Maar dat heb je in de gezondheidszorg toch altijd? Bij een gezonde zwangerschap stelt een controle bij de verloskundige ook niets voor. Of het gros van de consulten bij de huisarts. Of het gros van de recepten bij de apotheek.quote:Op maandag 25 juli 2022 23:31 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind dat ze juist als er niets gedaan hoeft te worden erg goed betaald krijgen. Even in een mond kijken met een spiegeltje en drie minuten later ben je ¤50 armer… met een gaatje krijg je tenminste nog enigszins waar voor je geld.al betaal ik uiteraard liever elke keer ¤50 voor een goed gebit
Ik begrijp ook nooit waarom mensen tandarts zouden willen worden. Volgens mij kies je daar alleen voor als je gewoon heel veel geld wil verdienen.
Daar heb je gelijk in, maar die rekeningen krijg ik niet zelfquote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:00 schreef Viv het volgende:
[..]
Maar dat heb je in de gezondheidszorg toch altijd? Bij een gezonde zwangerschap stelt een controle bij de verloskundige ook niets voor. Of het gros van de consulten bij de huisarts. Of het gros van de recepten bij de apotheek.
Maar het gaat er juist om dat ze goed in de smiezen hebben wanneer er wél wat aan de hand is. Dáár zijn ze voor opgeleid en betaal je ze voor.
Een gezond gebit is ook erg belangrijk voor de interne gezondheidquote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:08 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar die rekeningen krijg ik niet zelfPlus dat ik dat bij interne gezondheid toch ook net wat anders vind dan bij tanden. Net als dat een pedicure ook erg belangrijk kan zijn voor je algehele gezondheid, maar niets levensbedreigends oplost om het zo maar te zeggen.
quote:Op dinsdag 26 juli 2022 07:31 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Een gezond gebit is ook erg belangrijk voor de interne gezondheid
Er is een verband aangetoond tussen bepaalde bacterien in de mond en longonsteking, ook komen er bij ontstoken tandvlees bacterien in de bloedbaan terecht die een verhoogd risico geven op hart- en vaatziekten. En zo zijn er nog wat meer dingen die ik even niet uit mijn hoofd kan opdreunen, maar mondgezondheid is absoluut van groot belang voor de rest van je gezondheid.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:08 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar die rekeningen krijg ik niet zelfPlus dat ik dat bij interne gezondheid toch ook net wat anders vind dan bij tanden. Net als dat een pedicure ook erg belangrijk kan zijn voor je algehele gezondheid, maar niets levensbedreigends oplost om het zo maar te zeggen.
Je kan je niet voorstellen dat mensen dat interessant vinden en om die reden kiezen?quote:Op maandag 25 juli 2022 23:31 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind dat ze juist als er niets gedaan hoeft te worden erg goed betaald krijgen. Even in een mond kijken met een spiegeltje en drie minuten later ben je ¤50 armer… met een gaatje krijg je tenminste nog enigszins waar voor je geld.al betaal ik uiteraard liever elke keer ¤50 voor een goed gebit
Ik begrijp ook nooit waarom mensen tandarts zouden willen worden. Volgens mij kies je daar alleen voor als je gewoon heel veel geld wil verdienen.
Dit. Het verband is vaak niet zo zichtbaar (het wordt bijvoorbeeld ook in verband gebracht met vroeggeboorte), maar het is er zeker. Tandzorg is niet optioneel.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:30 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Er is een verband aangetoond tussen bepaalde bacterien in de mond en longonsteking, ook komen er bij ontstoken tandvlees bacterien in de bloedbaan terecht die een verhoogd risico geven op hart- en vaatziekten. En zo zijn er nog wat meer dingen die ik even niet uit mijn hoofd kan opdreunen, maar mondgezondheid is absoluut van groot belang voor de rest van je gezondheid.
Maar het verzekeren, ho maarquote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:30 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Er is een verband aangetoond tussen bepaalde bacterien in de mond en longonsteking, ook komen er bij ontstoken tandvlees bacterien in de bloedbaan terecht die een verhoogd risico geven op hart- en vaatziekten. En zo zijn er nog wat meer dingen die ik even niet uit mijn hoofd kan opdreunen, maar mondgezondheid is absoluut van groot belang voor de rest van je gezondheid.
Ik vind sowieso dat de gezondheidszorg op meerdere vlakken veel meer mag doen aan preventie, dat zou echt heel wat gezondheidsproblemen en ook geld schelen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:41 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Maar het verzekeren, ho maar![]()
Belachelijk..
Bij kinderen doen ze in mijn praktijk veel aan preventie, maar daar help je de (nu) 18+ ers niet meer mee..quote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:45 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik vind sowieso dat de gezondheidszorg op meerdere vlakken veel meer mag doen aan preventie, dat zou echt heel wat gezondheidsproblemen en ook geld schelen.
Ja, bizar eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:45 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik vind sowieso dat de gezondheidszorg op meerdere vlakken veel meer mag doen aan preventie, dat zou echt heel wat gezondheidsproblemen en ook geld schelen.
Precies de dingen die je noemt, zijn toch ook wel vergoedingen voor? Oke, gezond voedingspatroon en gewicht een gecombineerde leefstijl interventie die pas vergoed wordt bij een bmi boven 30 of bmi boven 25 en wat extra risico's (bron) dus niet voor iedereen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:55 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, bizar eigenlijk.
Ook vanuit de zorgverzekeraars gezien, zou bijvoorbeeld een volledige vergoeding van hulp om de leefstijl te verbeteren (stoppen met roken, gezond voedingspatroon en gewicht) een slimme investering zijn.
Maar er zullen genoeg perverse financiële prikkels zijn om alles te laten zoals het is.
Dat is helaas waar. Oh, kunnen we dan ook meteen inzetten op preventie ten aanzien van mentale gezondheid? Want daar valt ook nog wel een wereld te winnen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:55 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, bizar eigenlijk.
Ook vanuit de zorgverzekeraars gezien, zou bijvoorbeeld een volledige vergoeding van hulp om de leefstijl te verbeteren (stoppen met roken, gezond voedingspatroon en gewicht) een slimme investering zijn.
Maar er zullen genoeg perverse financiële prikkels zijn om alles te laten zoals het is.
Dat je eerst boven een bepaalde BMI moet komen om hulp te krijgen is inderdaad krom.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Precies de dingen die je noemt, zijn toch ook wel vergoedingen voor? Oke, gezond voedingspatroon en gewicht een gecombineerde leefstijl interventie die pas vergoed wordt bij een bmi boven 30 of bmi boven 25 en wat extra risico's (bron) dus niet voor iedereen.
Maar wel zowel stoppen met roken als gecombineerde leefstijl interventie uit basisverzekering en zonder eigen risico te hoeven betalen.
https://www.rookvrijegeneratie.nl/wat-wij-doenquote:De beweging op weg naar een Rookvrije Generatie is een initiatief van de Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en Longfonds vanuit de samenwerking Gezondheidsfondsen voor Rookvrij.
Graag!quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:03 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Dat is helaas waar. Oh, kunnen we dan ook meteen inzetten op preventie ten aanzien van mentale gezondheid? Want daar valt ook nog wel een wereld te winnen.
je zei kiezen, hehheh.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:34 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Je kan je niet voorstellen dat mensen dat interessant vinden en om die reden kiezen?
Bij diabetes type 2 krijg je het wel vergoed. Ongeacht bmiquote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Precies de dingen die je noemt, zijn toch ook wel vergoedingen voor? Oke, gezond voedingspatroon en gewicht een gecombineerde leefstijl interventie die pas vergoed wordt bij een bmi boven 30 of bmi boven 25 en wat extra risico's (bron) dus niet voor iedereen.
Maar wel zowel stoppen met roken als gecombineerde leefstijl interventie uit basisverzekering en zonder eigen risico te hoeven betalen.
Hoe is het nu met je vlucht?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:14 schreef Vicky het volgende:
Supergoed dat je een afspraak hebt gemaakt Tink!
Zo.. eindelijk vakantie!! 23 augustus zien ze me weer
het is Brussel geworden.quote:
Haha ja, daar had ik het de vorige keer met mijn tandarts over. Zij had er niet zo bij stilgestaan dat niet iedereen een passie had voor het gebit en ze was na haar studie een beetje teleurgesteld dat patiënten eigenlijk alleen maar zo snel mogelijk weer weg willenquote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:34 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Je kan je niet voorstellen dat mensen dat interessant vinden en om die reden kiezen?
Thank you very much. Have a nice dayquote:Op woensdag 27 juli 2022 08:57 schreef Nijna het volgende:
[..]
Goede reis!
@:Mushanga71 goodmorning, have fun
Wel fijn! Gewoon lekker met de metroquote:Op woensdag 27 juli 2022 09:06 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Thank you very much. Have a nice day![]()
Had de NS ook wel ff duidelijker kunnen communiceren. Alleen de treinen staken, niet het gehele OV
Of busquote:Op woensdag 27 juli 2022 12:02 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wel fijn! Gewoon lekker met de metro![]()
Fijne vakantie
Geweldigquote:
Dat is met recht een dagje lady gagaquote:
Million reasons?quote:Op donderdag 28 juli 2022 07:23 schreef lily het volgende:
Nee, was nu absoluut niet zo. Geluid en zang was perfect. Ze deed ook een aantal nummers alleen op de piano op een podium in het midden van de zaal. Prachtig.
quote:Op donderdag 28 juli 2022 17:27 schreef mousemicky het volgende:
Wel kleding voor 4 seizoenen, want Zweden
Leuk!! Is het een dagje geworden ipv overnachten erbij?quote:Op donderdag 28 juli 2022 17:50 schreef exode het volgende:
Gewoon afritsbroeken meenemen joh
Ik heb geen inpakstress, ik leg alles klaar voor mezelf en de kinderen en verloofde Tetrist alles in de tassen en vervolgens auto.
Morgen dagje ScheveningenLego en Sea life en lekker eten in een strandtentje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |