abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205529635
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Met op rood??

En ja, huizen zijn duur, dat zijn ze altijd al geweest, alleen omdat er een enorme groep is die opgegroeid is in huizen waarop de ouders een aflossingsvrije hypotheek hadden, is er ook een enorme groep die denkt dat een hypotheek tussen de 500 en 900 per maand kost, en als dat dan het dubbele blijkt te zijn omdat je moet aflossen dan lijkt het duur.
*net op tijd* gok ik.

Waren in de jaren ‘80 de rentes niet sky high? Maar goed, ik ben opgegroeid in een omgeving waar een normaal huurhuis al een uitdaging genoeg was om te financieren, dus dat hele hypotheekgebeuren was totaal nieuw voor mij toen wij ons huis kochten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205529715
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou.... hier hadden ze pas op een festival Budweiser, dat was pas bocht.
Toen ik gisteren op een terrasje kon kiezen tussen Budweiser en Heineken werd het dus Heineken.

Op dat festival wel handig opgelost trouwens, want ze hadden ook Hoegaarden Rosébier.... dus dat was een makkelijke keuze toen die Budweiser zo ranzig bleek te zijn :+
Dan zou ik water kiezen. :)

Maar goed ik drink tegenwoordig vooral Corona 0.0 en dat vinden veel mensen ook goor.
pi_205529746
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:39 schreef exode het volgende:

[..]
Dan zou ik water kiezen. :)

Maar goed ik drink tegenwoordig vooral Corona 0.0 en dat vinden veel mensen ook goor.
Nee die is top ^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205529839
Ik heb deze week nog vakantie maar omdat er afgelopen weekend iets is ontploft (letterlijk, dak 13 meter de lucht in) waardoor 1 van onze panden ook veel schade had, moet ik een beetje werken.
En nu zag ik vanochtend een mail binnenkomen waar ik echt even van ondersteboven ben merk ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:25:29 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205530053
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]
*net op tijd* gok ik.

Waren in de jaren ‘80 de rentes niet sky high? Maar goed, ik ben opgegroeid in een omgeving waar een normaal huurhuis al een uitdaging genoeg was om te financieren, dus dat hele hypotheekgebeuren was totaal nieuw voor mij toen wij ons huis kochten.
Ja klopt, mijn ouders kochten in 1980 en betaalden 12,8% rente.
Dat was voor de aflossingsvrije hypotheek bedacht werd trouwens, dus er moest ook nog afgelost worden.

Edit: net even uitgerekend: dat is een bruto maandlast van 3.544 per maand, netto 2.107, want het huis kostte toen 325.000 gulden.
Zelfs als je de guldenprijs van toen omrekent naar ¤¤ krijgen een hoop mensen nu, 42 jaar later, nog een rolberoerte van zulke hypotheeklasten ( bruto ¤ 1.608,19 en netto ¤ 956,11)

[ Bericht 15% gewijzigd door Leandra op 02-08-2022 16:33:51 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:27:47 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205530070
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:57 schreef exode het volgende:
Ik heb deze week nog vakantie maar omdat er afgelopen weekend iets is ontploft (letterlijk, dak 13 meter de lucht in) waardoor 1 van onze panden ook veel schade had, moet ik een beetje werken.
En nu zag ik vanochtend een mail binnenkomen waar ik echt even van ondersteboven ben merk ik.

Wat bizar joh, van de een op de andere dag.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:56:48 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205530281
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 16:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat was voor de aflossingsvrije hypotheek bedacht werd trouwens, dus er moest ook nog afgelost worden.

Edit: net even uitgerekend: dat is een bruto maandlast van 3.544 per maand, netto 2.107, want het huis kostte toen 325.000 gulden.
Zelfs als je de guldenprijs van toen omrekent naar ¤¤ krijgen een hoop mensen nu, 42 jaar later, nog een rolberoerte van zulke hypotheeklasten ( bruto ¤ 1.608,19 en netto ¤ 956,11)
Nou, ik zie genoeg jonge mensen zonder blikken of blozen tekenen voor zo'n belachelijk hoge hypotheeklast tegenwoordig hoor.
KuikenGuppy
pi_205530507
Dat verbaast me niets, de gemiddeld huurprijs in de vrije sector is minstens net zo hoog.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:37:20 #209
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205530565
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 16:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij hebben in 1997 een huis gekocht en zijn ook gestart met een hypotheekrente van 11%. Sindsdien hebben we wel tig keer overgesloten (voor het laatst in april van dit jaar). Ook heel veel boete-rente betaald, maar dat was het wel waard.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:57:44 #210
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205530732
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]
*net op tijd* gok ik.

Ik dacht hippe makelaar slang die alleen fr kent 😋
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:01:41 #211
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205530771
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 17:57 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik dacht hippe makelaar slang die alleen fr kent 😋
Fr kent alle hippe slang.
KuikenGuppy
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:42:30 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205531123
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 16:56 schreef Burdie het volgende:

[..]
Nou, ik zie genoeg jonge mensen zonder blikken of blozen tekenen voor zo'n belachelijk hoge hypotheeklast tegenwoordig hoor.
De eurobedragen bedoel je? Want daar kom je met de huidige rente op 325K hypotheek idd al snel op uit.
Maar op het moment dat ¤ 325K hypotheek ¤ 3.544 bruto per maand gaat kosten wordt dat een ander verhaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:06:05 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205531356
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 18:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
De eurobedragen bedoel je? Want daar kom je met de huidige rente op 325K hypotheek idd al snel op uit.
Maar op het moment dat ¤ 325K hypotheek ¤ 3.544 bruto per maand gaat kosten wordt dat een ander verhaal.
Dat huis is inmiddels ook geen 325k meer waard natuurlijk ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:22:51 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205532147
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 19:06 schreef Burdie het volgende:

[..]
Dat huis is inmiddels ook geen 325k meer waard natuurlijk ;).
Nee, dat huis in 2013 325K euro's nu ongeveer het dubbele.
Maar goed, dat is dan ook geen starterswoning, is ook nooit een starterswoning geweest.

In 2013 was onze bruto hypotheek op dat huis ook zo'n ¤ 1.600 trouwens :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205534363
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:57 schreef exode het volgende:
Daar zou ik ook een naar gevoel aan overhouden. Zo plotseling, zonder nog even contact te hebben gehad :{.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205535371
Iemand tips? Ik heb voor vanmiddag afgesproken met een vriendin uit Ierland en haar twee kinderen. We zouden naar kasteel De Haar gaan, maar haar kinderen zijn moe van alle uitjes van de laatste dagen en lamlendig van de warmte. Dus nu ben ik op zoek naar iets koels (museum? binnenspeeltuin?) in (de buurt van) Utrecht waar een 6-, een 7- en twee 11-jarigen zich kunnen vermaken terwijl hun moeders bijkletsen. Ideeën welkom :D
  woensdag 3 augustus 2022 @ 07:30:23 #217
37150 livelink
pi_205535406
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 07:14 schreef Amsel het volgende:
Iemand tips? Ik heb voor vanmiddag afgesproken met een vriendin uit Ierland en haar twee kinderen. We zouden naar kasteel De Haar gaan, maar haar kinderen zijn moe van alle uitjes van de laatste dagen en lamlendig van de warmte. Dus nu ben ik op zoek naar iets koels (museum? binnenspeeltuin?) in (de buurt van) Utrecht waar een 6-, een 7- en twee 11-jarigen zich kunnen vermaken terwijl hun moeders bijkletsen. Ideeën welkom :D
Ik vond de waterspeelplaats De Zeven Stroompjes altijd heerlijk en relatief rustig in Utrecht met de kinderen op warme dagen.
https://www.kidsproof.nl/(...)ldse-polder-berekuil
pi_205535519
Amsel: Play inn bij The Wall (je hebt daar ook jump inn en een arcade game hal), Militair museum Soesterberg, Maarsseveense Plassen strandbad.

I can go on, maar veel is misschien toch weer too much als ze al zoveel uitjes hebben gehad.
pi_205535702
Militair museum was ik vorige week, dat is echt een leuke mix voor jongere kinderen en tieners! Het buitendeel is wel warm, in de volle zon. Dus mocht je daarheen gaan: buiten is in de ochtend het fijnst. Wij hebben ook een ritje in een rupsvoertuig erbij gedaan. Best duur, maar een geweldige ervaring! Met een museumkaart is dat ook nog wel prima, anders wordt het wel erg duur.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205535768
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 07:30 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik vond de waterspeelplaats De Zeven Stroompjes altijd heerlijk en relatief rustig in Utrecht met de kinderen op warme dagen.
https://www.kidsproof.nl/(...)ldse-polder-berekuil
Heerlijk ja. Rustig niet meer zo tegenwoordig.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 3 augustus 2022 @ 08:57:17 #221
37150 livelink
pi_205535799
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 08:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heerlijk ja. Rustig niet meer zo tegenwoordig.
Daar was ik al bang voor.
pi_205536214
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 08:43 schreef Phaidra het volgende:
Militair museum was ik vorige week, dat is echt een leuke mix voor jongere kinderen en tieners! Het buitendeel is wel warm, in de volle zon. Dus mocht je daarheen gaan: buiten is in de ochtend het fijnst. Wij hebben ook een ritje in een rupsvoertuig erbij gedaan. Best duur, maar een geweldige ervaring! Met een museumkaart is dat ook nog wel prima, anders wordt het wel erg duur.
Wij komen daar ook vaak, inderdaad met een Museumkaart. Heerlijk om daar binnen in de koelte rond te lopen terwijl het buiten superwarm is.
pi_205536512
Gisteren is onze spouwmuur geïsoleerd.

Nou vond ik net een kakkerlak in onze Roomba. Ik weet vrij zeker dat het dat was. :'( :r

Hij is nu buiten in een potje. Moet ik een ongediertebestrijder gaan bellen? Ik heb nooit eerder beestjes gevonden. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205536990
quote:
3s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:37 schreef PKM het volgende:
Gisteren is onze spouwmuur geïsoleerd.

Nou vond ik net een kakkerlak in onze Roomba. Ik weet vrij zeker dat het dat was. :'( :r

Hij is nu buiten in een potje. Moet ik een ongediertebestrijder gaan bellen? Ik heb nooit eerder beestjes gevonden. :{
Een dooie of levende? Kan uit de spouwmuur komen.
Zou iig de boel in de gaten houden want als er iets is wat je niet wil...
Heb op een flat gewoond waar het stikte van de kakkerlakken. Alle kieren dichtgesmeerd en sporadisch zag ik er een. Toen het keukenblok werd weggehaald voor een nieuwe werd er niks gevonden.
Kan dus een verdwaalde zijn geweest.
Post anders een foto?
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205536999
En ik háát inpakken na de vakantie. Er past geen kruimel meer in de koffers :')
Altijd bang dat ze onderweg open springen :X
If they say
pi_205537032
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:33 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Een dooie of levende? Kan uit de spouwmuur komen.
Zou iig de boel in de gaten houden want als er iets is wat je niet wil...
Heb op een flat gewoond waar het stikte van de kakkerlakken. Alle kieren dichtgesmeerd en sporadisch zag ik er een. Toen het keukenblok werd weggehaald voor een nieuwe werd er niks gevonden.
Kan dus een verdwaalde zijn geweest.
Post anders een foto?
Levend. Toen nog wel. Hij ligt nou dood te zijn in zo'n insectenvergrootglas gevuld met water en zeep. ^O^

In kasten met eten zie ik gelukkig geen sporen. Ik ga straks nog wat meer ondersteboven zetten en schoonmaken. Maar het gevoel van die pootjes op mijn hand, dat gaat nooit meer weg. :N
pi_205537174
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:34 schreef Mushanga71 het volgende:
En ik háát inpakken na de vakantie. Er past geen kruimel meer in de koffers :')
Altijd bang dat ze onderweg open springen :X
Whaha herkenbaar, maar we hadden gewoon 10 kilo minder dan dat we mee mochten. Dat wordt shoppen.
Koffers bleven dicht en kwamen ook gelukkig alle 3 aan.
We hadden wel ruim 3,5u vertraging
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_205537868
quote:
3s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:40 schreef PKM het volgende:

[..]
Levend. Toen nog wel. Hij ligt nou dood te zijn in zo'n insectenvergrootglas gevuld met water en zeep. ^O^

In kasten met eten zie ik gelukkig geen sporen. Ik ga straks nog wat meer ondersteboven zetten en schoonmaken. Maar het gevoel van die pootjes op mijn hand, dat gaat nooit meer weg. :N
Haha, dan is ie zeker dood :D
Had er, 25 jaar geleden ofzo, ééntje op het afwasmiddelpompje zitten. Wilde afwassen...ben het nooit vergeten :X Blijft je dus bij, helaas ;(
Vooral schoonmaken en loeren in hoekjes en gaatjes. Er zijn ook vallen en die werken heel goed. Misschien dat een optie? Zet je die voor een paar weken neer en als er niks in zit, weet je dat je ze niet hebt.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:54 schreef Vicky het volgende:

[..]
Whaha herkenbaar, maar we hadden gewoon 10 kilo minder dan dat we mee mochten. Dat wordt shoppen.
Koffers bleven dicht en kwamen ook gelukkig alle 3 aan.
We hadden wel ruim 3,5u vertraging
Wij mochten 2 koffers pp en hadden maar 1 pp. Ook nog veeeeel ruimte bij inpakken overgelaten. Maar toch weer teveel gekocht :+ Maar we treinen dus zijn 2 koffers samen genoeg gesleur :D
Ik zie wel es van die banden die je om koffers kunt doen. Snap nu waar ze voor zijn _O- Toch maar es aanschaffen.

