezonde zwangerschap stelt een controle bij de verloskundige ook niets voor. Of het gros van de consulten bij de huisarts. Of het gros van de recepten bij de apotheek.

Maar het gaat er juist om dat ze goed in de smiezen hebben wanneer er wél wat aan de hand is. Dáár zijn ze voor opgeleid en betaal je ze voor. :Y)
pi_205458908
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 00:00 schreef Viv het volgende:

[..]
Maar dat heb je in de gezondheidszorg toch altijd? Bij een gezonde zwangerschap stelt een controle bij de verloskundige ook niets voor. Of het gros van de consulten bij de huisarts. Of het gros van de recepten bij de apotheek.

Maar het gaat er juist om dat ze goed in de smiezen hebben wanneer er wél wat aan de hand is. Dáár zijn ze voor opgeleid en betaal je ze voor. :Y)
Daar heb je gelijk in, maar die rekeningen krijg ik niet zelf :@ Plus dat ik dat bij interne gezondheid toch ook net wat anders vind dan bij tanden. Net als dat een pedicure ook erg belangrijk kan zijn voor je algehele gezondheid, maar niets levensbedreigends oplost om het zo maar te zeggen.
pi_205459141
@Tink89 wat goed dat je je hebt aangemeld! Mijn man komt sinds anderhalf jaar bij een angsttandarts, het heeft hem echt van zijn angst afgeholpen. Hij moet er nog een paar keer heen, maar hij is ook al een keer bij de gewone tandarts geweest en ik heb er vertrouwen in dat dat nu ook goed gaat.
pi_205459254
Op vakantie zijn is O+
Op vakantie gáán echter... :{ :')
If they say
pi_205459263
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 00:08 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in, maar die rekeningen krijg ik niet zelf :@ Plus dat ik dat bij interne gezondheid toch ook net wat anders vind dan bij tanden. Net als dat een pedicure ook erg belangrijk kan zijn voor je algehele gezondheid, maar niets levensbedreigends oplost om het zo maar te zeggen.
Een gezond gebit is ook erg belangrijk voor de interne gezondheid :P
  dinsdag 26 juli 2022 @ 07:34:12 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205459270
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 07:31 schreef Butterflower het volgende:

[..]
Een gezond gebit is ook erg belangrijk voor de interne gezondheid :P
:Y Ik heb een tijd chronisch ontstoken tandvlees gehad en had er geen idee van dat dat oa. niet goed is voor je bloedvaten.
pi_205459287
Mijn man was voordat wij trouwden al 10 jaar niet bij de tandarts geweest. Die gaat alleen omdat ik mijn afspraken nu voor twee personen maak. _O-
Maar hij heeft geluk met een goed gebit, bijna nooit wat mee gehad.

Ik had eigenlijk ook wel een sterk gebit maar was een eigenwijze puber (en had een zieke vader dus gok achteraf dat dit mijn manier van een stukje controle pakken was) en heb heel weinig gepoetst. Dus toch meerdere gaatjes gehad en ook twee wortelkanaalbehandelingen.

Gelukkig gaat het, sinds ik wel weer voor mijn gebit zorg en tegenwoordig zelfs dagelijks tandenstokers gebruik, heel goed met mijn gebit.

Wortelkanaalbehandeling vond ik trouwens ook vooral lang duren, en ik ben wat lastig te verdoven dus dat duurde ook lang, maar verder vind ik die prima te doen!

Superlang dat je toch een afspraak gemaakt hebt Tink, ik hoop dat het lukt om erheen te gaan en dat het een beetje meevalt! Man vond de eerste keer na die 10 jaar het vervelendst omdat er toen het meeste tandsteen verwijderd moest worden, sindsdien wordt het goed bijgehouden en is het wel oké voor hem. Dus mocht deze eerste keer wel stom zijn dan helpt het misschien om dat idee in gedachten te houden. :*
  dinsdag 26 juli 2022 @ 09:30:18 #58
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_205459754
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 00:08 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Er is een verband aangetoond tussen bepaalde bacterien in de mond en longonsteking, ook komen er bij ontstoken tandvlees bacterien in de bloedbaan terecht die een verhoogd risico geven op hart- en vaatziekten. En zo zijn er nog wat meer dingen die ik even niet uit mijn hoofd kan opdreunen, maar mondgezondheid is absoluut van groot belang voor de rest van je gezondheid.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 09:34:12 #59
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_205459769
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:31 schreef FlyingFish het volgende:

Je kan je niet voorstellen dat mensen dat interessant vinden en om die reden kiezen?
  Manager PR/Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 09:35:46 #60
269689 crew  Viv
pi_205459777
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:30 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Er is een verband aangetoond tussen bepaalde bacterien in de mond en longonsteking, ook komen er bij ontstoken tandvlees bacterien in de bloedbaan terecht die een verhoogd risico geven op hart- en vaatziekten. En zo zijn er nog wat meer dingen die ik even niet uit mijn hoofd kan opdreunen, maar mondgezondheid is absoluut van groot belang voor de rest van je gezondheid.
Dit. Het verband is vaak niet zo zichtbaar (het wordt bijvoorbeeld ook in verband gebracht met vroeggeboorte), maar het is er zeker. Tandzorg is niet optioneel. :)
pi_205459814
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:30 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Maar het verzekeren, ho maar :N
Belachelijk..
  dinsdag 26 juli 2022 @ 09:45:15 #62
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_205459853
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:41 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Maar het verzekeren, ho maar :N
Belachelijk..
Ik vind sowieso dat de gezondheidszorg op meerdere vlakken veel meer mag doen aan preventie, dat zou echt heel wat gezondheidsproblemen en ook geld schelen.
pi_205459858
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:45 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ik vind sowieso dat de gezondheidszorg op meerdere vlakken veel meer mag doen aan preventie, dat zou echt heel wat gezondheidsproblemen en ook geld schelen.
Bij kinderen doen ze in mijn praktijk veel aan preventie, maar daar help je de (nu) 18+ ers niet meer mee..
  dinsdag 26 juli 2022 @ 09:46:58 #64
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205459862
Mijn tandarts opperde een kroon. Misschien doe ik dat wel. Om mijn queen gevoel even te versterken.
  Manager PR/Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 09:55:11 #65
269689 crew  Viv
pi_205459924
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:45 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ja, bizar eigenlijk.

Ook vanuit de zorgverzekeraars gezien, zou bijvoorbeeld een volledige vergoeding van hulp om de leefstijl te verbeteren (stoppen met roken, gezond voedingspatroon en gewicht) een slimme investering zijn.

Maar er zullen genoeg perverse financiële prikkels zijn om alles te laten zoals het is. :{
pi_205459949
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:55 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, bizar eigenlijk.

Ook vanuit de zorgverzekeraars gezien, zou bijvoorbeeld een volledige vergoeding van hulp om de leefstijl te verbeteren (stoppen met roken, gezond voedingspatroon en gewicht) een slimme investering zijn.

Maar er zullen genoeg perverse financiële prikkels zijn om alles te laten zoals het is. :{
Precies de dingen die je noemt, zijn toch ook wel vergoedingen voor? Oke, gezond voedingspatroon en gewicht een gecombineerde leefstijl interventie die pas vergoed wordt bij een bmi boven 30 of bmi boven 25 en wat extra risico's (bron) dus niet voor iedereen.
Maar wel zowel stoppen met roken als gecombineerde leefstijl interventie uit basisverzekering en zonder eigen risico te hoeven betalen.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:03:00 #67
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_205459971
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:55 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, bizar eigenlijk.

Dat is helaas waar. Oh, kunnen we dan ook meteen inzetten op preventie ten aanzien van mentale gezondheid? Want daar valt ook nog wel een wereld te winnen.
  Manager PR/Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 10:18:41 #68
269689 crew  Viv
pi_205460081
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Precies de dingen die je noemt, zijn toch ook wel vergoedingen voor? Oke, gezond voedingspatroon en gewicht een gecombineerde leefstijl interventie die pas vergoed wordt bij een bmi boven 30 of bmi boven 25 en wat extra risico's (bron) dus niet voor iedereen.
Maar wel zowel stoppen met roken als gecombineerde leefstijl interventie uit basisverzekering en zonder eigen risico te hoeven betalen.
Dat je eerst boven een bepaalde BMI moet komen om hulp te krijgen is inderdaad krom.

En de perverse financiële prikkels qua roken zitten meer in o.a. inkomsten voor de overheid uit accijns, en dat rokers gemiddeld minder oud worden en dus minder AOW kosten, etc. Dat een initiatief als de Rookvrije Generatie (want niet beginnen met roken is nog beter dan stoppen met roken) niet vanuit de overheid kwam zegt wel genoeg. :X

quote:
De beweging op weg naar een Rookvrije Generatie is een initiatief van de Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en Longfonds vanuit de samenwerking Gezondheidsfondsen voor Rookvrij.
https://www.rookvrijegeneratie.nl/wat-wij-doen

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:03 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Dat is helaas waar. Oh, kunnen we dan ook meteen inzetten op preventie ten aanzien van mentale gezondheid? Want daar valt ook nog wel een wereld te winnen.
Graag! :) Dat zou zich ook makkelijk terug moeten verdienen, in minder UWV-uitkeringen bijvoorbeeld.
pi_205460426
Als je alles wil verzekeren, worden de premies nog hoger.

Ik verzeker gewoon zo min mogelijk ;)
pi_205460432
@Tink, moedig dat je een afspraak hebt gemaakt! Heel veel succes :*
Ik ben heel bang geweest voor de tandarts, maar met heel veel geduld en een hele lieve tandarts is dat een heel stuk minder geworden.
Ik ga niet meer met buikpijn daarheen en heb intussen een andere, ook lieve, tandarts. Wil wel alleen bij haar en niet bij hem bij zeer grote voorkeur. Ik laat altijd verdoven als ze gaan boren, gewoon omdat ik dan rustiger in die stoel lig.
Fake it till you make it...
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:06:37 #71
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_205462528
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:34 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Je kan je niet voorstellen dat mensen dat interessant vinden en om die reden kiezen?
je zei kiezen, hehheh. ;)
in de haak.
pi_205462546
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Bij diabetes type 2 krijg je het wel vergoed. Ongeacht bmi
pi_205463128
Supergoed dat je een afspraak hebt gemaakt Tink!

Zo.. eindelijk vakantie!! 23 augustus zien ze me weer
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 juli 2022 @ 16:40:29 #74
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205463357
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 16:14 schreef Vicky het volgende:
Supergoed dat je een afspraak hebt gemaakt Tink!

Zo.. eindelijk vakantie!! 23 augustus zien ze me weer
Hoe is het nu met je vlucht?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205463609
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 16:40 schreef Ynske het volgende:

[..]
Hoe is het nu met je vlucht?
het is Brussel geworden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_205464559
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:34 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Haha ja, daar had ik het de vorige keer met mijn tandarts over. Zij had er niet zo bij stilgestaan dat niet iedereen een passie had voor het gebit en ze was na haar studie een beetje teleurgesteld dat patiënten eigenlijk alleen maar zo snel mogelijk weer weg willen :D.

Ik was in mijn vorige baan verantwoordelijk voor de ontsluiting van digitale tijdschriften van het vakgebied medisch en acta (opleiding tandheelkunde) en moest dan ook geregeld artikelen openen om te checken of alles toegankelijk was. En die foto’s van gebitten die volledig in puin liggen door een ongeluk of zwaar ontstoken zijn, vond ik toch echt niet prettig om te zien. Ik kan echt wel wat hebben, ik keek vroeger ook graag naar ingang Oost e.d., maar in de mond vind ik het minder prettig :@.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 27-07-2022 09:58:11 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205468977
Goodmorning from London B-)
If they say
pi_205468991
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 17:20 schreef Vicky het volgende:

[..]
het is Brussel geworden.
Goede reis!

@Mushanga71 goodmorning, have fun :)
pi_205469039
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 08:57 schreef Nijna het volgende:

[..]
Goede reis!

@:Mushanga71 goodmorning, have fun :)
Thank you very much. Have a nice day :)

Had de NS ook wel ff duidelijker kunnen communiceren. Alleen de treinen staken, niet het gehele OV :')
If they say
pi_205470108
Have fun Mushanga!
pi_205470132
Safe travels & enjoy! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205470264
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 09:06 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Thank you very much. Have a nice day :)

Had de NS ook wel ff duidelijker kunnen communiceren. Alleen de treinen staken, niet het gehele OV :')
Wel fijn! Gewoon lekker met de metro O+
Fijne vakantie :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205470377
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:02 schreef LeSage het volgende:

[..]
Wel fijn! Gewoon lekker met de metro O+
Fijne vakantie :*
Of bus :7

Thanks ladies :*
If they say
  woensdag 27 juli 2022 @ 17:43:12 #84
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205473432
Lily, hoe was LadyGaga?
  donderdag 28 juli 2022 @ 07:11:47 #85
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205477848
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 17:43 schreef amaranta het volgende:
Lily, hoe was LadyGaga?
Ik denk dat ze nog niet thuis is ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_205477862
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 17:43 schreef amaranta het volgende:
Lily, hoe was LadyGaga?
Geweldig O+
Wat een vrouw is dat zeg. Ben helemaal onder de indruk. Ik heb al vele concerten in mijn leven gezien maar deze staat wel hoog nu.
Ik ging voor mijn dochter maar Gaga heeft er een fan bij.
pi_205477869
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 07:11 schreef livelink het volgende:

[..]
14:30 vertrokken, 2:30 in bed :P
  donderdag 28 juli 2022 @ 07:21:18 #88
37150 livelink
pi_205477894
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 07:16 schreef lily het volgende:

[..]
14:30 vertrokken, 2:30 in bed :P
Dat is met recht een dagje lady gaga
Fijn dat het zo leuk was. Ik vind haar goed, maar heb van eerdere concerten wel eens de kritiek gehoord dat de show de zang bijna had overstemd.
pi_205477903
Nee, was nu absoluut niet zo. Geluid en zang was perfect. Ze deed ook een aantal nummers alleen op de piano op een podium in het midden van de zaal. Prachtig.
pi_205480940
Zo stom, de afgelopen 3 nachten hebben de kinderen lopen spoken (nachtmerries, in bed geplast..) en waar ik vroeger altijd zo weer in slaap viel, lig ik nu uuuuren wakker als ik eruit ben geweest. Dus ik ben gaar, met wallen op mijn wallen. Ik ben als laatste der mohikanen nog aan het werk, af en toe komt er een tumbleweed langsgewaaid. Nog 1,5e dag *O*.

/liefdagboek
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205481202
Ik ben begonnen aan mijn meest gehate klus van het jaar: inpakken voor de vakantie.
Het stomme is nog wel dat het allemaal meevalt, maar ik krijg er altijd heel veel stress van en mijn heimwee begint al bij het inpakken.
Deze dagen zou ik het liefst overslaan en er gewoon zijn.

Daarnaast maakt het natuurlijk allemaal maar weinig uit wat er mee gaat, alles is te koop in geval van nood, maar toch.
  donderdag 28 juli 2022 @ 15:27:16 #92
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205481579
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 07:11 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik dacht dat het dinsdag al was ;-)
  donderdag 28 juli 2022 @ 15:28:03 #93
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205481586
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 07:23 schreef lily het volgende:
Nee, was nu absoluut niet zo. Geluid en zang was perfect. Ze deed ook een aantal nummers alleen op de piano op een podium in het midden van de zaal. Prachtig.
Million reasons?
pi_205481706
Nee…

Shallow,
Always remember us this way
The edge of glory
1000 doves
Fun tonight
pi_205482038
LeSage, boks wat betreft de inpakhaat. Ik ben verantwoordelijk voor 3,5e tas/koffer (vriend doet standaard kleding wel zelf maar als ik geen zwembroek of tandpasta inpak, denkt hij er niet aan). En vervolgens moet alles in de auto gepropt worden. Dat doet vriend wel, maar gaat gepaard met een hoop gevloek en gedoe :'). En ondertussen vinden de kinderen dat ze overal commentaar op moeten geven. Gezellig joh :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 28 juli 2022 @ 17:27:09 #96
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205482545
Inpakhaat, check. Ik ben net klaar. Vriend moet zijn eigen tas nog inpakken, en de kinderen mogen nog een boodschappentas vullen met speelgoed. Daarna mag vriend gaan tetrissen met de tassen in de auto.

Gelukkig gaan we dit jaar in kampeerhutten, dus geen tent/stoelen/slaapzakken/kookgerei mee *O*. Wel kleding voor 4 seizoenen, want Zweden O+
  Manager PR/Moderator donderdag 28 juli 2022 @ 17:37:52 #97
269689 crew  Viv
pi_205482648
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 17:27 schreef mousemicky het volgende:
Wel kleding voor 4 seizoenen, want Zweden O+
:D

Wij gaan volgende week op vakantie binnen Zweden en mijn hoofd trekt dat dus heel slecht qua wat we zullen inpakken. Het is zomervakantie, dus denk je aan zomerkleding, zwemkleding, sandalen, etc. Maar vorige week was het slechts 12 graden in het gebied waar we heen gaan. 8)7 Het wordt dus waarschijnlijk van alles wat, ben benieuwd hoeveel % van de kofferinhoud daadwerkelijk aangetrokken wordt. :')
pi_205482734
Gewoon afritsbroeken meenemen joh ;)

Ik heb geen inpakstress, ik leg alles klaar voor mezelf en de kinderen en verloofde Tetrist alles in de tassen en vervolgens auto.

Morgen dagje Scheveningen :) Lego en Sea life en lekker eten in een strandtentje. O+
  donderdag 28 juli 2022 @ 17:55:32 #99
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205482764
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 17:50 schreef exode het volgende:

Ik heb geen inpakstress, ik leg alles klaar voor mezelf en de kinderen en verloofde Tetrist alles in de tassen en vervolgens auto.

Morgen dagje Scheveningen :) Lego en Sea life en lekker eten in een strandtentje. O+
Leuk!! Is het een dagje geworden ipv overnachten erbij?
pi_205482801
Ik pak 80% van de koffers in en tetris ze ook nog in de auto. Man regelt alleen zijn eigen spullen. Oneerlijk verdeeld enzo maar ik vind het wel fijn om die controle te houden, zo heb ik er ook heel weinig stress aan eigenlijk.

Aan het einde van de vakantie alles weer opnieuw inpakken vind ik vervelender. :P
pi_205482956
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 17:50 schreef exode het volgende:

Ik kocht daadwerkelijk een afritsbroek voor onze vakantie in Zweden :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205483063
Ik moet vooral tetrissen met kleding voor 4p in 3 koffers 🤣
M pakt zijn eigen kleding, ik help A en T. Vervolgens ligt ieders kleding op stapels in de woonkamer en ik pas en meet in elke koffer kleding van iedereen. Daarna nog de zonnebrand e.d. ertussen proppen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205483089
Mijn oudste is op kamp. Ik werd net gebeld dat ze een auto-ongeluk gehad hebben. Niks ernstigs gelukkig maar ik ben wel geschrokken.
pi_205483203
Och jemig @F_r dat zijn de telefoontjes die je niet hoopt te krijgen. Gelukkig viel het mee, maar ik kan me goed voorstellen dat je ervan geschrokken bent. Heb je je dochter gesproken?
pi_205483482
Heb haar niet gesproken. Mocht ze willen bellen dan laten ze haar bellen. Ze moesten eerst alle ouders van de betrokken kinderen bellen.
pi_205483874
Jeetje F_r dat is schrikken! Gelukkig valt het mee.

Klopt Quoi, zo na de vakantie slaapt het eigen bed toch wel heel fijn :)
pi_205483935
Quoi hoe is het met de jeuk?
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:18:33 #108
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205483989
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik ook voor de kinderen, was nog best een uitdaging, met lengtemaat 140 en breedte 122/128. Maar decathlon had een aansnoerbare versie die om zoons smalle heupjes blijft hangen.

Zelf doe ik niet meer aan afritsbroek, die zijn niet gemaakt voor mijn figuur, ik trek wel gewoon een jurkje aan. Met een legging. En bergschoenen. En een fleecevest... #niemandkentmedaar #campinglife
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:20:02 #109
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205484010
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:34 schreef F_r het volgende:
Mijn oudste is op kamp. Ik werd net gebeld dat ze een auto-ongeluk gehad hebben. Niks ernstigs gelukkig maar ik ben wel geschrokken.
O, da's schrikken. Hopelijk heeft ze verder wel een leuk kamp.

Ik heb oudste vanochtend opgehaald van een week welpenkamp. Hij functioneert nog redelijk (ze moesten veel te vroeg naar bed volgens zoon) en heeft een topweek gehad. Ik heb nu wel een berg spullen die stinken naar kampvuur }:|
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:25:32 #110
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205484055
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:14 schreef F_r het volgende:
Quoi hoe is het met de jeuk?
:D Die is lichtelijk op de achtergrond geraakt na dinsdag. Toen vond 'mijn operatie' plaats. Ik strompel nu met 2 drains uit mijn borst (of wat daarvoor door moet gaan) door het huis :')

Heftig trouwens, dat ongeluk. Schrikken in eerste instantie!
pi_205484153
Ik heb de camper ingepakt, ben verantwoordelijk voor alles behalve voor de kleding van vrouw. Ik mag het ook allemaal inrichten in de camper O+ En daarom vind ik een camper zo fijn: kleding ligt al in de kastjes, eten in de koelkast, dat soort dingen. Ik hoef, op bestemming, niet alles nog eens aan te raken.
Wij vertrekken dus morgenvroeg naar ergens waar het warm is.

Sjaak werd net nog even door een hond gebeten toen hij in de buurt aan het rondstruinen was :X Hij heeft de afdrukken van de tanden in zijn huid staan, maar gelukkig is de huid niet kapot. Ik weet ook niet wie het was, want hij was alleen.
pi_205484325
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:25 schreef Quoi het volgende:

[..]
:D Die is lichtelijk op de achtergrond geraakt na dinsdag. Toen vond 'mijn operatie' plaats. Ik strompel nu met 2 drains uit mijn borst (of wat daarvoor door moet gaan) door het huis :')

Heftig trouwens, dat ongeluk. Schrikken in eerste instantie!
Hopelijk mogen de drains er snel uit. Operatie wel geslaagd?
pi_205484330
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb de camper ingepakt, ben verantwoordelijk voor alles behalve voor de kleding van vrouw. Ik mag het ook allemaal inrichten in de camper O+ En daarom vind ik een camper zo fijn: kleding ligt al in de kastjes, eten in de koelkast, dat soort dingen. Ik hoef, op bestemming, niet alles nog eens aan te raken.
Wij vertrekken dus morgenvroeg naar ergens waar het warm is.

Sjaak werd net nog even door een hond gebeten toen hij in de buurt aan het rondstruinen was :X Hij heeft de afdrukken van de tanden in zijn huid staan, maar gelukkig is de huid niet kapot. Ik weet ook niet wie het was, want hij was alleen.
Ai beterschap voor Sjaak. Heeft hij een tetanusinenting gehad?
pi_205484491
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:51 schreef F_r het volgende:

[..]
Ai beterschap voor Sjaak. Heeft hij een tetanusinenting gehad?
Vroeger wel, die van 3, 5 en 11 maanden. Maar omdat de huid niet kapot is, ga ik er vanuit dat het goed is zo.
pi_205484511
Ai Quoi, veel pijn?

Vorig jaar in Zweden liepen wij voor lul omdat elke Zweed daar in afritsbroek liep.
  donderdag 28 juli 2022 @ 21:18:33 #116
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_205484633
Toen mijn middelste door een wilde muis was gebeten hoefde ze geen tetanus, omdat ze nog jong genoeg was om nog beschermd te zijn door de vaccinaties. (wel moest ze een ab kuur)

Beterschap voor hem, zal ook wel flink geschrokken zijn.

Sterkte Quoi!

Ik spreid het inpakken uit over 3 dagen. Eerst mijn was wegwerken en her en der liggen al stapels :D
pi_205484681
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:07 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Vroeger wel, die van 3, 5 en 11 maanden. Maar omdat de huid niet kapot is, ga ik er vanuit dat het goed is zo.
Dat hoop ik ook. Hou het in de gaten. Ik was wel ouder maar bij mij ging het werk ontsteken.
pi_205484711
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:22 schreef F_r het volgende:

[..]
Dat hoop ik ook. Hou het in de gaten. Ik was wel ouder maar bij mij ging het werk ontsteken.
Ik ga het in de gaten houden. We gaan dus morgen op vakantie :') dus ik hoop dat het allemaal meevalt.
pi_205484721
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:24 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ik ga het in de gaten houden. We gaan dus morgen op vakantie :') dus ik hoop dat het allemaal meevalt.
Daar hebben ze vast ook dokters.

Fijne vakantie
pi_205485092
Ik heb al een tas met boeken, een tas met schoenen en een tas met zwemspullen ingepakt. De was ligt op schema, dus morgen even alles in tassen mikken.
Op zich gaat het dus wel gesmeerd, maar het voelt altijd als stress. Nou zie ik wel dat ik niet de enige ben hier :D
  donderdag 28 juli 2022 @ 22:38:49 #121
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205485440
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:08 schreef exode het volgende:
Ai Quoi, veel pijn?

Vorig jaar in Zweden liepen wij voor lul omdat elke Zweed daar in afritsbroek liep.
Valt reuze mee! Vooral veel gedoe.

Fijne vakantie voor wie snel gaat!

Ik heb vanmiddag alle controleafspraken uit onze vakantie geplukt en eromheen gepland én onze kampeerplaats met de camper vervangen door een hele hippe "dome". Iets meer luxe. Ik zie mezelf bij nader inzien niet de camper in kruipen met een arm die voorlopig nog niet mag worden gebogen bijv. En dat kon gewoon O+
pi_205486236
Pfff,
Ik ben begonnen met het inpakken voor de terugreis.

Op de heenweg waren onze koffers 5 dagen kwijt, dus goed erover nadenken wat we weer snel in Nederland nodig hebben…
pi_205486406
Oeh Loj, dat wel balen zo lang zonder je koffers :{
pi_205486584
Inpakken doe ik altijd. Man legt zijn eigen spullen klaar, de kinderen helpen met hun spullen en ik stop alles in de koffers en dan in de auto.
pi_205486738
We gaan woensdag pas. Ik heb geen stress. We gaan ook maar 5 nachtjes weg. Ik heb wel eens voor hetere vuren gestaan :P

Wel heb ik vakantie *O*
pi_205486963
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 17:27 schreef mousemicky het volgende:
Inpakhaat, check. Ik ben net klaar. Vriend moet zijn eigen tas nog inpakken, en de kinderen mogen nog een boodschappentas vullen met speelgoed. Daarna mag vriend gaan tetrissen met de tassen in de auto.

Gelukkig gaan we dit jaar in kampeerhutten, dus geen tent/stoelen/slaapzakken/kookgerei mee *O*. Wel kleding voor 4 seizoenen, want Zweden O+
Wij gaan ook die kant op! Precies dezelfde situatie, dat zal een hoop schelen. En vorig jaar in Frankrijk moesten we ook voor 4 seizoenen meenemen (veel regen en 17/18 graden met een uitzonderlijke uitschieter naar 20), dus op zich is dat niet nieuw :+.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik heb al zeker 12 jaar een exemplaar in de kast liggen. Was echt heel handig met backpacken. Alleen daarna bijna nooit meer aangehad. Ik ben voor bovenkleding heel erg fan van wolzijde longsleeves bij kamperen. Zit warm en comfi, maar zweet niet als het iets warmer wordt. En na een nachtje uithangen in de tent, is het ook weer gewoon fris genoeg om weer aan te trekken!

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:34 schreef F_r het volgende:
Dat is zeker schrikken! Dan wil je toch het liefst even knuffelen. -O-

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:25 schreef Quoi het volgende:

[..]
Beterschap! Ik hoop dat het vlot herstelt. Een goede vriendin heeft preventief haar borsten laten verwijderen en ik kan me ook nog goed herinneren hoe onthand ze was met die drains. Bij haar is het wel weer heel mooi geworden :Y.

[ Bericht 21% gewijzigd door Phaidra op 29-07-2022 09:24:10 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 juli 2022 @ 09:35:11 #127
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205487191
@F_r hoe is het met je dochter? Heb je haar nog gesproken?

@Quoi, een spoedig herstel voor jou.
pi_205490616
Mijn dochter is weer thuis. Ze zegt dat ze wat last van haar nek heeft.

Iedereen succes met de laatste inpakloodjes en fijne vakantie
  vrijdag 29 juli 2022 @ 16:08:09 #129
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205491211
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 14:56 schreef F_r het volgende:
Mijn dochter is weer thuis. Ze zegt dat ze wat last van haar nek heeft.

Iedereen succes met de laatste inpakloodjes en fijne vakantie
Wat is er dan precies gebeurd? Iemand achterop gereden?
pi_205492035
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 16:08 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wat is er dan precies gebeurd? Iemand achterop gereden?
Zij zat voorin de auto die op een voorganger klapte.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 29 juli 2022 @ 18:09:16 #131
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205492348
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 17:35 schreef F_r het volgende:

[..]
Zij zat voorin de auto die op een voorganger klapte.
Ze is toch wel nagekeken? En anders meteen laten doen!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205493086
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 18:09 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ze is toch wel nagekeken? En anders meteen laten doen!
Ambulance is geweest. Ze zijn allemaal nagekeken.
pi_205496298
Ik ben net voor het eerst sinds lange tijd weer in mijn eentje naar de film geweest O+ O+
Naar Elvis
pi_205496768
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 00:24 schreef Adrian4 het volgende:
Ik ben net voor het eerst sinds lange tijd weer in mijn eentje naar de film geweest O+ O+
Naar Elvis
Ooh, dat klinkt heerlijk! Zeker zo tijdens de vakantie :P
Hoe vond je de film? Mijn zusje is inmiddels al twee keer gaan kijken omdat ze hem zo geweldig vindt.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 07:43:34 #135
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205496813
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 00:24 schreef Adrian4 het volgende:
Naar Elvis
Is er een Elvisfilm? :9

Ooooh ik zie het. Compleet langs me heen gegaan. Ik willll. Nog even wat postoperatieve ongemakken laten passeren 8-)
pi_205498666
Na lang wikken en wegen hebben mijn man en ik afgesproken dat we toch met een beloningssysteem gaan werken voor klusjes/taken die gedaan zijn.
Het belonen doet wonderen voor kleuter (vermoeden van ADHD) en mijn man wil het best proberen voor zichzelf (vastgestelde ADHD). Het gaat in op 1 augustus.

Hij is vandaag veel actiever dan anders. Ik denk dat hij vergeten is dat we nog in juli leven. :X :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 13:21:12 #137
344469 Amsel
zonder t
pi_205498799
Een beloningssyteem voor je man! Geniaal :D
pi_205498971
We zijn terug van 4 dagen Disney Parijs. *O*

Mijn man heeft heen -en terugreis uitstekend gereden. De routeplanner deed het prima (al was 1 afslag bij Frankrijk wel vrij onduidelijk).
Verder prima dagen gehad. Geen gedoe, veel geld uitgegeven, veel gelopen en toffe souvenirs.
Z. heeft anderhalve dag als echte prinses rondgelopen. Inclusief Elsa jurk, hakjes, oorbellen, tiara, ketting en staf. O+
Ze vond het zo leuk.
En A. heeft het ook uitstekend naar zijn zin gehad. Klaagt wel heel veel over de wachtrijen, zijn voeten, dorst. :')
Maar verder zijn ze beide hartstikke lief geweest.
Mijn ouders en wij hebben ook echt genoten.

Drukte viel best mee. Populaire attracties waren gauw 45-60 minuten maar dat hebben we zelf maar 2 x gedaan.
Gewoon goed timen.

Het eten was dag 1 een tegenvaller, 2 en 3 waren beter.
Dag 4 was op tijd naar huis (20:00. :') )

En hartstikke goed weer gehad, soms beetje te warm maar daar pas je op aan.

Top top top.

Halve rekening leeg. :P
pi_205498982
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 13:21 schreef Amsel het volgende:
Een beloningssyteem voor je man! Geniaal :D
Wat wij willen weten is wát de beloning dan is. :P
  zaterdag 30 juli 2022 @ 13:49:46 #140
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205499061
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 13:42 schreef vencodark het volgende:

[..]
Wat wij willen weten is wát de beloning dan is. :P
Stickers :O
pi_205499517
Klinkt goed Venco!
  zaterdag 30 juli 2022 @ 16:11:10 #142
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205500337
Voor herhaling vatbaar dan Venco?
pi_205500517
Fijn dat jullie het leuk hebben gehad @vencodark
Ik ben nog aan het kijken voor een vakantie. Het valt niet mee om iets leuks te vinden.
pi_205500520
Regendouche is zeker een mannenuitvinding? Moest een badmuts kopen }:|

En...
SPOILER
Zitten nu in Westfield en half Londen is op dat idee gekomen. Druk :X :')
If they say
  zaterdag 30 juli 2022 @ 16:32:54 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205500687
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 07:43 schreef Quoi het volgende:

[..]
Is er een Elvisfilm? :9

Ooooh ik zie het. Compleet langs me heen gegaan. Ik willll. Nog even wat postoperatieve ongemakken laten passeren 8-)
Hij is leuk, wel een lange zit trouwens, een ouderwetsche pauze tijdens de film zou niet vervelend zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205501499
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 16:22 schreef Mushanga71 het volgende:

En...
SPOILER
Geen idee. Die in dit vakantiehuisje heeft ook een handdouche..

Wel lekker hier, weekje Schotland in de bergen achter de rug, sprookjesachtig uitzicht vanuit elk raam in het huis. Nu weekje zuid Schotland waar dingen op normale afstand lopen/rijden zijn :P

Auto-ongelukken zijn naar. Zeker als je nek zeurt. Bij mij was het nog jaren mijn zwakke plek bij spanning. Hou het goed in de gaten!

@vencodark , lekker even een paar dagen eruit ^O^

Belongingssysteem voor mijn man, dan was ik blut. Hij kookt al de hele vakantie, of we gaan uit eten. En doet echt genoeg verder ook. Hij is nu een schaal fruit voor de kinderen aan het maken, terwijl ik even het nieuws check. :P
  zaterdag 30 juli 2022 @ 17:45:31 #147
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205501756
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 16:22 schreef Mushanga71 het volgende:

En...
SPOILER
Zitten nu in Westfield en half Londen is op dat idee gekomen. Druk :X :')
Half Londen wil haar, zijn of hen geslachtsdeel splashen?
pi_205501829
Washandje @Mushanga71, washandje.
pi_205501911
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 16:11 schreef amaranta het volgende:
Voor herhaling vatbaar dan Venco?
Ja, eigenlijk wel. :) Heeft ons goed gedaan.
pi_205502520
Ooooh @Deepfreeze ruilen? Zou met dochter nog naar Schotland gaan maar denk niet dat dat um ooit nog gaat worden. Met zoon dan maar :s)
Veel plezier!

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 17:45 schreef amaranta het volgende:

[..]
Half Londen wil haar, zijn of hen geslachtsdeel splashen?
Nou, dat lukt niet onder een regendouche, in Westfield :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 17:52 schreef lunapuella het volgende:
Washandje @:Mushanga71, washandje.
Jaaaa, ga niet ook nog es een washandje scoren :P Ik fladder er maar op los :+

Maar raar, regendouche zónder handdouche 8)7 Vrekkigheid of domheid.

En internet flikkert er steeds uit. Je zou toch denken, Londen...
If they say
pi_205502548
@Mushanga71, handstand onder de douche? :+
  zaterdag 30 juli 2022 @ 19:13:33 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_205502561
Ik heb een regendouche en weet toch al jarenlang mijn vulva prima schoon te krijgen zonder gebruik van de handdouche hoor. _O-
disclaimer
pi_205502767
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 19:09 schreef Mushanga71 het volgende:
Ooooh @:Deepfreeze ruilen? Zou met dochter nog naar Schotland gaan maar denk niet dat dat um ooit nog gaat worden. Met zoon dan maar :s)
Veel plezier!

En internet flikkert er steeds uit. Je zou toch denken, Londen...
Ik ga niet ruilen. Zit hier prima. :D

Al een had ons vorige huisje maar matig wifi en verder helemaal geen 4g/telefoon bereik :D
Compenseren voor de kinderen nu met een Xbox in het huisje :P

Hier waren we. Compleet met piepende vloeren, krakende deuren en een servieskast die bijna van de muur kwam als je de deurtje opendeed (magneet sluiting)
https://www.cottages.com/cottages/loch-long-view-uk11939
  zaterdag 30 juli 2022 @ 19:47:09 #154
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205502935
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 19:13 schreef SQ het volgende:
Ik heb een regendouche en weet toch al jarenlang mijn vulva prima schoon te krijgen zonder gebruik van de handdouche hoor. _O-
Ik geloof ook dat ik het probleem niet helemaal snap. Bij gebrek aan washandje gebruik je toch gewoon je handen?
pi_205503472
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 19:12 schreef Nijna het volgende:
@:Mushanga71, handstand onder de douche? :+
Ik zie het voor me, de douche is er ruim genoeg voor _O-

quote:
Nou, ik vind het gekut :+
If they say
pi_205503523
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 19:31 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Ik ga niet ruilen. Zit hier prima. :D

Al een had ons vorige huisje maar matig wifi en verder helemaal geen 4g/telefoon bereik :D
Compenseren voor de kinderen nu met een Xbox in het huisje :P

Hier waren we. Compleet met piepende vloeren, krakende deuren en een servieskast die bijna van de muur kwam als je de deurtje opendeed (magneet sluiting)
https://www.cottages.com/cottages/loch-long-view-uk11939
Oooooh wauw O+
Zal geen OV in de buurt zijn?
Later, als zoon groot is en kan auto rijden. Of man meenemen, kan ook :+
Maar het ziet er echt prachtig uit O+

Zat vast een geest in het huisje ;)
If they say
pi_205503571
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 19:47 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Ik geloof ook dat ik het probleem niet helemaal snap. Bij gebrek aan washandje gebruik je toch gewoon je handen?
Als je een regendouche combineert met matige waterhoeveelheid, zie ik het probleem wel.
Doe mij maar lekker echte stralen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205504213
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 13:49 schreef Quoi het volgende:

[..]
Stickers :O
Haha had ik daar maar eerder aan gedacht. _O-

Ik stelde wel voor dat als we concurreren en ik meer punten heb, dat we dan een uitje naar mijn keuze doen. En als hij meer punten heeft, dan blijven we thuis. :D

Maar het is bij saaie euro's gebleven. :P
pi_205504225
quote:
Dat wat zij zegt.

Washandjes gebruik ik niet, die vind ik smerig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205504457
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 20:24 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oooooh wauw O+
Zal geen OV in de buurt zijn?
Later, als zoon groot is en kan auto rijden. Of man meenemen, kan ook :+
Maar het ziet er echt prachtig uit O+

Zat vast een geest in het huisje ;)
Ik denk op 5 km lopen :D
En dat lopen is nogal heuvelig, dus tel maar dubbel qua moeite :P
  zaterdag 30 juli 2022 @ 21:48:36 #161
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205505431
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:01 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dat wat zij zegt.

Washandjes gebruik ik niet, die vind ik smerig
Dan moet je ze even wassen :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_205505505
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:48 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Dan moet je ze even wassen :s) .
🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205505554
Ik vind het weer stom. Of regen, of heet. Zo krijg ik de geplande buiten-verfklussen niet gedaan -O-
pi_205507110
Hadden we het laatst niet over mobiele abo's?
Mijn abo bedrag is verlaagd.
32,44 pm en korting zolang uw abonnement loopt -24,33
Was 9,81 incl. btw.
Kijk ik net, is de eeuwige korting opgelopen tot 29,33 waardoor ik nog maar 3,63 per maand betaal. 2gb en onbeperkt bellen en smssen _O-
Dit gebeurd er dus als je een sim only abo ooit hebt afgesloten en er nooit meer naar omkijkt _O-
If they say
pi_205507123
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:53 schreef Hupje het volgende:
Ik vind het weer stom. Of regen, of heet. Zo krijg ik de geplande buiten-verfklussen niet gedaan -O-
Het weer is ook stom. Wie weet in augustus? :*
If they say
pi_205507256
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 23:47 schreef Mushanga71 het volgende:
Hadden we het laatst niet over mobiele abo's?
Mijn abo bedrag is verlaagd.
(...)
Dit gebeurd er dus als je een sim only abo ooit hebt afgesloten en er nooit meer naar omkijkt _O-
Ik kwam er toevallig gisteren achter dat ik voor hetzelfde bedrag meer GB kan krijgen, mooi niet dat ze dat dan automatisch aanpassen :N
pi_205507348
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 00:03 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik kwam er toevallig gisteren achter dat ik voor hetzelfde bedrag meer GB kan krijgen, mooi niet dat ze dat dan automatisch aanpassen :N
Is stom dat je daar zelf achter moet komen. Was met het thuis abo ook, bleek goedkoper en nog met extra's erbij en dat al een hele tijd. Vroeger belden ze je dan en dan ook meteen weer voor een jaar vast. Maar dat doen ze niet meer.

Maar dat mobiele abo van mij is belachelijk. Zitten zij levenslang aan me vast😁
If they say
pi_205512935
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 00:03 schreef Hupje het volgende:

[..]
Tuurlijk niet en een seintje geven doen ze ook niet... dus ik check zelf maar met enige regelmaat en heb op die manier al 2 stapjes omhoog kunnen maken zonder meer te betalen inmiddels *) .

Ik vind de regen wel even lekker, goed voor de tuin. Maar dan hoop ik dat het de komende dagen wel weer droog is.

SPOILER
  zondag 31 juli 2022 @ 16:34:23 #169
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_205513303
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 16:17 schreef Nijna het volgende:

[..]
Tuurlijk niet en een seintje geven doen ze ook niet... dus ik check zelf maar met enige regelmaat en heb op die manier al 2 stapjes omhoog kunnen maken zonder meer te betalen inmiddels *) .

Ik vind de regen wel even lekker, goed voor de tuin. Maar dan hoop ik dat het de komende dagen wel weer droog is.

SPOILER
SPOILER
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_205513379
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 16:17 schreef Nijna het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_205513465
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 16:34 schreef tombolafan het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  zondag 31 juli 2022 @ 16:46:21 #172
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_205513588
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 16:41 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_205517210
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 16:46 schreef tombolafan het volgende:

[..]
SPOILER
Dan is het stom idd! En begrijp ik ook dat iemand er klaar mee is.
pi_205521500
SPOILER
Vanmorgen naar de fysio geweest, ik zou op de terugweg "even" boodschappen doen.
Kwam een oude leerkracht van de kinderen tegen, volgens mij bijna een uur staan kletsen... :+ mijn man vroeg zich intussen af of er iets gebeurd was onderweg (we hebben locatie met elkaar gedeeld, dus toen hij zag dat ik in de supermarkt was, was hij wel gerustgesteld) ;).
  Moderator maandag 1 augustus 2022 @ 15:24:23 #175
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205522375
Even een crosspost met het vakantietopic:

Iemand tips voor een weekje Zuid-Engeland? We hebben binnenkort een feestje bij vrienden in Oxford en willen er een weekje vakantie achteraan plakken. We gaan met de auto dus we zijn behoorlijk flexibel. Een paar jaar geleden heb ik met mijn man een weekje rondom Eastbourne gedaan, dat is toen goed bevallen. Nu dacht ik aan de omgeving van Portsmouth.

We gaan dus met Aapie die dan bijna 2 is. Hij houdt van auto's, bouwen en waterpret. Een typisch jochie dus O+ :')

Voorkeur heeft een huisje/appartement maar een hotel is ook zeker een optie.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_205522393
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 15:24 schreef MaJo het volgende:
Even een crosspost met het vakantietopic:

Iemand tips voor een weekje Zuid-Engeland? We hebben binnenkort een feestje bij vrienden in Oxford en willen er een weekje vakantie achteraan plakken. We gaan met de auto dus we zijn behoorlijk flexibel. Een paar jaar geleden heb ik met mijn man een weekje rondom Eastbourne gedaan, dat is toen goed bevallen. Nu dacht ik aan de omgeving van Portsmouth.

We gaan dus met Aapie die dan bijna 2 is. Hij houdt van auto's, bouwen en waterpret. Een typisch jochie dus O+ :')

Voorkeur heeft een huisje/appartement maar een hotel is ook zeker een optie.
Niks concreets, maar hier zijn we groot airbnb fan iig. Dus dat zou ik aanraden. :D
  Moderator maandag 1 augustus 2022 @ 15:45:17 #177
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205522521
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 15:28 schreef Bami het volgende:

[..]
Niks concreets, maar hier zijn we groot airbnb fan iig. Dus dat zou ik aanraden. :D
Wij hebben ook enkel goeie ervaringen met Airbnb, zat daar ook al te kijken :Y In Portsmouth zitten er veel opties maar ik vraag me af dat een leuke stad is of dat we beter naar een kleiner kustplaatsje kunnen kijken :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_205524939
Portsmouth heeft een groot maritiem museum, dat is misschien leuk!
Isle of Wight kan je dan ook heen, daar is een stoomtrein.
Winchester is ook dichtbij en is een mooi middeleeuws stadje.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator maandag 1 augustus 2022 @ 23:34:49 #179
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205526115
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 21:13 schreef SaskiaR het volgende:
Portsmouth heeft een groot maritiem museum, dat is misschien leuk!
Isle of Wight kan je dan ook heen, daar is een stoomtrein.
Winchester is ook dichtbij en is een mooi middeleeuws stadje.
Bedankt voor de tips! Het Maritiem Museum zag ik ook al staan ja en Isle of Wight ook. Winchester ga ik checken! Ik hou van middeleeuwse stadjes O+
pi_205526826
Salisbury is ook middeleeuws O+
En wat verder rijden zijn Bath en Brighton ook leuke steden. Oxford is ook nog enigszins in de buurt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_205527268
Wij keken de afgelopen weken verbaasd op dat er verderop in de straat ineens activiteiten waren in een huis. Ik dacht dat daar een man of vrouw alleen woonde. Iemand die niet zo sociaal was, voortuin flink dichtgegroeid en de kozijnen zag je met de dag verder wegrotten.

Ineens een nieuwe 'oprit', er is 1 kozijn vervangen en er werd gesnoeid. Bleek er een heel gezin te wonen en dat huis staat nu te koop. Dus wil je in mijn straat wonen en vind je kozijnen vervangen erg leuk (uberhaupt klussen want binnen is duidelijk niets gedaan voor de verkoop), gezellig!

SPOILER
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:37:30 #182
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205527461
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 10:12 schreef exode het volgende:
Wij keken de afgelopen weken verbaasd op dat er verderop in de straat ineens activiteiten waren in een huis. Ik dacht dat daar een man of vrouw alleen woonde. Iemand die niet zo sociaal was, voortuin flink dichtgegroeid en de kozijnen zag je met de dag verder wegrotten.

Ineens een nieuwe 'oprit', er is 1 kozijn vervangen en er werd gesnoeid. Bleek er een heel gezin te wonen en dat huis staat nu te koop. Dus wil je in mijn straat wonen en vind je kozijnen vervangen erg leuk (uberhaupt klussen want binnen is duidelijk niets gedaan voor de verkoop), gezellig!

SPOILER
Zo leer je nog eens wat over je buren :D

en holy shit wat een geld voor een poppenhuisje waar heel veel aan moet gebeuren...
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:51:42 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205527951
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 10:37 schreef Tink89 het volgende:

[..]

en holy shit wat een geld voor een poppenhuisje waar heel veel aan moet gebeuren...
Vind ik wel meevallen, een jaren '30 woning, vlakbij Utrecht, nog geheel naar eigen wens te moderniseren. Die is vast heel snel weg voor dit bedrag!
KuikenGuppy
pi_205528237
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 10:12 schreef exode het volgende:

SPOILER
"Het is een buurt waar men elkaar nog groet op straat en buren elkaar kennen." :D
pi_205528337
Twee onder een kap ook nog, en in -dorp.. zal inderdaad zo weg zijn!
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:45:12 #186
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205528352
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:29 schreef PKM het volgende:

[..]
"Het is een buurt waar men elkaar nog groet op straat en buren elkaar kennen." :D
Vooral "die ene buur" :D ;)
  Manager PR/Moderator dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:17:45 #187
269689 crew  Viv
pi_205528618
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 11:51 schreef Burdie het volgende:

[..]
Vind ik wel meevallen, een jaren '30 woning, vlakbij Utrecht, nog geheel naar eigen wens te moderniseren. Die is vast heel snel weg voor dit bedrag!
Haha, vanochtend stond op de site van de makelaar nog "30-JARIGE" woning, maar ze hebben het nu aangepast naar "JAREN '30". Faalhazen. :')

Edit: bij Funda staat het nog wel fout vermeld. :Y)
  Moderator dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:34:41 #188
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205528744
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 08:51 schreef SaskiaR het volgende:
Salisbury is ook middeleeuws O+
En wat verder rijden zijn Bath en Brighton ook leuke steden. Oxford is ook nog enigszins in de buurt.
Salisbury zet ik op de lijst. Bath vind ik iets te ver voor een dagtripje (maar inderdaad mooi!) en Brighton zijn we een paar jaar geleden geweest. Oxford is de hele reden dat we die kant opgaan, we gaan daar vrienden opzoeken en plakken er nog een weekje achteraan :)

We hebben geboekt, lekker 9 nachtjes Engeland *O* O+ 2 nachtjes Oxford, 5 nachtjes Portsmouth en nog 2 te plannen overnachtingen in de buurt van Dover :s)
pi_205528904
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 10:37 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Haha, ja he. Maar inderdaad iedereen groet elkaar in de straat, maar deze mensen had ik gewoon nog nooit gezien. Nog steeds geen idee hoe ze eruit zien.

Het eerste wat ik dacht was 'wat een lage prijs!' Ik had een ton meer verwacht.
pi_205529136
Ik vind huizen sowieso duur. Volgens mij zijn wij met op rood verhuisd. Lage rente nu een nog iets of wat betaalbaar.
pi_205529200
Ik heb een mee-lezer hier vanaf nu

@Rock-Y
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:41:36 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205529291
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:28 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb een mee-lezer hier vanaf nu

@:Rock-y
??
pi_205529372
Mijn man heeft eindelijk gevonden wie ik ben op Fok!
Mijn sherlock O+
En ik dacht: “ik tag hem even” en nu is ie uitgelogd.

Ik zit met hem op het terras en ik bestel een Heineken en hij een rivella. Komt meisje er aan en zegt: “een Heineken?” En ik zeg heel hard: “ja!” En ze zet hem zo bij mijn man neer en ik krijg de Rivella voor mijn neus.
:'(
pi_205529412
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:54 schreef Adrian4 het volgende:
Mijn sherlock O+

Ik zit met hem op het terras en ik bestel een Heineken en hij een rivella. Komt meisje er aan en zegt: “een Heineken?” En ik zeg heel hard: “ja!” En ze zet hem zo bij mijn man neer en ik krijg de Rivella voor mijn neus.
Ik had hem pas andersom, dat het bier voor mijn neus werd gezet terwijl ik daar met bolle buik zat. _O-

Maar wel echt stom dat ondanks jouw enthousiaste ja jij niet je bier kreeg. }:|
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:02:12 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205529421
quote:
Mijn sherlock O+

Heineken :r
pi_205529433
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik hield me in....
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:22:15 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205529561
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:21 schreef F_r het volgende:
Ik vind huizen sowieso duur. Volgens mij zijn wij met op rood verhuisd. Lage rente nu een nog iets of wat betaalbaar.
Met op rood??

En ja, huizen zijn duur, dat zijn ze altijd al geweest, alleen omdat er een enorme groep is die opgegroeid is in huizen waarop de ouders een aflossingsvrije hypotheek hadden, is er ook een enorme groep die denkt dat een hypotheek tussen de 500 en 900 per maand kost, en als dat dan het dubbele blijkt te zijn omdat je moet aflossen dan lijkt het duur.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:24:40 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205529584
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nou.... hier hadden ze pas op een festival Budweiser, dat was pas bocht.
Toen ik gisteren op een terrasje kon kiezen tussen Budweiser en Heineken werd het dus Heineken.

