Ik heb ook altijd in de stad gewoond en ook daar is er wel saamhorigheid maar niet zoals op het platteland waar een ieder elkaar al jaren kent.quote:Op zondag 17 juli 2022 17:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik geloof dat, als rasechte Amsterdammer, prima. Ik ken mijn buren nauwelijks, maar onder echte boeren zal wel gewoon nog normaal met elkaar omgegaan worden, een echte samenleving itt de parallele manier van leven die velen in de stad kennen.
Hear hear!! Als je denkt dat akkers of weilanden iets met natuur te maken hebben, dan zit daar eigenlijk al het probleem…quote:Op zondag 17 juli 2022 17:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Voedselvoorziening voor de halve wereld![]()
Tevens is een akker of weiland geen natuur en van een 'mooi landschap' is zodoende ook geen sprake.
Planten en dieren zijn geen natuur?quote:Op zondag 17 juli 2022 17:45 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Hear hear!! Als je denkt dat akkers of weilanden iets met natuur te maken hebben, dan zit daar eigenlijk al het probleem…
Natuur zoals jij het voor ogen hebt bestaat niet in Nederland. Alles is al aangelegd of bewerkt door mensen.quote:Op zondag 17 juli 2022 17:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Voedselvoorziening voor de halve wereld![]()
Tevens is een akker of weiland geen natuur en van een 'mooi landschap' is zodoende ook geen sprake.
nee weiland is geen natuur ,dat is cultuurgrondquote:
juist , net als mijn tuinquote:Op zondag 17 juli 2022 18:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Natuur zoals jij het voor ogen hebt bestaat niet in Nederland. Alles is al aangelegd of bewerkt door mensen.
Nou weet je, doen we dat.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee weiland is geen natuur
als je er tien jaar niets aan doet dan komt de natuur weer terug ,met onkruid , insecten , vogels, struiken, bomen
O gaat Nederland de wereld weer reddden?/quote:Op zondag 17 juli 2022 18:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou weet je, doen we dat.
Alleen wachten we er even mee tot de globale dreiging van voedseltekorten verholpen is, deal?
Nee hoor, gewoon even afwachten met onze voedselvoorziening te slopen, puur en alleen voor onszelfquote:Op zondag 17 juli 2022 18:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O gaat Nederland de wereld weer reddden?/
[ afbeelding ]
https://www.foodlog.nl/ar(...)nse-koe-zoveel-melk/quote:Op zondag 17 juli 2022 18:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon even afwachten met onze voedselvoorziening te slopen, puur en alleen voor onszelf.
Natuur die ik voor ogen heb is een zelfstandig functionerend ecosysteem. Dat bestaat weldegelijk. Anders had ik wel oernatuur geschreven.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Natuur zoals jij het voor ogen hebt bestaat niet in Nederland. Alles is al aangelegd of bewerkt door mensen.
ja als je 10 jaar wacht dan komt dat wel terug, dan moet je stoppen met stikstofkorrels strooienquote:Op zondag 17 juli 2022 18:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Natuur die ik voor ogen heb is een zelfstandig functionerend ecosysteem. Dat bestaat weldegelijk. Anders had ik wel oernatuur geschreven.
Is toch mooi zo'n groene woestijn om je stront op uit te rijdenquote:Op zondag 17 juli 2022 17:45 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Hear hear!! Als je denkt dat akkers of weilanden iets met natuur te maken hebben, dan zit daar eigenlijk al het probleem…
woestein >?quote:Op zondag 17 juli 2022 18:33 schreef SjonShitcoin het volgende:
[..]
Is toch mooi zo'n groene woestein om je stront op uit te rijden
De jaren 50 belden, ze willen hun samenleving terug. Ga eens een tijdje op het platteland wonen en, het zal je verrassen, maar zo veel anders is het niet dan in de stad.quote:Op zondag 17 juli 2022 17:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd in de stad gewoond en ook daar is er wel saamhorigheid maar niet zoals op het platteland waar een ieder elkaar al jaren kent.
Waneer gaan wij graan verbouwen dan? En als we dat doen in plaats van de koeien dan is iedereen gelijk blij maar ja, dat doen we dus niet omdat de grond in Nederland niet zo goed is voor graan. Imagine that.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou weet je, doen we dat.
Alleen wachten we er even mee tot de globale dreiging van voedseltekorten verholpen is, deal?
is niet rendabel en de grond is hier vaak te zwaar voorquote:Op zondag 17 juli 2022 18:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waneer gaan wij graan verbouwen dan? En als we dat doen in plaats van de koeien dan is iedereen gelijk blij maar ja, dat doen we dus niet omdat de grond in Nederland niet zo goed is voor graan. Imagine that.
10 ton 150 euro is 1500 euro ,quote:Wat levert een hectare graan op?
De goede resultaten voor tarwe en gerst die akkerbouwers in 2019 behaalden zijn vooral te danken aan recordopbrengsten wintertarwe en wintergerst. Wintertarwe leverde 9,8 ton per hectare op, tegen 7,1 ton per hectare voor zomertarwe. Bij gerst was dit 9,1 voor de wintervariant en 6,6 ton per hectare voor zomergerst.31 Jan 2020
Record hectare-opbrengsten graanhttps://www.cbs.nl > nl-nl > nieuws > 2020/05 > record-...
Search for: Wat levert een hectare graan op?
Hoeveel kilo graan per hectare?
Hoeveel ton graan per hectare?
Wat kost graan per ton?
De eerste telersprijs van oogst 2020 werd vastgesteld op ¤ 154 per ton. Daarna steeg de prijs naar ¤ 170 per ton aan het begin van de oogst.
Ik woon al een tijdje op het platteland en ik merk het verschil wel degelijk. Een hele buurt die mij een voor een verwelkomt, elke dag wanneer ik de buren/buurtgenoten zie ben ik semi verplicht om een praatje te maken.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De jaren 50 belden, ze willen hun samenleving terug. Ga eens een tijdje op het platteland wonen en, het zal je verrassen, maar zo veel anders is het niet dan in de stad.
Jawel, de mens moet dus stoppen met de natuur te neten.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja als je 10 jaar wacht dan komt dat wel terug, dan moet je stoppen met stikstofkorrels strooien
dan gaat het onkruid bloeien en ruiken en bijen komen dan en vogels en wormpjes en veldmuizen en gaan er bomen groeien van beukenootjes of noten of appelpitten die de vogels laten vallen of uitschijten
en bij droogte dan vliegt alles in de fik en komt het na 10 jaar toch weer op gang vanzelf
de mens hoeft niets te doen om natuur te maken, geld voor natuurherstel is dus klinkklare onzin
Wat heeft die marginale paar procent van het landoppervlak eigenlijk te maken met dit topic?quote:Op zondag 17 juli 2022 19:01 schreef quirina het volgende:
Windmolenparken en zonnepaneelvelden zijn wel een goed idee hè?
Bouwen er wat huisjes bij zoals Hugo het wil.
Lekker duurzaam!
Datacentrumpjes erbij zodat daar ook nog een centje verdient kan worden.
De warmte daarvan kan weer gebruikt worden om de huisjes te verwarmen en zo redden we allemaal het milieu!
Beide gedaan en het is echt een wereld van verschil. Allebei voor en nadelen.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De jaren 50 belden, ze willen hun samenleving terug. Ga eens een tijdje op het platteland wonen en, het zal je verrassen, maar zo veel anders is het niet dan in de stad.
niet zoveel mogelijk, maar wel voldoende voor de groeiquote:Op zondag 17 juli 2022 19:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jawel, de mens moet dus stoppen met de natuur te neten.
Ergo: aanzienlijk minder vee houden.
Ben jij nou gedurende deze topicreeks geswitcht van standpunt? Zes topics terug stond je nog te verkondigen dat er vooral zoveel mogelijk stikstof moest zijn.
Ook in steden heb je dorpse mentaliteit.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zolang er door de week wat te doen is qua uitgaan (kroeg, club, concertzaal) vermaak ik me overal wel.quote:Op zondag 17 juli 2022 19:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Beide gedaan en het is echt een wereld van verschil. Allebei voor en nadelen.
Nu weer in een piepklein dorp maar hierna misschien weer naar een stad. Beiden leuk en niet leuk maar compleet anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |