abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205369547

quote:
Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten

Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.

Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.

De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen cordinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.

Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.

Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden benvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.

Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.

Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.

Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.

Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.

Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.

De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.

"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."

https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
twitter

Deel van de aanleiding:

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 08-08-2022 14:29:28 ]
Plaats hier uw advertentie
pi_205369569
Hallo, even geduld met aanmaken nieuwe topic als je niet de laatste post had.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_205369570
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:13 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Misschien hebben ze een verrekijker?
Haha, ja dat zal het zijn. En dan hebben ze ook wachtdiensten. Dat de struise boerendochter met haar pronte borsten tussen 01:00 en 04:00 wachtloopt met de verrekijker. En bij het krieken van de dag, neemt vader de verrekijker in zijn knoestige handen om met zijn haviksogen elke are van zijn land te overzien.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Moderator zondag 17 juli 2022 @ 17:16:18 #4
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_205369579
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:15 schreef schommelstoel het volgende:
Ik zou een FB topic openen als ik jou was
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_205369587
Wat een kutboertjes zeg....
Ga maar lekker naar Orvelte ofzo waar jullie thuishoren ..

Alles moet beton en wit zijn tegenwoordig snap dat dan....
pi_205369588
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:15 schreef schommelstoel het volgende:
Het duurde zo lang.
pi_205369590
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:16 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Ik zou een FB topic openen als ik jou was
:')
Kusje op je snikkel kun je krijgen.
pi_205369599
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:17 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Het duurde zo lang.
Ik kan niet zo snel op mobiel. :P

En doorrrr!
  Moderator zondag 17 juli 2022 @ 17:18:10 #9
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_205369600
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:17 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
:')
Kusje op je snikkel kun je krijgen.
Akkoord
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_205369607
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:17 schreef hoechst het volgende:
Wat een kutboertjes zeg....
Ga maar lekker naar Orvelte ofzo waar jullie thuishoren ..

Alles moet beton en wit zijn tegenwoordig snap dat dan....
Onzin, beton en wit is ook niet wenselijk. Maar gewoon natuur! Geen afgerikte weilanden met kunstmatig aangelegde afwatering en een badkuip als drinkbak.
pi_205369648
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:13 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Dat is toch voor iedereen wenselijk? Dat is een kulargument. Het is een historisch gegroeid voorrecht dat boeren zoveel ruimte krijgen om hun shitty job uit te voeren. Totaal inefficint en ook volledig onredelijk.
Shitty job? Dit is misschien wel de domste post die ik vandaag gelezen heb.
De boer is de basis van de samenleving, deze mensen voorzien ons in voedsel en ze krijgen er bar weinig geld en zelfs respect voor terug.
We hebben de beste boeren ter wereld en dat zouden we juist moeten koesteren ipv de talloze asielzoekers die hier met open armen ontvangen.
Als er ooit eens een keer een enorme crisis komt of erger nog een oorlog dan ben je maar wat blij dat je naar het platteland kan gaan voor een zak aardappelen of een fles melk.
pi_205369661
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:18 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Onzin, beton en wit is ook niet wenselijk. Maar gewoon natuur! Geen afgerikte weilanden met kunstmatig aangelegde afwatering en een badkuip als drinkbak.
Jij denkt dat er natuur voor terug komt als de boertjes weg gaan??
  zondag 17 juli 2022 @ 17:23:58 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205369676
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:22 schreef hoechst het volgende:

[..]
Nee, alleen AZC's.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205369684
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De boer is de basis van de samenleving, deze mensen voorzien ons in voedsel en ze krijgen er bar weinig geld en zelfs respect voor terug.
We hebben de beste boeren ter wereld en dat zouden we juist moeten koesteren ipv de talloze asielzoekers die hier met open armen ontvangen.
Als er ooit eens een keer een enorme crisis komt of erger nog een oorlog dan ben je maar wat blij dat je naar het platteland kan gaan voor een zak aardappelen of een fles melk.
Ik zou voor de grap eens onderzoeken hoeveel procent van hetgeen jij binnenkrijgt daadwerkelijk van Nederlandse grond komt. En als je het antwoord hebt, snap je prima waarom we met veeeeeel minder boeren nog prima kunnen eten.

Daarnaast, denk jij echt dat de boer z'n eten aan jou geeft als er oorlog komt? Dat smokkelt 'ie zelf wel naar de hoogste bieder hoor. Jij denkt volgens mij echt dat een boer een karaktertrek is. Boer zijn is een beroep. Er zijn goede, vriendelijke behulpzame boeren en er zijn egostische kutboeren. De gemeenschappelijke deler die ze hebben is dat ze een teringgroot beslag leggen op schaarse grond om hun ammoniakfabrieken te plaatsen.
pi_205369687
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, alleen AZC's.
Wel stikstofvrije AZC's en VINEXwijken.
  zondag 17 juli 2022 @ 17:24:39 #16
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205369691
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Heel veel geld in de vorm van subsidie, heel veel inspraak, de grootste woningen, ze zijn gemiddeld het vaakst miljonair, etcetera. Ondertussen voorzien ze amper in werkgelegenheid of berhaupt economische opbrengsten, maar wel heel veel nevenschade.
pi_205369695
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:22 schreef hoechst het volgende:

[..]
Jij denkt dat de woningnood zo groot is dat we alle boerderijgrond nodig hebben? Leer rekenen man...
pi_205369737
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:24 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Jij denkt dat de woningnood zo groot is dat we alle boerderijgrond nodig hebben? Leer rekenen man...
Het moet natuurlijk wel in balans blijven he. Je kan niet allemaal riant wonen zonder voedsel.

Dus blijf maar gewoon lekker bij je ouders wonen en stop met neuken want er is geen ruimte/voedsel.
  zondag 17 juli 2022 @ 17:29:02 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205369748
En die bullshit dat we "toch alles exporteren" is ook wel klaar inmiddels.

In de ons omringende landen spelen, om verschillende andere kutsmoezen, precies dezelfde issues, in de EU moet en zal de voedselvoorziening kapot gemaakt worden.

Daarom steunen Poolse, Duitse, Italiaanse boeren onze boeren, die zien ook de bui wel hangen. Als er niemand meer voldoende voedsel produceert in de EU, voor intern gebruik of export, wat moeten we dan eten?

Oh ja :').
Get woke, go broke!
pi_205369764
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:28 schreef hoechst het volgende:

[..]
Het moet natuurlijk wel in balans blijven he. Je kan niet allemaal riant wonen zonder voedsel.

Dus blijf maar gewoon lekker bij je ouders wonen en stop met neuken want er is geen ruimte/voedsel.
alsof alle boeren wegmoeten :')
pi_205369772
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:24 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Heel veel geld in de vorm van subsidie, heel veel inspraak, de grootste woningen, ze zijn gemiddeld het vaakst miljonair, etcetera. Ondertussen voorzien ze amper in werkgelegenheid of berhaupt economische opbrengsten, maar wel heel veel nevenschade.
Nevenschade zoals voedselvoorziening, onderhoud van natuur en een mooi landschap?
Ik woon op het platteland en de natuur staat er prima bij, het is hier prachtig in de zomer en de hoeveelheid wilde dieren die ik dit jaar heb gezien herten, wilde zwijnen, vossen en marters verteld mij dat de natuur het hier prima doet.
Dat de boeren subsidie krijgen is wat mij betreft helemaal prima, ik wil niet dat de boeren verdwijnen vanwege economische kwesties. Als we ooit voor een crisis komen te staan dan wil ik niet afhankelijk zijn van het buitenland en al helemaal niet voor zoiets fundamenteels als voedsel.
pi_205369775
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 11:25 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Een paar vlaggen ondersteboven. Wat Calimero bordjes als je langs een boerderij rijdt.

Verder niets
Maar zit Rutte er nog :?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_205369807
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:24 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Ik zou voor de grap eens onderzoeken hoeveel procent van hetgeen jij binnenkrijgt daadwerkelijk van Nederlandse grond komt. En als je het antwoord hebt, snap je prima waarom we met veeeeeel minder boeren nog prima kunnen eten.

Daarnaast, denk jij echt dat de boer z'n eten aan jou geeft als er oorlog komt? Dat smokkelt 'ie zelf wel naar de hoogste bieder hoor. Jij denkt volgens mij echt dat een boer een karaktertrek is. Boer zijn is een beroep. Er zijn goede, vriendelijke behulpzame boeren en er zijn egostische kutboeren. De gemeenschappelijke deler die ze hebben is dat ze een teringgroot beslag leggen op schaarse grond om hun ammoniakfabrieken te plaatsen.
Er zijn talloze boeren die in barre tijden mensen van eten hebben voorzien. Boeren leven vaak in een hechte gemeenschap en die steunen elkaar en hun dorpsgenoten. Of ze mij in mijn eten zullen voor zien? Geen idee, maar mijn vriendin die ook van het platteland komt en mijn zoon die maken nog wel redelijk kans. Maarja een kleine kans is altijd nog beter dan geen kans.
pi_205369811
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nevenschade zoals voedselvoorziening, onderhoud van natuur en een mooi landschap?
Voedselvoorziening voor de halve wereld :')

Tevens is een akker of weiland geen natuur en van een 'mooi landschap' is zodoende ook geen sprake.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 17 juli 2022 @ 17:37:43 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205369856
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er zijn talloze boeren die in barre tijden mensen van eten hebben voorzien. Boeren leven vaak in een hechte gemeenschap en die steunen elkaar en hun dorpsgenoten. Of ze mij in mijn eten zullen voor zien? Geen idee, maar mijn vriendin die ook van het platteland komt en mijn zoon die maken nog wel redelijk kans. Maarja een kleine kans is altijd nog beter dan geen kans.
Ik geloof dat, als rasechte Amsterdammer, prima. Ik ken mijn buren nauwelijks, maar onder echte boeren zal wel gewoon nog normaal met elkaar omgegaan worden, een echte samenleving itt de parallele manier van leven die velen in de stad kennen.
Get woke, go broke!
pi_205369906
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik geloof dat, als rasechte Amsterdammer, prima. Ik ken mijn buren nauwelijks, maar onder echte boeren zal wel gewoon nog normaal met elkaar omgegaan worden, een echte samenleving itt de parallele manier van leven die velen in de stad kennen.
Ik heb ook altijd in de stad gewoond en ook daar is er wel saamhorigheid maar niet zoals op het platteland waar een ieder elkaar al jaren kent.
pi_205369979
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Tevens is een akker of weiland geen natuur en van een 'mooi landschap' is zodoende ook geen sprake.
Hear hear!! Als je denkt dat akkers of weilanden iets met natuur te maken hebben, dan zit daar eigenlijk al het probleem…
pi_205370059
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:45 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Hear hear!! Als je denkt dat akkers of weilanden iets met natuur te maken hebben, dan zit daar eigenlijk al het probleem…
Planten en dieren zijn geen natuur? :?
pi_205370319
quote:

[..]

Natuur zoals jij het voor ogen hebt bestaat niet in Nederland. Alles is al aangelegd of bewerkt door mensen.
  zondag 17 juli 2022 @ 18:11:15 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205370329
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Planten en dieren zijn geen natuur? :?
nee weiland is geen natuur ,dat is cultuurgrond

als je er tien jaar niets aan doet dan komt de natuur weer terug ,met onkruid , insecten , vogels, struiken, bomen

quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 18:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Natuur zoals jij het voor ogen hebt bestaat niet in Nederland. Alles is al aangelegd of bewerkt door mensen.
juist , net als mijn tuin

maar tegenwoordig doen gemeenten het beter , ze maaien een stuk minder
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 17 juli 2022 @ 18:12:47 #31
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205370356
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 18:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee weiland is geen natuur

als je er tien jaar niets aan doet dan komt de natuur weer terug ,met onkruid , insecten , vogels, struiken, bomen
Nou weet je, doen we dat.

Alleen wachten we er even mee tot de globale dreiging van voedseltekorten verholpen is, deal?
Get woke, go broke!
  zondag 17 juli 2022 @ 18:13:48 #32
323876 michaelmoore
pi_205370376
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2022 18:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Alleen wachten we er even mee tot de globale dreiging van voedseltekorten verholpen is, deal?
O gaat Nederland de wereld weer reddden?/

Met soja voer uit Brazilie

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 17 juli 2022 @ 18:15:01 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205370391
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 18:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nee hoor, gewoon even afwachten met onze voedselvoorziening te slopen, puur en alleen voor onszelf :).
Get woke, go broke!
  zondag 17 juli 2022 @ 18:16:51 #34
323876 michaelmoore
pi_205370421
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 18:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee hoor, gewoon even afwachten met onze voedselvoorziening te slopen, puur en alleen voor onszelf :).
https://www.foodlog.nl/ar(...)nse-koe-zoveel-melk/

kan het ook in Denemarken kopen he, de melk in plastic containers komt uit Denemarken
En margarine is gemaakt van palmolie uit Indonesie
https://radar.avrotros.nl(...)%C3%AB%20en%20elders.
https://www.melkvee.nl/ar(...)melkprijs-in-europa/

en vroege bloemkool komt uit Frankrijk , specieboontjes uit egypte
en varkens die hier vetgemest worden daar houden wij alleen de stront van, de achterham gaat naar Parma , als we di weer importeren dan heet het Parmaham

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 17-07-2022 18:25:24 ]
pi_205370559
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 18:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Natuur die ik voor ogen heb is een zelfstandig functionerend ecosysteem. Dat bestaat weldegelijk. Anders had ik wel oernatuur geschreven.
  zondag 17 juli 2022 @ 18:26:04 #36
323876 michaelmoore
pi_205370568
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 18:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Natuur die ik voor ogen heb is een zelfstandig functionerend ecosysteem. Dat bestaat weldegelijk. Anders had ik wel oernatuur geschreven.
ja als je 10 jaar wacht dan komt dat wel terug, dan moet je stoppen met stikstofkorrels strooien

dan gaat het onkruid bloeien en ruiken en bijen komen dan en vogels en wormpjes en veldmuizen en gaan er bomen groeien van beukenootjes of noten of appelpitten die de vogels laten vallen of uitschijten

en bij droogte dan vliegt alles in de fik en komt het na 10 jaar toch weer op gang vanzelf

de mens hoeft niets te doen om natuur te maken, geld voor natuurherstel is dus klinkklare onzin

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 17-07-2022 18:33:43 ]
pi_205370661
quote:

[..]
Is toch mooi zo'n groene woestijn om je stront op uit te rijden
  zondag 17 juli 2022 @ 18:34:07 #38
323876 michaelmoore
pi_205370667
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 18:33 schreef SjonShitcoin het volgende:

[..]
Is toch mooi zo'n groene woestein om je stront op uit te rijden
woestein >?

Ja je moet het toch kwijt he, dat wil de overheid zelf dat boeren de stront op hun land kwijt kunnen
pi_205370672
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 18:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
woestein >?
Fixed
pi_205370718
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb ook altijd in de stad gewoond en ook daar is er wel saamhorigheid maar niet zoals op het platteland waar een ieder elkaar al jaren kent.
De jaren 50 belden, ze willen hun samenleving terug. Ga eens een tijdje op het platteland wonen en, het zal je verrassen, maar zo veel anders is het niet dan in de stad.
pi_205370730
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2022 18:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waneer gaan wij graan verbouwen dan? En als we dat doen in plaats van de koeien dan is iedereen gelijk blij maar ja, dat doen we dus niet omdat de grond in Nederland niet zo goed is voor graan. Imagine that.
  zondag 17 juli 2022 @ 18:40:59 #42
323876 michaelmoore
pi_205370741
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 18:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waneer gaan wij graan verbouwen dan? En als we dat doen in plaats van de koeien dan is iedereen gelijk blij maar ja, dat doen we dus niet omdat de grond in Nederland niet zo goed is voor graan. Imagine that.
is niet rendabel en de grond is hier vaak te zwaar voor

grond is hier te duur , maar om voer voor melkkoeien te verbouwen dat gaat dan weer prima he -O- 8)7

quote:
Wat levert een hectare graan op?
De goede resultaten voor tarwe en gerst die akkerbouwers in 2019 behaalden zijn vooral te danken aan recordopbrengsten wintertarwe en wintergerst. Wintertarwe leverde 9,8 ton per hectare op, tegen 7,1 ton per hectare voor zomertarwe. Bij gerst was dit 9,1 voor de wintervariant en 6,6 ton per hectare voor zomergerst.31 Jan 2020

Record hectare-opbrengsten graanhttps://www.cbs.nl > nl-nl > nieuws > 2020/05 > record-...
Search for: Wat levert een hectare graan op?
Hoeveel kilo graan per hectare?
Hoeveel ton graan per hectare?
Wat kost graan per ton?
De eerste telersprijs van oogst 2020 werd vastgesteld op 154 per ton. Daarna steeg de prijs naar 170 per ton aan het begin van de oogst.
10 ton 150 euro is 1500 euro ,
voermais levert al snel 2000 euro op per hectare en de boer kan het op eigen grond verbouwen, dus zelf afnemen , de koeien staan toch binnen en de melk is duur zat nu

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 17-07-2022 18:46:30 ]
pi_205371016
Windmolenparken en zonnepaneelvelden zijn wel een goed idee h?
Bouwen er wat huisjes bij zoals Hugo het wil.
Lekker duurzaam!
Datacentrumpjes erbij zodat daar ook nog een centje verdient kan worden.
De warmte daarvan kan weer gebruikt worden om de huisjes te verwarmen en zo redden we allemaal het milieu!
:W
pi_205371168
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 18:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De jaren 50 belden, ze willen hun samenleving terug. Ga eens een tijdje op het platteland wonen en, het zal je verrassen, maar zo veel anders is het niet dan in de stad.
Ik woon al een tijdje op het platteland en ik merk het verschil wel degelijk. Een hele buurt die mij een voor een verwelkomt, elke dag wanneer ik de buren/buurtgenoten zie ben ik semi verplicht om een praatje te maken.
Ik word door iedereen begroet op straat etc etc.
Het is echt een enorm verschil met waar ik ben opgegroeid en de steden waar ik heb gewoond.
Persoonlijk geef ik nog steeds de voorkeur aan de stad maar ik kan echt niet zeggen dat het leven op het platteland zowat hetzelfde is als in de stad.
Maar goed misschien ligt het ook wel een beetje aan de streek waar je woont en ondanks mijn boevenkop ben ik best een aardige kerel al zeg ik het zelf.
pi_205371466
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 18:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja als je 10 jaar wacht dan komt dat wel terug, dan moet je stoppen met stikstofkorrels strooien

dan gaat het onkruid bloeien en ruiken en bijen komen dan en vogels en wormpjes en veldmuizen en gaan er bomen groeien van beukenootjes of noten of appelpitten die de vogels laten vallen of uitschijten

en bij droogte dan vliegt alles in de fik en komt het na 10 jaar toch weer op gang vanzelf

de mens hoeft niets te doen om natuur te maken, geld voor natuurherstel is dus klinkklare onzin
Jawel, de mens moet dus stoppen met de natuur te neten.

Ergo: aanzienlijk minder vee houden.

Ben jij nou gedurende deze topicreeks geswitcht van standpunt? Zes topics terug stond je nog te verkondigen dat er vooral zoveel mogelijk stikstof moest zijn.
  zondag 17 juli 2022 @ 19:30:11 #46
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205371483
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 19:01 schreef quirina het volgende:
Windmolenparken en zonnepaneelvelden zijn wel een goed idee h?
Bouwen er wat huisjes bij zoals Hugo het wil.
Lekker duurzaam!
Datacentrumpjes erbij zodat daar ook nog een centje verdient kan worden.
De warmte daarvan kan weer gebruikt worden om de huisjes te verwarmen en zo redden we allemaal het milieu!
:W
Wat heeft die marginale paar procent van het landoppervlak eigenlijk te maken met dit topic?
pi_205371500
quote:

[..]
Beide gedaan en het is echt een wereld van verschil. Allebei voor en nadelen.
Nu weer in een piepklein dorp maar hierna misschien weer naar een stad. Beiden leuk en niet leuk maar compleet anders.
Go hard or go home
  zondag 17 juli 2022 @ 20:13:46 #48
323876 michaelmoore
pi_205372299
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 19:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Jawel, de mens moet dus stoppen met de natuur te neten.

Ergo: aanzienlijk minder vee houden.

Ben jij nou gedurende deze topicreeks geswitcht van standpunt? Zes topics terug stond je nog te verkondigen dat er vooral zoveel mogelijk stikstof moest zijn.
niet zoveel mogelijk, maar wel voldoende voor de groei

Overigens mogen er van mij best 20% minder boeren hoor , minder stront en minder ziektes en minder stank
Maar dan moeten ze die gewoon opkopen en niet zo moeilijkdoen met 25 miljard
Meer natuurlijke natuiur , geen gezeur met hoogveen
en meer woningbouw

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 17-07-2022 20:27:38 ]
  zondag 17 juli 2022 @ 20:24:30 #49
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205372392
quote:

[..]
Ook in steden heb je dorpse mentaliteit.

Als ergens in een stadsdeel een bakker heeft liggen rotzooien met de vrouw van de plaatselijke kroegbaas dan weet de hele wijk het meteen de dag erna. Stel roddeltantes overal.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 17 juli 2022 @ 20:26:54 #50
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205372415
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 19:31 schreef Noek het volgende:

[..]
Beide gedaan en het is echt een wereld van verschil. Allebei voor en nadelen.
Nu weer in een piepklein dorp maar hierna misschien weer naar een stad. Beiden leuk en niet leuk maar compleet anders.
Zolang er door de week wat te doen is qua uitgaan (kroeg, club, concertzaal) vermaak ik me overal wel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 17 juli 2022 @ 20:27:52 #51
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205372431
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 18:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Met soja voer uit Brazilie

[ afbeelding ]
Die pijl wijst naar belgie
  zondag 17 juli 2022 @ 20:28:35 #52
323876 michaelmoore
pi_205372441
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 20:27 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Die pijl wijst naar belgie
ja daar wonen ook stikstof idioten , tenminste in Vlaanderen dan , in Wallonie wonen wel verstandige mensen
  zondag 17 juli 2022 @ 20:34:33 #53
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205372498

Deze moet je toch even zien, ondanks dat het Harry is
  zondag 17 juli 2022 @ 21:17:53 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205372982
quote:

[..]

Jawel hoor, vind ik absoluut mooi landschap.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 17 juli 2022 @ 21:18:26 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205372992
quote:

[..]
Nou en, nog altijd liever dan beton, staal en steen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205373023
quote:
6s.gif Op zondag 17 juli 2022 20:34 schreef ikweethetookniet het volgende:

Deze moet je toch even zien, ondanks dat het Harry is
niet gekeken

net als de vorige 43x dat je Harry Vermeegen heb aangehaald om iets duidelijk te maken
pi_205373084
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nou en, nog altijd liever dan beton, staal en steen.
Ik fiets graag, dus heb ik toch liever door gebouwen omgeven geasfalteerde banen. In een ongerepte natuur kan men nauwelijks fietsen.
pi_205373337
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jawel hoor, vind ik absoluut mooi landschap.
Eens
De weilanden en/of akkers tegen bosranden O+
Weides die nu bezaaid zijn met ooievaars en hun jongen, reetjes in de avond en vossen die t mais inschieten.

Gisteren nog in Duitsland geweest vlak over de grens. Ook zo mooi, wei, akkers, bos en glooiend.
Nederland is ook prachtig. Sommige steden zijn ook mooi maar het platteland is echt zo mooi.
Go hard or go home
  maandag 18 juli 2022 @ 11:44:17 #59
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205377098
Goedemorgen Nederland. De term 'Curaao' is al de hele ochtend trending en dat heeft niets te maken met witte stranden, illegale casino's, of de 6-1 overwinning van de Nederlandse honkbalploeg in de finale van de Haarlemse Honkbalweek

Er is namelijk een video opgedoken van iemand die erg op minister Christianne van der Wal lijkt, die rondloopt op een strand dat erg lijkt op Jan Thiel (of Grote Knip, wij komen daar nooit, red.) op Curaao. Het is onduidelijk wanneer en door wie de video is opgenomen, maar de agenda van Van der Wal is sinds de ministerraad van afgelopen vrijdag heerlijk leeg. Als de beelden recent zijn, gaat ze er in ieder geval niet vanuit dat ze nog door de Tweede Kamer wordt teruggeroepen om over haar 'supervluggertje' met de stikstofkaart te praten (of juist wel, en is ze in ieder geval goed uitgerust). Op sociale media is iedereen benieuwd hoeveel stikstof een vlucht naar Curaao uitstoot, maar wij vragen ons vooral af met hoeveel procent de Curaaose veestapel eigenlijk moet inkrimpen.

twitter

Ook zij moest er echt ff tussen uit :')
  FOK!fotograaf maandag 18 juli 2022 @ 11:46:58 #60
364681 over_hedge
pi_205377120
Dus nu mogen ministers ook al niet meer op vakantie? :') Wat een gejank om niks weer
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205377175
Dus als je minister van Stikstof bent mag je niet meer met het vliegtuig op vakantie?

Die De Vlieger is ook echt zo'n triest stuk stront.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_205377214
quote:
6s.gif Op maandag 18 juli 2022 11:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
Goedemorgen Nederland. De term 'Curaao' is al de hele ochtend trending en dat heeft niets te maken met witte stranden, illegale casino's, of de 6-1 overwinning van de Nederlandse honkbalploeg in de finale van de Haarlemse Honkbalweek

Er is namelijk een video opgedoken van iemand die erg op minister Christianne van der Wal lijkt, die rondloopt op een strand dat erg lijkt op Jan Thiel (of Grote Knip, wij komen daar nooit, red.) op Curaao. Het is onduidelijk wanneer en door wie de video is opgenomen, maar de agenda van Van der Wal is sinds de ministerraad van afgelopen vrijdag heerlijk leeg. Als de beelden recent zijn, gaat ze er in ieder geval niet vanuit dat ze nog door de Tweede Kamer wordt teruggeroepen om over haar 'supervluggertje' met de stikstofkaart te praten (of juist wel, en is ze in ieder geval goed uitgerust). Op sociale media is iedereen benieuwd hoeveel stikstof een vlucht naar Curaao uitstoot, maar wij vragen ons vooral af met hoeveel procent de Curaaose veestapel eigenlijk moet inkrimpen.

[ twitter ]

Staat het water op Curacao zo laag dat er zelfs spijkers gezocht kunnen worden?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 18 juli 2022 @ 12:06:48 #63
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205377289
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 11:46 schreef over_hedge het volgende:
Dus nu mogen ministers ook al niet meer op vakantie? :') Wat een gejank om niks weer
We gaan het meemaken ;) Net als Staghouwer binnen no time terug van vakantie dus :P

maandag 18 juli 2022 @ 12:07:46 #64
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377295
quote:

[ twitter ]

Dus?
pi_205377314
quote:
6s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:06 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
We gaan het meemaken ;) Net als Staghouwer binnen no time terug van vakantie dus :P

Wie is die kale en waarom zouden we hem serieus moeten nemen?
  maandag 18 juli 2022 @ 12:10:09 #66
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377316
Mogen, mogen. Natuurlijk mag het.

Maar net als Timmerfrans druipt de boter in stralen van je hoofd, constant hameren op milieu, klimaat, hoe slecht "we" bezig zijn, en het dan zonder uitzondering allemaal zelf wel doen.

Ja, het mag. Maar je kan ook eens gezellig op de camping gaan staan in Schubbekutteveen, je weet wel, lead by example.

Maar dat doen ze uiteraard niet, ze menen helemaal niets van hun bezorgdheid voor het klimaat, geen ene fucking moer :').
Get woke, go broke!
pi_205377322
quote:

[ twitter ]

Hier wordt ze achternagezeten door achterlijken met hooivorken :') geef haar eens ongelijk zeg. Wat mij betreft betaalt ze die vakantie vanuit de landbouwsubsidiepot :W
  maandag 18 juli 2022 @ 12:11:38 #68
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377323
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:10 schreef HeatWave het volgende:
Mogen, mogen. Natuurlijk mag het.

Maar net als Timmerfrans druipt de boter in stralen van je hoofd, constant hameren op milieu, klimaat, hoe slecht "we" bezig zijn, en het dan zonder uitzondering allemaal zelf wel doen.

Ja, het mag. Maar je kan ook eens gezellig op de camping gaan staan in Schubbekutteveen, je weet wel, lead by example.

Maar dat doen ze uiteraard niet, ze menen helemaal niets van hun bezorgdheid voor het klimaat, geen ene fucking moer :').
Wat heeft Van Der Wal met het klimaat te maken? Ze zit op stikstof.
  maandag 18 juli 2022 @ 12:12:45 #69
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377334
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:11 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wat heeft Van Der Wal met het klimaat te maken? Ze zit op stikstof.
Nee, ze zit op Curacao :').
Get woke, go broke!
pi_205377352
Heel wappietokkieboeren Nederland weer LAAIEND als een minister op vakantie durft te gaan. :') _O-
  maandag 18 juli 2022 @ 12:17:42 #71
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377377
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, ze zit op Curacao :').
Hihaho, maar je domme geschreeuw slaat nog steeds nergens op. Als je het onderwerp niet begrijpt is het vaak beter om niet teveel idiote uitspraken te doen.
pi_205377390
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
Dus als je minister van Stikstof bent mag je niet meer met het vliegtuig op vakantie?

Waar zou hij zelf heen gaan hij blijft vast niet in eigen land.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 18 juli 2022 @ 12:19:07 #73
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377391
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:17 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Hihaho, maar je domme geschreeuw slaat nog steeds nergens op. Als je het onderwerp niet begrijpt is het vaak beter om niet teveel idiote uitspraken te doen.
Ah ja, lekker denigrerend schelden weer.

Ik schreeuw nergens betaald trol-account :').
Get woke, go broke!
pi_205377399
quote:

[ twitter ]

Jezus wat is dit treurig. En dan doel ik uiteraard niet op de minister maar op kneuzen die dit stiekem filmen, kneuzen die het op Twitter knallen en kneuzen die het hier denken te moeten posten
  maandag 18 juli 2022 @ 12:20:41 #75
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205377407
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

Die arme boeren zijn zo druk met snelwegen blokkeren dat ze zelf geen tijd meer hebben voor vakantie :'(
  maandag 18 juli 2022 @ 12:23:02 #76
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377428
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ah ja, lekker denigrerend schelden weer.

Ik schreeuw nergens betaald trol-account :').
Hurdur, Timmermans!!!, lead by example, het kan ze geen moer schelen, boter op het hoofd.

Hele normale manier van communiceren over een onderwerp waar je verder overduidelijk niets vanaf weet. Totaal niet verblind door een waas van pure onwetendheid en blinde afkeer tegen mensen die nog wel iets bijdragen aan de samenleving.
  maandag 18 juli 2022 @ 12:24:50 #77
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377436
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:23 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Hurdur, Timmermans!!!, lead by example, het kan ze geen moer schelen, boter op het hoofd.

Hele normale manier van communiceren over een onderwerp waar je verder overduidelijk niets vanaf weet. Totaal niet verblind door een waas van pure onwetendheid en blinde afkeer tegen mensen die nog wel iets bijdragen aan de samenleving.
En weer 2.50 euro erbij, keep up the good work!

Wat is er mis met mensen op hun hypocriete gedrag wijzen? Normaal taalgebruik, geen schelden, geen verwensingen. Maar het schopt tegen je baasjes aan, dat kan uiteraard niet.
Get woke, go broke!
  maandag 18 juli 2022 @ 12:24:55 #78
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377438
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:19 schreef vipergts het volgende:

[..]
Waar zou hij zelf heen gaan hij blijft vast niet in eigen land.
Die debiel woont toch zeker ergens in een land zonder uitleveringsverdrag of een andere plek waar justitie moeilijker zijn oplichtingspraktijken kan monitoren. Volgens mij niet in Nederland in ieder geval.
  maandag 18 juli 2022 @ 12:25:34 #79
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377444
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:24 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Die debiel
Hele normale manier van communiceren

FFS :').
Get woke, go broke!
  maandag 18 juli 2022 @ 12:26:09 #80
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377457
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En weer 2.50 euro erbij, keep up the good work!

Wat is er mis met mensen op hun hypocriete gedrag wijzen? Normaal taalgebruik, geen schelden, geen verwensingen. Maar het schopt tegen je baasjes aan, dat kan uiteraard niet.
Wat is er hypocriet? Je wijst niemand op iets hypocriet namelijk.
  maandag 18 juli 2022 @ 12:26:57 #81
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377469
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:26 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wat is er hypocriet? Je wijst niemand op iets hypocriet namelijk.

Schubbekutteveen is een stuk Co2 neutraler :').
Get woke, go broke!
pi_205377475
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:24 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Die debiel woont toch zeker ergens in een land zonder uitleveringsverdrag of een andere plek waar justitie moeilijker zijn oplichtingspraktijken kan monitoren. Volgens mij niet in Nederland in ieder geval.
O geen idee het trieste vind dat degene die het filmpje heeft gemaakt ook niet om de planeet geeft. En de meeste van die schreeuwers vliegen ook niet minder want op vakantie is een recht.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 18 juli 2022 @ 12:27:55 #83
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377476
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Schubbekutteveen is een stuk Co2 neutraler :').
CO2-neutraliteit heeft niets met natuurherstel te maken. Dus wat is er precies hypocriet?
  maandag 18 juli 2022 @ 12:28:54 #84
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377485
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:27 schreef vipergts het volgende:

[..]
O geen idee het trieste vind dat degene die het filmpje heeft gemaakt ook niet om de planeet geeft. En de meeste van die schreeuwers vliegen ook niet minder want op vakantie is een recht.
Ah, ik bedoelde randcrimineel Erik de Vlieger, jij bedoelde die filmer zelf, dat was even verwarrend.
pi_205377486
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Hier wordt ze achternagezeten door achterlijken met hooivorken :') geef haar eens ongelijk zeg. Wat mij betreft betaalt ze die vakantie vanuit de landbouwsubsidiepot :W
En op vakantie door wappies die haar stiekem filmen en de beelden openbaar maken. Next level creepy.
  maandag 18 juli 2022 @ 12:30:18 #86
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377495
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:27 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
CO2-neutraliteit heeft niets met natuurherstel te maken. Dus wat is er precies hypocriet?
Het is wel goed met je gedraai en afwijken van de zaak met knullige semantiek. Klimaat, milieu, natuur, heeft allemaal niets met elkaar te maken als het je politiek gezien even uitkomt.

Je valt aardig door de mand met je gedrag inmiddels :).
Get woke, go broke!
pi_205377497
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:27 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Zelfs al was klimaat haar portefeuille, dan nog is het volstrekt niks. Het standpunt van het kabinet of willekeurig welke minister is niet dat mensen niet meer naar Curacao op vakantie mogen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  maandag 18 juli 2022 @ 12:31:22 #88
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377501
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het is wel goed met je gedraai en afwijken van de zaak met knullige semantiek.
Het is geen knullige semantiek, ik wijs je er slechts op dat je de materie niet begrijpt en daarom hele domme dingen zegt over 'hypocriet' zonder iets hypocriets aan te wijzen.
  maandag 18 juli 2022 @ 12:35:15 #89
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377532
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:31 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Het is geen knullige semantiek, ik wijs je er slechts op dat je de materie niet begrijpt en daarom hele domme dingen zegt over 'hypocriet' zonder iets hypocriets aan te wijzen.
Nee, dat doe je niet :).

Je lult recht wat krom is en probeert dat met allerlei smoesjes goed te praten. Je kan prima lezen dat ik zeg dat ze het allemaal opzich prima mag doen, maar dat je nogal hypocriet overkomt. That's it.

Dat jij nou weer gaat neuzelen dat x is niet 100% hetzelfde als Y, want is totaal irrelevant en echt het werk van de "fact checkers" van oa facebook :').

Mag ook hoor, maar met elke post lijk je dus meer op een gesponsorde rijkstroll, het is maar hoe je wil overkomen :).
Get woke, go broke!
pi_205377535
HeatWave zit hier boven mensen te vertellen dat ze door de mand vallen met hun gedrag.

quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het is wel goed met je gedraai en afwijken van de zaak met knullige semantiek. Klimaat, milieu, natuur, heeft allemaal niets met elkaar te maken als het je politiek gezien even uitkomt.

Je valt aardig door de mand met je gedrag inmiddels :).
Jij hebt in deze hele discussie al meerdere keren laten blijken het niet te snappen.
Ook na uitleg snap je het niet, of je wil het niet snappen dat kan ook.

je probeert enkel je eigen frustratie te uiten, met of zonder de feiten aan je kant.

Jij valt inderdaad niet meer door de mand, want jij ligt al een paar jaar op die grond. (door die mand dus)

schei toch uit.
  maandag 18 juli 2022 @ 12:37:32 #91
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377557
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:35 schreef koemleit het volgende:
HeatWave zit hier boven mensen te vertellen dat ze door de mand vallen met hun gedrag.
[..]
Jij hebt in deze hele discussie al meerdere keren laten blijken het niet te snappen.
Ook na uitleg snap je het niet, of je wil het niet snappen dat kan ook.

je probeert enkel je eigen frustratie te uiten, met of zonder de feiten aan je kant.

Jij valt inderdaad niet meer door de mand, want jij ligt al een paar jaar op die grond. (door die mand dus)

schei toch uit.
Er valt niets te snappen sjap :).

Dat actie A nou geen invloed op B heeft wil niet zeggen dat A dan automatisch goed is. Ik zeg niets anders dan dat ze hypocriet is met dr uitspraken over natuur/milieu/klimaat.

Dus nee, mijn mand is volledig intact :).
Get woke, go broke!
  maandag 18 juli 2022 @ 12:37:42 #92
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377559
quote:
13s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, dat doe je niet :).

Je lult recht wat krom is en probeert dat met allerlei smoesjes goed te praten. Je kan prima lezen dat ik zeg dat ze het allemaal opzich prima mag doen, maar dat je nogal hypocriet overkomt. That's it.
Vermoeiend maar je begrijpt niet wat het verschil is tussen natuurherstel en het tegengaan van klimaatverandering. Kan je wat aan doen, bijvoorbeeld iets erover lezen en leren, maar je kiest ervoor om dat niet te doen en in plaats daarvan volkomen misplaatste tsjak te schreeuwen over een minister. Vrij triest gedrag.

Hoe mij dat hypocriet maakt, dat kun je waarschijnlijk ook al niet uitleggen.
quote:
Dat jij nou weer gaat neuzelen dat x is niet 100% hetzelfde als Y, want is totaal irrelevant en echt het werk van de "fact checkers" van oa facebook :').

Mag ook hoor, maar met elke post lijk je dus meer op een gesponsorde rijkstroll, het is maar hoe je wil overkomen :).
Het interesseert me niet hoe ik overkom, feit blijft dat je hier consequent de plank misslaat en hele domme dingen zegt waaruit duidelijk blijkt dat je niet in staat bent om twee overduidelijk verschillende zaken van elkaar te onderscheiden.
  maandag 18 juli 2022 @ 12:38:35 #93
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377571
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:37 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Vermoeiend maar je begrijpt niet wat het verschil is tussen natuurherstel en het tegengaan van klimaatverandering. Kan je wat aan doen, bijvoorbeeld iets erover lezen en leren, maar je kiest ervoor om dat niet te doen en in plaats daarvan volkomen misplaatste tsjak te schreeuwen over een minister. Vrij triest gedrag.

Hoe mij dat hypocriet maakt, dat kun je waarschijnlijk ook al niet uitleggen.
[..]
Het interesseert me niet hoe ik overkom, feit blijft dat je hier consequent de plank misslaat en hele domme dingen zegt waaruit duidelijk blijkt dat je niet in staat bent om twee overduidelijk verschillende zaken van elkaar te onderscheiden.
Nog steeds nee :).

Zie vorige antwoord.
Get woke, go broke!
  maandag 18 juli 2022 @ 12:38:45 #94
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377574
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat actie A nou geen invloed op B heeft wil niet zeggen dat A dan automatisch goed is. Ik zeg niets anders dan dat ze hypocriet is met dr uitspraken over natuur/milieu/klimaat.
En hoe is ze dan precies hypocriet? Ze zegt iets over natuurherstel en tegelijkertijd doet ze iets irrelevants. Waar zit dan de hypocrisie?
  maandag 18 juli 2022 @ 12:40:24 #95
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377599
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:38 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
En hoe is ze dan precies hypocriet? Ze zegt iets over natuurherstel en tegelijkertijd doet ze iets irrelevants. Waar zit dan de hypocrisie?
Ze sloopt daarna de natuur door met het vliegtuig de halve wereld over te gaan terwijl je ook gewoon in NL had kunnen blijven.

Nogmaals, ik had vanaf mijn eerste post gezegd dat ze het prima mag doen, maar dat jij het gewoon vertikt om hte hypocriet te noemen is puur jouw mening. En die mening deel ik niet.
Get woke, go broke!
pi_205377600
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:20 schreef Zelva het volgende:

[..]
Die arme boeren zijn zo druk met snelwegen blokkeren dat ze zelf geen tijd meer hebben voor vakantie :'(
Nee, alsof dit geen gejankstraal is.
Heel veel boeren zijn gewoon aan t werk, zoals ze al jaren doen waarbij een gros idd geen vakantie heeft en dat nemen ze voor lief.
Go hard or go home
  maandag 18 juli 2022 @ 12:41:52 #97
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377615
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ze sloopt daarna de natuur door met het vliegtuig de halve wereld over te gaan terwijl je ook gewoon in NL had kunnen blijven.
Nee, hoezo? Hoezo sloopt ze de natuur in Nederland die te lijden heeft onder gigantische mestoverschotten en stikstofneerslag door te vliegen?
quote:
Nogmaals, ik had vanaf mijn eerste post gezegd dat ze het prima mag doen, maar dat jij het gewoon vertikt om hte hypocriet te noemen is puur jouw mening. En die mening deel ik niet.
Wat is er dan hypocriet?
  maandag 18 juli 2022 @ 12:44:00 #98
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377644
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:41 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, hoezo? Hoezo sloopt ze de natuur in Nederland die te lijden heeft onder gigantische mestoverschotten door te vliegen?
[..]
Wat is er dan hypocriet?
Toegegeven, je trolskills zijn prima.

Waarom zou ik mijn MENING aan jou moeten uitleggen precies?

Ik vind iemand die de hele dag propaganda aan het verspreiden is en dan zelf het tegenovergestelde doet hypocriet ja.

Ik heb 0 moeite met iemand die op vakantie gaat naar Curacao hoor. Maar doe niet alsof je zo begaan bent met de natuur dan, that's all :).
Get woke, go broke!
  maandag 18 juli 2022 @ 12:46:29 #99
39333 Zelva
pi_205377668
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:40 schreef Noek het volgende:

[..]
Nee, alsof dit geen gejankstraal is.
Heel veel boeren zijn gewoon aan t werk, zoals ze al jaren doen waarbij een gros idd geen vakantie heeft en dat nemen ze voor lief.
Dat was altijd het verhaal ja, dat boeren de hardste werkers van Nederland zijn, helemaal geen tijd voor vakantie hadden en ltijd druk waren op de boerderij.

Die klaarblijkelijke mythe hebben ze nu zelf wel om zeep geholpen ja.
  maandag 18 juli 2022 @ 12:46:50 #100
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377672
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Omdat je hier op hoge poten aan het schreeuwen en blaten bent over het gedrag van een minister in haar vrije tijd. Als je niet bereid bent om iemands privacy te accepteren mag je daar wel een wat gegrondere reden voor hebben dan dat het je MENING is dat je te allen tijde als een idioot mag afgeven op een minister.
quote:
Ik vind iemand die de hele dag propaganda aan het verspreiden is en dan zelf het tegenovergestelde doet hypocriet ja.

Ik heb 0 moeite met iemand die op vakantie gaat naar Curacao hoor. Maar doe niet alsof je zo begaan bent met de natuur dan, that's all :).
Wat heeft een vakantie op Curacao nou te maken met de staat van de Nederlandse natuur? Hoe werkt die link precies?
  maandag 18 juli 2022 @ 12:48:42 #101
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377688
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:46 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Omdat je hier op hoge poten aan het schreeuwen en blaten bent over het gedrag van een minister in haar vrije tijd. Als je niet bereid bent om iemands privacy te accepteren mag je daar wel een wat gegrondere reden voor hebben dan dat het je MENING is dat je te allen tijde als een idioot mag afgeven op een minister.
[..]
Wat heeft een vakantie op Curacao nou te maken met de staat van de Nederlandse natuur? Hoe werkt die link precies?
Lol wut?

Ik moet me van JOU aan een of andere niet bestaande fatsoensnorm houden? Om wat politici hun gevoelens te sparen ofzo?

Al wil ik hier elke dag elke minister een lamme zak, debiel of dwaas noemen, wat gaat jou dat aan in godsnaam?

Je wordt met de post aparter zullen we maar zeggen :').
Get woke, go broke!
  maandag 18 juli 2022 @ 12:51:23 #102
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377722
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Lol wut?

Ik moet me van JOU aan een of andere niet bestaande fatsoensnorm houden? Om wat politici hun gevoelens te sparen ofzo?
Je plaatst de meest onzinnige teksten over een minister en je lijkt het vervelend te vinden dat mensen op je reageren. Waarom plaats je ze dan?
quote:
Al wil ik hier elke dag elke minister een lamme zak, debiel of dwaas noemen, wat gaat jou dat aan in godsnaam?
Als het mij niets aangaat, waarom plaats je het dan op een plek waar iedereen het kan lezen? Dat het vooral triest gedrag is, nog even daargelaten.
  maandag 18 juli 2022 @ 12:53:54 #103
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377748
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:51 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je plaatst de meest onzinnige teksten over een minister en je lijkt het vervelend te vinden dat mensen op je reageren. Waarom plaats je ze dan?
[..]
Als het mij niets aangaat, waarom plaats je het dan op een plek waar iedereen het kan lezen? Dat het vooral triest gedrag is, nog even daargelaten.
Ah, hoeveel haatposts jegens Baudet, Wilders, Boeren etc kan ik van jou opgraven denk je? _O-.

Wat een totale bullshit is dit zeg, iemand op FOK! proberen te beperken in wat hij over een politicus mag zeggen of niet. Je hebt het wel heel erg hoog in je bol he?

Mijn teksten zijn niet onzinning, je bent het er alleen niet mee eens, so fucking what? :').
Get woke, go broke!
  maandag 18 juli 2022 @ 12:55:59 #104
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377769
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ah, hoeveel haatposts jegens Baudet, Wilders, Boeren etc kan ik van jou opgraven denk je? _O-.
Geen idee. Wat is de relevantie precies? Heb je de vermeende wandaden van iemand anders nodig om je eigen gedrag goed te praten voor jezelf?
quote:
Wat een totale bullshit is dit zeg, iemand op FOK! proberen te beperken in wat hij over een politicus mag zeggen of niet. Je hebt het wel heel erg hoog in je bol he?

Mijn teksten zijn niet onzinning, je bent het er alleen niet mee eens, so fucking what? :').
Je teksten slaan natuurlijk nergens op, want inhoudelijk heb je totaal niet door waar je over praat. Dat je niet wil dat er op je gereageerd wordt is vooral gek als je het wel zelf hier plaatst.
  maandag 18 juli 2022 @ 12:59:00 #105
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377794
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:55 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Geen idee. Wat is de relevantie precies? Heb je de vermeende wandaden van iemand anders nodig om je eigen gedrag goed te praten voor jezelf?
[..]
Je teksten slaan natuurlijk nergens op, want inhoudelijk heb je totaal niet door waar je over praat. Dat je niet wil dat er op je gereageerd wordt is vooral gek als je het wel zelf hier plaatst.
Ja ik wil niet dat er op mij gereageerd wordt, daarom geef ik elke post van je netjes weerwoord :).

Je blijft maar drammen met je "niet weten waar je over praat" maar dat is bij een mening dan ook totaal irrelevant..

Jij komt met spelletjes, C02 is niet hetzelfde als stikstof, ze gaat niet over c02, dus vliegen is niet relevant. En dat beweer ik dan ook nergens he?

Maar blijf maar posten hoor, je wordt met de post gefrustreerder en grappiger :).
Get woke, go broke!
  maandag 18 juli 2022 @ 13:01:41 #106
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377824
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Jij komt met spelletjes, C02 is niet hetzelfde als stikstof, ze gaat niet over c02, dus vliegen is niet relevant. En dat beweer ik dan ook nergens he?

Je komt met een uitspraak die gaat over de Nederlandse natuur en de toestand daarvan, en een vliegtuigtripje naar Curacao heeft daar gewoon eigenlijk niets mee te maken. Dus wat beweer je dan precies wel, behalve dat vdWal HYPOCRIET is?
  maandag 18 juli 2022 @ 13:02:11 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205377831
Buitengewoon triest om mensen op zo'n wijze te achtervolgen; dat je het oneens bent met beleid, prima, maar ga die lui niet lopen stalken of thuis opzoeken. Strijd met woorden en binnen de context van de politiek.

En als je al zo'n reis wil gebruiken om een punt te maken, kan dat ook zonder mensen in hun privsfeer te gaan lopen filmen. Is gewoon creepy
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 18 juli 2022 @ 13:04:25 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377849
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:01 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je komt met een uitspraak die gaat over de Nederlandse natuur en de toestand daarvan, en een vliegtuigtripje naar Curacao heeft daar gewoon eigenlijk niets mee te maken. Dus wat beweer je dan precies wel, behalve dat vdWal HYPOCRIET is?
Nee, je verzint eenzijdig elke keer je eigen voorwaarden waar ik dan heel verrassend niet aan voldoe.

Feiten zijn:

Ik VIND haar hypocriet omdat ze de hele tijd over milieu, natuur, klimaat dramt en hoe erg het allemaal is, en dan zelf op het vervuilende vliegtuig stapt.

Geen " ja maar, dit en dat" Nee, gewoon zoals ik het zie. En daar kan jij met al je spelletjes, semantiek en gedraai helemaal niets aan veranderen.

Kopje copium dan maar? c_/
Get woke, go broke!
  maandag 18 juli 2022 @ 13:07:35 #109
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377876
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik VIND haar hypocriet omdat ze de hele tijd over milieu, natuur, klimaat dramt en hoe erg het allemaal is, en dan zelf op het vervuilende vliegtuig stapt.
Ja, maar je snapt dat natuurherstel in Nederland en een vlucht naar Curacao niets met elkaar te maken hebben. Dus waarom zou je haar dan hypocriet vinden als ze niets hypocriets doet?
  maandag 18 juli 2022 @ 13:08:07 #110
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205377878
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je blijft maar drammen met je "niet weten waar je over praat" maar dat is bij een mening dan ook totaal irrelevant..
Jij vindt het niet relevant of iemand met een mening enige kennis van het onderwerp heeft? Interessant.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 18 juli 2022 @ 13:09:07 #111
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377887
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:07 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ja, maar je snapt dat natuurherstel in Nederland en een vlucht naar Curacao niets met elkaar te maken hebben. Dus waarom zou je haar dan hypocriet vinden als ze niets hypocriets doet?
Ben je door de truukjes heen?

Is de wereld nou 1 planeet of niet?

Natuurherstel in NL heeft niets met vliegen te maken, want ze vliegt naar een ander werelddeel.

Ok :).
Get woke, go broke!
  maandag 18 juli 2022 @ 13:10:29 #112
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377901
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ben je door de truukjes heen?

Is de wereld nou 1 planeet of niet?

Natuurherstel in NL heeft niets met vliegen te maken, want ze vliegt naar een ander werelddeel.

Ok :).
Dus we zijn het eens dat je geroep over hypocrisie nergens op slaat? Mooi.
  maandag 18 juli 2022 @ 13:11:53 #113
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377915
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:10 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dus we zijn het eens dat je geroep over hypocrisie nergens op slaat? Mooi.
Nee, maar als jij je quotum voor vandaag gehaald hebt houden we er over op hoor :).

Ik heb genoeg gelezen en de rest van FOK! ook wel denk ik :).
Get woke, go broke!
pi_205377920
quote:

[..]

Ik vind dit wel ver gaan. Dat iemand die begaan is met de natuur zelfs nooit meer mag vliegen. Voortplanten mag wel?

Hoe zit het eigenlijk met een politieagent die een keer te hard heeft gereden? Mag je berhaupt iemand hypocriet vinden als je zelf ook af en toe hypocriet bent?
  maandag 18 juli 2022 @ 13:13:27 #115
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377924
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik vind dit wel ver gaan. Dat iemand die begaan is met de natuur zelfs nooit meer mag vliegen. Voortplanten mag wel?

Hoe zit het eigenlijk met een politieagent die een keer te hard heeft gereden? Mag je eigenlijk iemand wel hypocriet vinden als je zelf ook af en toe hypocriet bent?
Ik heb zeker 5 keer gezegd dat het prima mag :).

En ook hypocriet zijn heb ik nergens "strafbaar" gesteld toch?
Get woke, go broke!
pi_205377941
quote:
5s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ok goed punt. Maar iedereen is in iets hypocriet dus wat is daar dan nog de waarde van?
  maandag 18 juli 2022 @ 13:15:29 #117
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377942
quote:

[..]

Wat er hypocriet is heb je alleen nooit duidelijk gemaakt.
  maandag 18 juli 2022 @ 13:15:39 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205377944
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met een politieagent die een keer te hard heeft gereden? Mag je berhaupt iemand hypocriet vinden als je zelf ook af en toe hypocriet bent?
Van mij wel...

Wat mij dan wel zou storen is dat men probeert bijvoorbeeld vliegen dermate duurder te maken dat dat reizen per vliegtuig voor een hoop volk niet meer te betalen is.

https://www.trouw.nl/duur(...)der-worden~be28ff7c/

En dan kan ik me voorstellen dat mensen wat cynisch worden wanneer lieden die heel hard over natuur en klimaat roepen en zulke ideen voorstaan zelf gewoon het vliegtuig pakken.

Nu ik het zo bezie geldt dat trouwens ook voor voortplanten :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 18 juli 2022 @ 13:16:41 #119
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377950
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:15 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wat er hypocriet is heb je alleen nooit duidelijk gemaakt.
Onjuist. Je wil het uit politieke of bedrijfspolicy redenen niet zien, dat is heel wat anders :).
Get woke, go broke!
  maandag 18 juli 2022 @ 13:17:45 #120
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205377954
quote:

[..]

Andermans (vermeende) hypocrisie - al dan niet terecht - benoemen is natuurlijk heel makkelijk, maar dat doe je alleen wanneer je inhoudelijk geen argumenten hebt tegen uitspraken, overtuigingen of standpunten van de persoon in kwestie. Je maakt het dan persoonlijk in plaats van inhoudelijk. Niks meer dan een poging om een discussie op de inhoud te frustreren.
Huilen dan.
  maandag 18 juli 2022 @ 13:17:53 #121
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377955
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ok goed punt. Maar iedereen is in iets hypocriet dus wat is daar dan nog de waarde van?
Geen idee, moet een post op FOK! of een persoonlijke mening tegenwoordig waarde hebben? En van wie moet dat?

Of moet ik zoals Einar ergens postte me aan een soort gedragscode houden? How about no? :).
Get woke, go broke!
  maandag 18 juli 2022 @ 13:18:19 #122
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205377959
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Van mij wel...

Wat mij dan wel zou storen is dat men probeert bijvoorbeeld vliegen dermate duurder te maken dat dat reizen per vliegtuig voor een hoop volk niet meer te betalen is.

En dan kan ik me voorstellen dat mensen wat cynisch worden wanneer lieden die heel hard over natuur en klimaat roepen en zulke ideen voorstaan zelf gewoon het vliegtuig pakken.
Maar vliegen is niet onbetaalbaarder geworden en een column van een Trouw-columniste over hoe vliegen eigenlijk nog veel duurder zou moeten worden heeft verder ook niet zoveel met de vakantie van Van der Wal te maken.
pi_205377960
quote:

[..]
Van mij wel...

En dan kan ik me voorstellen dat mensen wat cynisch worden wanneer lieden die heel hard over natuur en klimaat roepen zelf gewoon het vliegtuig pakken.
Waarom zou vliegen goedkoop moet zijn?

Wij gingen vroeger altijd met de auto op vakantie, ik was al 18 toen ik voor het eerst in een vliegtuig stapte. Krijg je niks van.
pi_205377968
quote:

[..]

Hoezo hypocriet? Zegt zij dat niemand ooit meer met het vliegtuig op vakantie mag?
Цой жив
  maandag 18 juli 2022 @ 13:20:22 #125
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377972
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Andermans (vermeende) hypocrisie - al dan niet terecht - benoemen is natuurlijk heel makkelijk, maar dat doe je alleen wanneer je inhoudelijk geen argumenten hebt tegen uitspraken, overtuigingen of standpunten van de persoon in kwestie. Je maakt het dan persoonlijk in plaats van inhoudelijk. Niks meer dan een poging om een discussie op de inhoud te frustreren.
Ja, IK probeer de discussie op de inhoud te frusteren. Niet de mensen die taalspelletjes en valse vergelijkingen maken of eenzijdig voorwaarden stellen.

