abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205369547

quote:
Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten

Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.

Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.

De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.

Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.

Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.

Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.

Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.

Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.

Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.

Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.

De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.

"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."

https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
twitter

Deel van de aanleiding:

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 08-08-2022 14:29:28 ]
Plaats hier uw advertentie
pi_205369569
Hallo, even geduld met aanmaken nieuwe topic als je niet de laatste post had.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_205369570
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:13 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Misschien hebben ze een verrekijker?
Haha, ja dat zal het zijn. En dan hebben ze ook wachtdiensten. Dat de struise boerendochter met haar pronte borsten tussen 01:00 en 04:00 wachtloopt met de verrekijker. En bij het krieken van de dag, neemt vader de verrekijker in zijn knoestige handen om met zijn haviksogen elke are van zijn land te overzien.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Moderator zondag 17 juli 2022 @ 17:16:18 #4
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_205369579
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:15 schreef schommelstoel het volgende:
Ik zou een FB topic openen als ik jou was
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_205369587
Wat een kutboertjes zeg....
Ga maar lekker naar Orvelte ofzo waar jullie thuishoren ..

Alles moet beton en wit zijn tegenwoordig snap dat dan....
pi_205369588
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:15 schreef schommelstoel het volgende:
Het duurde zo lang.
pi_205369590
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:16 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Ik zou een FB topic openen als ik jou was
:')
Kusje op je snikkel kun je krijgen.
pi_205369599
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:17 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Het duurde zo lang.
Ik kan niet zo snel op mobiel. :P

En doorrrr!
  Moderator zondag 17 juli 2022 @ 17:18:10 #9
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_205369600
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:17 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
:')
Kusje op je snikkel kun je krijgen.
Akkoord
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_205369607
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:17 schreef hoechst het volgende:
Wat een kutboertjes zeg....
Ga maar lekker naar Orvelte ofzo waar jullie thuishoren ..

Alles moet beton en wit zijn tegenwoordig snap dat dan....
Onzin, beton en wit is ook niet wenselijk. Maar gewoon natuur! Geen afgerikte weilanden met kunstmatig aangelegde afwatering en een badkuip als drinkbak.
pi_205369648
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:13 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Dat is toch voor iedereen wenselijk? Dat is een kulargument. Het is een historisch gegroeid voorrecht dat boeren zoveel ruimte krijgen om hun shitty job uit te voeren. Totaal inefficiënt en ook volledig onredelijk.
Shitty job? Dit is misschien wel de domste post die ik vandaag gelezen heb.
De boer is de basis van de samenleving, deze mensen voorzien ons in voedsel en ze krijgen er bar weinig geld en zelfs respect voor terug.
We hebben de beste boeren ter wereld en dat zouden we juist moeten koesteren ipv de talloze asielzoekers die hier met open armen ontvangen.
Als er ooit eens een keer een enorme crisis komt of erger nog een oorlog dan ben je maar wat blij dat je naar het platteland kan gaan voor een zak aardappelen of een fles melk.
pi_205369661
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:18 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Onzin, beton en wit is ook niet wenselijk. Maar gewoon natuur! Geen afgerikte weilanden met kunstmatig aangelegde afwatering en een badkuip als drinkbak.
Jij denkt dat er natuur voor terug komt als de boertjes weg gaan??
  zondag 17 juli 2022 @ 17:23:58 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205369676
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:22 schreef hoechst het volgende:

[..]
Nee, alleen AZC's.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205369684
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De boer is de basis van de samenleving, deze mensen voorzien ons in voedsel en ze krijgen er bar weinig geld en zelfs respect voor terug.
We hebben de beste boeren ter wereld en dat zouden we juist moeten koesteren ipv de talloze asielzoekers die hier met open armen ontvangen.
Als er ooit eens een keer een enorme crisis komt of erger nog een oorlog dan ben je maar wat blij dat je naar het platteland kan gaan voor een zak aardappelen of een fles melk.
Ik zou voor de grap eens onderzoeken hoeveel procent van hetgeen jij binnenkrijgt daadwerkelijk van Nederlandse grond komt. En als je het antwoord hebt, snap je prima waarom we met veeeeeel minder boeren nog prima kunnen eten.

Daarnaast, denk jij echt dat de boer z'n eten aan jou geeft als er oorlog komt? Dat smokkelt 'ie zelf wel naar de hoogste bieder hoor. Jij denkt volgens mij echt dat een boer een karaktertrek is. Boer zijn is een beroep. Er zijn goede, vriendelijke behulpzame boeren en er zijn egoïstische kutboeren. De gemeenschappelijke deler die ze hebben is dat ze een teringgroot beslag leggen op schaarse grond om hun ammoniakfabrieken te plaatsen.
pi_205369687
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, alleen AZC's.
Wel stikstofvrije AZC's en VINEXwijken.
  zondag 17 juli 2022 @ 17:24:39 #16
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205369691
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Heel veel geld in de vorm van subsidie, heel veel inspraak, de grootste woningen, ze zijn gemiddeld het vaakst miljonair, etcetera. Ondertussen voorzien ze amper in werkgelegenheid of überhaupt economische opbrengsten, maar wel heel veel nevenschade.
pi_205369695
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:22 schreef hoechst het volgende:

[..]
Jij denkt dat de woningnood zo groot is dat we alle boerderijgrond nodig hebben? Leer rekenen man...
pi_205369737
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:24 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Jij denkt dat de woningnood zo groot is dat we alle boerderijgrond nodig hebben? Leer rekenen man...
Het moet natuurlijk wel in balans blijven he. Je kan niet allemaal riant wonen zonder voedsel.

Dus blijf maar gewoon lekker bij je ouders wonen en stop met neuken want er is geen ruimte/voedsel.
  zondag 17 juli 2022 @ 17:29:02 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205369748
En die bullshit dat we "toch alles exporteren" is ook wel klaar inmiddels.

In de ons omringende landen spelen, om verschillende andere kutsmoezen, precies dezelfde issues, in de EU moet en zal de voedselvoorziening kapot gemaakt worden.

Daarom steunen Poolse, Duitse, Italiaanse boeren onze boeren, die zien ook de bui wel hangen. Als er niemand meer voldoende voedsel produceert in de EU, voor intern gebruik of export, wat moeten we dan eten?

Oh ja :').
Get woke, go broke!
pi_205369764
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:28 schreef hoechst het volgende:

[..]
Het moet natuurlijk wel in balans blijven he. Je kan niet allemaal riant wonen zonder voedsel.

Dus blijf maar gewoon lekker bij je ouders wonen en stop met neuken want er is geen ruimte/voedsel.
alsof alle boeren wegmoeten :')
pi_205369772
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:24 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Heel veel geld in de vorm van subsidie, heel veel inspraak, de grootste woningen, ze zijn gemiddeld het vaakst miljonair, etcetera. Ondertussen voorzien ze amper in werkgelegenheid of überhaupt economische opbrengsten, maar wel heel veel nevenschade.
Nevenschade zoals voedselvoorziening, onderhoud van natuur en een mooi landschap?
Ik woon op het platteland en de natuur staat er prima bij, het is hier prachtig in de zomer en de hoeveelheid wilde dieren die ik dit jaar heb gezien herten, wilde zwijnen, vossen en marters verteld mij dat de natuur het hier prima doet.
Dat de boeren subsidie krijgen is wat mij betreft helemaal prima, ik wil niet dat de boeren verdwijnen vanwege economische kwesties. Als we ooit voor een crisis komen te staan dan wil ik niet afhankelijk zijn van het buitenland en al helemaal niet voor zoiets fundamenteels als voedsel.
pi_205369775
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2022 11:25 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Een paar vlaggen ondersteboven. Wat Calimero bordjes als je langs een boerderij rijdt.

Verder niets
Maar zit Rutte er nog :?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_205369807
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:24 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Ik zou voor de grap eens onderzoeken hoeveel procent van hetgeen jij binnenkrijgt daadwerkelijk van Nederlandse grond komt. En als je het antwoord hebt, snap je prima waarom we met veeeeeel minder boeren nog prima kunnen eten.

Daarnaast, denk jij echt dat de boer z'n eten aan jou geeft als er oorlog komt? Dat smokkelt 'ie zelf wel naar de hoogste bieder hoor. Jij denkt volgens mij echt dat een boer een karaktertrek is. Boer zijn is een beroep. Er zijn goede, vriendelijke behulpzame boeren en er zijn egoïstische kutboeren. De gemeenschappelijke deler die ze hebben is dat ze een teringgroot beslag leggen op schaarse grond om hun ammoniakfabrieken te plaatsen.
Er zijn talloze boeren die in barre tijden mensen van eten hebben voorzien. Boeren leven vaak in een hechte gemeenschap en die steunen elkaar en hun dorpsgenoten. Of ze mij in mijn eten zullen voor zien? Geen idee, maar mijn vriendin die ook van het platteland komt en mijn zoon die maken nog wel redelijk kans. Maarja een kleine kans is altijd nog beter dan geen kans.
pi_205369811
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nevenschade zoals voedselvoorziening, onderhoud van natuur en een mooi landschap?
Voedselvoorziening voor de halve wereld :')

Tevens is een akker of weiland geen natuur en van een 'mooi landschap' is zodoende ook geen sprake.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 17 juli 2022 @ 17:37:43 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205369856
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er zijn talloze boeren die in barre tijden mensen van eten hebben voorzien. Boeren leven vaak in een hechte gemeenschap en die steunen elkaar en hun dorpsgenoten. Of ze mij in mijn eten zullen voor zien? Geen idee, maar mijn vriendin die ook van het platteland komt en mijn zoon die maken nog wel redelijk kans. Maarja een kleine kans is altijd nog beter dan geen kans.
Ik geloof dat, als rasechte Amsterdammer, prima. Ik ken mijn buren nauwelijks, maar onder echte boeren zal wel gewoon nog normaal met elkaar omgegaan worden, een echte samenleving itt de parallele manier van leven die velen in de stad kennen.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')