De boeren beperken zich niet tot demonstraties maar gaan veel verder met geweld en intimidatie. Dat is niet oké. Als een groep mocro's dat had gedaan stonden de usual suspects gewoon klaar om moord en brand te schreeuwen maar nu tolereren we het ofzo??quote:Op zaterdag 16 juli 2022 18:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mee oneens. Demonstratierecht geldt ook, nee juist, voor minderheden. En twee, zie het punt Omtzigt/Bovend’eert er is helemaal nog geen sprake van een wetswijziging maar van een betekenisloos toneelstuk.
Ik ben al lang blij dat we geen mocroboeren hebben.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
De boeren beperken zich niet tot demonstraties maar gaan veel verder met geweld en intimidatie. Dat is niet oké. Als een groep mocro's dat had gedaan stonden de usual suspects gewoon klaar om moord en brand te schreeuwen maar nu tolereren we het ofzo??
We hebben boer Ayoubquote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik ben al lang blij dat we geen mocroboeren hebben.
Ja. Want zielig oid. Subsidievretende zeurboeren hebben een goed pr-teamquote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
De boeren beperken zich niet tot demonstraties maar gaan veel verder met geweld en intimidatie. Dat is niet oké. Als een groep mocro's dat had gedaan stonden de usual suspects gewoon klaar om moord en brand te schreeuwen maar nu tolereren we het ofzo??
Het artikel zit achter de betaalmuur de armere lezers kunnen zich dus niet inlezen op de materie. Doe jij dat bewust om te kunnen zeggen dat armere lezers dom zijn omdat zij zich niet konden inlezen?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:05 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
We hebben boer Ayoub![]()
[ afbeelding ]
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20211220_85301823
Een onlyfans linkje? Enkel na donatie. En je krijgt een gratis blauw wit rode vlag thuisgestuurd.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:34 schreef marsan het volgende:
Is er meer van die boerendochter uit de op?
Aah je bent al bekend met dr zie ik.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:41 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Een onlyfans linkje? Enkel na donatie. En je krijgt een gratis blauw wit rode vlag thuisgestuurd.
Mooi: leger erheen sturen, boertjes oppakken en veroordelen tot levenslang.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:34 schreef Montagui het volgende:
Welkom in Boerenlanden.
Boze boeren roepen vrijstaat uit in Alblasserwaard en Vijfheerenlanden, en ook in West Betuwe.
https://www.ad.nl/riviere(...)erenlanden~ae975bf0/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://wetten.overheid.n(...)2-07-01&g=2022-07-01
Vrijstaat... betekent dat dat ik stikstofvervuilers mag opsluiten in mijn kelder?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:34 schreef Montagui het volgende:
Welkom in Boerenlanden.
Boze boeren roepen vrijstaat uit in Alblasserwaard en Vijfheerenlanden, en ook in West Betuwe.
Dit is natuurlijk met allerlei groepen in het land zo.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 19:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Antifa krijgt toch gewoon klappen van de ME? Volg ze niet echtquote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk met allerlei groepen in het land zo.
Als antifa een halve binnenstad aan het slopen is dan wordt het door bepaalde users ook gebagatelliseerd.
Veel succes met je vrijstaat.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 20:34 schreef Montagui het volgende:
Welkom in Boerenlanden.
Wanneer heeft "antifa" een halve binnenstad gesloopt? Herinner me dat mensen onder die vlag klappen gaven aan mensen die zij fascisten vinden, maar geen geplunder of anderszins ongerichte vernielingen.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk met allerlei groepen in het land zo.
Als antifa een halve binnenstad aan het slopen is dan wordt het door bepaalde users ook gebagatelliseerd.
Hamburg. Een paar jaar geleden.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wanneer heeft "antifa" een halve binnenstad gesloopt? Herinner me dat mensen onder die vlag klappen gaven aan mensen die zij fascisten vinden, maar geen geplunder of anderszins ongerichte vernielingen.
Hier moest ik om grinniken. Er zitten lieden tussen die je bewijze van al een fascist vinden als je een milkshake bij de McDonalds koopt.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
klappen gaven aan mensen die zij fascisten vinden
Dat betekent niet dat je met je kuttrekkers de boel gaat saboteren, intimideren, en zelfs aanslagen gaat plegen.quote:
Je doelt op het G20 protest? Dat was zeker radicaal links wat daar aan het rellen was, maar om dat dan weer specifiek aan antifa te linken vind ik wat dubieus.quote:
quote:Hier moest ik om grinniken. Er zitten lieden tussen die je bewijze van al een fascist vinden als je een milkshake bij de McDonalds koopt.
Je bedoelt het natuurlijk grappig wat je schrijft over mensen die vinden dat wie een McDonalds-milkshake koopt een fascist is?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 22:42 schreef Harvest89 het volgende:
Hier moest ik om grinniken. Er zitten lieden tussen die je bewijze van al een fascist vinden als je een milkshake bij de McDonalds koopt.
quote:Op zaterdag 16 juli 2022 23:31 schreef Bluesdude het volgende:
Maar het probleem met aanhoudend humoristisch overdrijven is, dat het demoniserend en lasterlijk kan zijn voor wie bespot wordt.
Een paar vlaggen ondersteboven. Wat Calimero bordjes als je langs een boerderij rijdt.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 23:15 schreef BlackLining het volgende:
Ik ben in het buitenland nu, kom maandag weer terug. Ben nu toch wel heel erg benieuwd wat voor een treurnis ik ga aantreffen
Je vrijstaande huis op het platteland gebruiken als uithangbord voor hoe zwaar je leven wel niet zou zijn, dat is toch ook ironisch.quote:Op zondag 17 juli 2022 11:25 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Een paar vlaggen ondersteboven. Wat Calimero bordjes als je langs een boerderij rijdt.
Verder niets
Het ergste is dat ze dat zelf niet eens doorhebbenquote:Op zondag 17 juli 2022 12:13 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je vrijstaande huis op het platteland gebruiken als uithangbord voor hoe zwaar je leven wel niet zou zijn, dat is toch ook ironisch.
Je kan t zwaar hebben ondanks een vrijstaand huis.quote:Op zondag 17 juli 2022 12:13 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je vrijstaande huis op het platteland gebruiken als uithangbord voor hoe zwaar je leven wel niet zou zijn, dat is toch ook ironisch.
Het maakt ook niet uit, de armen mogen niet klagen, de middenklasse mag niet klagen en de elite heeft niet te klagen, zo zien ze het gewoon graag.quote:Op zondag 17 juli 2022 15:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Je kan t zwaar hebben ondanks een vrijstaand huis.
Het zou ook een beetje raar zijn als een boer in een rijtjeshuis zou wonen vind je niet?quote:Op zondag 17 juli 2022 12:13 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het ergste is eigenlijk dat je zo’n idiote uitspraak kan doen en dat het nog likes krijgt ook.quote:Op zondag 17 juli 2022 15:32 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het ergste is dat ze dat zelf niet eens doorhebben
Het ergste is dat mensen doen alsof die likes ook maar iets zeggenquote:Op zondag 17 juli 2022 16:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het ergste is eigenlijk dat je zo’n idiote uitspraak kan doen en dat het nog likes krijgt ook.
Nee.quote:Op zondag 17 juli 2022 16:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het zou ook een beetje raar zijn als een boer in een rijtjeshuis zou wonen vind je niet?
De boeren zijn niet het plebs, maar juist de elite. Ze wonen gemiddeld zeer groot, vrijstaand, ze krijgen allerlei voordeeltjes die andere ondernemers niet krijgen, ze hebben meer inspraak dan wie dan ook op de politiek, ze krijgen een jaarsalaris aan subsidies alleen al, geen beroepsgroep is gemiddeld vaker miljonair, etcetera.quote:Op zondag 17 juli 2022 15:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het maakt ook niet uit, de armen mogen niet klagen, de middenklasse mag niet klagen en de elite heeft niet te klagen, zo zien ze het gewoon graag.
Vadertje staat bepaalt en burgers hebben maar te bukken, met hun belachelijke wensen als normaal wonen, eten, leven. Wie denkt dat plebs wel niet dat het is, de elite ofzo?.
Nee.quote:Op zondag 17 juli 2022 16:52 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De boeren zijn niet het plebs, maar juist de elite. Ze wonen gemiddeld zeer groot, vrijstaand, ze krijgen allerlei voordeeltjes die andere ondernemers niet krijgen, ze hebben meer inspraak dan wie dan ook op de politiek, ze krijgen een jaarsalaris aan subsidies alleen al, etcetera.
En vooral een protest wat gekaapt is door wappies. Dat vlaggetjes ondersteboven hangen en dat zakdoekje zijn toch wel verworden tot het wappie cult symbool.quote:Op zondag 17 juli 2022 11:25 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Een paar vlaggen ondersteboven. Wat Calimero bordjes als je langs een boerderij rijdt.
Verder niets
Het lijkt mij voordeliger om te wonen waar je bedrijf is. Het zou juist raar zijn dat de boer in een rijtjeshuis zit en dat hij elke dag de auto moet pakken om te kijken hoe het met zijn dieren/gewassen gaat.quote:
Boer Koos moest rondkomen van 13.000 euro. Dat noem ik niet bepaald elite, staar je niet blind op de woning etc. Onder de streep houden ze echt niet zoveel over en er moet nog steeds keihard gewerkt worden.quote:Op zondag 17 juli 2022 16:52 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De boeren zijn niet het plebs, maar juist de elite. Ze wonen gemiddeld zeer groot, vrijstaand, ze krijgen allerlei voordeeltjes die andere ondernemers niet krijgen, ze hebben meer inspraak dan wie dan ook op de politiek, ze krijgen een jaarsalaris aan subsidies alleen al, geen beroepsgroep is gemiddeld vaker miljonair, etcetera.
Gek genoeg woont bijna niemand waar hij werkt.quote:Op zondag 17 juli 2022 17:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het lijkt mij voordeliger om te wonen waar je bedrijf is.
Letterlijk wat iedere andere ondernemer ongeveer doet. Dat boeren op hun land kunnen wonen is prima, maar dan woon je dus een stuk comfortabeler en ruimer dan iemand in een rijtjeshuis of een portiekflat.quote:Het zou juist raar zijn dat de boer in een rijtjeshuis zit en dat hij elke dag de auto moet pakken om te kijken hoe het met zijn dieren/gewassen gaat.
Ja, je blijft je riedeltje braaf herhalen, zal wel per post betalenquote:Op zondag 17 juli 2022 16:52 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De boeren zijn niet het plebs, maar juist de elite. Ze wonen gemiddeld zeer groot, vrijstaand, ze krijgen allerlei voordeeltjes die andere ondernemers niet krijgen, ze hebben meer inspraak dan wie dan ook op de politiek, ze krijgen een jaarsalaris aan subsidies alleen al, geen beroepsgroep is gemiddeld vaker miljonair, etcetera.
Boeren moet hun land beschermen. Je kantoorgebouw hoef je niet te beschermen.quote:Op zondag 17 juli 2022 17:04 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Gek genoeg woont bijna niemand waar hij werkt.
[..]
Letterlijk wat iedere andere ondernemer ongeveer doet. Dat boeren op hun land kunnen wonen is prima, maar dan woon je dus een stuk comfortabeler en ruimer dan iemand in een rijtjeshuis of een portiekflat.
quote:Op zondag 17 juli 2022 17:05 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Boeren moet hun land beschermen. Je kantoorgebouw hoef je niet te beschermen.
Maar je snapt toch wel dat het voor een boer wenselijk is dat hij woont waar hij werkt?quote:Op zondag 17 juli 2022 17:04 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Gek genoeg woont bijna niemand waar hij werkt.
[..]
Letterlijk wat iedere andere ondernemer ongeveer doet. Dat boeren op hun land kunnen wonen is prima, maar dan woon je dus een stuk comfortabeler en ruimer dan iemand in een rijtjeshuis of een portiekflat.
Eh... jaja,aha, maar wat moeten ze? Hun land beschermen? Een heel groot deel van hun land ligt niet naast de boerderij. Of denk jij dat ze de hele avond rondrijden in hun trekkers....quote:Op zondag 17 juli 2022 17:05 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Boeren moet hun land beschermen. Je kantoorgebouw hoef je niet te beschermen.
Dat is toch voor iedereen wenselijk? Dat is een kulargument. Het is een historisch gegroeid voorrecht dat boeren zoveel ruimte krijgen om hun shitty job uit te voeren. Totaal inefficiënt en ook volledig onredelijk.quote:Op zondag 17 juli 2022 17:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar je snapt toch wel dat het voor een boer wenselijk is dat hij woont waar hij werkt?
Heb je enig idee hoe het leven van een boer überhaupt eruit ziet? Dat wist ik 3 jaar geleden ook niet tot dat ik noodgedwongen op het platteland moest wonen. Dan ga je toch wel zien dat die mensen heel de dag gewoon bezig zijn en dat voor naar verhouding wat koffie geld.
Boer Koos had maar 13.000 winst, een part time baan bij de benzinepomp betaalt waarschijnlijk beter dan dat.
Misschien hebben ze een verrekijker?quote:Op zondag 17 juli 2022 17:12 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Eh... jaja,aha, maar wat moeten ze? Hun land beschermen? Een heel groot deel van hun land ligt niet naast de boerderij. Of denk jij dat ze de hele avond rondrijden in hun trekkers....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |