abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 augustus 2022 @ 19:59:23 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205550011
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:44 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Klinkt gaaf BE! Hebben jullie iets van een blog oid bijgehouden? Ik vind dat soort reisverslagen altijd leuk om te lezen!

Fijn dat het soepel is gegaan allemaal!
Niet echt een blog, wel een soort fotoverslag op fb. Ik dm je even. Er zitten zulke mooie plaatjes bij! O+
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:02:34 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205550056
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:20 schreef Cathmar het volgende:
Heerlijk BE!

Tweede vakantie week hier en al 2 weken met covid bezig. En net nu we dachten er door te zijn is de volgende positief. #klaarmee
:o Jemig, hoeveel pech kan je hebben!
pi_205550255
Bluh Cathmar, wat een pech! Beterschap en succes maar weer.
pi_205550467
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:18 schreef BE het volgende:

[..]
Binnen een uur van landen tot in de auto. Mét beide koffers! :o :7
Netjes!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_205550706
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:25 schreef lily het volgende:

[..]
Ja, maar dat kost veel geld heh ;(
Dat is waar -O-
pi_205552005
Ik lees vanuit Hongarije lekker mee met jullie vakantieverhalen! 8-)

Wij zitten hier nu een halve week en waar ik er vorige week enorm tegenop zag wegens 2 hele lastige kleuters gaat het juist heel goed!
Ze zijn hier zo gezellig, vooral S. doet super zijn best.
De rit van 12 uur ging zelfs prima.

Maandag was een pittig dagje voor de mannen, want we zouden hier een week met schoonouders zijn (en die zijn heel veel met vakantie, dus die zien ze maar weinig), maar nu ligt schoonopa slecht en zijn ze halsoverkop naar huis gegaan. Heel vervelend voor hen, maar de kinderen waren er ook helemaal kapot van ;(

Nu nog 2 dagen hier doorbrengen (morgen dagje Balaton en op een ‘echte’ piratenboot) en dan op naar Kroatië *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205552022
Grappig trouwens die wens om naar Amerika te willen. Ik zou echt heel veel plekken willen bezoeken met de kinderen (vooral ooit Indonesië, om de achtergrond van schoonfamilie te laten zien), maar Amerika trekt me totaal niet. De natuur lijkt me prachtig, maar de cultuur lijkt me niets. Hartstikke vooroordeel trouwens, maar toch :+
pi_205552048
USA en Japan.
Droom reizen. O+
pi_205552295
Mijn ouders hebben precies hetzelfde LeSage. Maar mijn vader heeft voor zijn verjaardag een vakantie naar Las Vegas cadeau gekregen waar hij eigenlijk altijd wel een keer naartoe wilde, dus nu moeten ze wel :D Dus komend najaar gaan ze 1,5e maand naar de Verenigde Staten, maar het ESTA formulier aanvragen vonden ze al belachelijk, dus dat gaat nog wat worden bij de douane daar :D Maar ik ben er wel van overtuigd dat ze na afloop enthousiast zullen zijn.

Fijn dat jullie in ieder geval een goede start van de vakantie hebben gehad. Hopelijk knapt schoonopa snel op.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 22:40:03 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205552300
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:15 schreef LeSage het volgende:
Grappig trouwens die wens om naar Amerika te willen. Ik zou echt heel veel plekken willen bezoeken met de kinderen (vooral ooit Indonesië, om de achtergrond van schoonfamilie te laten zien), maar Amerika trekt me totaal niet. De natuur lijkt me prachtig, maar de cultuur lijkt me niets. Hartstikke vooroordeel trouwens, maar toch :+
Mij ook niet, ik was ‘vroegah’ zelf heel anti (dat was al wel minder) maar een hele goede vriend van mijn man woont er en die wilden we graag eens bezoeken.

En als je dan rondtrekt door Washington en Oregon dan kom je heel veel onbeschrijflijk mooie natuur tegen en van die cultuur merk je bijzonder weinig. Zeker als je in airBnB’s verblijft.

Niet heel de VS bestaat uit trailer trash. ;) :+
pi_205552403
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:39 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn ouders hebben precies hetzelfde LeSage. Maar mijn vader heeft voor zijn verjaardag een vakantie naar Las Vegas cadeau gekregen waar hij eigenlijk altijd wel een keer naartoe wilde, dus nu moeten ze wel :D Dus komend najaar gaan ze 1,5e maand naar de Verenigde Staten, maar het ESTA formulier aanvragen vonden ze al belachelijk, dus dat gaat nog wat worden bij de douane daar :D Maar ik ben er wel van overtuigd dat ze na afloop enthousiast zullen zijn.

Fijn dat jullie in ieder geval een goede start van de vakantie hebben gehad. Hopelijk knapt schoonopa snel op.
Schoonopa gaat niet meer opknappen. Hij is 92, heeft kanker, het is gewoon op. De vraag is meer hoe lang het nog gaat duren.
pi_205552579
Oe Amerika 😊
Florida zijn we geweest met de jongens. Was echt fantastisch. Cultureel gezien klopt daar veel van de vooroordelen trouwens. Maar natuur was echt fantastisch. Ik zou heeeeel graag een keer naar Washington State gaan. Alaska ook. En samen met Canada staan die drie het hoogst op mijn verlanglijstje. Canada gaan man en ik samen doen als de jongens het huis uit zijn hebben we elkaar beloofd :P
pi_205552623
Amerika :)

Al weet ik niet of ik het met kinderen zou doen. 2x zelf rondgereden door het Westen, fantastisch! Ook New York vind ik geweldig.

Namibie zou ik dan wel eens met de kinderen willen herbeleven. Dat was zo bijzonder, zo gaaf. Alleen achterlijk duur als je niet kampeert.

Met de kinderen zijn we meer bewust waar wij als 2 moeders niet welkom zijn. In Amerika voelde we ons als 2 vrouwen niet altijd op ons gemak.
pi_205552783
Als het niet zo duur was, ging ik zeker vaker naar Amerika! 14 jaar geleden een rondje in Californië gedaan en ik vond het heel tof. Niet voor de mensen, wel voor de natuur en de herkenning-van-tv :D
Ik hoop dat we een keer als gezin kunnen gaan als J wat groter is en ook de roadtrip kan waarderen.
pi_205553435
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:15 schreef LeSage het volgende:
Ik ben er al een paar keer geweest toen ik nog geen kinderen had en het is zo ontzettend mooi.
Ik zou dit graag nog eens met hen doen.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 05:33:55 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205553505
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 23:20 schreef Hupje het volgende:
Als het niet zo duur was, ging ik zeker vaker naar Amerika! 14 jaar geleden een rondje in Californië gedaan en ik vond het heel tof. Niet voor de mensen, wel voor de natuur en de herkenning-van-tv :D
Ik hoop dat we een keer als gezin kunnen gaan als J wat groter is en ook de roadtrip kan waarderen.
Wij zouden oorspronkelijk in mei 2020, maar die twee jaar uitstel was voor de jongens (14,5 en bijna 13) eigenlijk mss wel beter.
Nu mochten ze op echte quads door de duinen scheuren ipv de kinderversie en bij het lopen op stukken trail gaan ze harder dan wij, dus geen kind op je nek etc ;)

Grappig wel: bij het kwijlen bij vuurwapens :{w mochten ze ze in 1 winkel zelfs even vasthouden. Babbeltje etc. Waar komen jullie vandaan etc etc en hoe oud ze dan wel niet waren. Toen F zei: 12 en 14 vielen de monden open: that’s a huge 12-year-old! 🤣

Overigens sta ik daar zelf niet bij hoor, daar heb ik echt helemaal niks mee. :X -O-

Oudste:

Jongste:

vrijdag 5 augustus 2022 @ 05:52:22 #267
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205553510
Klinkt als een fantastische reis, BE. En je oudste ziet er uit alsof hij geboren is om in zo'n pick-up te rijden :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 05:59:43 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205553512
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 05:52 schreef livelink het volgende:
Klinkt als een fantastische reis, BE. En je oudste ziet er uit alsof hij geboren is om in zo'n pick-up te rijden :D
Echt hè! :D Met zijn petje en net te lange haren. O+
pi_205553962
Volgend mij een top reis dus BE!

Wij kwamen afgelopen week terug van 3 weken Canada (en op Schiphol stonden ook wij binnen een uur met koffers bijna auto).

Nu aankomende vier jaar sparen voor weer een trip, ik wil graag een rondje Zuid Afrika-Namibië-Botswana-Zimbabwe doen, maar het kan ook Azië worden ;)
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:51:45 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205553978
Precies mijn wishlist! Afrika en een stukje Azië.
Maar idd eerst even flink sparen!
pi_205554153
Zuid Afrika en Namibie O+ Gaaf Loj! Solitaire is een leuk boek om te lezen voor voorpret, daar heb je dan 4 jaar de tijd voor ;)

Laatste vakantiedag voor mij, vanaf maandag weer werken. En wat ga ik doen? Schoonmaken, er is de afgelopen weken alleen wat gestofzuigd, het wordt nu echt vies :@
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:25:59 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205554248
Wat een vooroordelen zie ik voorbij komen over de VS :X De meerderheid van de mensen is gewoon normaal en vriendelijk het is echt een minderheid die zo debiel doet. Bovendien is het een immens land, elke staat is compleet anders. Je kunt het écht niet over één kam scheren.

Ik hou van de VS O+ Ik zou er ook dolgraag willen wonen. Zelden zulke vriendelijke en behulpzame mensen ontmoet als in de VS, daar kan menig Europeaan wat van leren.

@BE je reis zag er fantastisch uit, ik heb met veel plezier je reis gevolgd O+
5 - 28 februari Thailand O+
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:28:40 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205554266
Ik zou voordat Aapie leerplichtig is ook dolgraag een reis met hem maken, waarschijnlijk in Azië omdat dat de meest betaalbare optie is. Maar er zijn zoveel delen van de wereld die ik nog wil ontdekken, zoals Afrika en Zuid-Amerika. En ook binnen de VS heb ik nog een stuk of 30 Staten te gaan. Genoeg om over te dromen dus O+
5 - 28 februari Thailand O+
  Moderator / Colorchick vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:50:09 #274
382129 crew  Donna
pi_205554429
Ik zou ook graag eens met m'n gezin naar de VS en Canada gaan. Mijn familie woont in Canada, dus dat is een dubbele reden.
pi_205554484
Ik heb in Azië al Thailand, Cambodja (lees Ankor what) en Nepal gehad. Misschien dan Laos of Vietnam.. maar ik moet dan ooit nog uitzoeken kindvriendelijk dat is ;)

Zuid Afrika is echt mijn favoriete land. Twee keer geweest, maar zou er ieder jaar wel heen willen.

Geen vooroordelen over Amerika hoor Majo hier! Wij zouden eerst het standaard rondje van San Francisco naar San Diego doen. Uiteindelijk hebben we hem verzet naar Canada ivm met (toen) Trumps verkiezingen, Black Lives Matter en Corona beleid. Voor mijn gevoel is de VS ook nog wat kindvriendelijker dan Canada (tenminste in mijn. Amerika planning had ik veel meer speeltuinen etc gevonden onderweg).

Oh en mijn grote droomwens is een half jaar op reis. Het liefst door Afrika. Maar manlief wil niet (qua leerplicht zou het wel goed komen, ben zelf juf natuurlijk).

Maar goed, eerst sparen! En volgend jaar staan 3 weken Engeland op de planning dus dat kost ook wel wat ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')