Op dat festival wel handig opgelost trouwens, want ze hadden ook Hoegaarden Rosébier.... dus dat was een makkelijke keuze toen die Budweiser zo ranzig bleek te zijn :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:26:40 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205529603
quote:
Mijn sherlock O+

Ja, gaat bij ons ook regelmatig mis, dat mijn man een wijntje neemt en ik bier, altijd dat wijntje bij mij en het biertje bij hem als het niet specifiek gevraagd wordt :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205529604
quote:
Wij hebben dit altijd met eten. Mijn man is vegetariër, ik eet vlees, maar zó vaak dat het vegetarische gerecht automatisch voor mijn neus gezet wordt...
pi_205529635
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Met op rood??

En ja, huizen zijn duur, dat zijn ze altijd al geweest, alleen omdat er een enorme groep is die opgegroeid is in huizen waarop de ouders een aflossingsvrije hypotheek hadden, is er ook een enorme groep die denkt dat een hypotheek tussen de 500 en 900 per maand kost, en als dat dan het dubbele blijkt te zijn omdat je moet aflossen dan lijkt het duur.
*net op tijd* gok ik.

Waren in de jaren ‘80 de rentes niet sky high? Maar goed, ik ben opgegroeid in een omgeving waar een normaal huurhuis al een uitdaging genoeg was om te financieren, dus dat hele hypotheekgebeuren was totaal nieuw voor mij toen wij ons huis kochten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205529715
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou.... hier hadden ze pas op een festival Budweiser, dat was pas bocht.
Toen ik gisteren op een terrasje kon kiezen tussen Budweiser en Heineken werd het dus Heineken.

Op dat festival wel handig opgelost trouwens, want ze hadden ook Hoegaarden Rosébier.... dus dat was een makkelijke keuze toen die Budweiser zo ranzig bleek te zijn :+
Dan zou ik water kiezen. :)

Maar goed ik drink tegenwoordig vooral Corona 0.0 en dat vinden veel mensen ook goor.
pi_205529746
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:39 schreef exode het volgende:

[..]
Dan zou ik water kiezen. :)

Maar goed ik drink tegenwoordig vooral Corona 0.0 en dat vinden veel mensen ook goor.
Nee die is top ^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205529839
Ik heb deze week nog vakantie maar omdat er afgelopen weekend iets is ontploft (letterlijk, dak 13 meter de lucht in) waardoor 1 van onze panden ook veel schade had, moet ik een beetje werken.
En nu zag ik vanochtend een mail binnenkomen waar ik echt even van ondersteboven ben merk ik.

SPOILER
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:25:29 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205530053
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]
*net op tijd* gok ik.

Waren in de jaren ‘80 de rentes niet sky high? Maar goed, ik ben opgegroeid in een omgeving waar een normaal huurhuis al een uitdaging genoeg was om te financieren, dus dat hele hypotheekgebeuren was totaal nieuw voor mij toen wij ons huis kochten.
Ja klopt, mijn ouders kochten in 1980 en betaalden 12,8% rente.
Dat was voor de aflossingsvrije hypotheek bedacht werd trouwens, dus er moest ook nog afgelost worden.

Edit: net even uitgerekend: dat is een bruto maandlast van 3.544 per maand, netto 2.107, want het huis kostte toen 325.000 gulden.
Zelfs als je de guldenprijs van toen omrekent naar ¤¤ krijgen een hoop mensen nu, 42 jaar later, nog een rolberoerte van zulke hypotheeklasten ( bruto ¤ 1.608,19 en netto ¤ 956,11)

[ Bericht 15% gewijzigd door Leandra op 02-08-2022 16:33:51 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:27:47 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205530070
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:57 schreef exode het volgende:
Ik heb deze week nog vakantie maar omdat er afgelopen weekend iets is ontploft (letterlijk, dak 13 meter de lucht in) waardoor 1 van onze panden ook veel schade had, moet ik een beetje werken.
En nu zag ik vanochtend een mail binnenkomen waar ik echt even van ondersteboven ben merk ik.

Wat bizar joh, van de een op de andere dag.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:56:48 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205530281
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 16:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat was voor de aflossingsvrije hypotheek bedacht werd trouwens, dus er moest ook nog afgelost worden.

Edit: net even uitgerekend: dat is een bruto maandlast van 3.544 per maand, netto 2.107, want het huis kostte toen 325.000 gulden.
Zelfs als je de guldenprijs van toen omrekent naar ¤¤ krijgen een hoop mensen nu, 42 jaar later, nog een rolberoerte van zulke hypotheeklasten ( bruto ¤ 1.608,19 en netto ¤ 956,11)
Nou, ik zie genoeg jonge mensen zonder blikken of blozen tekenen voor zo'n belachelijk hoge hypotheeklast tegenwoordig hoor.
KuikenGuppy
pi_205530507
Dat verbaast me niets, de gemiddeld huurprijs in de vrije sector is minstens net zo hoog.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:37:20 #209
37150 livelink
pi_205530565
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 16:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij hebben in 1997 een huis gekocht en zijn ook gestart met een hypotheekrente van 11%. Sindsdien hebben we wel tig keer overgesloten (voor het laatst in april van dit jaar). Ook heel veel boete-rente betaald, maar dat was het wel waard.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:57:44 #210
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205530732
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]
*net op tijd* gok ik.

Ik dacht hippe makelaar slang die alleen fr kent 😋
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:01:41 #211
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205530771
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 17:57 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik dacht hippe makelaar slang die alleen fr kent 😋
Fr kent alle hippe slang.
KuikenGuppy
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:42:30 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205531123
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 16:56 schreef Burdie het volgende:

[..]
Nou, ik zie genoeg jonge mensen zonder blikken of blozen tekenen voor zo'n belachelijk hoge hypotheeklast tegenwoordig hoor.
De eurobedragen bedoel je? Want daar kom je met de huidige rente op 325K hypotheek idd al snel op uit.
Maar op het moment dat ¤ 325K hypotheek ¤ 3.544 bruto per maand gaat kosten wordt dat een ander verhaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:06:05 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205531356
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 18:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
De eurobedragen bedoel je? Want daar kom je met de huidige rente op 325K hypotheek idd al snel op uit.
Maar op het moment dat ¤ 325K hypotheek ¤ 3.544 bruto per maand gaat kosten wordt dat een ander verhaal.
Dat huis is inmiddels ook geen 325k meer waard natuurlijk ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:22:51 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205532147
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 19:06 schreef Burdie het volgende:

[..]
Dat huis is inmiddels ook geen 325k meer waard natuurlijk ;).
Nee, dat huis in 2013 325K euro's nu ongeveer het dubbele.
Maar goed, dat is dan ook geen starterswoning, is ook nooit een starterswoning geweest.

In 2013 was onze bruto hypotheek op dat huis ook zo'n ¤ 1.600 trouwens :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205534363
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:57 schreef exode het volgende:
Daar zou ik ook een naar gevoel aan overhouden. Zo plotseling, zonder nog even contact te hebben gehad :{.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205535371
Iemand tips? Ik heb voor vanmiddag afgesproken met een vriendin uit Ierland en haar twee kinderen. We zouden naar kasteel De Haar gaan, maar haar kinderen zijn moe van alle uitjes van de laatste dagen en lamlendig van de warmte. Dus nu ben ik op zoek naar iets koels (museum? binnenspeeltuin?) in (de buurt van) Utrecht waar een 6-, een 7- en twee 11-jarigen zich kunnen vermaken terwijl hun moeders bijkletsen. Ideeën welkom :D
  woensdag 3 augustus 2022 @ 07:30:23 #217
37150 livelink
pi_205535406
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 07:14 schreef Amsel het volgende:
Iemand tips? Ik heb voor vanmiddag afgesproken met een vriendin uit Ierland en haar twee kinderen. We zouden naar kasteel De Haar gaan, maar haar kinderen zijn moe van alle uitjes van de laatste dagen en lamlendig van de warmte. Dus nu ben ik op zoek naar iets koels (museum? binnenspeeltuin?) in (de buurt van) Utrecht waar een 6-, een 7- en twee 11-jarigen zich kunnen vermaken terwijl hun moeders bijkletsen. Ideeën welkom :D
Ik vond de waterspeelplaats De Zeven Stroompjes altijd heerlijk en relatief rustig in Utrecht met de kinderen op warme dagen.
https://www.kidsproof.nl/(...)ldse-polder-berekuil
pi_205535519
Amsel: Play inn bij The Wall (je hebt daar ook jump inn en een arcade game hal), Militair museum Soesterberg, Maarsseveense Plassen strandbad.

I can go on, maar veel is misschien toch weer too much als ze al zoveel uitjes hebben gehad.
pi_205535702
Militair museum was ik vorige week, dat is echt een leuke mix voor jongere kinderen en tieners! Het buitendeel is wel warm, in de volle zon. Dus mocht je daarheen gaan: buiten is in de ochtend het fijnst. Wij hebben ook een ritje in een rupsvoertuig erbij gedaan. Best duur, maar een geweldige ervaring! Met een museumkaart is dat ook nog wel prima, anders wordt het wel erg duur.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205535768
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 07:30 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik vond de waterspeelplaats De Zeven Stroompjes altijd heerlijk en relatief rustig in Utrecht met de kinderen op warme dagen.
https://www.kidsproof.nl/(...)ldse-polder-berekuil
Heerlijk ja. Rustig niet meer zo tegenwoordig.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 08:57:17 #221
37150 livelink
pi_205535799
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 08:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heerlijk ja. Rustig niet meer zo tegenwoordig.
Daar was ik al bang voor.
pi_205536214
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 08:43 schreef Phaidra het volgende:
Militair museum was ik vorige week, dat is echt een leuke mix voor jongere kinderen en tieners! Het buitendeel is wel warm, in de volle zon. Dus mocht je daarheen gaan: buiten is in de ochtend het fijnst. Wij hebben ook een ritje in een rupsvoertuig erbij gedaan. Best duur, maar een geweldige ervaring! Met een museumkaart is dat ook nog wel prima, anders wordt het wel erg duur.
Wij komen daar ook vaak, inderdaad met een Museumkaart. Heerlijk om daar binnen in de koelte rond te lopen terwijl het buiten superwarm is.
pi_205536512
Gisteren is onze spouwmuur geïsoleerd.

Nou vond ik net een kakkerlak in onze Roomba. Ik weet vrij zeker dat het dat was. :'( :r

Hij is nu buiten in een potje. Moet ik een ongediertebestrijder gaan bellen? Ik heb nooit eerder beestjes gevonden. :{
pi_205536990
quote:
3s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:37 schreef PKM het volgende:
Gisteren is onze spouwmuur geïsoleerd.

Nou vond ik net een kakkerlak in onze Roomba. Ik weet vrij zeker dat het dat was. :'( :r

Hij is nu buiten in een potje. Moet ik een ongediertebestrijder gaan bellen? Ik heb nooit eerder beestjes gevonden. :{
Een dooie of levende? Kan uit de spouwmuur komen.
Zou iig de boel in de gaten houden want als er iets is wat je niet wil...
Heb op een flat gewoond waar het stikte van de kakkerlakken. Alle kieren dichtgesmeerd en sporadisch zag ik er een. Toen het keukenblok werd weggehaald voor een nieuwe werd er niks gevonden.
Kan dus een verdwaalde zijn geweest.
Post anders een foto?
If they say
pi_205536999
En ik háát inpakken na de vakantie. Er past geen kruimel meer in de koffers :')
Altijd bang dat ze onderweg open springen :X
If they say
pi_205537032
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:33 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Een dooie of levende? Kan uit de spouwmuur komen.
Zou iig de boel in de gaten houden want als er iets is wat je niet wil...
Heb op een flat gewoond waar het stikte van de kakkerlakken. Alle kieren dichtgesmeerd en sporadisch zag ik er een. Toen het keukenblok werd weggehaald voor een nieuwe werd er niks gevonden.
Kan dus een verdwaalde zijn geweest.
Post anders een foto?
Levend. Toen nog wel. Hij ligt nou dood te zijn in zo'n insectenvergrootglas gevuld met water en zeep. ^O^

In kasten met eten zie ik gelukkig geen sporen. Ik ga straks nog wat meer ondersteboven zetten en schoonmaken. Maar het gevoel van die pootjes op mijn hand, dat gaat nooit meer weg. :N
pi_205537174
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:34 schreef Mushanga71 het volgende:
En ik háát inpakken na de vakantie. Er past geen kruimel meer in de koffers :')
Altijd bang dat ze onderweg open springen :X
Whaha herkenbaar, maar we hadden gewoon 10 kilo minder dan dat we mee mochten. Dat wordt shoppen.
Koffers bleven dicht en kwamen ook gelukkig alle 3 aan.
We hadden wel ruim 3,5u vertraging
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205537868
quote:
3s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:40 schreef PKM het volgende:

[..]
Levend. Toen nog wel. Hij ligt nou dood te zijn in zo'n insectenvergrootglas gevuld met water en zeep. ^O^

In kasten met eten zie ik gelukkig geen sporen. Ik ga straks nog wat meer ondersteboven zetten en schoonmaken. Maar het gevoel van die pootjes op mijn hand, dat gaat nooit meer weg. :N
Haha, dan is ie zeker dood :D
Had er, 25 jaar geleden ofzo, ééntje op het afwasmiddelpompje zitten. Wilde afwassen...ben het nooit vergeten :X Blijft je dus bij, helaas ;(
Vooral schoonmaken en loeren in hoekjes en gaatjes. Er zijn ook vallen en die werken heel goed. Misschien dat een optie? Zet je die voor een paar weken neer en als er niks in zit, weet je dat je ze niet hebt.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:54 schreef Vicky het volgende:

[..]
Whaha herkenbaar, maar we hadden gewoon 10 kilo minder dan dat we mee mochten. Dat wordt shoppen.
Koffers bleven dicht en kwamen ook gelukkig alle 3 aan.
We hadden wel ruim 3,5u vertraging
Wij mochten 2 koffers pp en hadden maar 1 pp. Ook nog veeeeel ruimte bij inpakken overgelaten. Maar toch weer teveel gekocht :+ Maar we treinen dus zijn 2 koffers samen genoeg gesleur :D
Ik zie wel es van die banden die je om koffers kunt doen. Snap nu waar ze voor zijn _O- Toch maar es aanschaffen.

Oeh, kut van de vertraging maar, je bent er en wel met koffers *O*
Fijne vakantie!

We zijn nu in Uxbridge. Hiervandaan gaat de underground rechtstreeks naar st pancras international. Geen overstap en veel loopgedoe meer 8-)

[ Bericht 1% gewijzigd door Mushanga71 op 03-08-2022 13:12:55 ]
If they say
pi_205538890
Goed idee @Mushanga71, ik zat nog te twijfelen over die vallen maar denk dat ik zonder het ook niet vertrouw.

Natuurlijk is dit ook de dag dat ik doorlekte tot in mijn jurkje. Dat de container geleegd is en terug is gekomen met honderd vliegen. En mijn dreumes een bal in de wc gooide. ;(
pi_205539195
quote:
3s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:16 schreef PKM het volgende:
Goed idee @:Mushanga71, ik zat nog te twijfelen over die vallen maar denk dat ik zonder het ook niet vertrouw.

Natuurlijk is dit ook de dag dat ik doorlekte tot in mijn jurkje. Dat de container geleegd is en terug is gekomen met honderd vliegen. En mijn dreumes een bal in de wc gooide. ;(
Gewoon doen, die val. Is een langwerpig doosje met plakspul en in het midden lokstof. Ze blijven dus plakken.
Hoop echt dat het een verdwaalde was maar met zo'n doosje merk je dat snel genoeg.
Weet niet of je buren hebt?

Knuffel voor jou :* Er zijn van die dagen...
If they say
pi_205543545
Welkom in Aaaamsterdam :')
If they say
  donderdag 4 augustus 2022 @ 00:54:40 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205543866
Wij zitten op Seattle airport te wachten op de vlucht naar huis na 3 waanzinnig toffe weken in de VS. Alle bagage voor 4p paste in 1 hele grote en 1 kleinere koffer en dan allemaal een handbagage tas/koffertje. En op de terugweg ook. *O* Niet al te veel bijgekocht dus. :s)

Het was echt supersupersupersupersupertof! O+ De kinderen willen naar de VS verhuizen, maar dat ligt grotendeels aan het feit dat ze van onze vriendin in Oak Harbor hun eerste rijles hebben gekregen. In zo'n flinke dodge pick-up truck no less. :o :D Echte hillbilly-redneckjes! :o

De drie weken zijn omgevlogen, echt bizar! Maar ben er ook wel aan toe om weer naar huis te gaan en gewoon echt helemaal niks te hoeven. Bij zo'n roadtrip ben je toch wel vrijwel alle dagen op de een of andere manier actief.
pi_205543932
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 00:54 schreef BE het volgende:
Wij zitten op Seattle airport te wachten op de vlucht naar huis na 3 waanzinnig toffe weken in de VS. Alle bagage voor 4p paste in 1 hele grote en 1 kleinere koffer en dan allemaal een handbagage tas/koffertje. En op de terugweg ook. *O* Niet al te veel bijgekocht dus. :s)

Het was echt supersupersupersupersupertof! O+ De kinderen willen naar de VS verhuizen, maar dat ligt grotendeels aan het feit dat ze van onze vriendin in Oak Harbor hun eerste rijles hebben gekregen. In zo'n flinke dodge pick-up truck no less. :o :D Echte hillbilly-redneckjes! :o

De drie weken zijn omgevlogen, echt bizar! Maar ben er ook wel aan toe om weer naar huis te gaan en gewoon echt helemaal niks te hoeven. Bij zo'n roadtrip ben je toch wel vrijwel alle dagen op de een of andere manier actief.
Klinkt gaaf O+
Nu weer wennen aan het simpele Nederland :P En goed gedaan qua shoppen :D
Welkom thuis alvast!

Zat in de auto en toen was het 23.40 uur. Wilde man vragen of ie vergeten was de klok een uur terug te zetten... Leef nog op de Engelse tijd :+
If they say
pi_205544718
Klinkt heerlijk BE! Nu bijkomen
pi_205545300
Heerlijk BE, de foto's waren ook geweldig! Nu nagenieten! Knap dat jullie zo weinig bagage hebben mee weten te nemen. Hopelijk gaat alles voorspoedig op Schiphol.
Vriendin is gister op Rotterdam terug gekomen en dat was hel.

Wij gaan vanavond shoppen.. Ben benieuwd hoeveel het wordt 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 4 augustus 2022 @ 13:18:12 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205546753
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:35 schreef Vicky het volgende:
Heerlijk BE, de foto's waren ook geweldig! Nu nagenieten! Knap dat jullie zo weinig bagage hebben mee weten te nemen. Hopelijk gaat alles voorspoedig op Schiphol.
Vriendin is gister op Rotterdam terug gekomen en dat was hel.

Wij gaan vanavond shoppen.. Ben benieuwd hoeveel het wordt 🤣
Binnen een uur van landen tot in de auto. Mét beide koffers! :o :7
pi_205546805
Klinkt goed @BE ^O^

@Mushanga71 Had ik gisteren nou maar een foto gestuurd. Mijn kakkerlak was een non-invasieve soort. Ik had geen idee dat die ook bestonden.

En hij kwam niet uit de spouw, de deur had natuurlijk de hele dag open gestaan met isoleren. :D :X
pi_205547152
Er was hier volgens mij iemand die een poosje terug vertelde over verwarmen met een infrarood paneel (ivm thuiswerken). Ik weet niet meer wie het was, maar ik zou graag willen weten hoe dat bevalt of dat je achteraf toch liever een elektrische verwarming had gekocht :+
pi_205547547
quote:
3s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:27 schreef PKM het volgende:
Klinkt goed @:BE ^O^

@:Mushanga71 Had ik gisteren nou maar een foto gestuurd. Mijn kakkerlak was een non-invasieve soort. Ik had geen idee dat die ook bestonden.

En hij kwam niet uit de spouw, de deur had natuurlijk de hele dag open gestaan met isoleren. :D :X
Wist ook niet dat die bestonden :D
Nouja, opgelost dan denk ik. Buitendeur open zegt genoeg. Jij blij! :)
If they say
pi_205547637
Wij hadden ooit een poets. Man en ik woonden apart dus hij wilde een poets. Prima. Toen gingen we toch weer bij elkaar wonen en toen had de poets niet veel meer te poetsen want dat deed ik zelf. Maar vond het best sneu om te zeggen want ze had het geld nodig. Tot...ik een keer de trap opliep en daar een kakkerlak zag zitten :'( Toen was ze echt uitgepoetst hier. Wist wel dat ze er thuis last van had maar toch. Daarna nooit meer een gezien.
If they say
pi_205547739
quote:

Klinkt gaaf BE! Hebben jullie iets van een blog oid bijgehouden? Ik vind dat soort reisverslagen altijd leuk om te lezen!

Fijn dat het soepel is gegaan allemaal!
pi_205548419
quote:
Ja, dat kan ik mij voorstellen. Drie weken VS, hoe geweldig is dat. Is nog steeds een droom voor mij om dit samen met mijn gezin te doen O+ Ooit!

En haha, hun eerste rijles in een dodge pick-up truck, :D Hoe gaaf is dat!

Drie weken zijn inderdaad zo om. Poef. Maar wel heerlijke herinneringen.
pi_205548958
Heerlijk BE!

Tweede vakantie week hier en al 2 weken met covid bezig. En net nu we dachten er door te zijn is de volgende positief. #klaarmee
Met een meidenkwartet
pi_205549140
@Cathmar, dat is wel echt balen :* Hebben jullie een tuin, dat jullie wel in ieder geval van het heerlijke weer kunnen genieten? Of zijn jullie er flink ziek van?

Wij zijn 1 vakantieweek aan covid kwijt geweest. Het bleef gelukkig bij 1 besmetting en geen estafette.

Nog 5 nachtjes en dan gaan we naar Ameland. Het belooft prachtig weer te worden, dus zin in. Simon kan niet wachten tot we gaan *O* *O*
  donderdag 4 augustus 2022 @ 18:52:46 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205549240
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:20 schreef Cathmar het volgende:
Heerlijk BE!

Tweede vakantie week hier en al 2 weken met covid bezig. En net nu we dachten er door te zijn is de volgende positief. #klaarmee
Ai, nasty :{
Sterkte er weer mee :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205549340
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:14 schreef lily het volgende:

[..]
Ja, dat kan ik mij voorstellen. Drie weken VS, hoe geweldig is dat. Is nog steeds een droom voor mij om dit samen met mijn gezin te doen O+ Ooit!

En haha, hun eerste rijles in een dodge pick-up truck, :D Hoe gaaf is dat!

Drie weken zijn inderdaad zo om. Poef. Maar wel heerlijke herinneringen.
Doen! Niet ooit, maar zo snel mogelijk. Dromen moet je niet uitstellen, morgen is alles anders.
pi_205549427
Hier ook weer Corona helaas (de oudste), wederom in de zomervakantie. Hopelijk blijft het hier bij een.. want anders gaat het op vakantie gaan in het gedrang komen.
pi_205549448
Mijn 12 jarige heeft het voor de 3e keer nu. Zo’n pech. We blijven gewoon lekker thuis tot ze weer beter is.
Met een meidenkwartet
pi_205549635
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:01 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Doen! Niet ooit, maar zo snel mogelijk. Dromen moet je niet uitstellen, morgen is alles anders.
Ja, maar dat kost veel geld heh ;(
  donderdag 4 augustus 2022 @ 19:38:54 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205549764
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:11 schreef Cathmar het volgende:
Mijn 12 jarige heeft het voor de 3e keer nu. Zo’n pech. We blijven gewoon lekker thuis tot ze weer beter is.
Echt bizar dat ze het weer te pakken heeft, bij iedere nieuwe variant is ze weer aan de beurt :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 4 augustus 2022 @ 19:59:23 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205550011
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:44 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Klinkt gaaf BE! Hebben jullie iets van een blog oid bijgehouden? Ik vind dat soort reisverslagen altijd leuk om te lezen!

Fijn dat het soepel is gegaan allemaal!
Niet echt een blog, wel een soort fotoverslag op fb. Ik dm je even. Er zitten zulke mooie plaatjes bij! O+
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:02:34 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205550056
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:20 schreef Cathmar het volgende:
Heerlijk BE!

:o Jemig, hoeveel pech kan je hebben!
pi_205550255
Bluh Cathmar, wat een pech! Beterschap en succes maar weer.
pi_205550467
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:18 schreef BE het volgende:

[..]
Binnen een uur van landen tot in de auto. Mét beide koffers! :o :7
Netjes!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205550706
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:25 schreef lily het volgende:

[..]
Ja, maar dat kost veel geld heh ;(
Dat is waar -O-
pi_205552005
Ik lees vanuit Hongarije lekker mee met jullie vakantieverhalen! 8-)

Wij zitten hier nu een halve week en waar ik er vorige week enorm tegenop zag wegens 2 hele lastige kleuters gaat het juist heel goed!
Ze zijn hier zo gezellig, vooral S. doet super zijn best.
De rit van 12 uur ging zelfs prima.

Maandag was een pittig dagje voor de mannen, want we zouden hier een week met schoonouders zijn (en die zijn heel veel met vakantie, dus die zien ze maar weinig), maar nu ligt schoonopa slecht en zijn ze halsoverkop naar huis gegaan. Heel vervelend voor hen, maar de kinderen waren er ook helemaal kapot van ;(

Nu nog 2 dagen hier doorbrengen (morgen dagje Balaton en op een ‘echte’ piratenboot) en dan op naar Kroatië *O*
pi_205552022
Grappig trouwens die wens om naar Amerika te willen. Ik zou echt heel veel plekken willen bezoeken met de kinderen (vooral ooit Indonesië, om de achtergrond van schoonfamilie te laten zien), maar Amerika trekt me totaal niet. De natuur lijkt me prachtig, maar de cultuur lijkt me niets. Hartstikke vooroordeel trouwens, maar toch :+
pi_205552048
USA en Japan.
Droom reizen. O+
pi_205552295
Mijn ouders hebben precies hetzelfde LeSage. Maar mijn vader heeft voor zijn verjaardag een vakantie naar Las Vegas cadeau gekregen waar hij eigenlijk altijd wel een keer naartoe wilde, dus nu moeten ze wel :D Dus komend najaar gaan ze 1,5e maand naar de Verenigde Staten, maar het ESTA formulier aanvragen vonden ze al belachelijk, dus dat gaat nog wat worden bij de douane daar :D Maar ik ben er wel van overtuigd dat ze na afloop enthousiast zullen zijn.

Fijn dat jullie in ieder geval een goede start van de vakantie hebben gehad. Hopelijk knapt schoonopa snel op.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 22:40:03 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205552300
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:15 schreef LeSage het volgende:
Grappig trouwens die wens om naar Amerika te willen. Ik zou echt heel veel plekken willen bezoeken met de kinderen (vooral ooit Indonesië, om de achtergrond van schoonfamilie te laten zien), maar Amerika trekt me totaal niet. De natuur lijkt me prachtig, maar de cultuur lijkt me niets. Hartstikke vooroordeel trouwens, maar toch :+
Mij ook niet, ik was ‘vroegah’ zelf heel anti (dat was al wel minder) maar een hele goede vriend van mijn man woont er en die wilden we graag eens bezoeken.

En als je dan rondtrekt door Washington en Oregon dan kom je heel veel onbeschrijflijk mooie natuur tegen en van die cultuur merk je bijzonder weinig. Zeker als je in airBnB’s verblijft.

Niet heel de VS bestaat uit trailer trash. ;) :+
pi_205552403
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:39 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn ouders hebben precies hetzelfde LeSage. Maar mijn vader heeft voor zijn verjaardag een vakantie naar Las Vegas cadeau gekregen waar hij eigenlijk altijd wel een keer naartoe wilde, dus nu moeten ze wel :D Dus komend najaar gaan ze 1,5e maand naar de Verenigde Staten, maar het ESTA formulier aanvragen vonden ze al belachelijk, dus dat gaat nog wat worden bij de douane daar :D Maar ik ben er wel van overtuigd dat ze na afloop enthousiast zullen zijn.

Fijn dat jullie in ieder geval een goede start van de vakantie hebben gehad. Hopelijk knapt schoonopa snel op.
Schoonopa gaat niet meer opknappen. Hij is 92, heeft kanker, het is gewoon op. De vraag is meer hoe lang het nog gaat duren.
pi_205552579
Oe Amerika 😊
Florida zijn we geweest met de jongens. Was echt fantastisch. Cultureel gezien klopt daar veel van de vooroordelen trouwens. Maar natuur was echt fantastisch. Ik zou heeeeel graag een keer naar Washington State gaan. Alaska ook. En samen met Canada staan die drie het hoogst op mijn verlanglijstje. Canada gaan man en ik samen doen als de jongens het huis uit zijn hebben we elkaar beloofd :P
pi_205552623
Amerika :)

Al weet ik niet of ik het met kinderen zou doen. 2x zelf rondgereden door het Westen, fantastisch! Ook New York vind ik geweldig.

Namibie zou ik dan wel eens met de kinderen willen herbeleven. Dat was zo bijzonder, zo gaaf. Alleen achterlijk duur als je niet kampeert.

Met de kinderen zijn we meer bewust waar wij als 2 moeders niet welkom zijn. In Amerika voelde we ons als 2 vrouwen niet altijd op ons gemak.
pi_205552783
Als het niet zo duur was, ging ik zeker vaker naar Amerika! 14 jaar geleden een rondje in Californië gedaan en ik vond het heel tof. Niet voor de mensen, wel voor de natuur en de herkenning-van-tv :D
Ik hoop dat we een keer als gezin kunnen gaan als J wat groter is en ook de roadtrip kan waarderen.
pi_205553435
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:15 schreef LeSage het volgende:
Ik ben er al een paar keer geweest toen ik nog geen kinderen had en het is zo ontzettend mooi.
Ik zou dit graag nog eens met hen doen.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 05:33:55 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205553505
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 23:20 schreef Hupje het volgende:
Als het niet zo duur was, ging ik zeker vaker naar Amerika! 14 jaar geleden een rondje in Californië gedaan en ik vond het heel tof. Niet voor de mensen, wel voor de natuur en de herkenning-van-tv :D
Ik hoop dat we een keer als gezin kunnen gaan als J wat groter is en ook de roadtrip kan waarderen.
Wij zouden oorspronkelijk in mei 2020, maar die twee jaar uitstel was voor de jongens (14,5 en bijna 13) eigenlijk mss wel beter.
Nu mochten ze op echte quads door de duinen scheuren ipv de kinderversie en bij het lopen op stukken trail gaan ze harder dan wij, dus geen kind op je nek etc ;)

Grappig wel: bij het kwijlen bij vuurwapens :{w mochten ze ze in 1 winkel zelfs even vasthouden. Babbeltje etc. Waar komen jullie vandaan etc etc en hoe oud ze dan wel niet waren. Toen F zei: 12 en 14 vielen de monden open: that’s a huge 12-year-old! 🤣

Overigens sta ik daar zelf niet bij hoor, daar heb ik echt helemaal niks mee. :X -O-

Oudste:

Jongste:

vrijdag 5 augustus 2022 @ 05:52:22 #267
37150 livelink
pi_205553510
Klinkt als een fantastische reis, BE. En je oudste ziet er uit alsof hij geboren is om in zo'n pick-up te rijden :D
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 05:59:43 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205553512
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 05:52 schreef livelink het volgende:
Klinkt als een fantastische reis, BE. En je oudste ziet er uit alsof hij geboren is om in zo'n pick-up te rijden :D
Echt hè! :D Met zijn petje en net te lange haren. O+
pi_205553962
Volgend mij een top reis dus BE!

Wij kwamen afgelopen week terug van 3 weken Canada (en op Schiphol stonden ook wij binnen een uur met koffers bijna auto).

Nu aankomende vier jaar sparen voor weer een trip, ik wil graag een rondje Zuid Afrika-Namibië-Botswana-Zimbabwe doen, maar het kan ook Azië worden ;)
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:51:45 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205553978
Precies mijn wishlist! Afrika en een stukje Azië.
Maar idd eerst even flink sparen!
pi_205554153
Zuid Afrika en Namibie O+ Gaaf Loj! Solitaire is een leuk boek om te lezen voor voorpret, daar heb je dan 4 jaar de tijd voor ;)

Laatste vakantiedag voor mij, vanaf maandag weer werken. En wat ga ik doen? Schoonmaken, er is de afgelopen weken alleen wat gestofzuigd, het wordt nu echt vies :@
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:25:59 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205554248
Wat een vooroordelen zie ik voorbij komen over de VS :X De meerderheid van de mensen is gewoon normaal en vriendelijk het is echt een minderheid die zo debiel doet. Bovendien is het een immens land, elke staat is compleet anders. Je kunt het écht niet over één kam scheren.

Ik hou van de VS O+ Ik zou er ook dolgraag willen wonen. Zelden zulke vriendelijke en behulpzame mensen ontmoet als in de VS, daar kan menig Europeaan wat van leren.

@BE je reis zag er fantastisch uit, ik heb met veel plezier je reis gevolgd O+
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:28:40 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205554266
Ik zou voordat Aapie leerplichtig is ook dolgraag een reis met hem maken, waarschijnlijk in Azië omdat dat de meest betaalbare optie is. Maar er zijn zoveel delen van de wereld die ik nog wil ontdekken, zoals Afrika en Zuid-Amerika. En ook binnen de VS heb ik nog een stuk of 30 Staten te gaan. Genoeg om over te dromen dus O+
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:50:09 #274
382129 crew  Donna
pi_205554429
Ik zou ook graag eens met m'n gezin naar de VS en Canada gaan. Mijn familie woont in Canada, dus dat is een dubbele reden.
pi_205554484
Ik heb in Azië al Thailand, Cambodja (lees Ankor what) en Nepal gehad. Misschien dan Laos of Vietnam.. maar ik moet dan ooit nog uitzoeken kindvriendelijk dat is ;)

Zuid Afrika is echt mijn favoriete land. Twee keer geweest, maar zou er ieder jaar wel heen willen.

Geen vooroordelen over Amerika hoor Majo hier! Wij zouden eerst het standaard rondje van San Francisco naar San Diego doen. Uiteindelijk hebben we hem verzet naar Canada ivm met (toen) Trumps verkiezingen, Black Lives Matter en Corona beleid. Voor mijn gevoel is de VS ook nog wat kindvriendelijker dan Canada (tenminste in mijn. Amerika planning had ik veel meer speeltuinen etc gevonden onderweg).

Oh en mijn grote droomwens is een half jaar op reis. Het liefst door Afrika. Maar manlief wil niet (qua leerplicht zou het wel goed komen, ben zelf juf natuurlijk).

Maar goed, eerst sparen! En volgend jaar staan 3 weken Engeland op de planning dus dat kost ook wel wat ;)
pi_205554524
Ik heb niet echt landen waar ik nog perse heen wil. Die heb ik bewust allemaal 'afgestreept' voordat de kinderen kwamen.
Ik heb wel een hele lijst landen waar ik nooit heen wil. Zoals Claudia de Breij zou zeggen ipv een Bucketlist een Fuckit list. De lijst is best lang. Sowieso alle landen die de doodsraf hebben voor homoseksualiteit.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:33:30 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205554826
Ik zou graag het noorderlicht eens zien
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:35:06 #278
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205554846
Ik ben net begonnen met poetsen van het vakantiehuisje. Ik ben denk ik de eerste in jaren die ook onder het bed heeft geveegd en gedweild denk ik. :r :r
Wat dat betreft boffen vakantieparken met mij. Ik laat alles brandschoon achter.
En voor diegenen die massaiskassa kijken. Dat kost me meer dan 10 minuten.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:49:02 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_205554940
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:35 schreef amaranta het volgende:
Ik ben net begonnen met poetsen van het vakantiehuisje. Ik ben denk ik de eerste in jaren die ook onder het bed heeft geveegd en gedweild denk ik. :r :r
Wat dat betreft boffen vakantieparken met mij. Ik laat alles brandschoon achter.
En voor diegenen die massaiskassa kijken. Dat kost me meer dan 10 minuten.
ik heb allang besloten dat ik met liefde die 50 euro ga lappen om het te laten schoonmaken. En ik ga pas over een week :')
disclaimer
pi_205555056
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:35 schreef amaranta het volgende:
Ik doe dat ook altijd. Zelfs als het niet hoeft omdat het in de prijs inbegrepen is.

Ik heb op mijn 15de een zomervakantie huisjes op een park schoongemaakt.
Wat een smerige ellende was dat :r Sommige mensen zijn echt varkens (er stond af en toe een vaat van een week op de aanrecht aangekoekt gestapeld).

[ Bericht 0% gewijzigd door lily op 05-08-2022 11:34:40 ]
pi_205555137
Wij maken meestal wel vooraf schoon in huisjes. Al is het maar even stofzuigen en alles wat we gaan gebruiken in de vaatwasser.
Vorig jaar in Zweden waren de huizen echt brandschoon, zo schoon maak ik zelf niet :@ En ook Erve Kleilutte en Bosrijk waren picobello dit jaar. Echt schoon, geen stofwolkje te vinden.

Maar achteraf echt niet als ik ervoor betaald heb.

Maar onze toiletten zijn weer schoon hoor. Koffietijd!
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:22:02 #282
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205555233
Ik heb ooit een mooie ring gevonden onder een hotelbed. Die zou de schoonmaakster hebben gevonden als ze goed had gepoetst…
pi_205555258
Oh ja. Nieuw Zeeland O+ wil ik heel graag terug, maar dan met zonen. Maar daar ben ik nu al voor aan het sparen :P
pi_205555631
Oeh, de opmerking van Exode brengt me tot een een “leuke” vraag…

Welk land zouden jullie absoluut niet heen willen (met kinderen)..

Ik trap meteen af…
Cambodja.

Wij hebben ons daar echt niet veilig gevoeld en we vonden iedereen zeer onvriendelijk. Ondanks dat ik dus in Cambodja het (tot nu toe) mooiste ooit heb gezien (Angkor wat)
pi_205556142
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:22 schreef amaranta het volgende:
Ik heb ooit een mooie ring gevonden onder een hotelbed. Die zou de schoonmaakster hebben gevonden als ze goed had gepoetst…
Mijn vader had ooit zijn ring laten liggen bij Davy Crocket bungalow van Disney. Kwam hij een halve dag later pas achter toen we al uitgecheckt hadden en bij een attractie in de wachtrij stonden. :P
Godzijdank was er een eerlijke schoonmaakster die deze keurig bij de baas had afgeleverd. ^O^
pi_205556181
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:02 schreef Loj het volgende:

Er zijn heel veel landen waar ik niet heen hoef. Afrika, landen als Indonesië, niet aan mij besteed. Een basisniveau van hygiëne en comfort heb ik nodig om me oke te voelen.
Met een kind met een voedselallergie ga ik nu trouwens alleen naar landen waar ik de etiketten op verpakkingen kan lezen.
pi_205556191
quote:

Ik trap meteen af…
Cambodja.

Wij hebben ons daar echt niet veilig gevoeld en we vonden iedereen zeer onvriendelijk. Ondanks dat ik dus in Cambodja het (tot nu toe) mooiste ooit heb gezien (Angkor wat)
Al deze 71 landen:
https://winq.nl/articles/(...)sualiteit-strafbaar/

En Namibie staat hierop, die vind ik lastig. Wij hebben er daar destijds niets van gemerkt iig.

En ik vul deze lijst aan met China, Brazilie, Rusland, Wit Rusland, Hongarije, alle landen in oorlog, beide Korea's.
pi_205556488
Afrika trekt mij ook totaal niet.
Een Safari is vast prachtig maar de rest interesseert mij geen bal.

Mijn man komt van Trinidad. Qua natuur is het daar prachtig maar de veiligheid is zowel voor toeristen als de plaatselijke bevolking niet echt geweldig.
Geweld en berovingen etc.
Dus laat maar lekker doen. :W
pi_205556565
Ik zou veel willen zien maar ik heb een hekel aan lang vliegen en ik doe het niet zo goed in een tropisch klimaat. Zo valt er al best veel af. Azië trekt mij ook om de een of andere reden niet. Behalve Japan dan, daar zou ik nog wel heen willen.
pi_205556756
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:25 schreef MaJo het volgende:
Wat een vooroordelen zie ik voorbij komen over de VS :X De meerderheid van de mensen is gewoon normaal en vriendelijk het is echt een minderheid die zo debiel doet. Bovendien is het een immens land, elke staat is compleet anders. Je kunt het écht niet over één kam scheren.

Ik hou van de VS O+ Ik zou er ook dolgraag willen wonen. Zelden zulke vriendelijke en behulpzame mensen ontmoet als in de VS, daar kan menig Europeaan wat van leren.

@:BE je reis zag er fantastisch uit, ik heb met veel plezier je reis gevolgd O+
Wel grappig dat ik dus helemaal niets zei over mensen, maar wel over cultuur. Als in: mooie oude steden, authentieke keuken.
Volgens mij zei eigenlijk niemand iets over de mensen in Amerika zelfs :D
Alleen Exode zei dat ze zich daar met 2 vrouwen niet zo veilig voelt, en dat was geen vooroordeel, maar een eerdere ervaring.
pi_205556842
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:07 schreef exode het volgende:

[..]
Al deze 71 landen:

En Namibie staat hierop, die vind ik lastig. Wij hebben er daar destijds niets van gemerkt iig.

En ik vul deze lijst aan met China, Brazilie, Rusland, Wit Rusland, Hongarije, alle landen in oorlog, beide Korea's.
Wij komen dus altijd in Hongarije, mijn schoonbroers ook samen. Gelukkig zijn de meeste mensen op straat helemaal niet zo bekrompen als de president. Denk ook wel dat dat komt omdat wij nog in een relatief rijk stuk zitten tussen Oostenrijk en het balaton. Verder naar Roemenië, voorbij Boedapest, is het nog veel meer Oostblok en daarmee armer/minder ruimdenkend.
pi_205556887
Tuindeur staat open en ik hoorde ineens een raar getik? Regen! :D
If they say
pi_205557008
Ik wil heel graag nog naar centraal Azië, maar dat is ook wel iets dat ik liever zonder kinderen doe.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:34:25 #294
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205557010
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:00 schreef LeSage het volgende:

[..]
Wel grappig dat ik dus helemaal niets zei over mensen, maar wel over cultuur. Als in: mooie oude steden, authentieke keuken.
Volgens mij zei eigenlijk niemand iets over de mensen in Amerika zelfs :D
Alleen Exode zei dat ze zich daar met 2 vrouwen niet zo veilig voelt, en dat was geen vooroordeel, maar een eerdere ervaring.
Het kan natuurlijk dat ik het verkeerd interpreteer maar @BE die zegt dat ze vroeger "anti" was en de ouders van @FlyingFish die "hetzelfde hebben als jij" doet mij toch vermoeden dat het om iets meer gaat dan wat oude gebouwen en eten ;)

Overigens is ook dat per staat weer heel verschillend. De keuken in New Mexico, een fusion tussen Amerikaans en Mexicaans is echt verrukkelijk :9~ En het echte "Amerikaanse" eten hou ik ook wel van eigenlijk :D Qua steden heb je ook zat mooie oudere steden, met name aan de Oostkust maar ook aan de Westkust is er genoeg te zien. Wat mij betreft hoeft een stad ook niet middeleeuws te zijn om interessant te zijn, maar ieder z'n voorkeuren natuurlijk :)

Ik sla hier alleen op aan omdat ik heel vaak de vraag krijg waarom ik zo van de VS houd, terwijl het zo ontzettend bekrompen is. En dat is dus echt onzin. Net als dat de mensen fake zijn, dat is ook echt een jaren '90 beeld waar totaaaal niets van klopt.

En qua natuur is er gewoon echt niets te evenaren aan plekken als Utah, Arizona, Washington State, Montana en Yellowstone _O_ O+ _O_

Qua homoseksualiteit is het gewoon heel erg wie je treft en waar je bent. In New York, LA of San Francisco zal niemand er van op of omkijken. Als je het platteland op gaat is dat misschien wat meer. Ik heb echter wel geleerd dat mensen die anti-homo zijn vaak ook ontzettend naïef zijn, het komt vaak niet in ze op dat mensen gay kunnen zijn. Zo reisde mijn broer met "zijn beste vriend" door Indonesië :')
pi_205557034
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:07 schreef exode het volgende:

[..]
Al deze 71 landen:

Wat een lijst zeg! Had niet in de gaten dat het er zoveel waren :N.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:44:14 #296
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205557099
Qua landen waar ik niet heen wil/die mij niet trekken: ik zou dolgraag naar Rusland gaan omdat die gebouwen me echt prachtig lijken maar zolang die debiel daar zit ga ik er niet heen (sowieso nu niet natuurlijk :+) Hetzelfde heb ik met Turkije en ook landen als Iran/Saudi-Arabië/Verenigde Arabische Emiraten zou ik niet heen willen vanwege de mensenrechten en de rechten van vrouwen. Anderzijds ben ik wel 2x in de VS geweest terwijl Trump er zat (meerdere mensen boden hun excuses aan!!) dus dat is wel een beetje een dubbele standaard.

Landen die bovenaan mijn lijstje staan zijn momenteel Japan, Vietnam, Thailand, Georgië, Nepal, Peru, Argentinië en West-Canada. Landen waar ik al eens ben geweest maar graag weer heen zou willen zijn Noorwegen, Zweden, Indonesië, Marokko, Australië, Bosnië, IJsland en uiteraard de VS O+
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:46:06 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205557114
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:34 schreef MaJo het volgende:

[..]
Het kan natuurlijk dat ik het verkeerd interpreteer maar @:BE die zegt dat ze vroeger "anti" was en de ouders van @:FlyingFish die "hetzelfde hebben als jij" doet mij toch vermoeden dat het om iets meer gaat dan wat oude gebouwen en eten ;)

Overigens is ook dat per staat weer heel verschillend. De keuken in New Mexico, een fusion tussen Amerikaans en Mexicaans is echt verrukkelijk :9~ En het echte "Amerikaanse" eten hou ik ook wel van eigenlijk :D Qua steden heb je ook zat mooie oudere steden, met name aan de Oostkust maar ook aan de Westkust is er genoeg te zien. Wat mij betreft hoeft een stad ook niet middeleeuws te zijn om interessant te zijn, maar ieder z'n voorkeuren natuurlijk :)

Ik sla hier alleen op aan omdat ik heel vaak de vraag krijg waarom ik zo van de VS houd, terwijl het zo ontzettend bekrompen is. En dat is dus echt onzin. Net als dat de mensen fake zijn, dat is ook echt een jaren '90 beeld waar totaaaal niets van klopt.

En qua natuur is er gewoon echt niets te evenaren aan plekken als Utah, Arizona, Washington State, Montana en Yellowstone _O_ O+ _O_

Qua homoseksualiteit is het gewoon heel erg wie je treft en waar je bent. In New York, LA of San Francisco zal niemand er van op of omkijken. Als je het platteland op gaat is dat misschien wat meer. Ik heb echter wel geleerd dat mensen die anti-homo zijn vaak ook ontzettend naïef zijn, het komt vaak niet in ze op dat mensen gay kunnen zijn. Zo reisde mijn broer met "zijn beste vriend" door Indonesië :')
Als iemand het woord cultuur en Amerika in 1 zin noemt denk ik niet als eerste aan het ontbreken van mooie oude gebouwen en steden. :+ Of het ontbreken van de authentieke keuken. (Want die is er zeker wel! Zeker in de zuidelijke staten met Gumbo etc. etc. en idd TexMex. Ik vind dat niet per se anders dan bijv. een Goulash of witte bonen in tomatensaus. ;)
Ik interpreteerde, geheel onterecht blijkbaar, de opmerking over cultuur naar de manier waarop de Amerikanen over het algemeen bekend staan: schreeuwerige, schietgrage homofoben die niet verder kijken dan hun eigen hillbillie dorpje.

Gelukkig heb ik in mijn werk samen mogen werken met een aantal zeer intelligente, open minded en heel aardige Amerikanen en heb ik mijn mening flink bijgesteld.

Wel blijf ik nog steeds kritisch vwb de dweperij die sommige anderen dan weer hebben zoals dat de VS een soort beloofde land is waar alle dromen waar worden. Om die reden zou ik er dus ook niet kunnen wonen. Doe mij dan ons veilige vangnetlandje maar, hoewel dat vangnet uiteraard ook flinke gaten vertoond.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:55:35 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205557175
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:46 schreef BE het volgende:

[..]
Als iemand het woord cultuur en Amerika in 1 zin noemt denk ik niet als eerste aan het ontbreken van mooie oude gebouwen en steden. :+ Of het ontbreken van de authentieke keuken. (Want die is er zeker wel! Zeker in de zuidelijke staten met Gumbo etc. etc. en idd TexMex. Ik vind dat niet per se anders dan bijv. een Goulash of witte bonen in tomatensaus. ;)
Ik interpreteerde, geheel onterecht blijkbaar, de opmerking over cultuur naar de manier waarop de Amerikanen over het algemeen bekend staan: schreeuwerige, schietgrage homofoben die niet verder kijken dan hun eigen hillbillie dorpje.

Gelukkig heb ik in mijn werk samen mogen werken met een aantal zeer intelligente, open minded en heel aardige Amerikanen en heb ik mijn mening flink bijgesteld.

Wel blijf ik nog steeds kritisch vwb de dweperij die sommige anderen dan weer hebben zoals dat de VS een soort beloofde land is waar alle dromen waar worden. Om die reden zou ik er dus ook niet kunnen wonen. Doe mij dan ons veilige vangnetlandje maar, hoewel dat vangnet uiteraard ook flinke gaten vertoond.
Zo interpreteerde ik het ook :Y En natuurlijk heb je die Amerikanen zeker ook, helaas wel. Maar de meerderheid is echt niet zo. Ik heb heel veel Amerikaanse vrienden en die vinden het echt vreselijk wat er momenteel gebeurt met de anti-abortuswetgeving. Zij schamen zich echt kapot. Gelukkig is dat ook weer per staat geregeld en wonen zij bijna allemaal in staten waar er niets veranderd.

En helemaal eens met je laatste opmerking, het is zeker niet het beloofde land. Heel veel dingen zijn juist ontzettend slecht geregeld en heel oneerlijk, met name sociale rechten. Een paar jaar geleden hebben wij serieus gekeken naar emigratie maar ik kijk er ook wel anders tegenaan nu ik een kleintje heb. De school shootings helpen ook niet mee :X
pi_205557177
Ik zou ook graag nog eens terug willen naar de VS maar ik zou er zeker nooit willen wonen. Onder meer door de gezondheidszorg, werkcultuur en voedselveiligheid (zoveel troep die daar legaal in het eten aanwezig mag zijn). Daar heb je tijdens een vakantie weinig tot geen last van maar als je er woont wel.
Soms maken zelfs subtiele verschillen tussen landen echt veel uit in het dagelijkse leven.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:52:26 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_205557624
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:36 schreef vencodark het volgende:
Afrika trekt mij ook totaal niet.
Een Safari is vast prachtig maar de rest interesseert mij geen bal.

Mijn man komt van Trinidad. Qua natuur is het daar prachtig maar de veiligheid is zowel voor toeristen als de plaatselijke bevolking niet echt geweldig.
Geweld en berovingen etc.
Dus laat maar lekker doen. :W
Hilarisch eigenlijk dat jouw man van een tropisch eiland komt, maar liever niet verder dan 50 kilometer van huis af gaat :D

quote:

Ik trap meteen af…
Cambodja.

Heel eerlijk wil ik op dit moment de meeste landen niet bezoeken met kinderen. Ik zie vakantie nog steeds als bikkelen, en krijg echt hele zwarte gedachten bij het idee een verre dure reis te moeten maken met mijn kinderen zoals ze nu zijn. Als ik dan toch veel ruzie moet maken kan ik net zo goed thuis blijven, ofzo. Misschien verandert dat nog als ze wat groter zijn, maar ik ben wel altijd pisjaloers op anderen die dat wel gewoon kunnen / willen / durven / whatever _O-
disclaimer
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:56:09 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_205557646
Dan ook maar dicht, als ik er nou toch ben.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')