Maar uiteraard zijn alleen mijn posts nu "erg" want je bent het met me oneens, ik ken de truukjes :).
Get woke, go broke!
  maandag 18 juli 2022 @ 13:20:35 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205377973
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:18 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Maar vliegen is niet onbetaalbaarder geworden en een column van een Trouw-columniste over hoe vliegen eigenlijk nog veel duurder zou moeten worden heeft verder ook niet zoveel met de vakantie van Van der Wal te maken.
Nee, daarom staat er ook: de ideen die er zijn omtrent dit thema.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-luchtvaart-duurder
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205377975
quote:

[..]
Van mij wel...

maar dat duurder worden dat is toch maar tientjeswerk? Als de beleidsbepalers die hogere kosten niet hebben dan ben ik met je eens maar als het meer gaat kosten en dat geld wordt goed ingezet dan zie ik het probleem niet. Ik zie er zelfs geen probleem in als het echt substantieel duurder wordt want ik deel niet de mening dat Jan en alleman goedkoop moet kunnen vliegen
  maandag 18 juli 2022 @ 13:22:00 #128
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205377987
quote:
4s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, IK probeer de discussie op de inhoud te frusteren.
Klopt. Daar komt het eigenlijk wel een beetje op neer.
Huilen dan.
  maandag 18 juli 2022 @ 13:22:16 #129
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205377990
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waarom zou vliegen goedkoop moet zijn?

Wij gingen vroeger altijd met de auto op vakantie, ik was al 18 toen ik voor het eerst in een vliegtuig stapte. Krijg je niks van.
Ik heb zelfs nog nooit gevlogen en zie ook niet direct de noodzaak dat wel te gaan doen. Schijnt ook milieutechnisch de slechtste keus te zijn:

https://www.milieucentraa(...)der-vakantievervoer/

Maar de vraag kan natuurlijk net zo gesteld worden: waarom zou vliegen duur moeten zijn c.q. duurder moeten worden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 18 juli 2022 @ 13:22:45 #130
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377992
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Klopt. Daar komt het eigenlijk wel een beetje op neer.
Framing, leugens, op de man :).

quote:
Morgen komt minister Christianne van der Wal (Natuur & Stikstof) met wat zij zelf noemt “een keiharde boodschap” over maatregelen om de stikstofuitstoot te reduceren. Verwacht wordt dat vooral boeren de klos zullen zijn, maar gezien de enorme stikstofuitstoot van het vliegverkeer kan het niet anders dan dat ook deze sector een bittere pil krijgt voorgeschoteld.
Oh :).
Get woke, go broke!
pi_205377997
quote:
5s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Geen idee, moet een post op FOK! of een persoonlijke mening tegenwoordig waarde hebben? En van wie moet dat?

Of moet ik zoals Einar ergens postte me aan een soort gedragscode houden? How about no? :).
Ah my bad, ik was gewoon benieuwd waarom jij dat vond. Ik nam je post (naar ik aanneem jouw mening) serieus
  maandag 18 juli 2022 @ 13:23:45 #132
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205378000
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Framing, leugens, op de man :).

NWS / Boerenprotesten #81 Land beschermen ctrl-F even op 'heatwave'.
Huilen dan.
  maandag 18 juli 2022 @ 13:24:21 #133
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205378009
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
NWS / Boerenprotesten #81 Land beschermen ctrl-F even op 'heatwave'.
Jeetje, wat ben je inhoudelijk bezig.
Je laat hem hier een poepie ruiken zeg!
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 18 juli 2022 @ 13:25:01 #134
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205378016
quote:
16-JUN-2022 - Op 10 juni presenteerde Christianne van der Wal, minister voor Natuur en Stikstof haar startnotitie “Nationaal Programma Landelijk Gebied” met daarin zogenaamde “richtinggevende emissiereductiedoelstellingen” voor ammoniak per gebied. En dat sloeg bij de boeren in als een bom. Professor Wim de Vries van Wageningen University gaat in vier vragen en antwoorden in op de kabinetsplannen.

Meer de fiets en het openbaar vervoer, minder de auto en minder vliegen. Naast veestapelreductie ook transportreductie. En ook de industrie moet bijdragen. Dan dragen we het in solidariteit.
MINDER VLIEGEN PLEBS!!!!
Get woke, go broke!
  maandag 18 juli 2022 @ 13:25:32 #135
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205378021
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Maar de vraag kan natuurlijk net zo gesteld worden: waarom zou vliegen duur moeten zijn c.q. duurder moeten worden?
Omdat de maatschappelijke kosten van het vliegen nu niet worden doorberekend en bij vliegen alles nog zonder belasting en btw is, waar dat in geen enkele andere vervoerstak het geval is. De kosten worden dus afgewenteld op de gemeenschap en niet op de gebruiker. Dat mag best wat rechter getrokken worden.
  maandag 18 juli 2022 @ 13:27:11 #136
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205378034
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]
MINDER VLIEGEN PLEBS!!!!
Ja, minder vliegen. Wat is daar mis mee?
  maandag 18 juli 2022 @ 13:27:34 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205378038
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:25 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Omdat de maatschappelijke kosten van het vliegen nu niet worden doorberekend en bij vliegen alles nog zonder belasting en btw is, waar dat in geen enkele andere vervoerstak het geval is. De kosten worden dus afgewenteld op de gemeenschap en niet op de gebruiker. Dat mag best wat rechter getrokken worden.
Daar gaat deze jongen dus op vooruit als niet gebruiker
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 18 juli 2022 @ 13:28:37 #138
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205378048
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:27 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Helemaal niets, minder vliegen naar Curacao is een goed begin.

Of is nu je standpunt, ze gaat over stikstof, niet vliegen, opeens niet meer zo robust nu ze zich uitgesproken heeft tegen dat vervuilende vliegen?

Ja he? :).
Get woke, go broke!
pi_205378057
quote:

[..]
MINDER VLIEGEN PLEBS!!!!
Misschien ging zij eerder wel 2 keer per jaar met het vliegtuig weg, en nu eens in de 3 jaar. Weet jij veel. Er staat 'minder vliegen' en niet 'nooit meer vliegen'
Цой жив
  maandag 18 juli 2022 @ 13:29:34 #140
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205378058
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Of is nu je standpunt, ze gaat over stikstof, niet vliegen, opeens niet meer zo robust nu ze zich uitgesproken heeft tegen dat vervuilende vliegen?

Rules for thee, not for me.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 18 juli 2022 @ 13:31:22 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205378071
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:29 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Misschien ging zij eerder wel 2 keer per jaar met het vliegtuig weg, en nu eens in de 3 jaar. Weet jij veel. Er staat 'minder vliegen' en niet 'nooit meer vliegen'
Enige luxe moet kunnen in het leven, nietwaar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 18 juli 2022 @ 13:31:38 #142
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205378076
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Minder vliegen is niet hetzelfde als niet vliegen, dus een vlucht naar Curacao is niet in tegenspraak met 'MINDER VLIEGEN', iets wat je wel lijkt te denken.
quote:

Nee. Zie bovenstaande.
pi_205378085
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:27 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nou als iemand die zich inzet voor minder vervuiling niet meer mag vliegen. Dan kan ik me voorstellen dat als iemand zich niet wil inzetten voor een gezondere wereld dat hij of zij denkt dat hij of zij net heel veel moet vervuilen zoals vaker vliegen en bewust diesel in een sloot laten lopen
  maandag 18 juli 2022 @ 13:34:43 #144
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205378096
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:31 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Minder vliegen is niet hetzelfde als niet vliegen, dus een vlucht naar Curacao is niet in tegenspraak met 'MINDER VLIEGEN', iets wat je wel lijkt te denken.
[..]
Nee. Zie bovenstaande.
Ah ja, deze zijn zo flinterdun, een anoraxiapatient zou zich zorgen maken :').

Je standpunt was, ze gaat over stukstof, dus vliegen is niet hypocriet. En nu is het nog steeds niet hypocriet, want misschien (dikke duim) vloog ze voorheen wel minder, dus als ze aan die EENZIJDIG VERZONNEN voorwaarde zou voldoen, zou je weer eens automagisch gelijk hebben.

Ja nee, die truuk is klaar :).
Get woke, go broke!
pi_205378100
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:29 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Rules for thee, not for me.
Zoals welke regels?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  maandag 18 juli 2022 @ 13:43:18 #146
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205378195
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ah ja, deze zijn zo flinterdun, een anoraxiapatient zou zich zorgen maken :').

Je standpunt was, ze gaat over stukstof, dus vliegen is niet hypocriet. En nu is het nog steeds niet hypocriet, want misschien (dikke duim) vloog ze voorheen wel minder, dus als ze aan die EENZIJDIG VERZONNEN voorwaarde zou voldoen, zou je weer eens automagisch gelijk hebben.

Ze gaat over stikstof, dus een vakantie naar Curacao is niet hypocriet. Dat ze zegt dat er minder gevlogen moet worden, gaat in het geval van stikstof alleen over het opstijgen en dalen - dat is namelijk wat hier neerkomt. Dat ze zegt dat er minder gevlogen moet worden, zegt ook niet dat ze niet mag vliegen, of dat niemand mag vliegen. Dus ook daar is er geen spoortje van hypocrisie te vinden.

Dat logica na 40x uitleggen nog niet binnenkomt bij jou, kan ik ook niet zoveel aan doen.
  FOK!fotograaf maandag 18 juli 2022 @ 13:50:08 #147
364681 over_hedge
pi_205378240
quote:

[..]
MINDER VLIEGEN PLEBS!!!!
Wie weet ging ze eerst 6x per jaar met het vliegtuig en nu nog maar 1x per jaar.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205378250
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ze kan ook naar Belgi of Luxemburg.
pi_205378255
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:50 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wie weet ging ze eerst 6x per jaar met het vliegtuig en nu nog maar 1x per jaar.
Los daarvan gaat minder vliegen niet echt over individueel niveau, maar over alle mensen samen. Het is niet zo dat als een individu nog nooit gevlogen heeft dan nu niet zou mogen vliegen, omdat dat dan "meer" is.
pi_205378259
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Of Curacao.
pi_205378265
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Of Curacao.
Dan wel met een zeilboot.
  maandag 18 juli 2022 @ 13:56:16 #152
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205378273
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dan wel met een zeilboot.
Vanaf Aruba?
  FOK!fotograaf maandag 18 juli 2022 @ 13:57:24 #153
364681 over_hedge
pi_205378276
sowieso Curacao :') bonaire is veel chiller
  Redactie Sport maandag 18 juli 2022 @ 13:58:59 #154
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205378284
Gewoon de Bahama's.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 18 juli 2022 @ 14:03:29 #155
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205378315
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:43 schreef EinarBoe het volgende:

Dat logica na 40x uitleggen nog niet binnenkomt bij jou, kan ik ook niet zoveel aan doen.
Nee, dat jij na 40x dingen doordrammen nog steeds niet snapt dat ik een mening niet aan de grote EinarBoe hoef te verantwoorden, daar kan je wel eens iets aan doen :).

Maar daar zal je script geen rekening mee gehouden hebben :).

Klaar nu? Ik begon niet tegen jou he?
Get woke, go broke!
pi_205378319
Ik ga voor Samoa.
pi_205378328
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gewoon de Bahama's.
Misschien heeft ze alle Caribische abcs gehad en wordt het komend jaar Dominica. Kleinere kans op Nederlanders die haar herkennen en niet snappen wat hypocrisie is bovendien.
pi_205378343
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 14:04 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Misschien heeft ze alle Caribische abcs gehad en wordt het komend jaar Dominica. Kleinere kans op Nederlanders die haar herkennen en niet snappen wat hypocrisie is bovendien.
Dat is wel een ekte aanrader trouwens. Maar dan gaan we wel heeeeeeeeeeeul erg offtopic.
pi_205378614
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:56 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Vanaf Aruba?
Vanuit Rotterdam.
pi_205378641
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 14:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vanuit Rotterdam.
Britanniahaven. Inladen die trekkers. Roro.Roll On & Roll Off.
pi_205378692
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:28 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ah, ik bedoelde randcrimineel Erik de Vlieger, jij bedoelde die filmer zelf, dat was even verwarrend.
Ik bedoelde ze allebei het is nogal treurig om mensen dingen te verwijten die je zelf ook doet. Ik wist niet dat de Vlieger niet in Nederland woonde maar hij lijkt me zo'n type dat veel vliegkilometers maakt.
Deze hele klimaatdoelen veranderen in laat een ander maar wat doen zodat ik op ouder voet verder kan leven bij dat soort mensen.
  maandag 18 juli 2022 @ 15:00:35 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205378833
quote:

[..]
Niet exotisch genoeg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205379032
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 15:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet exotisch genoeg.
Maar wel mooi hoor de Ardennen.
  maandag 18 juli 2022 @ 15:25:22 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205379040
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 15:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maar wel mooi hoor de Ardennen.
Ja ik hoef ook West-Europa niet uit, hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205379103

Wel toepasselijk voor deze 'discussie'.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator maandag 18 juli 2022 @ 16:00:25 #166
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_205379321
Eindelijk een welverdiend hart onder de riem _O_

twitter
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_205379501
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 16:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
Eindelijk een welverdiend hart onder de riem _O_

[ twitter ]
Ja ja, whatever. Ik ga toch maar starten met het hamsteren van toiletpapier en boeren.
Go hard or go home
pi_205379834
quote:

[..]
Saaaaaaii!
pi_205379909
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 17:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Saaaaaaii!
Ligt eraan, als je voor je rust gaat dan is het prima toeven in de Ardennen.
  maandag 18 juli 2022 @ 17:49:57 #170
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205380269
quote:

[..]
Dat kun je niet verkopen naar de buren of naar de schoonfamilie, dadelijk denken ze nog dat we aan de bedelstaf raken terwijl de toko booming is heur.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_205381201
Wat een gehuil over die vakantie zeg. Over hypocriet gesproken. Laat dat mens. Kan me niet voorstellen dat iemand hier net zo'n zware baan heeft n net zoveel shit over zich heen krijgt of daar ook maar in de buurt van komt :')
  maandag 18 juli 2022 @ 19:46:39 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205381507
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 17:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Saaaaaaii!
Dat is een beetje het probleem ja, men verveelt zich tegenwoordig nogal gauw, kennelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205381531
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is een beetje het probleem ja, men verveelt zich tegenwoordig nogal gauw, kennelijk.
Want op vakantie gaan naar Curacao is iets van de laatste tijd?
  maandag 18 juli 2022 @ 19:51:06 #174
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205381569
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Denk dat dat bij minister in kwestie allerminst het geval is.
Huilen dan.
  maandag 18 juli 2022 @ 19:51:28 #175
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205381575
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2022 19:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Want op vakantie gaan naar Curacao is iets van de laatste tijd?
Dat een hele hoop - zeker jong volk - al de hele wereld is afgereisd is inderdaad iets van de laatste tijd.

En lekker doen hoor; meer plaats voor mij in de Ardennen. Belgi en Luxemburg saai noemen :') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 18 juli 2022 @ 19:56:09 #176
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205381661
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat een hele hoop - zeker jong volk - al de hele wereld is afgereisd is inderdaad iets van de laatste tijd.

En lekker doen hoor; meer plaats voor mij in de Ardennen. Belgi en Luxemburg saai noemen :') :') :')
Oh, ik heb ook de hele wereld afgereisd hoor, maar ik sta dan ook niet met mijn deugsmoel te verkondigen dat we "met zijn allen" iets voor het klimaat moeten doen :').
Get woke, go broke!
  maandag 18 juli 2022 @ 19:58:18 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205381707
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 19:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Oh, ik heb ook de hele wereld afgereisd hoor, maar ik sta dan ook niet met mijn deugsmoel te verkondigen dat we "met zijn allen" iets voor het klimaat moeten doen :').
Van die D66'ers ook... "Wij vliegen nu nog maar twee keer per jaar naar Florida en Aruba. Omdat we ons zorgen maken over het klimaat. Zouden meer mensen moeten doen; wij zouden het ook niet erg vinden om er meer voor te betalen heur." Ondertussen zit het klootjesvolk op de camping, maar goed.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 18 juli 2022 @ 20:28:39 #178
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205382088
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Van die D66'ers ook... "Wij vliegen nu nog maar twee keer per jaar naar Florida en Aruba. Omdat we ons zorgen maken over het klimaat. Zouden meer mensen moeten doen; wij zouden het ook niet erg vinden om er meer voor te betalen heur." Ondertussen zit het klootjesvolk op de camping, maar goed.
Bron?
  maandag 18 juli 2022 @ 20:29:47 #179
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205382102
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

Ondertussen zit het klootjesvolk op de camping, maar goed.
Was toch veel leuker dan naar Curaao vliegen. Wat is het probleem ook weer?
Huilen dan.
  maandag 18 juli 2022 @ 20:31:20 #180
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205382122
Overigens zit het klootjesvolk helemaal niet op de camping, want all inclusive naar Turkije/Griekenland/Egypte/etc is goedkoper dan met de auto naar de camping in Frankrijk.
Huilen dan.
pi_205382204
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Er is heel veel te zien in de wereld. Maar dan heb je ook mensen die de halve wereld afreizen om daar 2 weken op het strand te gaan liggen :'(
Цой жив
  maandag 18 juli 2022 @ 20:59:39 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205382501
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2022 20:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Was toch veel leuker dan naar Curaao vliegen. Wat is het probleem ook weer?
Die hebben het daar waarschijnlijk heel leuk ja; geen idee waarom niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205384109
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_205384334
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 19:21 schreef BlackLining het volgende:
Kan me niet voorstellen dat iemand hier net zo'n zware baan heeft n net zoveel shit over zich heen krijgt of daar ook maar in de buurt van komt :')
Ze doet t niet onder dwang h, wat een bullshit is dit.
Go hard or go home
pi_205385041
twitter
pi_205385083
quote:
Wat een bullshit :')

Wat is het volgende? Alle PSV-supporters die na een doelpunt ‘boeren’ schreeuwen in het Philips Stadion zijn zeker ook al jarenlang een staatsgreep aan het voorbereiden?
pi_205385089
quote:
zwarte cross, heel representatief. Wat is dit nou weer zeg :')
pi_205385197
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 23:06 schreef Noek het volgende:

[..]
Ze doet t niet onder dwang h, wat een bullshit is dit.
Want vakantie mag alleen als je je werk onder dwang doet.
pi_205385644
Overstappen op biologische melk kan de stikstofcrisis deels oplossen

Bizar. Biologische melk is hier koeien die in de wei lopen.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 08:59:30 #190
236264 crew  capricia
pi_205385697
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 08:53 schreef Alpha0 het volgende:

quote:
Niet koeien zijn het probleem, maar veevoer. Die vereenvoudiging van het probleem kan helpen de situatie beter te begrijpen. Als koeien uitsluitend zouden grazen, zou er geen (netto) stikstofvervuiling zijn, en zouden ze dus ook 'stikstofvrije melk' produceren.
Het is niet voor niets dat de veevoederbedrijven zo'n grote vinger in de pap hebben bij al die protesten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205385738
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 08:59 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
Het is niet voor niets dat de veevoederbedrijven zo'n grote vinger in de pap hebben bij al die protesten.
En een BBB waar alleen marketingmensen en geen boeren in het bestuur zitten is ook geen toeval. :r
pi_205385868
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 20:39 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Er is heel veel te zien in de wereld. Maar dan heb je ook mensen die de halve wereld afreizen om daar 2 weken op het strand te gaan liggen :'(
Ik geef meestal zwemles.
pi_205386008
Eilanden in Azi. Wordt zeer gewaardeerd. Leuk om te doen. Ik ben na wat boekjes wel klaar met lezen.Klasje van acht kinderen en ook oudere mensen. Rugslag, schoolslag, borstcrawl. Dat is de basis.Reddingszwemmen is andere koek. Met vissers gezwommen die zijn zeer geoefend.
pi_205386024
"Jullie kunnen mijn stikstof hebben, maar m'n grond blijft van mij" "Nee, wij willen je gront hebben"

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)blijft-mijn-eigendom
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  dinsdag 19 juli 2022 @ 09:34:39 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205386056
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 08:53 schreef Alpha0 het volgende:

Koeien die in de wei lopen poepen en pissen niet op dezelfde plek, als ze op stal staan omntstaat er ammoniak doordat de urine en stront bij elkaar komen.

De natuurlijke bemesting van het weiland is dus ook nog eens op die manier veel beter voor de natuur dan de mest die uitgereden wordt over het weiland omdat de koeien primair op stal staan.

Punt is wel dat koeien van koelte houden, je moet dus ook in een weiland voor voldoende schaduwplekken zorgen.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 19 juli 2022 @ 10:14:50 #196
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205386370
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 09:31 schreef Alarmonoff het volgende:
"Jullie kunnen mijn stikstof hebben, maar m'n grond blijft van mij" "Nee, wij willen je gront hebben"

Dit snap ik niet helemaal. Waarom moeten ze zijn grond hebben als het om vermindering van stikstof gaat? Raar verhaal.
pi_205386400
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 06:26 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Wat een bullshit :')

Wat is het volgende? Alle PSV-supporters die na een doelpunt ‘boeren’ schreeuwen in het Philips Stadion zijn zeker ook al jarenlang een staatsgreep aan het voorbereiden?
Waarom fok toch een dumpplek moet zijn voor Twitterfantasten blijft mij een raadsel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 10:21:38 #198
5428 crew  miss_sly
pi_205386413
quote:

Dat zegt hij. Geen idee of dat werkelijk zo is en waarom dat zo zou zijn. En of dat voor alle boeren zou gelden. Lijkt me sterk.

Daarnaast: keihard actie? Knallen? De boeren zijn keihard nodig?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205387449
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 09:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Koeien die in de wei lopen poepen en pissen niet op dezelfde plek, als ze op stal staan omntstaat er ammoniak doordat de urine en stront bij elkaar komen.

De natuurlijke bemesting van het weiland is dus ook nog eens op die manier veel beter voor de natuur dan de mest die uitgereden wordt over het weiland omdat de koeien primair op stal staan.

Punt is wel dat koeien van koelte houden, je moet dus ook in een weiland voor voldoende schaduwplekken zorgen.
Ik zeg doen.

Maar waarom doen we dat dan niet? :?
pi_205387541
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:23 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Ik zeg doen.

Geld. Althans, dat zei een melkveehouder me enige tijd terug. Vroeger had hij ze wel in de wei, maar dat werd voor hem onrendabel om mij onduidelijke reden, zelfs met een iets hogere melkprijs die boeren krijgen als ze hun koeien in de wei laten grazen.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 12:35:30 #201
39333 Zelva
pi_205387587
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:23 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Ik zeg doen.

Schaduwplekken is sowieso niet efficint, vervelend met maaien en zo, dus daarom zien alle weilanden er ongeveer zo uit:

dinsdag 19 juli 2022 @ 12:42:15 #202
39333 Zelva
pi_205387675
quote:

Al afgehaakt bij 'opgebouwd van nul'. _O- Ongetwijfeld bullshit en ja hoor:

https://www.valleiboertbewust.nl/boer/melkveebedrijf-veldhoef/

quote:
Wij zijn Aalt en Gerrie en samen met onze kinderen wonen wij sinds 1992 op boerderij ‘Veldhoef’. ‘Veldhoef’ is een historische boerderij
pi_205387978
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:35 schreef Zelva het volgende:

[..]
Schaduwplekken is sowieso niet efficint, vervelend met maaien en zo, dus daarom zien alle weilanden er ongeveer zo uit:

[ afbeelding ]
Ik heb me door boeren laten vertellen dat dit echte natuur is.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:22:06 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205388108
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 10:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat zegt hij. Geen idee of dat werkelijk zo is en waarom dat zo zou zijn. En of dat voor alle boeren zou gelden. Lijkt me sterk.

Daarnaast: keihard actie? Knallen? De boeren zijn keihard nodig?
Ja, hij zegt dat dat tegen hem gezegd is, toen er ongevraagd een makelaar meekwam bij een gesprek, ik zou niet weten waarom dat niet zou kloppen.

Zelfs als hij het verkeerd begrepen heeft dan ligt het nog bij de partij die hem ongevraagd benaderd heeft voor uitkoping.
Hadden ze maar duidelijker moeten aangeven wat ze wilden.

Maar ik heb er weinig twijfel over dat verhaal, helemaal als de provincie ergens in dit verhaal betrokken is, je weet wel, die provincie van dat kaartje waarop stond dat Stroe wel even kon worden uitgebreid met 25.000 woningen.
Dat is al onmogelijk zonder het land van die boer.

Eerlijk gezegd denk ik dat dat gesprek idd zo heeft plaatsgevonden, maar dat die makelaar die er met hem over wilde onderhandelen dat deed in opdracht van figuren die bedacht hebben dat Stroe (1.670 inwoners) wel een mooie plek zou zijn voor 25.000 extra huizen.

Dat soort idioterie van de provincie helpt niet in het hele verhaal natuurlijk.
Wullie bin KOEL Soneal
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:23:43 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205388127
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik heb me door boeren laten vertellen dat dit echte natuur is.
Nog altijd verre te prefereren boven wanstaltige betonnen nieuwbouw.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:25:01 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205388138
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Op die weilanden wordt niet gegraasd, die weilanden zijn primair om de mest op uit te rijden en te maaien zodat je weer (gedroogd) gras hebt dat de koeien kunnen eten.
Als ze in de wei staan hoef je het niet te maaien, eten ze het zelf wel kort.
Wullie bin KOEL Soneal
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 13:25:09 #207
5428 crew  miss_sly
pi_205388141
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, hij zegt dat dat tegen hem gezegd is, toen er ongevraagd een makelaar meekwam bij een gesprek, ik zou niet weten waarom dat niet zou kloppen.

Zelfs als hij het verkeerd begrepen heeft dan ligt het nog bij de partij die hem ongevraagd benaderd heeft voor uitkoping.
Hadden ze maar duidelijker moeten aangeven wat ze wilden.

Maar ik heb er weinig twijfel over dat verhaal, helemaal als de provincie ergens in dit verhaal betrokken is, je weet wel, die provincie van dat kaartje waarop stond dat Stroe wel even kon worden uitgebreid met 25.000 woningen.
Dat is al onmogelijk zonder het land van die boer.

Eerlijk gezegd denk ik dat dat gesprek idd zo heeft plaatsgevonden, maar dat die makelaar die er met hem over wilde onderhandelen dat deed in opdracht van figuren die bedacht hebben dat Stroe (1.670 inwoners) wel een mooie plek zou zijn voor 25.000 extra huizen.

Dat soort idioterie van de provincie helpt niet in het hele verhaal natuurlijk.
Ik probeer allerlei hear say maar niet volledig als waarheid op te vatten. Van niemand, overigens. Dus ook niet van deze boer. En ook niet over die 25.000 woningen. Deze hele toestand zit vol met hele en halve (on)waarheden, al dan niet opzettelijk de wereld in geslingerd. Er zijn nog veel onduidelijkheden, zaken zijn nog niet helemaal uitgewerkt, etc.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:25:36 #208
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205388150
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Fantastisch staaltje natuur laat je hier zien. De Herdgang is er niets bij.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:27:32 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205388181
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:25 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Fantastisch staaltje natuur laat je hier zien. De Herdgang is er niets bij.
Dit willen we zien!

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:28:09 #210
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205388188
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit willen we zien!

[ afbeelding ]
Wat zien we hier en wat is de relevantie precies?
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:29:43 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205388202
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:42 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

Het gaat om 2 verschillende boeren in dat stukje, die van "ze willen mijn grond, niet mijn stikstof" is de boer in Stroe waar de grote betoging vorige maand was.

Dat is dus niet die in 1992 de boerderij gekocht heeft.
Wullie bin KOEL Soneal
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:31:30 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205388224
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:42 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

Misschien eerst wat onderzoek doen voordat je je ideologie weer als leidraad neemt. Die boerderij is inderdaad historisch, en zelfs een monument, daterend uit de 19e eeuw.

https://rijksmonumenten.n(...)rij-veldhoef/putten/
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:33:09 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205388236
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog altijd verre te prefereren boven wanstaltige betonnen nieuwbouw.
Nou ja, die enorme weilanden waar geen beesten op lopen is gewoon groen asfalt natuurlijk, dat moet echt wel anders, maar dat betekent ook dat het voedsel duurder wordt.
Daar moet je als consument dan ook niet over miepen.

Als de consument liever biologische producten heeft gaat de boer het wel produceren, punt is vooral dat de consument graag voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Wullie bin KOEL Soneal
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:33:19 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205388237
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:28 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wat zien we hier en wat is de relevantie precies?
Robuuste natuur.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:33:32 #215
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205388239
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het gaat om 2 verschillende boeren in dat stukje, die van "ze willen mijn grond, niet mijn stikstof" is de boer in Stroe waar de grote betoging vorige maand was.

Ze wilden toch in Stroe een nieuwe wijk bouwen. Daar zullen ze wel bouwgrond voor nodig hebben. Dat heeft inderdaad niet zoveel met stikstof te maken, behalve dat er voor de bouw natuurlijk ook stikstofruimte nodig is, dus dan sla je twee vliegen in n klap.

Een marginaal verschijnsel aangezien bij dit onderwerp, want in Nederland is slechts 1-2% van alle weilanden nodig - en velen daarvan zijn al in een veel eerder stadium aangekocht - om aan de buitenstedelijke bouwbehoefte te voldoen, terwijl het stikstofprobleem toch algauw bij 50% van alle weilandgrond een rol gaat spelen.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:34:03 #216
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205388244
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Robuuste natuur.
Het was weer een inhoudsloze bijdrage dus. Bedankt!
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:34:45 #217
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205388250
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou ja, die enorme weilanden waar geen beesten op lopen is gewoon groen asfalt natuurlijk, dat moet echt wel anders, maar dat betekent ook dat het voedsel duurder wordt.
Daar moet je als consument dan ook niet over miepen.

Als de consument liever biologische producten heeft gaat de boer het wel produceren, punt is vooral dat de consument graag voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Oh lijkt me heerlijk hoor, akkerbouw en echte natuurgebieden ipv weilanden.

Niet dat dat gaat gebeuren, maar toch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:35:31 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205388260
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:34 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Het was weer een inhoudsloze bijdrage dus. Bedankt!
Net zo inhoudelijk als je schijtlollige "echte natuur" reactie op een plaatje van een weiland, inderdaad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:35:49 #219
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205388266
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh lijkt me heerlijk hoor, akkerbouw en echte natuurgebieden ipv weilanden.

Niet dat dat gaat gebeuren, maar toch.
Bron?
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:36:43 #220
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205388276
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit willen we zien!

[ afbeelding ]
Of dit

genot
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:36:43 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205388277
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik probeer allerlei hear say maar niet volledig als waarheid op te vatten. Van niemand, overigens. Dus ook niet van deze boer. En ook niet over die 25.000 woningen. Deze hele toestand zit vol met hele en halve (on)waarheden, al dan niet opzettelijk de wereld in geslingerd. Er zijn nog veel onduidelijkheden, zaken zijn nog niet helemaal uitgewerkt, etc.
Dat kaartje met die +25.000 🏠 bestaat gewoon, dat is geen hear say.
Ik heb pas ook een interview met dezelfde boer geplaatst waarin ook genoemd werd dat er een gesprek over zijn grond plaatsgevonden heeft.

En als hem dat gezegd is dan is het geen hearsay.
Anders kun je iedere getuigenis afdoen als hearsay, ik zoek het interview er nog even bij.
Wullie bin KOEL Soneal
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:37:37 #222
39333 Zelva
pi_205388288
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik niet aan toe gekomen. Ik haakte dus al af bij de onzin van Aalt.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:37:37 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205388289
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb pas ook een interview met dezelfde boer geplaatst waarin ook genoemd werd dat er een gesprek over zijn grond plaatsgevonden heeft.

Anders kun je iedere getuigenis afdoen als hearsay, ik zoek het interview er nog even bij.
Ga er maar vanuit dat die nieuwbouwbagger er gewoon komt hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:38:28 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205388297
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:37 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ja, daar ben ik niet aan toe gekomen. Ik haakte dus al af bij de onzin van Aalt.
Wat, dat het inderdaad een 19e eeuwse historische boerderij is en rijksmonument?

Dat krijg je met een groene waas voor de ogen...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:39:10 #225
39333 Zelva
pi_205388304
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Misschien eerst wat onderzoek doen voordat je je ideologie weer als leidraad neemt. Die boerderij is inderdaad historisch, en zelfs een monument, daterend uit de 19e eeuw.

https://rijksmonumenten.n(...)rij-veldhoef/putten/
Ja, dat wist ik, maar waar moet ik onderzoek naar doen en wat is je punt? Ze zijn dus niet vanaf nul begonnen, ze hebben gewoon een bestaande boerderij overgenomen.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:41:54 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205388330
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:39 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ja, dat wist ik, maar waar moet ik onderzoek naar doen en wat is je punt? Ze zijn dus niet vanaf nul begonnen, ze hebben gewoon een bestaande boerderij overgenomen.
Hun hele melkveehouderij was al aanwezig in een rijksmonument?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205388399
quote:
Zwarte Cross vandaag? Doe je eigen research eens man!
anonieme razernist
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 13:50:17 #228
5428 crew  miss_sly
pi_205388410
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

https://www.trouw.nl/binn(...)r-woningen~b7597878/
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:50:22 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205388412
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ga er maar vanuit dat die nieuwbouwbagger er gewoon komt hoor.
Nee joh, dat kan helemaal niet 25.000 huizen erbij op die, dan moet je alles van de heiderand tot de snelweg en Kootwijkerbroek vol zetten met huizen.

Dat gaat m nooit worden, en de andere kant kun je niet op, want natuurgebied.

De hele gemeente Barneveld (waar Stroe onder valt) heeft nu zo'n 60.000 inwoners, en dat ga je dan bijna verdubbelen door 25.000 huizen te bouwen rond een dorp met 1.670 inwoners?
Nah... gaat m echt niet worden, al was het alleen al vanwege de ligging direct naast Natura2000 gebied.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_205388422
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:49 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Zwarte Cross vandaag? Doe je eigen research eens man!
welke dag is niet zo rullevant.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 13:56:51 #231
5428 crew  miss_sly
pi_205388498
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:51 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Klopt, de dag is niet zo relevant.
De lokatie wel: de Zwarte Cross. Komt voor een groot deel bepaald publiek, ligt in een zekere regio en uiteindelijk zijn het ook 'maar' ruim 200.000 mensen waarvan ook maar een deel bij dit podium staat.

Al met al staat niet heel NL achter deze lui, noch achter de boeren.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:59:00 #232
39333 Zelva
pi_205388524
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hun hele melkveehouderij was al aanwezig in een rijksmonument?
Wat begrijp je niet aan 'bestaande boerderij'? Een boerderij is niet alleen het woongebouw.

Ik wil overigens best echt onderzoek er naar doen hoor:

Tot 1992 boerde de familie Druijf-Timmer er, die hadden geen opvolgers, en dus heeft van Kempen de boel overgenomen.

Overname is niet vanaf nul, punt.
pi_205388533
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:56 schreef miss_sly het volgende:

Nee dat is bekend.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:59:44 #234
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205388535
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:59 schreef Zelva het volgende:

[..]
Wat begrijp je niet aan 'bestaande boerderij'? Een boerderij is niet alleen het woongebouw.

Ik wil overigens best echt onderzoek er naar doen hoor:

Tot 1992 boerde de familie Druijf-Timmer er, die hadden geen opvolgers, en dus heeft van Kempen de boel overgenomen.

Overname is niet vanaf nul, punt.
Dus die zijn in 1992 een boerderij ingetrokken en hebben toen... wat precies gedaan? Duimen gedraaid?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:00:35 #235
39333 Zelva
pi_205388544
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dus die zijn in 1992 een boerderij ingetrokken en hebben toen... wat precies gedaan? Duimen gedraaid?
Niet de boel vanaf nul opgebouwd in ieder geval.
pi_205388548
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Klopt, de dag is niet zo relevant.
De lokatie wel: de Zwarte Cross. Komt voor een groot deel bepaald publiek, ligt in een zekere regio en uiteindelijk zijn het ook 'maar' ruim 200.000 mensen waarvan ook maar een deel bij dit podium staat.

Ja maar een buitenlandse wappie zegt dat Rutte door het volk afgezet gaat worden!!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2022 14:01:09 ]
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:01:08 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205388553
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:00 schreef Zelva het volgende:

[..]
Niet de boel vanaf nul opgebouwd in ieder geval.
Ah nee, mooi... dan kunnen ze weg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205388586
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja maar een buitenlandse wappie zegt dat Rutte door het volk afgezet gaat worden!!
Een journalist.
pi_205388599
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:03 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Een journalist.
Een wappie die zich journalist noemt.
pi_205388612
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Een wappie die zich journalist noemt.
Jij een schapie die zich mod noemt?
pi_205388664
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:51 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Feiten doen er buiten Wappeloni ook bij journalisten vaak wel toe.
anonieme razernist
pi_205388692
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:10 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Feiten doen er buiten Wappeloni ook bij journalisten vaak wel toe.
We zullen een rectificatie vragen.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:13:54 #243
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205388712
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:03 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Een journalist.
Die een stel dronken boeren(jeugd) de Dutch uprising noemt waardoor Rutte het land uitgejaagd gaat worden? Dat belooft wat voor de rest van zijn werk.
Huilen dan.
pi_205388724
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:12 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
We zullen een rectificatie vragen.
Sgoed. Post je het hier even?
anonieme razernist
pi_205388746
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:14 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Sgoed. Post je het hier even?
Het zal op de Frontpage komen.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:16:50 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205388756
quote:

De boer van die uitspraak; afspraak met een medewerker van een agrarisch adviesbureau, komt er een makelaar mee....
Het is overigens nog niet het interview dat ik zocht, want daarin stelt hij letterlijk dat er gezegd is dat ze niet zijn stikstof maar zijn grond wilden.
Ah, ik zie het al, dat komt uit de speech van een van zijn dochters tijdens de demonstratie:

Nu met linkje (want het artikel deed het niet in Firefox):
https://www.barneveldsekr(...)erpest-onze-toekomst

[ Bericht 10% gewijzigd door Leandra op 19-07-2022 14:26:42 ]
Wullie bin KOEL Soneal
pi_205388767
]
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Die een stel dronken boeren(jeugd) de Dutch uprising noemt waardoor Rutte het land uitgejaagd gaat worden? Dat belooft wat voor de rest van zijn werk.
Zijn publiek is al net zo intelligent:
twitter
anonieme razernist
pi_205388775
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

De boer van die uitspraak; afspraak met een medewerker van een agrarisch adviesbureau, komt er een makelaar mee....
Het is overigens nog niet het interview dat ik zocht, want daarin stelt hij letterlijk dat er gezegd is dat ze niet zijn stikstof maar zijn grond wilden.
Ah, ik zie het al, dat komt uit de speech van een van zijn dochters tijdens de demonstratie:

[ afbeelding ]
Zijn stikstof kopen of leasen? Volgens mij begrijpt deze boer het allemaal niet zo erg goed.
pi_205388783
Straks meteen even naar de AH om vleesch van de familie Brouwer te halen.
pi_205388838
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:17 schreef NoCigar het volgende:
]
[..]
Zijn publiek is al net zo intelligent:
[ twitter ]
Wie is deze Keean Bexte eigenlijk en waarom probeert hij zo te stoken in ons land? We kunnen prima zonder dergelijke inmenging lijkt me.
pi_205388856
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Nee dat is bekend.
Wat ook bekend is dat het overgrote gedeelte van de boeren helemaal niet blij is dat de WEF/Covid19/Great reset/etc wappies zogenaamd achter hun staan....
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_205388874
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:23 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Wat ook bekend is dat het overgrote gedeelte van de boeren helemaal niet blij is dat de WEF/Covid19/Great reset/etc wappies zogenaamd achter hun staan....
oh
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:29:26 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205388937
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zijn stikstof kopen of leasen? Volgens mij begrijpt deze boer het allemaal niet zo erg goed.
https://www.bij12.nl/onde(...)besluiten/verleasen/

Toch wel.....
Wullie bin KOEL Soneal
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:30:22 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205388946
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:23 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dat ze achter hun staan is het probleem niet zo, dat ze meeliften wel.
Wullie bin KOEL Soneal
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:31:34 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205388962
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wie is deze Keean Bexte eigenlijk en waarom probeert hij zo te stoken in ons land? We kunnen prima zonder dergelijke inmenging lijkt me.
Dat is toch die Australische Sky News figuur?? Wat een troll is dat.

Oh wacht, dit is weer een ander? Deze is uit Canada?
Wullie bin KOEL Soneal
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 14:33:36 #256
5428 crew  miss_sly
pi_205388989
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu met linkje (want het artikel deed het niet in Firefox):
https://www.barneveldsekr(...)erpest-onze-toekomst
Dit stuk is natuurlijk wel een heleboel hear say. En best wat wat niet gefundeerde meningen. Zoals dat 'de overheid' trost zou moeten zijn op deze prachtige agrarische sector met het beste voedsel en de laagste milieu-impact ter wereld. En het mogelijke voedseltekort. En dat de natuur zo gezond is, want groen. En dat alle boeren de nek omgedraaid moeten worden.

Ik kan dat niet helemaal serieus nemen. Ik snap ze wel, ze vechten voor hun (voort)bestaan en hun idee van wat goed is, maar dat betekent niet dat ze ook daadwerkelijk gelijk hebben en goed zitten.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:34:23 #257
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205389001
quote:
Wie is deze Keean Bexte eigenlijk
https://ricochet.media/en(...)upremacist-web-store

#geschokt.
Huilen dan.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:34:44 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205389007
Maar goed, niet echt "Today" dat zal zondag geweest zijn en de Zwarte Cross is ook niet echt een muziekfestival, want het moet de Zwarte Cross geweest zijn.
Dat is standaard een boerenfeestje, dus geen wonder dat de boeren toegejuicht werden :D
Wullie bin KOEL Soneal
pi_205389029
quote:

[..]
Hij is in ieder geval een inspiratiebron voor de nihilistische en niet al te intelligente maatschappijcritici bij wie ondermijning het enige doel lijkt te zijn. De maatschappelijk teleurgestelde woedende twitteraar. https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-keean-bexte-canada
anonieme razernist
pi_205389030
quote:
wie? ricochet.media? schopje naar BNW.
pi_205389041
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit stuk is natuurlijk wel een heleboel hear say. En best wat wat niet gefundeerde meningen. Zoals dat 'de overheid' trost zou moeten zijn op deze prachtige agrarische sector met het beste voedsel en de laagste milieu-impact ter wereld. En het mogelijke voedseltekort. En dat de natuur zo gezond is, want groen. En dat alle boeren de nek omgedraaid moeten worden.

Ik kan dat niet helemaal serieus nemen. Ik snap ze wel, ze vechten voor hun (voort)bestaan en hun idee van wat goed is, maar dat betekent niet dat ze ook daadwerkelijk gelijk hebben en goed zitten.
Het probleem is alleen dat het hele stikstof verhaal sowieso niet gebaseerd is op een werkelijk geschikt fundament om radicaal beleid op te baseren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:37:57 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205389042
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat hele verhaal gaat het me ook niet om.
Het gaat me puur om het deel dat die boer een afspraak had met een agrarisch adviesbureau, er ongevraagd een makelaar meekomt en er geen interesse in zijn stikstof is maar in zijn land.
En dat op een plek waar de provincie spontaan een kaartje heeft met +25.000 woningen, wat onmogelijk is zonder zijn land.

Het is met zijn land ook onmogelijk, maar zonder zijn land helemaal.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_205389071
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Lijkt me echt een hele kleine moeite om langs een boom te rijden met je apparatuur.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:41:35 #264
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205389081
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het probleem is alleen dat het hele stikstof verhaal sowieso niet gebaseerd is op een werkelijk geschikt fundament
Waarom niet?
quote:
om radicaal beleid op te baseren.
Welk beleid? En wat is er radicaal aan?
Huilen dan.
pi_205389138
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat ze achter hun staan is het probleem niet zo, dat ze meeliften wel.
Probleem is dat ze net zoals opper wap Thierry "Kut Boeren" Baudet niet echt achter ze staan.. Ze willen alleen maar rellen en Politie en politici pesten. Daarbij maken ze de kans op echt goede gesprekken tussen regering en boeren een stuk kleiner..

Net zoals zo'n Wilders en die FvD hamster die maar staan te schreeuwen in de kamer... hoe kan je daar nou debat mee voeren.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_205389155
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het probleem is alleen dat het hele stikstof verhaal sowieso niet gebaseerd is op een werkelijk geschikt fundament om radicaal beleid op te baseren.
Blijf nou gewoon is in BNW... Zo'n grote bek dat wij normies BNW verpesten....
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:48:59 #267
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205389165
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:48 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Blijf nou gewoon is een BNW... Zo'n grote bek dat wij normies BNW verpesten....
En nu in het Nederlands? :').
Get woke, go broke!
pi_205389204
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En nu in het Nederlands? :').
Doe is wat liever tegen een oude kroeggenoot van je...
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:52:15 #269
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205389220
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:51 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Doe is wat liever tegen een oude kroeggenoot van je...
Dat is wel aardig van Doe dan :).
Get woke, go broke!
pi_205389224
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:48 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Blijf nou gewoon is in BNW... Zo'n grote bek dat wij normies BNW verpesten....
Als je niet normaal kunt posten heb je ook nog de optie om niet te reageren h.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 14:54:45 #271
5428 crew  miss_sly
pi_205389257
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat hele verhaal gaat het me ook niet om.
Het gaat me puur om het deel dat die boer een afspraak had met een agrarisch adviesbureau, er ongevraagd een makelaar meekomt en er geen interesse in zijn stikstof is maar in zijn land.
En dat op een plek waar de provincie spontaan een kaartje heeft met +25.000 woningen, wat onmogelijk is zonder zijn land.

Het is met zijn land ook onmogelijk, maar zonder zijn land helemaal.
Dat een makelaar geen interesse heeft in zijn stikstof maar zijn land lijkt me niet heel opzienbarend.
Dat het niet een heel handige zet was, ben ik het wel mee eens.

De rest kan ik echt niets mee.
pi_205389263
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je niet normaal kunt posten heb je ook nog de optie om niet te reageren h.
Ik zou zeggen, houd je daar is aan.. Elke keer die bullshit van je...
pi_205389276
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:55 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik zou zeggen, houd je daar is aan.. Elke keer die bullshit van je...
Als je niet tegen andere meningen kan moet je niet op een forum posten.
pi_205389284
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je niet tegen andere meningen kan moet je niet op een forum posten.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- wat een nare vent ben je.. zit wss in de naam...
pi_205389289
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:36 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Of dit

[ afbeelding ]

genot
Dit is ook voor oudbouw gangbaar, heeft alleen wat inrichting en groen nodig. Nu leveren ze ten minste een degelijke schutting.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 15:01:12 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205389330
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat een makelaar geen interesse heeft in zijn stikstof maar zijn land lijkt me niet heel opzienbarend.
Dat het niet een heel handige zet was, ben ik het wel mee eens.

De rest kan ik echt niets mee.
Kennelijk is er de overtuiging dat die makelaar er namens de overheid was, wat natuurlijk best kan.
En de overheid kan in dit geval natuurlijk prima de provincie zijn, sterker nog: het zou best logisch zijn als het de provincie was.

Maar dat verklaart die +25.000 huizen op dat kaartje wel, als de provincie dat soort totaal absurde ideen heeft en ook al begint te inventariseren of ze de grond kunnen opkopen.
Hoe dan ook is zowel dat kaartje met +25.000 huizen, als het willen kopen van grond maar niet van stikstofrechten, gewoon vreselijk dom, zeker als de provincie achter beide zat.
Maar volgens de provincie een "misverstand".... ik denk dat de aanhalingstekens behoorlijk correct zijn.

Wullie bin KOEL Soneal
pi_205389352
Straks wordt de boer gedwongen uitgekocht en komen er een paar jaar later huizen op het land.

Dat uitkopen van land heeft niks met stikstof te maken overigens, daar zou een rechter - als de boer dat niet wilt - toch echt een stokje voor moeten steken.
pi_205389357
Maar even on-topic weer vanuit mij..

Ik zie volgens mij een overheid die best met de boeren en boerenorganisaties willen praten. Ik lees ook genoeg boeren die willen praten.. Ik denk dat er best nog wat te winnen valt me innovatie zoals bijv: https://www.lely.com/nl/o(...)e/emissies-afvangen/

Nu creren derde partijen allemaal ruis op de lijn met debiele protesten, wetenschap/feiten ontkenning en overdreven reacties in de kamer.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:03 schreef ludovico het volgende:
Straks wordt de boer gedwongen uitgekocht en komen er een paar jaar later huizen op het land.

Dat uitkopen van land heeft niks met stikstof te maken overigens, daar zou een rechter - als de boer dat niet wilt - toch echt een stokje voor moeten steken.
Dit soot gedoe dus..
  dinsdag 19 juli 2022 @ 15:04:14 #279
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205389359
quote:
Ik heb even snel gekeken, en dit is een beetje een rare en zelfs creepy webwinkel met allerlei legerkleding of zo. Maar waar nu het 'white supremacist' element zit ontgaat mij even ..

En wat is Ricochet Media trouwens? Als ik de artikelen op die website even bekijk:

• How the Conservative leadership campaign is pushing the party further to the right
• Big tech thinks it can solve climate change without confronting capitalism
• French elections: New hope for a reunited Left?
• Canadian mining companies still global leaders in environmental devastation and Indigenous land theft

Deze site heeft zelfs een hele sectie 'indigenous' nieuws. Dit schept wel weer een bepaald beeld zeg maar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205389386
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:03 schreef MatthijsDJ het volgende:
Dit soot gedoe dus..
Waarom zit je zo te zuigen?

Wat is er mis met die post?
  dinsdag 19 juli 2022 @ 15:17:55 #281
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205389499
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb even snel gekeken, en dit is een beetje een rare en zelfs creepy webwinkel met allerlei legerkleding of zo. Maar waar nu het 'white supremacist' element zit ontgaat mij even ..

En wat is Ricochet Media trouwens? Als ik de artikelen op die website even bekijk:

• How the Conservative leadership campaign is pushing the party further to the right
• Big tech thinks it can solve climate change without confronting capitalism
• French elections: New hope for a reunited Left?
• Canadian mining companies still global leaders in environmental devastation and Indigenous land theft

Deze site heeft zelfs een hele sectie 'indigenous' nieuws. Dit schept wel weer een bepaald beeld zeg maar.
Beetje vage site ja, maar de tweets van onze journalist waarnaar men daar refereert spreken voor zich toch?
Huilen dan.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 15:26:12 #282
5428 crew  miss_sly
pi_205389613
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Kennelijk is er de overtuiging dat die makelaar er namens de overheid was, wat natuurlijk best kan.
En de overheid kan in dit geval natuurlijk prima de provincie zijn, sterker nog: het zou best logisch zijn als het de provincie was.

Maar dat verklaart die +25.000 huizen op dat kaartje wel, als de provincie dat soort totaal absurde ideen heeft en ook al begint te inventariseren of ze de grond kunnen opkopen.
Hoe dan ook is zowel dat kaartje met +25.000 huizen, als het willen kopen van grond maar niet van stikstofrechten, gewoon vreselijk dom, zeker als de provincie achter beide zat.
Maar volgens de provincie een "misverstand".... ik denk dat de aanhalingstekens behoorlijk correct zijn.

[ afbeelding ]
Zie je zelf ook hoeveel keer er "kan" in je verhaal staat?

Nogmaals, ik snap de zorgen van veel boeren best, de overheid (vanuit welke instantie ook) maakt niet altijd even verstandige keuzes, maar het verhaal van de boeren is ook zeker niet altijd correct en eerlijk.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:02:15 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205390106
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zie je zelf ook hoeveel keer er "kan" in je verhaal staat?

Nogmaals, ik snap de zorgen van veel boeren best, de overheid (vanuit welke instantie ook) maakt niet altijd even verstandige keuzes, maar het verhaal van de boeren is ook zeker niet altijd correct en eerlijk.
Ik stel ook nergens dat het verhaal van de boeren wel altijd correct en eerlijk is, en ik ben vooral voor kleinschaliger, biologisch, circulair boeren. We hoeven niet de halve wereld te voeden.

Maar ik twijfel niet aan het verhaal dat die makelaar er geweest is, en gezien de diverse constructies met opkopen is het ook niet heel vreemd als die makelaar er namens de overheid cq provincie zat of zei te zitten.
De makelaar zit er iig niet voor zichzelf.

Punt is dat dat kaartje gewoon bestond, dat er bij de provincie werkelijk een afdeling was die dit zo ingetekend heeft.

En dan maakt het niet uit hoeveel keer er "kan" in mijn verhaal stond, punt is dat er een makelaar tegenover die boer zat die zich gepresenteerd heeft als zijnde een vertegenwoordiger van "de overheid".
Tevens is er een overheid die dat kaartje getekend en gepubliceerd heeft, en laat die grond nou net essentieel zijn voor dat kaartje.

Maar goed, we kunnen ook doen alsof die boer een lulverhaal heeft opgehangen, en dat dat kaartje, dat een paar dagen later openbaar werd, helemaal niet bestaan heeft ofzo.
Wullie bin KOEL Soneal
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 16:17:09 #284
5428 crew  miss_sly
pi_205390297
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik stel ook nergens dat het verhaal van de boeren wel altijd correct en eerlijk is, en ik ben vooral voor kleinschaliger, biologisch, circulair boeren. We hoeven niet de halve wereld te voeden.

Maar ik twijfel niet aan het verhaal dat die makelaar er geweest is, en gezien de diverse constructies met opkopen is het ook niet heel vreemd als die makelaar er namens de overheid cq provincie zat of zei te zitten.
De makelaar zit er iig niet voor zichzelf.

Punt is dat dat kaartje gewoon bestond, dat er bij de provincie werkelijk een afdeling was die dit zo ingetekend heeft.

En dan maakt het niet uit hoeveel keer er "kan" in mijn verhaal stond, punt is dat er een makelaar tegenover die boer zat die zich gepresenteerd heeft als zijnde een vertegenwoordiger van "de overheid".
Tevens is er een overheid die dat kaartje getekend en gepubliceerd heeft, en laat die grond nou net essentieel zijn voor dat kaartje.

Maar goed, we kunnen ook doen alsof die boer een lulverhaal heeft opgehangen, en dat dat kaartje, dat een paar dagen later openbaar werd, helemaal niet bestaan heeft ofzo.
Ja, dat laatste kan ook. Dat is niet wat ik zeg, maar dat maakt verder niet uit.

Ik denk dat het het verstandigste is om het hierbij te laten.
pi_205392316
twitter
pi_205392381
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waarom zit je zo te zuigen?

Wat is er mis met die post?
Omdat die boeren niks hebben aan je complotten en pseudo wetenschap. Er is een probleem en dat moeten we oplossen. De boeren zijn veel meer gebaad met overleg over hoe we het gaan oplossen en accepteren dat er ook minder leuke aspecten zijn. Ontkennen en de boeren opjutten met complotten is nou net iets wat ze niet kunnen gebruiken. Gelukkig zien de meeste boeren dat goed in.
pi_205392462
quote:
Waarom zouden we deze Canadese(!) Twitteraar serieus moeten nemen eigenlijk?
pi_205392475
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:48 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Omdat die boeren niks hebben aan je complotten en pseudo wetenschap. Er is een probleem en dat moeten we oplossen. De boeren zijn veel meer gebaad met overleg over hoe we het gaan oplossen en accepteren dat er ook minder leuke aspecten zijn. Ontkennen en de boeren opjutten met complotten is nou net iets wat ze niet kunnen gebruiken. Gelukkig zien de meeste boeren dat goed in.
Waaar heb je het over jonge.

Er zijn geen metingen aan de grond er wordt gigantisch geextrapoleerd. Dat maakt de relatie boer tot natuurschade simpelweg enorm vertroebeld.

En dan kan extreem beleid daar niet op gebaseerd worden. Dat is disproportioneel.
pi_205392579
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waaar heb je het over jonge.

Er zijn geen metingen aan de grond er wordt gigantisch geextrapoleerd. Dat maakt de relatie boer tot natuurschade simpelweg enorm vertroebeld.

En dan kan extreem beleid daar niet op gebaseerd worden. Dat is disproportioneel.
Het is alleen geen extreem beleid, maar dat daalt maar niet in. _O-
pi_205392609
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waarom zouden we deze Canadese(!) Twitteraar serieus moeten nemen eigenlijk?
Hij is 1 van de weinige journalisten die verslag doet van de revolutie.
pi_205392723
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:04 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Welke revolutie?
pi_205392735
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Welke revolutie?
Ja, als je dat niet weet dan kun je dus deze Canadese twitteraar volgen.
pi_205392737
quote:

[..]
Van welke revolutie doet deze ophitser verslag?
pi_205392738
quote:

[..]
En het is een enorm eng mannetje.
Anyway, 10 mensen op een paard/pony = Nederlandse paardenfokkers?
pi_205392754
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:16 schreef mootie het volgende:

[..]
En het is een enorm eng mannetje.
Anyaway, 10 mensen op een paard/pony = Nederlandse paardenfokkers?
Begint klein..
pi_205392770
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:17 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Begint klein..
Op een Shetlander?
pi_205392792
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:17 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Begint klein..
Het dooft alweer uit. De boertjes hebben even wat herrie geschopt en dat was het dan.

Her en der nog wat gezwaai met omgekeerde vlaggen.
pi_205392835
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het dooft alweer uit. De boertjes hebben even wat herrie geschopt en dat was het dan.

Her en der nog wat gezwaai met omgekeerde vlaggen.
Dit ging over de paarden + ruiters.
pi_205392859
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:25 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
jij had het over een revolutie :?
pi_205392879
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:25 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
De kleine paardenrevolutie? Of waar heb je het over?
pi_205392906
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is alleen geen extreem beleid, maar dat daalt maar niet in. _O-
Niet op de hoogte van de protesten enzo dat je je kop in het zand steekt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')