Oeh, kut van de vertraging maar, je bent er en wel met koffers *O*
Fijne vakantie!

We zijn nu in Uxbridge. Hiervandaan gaat de underground rechtstreeks naar st pancras international. Geen overstap en veel loopgedoe meer 8-)

[ Bericht 1% gewijzigd door Mushanga71 op 03-08-2022 13:12:55 ]
If they say
pi_205538890
Goed idee @Mushanga71, ik zat nog te twijfelen over die vallen maar denk dat ik zonder het ook niet vertrouw.

Natuurlijk is dit ook de dag dat ik doorlekte tot in mijn jurkje. Dat de container geleegd is en terug is gekomen met honderd vliegen. En mijn dreumes een bal in de wc gooide. ;(
pi_205539195
quote:
3s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:16 schreef PKM het volgende:
Goed idee @:Mushanga71, ik zat nog te twijfelen over die vallen maar denk dat ik zonder het ook niet vertrouw.

Natuurlijk is dit ook de dag dat ik doorlekte tot in mijn jurkje. Dat de container geleegd is en terug is gekomen met honderd vliegen. En mijn dreumes een bal in de wc gooide. ;(
Gewoon doen, die val. Is een langwerpig doosje met plakspul en in het midden lokstof. Ze blijven dus plakken.
Hoop echt dat het een verdwaalde was maar met zo'n doosje merk je dat snel genoeg.
Weet niet of je buren hebt?

Knuffel voor jou :* Er zijn van die dagen...
If they say
pi_205543545
Welkom in Aaaamsterdam :')
If they say
  donderdag 4 augustus 2022 @ 00:54:40 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205543866
Wij zitten op Seattle airport te wachten op de vlucht naar huis na 3 waanzinnig toffe weken in de VS. Alle bagage voor 4p paste in 1 hele grote en 1 kleinere koffer en dan allemaal een handbagage tas/koffertje. En op de terugweg ook. *O* Niet al te veel bijgekocht dus. :s)

Het was echt supersupersupersupersupertof! O+ De kinderen willen naar de VS verhuizen, maar dat ligt grotendeels aan het feit dat ze van onze vriendin in Oak Harbor hun eerste rijles hebben gekregen. In zo'n flinke dodge pick-up truck no less. :o :D Echte hillbilly-redneckjes! :o

De drie weken zijn omgevlogen, echt bizar! Maar ben er ook wel aan toe om weer naar huis te gaan en gewoon echt helemaal niks te hoeven. Bij zo'n roadtrip ben je toch wel vrijwel alle dagen op de een of andere manier actief.
pi_205543932
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 00:54 schreef BE het volgende:
Wij zitten op Seattle airport te wachten op de vlucht naar huis na 3 waanzinnig toffe weken in de VS. Alle bagage voor 4p paste in 1 hele grote en 1 kleinere koffer en dan allemaal een handbagage tas/koffertje. En op de terugweg ook. *O* Niet al te veel bijgekocht dus. :s)

Het was echt supersupersupersupersupertof! O+ De kinderen willen naar de VS verhuizen, maar dat ligt grotendeels aan het feit dat ze van onze vriendin in Oak Harbor hun eerste rijles hebben gekregen. In zo'n flinke dodge pick-up truck no less. :o :D Echte hillbilly-redneckjes! :o

De drie weken zijn omgevlogen, echt bizar! Maar ben er ook wel aan toe om weer naar huis te gaan en gewoon echt helemaal niks te hoeven. Bij zo'n roadtrip ben je toch wel vrijwel alle dagen op de een of andere manier actief.
Klinkt gaaf O+
Nu weer wennen aan het simpele Nederland :P En goed gedaan qua shoppen :D
Welkom thuis alvast!

Zat in de auto en toen was het 23.40 uur. Wilde man vragen of ie vergeten was de klok een uur terug te zetten... Leef nog op de Engelse tijd :+
If they say
pi_205544718
Klinkt heerlijk BE! Nu bijkomen
pi_205545300
Heerlijk BE, de foto's waren ook geweldig! Nu nagenieten! Knap dat jullie zo weinig bagage hebben mee weten te nemen. Hopelijk gaat alles voorspoedig op Schiphol.
Vriendin is gister op Rotterdam terug gekomen en dat was hel.

Wij gaan vanavond shoppen.. Ben benieuwd hoeveel het wordt 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 13:18:12 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205546753
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:35 schreef Vicky het volgende:
Heerlijk BE, de foto's waren ook geweldig! Nu nagenieten! Knap dat jullie zo weinig bagage hebben mee weten te nemen. Hopelijk gaat alles voorspoedig op Schiphol.
Vriendin is gister op Rotterdam terug gekomen en dat was hel.

Wij gaan vanavond shoppen.. Ben benieuwd hoeveel het wordt 🤣
Binnen een uur van landen tot in de auto. Mét beide koffers! :o :7
pi_205546805
Klinkt goed @BE ^O^

@Mushanga71 Had ik gisteren nou maar een foto gestuurd. Mijn kakkerlak was een non-invasieve soort. Ik had geen idee dat die ook bestonden.

En hij kwam niet uit de spouw, de deur had natuurlijk de hele dag open gestaan met isoleren. :D :X
pi_205547152
Er was hier volgens mij iemand die een poosje terug vertelde over verwarmen met een infrarood paneel (ivm thuiswerken). Ik weet niet meer wie het was, maar ik zou graag willen weten hoe dat bevalt of dat je achteraf toch liever een elektrische verwarming had gekocht :+
pi_205547547
quote:
3s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:27 schreef PKM het volgende:
Klinkt goed @:BE ^O^

@:Mushanga71 Had ik gisteren nou maar een foto gestuurd. Mijn kakkerlak was een non-invasieve soort. Ik had geen idee dat die ook bestonden.

En hij kwam niet uit de spouw, de deur had natuurlijk de hele dag open gestaan met isoleren. :D :X
Wist ook niet dat die bestonden :D
Nouja, opgelost dan denk ik. Buitendeur open zegt genoeg. Jij blij! :)
If they say
pi_205547637
Wij hadden ooit een poets. Man en ik woonden apart dus hij wilde een poets. Prima. Toen gingen we toch weer bij elkaar wonen en toen had de poets niet veel meer te poetsen want dat deed ik zelf. Maar vond het best sneu om te zeggen want ze had het geld nodig. Tot...ik een keer de trap opliep en daar een kakkerlak zag zitten :'( Toen was ze echt uitgepoetst hier. Wist wel dat ze er thuis last van had maar toch. Daarna nooit meer een gezien.
If they say
pi_205547739
quote:

Klinkt gaaf BE! Hebben jullie iets van een blog oid bijgehouden? Ik vind dat soort reisverslagen altijd leuk om te lezen!

Fijn dat het soepel is gegaan allemaal!
pi_205548419
quote:
Ja, dat kan ik mij voorstellen. Drie weken VS, hoe geweldig is dat. Is nog steeds een droom voor mij om dit samen met mijn gezin te doen O+ Ooit!

En haha, hun eerste rijles in een dodge pick-up truck, :D Hoe gaaf is dat!

Drie weken zijn inderdaad zo om. Poef. Maar wel heerlijke herinneringen.
pi_205548958
Heerlijk BE!

Tweede vakantie week hier en al 2 weken met covid bezig. En net nu we dachten er door te zijn is de volgende positief. #klaarmee
Met een meidenkwartet
pi_205549140
@Cathmar, dat is wel echt balen :* Hebben jullie een tuin, dat jullie wel in ieder geval van het heerlijke weer kunnen genieten? Of zijn jullie er flink ziek van?

Wij zijn 1 vakantieweek aan covid kwijt geweest. Het bleef gelukkig bij 1 besmetting en geen estafette.

Nog 5 nachtjes en dan gaan we naar Ameland. Het belooft prachtig weer te worden, dus zin in. Simon kan niet wachten tot we gaan *O* *O*
  donderdag 4 augustus 2022 @ 18:52:46 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205549240
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:20 schreef Cathmar het volgende:
Heerlijk BE!

Tweede vakantie week hier en al 2 weken met covid bezig. En net nu we dachten er door te zijn is de volgende positief. #klaarmee
Ai, nasty :{
Sterkte er weer mee :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205549340
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:14 schreef lily het volgende:

[..]
Ja, dat kan ik mij voorstellen. Drie weken VS, hoe geweldig is dat. Is nog steeds een droom voor mij om dit samen met mijn gezin te doen O+ Ooit!

En haha, hun eerste rijles in een dodge pick-up truck, :D Hoe gaaf is dat!

Drie weken zijn inderdaad zo om. Poef. Maar wel heerlijke herinneringen.
Doen! Niet ooit, maar zo snel mogelijk. Dromen moet je niet uitstellen, morgen is alles anders.
pi_205549427
Hier ook weer Corona helaas (de oudste), wederom in de zomervakantie. Hopelijk blijft het hier bij een.. want anders gaat het op vakantie gaan in het gedrang komen.
pi_205549448
Mijn 12 jarige heeft het voor de 3e keer nu. Zo’n pech. We blijven gewoon lekker thuis tot ze weer beter is.
Met een meidenkwartet
pi_205549635
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:01 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Doen! Niet ooit, maar zo snel mogelijk. Dromen moet je niet uitstellen, morgen is alles anders.
Ja, maar dat kost veel geld heh ;(
  donderdag 4 augustus 2022 @ 19:38:54 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205549764
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:11 schreef Cathmar het volgende:
Mijn 12 jarige heeft het voor de 3e keer nu. Zo’n pech. We blijven gewoon lekker thuis tot ze weer beter is.
Echt bizar dat ze het weer te pakken heeft, bij iedere nieuwe variant is ze weer aan de beurt :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 4 augustus 2022 @ 19:59:23 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205550011
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:44 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Klinkt gaaf BE! Hebben jullie iets van een blog oid bijgehouden? Ik vind dat soort reisverslagen altijd leuk om te lezen!

Fijn dat het soepel is gegaan allemaal!
Niet echt een blog, wel een soort fotoverslag op fb. Ik dm je even. Er zitten zulke mooie plaatjes bij! O+
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:02:34 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205550056
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:20 schreef Cathmar het volgende:
Heerlijk BE!

:o Jemig, hoeveel pech kan je hebben!
pi_205550255
Bluh Cathmar, wat een pech! Beterschap en succes maar weer.
pi_205550467
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:18 schreef BE het volgende:

[..]
Binnen een uur van landen tot in de auto. Mét beide koffers! :o :7
Netjes!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205550706
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:25 schreef lily het volgende:

[..]
Ja, maar dat kost veel geld heh ;(
Dat is waar -O-
pi_205552005
Ik lees vanuit Hongarije lekker mee met jullie vakantieverhalen! 8-)

Wij zitten hier nu een halve week en waar ik er vorige week enorm tegenop zag wegens 2 hele lastige kleuters gaat het juist heel goed!
Ze zijn hier zo gezellig, vooral S. doet super zijn best.
De rit van 12 uur ging zelfs prima.

Maandag was een pittig dagje voor de mannen, want we zouden hier een week met schoonouders zijn (en die zijn heel veel met vakantie, dus die zien ze maar weinig), maar nu ligt schoonopa slecht en zijn ze halsoverkop naar huis gegaan. Heel vervelend voor hen, maar de kinderen waren er ook helemaal kapot van ;(

Nu nog 2 dagen hier doorbrengen (morgen dagje Balaton en op een ‘echte’ piratenboot) en dan op naar Kroatië *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205552022
Grappig trouwens die wens om naar Amerika te willen. Ik zou echt heel veel plekken willen bezoeken met de kinderen (vooral ooit Indonesië, om de achtergrond van schoonfamilie te laten zien), maar Amerika trekt me totaal niet. De natuur lijkt me prachtig, maar de cultuur lijkt me niets. Hartstikke vooroordeel trouwens, maar toch :+
pi_205552048
USA en Japan.
Droom reizen. O+
pi_205552295
Mijn ouders hebben precies hetzelfde LeSage. Maar mijn vader heeft voor zijn verjaardag een vakantie naar Las Vegas cadeau gekregen waar hij eigenlijk altijd wel een keer naartoe wilde, dus nu moeten ze wel :D Dus komend najaar gaan ze 1,5e maand naar de Verenigde Staten, maar het ESTA formulier aanvragen vonden ze al belachelijk, dus dat gaat nog wat worden bij de douane daar :D Maar ik ben er wel van overtuigd dat ze na afloop enthousiast zullen zijn.

Fijn dat jullie in ieder geval een goede start van de vakantie hebben gehad. Hopelijk knapt schoonopa snel op.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 22:40:03 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205552300
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:15 schreef LeSage het volgende:
Grappig trouwens die wens om naar Amerika te willen. Ik zou echt heel veel plekken willen bezoeken met de kinderen (vooral ooit Indonesië, om de achtergrond van schoonfamilie te laten zien), maar Amerika trekt me totaal niet. De natuur lijkt me prachtig, maar de cultuur lijkt me niets. Hartstikke vooroordeel trouwens, maar toch :+
Mij ook niet, ik was ‘vroegah’ zelf heel anti (dat was al wel minder) maar een hele goede vriend van mijn man woont er en die wilden we graag eens bezoeken.

En als je dan rondtrekt door Washington en Oregon dan kom je heel veel onbeschrijflijk mooie natuur tegen en van die cultuur merk je bijzonder weinig. Zeker als je in airBnB’s verblijft.

Niet heel de VS bestaat uit trailer trash. ;) :+
pi_205552403
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:39 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn ouders hebben precies hetzelfde LeSage. Maar mijn vader heeft voor zijn verjaardag een vakantie naar Las Vegas cadeau gekregen waar hij eigenlijk altijd wel een keer naartoe wilde, dus nu moeten ze wel :D Dus komend najaar gaan ze 1,5e maand naar de Verenigde Staten, maar het ESTA formulier aanvragen vonden ze al belachelijk, dus dat gaat nog wat worden bij de douane daar :D Maar ik ben er wel van overtuigd dat ze na afloop enthousiast zullen zijn.

Fijn dat jullie in ieder geval een goede start van de vakantie hebben gehad. Hopelijk knapt schoonopa snel op.
Schoonopa gaat niet meer opknappen. Hij is 92, heeft kanker, het is gewoon op. De vraag is meer hoe lang het nog gaat duren.
pi_205552579
Oe Amerika 😊
Florida zijn we geweest met de jongens. Was echt fantastisch. Cultureel gezien klopt daar veel van de vooroordelen trouwens. Maar natuur was echt fantastisch. Ik zou heeeeel graag een keer naar Washington State gaan. Alaska ook. En samen met Canada staan die drie het hoogst op mijn verlanglijstje. Canada gaan man en ik samen doen als de jongens het huis uit zijn hebben we elkaar beloofd :P
pi_205552623
Amerika :)

Al weet ik niet of ik het met kinderen zou doen. 2x zelf rondgereden door het Westen, fantastisch! Ook New York vind ik geweldig.

Namibie zou ik dan wel eens met de kinderen willen herbeleven. Dat was zo bijzonder, zo gaaf. Alleen achterlijk duur als je niet kampeert.

Met de kinderen zijn we meer bewust waar wij als 2 moeders niet welkom zijn. In Amerika voelde we ons als 2 vrouwen niet altijd op ons gemak.
pi_205552783
Als het niet zo duur was, ging ik zeker vaker naar Amerika! 14 jaar geleden een rondje in Californië gedaan en ik vond het heel tof. Niet voor de mensen, wel voor de natuur en de herkenning-van-tv :D
Ik hoop dat we een keer als gezin kunnen gaan als J wat groter is en ook de roadtrip kan waarderen.
pi_205553435
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:15 schreef LeSage het volgende:
Ik ben er al een paar keer geweest toen ik nog geen kinderen had en het is zo ontzettend mooi.
Ik zou dit graag nog eens met hen doen.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 05:33:55 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205553505
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 23:20 schreef Hupje het volgende:
Als het niet zo duur was, ging ik zeker vaker naar Amerika! 14 jaar geleden een rondje in Californië gedaan en ik vond het heel tof. Niet voor de mensen, wel voor de natuur en de herkenning-van-tv :D
Ik hoop dat we een keer als gezin kunnen gaan als J wat groter is en ook de roadtrip kan waarderen.
Wij zouden oorspronkelijk in mei 2020, maar die twee jaar uitstel was voor de jongens (14,5 en bijna 13) eigenlijk mss wel beter.
Nu mochten ze op echte quads door de duinen scheuren ipv de kinderversie en bij het lopen op stukken trail gaan ze harder dan wij, dus geen kind op je nek etc ;)

Grappig wel: bij het kwijlen bij vuurwapens :{w mochten ze ze in 1 winkel zelfs even vasthouden. Babbeltje etc. Waar komen jullie vandaan etc etc en hoe oud ze dan wel niet waren. Toen F zei: 12 en 14 vielen de monden open: that’s a huge 12-year-old! 🤣

Overigens sta ik daar zelf niet bij hoor, daar heb ik echt helemaal niks mee. :X -O-

Oudste:

Jongste:

vrijdag 5 augustus 2022 @ 05:52:22 #267
37150 livelink
pi_205553510
Klinkt als een fantastische reis, BE. En je oudste ziet er uit alsof hij geboren is om in zo'n pick-up te rijden :D
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 05:59:43 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205553512
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 05:52 schreef livelink het volgende:
Klinkt als een fantastische reis, BE. En je oudste ziet er uit alsof hij geboren is om in zo'n pick-up te rijden :D
Echt hè! :D Met zijn petje en net te lange haren. O+
pi_205553962
Volgend mij een top reis dus BE!

Wij kwamen afgelopen week terug van 3 weken Canada (en op Schiphol stonden ook wij binnen een uur met koffers bijna auto).

Nu aankomende vier jaar sparen voor weer een trip, ik wil graag een rondje Zuid Afrika-Namibië-Botswana-Zimbabwe doen, maar het kan ook Azië worden ;)
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:51:45 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205553978
Precies mijn wishlist! Afrika en een stukje Azië.
Maar idd eerst even flink sparen!
pi_205554153
Zuid Afrika en Namibie O+ Gaaf Loj! Solitaire is een leuk boek om te lezen voor voorpret, daar heb je dan 4 jaar de tijd voor ;)

Laatste vakantiedag voor mij, vanaf maandag weer werken. En wat ga ik doen? Schoonmaken, er is de afgelopen weken alleen wat gestofzuigd, het wordt nu echt vies :@
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:25:59 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205554248
Wat een vooroordelen zie ik voorbij komen over de VS :X De meerderheid van de mensen is gewoon normaal en vriendelijk het is echt een minderheid die zo debiel doet. Bovendien is het een immens land, elke staat is compleet anders. Je kunt het écht niet over één kam scheren.

Ik hou van de VS O+ Ik zou er ook dolgraag willen wonen. Zelden zulke vriendelijke en behulpzame mensen ontmoet als in de VS, daar kan menig Europeaan wat van leren.

@BE je reis zag er fantastisch uit, ik heb met veel plezier je reis gevolgd O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:28:40 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205554266
Ik zou voordat Aapie leerplichtig is ook dolgraag een reis met hem maken, waarschijnlijk in Azië omdat dat de meest betaalbare optie is. Maar er zijn zoveel delen van de wereld die ik nog wil ontdekken, zoals Afrika en Zuid-Amerika. En ook binnen de VS heb ik nog een stuk of 30 Staten te gaan. Genoeg om over te dromen dus O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator / Colorchick vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:50:09 #274
382129 crew  Donna
pi_205554429
Ik zou ook graag eens met m'n gezin naar de VS en Canada gaan. Mijn familie woont in Canada, dus dat is een dubbele reden.
pi_205554484
Ik heb in Azië al Thailand, Cambodja (lees Ankor what) en Nepal gehad. Misschien dan Laos of Vietnam.. maar ik moet dan ooit nog uitzoeken kindvriendelijk dat is ;)

Zuid Afrika is echt mijn favoriete land. Twee keer geweest, maar zou er ieder jaar wel heen willen.

Geen vooroordelen over Amerika hoor Majo hier! Wij zouden eerst het standaard rondje van San Francisco naar San Diego doen. Uiteindelijk hebben we hem verzet naar Canada ivm met (toen) Trumps verkiezingen, Black Lives Matter en Corona beleid. Voor mijn gevoel is de VS ook nog wat kindvriendelijker dan Canada (tenminste in mijn. Amerika planning had ik veel meer speeltuinen etc gevonden onderweg).

Oh en mijn grote droomwens is een half jaar op reis. Het liefst door Afrika. Maar manlief wil niet (qua leerplicht zou het wel goed komen, ben zelf juf natuurlijk).

Maar goed, eerst sparen! En volgend jaar staan 3 weken Engeland op de planning dus dat kost ook wel wat ;)
pi_205554524
Ik heb niet echt landen waar ik nog perse heen wil. Die heb ik bewust allemaal 'afgestreept' voordat de kinderen kwamen.
Ik heb wel een hele lijst landen waar ik nooit heen wil. Zoals Claudia de Breij zou zeggen ipv een Bucketlist een Fuckit list. De lijst is best lang. Sowieso alle landen die de doodsraf hebben voor homoseksualiteit.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:33:30 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205554826
Ik zou graag het noorderlicht eens zien
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:35:06 #278
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205554846
Ik ben net begonnen met poetsen van het vakantiehuisje. Ik ben denk ik de eerste in jaren die ook onder het bed heeft geveegd en gedweild denk ik. :r :r
Wat dat betreft boffen vakantieparken met mij. Ik laat alles brandschoon achter.
En voor diegenen die massaiskassa kijken. Dat kost me meer dan 10 minuten.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:49:02 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_205554940
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:35 schreef amaranta het volgende:
Ik ben net begonnen met poetsen van het vakantiehuisje. Ik ben denk ik de eerste in jaren die ook onder het bed heeft geveegd en gedweild denk ik. :r :r
Wat dat betreft boffen vakantieparken met mij. Ik laat alles brandschoon achter.
En voor diegenen die massaiskassa kijken. Dat kost me meer dan 10 minuten.
ik heb allang besloten dat ik met liefde die 50 euro ga lappen om het te laten schoonmaken. En ik ga pas over een week :')
disclaimer
pi_205555056
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:35 schreef amaranta het volgende:
Ik doe dat ook altijd. Zelfs als het niet hoeft omdat het in de prijs inbegrepen is.

Ik heb op mijn 15de een zomervakantie huisjes op een park schoongemaakt.
Wat een smerige ellende was dat :r Sommige mensen zijn echt varkens (er stond af en toe een vaat van een week op de aanrecht aangekoekt gestapeld).

[ Bericht 0% gewijzigd door lily op 05-08-2022 11:34:40 ]
pi_205555137
Wij maken meestal wel vooraf schoon in huisjes. Al is het maar even stofzuigen en alles wat we gaan gebruiken in de vaatwasser.
Vorig jaar in Zweden waren de huizen echt brandschoon, zo schoon maak ik zelf niet :@ En ook Erve Kleilutte en Bosrijk waren picobello dit jaar. Echt schoon, geen stofwolkje te vinden.

Maar achteraf echt niet als ik ervoor betaald heb.

Maar onze toiletten zijn weer schoon hoor. Koffietijd!
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:22:02 #282
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205555233
Ik heb ooit een mooie ring gevonden onder een hotelbed. Die zou de schoonmaakster hebben gevonden als ze goed had gepoetst…
pi_205555258
Oh ja. Nieuw Zeeland O+ wil ik heel graag terug, maar dan met zonen. Maar daar ben ik nu al voor aan het sparen :P
pi_205555631
Oeh, de opmerking van Exode brengt me tot een een “leuke” vraag…

Welk land zouden jullie absoluut niet heen willen (met kinderen)..

Ik trap meteen af…
Cambodja.

Wij hebben ons daar echt niet veilig gevoeld en we vonden iedereen zeer onvriendelijk. Ondanks dat ik dus in Cambodja het (tot nu toe) mooiste ooit heb gezien (Angkor wat)
pi_205556142
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:22 schreef amaranta het volgende:
Ik heb ooit een mooie ring gevonden onder een hotelbed. Die zou de schoonmaakster hebben gevonden als ze goed had gepoetst…
Mijn vader had ooit zijn ring laten liggen bij Davy Crocket bungalow van Disney. Kwam hij een halve dag later pas achter toen we al uitgecheckt hadden en bij een attractie in de wachtrij stonden. :P
Godzijdank was er een eerlijke schoonmaakster die deze keurig bij de baas had afgeleverd. ^O^
pi_205556181
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:02 schreef Loj het volgende:

Er zijn heel veel landen waar ik niet heen hoef. Afrika, landen als Indonesië, niet aan mij besteed. Een basisniveau van hygiëne en comfort heb ik nodig om me oke te voelen.
Met een kind met een voedselallergie ga ik nu trouwens alleen naar landen waar ik de etiketten op verpakkingen kan lezen.
pi_205556191
quote:

Ik trap meteen af…
Cambodja.

Wij hebben ons daar echt niet veilig gevoeld en we vonden iedereen zeer onvriendelijk. Ondanks dat ik dus in Cambodja het (tot nu toe) mooiste ooit heb gezien (Angkor wat)
Al deze 71 landen:
https://winq.nl/articles/(...)sualiteit-strafbaar/

En Namibie staat hierop, die vind ik lastig. Wij hebben er daar destijds niets van gemerkt iig.

En ik vul deze lijst aan met China, Brazilie, Rusland, Wit Rusland, Hongarije, alle landen in oorlog, beide Korea's.
pi_205556488
Afrika trekt mij ook totaal niet.
Een Safari is vast prachtig maar de rest interesseert mij geen bal.

Mijn man komt van Trinidad. Qua natuur is het daar prachtig maar de veiligheid is zowel voor toeristen als de plaatselijke bevolking niet echt geweldig.
Geweld en berovingen etc.
Dus laat maar lekker doen. :W
pi_205556565
Ik zou veel willen zien maar ik heb een hekel aan lang vliegen en ik doe het niet zo goed in een tropisch klimaat. Zo valt er al best veel af. Azië trekt mij ook om de een of andere reden niet. Behalve Japan dan, daar zou ik nog wel heen willen.
pi_205556756
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:25 schreef MaJo het volgende:
Wat een vooroordelen zie ik voorbij komen over de VS :X De meerderheid van de mensen is gewoon normaal en vriendelijk het is echt een minderheid die zo debiel doet. Bovendien is het een immens land, elke staat is compleet anders. Je kunt het écht niet over één kam scheren.

Ik hou van de VS O+ Ik zou er ook dolgraag willen wonen. Zelden zulke vriendelijke en behulpzame mensen ontmoet als in de VS, daar kan menig Europeaan wat van leren.

@:BE je reis zag er fantastisch uit, ik heb met veel plezier je reis gevolgd O+
Wel grappig dat ik dus helemaal niets zei over mensen, maar wel over cultuur. Als in: mooie oude steden, authentieke keuken.
Volgens mij zei eigenlijk niemand iets over de mensen in Amerika zelfs :D
Alleen Exode zei dat ze zich daar met 2 vrouwen niet zo veilig voelt, en dat was geen vooroordeel, maar een eerdere ervaring.
pi_205556842
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:07 schreef exode het volgende:

[..]
Al deze 71 landen:

En Namibie staat hierop, die vind ik lastig. Wij hebben er daar destijds niets van gemerkt iig.

En ik vul deze lijst aan met China, Brazilie, Rusland, Wit Rusland, Hongarije, alle landen in oorlog, beide Korea's.
Wij komen dus altijd in Hongarije, mijn schoonbroers ook samen. Gelukkig zijn de meeste mensen op straat helemaal niet zo bekrompen als de president. Denk ook wel dat dat komt omdat wij nog in een relatief rijk stuk zitten tussen Oostenrijk en het balaton. Verder naar Roemenië, voorbij Boedapest, is het nog veel meer Oostblok en daarmee armer/minder ruimdenkend.
pi_205556887
Tuindeur staat open en ik hoorde ineens een raar getik? Regen! :D
If they say
pi_205557008
Ik wil heel graag nog naar centraal Azië, maar dat is ook wel iets dat ik liever zonder kinderen doe.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:34:25 #294
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205557010
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:00 schreef LeSage het volgende:

[..]
Wel grappig dat ik dus helemaal niets zei over mensen, maar wel over cultuur. Als in: mooie oude steden, authentieke keuken.
Volgens mij zei eigenlijk niemand iets over de mensen in Amerika zelfs :D
Alleen Exode zei dat ze zich daar met 2 vrouwen niet zo veilig voelt, en dat was geen vooroordeel, maar een eerdere ervaring.
Het kan natuurlijk dat ik het verkeerd interpreteer maar @BE die zegt dat ze vroeger "anti" was en de ouders van @FlyingFish die "hetzelfde hebben als jij" doet mij toch vermoeden dat het om iets meer gaat dan wat oude gebouwen en eten ;)

Overigens is ook dat per staat weer heel verschillend. De keuken in New Mexico, een fusion tussen Amerikaans en Mexicaans is echt verrukkelijk :9~ En het echte "Amerikaanse" eten hou ik ook wel van eigenlijk :D Qua steden heb je ook zat mooie oudere steden, met name aan de Oostkust maar ook aan de Westkust is er genoeg te zien. Wat mij betreft hoeft een stad ook niet middeleeuws te zijn om interessant te zijn, maar ieder z'n voorkeuren natuurlijk :)

Ik sla hier alleen op aan omdat ik heel vaak de vraag krijg waarom ik zo van de VS houd, terwijl het zo ontzettend bekrompen is. En dat is dus echt onzin. Net als dat de mensen fake zijn, dat is ook echt een jaren '90 beeld waar totaaaal niets van klopt.

En qua natuur is er gewoon echt niets te evenaren aan plekken als Utah, Arizona, Washington State, Montana en Yellowstone _O_ O+ _O_

Qua homoseksualiteit is het gewoon heel erg wie je treft en waar je bent. In New York, LA of San Francisco zal niemand er van op of omkijken. Als je het platteland op gaat is dat misschien wat meer. Ik heb echter wel geleerd dat mensen die anti-homo zijn vaak ook ontzettend naïef zijn, het komt vaak niet in ze op dat mensen gay kunnen zijn. Zo reisde mijn broer met "zijn beste vriend" door Indonesië :')
pi_205557034
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:07 schreef exode het volgende:

[..]
Al deze 71 landen:

Wat een lijst zeg! Had niet in de gaten dat het er zoveel waren :N.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:44:14 #296
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205557099
Qua landen waar ik niet heen wil/die mij niet trekken: ik zou dolgraag naar Rusland gaan omdat die gebouwen me echt prachtig lijken maar zolang die debiel daar zit ga ik er niet heen (sowieso nu niet natuurlijk :+) Hetzelfde heb ik met Turkije en ook landen als Iran/Saudi-Arabië/Verenigde Arabische Emiraten zou ik niet heen willen vanwege de mensenrechten en de rechten van vrouwen. Anderzijds ben ik wel 2x in de VS geweest terwijl Trump er zat (meerdere mensen boden hun excuses aan!!) dus dat is wel een beetje een dubbele standaard.

Landen die bovenaan mijn lijstje staan zijn momenteel Japan, Vietnam, Thailand, Georgië, Nepal, Peru, Argentinië en West-Canada. Landen waar ik al eens ben geweest maar graag weer heen zou willen zijn Noorwegen, Zweden, Indonesië, Marokko, Australië, Bosnië, IJsland en uiteraard de VS O+
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:46:06 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205557114
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:34 schreef MaJo het volgende:

[..]
Het kan natuurlijk dat ik het verkeerd interpreteer maar @:BE die zegt dat ze vroeger "anti" was en de ouders van @:FlyingFish die "hetzelfde hebben als jij" doet mij toch vermoeden dat het om iets meer gaat dan wat oude gebouwen en eten ;)

Overigens is ook dat per staat weer heel verschillend. De keuken in New Mexico, een fusion tussen Amerikaans en Mexicaans is echt verrukkelijk :9~ En het echte "Amerikaanse" eten hou ik ook wel van eigenlijk :D Qua steden heb je ook zat mooie oudere steden, met name aan de Oostkust maar ook aan de Westkust is er genoeg te zien. Wat mij betreft hoeft een stad ook niet middeleeuws te zijn om interessant te zijn, maar ieder z'n voorkeuren natuurlijk :)

Ik sla hier alleen op aan omdat ik heel vaak de vraag krijg waarom ik zo van de VS houd, terwijl het zo ontzettend bekrompen is. En dat is dus echt onzin. Net als dat de mensen fake zijn, dat is ook echt een jaren '90 beeld waar totaaaal niets van klopt.

En qua natuur is er gewoon echt niets te evenaren aan plekken als Utah, Arizona, Washington State, Montana en Yellowstone _O_ O+ _O_

Qua homoseksualiteit is het gewoon heel erg wie je treft en waar je bent. In New York, LA of San Francisco zal niemand er van op of omkijken. Als je het platteland op gaat is dat misschien wat meer. Ik heb echter wel geleerd dat mensen die anti-homo zijn vaak ook ontzettend naïef zijn, het komt vaak niet in ze op dat mensen gay kunnen zijn. Zo reisde mijn broer met "zijn beste vriend" door Indonesië :')
Als iemand het woord cultuur en Amerika in 1 zin noemt denk ik niet als eerste aan het ontbreken van mooie oude gebouwen en steden. :+ Of het ontbreken van de authentieke keuken. (Want die is er zeker wel! Zeker in de zuidelijke staten met Gumbo etc. etc. en idd TexMex. Ik vind dat niet per se anders dan bijv. een Goulash of witte bonen in tomatensaus. ;)
Ik interpreteerde, geheel onterecht blijkbaar, de opmerking over cultuur naar de manier waarop de Amerikanen over het algemeen bekend staan: schreeuwerige, schietgrage homofoben die niet verder kijken dan hun eigen hillbillie dorpje.

Gelukkig heb ik in mijn werk samen mogen werken met een aantal zeer intelligente, open minded en heel aardige Amerikanen en heb ik mijn mening flink bijgesteld.

Wel blijf ik nog steeds kritisch vwb de dweperij die sommige anderen dan weer hebben zoals dat de VS een soort beloofde land is waar alle dromen waar worden. Om die reden zou ik er dus ook niet kunnen wonen. Doe mij dan ons veilige vangnetlandje maar, hoewel dat vangnet uiteraard ook flinke gaten vertoond.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:55:35 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205557175
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:46 schreef BE het volgende:

[..]
Als iemand het woord cultuur en Amerika in 1 zin noemt denk ik niet als eerste aan het ontbreken van mooie oude gebouwen en steden. :+ Of het ontbreken van de authentieke keuken. (Want die is er zeker wel! Zeker in de zuidelijke staten met Gumbo etc. etc. en idd TexMex. Ik vind dat niet per se anders dan bijv. een Goulash of witte bonen in tomatensaus. ;)
Ik interpreteerde, geheel onterecht blijkbaar, de opmerking over cultuur naar de manier waarop de Amerikanen over het algemeen bekend staan: schreeuwerige, schietgrage homofoben die niet verder kijken dan hun eigen hillbillie dorpje.

Gelukkig heb ik in mijn werk samen mogen werken met een aantal zeer intelligente, open minded en heel aardige Amerikanen en heb ik mijn mening flink bijgesteld.

Wel blijf ik nog steeds kritisch vwb de dweperij die sommige anderen dan weer hebben zoals dat de VS een soort beloofde land is waar alle dromen waar worden. Om die reden zou ik er dus ook niet kunnen wonen. Doe mij dan ons veilige vangnetlandje maar, hoewel dat vangnet uiteraard ook flinke gaten vertoond.
Zo interpreteerde ik het ook :Y En natuurlijk heb je die Amerikanen zeker ook, helaas wel. Maar de meerderheid is echt niet zo. Ik heb heel veel Amerikaanse vrienden en die vinden het echt vreselijk wat er momenteel gebeurt met de anti-abortuswetgeving. Zij schamen zich echt kapot. Gelukkig is dat ook weer per staat geregeld en wonen zij bijna allemaal in staten waar er niets veranderd.

En helemaal eens met je laatste opmerking, het is zeker niet het beloofde land. Heel veel dingen zijn juist ontzettend slecht geregeld en heel oneerlijk, met name sociale rechten. Een paar jaar geleden hebben wij serieus gekeken naar emigratie maar ik kijk er ook wel anders tegenaan nu ik een kleintje heb. De school shootings helpen ook niet mee :X
pi_205557177
Ik zou ook graag nog eens terug willen naar de VS maar ik zou er zeker nooit willen wonen. Onder meer door de gezondheidszorg, werkcultuur en voedselveiligheid (zoveel troep die daar legaal in het eten aanwezig mag zijn). Daar heb je tijdens een vakantie weinig tot geen last van maar als je er woont wel.
Soms maken zelfs subtiele verschillen tussen landen echt veel uit in het dagelijkse leven.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:52:26 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_205557624
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:36 schreef vencodark het volgende:
Afrika trekt mij ook totaal niet.
Een Safari is vast prachtig maar de rest interesseert mij geen bal.

Mijn man komt van Trinidad. Qua natuur is het daar prachtig maar de veiligheid is zowel voor toeristen als de plaatselijke bevolking niet echt geweldig.
Geweld en berovingen etc.
Dus laat maar lekker doen. :W
Hilarisch eigenlijk dat jouw man van een tropisch eiland komt, maar liever niet verder dan 50 kilometer van huis af gaat :D

quote:

Ik trap meteen af…
Cambodja.

Heel eerlijk wil ik op dit moment de meeste landen niet bezoeken met kinderen. Ik zie vakantie nog steeds als bikkelen, en krijg echt hele zwarte gedachten bij het idee een verre dure reis te moeten maken met mijn kinderen zoals ze nu zijn. Als ik dan toch veel ruzie moet maken kan ik net zo goed thuis blijven, ofzo. Misschien verandert dat nog als ze wat groter zijn, maar ik ben wel altijd pisjaloers op anderen die dat wel gewoon kunnen / willen / durven / whatever _O-
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')